Iedereen, zeker in amerika was er eigenlijk van overtuigd dat jeb bush ging winnen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Clinton vs Bush in 2016? Wanneer zijn mensen daarvan overtuigd geweest dan
Lijkt mij ook een interessante racequote:Op zaterdag 12 november 2016 13:28 schreef BaasBanaan het volgende:
Mij had een race tussen Sanders, Bloomberg en Sanders trouwens wel interessant geleken. Dat leek begin dit jaar nog een optie te zijn.
Apart, ik heb altijd gedacht dat Jeb Bush er als een lulletje rozenwater bij bleef hangen de hele tijd. Ik kan me ook geen moment herinneren dat hij bij de bookmakers in de top-2/3 stond als meest waarschijnlijke Republikeinse kandidaat, dat waren twee jaar geleden volgens mij al Trump (die sowieso), Cruz en Rubio.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Iedereen, zeker in amerika was er eigenlijk van overtuigd dat jeb bush ging winnen.
Denk ook wel dat qua beleid jeb bush het best aardig zou doen, beter dan zijn broer.
quote:Dark Horse: 40 to 1
The last dark horse to win the nomination was Wendell Willkie in 1940; so think Indiana: Governor Mike Pence could be a candidate. Then there's former Senator Rick Santorum, who won the Iowa caucuses in 2012 but did so against an exceptionally weak field. John Kasich, the governor of Ohio, should be on the list, but his acceptance of the Medicaid expansion, which is good for the Buckeye state, is lousy for Republican primaries. In this island of uncertainty, there is one sure bet: The nominee won't be Donald Trump.
Tot juli 2015 was hij de frontrunner in de peilingen. Hij ging eigenlijk op z'n bek toen hij het echt rechtstreeks tegen kandidaten als Trump op moest nemen. Maar in de tijd dat er nog geen debatten waren en eigenlijk alles nog gebaseerd was op interviews, persberichten en dergelijke leek hij best kansrijk. Hij werd gezien als een intelligentere Bush dan z'n broer en een die de latino/hispanic stemmen zou kunnen winnen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Apart, ik heb altijd gedacht dat Jeb Bush er als een lulletje rozenwater bij bleef hangen de hele tijd. Ik kan me ook geen moment herinneren dat hij bij de bookmakers in de top-2/3 stond als meest waarschijnlijke Republikeinse kandidaat, dat waren twee jaar geleden volgens mij al Trump (die sowieso), Cruz en Rubio.
Hij had gewoon veel geld gekregen om campagne mee te voeren. Maar flopte op de campaign trail. Nam zelfs op een gegeven moment zijn moeder mee op campagne.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:40 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Tot juli 2015 was hij de frontrunner in de peilingen. Hij ging eigenlijk op z'n bek toen hij het echt rechtstreeks tegen kandidaten als Trump op moest nemen. Maar in de tijd dat er nog geen debatten waren en eigenlijk alles nog gebaseerd was op interviews, persberichten en dergelijke leek hij best kansrijk. Hij werd gezien als een intelligentere Bush dan z'n broer en een die de latino/hispanic stemmen zou kunnen winnen.
Ik blijf erbij dat hij gewed heeft met een vriend om een kratje en dat hij op 20 januari nadat hij ingezworen is zegt . Vladimir Ik krijg een kratje van je, Mike jouw beurt. Zou een mooi What the fuck moment voor de wereld zijnquote:Op zaterdag 12 november 2016 12:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zou het dan puur zijn ego geweest zijn, het "ik wil nooit verliezen, met wat dan ook" dat hij zo hard bleef werken om president te worden, je kan zeggen wat je wil, maar in de laatste 48 uur is hij naar zo'n 10 rallies geweest?
Zo'n klein wereldje van bestuurders wordt doof en blind voor de maatschappij. Daar hebben zowel het democratische als republikeinse establishment in gefaald.quote:
Ik weet nog wel dat ik dat als enige mogelijkheid zag voor Trump om te winnen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Lijkt mij ook een interessante race
Whehe, kijk dit filmpjequote:Op zaterdag 12 november 2016 13:36 schreef heywoodu het volgende:
Artikeltje uit 2014 over de odds. Bush stond bovenaan met zo'n 20% kans
https://www.bloomberg.com(...)an-field-by-the-odds
[..]
Twee jaar geleden waren Trump en Cruz absoluut niet de favorieten. Bush was de favoriet. Andere kanshebbers waren toen Romney, Walker en Rubioquote:Op zaterdag 12 november 2016 13:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Apart, ik heb altijd gedacht dat Jeb Bush er als een lulletje rozenwater bij bleef hangen de hele tijd. Ik kan me ook geen moment herinneren dat hij bij de bookmakers in de top-2/3 stond als meest waarschijnlijke Republikeinse kandidaat, dat waren twee jaar geleden volgens mij al Trump (die sowieso), Cruz en Rubio.
Volgens mij is iedereen wel eens favoriet geweestquote:Op zaterdag 12 november 2016 13:42 schreef L3gend het volgende:
[..]
Twee jaar geleden waren Trump en Cruz absoluut niet de favorieten. Bush was de favoriet. Andere kanshebbers waren toen Romney, Walker en Rubio
Mja, ik ben sowieso niet zo'n voorstander van term limits. Als iemand de steun heeft van het volk moet die gewoon gekozen worden. Het komt ook voort uit angst voor een populaire kandidaat zoals FDR. Die het gewoon best prima gedaan heeft. En dat bestuurderswereldje is sowieso vrij klein volgens mij. Alhoewel dat misschien weer komt doordat senatoren e.d. geen limieten hebben en soms decennialang kunnen blijven zitten. Dus voor mij is het ook niet helemaal dat ik overtuigd ben van m'n standpunt.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo'n klein wereldje van bestuurders wordt doof en blind voor de maatschappij. Daar hebben zowel het democratische als republikeinse establishment in gefaald.
De democraten Mogen nu naar de oppositie en de republikeinen zijn nog wel even zoet met de streken van Trump
https://www.google.nl/amp(...)tsgreep-van-fbi.htmlquote:De overwinning van Donald Trump is een direct gevolg van het ingrijpen van FBI-directeur James Comey. Dat zegt Sidney Blumenthal, adviseur en vriend van de Clintons, tegen Nieuwsuur.
Elf dagen voor de verkiezingen maakte Comey bekend het onderzoek naar de e-mails van Hillary Clinton te heropenen. Twee dagen voor de verkiezingsdag deelde de FBI-directeur mee dat er niets strafbaars gevonden was.
In de negen dagen dat het onderzoek duurde, is de voorsprong van Clinton in rook opgegaan, aldus Blumenthal. Hij noemt dit een coup d'état van FBI-agenten in New York, onder invloed van de Republikeinse politicus, Trump-aanhanger en voormalig burgemeester van New York Rudolph Giuliani.
Bekijk
"Het was een coup door rechtse FBI-agenten"
Trump heeft beloofd corruptie en vriendjespolitiek in Washington uit te bannen. Volgens Blumenthal omringt Trump zich nu als president in spe met figuren die alleen maar uit zijn op eigen gewin. "Dit wordt de meest corrupte regering ooit."
Contract gebroken
Blumenthal meent dat de campagne van Trump gebaseerd is op racisme en uitsluiting. Het sociaal contract dat Democratische en Republikeinse presidenten met het Amerikaanse volk gesloten hebben aan het begin van de vorige eeuw, wordt volgens Blumenthal door Trump gebroken.
Blumenthal zegt verder dat hij niet graag in de Baltische staten zou willen wonen. Donald Trump heeft zich volgens hem tijdens de campagne opgesteld als zetbaas van de Russische president Vladimir Poetin.
Bekijk
Clinton-adviseur: overwinning Trump is staatsgreep van FBI
Blumenthal heeft onlangs een biografie geschreven over Abraham Lincoln, de president die de slavernij afschafte. Toen scheidde het zuiden van het land zich af en begon de Amerikaanse burgeroorlog. Volgens Blumenthal is er nu een koude burgeroorlog begonnen in de VS.
Politiek-journalist Sidney Blumenthal is een vriend en naaste adviseur van de Clintons. Al tijdens het presidentschap van Bill Clinton in de jaren negentig was hij een van de belangrijkste raadsmannen in het Witte Huis. Hij werd adviseur van Hillary Clinton toen ze haar eerste presidentscampagne begon. Vrienden noemen hem 'het brein van Hillary'.
Blumenthal schreef talloze boeken en bracht dus recent een boek uit over president Abraham Lincoln. Zaterdag spreekt hij op de Nexus-conferentie 'What will save the World'. Hiervoor zijn nog kaarten verkrijgbaar.
Toen had Trump ook nog niet gezegd dat hij meedeed. Er werd misschien wel wat naar gehint, maar dat was bij Trump wel vaker het geval. Daar werd eigenlijk als sinds 1988 over gespeculeerd bij de meeste verkiezingen. Maar vooral bij de verkiezing van 2012 natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:42 schreef L3gend het volgende:
[..]
Twee jaar geleden waren Trump en Cruz absoluut niet de favorieten. Bush was de favoriet. Andere kanshebbers waren toen Romney, Walker en Rubio
Ergens toch wel een kwaliteit van trump, goed geroken wanneer hij het best kon instappen en goed geroken dat hij die rust belt gewoon kon winnen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:47 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Toen had Trump ook nog niet gezegd dat hij meedeed. Er werd misschien wel wat naar gehint, maar dat was bij Trump wel vaker het geval. Daar werd eigenlijk als sinds 1988 over gespeculeerd bij de meeste verkiezingen. Maar vooral bij de verkiezing van 2012 natuurlijk.
Dat vergeten sommige mensen hier. Er zou nooit een Sanders vs Trump komen, Bloombeg zag zo'n race als enige kans om te winnen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:28 schreef BaasBanaan het volgende:
Mij had een race tussen Sanders, Bloomberg en Sanders trouwens wel interessant geleken. Dat leek begin dit jaar nog een optie te zijn.
2012 had hij ook niet gewonnen denk ik. Sowieso is het altijd tricky om het op te nemen tegen een zittende president. En ik vond z'n excuus over de ervaring van z'n kinderen wel een goede ook eigenlijk.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ergens toch wel een kwaliteit van trump, goed geroken wanneer hij het best kon instappen en goed geroken dat hij die rust belt gewoon kon winnen.
Ik heb ook sterk het idee dat Bloomberg pas af zag van een deelname toen het duidelijk leek te zijn dat Hillary ging winnen. Hij wilde in mijn ogen gewoon er zeker van zijn dat er een moderate meedeed.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:49 schreef L3gend het volgende:
[..]
Dat vergeten sommige mensen hier. Er zou nooit een Sanders vs Trump komen, Bloombeg zag zo'n race als enige kans om te winnen.
http://www.thedailybeast.(...)urce=TDB&via=FB_Page
Dat zeker, hij zag er toen vanaf toen Hillary Super Tuesday won. Dus de enige mogelijkheid dat Sanders kon winnen, was dan met behulp van de superdelegates toen. Dat zou de partij ook niet goed doen en zou miljoenen mensen negeren die op Clinton hebben gestemd. Dus een scenario verzinnen waarin Sanders de nominee werd is niet logisch.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:51 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik heb ook sterk het idee dat Bloomberg pas af zag van een deelname toen het duidelijk leek te zijn dat Hillary ging winnen. Hij wilde in mijn ogen gewoon er zeker van zijn dat er een moderate meedeed.
please clapquote:Op zaterdag 12 november 2016 13:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Iedereen, zeker in amerika was er eigenlijk van overtuigd dat jeb bush ging winnen.
Denk ook wel dat qua beleid jeb bush het best aardig zou doen, beter dan zijn broer.
Als we de superdelegates nog niet meerekenen, had Sanders na Super Tuesday nog gewoon kunnen winnen. Het was alleen niet waarschijnlijk. De stand was toen 1666 tegen 1359.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:55 schreef L3gend het volgende:
[..]
Dat zeker, hij zag er toen vanaf toen Hillary Super Tuesday won. Dus de enige mogelijkheid dat Sanders kon winnen, was dan met behulp van de superdelegates toen. Dat zou de partij ook niet goed doen en zou miljoenen mensen negeren die op Clinton hebben gestemd. Dus een scenario verzinnen waarin Sanders de nominee werd is niet logisch.
Dus je hebt dan 3 scenarios
1. Superdelegates kiezen voor Sanders en negeren de uitslag
2. Sanders deed het al vanaf het begin goed, en Bloomberg kondigt zijn kandidatuur aan
3. Clinton deed niet mee, Biden stapt in
Bizar hoe het allemaal gegaan isquote:
Klopt, Ik kan geen logische scenario verzinnen waarin Sanders de nominee zou worden.Dus al de mensen die voor democratie pronken willen dat de partij de democratische kiezers zou negeren.quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:56 schreef skysherrif het volgende:
Ik snap eigenlijk nog steeds niet helemaal waarom al die mensen klagen dat Clinton niet moest runnen en dat het dom was, ze is toch democratisch gekozen? Al was er wellicht hier en daar wat "gerigged"(als!!) volgens mij won ze dan alsnog vrij overtuigend?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |