abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197324163

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2021 @ 14:09:19 #2
425473 Straatverlichting
pi_197324176
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ook ongemakkelijk hoor voor die zielige kindjes :D
Ach.. niet zeuren toch? O-)
* Contra principia negantem disputari non potest *
* Men kan niet redeneren met iemand die beginselen ontkent*
  zondag 10 januari 2021 @ 14:09:32 #3
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197324179
twitter
pi_197324180
die topictitel is wel weer epic, hulde :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197324181
Ik begrijp überhaupt niet wat de obsessie is met de bil-thermometer? Zoekt men gewoon een stok om een hond te slaan? Als kinderen ge-temperatuurd (?) gaan worden op school is dat natuurlijk met een oor thermometer of zo’n oppervlakte ding (wat op veel werkvloeren al gebeurt). Totaal niet ongemakkelijk of traumatiserend, maar het nee roepen is belangrijker blijkbaar.
pi_197324220
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:09 schreef cemeteryslut het volgende:
Ik begrijp überhaupt niet wat de obsessie is met de bil-thermometer? Zoekt men gewoon een stok om een hond te slaan? Als kinderen ge-temperatuurd (?) gaan worden op school is dat natuurlijk met een oor thermometer of zo’n oppervlakte ding (wat op veel werkvloeren al gebeurt). Totaal niet ongemakkelijk of traumatiserend, maar het nee roepen is belangrijker blijkbaar.
steun
De thermometer in de billen werd vergeleken met wekelijks een coronatest op school. Daar kwam de discussie over de thermometer tussen de billen vandaan.

Ik ben het met je eens dat het ongemak van een oorthermometer of zo'n infrarood ding op je voorhoofd beperkt is, maar zoals ik zei. Wekelijks testen op school werd heel specifiek vergeleken met een thermometer tussen je billen.
pi_197324238
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:29 schreef capricia het volgende:
Ja. Inmiddels drie keer geweest.

Serieus: jij denkt dat ouders er geen bezwaar tegen hebben dat hun basisschoolkinderen iedere week via een wattenstaafje bij de poort getest gaan worden?
Ik vraag me dat serieus af.
Nou, ik ben ook wel benieuwd hoe men dat voor zich ziet. Mijn kinderen zijn bijzonder makkelijk met van alles en nog wat. De sluiting van de scholen komen we fluitend samen door. Maar elke week testen? Dat willen de kinderen absoluut niet. Incidenteel vaccineren vind ik net iets anders dan m'n kind elk week tegen z'n zin een intrusieve test laten ondergaan. M'n kinderen zijn weliswaar te jong om formeel toestemming aan te moeten vragen, maar ze zijn voor mij als ouder te oud om de zeggenschap die ze over hun eigen lichaam hebben te negeren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197324299
Als we toch de verspreiding willen tegengaan zou ik liever hebben dat ze de sport trainingen voor kinderen stilleggen ipv de scholen nu.
pi_197324308
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, ik ben ook wel benieuwd hoe men dat voor zich ziet. Mijn kinderen zijn bijzonder makkelijk met van alles en nog wat. De sluiting van de scholen komen we fluitend samen door. Maar elke week testen? Dat willen de kinderen absoluut niet. Incidenteel vaccineren vind ik net iets anders dan m'n kind elk week tegen z'n zin een intrusieve test laten ondergaan. M'n kinderen zijn weliswaar te jong om formeel toestemming aan te moeten vragen, maar ze zijn voor mij als ouder te oud om de zeggenschap die ze over hun eigen lichaam hebben te negeren.
Ach kinderen willen ook iedere dag een patat eten. Daar geef je toch ook niet aan toe
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_197324330
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:16 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ach kinderen willen ook iedere dag een patat eten. Daar geef je toch ook niet aan toe
Dat betekent niet dat ze tot hun twaalfde niks over hun eigen leven te zeggen hebben.
pi_197324332
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Als we toch de verspreiding willen tegengaan zou ik liever hebben dat ze de sport trainingen voor kinderen stilleggen ipv de scholen nu.
Ik denk dat dat totaal niet in verhouding met elkaar staat. Waarschijnlijk staan de kinderen op die trainingen sowieso al in contact met elkaar door middel van naar school tegaan. Lijkt me een symbolische maatregel.
pi_197324336
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)

🟢2.561 (-13)

🟢Clinic: 1.850 (-24)
🔴ICU: 711 (11)

New:
🔴Clinic: 187
🔴ICU: 25

In 🇩🇪: 7

Toch weer een toename op de IC -O-
Deze was bijna verloren geraakt. Er liggen nog steeds best veel mensen op de verpleegafdelingen, dus ik kan me best voorstellen dat de IC-opnames beetje grillig zijn komende periode.

Wel fijn te zien dat er weer een afname op de verpleegafdeling is.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 14:18:47 #13
236264 crew  capricia
pi_197324345
quote:

[..]

Dit.
Respect en zeggenschap leren aan je kind over hun eigen lichaam doe je als ouder door zelf ook dat respect te tonen. Mijn kind is onmondig voor de wet, dus ben ik haar stem. Ook kinderen hebben recht op lichamelijke integriteit.

Of dat nu om een thermometer tussen je billen of een wekelijkse wattenstaafje gaat.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197324359
Wel grappig om weer die berichten te zien dat het 'te vol' is in de natuurgebieden :')
pi_197324373
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat ze tot hun twaalfde niks over hun eigen leven te zeggen hebben.
Af en toe een corona test betekent dan ook niet dat ze niets meer over hun leven te zeggen hebben :') ze krijgen hun leven juist terug
pi_197324374
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:18 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik denk dat dat totaal niet in verhouding met elkaar staat. Waarschijnlijk staan de kinderen op die trainingen sowieso al in contact met elkaar door middel van naar school tegaan. Lijkt me een symbolische maatregel.
Andersom is het ook zo natuurlijk maar sporten mag nu wel.
Daarnaast komen ze wel in contact met kinderen van andere scholen via de sport.
pi_197324385
Nieuwe mutatie in Japan.

https://www.telegraaf.nl/(...)-van-coronavirus-aan

Waar wij met zijn allen Kut roepen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197324412
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:09 schreef cemeteryslut het volgende:

Gaat natuurlijk om het resultaat. Prettig om als kind de toegang tot de school te worden geweigerd omdat je temperatuur te hoog is.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 10 januari 2021 @ 14:23:11 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197324425
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef halfway het volgende:
Nieuwe mutatie in Japan.

Zou het in het algemeen geen evolutie gewoon zijn van het virus? Elke keer als het virus iemand nieuw besmet muteert het een klein beetje. De besmettelijker varianten worden dan dominanter over tijd.
pi_197324440
quote:
Nieuwe mutatie in Japan.

"Ze werden positief getest tijdens hun quarantaine op de luchthaven."

en zo hou je dus die varianten ook onder controle en niet dat ze volop kunnen verspreiden in je land.
pi_197324454
quote:

[..]

Het is maar net hoe je er als ouder in staat. Ik zou ze liever elke week die test laten afnemen (al dan niet tegen hun zin) dan dat ze de rest van dit semester thuis les zouden moeten krijgen.
Niet alle dingen in het leven zijn leuk.
pi_197324455
Ik gok op 6.850 vandaag, onder de 7.000 _O_
- verwijderd door admin -
pi_197324457
quote:
Nieuwe mutatie in Japan.

Ik doe mee met 'kut' roepen. Overmorgen waarschijnlijk weer bericht: Vaccins werken ook tegen nieuwe variant uit Japan.
pi_197324465
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit.
Respect en zeggenschap leren aan je kind over hun eigen lichaam doe je als ouder door zelf ook dat respect te tonen. Mijn kind is onmondig voor de wet, dus ben ik haar stem. Ook kinderen hebben recht op lichamelijke integriteit.

Of dat nu om een thermometer tussen je billen of een wekelijkse wattenstaafje gaat.
Ik weet niet wat de plannen op dit moment zijn. Als er wekelijks getest gaat worden, dan zal ik mijn kinderen gewoon naar school laten gaan en hoe vervelend zo'n test is in perspectief plaatsen. Ik heb de test inmiddels zelf meermalen ondergaan en ze weten wat ik ervan vond. (Makkie. Maar ja, mama is een bikkel, denken ze.)

Maar als ze écht niet willen, dring ik niet aan. Dat betekent niet dat ik dat eenvoudig vind. Als ouder schipper je wel vaker tussen dat wat je denkt dat in het belang is van je kind en de gevoelens van je kind. Mijn dochter heb ik van zwemles gehaald omdat die op een bepaald moment alleen nog maar blinde paniek voelde als ik haar achterliet. Het is een proces van maanden geweest om te besluiten te stoppen. Nu weet ik dat ik er goed aan heb gedaan, maar dat had ook anders uit kunnen pakken.

Hoe dan ook, dat je kind zeggenschap krijgt over het eigen leven is een gradueel proces. Geen enkel kind is met 12 of 18 ineens handelingsbekwaam. En los van de zeggenschapskwestie is er ook zoiets als het willen reduceren van hoeveelheid leed. Zelfs bij mijn huisdieren vraag ik me af of de ellende van een intrusieve test of behandeling wel opweegt tegen mogelijke voordelen.
pi_197324476
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
Wel grappig om weer die berichten te zien dat het 'te vol' is in de natuurgebieden :')
Ontzettend sneu al die berichten nog na maanden corona. Het zou juist gestimuleerd moeten worden dat we naar buiten gaan.
pi_197324499
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik doe mee met 'kut' roepen. Overmorgen waarschijnlijk weer bericht: Vaccins werken ook tegen nieuwe variant uit Japan.
het is wachten op een mutatie die schijt heeft aan de vaccins..... :'(
waarschijnlijk als de halve wereld al gevaccineerd is
  zondag 10 januari 2021 @ 14:28:40 #27
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197324519
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:23 schreef Momo het volgende:

[..]

Zou het in het algemeen geen evolutie gewoon zijn van het virus? Elke keer als het virus iemand nieuw besmet muteert het een klein beetje. De besmettelijker varianten worden dan dominanter over tijd.
Ja.
Antifa
pi_197324566
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:27 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dan moeten we toch wat anders gaan verzinnen dan lockdowns ;)
pi_197324584
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het is maar net hoe je er als ouder in staat. Ik zou ze liever elke week die test laten afnemen (al dan niet tegen hun zin) dan dat ze de rest van dit semester thuis les zouden moeten krijgen.
Niet alle dingen in het leven zijn leuk.
Mijn kinderen zijn 10 en 11 en allebei zeer voorlijk. Het zou ridicuul zijn om te veronderstellen dat ze over respectievelijk 1-2 jaar wel iets te zeggen hebben en nu niks.

Dat niet alle dingen in het leven leuk zijn, daar ben ik het mee eens. Maar iemand die bijvoorbeeld grote angst heeft voor de tandarts of naalden, hoeft ook niet tegen eigen wil in een tandartsstoel te liggen of een prik te krijgen. Goddank accepteren we dat mensen zeggenschap hebben over hun eigen lichaam en nemen we hun angsten serieus door bijvoorbeeld bijzondere diensten te bieden aan deze mensen.
pi_197324591
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
Snap dat ook niet helemaal. Volgens mij is dat juist de redding voor ons geweest toen in april en mei. Mensen konden afspreken met elkaar buiten en hoefde zo niet op elkaar te zitten in de huiskamer wat volgens mij 100x zoveel risico op besmetting met zich meebrengt.
pi_197324615
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]

"Ze werden positief getest tijdens hun quarantaine op de luchthaven."

en zo hou je dus die varianten ook onder controle en niet dat ze volop kunnen verspreiden in je land.
Alleen is natuurlijk wel de vraag in hoeverre deze mutatie al verder verspreid is. Dat je er een paar bij toeval uitpikt is mooi, maar tegelijkertijd ook een aanwijzing dat er mogelijk fors meer mensen rondlopen met deze variant.
  zondag 10 januari 2021 @ 14:35:53 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197324628
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:33 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Snap dat ook niet helemaal. Volgens mij is dat juist de redding voor ons geweest toen in april en mei. Mensen konden afspreken met elkaar buiten en hoefde zo niet op elkaar te zitten in de huiskamer wat volgens mij 100x zoveel risico op besmetting met zich meebrengt.
Daarom zou je buitenactiviteiten gewoon zoveel mogelijk weer moeten open stellen en promoten. De draaiboeken voor crowdcontrol etc liggen er toch nog van afgelopen voorjaar/zomer/herfst.

Spreiding van mensen en goed voor zowel de lichamelijke als geestelijke gesteldheid.
pi_197324636
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn kinderen zijn 10 en 11 en allebei zeer voorlijk. Het zou ridicuul zijn om te veronderstellen dat ze over respectievelijk 1-2 jaar wel iets te zeggen hebben en nu niks.

Dat niet alle dingen in het leven leuk zijn, daar ben ik het mee eens. Maar iemand die bijvoorbeeld grote angst heeft voor de tandarts of naalden, hoeft ook niet tegen eigen wil in een tandartsstoel te liggen of een prik te krijgen. Goddank accepteren we dat mensen zeggenschap hebben over hun eigen lichaam en nemen we hun angsten serieus door bijvoorbeeld bijzondere diensten te bieden aan deze mensen.
Ik denk dat we het daarover nooit eens zullen worden. Persoonlijk vind ik dat ze ook als ze 12 zijn in dit kader niet te flauw moeten zijn en ze niet álles over hun eigen lichaam te zeggen hebben.
pi_197324648
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik denk dat we het daarover nooit eens zullen worden. Persoonlijk vind ik dat ze ook als ze 12 zijn in dit kader niet te flauw moeten zijn en ze niet álles over hun eigen lichaam te zeggen hebben.
En als ze 18 zijn wel? Wat is in hemelsnaam het criterium?

Hier staat een aardige beschrijving van de rechten van een kind in de context van een medische behandeling of onderzoek:

Voor kinderen tot 12 jaar beslissen de ouders of voogden. Wel moet het kind verteld worden wat er precies gaat gebeuren. Kinderen tussen 12 en 16 jaar beslissen samen met hun ouders. Zijn ouders en kind het niet met elkaar eens, dan heeft het kind het laatste woord. Het kind moet dan wel alle belangen redelijk tegen elkaar kunnen wegen. Jongeren vanaf 16 jaar mogen zelfstandig toestemming geven, net als volwassenen.

Het criterium is dat een kind alle belangen redelijk moet kunnen wegen. Je kunt je goed voorstellen dat het ene kind dat eerder kan dan het andere. Er is geen magische gave die op de dag van 12, 16 of 18 worden ontstaat.
pi_197324691
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:33 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Het gaat niet om besmettingsgevaar, maar om bescherming van de natuur. Mensen laten er afval achter, door in zulke grote getalen met schreeuwende kinderen en loslopende honden te komen hebben de dieren geen rust. Kortom de natuur wordt ernstig verstoord. Dat is echt zichtbaar en echt een probleem. Mensen snappen dat blijkbaar niet...
pi_197324754
Gisteren was ik in het Kruidvat en het viel mij op dat ze geen speelgoed, electra en kleding meer in de winkel hadden liggen. Zouden ze op hun vingers zijn getikt??
pi_197324773
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Het gaat niet om besmettingsgevaar, maar om bescherming van de natuur. Mensen laten er afval achter, door in zulke grote getalen met schreeuwende kinderen en loslopende honden te komen hebben de dieren geen rust. Kortom de natuur wordt ernstig verstoord. Dat is echt zichtbaar en echt een probleem. Mensen snappen dat blijkbaar niet...
Dat is toch altijd een probleem? Als er nu gezegd wordt: "Het is te druk in natuurgebieden, kom niet" wordt dat over 't algemeen gedaan in de context van corona.

Daarbij, is het echt zo druk, of is het onze perceptie dat het druk is, maar is het nog steeds stukken rustiger dan het in 2019/2018 was?
pi_197324776
quote:

[..]

Schijnbaar pas je dit type vaccin snel daar op aan.
pi_197324831
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is toch altijd een probleem? Als er nu gezegd wordt: "Het is te druk in natuurgebieden, kom niet" wordt dat over 't algemeen gedaan in de context van corona.

Daarbij, is het echt zo druk, of is het onze perceptie dat het druk is, maar is het nog steeds stukken rustiger dan het in 2019/2018 was?
Nee, dat probleem was er eerst niet omdat het toen niet druk was. Bij mij om de hoek is een natuurgebied met een bezoekerscentrum. Met twee grote parkeerplaatsen. Eerst stonden die een paar dagen per jaar vol, bijvoorbeeld met Pasen of Kerst of zo. Nu dagelijks, ook doordeweeks. In het weekend staan de auto's langs de weg omdat de parkeerplaatsen vol zijn. Als je het bos in kijkt zie je hordes mensen lopen. De boswachter klaagt over de vervuiling, o.a . 17 plastic zakjes met hondenschijt gevonden in een half uur tijd.

Verder ga ik een paar keer per week met mijn paard een ander bos in. Dit is een onbekend stuk bos. Eerst kwam ik daar bij een rit van 2 uur soms een wandelaar tegen en en een paar mountainbikers. Nu een stuk of 10. Dus daar is het niet druk, maar wel 10 keer zo druk dan eerst.

Het is echt een probleem ja. Niet voor de besmetting, dat gebeurt daar uiteraard niet, maar voor de natuur.
pi_197324842
Besmettingcijfers afgelopen zeven dagen:

maandag: 6563
dinsdag: 6338
woensdag: 7099
donderdag: 9627
vrijdag: 8124
zaterdag: 7321
zondag:

Tot nu toe 45.072 positieve testen, en een gemiddelde van 7512 per dag.
pi_197324857
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:49 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, dat probleem was er eerst niet omdat het toen niet druk was. Bij mij om de hoek is een natuurgebied met een bezoekerscentrum. Met twee grote parkeerplaatsen. Eerst stonden die een paar dagen per jaar vol, bijvoorbeeld met Pasen of Kerst of zo. Nu dagelijks, ook doordeweeks. In het weekend staan de auto's langs de weg omdat de parkeerplaatsen vol zijn. Als je het bos in kijkt zie je hordes mensen lopen. De boswachter klaagt over de vervuiling, o.a . 17 plastic zakjes met hondenschijt gevonden in een half uur tijd.

Verder ga ik een paar keer per week met mijn paard een ander bos in. Dit is een onbekend stuk bos. Eerst kwam ik daar bij een rit van 2 uur soms een wandelaar tegen en en een paar mountainbikers. Nu een stuk of 10. Dus daar is het niet druk, maar wel 10 keer zo druk dan eerst.

Het is echt een probleem ja. Niet voor de besmetting, dat gebeurt daar uiteraard niet, maar voor de natuur.
Ah oké. Ik herken dat beeld totaal niet bij de natuurgebieden hier in de buurt. Als ik afentoe een verdwaalde wandelaar tegenkom is dat alles. Indien het echt dagelijks is is dat wel een dingetje ja. Die zakjes hondenpoep is nooit goed te praten, daar hoeft 't geen coronacrisis voor te zijn.

Wat dat betreft ben ik het met je eens ja. Ik heb wel het gevoel dat die oproepen telkens komen vanuit: "Het is te druk in de bossen, we lopen allemaal risico" en niet vanuit: "Er gaat iets mis in de natuur."
pi_197324859
D
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:44 schreef Oliver23 het volgende:
Gisteren was ik in het Kruidvat en het viel mij op dat ze geen speelgoed, electra en kleding meer in de winkel hadden liggen. Zouden ze op hun vingers zijn getikt??
Dat viel mij ook al op! Er lag nog wel speelgoed en andere meuk, maar het leek erop dat het niet meer werd bijgevuld.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zondag 10 januari 2021 @ 14:52:24 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197324875
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ah oké. Ik herken dat beeld totaal niet bij de natuurgebieden hier in de buurt. Als ik afentoe een verdwaalde wandelaar tegenkom is dat alles. Indien het echt dagelijks is is dat wel een dingetje ja. Die zakjes hondenpoep is nooit goed te praten, daar hoeft 't geen coronacrisis voor te zijn.

Wat dat betreft ben ik het met je eens ja. Ik heb wel het gevoel dat die oproepen telkens komen vanuit: "Het is te druk in de bossen, we lopen allemaal risico" en niet vanuit: "Er gaat iets mis in de natuur."
Vervuiling gaat gewoon door, nu zie je regelmatig mondkapjes op straat of in de struiken liggen. Aso's blijf je toch houden.
pi_197324939
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vervuiling gaat gewoon door, nu zie je regelmatig mondkapjes op straat of in de struiken liggen. Aso's blijf je toch houden.
Ik zie die ook veel liggen, ook in het bos. Denk ook vaak niet eens bewust, maar dat mensen iets uit hun zak pakken en dan dat ding er uit valt. Daarom afschaffen die mondkapjesplicht! Dat helpt toch geen ene fuck.

Je ziet ook diverse nieuwsberichten dat mondkapjesafval echt een probleem is. Vandaag weer een bericht over Singapore.
pi_197324977
Begrijp sowieso niet dat mensen mondkapjes maar 1 keer gebruiken. Heb mijne als sinds april
pi_197325010
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:58 schreef Mortaxx het volgende:
Begrijp sowieso niet dat mensen mondkapjes maar 1 keer gebruiken. Heb mijne als sinds april
Die zal ook goed werken dan. Ik heb er eigenlijk nooit een op. Alleen als ze er in een winkel specifiek om vragen. Wat ik nog maar 1 keer heb meegemaakt.
pi_197325025
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Af en toe een corona test betekent dan ook niet dat ze niets meer over hun leven te zeggen hebben :') ze krijgen hun leven juist terug
precies dit
  zondag 10 januari 2021 @ 15:02:36 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197325035
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:58 schreef Mortaxx het volgende:
Ik gebruik er twee afwisselend, sinds begin oktober. Leg ze af en toe even in het water, verder vind ik t ook wel best.
pi_197325085
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik gebruik er twee afwisselend, sinds begin oktober. Leg ze af en toe even in het water, verder vind ik t ook wel best.
Ik heb er ook twee of zo in mijn zakken. Welke ik het eerste pak gebruik ik. En na gebruik weer opgefrommeld in mijn jaszak.
pi_197325137
Ik blijf zeggen, als je kind klachten heeft meet je hun temperatuur ( billen omdat dat preciezer is en ik het al heel mijn leven zo doe), om te checken of ze koorts hebben. Waarom dan niet een coronatest als je kind coronaklachten heeft. Je wil toch niet dat je kind een verspreider wordt? Ik wil dat in ieder geval niet. Allebei niet prettig maar het moet, en het is belangrijk.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 15:08:21 #51
446930 crew  ESF1Gamer
pi_197325158
@Benny voor de cijfers
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197325215
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:07 schreef mijntjexx het volgende:
Ik blijf zeggen, als je kind klachten heeft meet je hun temperatuur ( billen omdat dat preciezer is en ik het al heel mijn leven zo doe), om te checken of ze koorts hebben. Waarom dan niet een coronatest als je kind coronaklachten heeft. Je wil toch niet dat je kind een verspreider wordt? Ik wil dat in ieder geval niet. Allebei niet prettig maar het moet, en het is belangrijk.
Geheel mee eens.
Maar volgens mij ging het daar niet over. Het ging over preventief testen om naar school te kunnen.Wezenlijk verschil met testen vanwege klachten! ;)
pi_197325217
@Momo voor de kaartjes
  zondag 10 januari 2021 @ 15:13:17 #54
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197325237
twitter

Nog even over dat schoolonderzoek
pi_197325241
Nou, dan @_serial_ ook maar wakker schudden voor de lijstjes. :)
  zondag 10 januari 2021 @ 15:14:09 #56
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197325260
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Die zal ook goed werken dan. Ik heb er eigenlijk nooit een op. Alleen als ze er in een winkel specifiek om vragen. Wat ik nog maar 1 keer heb meegemaakt.
Ze werken sowieso niet.
pi_197325273
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ze werken sowieso niet.
Zeker waar.
pi_197325281
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ze werken sowieso niet.
Onzin.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197325286
Nut van sneltesten in onderwijs is toch maar betrekkelijk gezien de 40% false negatives?
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 15:15:51 #60
5428 crew  miss_sly
pi_197325290
quote:

[..]

Dochter van 11 gaat hier ook zeker zelf de eindbeslissing nemen, inderdaad.
En ik vind een dergelijke test echt wel heftig en een wekelijkse inbreuk op iemands lichamelijke integriteit.
Als er iets is dat we haar hebben willen meegeven, is het dat zij daarin al vanaf peuter degene is die het voor het zeggen heeft. Ook als he tom knuffels van oma's of zelfs van ons als ouders gaat. Als zij derhalve niet wil dat er iedere week een wattenstaat in haar neus gestopt wordt, gaan wij dat ondersteunen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 10 januari 2021 @ 15:15:59 #61
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197325293
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Onzin.
Precies
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 15:16:36 #62
5428 crew  miss_sly
pi_197325301
Gokken kan in dit topic:

COR / Place your bets: de dagelijkse cijfers

Niet hier.
pi_197325304
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Precies
Het is gewoon niet waar wat je zegt.
pi_197325308
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Onzin.
Dit blijft tot in de eeuwigheid waarschijnlijk een welles nietes discussie waarbij ik niet geloof dat de cijfers ooit zullen laten zien dat ze wel werken.
  zondag 10 januari 2021 @ 15:17:23 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197325314
Positief getest: 6.657
Totaal: 872.847 (+6.612 ivm -45 corr.)

Perc. positief 04 jan - 06 jan: 13,3%

Opgenomen: 187
Huidig: 1.850 (-24)

Opgenomen op IC: 25
Huidig: 711 (+11)

Overleden: 54
Totaal: 12.361
  Redactie Frontpage zondag 10 januari 2021 @ 15:17:26 #66
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_197325316
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

https://twitter.com/mzelst/status/1348272688553406464
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_197325317
twitter
pi_197325323

zondag 10 januari 2021 @ 15:18:10 #69
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197325334
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:17 schreef Momo het volgende:

Morgen onder de 6000. Ik snij de taart vast aan.
Antifa
pi_197325336
Valt mee, ook al is het weekend.
  zondag 10 januari 2021 @ 15:18:17 #71
22565 asco
Los in deze tent
pi_197325337
quote:

quote:

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:17 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

https://twitter.com/mzelst/status/1348272688553406464
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:17 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:

Het is KLAAR. _O_
pi_197325338
Kan iemand even de cijfers posten?
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
  zondag 10 januari 2021 @ 15:18:21 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197325339
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:16 schreef miss_sly het volgende:
Gokken kan in dit topic:

COR / Place your bets: de dagelijkse cijfers

Niet hier.
Geldt dat alleen voor de cijfers of voor alles?
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 15:18:23 #74
5428 crew  miss_sly
pi_197325340
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Andersom is het ook zo natuurlijk maar sporten mag nu wel.
Daarnaast komen ze wel in contact met kinderen van andere scholen via de sport.
De voetbalvereniging van mijn dochter is anders ook gesloten voor de jeugd.
pi_197325341
Percentage positief dus ook 0.4% gedaald.
pi_197325349
Besmettingcijfers afgelopen zeven dagen:

maandag: 6563
dinsdag: 6338
woensdag: 7099
donderdag: 9627
vrijdag: 8124
zaterdag: 7321
zondag: 6612

Tot nu toe 51.684 positieve testen, en een gemiddelde van 7383 per dag.
pi_197325351
quote:

Hmmm, de druk op ziekenhuizen neemt amper af -O-

Goede is wel dat het nu 13,3 is ipv 13.7%.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 15:18:52 #78
446930 crew  ESF1Gamer
pi_197325353
Mooie cijfers
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197325354
Lockdown doet zijn werk!!
  zondag 10 januari 2021 @ 15:19:21 #80
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197325359
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef Remco het volgende:
Je vergelijkt nu cijfers op weekbasis met een paar dagen, maar het percentage positief neemt inderdaad ook af deze week.
Antifa
pi_197325361
twitter
  zondag 10 januari 2021 @ 15:19:34 #82
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197325365
ZHO weer omlaag, al is het met een beperkt aantal. ^O^
pi_197325366
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

In het weekend is dat altijd wat minder.
pi_197325367
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef Remco het volgende:
Over een periode van 3 dagen gemiddeld.
  zondag 10 januari 2021 @ 15:19:47 #85
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197325370
quote:

[..]

Op de IC zal dat ook wel een tijdje duren gezien de gemiddelde opnameduur daar 10 dagen dacht ik was voor een covid19 patiënt.
pi_197325373
Cijfers voor IC nog te hoog om te denken aan versoepelingen lijkt me.
pi_197325381
quote:

[..]

Onthoud 1 ding, 1 persoon was de eerste met het virus om vervolgens de
HELE WERELD te besmetten. Overal duiken nu mutaties op die hetzelfde zouden kunnen doen. Zaak om het virus zou snel mogelijk uit de weg te ruimen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197325387
Mooi dat het daalt, maar ze hadden verwacht/gehoopt nu onder de 3600 te zitten. Geen versoepelingen dus.
pi_197325388
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:02 schreef opreis het volgende:

[..]

Niet heel gek toch? Mensen die werken in de zorg kijken hier ook weer anders naar schoolgaande kinderen. Het zelfde met senioren of mensen met medische klachten wie het virus fataal kan worden.
Over het algemeen wil iedereen zo veel mogelijk regels voor anderen, maar zo min mogelijk voor zichzelf.
Het liefst heb ik helemaal geen maatregelen. Naast de 1,5 meter en het stuk wassen van handen wellicht. Maar als er dan toch maatregelen moeten zijn om weer sneller te kunnen versoepelen dan heb ik het liefst dat ze in grijpen op de plekken waar het netto gezien het meeste oplevert. Dat laatste zijn de meningen natuurlijk wel over verdeeld ja. Ouders met kinderen of mensen die afhankelijk zijn van werkend onderwijs zullen sneller scholen verdedigen, mensen die veel uit eten gaan verdedigen de horeca sneller, etc. Al doe ik zelf echt m’n best om puur naar de cijfers te kijken. Niet altijd even makkelijk alleen en dat herken ik bij vrijwel iedereen hier. Waar ook niks mis mee is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 15:21:34 ]
  zondag 10 januari 2021 @ 15:21:00 #90
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197325389
Hebben we het 'feestdageneffect' al gehad? :')
  zondag 10 januari 2021 @ 15:21:19 #91
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197325399

Overijssel lekker bezig
pi_197325401
pi_197325402
quote:

[..]

Niet zo negatief, in vijf dagen is er een behoorlijke daling zichtbaar op de verpleegafdelingen.
pi_197325403
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:19 schreef Remco het volgende:

[..]

In het weekend is dat altijd wat minder.
Nee
  zondag 10 januari 2021 @ 15:21:26 #95
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197325404
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:19 schreef opreis het volgende:
Cijfers voor IC nog te hoog om te denken aan versoepelingen lijkt me.
Nee joh. Volgens sommige users gewoon weer alles 'openknallen'.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197325405
Waar is die gemeentekaart? Moeten we daar nou constant, ieder dag, expliciet naar vragen?
  zondag 10 januari 2021 @ 15:21:32 #97
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197325407
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Mooi dat het daalt, maar ze hadden verwacht/gehoopt nu onder de 3600 te zitten. Geen versoepelingen dus.
Bij hoeveel testen?
pi_197325411
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Morgen onder de 6000. Ik snij de taart vast aan.
Na 4 weken lockdown eindelijk een halvering te pakken, maar we zijn er nog niet. Derhalve verlenging van de lockdown helaas..
pi_197325412
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Jaaa zat weer dichtbij met 6600 :)
Lol
  zondag 10 januari 2021 @ 15:21:55 #100
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_197325416
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:19 schreef Momo het volgende:

[..]

Op de IC zal dat ook wel een tijdje duren gezien de gemiddelde opnameduur daar 10 dagen dacht ik was voor een covid19 patiënt.
Mwah, als de instroom daar stil valt kan ook dat best nog redelijk gaan.
Alleen blijft dus de instroom te hoog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')