abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 september 2020 @ 18:41:24 #1
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194937575
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194937618
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:28 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Gewoon onderzocht, mensen met een college (VS) of HBO+ (NL) niveau stemmen een stuk minder op idioten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is mooi, maar ik vroeg meer naar je gehele post. Je zei dit:

quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:19 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het probleem van elke samenleving is dat circa 30% gewoon geen stemrecht zou moeten hebben.
En ik vroeg of je dat echt meent of dat het gewoon een brainfart is :)
pi_194937659
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

Ik zie daar geen heil in, dat is een recept voor een ramp imho.
  maandag 7 september 2020 @ 18:49:56 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194937667
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:28 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Gewoon onderzocht, mensen met een college (VS) of HBO+ (NL) niveau stemmen een stuk minder op idioten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik had gedacht dat het aantal lageropgeleiden bij de SP hoger was.
pi_194937680
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik had gedacht dat het aantal lageropgeleiden bij de SP hoger was.
Die zijn meen ik in belangrijke mate vertrokken naar de PVV en FVD als ik me niet vergis, maar dan zou je wat historische pollingdata bij moeten zoeken als je het echt wil weten.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_194937707
Laten we het in AMV bij de Amerikaanse politiek houden aub.
  maandag 7 september 2020 @ 18:57:04 #7
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194937780
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

van mensen met een iq van minder dan pakweg 85-90 zou je je serieus kunnen afvragen of stemrecht een goed idee is. Dan heb je het over pakweg 20 tot 30% van de bevolking. Juist gezien de extreme aantrekkelijkheid van populisten en one-issue partijen onder dergelijke groepen.

Een gestaffeld stelsel lijkt mij overigens een beter idee. Ben je intelligenter, heb je een hogere opleiding, dan telt je stem zwaarder.
pi_194937831
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:57 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

van mensen met een iq van minder dan pakweg 85-90 zou je je serieus kunnen afvragen of stemrecht een goed idee is. Dan heb je het over pakweg 20 tot 30% van de bevolking. Juist gezien de extreme aantrekkelijkheid van populisten en one-issue partijen onder dergelijke groepen.

Een gestaffeld stelsel lijkt mij overigens een beter idee. Ben je intelligenter, heb je een hogere opleiding, dan telt je stem zwaarder.
Ik wil niet overdreven doen maar hebben we dit soort experimenten niet allemaal al geprobeerd? Met rampzalige gevolgen?

In de VS al helemaal, dat zou betekenen dat dat de partijen dan gewoon alleen maar zouden proberen die zwaardere stemmen te krijgen en krijgt de onderlaag van de bevolking nog veel minder.
  maandag 7 september 2020 @ 19:01:38 #9
403588 mcmlxiv
pi_194937875
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik wil niet overdreven doen maar hebben we dit soort experimenten niet allemaal al geprobeerd? Met rampzalige gevolgen?

In de VS al helemaal, dat zou betekenen dat dat de partijen dan gewoon alleen maar zouden proberen die zwaardere stemmen te krijgen en krijgt de onderlaag van de bevolking nog veel minder.
De VS moet vooral uit de valkuil van het tweepartijenstelsel zien te komen.

Bottomline is er nu geen enkele partij die echt de onderkant van de samenleving vertegenwoordigd
pi_194937899
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:01 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

De VS moet vooral uit de valkuil van het tweepartijenstelsel zien te komen.

Bottomline is er nu geen enkele partij die echt de onderkant van de samenleving vertegenwoordigd
Dat hoeft dan ook niet in een tweepartijenstelsel. Een groot deel van de onderkant van de samenleving vond dat Trump hen het beste zou vertegenwoordigen.
  maandag 7 september 2020 @ 19:03:43 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194937921
quote:

[..]

Dat lijkt op aristocratie.
Slecht idee als je naar de sociale ongelijkheid in het land kijkt. Dan krijgen mensen uit een rijk nest meer rechten dan iemand die in problemen opgroeit.
pi_194937976
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:19 schreef mcmlxiv het volgende: [..] Het probleem van elke samenleving is dat circa 30% gewoon geen stemrecht zou moeten hebben. Weet je die 30% aan te spreken in een winner take all systeem dan is elke verkiezing een tombola. Zeg ik hiermee dat vooral stomme, ongeschoolde mensen met een laag iq op trump stemmen? Inderdaad, net als in Nederland op Wilders.
Dat lijkt me een aanname die niet hard te maken is, dat geschoolde mensen met een hoger iq per definitie een betere afweging maken. Ik vind het ook enorm elitair gedacht. Ik ken mensen met een ivbo diploma die juist heel goed nadenken bij wat ze willen, meerdere stemwijzers in vullen en proberen wijs te worden uit de site van de polieke partijen. Omgekeerd maakte ik ook studenten mee die op de dag zelf een keuze maakten en als je ze na een week vroeg op wie ze hadden gestemd, dat nauwelijks meer konden vertellen.

Ik vind een dergelijke stelling van jou echt enorm elitair en dan krijg je inderdaad dat mensen met een lager iq een hekel krijgen aan politiek.

Sowieso is 'IQ' een vrij relatief begrip. Ik ben drie keer extreem hoog getest (lees: 148+), ik denk dat ik nu daar absoluut niet meer in de buurt kom.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 7 september 2020 @ 19:08:48 #13
403588 mcmlxiv
pi_194938048
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat hoeft dan ook niet in een tweepartijenstelsel. Een groot deel van de onderkant van de samenleving vond dat Trump hen het beste zou vertegenwoordigen.
En wat is daarvan terechtgekomen? Even los van het feit of Clinton het beter had gedaan.

Het tweepartijenstelsel zorgt er vooral voor dat wat de een opbouwt door de ander vaak wordt afgebroken. Iets waar juist de onderkant van de samenleving last van heeft.

Polderen, consessies, verplicht samenwerken is eigenlijk zo gek nog niet.
pi_194938096
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:08 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

En wat is daarvan terechtgekomen? Even los van het feit of Clinton het beter had gedaan.

Het tweepartijenstelsel zorgt er vooral voor dat wat de een opbouwt door de ander vaak wordt afgebroken. Iets waar juist de onderkant van de samenleving last van heeft.

Klopt, een tweepartijenstelsel is waardeloos. Maar stemrecht van mensen afpakken op basis van zeer arbitraire gronden is ook waardeloos.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194938149
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:08 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om het resultaat. Heel veel van die mensen zullen zeggen dat Trump het geweldig voor hen heeft gedaan.

Maar wat je zegt lijkt me ook niet helemaal waar, Trump is een van de meest destructieve krachten ooit en toch krijgt hij weinig afbraak voor elkaar.
pi_194938256
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, een tweepartijenstelsel is waardeloos. Maar stemrecht van mensen afpakken op basis van zeer arbitraire gronden is ook waardeloos.
Hij heeft het toch ook niet over volledig afpakken. Daarbij het is nu natuurlijk ook zo dat extreemrijken véél meer te zeggen hebben dan mensen aan de onderkant. Dat is blijkbaar allemaal prima, maar blijkbaar als je dat wat slimmer doet in plaats van alleen op geld kijken is dat een groot probleem?

Ik denk dat Mcm zeker een goed punt maakt het zou voor iederee beter zijn om wat meer te kijken naar wat mensen weten voordat je ze in een positie van macht plaatst. Bij heel veel beroepen vinden we het redelijk om domme mensen ervan uit te sluiten, bijvoorbeeld als je dom bent kun je nooit Doktor worden. Waarom mag je dan als je gestoord bent wel op Trump stemmen, dat is ook helemaal niet in het belang van de gestoorden en het is ook niet in het belang van de rest van de maatschappij.
pi_194938261
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om het resultaat. Heel veel van die mensen zullen zeggen dat Trump het geweldig voor hen heeft gedaan.

Maar wat je zegt lijkt me ook niet helemaal waar, Trump is een van de meest destructieve krachten ooit en toch krijgt hij weinig afbraak voor elkaar.
Ik denk dat we die beoordeling, de afbraak van Trump, pas over wat langere tijd kunnen maken. In principe is een groot aantal van zijn afbraak maatregelen eenvoudig weer te herstellen maar wat de lange termijn gevolgen zijn lijkt mij nog goeddeels onduidelijk.
pi_194938338
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik denk dat Mcm zeker een goed punt maakt het zou voor iederee beter zijn om wat meer te kijken naar wat mensen weten voordat je ze in een positie van macht plaatst. Bij heel veel beroepen vinden we het redelijk om domme mensen ervan uit te sluiten, bijvoorbeeld als je dom bent kun je nooit Doktor worden. Waarom mag je dan als je gestoord bent wel op Trump stemmen, dat is ook helemaal niet in het belang van de gestoorden en het is ook niet in het belang van de rest van de maatschappij.
Trump is nou net het voorbeeld van een politiek dom persoon die wel een redelijk iq lijkt te hebben (of in elk geval had). Je hebt nooit een punt als je stemrecht van mensen af wil pakken of verminderen. Zeker op basis van een zeer arbitrair iets als IQ, wat niet eens echt objectief goed vast te stellen is.
pi_194938345
quote:

[..]

Hij heeft het toch ook niet over volledig afpakken. Daarbij het is nu natuurlijk ook zo dat extreemrijken véél meer te zeggen hebben dan mensen aan de onderkant. Dat is blijkbaar allemaal prima, maar blijkbaar als je dat wat slimmer doet in plaats van alleen op geld kijken is dat een groot probleem?

Wie zegt dat dat allemaal prima is, als het al zo is? Je maakt wat mij betreft een te grote sprong hier.
pi_194938434
De grootste ironie van dit alles is dat het Electoral College opgezet is om Presidenten als Trump te voorkomen.

Men had dus al voorzien dat het mogelijk zou zijn dat er iemand aan de macht zou komen die ongeschikt was op basis van de popular vote en het Electoral College opgezet als barriere. Goede bedoelingen maar helaas niet goed genoeg opgezet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2020 19:25:00 ]
pi_194938446
quote:

[..]

Twee dingen als antwoord hier op:

- Je kunt dokter worden als je de opleiding afrondt. Je kunt president worden als je genoeg mensen kunt krijgen die op je stemmen.
- Het 'belang' van de maatschappij is geen objectieve maatstaf, dat is natuurlijk ook een beetje het punt van een representatieve democratie. Ik weet zeker dat ik mensen kan vinden die zeggen dat stemmen op Trump absoluut in het belang van de rest van de maatschappij is.
  maandag 7 september 2020 @ 19:27:04 #22
403588 mcmlxiv
pi_194938499
quote:

[..]

Ik weet de oplossing ook niet, maar ik zie een bijzonder giftige cocktail van populisme, sociale media en stemmingmakerij die volgens mij de toekomst van een land als de VS heel spannend maken. Spannend op een erg negatieve manier.

Wat er rondom Corona gebeurd vind ik wel een aardig voorbeeld. Het is volkomen duidelijk dat het beste beleid, de juiste maatregelen een zoektocht is. En daar zie je dus een perfecte tweedeling ontstaan. Degenen die begrijpen dat onzekerheid, onduidelijkheid en aftasten onontkoombaar is en degenen die dat niet begrijpen. En die tweede groep radicaliseert en is extreem vatbaar voor uitersten. Daar zie je complottheorieën en noem maar op.
  maandag 7 september 2020 @ 19:27:30 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194938511
quote:
Dat extreemrijken meer te zeggen hebben is ook iets dat aangepakt moet worden. Wat je nu in feite zegt is dat het wel goed is dat laagopgeleiden minder stemrecht krijgen want er is sowieso al ongelijkheid.
pi_194938564
Ik wil niet overdreven doen maar het hebben over het verminderen van het stemrecht vind ik al vrij eng eigenlijk.
pi_194938568
quote:
De gemiddelde bèta-autist heeft nu ook weer niet zo'n geweldig beoordelingsvermogen over wat er in een samenleving leeft of wat een goed leider maakt, al denkt hij misschien van wel. Dan schiet je weer door naar de andere kant. Dit soort ideeën komen voornamelijk vanuit kampen die overtuigd zijn van hun eigen suprematie en dat is nu juist wat je wil voorkómen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')