abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183287580
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>>Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2018 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_183287603
Vriendin van me rende haar eerste HM in 1:59:55

Doel was sub 2u, verdomme wat was zij blij haha :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_183288022
quote:
waar we geen waarde hechten aan tijden
Leugens :+ !
pi_183288889
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:47 schreef Devv het volgende:

[..]

Leugens :+ !
Klopt. Ik geef wel degelijk om tijden. Het is hardlopen. Anders was ik wel gaan wandelen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Forum Admin woensdag 21 november 2018 @ 18:58:22 #5
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_183289169
Ik ben een beetje doelloos en dat resulteert in couchpatatoe gedrag, wat de pijntjes wel doet verdwijnen.

Zit met een halve gedachte naar Rotterdam te lonken. Of echt even rust nemen en naar een najaarsmarathon trainen. Of gewoon me op afstanden tot een hm richten, die liggen me wel beter. Of misschien wat trails gaan bekijken.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_183289319
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:58 schreef Pharkus het volgende:
Ik ben een beetje doelloos en dat resulteert in couchpatatoe gedrag, wat de pijntjes wel doet verdwijnen.

Zit met een halve gedachte naar Rotterdam te lonken. Of echt even rust nemen en naar een najaarsmarathon trainen. Of gewoon me op afstanden tot een hm richten, die liggen me wel beter. Of misschien wat trails gaan bekijken.
Waarom niet gewoon allemaal? :)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_183289481
Na ruim twee jaar afwezig te zijn geweest hier ga ik mss weer een beetje meeposten. Ik heb in de afgelopen jaren niet echt bijzonder veel gelopen (zit op de 60km voor 2018). Wel veel aan krachttraining gedaan (vind ik stiekem toch iets leuker).

Laatste loop was afgelopen zondag met 32 graden, 5ish km met een tempo van 6.55 min/km. Daarvoor was de laatste loop iets van 10ish km ergens mid april.

Het plan is om de komende 25 weken m'n lijf te prepareren voor de Ronde van Aruba. Die ga ik lopen met m'n nichtje, haar man en m'n (achter)neef voor een stichting hier op Aruba. Het wordt dus een fundraiser voor de stichting. Als ik terug in NL ben ga ik er een gofundme pagina voor aanmaken en kijken hoeveel geld ik in NL kan ophalen. Hardlopen met een doel, ik heb er wel zin in. Vooral omdat ik het er vorig jaar al over had met m'n nichtje.

De wedstrijd zelf is een estafettewedstrijd, waarbij elke loper ongeveer 10km loopt met tussenpozen van ongeveer drie uur.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_183289528
De gedachte van een marathon spookt door m'n hoofd. Ik heb vorige maand m'n eerste HM gelopen en denk dat ik te hard van stapel loop als ik eind 2019/begin 2020 een hele wil gaan lopen. Sowieso geen idee hoelang je voor zoiets moet trainen en hoe je er überhaupt naar moet gaan leven.

Iemand wat globale richtlijnen? Ik weet dat elk mens anders is, maar een rode draad zal er vast wel fijn toch :P
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_183289615
Wanneer je, voor je gevoel de HM onder controle hebt, denk ik Neo-Mullen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_183289692
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:19 schreef Neo-Mullen het volgende:
De gedachte van een marathon spookt door m'n hoofd. Ik heb vorige maand m'n eerste HM gelopen en denk dat ik te hard van stapel loop als ik eind 2019/begin 2020 een hele wil gaan lopen. Sowieso geen idee hoelang je voor zoiets moet trainen en hoe je er überhaupt naar moet gaan leven.

Iemand wat globale richtlijnen? Ik weet dat elk mens anders is, maar een rode draad zal er vast wel fijn toch :P
Ik ben nu een boek aan het lezen (die ik tijden geleden gekocht had): https://smile.amazon.com/(...)unning+half+marathon

Het zegt vooral, neem je tijd, forceer jezelf niet, neem rust, eigenlijk al die dingen die je, als je een jaar lang Runner's world leest, ook leest.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_183289707
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:19 schreef Neo-Mullen het volgende:
De gedachte van een marathon spookt door m'n hoofd. Ik heb vorige maand m'n eerste HM gelopen en denk dat ik te hard van stapel loop als ik eind 2019/begin 2020 een hele wil gaan lopen. Sowieso geen idee hoelang je voor zoiets moet trainen en hoe je er überhaupt naar moet gaan leven.

Iemand wat globale richtlijnen? Ik weet dat elk mens anders is, maar een rode draad zal er vast wel fijn toch :P
Ach joh, er zijn mensen die geen meter gelopen hebben die zich inschrijven. Die redden het ook. Go for it.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Forum Admin woensdag 21 november 2018 @ 19:33:34 #12
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_183289892
quote:
10s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon allemaal? :)
Die marathontrainingen hakken er wel in. De rest zou wel kunnen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Forum Admin woensdag 21 november 2018 @ 19:41:46 #13
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_183290129
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:19 schreef Neo-Mullen het volgende:
De gedachte van een marathon spookt door m'n hoofd. Ik heb vorige maand m'n eerste HM gelopen en denk dat ik te hard van stapel loop als ik eind 2019/begin 2020 een hele wil gaan lopen. Sowieso geen idee hoelang je voor zoiets moet trainen en hoe je er überhaupt naar moet gaan leven.

Iemand wat globale richtlijnen? Ik weet dat elk mens anders is, maar een rode draad zal er vast wel fijn toch :P
Ik liep ongeveer een jaar geleden rond die tijd ook mijn eerste hm, daarna doorgegaan met trainen naar april voor de hele in Rotterdam. Ik ben daar de laatste week van december met het schema begonnen. Weliswaar met een schema wat begon met een hm en dan verder uitbreiden. Maar dat is persoonlijk. Kijk eens naar wat schema's, kijkend van wat je nu kan en traint vanuit daar kan je kijken wat haalbaar is. Laat je niet te veel afschrikken door de trainingsomvang verderop in het schema. Op zich zou een voorjaarsmarathon nog kunnen, een najaarsmarathon ook maar dan hoef je nu nog niet vol aan de bak.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_183293871
Ik liep in juni 2013 mijn eerste HM en in oktober 2014 mijn eerste marathon, dat ging prima! Eind 2019 is zeker haalbaar, als je gewoon verstandig blijft opbouwen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_183296940
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:55 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik denk alleen wel dat vrijwel niemand 3:00:00 of 3:00:01 wil lopen.
Wil ik best wel lopen, hoor. Geen probleem.

Ik heb zo'n zin in Valencia! Vooral ook de breakfast run en paella party. :D
pi_183298065
Oke, dan ga ik er toch eens serieuzer over nadenken :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 22 november 2018 @ 08:25:44 #17
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183298331
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 07:58 schreef Neo-Mullen het volgende:
Oke, dan ga ik er toch eens serieuzer over nadenken :D
Ik ga in december mijn eerste HM lopen (kan die afstand al wel 'gemakkelijk' lopen) en in april mijn hele :D Yolo enzo
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183306831
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 08:25 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik ga in december mijn eerste HM lopen (kan die afstand al wel 'gemakkelijk' lopen) en in april mijn hele :D Yolo enzo
_O_
Welke gaan dat worden?

Ik zit te denken om die van Berlijn te gaan doen volgend jaar :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 22 november 2018 @ 19:26:28 #19
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183308848
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 17:16 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

_O_
Welke gaan dat worden?

Ik zit te denken om die van Berlijn te gaan doen volgend jaar :D
Rrrrrrotterdam :7 hopelijk met loopmaatje, maar die twijfelt nog teveel ;(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183311791
Nieuwe schoenen zijn (eindelijk) binnen.

Na wat vertraging door fouten op de Runnersworld webshop, duurde het 2 weken voordat ze er waren. Ben toch wel ietwat verrast met de uitkomst. Ik had Saucony guide iso in het blauw/oranje besteld, met gratis trail schoenen.

Blauw met oranje zou het dus moeten zijn....
ZE ZIJN OLIJF GROEN _O- en het is de Guide Iso 2.

Nieuwer model, maar minder mooie kleur...
Gelukkig zijn wij lopers niet zo kieskeurig met kleurtjes, toch? :P
pi_183312431
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 21:18 schreef Barbewire het volgende:

Gelukkig zijn wij lopers niet zo kieskeurig met kleurtjes, toch? :P
Nee we lopen hard, geen modeshows
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Forum Admin donderdag 22 november 2018 @ 21:56:16 #22
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_183312739
Saucony, lopen heerlijk maar worden wel door een kleurenblinde gestyleerd.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_183313310
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 19:26 schreef Maraca het volgende:

[..]

Rrrrrrotterdam :7 hopelijk met loopmaatje, maar die twijfelt nog teveel ;(
Schop onder zijn/haar hol geven!

Ik merk trouwens dat de blaar op de bal van m'n linkervoet maar niet weggaat. Heb een tijdje gedacht dat die blaar in stand bleef, omdat ik elke paar dagen deed rennen. Maar zelfs na een vakantie kwam ie weer terug. Tijd voor zooltjes of kan dit geen kwaad :{
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_183315934
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 22:19 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik merk trouwens dat de blaar op de bal van m'n linkervoet maar niet weggaat. Heb een tijdje gedacht dat die blaar in stand bleef, omdat ik elke paar dagen deed rennen. Maar zelfs na een vakantie kwam ie weer terug. Tijd voor zooltjes of kan dit geen kwaad :{
Je hebt mijn voeten nog nooit gezien na een lange afstand. Dat is echt het eeuwige slagveld. Ik doe ook geen moeite meer om het te voorkomen.
  vrijdag 23 november 2018 @ 07:21:52 #25
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_183317794
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 21:56 schreef Pharkus het volgende:
Saucony, lopen heerlijk maar worden wel door een kleurenblinde gestyleerd.
Heel eerlijk gezegd boeit dat laatste mij totaal niet. Het is geen mode show.

Ik loop al jaren op Saucony, omdat ik die het lekkerste vind lopen :@
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_183318071
Wat lekker loopt, is natuurlijk heel persoonlijk. Asics, Saucony, New Balance en Brooks... Ik heb ze allemaal al gehad. En ik ben wel erg blij met mijn laatste paar, Brooks Ravenna. Maar eens kijken waar we volgende maand weer op uitkomen...
  Forum Admin vrijdag 23 november 2018 @ 08:18:11 #27
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_183318102
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 07:21 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Heel eerlijk gezegd boeit dat laatste mij totaal niet. Het is geen mode show.

Ik loop al jaren op Saucony, omdat ik die het lekkerste vind lopen :@
Ik loop er ook al jaren heerlijk op.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_183318174
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:16 schreef slacker_nl het volgende:
Na ruim twee jaar afwezig te zijn geweest hier ga ik mss weer een beetje meeposten. Ik heb in de afgelopen jaren niet echt bijzonder veel gelopen (zit op de 60km voor 2018). Wel veel aan krachttraining gedaan (vind ik stiekem toch iets leuker).

Laatste loop was afgelopen zondag met 32 graden, 5ish km met een tempo van 6.55 min/km. Daarvoor was de laatste loop iets van 10ish km ergens mid april.

Het plan is om de komende 25 weken m'n lijf te prepareren voor de Ronde van Aruba. Die ga ik lopen met m'n nichtje, haar man en m'n (achter)neef voor een stichting hier op Aruba. Het wordt dus een fundraiser voor de stichting. Als ik terug in NL ben ga ik er een gofundme pagina voor aanmaken en kijken hoeveel geld ik in NL kan ophalen. Hardlopen met een doel, ik heb er wel zin in. Vooral omdat ik het er vorig jaar al over had met m'n nichtje.

De wedstrijd zelf is een estafettewedstrijd, waarbij elke loper ongeveer 10km loopt met tussenpozen van ongeveer drie uur.
Hoi :W

Ik heb me ook weer ingeschreven voor een "lange" afstand voor na het crossseizoen: de 10 in Schoorl. Langer hoeft van mij niet :s)
pi_183319506
Laten jullie iedere keer schoenen aanmeten in een “speciaalzaak” of bestellen jullie gewoon online?

Ik heb een nieuw paar hardloopschoenen nodig en weet dat ik een neutrale renner ben. Mijn vorige paar was een minimalistische schoen; Nike Flyknit, wat vooral voor wedstrijden bedoelt was. Dingen wogen nog geen 200gram per stuk.

Kon er snel op, maar lange stukken begon je wel te voelen na een tijdje.

Mijn vraag is dus of ik nu ieder model met wat meer demping zou kunnen aanschaffen, of is het verstandig ze weer aan te laten meten bij een runnersworld oid?
pi_183319994
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 10:10 schreef BredeBroeder het volgende:
Laten jullie iedere keer schoenen aanmeten in een “speciaalzaak” of bestellen jullie gewoon online?

Ik heb een nieuw paar hardloopschoenen nodig en weet dat ik een neutrale renner ben. Mijn vorige paar was een minimalistische schoen; Nike Flyknit, wat vooral voor wedstrijden bedoelt was. Dingen wogen nog geen 200gram per stuk.

Kon er snel op, maar lange stukken begon je wel te voelen na een tijdje.

Mijn vraag is dus of ik nu ieder model met wat meer demping zou kunnen aanschaffen, of is het verstandig ze weer aan te laten meten bij een runnersworld oid?
Ik loop altijd naar de winkel van Hans (Run2Day), maar dat is vooral omdat ik een gewoontemens ben. En ik wil voor ik ze koop graag een stukkie hollen op nieuwe schoenen, om te kijken of ze lekker lopen. Niet elke neutrale schoen loopt hetzelfde namelijk.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 23 november 2018 @ 10:40:13 #31
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183320022
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 10:10 schreef BredeBroeder het volgende:
Laten jullie iedere keer schoenen aanmeten in een “speciaalzaak” of bestellen jullie gewoon online?

Ik heb een nieuw paar hardloopschoenen nodig en weet dat ik een neutrale renner ben. Mijn vorige paar was een minimalistische schoen; Nike Flyknit, wat vooral voor wedstrijden bedoelt was. Dingen wogen nog geen 200gram per stuk.

Kon er snel op, maar lange stukken begon je wel te voelen na een tijdje.

Mijn vraag is dus of ik nu ieder model met wat meer demping zou kunnen aanschaffen, of is het verstandig ze weer aan te laten meten bij een runnersworld oid?
Ik heb mijn eerste schoenen laten aanmeten bij een speciaalzaak. Toen kreeg ik te horen dat ik met pronatie moest hebben. Enorm veel last van gehad, dus terug gegaan, maar ze vonden dat ik me maar aanstelde. Daarna voor een second opinion naar een andere zaak gegaan en die gaven aan dat ik op basis van de beelden neutrale schoenen moest hebben. Dus die schoenen gehaald en later een speciaal sportzooltje erin gedaan na overleg met de fysio en dat leek de winnende combinatie.

Nadat die schoenen versleten waren dezelfde paar schoenen gehaald, maar dan online. Nu produceren ze hem niet meer, dus gebruik gemaakt van de Futurumshop actie om hardloopschoenen 14 dagen uit te proberen. Ben helemaal weg van die schoenen O+

De trail schoenen en reserve schoenen ook online gekocht, maar die zijn voor kleine afstanden dus dat vind ik minder spannend en zijn van hetzelfde merk als mijn hardloopschoenen.

Overweeg nog wel een goede paar extra schoenen te halen voor de marathon training. Dan koop ik ze weer via Futurumshop omdat dit voor mij toch de beste manier is om te testen of ze goed voor mij zijn. Ik heb niet zoveel vertrouwen in die winkels en je komt dan al snel uit op enorm dure schoenen :@ Dus voor mij niet heel aantrekkelijk om aan te beginnen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 23 november 2018 @ 10:41:08 #32
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183320039
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 november 2018 10:38 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik loop altijd naar de winkel van Hans (Run2Day), maar dat is vooral omdat ik een gewoontemens ben. En ik wil voor ik ze koop graag een stukkie hollen op nieuwe schoenen, om te kijken of ze lekker lopen. Niet elke neutrale schoen loopt hetzelfde namelijk.
Zit die in Blaak? Want volgens mij heb je mij ook naar die winkel gestuurd toen ik op zoek was naar nieuwe schoenen. Die is wel goed :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183320141
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 10:40 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik heb mijn eerste schoenen laten aanmeten bij een speciaalzaak. Toen kreeg ik te horen dat ik met pronatie moest hebben. Enorm veel last van gehad, dus terug gegaan, maar ze vonden dat ik me maar aanstelde. Daarna voor een second opinion naar een andere zaak gegaan en die gaven aan dat ik op basis van de beelden neutrale schoenen moest hebben. Dus die schoenen gehaald en later een speciaal sportzooltje erin gedaan na overleg met de fysio en dat leek de winnende combinatie.

Nadat die schoenen versleten waren dezelfde paar schoenen gehaald, maar dan online. Nu produceren ze hem niet meer, dus gebruik gemaakt van de Futurumshop actie om hardloopschoenen 14 dagen uit te proberen. Ben helemaal weg van die schoenen O+

De trail schoenen en reserve schoenen ook online gekocht, maar die zijn voor kleine afstanden dus dat vind ik minder spannend en zijn van hetzelfde merk als mijn hardloopschoenen.

Overweeg nog wel een goede paar extra schoenen te halen voor de marathon training. Dan koop ik ze weer via Futurumshop omdat dit voor mij toch de beste manier is om te testen of ze goed voor mij zijn. Ik heb niet zoveel vertrouwen in die winkels en je komt dan al snel uit op enorm dure schoenen :@ Dus voor mij niet heel aantrekkelijk om aan te beginnen.
Dankjewel. Ik meende ook dat er een keer onderzoek was gedaan waaruit bleek dat het meeste geldklopperij was.

Ik zal eens het internet afstruinen
  vrijdag 23 november 2018 @ 11:07:39 #34
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183320701
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 10:45 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Dankjewel. Ik meende ook dat er een keer onderzoek was gedaan waaruit bleek dat het meeste geldklopperij was.

Ik zal eens het internet afstruinen
Goede dag zo tijdens black friday :9
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183320706
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 10:41 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zit die in Blaak? Want volgens mij heb je mij ook naar die winkel gestuurd toen ik op zoek was naar nieuwe schoenen. Die is wel goed :Y
Nee, die zit in 's-Hertogenbosch. Er is wel een Run2Day op de Meent in Rotterdam.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 23 november 2018 @ 11:23:11 #36
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183321062
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 november 2018 11:07 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Nee, die zit in 's-Hertogenbosch. Er is wel een Run2Day op de Meent in Rotterdam.
Ow wacht, bedoelde die op de Meent ja :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183324537
Ik koop alles online en ik heb nog nooit een echte miskoop gehad. Dat wil zeggen, een paar schoenen die echt niet lekker zaten.
pi_183326160
Ik koop schoenen dan weer nooit online. Ik probeer er veel uit, laat dat filmen en kies dan de schoen uit die het beste zit. Ik vind het altijd opmerkelijk hoeveel verschil er tussen schoenen zit. Het voelt echt anders. Zelfs twee verschillende kleuren van exact hetzelfde model kunnen anders aanvoelen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 november 2018 @ 15:42:56 #39
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183326273
Net voor het eerst met m'n nieuwe (en echt totáál andere) schoenen gelopen. Het goede nieuws is dat 6km aan één stuk prima ging, het mindere nieuws is dat ik aan het eind toch weer wat last van m'n knie begon te krijgen. Het lichtpositieve nieuws is dan weer dat het veel minder pijnlijk was dan de vorige keren, wat op zich vooruitgang is :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183326362
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 15:42 schreef heywoodu het volgende:
Net voor het eerst met m'n nieuwe (en echt totáál andere) schoenen gelopen. Het goede nieuws is dat 6km aan één stuk prima ging, het mindere nieuws is dat ik aan het eind toch weer wat last van m'n knie begon te krijgen. Het lichtpositieve nieuws is dan weer dat het veel minder pijnlijk was dan de vorige keren, wat op zich vooruitgang is :+
Heelstrike?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 november 2018 @ 15:50:13 #41
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183326421
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 15:47 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Heelstrike?
Dit is letterlijk de eerste keer ooit dat ik dat woord hoor :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 23 november 2018 @ 15:52:20 #42
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183326465
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 15:37 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik koop schoenen dan weer nooit online. Ik probeer er veel uit, laat dat filmen en kies dan de schoen uit die het beste zit. Ik vind het altijd opmerkelijk hoeveel verschil er tussen schoenen zit. Het voelt echt anders. Zelfs twee verschillende kleuren van exact hetzelfde model kunnen anders aanvoelen.
De zwarte is groter dan de witte? :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183327328
Over nieuwe schoenen gesproken. Ik heb zojuist mijn eerste XC/spikes gekocht :s) . De kleur is wel een beetje opvallend maar dit was nog de enige in mijn maat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183328037
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2018 15:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dit is letterlijk de eerste keer ooit dat ik dat woord hoor :@
knieproblemen liggen meestal niet aan de schoenen, wel aan techniek en opbouw. Als jij iedere keer je volle gewicht op je hielen zet gaan je knieen flinke klappen krijgen ongeacht je demping.
  vrijdag 23 november 2018 @ 17:33:01 #45
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183328090
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:48 schreef Devv het volgende:
Over nieuwe schoenen gesproken. Ik heb zojuist mijn eerste XC/spikes gekocht :s) . De kleur is wel een beetje opvallend maar dit was nog de enige in mijn maat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor welke runs gebruik je deze?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183328151
Ik ga voor mijn schoenen naar een kleine speciaalzaak, van iemand die ik via via ook ken omdat hij zelf heel actief is bij de atletiekvereniging en als triatleet. Ze kijken inderdaad naar pronatie, maar ook gewoon naar hoe de schoen zit, hoe je vorige schoen versleten is, of ze een model hebben dat lijkt op je vorige schoen, of een ouder model misschien beter is (ze hebben veel oude modellen ook nog op voorraad), van alles wat ik online zelf niet zomaar uitgezocht krijg. En je gaat er eigenlijk dus ook altijd weg met iets wat je niet verwachtte. Meestal blijkt het een schot in de roos en zo niet, dan mag je ze zelfs nog terugbrengen als je er al een training mee hebt gedaan, mits dat op de baan bij goed weer was. O+
pi_183328334
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:33 schreef Maraca het volgende:

[..]

Voor welke runs gebruik je deze?
Ik kan ze voor cross wedstrijden en op de baan gebruiken. Het is dus een veelzijdige schoen. Ik wilde eerst Nike Zoom Streak LT’s (zonder spikes) kopen maar die kan ik vrijwel nergens in mijn maat vinden.
pi_183328907
Als er stukjes asfalt in de cross zitten lekker daar met je spikes overheen klapperen :D Heb je voor op de baan wel meteen kortere puntjes besteld? Met te lange puntjes sloop je de baan.

Adidas had korting-op-korting dus ik heb nieuwe baan/wedstrijdschoenen besteld. Dezelfde als ik al had, maar dan oranje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 november 2018 @ 18:27:57 #49
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183329105
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:30 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

knieproblemen liggen meestal niet aan de schoenen, wel aan techniek en opbouw. Als jij iedere keer je volle gewicht op je hielen zet gaan je knieen flinke klappen krijgen ongeacht je demping.
Je bedoelt dus de eerste plek waar je voet contact maakt met de grond? Nooit op gelet, maar een korte test in de huiskamer leert dat dat volgens mij het stuk vlak achter de tenen is :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 23 november 2018 @ 18:48:01 #50
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_183329432
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 08:27 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Hoi :W

Ik heb me ook weer ingeschreven voor een "lange" afstand voor na het crossseizoen: de 10 in Schoorl. Langer hoeft van mij niet :s)
Hoi :W

Dat is precies rond de tijd dat ik ook weer een 10km moet kunnen lopen. Heb me er maar gelijk voor ingeschreven.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_183329684
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 18:15 schreef hatsaflats het volgende:
Als er stukjes asfalt in de cross zitten lekker daar met je spikes overheen klapperen :D Heb je voor op de baan wel meteen kortere puntjes besteld? Met te lange puntjes sloop je de baan.

[..]

Je kunt er ook zonder spikes lekker mee lopen hoor ;) . Dus als ze geen matten hebben dan draai je ze gewoon even los.
pi_183335943
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 18:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Je bedoelt dus de eerste plek waar je voet contact maakt met de grond? Nooit op gelet, maar een korte test in de huiskamer leert dat dat volgens mij het stuk vlak achter de tenen is :+
Je voorvoet dus, maar wel met schoenen aan?

Zonder schoenen land je namelijk een stuk sneller correct dan mét schoenen..

Vandaar dat de trend van zoveel mogelijk demping en stabiliteit tegenwoordig zo onderuit gehaald wordt ;)
pi_183337331
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 00:29 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Je voorvoet dus, maar wel met schoenen aan?

Zonder schoenen land je namelijk een stuk sneller correct dan mét schoenen..

Vandaar dat de trend van zoveel mogelijk demping en stabiliteit tegenwoordig zo onderuit gehaald wordt ;)
Er is geen 'correcte' manier van landen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_183337605
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 november 2018 04:42 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Er is geen 'correcte' manier van landen.
”correct” “natuurlijk” het is maar een naampje.

Het is in ieder geval bewezen belastend om iedere keer op je hak te landen.
pi_183337629
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 06:42 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

”correct” “natuurlijk” het is maar een naampje.

Het is in ieder geval bewezen belastend om iedere keer op je hak te landen.
Hardlopen is sowieso belastend. Een haklanding is per definitie niet slechter dan een voorvoetlanding.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 november 2018 @ 07:47:34 #56
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183337673
Nou ja, hoe het ook zij, ik kom niet als eerste op m'n hak terecht :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 24 november 2018 @ 08:14:13 #57
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183337765
Hardlopers zijn gewoon doodlopers
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 november 2018 @ 08:19:40 #58
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183337788
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2018 08:14 schreef Maraca het volgende:
Hardlopers zijn gewoon doodlopers
Ja maar ik wil me ook doodlopen zonder elke keer aan het eind (en vooral ook een paar uur na het lopen) pijn aan de knie te krijgen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 24 november 2018 @ 08:19:44 #59
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183337790
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 18:15 schreef hatsaflats het volgende:
Als er stukjes asfalt in de cross zitten lekker daar met je spikes overheen klapperen :D Heb je voor op de baan wel meteen kortere puntjes besteld? Met te lange puntjes sloop je de baan.

Adidas had korting-op-korting dus ik heb nieuwe baan/wedstrijdschoenen besteld. Dezelfde als ik al had, maar dan oranje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flitsend :7

Ik heb ook maar gebruik gemaakt van de korting op korting actie van Adidas :@ Net zoals jij dezelfde schoenen die ik al had (iets ander model) en in het zwart/wit (andere paar is koraal-achtig)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oude Adidas schoenen mogen na bijna 3 jaar en 1.200km met pensioen :9 Dan heb ik nu 2 paar voor halve marathon en marathon training + trail schoenen. Reserve schoenen die ik van de week had gekocht stuur ik terug (merk toch dat de kwaliteit beduidend minder is en te weinig bescherming geeft. Maar voor 20 euro mocht ik ook niet teveel verwachten :P)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183338830
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 18:59 schreef Devv het volgende:

[..]

Je kunt er ook zonder spikes lekker mee lopen hoor ;) . Dus als ze geen matten hebben dan draai je ze gewoon even los.
Gewoon even tijdens een cross je spikejes eruit (en er weer in) draaien? Succes daarmee :P
Ik vind het wel grappig klinken, dat geklapper over stukjes verhard.

Ik loop zelf op crossschoenen, dus ik heb er niet zo'n last van. Ik heb ook niet het idee dat ik sneller zou zijn op spikes, want crossen is voor mij vooral een mentale strijd ($!@#-modder/heuvels/zand/au-m'n-enkel-ikwilnietmeer!). Volgende week mag ik weer *O*
pi_183339137
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 07:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hardlopen is sowieso belastend. Een haklanding is per definitie niet slechter dan een voorvoetlanding.
En dat baseer je op?
pi_183341809
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 11:07 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

En dat baseer je op?
Onderzoek wijst uit dat er bij haklanding weliswaar ándere blessures vaker voorkomen, maar niet persé méér dan bij voor/middenvoetlanding.
pi_183341870
Ook nieuwe schoenen gekocht. Ik had al Brooks Ghost 10, nu ook de 11 gekocht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_183343647
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:36 schreef mosselmossel het volgende:
Ook nieuwe schoenen gekocht. Ik had al Brooks Ghost 10, nu ook de 11 gekocht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat worden ook mijn volgende, denk ik. De 10 loopt erg fijn, nu 2 paar van in gebruik.
Deze zien er ook wel weer fijn uit.
pi_183359143
En volgens mij heb ik ooit gelezen dat niet het eerste grondcontact het probleem is, maar waar je lichaamszwaartepunt is. Volgens mij zet ik mijn mid/hak eerder neer, maar is mijn standfase/zwaartepunt op midvoet, omdat ik mijn voet niet zo ver voor me neerzet (behalve in eindsprints).
En wat nevache zegt: haklanding is meer belastend voor knie, voorvoetlanding meer voor je kuit.
Vorige week zag ik iemand bij de 7H op zijn tenen stuiteren, ik kreeg al pijn in mijn kuiten als ik er naar keek, maar voor hem liep dat prima.

Daarnet de Pietenloop gedaan hier. <O) 8} Twee jaar geleden liep ik er een PR op de 10. Dit jaar 2 minuten langzamer, maar tevreden, want zo snel heb ik de laatste tijd niet meer gelopen, en 2 kilo zwaarder (gisteren héél véél gegeten). Wel pittig (wind tegen, maar ook wind mee, want rondje), maar wel lekker gelopen en nergens ingekakt of gedacht dat ik het niet zou volhouden. Laatste stuk op de baan ook nog mooi kunnen versnellen.
Zelfs de pees op mijn voet, die al een week iets zeurde, deed niet moeilijk.

Ik heb hier als een van de weinigen géén nieuwe loopschoenen gekocht. Wel een boel gewone schoenen. :@
  zondag 25 november 2018 @ 13:52:35 #66
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_183359753
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:32 schreef nevache het volgende:

[..]

Onderzoek wijst uit dat er bij haklanding weliswaar ándere blessures vaker voorkomen, maar niet persé méér dan bij voor/middenvoetlanding.
Maar met voorvoetlanding kun je wel effectiever en dus sneller lopen. :)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 25 november 2018 @ 13:53:34 #67
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_183359773
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 13:09 schreef wyccie het volgende:
En wat nevache zegt: haklanding is meer belastend voor knie, voorvoetlanding meer voor je kuit.
Maar je kuit kun je trainen, je knie kan alleen maar slechter worden. Ik denk toch dat voorvoet/middenvoet de betere versie van landen is.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  zondag 25 november 2018 @ 14:00:22 #68
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_183359859
Vanmorgen lekker buitengespeeld. 3 km naar maatje gelopen, samen 12km in 4:50 gemiddeld, en weer in rustig tempo 3km naar huis gehobbeld. Mooi zondagje zo.

Nu even bedenken wat ik volgend jaar wil. Denk dat ik 1 marathon wil, in t najaar. Zit nu te denken aan de Rothaarsteig Marathon in Schmallenberg. Gesponsord door Falke, dus ik gok op sokken i.p.v. een eventshirt :D. In oktober.

En tussendoor een paar hm’s en 25k wedstrijdjes en trails.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  zondag 25 november 2018 @ 14:04:33 #69
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_183359927
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 november 2018 04:42 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Er is geen 'correcte' manier van landen.
Jawel, ga maar eens op je blote voeten rennen en kijk hoe je automatisch loopt
pi_183360632
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 14:04 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Jawel, ga maar eens op je blote voeten rennen en kijk hoe je automatisch loopt
Dan moet je geen schoenen kopen. Op blote voeten rennen doen we al 4 of 5 duizend jaar niet meer, dus daar zijn we niet meer zo goed in.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 25 november 2018 @ 14:49:50 #71
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_183360947
quote:
99s.gif Op zondag 25 november 2018 14:34 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dan moet je geen schoenen kopen. Op blote voeten rennen doen we al 4 of 5 duizend jaar niet meer, dus daar zijn we niet meer zo goed in.
Daarom is dat nog wel de natuurlijke en dus correcte manier van landen, op die manier kan je de belasting ervaren. Je voet bevat gewoon een briljant veersysteem dat je door op je hak te landen negeert.

Door een kussen onder je hak te plaatsen neem je die piekbelasting niet weg, het geeft een schijnveiligheid omdat je niet voelt hoe hard je daadwerkelijk stampt.

Het doel is om je gewrichten zo min mogelijk te belasten, dat staat of valt met de juiste techniek en een sterk onderstel. Heb je de techniek onder de knie dan maakt het helemaal niet meer zo veel uit waar je op loopt.
pi_183364333
Wat doen jullie met oude hardloopschoenen? Ze zijn echt versleten maar ik begreep dat er initiatieven zijn voor het recyclen van schoenen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 november 2018 @ 17:22:26 #73
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183364365
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 17:20 schreef Oceanonix het volgende:
Wat doen jullie met oude hardloopschoenen? Ze zijn echt versleten maar ik begreep dat er initiatieven zijn voor het recyclen van schoenen.
Ik gebruik ze nu voor de hometrainer, waar ze behoorlijk afgeschreven van raken :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 25 november 2018 @ 17:31:46 #74
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183364536
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 17:20 schreef Oceanonix het volgende:
Wat doen jullie met oude hardloopschoenen? Ze zijn echt versleten maar ik begreep dat er initiatieven zijn voor het recyclen van schoenen.
Je kunt ze gewoon in een kledingcontainer mikken. En zo nu en dan hebben sommige hardloopwinkels acties waarbij je korting krijgt als je je oude schoenen inlevert bij de aankoop van een nieuw paar
F means you're fucked
pi_183365351
Of voor een inzamelingsactie voor Afrika! Een ex-clubgenootje van mij stuurt elk jaar een container met sportspullen naar Afrika.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 25 november 2018 @ 18:40:15 #76
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183365709
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 18:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Of voor een inzamelingsactie voor Afrika! Een ex-clubgenootje van mij stuurt elk jaar een container met sportspullen naar Afrika.
Als we daar nu eens mee kappen, winnen we misschien ook eens een wedstrijd :P

Nee, grapje O+ goed doel!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 18:45:01 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_183365781
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 17:20 schreef Oceanonix het volgende:
Wat doen jullie met oude hardloopschoenen? Ze zijn echt versleten maar ik begreep dat er initiatieven zijn voor het recyclen van schoenen.
Ik gooi ze altijd in de kleding container
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_183365880
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 14:49 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]
Daarom is dat nog wel de natuurlijke en dus correcte manier van landen, op die manier kan je de belasting ervaren. Je voet bevat gewoon een briljant veersysteem dat je door op je hak te landen negeert.
Mwah, dat briljante veersysteem werkt helaas niet bij iedereen. Zo weet ik dat dat bij mijn voeten niet gaat lukken door de anatomie van mijn voeten. Hoewel ik nu op midvoet land en nooit spierpijn heb aan mijn kuiten merk ik elke keer dat ik bij de masseur lig dat dit al veel spanning geeft in mijn kuiten. Laat staan dat ik op mijn voorvoet land.

Ik heb al mijn oude hardloopschoenen, op mijn allereerste paar na, nog steeds bewaard. Kon er nog geen afscheid van nemen. Ik bewaar best veel onder het mom van 'wie weet ehb ik het ooit nog eens nodig'. Maar als dat al een jaar niet is gebeurd, kan het wel weg. :@
Komende week zal ik ze eens wegbrengen naar de hardloopwinkel. Volgens mij heeft de RW hier altijd een recyclebak.
pi_183366055
Ik ben blij met hoe de laatste paar weken gaan. In augustus liep ik voor het eerst in 4 maanden weer een km onder de 5.00/km. Vandaag liep ik zonder op mijn horloge te kijken 5x2000, tempo 'redelijk', en dat redelijke tempo bleek 4.35 te zijn. Ik weet dat ik mijn hoofd mijn lichaam best kan laten overrulen, maar doordat ik dat teveel/te vaak gedaan had ging het begin dit jaar mis. Nu merkte ik dat hoofd en lichaam allebei hetzelfde wilden en dat was fijn, het liep echt comfortabel!

Ben helaas door het hele overtraindheidsgedoe wel veel te zwaar geworden, maar hopelijk gaat dat er ook weer wat makkelijker af nu ik de weg omhoog weer gevonden heb.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 25 november 2018 @ 19:04:48 #80
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183366230
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 18:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben blij met hoe de laatste paar weken gaan. In augustus liep ik voor het eerst in 4 maanden weer een km onder de 5.00/km. Vandaag liep ik zonder op mijn horloge te kijken 5x2000, tempo 'redelijk', en dat redelijke tempo bleek 4.35 te zijn. Ik weet dat ik mijn hoofd mijn lichaam best kan laten overrulen, maar doordat ik dat teveel/te vaak gedaan had ging het begin dit jaar mis. Nu merkte ik dat hoofd en lichaam allebei hetzelfde wilden en dat was fijn, het liep echt comfortabel!

Ben helaas door het hele overtraindheidsgedoe wel veel te zwaar geworden, maar hopelijk gaat dat er ook weer wat makkelijker af nu ik de weg omhoog weer gevonden heb.
Mooi dat het beter gaat _O_ en op deze manier raak je die overtollige kilo's zeker kwijt w/
En anders doe je gewoon deze route: https://www.strava.com/activities/1983158605 115km met een gemiddelde pace van 5:45 :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183366277
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:04 schreef Maraca het volgende:

[..]

Mooi dat het beter gaat _O_ en op deze manier raak je die overtollige kilo's zeker kwijt w/
En anders doe je gewoon deze route: https://www.strava.com/activities/1983158605 115km met een gemiddelde pace van 5:45 :o
Pfff in rondjes van 2km 8)7 Ultralopers zijn gestoord.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 november 2018 @ 19:07:39 #82
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183366290
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:04 schreef Maraca het volgende:

[..]

Mooi dat het beter gaat _O_ en op deze manier raak je die overtollige kilo's zeker kwijt w/
En anders doe je gewoon deze route: https://www.strava.com/activities/1983158605 115km met een gemiddelde pace van 5:45 :o
Zo te zien is die route hooguit een kilometer of 2-3, dat valt best mee hoor.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 25 november 2018 @ 19:08:41 #83
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183366315
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Pfff in rondjes van 2km 8)7 Ultralopers zijn gestoord.
Zou duizelig worden :P

quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2018 19:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zo te zien is die route hooguit een kilometer of 2-3, dat valt best mee hoor.
Pfff :P Bedoel natuurlijk dat ze dan wel 115km moet aantikken. Die vrouw heeft geen grammetje vet :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 november 2018 @ 19:09:56 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183366337
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:08 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zou duizelig worden :P

[..]

Pfff :P Bedoel natuurlijk dat ze dan wel 115km moet aantikken. Die vrouw heeft geen grammetje vet :o
Maar ja, daar moet je als een beest voor leven en bijna het hele jaar vooral ook gigantisch veel voor laten, zie ik bij m'n vriendin :P

Ik zou het er niet voor over hebben, met Kerst enzo wil ik juist als een beest tekeergaan aan de eettafel.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183366386
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:08 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zou duizelig worden :P

[..]

Pfff :P Bedoel natuurlijk dat ze dan wel 115km moet aantikken. Die vrouw heeft geen grammetje vet :o
Nadine Visser ook niet ;) Gaat meer om hoe je eet dan om hoeveel kilometer je loopt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_183366402
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar ja, daar moet je als een beest voor leven en bijna het hele jaar vooral ook gigantisch veel voor laten, zie ik bij m'n vriendin :P

Ik zou het er niet voor over hebben, met Kerst enzo wil ik juist als een beest tekeergaan aan de eettafel.
Maar word je daar uiteindelijk gelukkig van?

Zoals King Eliud zei: wie gedisciplineerd leeft, leeft juist in de hoogste vorm van vrijheid. Wie ongedisciplineerd leeft is een speelbal van zijn impulsen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 november 2018 @ 19:15:26 #87
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183366436
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar word je daar uiteindelijk gelukkig van?

Zoals King Eliud zei: wie gedisciplineerd leeft, leeft juist in de hoogste vorm van vrijheid. Wie ongedisciplineerd leeft is een speelbal van zijn impulsen.
Ik word er wel gelukkig van als ik mezelf helemaal vol kan proppen met lekker eten ja. In combinatie met regelmatig sporten zorgt dat voor een prima gezond gewicht en dat vind ik genoeg, het hoeft voor mij niet richting een BMI onder de 20 te gaan zeg maar :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183366497
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik word er wel gelukkig van als ik mezelf helemaal vol kan proppen met lekker eten ja. In combinatie met regelmatig sporten zorgt dat voor een prima gezond gewicht en dat vind ik genoeg, het hoeft voor mij niet richting een BMI onder de 20 te gaan zeg maar :+
Oke, dan moet je het zo houden ja. Ik weet dat ik juist veel eet in tijden dat ik ongelukkig ben en daar word ik dan uiteindelijk alleen maar ongelukkiger van. Me goed voelen in een fit afgetraind lijf is gewoon het fijnste, dat zie ik niet als een opoffering.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 november 2018 @ 19:20:25 #89
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183366520
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oke, dan moet je het zo houden ja. Ik weet dat ik juist veel eet in tijden dat ik ongelukkig ben en daar word ik dan uiteindelijk alleen maar ongelukkiger van. Me goed voelen in een fit afgetraind lijf is gewoon het fijnste, dat zie ik niet als een opoffering.
Als ik echt ongelukkig ben, wat in de laatste tien jaar misschien maar twee keer een korte periode het geval is geweest, heb ik juist nauwelijks zin in eten dus dan vliegen de kilo's eraf. Ook ideaal als het binnen de perken blijft, hoewel ik dat liever heb als ik wél gelukkig ben :P

Het ligt ook aan de doelen natuurlijk. Topsporters hebben niet zozeer een goed lijf, maar topprestaties als doel, en daar hoort vaak bij dat er nagenoeg geen vet aan je lichaam hangt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 25 november 2018 @ 19:30:38 #90
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183366746
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nadine Visser ook niet ;) Gaat meer om hoe je eet dan om hoeveel kilometer je loopt.
Ook :Y Uiteindelijk is het een simpele rekensom :P

quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar ja, daar moet je als een beest voor leven en bijna het hele jaar vooral ook gigantisch veel voor laten, zie ik bij m'n vriendin :P

Ik zou het er niet voor over hebben, met Kerst enzo wil ik juist als een beest tekeergaan aan de eettafel.
Probeer er zelf een balans in te vinden :) Dus zo verantwoord mogelijk eten, maar ik kreeg na de urban trail vandaag een zakje kruidnoten in mijn hand gedrukt en dan zeg ik daar geen nee tegen :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183367275
Ik ben het gelukkigst als ik veel kan eten, niet aankom en heel fit ben. :D
Een afgetraind lijf hebben, maar altijd chagrijnig zijn omdat je niets lekkers mag eten is niks voor mij. Doe mij dan maar een zak chips en een pondje meer. Behalve als ik een pleuriseind moet lopen.

Ik ben mijn zwarte tubes kwijt! Hmpff.
Gelukkig heb ik nog rode. Maar ik wil wel een reservepaar hebben. Die niet zo vloekt met alles. :D
  zondag 25 november 2018 @ 20:01:32 #92
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183367547
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:04 schreef Maraca het volgende:

[..]

Mooi dat het beter gaat _O_ en op deze manier raak je die overtollige kilo's zeker kwijt w/
En anders doe je gewoon deze route: https://www.strava.com/activities/1983158605 115km met een gemiddelde pace van 5:45 :o
O+
F means you're fucked
pi_183371801
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:51 schreef wyccie het volgende:

[..]

Een afgetraind lijf hebben, maar altijd chagrijnig zijn omdat je niets lekkers mag eten is niks voor mij. Doe mij dan maar een zak chips en een pondje meer. Behalve als ik een pleuriseind moet lopen.

[..]

Het één sluit het ander niet uit ;) .
pi_183372507
Het stadium van alles kunnen eten en niets aankomen ben ik allang voorbij.
Ik mag niet klagen, wat dat betreft heb ik redelijke genen, maar mijn eetlust overtreft het helaas.

Komende week zal ik me fors moeten inhouden, maar na de marathon ga ik op vakantie en dan is het hek van de dam. :o
  maandag 26 november 2018 @ 07:22:28 #95
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183375245
Nja...ik zit nu een tijdje redelijk stil en dat merk ik behoorlijk aan de weegschaal en aan mijn kleding :{ Zelfs als ik wel op mijn eten let ... Al doe ik dat nog veel te weinig :@

Nu heb ik in principe al bewezen dat je ook debiele afstanden kunt lopen zonder graatmager te zijn, maar 10 kilo verschil merk je echt wel heel erg goed
F means you're fucked
  maandag 26 november 2018 @ 09:04:40 #96
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_183375843
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 10:45 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Dankjewel. Ik meende ook dat er een keer onderzoek was gedaan waaruit bleek dat het meeste geldklopperij was.

Ik zal eens het internet afstruinen
Dat is dit promotieonderzoek van Steef Breeweg van het Universitair Medisch Centrum Groningen:
https://www.rug.nl/news/2014/03/0326-umcg-promotie-steef-bredeweg

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-veel-1361547-a76717
!!! Go 49-ers !!!
pi_183379735
Ik geloof ook niet zo dat materiaal bepalend is bij blessurepreventie. De oorzaak is volgens mij vaak divers (zwakke balans, eentonige belasting enz.). Er wordt gewoon te snel naar het materiaal gewezen. Ik heb veel blessures gehad en in die periode van alles geprobeerd (compressiesokken, tape, andere schoenen). En uiteindelijk lijkt overbelasting door verkeerde opbouw de meest voor de hand liggende reden geweest te zijn voor alle blessures. Ik draag geen compressiesokken of tape meer en ik ben inmiddels ruim anderhalf jaar blessurevrij. Het enige wat ik veranderd heb is de manier van trainen.
  Redactie Sport maandag 26 november 2018 @ 16:25:56 #98
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_183383112
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar word je daar uiteindelijk gelukkig van?

Zoals King Eliud zei: wie gedisciplineerd leeft, leeft juist in de hoogste vorm van vrijheid. Wie ongedisciplineerd leeft is een speelbal van zijn impulsen.
Ik kan me hier wel in vinden. Ik ben net verhuisd en heb de teugels laten vieren maar ik was er zo ongelukkig mee gisteren. Ik vond mezelf een paar weken geleden leuker :') :D

Vandaag weer gelopen. Op naar 7 april 2019. :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 26 november 2018 @ 18:14:20 #99
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183385119
Argh. Mijn BlackFriday schoenen passen me niet :{ veel te klein! Nu maar exact hetzelfde model gehaald als die ik al had (wel ander kleurtje :9)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 26 november 2018 @ 18:16:38 #100
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183385172
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:42 schreef Devv het volgende:
Ik geloof ook niet zo dat materiaal bepalend is bij blessurepreventie. De oorzaak is volgens mij vaak divers (zwakke balans, eentonige belasting enz.). Er wordt gewoon te snel naar het materiaal gewezen. Ik heb veel blessures gehad en in die periode van alles geprobeerd (compressiesokken, tape, andere schoenen). En uiteindelijk lijkt overbelasting door verkeerde opbouw de meest voor de hand liggende reden geweest te zijn voor alle blessures. Ik draag geen compressiesokken of tape meer en ik ben inmiddels ruim anderhalf jaar blessurevrij. Het enige wat ik veranderd heb is de manier van trainen.
Ik draag ook altijd compressiesokken. Durf niet zonder te lopen, terwijl het natuurlijk echt de vraag is of het nog nodig is :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 26 november 2018 @ 20:56:05 #101
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_183389232
Heb me ingeschreven voor de Groene loper run - Halve marathon op 22 april 2019.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_183395007
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 18:14 schreef Maraca het volgende:
Argh. Mijn BlackFriday schoenen passen me niet :{ veel te klein! Nu maar exact hetzelfde model gehaald als die ik al had (wel ander kleurtje :9)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn black friday schoenen zijn zonder opgaaf van reden geannuleerd door Adidas, terwijl ze gisteren nog gewoon voor een vergelijkbaar bedrag te bestellen waren. Ik zou herrie kunnen schoppen, maar dat is me teveel moeite.
  dinsdag 27 november 2018 @ 06:33:20 #103
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183395039
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 06:18 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Mijn black friday schoenen zijn zonder opgaaf van reden geannuleerd door Adidas, terwijl ze gisteren nog gewoon voor een vergelijkbaar bedrag te bestellen waren. Ik zou herrie kunnen schoppen, maar dat is me teveel moeite.
Joh -O- dat is vaag
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183397075
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 18:16 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik draag ook altijd compressiesokken. Durf niet zonder te lopen, terwijl het natuurlijk echt de vraag is of het nog nodig is :@
Ach als het voor je gevoel wat doet dan is het toch ook goed? Denk niet dat het iets doet want de toplopers zie ik ze niet gebruiken. Maar echt aantoonbaar bewijs ben ik nog niet tegen gekomen. Voor het herstel kan het wel wat doen denk ik ivm bloeddoorstroming etc. maar dat zijn dat weer andere sokken/tubes.
Hier afgelopen zondag lekker over de Strabrechtse Hei gelopen bij de tisvoorniksloop de topic titel eer aangedaan :P met een loopmaatje van me en lekker 30 km gelopen in iets meer dan 3 uur. de marathon afstandlopers hechtte wel meer warde aan de tijd die waren voor ons binnen _O-
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  dinsdag 27 november 2018 @ 11:45:08 #105
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183398058
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 10:46 schreef ser het volgende:

[..]

Ach als het voor je gevoel wat doet dan is het toch ook goed? Denk niet dat het iets doet want de toplopers zie ik ze niet gebruiken. Maar echt aantoonbaar bewijs ben ik nog niet tegen gekomen. Voor het herstel kan het wel wat doen denk ik ivm bloeddoorstroming etc. maar dat zijn dat weer andere sokken/tubes.
Hier afgelopen zondag lekker over de Strabrechtse Hei gelopen bij de tisvoorniksloop de topic titel eer aangedaan :P met een loopmaatje van me en lekker 30 km gelopen in iets meer dan 3 uur. de marathon afstandlopers hechtte wel meer warde aan de tijd die waren voor ons binnen _O-
Nou ja, in de zomer is het niet echt ideaal :P Na de marathon eens proberen om te kijken hoe het gaat zonder die sokken.

18-jarige hardloopster neergestoken

Dit is wel erg sneu -O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183398782
las het ook bizarre actie maar vraag me wel af of er niet iets meer speelde zoals ex die boos is of dat het 'gewoon' een dwaas is geweest die z'n frustraties kwijt moest.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_183399006
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:23 schreef ser het volgende:
las het ook bizarre actie maar vraag me wel af of er niet iets meer speelde zoals ex die boos is of dat het 'gewoon' een dwaas is geweest die z'n frustraties kwijt moest.
Meestal is er wel meer aan de hand. De politie houdt er echter nogal van om 'vanuit het niets' in persberichten te zetten. Terwijl eigenlijk niemand zomaar voor de gein zulk soort dingen doet.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_183399197
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:36 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Meestal is er wel meer aan de hand. De politie houdt er echter nogal van om 'vanuit het niets' in persberichten te zetten. Terwijl eigenlijk niemand zomaar voor de gein zulk soort dingen doet.
Het politiebericht meldt een conflict? Nog geen reden om mensen overhoop te rijden en te gaan steken maar lijkt niet helemaal uit het niks te komen. Ook al zou die vrouw de auto hebben laten remmen/zijn afgesneden of wat dan ook dan is zo'n reactie uit het niks voor mij. Alhoewel zo'n reactie tegenwoordig al 'normaal' lijkt te zijn helaas.

Gisteravond #EgmondaandeHoef omgeving #Rinnegommerlaan. Tussen 19.30 uur en 19.45 uur wordt een jonge vrouw neergestoken. Dit n.a.v. een conflict met de bestuurder van een auto. Getuige? 0900-8844
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_183400903
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 18:16 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik draag ook altijd compressiesokken. Durf niet zonder te lopen, terwijl het natuurlijk echt de vraag is of het nog nodig is :@
Tja, als je denkt dat het helpt dan moet je het zeker blijven doen :) .
pi_183402546
Ik heb wel het idee dat die compressiekousen meer uitrekkien naarmate je ze meer draagt, dus elk loopje aantrekken lijkt mij ook niet effectief, of je moet elke paar maanden nieuwe kopen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 27 november 2018 @ 19:07:54 #111
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183406220
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 14:22 schreef Devv het volgende:

[..]

Tja, als je denkt dat het helpt dan moet je het zeker blijven doen :) .
Scheelt ook weer benen scheren als ik kort draag :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 15:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb wel het idee dat die compressiekousen meer uitrekkien naarmate je ze meer draagt, dus elk loopje aantrekken lijkt mij ook niet effectief, of je moet elke paar maanden nieuwe kopen..
Nou, die van mij krijg ik nog steeds amper uit :') heb wel 4 paar, dus dat scheelt :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183407894
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:13 schreef La_Tramposa het volgende:
Zoals King Eliud zei: wie gedisciplineerd leeft, leeft juist in de hoogste vorm van vrijheid. Wie ongedisciplineerd leeft is een speelbal van zijn impulsen.
Dat is een mooie!

quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 07:22 schreef YUR het volgende:
Nja...ik zit nu een tijdje redelijk stil en dat merk ik behoorlijk aan de weegschaal en aan mijn kleding :{ Zelfs als ik wel op mijn eten let ... Al doe ik dat nog veel te weinig :@
Je kleding en weegschaal zijn zwaarder geworden begrijp ik?

quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:42 schreef Devv het volgende:
Ik geloof ook niet zo dat materiaal bepalend is bij blessurepreventie. De oorzaak is volgens mij vaak divers (zwakke balans, eentonige belasting enz.). Er wordt gewoon te snel naar het materiaal gewezen. Ik heb veel blessures gehad en in die periode van alles geprobeerd (compressiesokken, tape, andere schoenen). En uiteindelijk lijkt overbelasting door verkeerde opbouw de meest voor de hand liggende reden geweest te zijn voor alle blessures. Ik draag geen compressiesokken of tape meer en ik ben inmiddels ruim anderhalf jaar blessurevrij. Het enige wat ik veranderd heb is de manier van trainen.
Ik heb wel eens een paar schoenen na een paar honderd km weggegooid omdat ik er echt niet lekker op liep en rare pijntjes kreeg. Dat bleken schoenen te zijn met een paar mm minder drop. Ondanks dat ik voorvoetlander ben werkte dat totaal niet. Nieuwe schoenen losten dat probleem direct op. N=1.
pi_183408518
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 20:13 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dat is een mooie!

[..]

Je kleding en weegschaal zijn zwaarder geworden begrijp ik?

[..]

Ik heb wel eens een paar schoenen na een paar honderd km weggegooid omdat ik er echt niet lekker op liep en rare pijntjes kreeg. Dat bleken schoenen te zijn met een paar mm minder drop. Ondanks dat ik voorvoetlander ben werkte dat totaal niet. Nieuwe schoenen losten dat probleem direct op. N=1.
Hoe weet je eigenlijk zeker dat je voorvoetlander bent?
pi_183408901
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 20:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Hoe weet je eigenlijk zeker dat je voorvoetlander bent?
Slijtage van schoenen, beeldopnames bij de schoenenwinkel en dat zeggen mijn trainers en clubgenoten. Sterker nog, ik ben weleens door een wildvreemde oudere dame aangesproken dat ik beter niet zo kon lopen, omdat ik dan onherroepelijk achillesproblemen zou krijgen. Die ik overigens nog nooit gehad heb.
  Forum Admin dinsdag 27 november 2018 @ 20:57:18 #115
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_183409127
quote:
2s.gif Op maandag 26 november 2018 09:04 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat is dit promotieonderzoek van Steef Breeweg van het Universitair Medisch Centrum Groningen:
https://www.rug.nl/news/2014/03/0326-umcg-promotie-steef-bredeweg

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-veel-1361547-a76717
Ik kan die bewering niet terugvinden op pubmed in zijn artikelen. Zal eens kijken of ik het proefschrift zelf kan vinden.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_183409911
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 20:46 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Slijtage van schoenen, beeldopnames bij de schoenenwinkel en dat zeggen mijn trainers en clubgenoten. Sterker nog, ik ben weleens door een wildvreemde oudere dame aangesproken dat ik beter niet zo kon lopen, omdat ik dan onherroepelijk achillesproblemen zou krijgen. Die ik overigens nog nooit gehad heb.
Ah vandaar, vind het zelf moeilijk te bepalen als ik loop waar ik nu precies op land.
  dinsdag 27 november 2018 @ 23:56:54 #117
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_183412639
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 20:57 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik kan die bewering niet terugvinden op pubmed in zijn artikelen. Zal eens kijken of ik het proefschrift zelf kan vinden.
Dit is het proefschrift: https://www.rug.nl/resear(...)dige_dissertatie.pdf
Hij concludeert op pag. 160: (...) "dan worden er slechts twee risicofactoren gevonden die een causaal verband hebben met het ontstaan blessures. Deze risicofactoren zijn het volume van de trainingen en een doorgemaakte blessure."

In latere interviews ageert hij tegen de beweringen van hardloopwinkels etc. dat blessures voorkomen kunnen worden door (een bepaald soort) hardloopschoenen. Hij heeft dit immers niet gevonden in zijn onderzoek. Hij stelt dat zij dit beweren uit commerciele overwegingen (=geldklopperij), alhoewel hij dat (natuurlijk) niet speciaal onderzocht heeft.
Maar leest vooral ook het onderzoek zelf :)

[ Bericht 3% gewijzigd door RobertoCarlos op 28-11-2018 00:04:23 ]
!!! Go 49-ers !!!
pi_183413783
Er was meen ik ook nog een stelling van dat goede schoenen geen blessures kan voorkomen, maar slechte schoenen ze wel kunnen veroorzaken.
  Forum Admin woensdag 28 november 2018 @ 07:44:58 #119
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_183414192
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 november 2018 23:56 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dit is het proefschrift: https://www.rug.nl/resear(...)dige_dissertatie.pdf
Hij concludeert op pag. 160: (...) "dan worden er slechts twee risicofactoren gevonden die een causaal verband hebben met het ontstaan blessures. Deze risicofactoren zijn het volume van de trainingen en een doorgemaakte blessure."

In latere interviews ageert hij tegen de beweringen van hardloopwinkels etc. dat blessures voorkomen kunnen worden door (een bepaald soort) hardloopschoenen. Hij heeft dit immers niet gevonden in zijn onderzoek. Hij stelt dat zij dit beweren uit commerciele overwegingen (=geldklopperij), alhoewel hij dat (natuurlijk) niet speciaal onderzocht heeft.
Maar leest vooral ook het onderzoek zelf :)
Dank je. Ik zal er eens voor gaan zitten.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 28 november 2018 @ 10:46:46 #120
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_183416079
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 november 2018 23:56 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dit is het proefschrift: https://www.rug.nl/resear(...)dige_dissertatie.pdf
Hij concludeert op pag. 160: (...) "dan worden er slechts twee risicofactoren gevonden die een causaal verband hebben met het ontstaan blessures. Deze risicofactoren zijn het volume van de trainingen en een doorgemaakte blessure."

In latere interviews ageert hij tegen de beweringen van hardloopwinkels etc. dat blessures voorkomen kunnen worden door (een bepaald soort) hardloopschoenen. Hij heeft dit immers niet gevonden in zijn onderzoek. Hij stelt dat zij dit beweren uit commerciele overwegingen (=geldklopperij), alhoewel hij dat (natuurlijk) niet speciaal onderzocht heeft.
Maar leest vooral ook het onderzoek zelf :)
Als ik bovenstaande lees concludeert hij dus eigenlijk dat hij niet weet of al dan niet ondersteunende hardloopschoenen helpen bij het voorkomen van blessures. Hij heeft dat verband immers niet onderzocht. In dat geval is het wel een beetje gewaagd om te claimen dat loopanalyse en de daarop aangepaste schoenen geen enkele komtbijdrage kunnen leveren.

Desalniettemin, is het mijns inziens best mogelijk dat schoenen geen effect hebben en dat dit (door commercie ingegeven) vooral inspeelt op gevoel, maar hang daar geen harde conclusies aan, als je het niet weet :) . Bovendien levert een 'goed' gevoel ook een bijdrage aan menselijke prestaties :)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 november 2018 @ 10:54:06 #121
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183416177
Die zere knie waar ik de laatste tijd last van heb aan het eind van (en na) het hardlopen, zou dat ook door de kou kunnen komen? Ik had er voor het eerst last van na mijn rustige 15km, wat weliswaar mijn langste, maar ook qua tempo en hartslag veruit de rustigste loop was. Het was toen best wel koud, net als de keren daarna dat ik heb gelopen. Daarvoor was het een stuk warmer en had ik helemaal nergens last van.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183416203
De blessure zelf komt nooit door de kou, maar bij kou zijn je spieren wel lastiger op te warmen en zal een verrekking of een blessure eerder optreden. Warm inpakken is altijd goed daarvoor.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin woensdag 28 november 2018 @ 11:29:02 #123
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_183416647
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:46 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Als ik bovenstaande lees concludeert hij dus eigenlijk dat hij niet weet of al dan niet ondersteunende hardloopschoenen helpen bij het voorkomen van blessures. Hij heeft dat verband immers niet onderzocht. In dat geval is het wel een beetje gewaagd om te claimen dat loopanalyse en de daarop aangepaste schoenen geen enkele komtbijdrage kunnen leveren.

Desalniettemin, is het mijns inziens best mogelijk dat schoenen geen effect hebben en dat dit (door commercie ingegeven) vooral inspeelt op gevoel, maar hang daar geen harde conclusies aan, als je het niet weet :) . Bovendien levert een 'goed' gevoel ook een bijdrage aan menselijke prestaties :)
Het zou niet de eerste keer zijn dat een wetenschapsredacteur van een krant de conclusies uit zijn verband trekt voor een pakkende kop.

Even hoofdstuk 8 doorgenomen, daar verwijst hij vanaf pag 160 terug naar. Daar gaat hij dieper in op andere onderzoeken, vanaf halverwege pag. 136.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pharkus op 28-11-2018 11:48:53 ]
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 november 2018 @ 13:48:20 #124
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183418753
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:57 schreef La_Tramposa het volgende:
De blessure zelf komt nooit door de kou, maar bij kou zijn je spieren wel lastiger op te warmen en zal een verrekking of een blessure eerder optreden. Warm inpakken is altijd goed daarvoor.
Dat bedoelde ik eigenlijk ongeveer: dat de kou een factor is (bijvoorbeeld omdat goed opwarmen lastiger is), niet zozeer dat het direct door de kou komt :P

Dat zijn nog wel dingen waar ik mee bezig ben: kijken hoe ik beter op kan warmen, zonder daarbij al vermoeid te raken, en zoeken naar een goede lange hardloopbroek (niet zo'n strakke). Dat zou denk ik wel verschil maken :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183419165
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik eigenlijk ongeveer: dat de kou een factor is (bijvoorbeeld omdat goed opwarmen lastiger is), niet zozeer dat het direct door de kou komt :P

Dat zijn nog wel dingen waar ik mee bezig ben: kijken hoe ik beter op kan warmen, zonder daarbij al vermoeid te raken, en zoeken naar een goede lange hardloopbroek (niet zo'n strakke). Dat zou denk ik wel verschil maken :)
Waarom niet zo'n strakke? Dat is eigenlijk de enige manier om je spieren warm te houden, één met wijde pijpen komt sowieso wind en kou onderdoor.

En verder houd ik altijd aan: 15 min warmlopen en daarna wat oefeningen en sprintjes, als ik een intensieve training ga doen. Maar ik kan me wel voorstellen dat dit niet voor iedereen geschikt is, als je max 10km loopt wil je niet 6km daarvan aan warming up en cooling down besteden. Dan misschien thuis alvast een paar walking lunges doen en step ups op de trap, en dan nog een paar minuten warmlopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 november 2018 @ 14:20:48 #126
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183419225
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waarom niet zo'n strakke? Dat is eigenlijk de enige manier om je spieren warm te houden, één met wijde pijpen komt sowieso wind en kou onderdoor.

En verder houd ik altijd aan: 15 min warmlopen en daarna wat oefeningen en sprintjes, als ik een intensieve training ga doen. Maar ik kan me wel voorstellen dat dit niet voor iedereen geschikt is, als je max 10km loopt wil je niet 6km daarvan aan warming up en cooling down besteden. Dan misschien thuis alvast een paar walking lunges doen en step ups op de trap, en dan nog een paar minuten warmlopen.
Zo'n strakke lijkt me vreselijk irritant aanvoelen, maar daar moet ik de kanttekening bij maken dat ik het nog nooit heb geprobeerd, dus wellicht dat ik dat maar eens moet doen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183419817
Die zitten juist veel lekker tijdens het hardlopen. Daar zijn ze dan ook speciaal voor gemaakt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 november 2018 @ 14:58:23 #128
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183419898
quote:
99s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:53 schreef mosselmossel het volgende:
Die zitten juist veel lekker tijdens het hardlopen. Daar zijn ze dan ook speciaal voor gemaakt.
Alles wat strak zit vind ik doorgaans vervelend, maar ik zal mijn vooroordeel terugtrekken en het eens proberen. Ik laat me graag verrassen, want voor een korte broek wordt het langzamerhand wat frisjes.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183429452
Skinny jeans en dergelijke strakke broeken vind ik ook niks, maar tights zijn echt wel prettig met hardlopen. Je moet natuurlijk wel de juiste maat dragen. :P
pi_183429597
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Alles wat strak zit vind ik doorgaans vervelend, maar ik zal mijn vooroordeel terugtrekken en het eens proberen. Ik laat me graag verrassen, want voor een korte broek wordt het langzamerhand wat frisjes.
Ik sluit me aan bij de rest. Zo'n tight loopt heerlijk. Zet je er even overheen dat ze de contouren van je lul zien.
  woensdag 28 november 2018 @ 22:25:27 #131
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_183429795
Ik kom hier ook maar weer is buurten.
Onlangs het lopen weer opgepakt en as zondag Mn eerste trailwedstrijd in oostvoorne van 15 km

Ik heb er zin an!
pi_183430058
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Alles wat strak zit vind ik doorgaans vervelend, maar ik zal mijn vooroordeel terugtrekken en het eens proberen. Ik laat me graag verrassen, want voor een korte broek wordt het langzamerhand wat frisjes.
Ik heb een tight die iets meer baggy is bij je kruis. Dan geeft toch een iets vrijer gevoel zonder dat je koude benen krijgt. En er zitten zakken in. Dat vind ik ook wel heel handig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 november 2018 @ 06:21:32 #133
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183433644
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:31 schreef Devv het volgende:

[..]

Ik heb een tight die iets meer baggy is bij je kruis. Dan geeft toch een iets vrijer gevoel zonder dat je koude benen krijgt. En er zitten zakken in. Dat vind ik ook wel heel handig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt wel goed :o

Sowieso wil ik er minstens één broekzak in hebben, ik moet wel een sleutel ofzo kwijt kunnen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183433770
Grappig, lijkt net of je dan een sportbroekje over je tight aan hebt. Is ook een optie, zie ik wel vaker.
  donderdag 29 november 2018 @ 07:21:20 #135
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183433793
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 07:15 schreef wyccie het volgende:
Grappig, lijkt net of je dan een sportbroekje over je tight aan hebt. Is ook een optie, zie ik wel vaker.
Ik vind het een hoop onzekerheid uitstralen :@ Bij die broek van Devv valt het nog wel mee, maar als je echt een sportbroekje over je tight draagt ben je wat aan het verbergen :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 november 2018 @ 07:50:25 #136
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183433887
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 07:21 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik vind het een hoop onzekerheid uitstralen :@ Bij die broek van Devv valt het nog wel mee, maar als je echt een sportbroekje over je tight draagt ben je wat aan het verbergen :P
Als ik me ergens voor zou schamen zat ik niet op FOK! he. Hi ha ho.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183433889
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 07:21 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik vind het een hoop onzekerheid uitstralen :@ Bij die broek van Devv valt het nog wel mee, maar als je echt een sportbroekje over je tight draagt ben je wat aan het verbergen :P
Jij wil gewoon alles zien zitten :D

Ik heb ook zo'n broek als Devv. Zit goed, lekker warm :) ik vind het trouwens wel moeilijk om mezelf naar buiten te schoppen zo 's avonds na het werk. Lange afstanden heb ik echt al weken niet gelopen :@
Cuz I'm Mr. Brightside
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 november 2018 @ 07:51:28 #138
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183433893
Dat voorbeeld van Devv lijkt me overigens vooral wel wat omdat het misschien wat vrijer voelt, meer niet :+

Maar zoals gezegd, ik ga zo'n strakke ook eens proberen, vast wel ergens goedkoop te scoren :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183433905
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 07:51 schreef heywoodu het volgende:
Dat voorbeeld van Devv lijkt me overigens vooral wel wat omdat het misschien wat vrijer voelt, meer niet :+

Maar zoals gezegd, ik ga zo'n strakke ook eens proberen, vast wel ergens goedkoop te scoren :)
Ik heb er eentje van de Decathlon van een tientje ofzo, loopt prima.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183433916
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 07:51 schreef heywoodu het volgende:
Dat voorbeeld van Devv lijkt me overigens vooral wel wat omdat het misschien wat vrijer voelt, meer niet :+

Maar zoals gezegd, ik ga zo'n strakke ook eens proberen, vast wel ergens goedkoop te scoren :)
https://www.decathlon.nl/(...)5?mc=8517236&c=ZWART

Ik heb deze, hij is irl minder baggy dan op die foto lijkt. Ben er echt blij mee, zeker voor die prijs :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 29 november 2018 @ 07:57:30 #141
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183433935
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 07:51 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Jij wil gewoon alles zien zitten :D
O-)

quote:
Ik heb ook zo'n broek als Devv. Zit goed, lekker warm :) ik vind het trouwens wel moeilijk om mezelf naar buiten te schoppen zo 's avonds na het werk. Lange afstanden heb ik echt al weken niet gelopen :@
Dan doe je toch doordeweeks een kort loopje en in het weekend een langere afstand? :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183433980
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 07:57 schreef Maraca het volgende:

[..]

O-)

[..]

Dan doe je toch doordeweeks een kort loopje en in het weekend een langere afstand? :o
Ik moet meer aan time management doen :P
Maar zondag staat een 15+er op het programma, nu al weer zin in :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 29 november 2018 @ 08:41:02 #143
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_183434204
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 06:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat klinkt wel goed :o

Sowieso wil ik er minstens één broekzak in hebben, ik moet wel een sleutel ofzo kwijt kunnen :P
Ik heb tights van Asics, die hebben een heel klein zakje aan de rand van de broek genaaid waar je een of twee sleutels in kwijt kunt.
  donderdag 29 november 2018 @ 08:43:15 #144
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183434209
Lange tights zonder zakjes bestaan bijna niet meer.

Mijn tip van de eeuw:
https://www.mudsweattrail(...)hoCWX0QAvD_BwE#19421
F means you're fucked
pi_183434218
Het lijkt mij juist dat een wijde tight eerder je bewegingsvrijheid beperkt dan eentje die goed aansluit. Maar goed ik ben geen man dus ik heb weinig inzicht in hoe dat daar werkt :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_183434419
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 07:21 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik vind het een hoop onzekerheid uitstralen :@ Bij die broek van Devv valt het nog wel mee, maar als je echt een sportbroekje over je tight draagt ben je wat aan het verbergen :P
En jij wilt 14 december nog gehaasd worden? oO/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183434460
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 08:43 schreef YUR het volgende:
Lange tights zonder zakjes bestaan bijna niet meer.

Mijn tip van de eeuw:
https://www.mudsweattrail(...)hoCWX0QAvD_BwE#19421
Ik heb daar afgelopen weekend de korte variant van gekocht, vooral om de opbergmogelijkheden. Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar het lijkt mij ook een erg fijne broek.
  donderdag 29 november 2018 @ 09:19:46 #148
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183434558
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:07 schreef McTwente het volgende:

[..]

En jij wilt 14 december nog gehaasd worden? oO/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, wel de 16e :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 november 2018 @ 09:45:57 #149
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183434817
Deze gewoon eens bestellen, fuck de kou. Anders ga ik pas in april weer sporten en kan ik weer opnieuw beginnen.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183434968
Goed bezig! Denk je ook aan lichtjes?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_183434974
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:19 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nee, wel de 16e :P
Dan zal ik, afhankelijk van het weer, een andere korte of lange tight aandoen. :P
als het warm genoeg is waarschijnlijk die Fusion tight.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 november 2018 @ 10:57:06 #152
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183435558
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Goed bezig! Denk je ook aan lichtjes?
Als ik besluit om ook in het donker te lopen (wat waarschijnlijk niet het geval gaat zijn) zeker wel, en een reflecterend hesje of bandje of iets :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 29 november 2018 @ 11:55:26 #153
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_183436316
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:11 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ik heb daar afgelopen weekend de korte variant van gekocht, vooral om de opbergmogelijkheden. Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar het lijkt mij ook een erg fijne broek.
Is het ook , dit is echt mijn favoriet
pi_183437786
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als ik besluit om ook in het donker te lopen (wat waarschijnlijk niet het geval gaat zijn) zeker wel, en een reflecterend hesje of bandje of iets :)
Fijn als je de mogelijkheid hebt om overdag te lopen! Dat is toch het lekkerste.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 november 2018 @ 14:15:44 #155
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183438742
Ik ga mijn eerste halve marathon gezellig in Shenzhen lopen denk ik :)
https://nos.nl/artikel/22(...)rathon-shenzhen.html
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 29 november 2018 @ 14:43:11 #156
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_183439143
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 08:43 schreef YUR het volgende:
Lange tights zonder zakjes bestaan bijna niet meer.

Mijn tip van de eeuw:
https://www.mudsweattrail(...)hoCWX0QAvD_BwE#19421
Interessant! Vooral omdat ik nu aan het renforensen ben. Hoeveel zakken zijn het en wat kun je er allemaal in kwijt? En is het waterdicht?
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 29 november 2018 @ 15:02:05 #157
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183439501
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:43 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Interessant! Vooral omdat ik nu aan het renforensen ben. Hoeveel zakken zijn het en wat kun je er allemaal in kwijt? En is het waterdicht?
De zakjes zelf zijn niet waterdicht, maar dat is op te lossen met ziplocks (of goedkoper, IKEA-zakjes). 2 zakjes op de bovenbenen en eentje achter boven de kont.

Maar voor renforensen zou ik toch eerder een rugzakje/racevest aanraden
F means you're fucked
  donderdag 29 november 2018 @ 15:18:45 #158
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_183439834
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:02 schreef YUR het volgende:

[..]

De zakjes zelf zijn niet waterdicht, maar dat is op te lossen met ziplocks (of goedkoper, IKEA-zakjes). 2 zakjes op de bovenbenen en eentje achter boven de kont.

Maar voor renforensen zou ik toch eerder een rugzakje/racevest aanraden
Snap ik, ik loop nu ook met een rugzakje. Maar het kan misschien nog efficienter. Ik heb op mijn werk een voorraadje kleren etc. gelegd en ik heb de luxe dat ik op mijn werk mij kan omkleden en douchen :) Dus in principe hoef ik alleen maar mijn waardevolle spullen mee te nemen, dus een (dikke :7 :P ) portemonnaie, sleutels en S6 telefoon. Ik kan niet zien op de foto's hoe groot deze zakken zijn, maar het lijkt wel alsof dat er allemaal in kan.
(En een (grote) spibelt is net te klein. )
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 29 november 2018 @ 15:22:32 #159
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183439912
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:18 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Snap ik, ik loop nu ook met een rugzakje. Maar het kan misschien nog efficienter. Ik heb op mijn werk een voorraadje kleren etc. gelegd en ik heb de luxe dat ik op mijn werk mij kan omkleden en douchen :) Dus in principe hoef ik alleen maar mijn waardevolle spullen mee te nemen, dus een (dikke :7 :P ) portemonnaie, sleutels en S6 telefoon. Ik kan niet zien op de foto's hoe groot deze zakken zijn, maar het lijkt wel alsof dat er allemaal in kan.
(En een (grote) spibelt is net te klein. )
Dat kan inderdaad wel. Al zou ik die portemonnee afslanken tot hooguit een paar pasjes verstopt in je telefoonhoesje oid, en 1 of 2 losse sleutels meenemen. Hoe minder hoe beter ^O^
F means you're fucked
  donderdag 29 november 2018 @ 15:26:39 #160
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_183440005
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:22 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad wel. Al zou ik die portemonnee afslanken tot hooguit een paar pasjes verstopt in je telefoonhoesje oid, en 1 of 2 losse sleutels meenemen. Hoe minder hoe beter ^O^
Thanks! ^O^ Ik ga mijn nieuwe renforensbroek bestellen. Less is more! :Y
!!! Go 49-ers !!!
pi_183442174
Renforensen.😀

Zat er zelf ook aan te denken om dat van de zomer eens te gaan proberen.
  Admin donderdag 29 november 2018 @ 17:21:43 #162
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_183442338
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als ik besluit om ook in het donker te lopen (wat waarschijnlijk niet het geval gaat zijn)
Waarom niet, denk je?

Ik zit zelf na te denken over andere momenten om (door de weeks) te gaan rennen, want (direct) voor of na werk komt me niet altijd uit, en 's avonds is het donker, dus dan wil ik eigenlijk niet. Maar 's avonds is er wel een zee van tijd, dus als ik gewoon ff lichtjes scoor valt het allemaal misschien wel mee, is mijn gedachte.

Doet hier overigens iemand aan hardloopmutsen? Ik heb het nog niet gehad dat ik dacht dat nodig te hebben, maar het is dan ook nog geen winter, natuurlijk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 november 2018 @ 17:27:52 #163
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183442477
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 17:21 schreef Breuls het volgende:

[..]

Waarom niet, denk je?

Omdat ik vooralsnog overdag loop (en kán lopen), ik verwacht dat dat pas echt anders gaat worden als de dagen toch ook weer langer worden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Admin donderdag 29 november 2018 @ 17:28:51 #164
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_183442504
Dus je ontwijkt het donker een beetje? Het is in het licht natuurlijk ook gewoon veel leuker. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 november 2018 @ 17:31:11 #165
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183442565
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 17:28 schreef Breuls het volgende:
Dus je ontwijkt het donker een beetje? Het is in het licht natuurlijk ook gewoon veel leuker. :)
Ik ontwijk het niet, maar ik heb overdag tijd en minder bezigheden dan s avonds, dus overdag lopen komt gewoon beter uit. Licht/donker is daarbij niet echt een factor :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Admin donderdag 29 november 2018 @ 17:31:26 #166
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_183442572
Ah. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_183442832
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Goed bezig! Denk je ook aan lichtjes?
en een spibelt!

Laatst ook maar eens gekocht. Serieus handig wel.
pi_183443020
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 17:21 schreef Breuls het volgende:

[..]

Waarom niet, denk je?

Ik zit zelf na te denken over andere momenten om (door de weeks) te gaan rennen, want (direct) voor of na werk komt me niet altijd uit, en 's avonds is het donker, dus dan wil ik eigenlijk niet. Maar 's avonds is er wel een zee van tijd, dus als ik gewoon ff lichtjes scoor valt het allemaal misschien wel mee, is mijn gedachte.

Doet hier overigens iemand aan hardloopmutsen? Ik heb het nog niet gehad dat ik dacht dat nodig te hebben, maar het is dan ook nog geen winter, natuurlijk.
Ja of een haarband, maar ik gebruik die alleen voor de warming up naar de baantraining. Na een km of 2-3 is het meestal wel te warm en gaan handschoenen en mutsen uit, of het moet echt héél koud zijn (-5 of kouder).

En ja 's avonds lopen is prima! Ik vind zelfs regen 's avonds minder erg dan regen overdag, om één of andere reden. Maar wel een goede route kiezen waar je niet onderuit gaat op slecht verlichte onregelmatige stenen, en zelf zorgen dat je goed zichtbaar bent.

Dit ziet een automobilist namelijk niet in zijn spiegel, al denk je zelf dat het nog wel meevalt:
https://twitter.com/Brill(...)132011048961/photo/1
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 29 november 2018 @ 19:48:33 #169
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_183445218
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 17:21 schreef Breuls het volgende:

[..]
Maar 's avonds is er wel een zee van tijd, dus als ik gewoon ff lichtjes scoor valt het allemaal misschien wel mee, is mijn gedachte.
Die kleine lichtjes zie ik als autorijder nauwelijks. Daarom heb ik voor mijzelf ook echt een lamp gekocht. Even wennen, maar ik zie zelf meer en ik ben zowel voor als achter veeeeel zichtbaarderder. Deze dus:
https://www.decathlon.nl/(...)ght-250/_/R-p-121065

quote:
Doet hier overigens iemand aan hardloopmutsen? Ik heb het nog niet gehad dat ik dacht dat nodig te hebben, maar het is dan ook nog geen winter, natuurlijk.
Ik heb tijdens de afgelopen kouperiode met 1 Craft hardloop-/ racefietsmuts gelopen, maar die was niet echt warm. Dus ik heb er nog een gewone wollerige muts overheen gedaan. :)
!!! Go 49-ers !!!
pi_183445460
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Goed bezig! Denk je ook aan lichtjes?
^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 08:43 schreef YUR het volgende:
Lange tights zonder zakjes bestaan bijna niet meer.

Mijn tip van de eeuw:
https://www.mudsweattrail(...)hoCWX0QAvD_BwE#19421
Grappig, ik heb juist ondervonden dat er juist steeds meer lange tights zijn die geen ritszakjes hebben. Of rits onderaan.
pi_183445487
De Decathlon ads draaien overuren in dit topic :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 29 november 2018 @ 20:16:07 #172
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183445806
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 19:59 schreef wyccie het volgende:

[..]

^O^

[..]

Grappig, ik heb juist ondervonden dat er juist steeds meer lange tights zijn die geen ritszakjes hebben. Of rits onderaan.
Deze tight is ook ritsloos. En toch werkt alles zoals je zou willen ^O^
F means you're fucked
pi_183445822
Oh, pagina gemist. :P
Ik heb heel veel haar, dus een muts is niet nodig.

Ik ben het eens met LT, dat ook passieve verlichting (reflectie) nodig is. Daarom heb ik bij de looptraining ook altijd een hesje met reflectiestrips. En ik heb zelfs een lange tight die een 360o reflecterende print heeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook de actieve lichtjes zijn nog nodig, omdat fietsers zonder verlichting die reflectie niet zien. Maar als ze alleen op hun telefoon kijken zien ze ook de ledlampjes niet.

Vanmiddag nog heerlijk in kort-kort gelopen. *O*
Wel jammer dat het in Valencia voor mij nog steeds te warm is.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 november 2018 @ 20:18:03 #174
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183445843
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 20:16 schreef wyccie het volgende:
fietsers zonder verlichting
:r
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183445939
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 17:21 schreef Breuls het volgende:

[..]

Waarom niet, denk je?

Ik zit zelf na te denken over andere momenten om (door de weeks) te gaan rennen, want (direct) voor of na werk komt me niet altijd uit, en 's avonds is het donker, dus dan wil ik eigenlijk niet. Maar 's avonds is er wel een zee van tijd, dus als ik gewoon ff lichtjes scoor valt het allemaal misschien wel mee, is mijn gedachte.

Doet hier overigens iemand aan hardloopmutsen? Ik heb het nog niet gehad dat ik dacht dat nodig te hebben, maar het is dan ook nog geen winter, natuurlijk.
Ik draag een buff. Dat is een soort tunnelvormig stuk stof dat je als nekwarmer of als muts kunt gebruiken. Ik begin meestal met de muts en onderweg wordt het een nekwarmer 8-)
  Admin donderdag 29 november 2018 @ 20:32:08 #176
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_183446102
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2018 19:48 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Die kleine lichtjes zie ik als autorijder nauwelijks. Daarom heb ik voor mijzelf ook echt een lamp gekocht. Even wennen, maar ik zie zelf meer en ik ben zowel voor als achter veeeeel zichtbaarderder. Deze dus:
https://www.decathlon.nl/(...)ght-250/_/R-p-121065
Ren je voornamelijk op onverlichte wegen, of heb je er in bijvoorbeeld een stad ook nog genoeg aan?
quote:
[..]

Ik heb tijdens de afgelopen kouperiode met 1 Craft hardloop-/ racefietsmuts gelopen, maar die was niet echt warm. Dus ik heb er nog een gewone wollerige muts overheen gedaan. :)
Hmm. Kun je dan niet beter alleen die andere muts gebruiken? :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_183446312
Ik loop sinds de donkere dagen met dit ding: https://www.noxgear.com/tracer360
Wie me nu nog niet ziet kan maar beter met een geleidehond gaan lopen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 29 november 2018 @ 20:55:42 #178
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183446532
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 20:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik loop sinds de donkere dagen met dit ding: https://www.noxgear.com/tracer360
Wie me nu nog niet ziet kan maar beter met een geleidehond gaan lopen.
Die heb ik ook! O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183446901
Ik heb ook een reflecterend vest met aan beide kanten lichtjes. Het mooie is dat de lichtjes aan de voorkant wit zijn en aan de achterkant rood. Dat valt voor fietsers en automobilisten het meeste op. Ik snap echt niet dat er nu nog mensen zonder lichtjes lopen. Ik kwam net ook weer iemand tegen zonder lichtjes. Ik zag hem bijna niet...
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 21:19:51 #180
155227 crew  Guppy
dus
pi_183447039
Ik loop door de weeks eigenlijk alleen nog maar in het donker in de wintertijd :’) reflectie hesje met knipperend lampje op m’n rug en gaan *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 29 november 2018 @ 21:29:51 #181
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_183447231
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 20:32 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ren je voornamelijk op onverlichte wegen, of heb je er in bijvoorbeeld een stad ook nog genoeg aan?
Voornamelijk op onverlichte wegen idd, in de polder. Maar ook in de stad vind ik het fijn omdat ik dan toch gezien wordt.

[..]

quote:
Hmm. Kun je dan niet beter alleen die andere muts gebruiken? :P
Nee, want die is niet echt winddicht. Maar ik ben nog een beetje aan het experimenteren dus wie weet vind ik ergens wel een winddicht en warme mutsie dat ook nog eens op mijn grote hoofd past....
!!! Go 49-ers !!!
pi_183448657
Ik vraag me af.. is het normaal om elke training een beetje pijntjes te hebben.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 november 2018 @ 23:20:26 #183
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183449523
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 22:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vraag me af.. is het normaal om elke training een beetje pijntjes te hebben.
'Een beetje' wel, volgens m'n vriendin die 5-6 dagen in de week 2-3 trainingen per dag heeft (met een oud-World Cup-atleet als coach, dus goede begeleiding). Pijntjes waardoor normaal trainen eigenlijk niet gaat hoort dan weer niet, zei ze er nog bij :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 30 november 2018 @ 00:00:55 #184
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_183450096
Ik draag vanaf ongeveer een graad of 5 een muts en handschoenen. Zeker voor de trainingen in zone 1-2. Wanneer de tempos hoger liggen kan het zijn dat ik de muts thuis laat...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_183451770
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik loop door de weeks eigenlijk alleen nog maar in het donker in de wintertijd :’) reflectie hesje met knipperend lampje op m’n rug en gaan *O*
Knipperen uitzetten, dan zien automobilisten en brommers ook waar je bent. Je kan de afstand niet inschatten naar zo'n knipperlichtje. Naar een continu brandend lampje wel.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

(met een oud-World Cup-atleet als coach, dus goede begeleiding).
Ook op dat niveau zijn er pipo's hoor.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator vrijdag 30 november 2018 @ 08:27:39 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_183451938
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 november 2018 08:01 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Knipperen uitzetten, dan zien automobilisten en brommers ook waar je bent. Je kan de afstand niet inschatten naar zo'n knipperlichtje. Naar een continu brandend lampje wel.

Ik loop alleen maar op de stoep, door woonwijken :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 30 november 2018 @ 08:28:39 #187
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183451947
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:00 schreef SuperWeber het volgende:
Ik draag vanaf ongeveer een graad of 5 een muts en handschoenen. Zeker voor de trainingen in zone 1-2. Wanneer de tempos hoger liggen kan het zijn dat ik de muts thuis laat...
Muts en handschoenen? :o Ik heb soms al spijt dat ik een lang shirt aan heb gedaan :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183453846
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 08:28 schreef Maraca het volgende:

[..]

Muts en handschoenen? :o Ik heb soms al spijt dat ik een lang shirt aan heb gedaan :')
Ja, vanmorgen was een dun lang shirt eigenlijk al te warm. Maar ik doe ook pas handschoenen aan als het vriest, en een muts vanaf -5 ofzo.

Ik kwam afgelopen week op een vrijwel onverlicht fietspad een hardloper tegen die volledig in het zwart was gekleed. Die zag ik vanaf de fiets ook pas op het laatste moment. Ik loop 's avonds eigenlijk alleen op de baan, daar heb je geen lampjes nodig :) En anders met reflecterend hesje en lampjes. Een van beide vind ik niet genoeg.
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:50:07 #189
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_183456575
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 08:28 schreef Maraca het volgende:

[..]

Muts en handschoenen? :o Ik heb soms al spijt dat ik een lang shirt aan heb gedaan :')
In zone 1 loop je (ik in elk geval wel) rond met een behoorlijk lage hartslag. Bij mij is het vergelijkbaar met stevig naar je werk fietsen. Oftewel qua energie verbranding is er daarbij geen enorme warmte productie. Dan is het voor mij wel nodig om me een beetje warm aan te kleden.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_183457704
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:02 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ja, vanmorgen was een dun lang shirt eigenlijk al te warm. Maar ik doe ook pas handschoenen aan als het vriest, en een muts vanaf -5 ofzo.

Ik kwam afgelopen week op een vrijwel onverlicht fietspad een hardloper tegen die volledig in het zwart was gekleed. Die zag ik vanaf de fiets ook pas op het laatste moment. Ik loop 's avonds eigenlijk alleen op de baan, daar heb je geen lampjes nodig :) En anders met reflecterend hesje en lampjes. Een van beide vind ik niet genoeg.
Vanmorgen was het ook wel 10 graden warmer qua gevoelstemperatuur dan maandag of dinsdag ;)

En waarom zijn lichtjes alleen niet genoeg?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 30 november 2018 @ 14:38:44 #191
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183457713
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:45 schreef heywoodu het volgende:
Deze gewoon eens bestellen, fuck de kou. Anders ga ik pas in april weer sporten en kan ik weer opnieuw beginnen.

[ afbeelding ]
Het zit allemaal lekker :D

Wel heel erg zwart, maar goed.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183458417
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Vanmorgen was het ook wel 10 graden warmer qua gevoelstemperatuur dan maandag of dinsdag ;)

En waarom zijn lichtjes alleen niet genoeg?
Omdat ik vanuit de auto hardlopers met alleen lichtjes toch nog vaak niet zichtbaar genoeg vind, en ik mijn eigen zichtbaarheid buiten de auto aanpas aan wat ik vanuit de auto prettig zou vinden ;) Als je lampjes onderweg onverhoopt uitgaan doordat de batterij toch wat leger is dan je dacht is het ook wel fijn om backupreflectie te hebben.
  Forum Admin vrijdag 30 november 2018 @ 15:15:34 #193
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_183458438
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 17:21 schreef Breuls het volgende:

[..]

Waarom niet, denk je?

Ik zit zelf na te denken over andere momenten om (door de weeks) te gaan rennen, want (direct) voor of na werk komt me niet altijd uit, en 's avonds is het donker, dus dan wil ik eigenlijk niet. Maar 's avonds is er wel een zee van tijd, dus als ik gewoon ff lichtjes scoor valt het allemaal misschien wel mee, is mijn gedachte.

Doet hier overigens iemand aan hardloopmutsen? Ik heb het nog niet gehad dat ik dacht dat nodig te hebben, maar het is dan ook nog geen winter, natuurlijk.
Ik zit te dubben om mijn lunchpauze maar eens te gaan benutten met hardlopen. Zo zonde om binnen te zitten met al dat daglicht.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_183458442
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:50 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

In zone 1 loop je (ik in elk geval wel) rond met een behoorlijk lage hartslag. Bij mij is het vergelijkbaar met stevig naar je werk fietsen. Oftewel qua energie verbranding is er daarbij geen enorme warmte productie. Dan is het voor mij wel nodig om me een beetje warm aan te kleden.
Ik heb bijna altijd een enorme warmteproductie. Als ik stevig naar m'n werkt fiets ben ik drijfnat van het zweet. Een dun jasje is meestal meer dan voldoende. :{
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 30 november 2018 @ 15:52:17 #195
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183459132
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:50 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

In zone 1 loop je (ik in elk geval wel) rond met een behoorlijk lage hartslag. Bij mij is het vergelijkbaar met stevig naar je werk fietsen. Oftewel qua energie verbranding is er daarbij geen enorme warmte productie. Dan is het voor mij wel nodig om me een beetje warm aan te kleden.
Tsss, gewoon een beetje doorlopen dan :6 Maar dan is het wel begrijpelijk. Als ik uitloop heb ik het ook weer verschrikkelijk koud ;(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 30 november 2018 @ 16:13:16 #196
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183459485
4km best aardig gelopen met m'n nieuwe kleren *O*

Dit keer begon ik na 3,8km langzaam mijn knie een beetje te voelen, dus ik heb de kilometer even afgemaakt en ben ermee gestopt (wat allemaal prima was, mijn enige 'doel' was om simpelweg even te voelen hoe het loopt met deze kleren). Dat was na een ruime 20 minuten, dus weer een stuk later dan de vorige paar keer :)

Het belangrijkste: knie veel later gevoeld dan de vorige keren (en vrijwel gelijk gestopt daarna), kleren lopen lekker :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183459934
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het zit allemaal lekker :D

Wel heel erg zwart, maar goed.
Dat shirt is er ook in fluor geel/groen weet ik uit ervaring ;)

Gaat lekker trouwens:
Waarschuwing na steekpartij: ga niet alleen hardlopen - https://nos.nl/l/2261496
  vrijdag 30 november 2018 @ 16:54:37 #198
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183460120
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 16:42 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Dat shirt is er ook in fluor geel/groen weet ik uit ervaring ;)

Gaat lekker trouwens:
Waarschuwing na steekpartij: ga niet alleen hardlopen - https://nos.nl/l/2261496
Dan stop ik nog liever met hardlopen :') Maar woon niet in die regio, dus daar zoeken ze het maar uit :9
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 30 november 2018 @ 17:26:37 #199
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_183460747
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 16:42 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Dat shirt is er ook in fluor geel/groen weet ik uit ervaring ;)

Gaat lekker trouwens:
Waarschuwing na steekpartij: ga niet alleen hardlopen - https://nos.nl/l/2261496
Logisch gevolg van de demonisering van hardlopers/wielrenners op social media, dan krijg je vanzelf gasten die geweld als acceptabel gaan zien.

Gebeurt op Fok! ook genoeg.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_183461075
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 17:26 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Logisch gevolg van de demonisering van hardlopers/wielrenners op social media, dan krijg je vanzelf gasten die geweld als acceptabel gaan zien.

Gebeurt op Fok! ook genoeg.
Geweld is in mijn optiek nooit en te nimmer een "logisch gevolg". Je bent toch helemaal van de spreekwoordelijke pot gerukt als je opzettelijk mensen gaat aanrijden, om wat voor reden dan ook.
pi_183461308
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 17:45 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Geweld is in mijn optiek nooit en te nimmer een "logisch gevolg". Je bent toch helemaal van de spreekwoordelijke pot gerukt als je opzettelijk mensen gaat aanrijden, om wat voor reden dan ook.
Wegkijker!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 30 november 2018 @ 19:24:39 #202
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_183462935
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:15 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik heb bijna altijd een enorme warmteproductie. Als ik stevig naar m'n werkt fiets ben ik drijfnat van het zweet. Een dun jasje is meestal meer dan voldoende. :{
Dat zweetprobleem heb ik ook, maar ik begin bij de minste inspanning al te zweten, maar dat staat bij mij los van hoe warm of koud ik het heb. Het is natuurlijk wel erg persoonlijk...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 30 november 2018 @ 19:25:43 #203
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_183462962
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:52 schreef Maraca het volgende:

[..]

Tsss, gewoon een beetje doorlopen dan :6 Maar dan is het wel begrijpelijk. Als ik uitloop heb ik het ook weer verschrikkelijk koud ;(
Een hele triathlon volbreng je niet in de hoge hartslagzones...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_183462975
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 16:42 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Dat shirt is er ook in fluor geel/groen weet ik uit ervaring ;)

Gaat lekker trouwens:
Waarschuwing na steekpartij: ga niet alleen hardlopen - https://nos.nl/l/2261496
Nouja, niet in die gebieden en 's avonds, helemaal niet meer alleen gaan lopen lijkt me nogal ver gaan. Wel echt heftig trouwens als je in die omgeving woont en niet eens je normale rondje kunt maken. Ik ga zondag wel in Heemskerk/Castricum lopen, maar overdag zijn er gelukkig genoeg mensen in het duin.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_183464782
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 22:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vraag me af.. is het normaal om elke training een beetje pijntjes te hebben.
Wat voor pijntjes? En had je dit altijd al? Ik denk op zich dat het erbij kan horen.

Over lampjes. In je eentje is het anders dan in een groep. Ik mag mijn LED-vest niet meer aan omdat de rest van de groep niks meer zag en clusterhoofdpijn kreeg. Wij mogen in een groep alleen rode lampjes dragen, omdat die het minste verblinden.
pi_183465146
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:34 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Wat voor pijntjes? En had je dit altijd al? Ik denk op zich dat het erbij kan horen.

Over lampjes. In je eentje is het anders dan in een groep. Ik mag mijn LED-vest niet meer aan omdat de rest van de groep niks meer zag en clusterhoofdpijn kreeg. Wij mogen in een groep alleen rode lampjes dragen, omdat die het minste verblinden.
Oud zeer van mijn vroegere blessures in lies/heup en in mijn voet. Ik kan er op zich mee lopen, maar ik vrees wel dat die grens steeds meer verschuift. De laatste tijd voelt mijn lichaam wel wat vervelender dan normaal. Mijn enkels zitten vaak vast en dan heb ik bij de eerste paar honderd meter last van mijn voeten. Soms ben ik ook bang dat ik weer een stressfractuur heb.
Ik ben laatst ook een keer toen ik opstond uit bed (was al een halfuur wakker) door mijn been gezakt, er zat ineens totaal geen kracht in. En ook als ik een tijdje op een stoel heb gezeten doet het opstaan vaak pijn. Als ik eenmaal een tijdje hardloop gaat het prima, maar ik vind het toch wel gek dat je nooit meer echt 100% pijnvrij loopt. Ik ga volgende week wel weer naar de manueel therapeut om te checken of mijn rug scheef staat of zo. Maar het lijkt soms wel een illusie dat je helemaal pijnvrij kunt lopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 30 november 2018 @ 20:59:25 #207
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183465565
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ben laatst ook een keer toen ik opstond uit bed (was al een halfuur wakker) door mijn been gezakt, er zat ineens totaal geen kracht in.
Dit lijkt me, buiten eventuele blessures om, vrij beangstigend eigenlijk :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183465727
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dit lijkt me, buiten eventuele blessures om, vrij beangstigend eigenlijk :{
Mja ik heb gegoogled en er kwamen ook beangstigende opties naar boven zoals Lyme, maar het kan ook zijn dat er een zenuw bekneld was. Daar ga ik voorlopig maar even vanuit ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_183465943
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja ik heb gegoogled en ,,,
je ging niet eens dood?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_183465957
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oud zeer van mijn vroegere blessures in lies/heup en in mijn voet. Ik kan er op zich mee lopen, maar ik vrees wel dat die grens steeds meer verschuift. De laatste tijd voelt mijn lichaam wel wat vervelender dan normaal. Mijn enkels zitten vaak vast en dan heb ik bij de eerste paar honderd meter last van mijn voeten. Soms ben ik ook bang dat ik weer een stressfractuur heb.
Ik ben laatst ook een keer toen ik opstond uit bed (was al een halfuur wakker) door mijn been gezakt, er zat ineens totaal geen kracht in. En ook als ik een tijdje op een stoel heb gezeten doet het opstaan vaak pijn. Als ik eenmaal een tijdje hardloop gaat het prima, maar ik vind het toch wel gek dat je nooit meer echt 100% pijnvrij loopt. Ik ga volgende week wel weer naar de manueel therapeut om te checken of mijn rug scheef staat of zo. Maar het lijkt soms wel een illusie dat je helemaal pijnvrij kunt lopen.
Klinkt als bindweefsel in je onderrug dat losgemaakt moet worden, zenuwen kunnen nu signalen naar je benen niet goed doorgeven. Beetje klok en klepel hoor, moet ik eerlijk zeggen, maar ik herken dit. Sterker nog, alles wat jij opnoemt had ik na een paar maanden trainen voor de marathon. De eerste kilometers van een duurloop had ik enorm stijve voeten. Pijnlijk. Moest eerst warm worden voordat ik er wat mee kon.
  zaterdag 1 december 2018 @ 09:34:04 #211
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183472747
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, niet in die gebieden en 's avonds, helemaal niet meer alleen gaan lopen lijkt me nogal ver gaan. Wel echt heftig trouwens als je in die omgeving woont en niet eens je normale rondje kunt maken. Ik ga zondag wel in Heemskerk/Castricum lopen, maar overdag zijn er gelukkig genoeg mensen in het duin.
Ik liep gisterenavond met mijn hardloopmaatje voor het eerst in mijn nieuwe woonplaats in het donker. Mijn vertrouwde route voelde nooit zo eng :o Met hem voelde ik me wel veilig, maar ik zou diezelfde route dus nooit alleen in het donker lopen :N Nu maar een nieuwe route getekend in Strava, waardoor ik door woonwijken loop en als het goed is op verlichte paden. Blijkbaar hebben we in de polder niet genoeg geld om alle paden te verlichten :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oud zeer van mijn vroegere blessures in lies/heup en in mijn voet. Ik kan er op zich mee lopen, maar ik vrees wel dat die grens steeds meer verschuift. De laatste tijd voelt mijn lichaam wel wat vervelender dan normaal. Mijn enkels zitten vaak vast en dan heb ik bij de eerste paar honderd meter last van mijn voeten. Soms ben ik ook bang dat ik weer een stressfractuur heb.
Ik ben laatst ook een keer toen ik opstond uit bed (was al een halfuur wakker) door mijn been gezakt, er zat ineens totaal geen kracht in. En ook als ik een tijdje op een stoel heb gezeten doet het opstaan vaak pijn. Als ik eenmaal een tijdje hardloop gaat het prima, maar ik vind het toch wel gek dat je nooit meer echt 100% pijnvrij loopt. Ik ga volgende week wel weer naar de manueel therapeut om te checken of mijn rug scheef staat of zo. Maar het lijkt soms wel een illusie dat je helemaal pijnvrij kunt lopen.
Wow :o dat is wel heftig
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 1 december 2018 @ 09:34:39 #212
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_183472752
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Knip

Hoeveel rustdagen heb jij per week/maand? Hoe lang heb je rust gehad gedurende je blessures en hoe snel heb je daarna weer opgebouwd en hoeveel rust heb je gehad na Berlijn (die was het toch?)

Kleine pijntjes zijn geen probleem, maar het is wel lastig in te schatten of hetgeen wat jij nu beschrijft kleine pijntjes zijn, of dat het de aanloop is naar serieuzere problemen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_183472964
Behalve spierpijn heb ik eigenlijk bijna nooit pijntjes. Wel nog wat mentale pijntjes na een wedstrijd omdat ik een mietje ben dat zichzelf heel snel heel zielig vindt waardoor mijn tijden altijd tegenvallen, maar die tellen niet :P
  Forum Admin zaterdag 1 december 2018 @ 10:23:44 #214
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_183473340
Ik heb na anderhalf jaar pijntjes en nu een maand rust toch maar eens besloten om eerst pijnvrij te raken. Er is gewoon iets raars met mijn rechterbeen. Maandag de fysio maar eens bellen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 1 december 2018 @ 10:52:52 #215
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183473651
Team Altijdpijntjes hier :Y
F means you're fucked
pi_183473664
Wat zijn pijntjes? Ik denk dat wanneer je veel loopt je altijd wel iets voelt voor of na het lopen. Zolang het tijdens het lopen maar niet, aanhoudend, pijn doet lijkt mij niks aan de hand.

Maar ook als je veel loopt kan het geen kwaad om regelmatig de boel recht te laten zetten of te masseren toch?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Forum Admin zaterdag 1 december 2018 @ 10:58:12 #217
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_183473729
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 10:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat zijn pijntjes? Ik denk dat wanneer je veel loopt je altijd wel iets voelt voor of na het lopen. Zolang het tijdens het lopen maar niet, aanhoudend, pijn doet lijkt mij niks aan de hand.

Maar ook als je veel loopt kan het geen kwaad om regelmatig de boel recht te laten zetten of te masseren toch?
Vaak verdwijnen mijn pijntjes tijdens het hardlopen wel. Om daarna 1of2 dagen strompelen en dan bij niks doen toch nog zeurderig aanwezig. And repeat.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 1 december 2018 @ 12:22:20 #218
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_183474762
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, niet in die gebieden en 's avonds, helemaal niet meer alleen gaan lopen lijkt me nogal ver gaan. Wel echt heftig trouwens als je in die omgeving woont en niet eens je normale rondje kunt maken. Ik ga zondag wel in Heemskerk/Castricum lopen, maar overdag zijn er gelukkig genoeg mensen in het duin.
Doe je aan de duinloop van AVC mee?
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_183477218
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 12:22 schreef Frsh het volgende:

[..]

Doe je aan de duinloop van AVC mee?
Nee, gewoon een weekendje bij mijn ouders slapen en daar een rondje doen :) Tot februari geen wedstrijden..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_183479899
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 10:58 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Vaak verdwijnen mijn pijntjes tijdens het hardlopen wel. Om daarna 1of2 dagen strompelen en dan bij niks doen toch nog zeurderig aanwezig. And repeat.
Ik merk wel sinds ik nu op souplesse train en niet meer als een dolle rond ren het allemaal wel veel beter aan voelt (en makkelijker gaat). Eerdaags ook maar eens een sportschool gaan uitzoeken voor de nodige core training.

Helaas uitgeloot voor Berlijn (had hem al eens als debuut marathon gelopen). Plan B, Düsseldorf in het voorjaar ipv Rotterdam en het najaar zien we dan wel weer. Morgen eerst maar het, tot nu toe succesvolle, hardloop jaar afsluiten met een halve marathon in het Twiske. Kijken of dat PR nog wat scherper kan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Admin zondag 2 december 2018 @ 09:19:28 #221
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_183489152
Soms zijn blessures raar. Ik had een week of twee geleden wat spierpijn in mijn voet (in het midden van mijn voet, vermoedelijk dankzij touwtje springen op de sportschool), wat na het hardlopen omsloeg naar veel ergere pijn. Kon niet op mijn voet staan of lopen zonder best redelijke pijn, zeg maar. Dat trok allemaal weg na een week of zo, dus yay, einde van de klachten.

Gisteren weer hardgelopen; bijna drie kwartier, waarvan het laatste half uur min of meer aan één stuk. Nergens last van. Cooldown gedaan, even uitgerust, en boem, pijn in mijn voet keert weer terug. Blijkbaar "zat het er nog", maar voelde ik het niet.

Heeft iemand ook wel eens zoiets gehad? Ik vind het vooral raar dat ik pas na het hardlopen het ineens weer begon te voelen, in plaats van dat het tijdens het rennen langzaam terug kwam, bijvoorbeeld.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_183495764
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 15:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee, gewoon een weekendje bij mijn ouders slapen en daar een rondje doen :) Tot februari geen wedstrijden..
En dan weer Schoorl?
pi_183495886
PB met ruim 4 minuten aangescherpt op de halve. Beetje jammer dat het dan alleen weer 6 seconden te langzaam was voor een sub 1:40/100 minuten. Gezien het weer, boel wind, wel tevreden!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_183497045
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 15:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
PB met ruim 4 minuten aangescherpt op de halve. Beetje jammer dat het dan alleen weer 6 seconden te langzaam was voor een sub 1:40/100 minuten. Gezien het weer, boel wind, wel tevreden!
Netjes hoor :) . Ik liep de 5 kilometer en had ook behoorlijk last van de wind. Ik kwam 2 seconden te kort om onder de 19 minuten te lopen, maar ik ben toch dik tevreden (5e plaats en 2e M35).
  zondag 2 december 2018 @ 16:45:59 #225
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183497258
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 15:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
PB met ruim 4 minuten aangescherpt op de halve. Beetje jammer dat het dan alleen weer 6 seconden te langzaam was voor een sub 1:40/100 minuten. Gezien het weer, boel wind, wel tevreden!
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 16:36 schreef Devv het volgende:

[..]

Netjes hoor :) . Ik liep de 5 kilometer en had ook behoorlijk last van de wind. Ik kwam 2 seconden te kort om onder de 19 minuten te lopen, maar ik ben toch dik tevreden (5e plaats en 2e M35).
Wat een tijden joh :o Knap _O_
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183497814
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 10:52 schreef YUR het volgende:
Team Altijdpijntjes hier :Y
en naar mate je ouder wordt steeds meer.
pi_183497872
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 16:36 schreef Devv het volgende:

[..]

Netjes hoor :) . Ik liep de 5 kilometer en had ook behoorlijk last van de wind. Ik kwam 2 seconden te kort om onder de 19 minuten te lopen, maar ik ben toch dik tevreden (5e plaats en 2e M35).
Ah dat is ook balen. Volgende keer maar onder die 19 duiken dan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 2 december 2018 @ 17:39:23 #228
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183498159
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 17:20 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

en naar mate je ouder wordt steeds meer.
Ja, duidelijk :D
F means you're fucked
pi_183499232
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 17:20 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

en naar mate je ouder wordt steeds meer.
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 17:39 schreef YUR het volgende:

[..]

Ja, duidelijk :D
Nietes. Gewoon beter trainen. :Y O-)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 2 december 2018 @ 18:30:15 #230
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183499265
quote:
99s.gif Op zondag 2 december 2018 18:28 schreef mosselmossel het volgende:

[..]


[..]

Nietes. Gewoon beter trainen. :Y O-)
Misschien moet ik dat eens proberen dan
F means you're fucked
pi_183509327
Yup, ook altijd wel ergens pijntjes.
Heb nu al een aantal maanden last van mijn ribben aan de rechterkant.
Kan er alles om doen, maar het gaat ook maar niet over. Ik ga na de wedstrijd in januari waar ik nu voor aan het trainen ben denk ik even een week of 6 niks doen.
Kijken of dat helpt.
Zoals de huisarts bij mijn laatste bezoek ook aangaf: "Je bent ook geen 20 meer." -O-
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_183509425
Recept voor minder pijntjes:

- kort grondcontact, dus niet te langzaam lopen
- kuiten soepel houden met massagestick of foamroller
- voldoende slapen
- rechtop in je stoel zitten als je geen 20 meer bent
- dagelijks 400 mg magnesium
  maandag 3 december 2018 @ 11:15:47 #233
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_183510482
Gister om 4 uur opgestaan voor een loopje van 13 km. Ben samen met m'n nichtje en haar man wezen hardlopen in het natuurpark van Arikok van Aruba. Eerder dit jaar hebben we het ook gedaan en we waren dit keer 3 minuten eerder klaar met lopen.

Het verbaasd me hoe soepel en pijnvrij ik loop met zo weinig km in de benen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_183510888
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 09:43 schreef Zwabberhark het volgende:
Recept voor minder pijntjes:

- kort grondcontact, dus niet te langzaam lopen
- kuiten soepel houden met massagestick of foamroller
- voldoende slapen
- rechtop in je stoel zitten als je geen 20 meer bent
- dagelijks 400 mg magnesium
Kort grondcontact en de kuiten soepel houden, werkt voor mij tot nu toe inderdaad goed. Ik slaap helaas niet voldoende. Dat zou nog wel iets zijn waar ik aan wil werken (lees: agenda in het weekend minder volproppen).
  maandag 3 december 2018 @ 13:06:46 #235
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183512662
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 09:43 schreef Zwabberhark het volgende:
Recept voor minder pijntjes:

- kort grondcontact, dus niet te langzaam lopen
- kuiten soepel houden met massagestick of foamroller
- voldoende slapen
- rechtop in je stoel zitten als je geen 20 meer bent
- dagelijks 400 mg magnesium
*gaat rechtop zitten
*mompelt iets over dat je zelf ook geen 20 meer bent
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183513409
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 16:45 schreef Maraca het volgende:

[..]


[..]

Wat een tijden joh :o Knap _O_
Nu jij nog! ;) :P
  maandag 3 december 2018 @ 14:31:52 #237
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_183514312
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 09:43 schreef Zwabberhark het volgende:
Recept voor minder pijntjes:

- kort grondcontact, dus niet te langzaam lopen

Dat heeft eerder met paslengte te maken dan met snelheid. Korte pasjes zorgen voor kort grondcontact op lagere snelheden.

Overigens, voor recht zitten op een stoel. Op werk zit ik tegenwoordig op een swopper, die dingen werken/zitten echt megafijn.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_183514445
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 14:31 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat heeft eerder met paslengte te maken dan met snelheid. Korte pasjes zorgen voor kort grondcontact op lagere snelheden.

Overigens, voor recht zitten op een stoel. Op werk zit ik tegenwoordig op een swopper, die dingen werken/zitten echt megafijn.
Ik zou echt gestoord worden van geen rugleuning. Hoe vaak ik niet even achterover leun tijdens het zitten.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 3 december 2018 @ 15:56:18 #239
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183515635
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 13:48 schreef McTwente het volgende:

[..]

Nu jij nog! ;) :P
Begin me nu wel een beetje zorgen te maken :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 3 december 2018 @ 19:01:53 #240
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183518948
Vandaag zowaar 5x3 minuten bijna pijnvrij gelopen *O*
F means you're fucked
  maandag 3 december 2018 @ 19:10:55 #241
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_183519121
quote:
99s.gif Op maandag 3 december 2018 14:39 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik zou echt gestoord worden van geen rugleuning. Hoe vaak ik niet even achterover leun tijdens het zitten.
You would think so, maar dat valt mee. Je went er echt bijzonder snel aan, er is geen moment dat ik dacht om even lekker achterover te gan leunen terwijl ik dat met ruglenuning wel altijd deed.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_183519144
Er was laatst een ergonoom bij ons op zoek, en achteroverleunen is juist goed. Dan is je ruggengraat op zijn langst en wordt er niets afgekneld. Wat niet goed is, is in je bekken hangen. Ik zit wel eens op zo'n donut of zo'n bal, dan is rechtop zitten ook goed omdat je buikspieren helpen. Maar dat houd je meestal geen hele dag vol.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_183519539
Hey misschien weten jullie dit:

Moet er net als bij je spieren een periode rust voor herstel zijn voor je weer kan trainen, of kan je best hardlopen en boksen afwisselen zonder dag rust ertussen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183519666
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Hey misschien weten jullie dit:

Moet er net als bij je spieren een periode rust voor herstel zijn voor je weer kan trainen, of kan je best hardlopen en boksen afwisselen zonder dag rust ertussen?
Daar is geen vaste regel voor, het hangt er vooral vanaf wat je lichaam nu aan kan. Niet teveel in één keer meer gaan doen dan wat je al deed. Maar in principe kun je prima elke dag sporten, als je dat rustig hebt uitgebouwd, zeker als het verschillende sporten zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_183519805
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 19:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Daar is geen vaste regel voor, het hangt er vooral vanaf wat je lichaam nu aan kan. Niet teveel in één keer meer gaan doen dan wat je al deed. Maar in principe kun je prima elke dag sporten, als je dat rustig hebt uitgebouwd, zeker als het verschillende sporten zijn.
Oké mooi dankjewel, en nee rustig opbouwen. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 20:06:10 #246
155227 crew  Guppy
dus
pi_183520421
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 19:10 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

You would think so, maar dat valt mee. Je went er echt bijzonder snel aan, er is geen moment dat ik dacht om even lekker achterover te gan leunen terwijl ik dat met ruglenuning wel altijd deed.
Ik wil heel graag zo'n sta-bureau op het werk O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_183520624
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 15:46 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

En dan weer Schoorl?
Ja de halve staat op de planning! Al ben ik dan wel net één week in Parijs (waar ik 4 maanden ga werken), dus beetje onhandig om meteen alweer een weekend heen en weer te gaan maar ja.. ik heb wel al een huisje geboekt en zo. Nog even aankijken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 4 december 2018 @ 01:17:27 #248
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_183526315
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik wil heel graag zo'n sta-bureau op het werk O+
Die hebben wij ook. We kunnen afwissellen tussen staan en zitten.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 4 december 2018 @ 02:21:00 #249
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_183526557
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 01:17 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Die hebben wij ook. We kunnen afwissellen tussen staan en zitten.
wat is bij jou de verhouding zitten-staan Slacker? Ik heb met zo iets vaak het idee, dat als het nieuwtje er af, we weer terug gaan naar dat wat we gewend zijn, zitten.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 4 december 2018 @ 03:50:08 #250
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_183526685
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 02:21 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

wat is bij jou de verhouding zitten-staan Slacker? Ik heb met zo iets vaak het idee, dat als het nieuwtje er af, we weer terug gaan naar dat wat we gewend zijn, zitten.
Ik zit vooral omdat ik dat iets fijner programmeren vind. Maar ik heb collega's die vooral staan. En anderen mixen het. Dag staan, dag zitten.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 4 december 2018 @ 05:32:02 #251
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_183526795
Mossel, YUR, Slacker, RD.... 2013 belde en wilde haar Fok! terug
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_183527152
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 november 2018 08:01 schreef mosselmossel het volgende:
Knipperen uitzetten, dan zien automobilisten en brommers ook waar je bent. Je kan de afstand niet inschatten naar zo'n knipperlichtje. Naar een continu brandend lampje wel.
^O^
Dat inderdaad, naast dat ik geknipper ook gewoon vervelend vind zie ik vaak niet of iemand beweegt, stilstaat, vooruit of achteruitgaat.
  dinsdag 4 december 2018 @ 08:03:02 #253
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183527414
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 05:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Mossel, YUR, Slacker, RD.... 2013 belde en wilde haar Fok! terug
Voelde ik me maar 5 jaar jonger....
F means you're fucked
pi_183528063
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 15:56 schreef Maraca het volgende:

[..]

Begin me nu wel een beetje zorgen te maken :P
Dat komt helemaal goed met jou! Gewoon bij mij blijven lopen en de laatste kilometer die oude vent helemaal zoek lopen. Zo moeilijk is het niet.
pi_183528840
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 14:31 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat heeft eerder met paslengte te maken dan met snelheid. Korte pasjes zorgen voor kort grondcontact op lagere snelheden.

Overigens, voor recht zitten op een stoel. Op werk zit ik tegenwoordig op een swopper, die dingen werken/zitten echt megafijn.
Als ik naar mijn data bekijk is snelheidstoename in het begin voornamelijk paslengte verlengen, pas als het echt sneller gaat dan wordt de pasfrequentie ook hoger. Dan loop ik wel op harder dan 10 km wedstrijdtempo.
pi_183528903
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 09:43 schreef Zwabberhark het volgende:
Recept voor minder pijntjes:

- kort grondcontact, dus niet te langzaam lopen
- kuiten soepel houden met massagestick of foamroller
- voldoende slapen
- rechtop in je stoel zitten als je geen 20 meer bent
- dagelijks 400 mg magnesium
Slik zelf ook extra magnesium en heb er zeker baat bij, let echter hier ook op dan.

Te veel magnesium

Een overschot aan magnesium ontstaat alleen bij gebruik van tabletten waarin magnesium zit, magnesiumzouten of mineraalwater waarin veel magnesium zit.
Bij meer dan 250 milligram magnesium per dag extra, dus naast de magnesium in je eten, kunnen darmklachten zoals diarree ontstaan.

In je eten zit over het algemeen ook aardig wat magnesium.
pi_183528952
Het schijnt ook dat er een soort wisselwerking is tussen magnesium en calcium. Een tekort aan magnesium gaat samen met een overschot aan calcium en andersom.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_183529249
Met betrekking tot blessures en herstel is volgens wetenschappers compressiekleding iig niet nodig.
uitgebreider artikel op PubMed

edit ter verduidelijking

[ Bericht 12% gewijzigd door ser op 04-12-2018 11:29:00 ]
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  dinsdag 4 december 2018 @ 11:27:16 #259
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183529413
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:08 schreef ser het volgende:
Volgens wetenschappers is compressiekleding iig niet nodig.
uitgebreider artikel op PubMed
Compressiekousen op de trails zijn wel fijn. Maar dan ter bescherming van je onderbenen tegen takken enzo
F means you're fucked
pi_183529466
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:27 schreef YUR het volgende:

[..]

Compressiekousen op de trails zijn wel fijn. Maar dan ter bescherming van je onderbenen tegen takken enzo
klopt ipv lange broek werkt dat ook goed, alhoewel een paar schrammen er wel stoer uitzien :P Zelf heb ik tubes van decathlon maar die gebruik ik nauwelijks en heb ik meestal met lopen gewone hardloopsokken of enkel sokken aan.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_183529512
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:08 schreef ser het volgende:
Met betrekking tot blessures en herstel is volgens wetenschappers compressiekleding iig niet nodig.
uitgebreider artikel op PubMed

edit ter verduidelijking
Er zijn wel meer dingen niet wetenschappelijk bewezen nodig, maar als je voelt dat je er baat bij hebt vooral doen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_183531136
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Er zijn wel meer dingen niet wetenschappelijk bewezen nodig, maar als je voelt dat je er baat bij hebt vooral doen!
helemaal mee eens en dat was ook wat ik en anderen een paar pagina's geleden gezegd heb over compressiekousen. Maar kwam dit nu toevallig tegen en idd is het placebo effect een bekend fenomeen en als het niet schaadt dan maakt het niet uit, alhoewel de portemonnaie het hier misschien niet helemaal mee eens is :P
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  dinsdag 4 december 2018 @ 15:05:31 #263
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_183532230
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 10:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Als ik naar mijn data bekijk is snelheidstoename in het begin voornamelijk paslengte verlengen, pas als het echt sneller gaat dan wordt de pasfrequentie ook hoger. Dan loop ik wel op harder dan 10 km wedstrijdtempo.
Dat komt overeen met wat ik zeg volgens mij.

Mijn paslengte zit rond de meter op 6min/km en op de .75m als deze afzakt naar 8.30min/km. Mn pasfrequentie zit rond de 160 spm in beide scenarios.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 4 december 2018 @ 15:10:15 #264
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_183532302
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:03 schreef YUR het volgende:

[..]

Voelde ik me maar 5 jaar jonger....
Heb je de verjongingsfontijn nog niet gevonden?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 4 december 2018 @ 15:43:53 #265
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183532724
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:19 schreef McTwente het volgende:

[..]

Dat komt helemaal goed met jou! Gewoon bij mij blijven lopen en de laatste kilometer die oude vent helemaal zoek lopen. Zo moeilijk is het niet.
Ik hoop het O+ Ga het nu wel iets rustiger aandoen zodat mijn lichaam kan herstellen en ik in vorm ben voor de grote dag 8-)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183532972
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:27 schreef YUR het volgende:

[..]

Compressiekousen op de trails zijn wel fijn. Maar dan ter bescherming van je onderbenen tegen takken enzo
Compressiekousen zijn uitgevonden voor mensen die dan in de winter nog een korte broek aan kunnen zonder het koud te krijgen en daar dan vervolgens over opscheppen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 december 2018 @ 16:02:39 #267
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183533011
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:05 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat komt overeen met wat ik zeg volgens mij.

Mijn paslengte zit rond de meter op 6min/km en op de .75m als deze afzakt naar 8.30min/km. Mn pasfrequentie zit rond de 160 spm in beide scenarios.
Dat is toch echt bizar hoog? :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 4 december 2018 @ 16:14:07 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_183533155
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 16:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is toch echt bizar hoog? :o
Vind je? Ik ren in hetzelfde tempo en ik ben overigens echt een slak verder :') pasjes zijn niet zo groot :P
disclaimer
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 december 2018 @ 16:17:18 #269
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183533203
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 16:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Vind je? Ik ren in hetzelfde tempo en ik ben overigens echt een slak verder :') pasjes zijn niet zo groot :P
Hmm, met een snelle test kwam ik net bij mij uit op 130-140. Ok, dan zat ik gewoon helemaal verkeerd want ik dacht dat onder de 100 vrij normaal was :+

Ik ging af op de hometrainer, waar ik me wel echt helemaal suf moet trappen om de 150 te halen, maar dat is bij nader inzien natuurlijk het totaal aantal omwentelingen en niet het aantal 'stappen' (of keren dat je voet naar beneden gaat) :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 4 december 2018 @ 16:18:08 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_183533217
130 is mijn wandeltempo _O- Onder de 100 kun je niet hardlopen lijkt me, dan wordt het meer hinkstapsprongen?
disclaimer
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 december 2018 @ 16:20:41 #271
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183533249
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 16:18 schreef Stormqueen het volgende:
130 is mijn wandeltempo _O- Onder de 100 kun je niet hardlopen lijkt me, dan wordt het meer hinkstapsprongen?
Ja, dat lijkt me nu ook. Dat belachelijke tempo als ik op de hometrainer voor maximaal beenritme ga komt dan natuurlijk neer op 250-300 'stappen' per minuut, wat voor lopen dan weer bizar is (topsprinters zitten volgens mij op 250 maar dan houdt het ook wel op).

Maar goed, mijn verkeerde begrip komt er dus puur door dat ik RPM op de hometrainer even x2 had moeten doen voor SPM bij lopen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 4 december 2018 @ 16:21:48 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_183533266
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 16:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me nu ook. Dat belachelijke tempo als ik op de hometrainer voor maximaal beenritme ga komt dan natuurlijk neer op 250-300 'stappen' per minuut, wat voor lopen dan weer bizar is (topsprinters zitten volgens mij op 250 maar dan houdt het ook wel op).

Maar goed, mijn verkeerde begrip komt er dus puur door dat ik RPM op de hometrainer even x2 had moeten doen voor SPM bij lopen :+
Haha ja, helder, is nét weer een andere tak van sport ;)
disclaimer
pi_183533277
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:10 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Heb je de verjongingsfontijn nog niet gevonden?
Bij Ratelband in de tuin? ;)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 december 2018 @ 16:22:50 #274
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183533280
Dit staat bij vanmorgen:



Dus uiteindelijk ook gewoon 150+ stappen per minuut (want het was wandelen/hardlopen, dus het gemiddelde is wat lager).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183533397
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 16:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is toch echt bizar hoog? :o
Ik loop doorgaans op gemiddeld 180 stappen per minuut
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_183533557
180 schijnt optimaal te zijn, maar je pasfrequentie aanpassen is vrij moeilijk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_183534056
Ik liep 183/min eergister op de marathon. En dat is wat ik meestal wel loop, zo rond de 180. Vroegah zat ik iets lager, toen was ik ook iets langzamer. Maar toen was het ook wel meer joggen.

Yeah, ik ben optimaal. :P
pi_183534132
Er is helemaal geen optimale pasfrequentie. Die 180 is uit een onderzoek gekomen dat plaats heeft gevonden onder elite lopers. :+
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 4 december 2018 @ 17:13:37 #279
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183534142
Maar wij zijn elite, want wij zijn Fok!kers
F means you're fucked
pi_183534400
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 17:13 schreef YUR het volgende:
Maar wij zijn elite, want wij zijn Fok!kers
:D
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 december 2018 @ 18:30:43 #281
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183535238
Ideaal is voor mij gewoon het tempo waarbij ik denk "hmm dit loopt best lekker" :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183539441
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 17:13 schreef YUR het volgende:
Maar wij zijn elite, want wij zijn Fok!kers
Ik dus duidelijk niet, ik zat gisteren op 154 :'(
pi_183539687
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 17:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Er is helemaal geen optimale pasfrequentie. Die 180 is uit een onderzoek gekomen dat plaats heeft gevonden onder elite lopers. :+
Waarom is dat ideaal dan? (bij elite lopers)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:51:58 #284
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_183539970
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 18:30 schreef heywoodu het volgende:
Ideaal is voor mij gewoon het tempo waarbij ik denk "hmm dit loopt best lekker" :P
Datte.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 4 december 2018 @ 22:05:47 #285
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183540211
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:27 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ik dus duidelijk niet, ik zat gisteren op 154 :'(
Dan ben je straks #ANONIEM :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 4 december 2018 @ 22:35:29 #286
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183540784
Nu een item over extreme sporten op NPO3 waaronder een vrouw die 100km gaat hardlopen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183541473
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:35 schreef Maraca het volgende:
Nu een item over extreme sporten op NPO3 waaronder een vrouw die 100km gaat hardlopen
Ja echt bizar. En wat zag die man eruit. :o


Toevallig kwam ik dit een paar dagen terug tegen op yt:
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183541638
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:05 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat komt overeen met wat ik zeg volgens mij.

Mijn paslengte zit rond de meter op 6min/km en op de .75m als deze afzakt naar 8.30min/km. Mn pasfrequentie zit rond de 160 spm in beide scenarios.
Dat klopt.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 december 2018 @ 23:21:22 #289
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183541837
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Toevallig kwam ik dit een paar dagen terug tegen op yt:

Nou ja, 'dominate'...ik wil ze nog wel eens zien lopen als de hele wereldtop aan de start staat ipv wat Mexicaanse locals :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183542067
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, 'dominate'...ik wil ze nog wel eens zien lopen als de hele wereldtop aan de start staat ipv wat Mexicaanse locals :P
:D

Maar toch, als je ziet waar dat vrouwtje op en in loopt. :P

En die afstanden ga ik met het beste schoeisel noot lopen.

ขอแสดงความนับถือ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 5 december 2018 @ 04:52:37 #291
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_183543829
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, 'dominate'...ik wil ze nog wel eens zien lopen als de hele wereldtop aan de start staat ipv wat Mexicaanse locals :P
volgens mij werd Lorena Ramirez vijfde bij de dames (derde in de dames senioren) in de Tenerife Bluetrail,, waar iets meer talent aan de start staat dan alleen maar "Mexicaanse locals".....
als je daar in de ranglijsten mag voegen met namen zoals Bernadette Benson en Azara de Los Salmones Marcano dan kan je zeker wel lopen en dan domineer je.

Graag bij onwetendheid over ultra-lopen eerst je huiswerk doen voordat je je als een echte Fok!ker denegrerend uit laat.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 5 december 2018 @ 05:11:38 #292
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_183543839
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:35 schreef Maraca het volgende:
Nu een item over extreme sporten op NPO3 waaronder een vrouw die 100km gaat hardlopen
mooi stukje... en het komt heel bekend voor, veel ultra's lopen om verlost te zijn van "andere pijn", fysiek of mentaal
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_183543944
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom is dat ideaal dan? (bij elite lopers)
Het is niet ideaal het is gewoon het gemiddelde bij de onderzochte groep.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 5 december 2018 @ 07:17:31 #294
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183544084
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:35 schreef Maraca het volgende:
Nu een item over extreme sporten op NPO3 waaronder een vrouw die 100km gaat hardlopen
Dan ben je echt niet wijs hoor :{w
F means you're fucked
pi_183544251
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:05 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dan ben je straks #ANONIEM :P
Zolang ik nog snel genoeg kan lopen om je de eerste 20 km te hazen vind ik het prima. ;)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 5 december 2018 @ 08:33:26 #296
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183544549
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 04:52 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

volgens mij werd Lorena Ramirez vijfde bij de dames (derde in de dames senioren) in de Tenerife Bluetrail,, waar iets meer talent aan de start staat dan alleen maar "Mexicaanse locals".....
als je daar in de ranglijsten mag voegen met namen zoals Bernadette Benson en Azara de Los Salmones Marcano dan kan je zeker wel lopen en dan domineer je.

Graag bij onwetendheid over ultra-lopen eerst je huiswerk doen voordat je je als een echte Fok!ker denegrerend uit laat.
:D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183545347
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 17:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Er is helemaal geen optimale pasfrequentie. Die 180 is uit een onderzoek gekomen dat plaats heeft gevonden onder elite lopers. :+
En zelfs bij elite lopers ziet het er niet altijd optimaal uit, maar ze gaan toch best hard :+ .
  woensdag 5 december 2018 @ 10:21:22 #298
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183545934
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 07:47 schreef McTwente het volgende:

[..]

Zolang ik nog snel genoeg kan lopen om je de eerste 20 km te hazen vind ik het prima. ;)
Vandaag 15km gelopen met een gemiddelde pace van 5:26 :9 was zelf stomverbaasd :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183546080
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:21 schreef Maraca het volgende:

[..]

Vandaag 15km gelopen met een gemiddelde pace van 5:26 :9 was zelf stomverbaasd :D
Lekker!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_183546888
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:21 schreef Maraca het volgende:

[..]

Vandaag 15km gelopen met een gemiddelde pace van 5:26 :9 was zelf stomverbaasd :D
Als dit rustig aan doen is bij jou, dan mag je mij gaan hazen... :P
pi_183546897
En vol...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')