SPOILER: STREAMSOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit heb ik op bewegend beeld gezien trouwens.quote:Op zaterdag 12 november 2016 11:54 schreef JanCees het volgende:
[ afbeelding ]
En dit wordt president van Amerika.
staat op internet dus is waar :pquote:Op zaterdag 12 november 2016 11:54 schreef JanCees het volgende:
[ afbeelding ]
Sylvana, jij ook op Fok!?quote:Op zaterdag 12 november 2016 11:54 schreef JanCees het volgende:
[ afbeelding ]
*print het plaatje uit en wappert deze snel voor Mani's gezicht*quote:Op zaterdag 12 november 2016 11:55 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit heb ik op bewegend beeld gezien trouwens.
Daar komt ze nog wel op terug.quote:Op zaterdag 12 november 2016 11:56 schreef JanCees het volgende:
[..]
Michelle Obamadie heeft al aangegeven geen ambitie te hebben voor potus.
Lijkt me niet verstandig, tot nu toe hebben alle first ladies die een poging hebben gedaan zelf POTUS te worden hopeloos gefaaldquote:
quote:Op zaterdag 12 november 2016 11:54 schreef JanCees het volgende:
[ afbeelding ]
Donald jr, Eric of Ivankaquote:Op zaterdag 12 november 2016 12:05 schreef Mani89 het volgende:
Ik hoop dat Hulk Hogan nog eens een poging gaat wagen.
Trump heeft net de Bush en Clinton dynastien geexecuteerd, Michelle -met enige ervaring het huisvrouw zijn- maakt geen kans.quote:
Wat vind jij er van dat Trump klimaatverandering ontkent? #dtvquote:Op zaterdag 12 november 2016 12:05 schreef Mani89 het volgende:
Ik hoop dat Hulk Hogan nog eens een poging gaat wagen.
Klimaatverandering is een verzinsel van China om onze westerse economieën te ondermijnen. #MAGAquote:Op zaterdag 12 november 2016 12:08 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wat vind jij er van dat Trump klimaatverandering ontkent? #dtv
Yes, we can!quote:
twitter:nytopinion twitterde op zaterdag 12-11-2016 om 06:14:04Trump won because voters are sick of the economic, political, and media status quo, writes @BernieSanders https://t.co/EbS8xKr39Z reageer retweet
ITS RUBIOOOOOOOquote:Op zaterdag 12 november 2016 11:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
De komende 4 jaar wordt de mooiste entertainment show aller tijden.
[ afbeelding ]
ja lekker makkelijk he, nu je bent gekozenquote:Op zaterdag 12 november 2016 12:13 schreef Nintex het volgende:
President Elect Trump zegt verstandige dingen
Bernie gaat los:twitter:nytopinion twitterde op zaterdag 12-11-2016 om 06:14:04Trump won because voters are sick of the economic, political, and media status quo, writes @BernieSanders https://t.co/EbS8xKr39Z reageer retweet
Is dit nieuw? En heb je link van de hele aflevering?quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:13 schreef Nintex het volgende:
President Elect Trump zegt verstandige dingen
Bernie gaat los:twitter:nytopinion twitterde op zaterdag 12-11-2016 om 06:14:04Trump won because voters are sick of the economic, political, and media status quo, writes @BernieSanders https://t.co/EbS8xKr39Z reageer retweet
Heb je het filmpje wel gezien?quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:15 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
ja lekker makkelijk he, nu je bent gekozen
hele aflevering is zondag (zeggen ze aan het eind van het fragment)quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:19 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Is dit nieuw? En heb je link van de hele aflevering?
Nee, jij bent een grap. Of 12. Of beide.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:20 schreef vigen98 het volgende:
Trump wat doe je nou... Hij zegt hier in dat hij mogelijk ook aan Bill Clinton advies zou kunnen vragen. De man die hij een serie verkrachter noemt daar zou hij advies van kunnen nemen?Je bent echt een grap Donald ik had nog wat hoop dat hij misschien het echt meende wat hij allemaal zei maar nee het was allemaal een truc.
Triggered?quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:21 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee, jij bent een grap. Of 12. Of beide.
Hij gaat niet als president zeggen dat hij Clinton haat of een serieverkrachter is. Dat lijkt mij toch logisch.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:20 schreef vigen98 het volgende:
Trump wat doe je nou... Hij zegt hier in dat hij mogelijk ook aan Bill Clinton advies zou kunnen vragen. De man die hij een serie verkrachter noemt daar zou hij advies van kunnen nemen?Je bent echt een grap Donald ik had nog wat hoop dat hij misschien het echt meende wat hij allemaal zei maar nee het was allemaal een truc.
Nee, ben juist onder de indruk van de pragmatische opstelling en dat hij niet de plannen gaat uitvoeren die hij in zijn rallies schreeuwde om mensen aan jou aan zich te binden.quote:
Dan had je het ook niet moeten zeggen, Jezus Christus is het echt zo moeilijk? Waarom is er altijd een verdediging klaar wanneer hij dus weer zit te liegen. Jullie snappen toch wel dat mensen op hem hebben gestemd om zijn uitspraken en plannen wat hij gaat doen. De plannen weet ik niet of hij eraan gaat houden of niet maar die uitspraken hij moet nu niet doen alsof hij ze nog nooit heeft gezegd. Denk eens na hoe belachelijk je eruit ziet als je 2 weken geleden zegt dat Bill Clinton een serie verkrachter is en dan vervolgens zegt ja ik zou wel wat advies kunnen nemen van hemquote:Op zaterdag 12 november 2016 12:23 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Hij gaat niet als president zeggen dat hij Clinton haat of een serieverkrachter is. Dat lijkt mij toch logisch.
Je bent wel erg naïef zeg, zo gaat het gewoon altijd. Hoop geroeptoeter is voor de bühne, we moeten nu kijken waar hij zich wel op gaat blijven focussen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:20 schreef vigen98 het volgende:
Dat zeg ik ook niet dat het een foute beslissing is alleen het is zo hypocriet en extreem dom. Eerst laat hij die personen als de duivel lijken en vervolgens zeggen ja hoor ik wil best wel advies etc. Het gaat mij om de mensen die dus op hem hebben gestemd om zijn uitspraken en wanneer hij nu doet alsof zijn neus bloedt ja sorry hoor maar dat vind ik uitermate zwak.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee, ben juist onder de indruk van de pragmatische opstelling en dat hij niet de plannen gaat uitvoeren die hij in zijn rallies schreeuwde om mensen aan jou aan zich te binden.
Alleen maar slim dat hij zeer ervaren mensen als obama en meneer/mevrouw Clinton om raad vraagt. Lijkt me nodig als je nieuw binnenloopt in washington.
Herinner je je nog zijn reactie toen hem werd verteld dat hij destijds voor de oorlog in Irak was?quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:25 schreef vigen98 het volgende:
[..]
De plannen weet ik niet of hij eraan gaat houden of niet maar die uitspraken hij moet nu niet doen alsof hij ze nog nooit heeft gezegd.
Dat is het probleem niet, hij zegt dat Clinton een serie verkrachter is en vervolgens zeggen dat je advies zou kunnen krijgen van hem. Moet je eens zien hoe idioot je er dan uitziet als je in je eigen woorden advies krijgt van een serie verkrachter ja doet je veel goed met je imagoquote:Op zaterdag 12 november 2016 12:25 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Je bent wel erg naïef zeg, zo gaat het gewoon altijd. Hoop geroeptoeter is voor de bühne, we moeten nu kijken waar hij zich wel op gaat blijven focussen.
Ik vind het juist sterk van Obama en Trump dat ze oude vetes in het verleden laten uit het belang van het land. We hebben hier met zijn allen gezegd dat Trumps ego hem in de weg zit om goede beslissingen te nemen en voor het minste in een twitter oorlog belandt. Nu doet hij juist het tegenovergestelde. Allesbehalve dom.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:27 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet dat het een foute beslissing is alleen het is zo hypocriet en extreem dom. Eerst laat hij die personen als de duivel lijken en vervolgens zeggen ja hoor ik wil best wel advies etc. Het gaat mij om de mensen die dus op hem hebben gestemd om zijn uitspraken en wanneer hij nu doet alsof zijn neus bloedt ja sorry hoor maar dat vind ik uitermate zwak.
Hij moet zich gewoon professioneel opstellen, vooral op tv.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:25 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dan had je het ook niet moeten zeggen, Jezus Christus is het echt zo moeilijk? Waarom is er altijd een verdediging klaar wanneer hij dus weer zit te liegen. Jullie snappen toch wel dat mensen op hem hebben gestemd om zijn uitspraken en plannen wat hij gaat doen. De plannen weet ik niet of hij eraan gaat houden of niet maar die uitspraken hij moet nu niet doen alsof hij ze nog nooit heeft gezegd. Denk eens na hoe belachelijk je eruit ziet als je 2 weken geleden zegt dat Bill Clinton een serie verkrachter is en dan vervolgens zegt ja ik zou wel wat advies kunnen nemen van hem
De Irakoorlog was hij eigenlijk ook best tegen, toen hij zei dat hij voor de oorlog was was het meer zo'n ja ik denk het wel als het moet ik ben voor de oorlog hij was zich er nog niet in verdiept. 1 jaar later zei hij wel dat hij helemaal tegen de oorlog was terwijl Clinton vrolijk zat te huppelen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Herinner je je nog zijn reactie toen hem werd verteld dat hij destijds voor de oorlog in Irak was?
Het is echt nogal onnozel om van een pathologische leugenaar te verwachten dat hij na te zijn verkozen opeens goudeerlijk wordt.
Het laat vooral zien hoe serieus je die campagneretoriek moet nemen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:29 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet, hij zegt dat Clinton een serie verkrachter is en vervolgens zeggen dat je advies zou kunnen krijgen van hem. Moet je eens zien hoe idioot je er dan uitziet als je in je eigen woorden advies krijgt van een serie verkrachter ja doet je veel goed met je imago
Ah, het grote "Ze benne toch allemaal hetzelfduh" is al begonnen zie ik.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:30 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het laat vooral zien hoe serieus je die campagneretoriek moet nemen.
Ach, wie weet hadden ze wel meer contact tijdens de verkiezingen. Het waren toch ook gewoon dikke vrienden ervoorquote:Op zaterdag 12 november 2016 12:31 schreef Mike het volgende:
Trump is heel erg actie-reactie: als iemand wat naars over hem zegt dan slaat Trump meteen dubbel zo hard terug en als iemand aardig is, dan is het opeens de beste persoon ooit.
Slim dus van zowel Obama als de Clintons om 'm zacht aan te pakken, want dat levert het beste resultaat op voor het land.
Leg eens uit lieverd.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Ah, het grote "Ze benne toch allemaal hetzelfduh" is al begonnen zie ik.
Waarom zou ze iets uitleggen, die komt hier alleen maar om lekker te bashen zonder een poging te doen verder constructief bij te dragen.quote:
Ik heb wel weer eens zin in zo'n lollige impeachment-procedurequote:Op zaterdag 12 november 2016 12:32 schreef vigen98 het volgende:
Maar we zullen zien wat deze hypocriet gaat uitspoken, er bestaat zelfs een kans dat hij niet eens president wordt door de rechtszaken. Of tenminste een hele korte bestaan van president.
Dat is de standaard reactie van mensen die op een populist stemmen, en als dan blijkt dat er niks van komt.quote:
Zolang ze niets illegaals gedaan heeft lijkt me het van niet.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik heb wel weer eens zin in zo'n lollige impeachment-procedure
Moet trouwens Hillary nou bang zijn dat ze in de gevangenis terecht komt
Die gaat de gevangenis niet in er is geen bewijs dat ze wat fout heeft gedaan.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat hij niet meer thuis in New York mag slapenquote:Op zaterdag 12 november 2016 12:36 schreef Mike het volgende:
Ik denk dat Trump eigenlijk helemaal geen president wilde worden. Hij wilde wel winnen, maar vervolgens het aan iemand anders overlaten. Dat zag je al mooi toen Kasich het VP-schap werd aangeboden waarbij ook nog gezegd werd dat Kasich dan alle plannen mocht maken.
In de wittebroodsweken begin 2017 zal-ie het allemaal nog wel aardig vinden, maar ik denk dat hij daarna sterk zal terugverlangen naar de vastgoedwereld en z'n golfbanen.
Blijkbaar zijn er mensen die er veel te veel van verwachten. We zullen moeten afwachten welke beloften hij gaat kunnen inlossen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is de standaard reactie van mensen die op een populist stemmen, en als dan blijkt dat er niks van komt.
Zou het dan puur zijn ego geweest zijn, het "ik wil nooit verliezen, met wat dan ook" dat hij zo hard bleef werken om president te worden, je kan zeggen wat je wil, maar in de laatste 48 uur is hij naar zo'n 10 rallies geweest?quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:36 schreef Mike het volgende:
Ik denk dat Trump eigenlijk helemaal geen president wilde worden. Hij wilde wel winnen, maar vervolgens het aan iemand anders overlaten. Dat zag je al mooi toen Kasich het VP-schap werd aangeboden waarbij ook nog gezegd werd dat Kasich dan alle plannen mocht maken.
In de wittebroodsweken begin 2017 zal-ie het allemaal nog wel aardig vinden, maar ik denk dat hij daarna sterk zal terugverlangen naar de vastgoedwereld en z'n golfbanen.
Ik was ook onder de indruk van Rutte toendertijd met al zijn beloftes om mensen aan zich te binden. Het volk wil nu eenmaal graag voorgelogen worden, dus zo voer je campagne!quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee, ben juist onder de indruk van de pragmatische opstelling en dat hij niet de plannen gaat uitvoeren die hij in zijn rallies schreeuwde om mensen aan jou aan zich te binden.
Verliezen bestaat niet in zijn woordenboek, dus toen hij eraan begon moest er gewonnen worden ook. Maar nu moet er opeens beleid gemaakt worden en kom je er niet meer met 'we gaan Obamacare verwisselen met iets geweldigs' of 'mijn ISIS-plan wordt het beste plan ooit'.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zou het dan puur zijn ego geweest zijn, het "ik wil nooit verliezen, met wat dan ook" dat hij zo hard bleef werken om president te worden, je kan zeggen wat je wil, maar in de laatste 48 uur is hij naar zo'n 10 rallies geweest?
Ik blijft het ook een beetje onzin vinden dat we nu al spreken over al die verkiezingsbeloften die Trump aan het breken is. Het enige is dat er een klein deel van Obamacare intact blijft, zodat mensen straks niets volledig in de shit zitten tussen de overgang van obamacare en de nieuwe regeling.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:39 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik was ook onder de indruk van Rutte toendertijd met al zijn beloftes om mensen aan zich te binden. Het volk wil nu eenmaal graag voorgelogen worden, dus zo voer je campagne!
Doel je nou op die 1000 Euro? Die is er namelijk gewoon gekomen. Moet je alleen wel werken.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:39 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik was ook onder de indruk van Rutte toendertijd met al zijn beloftes om mensen aan zich te binden. Het volk wil nu eenmaal graag voorgelogen worden, dus zo voer je campagne!
Eerlijk gezegd die 1000 euro klopt eigenlijk wel als je werkt want met belastingvoordelen kreeg je ongeveer 1000 euro terug. Alleen het was wel een erg sneaky belofte want iedereen dacht dus dat iedereen dat kreeg.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:39 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
nee joh, allemaal gelulquote:Op zaterdag 12 november 2016 12:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Mwah en het feit dat hij zn hele team vult met machtige lobbyisten, Wall Street mannen en oude GOP dinosaurussen. Zeg maar alle mensen waar hij tijdens zijn campagne zo naar uithaalde omdat ze zijn aanhangers in de steek hadden gelaten. Geen "drain the swamp" dus.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik blijft het ook een beetje onzin vinden dat we nu al spreken over al die verkiezingsbeloften die Trump aan het breken is. Het enige is dat er een klein deel van Obamacare intact blijft, zodat mensen straks niets volledig in de shit zitten tussen de overgang van obamacare en de nieuwe regeling.
Zijn er dan al officieel namen bekend?quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mwah en het feit dat hij zn hele team vult met machtige lobbyisten, Wall Street mannen en oude GOP dinosaurussen. Zeg maar alle mensen waar hij tijdens zijn campagne zo naar uithaalde omdat ze zijn aanhangers in de steek hadden gelaten. Geen "drain the swamp" dus.
Nee, het is gewoon weer wat zinloos gebral.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zijn er dan al officieel namen bekend?
I know. NRC next had dat nog gecheckt. Alle werkenden hebben indirect die 1000 euro gekregen. Was ook een beetje onnodig van Rutte om zich daarvoor te verexcuseren toen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:44 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd die 1000 euro klopt eigenlijk wel als je werkt want met belastingvoordelen kreeg je ongeveer 1000 euro terug. Alleen het was wel een erg sneaky belofte want iedereen dacht dus dat iedereen dat kreeg.
De nieuwe regelingquote:Op zaterdag 12 november 2016 12:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik blijft het ook een beetje onzin vinden dat we nu al spreken over al die verkiezingsbeloften die Trump aan het breken is. Het enige is dat er een klein deel van Obamacare intact blijft, zodat mensen straks niets volledig in de shit zitten tussen de overgang van obamacare en de nieuwe regeling.
Beetje bijgekomen al van de verwoestende nederlaag?quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De nieuwe regeling
Welke nieuwe regeling?
Geen idee, als ik dat wist zou ik het voor veel geld aan de WaPo verkopen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De nieuwe regeling
Welke nieuwe regeling?
quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:54 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Beetje bijgekomen al van de verwoestende nederlaag?
Zit jij nou nog steeds zo hard aan je pik te trekken?quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:54 schreef TheJanitor het volgende:
Beetje bijgekomen al van de verwoestende nederlaag?
twitter:RawStory twitterde op zaterdag 12-11-2016 om 12:15:10‘Prepare to impeach Trump’: Michael Moore reveals his plan to take down the GOP https://t.co/5ZWJI5e6Q4 https://t.co/L5rYPACqxz reageer retweet
Het interessante is denk ik dat je meerdere elite's hebt. Trump is zeker geen onderdeel van de culturele elite, wel van de economische. Maar ook daarbinnen heb je natuurlijk ongelooflijk veel tegenstrijdige belangen. Ik kan me voorstellen dat Trump's bedrijven een andere economische orde voorstaan dan bv. Apple of Google.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:52 schreef Knipoogje het volgende:
Als je banken/bedrijven dereguleert en de belastingen voor rijken extreem verlaagt, dan ben je bij uitstek onderdeel van de elite.
quote:Writing in The Atlantic the following month, reporter Andrew McGill pointed to an analysis of five hundred pro-Trump Twitter accounts that had encouraged voters to lodge complaints with the FCC about the Cruz campaign, the majority of which had previously tweeted “17 Marketing Tips for B2B websites.” In other words, they were fake supporters bought and deployed to push a message and look like a small army of concerned citizens while doing so. According to the website Twitter Audit, 4,645,254 of Donald Trump’s 11,972,303 Twitter followers—about 39 percent—were bots, compared to 524,141 of Hillary Clinton’s 10,696,761, or just 5 percent.
http://www.nybooks.com/da(...)et-changed-election/
Mwah, als deze verkiezingen iets hebben laten zien is dat met politici bij erfopvolging wel zat is.quote:
Ja, hij is echt de enige die zoiets doet.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:34 schreef Nintex het volgende:
Trump is misschien wel de enige President Elect die zijn trouwe achterban niet vergeet
behalve dan dat Obama razend populair is net als Michelle en er weinig vuil over hen isquote:Op zaterdag 12 november 2016 13:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mwah, als deze verkiezingen iets hebben laten zien is dat met politici bij erfopvolging wel zat is.
Maar het is gewoon niet gezond. De Bush en Clinton dynastie is net vernietigd. Krijgen we dan nu de Obama en Trump dynastie?quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:14 schreef skysherrif het volgende:
[..]
behalve dan dat Obama razend populair is net als Michelle en er weinig vuil over hen is
In welk jaar dan? Want ik heb echt geen 1000 euro aan voordeel gehad.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:44 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd die 1000 euro klopt eigenlijk wel als je werkt want met belastingvoordelen kreeg je ongeveer 1000 euro terug. Alleen het was wel een erg sneaky belofte want iedereen dacht dus dat iedereen dat kreeg.
Waarom is het niet gezond?quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar het is gewoon niet gezond. De Bush en Clinton dynastie is net vernietigd. Krijgen we dan nu de Obama en Trump dynastie?
Dat ben ik met je eens, wellicht Warren?quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar het is gewoon niet gezond. De Bush en Clinton dynastie is net vernietigd. Krijgen we dan nu de Obama en Trump dynastie?
Dat is toch ook zo'n kwast uit de Clinton-kliek?quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:15 schreef Hexagon het volgende:
Misschien wil Bill de Blasio wel een poging doen
Buffett? Of mis ik een Warren?quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, wellicht Warren?
Niet echt een bestuurderstypequote:Op zaterdag 12 november 2016 13:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Elizabeth Warrenquote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Elizabeth_Warrenquote:
Lijkt mij dat als Warren hetzelfde profiel houdt als de afgelopen paar jaar, ze inderdaad een hele goede optie gaat zijn. Denk zelfs dat als Clinton niet zo duidelijk naar voren was geschoven, Warren misschien al had meegedaan met de primaries deze keer. Dat idee krijg je toch wel bij dit soort artikelen, in ieder geval.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ah ok. Wel weer zo'n flink bejaarde die je dan krijgtquote:Op zaterdag 12 november 2016 13:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Elizabeth_Warren
Links progressief, werd misschien gedacht dat ze een endorsement zou geven aan Sanders, maar kwam later in beeld als VP kandidaat voor Clinton.
Zeer anti trump, trump noemde haar Pocahontas.
mooi fimpje van dr
Oei, 71 ja in 2020. Dat is wat erg oud.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah ok. Wel weer zo'n flink bejaarde die je dan krijgt![]()
Minder dan Warren Buffett natuurlijk
Clinton vs Bush in 2016? Wanneer zijn mensen daarvan overtuigd geweest danquote:Op zaterdag 12 november 2016 13:24 schreef Kansenjongere het volgende:
Als we iets van de laatste acht jaar hebben geleerd dan is het wel dat speculeren over de volgende kandidaten weinig zin heeft. Volgens mij was vrijwel iedereen het erover eens dat de verkiezingsstrijd van 2008 tussen Clinton en Giuliani zou gaan die van dit jaar tussen Clinton en Bush.
2014quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Clinton vs Bush in 2016? Wanneer zijn mensen daarvan overtuigd geweest dan
Iedereen, zeker in amerika was er eigenlijk van overtuigd dat jeb bush ging winnen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Clinton vs Bush in 2016? Wanneer zijn mensen daarvan overtuigd geweest dan
Lijkt mij ook een interessante racequote:Op zaterdag 12 november 2016 13:28 schreef BaasBanaan het volgende:
Mij had een race tussen Sanders, Bloomberg en Sanders trouwens wel interessant geleken. Dat leek begin dit jaar nog een optie te zijn.
Apart, ik heb altijd gedacht dat Jeb Bush er als een lulletje rozenwater bij bleef hangen de hele tijd. Ik kan me ook geen moment herinneren dat hij bij de bookmakers in de top-2/3 stond als meest waarschijnlijke Republikeinse kandidaat, dat waren twee jaar geleden volgens mij al Trump (die sowieso), Cruz en Rubio.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Iedereen, zeker in amerika was er eigenlijk van overtuigd dat jeb bush ging winnen.
Denk ook wel dat qua beleid jeb bush het best aardig zou doen, beter dan zijn broer.
quote:Dark Horse: 40 to 1
The last dark horse to win the nomination was Wendell Willkie in 1940; so think Indiana: Governor Mike Pence could be a candidate. Then there's former Senator Rick Santorum, who won the Iowa caucuses in 2012 but did so against an exceptionally weak field. John Kasich, the governor of Ohio, should be on the list, but his acceptance of the Medicaid expansion, which is good for the Buckeye state, is lousy for Republican primaries. In this island of uncertainty, there is one sure bet: The nominee won't be Donald Trump.
Tot juli 2015 was hij de frontrunner in de peilingen. Hij ging eigenlijk op z'n bek toen hij het echt rechtstreeks tegen kandidaten als Trump op moest nemen. Maar in de tijd dat er nog geen debatten waren en eigenlijk alles nog gebaseerd was op interviews, persberichten en dergelijke leek hij best kansrijk. Hij werd gezien als een intelligentere Bush dan z'n broer en een die de latino/hispanic stemmen zou kunnen winnen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Apart, ik heb altijd gedacht dat Jeb Bush er als een lulletje rozenwater bij bleef hangen de hele tijd. Ik kan me ook geen moment herinneren dat hij bij de bookmakers in de top-2/3 stond als meest waarschijnlijke Republikeinse kandidaat, dat waren twee jaar geleden volgens mij al Trump (die sowieso), Cruz en Rubio.
Hij had gewoon veel geld gekregen om campagne mee te voeren. Maar flopte op de campaign trail. Nam zelfs op een gegeven moment zijn moeder mee op campagne.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:40 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Tot juli 2015 was hij de frontrunner in de peilingen. Hij ging eigenlijk op z'n bek toen hij het echt rechtstreeks tegen kandidaten als Trump op moest nemen. Maar in de tijd dat er nog geen debatten waren en eigenlijk alles nog gebaseerd was op interviews, persberichten en dergelijke leek hij best kansrijk. Hij werd gezien als een intelligentere Bush dan z'n broer en een die de latino/hispanic stemmen zou kunnen winnen.
Ik blijf erbij dat hij gewed heeft met een vriend om een kratje en dat hij op 20 januari nadat hij ingezworen is zegt . Vladimir Ik krijg een kratje van je, Mike jouw beurt. Zou een mooi What the fuck moment voor de wereld zijnquote:Op zaterdag 12 november 2016 12:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zou het dan puur zijn ego geweest zijn, het "ik wil nooit verliezen, met wat dan ook" dat hij zo hard bleef werken om president te worden, je kan zeggen wat je wil, maar in de laatste 48 uur is hij naar zo'n 10 rallies geweest?
Zo'n klein wereldje van bestuurders wordt doof en blind voor de maatschappij. Daar hebben zowel het democratische als republikeinse establishment in gefaald.quote:
Ik weet nog wel dat ik dat als enige mogelijkheid zag voor Trump om te winnen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Lijkt mij ook een interessante race
Whehe, kijk dit filmpjequote:Op zaterdag 12 november 2016 13:36 schreef heywoodu het volgende:
Artikeltje uit 2014 over de odds. Bush stond bovenaan met zo'n 20% kans
https://www.bloomberg.com(...)an-field-by-the-odds
[..]
Twee jaar geleden waren Trump en Cruz absoluut niet de favorieten. Bush was de favoriet. Andere kanshebbers waren toen Romney, Walker en Rubioquote:Op zaterdag 12 november 2016 13:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Apart, ik heb altijd gedacht dat Jeb Bush er als een lulletje rozenwater bij bleef hangen de hele tijd. Ik kan me ook geen moment herinneren dat hij bij de bookmakers in de top-2/3 stond als meest waarschijnlijke Republikeinse kandidaat, dat waren twee jaar geleden volgens mij al Trump (die sowieso), Cruz en Rubio.
Volgens mij is iedereen wel eens favoriet geweestquote:Op zaterdag 12 november 2016 13:42 schreef L3gend het volgende:
[..]
Twee jaar geleden waren Trump en Cruz absoluut niet de favorieten. Bush was de favoriet. Andere kanshebbers waren toen Romney, Walker en Rubio
Mja, ik ben sowieso niet zo'n voorstander van term limits. Als iemand de steun heeft van het volk moet die gewoon gekozen worden. Het komt ook voort uit angst voor een populaire kandidaat zoals FDR. Die het gewoon best prima gedaan heeft. En dat bestuurderswereldje is sowieso vrij klein volgens mij. Alhoewel dat misschien weer komt doordat senatoren e.d. geen limieten hebben en soms decennialang kunnen blijven zitten. Dus voor mij is het ook niet helemaal dat ik overtuigd ben van m'n standpunt.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo'n klein wereldje van bestuurders wordt doof en blind voor de maatschappij. Daar hebben zowel het democratische als republikeinse establishment in gefaald.
De democraten Mogen nu naar de oppositie en de republikeinen zijn nog wel even zoet met de streken van Trump
https://www.google.nl/amp(...)tsgreep-van-fbi.htmlquote:De overwinning van Donald Trump is een direct gevolg van het ingrijpen van FBI-directeur James Comey. Dat zegt Sidney Blumenthal, adviseur en vriend van de Clintons, tegen Nieuwsuur.
Elf dagen voor de verkiezingen maakte Comey bekend het onderzoek naar de e-mails van Hillary Clinton te heropenen. Twee dagen voor de verkiezingsdag deelde de FBI-directeur mee dat er niets strafbaars gevonden was.
In de negen dagen dat het onderzoek duurde, is de voorsprong van Clinton in rook opgegaan, aldus Blumenthal. Hij noemt dit een coup d'état van FBI-agenten in New York, onder invloed van de Republikeinse politicus, Trump-aanhanger en voormalig burgemeester van New York Rudolph Giuliani.
Bekijk
"Het was een coup door rechtse FBI-agenten"
Trump heeft beloofd corruptie en vriendjespolitiek in Washington uit te bannen. Volgens Blumenthal omringt Trump zich nu als president in spe met figuren die alleen maar uit zijn op eigen gewin. "Dit wordt de meest corrupte regering ooit."
Contract gebroken
Blumenthal meent dat de campagne van Trump gebaseerd is op racisme en uitsluiting. Het sociaal contract dat Democratische en Republikeinse presidenten met het Amerikaanse volk gesloten hebben aan het begin van de vorige eeuw, wordt volgens Blumenthal door Trump gebroken.
Blumenthal zegt verder dat hij niet graag in de Baltische staten zou willen wonen. Donald Trump heeft zich volgens hem tijdens de campagne opgesteld als zetbaas van de Russische president Vladimir Poetin.
Bekijk
Clinton-adviseur: overwinning Trump is staatsgreep van FBI
Blumenthal heeft onlangs een biografie geschreven over Abraham Lincoln, de president die de slavernij afschafte. Toen scheidde het zuiden van het land zich af en begon de Amerikaanse burgeroorlog. Volgens Blumenthal is er nu een koude burgeroorlog begonnen in de VS.
Politiek-journalist Sidney Blumenthal is een vriend en naaste adviseur van de Clintons. Al tijdens het presidentschap van Bill Clinton in de jaren negentig was hij een van de belangrijkste raadsmannen in het Witte Huis. Hij werd adviseur van Hillary Clinton toen ze haar eerste presidentscampagne begon. Vrienden noemen hem 'het brein van Hillary'.
Blumenthal schreef talloze boeken en bracht dus recent een boek uit over president Abraham Lincoln. Zaterdag spreekt hij op de Nexus-conferentie 'What will save the World'. Hiervoor zijn nog kaarten verkrijgbaar.
Toen had Trump ook nog niet gezegd dat hij meedeed. Er werd misschien wel wat naar gehint, maar dat was bij Trump wel vaker het geval. Daar werd eigenlijk als sinds 1988 over gespeculeerd bij de meeste verkiezingen. Maar vooral bij de verkiezing van 2012 natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:42 schreef L3gend het volgende:
[..]
Twee jaar geleden waren Trump en Cruz absoluut niet de favorieten. Bush was de favoriet. Andere kanshebbers waren toen Romney, Walker en Rubio
Ergens toch wel een kwaliteit van trump, goed geroken wanneer hij het best kon instappen en goed geroken dat hij die rust belt gewoon kon winnen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:47 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Toen had Trump ook nog niet gezegd dat hij meedeed. Er werd misschien wel wat naar gehint, maar dat was bij Trump wel vaker het geval. Daar werd eigenlijk als sinds 1988 over gespeculeerd bij de meeste verkiezingen. Maar vooral bij de verkiezing van 2012 natuurlijk.
Dat vergeten sommige mensen hier. Er zou nooit een Sanders vs Trump komen, Bloombeg zag zo'n race als enige kans om te winnen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:28 schreef BaasBanaan het volgende:
Mij had een race tussen Sanders, Bloomberg en Sanders trouwens wel interessant geleken. Dat leek begin dit jaar nog een optie te zijn.
2012 had hij ook niet gewonnen denk ik. Sowieso is het altijd tricky om het op te nemen tegen een zittende president. En ik vond z'n excuus over de ervaring van z'n kinderen wel een goede ook eigenlijk.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ergens toch wel een kwaliteit van trump, goed geroken wanneer hij het best kon instappen en goed geroken dat hij die rust belt gewoon kon winnen.
Ik heb ook sterk het idee dat Bloomberg pas af zag van een deelname toen het duidelijk leek te zijn dat Hillary ging winnen. Hij wilde in mijn ogen gewoon er zeker van zijn dat er een moderate meedeed.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:49 schreef L3gend het volgende:
[..]
Dat vergeten sommige mensen hier. Er zou nooit een Sanders vs Trump komen, Bloombeg zag zo'n race als enige kans om te winnen.
http://www.thedailybeast.(...)urce=TDB&via=FB_Page
Dat zeker, hij zag er toen vanaf toen Hillary Super Tuesday won. Dus de enige mogelijkheid dat Sanders kon winnen, was dan met behulp van de superdelegates toen. Dat zou de partij ook niet goed doen en zou miljoenen mensen negeren die op Clinton hebben gestemd. Dus een scenario verzinnen waarin Sanders de nominee werd is niet logisch.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:51 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik heb ook sterk het idee dat Bloomberg pas af zag van een deelname toen het duidelijk leek te zijn dat Hillary ging winnen. Hij wilde in mijn ogen gewoon er zeker van zijn dat er een moderate meedeed.
please clapquote:Op zaterdag 12 november 2016 13:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Iedereen, zeker in amerika was er eigenlijk van overtuigd dat jeb bush ging winnen.
Denk ook wel dat qua beleid jeb bush het best aardig zou doen, beter dan zijn broer.
Als we de superdelegates nog niet meerekenen, had Sanders na Super Tuesday nog gewoon kunnen winnen. Het was alleen niet waarschijnlijk. De stand was toen 1666 tegen 1359.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:55 schreef L3gend het volgende:
[..]
Dat zeker, hij zag er toen vanaf toen Hillary Super Tuesday won. Dus de enige mogelijkheid dat Sanders kon winnen, was dan met behulp van de superdelegates toen. Dat zou de partij ook niet goed doen en zou miljoenen mensen negeren die op Clinton hebben gestemd. Dus een scenario verzinnen waarin Sanders de nominee werd is niet logisch.
Dus je hebt dan 3 scenarios
1. Superdelegates kiezen voor Sanders en negeren de uitslag
2. Sanders deed het al vanaf het begin goed, en Bloomberg kondigt zijn kandidatuur aan
3. Clinton deed niet mee, Biden stapt in
Bizar hoe het allemaal gegaan isquote:
Klopt, Ik kan geen logische scenario verzinnen waarin Sanders de nominee zou worden.Dus al de mensen die voor democratie pronken willen dat de partij de democratische kiezers zou negeren.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:56 schreef skysherrif het volgende:
Ik snap eigenlijk nog steeds niet helemaal waarom al die mensen klagen dat Clinton niet moest runnen en dat het dom was, ze is toch democratisch gekozen? Al was er wellicht hier en daar wat "gerigged"(als!!) volgens mij won ze dan alsnog vrij overtuigend?
Ze wint overtuigend als je de superdelegates meetelt. Zonder superdelegates is die overwinning een stuk minder groot. Maar wel weer groot genoeg om te kunnen denken dat Clinton ook zonder gesjoemel had gewonnen. Klein genoeg om daar niet helemaal zeker van te zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:56 schreef skysherrif het volgende:
Ik snap eigenlijk nog steeds niet helemaal waarom al die mensen klagen dat Clinton niet moest runnen en dat het dom was, ze is toch democratisch gekozen? Al was er wellicht hier en daar wat "gerigged"(als!!) volgens mij won ze dan alsnog vrij overtuigend?
Wat as het verschil in de popular vote eigenlijk tussen de 2?
Mensen hadden dan maar op Sanders moeten stemmen.
Als daadwerkelijk alle stemmen geteld zouden zijn en geteld zouden zijn zoals ze uitgebracht zijn door de kiezer, is het mogelijk dat Sanders de nominee zou zijn geworden. Het is makkelijk om te zeggen dat je veel meer kiezers achter je hebt, als je een deel van de kiezers van je tegenstander negeert.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:00 schreef L3gend het volgende:
[..]
Klopt, Ik kan geen logische scenario verzinnen waarin Sanders de nominee zou worden.Dus al de mensen die voor democratie pronken willen dat de partij de democratische kiezers zou negeren.
Clinton heeft bijna 4 miljoen meer stemmen gekregen dan Sanders en groot aantal delegates meer, waar het eigenlijk omgaat
Nee men was Clinton zat. Dat is de enige conclusie die je kan trekken.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mwah, als deze verkiezingen iets hebben laten zien is dat met politici bij erfopvolging wel zat is.
Soms heb ik zelfs het gevoel dat ze ladderzat waren.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:05 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee men was Clinton zat. Dat is de enige conclusie die je kan trekken.
En Bushquote:Op zaterdag 12 november 2016 14:05 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee men was Clinton zat. Dat is de enige conclusie die je kan trekken.
https://fee.org/articles/(...)he-great-depression/quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:45 schreef BaasBanaan het volgende:
Het komt ook voort uit angst voor een populaire kandidaat zoals FDR. Die het gewoon best prima gedaan heeft.
Het zou een slok op een borrel schelen als hij bestaande wetgeving gaat uitvoeren.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:48 schreef studentje7 het volgende:
Mijn voorspelling wat betreft immigratiepolitiek van Trump.
Hij gaat een muur bouwen of in ieder geval een groot deel ervan (of voor een groot deel een goede fence) en beveiligt de grends.
Maar daarnaast zal hij ook immigratierefom pushen. Ik denk dat hij er genoeg republikeinen+democraten voor kan vinden. Hij gaat het alleen geen pathway to citizenship noemen, want hij begrijpt dat zijn aanhang dit niet wil horen. Waarschijnlijk wordt het heel anders gebracht om zijn aanhang er ook enthousiast voor te krijgen.
Jebquote:Op zaterdag 12 november 2016 14:45 schreef antiderivative het volgende:
In delaatste 18 maanden hebben we ze leren kennen, maar hoe ziet de toekomst er uit voor de hoofdrolspelers van deze verkiezingen:
Lees je nu zelf wat je zegt?quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:56 schreef skysherrif het volgende:
Wat as het verschil in de popular vote eigenlijk tussen de 2?
Mensen hadden dan maar op Sanders moeten stemmen.
Newt twijfelt aan the Donald. Geen kabinetspositie voor hem.twitter:thegarance twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 23:23:58Newt Gingrich admits Trump probably can't get Mexico to pay for his wall. 'But it was a great campaign device.' https://t.co/ysVDwqnVyK reageer retweet
Ik hoop voor die man dat hij echt goede mensen een kabinetspositie geeft en niet idioten als Palin want dan lacht de wereld de VS nog meer uit.quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:24 schreef Nintex het volgende:
Newt twijfelt aan the Donald. Geen kabinetspositie voor hem.twitter:thegarance twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 23:23:58Newt Gingrich admits Trump probably can't get Mexico to pay for his wall. 'But it was a great campaign device.' https://t.co/ysVDwqnVyK reageer retweet
Ja.... dus?quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:09 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Lees je nu zelf wat je zegt?
Een ex first lady, ex sec. of state , meest bekende politica van de US heeft met 54% v. 46% gewonnen van een 340 jarige socialist die eerst niemand kende.
Ze had alle endorsements, alle superdelegates, de media die Bernie veel minder aandacht gaf... en alsnog moest de verkiezing voor haar "een beetje gerigged" worden. Dit zegt genoeg over hoe zij als kandidaat is.
Moet je nagaan dat Bernie veel veel meer independent stemmers trok. Een categorie die waardevol zou zijn in de verkiezingen. Kijk ook naar de kleine donaties die Bernie kreeg, Hillary kwam niet eens ergens in de buurt. Dat zegt ook heel veel over enthousiasme en je ability om mensen op te laten komen dagen tijdens de verkiezingen.
"Do you believe this guy folks? Do you know where he went to honeymoon? The USSR!"quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
http://www.independent.co(...)n-poll-a7412636.html
Bernie Sanders would have easily beaten Donald Trump according to new pre-election poll
would have crushed Donald Trump according to new pre-election poll.
In the wake of the shocking election results, many have wondered what would have happened were the Democratic socialist chosen as the nominee.
The poll, reported by the Huffington Post, found that the Vermont senator would have likely earned 56 per cent of the vote, while Mr Trump would have only received 44 per cent.
Democratic Congressman Alan Grayson, who endorse Mr Sanders during the primaries, commissioned the poll by Gravis Marketing.
Hillary Clinton did not fare quite as well in the poll amongst Independent voters – who could not vote during the primaries, resulting in Mr Sanders' loss to the former Secretary of State. The poll found that Mr Sanders led Ms Clinton among independent voters 55 to 45 per cent. Ms Clinton suffered a major blow Tuesday night from that particular demographic, losing independents to Donald Trump 48 per cent to 42 per cent.
Mr Sanders, 75, has not ruled out another run for the presidency in 2020, but for now he is focused on his Senate re-election campaign in 2018.
"Four years is a long time from now," he told the Associated Press. "We'll take one thing at a time, but I'm not ruling out anything."
Mr Sanders added a sharp criticism of the Democratic Party in the days after their stunning defeat early Wednesday morning.
"It is an embarrassment, I think, to the entire [party] that millions of white working-class people decided to vote for Mr Trump," he said, "which suggests that the Democratic message of standing up for working people no longer holds much sway among workers in this country."
Leuk Bram, maar voor dit allemaal uberhaubt werkelijkheid kon wonnen moest hij eerst de primaries winnen... hij heeft iig zijn links progressieve geluid laten horen en dat zal steeds moeilijker te negeren zijn voor de democraten.quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bernie Sanders would have easily beaten Donald Trump according to new pre-election poll
In the wake of the shocking election results, many have wondered what would have happened were the Democratic socialist chosen as the nominee.
The poll, reported by the Huffington Post, found that the Vermont senator would have likely earned 56 per cent of the vote, while Mr Trump would have only received 44 per cent.
Democratic Congressman Alan Grayson, who endorse Mr Sanders during the primaries, commissioned the poll by Gravis Marketing.
Hillary Clinton did not fare quite as well in the poll amongst Independent voters – who could not vote during the primaries, resulting in Mr Sanders' loss to the former Secretary of State. The poll found that Mr Sanders led Ms Clinton among independent voters 55 to 45 per cent. Ms Clinton suffered a major blow Tuesday night from that particular demographic, losing independents to Donald Trump 48 per cent to 42 per cent.
Mr Sanders, 75, has not ruled out another run for the presidency in 2020, but for now he is focused on his Senate re-election campaign in 2018.
"Four years is a long time from now," he told the Associated Press. "We'll take one thing at a time, but I'm not ruling out anything."
Mr Sanders added a sharp criticism of the Democratic Party in the days after their stunning defeat early Wednesday morning.
"It is an embarrassment, I think, to the entire [party] that millions of white working-class people decided to vote for Mr Trump," he said, "which suggests that the Democratic message of standing up for working people no longer holds much sway among workers in this country."
Winners aren't loserstwitter:davidaxelrod twitterde op zaterdag 12-11-2016 om 15:50:32This says it all: Asked whether he thought his rhetoric had gone too far in the campaign, Mr. Trump responded: "No. I won." reageer retweet
Ja, maar i.t.t. HRC was er weinig negatiefs bloot te leggen, zeker in vergelijking met HRC.quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:49 schreef Nintex het volgende:
Bernie was net zo goed aangeschoten wild in een campagne tegen Trump.
Maar eigenlijk zou je dan dus een peiling Sanders vs. Trump vs. Bloomberg moeten hebben.quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Grappig maar Bloomberg was natuurlijk nooit een serieuze kandidaat. Bij de D had je maar twee kandidaten, eentje handpicked door het establishment die MOEST 'winnen' van het establishment (dank je wel, Wikileaks) en waarvoor vriendjespolitiek en nepotisme werd gebruikt en waar zelfs voor werd gefraudeerd (provisional ballots in California) en 1 moedige uitdager die wist dat het rigged was en dat hij geen enkele kans maakte maar die het toch probeerde omdat hij in ieder geval op die manier een platform zou krijgen en hiermee de progressieve beweging zou stimuleren.quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:53 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Maar eigenlijk zou je dan dus een peiling Sanders vs. Trump vs. Bloomberg moeten hebben.
Dan heb jij er weinig van begrepen. Juist op dit punt wijzen alle 1 vs. 1 peilingen dezelfde kant op. Allemaal! Zoek ze maar op, de 1 vs. 1 peilingen van rond mei en juni. Overal verslaat Sanders HRC en vaak ruim.quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:53 schreef Nintex het volgende:
Conclusies trekken op basis van 1 peiling ook, terwijl alle peilingen er naast zaten
Maar hoe is dat een reactie op mijn post?quote:Op zaterdag 12 november 2016 16:08 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ja dus alles wijst erop dat Bernie het beter zou doen dan Clinton.
.
Waarom was Bloomberg nooit een serieuze kandidaat?quote:Op zaterdag 12 november 2016 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Grappig maar Bloomberg was natuurlijk nooit een serieuze kandidaat. Bij de D had je maar twee kandidaten, eentje handpicked door het establishment die MOEST 'winnen' van het establishment (dank je wel, Wikileaks) en waarvoor vriendjespolitiek en nepotisme werd gebruikt en waar zelfs voor werd gefraudeerd (provisional ballots in California) en 1 moedige uitdager die wist dat het rigged was en dat hij geen enkele kans maakte maar die het toch probeerde omdat hij in ieder geval op die manier een platform zou krijgen en hiermee de progressieve beweging zou stimuleren.
Conclusies trekken op basis van 1 peiling? Really?quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:53 schreef Nintex het volgende:
Conclusies trekken op basis van 1 peiling ook, terwijl alle peilingen er naast zaten
Bloomber vs. Trump in non rigged primary's - in tegenstelling tot die van de Democraten...quote:Op zaterdag 12 november 2016 16:14 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Waarom was Bloomberg nooit een serieuze kandidaat?
Heb echt het idee dat sommige van die Clinton supporters gewoon een mening hebben en hoeveel harde data, bewijzen, cijfers en realiteit je tegen hun mening aangooit, het verandert toch niet. Een soort van cult.quote:Op zaterdag 12 november 2016 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan heb jij er weinig van begrepen. Juist op dit punt wijzen alle 1 vs. 1 peilingen dezelfde kant op. Allemaal! Zoek ze maar op, de 1 vs. 1 peilingen van rond mei en juni. Overal verslaat Sanders HRC en vaak ruim.
Er is dus geen sprake van cherrypicking. Bovendien zitten er geen extreme outliers tussen en al helemaaal geen fantasievoorspellingen zoals de 98% van Huffington Post - waarvan de baas een vriendin van dat HRC-clubje is, zie Wikileaks.
Waarom heb je het over primaries?quote:Op zaterdag 12 november 2016 16:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bloomber vs. Trump in non rigged primary's - in tegenstelling tot die van de Democraten...
No way.
Pijnlijk, nietwaar? De Democraten blijken grotere ratten te zijn dan de Republikeinen.
Bovendien is het voor mij gewoon heel simpel. Trump wint omdat mensen Trump stemmen. Trump wint niet omdat mensen Johnson of Stein stemmen. Zo werkt een verkiezing niet. Je stemt voor iets, niet tegen iets. Je zou ook kunnen stellen dat als meer mensen third party hadden gestemd, Trump geen president was geworden.quote:Op zaterdag 12 november 2016 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Rachel Maddow was aan het janken.
Ze geeft de mensen die op een third party candidate stemden de schuld van de nederlaag van haar grote vriendin HRC.![]()
Domme doos, ze begrijpt nog steeds niet dat:
- die mensen zeker niet noodzakelijk op HRC zouden hebben gestemd (zelfs een deel van de mensen die liever op Sanders of Stein stemde gaf de voorkeur aan de baksteen)
- helemaal niet zouden hebben gestemd als ze niet op een third party candidate hadden kunnen stemmen
Wat ik had gedaan als ik alleen maar tussen HRC en Trump had kunnen kiezen? Met pijn in mijn hart en een dichtgeknepen neus zou ik op Trump hebben gestemd. Jullie weten waarom, omdat enkel die ellende het mogelijk kunnen maken dat er een grote schoonmaak wordt gehouden bij de Democraten, en hopelijk ook bij de Republikeinen.
Op sommige punten is Trump progressiever/populistischer dan Shillary. Dat zegt alles.quote:Op zaterdag 12 november 2016 16:22 schreef OMG het volgende:
Bram, de man die zó progressief is dat hij eigenlijk extreem rechts is..
zoalsquote:Op zaterdag 12 november 2016 16:30 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Op sommige punten is Trump progressiever/populistischer dan Shillary. Dat zegt alles.
Het begint steeds meer op south park te lijkenquote:Op zaterdag 12 november 2016 16:36 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]
was deze al voorbij gekomen?
Trump is anti trade dealsquote:
Als Trump iets doms doet (en die kans is nooit uitgesloten bij hem) wat erger is dan "Grab her by the pussy" dan is een impeachment niet ondenkbaar. Als beelden van hem opduiken waarbij het duidelijk is dat ie met zijn neus in de coke zit, dan heeft zo'n impeachment wel kans van slagen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 16:51 schreef antiderivative het volgende:
Ik ben niet zo van de conspiracies, maar die verhalen dat Reps zoeken naar iets over Trump en mogelijk aansturen op een impeachment zodat een wat meer conservatieve, degelijke Pence het kan overnemen. Was dat al voorbijgekomen?
Toegegeven, het zijn voornamelijk anti-trumpers die zoiets zeggen en het lijkt me electoraal gezien ook niet erg gunstig voor de GOP in de toekomst als ze zoiets zouden doen.
Als er iets impeachmentwaardigs zou zijn, dan verwacht ik dat nog eerder in de hoek van belastingontduiking of iets dergelijks. Al lijkt het hele scenario me wat vergezocht.quote:Op zaterdag 12 november 2016 17:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Als Trump iets doms doet (en die kans is nooit uitgesloten bij hem) wat erger is dan "Grab her by the pussy" dan is een impeachment niet ondenkbaar. Als beelden van hem opduiken waarbij het duidelijk is dat ie met zijn neus in de coke zit, dan heeft zo'n impeachment wel kans van slagen.
Bram is de grootste Bernie fan die er maar is hierquote:Op zaterdag 12 november 2016 16:22 schreef OMG het volgende:
Alleen jammer dit gewoon weggewist kan worden op federaal niveau mocht er iemand in het witte huis komen die er een streep doorheen wil zetten.quote:
Banden herstellen met Rusland bijvoorbeeldquote:
Ik heb al wel eens eerder de vergelijking met moeder Theresa getrokken. Die vond ook dat mensen maar moesten creperen van de pijn opdat ze hun verlossing zouden accepteren.quote:Op zaterdag 12 november 2016 16:22 schreef OMG het volgende:
Mwah de gemiddelde republikein is niet zo erg tegen wiet en laat het liever over aan de staten om te bepalen wat ze willen. De ultra extreme republikeinen aan de andere kant....quote:Op zaterdag 12 november 2016 17:13 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Alleen jammer dit gewoon weggewist kan worden op federaal niveau mocht er iemand in het witte huis komen die er een streep doorheen wil zetten.
Als ze slim zijn laten ze het gewoon gaan. Ze zouden teveel stemmen verliezen waarschijnlijk als ze wiet illegaal maken in al die staten.quote:Op zaterdag 12 november 2016 17:16 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Mwah de gemiddelde republikein is niet zo erg tegen wiet en laat het liever over aan de staten om te bepalen wat ze willen. De ultra extreme republikeinen aan de andere kant....
Hahaha mooi gebackfiredquote:Op zaterdag 12 november 2016 17:14 schreef tralalala het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)r-Trump-stemde.dhtml
Man man man
Gaat ook niet gebeuren dat het illegaal wordt nationaal.quote:Op zaterdag 12 november 2016 17:18 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Als ze slim zijn laten ze het gewoon gaan. Ze zouden teveel stemmen verliezen waarschijnlijk als ze wiet illegaal maken in al die staten.
quote:Op zaterdag 12 november 2016 17:18 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Als ze slim zijn laten ze het gewoon gaan. Ze zouden teveel stemmen verliezen waarschijnlijk als ze wiet illegaal maken in al die staten.
Zou ook wat gek zijn als mensen haar beslissing om een kind op straat te zetten vanwege zijn zogenaamde stem op Trump, zouden toejuichen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 17:20 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hahaha mooi gebackfiredZogenaamd denken dat mensen je zouden steunen als je tegen Trump bent, het heeft toch anders uitgepakt
Gaat niet gebeuren? Dat is al het geval. Vandaar dat er daar ook af en toe federaal ingrijpen plaatsvindt in staten waar de lokale wetgeving anders is. Al isquote:Op zaterdag 12 november 2016 17:20 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Gaat ook niet gebeuren dat het illegaal wordt nationaal.
Hopelijk volgt zijn partij zijn standpunt!quote:
quote:Op zaterdag 12 november 2016 16:23 schreef WammesWaggel het volgende:
De fundamentalistische Saudi prins is niet blij met het feit dat zijn handpop Clinton ook na een donatie van 25 miljoen dollar niet heeft gewonnen.
Saudi bezit Trump niet, dat pleit voor Trump.
tot het zieke af ja, maar er zitten er hier nog een paar, als Bernie al 10 jaar dood is zullen ze hem nog voordragenquote:Op zaterdag 12 november 2016 17:12 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Bram is de grootste Bernie fan die er maar is hier
Dat klopt en dat zagen de mensen van HRC haar team niet in. Vanaf het begin, zelfs voordat bekend was dat Trump überhaupt een kandidaat was (Wikileaks), was de strategie om "at least I am not him" te gebruiken. Hoe konden ze dat al doen voordat bekend was dat Trump een kandidaat zou zijn? Bij de Republikeinen heb je al best wel lang een cultivering van het marginale type waar Trump de climax van is. Ze zagen het aankomen dat er een monster uit de strijd zou komen. Als het niet Trump was geweest dan was het wel Cruz geweest. Een zwakke strategie, precies om de reden die jij aangeeft (je moet positieve redenen geven waarvoor mensen op je willen stemmen, zodat ze überhaupt komen stemmen), en die zelf een bekende actrice aangaf. Van alle kanten kreeg het team van HRC het te horen maar hun hoofd zat zo diep in hun kont terwijl ze in een ivoren toren zaten dat ze er niets mee deden.quote:Op zaterdag 12 november 2016 16:21 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Bovendien is het voor mij gewoon heel simpel. Trump wint omdat mensen Trump stemmen. Trump wint niet omdat mensen Johnson of Stein stemmen. Zo werkt een verkiezing niet. Je stemt voor iets, niet tegen iets. Je zou ook kunnen stellen dat als meer mensen third party hadden gestemd, Trump geen president was geworden.
Dat jij het niet begrijpt weten we inmiddels wel, aan jou besteed ik geen moeite want jij wil het niet begrijpen en jouw hoofd in jouw kontgat houden. Prima hoor, dat is jouw probleem.quote:Op zaterdag 12 november 2016 16:22 schreef OMG het volgende:
Ja, dat vind ik wel triest. Alle oelewappers uit de campagne krijgen een plekje.quote:
Washington insiders, lobbyisten en zijn eigen familie.quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik wel triest. Alle oelewappers uit de campagne krijgen een plekje.
Ik maak daarover niet zo een zorgen. Ik heb geen EU paspoort maar dat van een land dat wel tegen dit soort landen op kan. Inclusief AH. Of mee kan vechten.quote:Op zaterdag 12 november 2016 09:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja dus dat moet snel stoppen en alles terug.
Maar ik denk zomaar dat de USA al weer een plannetje hebt uitgebroed om een deel van Syrie te confisceren en onafhankelijk Koerdistan uit te roepen
Net zei Jonathan Mann het op CNN nog steeds over 290 electoral votes voor Trump.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:55 schreef skysherrif het volgende:
[..]
michigan is volgens mij ook al door een aantal mensen/media voor trump gecalled
Wat Trump gaat doen is nu is wat verkiezing beloftes afzwakken en aanpassen. En zo niet dan wordt het wat meer spannend. Sinds het ontstaan van bijvoorbeeld een staatsraad of een senaat niks nieuws onder de zon. Met wellicht als wat zout en peper een oorlogje hier en daar. Op dat gebied zijn de resultaten van kliekjes op het toneel van de macht altijd hetzelfde.quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Washington insiders, lobbyisten en zijn eigen familie.
D'r zijn nu al kampen las ik vannacht. Ik ben benieuwd of Trump gaat luisteren naar kamp Pence of naar zijn schoonzoon. En Christie zal wel pissig op beide kliekjes zijn.
quote:
Verre van.quote:Op zaterdag 12 november 2016 17:12 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Bram is de grootste Bernie fan die er maar is hier
Verlichte dictatorsquote:
RIP voor HRC en trawanten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Start maar snel de rechtszaak.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Was er niet wat geld vanuit Nederland naar de Clinton Foundation gegaanquote:Op zaterdag 12 november 2016 18:24 schreef Peace99 het volgende:
[..]![]()
Zat hier al op te wachten. Die 25 miljoen van S.A. ... hoe krijgt ie ze terug?
Dat wordt nu al getest met een wellicht verlicht dictator Wilders.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Start maar snel de rechtszaak.
Meer bereiken is niet altijd beter natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Verlichte dictatorsCicero
Kunnen in principe meer bereiken dan Trump, Clinton of een Obama.
Beetje vergelijkbaar met het anti-Zwarte Pieten tuig wat hier loopt te rellen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:19 schreef tralalala het volgende:
Dat schattige blonde meisje in het journaal net dat in elkaar geslagen is door Hillary supporters. Zielig
Ontkenning is het eerste stadium van rouw.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Net zei Jonathan Mann het op CNN nog steeds over 290 electoral votes voor Trump.
Daar kan ik inkomen maar beter is meten. En wordt bijvoorbeeld afgemeten cijfermatig. Hoeveel kiezers, hoeveel soldaten hoeveel succes volle veldslagen bijvoorbeeld. En hoe vaak je vervolgens in de geschiedenis boeken voorkomt.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Meer bereiken is niet altijd beter natuurlijk.
Niet alleen dat, wij behoorden toen der tijd tot de grootste donors (qua categorie). Invloed kopen bij een mogelijke toekomstige president en zo.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:18 schreef vipergts het volgende:
[..]
Was er niet wat geld vanuit Nederland naar de Clinton Foundation gegaan
Daar heeft Fox News hem ook nog steeds op staan. Uitgaande van de publicatiedatum van officiële uitslag van vier jaar geleden kan het nog ruim twee maanden duren voor we de definitieve uitslag krijgen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Net zei Jonathan Mann het op CNN nog steeds over 290 electoral votes voor Trump.
Ik kan niet echt wat maken van deze post, maar je probeert te zeggen dat je objectief kunt meten hoe goed iemand regeert? Lijkt me nogal afhankelijk van politieke voorkeuren en prioriteiten.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daar kan ik inkomen maar beter is meten. En wordt bijvoorbeeld afgemeten cijfermatig. Hoeveel kiezers, hoeveel soldaten hoeveel succes volle veldslagen bijvoorbeeld. En hoe vaak je vervolgens in de geschiedenis boeken voorkomt.Dat wordt vaak als beter gezien.
Eens even op Youtube zoeken.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:19 schreef tralalala het volgende:
Dat schattige blonde meisje in het journaal net dat in elkaar geslagen is door Hillary supporters. Zielig
Bij Obama was ook weinigs negatiefs te melden. De GOP verzint wel wat. Ze zijn er meesters in. Birther movement en secret-muslim aanvallen zijn immers pure armoe geweest om echt wat te vinden, maar het heeft Obama heel veel hoofdbrekens gekost.quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, maar i.t.t. HRC was er weinig negatiefs bloot te leggen, zeker in vergelijking met HRC.
Vind deze ijstersterk.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk louter toeval maar het is wel mooie symboliek: [...]
Ja, inderdaad. Ze projecteren zichzelf op de mensen die ze haten. Haat, verdeeldheid zaaien, onverdraagzaamheid en racisme. Je komt het wel erg veel tegen...quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:24 schreef kibo het volgende:
[..]
Beetje vergelijkbaar met het anti-Zwarte Pieten tuig wat hier loopt te rellen.
Straatterreur komt van links, dat is de realiteit
Nee, snap wat je bedoelt. Maar ik moet zeggen dat ik vond dat ze het in de verkiezingsnacht goed deden. Vooral Wolf Blitzer, John King en Jake Tapper vond ik goed en neutraal (behalve dan misschien dat ze aan het eind leken te wachten met het callen van cruciale staten). En zelfs Andersoon Cooper was positief over Trump en noemde hem iets van 'the best raw political talent of the last 100 years.'quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ontkenning is het eerste stadium van rouw.
In alle ernst, ik begrijp niet dat er überhaupt nog mensen kijken naar CNN. Misschien om eens goed te lachen met hun onbenulligheid of zo.
Oké, dank je wel.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:27 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Daar heeft Fox News hem ook nog steeds op staan. Uitgaande van de publicatiedatum van officiële uitslag van vier jaar geleden kan het nog ruim twee maanden duren voor we de definitieve uitslag krijgen.
Interessant punt, want het zou betekenen dat je achteraf nooit kunt vaststellen of een president het goed heeft gedaan. Er zijn altijd wel dingen goed gedaan en dingen slecht gedaan, maar je wordt het gelet op politieke voorkeuren niet eens over de criteria. Dat vind ik wel jammer.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan niet echt wat maken van deze post, maar je probeert te zeggen dat je objectief kunt meten hoe goed iemand regeert? Lijkt me nogal afhankelijk van politieke voorkeuren en prioriteiten.
Correct.quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:04 schreef studentje7 het volgende:
Mensen die niet willen geloven dat Bernie zou winnen.
Het is niet dat we dat zeggen omdat we zulke Bernie fans zijn. Elizabeth Warren zou ook hebben gewonnen. Biden zou ook hebben gewonnen.
Als HRC niet zo arrogant was geweest en een progressievere campagne had gevoerd en Bernie of Warren als VP had genomen had ze ook wel gewonnen. Een goede VP had misschien net die 2% verchil in WI PA en MI goed kunnen maken.
http://europe.newsweek.co(...)esident-520272?rm=euquote:From Iran to Chile, covert CIA-backed operations were responsible for installing leaders friendly to the U.S. in countries around the world in an attempt to gain supremacy over the then-Soviet Union during the Cold War. Russia seems to have taken a page from the U.S. playbook and one upped it, as it may have significantly contributed to the election of Donald Trump as the next president of the United States.
Het probleem is dit, een zender die minstens 4 keer een spreker afkapte met als smoes een technische storing of een meer prominent item (boybandjequote:Op zaterdag 12 november 2016 20:43 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, snap wat je bedoelt. Maar ik moet zeggen dat ik vond dat ze het in de verkiezingsnacht goed deden. Vooral Wolf Blitzer, John King en Jake Tapper vond ik goed en neutraal (behalve dan misschien dat ze aan het eind leken te wachten met het callen van cruciale staten). En zelfs Andersoon Cooper was positief over Trump en noemde hem iets van 'the best raw political talent of the last 100 years.'
quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eens even op Youtube zoeken.
Weinig verrassend. Kijk naar de openbare documenten uit de jaren 40/50 en je ziet precies hetzelfde. Het zou pas verrassend zijn als ze dit beleid hadden aangepast. Het is natuurlijk wel mooi dat het nu zwart op wit staat.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
http://europe.newsweek.co(...)esident-520272?rm=eu
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik wel triest. Alle oelewappers uit de campagne krijgen een plekje.
Heerlijke gitaarlijn.quote:
Thanks, ik was ondertussen wat afgeleid door andere filmpjes.quote:
Je kunt er best veel over zeggen. Als een kandidaat zegt het minimumloon te gaan afschaffen en hij of zij bereikt dat, dan kun je dat als 'goed gedaan' beschouwen. Of het ook wenselijk is dat is een politieke kwestie.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Interessant punt, want het zou betekenen dat je achteraf nooit kunt vaststellen of een president het goed heeft gedaan. Er zijn altijd wel dingen goed gedaan en dingen slecht gedaan, maar je wordt het gelet op politieke voorkeuren niet eens over de criteria. Dat vind ik wel jammer.
Je bent hoop ik niet verbaasd dat een politicus een oplichter blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:20 schreef vigen98 het volgende:
Oh man. The bullshit is stacked so high you need wings to get around it.quote:Op zaterdag 12 november 2016 21:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je bent hoop ik niet verbaasd dat een politicus een oplichter blijkt te zijn.Zeker niet in dit geval.
Pech voor je als je een reli-arts hebt en in ruil daarvoor beschermt Trump Big Pharma door je geen goedkopere medicijnen in te laten voeren.quote:The Washington Post reported that Trump has revised his health care agenda to steer it more in line with Republican Party orthodoxy.
The paper said the presidential transition website has been edited to now include allowing health care workers to not perform acts that would violate their religious or moral beliefs and to "protect innocent human life from conception to natural death."
The paper also said the website omits Trump's call to allow Americans to import prescription drugs from other countries where they are sold at lower prices.
wat is het minimumloon waard als er in Engeland flink onder dat loon wordt gewerkt en ook hier dubbel uren gedraaid ,moeten wordenquote:Op zaterdag 12 november 2016 21:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt er best veel over zeggen. Als een kandidaat zegt het minimumloon te gaan afschaffen en hij of zij bereikt dat, dan kun je dat als 'goed gedaan' beschouwen. Of het ook wenselijk is dat is een politieke kwestie.
Het is een technocratische misvatting om te doen alsof politiek slechts het maken van de juiste keuze is.
Je kunt een bestuur natuurlijk wel op vele vlakken beoordelen. Ontwikkelingen op het gebied van de economie of criminaliteit kun je proberen te relateren aan gevoerd beleid, maar ook dat is nog best lastig en bovendien zeggen macrocijfers lang niet alles.
En dan is er nog Donna Brazilquote:Op zaterdag 12 november 2016 20:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het probleem is dit, een zender die minstens 4 keer een spreker afkapte met als smoes een technische storing of een meer prominent item (boybandje) omdat de spreker iets negatiefs zei over ongekroonde koningin Hillary Rodham Corrupt kan je niet meer serieus nemen.
Ik heb niet het idee dat je het punt helemaal begrepen hebt.quote:Op zaterdag 12 november 2016 21:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat is het minimumloon waard als er in Engeland flink onder dat loon wordt gewerkt en ook hier dubbel uren gedraaid ,moeten worden
Ze doen wat Trump heeft opgeroepen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 22:11 schreef kibo het volgende:
Weet iemand waar die anti-Trump rellers nu eigenlijk op uit zijn?
Willen ze de democratie opheffen?
Biden en Warren misschien wel. Ik blijf toch denken dat als Bernie op Super Tuesday had gewonnen, dat Bloomberg dan meegedaan zou hebben als gematigd alternatief. En dan had het alle kanten op kunnen gaan. Want ik denk dat hij in tegenstelling tot Johnson en Stein wel bij de debatten aanwezig zou zijn geweest.quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:04 schreef studentje7 het volgende:
Mensen die niet willen geloven dat Bernie zou winnen.
Het is niet dat we dat zeggen omdat we zulke Bernie fans zijn. Elizabeth Warren zou ook hebben gewonnen. Biden zou ook hebben gewonnen.
Als HRC niet zo arrogant was geweest en een progressievere campagne had gevoerd en Bernie of Warren als VP had genomen had ze ook wel gewonnen. Een goede VP had misschien net die 2% verchil in WI PA en MI goed kunnen maken.
Onrust veroorzaken op bevel van Soros.quote:Op zaterdag 12 november 2016 22:11 schreef kibo het volgende:
Ik ben bij dit soort posts altijd bang dat mensen die serieus denken.quote:Op zaterdag 12 november 2016 22:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Onrust veroorzaken op bevel van Soros.
Lekker boeiend.quote:Op zaterdag 12 november 2016 22:41 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens denken dat de VS een ware democratie isHet is een constitutionele republiek.
Een ware democratie is sowieso een beetje een non-term. Democratie kent vele niveaus en vormen. Eén vorm de ware noemen lijkt me niet juist.quote:Op zaterdag 12 november 2016 22:41 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens denken dat de VS een ware democratie isHet is een constitutionele republiek.
quote:"Clinton wijt nederlaag aan FBI"
Hillary Clinton heeft in een gesprek
met campagnedonoren de schuld voor haar
mislukte gooi naar het presidentschap
bij de FBI gelegd.Dat zeggen bronnen
tegen persbureau Reuters en The New
York Times.FBI-directeur Comey zou haar
campagne hebben genekt door opnieuw
twijfel te zaaien over haar e-mails.
Comey stuurde ruim een week voor de
stembusgang een brief naar het Congres.
Er stond in dat er meer mails gevonden
waren en dat er nieuw onderzoek naar
Clinton zou komen vanwege het gebruik
van een privé-e-mailserver.
Kort voor de verkiezingen zei de FBI
dat de mails niets nieuws bevatten.
Bron: TT
Daar kan ze best wel eens gelijk in hebben. In de dagelijkse IBD/TIPP-poll (één van de weinigen die de winst voor Trump voorspelden) was het moment dat Comey bekendmaakte het onderzoek naar Clinton te heropenen het kantelmoment.quote:
Dan ligt het toch echt nog altijd aan haar zelf. Corrupte heks,quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Daar kan ze best wel eens gelijk in hebben. In de dagelijkse IBD/TIPP-poll (één van de weinigen die de winst voor Trump voorspelden) was het moment dat Comey bekendmaakte het onderzoek naar Clinton te heropenen het kantelmoment.
National polls die Trump in landelijke polls op winst hadden, hadden het natuurlijk fout. Clinton heeft de national vote gewonnen (en de marge neemt flink toe).quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Daar kan ze best wel eens gelijk in hebben. In de dagelijkse IBD/TIPP-poll (één van de weinigen die de winst voor Trump voorspelden) was het moment dat Comey bekendmaakte het onderzoek naar Clinton te heropenen het kantelmoment.
Getuige dit bericht mag de wereld God wel op haar blote knieën bedanken dat die heks het niet is geworden.quote:
echt he... alsof alles wat ze met de emails heeft gedaan normaal is.quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dan ligt het toch echt nog altijd aan haar zelf. Corrupte heks,
Ja, 574.064 voorsprong voor Clinton op dit moment:quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:31 schreef PippenScottie het volgende:
Clinton heeft de national vote gewonnen (en de marge neemt flink toe).
Trump haalt cijfers die grofweg in het verlengde liggen van McCain en Romney, spreekt dus nauwelijks nieuwe volgelingen aan.quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, 574.064 voorsprong voor Clinton op dit moment:
60.839.922 (47.8%) Clinton
60.265.858 (47.3%) Trump
04.152.009 (03.3%) Johnson
01.250.391 (01.0%) Stein
Het zou me niks verbazen als er toch nog een hoop christelijke Republikeinen thuis gebleven zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Trump haalt cijfers die grofweg in het verlengde liggen van McCain en Romney, spreekt dus nauwelijks nieuwe volgelingen aan.
Lijkt toch meer op desinteresse bij een deel van het publiek dan op veel "fuck you, establishment" stemmen voor Trump.
Er is wel een switch geweest. Clinton presteerde boven verwachting in staten met een bovengemiddeld hoog opgeleide bevolking.quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Trump haalt cijfers die grofweg in het verlengde liggen van McCain en Romney, spreekt dus nauwelijks nieuwe volgelingen aan.
Lijkt toch meer op desinteresse bij een deel van het publiek dan op veel "fuck you, establishment" stemmen voor Trump.
Er is wel een quote in de bijbel "And God hath said: grabeth them by thyn pussieth" waarmee hij veel christelijke volgelingen heeft gekregen.quote:Op zondag 13 november 2016 00:02 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als er toch nog een hoop christelijke Republikeinen thuis gebleven zijn.
Had ze maar geen emails moeten deleten toen de FBI haar vroeg om geen emails te deleten.quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 november 2016 00:18 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]
Paula Deen met Trump's gezicht.
Ja, het is moeilijk voor te stellen dat anderen bij die zender niet wisten dat dit gebeurt.quote:Op zaterdag 12 november 2016 22:01 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En dan is er nog Donna Brazil
Volgens boze tongen zit Soros erachter. Je weet wel, diezelfde man die zich ook met ons Oekraïne-referendum en het Brexit-referundum bemoeide. Waarom? Geen idee. Hij heeft in ieder gevavl vele stictingen. Typ zijn naam maar eens in op Wikileaks en op Duckduckgo in combinatie met Wikileaks.quote:Op zaterdag 12 november 2016 22:11 schreef kibo het volgende:
Je kan zeggen wat je wil maar hij houdt woord, hij probeert de revolutie te leiden.quote:Op zaterdag 12 november 2016 22:15 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ze doen wat Trump heeft opgeroepen.
[ afbeelding ]
quote:
En? Als zij zich normaal had gedragen dan had de FBI niet een onderzoek hoeven te starten. De FBI is ook de politie van de politiek (onofficieel), ze willen duidelijk maken dat voor hen niemand boven de wet staat. Dat siert hen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Kan Obama eigenlijk Comey ook op staande voet ontslaan? Of misschien hem vervolgen?quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Alsjeblieft, zo gemakkelijk is het.quote:Op zondag 13 november 2016 00:29 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Kan Obama eigenlijk Comey ook op staande voet ontslaan? Of misschien hem vervolgen?
Ja, maar je moet het wel in het perspectief van een groot land zien. Uitgedrukt in procentpunt kan je stellen dat HRC nipt de popular vote heeft gewonnen. Belangrijker vind ik dat er geldige stemmen zijn geschrapt doordat ze lijsten hebben gebruikt om namen te checken. Als je toevallig dezelfde voor- en achternaam hebt als iemand anders in dezelfde of een andere staat...quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:31 schreef PippenScottie het volgende:
Clinton heeft de national vote gewonnen (en de marge neemt flink toe).
Gewoon Coney de doodstraf geven en uitvoeren voordat Trump president isquote:Op zondag 13 november 2016 00:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alsjeblieft, zo gemakkelijk is het.
https://www.google.nl/?gf(...)ire+the+fbi+director
Dit is nu typisch een van die vragen die al veel mensen hebben gesteld en die al is beantwoord.![]()
Het korte antwoord is blijkbaar dat Obama hem kan ontslaan, het lange antwoord lijkt te zijn dat het niet heel erg gemakkelijk is.
Hoe vet zou het trouwens zijn als Obama hem ontslaat en Trump als eerste handeling hem opnieuw benoemt?![]()
Dafuckquote:Op zondag 13 november 2016 00:40 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Gewoon Coney de doodstraf geven en uitvoeren voordat Trump president is
Osama Bin Laden style![]()
Dat kan de advocaat wel genoeg vertragen, Trump kan dan gratie verlenen.quote:Op zondag 13 november 2016 00:40 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Gewoon Coney de doodstraf geven en uitvoeren voordat Trump president is
Osama Bin Laden style![]()
Mijn punt is dat de IBD/TIPP en de LA Times poll niet de nostradamussen zijn zoals wordt beweerd.quote:Op zondag 13 november 2016 00:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, maar je moet het wel in het perspectief van een groot land zien. Uitgedrukt in procentpunt kan je stellen dat HRC nipt de popular vote heeft gewonnen. Belangrijker vind ik dat er geldige stemmen zijn geschrapt doordat ze lijsten hebben gebruikt om namen te checken. Als je toevallig dezelfde voor- en achternaam hebt als iemand anders in dezelfde of een andere staat...
The Best Democracy Money Can Buy (2016) - IMDb
Een koekje van eigen deeg voor HRC maar evengoed ernstig.
Dat is inderdaad (ik lees tussen de regels) meer dan wat ik had verwacht, op dit moment staat op Wikipedia 0,45% vermeld. Nu is het volstrekt helder dat niet alle stemmen hierin zijn opgenomen maar van dat naar >2 procentpunt is een fors gat. We zullen het gaan zien.quote:Op zondag 13 november 2016 00:46 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de IBD/TIPP en de LA Times poll niet de nostradamussen zijn zoals wordt beweerd.
Ze voorspelden dat Trump de popular vote zou winnen en hebben dus ongelijk.
Ik begrijp dat het nog weken kan duren voor alle stemmen geteld zijn en dat projecties op basis van nog missende stemmen er op wijzen dat Clinton met twee procentpunten de national vote gaat winnen.
Dat is een paar miljoen stemmen verschil.
Dan weet je in ieder geval zeker dat HRC gelijk had.quote:Op zondag 13 november 2016 00:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe vet zou het trouwens zijn als Obama hem ontslaat en Trump als eerste handeling hem opnieuw benoemt?![]()
Vond ik ook, maar als het gros van de missende stemmen uit Californië komt kan het nog flink oplopen.quote:Op zondag 13 november 2016 00:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad (ik lees tussen de regels) meer dan wat ik had verwacht, op dit moment staat op Wikipedia 0,45% vermeld. Nu is het volstrekt helder dat niet alle stemmen hierin zijn opgenomen maar van dat naar >2 procentpunt is een fors gat.
D'uh, dat is nu precies de reden dat ik hoopte dat Trump zou winnen. Liever Stein maar dat kan niet in hun systeem dus dan maar Trump...quote:Op zondag 13 november 2016 00:43 schreef vigen98 het volgende:
De democraten zijn enorm verdeeld nu. De progressieven en de establishment van de DNC zijn op oorlogspad maar dit keer tegen elkaar.
Hoe kan het eigenlijk dat er dagen na de verkiezingen nog steeds miljoenen stemmen niet zijn geteld?quote:Op zondag 13 november 2016 00:46 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de IBD/TIPP en de LA Times poll niet de nostradamussen zijn zoals wordt beweerd.
Ze voorspelden dat Trump de popular vote zou winnen en hebben dus ongelijk.
Ik begrijp dat het nog weken kan duren voor alle stemmen geteld zijn en dat projecties op basis van nog missende stemmen er op wijzen dat Clinton met twee procentpunten de national vote gaat winnen.
Dat is een paar miljoen stemmen verschil.
Een redelijk idee (maar waarom niet gewoon landelijk meeste stemmen gelden, als je toch het systeem wil aanpassen?), maar dit gaat never nooit geïmplementeerd worden.quote:Op zondag 13 november 2016 00:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad (ik lees tussen de regels) meer dan wat ik had verwacht, op dit moment staat op Wikipedia 0,45% vermeld. Nu is het volstrekt helder dat niet alle stemmen hierin zijn opgenomen maar van dat naar >2 procentpunt is een fors gat. We zullen het gaan zien.
Mijn idee om het stelsel aan te passen: elke staat X procent kiesmannen geven (niet met gehele getallen werken!) op basis van het deel van de populatie van heel de USA en met die gewogen gewichten werken, binnen elke staata volgens de verhoudingen de kiesmannen verdelen. Vanzelfsprekend ga je het dan geen kiesmannen meer moeten noemen.
Waarom zo omslachtig? Ik vind het waardevol dat je er rekening mee houdt dat in de ene staat het opkomstpercentage hoger ligt dan in de andere.
Echter hebben ze grotere problemen dan dat.![]()
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 13 november 2016 01:03 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Een redelijk idee (maar waarom niet gewoon landelijk meeste stemmen gelden, als je toch het systeem wil aanpassen?), maar dit gaat never nooit geïmplementeerd worden.
Zal nooit genoeg steun voor zijn.
'Regionale' opkomstpercentageverschillen. Het doel is in ieder geval om ervoor te zorgen dat je alle regio's op basis van een ratio (maar welke? Zou je bijvoorbeeld het oppervlakte ook moeten meewegen?) elke staat een gewicht geeft. Stel dat ze in een deel van het land meer disenfranchised zijn dan in een ander deel van het land dan zou je met enkel een nationale weging het deel wat minder disenfranchised is meer gewicht geven waarmee het volk slechter vertegenwoordigd zou worden.quote:maar waarom niet gewoon landelijk meeste stemmen gelden, als je toch het systeem wil aanpassen?
Comey heeft gewoon zijn eigen hachje willen redden en zijn eerdere discutabele politieke beslissing die hem op veel kritiek van de republikeinen was komen te staan compenseren met een tweede discutabele politieke beslissing. Het is dan ook veelzeggend dat jij vindt dat dergelijk opportunisme hem siert.quote:Op zondag 13 november 2016 00:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De FBI is ook de politie van de politiek (onofficieel), ze willen duidelijk maken dat voor hen niemand boven de wet staat. Dat siert hen.
Ik heb het helemaal niet over de persoon gehad, ik had het over de organisatie!quote:Op zondag 13 november 2016 01:06 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Comey heeft gewoon zijn eigen hachje willen redden en zijn eerdere discutabele politieke beslissing die hem op veel kritiek van de republikeinen was komen te staan compenseren met een tweede disutabele politieke beslissing. Het is dan ook veelzeggend dat jij vindt dat dergelijk opportunisme hem siert.
Hier het artikel waar gespeculeerd wordt over de 2% marge.quote:Op zondag 13 november 2016 01:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hoe kan het eigenlijk dat er dagen na de verkiezingen nog steeds miljoenen stemmen niet zijn geteld?
Tja, hooguit kan je voor de volgende keer de regels aanpassen, dat kan je niet doen tijdens of net na de wedstrijd voor de wedstrijd die speelt of al is gespeeld. Dat mensen er moeite mee hebben om zich erbij neer te leggen is begrijpelijk maar dat hadden ze ongeveer twee jaar geleden moeten aankaarten. Of over twee jaar voor de verkiezing van 2020.quote:Op zondag 13 november 2016 01:08 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Hier het artikel waar gespeculeerd wordt over de 2% marge.
Nog zo'n 7 miljoen stemmen moeten nog geteld worden. Vooral absentee ballots en stemmen per post.
http://www.theatlantic.co(...)row-and-grow/507455/
Als het verschil daadwerkelijk zo'n twee a drie miljoen stemmen wordt, zal dat toch koren op de molen zijn van de criticasters van Trump.
Dat klinkt wel als een praktisch bezwaar voor het hanteren van de popular vote, want dat zou mogelijk betekenen dat je pas weken later de winnaar van de verkiezingen zou kunnen aanwijzen.quote:Op zondag 13 november 2016 01:08 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Hier het artikel waar gespeculeerd wordt over de 2% marge.
Nog zo'n 7 miljoen stemmen moeten nog geteld worden. Vooral absentee ballots en stemmen per post.
http://www.theatlantic.co(...)row-and-grow/507455/
Als het verschil daadwerkelijk zo'n twee a drie miljoen stemmen wordt, zal dat toch koren op de molen zijn van de criticasters van Trump.
Nee, als jij het artikel leest dan zie jij waarom dat niet zo is in dit specifieke geval.quote:Op zondag 13 november 2016 01:14 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat klinkt wel als een praktisch bezwaar voor het hanteren van de popular vote, want dat zou mogelijk betekenen dat je pas weken later de winnaar van de verkiezingen zou kunnen aanwijzen.
Als je uit zou gaan van de popular vote, dan kun je niet op basis van aannames de winnaar uitroepen als er nog 7 miljoen stemmen moeten worden geteld en het verschil tussen de kandidaten ongeveer een half miljoen stemmen is.quote:Op zondag 13 november 2016 01:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, als jij het artikel leest dan zie jij waarom dat niet zo is in dit specifieke geval.
Dat klinkt best wel logisch, communicerende vaten...quote:Op zondag 13 november 2016 00:03 schreef PippenScottie het volgende:
Er is wel een switch geweest. Clinton presteerde boven verwachting in staten met een bovengemiddeld hoog opgeleide bevolking.
Ze verloor daarentegen veel steun in staten waar de bevolking lager opgeleid is.
Niet noodzakelijk...het staat in het artikel uitgelegd waarom het in dit geval geen probleem zou moeten zijn.quote:Op zondag 13 november 2016 01:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je uit zou gaan van de popular vote, dan kun je niet op basis van aannames de winnaar uitroepen als er nog 7 miljoen stemmen moeten worden geteld en het verschil tussen de kandidaten ongeveer een half miljoen stemmen is.
Je wil niet het medium zijn dat de verkeerde persoon tot winnaar uitroept op basis van verkeerde aannames, hoe voor de hand liggend die wellicht ook waren.quote:Op zondag 13 november 2016 01:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk...het staat in het artikel uitgelegd waarom het in dit geval geen probleem zou moeten zijn.
wat was haar campaign toch goed bezigtwitter:RameshPonnuru twitterde op zondag 13-11-2016 om 02:06:01in last weeks, Clinton and allies had more ads "in Omaha than in the states of Michigan and Wisconsin combined" https://t.co/Ux34Nuq4gg reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |