het is wachten op een mutatie die schijt heeft aan de vaccins.....quote:Op zondag 10 januari 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik doe mee met 'kut' roepen. Overmorgen waarschijnlijk weer bericht: Vaccins werken ook tegen nieuwe variant uit Japan.
Ja.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou het in het algemeen geen evolutie gewoon zijn van het virus? Elke keer als het virus iemand nieuw besmet muteert het een klein beetje. De besmettelijker varianten worden dan dominanter over tijd.
Dan moeten we toch wat anders gaan verzinnen dan lockdownsquote:Op zondag 10 januari 2021 14:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is wachten op een mutatie die schijt heeft aan de vaccins.....![]()
waarschijnlijk als de halve wereld al gevaccineerd is
Mijn kinderen zijn 10 en 11 en allebei zeer voorlijk. Het zou ridicuul zijn om te veronderstellen dat ze over respectievelijk 1-2 jaar wel iets te zeggen hebben en nu niks.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je er als ouder in staat. Ik zou ze liever elke week die test laten afnemen (al dan niet tegen hun zin) dan dat ze de rest van dit semester thuis les zouden moeten krijgen.
Niet alle dingen in het leven zijn leuk.
Snap dat ook niet helemaal. Volgens mij is dat juist de redding voor ons geweest toen in april en mei. Mensen konden afspreken met elkaar buiten en hoefde zo niet op elkaar te zitten in de huiskamer wat volgens mij 100x zoveel risico op besmetting met zich meebrengt.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
Wel grappig om weer die berichten te zien dat het 'te vol' is in de natuurgebieden
Alleen is natuurlijk wel de vraag in hoeverre deze mutatie al verder verspreid is. Dat je er een paar bij toeval uitpikt is mooi, maar tegelijkertijd ook een aanwijzing dat er mogelijk fors meer mensen rondlopen met deze variant.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"Ze werden positief getest tijdens hun quarantaine op de luchthaven."
en zo hou je dus die varianten ook onder controle en niet dat ze volop kunnen verspreiden in je land.
Daarom zou je buitenactiviteiten gewoon zoveel mogelijk weer moeten open stellen en promoten. De draaiboeken voor crowdcontrol etc liggen er toch nog van afgelopen voorjaar/zomer/herfst.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Snap dat ook niet helemaal. Volgens mij is dat juist de redding voor ons geweest toen in april en mei. Mensen konden afspreken met elkaar buiten en hoefde zo niet op elkaar te zitten in de huiskamer wat volgens mij 100x zoveel risico op besmetting met zich meebrengt.
Ik denk dat we het daarover nooit eens zullen worden. Persoonlijk vind ik dat ze ook als ze 12 zijn in dit kader niet te flauw moeten zijn en ze niet álles over hun eigen lichaam te zeggen hebben.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn 10 en 11 en allebei zeer voorlijk. Het zou ridicuul zijn om te veronderstellen dat ze over respectievelijk 1-2 jaar wel iets te zeggen hebben en nu niks.
Dat niet alle dingen in het leven leuk zijn, daar ben ik het mee eens. Maar iemand die bijvoorbeeld grote angst heeft voor de tandarts of naalden, hoeft ook niet tegen eigen wil in een tandartsstoel te liggen of een prik te krijgen. Goddank accepteren we dat mensen zeggenschap hebben over hun eigen lichaam en nemen we hun angsten serieus door bijvoorbeeld bijzondere diensten te bieden aan deze mensen.
En als ze 18 zijn wel? Wat is in hemelsnaam het criterium?quote:Op zondag 10 januari 2021 14:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat we het daarover nooit eens zullen worden. Persoonlijk vind ik dat ze ook als ze 12 zijn in dit kader niet te flauw moeten zijn en ze niet álles over hun eigen lichaam te zeggen hebben.
Het gaat niet om besmettingsgevaar, maar om bescherming van de natuur. Mensen laten er afval achter, door in zulke grote getalen met schreeuwende kinderen en loslopende honden te komen hebben de dieren geen rust. Kortom de natuur wordt ernstig verstoord. Dat is echt zichtbaar en echt een probleem. Mensen snappen dat blijkbaar niet...quote:Op zondag 10 januari 2021 14:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Snap dat ook niet helemaal. Volgens mij is dat juist de redding voor ons geweest toen in april en mei. Mensen konden afspreken met elkaar buiten en hoefde zo niet op elkaar te zitten in de huiskamer wat volgens mij 100x zoveel risico op besmetting met zich meebrengt.
Dat is toch altijd een probleem? Als er nu gezegd wordt: "Het is te druk in natuurgebieden, kom niet" wordt dat over 't algemeen gedaan in de context van corona.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het gaat niet om besmettingsgevaar, maar om bescherming van de natuur. Mensen laten er afval achter, door in zulke grote getalen met schreeuwende kinderen en loslopende honden te komen hebben de dieren geen rust. Kortom de natuur wordt ernstig verstoord. Dat is echt zichtbaar en echt een probleem. Mensen snappen dat blijkbaar niet...
Schijnbaar pas je dit type vaccin snel daar op aan.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is wachten op een mutatie die schijt heeft aan de vaccins.....![]()
waarschijnlijk als de halve wereld al gevaccineerd is
Nee, dat probleem was er eerst niet omdat het toen niet druk was. Bij mij om de hoek is een natuurgebied met een bezoekerscentrum. Met twee grote parkeerplaatsen. Eerst stonden die een paar dagen per jaar vol, bijvoorbeeld met Pasen of Kerst of zo. Nu dagelijks, ook doordeweeks. In het weekend staan de auto's langs de weg omdat de parkeerplaatsen vol zijn. Als je het bos in kijkt zie je hordes mensen lopen. De boswachter klaagt over de vervuiling, o.a . 17 plastic zakjes met hondenschijt gevonden in een half uur tijd.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is toch altijd een probleem? Als er nu gezegd wordt: "Het is te druk in natuurgebieden, kom niet" wordt dat over 't algemeen gedaan in de context van corona.
Daarbij, is het echt zo druk, of is het onze perceptie dat het druk is, maar is het nog steeds stukken rustiger dan het in 2019/2018 was?
Ah oké. Ik herken dat beeld totaal niet bij de natuurgebieden hier in de buurt. Als ik afentoe een verdwaalde wandelaar tegenkom is dat alles. Indien het echt dagelijks is is dat wel een dingetje ja. Die zakjes hondenpoep is nooit goed te praten, daar hoeft 't geen coronacrisis voor te zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, dat probleem was er eerst niet omdat het toen niet druk was. Bij mij om de hoek is een natuurgebied met een bezoekerscentrum. Met twee grote parkeerplaatsen. Eerst stonden die een paar dagen per jaar vol, bijvoorbeeld met Pasen of Kerst of zo. Nu dagelijks, ook doordeweeks. In het weekend staan de auto's langs de weg omdat de parkeerplaatsen vol zijn. Als je het bos in kijkt zie je hordes mensen lopen. De boswachter klaagt over de vervuiling, o.a . 17 plastic zakjes met hondenschijt gevonden in een half uur tijd.
Verder ga ik een paar keer per week met mijn paard een ander bos in. Dit is een onbekend stuk bos. Eerst kwam ik daar bij een rit van 2 uur soms een wandelaar tegen en en een paar mountainbikers. Nu een stuk of 10. Dus daar is het niet druk, maar wel 10 keer zo druk dan eerst.
Het is echt een probleem ja. Niet voor de besmetting, dat gebeurt daar uiteraard niet, maar voor de natuur.
Dat viel mij ook al op! Er lag nog wel speelgoed en andere meuk, maar het leek erop dat het niet meer werd bijgevuld.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:44 schreef Oliver23 het volgende:
Gisteren was ik in het Kruidvat en het viel mij op dat ze geen speelgoed, electra en kleding meer in de winkel hadden liggen. Zouden ze op hun vingers zijn getikt??
Vervuiling gaat gewoon door, nu zie je regelmatig mondkapjes op straat of in de struiken liggen. Aso's blijf je toch houden.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah oké. Ik herken dat beeld totaal niet bij de natuurgebieden hier in de buurt. Als ik afentoe een verdwaalde wandelaar tegenkom is dat alles. Indien het echt dagelijks is is dat wel een dingetje ja. Die zakjes hondenpoep is nooit goed te praten, daar hoeft 't geen coronacrisis voor te zijn.
Wat dat betreft ben ik het met je eens ja. Ik heb wel het gevoel dat die oproepen telkens komen vanuit: "Het is te druk in de bossen, we lopen allemaal risico" en niet vanuit: "Er gaat iets mis in de natuur."
Ik zie die ook veel liggen, ook in het bos. Denk ook vaak niet eens bewust, maar dat mensen iets uit hun zak pakken en dan dat ding er uit valt. Daarom afschaffen die mondkapjesplicht! Dat helpt toch geen ene fuck.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vervuiling gaat gewoon door, nu zie je regelmatig mondkapjes op straat of in de struiken liggen. Aso's blijf je toch houden.
Die zal ook goed werken dan. Ik heb er eigenlijk nooit een op. Alleen als ze er in een winkel specifiek om vragen. Wat ik nog maar 1 keer heb meegemaakt.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:58 schreef Mortaxx het volgende:
Begrijp sowieso niet dat mensen mondkapjes maar 1 keer gebruiken. Heb mijne als sinds april
precies ditquote:Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Af en toe een corona test betekent dan ook niet dat ze niets meer over hun leven te zeggen hebbenze krijgen hun leven juist terug
Ik gebruik er twee afwisselend, sinds begin oktober. Leg ze af en toe even in het water, verder vind ik t ook wel best.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:58 schreef Mortaxx het volgende:
Begrijp sowieso niet dat mensen mondkapjes maar 1 keer gebruiken. Heb mijne als sinds april
Ik heb er ook twee of zo in mijn zakken. Welke ik het eerste pak gebruik ik. En na gebruik weer opgefrommeld in mijn jaszak.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik gebruik er twee afwisselend, sinds begin oktober. Leg ze af en toe even in het water, verder vind ik t ook wel best.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |