SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ach.. niet zeuren toch?quote:Op zondag 10 januari 2021 14:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ook ongemakkelijk hoor voor die zielige kindjes
De thermometer in de billen werd vergeleken met wekelijks een coronatest op school. Daar kwam de discussie over de thermometer tussen de billen vandaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:09 schreef cemeteryslut het volgende:
Ik begrijp überhaupt niet wat de obsessie is met de bil-thermometer? Zoekt men gewoon een stok om een hond te slaan? Als kinderen ge-temperatuurd (?) gaan worden op school is dat natuurlijk met een oor thermometer of zo’n oppervlakte ding (wat op veel werkvloeren al gebeurt). Totaal niet ongemakkelijk of traumatiserend, maar het nee roepen is belangrijker blijkbaar.
steun
Nou, ik ben ook wel benieuwd hoe men dat voor zich ziet. Mijn kinderen zijn bijzonder makkelijk met van alles en nog wat. De sluiting van de scholen komen we fluitend samen door. Maar elke week testen? Dat willen de kinderen absoluut niet. Incidenteel vaccineren vind ik net iets anders dan m'n kind elk week tegen z'n zin een intrusieve test laten ondergaan. M'n kinderen zijn weliswaar te jong om formeel toestemming aan te moeten vragen, maar ze zijn voor mij als ouder te oud om de zeggenschap die ze over hun eigen lichaam hebben te negeren.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:29 schreef capricia het volgende:
Ja. Inmiddels drie keer geweest.
Serieus: jij denkt dat ouders er geen bezwaar tegen hebben dat hun basisschoolkinderen iedere week via een wattenstaafje bij de poort getest gaan worden?
Ik vraag me dat serieus af.
Ach kinderen willen ook iedere dag een patat eten. Daar geef je toch ook niet aan toequote:Op zondag 10 januari 2021 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik ben ook wel benieuwd hoe men dat voor zich ziet. Mijn kinderen zijn bijzonder makkelijk met van alles en nog wat. De sluiting van de scholen komen we fluitend samen door. Maar elke week testen? Dat willen de kinderen absoluut niet. Incidenteel vaccineren vind ik net iets anders dan m'n kind elk week tegen z'n zin een intrusieve test laten ondergaan. M'n kinderen zijn weliswaar te jong om formeel toestemming aan te moeten vragen, maar ze zijn voor mij als ouder te oud om de zeggenschap die ze over hun eigen lichaam hebben te negeren.
Dat betekent niet dat ze tot hun twaalfde niks over hun eigen leven te zeggen hebben.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ach kinderen willen ook iedere dag een patat eten. Daar geef je toch ook niet aan toe
Ik denk dat dat totaal niet in verhouding met elkaar staat. Waarschijnlijk staan de kinderen op die trainingen sowieso al in contact met elkaar door middel van naar school tegaan. Lijkt me een symbolische maatregel.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Als we toch de verspreiding willen tegengaan zou ik liever hebben dat ze de sport trainingen voor kinderen stilleggen ipv de scholen nu.
Deze was bijna verloren geraakt. Er liggen nog steeds best veel mensen op de verpleegafdelingen, dus ik kan me best voorstellen dat de IC-opnames beetje grillig zijn komende periode.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
🟢2.561 (-13)
🟢Clinic: 1.850 (-24)
🔴ICU: 711 (11)
New:
🔴Clinic: 187
🔴ICU: 25
In 🇩🇪: 7
Toch weer een toename op de IC
Dit.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik ben ook wel benieuwd hoe men dat voor zich ziet. Mijn kinderen zijn bijzonder makkelijk met van alles en nog wat. De sluiting van de scholen komen we fluitend samen door. Maar elke week testen? Dat willen de kinderen absoluut niet. Incidenteel vaccineren vind ik net iets anders dan m'n kind elk week tegen z'n zin een intrusieve test laten ondergaan. M'n kinderen zijn weliswaar te jong om formeel toestemming aan te moeten vragen, maar ze zijn voor mij als ouder te oud om de zeggenschap die ze over hun eigen lichaam hebben te negeren.
Af en toe een corona test betekent dan ook niet dat ze niets meer over hun leven te zeggen hebbenquote:Op zondag 10 januari 2021 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat ze tot hun twaalfde niks over hun eigen leven te zeggen hebben.
Andersom is het ook zo natuurlijk maar sporten mag nu wel.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik denk dat dat totaal niet in verhouding met elkaar staat. Waarschijnlijk staan de kinderen op die trainingen sowieso al in contact met elkaar door middel van naar school tegaan. Lijkt me een symbolische maatregel.
Gaat natuurlijk om het resultaat. Prettig om als kind de toegang tot de school te worden geweigerd omdat je temperatuur te hoog is.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:09 schreef cemeteryslut het volgende:
Ik begrijp überhaupt niet wat de obsessie is met de bil-thermometer? Zoekt men gewoon een stok om een hond te slaan? Als kinderen ge-temperatuurd (?) gaan worden op school is dat natuurlijk met een oor thermometer of zo’n oppervlakte ding (wat op veel werkvloeren al gebeurt). Totaal niet ongemakkelijk of traumatiserend, maar het nee roepen is belangrijker blijkbaar.
Zou het in het algemeen geen evolutie gewoon zijn van het virus? Elke keer als het virus iemand nieuw besmet muteert het een klein beetje. De besmettelijker varianten worden dan dominanter over tijd.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef halfway het volgende:
Nieuwe mutatie in Japan.
https://www.telegraaf.nl/(...)-van-coronavirus-aan
Waar wij met zijn allen Kut roepen.
"Ze werden positief getest tijdens hun quarantaine op de luchthaven."quote:Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef halfway het volgende:
Nieuwe mutatie in Japan.
Het is maar net hoe je er als ouder in staat. Ik zou ze liever elke week die test laten afnemen (al dan niet tegen hun zin) dan dat ze de rest van dit semester thuis les zouden moeten krijgen.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik doe mee met 'kut' roepen. Overmorgen waarschijnlijk weer bericht: Vaccins werken ook tegen nieuwe variant uit Japan.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef halfway het volgende:
Nieuwe mutatie in Japan.
Ik weet niet wat de plannen op dit moment zijn. Als er wekelijks getest gaat worden, dan zal ik mijn kinderen gewoon naar school laten gaan en hoe vervelend zo'n test is in perspectief plaatsen. Ik heb de test inmiddels zelf meermalen ondergaan en ze weten wat ik ervan vond. (Makkie. Maar ja, mama is een bikkel, denken ze.)quote:Op zondag 10 januari 2021 14:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Respect en zeggenschap leren aan je kind over hun eigen lichaam doe je als ouder door zelf ook dat respect te tonen. Mijn kind is onmondig voor de wet, dus ben ik haar stem. Ook kinderen hebben recht op lichamelijke integriteit.
Of dat nu om een thermometer tussen je billen of een wekelijkse wattenstaafje gaat.
Ontzettend sneu al die berichten nog na maanden corona. Het zou juist gestimuleerd moeten worden dat we naar buiten gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
Wel grappig om weer die berichten te zien dat het 'te vol' is in de natuurgebieden
het is wachten op een mutatie die schijt heeft aan de vaccins.....quote:Op zondag 10 januari 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik doe mee met 'kut' roepen. Overmorgen waarschijnlijk weer bericht: Vaccins werken ook tegen nieuwe variant uit Japan.
Ja.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou het in het algemeen geen evolutie gewoon zijn van het virus? Elke keer als het virus iemand nieuw besmet muteert het een klein beetje. De besmettelijker varianten worden dan dominanter over tijd.
Dan moeten we toch wat anders gaan verzinnen dan lockdownsquote:Op zondag 10 januari 2021 14:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is wachten op een mutatie die schijt heeft aan de vaccins.....![]()
waarschijnlijk als de halve wereld al gevaccineerd is
Mijn kinderen zijn 10 en 11 en allebei zeer voorlijk. Het zou ridicuul zijn om te veronderstellen dat ze over respectievelijk 1-2 jaar wel iets te zeggen hebben en nu niks.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je er als ouder in staat. Ik zou ze liever elke week die test laten afnemen (al dan niet tegen hun zin) dan dat ze de rest van dit semester thuis les zouden moeten krijgen.
Niet alle dingen in het leven zijn leuk.
Snap dat ook niet helemaal. Volgens mij is dat juist de redding voor ons geweest toen in april en mei. Mensen konden afspreken met elkaar buiten en hoefde zo niet op elkaar te zitten in de huiskamer wat volgens mij 100x zoveel risico op besmetting met zich meebrengt.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
Wel grappig om weer die berichten te zien dat het 'te vol' is in de natuurgebieden
Alleen is natuurlijk wel de vraag in hoeverre deze mutatie al verder verspreid is. Dat je er een paar bij toeval uitpikt is mooi, maar tegelijkertijd ook een aanwijzing dat er mogelijk fors meer mensen rondlopen met deze variant.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"Ze werden positief getest tijdens hun quarantaine op de luchthaven."
en zo hou je dus die varianten ook onder controle en niet dat ze volop kunnen verspreiden in je land.
Daarom zou je buitenactiviteiten gewoon zoveel mogelijk weer moeten open stellen en promoten. De draaiboeken voor crowdcontrol etc liggen er toch nog van afgelopen voorjaar/zomer/herfst.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Snap dat ook niet helemaal. Volgens mij is dat juist de redding voor ons geweest toen in april en mei. Mensen konden afspreken met elkaar buiten en hoefde zo niet op elkaar te zitten in de huiskamer wat volgens mij 100x zoveel risico op besmetting met zich meebrengt.
Ik denk dat we het daarover nooit eens zullen worden. Persoonlijk vind ik dat ze ook als ze 12 zijn in dit kader niet te flauw moeten zijn en ze niet álles over hun eigen lichaam te zeggen hebben.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn 10 en 11 en allebei zeer voorlijk. Het zou ridicuul zijn om te veronderstellen dat ze over respectievelijk 1-2 jaar wel iets te zeggen hebben en nu niks.
Dat niet alle dingen in het leven leuk zijn, daar ben ik het mee eens. Maar iemand die bijvoorbeeld grote angst heeft voor de tandarts of naalden, hoeft ook niet tegen eigen wil in een tandartsstoel te liggen of een prik te krijgen. Goddank accepteren we dat mensen zeggenschap hebben over hun eigen lichaam en nemen we hun angsten serieus door bijvoorbeeld bijzondere diensten te bieden aan deze mensen.
En als ze 18 zijn wel? Wat is in hemelsnaam het criterium?quote:Op zondag 10 januari 2021 14:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat we het daarover nooit eens zullen worden. Persoonlijk vind ik dat ze ook als ze 12 zijn in dit kader niet te flauw moeten zijn en ze niet álles over hun eigen lichaam te zeggen hebben.
Het gaat niet om besmettingsgevaar, maar om bescherming van de natuur. Mensen laten er afval achter, door in zulke grote getalen met schreeuwende kinderen en loslopende honden te komen hebben de dieren geen rust. Kortom de natuur wordt ernstig verstoord. Dat is echt zichtbaar en echt een probleem. Mensen snappen dat blijkbaar niet...quote:Op zondag 10 januari 2021 14:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Snap dat ook niet helemaal. Volgens mij is dat juist de redding voor ons geweest toen in april en mei. Mensen konden afspreken met elkaar buiten en hoefde zo niet op elkaar te zitten in de huiskamer wat volgens mij 100x zoveel risico op besmetting met zich meebrengt.
Dat is toch altijd een probleem? Als er nu gezegd wordt: "Het is te druk in natuurgebieden, kom niet" wordt dat over 't algemeen gedaan in de context van corona.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het gaat niet om besmettingsgevaar, maar om bescherming van de natuur. Mensen laten er afval achter, door in zulke grote getalen met schreeuwende kinderen en loslopende honden te komen hebben de dieren geen rust. Kortom de natuur wordt ernstig verstoord. Dat is echt zichtbaar en echt een probleem. Mensen snappen dat blijkbaar niet...
Schijnbaar pas je dit type vaccin snel daar op aan.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nee, dat probleem was er eerst niet omdat het toen niet druk was. Bij mij om de hoek is een natuurgebied met een bezoekerscentrum. Met twee grote parkeerplaatsen. Eerst stonden die een paar dagen per jaar vol, bijvoorbeeld met Pasen of Kerst of zo. Nu dagelijks, ook doordeweeks. In het weekend staan de auto's langs de weg omdat de parkeerplaatsen vol zijn. Als je het bos in kijkt zie je hordes mensen lopen. De boswachter klaagt over de vervuiling, o.a . 17 plastic zakjes met hondenschijt gevonden in een half uur tijd.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is toch altijd een probleem? Als er nu gezegd wordt: "Het is te druk in natuurgebieden, kom niet" wordt dat over 't algemeen gedaan in de context van corona.
Daarbij, is het echt zo druk, of is het onze perceptie dat het druk is, maar is het nog steeds stukken rustiger dan het in 2019/2018 was?
Ah oké. Ik herken dat beeld totaal niet bij de natuurgebieden hier in de buurt. Als ik afentoe een verdwaalde wandelaar tegenkom is dat alles. Indien het echt dagelijks is is dat wel een dingetje ja. Die zakjes hondenpoep is nooit goed te praten, daar hoeft 't geen coronacrisis voor te zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, dat probleem was er eerst niet omdat het toen niet druk was. Bij mij om de hoek is een natuurgebied met een bezoekerscentrum. Met twee grote parkeerplaatsen. Eerst stonden die een paar dagen per jaar vol, bijvoorbeeld met Pasen of Kerst of zo. Nu dagelijks, ook doordeweeks. In het weekend staan de auto's langs de weg omdat de parkeerplaatsen vol zijn. Als je het bos in kijkt zie je hordes mensen lopen. De boswachter klaagt over de vervuiling, o.a . 17 plastic zakjes met hondenschijt gevonden in een half uur tijd.
Verder ga ik een paar keer per week met mijn paard een ander bos in. Dit is een onbekend stuk bos. Eerst kwam ik daar bij een rit van 2 uur soms een wandelaar tegen en en een paar mountainbikers. Nu een stuk of 10. Dus daar is het niet druk, maar wel 10 keer zo druk dan eerst.
Het is echt een probleem ja. Niet voor de besmetting, dat gebeurt daar uiteraard niet, maar voor de natuur.
Dat viel mij ook al op! Er lag nog wel speelgoed en andere meuk, maar het leek erop dat het niet meer werd bijgevuld.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:44 schreef Oliver23 het volgende:
Gisteren was ik in het Kruidvat en het viel mij op dat ze geen speelgoed, electra en kleding meer in de winkel hadden liggen. Zouden ze op hun vingers zijn getikt??
Vervuiling gaat gewoon door, nu zie je regelmatig mondkapjes op straat of in de struiken liggen. Aso's blijf je toch houden.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah oké. Ik herken dat beeld totaal niet bij de natuurgebieden hier in de buurt. Als ik afentoe een verdwaalde wandelaar tegenkom is dat alles. Indien het echt dagelijks is is dat wel een dingetje ja. Die zakjes hondenpoep is nooit goed te praten, daar hoeft 't geen coronacrisis voor te zijn.
Wat dat betreft ben ik het met je eens ja. Ik heb wel het gevoel dat die oproepen telkens komen vanuit: "Het is te druk in de bossen, we lopen allemaal risico" en niet vanuit: "Er gaat iets mis in de natuur."
Ik zie die ook veel liggen, ook in het bos. Denk ook vaak niet eens bewust, maar dat mensen iets uit hun zak pakken en dan dat ding er uit valt. Daarom afschaffen die mondkapjesplicht! Dat helpt toch geen ene fuck.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vervuiling gaat gewoon door, nu zie je regelmatig mondkapjes op straat of in de struiken liggen. Aso's blijf je toch houden.
Die zal ook goed werken dan. Ik heb er eigenlijk nooit een op. Alleen als ze er in een winkel specifiek om vragen. Wat ik nog maar 1 keer heb meegemaakt.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:58 schreef Mortaxx het volgende:
Begrijp sowieso niet dat mensen mondkapjes maar 1 keer gebruiken. Heb mijne als sinds april
precies ditquote:Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Af en toe een corona test betekent dan ook niet dat ze niets meer over hun leven te zeggen hebbenze krijgen hun leven juist terug
Ik gebruik er twee afwisselend, sinds begin oktober. Leg ze af en toe even in het water, verder vind ik t ook wel best.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:58 schreef Mortaxx het volgende:
Begrijp sowieso niet dat mensen mondkapjes maar 1 keer gebruiken. Heb mijne als sinds april
Ik heb er ook twee of zo in mijn zakken. Welke ik het eerste pak gebruik ik. En na gebruik weer opgefrommeld in mijn jaszak.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik gebruik er twee afwisselend, sinds begin oktober. Leg ze af en toe even in het water, verder vind ik t ook wel best.
Geheel mee eens.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:07 schreef mijntjexx het volgende:
Ik blijf zeggen, als je kind klachten heeft meet je hun temperatuur ( billen omdat dat preciezer is en ik het al heel mijn leven zo doe), om te checken of ze koorts hebben. Waarom dan niet een coronatest als je kind coronaklachten heeft. Je wil toch niet dat je kind een verspreider wordt? Ik wil dat in ieder geval niet. Allebei niet prettig maar het moet, en het is belangrijk.
Ze werken sowieso niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die zal ook goed werken dan. Ik heb er eigenlijk nooit een op. Alleen als ze er in een winkel specifiek om vragen. Wat ik nog maar 1 keer heb meegemaakt.
Dochter van 11 gaat hier ook zeker zelf de eindbeslissing nemen, inderdaad.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is gewoon niet waar wat je zegt.quote:
Dit blijft tot in de eeuwigheid waarschijnlijk een welles nietes discussie waarbij ik niet geloof dat de cijfers ooit zullen laten zien dat ze wel werken.quote:
Morgen onder de 6000. Ik snij de taart vast aan.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
Positief getest: 6.657
Totaal: 872.847 (+6.612 ivm -45 corr.)
Perc. positief 04 jan - 06 jan: 13,3%
Opgenomen: 187
Huidig: 1.850 (-24)
Opgenomen op IC: 25
Huidig: 711 (+11)
Overleden: 54
Totaal: 12.361
quote:Op zondag 10 januari 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
quote:Op zondag 10 januari 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
quote:Op zondag 10 januari 2021 15:17 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
https://twitter.com/mzelst/status/1348272688553406464
quote:
Het is KLAAR.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Geldt dat alleen voor de cijfers of voor alles?quote:Op zondag 10 januari 2021 15:16 schreef miss_sly het volgende:
Gokken kan in dit topic:
COR / Place your bets: de dagelijkse cijfers
Niet hier.
De voetbalvereniging van mijn dochter is anders ook gesloten voor de jeugd.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Andersom is het ook zo natuurlijk maar sporten mag nu wel.
Daarnaast komen ze wel in contact met kinderen van andere scholen via de sport.
Hmmm, de druk op ziekenhuizen neemt amper afquote:Op zondag 10 januari 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
Je vergelijkt nu cijfers op weekbasis met een paar dagen, maar het percentage positief neemt inderdaad ook af deze week.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef Remco het volgende:
Percentage positief dus ook 0.4% gedaald.
In het weekend is dat altijd wat minder.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hmmm, de druk op ziekenhuizen neemt amper af
Goede is wel dat het nu 13,3 is ipv 13.7%.
Over een periode van 3 dagen gemiddeld.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef Remco het volgende:
Percentage positief dus ook 0.4% gedaald.
Op de IC zal dat ook wel een tijdje duren gezien de gemiddelde opnameduur daar 10 dagen dacht ik was voor een covid19 patiënt.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Onthoud 1 ding, 1 persoon was de eerste met het virus om vervolgens dequote:Op zondag 10 januari 2021 14:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het liefst heb ik helemaal geen maatregelen. Naast de 1,5 meter en het stuk wassen van handen wellicht. Maar als er dan toch maatregelen moeten zijn om weer sneller te kunnen versoepelen dan heb ik het liefst dat ze in grijpen op de plekken waar het netto gezien het meeste oplevert. Dat laatste zijn de meningen natuurlijk wel over verdeeld ja. Ouders met kinderen of mensen die afhankelijk zijn van werkend onderwijs zullen sneller scholen verdedigen, mensen die veel uit eten gaan verdedigen de horeca sneller, etc. Al doe ik zelf echt m’n best om puur naar de cijfers te kijken. Niet altijd even makkelijk alleen en dat herken ik bij vrijwel iedereen hier. Waar ook niks mis mee is.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:02 schreef opreis het volgende:
[..]
Niet heel gek toch? Mensen die werken in de zorg kijken hier ook weer anders naar schoolgaande kinderen. Het zelfde met senioren of mensen met medische klachten wie het virus fataal kan worden.
Over het algemeen wil iedereen zo veel mogelijk regels voor anderen, maar zo min mogelijk voor zichzelf.
Niet zo negatief, in vijf dagen is er een behoorlijke daling zichtbaar op de verpleegafdelingen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Neequote:Op zondag 10 januari 2021 15:19 schreef Remco het volgende:
[..]
In het weekend is dat altijd wat minder.
Nee joh. Volgens sommige users gewoon weer alles 'openknallen'.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:19 schreef opreis het volgende:
Cijfers voor IC nog te hoog om te denken aan versoepelingen lijkt me.
Bij hoeveel testen?quote:Op zondag 10 januari 2021 15:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Mooi dat het daalt, maar ze hadden verwacht/gehoopt nu onder de 3600 te zitten. Geen versoepelingen dus.
Na 4 weken lockdown eindelijk een halvering te pakken, maar we zijn er nog niet. Derhalve verlenging van de lockdown helaas..quote:Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Morgen onder de 6000. Ik snij de taart vast aan.
Lolquote:Op zondag 10 januari 2021 15:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jaaa zat weer dichtbij met 6600
Mwah, als de instroom daar stil valt kan ook dat best nog redelijk gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Op de IC zal dat ook wel een tijdje duren gezien de gemiddelde opnameduur daar 10 dagen dacht ik was voor een covid19 patiënt.
Nee doe maar nietquote:Op zondag 10 januari 2021 15:21 schreef Socios het volgende:
Waar is die gemeentekaart? Moeten we daar nou constant, ieder dag, expliciet naar vragen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |