abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 september 2020 @ 18:41:24 #1
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194937575
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194937618
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:28 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Gewoon onderzocht, mensen met een college (VS) of HBO+ (NL) niveau stemmen een stuk minder op idioten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is mooi, maar ik vroeg meer naar je gehele post. Je zei dit:

quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:19 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het probleem van elke samenleving is dat circa 30% gewoon geen stemrecht zou moeten hebben.
En ik vroeg of je dat echt meent of dat het gewoon een brainfart is :)
pi_194937659
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

Ik zie daar geen heil in, dat is een recept voor een ramp imho.
  maandag 7 september 2020 @ 18:49:56 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194937667
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:28 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Gewoon onderzocht, mensen met een college (VS) of HBO+ (NL) niveau stemmen een stuk minder op idioten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik had gedacht dat het aantal lageropgeleiden bij de SP hoger was.
pi_194937680
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik had gedacht dat het aantal lageropgeleiden bij de SP hoger was.
Die zijn meen ik in belangrijke mate vertrokken naar de PVV en FVD als ik me niet vergis, maar dan zou je wat historische pollingdata bij moeten zoeken als je het echt wil weten.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_194937707
Laten we het in AMV bij de Amerikaanse politiek houden aub.
  maandag 7 september 2020 @ 18:57:04 #7
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194937780
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

van mensen met een iq van minder dan pakweg 85-90 zou je je serieus kunnen afvragen of stemrecht een goed idee is. Dan heb je het over pakweg 20 tot 30% van de bevolking. Juist gezien de extreme aantrekkelijkheid van populisten en one-issue partijen onder dergelijke groepen.

Een gestaffeld stelsel lijkt mij overigens een beter idee. Ben je intelligenter, heb je een hogere opleiding, dan telt je stem zwaarder.
pi_194937831
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:57 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

van mensen met een iq van minder dan pakweg 85-90 zou je je serieus kunnen afvragen of stemrecht een goed idee is. Dan heb je het over pakweg 20 tot 30% van de bevolking. Juist gezien de extreme aantrekkelijkheid van populisten en one-issue partijen onder dergelijke groepen.

Een gestaffeld stelsel lijkt mij overigens een beter idee. Ben je intelligenter, heb je een hogere opleiding, dan telt je stem zwaarder.
Ik wil niet overdreven doen maar hebben we dit soort experimenten niet allemaal al geprobeerd? Met rampzalige gevolgen?

In de VS al helemaal, dat zou betekenen dat dat de partijen dan gewoon alleen maar zouden proberen die zwaardere stemmen te krijgen en krijgt de onderlaag van de bevolking nog veel minder.
  maandag 7 september 2020 @ 19:01:38 #9
403588 mcmlxiv
pi_194937875
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik wil niet overdreven doen maar hebben we dit soort experimenten niet allemaal al geprobeerd? Met rampzalige gevolgen?

In de VS al helemaal, dat zou betekenen dat dat de partijen dan gewoon alleen maar zouden proberen die zwaardere stemmen te krijgen en krijgt de onderlaag van de bevolking nog veel minder.
De VS moet vooral uit de valkuil van het tweepartijenstelsel zien te komen.

Bottomline is er nu geen enkele partij die echt de onderkant van de samenleving vertegenwoordigd
pi_194937899
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:01 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

De VS moet vooral uit de valkuil van het tweepartijenstelsel zien te komen.

Bottomline is er nu geen enkele partij die echt de onderkant van de samenleving vertegenwoordigd
Dat hoeft dan ook niet in een tweepartijenstelsel. Een groot deel van de onderkant van de samenleving vond dat Trump hen het beste zou vertegenwoordigen.
  maandag 7 september 2020 @ 19:03:43 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194937921
quote:

[..]

Dat lijkt op aristocratie.
Slecht idee als je naar de sociale ongelijkheid in het land kijkt. Dan krijgen mensen uit een rijk nest meer rechten dan iemand die in problemen opgroeit.
pi_194937976
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:19 schreef mcmlxiv het volgende: [..] Het probleem van elke samenleving is dat circa 30% gewoon geen stemrecht zou moeten hebben. Weet je die 30% aan te spreken in een winner take all systeem dan is elke verkiezing een tombola. Zeg ik hiermee dat vooral stomme, ongeschoolde mensen met een laag iq op trump stemmen? Inderdaad, net als in Nederland op Wilders.
Dat lijkt me een aanname die niet hard te maken is, dat geschoolde mensen met een hoger iq per definitie een betere afweging maken. Ik vind het ook enorm elitair gedacht. Ik ken mensen met een ivbo diploma die juist heel goed nadenken bij wat ze willen, meerdere stemwijzers in vullen en proberen wijs te worden uit de site van de polieke partijen. Omgekeerd maakte ik ook studenten mee die op de dag zelf een keuze maakten en als je ze na een week vroeg op wie ze hadden gestemd, dat nauwelijks meer konden vertellen.

Ik vind een dergelijke stelling van jou echt enorm elitair en dan krijg je inderdaad dat mensen met een lager iq een hekel krijgen aan politiek.

Sowieso is 'IQ' een vrij relatief begrip. Ik ben drie keer extreem hoog getest (lees: 148+), ik denk dat ik nu daar absoluut niet meer in de buurt kom.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 7 september 2020 @ 19:08:48 #13
403588 mcmlxiv
pi_194938048
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat hoeft dan ook niet in een tweepartijenstelsel. Een groot deel van de onderkant van de samenleving vond dat Trump hen het beste zou vertegenwoordigen.
En wat is daarvan terechtgekomen? Even los van het feit of Clinton het beter had gedaan.

Het tweepartijenstelsel zorgt er vooral voor dat wat de een opbouwt door de ander vaak wordt afgebroken. Iets waar juist de onderkant van de samenleving last van heeft.

Polderen, consessies, verplicht samenwerken is eigenlijk zo gek nog niet.
pi_194938096
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:08 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

En wat is daarvan terechtgekomen? Even los van het feit of Clinton het beter had gedaan.

Het tweepartijenstelsel zorgt er vooral voor dat wat de een opbouwt door de ander vaak wordt afgebroken. Iets waar juist de onderkant van de samenleving last van heeft.

Klopt, een tweepartijenstelsel is waardeloos. Maar stemrecht van mensen afpakken op basis van zeer arbitraire gronden is ook waardeloos.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194938149
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:08 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om het resultaat. Heel veel van die mensen zullen zeggen dat Trump het geweldig voor hen heeft gedaan.

Maar wat je zegt lijkt me ook niet helemaal waar, Trump is een van de meest destructieve krachten ooit en toch krijgt hij weinig afbraak voor elkaar.
pi_194938256
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, een tweepartijenstelsel is waardeloos. Maar stemrecht van mensen afpakken op basis van zeer arbitraire gronden is ook waardeloos.
Hij heeft het toch ook niet over volledig afpakken. Daarbij het is nu natuurlijk ook zo dat extreemrijken véél meer te zeggen hebben dan mensen aan de onderkant. Dat is blijkbaar allemaal prima, maar blijkbaar als je dat wat slimmer doet in plaats van alleen op geld kijken is dat een groot probleem?

Ik denk dat Mcm zeker een goed punt maakt het zou voor iederee beter zijn om wat meer te kijken naar wat mensen weten voordat je ze in een positie van macht plaatst. Bij heel veel beroepen vinden we het redelijk om domme mensen ervan uit te sluiten, bijvoorbeeld als je dom bent kun je nooit Doktor worden. Waarom mag je dan als je gestoord bent wel op Trump stemmen, dat is ook helemaal niet in het belang van de gestoorden en het is ook niet in het belang van de rest van de maatschappij.
pi_194938261
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om het resultaat. Heel veel van die mensen zullen zeggen dat Trump het geweldig voor hen heeft gedaan.

Maar wat je zegt lijkt me ook niet helemaal waar, Trump is een van de meest destructieve krachten ooit en toch krijgt hij weinig afbraak voor elkaar.
Ik denk dat we die beoordeling, de afbraak van Trump, pas over wat langere tijd kunnen maken. In principe is een groot aantal van zijn afbraak maatregelen eenvoudig weer te herstellen maar wat de lange termijn gevolgen zijn lijkt mij nog goeddeels onduidelijk.
pi_194938338
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik denk dat Mcm zeker een goed punt maakt het zou voor iederee beter zijn om wat meer te kijken naar wat mensen weten voordat je ze in een positie van macht plaatst. Bij heel veel beroepen vinden we het redelijk om domme mensen ervan uit te sluiten, bijvoorbeeld als je dom bent kun je nooit Doktor worden. Waarom mag je dan als je gestoord bent wel op Trump stemmen, dat is ook helemaal niet in het belang van de gestoorden en het is ook niet in het belang van de rest van de maatschappij.
Trump is nou net het voorbeeld van een politiek dom persoon die wel een redelijk iq lijkt te hebben (of in elk geval had). Je hebt nooit een punt als je stemrecht van mensen af wil pakken of verminderen. Zeker op basis van een zeer arbitrair iets als IQ, wat niet eens echt objectief goed vast te stellen is.
pi_194938345
quote:

[..]

Hij heeft het toch ook niet over volledig afpakken. Daarbij het is nu natuurlijk ook zo dat extreemrijken véél meer te zeggen hebben dan mensen aan de onderkant. Dat is blijkbaar allemaal prima, maar blijkbaar als je dat wat slimmer doet in plaats van alleen op geld kijken is dat een groot probleem?

Wie zegt dat dat allemaal prima is, als het al zo is? Je maakt wat mij betreft een te grote sprong hier.
pi_194938434
De grootste ironie van dit alles is dat het Electoral College opgezet is om Presidenten als Trump te voorkomen.

Men had dus al voorzien dat het mogelijk zou zijn dat er iemand aan de macht zou komen die ongeschikt was op basis van de popular vote en het Electoral College opgezet als barriere. Goede bedoelingen maar helaas niet goed genoeg opgezet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2020 19:25:00 ]
pi_194938446
quote:

[..]

Twee dingen als antwoord hier op:

- Je kunt dokter worden als je de opleiding afrondt. Je kunt president worden als je genoeg mensen kunt krijgen die op je stemmen.
- Het 'belang' van de maatschappij is geen objectieve maatstaf, dat is natuurlijk ook een beetje het punt van een representatieve democratie. Ik weet zeker dat ik mensen kan vinden die zeggen dat stemmen op Trump absoluut in het belang van de rest van de maatschappij is.
  maandag 7 september 2020 @ 19:27:04 #22
403588 mcmlxiv
pi_194938499
quote:

[..]

Ik weet de oplossing ook niet, maar ik zie een bijzonder giftige cocktail van populisme, sociale media en stemmingmakerij die volgens mij de toekomst van een land als de VS heel spannend maken. Spannend op een erg negatieve manier.

Wat er rondom Corona gebeurd vind ik wel een aardig voorbeeld. Het is volkomen duidelijk dat het beste beleid, de juiste maatregelen een zoektocht is. En daar zie je dus een perfecte tweedeling ontstaan. Degenen die begrijpen dat onzekerheid, onduidelijkheid en aftasten onontkoombaar is en degenen die dat niet begrijpen. En die tweede groep radicaliseert en is extreem vatbaar voor uitersten. Daar zie je complottheorieën en noem maar op.
  maandag 7 september 2020 @ 19:27:30 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194938511
quote:
Dat extreemrijken meer te zeggen hebben is ook iets dat aangepakt moet worden. Wat je nu in feite zegt is dat het wel goed is dat laagopgeleiden minder stemrecht krijgen want er is sowieso al ongelijkheid.
pi_194938564
Ik wil niet overdreven doen maar het hebben over het verminderen van het stemrecht vind ik al vrij eng eigenlijk.
pi_194938568
quote:
De gemiddelde bèta-autist heeft nu ook weer niet zo'n geweldig beoordelingsvermogen over wat er in een samenleving leeft of wat een goed leider maakt, al denkt hij misschien van wel. Dan schiet je weer door naar de andere kant. Dit soort ideeën komen voornamelijk vanuit kampen die overtuigd zijn van hun eigen suprematie en dat is nu juist wat je wil voorkómen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_194938619
Je voorkomt denk ik de grootste ellende door te switchen naar een parlementaire democratie met evenredige vertegenwoordiging. Je ziet hier ook wel een toename van populisme/demagogie, maar dat is toch wel aardig gekanaliseerd. Het stemrecht van mensen af pakken, omdat ze dom zouden zijn (whatever dat dan moet betekenen in deze context), lijkt me redelijk heilloos, tenzij het mensen betreft die gewoon echt niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen... maar dat is een dermate kleine groep dat het echt niet uit maakt.

Niet dat zoiets gaat gebeuren in de VS tenzij er weer eens een burgeroorlog uitbreekt, maar goed.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_194938635
quote:

[..]

Wat een flauwekul zeg, al die hoogopgeleide VVDers die dan op halve criminele stemmen tellen dan extra om maar een voorbeeld te geven.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 7 september 2020 @ 19:34:15 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194938655
Als je betoogt om stemrecht af te pakken of te verminderen op basis van hoe dik iemands beurs is of hoe "slim" je bent pleeg je een aanslag op democratie en zou je eigenlijk op Trump moeten stemmen.
  maandag 7 september 2020 @ 19:35:45 #29
403588 mcmlxiv
pi_194938688
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:33 schreef vipergts het volgende:

[..]

Wat een flauwekul zeg, al die hoogopgeleide VVDers die dan op halve criminele stemmen tellen dan extra om maar een voorbeeld te geven.
VVD zit mooi in de midden, hoog opgeleiden stemmen groen-links of D66. Dus dat valt mee.
pi_194938801
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:35 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

VVD zit mooi in de midden, hoog opgeleiden stemmen groen-links of D66. Dus dat valt mee.
Dat zag maar buiten dat hun plannen niet mijn ding is zijn het over het algemeen wel fatsoenlijke mensen. Maar in jouw voorbeeld zou een VVD stem dus zwaarder tellen dan een PvdA of CDA stem omdat er meer hoogopgeleide mensen op stemmen terwijl ze bij de VVD omkomen in de schandalen.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 7 september 2020 @ 19:56:29 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194939112
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:42 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat zag maar buiten dat hun plannen niet mijn ding is zijn het over het algemeen wel fatsoenlijke mensen. Maar in jouw voorbeeld zou een VVD stem dus zwaarder tellen dan een PvdA of CDA stem omdat er meer hoogopgeleide mensen op stemmen terwijl ze bij de VVD omkomen in de schandalen.
Dan zouden genoeg gezinnen in NL 80 uur per week werken en nog voedselbonnen moeten gaan halen.
pi_194939165
Inderdaad, het stemrecht afpakken van de lopende-band-medewerker om die van de directeur zwaarder te laten tellen is misschien wel 1 van de meest rechtse ideeën die ik hier ooit heb gelezen.
pi_194939253
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 19:58 schreef Hanca het volgende:
Inderdaad, het stemrecht afpakken van de lopende-band-medewerker om die van de directeur zwaarder te laten tellen is misschien wel 1 van de meest rechtse ideeën die ik hier ooit heb gelezen.
We zijn nu juist van allerlei vormen van censuskiesrecht afgestapt, met een goede reden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 7 september 2020 @ 20:06:56 #34
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_194939385
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dit resulteerde dus in een gigantische puinhoop. De republikeinen in de senaat zouden eigenlijk hun achterban moeten vertegenwoorden, maar werden de afgelopen jaren volledig buitenspel gezet op een paar plooibare figuren na. Die onderkant zien alleen maar dreigementen, beledigingen en valse beloftes uit het witte huis komen. Op gegeven moment gaat daar de sjeu van af. Zonder door de top van de GOP uitgewerkte beleidsplannen zal Trump alleen maar doorratelen op zijn beproefde recept. Op het moment staat Trump met lege handen. Hij kan niks aanbieden aan de kiezer. En nu nog met grootste plannen op tafel komen is eigenlijk al te laat, want hij moet het nog wel verkopen aan zijn achterban.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_194939451
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2020 19:34 schreef Harvest89 het volgende:
Als je betoogt om stemrecht af te pakken of te verminderen op basis van hoe dik iemands beurs is of hoe "slim" je bent pleeg je een aanslag op democratie en zou je eigenlijk op Trump moeten stemmen.
Jij hebt het hier over afpakken. Dat is een leuke frame maar het lijkt mij niet gek dat stemrecht iets is dat je moet verdienen. In mijn optiek zou je positie in de maatschappij daarvoor niet veel uit moeten maken, je hoeft niet rijk te zijn je hoeft niet slim te zijn maar je moet misschien een bepaalde standaard halen voordat je er gebruik van kunt maken.

Dit gebeurt ook met andere rechten, als je auto wil rijden moet je een rijbewijs halen. Op dat moment zegt niemand dat je het recht van mensen om auto te rijden ontneemt hierdoor. Er zijn best mogelijkheden om relatief objectief te kijken of iemand enig idee heeft hoe hij een auto moet besturen of hoe hij moet stemmen zodat wat hij stemt overeen komt met wat de person voor ogen heeft. Zeker in de huidige tijd met een hoop tegenstrijdige informatie kan het ook een voordeel zijn voor mensen dat ze wat meer kennis krijgen voordat ze zich mengen in politieke vraagstukken.

Dat het eng is als niet iedereen direct mag stemmen, tja dat is een mening die ik niet deel. Wat mij betreft is het idee van de meerderheid beslist ook maar eng voor minderheden. Zeker met een twee-partijen systeem ala Amerika in gedachten.
pi_194939559
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Jij hebt het hier over afpakken. Dat is een leuke frame maar het lijkt mij niet gek dat stemrecht iets is dat je moet verdienen. In mijn optiek zou je positie in de maatschappij daarvoor niet veel uit moeten maken, je hoeft niet rijk te zijn je hoeft niet slim te zijn maar je moet misschien een bepaalde standaard halen voordat je er gebruik van kunt maken.
Afpakken van mensen die nooit door dat soort tests komen, dus. Er zijn zelfs mensen voor wie het theorie-examen van het rijbewijs te moeilijk is, die daar nooit door komen.

We zijn nu juist goed op weg om politiek bereikbaarder te maken voor laaggeletterden, het onbereikbaar maken voor die doelgroep is het tegenovergestelde.
  maandag 7 september 2020 @ 20:22:31 #37
384435 klappernootopreis
pi_194939724
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 20:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Afpakken van mensen die nooit door dat soort tests komen, dus. Er zijn zelfs mensen voor wie het theorie-examen van het rijbewijs te moeilijk is, die daar nooit door komen.

We zijn nu juist goed op weg om politiek bereikbaarder te maken voor laaggeletterden, het onbereikbaar maken voor die doelgroep is het tegenovergestelde.
Let wel, de keuze van de mensen bepaald wie er gaat regeren. Als je als keuze twee opties hebt; flapschoen de clown die is opgepakt voor kinderlokken of een aluhoedjefiguur die denkt dat mensen zijn geboren uit teckels en koolrapen , maakt het eigenlijk niet uit wie er mag kiezen. Het aanbod van politici moet scherper onder de constitutionele loep worden gehouden. Daar zit het probleem, dat is de bron van Trumpen Erdogans, Putins en Baudets..
  maandag 7 september 2020 @ 20:23:40 #38
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194939746
Maar dit soort elitair gelul is wel weer een mooi voorbeeld waarom populisme overal toeneemt.
pi_194939784
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:23 schreef Harvest89 het volgende:
Maar dit soort elitair gelul is wel weer een mooi voorbeeld waarom populisme overal toeneemt.
Omdat er op fok eens in de zoveel tijd weer eens iemand vrij ongeïnformeerd pleit voor censuskiesrecht?
pi_194939785
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nee, het is echt afpakken. Iedere Amerikaan heeft stemrecht dus als je dat niet meer hebt wordt dat afgepakt. Het woordje 'frame' is niet erg constructief. De vraag die hier dan op komt is als volgt: wat is die standaard en wie bepaalt die standaard?

quote:
Dit gebeurt ook met andere rechten, als je auto wil rijden moet je een rijbewijs halen. Op dat moment zegt niemand dat je het recht van mensen om auto te rijden ontneemt hierdoor. Er zijn best mogelijkheden om relatief objectief te kijken of iemand enig idee heeft hoe hij een auto moet besturen of hoe hij moet stemmen zodat wat hij stemt overeen komt met wat de person voor ogen heeft. Zeker in de huidige tijd met een hoop tegenstrijdige informatie kan het ook een voordeel zijn voor mensen dat ze wat meer kennis krijgen voordat ze zich mengen in politieke vraagstukken.
Ik ben het daar mee oneens, dat kun je vrijwel per definitie niet vaststellen. Motivaties en gedrag zijn daar veel te ingewikkeld voor. Daarnaast is dat natuurlijk veel te open voor corruptie en het veroordelen van mensen op basis van hun gedachten.

quote:
Dat het eng is als niet iedereen direct mag stemmen, tja dat is een mening die ik niet deel. Wat mij betreft is het idee van de meerderheid beslist ook maar eng voor minderheden. Zeker met een twee-partijen systeem ala Amerika in gedachten.
Dikgedrukte vind ik schrikbarend. De rest van wat je zegt is wat mij betreft onwetend. Er is zoiets als een representatieve democratie met scheiding van machten.

[ Bericht 0% gewijzigd door MoreDakka op 07-09-2020 20:31:14 ]
pi_194939856
Vergeet ook niet dat "literacy tests" en meer van dat soort ongein in de VS lange tijd een verkapte manier waren om onder andere zwarte Amerikanen het stemrecht te ontzeggen. Ook in bijvoorbeeld Zuid-Afrika en Australië was het een beproefd middel:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Literacy_test
  maandag 7 september 2020 @ 20:32:19 #42
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194939935
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Omdat er op fok eens in de zoveel tijd weer eens iemand vrij ongeïnformeerd pleit voor censuskiesrecht?
Op Fok! is het wel lachen, maar hij zal niet de enige zijn die zich verheven voelt boven mensen die lager geschoold zijn of minder centen hebben. Daar maakt zowel links als rechts zich schuldig aan.
  maandag 7 september 2020 @ 20:33:31 #44
403588 mcmlxiv
pi_194939962
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:22 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Let wel, de keuze van de mensen bepaald wie er gaat regeren. Als je als keuze twee opties hebt; flapschoen de clown die is opgepakt voor kinderlokken of een aluhoedjefiguur die denkt dat mensen zijn geboren uit teckels en koolrapen , maakt het eigenlijk niet uit wie er mag kiezen. Het aanbod van politici moet scherper onder de constitutionele loep worden gehouden. Daar zit het probleem, dat is de bron van Trumpen Erdogans, Putins en Baudets..
Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Het is toch eigenlijk uitermate vreemd dat flappie en aluhoedje komen bovendrijven.?
pi_194939981
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:33 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Het is toch eigenlijk uitermate vreemd dat flappie en aluhoedje komen bovendrijven.?
Waarom is dat vreemd? Volgens je eigen logica is dat dankzij die 30% idioten onvermijdelijk.
pi_194939988
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Op Fok! is het wel lachen, maar hij zal niet de enige zijn die zich verheven voelt boven mensen die lager geschoold zijn of minder centen hebben. Daar maakt zowel links als rechts zich schuldig aan.
Dat verbaast me ook altijd aan de mensen die ervoor pleiten, hoe zeker ze ervan zijn dat zij heus wel hun stemrecht zullen behouden.
  maandag 7 september 2020 @ 20:40:21 #47
403588 mcmlxiv
pi_194940120
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Waarom zou je niet mogen discussiëren over dit soort issues? Discussie is toch de methode om te komen tot inzicht? Waarom direct het idee van verhevenheid?

Voor een gezonde samenleving is een vuilnisman even belangrijk als een arts, misschien wel belangrijker, geen enkele reden voor verhevenheid dus.
pi_194940229
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Waarom zou je niet mogen discussiëren over dit soort issues? Discussie is toch de methode om te komen tot inzicht? Waarom direct het idee van verhevenheid?

Voor een gezonde samenleving is een vuilnisman even belangrijk als een arts, misschien wel belangrijker, geen enkele reden voor verhevenheid dus.
De vuilnisman zal over het algemeen vaker stemmen voor een populist en zal vaker behoren tot die 30% waar je het over had. Is dat een probleem?
pi_194940418
quote:

[..]

Waarom dan dat zeer domme idee om te stemmen te wegen per IQ?
  maandag 7 september 2020 @ 20:49:44 #50
403588 mcmlxiv
pi_194940442
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom is dat vreemd? Volgens je eigen logica is dat dankzij die 30% idioten onvermijdelijk.
Als ik terugdenk aan 2016, dan vind ik de kandidaatstelling van trump verbazingwekkender dan zijn uiteindelijke winst bij de verkiezingen zelf.

Net als nu bij Biden overigens. Zoveel best aardige kandidaten en dan op iemand uitkomen wiens leeftijd nou niet bepaald past bij de spanningen van dat beroep.
  maandag 7 september 2020 @ 20:51:21 #51
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194940501
quote:
Waarom zou je niet mogen discussiëren over dit soort issues?
Zei ik niet?
Van mij mag je alles zeggen. Als het aan mij lag zouden er niet eens moderators en regels op dit forum zijn.

Moet wel zeggen dat ik je uitspraak vond tegenvallen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dacht dat jij links was.
pi_194940561
Educatie is de sleutel hier vind ik. Ook aan iemand met totaal geen kennis of kunde vallen partij standpunten uit te leggen. Al denk ik wel dat de verwoording aangepast zal moeten worden al naar gelang de groep die uitleg gegeven wordt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 7 september 2020 @ 20:54:21 #53
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194940622
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waarom dan dat zeer domme idee om te stemmen te wegen per IQ?
Waarschijnlijk frustratie/onmacht.
Populisme doe je nu eenmaal weinig aan.
pi_194940773
Politico over hoe de crisis eigenlijk twee sporen kent qua herstel:
https://www.politico.com/(...)ty-wealth-gap-409234
pi_194941036
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:52 schreef Barbusse het volgende:
Educatie is de sleutel hier vind ik. Ook aan iemand met totaal geen kennis of kunde vallen partij standpunten uit te leggen. Al denk ik wel dat de verwoording aangepast zal moeten worden al naar gelang de groep die uitleg gegeven wordt.
Ja, elke politieke partij moet eigenlijk hulp vragen van de vereniging voor laaggeletterdheid, er zijn 2,5 miljoen laaggeletterden in Nederland. Maar goed, dat is vrij offtopic hier.

In Amerika heb je inderdaad vrij veel mensen die slecht geïnformeerd lijken te stemmen. Maar ook dat mag. En het is echt niet zo dat iedere Trumpstemmer slecht geïnformeerd is. Een heel groot deel moet gewoon kiezen tussen 2 kwaden wat hen betreft. Kijk maar naar zo'n serie als God, Jezus, Trump! Dan zie je mensen die echt totaal anders leven als wij. Dat zulke mensen andere afwegingen maken, dat is niet uit slecht geïnformeerd zijn, maar gewoon uit andere belangenafwegingen dan wij zouden maken.
pi_194941141
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:49 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Als ik terugdenk aan 2016, dan vind ik de kandidaatstelling van trump verbazingwekkender dan zijn uiteindelijke winst bij de verkiezingen zelf.

Net als nu bij Biden overigens. Zoveel best aardige kandidaten en dan op iemand uitkomen wiens leeftijd nou niet bepaald past bij de spanningen van dat beroep.
Maar Biden's leeftijd lijkt me geen goed onderbouwde reden om wel of niet op hem te stemmen. Dus dan is de vraag, wat maakt Biden dan geen "best aardige kandidaat"?
  maandag 7 september 2020 @ 21:15:06 #57
384435 klappernootopreis
pi_194941340
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:33 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Misschien een drempel om volslagen malloten als Trump pas na bewezen dienst in de senaat de kans te geven om voor het presidentschap te gaan. Ik kies ook de lokale bakker niet om een hartoperatie bij me uit te voeren omdat hij lekkere kersenvlaaien kan bakken en het heel beroemd mee is geworden. Ik vind dat enige ervaring wel zo veilig.
  maandag 7 september 2020 @ 21:16:17 #58
384435 klappernootopreis
pi_194941383
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar Biden's leeftijd lijkt me geen goed onderbouwde reden om wel of niet op hem te stemmen. Dus dan is de vraag, wat maakt Biden dan geen "best aardige kandidaat"?
Goede vraag.
  maandag 7 september 2020 @ 21:16:45 #59
403588 mcmlxiv
pi_194941402
quote:

[..]

Biden is waarschijnlijk best een aardige kandidaat. Maar de vraag is natuurlijk best gerechtvaardigd of iemand van 81 (over vier jaar) de spanningen van dit beroep aankan. Overigens weinig verschil met trump op dit punt, fysiek lijkt Biden mij sowieso een stuk gezonder.
  maandag 7 september 2020 @ 21:19:11 #60
403588 mcmlxiv
pi_194941492
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:15 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Misschien een drempel om volslagen malloten als Trump pas na bewezen dienst in de senaat de kans te geven om voor het presidentschap te gaan. Ik kies ook de lokale bakker niet om een hartoperatie bij me uit te voeren omdat hij lekkere kersenvlaaien kan bakken en het heel beroemd mee is geworden. Ik vind dat enige ervaring wel zo veilig.
Lijkt mij ook best een aardig idee. Senaat, gouverneur of iets dergelijks.
  maandag 7 september 2020 @ 21:19:32 #61
384435 klappernootopreis
pi_194941504
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:16 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Biden is waarschijnlijk best een aardige kandidaat. Maar de vraag is natuurlijk best gerechtvaardigd of iemand van 81 (over vier jaar) de spanningen van dit beroep aankan. Overigens weinig verschil met trump op dit punt, fysiek lijkt Biden mij sowieso een stuk gezonder.
Ze dachten ook van Trump dat hij het wel aardig zou doen, ze dachten ook dat Obama een super president zou zijn. Obama was een gemiddelde president, Trump een Barr slechte.
pi_194941600
Je zou er ook voor kunnen zorgen dat het beleid dusdanig is dat de onderlaag van de bevolking niet zo ontevreden is in grote getalen. ( En dan bedoel ik niet populistisch )

Als er een groot deel van de bevolking ontevreden is, dan mankeert er wat aan het beleid. Als je ze niet wil verliezen aan populisten, dan moet je beter je best doen met je eigen beleid.
Ik snap alles, begrijp er niets van.
  maandag 7 september 2020 @ 21:22:22 #63
384435 klappernootopreis
pi_194941602
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:19 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Lijkt mij ook best een aardig idee. Senaat, gouverneur of iets dergelijks.
Dat vangnet is er eigenlijk al, maar waarom stuurt een partij een pindaboer of een tvpersoonlijkheid naar voren? De basis ligt bij de keuze van de partij. Wie mag ons vertegenwoordigen?
pi_194941676
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:22 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat vangnet is er eigenlijk al, maar waarom stuurt een partij een pindaboer of een tvpersoonlijkheid naar voren? De basis ligt bij de keuze van de partij. Wie mag ons vertegenwoordigen?
Omdat ze denken dat die pindaboer kan winnen.
pi_194941700
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Of de pindaboer heeft beloofd dat hij de belangen van de donors gaat behartigen.
pi_194941703
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:16 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dan lijkt het me dus niet zo gek, of een probleem dat Biden één van die kandidaten is :)
pi_194941731
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:28 schreef Monolith het volgende:
Vergeet ook niet dat "literacy tests" en meer van dat soort ongein in de VS lange tijd een verkapte manier waren om onder andere zwarte Amerikanen het stemrecht te ontzeggen. Ook in bijvoorbeeld Zuid-Afrika en Australië was het een beproefd middel:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Literacy_test
Dat weet ik ook wel, maar omdat iets wel eens fout is gegaan in een andere context wil dat niet zeggen dat je het nooit meer moet proberen of dat het in elke context altijd fout gaat. Het hang er denk ik ook vanaf wat het idee is dat je hebt bij een staatsinrichting. Is het daarbij belangrijker dat we de schijn ophouden of iedereen gelijk is. Of is het belangrijker dat het effectief is. Ik ben meer voor effectiviteit maar het is duidelijk dat veel het daarmee oneens zijn. Ik denk dat juist de mensen die dit soort ideeën zo makkelijk afschrijven er gewoon weinig over nagedacht hebben. Het hele idee van one man one vote slaat ook nergens op in de huidige tijd naar mijn mening, Zuckerberg heeft met zijn platform veel meer invloed dan zijn ene stem en zo geldt dat natuurlijk voor meer mensen.

Het hele idee dat populisme een probleem is wat je hier wel vaker ziet langskomen is natuurlijk ook heel raar. Als mensen zo zijn van iedereen gehoord worden is het belangrijkste in een politiek systeem. Dan
is populisme juist geweldig dat zou je dan op elk punt moeten stimuleren. Boeiend wat de effecten ervan zijn, populisme probeert in ieder geval zoveel mogelijk mensen mee te nemen in beloften die dan misschien nooit wat worden maar op zijn minst voelen grote groepen mensen zich zo gehoord.

Het idee dat een soort test voordat je kunt stemmen meteen gelijk staat aan censuskiesrecht slaat ook nergens op. Censuskiesrecht gaat er alleen over of je belasting afdraagt. Dat heeft niks met kennis te maken en is daarom dus ook oneerlijk.
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2020 20:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat verbaast me ook altijd aan de mensen die ervoor pleiten, hoe zeker ze ervan zijn dat zij heus wel hun stemrecht zullen behouden.
Dat is iets wat je zelf verzint. Lijkt mij een rare gedachtegang. Een beetje alsof iedereen die stemt voor het verlagen van uitkeringen zeker weet dat hij daar toch nooit gebruik van moet maken. Niet elk idee dat mensen steunen hoeft direct in hun eigen voordeel te zijn.
  maandag 7 september 2020 @ 21:27:34 #68
384435 klappernootopreis
pi_194941798
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:22 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Je zou er ook voor kunnen zorgen dat het beleid dusdanig is dat de onderlaag van de bevolking niet zo ontevreden is in grote getalen. ( En dan bedoel ik niet populistisch )

Als er een groot deel van de bevoling ontevreden is, dan mankeert er wat aan het beleid. Als je ze niet wil verliezen aan populisten, dan moet je beter je best doen met je eigen beleid.
Als je een knieval naar het populisme doet als politicus, kun je niet meer teruggaan naar de norm, je radicaliseert steeds verder, tot je geen reële besluiten meer kan nemen. Populisten redeneren als idioten met een zoutvaatje, een klein beetje op je eten maakt je voedsel verrukkelijk, dus in hun visie moet je dan blijven strooien..
pi_194941819
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:27 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Als je een knieval naar het populisme doet als politicus, kun je niet meer teruggaan naar de norm, je radicaliseert steeds verder, tot je geen reële besluiten meer kan nemen. Populisten redeneren als idioten met een zoutvaatje, een klein beetje op je eten maakt je voedsel verrukkelijk, dus in hun visie moet je dan blijven strooien..
Eens, maar wat ik lastig vind.. waar ligt de grens tussen populisme en de wil van de kiezer vertegenwoordigen ?
  maandag 7 september 2020 @ 21:28:28 #70
384435 klappernootopreis
pi_194941825
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de winst, het is geen spelshow
pi_194941853
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:28 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de winst, het is geen spelshow
Dat zie ik anders, en ik denk dat de realiteit het ook met je oneens is. Politiek gaat om winnen.
pi_194941856
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:22 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

Als er een groot deel van de bevolking ontevreden is, dan mankeert er wat aan het beleid. Als je ze niet wil verliezen aan populisten, dan moet je beter je best doen met je eigen beleid.
Maar zo simpel werkt politiek niet, zeker die in de VS niet. Je wordt niet voor vier jaar verkozen tot dictator van het land die mag doen en laten wat hij wil. Wil je constructief beleid voeren, dan heb je al meerderheden in huis en senaat nodig om wetgeving ingevoerd te krijgen. Veelal word je dan ook nog geconfronteerd met juridische tegenwerking en is een wet vertalen in beleid ook nog een vrij complexe kwestie.
Dan heb je in de VS ook nog eens individuele staten die een hoge mate van autonomie hebben.

Destructief beleid is net wat makkelijker, want overheidsinstellingen laten vastlopen door geen of volstrekt incompetente bureaucraten te benoemen.
  maandag 7 september 2020 @ 21:30:54 #73
384435 klappernootopreis
pi_194941906
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:28 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Eens, maar wat ik lastig vind.. waar ligt de grens tussen populisme en de wil van de kiezer vertegenwoordigen ?
Die grens is er, maar de aard van populisme is dat die grens meer vervaagd des te meer succes ze krijgen.
pi_194941944
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar zo simpel werkt politiek niet, zeker die in de VS niet. Je wordt niet voor vier jaar verkozen tot dictator van het land die mag doen en laten wat hij wil. Wil je constructief beleid voeren, dan heb je al meerderheden in huis en senaat nodig om wetgeving ingevoerd te krijgen. Veelal word je dan ook nog geconfronteerd met juridische tegenwerking en is een wet vertalen in beleid ook nog een vrij complexe kwestie.
Dan heb je in de VS ook nog eens individuele staten die een hoge mate van autonomie hebben.

Destructief beleid is net wat makkelijker, want overheidsinstellingen laten vastlopen door geen of volstrekt incompetente bureaucraten te benoemen.
Helmaal waar, De VS is dan ook een voorbeeld van hoe het niet werkt.

Mijn punt was meer, dat je daardoor juist een groeiende ontevreden bevolkingslaag krijgt.
  maandag 7 september 2020 @ 21:32:32 #75
384435 klappernootopreis
pi_194941970
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zie ik anders, en ik denk dat de realiteit het ook met je oneens is. Politiek gaat om winnen.
Je wint bij verkiezingen niet voor jezelf maar voor je volk.
pi_194941997
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:30 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Die grens is er, maar de aard van populisme is dat die grens meer vervaagd des te meer succes ze krijgen.
Ik vind het lastig. Een democratie heeft nu eenmaal voor- en nadelen, maar het lijkt er steeds meer op dat sommigen die nadelen niet kunnen/willen accepteren.

Tja, dan kun je het kiezen wel afschaffen en voor een zakenkabinet gaan met zogenaamde "experts".
  maandag 7 september 2020 @ 21:33:58 #77
403588 mcmlxiv
pi_194942030
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar zie jij een probleem of niet? Gaat het prima zoals het gaat of is het tijd voor verandering? Waaruit die dan ook bestaat.
  maandag 7 september 2020 @ 21:34:58 #78
384435 klappernootopreis
pi_194942077
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:31 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Helmaal waar, De VS is dan ook een voorbeeld van hoe het niet werkt.

Mijn punt was meer, dat je daardoor juist een groeiende ontevreden bevolkingslaag krijgt.
Mijn familie in Louisville is knap ontevreden omdat een familielid onnodig is gestorven omdat de leiding van het land geen brood zag in maatregelen om het corona virus af te remmen.
pi_194942092
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:32 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Je wint bij verkiezingen niet voor jezelf maar voor je volk.
Dat is inderdaad de theorie.
pi_194942123
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:34 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Mijn familie in Louisville is knap ontevreden omdat een familielid onnodig is gestorven omdat de leiding van het land geen brood zag in maatregelen om het corona virus af te remmen.
Die discussie ga ik niet met je aan, maar mijn oprechte deelneming voor jouw en je fam.
  maandag 7 september 2020 @ 21:37:02 #81
384435 klappernootopreis
pi_194942152
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:35 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de theorie.
Veel Amerikanen volgen deze norm en op het moment zien ze dat ze belemmering ondervinden om die normen te herstellen.
pi_194942157
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel, maar omdat iets wel eens fout is gegaan in een andere context wil dat niet zeggen dat je het nooit meer moet proberen of dat het in elke context altijd fout gaat. Het hang er denk ik ook vanaf wat het idee is dat je hebt bij een staatsinrichting. Is het daarbij belangrijker dat we de schijn ophouden of iedereen gelijk is. Of is het belangrijker dat het effectief is. Ik ben meer voor effectiviteit maar het is duidelijk dat veel het daarmee oneens zijn. Ik denk dat juist de mensen die dit soort ideeën zo makkelijk afschrijven er gewoon weinig over nagedacht hebben. Het hele idee van one man one vote slaat ook nergens op in de huidige tijd naar mijn mening, Zuckerberg heeft met zijn platform veel meer invloed dan zijn ene stem en zo geldt dat natuurlijk voor meer mensen.

Het hele idee dat populisme een probleem is wat je hier wel vaker ziet langskomen is natuurlijk ook heel raar. Als mensen zo zijn van iedereen gehoord worden is het belangrijkste in een politiek systeem. Dan
is populisme juist geweldig dat zou je dan op elk punt moeten stimuleren. Boeiend wat de effecten ervan zijn, populisme probeert in ieder geval zoveel mogelijk mensen mee te nemen in beloften die dan misschien nooit wat worden maar op zijn minst voelen grote groepen mensen zich zo gehoord.

Het idee dat een soort test voordat je kunt stemmen meteen gelijk staat aan censuskiesrecht slaat ook nergens op. Censuskiesrecht gaat er alleen over of je belasting afdraagt. Dat heeft niks met kennis te maken en is daarom dus ook oneerlijk.
[..]

Dat is iets wat je zelf verzint. Lijkt mij een rare gedachtegang. Een beetje alsof iedereen die stemt voor het verlagen van uitkeringen zeker weet dat hij daar toch nooit gebruik van moet maken. Niet elk idee dat mensen steunen hoeft direct in hun eigen voordeel te zijn.
Het grootste gedeelte hiervan ben ik het gewoon flink mee oneens en is vrij gevaarlijk.

Maar mijn vraag is, wat bedoel je met de "schijn ophouden"? Als iedereen stemrecht heeft dan is iedereen per definitie gelijk. Dat is geen schijn.
  maandag 7 september 2020 @ 21:37:34 #83
384435 klappernootopreis
pi_194942172
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:36 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Die discussie ga ik niet met je aan, maar mijn oprechte deelneming voor jouw en je fam.
Dank je
  maandag 7 september 2020 @ 21:40:49 #84
384435 klappernootopreis
pi_194942269
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het grootste gedeelte hiervan ben ik het gewoon flink mee oneens en is vrij gevaarlijk.

Maar mijn vraag is, wat bedoel je met de "schijn ophouden"? Als iedereen stemrecht heeft dan is iedereen per definitie gelijk. Dat is geen schijn.
Op het moment hebben ze in de VS een situatie geschapen die gelijkenissen vertoond met Orwells animal farm. En dat is net zo verontrustend als zijn ander werk 1984...
pi_194942324
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:40 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Op het moment hebben ze in de VS een situatie geschapen die gelijkenissen vertoond met Orwells animal farm. En dat is net zo verontrustend als zijn ander werk 1984...
Dit vind ik nogal een inhoudsloze post, verwijzingen naar Orwell zijn nooit constructief wat mij betreft :)
pi_194942356
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik denk dat de houdbaarheid van democratie staat of valt bij het idee van universeel kiesrecht met enkel een zeer beperkte uitzondering. Zonder draagvlak volgt de revolutie vanzelf.

Maar afgezien daarvan vind ik ook vooral het idee dat welke vorm van beperkingen op het stemrecht dan ook tot gevolg zullen hebben dat bestuur effectiever zou worden. Ik vraag altijd aan mensen die daarvan overtuigd zijn wat ze ervan verwachten en gek genoeg is de verwachting altijd dat de uitslag meer in lijn zal zijn met hun eigen opvattingen.

Belangrijker vind ik echter nog dat politiek geen technocratische onderneming is. Er spelen afwegingen en belangen waarin je politieke keuzes moet maken. De coronacrisis is weer een mooi voorbeeld. Rutte en consorten verschuilen zich weer lekker achter experts die adviseren, maar die doen slechts dat, adviseren vanuit hun eigen expertise. Hoe je economische belangen (en alle daarmee samenhangende gezondheidseffecten) afweegt tegen mate van risicoindamming, welke sectoren je wel en juist niet ontziet, welke mate van repressie je hanteert en ga zo maar door, het zijn uiteindelijk politieke afwegingen, geen kwestie van "het juiste doen".

quote:
Waarom is kennis wel eerlijk en belastingafdracht niet? Kijk het hele idee achter censuskiesrecht is het mantra "wie betaalt, bepaalt". Draag je niets bij, dan stem je niet mee. Jij vindt dat niet eerlijk, anderen vinden dat juist bij uitstek eerlijk.
  maandag 7 september 2020 @ 21:43:56 #87
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194942373
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dit vind ik nogal een inhoudsloze post, verwijzingen naar Orwell zijn nooit constructief wat mij betreft :)
Maar wel leuk. Heb genoten van dat boek, en de films.
pi_194942436
quote:

[..]

Ik vind Biden ook te oud om een zwaar ambt, althans zwaar als je niet de hele tijd op de golfbaan of voor de TV hangt, als President te bekleden.
Ik denk dat Obama qua leeftijd veel beter bij de zwaarte van het ambt paste dan Biden (of Trump) maar goed, dat was de keuze van de Democratische kiezers dus soit.

Harris is gelukkig veel jonger dan Biden dus mocht er onverhoopt een probleem zijn dan kan zij het overnemen.
pi_194942560
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:33 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Maar zie jij een probleem of niet? Gaat het prima zoals het gaat of is het tijd voor verandering? Waaruit die dan ook bestaat.
Ik kan niets met vage algemeenheden als "verandering". Ik zie niet zozeer een probleem. Kijk in elke grote organisatie gaat verandering langzaam en dat is vaak met goede reden. Het idee van de "benevolent dictator" vind ik vrij naïef, ook om de eerder genoemde reden dat beleid altijd een kwestie is van politieke afwegingen.
Ik denk dat evolutie het beste is dat je kunt verwachten. Revolutie doet het leuk bij idealisten, maar sneuvelt vaak op de barricades.
pi_194942577
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Belangrijker vind ik echter nog dat politiek geen technocratische onderneming is. Er spelen afwegingen en belangen waarin je politieke keuzes moet maken. De coronacrisis is weer een mooi voorbeeld. Rutte en consorten verschuilen zich weer lekker achter experts die adviseren, maar die doen slechts dat, adviseren vanuit hun eigen expertise. Hoe je economische belangen (en alle daarmee samenhangende gezondheidseffecten) afweegt tegen mate van risicoindamming, welke sectoren je wel en juist niet ontziet, welke mate van repressie je hanteert en ga zo maar door, het zijn uiteindelijk politieke afwegingen, geen kwestie van "het juiste doen".

Wat dan wel grappig is, is dat zodra de politiek iets doet er in de media een blik 'experts' opengetrokken wordt die het er niet mee eens zijn :)
  maandag 7 september 2020 @ 21:51:38 #91
384435 klappernootopreis
pi_194942621
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ze lijken mij een stuk constructieve dan een gemiddelde Trump tweet. En eenieder weet dat die meer worden gelezen dan een literair meesterwerk die is geschreven om de mens te behoeden voor de situatie waar we nu in zitten
pi_194942628
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik kan niets met vage algemeenheden als "verandering". Ik zie niet zozeer een probleem. Kijk in elke grote organisatie gaat verandering langzaam en dat is vaak met goede reden. Het idee van de "benevolent dictator" vind ik vrij naïef, ook om de eerder genoemde reden dat beleid altijd een kwestie is van politieke afwegingen.
Ik denk dat evolutie het beste is dat je kunt verwachten. Revolutie doet het leuk bij idealisten, maar sneuvelt vaak op de barricades.
:Y

De winnaars van een revolutie, zijn zelden dezelfde (idealen) die het begon.
pi_194942633
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat dan wel grappig is, is dat zodra de politiek iets doet er in de media een blik 'experts' opengetrokken wordt die het er niet mee eens zijn :)
Ach je, geen mening zo idioot dat je geen deskundige kunt vinden die hem wil verkondigen.
  maandag 7 september 2020 @ 21:52:19 #94
384435 klappernootopreis
pi_194942643
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Maar wel leuk. Heb genoten van dat boek, en de films.
Heb je er ook van geleerd? :P
pi_194942679
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:51 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Iran is hier een goed voorbeeld van.
pi_194942706
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Uiteraard en liefst een blik waaruit wat ophef voort komt omdat anders niemand kijkt want als je geen gezonde portie outrage kan verwekken dan doe je er niet toe.
pi_194942744
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik zit even te denken.. of er Überhaubt eentje is die het gelukt is..

Rusland :N China :N Frankrijk :N

Tellen wij mee? Met de Republiek der Nederlanden ?
  maandag 7 september 2020 @ 21:55:20 #98
384435 klappernootopreis
pi_194942752
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:51 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Klopt. Een revolutie is als het hakken van een pad in een woud van doornen. Op gegeven moment wordt het pad breder en geplaveid en is daardoor het woud verwoest.
pi_194942782
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach je, geen mening zo idioot dat je geen deskundige kunt vinden die hem wil verkondigen.
Ik vind het vooral vervelend dat wetenschappers die het met elkaar oneens zijn als iets slechts wordt gezien. Of opmerkelijk. Er heerst een soort waanidee dat als er geen unanieme consensus is er iets fout gaat ofzo.
pi_194942808
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik vind het vooral vervelend dat wetenschappers die het met elkaar oneens zijn als iets slechts wordt gezien. Of opmerkelijk. Er heerst een soort waanidee dat als er geen unanieme consensus is er iets fout gaat ofzo.
+7

Covid laat dat duidelijker zien dan ooit.
pi_194942817
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, elke politieke partij moet eigenlijk hulp vragen van de vereniging voor laaggeletterdheid, er zijn 2,5 miljoen laaggeletterden in Nederland. Maar goed, dat is vrij offtopic hier.

In Amerika heb je inderdaad vrij veel mensen die slecht geïnformeerd lijken te stemmen. Maar ook dat mag. En het is echt niet zo dat iedere Trumpstemmer slecht geïnformeerd is. Een heel groot deel moet gewoon kiezen tussen 2 kwaden wat hen betreft. Kijk maar naar zo'n serie als God, Jezus, Trump! Dan zie je mensen die echt totaal anders leven als wij. Dat zulke mensen andere afwegingen maken, dat is niet uit slecht geïnformeerd zijn, maar gewoon uit andere belangenafwegingen dan wij zouden maken.
Ik heb sowieso het idee dat het gros van de amerikanen slecht geïnformeerd zijn. Neem nu zorg als ik zo'n stelsel als de VS had zou ik gaan googlen of het ergens anders beter is.
  maandag 7 september 2020 @ 21:57:16 #102
403588 mcmlxiv
pi_194942831
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat de houdbaarheid van democratie staat of valt bij het idee van universeel kiesrecht met enkel een zeer beperkte uitzondering. Zonder draagvlak volgt de revolutie vanzelf.

Maar afgezien daarvan vind ik ook vooral het idee dat welke vorm van beperkingen op het stemrecht dan ook tot gevolg zullen hebben dat bestuur effectiever zou worden. Ik vraag altijd aan mensen die daarvan overtuigd zijn wat ze ervan verwachten en gek genoeg is de verwachting altijd dat de uitslag meer in lijn zal zijn met hun eigen opvattingen.

[..]

Waarom is kennis wel eerlijk en belastingafdracht niet? Kijk het hele idee achter censuskiesrecht is het mantra "wie betaalt, bepaalt". Draag je niets bij, dan stem je niet mee. Jij vindt dat niet eerlijk, anderen vinden dat juist bij uitstek eerlijk.
Op zich denk ik wel dat ik het met je eens ben, maar in mijn beleving ontbreekt er tegenwoordig iets aan de kant van (veel van) de kiezers.

Hoe kun je van een Rutte staatsmanschap verwachten wanneer dat alleen maar afgestraft wordt? Hoe kun je beleid maken wanneer een groot deel van het electoraat zich niet informeert? Niet kan omgaan met onzekerheid? En eigenlijk niet wil horen dat sommige maatregelen pijn doen?

Ik begrijp best de kracht en noodzaak van algemeen stemrecht, maar voor mij hoort daar een wederkerigheid bij die meer en meer verdwijnt.
pi_194942938
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:57 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Op zich denk ik wel dat ik het met je eens ben, maar in mijn beleving ontbreekt er tegenwoordig iets aan de kant van (veel van) de kiezers.

Hoe kun je van een Rutte staatsmanschap verwachten wanneer dat alleen maar afgestraft wordt? Hoe kun je beleid maken wanneer een groot deel van het electoraat zich niet informeert? Niet kan omgaan met onzekerheid? En eigenlijk niet wil horen dat sommige maatregelen pijn doen?

Ik begrijp best de kracht en noodzaak van algemeen stemrecht, maar voor mij hoort daar een wederkerigheid bij die meer en meer verdwijnt.
Ik wil wel aanvullen dat er niet alleen "informering" is, maar ook "beleving "

Als jouw leef omgeving een puinhoop is... kun je wel lezen, en informeren dat het allemaal een goed bedoelde reden heeft. Maar dat maakt je omgeving niet beter. En dan komt er ene punt dat mensen verandering willen.

Geïnformeerd of niet.
pi_194943028
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:56 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik heb sowieso het idee dat het gros van de amerikanen slecht geïnformeerd zijn. Neem nu zorg als ik zo'n stelsel als de VS had zou ik gaan googlen of het ergens anders beter is.
Ja, veel Amerikanen zijn slecht geinformeerd, veel Amerikanen zijn ook slecht opgeleid. En zelfs als ze wel goed opgeleid zijn dan betekent dat nog niet dat ze bekend zijn met andere vormen van bijv. zorg.verzekeringen.

Wat ik vaak hoor is dat Amerikanen pas beseffen dat er andere mogelijkheden zijn als ze daar ervaring mee krijgen door bijv. in de EU te werken voor langere tijd en dat de weg terug naar de VS ze dan vaak zwaar valt. Maar goed, dat is anecdotisch, natuurlijk, en alleen mijn ervaring.
pi_194943132
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:00 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Ik wil wel aanvullen dat er niet alleen "informering" is, maar ook "beleving "

Als jouw leef omgeving een puinhoop is... kun je wel lezen, en informeren dat het allemaal een goed bedoelde reden heeft. Maar dat maakt je omgeving niet beter. En dan komt er ene punt dat mensen verandering willen.

Geïnformeerd of niet.
Hm, ja, maar vaker wel dan niet is dat verandering die vooral betrekking heeft op de omstandigheden van anderen, niet die van henzelf. Kortom, maakt het leven van anderen slechter en je krijgt onze stem.

Want die anderen zijn "elite" of zwart of mexicaan of weet ik veel wat. Als ik mij maar tegen iets kan afzetten in plaats van een houding te hebben van "A rising tide raises all boats", het rancuneuze wat je heel erg bij een groep van Trump supporters ziet dus.
pi_194943308
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, ja, maar vaker wel dan niet is dat verandering die vooral betrekking heeft op de omstandigheden van anderen, niet die van henzelf. Kortom, maakt het leven van anderen slechter en je krijgt onze stem.

Want die anderen zijn "elite" of zwart of mexicaan of weet ik veel wat. Als ik mij maar tegen iets kan afzetten in plaats van een houding te hebben van "A rising tide raises all boats", het rancuneuze wat je heel erg bij een groep van Trump supporters ziet dus.
Eens, die mensen zijn er ook helaas. Al pik je nu het negatieve er uit, maar het kan ook zoiets "simpels" zijn als voldoende betaalbare huizen en eerlijkere lonen.
pi_194943397
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In de wetenschap is het vanzelfsprekend dat wetenschappers het oneens zijn. In een publiek debatje op tv of radio is het vaak degene die het beste is in het opwerpen van een stel drogredenen die dan "wint." Het is bij dat soort programma's ook geen doen om bronnen te checken enzo, waarbij de bullshitter op voorsprong staat.

Dat is niet het slecht vinden als wetenschappers het oneens zijn, maar het slecht vinden als dat pleit publiek beslecht wordt in een formaat wat zich er niet toe leent.
pi_194943473
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

In de wetenschap is het vanzelfsprekend dat wetenschappers het oneens zijn. In een publiek debatje op tv of radio is het vaak degene die het beste is in het opwerpen van een stel drogredenen die dan "wint." Het is bij dat soort programma's ook geen doen om bronnen te checken enzo, waarbij de bullshitter op voorsprong staat.

Dat is niet het slecht vinden als wetenschappers het oneens zijn, maar het slecht vinden als dat pleit publiek beslecht wordt in een formaat wat zich er niet toe leent.
Maar door alleen gelijkgestemden uit te nodigen en geen tegengeluid of alleen een paar wappies als tegengeluid er tegenover te zetten, maak je het ook niet beter.

Mensen kijken daar ondertussen doorheen.
pi_194943547
Het wetenschappelijke proces dient ook helemaal niet per talkshow te verlopen.
pi_194943590
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:14 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Maar door alleen gelijkgestemden uit te nodigen en geen tegengeluid of alleen een paar wappies als tegengeluid er tegenover te zetten, maak je het ook niet beter.

Mensen kijken daar ondertussen doorheen.
Ik kan niet zoveel met dit soort algemeenheden. Moeten we echt overal creationistische biologen uitnodigen ofzo?
pi_194943609
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:16 schreef Monolith het volgende:
En het is nooit absoluut, het is een momentopname.

De vraag is.. in hoeverre laat je het mee wegen in je besluitvorming.
pi_194943635
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:59 schreef MoreDakka het volgende:
Dat zou een gunstig resultaat voor die onderlaag geven, want het is vooral de onderlaag die tegen zichzelf stemt. Hoe intelligenter/intellectueler, hoe progressiever over het algemeen. GL en D66 zit vol hoogopgeleiden.

Dus als de partijen die zwaardere stemmen proberen te krijgen zullen ze progressiever en socialer beleid moeten voorstaan.

-edit-
links in progressief veranderd

Overigens heb ik niet gezegd dat ik hier een voorstander van ben, alleen wat ik verwacht wat het resultaat zal zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Knipoogje op 07-09-2020 22:25:54 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_194943639
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:16 schreef Monolith het volgende:
Sowieso snapt niemand het proces, nu met deze crisis zijn er ineens wetenschappers nodig en die moeten het maar meteen allemaal eens zijn en ook alles weten. Maar zodra dit afgelopen is luistert niemand meer naar zulke expertise.
pi_194943663
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:18 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat zou een gunstig resultaat voor die onderlaag geven, want het is vooral de onderlaag die tegen zichzelf stemt. Hoe intelligenter/intellectueler, hoe linkser over het algemeen. GL en D66 zit vol hoogopgeleiden.
Dan ga je er al van uit dat 'links' goed is.
pi_194943689
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik kan niet zoveel met dit soort algemeenheden. Moeten we echt overal creationistische biologen uitnodigen ofzo?
Ik heb de oplossingen niet, ik zeg alleen dat het, laat ik het bij mezelf houden, mij opvalt dat er ergens van bovenaf een lijn gekozen word... en daar van afwijken gebeurt nauwelijks tot niet, en zelfs vaker in de negatieve zin.
En ik vraag me dan af of dat het debat ten goede komt. Of juist mensen weg jaagt.
pi_194943799
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dan ga je er al van uit dat 'links' goed is.
Ik denk dat progressiever een betere omschrijving is dan links, een goede zorgverzekering is geen links of rechts issue omdat het ruimschoots aangetoond is dat bedrijven gewoon baat daarbij hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2020 22:24:12 ]
pi_194943840
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat progressiever een betere omschrijving is dan links, een goede zorgverzekering is geen links of rechts issue omdat het ruimschoots aangetoond is dat bedrijven gewoon baat daarbij hebben.
Exact. Dat hele links / rechts gedoe vind ik zwaar achterhaald. Beetje het aloude verdeel en heersch.

Ikzelf ga voor goede of slechte ideeën, ongeacht waar of van wie ze komen.
pi_194943849
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan blijft het punt dat "progressief" zogenaamd beter is.
pi_194943893
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:25 schreef MoreDakka het volgende:

Dat is dan over het algemeen ook zo, zo blijkt uit alle landen die bovenaan in de happiness lijst staan zonder dat er een pistool op hun hoofd gezet is om te verkondigen dat ze happy zijn.

Goede gezondheidszorg, zorg voor klimaat en goede sociale vangnetten, allemaal gevolg van progressief beleid.

inkomensongelijkheid, slechte sociale vangnetten, onderdrukking vrije pers en goede gezondheidszorg alleen voor de elite, allemaal gevolg van regressief beleid. Zo moeilijk is dat niet.
pi_194943927
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat kun je objectief aantonen, lijkt mij. Of denk je dat dit niet mogelijk is?
pi_194943952
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:26 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat is dan over het algemeen ook zo, zo blijkt uit alle landen die bovenaan in de happiness lijst staan zonder dat er een pistool op hun hoofd gezet is om te verkondigen dat ze happy zijn.
Dat is flink relatief en zegt helemaal niks. Bovendien hebben we het hier over politiek, waar mensen andere ideeën kunnen hebben over wat 'beter' is.

Het lijkt me hier gewoon dat je pleit voor het verminderen van het stemrecht omdat je denkt dat dat beleid oplevert dat overeenkomt met jouw visie.
pi_194943963
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:28 schreef MoreDakka het volgende:
Het lijkt me hier gewoon dat je pleit voor het verminderen van het stemrecht omdat je denkt dat dat beleid oplevert dat overeenkomt met jouw visie.
Ik pleit nergens voor.
pi_194943980
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:20 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Ik heb de oplossingen niet, ik zeg alleen dat het , laat ik het bij mezelf houden, mij opvalt dat er ergens van bovenaf een lijn gekozen word... en daar van afwijken gebeurt nauwelijks tot niet, en zelfs vaker in de negatieve zin.
En ik vraag me dan af of dat het debat ten goede komt. Of juist mensen weg jaagt.
Van bovenaf? Misschien is het goed als je concreet wordt.

Er zijn nu eenmaal zaken waar in praktische zin geen onzekerheid over bestaat dat het klopt, maar tegelijk weten we dat er ook geen 100% compleet plaatje is:
- het standaard model
- de speciale relativiteitstheorie
- de algemene relativiteitstheorie
- de evolutietheorie
- klimaatverandering, door het verstoken van fossiele brandstoffen (en andere zaken)
- het verschuiven van continenten
- etcetera

Kennelijk wil je dan dat er per se een creationistische bioloog gevonden wordt in een behandeling over iets evolutionairs, maar dat is lang niet altijd te doen en ook niet bepaald zinvol, omdat wetenschap niet op die manier in een debatje plaatsvindt.
  maandag 7 september 2020 @ 22:30:15 #124
384435 klappernootopreis
pi_194943994
Het beeld dat politici geïnformeerd horen te zijn ligt tegenwoordig ver achter ons. De debatten gaan alleen nog maar over kwinkslagen en snel scoren. Het moet allemaal in hapklare brokken aan de kiezer worden geserveerd. Inhoud wordt als saai gezien. Onze consumptie van informatie is daar tegenwoordig debet aan. En politici haken hier op in. Dat maakt de schifting vrij lastig. Ik hoor steeds vaker ronduit debiele debatten. Over noninformatie. Soms verlang ik terug naar de oude debatten tussen van Mierlo, van Agt, den Uyl en Wiegel.
pi_194944011
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:29 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik pleit nergens voor.
Je hebt gelijk. Ik doel dan op de persoon die er wel voor pleitte.
pi_194944023
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Er zijn nu eenmaal zaken waar in praktische zin geen onzekerheid over bestaat dat het klopt, maar tegelijk weten we dat er ook geen 100% compleet plaatje is:
- het standaard model
- de evolutietheorie
- klimaatverandering, door het verstoken van fossiele brandstoffen (en andere zaken)
- etcetera

Kennelijk wil je dan dat er per se een creationistische bioloog gevonden wordt in een behandeling over iets evolutionairs, maar dat is lang niet altijd te doen en ook niet bepaald zinvol, omdat wetenschap niet op die manier in een debatje plaatsvindt.
Creationisme is dan ook geen wetenschap, natuurlijk, daar gaat het al mis.
pi_194944043
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, daar denken een aantal mensen toch heel anders over. Ik ben dat wel met je eens natuurlijk.
pi_194944090
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

- het standaard model
- de evolutietheorie
- etcetera

Wetenschap niet nee. Maar beleid wel.

Verder dwalen we wat af. Ik snap je punten, maar we gaan wat langs elkaar.
  maandag 7 september 2020 @ 22:33:38 #129
384435 klappernootopreis
pi_194944122
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je mag het niet zomaar wegcijferen, dit creationisme bestond aan de wieg van alle scholen, studie taal en wetenschappen, paradoxaal genoeg
pi_194944392
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:33 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Je mag het niet zomaar wegcijferen, dit creationisme bestond aan de wieg van alle scholen, studie taal en wetenschappen, paradoxaal genoeg
Dat maakt het geen wetenschap en dat houdt niet in dat je het in 2020 nog serieus moet nemen en als wetenschap moet behandelen.
pi_194944577
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:32 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Wetenschap niet nee. Maar beleid wel.

Verder dwalen we wat af. Ik snap je punten, maar we gaan wat langs elkaar.
Als je het over beleid hebt is klimaatverandering natuurlijk wel een ding, maar als je de rapporten van het IPCC leest zie je precies waar de onzekerheden zitten en hoe groot die zijn. Althans, als je daar op doelt. Dit wordt ook vaak in debatten helemaal onder het tapijt geveegd om een of andere reden. Als dit is waar je op doelt zou ik je echt eens aanraden om deze rapporten te lezen (of althans, ergens een keer een beginnetje mee te maken, want het is nogal een hoop).

In deze coronatijd zien we ook dat internationaal juist best wel verschillend wordt gedacht op beleidsniveau, wil ik maar even gezegd hebben. En ik zie ook niet echt een hele grote oproep voor gelijkheid. Zo hebben we hier publiek nauwelijks mondkapjes (behalve in het OV), en zijn die verplicht in Frankrijk bijvoorbeeld.
pi_194944719
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Als je het over beleid hebt is klimaatverandering natuurlijk wel een ding, maar als je de rapporten van het IPCC leest zie je precies waar de onzekerheden zitten en hoe groot die zijn. Althans, als je daar op doelt. Dit wordt ook vaak in debatten helemaal onder het tapijt geveegd om een of andere reden. Als dit is waar je op doelt zou ik je echt eens aanraden om deze rapporten te lezen (of althans, ergens een keer een beginnetje mee te maken, want het is nogal een hoop).

In deze coronatijd zien we ook dat internationaal juist best wel verschillend wordt gedacht op beleidsniveau, wil ik maar even gezegd hebben. En ik zie ook niet echt een hele grote oproep voor gelijkheid. Zo hebben we hier publiek nauwelijks mondkapjes (behalve in het OV), en zijn die verplicht in Frankrijk bijvoorbeeld.
Ik ben redelijk op de hoogte, en ben ook geen "tegen" figuur. Maar merk gewoon dat soms dingen over simplified worden, gedemoniseerd of verzwegen, puur omdat ze bang zijn voor juist de ongeïnformeerde massa.

En ik vroeg me hardop af, of dat de manier is. Want ik snap het wel, maar is het effectief? Zeker gezien wat er nu aan maatschappelijke onrust ontstaat. Omdat als er dan her en der (soms terecht, soms onterecht, vaker deels) doorheen geprikt word, gooien ze gelijk alles op een hoop, zo van : "Zie je wel, ze liegen".
pi_194944809
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:56 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Ik ben redelijk op de hoogte, en ben ook geen "tegen" figuur. Maar merk gewoon dat soms dingen over simplified worden, gedemoniseerd of verzwegen, puur omdat ze bang zijn voor juist de ongeïnformeerde massa.

En ik vroeg me hardop af, of dat de manier is. Want ik snap het wel, maar is het effectief? Zeker gezien wat er nu aan maatschappelijke onrust ontstaat. Omdat als er dan her en der (soms terecht, soms onterecht, vaker deels) doorheen geprikt word, gooien ze gelijk alles op een hoop, zo van : "Zie je wel, ze liegen".
Heel goed punt.
pi_194944970
Mensen, ik ga slapen, het was me aangenaam.
  maandag 7 september 2020 @ 23:12:59 #135
384435 klappernootopreis
pi_194945057
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 23:09 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Mensen, ik ga slapen, het was me aangenaam.
Truste
pi_194945231
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:56 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Ik sta daar anders in, simplificatie ja, dat is ook nodig, de meeste mensen hebben onvoldoende kennis van zaken om een wetenschappelijke studie uberhaupt te kunnen begrijpen. Gedemoniseerd...dat zie ik allen bij tegenstanders meestal gepaard gaand met fantasieen, leugens of gemanipuleerde data.

De maatschappelijke onrust ontstaat doordat ontkenners aandacht krijgen of kopen, er word al een paar decennia lang veel geld besteed aan de ontkenning van klimaatsverandering tenslotte.

De grootste ironie is dat de klimaatwetenschappers altijd zijn uitgegaan van de meest optimistische scenario's omdat ze geen doemprofeten wilden zijn en omdat ze bang waren dat als ze niet het meest optimistisch scenario zouden schetsen er meer tegenstand zou zijn.

En we beginnen nu heel langzaam te zien waar het bovenstaande toe leid en dat gaat de komende jaren erger worden, hopelijk begint dan ook wat realisme in te dalen maar ik heb mijn twijfels.
pi_194945572
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194945616
Er is weinig animo vanuit het Pentagon om Trump te verdedigen, dat zegt ook wel veel.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194945654
Oh en die presser was weer tenenkrommend :')

Uit draadje met fragmenten van Aaron Rupar:

twitter
pi_194945659
- Filmpje met een mening uit Australie? Doe maar niet -

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2020 00:21:01 ]
pi_194945675
De stem van Biden wordt per maand zachter.

In november hoort niemand hem meer
pi_194945681
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 september 2020 00:08 schreef Kijkertje het volgende:
Er is weinig animo vanuit het Pentagon om Trump te verdedigen, dat zegt ook wel veel.

Logisch.

Die moeten van Trump hun troepen overal in de wereld terugtrekken. Zelfs uit Duitsland worden ze nu teruggehaald.

Precies wat het Pentagon niet wil
pi_194945683
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 00:15 schreef riazop het volgende:
- Snip -
Een conservatieve talkshow is geen fan van Biden?
Wat wordt je volgende filmpje: gras is groen?

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2020 00:21:33 ]
pi_194945693
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 00:18 schreef riazop het volgende:

[..]

Logisch.

Die moeten van Trump hun troepen overal in de wereld terugtrekken. Zelfs uit Duitsland worden ze nu teruggehaald.

Precies wat het Pentagon niet wil
Er zijn meer troepen in het buitenland gestationeerd nu onder Trump dan onder Obama. Je verzint weer eens alternatieve feiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2020 00:22:45 ]
pi_194945704
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 september 2020 00:14 schreef Kijkertje het volgende:
Oh en die presser was weer tenenkrommend :')

Uit draadje met fragmenten van Aaron Rupar:

[ twitter ]
Hm, waarom heeft Barr dan nog steeds geen aanklacht klaar voor Clinton, Biden en Obama vraag je je af. Oh, wacht, het is Trump die weer eens staat te fantaseren.
pi_194945723
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 00:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, waarom heeft Barr dan nog steeds geen aanklacht klaar voor Clinton, Biden en Obama vraag je je af. Oh, wacht, het is Trump die weer eens staat te fantaseren.
Het is ook nog geen oktober. Het lijdt bij mij geen twijfel dat de man in oktober wat gaat doen, al weet ik niet op welk niveau.
pi_194945746
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 00:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het is ook nog geen oktober. Het leidt bij mij geen twijfel dat de man in oktober wat gaat doen, al weet ik niet op welk niveau.
Welnee, het is veel nuttiger om dit soort onzin uit te kramen dan het te moeten substantieeren.
pi_194945777
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 00:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Welnee, het is veel nuttiger om dit soort onzin uit te kramen dan het te moeten substantieeren.
Het is helaas geen onzin. Het Durham rapport is nog steeds niet vrij gegeven en het heeft er alle schijn van dat dit politiek ingezet gaat worden, gezien Barrs eerdere gepolitiseer van de DOJ en Durhams eerdere uitlatingen ten aanzien van het onderzoek van de inspecteur generaal Horowitz, terwijl zijn eigen onderzoek nog gaande was, wat alle schijn er dus van heeft politiek te zijn.

Uiteraard is dit enigszins speculatief, maar onzin is het zeker niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door SnertMetChoco op 08-09-2020 00:41:05 ]
pi_194945784
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 00:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er zijn meer troepen in het buitenland gestationeerd nu onder Trump dan onder Obama. Je verzint weer eens alternatieve feiten.
Bovendien gaat een gedeelte gelijk weer terug :D

Thousands of troops are coming home from Germany, but some of them could be going right back

quote:
The plan would move at least two headquarters elements out of Stuttgart, Germany, and over to Mons, Belgium, according to U.S. European Command boss Air Force Gen. Tod Wolters, specifically EUCOM and Special Operations Command, Europe.

Africa Command, also based at Stuttgart, could also move out of Germany, officials said, though that decision will come with the completion of AFRICOM’s review.

Elsewhere, an Air Force fighter squadron and support elements would move from Germany to Italy, while a group of 2,500 airmen who had been scheduled to shift from Royal Air Force Base Mildenhall, United Kingdom, to Germany will stay put, Esper said.

“Once Warsaw assigns a defense cooperation agreement and burden sharing deal as previously pledged, there are may be other opportunities as well to move additional forces into Poland and the Baltics,” Esper added.

In that way, he explained, troop presence in Europe will more closely mirror the new Eastern front. When the U.S. first began basing troops in Germany to deter the Soviet Union, it was one of the farthest east allies to work with.
Over Esper die al tijden op de nominatie staat om ontslagen te worden:

twitter

VA secretary Robert Wilkie die gisteren als één van de weinigen Trump's uitspraken verdedigde in The State of the Union

[ Bericht 9% gewijzigd door Kijkertje op 08-09-2020 02:22:40 ]
pi_194946058
Dat valt tegen, het campagnegeld verdampte te snel :D

twitter

quote:
Money was supposed to have been one of the great advantages of incumbency for President Trump, much as it was for President Barack Obama in 2012 and George W. Bush in 2004. After getting outspent in 2016, Mr. Trump filed for re-election on the day of his inauguration -- earlier than any other modern president -- betting that the head start would deliver him a decisive financial advantage this year.

It seemed to have worked. His rival, Joseph R. Biden Jr., was relatively broke when he emerged as the presumptive Democratic nominee this spring, and Mr. Trump and the Republican National Committee had a nearly $200 million cash advantage.

Five months later, Mr. Trump's financial supremacy has evaporated. Of the $1.1 billon his campaign and the party raised from the beginning of 2019 through July, more than $800 million has already been spent. Now some people inside the campaign are forecasting what was once unthinkable: a cash crunch with less than 60 days until the election, according to Republican officials briefed on the matter.

Brad Parscale, the former campaign manager, liked to call Mr. Trump's re-election war machine an "unstoppable juggernaut." But interviews with more than a dozen current and former campaign aides and Trump allies, and a review of thousands of items in federal campaign filings, show that the president's campaign and the R.N.C. developed some profligate habits as they burned through hundreds of millions of dollars. Since Bill Stepien replaced Mr. Parscale in July, the campaign has imposed a series of belt-tightening measures that have reshaped initiatives, including hiring practices, travel and the advertising budget.

[..]
twitter

[ Bericht 28% gewijzigd door Kijkertje op 08-09-2020 05:57:48 ]
pi_194947136
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Iran de islamitische revolutie door kohmeini is toch juist de uitkomst geworden wat de opgehitste conservatieve mensen toen wilden?
pi_194947772
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 07:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Iran de islamitische revolutie door kohmeini is toch juist de uitkomst geworden wat de opgehitste conservatieve mensen toen wilden?
Niet om heel erg offtopic te gaan, maar de gehele bevolking was opgehitst, waaronder een vrij grote stroming die juist meer democratie wilde.
pi_194947985
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 september 2020 00:08 schreef Kijkertje het volgende:

[ twitter ]
Dus enerzijds uit Trump kritiek op het militair industrieel complex, en tegelijkertijd gaat hij er prat op dat hij de Defensie-uitgaven verhoogt (insert superlatieven) en het leger herbouwt.

President Donald J. Trump Is Fulfilling His Promise to Rebuild Our Nation’s Military and Support Our Troops

Zou Trump beseffen dat het militair industrieel complex in grote mate profiteert van deze extra uitgaven?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 09:19:38 #154
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194948064
Trump's campagne zit in de geldproblemen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_194948118
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:19 schreef Ulx het volgende:
Kap eens met dit soort kreten.

Of je post bronnen of je houdt gewoon lekker je bek dicht.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 09:43:43 #156
3928 Ulx
pi_194948417
Bron is Axios
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 10:16:10 #157
236264 crew  capricia
pi_194948815
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:19 schreef Ulx het volgende:
Kom gewoon met een bron aub, als je die soort dingen post.

Nu moeten mensen maar gaan zoeken.

https://www.google.com/am(...)99-fcca14a68024.html
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 8 september 2020 @ 10:28:39 #158
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_194948968
Maar Kijkertje had het al gepost, en dat maar een aantal berichten daarvoor.

Dus ja, niet zomaar artikelkoppen zonder bron neerplempen, en al helemaal niet wanneer het al in het topic staat.
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 10:37:19 #159
3928 Ulx
pi_194949132
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:28 schreef Montov het volgende:

en al helemaal niet wanneer het al in het topic staat.
Daarover staat niets in de OP.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 10:40:31 #160
3928 Ulx
pi_194949176
Verder klopt wat ik schrijf gewoon. Het is niet mijn fout dat er nooit tegen bullshitverspreiders is opgetreden waardoor iedereen nu paranoïde is geworden over nepnieuws.
pi_194949252
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:40 schreef Ulx het volgende:
Verder klopt wat ik schrijf gewoon. Het is niet mijn fout dat er nooit tegen bullshitverspreiders is opgetreden waardoor iedereen nu paranoïde is geworden over nepnieuws.
Daar gaat het niet om. Als je interessant nieuws post, ben ik nieuwsgierig naar de details en wil ik het bijbehorende artikel lezen.

Ook is het prettig om te weten waar het nieuws vandaan komt. Niet elke bron is even betrouwbaar.
  dinsdag 8 september 2020 @ 10:52:10 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194949385
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Als je interessant nieuws post, ben ik nieuwsgierig naar de details en wil ik het bijbehorende artikel lezen.

Ook is het prettig om te weten waar het nieuws vandaan komt. Niet elke bron is even betrouwbaar.
En het is eveneens prettig als hetzelfde nieuws niet 6x in het topic staat.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 8 september 2020 @ 10:57:40 #163
403588 mcmlxiv
pi_194949481
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En het is eveneens prettig als hetzelfde nieuws niet 6x in het topic staat.
Overigens kan de campagne van Trump toch nooit een geldprobleem hebben? De trumpfans hebben ons altijd voorgehouden dat er geen succesvoller zakenman dan De Donald is en dat Trump miljarden kan spenderen aan wat hij maar wil. Dus dit kan niet meer zijn dan een klein cashflow probleem wat binnenkort probleemloos door Trump wordt aangevuld met enkele honderden miljoenen.
pi_194949504
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:57 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Overigens kan de campagne van Trump toch nooit een geldprobleem hebben? De trumpfans hebben ons altijd voorgehouden dat er geen succesvoller zakenman dan De Donald is en dat Trump miljarden kan spenderen aan wat hij maar wil. Dus dit kan niet meer zijn dan een klein cashflow probleem wat binnenkort probleemloos door Trump wordt aangevuld met enkele honderden miljoenen.
Eh ja, een probleem, Trump heeft nooit zijn eigen geld gebruikt voor zijn campagne, eerder andersom.
pi_194949517
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:40 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij heeft dit niks met paranoïde te maken, maar is het op een forum als dit heel normaal om gewoon een link naar de bron te posten, omdat we geen van allen zelf journalisten zijn die zulk nieuws kunnen produceren.

Hoeveel moeite is het nu om even een linkje te kopiëren/plakken?
  dinsdag 8 september 2020 @ 11:01:55 #166
403588 mcmlxiv
pi_194949539
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh ja, een probleem, Trump heeft nooit zijn eigen geld gebruikt voor zijn campagne, eerder andersom.
Dat was toen er geld in overvloed was, als goed zakenman room je dan even af.. Nu is er blijkbaar even krapte.

Kom op Trump, gooi er even wat miljoenen tegenaan zou ik zeggen of gebruik je prachtige sociale netwerk. Als Trumpfan zou ik toch heel verbaasd zijn wanneer de Toddler in Chief niet zelf kan zorgen voor een ruime financiering van zijn campagne. Zo'n rijke en succesvolle zakenman met zoveel rijke vrienden.
pi_194949583
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:01 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dat was toen er geld in overvloed was, als goed zakenman room je dan even af.. Nu is er blijkbaar even krapte.

Kom op Trump, gooi er even wat miljoenen tegenaan zou ik zeggen of gebruik je prachtige sociale netwerk. Als Trumpfan zou ik toch heel verbaasd zijn wanneer de Toddler in Chief niet zelf kan zorgen voor een ruime financiering van zijn campagne. Zo'n rijke en succesvolle zakenman met zoveel rijke vrienden.
>:)
  dinsdag 8 september 2020 @ 11:06:04 #168
384435 klappernootopreis
pi_194949588
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 september 2020 01:39 schreef Kijkertje het volgende:
Dat valt tegen, het campagnegeld verdampte te snel :D

[ twitter ]
[..]

[ twitter ]
De vraag is; waar is dat geld naar toe "verdampt" ?
pi_194949625
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:06 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Doe eens raden, klappernoot? :)
pi_194950023
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:06 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Oa. naar tv ads in Washington om kijker #1 te bevredigen.
Er komt zo veel nieuws voorbij: blijkbaar heeft Parsdale zich al ingedekt door in recent interview te zeggen, dat alles door de ‘familie’ - sic moblike - is approved.
Verder heeft Jared ‘verantwoordelijkheid genomen’ voor de campaign (2016) door in de Times en óp de cover te staan.
pi_194950035
twitter

Dit is een nare voorspelling!
pi_194950040
In het artikel staat toch echt vrij duidelijk dat het gros ($350 miljoen) is gegaan naar het opzetten van fundraising van kleine donoren. Geen speculatie nodig.
pi_194950191
https://www.politico.com/(...)tter_impression=true

“ Drawing on a playbook of caricature and condemnation, Trump’s campaign hopes to chip away at Joe Biden’s lead by presenting Harris as an extreme California liberal.”

“ “You can’t spend the summer telling voters they should be afraid of electing Joe Biden because he’s a socialist and then suddenly say, ‘Harris is the actual socialist and she would be in charge if Biden wins,’” said a former Trump campaign official.”

En dan blijf ik hangen bij een (anonieme) former campaign official.
Hoezo ‘former’ ? De reden voor “former”?
pi_194950447
twitter

In ieder geval is de president goed voor uitgevers en auteurs en meubelmakers voor boekenkasten.
Kan de man ook wel een % voor vragen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 12:35:50 #175
3928 Ulx
pi_194951099
Joe Lockhardt heeft een aardig opiniestuk op CNN gepost waarin hij stelt dat de timing van Atlantic en Cohen echt ruk is voor Trump. Die moet zich vlak voor de verkiezingen gaan verdedigen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 12:39:01 #176
3928 Ulx
pi_194951148
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
In het artikel staat toch echt vrij duidelijk dat het gros ($350 miljoen) is gegaan naar het opzetten van fundraising van kleine donoren. Geen speculatie nodig.
Punt is dat het slecht oogt. Trump is een oplichter bij wie veel geld verdwijnt. Dat weet iedereen. Ga je dan als donor extra geld geven als je hoort dat de campagne bijna blut is?
pi_194951267
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:41 schreef AnneX het volgende:
https://www.politico.com/(...)tter_impression=true

“ Drawing on a playbook of caricature and condemnation, Trump’s campaign hopes to chip away at Joe Biden’s lead by presenting Harris as an extreme California liberal.”

“ “You can’t spend the summer telling voters they should be afraid of electing Joe Biden because he’s a socialist and then suddenly say, ‘Harris is the actual socialist and she would be in charge if Biden wins,’” said a former Trump campaign official.”

En dan blijf ik hangen bij een (anonieme) former campaign official.
Hoezo ‘former’ ? De reden voor “former”?
Ik betwijfel het succes van deze strategie. Mensen hebben een prima beeld bij wie Biden is en dat is voor hen "Middle of the road Joe", niet "Joe Lenin".
Het is kennelijk zo lastig om Biden ergens op te pakken (demente Joe was kennelijk geen daverend succes), dat ze er maar een soort van guilty by association van proberen te maken. Ik zie het niet direct aanslaan bij de kiezer.
  dinsdag 8 september 2020 @ 12:53:43 #178
384435 klappernootopreis
pi_194951345
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 12:35 schreef Ulx het volgende:
Joe Lockhardt heeft een aardig opiniestuk op CNN gepost waarin hij stelt dat de timing van Atlantic en Cohen echt ruk is voor Trump. Die moet zich vlak voor de verkiezingen gaan verdedigen.
Cohen zal zich proberen te verdedigen, maar Trump weet niet hoe dit moet. Zijn verdediging is altijd aanvallen, als een Don Quixote met een toupet. Een kasteelheer kan zijn burcht lange tijd verdedigen als de deuren sterk zijn en de muren dik. Maar Trump probeert zijn burcht te verdedigen met alleen pijlen. En zijn die op pakt hij de vorken uit de keukenla. Op gegeven moment ben je door je opties heen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 13:48:52 #179
3928 Ulx
pi_194952106
Als Trump zich verdedigt houdt hij de publicaties zelf in het nieuws. Maar doet hij niets houden Biden c.s. het wel in het nieuws.
pi_194952493
Hoe komt het en hoe kan het dat het Huis de postmaster nog eens oproept voor een getuigenis.
Hoe kan het dat de man niet ‘gewoon’ wordt aangeklaagd door Justitie?
Zelfs trump zegt het: “indien het waar is, dan aanklagen”...
( en dan is er weer een vacature).
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 14:47:29 #181
3928 Ulx
pi_194952917
Is het nieuwe healthcareplan van Trump nou eigenlijk al gepubliceerd? Het zou er nou toch wel moeten zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 september 2020 @ 14:49:57 #182
862 Arcee
Look closer
pi_194952963
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:47 schreef Ulx het volgende:
Is het nieuwe healthcareplan van Trump nou eigenlijk al gepubliceerd? Het zou er nou toch wel moeten zijn.
Nee, OBAMAGATE houdt het tegen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 8 september 2020 @ 16:24:15 #183
384435 klappernootopreis
pi_194954906
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:49 schreef Arcee het volgende:

[..]

:')
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 16:25:24 #184
3928 Ulx
pi_194954932
Sounds legit.
  dinsdag 8 september 2020 @ 17:18:18 #185
8369 speknek
Another day another slay
pi_194956089
Trump hekelt Bidens onwetenschappelijke mening over vaccinaties.

quote:
Trump calls Biden 'stupid,' demands apology for challenging him on vaccines

Trailing in national opinion polls as the U.S. death toll from the virus approaches 190,000, Trump unleashed a broad attack against both the former vice president, his opponent in the Nov. 3 election, and Biden’s running mate, U.S. Senator Kamala Harris.

Trump has said that a vaccine against the virus would be ready in record time, perhaps before the election, raising questions about whether political pressure might result in the deployment of a vaccine before it is safe.

Harris had said she would not trust Trump with a vaccine before the election and Biden, critical of Trump’s response to the virus, has urged Americans to heed the scientists. Critics accuse Trump of undermining scientists during the pandemic.

https://www.reuters.com/a(...)ccines-idUSKBN25Y21S

Maar er is natuurlijk altijd een tweet van de projector in chief.

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 8 september 2020 @ 17:58:06 #186
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194956920
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:49 schreef Arcee het volgende:

[..]

Morgen in de column van Leon de Winter, de nieuwste ontwikkelingen. Spannend!!
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 18:34:43 #187
3928 Ulx
pi_194957540
Mark Meadows zegt dat hij nieuwe documenten heeft ingezien die "trouble" zijn voor de mensen in de John Durham zaak.

Blijkbaar deelt de DoJ nu gewoon gelijk alles met het WH.

quote:
"...it broke all kinds of protocols and at worst people should go to jail as I mentioned previously," Meadows said.
Volgens mij is het ook tegen het protocol om lopende zaken te bespreken, maar goed.
  dinsdag 8 september 2020 @ 18:42:10 #188
384435 klappernootopreis
pi_194957652
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:34 schreef Ulx het volgende:
Mark Meadows zegt dat hij nieuwe documenten heeft ingezien die "trouble" zijn voor de mensen in de John Durham zaak.

[..]

Volgens mij is het ook tegen het protocol om lopende zaken te bespreken, maar goed.

Flikten ze dit met Devin Nunez ook niet?
pi_194958218
Voor twijfelende reums-katholieken is er altijd nog mijnheer pastoor, of Zijne Eminentie de bisschop.

https://www.yahoo.com/new(...)going-162059363.html
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194958364
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:23 schreef Toby56 het volgende:
Voor twijfelende reums-katholieken is er altijd nog mijnheer pastoor, of Zijne Eminentie de bisschop.

Nou, daar zal het Vaticaan niet blij mee zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2020 19:31:28 ]
pi_194958426
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:23 schreef Toby56 het volgende:

Hmmm, daar is een machtsstrijd bezig?
https://networklobby.org/(...)te-for-donald-trump/
pi_194958492
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, daar zal het Vaticaan niet blij mee zijn.
De paus is a-politiek.
(En heeft bovendien geen stemrecht in de USA.)

Biden, die volgens mij katholiek is, kan zich alvast voorbereiden op de Dag des Oordeels.
Samen met alle andere reumse zondaars.

Tuba mirum spargens sonum
per sepulcra regionum,
coget omnes ante thronum.
Mors stupebit et natura,
cum resurget creatura
iudicanti responsura,
pi_194958590
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]

De paus is a-politiek.
(En heeft bovendien geen stemrecht in de USA.)

De Paus is echt niet zo a-politiek. Johannes Paulus was dat niet en ook de huidige is dat niet. Alleen Benedictus was misschien a-politiek.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 19:43:13 #194
3928 Ulx
pi_194958693
De Paus is staatshoofd.
pi_194958701
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

De Paus is echt niet zo a-politiek. Johannes Paulus was dat niet en ook de huidige is dat niet. Alleen Benedictus was misschien a-politiek.
Deze paus zou nooit zeggen dat je niet op partij zus of zo mag stemmen.
Uiteraard zegt hij wel dingen die mensen politiek kunnen uitleggen.

Ach ja, uiteindelijk geldt voor al die pausen wat ooit G.K. van het Reve (zelf belijdend katholiek) zei: "de Rooms-Katholieke kerk is een poppenkast, en in een poppenkast hoort een Jan Klaassen."
pi_194958788
Dit is in mijn ogen toch ook wel weer exemplarisch voor de problemen bij de Amerikaanse politie. Moeder belt het alarmnummer omdat haar 13-jarige autistische zoontje zich onhandelbaar gedraagt. Politie komt opdagen en jaagt het jochie uiteindelijk zeven kogels door zijn lichaam:
https://www.washingtonpos(...)h-autistic-shooting/
  dinsdag 8 september 2020 @ 19:50:59 #197
8369 speknek
Another day another slay
pi_194958893
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ze hadden al lang Barr moeten impeachen, dus deze verdere verkrachting van de DoJ is ook wel een beetje congres haar eigen schuld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194958901
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:46 schreef Monolith het volgende:
Dit is in mijn ogen toch ook wel weer exemplarisch voor de problemen bij de Amerikaanse politie. Moeder belt het alarmnummer omdat haar 13-jarige autistische zoontje zich onhandelbaar gedraagt. Politie komt opdagen en jaagt het jochie uiteindelijk zeven kogels door zijn lichaam:
Dat las ik ook net. Gewoon gruwelijk. En dan zijn mensen verbaasd dat zoveel mensen de politie absoluut niet vertrouwen daar.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_194958908
quote:
In Nederland krijgt een agent nadat hij heeft geschoten allerlei onderzoeken e.d. voor zijn kiezen. Ik vraag me wel eens af of een Amerikaanse agent problemen krijgt als hij een week niet geschoten heeft.
pi_194958977
quote:
Nogal wat snel geconcludeerd, er zal een reden zijn geweest dat de moeder juist 911 heeft gebeld.
pi_194959036
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nogal wat snel geconcludeerd, er zal een reden zijn geweest dat de moeder juist 911 heeft gebeld.
Ja, hij had een mentale crisis en de moeder belde voor hulp. 13 jaar en ongewapend. Tja...
pi_194959052
quote:

[..]

Nou, overduidelijk niet omdat ze dacht dat een politie agent de zaak kon deescaleren met 7 kogels. Jich is 13 jaar man :{
pi_194959091
quote:

[..]

Omdat ze met een hysterisch kind zat. Maar dan nog. Het is een 13-jarig kind. Hij is niet één keer beschoten, hij heeft 7 kogels in zijn lichaam. Volgens de politie zelf nota bene werd hij neergeschoten toen hij te voet uit het huis vluchtte.
Als jij een situatieschets kunt geven waarin dit een volkomen acceptabele reactie is, dan hoor ik het graag.
pi_194959123
quote:

[..]

Maar een 13 jarig jochie, die schiet je toch niet neer? Die tackle je, hou je vast.
pi_194959175
Biden was 'meandering' toen hij het graf van z'n zoon bezocht...

twitter

Waar is het fatsoen van die gasten gebleven joh?
pi_194959207
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Omdat ze met een hysterisch kind zat. Maar dan nog. Het is een 13-jarig kind. Hij is niet één keer beschoten, hij heeft 7 kogels in zijn lichaam. Volgens de politie zelf nota bene werd hij neergeschoten toen hij te voet uit het huis vluchtte.
Als jij een situatieschets kunt geven waarin dit een volkomen acceptabele reactie is, dan hoor ik het graag.
Mijn vraag is meer gericht waarom ze dacht dat dit een zaak voor de politie was en niet voor de begeleider.
pi_194959263
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Mijn vraag is meer gericht waarom ze dacht dat dit een zaak voor de politie was en niet voor de begeleider.
Niet elke autist heeft een begeleider. En weet jij veel wat de oorzaak was om de politie te bellen? Misschien had hij haar buiten gesloten, oid. Dan moet je toch wat.
pi_194959267
Dat er verder problemen met competenties binnen de Amerikaanse politie zijn lijkt me duidelijk.
pi_194959283
quote:

[..]

Je belt het alarmnummer niet specifiek voor de politie. Dat bel je voor hulp. Wie zegt dat ze geen medische assistentie wilde?
Maar dan nog, dat was niet je vraag. Je stelde zelfs geen vraag, je betichtte mij van voorbarig oordelen. Derhalve vraag ik jou om scenario's waarin het handelen gezien de bekende feiten acceptabel zou zijn.
pi_194959287
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Niet elke autist heeft een begeleider. En weet jij veel wat de oorzaak was om de politie te bellen? Misschien had hij haar buiten gesloten, oid. Dan moet je toch wat.
Dat is precies mijn vraag, die kun jij ook niet beantwoorden. Daarom is oordelen te vroeg.
pi_194959307
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is precies mijn vraag, die kun jij ook niet beantwoorden. Daarom is oordelen te vroeg.
Nee, oordelen is niet te vroeg. Een wegrennende 13 jarige neer schieten is altijd helemaal fout.
pi_194959320
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je belt het alarmnummer niet specifiek voor de politie. Dat bel je voor hulp. Wie zegt dat ze geen medische assistentie wilde?
Maar dan nog, dat was niet je vraag. Je stelde zelfs geen vraag, je betichtte mij van voorbarig oordelen. Derhalve vraag ik jou om scenario's waarin het handelen gezien de bekende feiten acceptabel zou zijn.
Je bent aan het speculeren en vraagt mij om mee te doen. Lijkt me niet heel constructief.

Maar vooruit, over het algemeen wordt de politie geacht te schieten als er direct levensgevaar is voor henzelf of iemand anders.
pi_194959345
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, oordelen is niet te vroeg. Een wegrennende 13 jarige neer schieten is altijd helemaal fout.
Ten eerste komt dat van de moeder, een zeer onbetrouwbare bron. Ten tweede is dat sowieso niet waar, wat als die 13 jarige een wapen heeft?
pi_194959384
quote:

[..]

Omdat het Amerika is waar zaken als begeleiders die veel geld kosten die niet onder je verzekering vallen? Als je al een verzekering hebt.
pi_194959386
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je bent aan het speculeren en vraagt mij om mee te doen. Lijkt me niet heel constructief.
Nee ik speculeer niet. Ik oordeel op basis van de bekende feiten en zie geen situatie waarin ik redelijkerwijs kan rechtvaardigen dat de politie het slachtoffer 7 kogels door zijn lichaam jast.

quote:
Maar vooruit, over het algemeen wordt de politie geacht te schieten als er direct levensgevaar is voor henzelf of iemand anders.
Klopt, en geven de beschreven feiten jou enige aanleiding om te concluderen dat er sprake was van directe levensgevaar voor politie of anderen?
  dinsdag 8 september 2020 @ 20:09:58 #216
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194959396
Stel dat dat kind inderdaad iets wat leek op een wapen in zijn hand had oke. Dan schiet je wellicht, tja.

Maar zeven kogels erin pompen lijkt me sowieso overkill. Is eentje niet genoeg?

Los van dat dit sowieso totaal belachelijk is
pi_194959407
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ten eerste komt dat van de moeder, een zeer onbetrouwbare bron. Ten tweede is dat sowieso niet waar, wat als die 13 jarige een wapen heeft?
Nou, dan schiet je gewoon 7 keer want dat is normaal. Toch?
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 20:10:44 #218
3928 Ulx
pi_194959412
quote:

[..]

Waarom is de moeder onbetrouwbaar?
pi_194959424
quote:

[..]

Zelfs de politie gaf toe dat het kind ongewapend was. Sterker nog, dat had de moeder ook specifiek gemeld aan de politie/911 als ik het goed had. Hoe totaal ongeschikt moet je wel niet zijn om te denken dat je leven in gevaar is door een 13 jarig autistisch kind?
pi_194959455
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee ik speculeer niet. Ik oordeel op basis van de bekende feiten en zie geen situatie waarin ik redelijkerwijs kan rechtvaardigen dat de politie het slachtoffer 7 kogels door zijn lichaam jast.
[..]

quote:
a police spokesman suggested officers believed the boy might have a weapon. Salt Lake City Police Sgt. Keith Horrocks said officers showed up at the house after reports about “a juvenile that was having a mental episode, a psychotic episode, that had made threats to some folks with a weapon.”
quote:
Klopt, en geven de beschreven feiten jou enige aanleiding om te concluderen dat er sprake was van directe levensgevaar voor politie of anderen?
Ja, want er is geschoten. Dat is genoeg aanleiding om dat niet uit te sluiten.
pi_194959487
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Zelfs de politie gaf toe dat het kind ongewapend was.
Dit is onwaar. Bovendien kan de moeder wel zeggen dat het kind ongewapend is, dat maakt het niet ineens waar.
pi_194959523
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

[..]

Er is inderdaad geschoten. Door de agenten.

Je moet wel een verdomd goede reden hebben om zeven kogels in een 13-jarige autist te pompen.
  dinsdag 8 september 2020 @ 20:14:57 #223
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194959530
quote:
Horrocks said Cameron fled the house on foot, and that one officer then shot him.
Een dertienjarige autist rent het huis uit. En dan schiet je? Kennelijk dan ook gelijk zeven keer? Heeft elk politieagent een automatisch geweer?
pi_194959569
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dit is onwaar. Bovendien kan de moeder wel zeggen dat het kind ongewapend is, dat maakt het niet ineens waar.
quote:
Barton says he was unarmed, and police said they didn’t find a weapon at the scene.
pi_194959585
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

[..]

Oh dus als de politie schiet dan is er bij voorbaat reden om aan te nemen dat ze daar reden toe hadden? Prachtige tautologie.

Zoals gezegd gaat het ook om het feit dat deze jongen zeven kogels door zijn lichaam kreeg. Dat is hoe je het ook wendt of keert disproportioneel.
pi_194959609
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

quote:
Golda Barton told KUTV she called 911 to request a crisis intervention team because her son, who has Asperger’s syndrome, was having an episode caused by “bad separation anxiety” as his mother went to work for the first time in more than a year.

“I said, ‘He’s unarmed, he doesn’t have anything, he just gets mad and he starts yelling and screaming,’” she said. “He’s a kid, he’s trying to get attention, he doesn’t know how to regulate.”
En

quote:
Police confirmed they did not find a weapon at the scene.
https://www.theguardian.c(...)are_AndroidApp_Other
pi_194959620
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Precies, het is gewoon de volstrekte paranoia en het gebrek aan training (of juist de overdaad aan training die paranoia voedt) die dit soort problemen voedt.
pi_194959630
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Overheen gelezen, mijn fout. Dat maakt het minder waarschijnlijk dat er correct geschoten is.
pi_194959631
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Een dertienjarige autist rent het huis uit. En dan schiet je? Kennelijk dan ook gelijk zeven keer? Heeft elk politieagent een automatisch geweer?
Nee, wel oa. Glocks en die vuren heel snel. Het kan zijn dat er met meerdere handvuurwapens geschoten is

Een Glock 17 heeft een vuursnelheid van 1200 schoten per minuut.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2020 20:20:33 ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 20:18:44 #230
3928 Ulx
pi_194959637
Nu is het thema bij Trump weer dat Biden de suburbs zal laten overlopen met minderheden en andersoortige criminelen en zo.
pi_194959653
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Oh dus als de politie schiet dan is er bij voorbaat reden om aan te nemen dat ze daar reden toe hadden? Prachtige tautologie.

Zoals gezegd gaat het ook om het feit dat deze jongen zeven kogels door zijn lichaam kreeg. Dat is hoe je het ook wendt of keert disproportioneel.
Nee, dat lees je verkeerd. Het is geen reden om aan te nemen dat er geen legitieme reden voor schieten was, zoals hier door een aantal mensen wordt gedaan.
  dinsdag 8 september 2020 @ 20:26:14 #232
384435 klappernootopreis
pi_194959758
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat lees je verkeerd. Het is geen reden om aan te nemen dat er geen legitieme reden voor schieten was, zoals hier door een aantal mensen wordt gedaan.
Ik denk niet dat Monolith dit verkeerd leest of interpreteert, ik vind zelf een ongewapende rug van een tegenstander een stuk minder bedreigend dan iemand die met een paintball gun vanaf een pick-up truck me gaat bestoken. Of een figuur die vanuit een andere staat komt met een assault geweer om de lokale bevolking te "helpen" . No offence.
  dinsdag 8 september 2020 @ 20:26:20 #233
8369 speknek
Another day another slay
pi_194959760
quote:
Yep, weer een voorbeeld dat defund the police hard nodig is. Als iemand psychische nood heeft moet er een sociaal werker of verpleger van de ggz komen, niet een trigger happy yahoo die niet het minste van onhandelbare kinderen weet.
pi_194959776
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Is er iemand die er hier a priori vanuit gaat dat er geen legitiem reden was voo rhet schieten omdat ze schoten? Volgens mij deed iedereen hier gewoon wat jij naliet. De feiten uit het artikel beschouwen en constateren dat er hier gewoon sprake is van volkomen incompetent handelen met ernstige gevolgen. Er was blijkens de feiten geen enkele aanleiding om 1 keer te schieten, laat staan 7 keer.
  dinsdag 8 september 2020 @ 20:29:38 #235
384435 klappernootopreis
pi_194959827
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is er iemand die er hier a priori vanuit gaat dat er geen legitiem reden was voo rhet schieten omdat ze schoten? Volgens mij deed iedereen hier gewoon wat jij naliet. De feiten uit het artikel beschouwen en constateren dat er hier gewoon sprake is van volkomen incompetent handelen met ernstige gevolgen. Er was blijkens de feiten geen enkele aanleiding om 1 keer te schieten, laat staan 7 keer.
Doet me denken, is het onkunde, onervarenheid, of simpelweg haat ?
pi_194959843
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Yep, weer een voorbeeld dat defund the police hard nodig is. Als iemand psychische nood heeft moet er een sociaal werker of verpleger van de ggz komen, niet een trigger happy yahoo die niet het minste van onhandelbare kinderen weet.
Zoals ik het las belde mevrouw voor een 'crisis intervention team'. Nou wist ik niet helemaal wat dat was, maar kennelijk zijn dat specifieke teams die gericht zijn op het afhandelen van dit soort situaties in de VS (bron).
  dinsdag 8 september 2020 @ 20:31:35 #237
384435 klappernootopreis
pi_194959863
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zoals ik het las belde mevrouw voor een 'crisis intervention team'. Nou wist ik niet helemaal wat dat was, maar kennelijk zijn dat specifieke teams die gericht zijn op het afhandelen van dit soort situaties in de VS (bron).
Experts zo te zien...
pi_194959886
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:31 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Experts zo te zien...
Nou ja, die kwamen dus niet. In plaats daarvan kwam de reguliere politie.
pi_194960003
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, die kwamen dus niet. In plaats daarvan kwam de reguliere politie.
De ironie is natuurlijk dat als je als Amerikaan dit soort verhalen leest je mischien al snel denkt "Als de politie zo incompetent is moet ik mischien toch maar zelf ook een wapen kopen"...waarop de politie denkt "Ah, gewapende burger, mischien gaat die wel schieten dus laat ik zelf maar eerst schieten".

Een leuke Catch22 situatie.
pi_194960194
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, daar heb ik zelfs op gereageerd. En nee uit de feiten kun je niet nu al halen dat er incompetent gehandeld is. Ook zonder eigen wapen kan er een directe dreiging zijn.
pi_194960241
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is helemaal de verkeerde conclusie. Politie heeft meer aandacht nodig, niet nog minder.
  dinsdag 8 september 2020 @ 20:52:38 #242
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194960290
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is helemaal de verkeerde conclusie. Politie heeft meer aandacht nodig, niet nog minder.
Zegt het woord 'preventie' je iets?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_194960314
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zegt het woord 'preventie' je iets?
Mij wel, maar de Amerikaanse politie nauwelijks. Dat is precies een van de problemen.
  dinsdag 8 september 2020 @ 20:54:38 #244
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194960331
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Mij wel, maar de Amerikaanse politie nauwelijks. Dat is precies een van de problemen.
Dan stel ik voor dat je nog even naleest wat het idee 'defund the police' inhoudt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_194960367
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan stel ik voor dat je nog even naleest wat het idee 'defund the police' inhoudt.
Dat heb ik gedaan, daarom ben ik er ook zo tegen. Er moet meer geld op de goede plekken naar politie, niet minder.
pi_194960375
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Defund de politie is = geld van het politiebudget gebruiken om preventieprojecten op te starten.
  dinsdag 8 september 2020 @ 20:57:40 #247
8369 speknek
Another day another slay
pi_194960383
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is helemaal de verkeerde conclusie. Politie heeft minder en gerichtere taken nodig, en niet alles willen doen.
pi_194960389
Naar ik begrijp worden vrijwel alle sociale problemen in de VS op het bordje van de politie gelegd. Dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden.

Ons land is niet perfect, maar onhandelbare autisten zijn hier niet de verantwoordelijkheid van de politie (tenzij de situatie dusdanig uit de hand loopt).
pi_194960410
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Defund de politie is = geld van het politiebudget gebruiken om preventieprojecten op te starten.
En dat is een bizar slecht idee, om overduidelijke redenen.
pi_194960423
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is helemaal de verkeerde conclusie. Politie heeft minder en gerichtere taken nodig, en niet alles willen doen.
Daar is geen onderbouwing voor. Success wordt behaald met betere training en meer zichtbaarheid in de maatschappij.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 21:02:17 #251
3928 Ulx
pi_194960462
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De knoet erover is een beter idee?
pi_194960509
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Een heel goed idee. Alles wat je kunt voorkomen, heb je geen politie voor nodig. En preventie werkt, dat is al wel duizenden keren bewezen.
pi_194960515
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De ironie is natuurlijk dat als je als Amerikaan dit soort verhalen leest je mischien al snel denkt "Als de politie zo incompetent is moet ik mischien toch maar zelf ook een wapen kopen"...waarop de politie denkt "Ah, gewapende burger, mischien gaat die wel schieten dus laat ik zelf maar eerst schieten".

Een leuke Catch22 situatie.
Dit, denk ik indd. Er is geen opleiding die ooit een agent in de VS gaat overtuigen dat een gewone bewoner niet levensgevaarlijk kan zijn aangezien vrijwel iedereen met een wapen rondloopt (of kan rondlopen). Niemand wilt als 2de gaan schieten op elkaar. Als de kans 20%-30% is dat de persoon waarmee ze bezig zijn een wapen heeft die gebruikt kan worden om hen dood te schieten, en een 99% kans dat dat niet gebeurt als je eerst begint te schieten, wat zou jij dan doen?
pi_194960572
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een heel goed idee. Alles wat je kunt voorkomen, heb je geen politie voor nodig. En preventie werkt, dat is al wel duizenden keren bewezen.
Dat is incorrect, politie is absoluut noodzakelijk voor preventie.
  dinsdag 8 september 2020 @ 21:10:26 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_194960578
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Daar is geen onderbouwing voor. Success wordt behaald met betere training en meer zichtbaarheid in de maatschappij.
Natuurlijk is daar onderbouwing voor; letterlijk elk westers land waar deze zaken beter op orde zijn.

pi_194960594
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Natuurlijk is daar onderbouwing voor; letterlijk elk westers land waar deze zaken beter op orde zijn.

[ afbeelding ]
Bedankt dat je mijn punt ondersteunt. :)
pi_194960649
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Naast andere programma's, inderdaad. Maar die andere dingen zijn minstens zo belangrijk. En politie is er in elk geval meer dan genoeg in de VS.
pi_194960691
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Naast andere programma's, inderdaad. Maar die andere dingen zijn minstens zo belangrijk. En politie is er in elk geval meer dan genoeg in de VS.
Over dat eerste valt weinig te twisten. Maar het probleem met politie in de VS is niet dat er te veel politie is, of dat ze te veel geld krijgen. Het tegenovergestelde juist. Politie krijgt over het algemeen weinig tot geen ondersteuning en veel te weinig training.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 21:17:55 #259
3928 Ulx
pi_194960714
Ze krijgen wel legerspullen.
pi_194960740
Voor vrijwel niets, en zonder enige ondersteuning of training. Dat helpt natuurlijk ook voor geen meter en moet ook onmiddelijk stoppen.
pi_194960810
Tja als je die verhalen over de politie hoort zou je denken dat als ze ooit op je deur kloppen het gewoon terecht is om jezelf te verdedigen door meteen wat kogels op je deur af te schieten.
Dat er nog mensen zijn zeg die de veroorzakers van dit soort executies proberen te verdedigen :') Alsof je nog nooit van het immer waargetrouwe motto ACAB gehoord hebt ofzo :')
pi_194960999
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Een rechter heeft 2 jaar terug nog duidelijk "nee" tegen dit idee gezegd. Dit werd een rechtszaak nadat er een agent niet ingreep toen tijdens de parkland shooting, en hij in plaats daarvan op anderen heeft gewacht wat mensen het leven heeft gekost. De politie in de VS heeft geen plicht burgers te beschermen.
pi_194961074
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:33 schreef Fsmxi het volgende:

[..]

Een rechter heeft 2 jaar terug nog duidelijk "nee" tegen dit idee gezegd. Dit werd een rechtszaak nadat er een agent niet ingreep toen tijdens de parkland shooting, en hij in plaats daarvan op anderen heeft gewacht wat mensen het leven heeft gekost. De politie in de VS heeft geen plicht burgers te beschermen.
Niet helemaal correct, de rechter stelde dat er geen Constitutionele verplichting was voor de politie. Dat is een belangrijke distinctie, individuele staten kunnen wel zo'n verplichting hebben.
pi_194961108
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet helemaal correct, de rechter stelde dat er geen Constitutionele verplichting was voor de politie. Dat is een belangrijke distinctie, individuele staten kunnen wel zo'n verplichting hebben.
Dat wist ik niet, weet jij waar ik een overzicht van welke staten deze plicht wel hebben kan vinden? Mijn snelle gegoogle naar zulke geeft mij alleen maar meer rechtszaken zoals degene die ik gelinkt heb
pi_194961135
En ondertussen staat de would be president op te scheppen over de schone lucht en het schone water, in Florida.
Kom daar maar eens om.
Oh ja, President Roosevelt is 100 jaar geleden vlg.trump.
pi_194961163
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:39 schreef Fsmxi het volgende:

[..]

Dat wist ik niet, weet jij waar ik een overzicht van welke staten deze plicht wel hebben kan vinden? Mijn snelle gegoogle naar zulke geeft mij alleen maar meer rechtszaken zoals degene die ik gelinkt heb
Eh, ik heb geen idee of er uberhaupt een staat is die dat heeft, Ik stelde alleen dat het kon. :)
pi_194961176
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:40 schreef AnneX het volgende:
En ondertussen staat de would be president op te scheppen over de schone lucht en het schone water, in Florida.
Kom daar maar eens om.
Je bedoelt de President die de Clean Water Act heeft afgeschaft en de uitstoot regels heeft afgeschaft? Ach ja, hij doet zijn mond open, hij liegt. Het is zolangzamerhand genoegzaam bekent.
  dinsdag 8 september 2020 @ 21:46:24 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194961240
quote:

[..]

Omdat de politie dit moet afhandelen in de VS? Daarom de "defund the police". Niet om de politie te decimeren, maar voor adequate zorg.

Edit: late reactie zie ik nu. Vast Spuit 11
pi_194961302
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat de politie dit moet afhandelen in de VS? Daarom de "defund the police". Niet om de politie te decimeren, maar voor adequate zorg.

Edit: late reactie zie ik nu. Vast Spuit 11
Ja, geen dingen posten die al 6x gezegd zijn, he? :D :P
  dinsdag 8 september 2020 @ 21:50:00 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194961313
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:18 schreef Ulx het volgende:
Nu is het thema bij Trump weer dat Biden de suburbs zal laten overlopen met minderheden en andersoortige criminelen en zo.
Bron?
  dinsdag 8 september 2020 @ 21:52:14 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194961355
quote:

[..]

Argumenten graag. Hier zijn ze daar iig niet voor nodig.
  dinsdag 8 september 2020 @ 21:53:12 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194961377
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, geen dingen posten die al 6x gezegd zijn, he? :D :P
:@
Al doelde ik op het posten v nieuwsfeiten, niet over de discussie daarover :P
  dinsdag 8 september 2020 @ 21:53:53 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194961392
quote:

[..]

Argumenten dus graag :P
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:01:46 #274
403588 mcmlxiv
pi_194961527
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:40 schreef AnneX het volgende:
Kom daar maar eens om.
Teddy neem ik aan
pi_194961587
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:01 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Teddy neem ik aan
In 1920 was ook Teddy geen President, sterker nog, in 1920 was Teddy dood. Maar mischien denkt Trump dat het nog 2009 is, hij is een beetje dement, tenslotte ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2020 22:06:23 ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 22:06:18 #276
3928 Ulx
pi_194961610
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bron?
Zijn tweets.
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:23:39 #277
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_194962014
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In 1920 was ook Teddy geen President, sterker nog, in 1920 was Teddy dood. Maar mischien denkt Trump dat het nog 2009 is, hij is een beetje dement, tenslotte ;)
Trump is dement? Heb je Biden gezien?

En ja, wel afkijken graag, die man is zo dement dat het schandalig is....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:24:56 #278
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194962043
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Heb je Trump gezien?
Bij elke persco. Elke rally. Elk persmoment.

Fijn dat je weer zwart bent overigens.
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:26:27 #279
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_194962066
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Heb je Trump gezien?
Bij elke perso.
Die kan tenminste volledige zinnen formuleren.
Get woke, go broke!
pi_194962077
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Person, woman, man, camera, TV is geen zin.
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:27:22 #281
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194962089
quote:

[..]

Nou, nee. Juist helemaal NIET.

Wil je transcripts?
pi_194962160
quote:

[..]

Nee, ik ga jouw onzin filmpjes niet afkijken. Fake news
https://www.wsj.com/artic(...)cies-say-11596827109

quote:

[..]

*proest* _O-

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2020 22:31:44 ]
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:31:20 #283
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_194962199
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou, nee. Juist helemaal NIET.

Wil je transcripts?
Doe eerst maar die van Biden en Harris graag. Want als volgens jouw ze allemaal geen volzinnen weten te gebruiken kunnen we het over de inhoud hebben, en FFS als je dan nog aan de Biden kant staat heb ik nog een brug aan je te verkopen :').
Get woke, go broke!
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 22:31:41 #284
3928 Ulx
pi_194962208
quote:

[..]

quote:
“I never understood wind,” Trump said at the start of the lengthy tangent, days after he became the third president in U.S. history to be impeached. “You know, I know windmills very much. I’ve studied it better than anybody I know. It’s very expensive. They’re made in China and Germany mostly — very few made here, almost none. But they’re manufactured tremendous — if you’re into this — tremendous fumes. Gases are spewing into the atmosphere.”
“You know we have a world, right? So the world is tiny compared to the universe. So tremendous, tremendous amount of fumes and everything. You talk about the carbon footprint — fumes are spewing into the air. Right? Spewing. Whether it’s in China, Germany, it’s going into the air. It’s our air, their air, everything — right?”
Geraaskal van een debiel.
pi_194962256
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Doe eerst maar die van Biden en Harris graag. Want als volgens jouw ze allemaal geen volzinnen weten te gebruiken kunnen we het over de inhoud hebben, en FFS als je dan nog aan de Biden kant staat heb ik nog een brug aan je te verkopen :').
Hier, ga maar even lezen, je bent een, wat men bij inlichtingendienst noemt, "useful idiot"

dinsdag 8 september 2020 @ 22:34:29 #286
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194962303
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jou. En verder kun je beter wat transcripten van de mediamomenten van Trump bekijken als je "wartaal" als argument wil opvoeren.
pi_194962307
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik mag gewoon mijn mening geven, ik modereerde je niet dus niet huilen voor je geslagen word. Maar nogmaals:

Ga maar even lezen. :W

[ Bericht 8% gewijzigd door capricia op 08-09-2020 22:40:11 ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 september 2020 @ 22:35:20 #288
3928 Ulx
pi_194962475
Niet weer die 'Biden is seniel' - gaffe :')
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:41:45 #290
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_194962488
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:41 schreef Barbusse het volgende:
Nee, absoluut bewijs op video moeten we niet willen :').
Get woke, go broke!
pi_194962498
twitter

Annie omschrijft het iets mooier en met historisch perspectief.
Potverdrie, was Parijs al weer weggezakt in mijn geheugen.8)7
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:42:26 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194962513
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:41 schreef Barbusse het volgende:
Enige wat ze denken te hebben ofzo..
Slaat niet echt aan verder, dus ach..
pi_194962517
quote:

[..]

Zelfs een hersendode Biden zou nog een betere president zijn dan Trump.
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:43:15 #294
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_194962533
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, communisme is DE oplossing voor alles :').
Get woke, go broke!
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:43:21 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194962536
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

QFT
pi_194962545
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, absoluut bewijs op video moeten we niet willen :').
Absoluut bewijs voor zoiets als dementie denken te zien in wat youtube clips :')

Cmon man, je bent beter dan dit.
pi_194962559
Oh, nu is Biden zelfs een communist _O-
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:44:34 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194962562
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Serieus, geef ons wat beters dan deze compltzooi en onzin zeg.. :|W
pi_194962563
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor complete onzin? _O-
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:44:58 #300
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194962571
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:43 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Absoluut bewijs voor zoiets als dementie denken te zien in wat youtube clips :')

Nee :N
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:45:11 #301
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_194962577
quote:

[..]

quote:

[..]

YT heeft er niets mee te maken die man kan geen volzin vormen, waarom denk je dat hij de debates wil ontwijken?

Niets aan dat filmpje wat ik postte is nep, die man is halverwege elke zin zijn punt kwijt.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')