SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ach.. niet zeuren toch?quote:Op zondag 10 januari 2021 14:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ook ongemakkelijk hoor voor die zielige kindjes
De thermometer in de billen werd vergeleken met wekelijks een coronatest op school. Daar kwam de discussie over de thermometer tussen de billen vandaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:09 schreef cemeteryslut het volgende:
Ik begrijp überhaupt niet wat de obsessie is met de bil-thermometer? Zoekt men gewoon een stok om een hond te slaan? Als kinderen ge-temperatuurd (?) gaan worden op school is dat natuurlijk met een oor thermometer of zo’n oppervlakte ding (wat op veel werkvloeren al gebeurt). Totaal niet ongemakkelijk of traumatiserend, maar het nee roepen is belangrijker blijkbaar.
steun
Nou, ik ben ook wel benieuwd hoe men dat voor zich ziet. Mijn kinderen zijn bijzonder makkelijk met van alles en nog wat. De sluiting van de scholen komen we fluitend samen door. Maar elke week testen? Dat willen de kinderen absoluut niet. Incidenteel vaccineren vind ik net iets anders dan m'n kind elk week tegen z'n zin een intrusieve test laten ondergaan. M'n kinderen zijn weliswaar te jong om formeel toestemming aan te moeten vragen, maar ze zijn voor mij als ouder te oud om de zeggenschap die ze over hun eigen lichaam hebben te negeren.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:29 schreef capricia het volgende:
Ja. Inmiddels drie keer geweest.
Serieus: jij denkt dat ouders er geen bezwaar tegen hebben dat hun basisschoolkinderen iedere week via een wattenstaafje bij de poort getest gaan worden?
Ik vraag me dat serieus af.
Ach kinderen willen ook iedere dag een patat eten. Daar geef je toch ook niet aan toequote:Op zondag 10 januari 2021 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik ben ook wel benieuwd hoe men dat voor zich ziet. Mijn kinderen zijn bijzonder makkelijk met van alles en nog wat. De sluiting van de scholen komen we fluitend samen door. Maar elke week testen? Dat willen de kinderen absoluut niet. Incidenteel vaccineren vind ik net iets anders dan m'n kind elk week tegen z'n zin een intrusieve test laten ondergaan. M'n kinderen zijn weliswaar te jong om formeel toestemming aan te moeten vragen, maar ze zijn voor mij als ouder te oud om de zeggenschap die ze over hun eigen lichaam hebben te negeren.
Dat betekent niet dat ze tot hun twaalfde niks over hun eigen leven te zeggen hebben.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ach kinderen willen ook iedere dag een patat eten. Daar geef je toch ook niet aan toe
Ik denk dat dat totaal niet in verhouding met elkaar staat. Waarschijnlijk staan de kinderen op die trainingen sowieso al in contact met elkaar door middel van naar school tegaan. Lijkt me een symbolische maatregel.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Als we toch de verspreiding willen tegengaan zou ik liever hebben dat ze de sport trainingen voor kinderen stilleggen ipv de scholen nu.
Deze was bijna verloren geraakt. Er liggen nog steeds best veel mensen op de verpleegafdelingen, dus ik kan me best voorstellen dat de IC-opnames beetje grillig zijn komende periode.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
🟢2.561 (-13)
🟢Clinic: 1.850 (-24)
🔴ICU: 711 (11)
New:
🔴Clinic: 187
🔴ICU: 25
In 🇩🇪: 7
Toch weer een toename op de IC
Dit.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik ben ook wel benieuwd hoe men dat voor zich ziet. Mijn kinderen zijn bijzonder makkelijk met van alles en nog wat. De sluiting van de scholen komen we fluitend samen door. Maar elke week testen? Dat willen de kinderen absoluut niet. Incidenteel vaccineren vind ik net iets anders dan m'n kind elk week tegen z'n zin een intrusieve test laten ondergaan. M'n kinderen zijn weliswaar te jong om formeel toestemming aan te moeten vragen, maar ze zijn voor mij als ouder te oud om de zeggenschap die ze over hun eigen lichaam hebben te negeren.
Af en toe een corona test betekent dan ook niet dat ze niets meer over hun leven te zeggen hebbenquote:Op zondag 10 januari 2021 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat ze tot hun twaalfde niks over hun eigen leven te zeggen hebben.
Andersom is het ook zo natuurlijk maar sporten mag nu wel.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik denk dat dat totaal niet in verhouding met elkaar staat. Waarschijnlijk staan de kinderen op die trainingen sowieso al in contact met elkaar door middel van naar school tegaan. Lijkt me een symbolische maatregel.
Gaat natuurlijk om het resultaat. Prettig om als kind de toegang tot de school te worden geweigerd omdat je temperatuur te hoog is.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:09 schreef cemeteryslut het volgende:
Ik begrijp überhaupt niet wat de obsessie is met de bil-thermometer? Zoekt men gewoon een stok om een hond te slaan? Als kinderen ge-temperatuurd (?) gaan worden op school is dat natuurlijk met een oor thermometer of zo’n oppervlakte ding (wat op veel werkvloeren al gebeurt). Totaal niet ongemakkelijk of traumatiserend, maar het nee roepen is belangrijker blijkbaar.
Zou het in het algemeen geen evolutie gewoon zijn van het virus? Elke keer als het virus iemand nieuw besmet muteert het een klein beetje. De besmettelijker varianten worden dan dominanter over tijd.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef halfway het volgende:
Nieuwe mutatie in Japan.
https://www.telegraaf.nl/(...)-van-coronavirus-aan
Waar wij met zijn allen Kut roepen.
"Ze werden positief getest tijdens hun quarantaine op de luchthaven."quote:Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef halfway het volgende:
Nieuwe mutatie in Japan.
Het is maar net hoe je er als ouder in staat. Ik zou ze liever elke week die test laten afnemen (al dan niet tegen hun zin) dan dat ze de rest van dit semester thuis les zouden moeten krijgen.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik doe mee met 'kut' roepen. Overmorgen waarschijnlijk weer bericht: Vaccins werken ook tegen nieuwe variant uit Japan.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef halfway het volgende:
Nieuwe mutatie in Japan.
Ik weet niet wat de plannen op dit moment zijn. Als er wekelijks getest gaat worden, dan zal ik mijn kinderen gewoon naar school laten gaan en hoe vervelend zo'n test is in perspectief plaatsen. Ik heb de test inmiddels zelf meermalen ondergaan en ze weten wat ik ervan vond. (Makkie. Maar ja, mama is een bikkel, denken ze.)quote:Op zondag 10 januari 2021 14:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Respect en zeggenschap leren aan je kind over hun eigen lichaam doe je als ouder door zelf ook dat respect te tonen. Mijn kind is onmondig voor de wet, dus ben ik haar stem. Ook kinderen hebben recht op lichamelijke integriteit.
Of dat nu om een thermometer tussen je billen of een wekelijkse wattenstaafje gaat.
Ontzettend sneu al die berichten nog na maanden corona. Het zou juist gestimuleerd moeten worden dat we naar buiten gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
Wel grappig om weer die berichten te zien dat het 'te vol' is in de natuurgebieden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |