abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166584550

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

https://docs.google.com/s(...)HEBdO2Xsg/edit#gid=0

https://www.theguardian.c(...)ap&type=presidential

Update van alle andere races en referenda

SPOILER: STREAMS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:56:10 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166584577
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:53 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ryan uit te spelen? Ryan heeft geen keuze. Hij lijkt nu als een idioot door Trump niet officieel te hebben gesteund en daar zal hij problemen mee krijgen. Vergeet niet, het is makkelijk Ryan te vervangen dan Trump. Om gezichtsverlies te beperken moet hij wel Trump gaan steunen.
Als Paul Ryan ineens de "Big Government" plannen van Trump gaat steunen dan hebben de Democraten sowieso al gewonnen op economisch beleid.
pi_166584585

De titel en het plaatje spreken voor zich. Voor wie geen struisvogel wil spelen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:57:03 #4
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166584598
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar dat is alleen omdat Trump nogal als slecht word gezien voor de economie.
'De economie' is een betekenisloze term voor deze kiezers. Want dat het goed gaat met 'de economie', betekent nog niet dat zij het ook beter krijgen. Dan maken bedrijven meer winst, waarmee ze zeggen dat ze banen gaan creëren, behalve dat ze dat niet doen. Althans, niet voor jou.

Dat Wall Street en het 'grote geld' Trump niet zagen zitten, was voor veel mensen juist een reden om wél op hem te stemmen. "Ik balen? Dan jij ook!", zoiets.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166584613
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

De titel en het plaatje spreken voor zich. Voor wie geen struisvogel wil spelen. ;)
Start dan lekker zelf een nieuwsmedium, stelletje jankzakken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166584630
Is het trouwens geen leuk idee als 1 van de POL mods, of iemand anders die zich opwerpt, een polquiz houdt over de verkiezingen
pi_166584664
Mensen mensen, niet vergeten dat de republikeinen ook niet staan te wachten voor gezichtsverlies. Trump kan niet zomaar vrij spel krijgen he, daarom is Pence nou ook zo belangrijk want zonder Pence had Trump met veel oppositie te maken inclusief de republikeinen ( gedeeltes dan ) Pence heeft een indrukwekkende CV en heeft als gouverneur van Indiana de staatseconomie goed in orde gehouden en als een van de weinige staten zelfs laten groeien. Waar in andere staten banen verloren gingen kwamen er banen bij in Indiana onder Pence. Hij zou zelfs de verkiezingen voor gouverneur winnen maar doordat hij dus VP is geworden van Trump is hij gestopt met de gouverneurs verkiezingen :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2016 16:01:56 ]
pi_166584666
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:27 schreef JanCees het volgende:
[ afbeelding ]

Zeer overtuigende zege

Obama's zege uit 2012. Met een groter verschil in zowel het electoral college als de popular vote. (Die Trump zoals het er nu naar uit ziet verliest)

Het enige wat overtuigend is, is het idee dat zo'n plaatje weinig zegt. Het gaat niet om de vierkante kilometers die achter je staan, het gaat om kiezers/kiesmannen.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:00:51 #9
1986 Jane
pi_166584673
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat heeft TYT toch ook precies gedaan? :?
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:00:51 #10
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_166584675
quote:

Ik kijk geen filmpjes van mensen die hele woorden in hoofdletters schrijven.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_166584704
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:00 schreef Jane het volgende:

[..]

Dat heeft TYT toch ook precies gedaan? :?
Houd dan op met zaniken (niet per se aan jou gericht).
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:02:17 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_166584708
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja, die have nots wonen in verarmde gebieden die economisch gezien afgegleden zijn en die zich niet aan hun eigen haren uit het moeras kunnen trekken. Wanneer daar grote hoeveelheden geld heen gaan verspreiden dat zoch daar in de locale economie en zou het kunnen dat na die tien jaar zo'n regio op eigen kracht verder kan. Het is dat de uitdaging voor de regio om die stroom geld goed te gebruiken.
Platteland is gewoon een verloren zaak. Straks (nu al trouwens!) rijden tractoren en dergelijke ook nog zelf zonder bestuurder. Het eten komt op je bord terecht zonder dat daar een mens aan te pas is gekomen (sorteren, wassen en verpakken gaat al automatisch). Ik denk dat Trump beter die mensen naar de steden kan halen op een of andere manier.

Het probleem is vooral dat lage, simpele banen verdwijnen en er wel nieuwe banen bijkomen maar die zitten vooral aan de hi-tech kant. Tegenwoordig heb je zelfs bij het bouwen van infrastructuur eigenlijk nauwelijks nog 'domme' werkkrachten nodig. Alles gaat met machines en dergelijke. Ik denk dat sommige mensen voor zich zien dat er straks weer duizend man met scheppen snelwegen staan te graven oid...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_166584725
Zou Trump eigenlijk als voormalig democratisch donor niet wat vrienden hebben bij onder de DNC senatoren?
pi_166584728
Trouwens wat ik wel opmerkelijk vind is dat clean coal van Trump _O- Sorry hoor maar clean en coal in 1 zin? 8)7
pi_166584742
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:00 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Obama's zege uit 2012. Met een groter verschil in zowel het electoral college als de popular vote. (Die Trump zoals het er nu naar uit ziet verliest)

Het enige wat overtuigend is, is het idee dat zo'n plaatje weinig zegt. Het gaat niet om de vierkante kilometers die achter je staan, het gaat om kiezers/kiesmannen.
In kiesmannen heeft Trump net zo goed overtuigend gewonnen
pi_166584746
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:03 schreef skysherrif het volgende:
Zou Trump eigenlijk als voormalig democratisch donor niet wat vrienden hebben bij onder de DNC senatoren?
Zou je kunnen zeggen maar zou dat geen reden kunnen zijn dat bepaalde republikeinen hem dus niet vertrouwen, hij is eerlijk gezegd ook niet een doorsnee republikein het is echt een totale buitenstaander :P
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:04:28 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_166584755
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:03 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens wat ik wel opmerkelijk vind is dat clean coal van Trump _O- Sorry hoor maar clean en coal in 1 zin? 8)7
Het slaat ook nergens op, anno 2016 nog groots op kolen gaat inzetten.
pi_166584770
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:04 schreef JanCees het volgende:

[..]

Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_166584773
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:57 schreef Jane het volgende:

[..]

'De economie' is een betekenisloze term voor deze kiezers. Want dat het goed gaat met 'de economie', betekent nog niet dat zij het ook beter krijgen. Dan maken bedrijven meer winst, waarmee ze zeggen dat ze banen gaan creëren, behalve dat ze dat niet doen. Althans, niet voor jou.
Maar dit ging niet om de kiezers maar waarom Wallstreet achter Clinton staat.
pi_166584780
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tja je moet ook wat doen, als je de kolenindustrie helemaal laat inzakken komen wel tienduizenden mensen zonder werk te zitten en dat wil je natuurlijk niet. Wat ik liever had willen zien is dat het langzaam maar zeker over gaat naar het schone energie en dat levert ook veel banen op :)
pi_166584784
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:05 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
In vierkante kilometers en in kiesmannen ;)
pi_166584798
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:06 schreef JanCees het volgende:

[..]

In vierkante kilometers en in kiesmannen ;)
Het punt is dat zo'n kaartje vrijwel niks zegt over wie er gewonnen heeft en hoe overtuigend de overwinning was. Bij verkiezingen waar een Democraat wint, is het kaartje meestal alsnog overwegend rood. :P
pi_166584805
Trouwens veel mensen vergeten ook dat ook al gebruiken we geen olie als brandstof, het gaat toch wel gebruikt worden. Plastic bijvoorbeeld wordt gemaakt met olie dus ja :T
pi_166584814
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:07 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Het punt is dat zo'n kaartje vrijwel niks zegt over wie er gewonnen heeft en hoe overtuigend de overwinning was. Bij verkiezingen waar een Democraat wint, is het kaartje meestal alsnog overwegend rood. :P
Ik snap je punt
pi_166584830
quote:

Nog even een niet onbelangrijk detail. Deze meneer heeft zelf voor Fox en MSNBC gewerkt.
#NoDAPL
pi_166584832
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:05 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Tja je moet ook wat doen, als je de kolenindustrie helemaal laat inzakken komen wel tienduizenden mensen zonder werk te zitten en dat wil je natuurlijk niet. Wat ik liever had willen zien is dat het langzaam maar zeker over gaat naar het schone energie en dat levert ook veel banen op :)
Tja, republikeinen he, dat is wel de 'het sneeuwt dus de opwarming van de aarde is onzin' club.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:08:41 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_166584845
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:05 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Uitstel van executie. Zorg voor omscholingsprogramma's en extra fondsen voor als ze een tijdje zonder werk zitten.

Zou wat zijn als we nu allemaal nog melkmannen in dienst hadden zodat mensen dan iig maar een baan hebben.

De energiesector bestaat ook gewoon uit bedrijven. Die gaan niet mensen in dienst houden uit liefdadigheid.
pi_166584850
Ook al is het bij de democraten dat ze weinig vierkante kilometer weten te winnen, maar ze winnen juist de dichtbevolkte gebieden. Zo'n rare map zegt niets als er in 20 county maar 200.000 mensen wonen tegenover een county van de democraten waar in 1tje al 200.000 wonen bijvoorbeeld.
pi_166584852
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:00 schreef Kaji het volgende:

[..]

Ik kijk geen filmpjes van mensen die hele woorden in hoofdletters schrijven.
Als jij liever dom blijft dan staat het jou vrij om dat te doen. :')
hoewel ook ik niet gecharmeerd ben van die hoofdletters, hij is nogal pissed ;)'
#NoDAPL
pi_166584857
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Wel opvallend van dat kaartje van 2016 is dat de grensstreek met Mexico zo te zien helemaal niet zit te wachten op een muur
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:10:10 #31
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_166584867
'Drain the Swamp!'

Ja het was even leuk Trumpies. ;(

Team Trump is already filled with Washington insiders
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_166584873
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wel opvallend van dat kaartje van 2016 is dat de grensstreek met Mexico zo te zien helemaal niet zit te wachten op een muur
Daar wonen dan ook zowat allemaal latino's. Die zitten daar inderdaad niet op te wachten, wat wel grappig is dat 1/3 van de latino's op Trump heeft gestemd.
pi_166584880
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze hebben een nieuwsmedium, het heet TYT, Je zou ervan gehoord kunnen hebben, deze "jankzakken" waarschuwden dat veel millennials "disenfranchised" zouden geraken wat betekent dat ze niet zouden gaan stemmen.
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:11:01 #34
289141 Kaji
pi_166584882
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als jij liever dom blijft dan staat het jou vrij om dat te doen. :')
hoewel ook ik niet gecharmeerd ben van die hoofdletters, hij is nogal pissed ;)'
Voelt heerlijk hoor, dom zijn.
pi_166584887
thehill twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 15:52:06 GOP rep: Congress will find the funds for Trump's border wall https://t.co/hNcpuKdf0Z https://t.co/EVQGfgWBcd reageer retweet
TRUMP _O_
pi_166584888
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:10 schreef popolon het volgende:
'Drain the Swamp!'

Ja het was even leuk Trumpies. ;(

Team Trump is already filled with Washington insiders
Volgens mij is drain the swamp gewoon in andere woorden: weg met de mensen die het niet eens zijn met mijn standpunten _O-
pi_166584893
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:58 schreef skysherrif het volgende:
Is het trouwens geen leuk idee als 1 van de POL mods, of iemand anders die zich opwerpt, een polquiz houdt over de verkiezingen
Voor...?
#NoDAPL
pi_166584919
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:11 schreef Nintex het volgende:
thehill twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 15:52:06 GOP rep: Congress will find the funds for Trump's border wall https://t.co/hNcpuKdf0Z https://t.co/EVQGfgWBcd reageer retweet
TRUMP _O_
Gaat Mexico het niet meer betalen?
pi_166584932
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:11 schreef Nintex het volgende:
TRUMP _O_
Tja ze moeten ook wel, we willen Trump natuurlijk niet boos gaan zien geen wetten meer tekenen dan schieten we nergens op. Ik vraag me wel af waar ze het geld vandaan krijgen, lenen kan maar dan stijgt de schuld en de republikeinen zijn absoluut tegen meer lenen van geld want antischuld dus, maar dit zou dus kunnen betekenen dat er op andere dingen gekort zou moeten. Al vraag ik me wel af waar dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2016 16:14:32 ]
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:13:20 #40
1986 Jane
pi_166584934
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar dit ging niet om de kiezers maar waarom Wallstreet achter Clinton staat.
Mijn oorspronkelijke punt ging wel degelijk over het feit dat Clinton als de 'darling of Wall Street' werd gezien. Door Wall Street zelf én dus door de kiezers. De kiezers gunden Wall Street dat pleziertje niet. Trump is eigelijk helemaal niet belangrijk in dat verhaal.
pi_166584950
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

Gaat Mexico het niet meer betalen?
Misschien indirect wel door trade deals of belastingen op producten die van Mexico naar de VS komen. Trump zei nooit dat hij letterlijk Mexico ging dwingen met een pistool om geld te laten zien voor zijn muur _O-
pi_166584953
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:13 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Tja ze moeten ook wel, we willen Trump natuurlijk niet boos gaan zien geen wetten meer tekenen dan schieten we nergens op. Ik vraag me wel af waar ze het geld vandaan krijgen, lenen kan maar dan stijgt de schuld en de republikeinen en absoluut tegen meer lenen van geld want antischuld dus, maar dit zou dus kunnen betekenen dat er op andere dingen gekort zou moeten. Al vraag ik me wel af waar dan.
Volgens Gohmert is het geld er al

"He could start building the wall day 1" *O*
pi_166584969
Ik vraag me af wat voor muur het wordt. Echt zo'n dun kut muurtje of echt een giga muur :o
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:15:59 #44
1986 Jane
pi_166584980
Als ze er een beetje mooie muur van maken kan het misschien nog een toeristische attractie worden. B-)
pi_166584981
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mja, beetje simpele redenering, imo, dat droogte of hongersnood ten gevolge van klimaatverandering een toevloed van "klimaatvluchtelingen" zou veroorzaken. Waar waren al die vluchtelingen bij vorige hongersnoden in Afrika? De beelden van kreperende kinderen tijdens Live Aid waren niet op één of ander Grieks eiland gefilmd, je legt geen honderden/duizenden kilometers af op een lege maag. Je hebt een minimum aan middelen/welvaart nodig voor je uberhaupt aan vluchten kan denken.
Klopt, maar het is nog simpeler en kortzichtiger om te stellen dat Europa (en Nederland) niks van die klimaatverandering gaat merken. Be prepared for the worst, en verhoog de dijken maar, als er een kans van 10% op afzwaaiende orkanen op de Atlantische Oceaan is. Zelfde met massale volksverhuizingen, die we tot nu toe nog niet eerder zijn tegengekomen. Het is nu al een tyfusbende, door één oorlogje in Syrië en Irak. Je kan je maar beter voorbereiden...
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:16:07 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166584984
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:10 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Daar wonen dan ook zowat allemaal latino's. Die zitten daar inderdaad niet op te wachten, wat wel grappig is dat 1/3 van de latino's op Trump heeft gestemd.
Die muur gaat er nooit komen. Dat zou de republikeinse achterban in het hart raken. De kiezers in de rust belt ten spijt. Maar die in het zuiden zijn net wat belangrijker.
pi_166584996
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor...?
Voor de eer? :P
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:17:22 #48
289141 Kaji
pi_166585012
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:15 schreef Jane het volgende:
Als ze er een beetje mooie muur van maken kan het misschien nog een toeristische attractie worden. B-)
Precies. Misschien hebben we over een paar honderd jaar een nieuw wereldwonder.
pi_166585015
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die muur gaat er nooit komen. Dat zou de republikeinse achterban in het hart raken. De kiezers in de rust belt ten spijt. Maar die in het zuiden zijn net wat belangrijker.
Die muur gaat er wel komen, dat is de belangrijkste reden dat Trump zelfs gekozen is.
pi_166585038
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:14 schreef Nintex het volgende:

[..]

Volgens Gohmert is het geld er al

"He could start building the wall day 1" *O*
quote:
Gohmert claimed that there will not be a need for an actual wall along the entire stretch of the U.S.-Mexico border.
Wat een watje.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2016 @ 16:18:36 #51
230491 Zith
pls tip
pi_166585042
quote:

[..]

Pas nou op met je voorspellingen :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_166585049
Mensen in de VS waren het zat dat er miljoenen illegalen de VS binnen komen terwijl ze er niet horen. Ze zijn niet zo van dat ze tegen immigranten zijn maar ze zijn tegen illegale immigranten.
pi_166585112
Dan staat die muur er. Nou, driewerf hoera.

Amerika :')
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:22:14 #54
289141 Kaji
pi_166585120
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:18 schreef vigen98 het volgende:
Mensen in de VS waren het zat dat er miljoenen illegalen de VS binnen komen terwijl ze er niet horen. Ze zijn niet zo van dat ze tegen immigranten zijn maar ze zijn tegen illegale immigranten.
Nee, dat gehamer op illegalen is gewoon een excuus om tegen immigranten tekeer te gaan. Denk je dat Amerikanen een paar miljoen legale latino's wel fantastisch vinden?
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:23:18 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166585135
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:18 schreef vigen98 het volgende:
Het vervelende is alleen dat de economie in de zuidelijke staten niet meer zonder kan.

George Bush zag dat wel in en heeft ook geprobeerd een soort generaal pardon te maken. Maar dat werd afgeschoten.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:24:28 #56
1986 Jane
pi_166585161
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:22 schreef Kaji het volgende:

[..]

Nee, dat gehamer op illegalen is gewoon een excuus om tegen immigranten tekeer te gaan. Denk je dat Amerikanen een paar miljoen legale latino's wel fantastisch vinden?
En dat tekeer gaan tegen immigranten is gewoon een excuus om niet te hoeven uitleggen/in te zien waar het echte probleem hem in zit.
pi_166585171
quote:
Als sociologe maakte Hochschild in de jaren zeventig en tachtig naam met haar stelling dat menselijke emoties in sterke mate cultureel zijn en dat er in elke samenleving ‘gevoelsregels’ bestaan die voorschrijven hoe je je geacht wordt te voelen. In Louisiana heeft ze lang gezocht naar wat zij ‘the deep story’ noemt: het onderliggende verhaal, een verslag van het leven zoals het voor de mensen vóélt. Zo’n verhaal hebben we volgens haar allemaal. Het ligt ten grondslag aan onze overtuigingen, aan hoe wij de wereld zien. Dat ‘diepe verhaal’ van rechts, conservatief Amerika heeft ze verpakt in een metafoor en het gaat als volgt (Freke Vuijst beschreef het ook al in haar bespreking van Strangers in Their Own Land in VN):

Je staat in een rij. Het is als een pelgrimstocht. Ergens aan de horizon bevindt zich de Amerikaanse Droom. De rij is tot stilstand gekomen. Er zit al een tijdje geen beweging in. Je staat al een tijd geduldig te wachten met een zekere hoopvolle verwachting. Voor je zie je met name andere blanken, vooral mannen, wat ouder, veelal christenen. Sommigen hebben geleerd, anderen niet. Allemaal hebben ze altijd hard gewerkt en hun best gedaan, net als jij. Dan zie je opeens mensen die voordringen. Het zijn zwarten die dankzij programma’s voor positieve discriminatie voorrang krijgen bij huisvesting of onderwijs. Het zijn vrouwen die ineens baantjes toebedeeld krijgen die voorheen altijd naar mannen gingen. Het zijn immigranten en vluchtelingen, die helemaal niet in de Verenigde Staten zijn geboren, maar ook al een speciale behandeling krijgen. Er wordt om begrip gevraagd. Ach, je ziet jezelf als een goed mens met een goed hart, dus enig begrip voel je wel. Maar toch klopt er iets niet.

En dan zie je de president, Barack Hussein Obama. Hij zwaait vrolijk naar al die mensen die zijn voorgedrongen. En ineens besef je: verrek, dát is de vent die al die anderen laat voorgaan! Trouwens, is hij zelf niet ook voorgedrongen? Hoe kon die Obama eigenlijk op Harvard studeren, als zoon van een alleenstaande moeder? En wacht eens even: de rij staat helemaal niet stíl, je wordt terúggedrongen! Hij geeft zelfs voorrang aan bedreigde diersoorten, want zelfs díe vindt hij belangrijker dan jou. Dit is niet langer jouw president. Dit is niet de overheid die jouw steun verdient.

Telkens als Hochschild dit verhaal voorlegde in Louisiana, ontmoette ze instemming. U leest mijn gedachten, zeiden ze. Dit is precies hoe ik het voel.

Er is iets vreemds aan de hand: als een van de armste staten wordt Louisiana juist onderhouden door de federale staat.
‘Ja, ik ben me zeker bewust van die paradox. In de Verenigde Staten zijn het de armste staten – met de laagste levensverwachting, de slechtste gezondheid, het belabberdste onderwijs, de meeste echtscheidingen en de ergste milieuvervuiling – waar wordt gestemd op de Republikeinen die juist een kleine overheid willen, terwijl ze in deze staten meer geld ontvangen van de federale overheid dan ze aan de schatkist bijdragen via belastingen. Je zou denken: wacht eens, als je zoveel problemen hebt en als de overheid je helpt, waarom heb je dan zoveel kritiek op de helpende hand?’

Hoe kijken zij tegen die paradox aan?
‘Daar zijn ze zich heel erg bewust van. Ze zijn niet gek. Maar ze vinden die feiten simpelweg minder belangrijk dan hun gevoel.’
https://www.vn.nl/sociolo(...)mmers-zijn-niet-gek/

Vraag me toch in hemelsnaam af hoe je zulke groepen kiezers aan je bindt - een groep die zuiver irrationeel en gevoelsmatig denkt.
pi_166585206
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:03 schreef vigen98 het volgende:
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Doet me een beetje aan Nederland denken, nog snel even de schoonste kolencentrales van Europa plaatsen terwijl Vincent Bijlo nog ziet dat dat een aflopende zaak is. Gênant.

We hoeven derhalve ook niet moreel superieur te doen richting de VS, hier zijn de PVV en VVD de grootste in de peilingen momenteel :')
pi_166585217
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het vervelende is alleen dat de economie in de zuidelijke staten niet meer zonder kan.

George Bush zag dat wel in en heeft ook geprobeerd een soort generaal pardon te maken. Maar dat werd afgeschoten.
En Reagan wou ze allemaal een werkvergunning geven
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:28:31 #60
1986 Jane
pi_166585238
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

We hoeven derhalve ook niet moreel superieur te doen richting de VS, hier zijn de PVV en VVD de grootste in de peilingen momenteel :')
Dit ja.
pi_166585254
quote:

[..]

- Trump gaat zich nooit kandidaat stellen
- Trump gaat nooit een staat winnen
- Trump krijgt nooit meer dan 40% van de stemmen
- Trump gaat nooit genoeg delegates halen
- Trump gaat nooit de nominatie krijgen
- Trump gaat nooit de verkiezingen halen
- Trump gaat nooit de verkiezingen winnen

You are here -> - Trump gaat nooit een muur bouwen
pi_166585272
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

[..]

Doet me een beetje aan Nederland denken, nog snel even de schoonste kolencentrales van Europa plaatsen terwijl Vincent Bijlo nog ziet dat dat een aflopende zaak is. Gênant.

VVD is linkser dan Clinton ooit was
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:30:48 #63
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_166585279

Eigenlijk vreemd dat hij zo groots op illegale immigranten heeft ingezet terwijl dat juist aan het stagneren is.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:32:12 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166585300
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:29 schreef Nintex het volgende:

[..]

- Trump gaat zich nooit kandidaat stellen
- Trump gaat nooit een staat winnen
- Trump krijgt nooit meer dan 40% van de stemmen
- Trump gaat nooit genoeg delegates halen
- Trump gaat nooit de nominatie krijgen
- Trump gaat nooit de verkiezingen halen
- Trump gaat nooit de verkiezingen winnen

You are here -> - Trump gaat nooit een muur bouwen
Goed, mij boeit die hele muur niet dus wat mij betreft bouwt hij hem. Maar ik wens hem success om dat door het congres te krijgen.
pi_166585303
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:30 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]

Eigenlijk vreemd dat hij zo groots op illegale immigranten heeft ingezet terwijl dat juist aan het stagneren is.
Tekeer gaan over migranten doet het altijd goed.
pi_166585306
Ben geen Trump supporter en vind sommige van zijn uitspraken walgelijk..

Maar wat vinden mensen racistisch aan een muur? Wat is er mis met een muur om drugs en illegalen tegen proberen te houden?
pi_166585319
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ook zijn eigen supporters zijn nog verdeeld, zeker wat betreft de illegale immigranten.

pi_166585325
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:32 schreef studentje7 het volgende:

Maar wat vinden mensen racistisch aan een muur? Wat is er mis met een muur om drugs en illegalen tegen proberen te houden?
Niemand zegt dat de muur racistisch is. Het is gewoon een idioot idee.
pi_166585335
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:30 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]

Onder Obama zijn zo'n 2/3 miljoen illegalen zelfs uitgezet!
pi_166585348
quote:

Vooral duur en ineffectief
pi_166585362
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Goed, mij boeit die hele muur niet dus wat mij betreft bouwt hij hem. Maar ik wens hem success om dat door het congres te krijgen.
Het congres waarin de senaat en het huis in republikeinse de meerderheid hebben en dus vrij spel hebben? Bedoel je die congres? Zal vast piece of cake zijn.
pi_166585370
quote:

Als ze zo graag drugs willen tegenhouden zouden ze er voor moeten zorgen dat er minder mensen zijn die drugs willen gebruiken. Ook al zet je een muur weg, de vraag blijft.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:35:27 #73
344884 monkyyy
pi_166585373
quote:

Als iemand een muur bouwt van 10 meter dan bouwt iemand een ladder van 11 meter. Dat zou ik tenminste doen als ik heel graag Amerika in wilde.
pi_166585376
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:34 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het congres waarin de senaat en het huis in republikeinse de meerderheid hebben en dus vrij spel hebben? Bedoel je die congres? Zal vast piece of cake zijn.
Zoals eerder werd gezegd, is het helemaal niet zeker dat republikeinen hier voor zijn
pi_166585377
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Trump heeft elke keer dat men hem voor gek verklaarde en zei dat iets hem nooig zou lukken het toch geflikt.

Als je kan zeggen dat Bush verantwoordelijk is voor 9/11 en alsnog de primaries wint, dan heb je genoeg teflon en politiek gevoel om het congers op 1 lijn te krijgen. Hij heeft genoeg onderhandelingshandigheid om dit voor elkaar te krijgen.
pi_166585390
quote:

Mensen houden er niet van als politici iets beloven wat ze niet gaan waar maken.
pi_166585391
quote:

MUH FEELINGS.

Turkije is momenteel zelfs bezig met een muur te bouwen aan de grens van Syrië met automatische geweren daarop _O-
pi_166585414
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:22 schreef Kaji het volgende:

[..]

En dan specifieke groepen immigranten. Ik, als mannelijke blanke immigrant, heb eigenlijk nergens last van. Met de software die we schrijven hebben we nu al een aantal bedrijven overgenomen, waarna daar de volledige IT afdelingen daarvan zijn ontslagen. Dus ik zorg er nog eens voor dat mensen zonder werk komen te zitten ook. Taking their jobs!!
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:38:03 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166585443
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:34 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat zegt niks. Het is een project waar qua risico's de noord-zuid lijn bij in het niet valt. Dus dat gaan ze niet zo even aftikken
pi_166585444
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:34 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Vooral duur en ineffectief
Er zijn zoveel dingen ineffectief. Ik vind (en Trump zegt dat ook te vinden) onnodig ingrijpen in militaire conflicten nog veel ineffectiever.
Dan kan je nog beter die muur tegen drugs bouwen dan onnodige oorlogen voeren.

Bovendien is het probleem dat Clinton de issue van immigratie helemaal niet besprak. Dan krijg je dat er politici komen zoals Trump met te makkelijke oplossingen.
pi_166585448
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:35 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Trump heeft elke keer dat men hem voor gek verklaarde en zei dat iets hem nooig zou lukken het toch geflikt.

Als je kan zeggen dat Bush verantwoordelijk is voor 9/11 en alsnog de primaries wint, dan heb je genoeg teflon en politiek gevoel om het congers op 1 lijn te krijgen. Hij heeft genoeg onderhandelingshandigheid om dit voor elkaar te krijgen.
Dat is niet waar. Als ik een lijst zou maken van alle dingen die Trump ondernomen heeft die keihard gefaald hebben zou ik RSI krijgen. Die man is niet voor niets meerdere keren failliet gegaan.
pi_166585449
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:35 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Je bedoelt die uitspraak die hij een dag later alweer terugnam? Dat is inderdaad wel politiek gevoel hebben.
pi_166585481
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat zegt niks. Het is een project waar qua risico's de noord-zuid lijn bij in het niet valt. Dus dat gaan ze niet zo even aftikken
Risico's als in wat?
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:39:58 #84
289141 Kaji
pi_166585491
Zo'n muur (als ie er komt) gaat over een jaar of 50 echt hard in het gezicht van de VS ontploffen. Noem het karma. :)
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:40:25 #85
1986 Jane
pi_166585500
Het bouwen van die muur is iig een belofte die hij wel waar kan maken. Over de meeste andere heb ik grotere twijfels.
pi_166585511
Waarom denken jullie dat een muur een slecht idee is _O- Het is gewoon extra grensbewaking en wie wilt dat nou niet?
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:40:55 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166585514
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:39 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Risico's als in wat?
Enorme kostenoverschrijdingen
pi_166585520
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:40 schreef Jane het volgende:
Het bouwen van die muur is iig een belofte die hij wel waar kan maken. Over de meeste andere heb ik grotere twijfels.
Dat idee heb ik dus totaal andersom
pi_166585525
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Trump heeft keer op keer laten zien sluwer te zijn dan senatoren en congressmen.

Ik twijfel er niet over dat hij ze weet te pesten, te pushen, publiekelijk te shamen bij zijn aanhang, belachelijk te maken totdat hij krijgt wat hij wil. Dat heeft die wel laten zien. Het is geen Obama die heel soft is en met iedereen probeert op te schieten. Trump gaat er als een tank doorheen.
pi_166585528
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:40 schreef vigen98 het volgende:
Waarom denken jullie dat een muur een slecht idee is _O- Het is gewoon extra grensbewaking en wie wilt dat nou niet?
Kosten al eens ingeschat, onderhoud?
Effectiviteit?
pi_166585536
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:39 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Risico's als in wat?
Onverwacht hogere kosten, slepende rechtszaken, imago-afbreuk, deuken in de relaties met een buurland, het risico dat het niet af is binnen de termijn van Trump, gevolgen voor de natuur (gaat door een reservaat), technische problemen bij het Amistad Reservoir.

Gewoon een paar dingen.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:41:45 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166585538
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:39 schreef Kaji het volgende:
Zo'n muur (als ie er komt) gaat over een jaar of 50 echt hard in het gezicht van de VS ontploffen. Noem het karma. :)
Kunnen de Mexicanen op hun beurt Amerikanen tegen houden met die muur :P
pi_166585545
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Enorme kostenoverschrijdingen
Die kosten kunnen vast wel gedekt worden door geen geld te spenderen in onnodige conflicten en door import belastingen in te voeren bij Mexico en trade deals dus te onderhandelen :) Investeren in veiligheid is een goed ding.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:42:22 #94
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_166585553
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kunnen de Mexicanen op hun beurt Amerikanen tegen houden met die muur :P
Dan hebben ze een muur aan 2 kanten.
Lekker veilig voor ze.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_166585560
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je bedoelt die uitspraak die hij een dag later alweer terugnam? Dat is inderdaad wel politiek gevoel hebben.
Kom op. Je weet ook wel dat Trump 100en dingen heeft gezegd die voorheen elke Republikein zouden diskwalificeren.

Alleen al zijn anti TPP standpunt was voorheen ondenkbaar voor een Republikein.
pi_166585562
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:41 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Trump heeft keer op keer laten zien sluwer te zijn dan senatoren en congressmen.

Ik twijfel er niet over dat hij ze weet te pesten, te pushen, publiekelijk te shamen bij zijn aanhang, belachelijk te maken totdat hij krijgt wat hij wil. Dat heeft die wel laten zien. Het is geen Obama die heel soft is en met iedereen probeert op te schieten. Trump gaat er als een tank doorheen.
Zijn aanhang heeft nu weinig meer te zeggen. Er hoeft niet meer gestemd te worden, hij zal nu moeten samenwerken. Dan gaat pesten, pushen, publiekelijk shamen en mensen continu belachelijk maken je echt niet helpen hoor.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:42:54 #97
1986 Jane
pi_166585566
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:41 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dat idee heb ik dus totaal andersom
Nou ja, ik bedoel, hij kan beginnen met bouwen, toch? Ik zeg verder niks over de effectiviteit of de waanzin ervan. B-)
pi_166585573
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:41 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Kosten al eens ingeschat, onderhoud?
Effectiviteit?
Nogmaals er zijn veel dommere kosten (Irak oorlog, drone strikes overal en nergens enz).
pi_166585581
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:42 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Kom op. Je weet ook wel dat Trump 100en dingen heeft gezegd die voorheen elke Republikein zouden diskwalificeren.

Dat klopt, en zijn kiezers vonden dat prachtig. Punt is dat hij nu dus moet gaan samenwerken met de Republikeinen, niet met zijn kiezers.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:43:55 #100
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_166585586
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:42 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Die kosten kunnen vast wel gedekt worden door geen geld te spenderen in onnodige conflicten en door import belastingen in te voeren bij Mexico en trade deals dus te onderhandelen :) Investeren in veiligheid is een goed ding.
Als ze willen investeren in veiligheid, kan hij beter de kosten van die muur toevoegen aan z'n infrastructuur budget. :P
pi_166585597
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:17 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik heb er, zoals je waarschijnlijk merkt, een hard hoofd in. Ik denk dat het effect iig heel tijdelijk zal zijn.

Ik heb als IT-er wellicht een gekleurde blik, zoals iedereen die tot op zekere hoogte heeft. Ik heb gewerkt aan projecten waarvan een belangrijk doel was om banen te laten verdwijnen. En daarbij ging het zeker niet alleen om lager personeel. Die waren allang vervangen en degenen die er nog waren, zouden grotendeels alsnog nodig zijn. Het ging juist om de duurdere mensen met een opleiding, want hee, een hoop dingen die zij doen en beslissingen die zij nemen kunnen ook wel door een slim programma worden gedaan. Misschien niet alles, maar met een paar muisklikken kunnen ze dan in 10 minuten doen waar ze vroeger een uur over deden. Dus heb je er minder nodig en, omdat het duur personeel is, bespaar je dus ook veel meer geld dan met het wegautomatiseren van die lui die toch al voor een appel en een ei werkten.

Ik ben vanuit mijn ervaring dus vrij pessimistisch over welke belofte voor banengroei dan ook, zeker op de iets langere termijn. Ik denk ook dat steeds meer mensen de onzekerheid gaan voelen, ook al hebben ze nu zelf nog wel werk.
Maar heb je ook ervaring met (of kennis over) automatisering in schalieboren en kolenwinning + exploitatie? Gevoelsmatig denk ik dat de IT-revolutie daar minder impact heeft. Plus dat het om untapped reserves gaat, dus er komen hoe dan ook banen bij (alleen waarschijnlijk niet zo veel als The Donald voorspiegelt)
pi_166585601
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Onverwacht hogere kosten, slepende rechtszaken, imago-afbreuk, deuken in de relaties met een buurland, het risico dat het niet af is binnen de termijn van Trump, gevolgen voor de natuur (gaat door een reservaat), technische problemen bij het Amistad Reservoir.

Gewoon een paar dingen.
Hetzelfde buurland dat een muur heeft met andere midden Amerikaanse landen? Oh God wat zou Mexico toch beledigd gaan voelen :') Rechtszaken? Voor wat? Imago-afbreuk, het is gewoon grensbewaking dus wat imago-afbreuk, gevolgen natuur ja dat is wel waar en hoge kosten dat is gewoon een prijs voor veiligheid, je kan ook gaan zeggen geen geld meer uit te geven in domme conflicten in het midden oosten dan bespaar je ook wat :Y
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:44:31 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166585603
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:41 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Dat is politiek gezien het domste wat je kan doen. Dan bouw je meteen zoveel weerstand op dat je nooit meer iets gedaan krijgt
pi_166585611
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:39 schreef Kaji het volgende:
Korte termijn werkt het altijd. Kan er altijd een mooi Mauerpark van maken, best mooi nu in Berlijn. Chinese muur werkt ook als een mooie trekpleister.

Misschien lopen we ook gezellig over de Israëlische Muur over 20 jaar. Mooi uitzicht op de Jordaan!
pi_166585617
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zijn aanhang heeft nu weinig meer te zeggen. Er hoeft niet meer gestemd te worden, hij zal nu moeten samenwerken. Dan gaat pesten, pushen, publiekelijk shamen en mensen continu belachelijk maken je echt niet helpen hoor.
Ik durf er 100 euro op te wedden dat dat zeker gaat helpen en dat het ook precies is hoe Trump dingen voor elkaar krijgt. Het wordt the stick or the carrot.

Trump is een narcistische miljardair die president is geworden voor zichzelf en zijn legacy. Denk je dat die iets geeft of schaamte heeft voor een congres?
pi_166585622
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:42 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Hoezo? Senator Rand Paul is een republikein maar toch ook tegen TPP?
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:45:57 #107
289141 Kaji
pi_166585628
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:45 schreef jantje1234 het volgende:

[..]

Korte termijn werkt het altijd. Kan er altijd een mooi Mauerpark van maken, best mooi nu in Berlijn. Chinese muur werkt ook als een mooie trekpleister.
Men kan nog wat leren van de Chinese Muur:
quote:
Uiteindelijk redde de Grote Muur de Ming-dynastie niet. Begin zeventiende eeuw vormden de Mantsjoes in het noordoosten een steeds grotere bedreiging, terwijl binnenlandse opstanden het gezag van de Ming ondermijnden. In 1644 bezette de opstandeling Li Zicheng Peking, waarop de laatste Ming-keizer Chongzhen zichzelf ophing aan een boom in het Jingshanpark in de Verboden Stad. Verschillende Ming-generaals liepen over naar de Mantsjoes en openden de Grote Muur bij Shanhaiguan. De Mantsjoes veroverden heel China en stichtten de Qing-dynastie, de laatste keizerlijke dynastie van China. Onder hun bewind werden de Chinese grenzen in het noorden en westen sterk uitgebreid en verloor de Grote Muur zijn militaire functie.
pi_166585634
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is politiek gezien het domste wat je kan doen. Dan bouw je meteen zoveel weerstand op dat je nooit meer iets gedaan krijgt
Dat is preciest wat al 100000 keer is gezegd over alles wat Trump deed.

Daarom is hij al een miljoen keer afgeschreven.
pi_166585640
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:43 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Als ze willen investeren in veiligheid, kan hij beter de kosten van die muur toevoegen aan z'n infrastructuur budget. :P
Investeren in infrastructuur is nooit een verlies, je kan er alleen maar aan winnen.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:47:08 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166585652
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:45 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ik durf er 100 euro op te wedden dat dat zeker gaat helpen en dat het ook precies is hoe Trump dingen voor elkaar krijgt. Het wordt the stick or the carrot.

Trump is een narcistische miljardair die president is geworden voor zichzelf en zijn legacy. Denk je dat die iets geeft of schaamte heeft voor een congres?
Die congresleden zitten er vaak jarenlang en Trump is gewoon een passant die over maximal 8 jaar weer vertrokken is. Ik denk niet dat ze onder de indruk zullen zijn.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:47:16 #111
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_166585658
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:43 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Nogmaals er zijn veel dommere kosten (Irak oorlog, drone strikes overal en nergens enz).
En er zijn veel slimmere uitgaven. Infrastructuur, zorg, infrastructuur, onderwijs en infrastructuur.

Ik benadruk infrastructuur nog maar even omdat dat echt in een hele gevaarlijk slechte staat is in Amerika en ook enorm veel geld gaat kosten om op te lappen.
pi_166585659
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:45 schreef Kaji het volgende:

[..]

Men kan nog wat leren van de Chinese Muur:

[..]

Die andere muren ook :p
pi_166585664
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hoezo? Senator Rand Paul is een republikein maar toch ook tegen TPP?
Ok je hebt er 1 gevonden. Maat dit weerspreekt mijn punt niet.

Punt is, en hier kan je niet mee oneens zijn; Trump heeft honderden dingen gezegd die een andere Republikein zouden diskwalificeren.
pi_166585665
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maakt niet uit, die weerstand kan Trump niet tegenhouden. De republikeinen maken zich trouwens onpopulair als ze dus niet gaan samenwerken met Trump.
pi_166585672
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:47 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

En er zijn veel slimmere uitgaven. Infrastructuur, zorg, infrastructuur, onderwijs en infrastructuur.

Ik benadruk infrastructuur nog maar even omdat dat echt in een hele gevaarlijk slechte staat is in Amerika en ook enorm veel geld gaat kosten om op te lappen.
Daar gaat die ook geld in pompen. Genoeg democraten die dat ook willen.
pi_166585674
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:30 schreef studentje7 het volgende:

[..]

VVD is linkser dan Clinton ooit was
Dat wordt vaak gezegd inderdaad. Maar a) betwijfel ik of dat wel zo is (op klimaatgebied iig niet) en b) neem je in zo'n analyse de impact van de huidige situatie niet mee. Nederland en de VS zijn extreem verschillend, en Rutte wil dan Nederlandse regelgeving opschuift naar rechts terwijl Clinton wil dat Amerikaanse regelgeving opschuift naar links - maar hoe dan ook moet zoiets in stapjes als je een mainstream partij bent. Als je beiden zou vragen een nieuw land met nieuwe regelgeving in te richten, zou het me niet verbazen als Rutte c.s. dat rechtser zouden invullen dan Clinton zou doen.
pi_166585677
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:44 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hetzelfde buurland dat een muur heeft met andere midden Amerikaanse landen? Oh God wat zou Mexico toch beledigd gaan voelen :') Rechtszaken? Voor wat? Imago-afbreuk, het is gewoon grensbewaking dus wat imago-afbreuk, gevolgen natuur ja dat is wel waar en hoge kosten dat is gewoon een prijs voor veiligheid, je kan ook gaan zeggen geen geld meer uit te geven in domme conflicten in het midden oosten dan bespaar je ook wat :Y
Dat zij een muur hebben met andere landen wil natuurlijk niet zeggen dat ze het opeens prima vinden als Amerika dit doet.

Rechtszaken omdat veel grond over privé-gebied loopt, en door een indianenreservaat trouwens. Daarnaast vast een een paar activisten die rechtszaken beginnen om ze lastig te vallen.

Dat jij zegt dat het grensbewaking is wil natuurlijk niet zeggen dat het geen afbreuk aan je imago kan doen.

'Prijs voor veiligheid'? Alsof alle onveiligheid te danken is aan illegale Mexicanen :') .
pi_166585690
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die congresleden zitten er vaak jarenlang en Trump is gewoon een passant die over maximal 8 jaar weer vertrokken is. Ik denk niet dat ze onder de indruk zullen zijn.
We zullen zien.

Ik voorspel dat hij over ze heen gaat walsen en op de meeste punten veel van wat hij wil voor elkaar krijgt.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:48:51 #119
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_166585692
quote:

[..]

Ik wil wel voor 100 euro wedden dat Trump geen muur weet te bouwen door het congres te pesten.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:48:52 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166585693
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:46 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Dat is preciest wat al 100000 keer is gezegd over alles wat Trump deed.

Daarom is hij al een miljoen keer afgeschreven.
Resultaten uit het verleden bieden geen guaranties voor de toekomst.

Verkiezingen winnen is een ding. Dit sort complexe zaken regelen is heel iets anders.
pi_166585705
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat zij een muur hebben met andere landen wil natuurlijk niet zeggen dat ze het opeens prima vinden als Amerika dit doet.

Rechtszaken omdat veel grond over privé-gebied loopt, en door een indianenreservaat trouwens. Daarnaast vast een een paar activisten die rechtszaken beginnen om ze lastig te vallen.

Dat jij zegt dat het grensbewaking is wil natuurlijk niet zeggen dat het geen afbreuk aan je imago kan doen.

'Prijs voor veiligheid'? Alsof alle onveiligheid te danken is aan illegale Mexicanen :') .
Nee dat zeg ik niet, maar meer veiligheid wie wilt dat nou niet?
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:49:45 #122
344884 monkyyy
pi_166585708
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:43 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Die muur gaat naar schatting $25 miljard kosten. Genoeg om 1,500 scholen te bouwen, 300,000 veteranen naar universiteiten te sturen of 5 miljoen huishoudens op groene energie aan te sluiten. 8)7

En dan is het onderhoud niet meegerekend en economische schade die het op gaat leveren met de belangrijkste handelspartner van Amerika door die haatmuur.
pi_166585725
quote:

[..]
Denk je dat het Congres bestaat uit een stapel kinderen die heel bang worden als Trump iets gemeens over ze zegt ofzo? Dat zijn gewoon mensen met jarenlange politieke ervaring. Alsof die zich laten wegpesten door Trump.
pi_166585739
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:49 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Die muur gaat naar schatting $25 miljard kosten. Genoeg om 1,500 scholen te bouwen, 300,000 veteranen naar universiteiten te sturen of 5 miljoen huishoudens op groene energie aan te sluiten. 8)7

En dan is het onderhoud niet meegerekend en economische schade die het op gaat leveren met de belangrijkste handelspartner van Amerika door die haatmuur.
+ hoe effectief gaat die muur zijn? Er zijn nog wel andere manieren om het land in te komen.

John Oliver heeft dat plan destijds vrij effectief met de grond gelijk gemaakt:

Demain, on roule
pi_166585742
quote:

[..]

Waarom zou de VS geen muur mogen hebben? Ik snap het echt niet.

Het is ineffectief.. nou dan komen ze daar over een paar jaar achter.
pi_166585745
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:49 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet, maar meer veiligheid wie wilt dat nou niet?
Waarom dan niet drie muren bouwen?
pi_166585746
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:48 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ik wil wel voor 100 euro wedden dat Trump geen muur weet te bouwen door het congres te pesten.
Weet je wie ook geld durfden in te zetten? De mensen die zeker waren op HC en die hebben verloren. Onderschat hem niet want fool me once shame on you fool me twice shame on me
pi_166585756
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:51 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Het mag van mij wel hoor. Ik zeg daar alleen maar dat de Mexicanen daar niet blij mee zullen zijn.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:52:15 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166585757
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Denk je dat het Congres bestaat uit een stapel kinderen die heel bang worden als Trump iets gemeens over ze zegt ofzo? Dat zijn gewoon mensen met jarenlange politieke ervaring. Alsof die zich laten wegpesten door Trump.
Precies die hebben vaak meerdere presidenten zien komen en gaan dus die kunnen gemakkelijk hun hakken in het zand zetten.
pi_166585761
Trump gaat niet direct een muur bouwen, maar wel wat dingen in gang zetten ter voorbereiding van de bouw als zoethoudertje voor het volk. Dat gaat hij dan proberen vier jaar te rekken, hopend op tegenstand van de Democraten, om het lachend weer in zijn verkiezingsretoriek over vier jaar te gebruiken
pi_166585765
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom dan niet drie muren bouwen?
Omdat er geen probleem is bij de Canadese grens maar wel bij de Mexicaanse :)
pi_166585766
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jep in de primaries waren er ook 17 geweldige kandidaten met jarenlange politieke ervaring.

Nogmaals ik ben geen blinde Trump supporter.

Ik zie gewoon dat hij een master marketer en manipulator is die vaak buiten conventionele manieren om zijn dingen gedaan kan krijgen. Ik zie niet in waarom ik hem zou moeten onderschatten.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:53:17 #133
344884 monkyyy
pi_166585777
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:51 schreef Mykonos het volgende:

[..]

+ hoe effectief gaat die muur zijn? Er zijn nog wel andere manieren om het land in te komen.

John Oliver heeft dat plan destijds vrij effectief met de grond gelijk gemaakt:

Oh ja, en reparaties aan de muur, want tunnels bouwen + stukken opblazen. :{
pi_166585783
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:52 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Jep in de primaries waren er ook 17 geweldige kandidaten met jarenlange politieke ervaring.

Ik zie gewoon dat hij een master marketer en manipulator is die vaak buiten conventionele manieren om zijn dingen gedaan kan krijgen. Ik zie niet in waarom ik hem zou moeten onderschatten.
Je begrijpt dat primaries heel anders zijn dan daadwerkelijk regeren, toch?
pi_166585785
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het mag van mij wel hoor. Ik zeg daar alleen maar dat de Mexicanen daar niet blij mee zullen zijn.
Waarom? Voor Mexico is het toch geweldig dat er misschien minder mensen zullen emigreren naar de VS?
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:53:33 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166585788
quote:

[..]

Van mij mag het.

Ik zou het ze alleen sterk afraden omdat het heel duur en risicovol is en heel weinig oplevert.

quote:
heel duur experimentje
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:53:41 #137
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_166585791
quote:

[..]

Wat een drogredenatie. 'Moord verbieden? Alsof alle onveiligheid te danken is aan moord'

Dat zegt ook helemaal niemand, maar illegalen dragen wel bij aan de onveiligheid. Dat niet alle onveiligheid eraan te danken is, doet niets af aan het feit dat je de onveiligheid die het veroorzaakt wel aan kan pakken.

Het is natuurlijk nogal gek dat je wetten hebt die overtrexen worden (vandaar het 'illegale' aan illegale mexicanen) en mensen dan gaan steigeren als je die wetren handhaaft en je ineens de duivel zelf bent. Het is eerder te gek voor woorden dat illegaal zijn in de VS haast de normaalste zaak van de wereld lijkt te zijn
Laffe huichelaar
pi_166585795
Trouwens waarom doen we hier alsof Trump en de republikeinen ruzie gaan krijgen? _O- Paul Ryan heeft gisteren al gezegd dat vanaf dag 1 ze beiden met plezier gaan samenwerken.
pi_166585805
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je begrijpt dat primaries heel anders zijn dan daadwerkelijk regeren, toch?
Ja dat begrijp ik.

En ik denk dat Trumps straatslimheid en zijn manipulatietalent hem ook bij regeren goed van pas gaat komen.
pi_166585808
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:53 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens waarom doen we hier alsof Trump en de republikeinen ruzie gaan krijgen? _O- Paul Ryan heeft gisteren al gezegd dat vanaf dag 1 ze beiden met plezier gaan samenwerken.
Ja goh, natuurlijk zegt hij dat.
pi_166585809
quote:

[..]

Het is toch fantastisch, de Rijdende Rechter in het groot! Trump heeft goud in handen voor een nieuwe TV-show.
pi_166585819
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja goh, natuurlijk zegt hij dat.
Ja? Oké? Je punt?
pi_166585821
quote:
Infrastructuur uitgaven. Afstandelijk buitenlands beleid. Zijn zo al twee dingen waar de Republikeinse congers leden niet bekend om staan. :P
pi_166585828
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:54 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ja dat begrijp is.

En ik denk dat Trumps straatslimheid en zijn manipulatietalent hem ook bij regeren goed van pas gaat komen.
Ik denk dat tweets als 'low energy Congres! Won't let me build wall! Sad! #rigged #draintheswamp' best leuk gaan klinken, maar geen moer doet voor zijn kansen om die muur te bouwen.

Maar goed, we gaan het zien.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:56:38 #145
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_166585830
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:51 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Weet je wie ook geld durfden in te zetten? De mensen die zeker waren op HC en die hebben verloren. Onderschat hem niet want fool me once shame on you fool me twice shame on me
Ja en er waren ook mensen die geld durfden in te zetten op 7-1. :P

Maar m'n grootste reden om te denken dat die muur er niet komt is nog niet eens dat hij het Congres niet zo hard kan pesten dat ze met hem mee doen, ik denk dat hij überhaupt niet eens echt van plan is om serieus werk te maken van die muur.

En laten we echt vooral niet opeens doen alsof Trump iemand is die alles tegen alle verwachtingen in kan. Dit is ook een man met een enorme waslijst aan projecten die faliekant mislukt zijn.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:56:52 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166585834
quote:
Dacht je dat hij zou zeggen:

"Nou ik verheug me op een paar jaar flink met Donald overhoop te liggen!"

Het punt is dat als Trump zijn beloftes wil waarmaken hij een lastige gaat krijgen aan het congress. Daarin zit ook nog de wraakzuchtige Ted Cruz die goed is in het organiseren van shutdowns.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:56:55 #147
1986 Jane
pi_166585835
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar heb je ook ervaring met (of kennis over) automatisering in schalieboren en kolenwinning + exploitatie? Gevoelsmatig denk ik dat de IT-revolutie daar minder impact heeft. Plus dat het om untapped reserves gaat, dus er komen hoe dan ook banen bij (alleen waarschijnlijk niet zo veel als The Donald voorspiegelt)
Nee, geen ervaring. Ook daarin zal men proberen te automatiseren wat maar kan, want dat betekent kostenbesparing.

Maar het gaat ook niet om een specifieke industrie. Het gaat er om dat ieder bedrijf streeft naar kostenbesparing en loonkosten wegen daarbij zwaar. Dus wat geautomatiseerd kan worden, wordt dat ook en de mogelijkheden daartoe worden alleen maar groter en goedkoper. Natuurlijk wordt er ook nog wel eens ergens een baan gecreëerd, maar als er elders dan 2 banen verdwijnen schiet je er per saldo niets mee op.

En het gaat ook niet alleen om verdwijnende banen, maar ook om 'gesimplificeerde' banen. Als je het bedienen van de software zo simpel maakt dat een chimpansee het nog kan bedienen, dan hoef je ook niet zulk gespecialiseerd en duur personeel op te zetten. Dan wordt het gewoon het zoveelste slechtbetaalde kutbaantje waar je iedereen voor kunt aannemen.
pi_166585841
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:55 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja? Oké? Je punt?
Dat je eerst wel even mag afwachten wat er gebeurt als ze Donald een keer zijn zin niet direct geven.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:57:12 #149
344884 monkyyy
pi_166585843
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:55 schreef jantje1234 het volgende:

[..]

Het is toch fantastisch, de Rijdende Rechter in het groot! Trump heeft goud in handen voor een nieuwe TV-show.
Haal het kadaster er maar bij, het zou wat zijn als die muur 5 cm over de erfgrens stond en verplaatst moet worden! :o
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:58:43 #150
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_166585860
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:52 schreef studentje7 het volgende:

[..]

En die 17 kandidaten heeft hij weten te verslaan door meer stemmen te krijgen. Politici verslaan in een voorverkiezing is heel wat anders dan politici ervan overtuigen om voor jouw plannen te stemmen. Hij heeft Republikeinse kiezers overtuigt, niet z'n tegenstanders. Die vergelijking slaat dus eigenlijk nergens op.
pi_166585863
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dacht je dat hij zou zeggen:

"Nou ik verheug me op een paar jaar flink met Donald overhoop te liggen!"

Het punt is dat als Trump zijn beloftes wil waarmaken hij een lastige gaat krijgen aan het congress. Daarin zit ook nog de wraakzuchtige Ted Cruz die goed is in het organiseren van shutdowns.
Ultieme politieke zelfmoord zo'n shutdown.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:59:40 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166585872
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ultieme politieke zelfmoord zo'n shutdown.
Nou het heeft Cruz geen windeieren gelegd
  vrijdag 11 november 2016 @ 17:00:04 #153
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_166585875
quote:
Heb je het afgelopen jaar alles gemist wat de Republikeinen over Trump hebben gezegd? :D
pi_166585893
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:58 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

En die 17 kandidaten heeft hij weten te verslaan door meer stemmen te krijgen. Politici verslaan in een voorverkiezing is heel wat anders dan politici ervan overtuigen om voor jouw plannen te stemmen. Hij heeft Republikeinse kiezers overtuigt, niet z'n tegenstanders. Die vergelijking slaat dus eigenlijk nergens op.
Mijn punt is dat hij een meester is in manipulatie en marketing en dat kan hem goed gaan helpen.

Ik heb de Donald vanaf het allereerste begin serieus genomen en als gevaar gezien. Maar er zijn mensen die hem consequent onderschatten. Nja we zullen zien.
pi_166585900
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 17:00 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Heb je het afgelopen jaar alles gemist wat de Republikeinen over Trump hebben gezegd? :D
je weet wel dat ze door hem nu de vrije hand hebben. Ze gaan hem ook weer niet zo maar laten zinken. Dat is niet in hun self interest.
pi_166585923
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:51 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dit dus. Het is ook al niet 1,2 of 3 keer gebeurd dat die man zwaar is onderschat.
  vrijdag 11 november 2016 @ 17:03:33 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166585924
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 17:01 schreef studentje7 het volgende:

[..]

je weet wel dat ze door hem nu de vrije hand hebben. Ze gaan hem ook weer niet zo maar laten zinken. Dat is niet in hun self interest.
Door hem?

Het was ook als Clinton gewonnen had mogelijk geweest dat het congres republikeins gebleven was. Daar hebben ze helemaal geen boodschap aan.
pi_166585932
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou het heeft Cruz geen windeieren gelegd
Omdat hij het tegen de democraten deed ja.
  vrijdag 11 november 2016 @ 17:06:05 #159
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_166585964
quote:

[..]

Mijn punt is dat hij een meester is in manipulatie en marketing en dat kan hem goed gaan helpen.

Ik heb de Donald vanaf het allereerste begin serieus genomen en als gevaar gezien. Maar er zijn mensen die hem consequent onderschatten. Nja we zullen zien.
Dat heb je nu al een paar keer gezegd. Wat ik nog niet van je heb gelezen is hoe je denkt dat hij die marketingvaardigheden kan inzetten om een muur te bouwen.

Maar goed, ik wil best 100 euro verdienen. :P

quote:

[..]

Nou ja, dankzij hem. Voor deze verkiezing hadden ze het Huis en de Senaat ook al in handen, met een grotere meerderheid dan nu. :P
pi_166586017
Hier heb je een uitstekende duiding van de politieke situatie in de USA. Het is tragisch dat de USA-tak van RT wel die duiding kan geven terwijl CNN, NBC, ABC, HBO, MSNBC, The Washington Post, New York Times etc. hier niet toe in staat zijn. Iets om over na te denken.
#NoDAPL
pi_166586042
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:04 schreef JanCees het volgende:

[..]

De popular vote echter niet maar dat boeit niet, mensen die janken over de popular vote zijn dezelfde type mensen die janken over het percentage balbezit wanneer je terecht hebt verloren. ;)

quote:

[..]

[ afbeelding ]

Als we die kant opgaan dan heb ik er ook nog een. ;)

Laten ze nu net aan flink wat votersuppression (jongere mensen en independent voters, de twee groepen die op Sanders stemden) hebben gedaan in NYC die HRC overtuigend won, de gebieden die het dichtstbevolkt zijn. ;)
Hadden ze dit soort streken niet uitgehaald (beginnende met het aanpassen van het primary-schema in 2014, het framen van de media, het ontmoedigen van jongere mensen en independent voters om te gaan astemmen) dan zouden we nu niet president elect Trump maar president elect Sanders hebben. Just saying.

[ Bericht 28% gewijzigd door Bram_van_Loon op 11-11-2016 17:19:33 ]
#NoDAPL
pi_166586118
Ah, leuk, mensen moeten niet over de popular vote janken, maar vervolgens wel keihard doorjanken over Bernie. Fantastisch dit.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166586165
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 17:21 schreef OMG het volgende:
Ah, leuk, mensen moeten niet over de popular vote janken, maar vervolgens wel keihard doorjanken over Bernie. Fantastisch dit.
Jij bent de enigste die blijft janken, voelt vast goed, verliezen. _O_
  vrijdag 11 november 2016 @ 17:29:46 #164
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166586229
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 17:25 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Jij bent de enigste die blijft janken, voelt vast goed, verliezen. _O_
Een beetje de mensen die daadwerkelijk de gevolgen van Trump's beleid van dichtbij zullen voelen belachelijk maken terwijl je er zelf geen last van hebt. Man man man.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_166586253
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 november 2016 17:29 schreef Euribob het volgende:

[..]

Een beetje de mensen die daadwerkelijk de gevolgen van Trump's beleid van dichtbij zullen voelen belachelijk maken terwijl je er zelf geen last van hebt. Man man man.
Daar gaat het niet eens zozeer om. Maar de democratische stemmers blijken slechte verliezers in deze.
pi_166586341
quote:

[..]

Je ziet blijkbaar niet de ironie in.
pi_166586376

tells the story
  vrijdag 11 november 2016 @ 17:40:27 #168
1986 Jane
pi_166586377
Het lijkt me vooral belangrijk dat de Democraten gaan inzien hoe groot hun eigen aandeel in deze uitkomst is geweest. Van het onderschatten van Trump tot het minachten van een groot deel van de kiezers en het nomineren van een veel te zwakke kandidaat. En natuurlijk moet ook het Sanders-verhaal deel uitmaken van de analyse.
Als de Democraten niet gaan inzien wat ze zelf fout gedaan hebben, zijn ze de volgende keer net zo fucked.
pi_166586451

>:)
pi_166586714
Het journaal laat mensen aan het woord die geloven in Trump. Propaganda!
  vrijdag 11 november 2016 @ 18:12:59 #171
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_166586945
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 17:40 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

tells the story
Treurig dat ook Trump het niet gaat waarmaken voor ze, zelfs als hij zou willen. In het Congres zitten dezelfde figuren als altijd, en zij zitten nog altijd in de zak van Wall Street.
  vrijdag 11 november 2016 @ 18:20:08 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166586949
Het gaat nog lachen worden als Trump die Steve Bannon doorduwt als stafchef. Gaat gezellig worden dan bij GOP.
pi_166586977
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:20 schreef Hexagon het volgende:
Het gaat nog lachen worden als Trump die Steve Bannon doorduwt als stafchef. Gaat gezellig worden dan bij GOP.
Eng mannetje trouwens.
pi_166586978
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Treurig dat ook Trump het niet gaat waarmaken voor ze, zelfs als hij zou willen. In het Congres zitten dezelfde figuren als altijd, en zij zitten nog altijd in de zak van Wall Street.
Het belastingplan en het voornemen om Dodd-Frank terug draaien is toch sowieso koren op de molen van Wall street?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166586981
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:20 schreef Hexagon het volgende:
Het is een slimme man en heeft in de marine gezeten :P
pi_166586985
*O* *O* *O*

http://americannews.com/t(...)ver-she-is-finished/

Ding dong the witch is dead!

Trey Gowdy is een baas, alles wat ik tot nu toe van hem heb gezien is geweldig _O_
pi_166586988
Blijkbaar was de Latino stemmer turnout voor Hillary Rodham Corrupt toch hoger dan die voor Obama.
En toch ruim verloren qua kiesmannen. Iets om over na te denken voor de Democraten .
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 18:25:01 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166587025
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:22 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het is een slimme man en heeft in de marine gezeten :P
Ja, maar niet echt iemand die je kan zien als een bruggenbouwer
pi_166587032
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:22 schreef Refragmental het volgende:
*O* *O* *O*

Trey Gowdy is een baas, alles wat ik tot nu toe van hem heb gezien is geweldig _O_
Logisch dat het onderzoek wordt herstart, dat zou nooit gebeuren als HRC de president was geworden. Niet te vroeg juichen, HRC heeft nog steeds machtige vrienden, maar in ieder geval is er nu een kans dat er enige rechtvaardigheid komt. Wat dat ook inhoudt.
#NoDAPL
pi_166587042
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het belastingplan en het voornemen om Dodd-Frank terug draaien is toch sowieso koren op de molen van Wall street?
Ik beweer ook niet dat Trump anders wil. Ik geef aan dat er helemaal geen 'change' is, met of zonder Trump. In het congres zitten dezelfde ratten als altijd. Er is echt niks veranderd sinds de crisis en het aantreden van Obama qua financieel beleid.

Vanuit dat oogpunt snap ik de keuze voor Trump best, al is hij bepaald niet de oplossing.
pi_166587043
Hebben jullie trouwens al deze documentaire van Tegenlicht gezien?
http://www.npo.nl/vpro-te(...)%2C%22max%22%3A20%7D
Een van de lichtpuntjes van de NPO.
#NoDAPL
pi_166587070
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:26 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat Trump anders wil. Ik geef aan dat er helemaal geen 'change' is, met of zonder Trump. In het congres zitten dezelfde ratten als altijd. Er is echt niks veranderd sinds de crisis en het aantreden van Obama qua financieel beleid.

Vanuit dat oogpunt snap ik de keuze voor Trump best, al is hij bepaald niet de oplossing.
Ik ben vooral benieuwd of de Republikeinen hypocriet genoeg zijn om bepaalde zaken als investering in infrastructuur die ze onder Obama stelselmatig hebben geblokkeerd nu opeens wel gaan goedkeuren.
pi_166587074
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie trouwens al deze documentaire van Tegenlicht gezien?
Een van de lichtpuntjes van de NPO.
Nee, de NPO is propaganda. Ze lieten net ook iemand aan het woord die pro-Trump is. Schande! Propaganda! In de kont kruipen van de regerende macht!
  vrijdag 11 november 2016 @ 18:29:34 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166587091
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Eng mannetje trouwens.
Op zich nog best slim om hem een baantje te geven. De ideale manier om verder geen last meer van hem te hebben.
pi_166587112
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 17:40 schreef Jane het volgende:
Het lijkt me vooral belangrijk dat de Democraten gaan inzien hoe groot hun eigen aandeel in deze uitkomst is geweest. Van het onderschatten van Trump tot het minachten van een groot deel van de kiezers en het nomineren van een veel te zwakke kandidaat. En natuurlijk moet ook het Sanders-verhaal deel uitmaken van de analyse.
Als de Democraten niet gaan inzien wat ze zelf fout gedaan hebben, zijn ze de volgende keer net zo fucked.
Correct en daarom is het goed dat Trump heeft gewonnen. De ellende moet groter worden voordat het helen kan starten. Juist de woede, frustratie en wanhoop die het oproept bij minstens tientallen miljoenen Americanen gaat het mogelijk maken dat de neoliberalen uit de Democraten worden geschopt zodat er over 4 jaar met non-rigged primary's een eerlijke keuze krijgen.
Als dat niet gebeurt, wel, dan krijg je 8 jaar Trump en de opkomst van een sterke 3de partij waarmee de D mogen knokken om stemmen. Succes daarmee. >:)
#NoDAPL
pi_166587124
Megyn Kelly beweert dat Trump regelmatig journalisten uitnodigt om gezellig langs te komen op zijn landgoed.

Maar het is natuurlijk alleen erg als Clinton dikke mik is met journalisten.
pi_166587127
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd of de Republikeinen hypocriet genoeg zijn om bepaalde zaken als investering in infrastructuur die ze onder Obama stelselmatig hebben geblokkeerd nu opeens wel gaan goedkeuren.
Zullen de Republikeinen intensief gaan samenwerken met Trump? Ik kan me voorstellen dat ze relatief hun eigen gang zullen proberen te gaan qua wetgeving. Trump zal ook terughoudend zijn met het vetoën van Republikeinse voorstellen.
pi_166587133
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:28 schreef KoosVogels het volgende:
Nee, de NPO is propaganda.
Tegenlicht is in ieder geval wel een prima programma.
#NoDAPL
pi_166587155
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, MSM.
pi_166587166
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Neuh, de NPO is gewoon alleen objectief als zij programma's maakt die jouw wereldbeeld bevestigen.
pi_166587172
quote:

[..]

Of jij interpreteert zijn woorden compleet verkeerd, dat kan natuurlijk ook. Het is niet omdat iemand blij is met het verlies van HRC dat hij daarom blij is met de slachtoffers van Trump zijn beleid.
#NoDAPL
pi_166587177
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 17:21 schreef OMG het volgende:
Dat jij dat niet begrijpt begrijp ik. ;)
#NoDAPL
pi_166587181
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zullen de Republikeinen intensief gaan samenwerken met Trump? Ik kan me voorstellen dat ze relatief hun eigen gang zullen proberen te gaan qua wetgeving. Trump zal ook terughoudend zijn met het vetoën van Republikeinse voorstellen.
Ze hebben natuurlijk wel een aardige overlap qua beleid, dus dat moet niet zo'n punt zijn. De vraag is meer hoe ze omgaan met zaken waar de onderlinge opvattingen wél uit elkaar liggen.
pi_166587183
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn ze hypocriet, maar dat is iedereen in de politiek.
pi_166587187
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Of jij interpreteert zijn woorden compleet verkeerd, dat kan natuurlijk ook. Het is niet omdat iemand blij is met het verlies van HRC dat hij daarom blij is met de slachtoffers van Trump zijn beleid.
Denken dat in Nederlanders verliezers wonen :')
pi_166587248
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:36 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn ze hypocriet, maar dat is iedereen in de politiek.
Sanders is meestal niet hypocriet. Alleen viel het tegen dat hij Cannova als een baksteen liet vaallen omdat HRC dat eiste aangezien haar grote vriendin DWS de tegenkandidaat was.
#NoDAPL
pi_166587266
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denken dat in Nederlanders verliezers wonen :')

Dat zie jij verkeerd maar jou ontgaat wel meer. Jij ziet blijkbaar nog steeds niet dat het een onderdeel is van de internationale ontwikkeling dat mensen het neoliberalisme zat zijn. Over een paar jaar zal jij het wel begrijpen. ;)
#NoDAPL
pi_166587325
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zie jij verkeerd maar jou ontgaat wel meer. Jij ziet blijkbaar nog steeds niet dat het een onderdeel is van de internationale ontwikkeling dat mensen het neoliberalisme zat zijn. Over een paar jaar zal jij het wel begrijpen. ;)
En dan op de partij stemmen die het neoliberalisme praktisch heeft uitgevonden. Way to go.

Maar goed, je post was in geen enkel opzicht een reactie op mijn post. Ik vind het jammer dat Trump heeft gewonnen, maar ik word daar verder niet slechter van. Daarom is het ook zo treurig om je Nederlandse discussiepartners te betitelen als verliezers.
pi_166587342
Ik word er een beetje moe van.

Laataste dagen een aantal gesprekken gehad met mensen tegen die openlijk PVV'er zijn maar tegenstander zijn van Trump. Nu kan ik me dat in de eerste zin nog voorstellen omdat het ook gewoon een regelrechte idioot is. Dat neemt niet weg beide een zelfde ideologie aan hangen.
Persoonlijk vind ik het wel iets hebben, een president met een flink aantal slechte one-liners een heel land op zijn kop kan zetten. Of ik het over 4 jaar ook nog leuk vind is dan nog een tweede.
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 18:47:20 #203
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166587369
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En daarom kozen ze in de VS een riedel neocons en bankiers in de regering?

Die kiezers zullen zich wel gruwelijk genaaid voelen dan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166587401
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:22 schreef Refragmental het volgende:
*O* *O* *O*

quote:
It would appear the investigation is back to the status quo ante, which means Director Comey believes Secretary Clinton was indeed extremely careless in her handling of classified material,” he added.

“Yet, there is insufficient evidence to prove beyond a reasonable doubt Secretary Clinton had a specific intent to violate a statute which specifically provides for the lower sector standard of gross negligence,” Gowdy concluded.
Hoe halen ze die kop uit deze tekst? Verder, Gowdy beslist dat toch in zijn geheel niet? Hij is U.S. rep, geen Attorney General, en daarnaast gaat zijn onderzoek over Benghazi, niet de e-mails.
pi_166587403
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:45 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik word er een beetje moe van.

Laataste dagen een aantal gesprekken gehad met mensen tegen die openlijk PVV'er zijn maar tegenstander zijn van Trump. Nu kan ik me dat in de eerste zin nog voorstellen omdat het ook gewoon een regelrechte idioot is. Dat neemt niet weg beide een zelfde ideologie aan hangen.
Persoonlijk vind ik het wel iets hebben, een president met een flink aantal slechte one-liners een heel land op zijn kop kan zetten. Of ik het over 4 jaar ook nog leuk vind is dan nog een tweede.
Het ligt er een beetje aan om welke reden ze tegen Trump zijn.
Maar in Amerika heb je de keuze tussen twee kandidaten die een serieuze kans maken gekozen worden, als de ene je niet aanstaat en je toch gehoord wilt worden, is het ergens nog prima te begrijpen dat je in dit geval op Trump stemt. In Nederland is er keuze uit 11 partijen zo niet meer komende verkiezingen die een serieuze kans maken, als je uit al die partijen denkt dat de PVV het beste met je voor heeft, dan moet je heel snel je mond houden over Trump.
pi_166587416
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

Hoe halen ze die kop uit deze tekst? Verder, Gowdy beslist dat toch in zijn geheel niet? Hij is U.S. rep, geen Attorney General, en daarnaast gaat zijn onderzoek over Benghazi, niet de e-mails.
En ook weer zo'n pedokop :') Wat is dat toch met die republikeinen. :')
pi_166587491
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En ook weer zo'n pedokop :') Wat is dat toch met die republikeinen. :')
Joe biden compenseert dan weer in zijn eentje alles voor de democraten.
pi_166587500
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dan op de partij stemmen die het neoliberalisme praktisch heeft uitgevonden. Way to go.

Maar goed, je post was in geen enkel opzicht een reactie op mijn post. Ik vind het jammer dat Trump heeft gewonnen, maar ik word daar verder niet slechter van. Daarom is het ook zo treurig om je Nederlandse discussiepartners te betitelen als verliezers.
Dat is dus het ironische, alle neoliberale Republikeinen die het grootgeld vertegenwoordigen, zij waren nog misschien wel het luidste tegen Trump. Het was niet voor niets dat McConnell en Ryan op het laatste moment pas Trump steunden omdat ze dachten dat hij toch zou verliezen. George en George W. Bush hebben nooit hun steun uitgesproken voor Trump maar zelfs gezegd zich van stemming te onthouden. Colin Powell ging voor Clinton.

Dat de Republikeinen een meerderheid hebben in zowel de Senaat als het Huis is volledig te danken aan Trump. Dit maakt ze afhankelijk van hen. Op FiveThreeEight werd gezegd dat nog nooit eerder bij een verkiezing mensen zo massaal voor elke stemming op een partij zijn gaan stemmen. Dat is volledig te danken aan Trump dus. Hij omringt zich momenteel met opportunisten, denk aan Christie (nog de vraag ivm brug-affaire die hem behoorlijk in de weg zit momenteel) en Gingrich, die zullen hem blijven volgen no matter what hij zegt. Het Huis en de Senaat zitten nog redelijk vol met neoliberale Republikeinen, maar 2018 is niet zo heel ver meer, en het is Trump die kan rekenen op de steun van het electoraat. Hij heeft het zonder donors en andere soort steun kunnen doen. Ik denk dat dit wel eens het einde kan zijn van de neoliberale Republikeinse partij.
pi_166587513
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:53 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Joe biden compenseert dan weer in zijn eentje alles voor de democraten.
Diamond Joe had president kunnen zijn. Die had Trump in dat debat 90 minuten lang in zijn bek uitgelachen, zoals met Paul Ryan destijds. _O-
pi_166587518
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:48 schreef Slaro het volgende:

[..]

Het ligt er een beetje aan om welke reden ze tegen Trump zijn.
Maar in Amerika heb je de keuze tussen twee kandidaten die een serieuze kans maken gekozen worden, als de ene je niet aanstaat en je toch gehoord wilt worden, is het ergens nog prima te begrijpen dat je in dit geval op Trump stemt. In Nederland is er keuze uit 11 partijen zo niet meer komende verkiezingen die een serieuze kans maken, als je uit al die partijen denkt dat de PVV het beste met je voor heeft, dan moet je heel snel je mond houden over Trump.
Ik houd van een discussie op een nutteloze vrijdagavond in de kroeg bijvoorbeeld. Maar als ze dan aankomen met het feit dat Trump een idiote man is en niet verder willen kijken dan dat.
Want ik heb niet het idee dat de meerderheid om mij heen werkelijk begrijpt wat de ideologie van Trump is. Ik kan ze dat enigszins ook niet echt kwalijk nemen gezien de nogal negatieve berichtgeving de laatste weken. Maar vervolgens wel de PVV bejubelen. 8)7
  vrijdag 11 november 2016 @ 18:58:05 #211
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166587576
Nog even over die muur en waarom het een slecht idee is:

- De meerderheid van de illegale immigranten komt al jaren de VS binnen over zee of via creatieve manieren langs de grensposten. Eigenlijk is het dus veel effectiever en verstandiger om juist daar in te investeren.
- Er is eigenlijk al een "muur", wat zoveel betekent dat er op grote stukken hekken staan en een belangrijk deel van de grens langs rivieren loopt met een sterke stroming waar je echt niet zomaar oversteekt.
- Zoals al genoemd: het aantal illegale immigranten is aan het stagneren, dus het is een "oplossing" voor een probleem wat eigenlijk uit zichzelf al aan het verdwijnen is.
- Veel grond langs en op de grens is privé-eigendom van bijvoorbeeld boeren die hun grond niet willen verliezen aan een muur en de bijbehorende beveiliging.
- Grensbewakers hebben nu al hun handen vol aan het controleren van de bekende plekken waar bijvoorbeeld drugs het land binnen komen. Zij zijn bang het nog veel drukker te krijgen na de bouw van een muur.

Zo zijn er nog wel meer redenen te bedenken.
pi_166587597
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:58 schreef Belabor het volgende:

- De meerderheid van de illegale immigranten komt al jaren de VS binnen over zee of via creatieve manieren langs de grensposten. Eigenlijk is het dus veel effectiever en verstandiger om juist daar in te investeren.
- Er is eigenlijk al een "muur", wat zoveel betekent dat er op grote stukken hekken staan en een belangrijk deel van de grens langs rivieren loopt met een sterke stroming waar je echt niet zomaar oversteekt.
- Zoals al genoemd: het aantal illegale immigranten is aan het stagneren, dus het is een "oplossing" voor een probleem wat eigenlijk uit zichzelf al aan het verdwijnen is.
- Veel grond langs en op de grens is privé-eigendom van bijvoorbeeld boeren die hun grond niet willen verliezen aan een muur en de bijbehorende beveiliging.
- Grensbewakers hebben nu al hun handen vol aan het controleren van de bekende plekken waar bijvoorbeeld drugs het land binnen komen. Zij zijn bang het nog veel drukker te krijgen na de bouw van een muur.

Het zijn niet erg sterke argumenten eerlijk gezegd
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:01:09 #213
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166587618
Hoe Zit Het Eigenlijk Met De Popular Vote?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:03:13 #214
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166587652
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:59 schreef JanCees het volgende:

[..]

Gebruik eens meer dan acht woorden om dat toe te lichten.
pi_166587662
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:01 schreef Parafernalia het volgende:
Die is voor Clinton. Wat dan?
pi_166587667

Ik wil Huma troosten
pi_166587668
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:03 schreef Belabor het volgende:

[..]

Gebruik eens meer dan acht woorden om dat toe te lichten.
Misschien later vanavond
pi_166587804
Voor iedereen die het wil hebben over die "wave of racism" die zou zijn ontstaan na trumps overwinning, lees even dit artikel:

http://reason.com/blog/20(...)t-hijab-attack-false
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 19:13:11 #219
3928 Ulx
pi_166587843
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:59 schreef JanCees het volgende:

[..]

Ok. De meeste komen binnen met een toeristenvisum via het vliegveld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166587869
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:53 schreef Slaro het volgende:

[..]

Dat is dus het ironische, alle neoliberale Republikeinen die het grootgeld vertegenwoordigen, zij waren nog misschien wel het luidste tegen Trump. Het was niet voor niets dat McConnell en Ryan op het laatste moment pas Trump steunden omdat ze dachten dat hij toch zou verliezen. George en George W. Bush hebben nooit hun steun uitgesproken voor Trump maar zelfs gezegd zich van stemming te onthouden. Colin Powell ging voor Clinton.

Dat de Republikeinen een meerderheid hebben in zowel de Senaat als het Huis is volledig te danken aan Trump. Dit maakt ze afhankelijk van hen. Op FiveThreeEight werd gezegd dat nog nooit eerder bij een verkiezing mensen zo massaal voor elke stemming op een partij zijn gaan stemmen. Dat is volledig te danken aan Trump dus. Hij omringt zich momenteel met opportunisten, denk aan Christie (nog de vraag ivm brug-affaire die hem behoorlijk in de weg zit momenteel) en Gingrich, die zullen hem blijven volgen no matter what hij zegt.
Beetje voorbarig om te concluderen dat dit 'dus aan Trump ligt'. Ik zie niet in waarom. Als er nou heel specifiek steun was voor pro-Trump kandidaten dan zou dat een aanwijzing, maar veel van die kandidaten hielden de boot af of distantieerden zich expliciet van Trump. Wat je vooral ziet is de polarisatie in het Amerikaanse spectrum. Nevada split dit keer niet maar gaat naar de Democraten, Trump wint staten als Pennsylvania, Florida en Wisconsin nipt, waar zijn partijgenoten er goed voorstonden en met name Rubio beduidend beter presteerde.
Het huis is sowieso niet meegenomen, maar daar was al vrij duidelijk dat de Democraten voor aanvang van de verkiezing al praktisch kansloos waren. De districten zijn ook dusdanig herverdeeld dat de Democraten echt een PV verschil van +5 moeten halen om überhaupt kans te maken op een meerderheid in het huis.
De Republikeinse senatoren hebben bovendien ook nog wel op een flinke investering vanuit de partij kunnen rekenen in de laatste maand.

quote:
Het Huis en de Senaat zitten nog redelijk vol met neoliberale Republikeinen, maar 2018 is niet zo heel ver meer, en het is Trump die kan rekenen op de steun van het electoraat. Hij heeft het zonder donors en andere soort steun kunnen doen. Ik denk dat dit wel eens het einde kan zijn van de neoliberale Republikeinse partij.
Dat zou Obama ook gaan doen, maar dat bleek tegen te vallen. Midterms zijn toch van een andere orde dan het mediaspektakel dat de presidentsverkiezing is.
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:14:49 #221
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_166587870
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:03 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nope , die is ook voor Trump

https://twitter.com/stonecoldtruth/status/796393274143408128
pi_166587872
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:11 schreef skysherrif het volgende:
Voor iedereen die het wil hebben over die "wave of racism" die zou zijn ontstaan na trumps overwinning, lees even dit artikel:

http://reason.com/blog/20(...)t-hijab-attack-false
die wave of racism and violence is er wel zeker maar is gericht op de witte man.

De kogel komt van links.
pi_166587910
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:01 schreef Parafernalia het volgende:
Het is nog steeds niet volledig geteld, maar volgens Wiki inmiddels 47.6% voor Clinton versus 47.2% voor Trump.
pi_166587917
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:04 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wil Huma troosten
_O-
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:17:03 #225
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_166587921
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:14 schreef JanCees het volgende:

[..]

die wave of racism and violence is er wel zeker maar is gericht op de witte man.

De kogel komt van links.
Allemaal naar Guantanamo, Trump wil daar immers weer uitbreiden..
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:17:03 #226
289141 Kaji
pi_166587922
quote:
Ziet er ontzettend betrouwbaar uit.
pi_166587939
quote:
Nee hoor.
pi_166587961

Het is wel een mooie vrouw :P
pi_166587975
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:58 schreef Belabor het volgende:

Vergeet die muur. _O-
Dat is nooit een serieus voorstel geweest, dat was een showtje om te apelleren aan die groep mensen. Daarom bracht hij het ook zo theatraal: We are going to build a BEATIFUL wall...
Trump mag dan geen genie zijn, hij is niet achterlijk.
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:21:22 #230
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166587983
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:03 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nou dat was nog lange tijd onduidelijk
pi_166587987
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:04 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wil Huma troosten
Wie is Huma? :?
#NoDAPL
pi_166587991
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:20 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]

sowieso
pi_166588000
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo heet ze toch, Huma Abedin?
pi_166588023
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:21 schreef skysherrif het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

sowieso
Die wou ik net plaatsen _O-

pi_166588052
Trouwens die Huma werkte voor een islamtische krant van haar moeder ( ze is Saoedisch ) Maar die Anthony Weiner is een jood _O- Rare combi.
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 19:24:47 #236
3928 Ulx
pi_166588074
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vergeet die muur. _O-
Dat is nooit een serieus voorstel geweest, dat was een showtje om te apelleren aan die groep mensen. Daarom bracht hij het ook zo theatraal: We are going to build a BEATIFUL wall...
Trump mag dan geen genie zijn, hij is niet achterlijk.
Hij naait zijn aanhang dan wel stevig. Geen muur. Grote banken in de regering. Neocon beleid. Rol op het wereldtoneel over aan de Russen.

Met zijn Great Again. Nu al een wassen neus.
pi_166588095
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:21 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Zo heet ze toch, Huma Abedin?
Weet ik het, ik ken dat mens niet. Blijkbaar was ze de vice-voorzitster van HRCorrupt haar campagneteam? Dus onder trol Debbie Wasserman Schulz? Ik vermoedde dat ze iets met de campagne te maken had gezien haar lichaamstaal. Ik kan niet zeggen dat ik er niet een beetje van geniet om het te zien. Dansen op het graf en zo. Sorry.
#NoDAPL
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 19:25:56 #238
3928 Ulx
pi_166588098
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:24 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens die Huma werkte voor een islamtische krant van haar moeder ( ze is Saoedisch ) Maar die Anthony Weiner is een jood _O- Rare combi.
Hoezo is dat raar?
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:26:19 #239
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166588107
quote:
Niet iedereen is een godsdienstwaanzinnige.

Maar prachtige vrouw ja _O_
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:27:11 #240
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_166588131
quote:
een jood die zijn Weiner aan jonge meiden laat zien via Twitter. Dus ze was al zielug
pi_166588143
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Weet ik het, ik ken dat mens niet. Blijkbaar was ze de vice-voorzitster van HRCorrupt haar campagneteam? Dus onder trol Debbie Wasserman Schulz? Ik vermoedde dat ze iets met de campagne te maken had gezien haar lichaamstaal. Ik kan niet zeggen dat ik er niet een beetje van geniet om het te zien. Dansen op het graf en zo. Sorry.
Hoe kan je haar niet kennen bram?

Dit was ongeveer de rechterhand van Clinton gedurende de campagne, na podesta wss de belangrijkste in de campagne :D
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:27:46 #242
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166588144
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:27 schreef Aventura het volgende:

[..]

een jood die zijn Weiner aan jonge meiden laat zien via Twitter. Dus ze was al zielug
Dat is een stuk raarder ja :7
pi_166588146
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoezo is dat raar?
... Ben jij zo wereldvreemd dat je moslim en jood bij elkaar niet raar vindt?
pi_166588162
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hij naait zijn aanhang dan wel stevig. Geen muur. Grote banken in de regering. Neocon beleid. Rol op het wereldtoneel over aan de Russen.

Met zijn Great Again. Nu al een wassen neus.
D'uh en met een beetje pech komt TPP er ook nog (ook k*t voor ons want als TPP wordt afgeschoten dan verdwijnt TTIP ook). Maar het is goed want bij de Democraten zullen een hoop goede mensen (progressief, liberaal, geen neolibs en neocons) die heel erg gefrustreerd en pissed zijn de macht overnemen en dat Clinton/Podesta/DWS/...-kliekje aanpakken. Helaas zitten ze nog 4 jaar met trol DWS opgescheept in de Congress en dat soort dingen maar dat is een aflopende zaak. :)
#NoDAPL
pi_166588201
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

En daarom kozen ze in de VS een riedel neocons en bankiers in de regering?

Die kiezers zullen zich wel gruwelijk genaaid voelen dan.
Ze kozen voor hem omdat ze met een baksteen wouden smijten, omdat het establishment en dus het neoliberalisme zat zijn. Helaas voor hen was Trump het enige alternatief want ze wisten dat Johnson en Stein het niet zouden redden.
#NoDAPL
pi_166588347
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Beetje voorbarig om te concluderen dat dit 'dus aan Trump ligt'. Ik zie niet in waarom. Als er nou heel specifiek steun was voor pro-Trump kandidaten dan zou dat een aanwijzing, maar veel van die kandidaten hielden de boot af of distantieerden zich expliciet van Trump. Wat je vooral ziet is de polarisatie in het Amerikaanse spectrum. Nevada split dit keer niet maar gaat naar de Democraten, Trump wint staten als Pennsylvania, Florida en Wisconsin nipt, waar zijn partijgenoten er goed voorstonden en met name Rubio beduidend beter presteerde.
Het huis is sowieso niet meegenomen, maar daar was al vrij duidelijk dat de Democraten voor aanvang van de verkiezing al praktisch kansloos waren. De districten zijn ook dusdanig herverdeeld dat de Democraten echt een PV verschil van +5 moeten halen om überhaupt kans te maken op een meerderheid in het huis.
De Republikeinse senatoren hebben bovendien ook nog wel op een flinke investering vanuit de partij kunnen rekenen in de laatste maand.
Veel kiezers gingen alleen naar de stembus vanwege Trump. Kiezers die in geen jaren een stembiljet hebben aangeraakt. Behalve dat er geen Paarse staten zijn, en mensen gewoon alles op een partij hebben ingezet (andersom ook), kan dat prima een invloed van de gepolariseerde Presidentsverkiezingen geweest zijn. Hetzelfde geldt overigens voor kiezers op Democraten die niet verder hebben gekeken dan de Presidentsverkiezingen.

Trump heeft zijn campagne onafhankelijk georganiseerd en is geheel onafhankelijk van geldschieters kunnen optreden. Voor Republikeinen is dat ongekend, voor hun was dat altijd een of de manier om kandidaten in lijn met het partijprogramma te houden, ik ben heel benieuwd hoe Trump er nu tegen gaat optreden.

Een van de eerste onderwerpen zal zijn grote plan zijn voor infrastructuurprojecten. De Conservatieve Republikeinen hebben al zenuwachtig gereageerd hier weinig in te zien. Dat hij zich beter kan richten op Obamacare afbreken en een Conservatieve Rechter in het Hooggerechtshof neer te zetten. Ik ruik al dat er een compromis wordt gesloten. Geheel terzijde maar overigens zal zo'n groot overheidsproject ongetwijfeld via een PPP-traject gaan, ik raad iedereen toch aan deze in de gaten te houden, en te kijken welke bedrijven profiteren.

[..]
quote:
Dat zou Obama ook gaan doen, maar dat bleek tegen te vallen. Midterms zijn toch van een andere orde dan het mediaspektakel dat de presidentsverkiezing is.
Maar ook Obama was en is afhankelijk van zijn partij. Dit is de eerste keer sinds misschien Eisenhower dat we een kandidaat hebben die een onafhankelijke koers kan varen. Donald Trump is op basis van zijn Persoonlijkheid echt niet iemand die zonder mokken gaat luisteren naar wat een Partij hem wilt vertellen. Dit kan dus ook voor de Republikeinen, die al op hun hoede zijn sinds de Tea Party, een heel interessante en nieuwe tijd worden.
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:43:52 #247
289141 Kaji
pi_166588533
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:26 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Niet iedereen is een godsdienstwaanzinnige.

Maar prachtige vrouw ja _O_
Dat dit kan in New York!
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 19:49:12 #248
3928 Ulx
pi_166588667
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:27 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Als de een een hardcore kolonist is en de ander bomgordel dragende zwarte weduwe zou ik dat misschien wel vinden.
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 19:52:25 #249
3928 Ulx
pi_166588738
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze kozen voor hem omdat ze met een baksteen wouden smijten, omdat het establishment en dus het neoliberalisme zat zijn. Helaas voor hen was Trump het enige alternatief want ze wisten dat Johnson en Stein het niet zouden redden.
En nu krijgen ze Goldman Sachs in de regering. Of is het ondertussen iemand van een andere bank?

Volgens mij gooiden de Trumpfans die baksteen op een raam van doorzichtig rubber en hebben ze die vol terug door de voortandem gehad.
pi_166588799
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:52 schreef Ulx het volgende:

[..]

En nu krijgen ze Goldman Sachs in de regering. Of is het ondertussen iemand van een andere bank?
Die had je ook en nog meer in de regering zitten als HRC het had gewonnen. Dat is nu juist het punt, de enige manier om in de toekomst weer een keuze te krijgen is als er een progressieve lente komt. Een component hiervan is dat de Democraten moeten ophouden met geld aan te nemen van dat soort bedrijven. Sanders heeft laten zien dat dit mogelijk is en Trump heeft laten zien dat je met een lager budget ook kan winnen. Alleen dan moeten de Democraten wel volledig donaties van bedrijven afwijzen, niet gedeeltelijk, ook moeten ze de voltallige DNC ontslaan, Sanders (of een surrogaat van hem) benoemen tot het hoofd van de DNC etc.
Als ze die moed hebben dan wordt de USA vanaf 4 jaar van nu een mooier land.
#NoDAPL
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 november 2016 @ 19:56:12 #251
426493 crew  PippenScottie
pi_166588808
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij loopt hier al ruim een jaar lang dagelijks tegen Clinton te fulmineren en je hebt geen idee wie Huma Abedin is?

:s)
My friends all drive horses
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 19:58:14 #252
3928 Ulx
pi_166588853
Dat dat verkiezingssysteem op de schop mag lijkt me duidelijk.

Gaan Trump en de republikeinen dat nu wet maken?
pi_166588856
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:35 schreef Slaro het volgende:
Maar ook Obama was en is afhankelijk van zijn partij.
Niet alleen dat, Obama was een loopjongen van het grootkapitaal. Podesta Group en zo.
#NoDAPL
pi_166588874
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:56 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Jij loopt hier al ruim een jaar lang dagelijks tegen Clinton te fulmineren en je hebt geen idee wie Huma Abedin is?

:s)
Ja, het is lekker belangrijk wie de vice-blablabla is van haar campagneteam. :')
Het gaat om systemen, gedachtengoed etc. , niet om poppetjes. Ik kom er tenminste eerlijk voor uit wanneer ik iets niet weet, dat kan ik van een aantal mensen hier niet zeggen.
#NoDAPL
pi_166588896
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:58 schreef Ulx het volgende:

waarom heeft obama dat niet gedaan
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 november 2016 @ 20:01:02 #256
pi_166588900
quote:

Hahahaha!
De Republikeinen hebben sinds 1988 één keer de popular vote gewonnen in een presidentiële verkiezing, maar domineren vrijwel continu het congres, het hooggerechtshof en de helft van de tijd de president.

Het enige wat de republikeinen gaan veranderen is de voter right act, om het minderheden nog moeilijker te maken om te stemmen.
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:01:11 #257
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_166588901
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet alleen dat, Obama was een loopjongen van het grootkapitaal. Podesta Group en zo.
Dat is iedere president, Bush nog veeel en veeel meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_166588923
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:20 schreef vigen98 het volgende:

Oh ja, dit ook nog even. Ik vind haar helemaal niet aantrekkelijk maar ieder zijn smaak. ;)
#NoDAPL
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 20:02:48 #259
3928 Ulx
pi_166588930
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:00 schreef skysherrif het volgende:

[..]

waarom heeft obama dat niet gedaan
Waarom deed Lincoln het niet?
pi_166588932
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oh ja, dit ook nog even. Ik vind haar helemaal niet aantrekkelijk maar ieder zijn smaak. ;)
Heb wat met haar figuur :P
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:02:55 #261
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_166588933
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:01 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Hahahaha!
De Republikeinen hebben sinds 1988 één keer de popular vote gewonnen in een presidentiële verkiezing, maar domineren vrijwel continu het congres, het hooggerechtshof en de helft van de tijd de president.

Het enige wat de republikeinen gaan veranderen is de voter right act, om het minderheden nog moeilijker te maken om te stemmen.
Waarom is het moeilijk voor minderheden om te stemmen?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 november 2016 @ 20:03:57 #262
pi_166588950
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, het is lekker belangrijk wie de vice-blablabla is van haar campagneteam. :')
Het gaat om systemen, gedachtengoed etc. , niet om poppetjes. Ik kom er tenminste eerlijk voor uit wanneer ik iets niet weet, dat kan ik van een aantal mensen hier niet zeggen.
Gast, Huma is de rechterhand van Clinton.

Maar prima. Het gaat niet om poppetjes, aldus de poster die honderden posts aan DWS heeft gewijd.
pi_166588951
quote:

Van mij hoeft het niet op de schop maar als je het wil veranderen dan stel ik dit voor: aantal kiesmannen op basis van populatieverhouding.
Het lijkt me namelijk wel waardevol om er rekening mee te houden dat je in de ene staat een grotere opkomst hebt dan in de andere staat. Echter kan je het vergeten dat de Republikeinen hieraan meewerken, zij profiteren juist van het huidige systeem. :)
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:04:26 #264
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166588960
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:27 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat je Saudisch bent of van Joodse komaf wil niet zeggen dat je ook beleidend bent.
pi_166588961
Goed interview op NOS nu, mensen die niet snappen waarom Trump won eens kijken
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:05:26 #266
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166588981
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het lijkt me namelijk wel waardevol om er rekening mee te houden dat je in de ene staat een grotere opkomst hebt dan in de andere staat.
Waarom?
pi_166588986
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:04 schreef skysherrif het volgende:
Goed interview op NOS nu, mensen die niet snappen waarom Trump won eens kijken
:?
Goed interview en NOS. Er bestaan nog steeds wereldwonderen. :s)
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:06:03 #268
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166588991
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:04 schreef skysherrif het volgende:
Goed interview op NOS nu
Deze ga ik inlijsten *)
pi_166588999
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:05 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat je de diverse groepen zo evenredig mogelijk moet vertegenwoordigen zodat je het volk zo goed mogelijk kan dienen.
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:07:15 #270
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166589023
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat je de diverse groepen zo evenredig mogelijk moet vertegenwoordigen zodat je het volk zo goed mogelijk kan dienen.
Dan moeten ze maar gewoon gaan stemmen toch?
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 20:07:20 #271
3928 Ulx
pi_166589026
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Van mij hoeft het niet op de schop maar als je het wil veranderen dan stel ik dit voor: aantal kiesmannen op basis van populatieverhouding.
Het lijkt me namelijk wel waardevol om er rekening mee te houden dat je in de ene staat een grotere opkomst hebt dan in de andere staat. Echter kan je het vergeten dat de Republikeinen hieraan meewerken, zij profiteren juist van het huidige systeem. :)
Moet het nou wel of niet anders volgens jou? Je lult ook echt alleen maar zoals het je uitkomt.
pi_166589030
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:02 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Heb wat met haar figuur :P
Met haar figuur is niets mis maar ik kijk meer naar het gezicht. ;)
#NoDAPL
pi_166589066
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Moet het nou wel of niet anders volgens jou? Je lult ook echt alleen maar zoals het je uitkomt.
Nee, maar jij interpreteert mijn woorden niet juist doordat jij ook van alles invult wat er niet staat in plaats van dat jij mij om uitleg vraagt. ;)
Ja, het moet anders. Deze ellende zorgt ervoor dat er binnen de Democraten van alles kan veranderen. Ik ben hier al maandenlang erg consistent in: ik roep al maandenlang dat de gifbeker vol moet om die progressieve lente een kans te geven.
#NoDAPL
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 november 2016 @ 20:10:28 #274
pi_166589094
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:02 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Waarom is het moeilijk voor minderheden om te stemmen?
Weinig stemlokalen in grote steden, waardoor urenlange rijen ontstaan.
Early voting ontmoedigen.
Paspoort of rijbewijs eisen om te kunnen stemmen.
Mensen met strafblad stemrecht ontnemen.
Bewust foutieve informatie verstrekken over plek en openingstijden stemlokalen.

Je kan het aan de repubs overlaten om nog wel wat nieuwe manieren te vinden.
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:14:03 #275
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_166589146
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:10 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Weinig stemlokalen in grote steden, waardoor urenlange rijen ontstaan.
Early voting ontmoedigen.
Paspoort of rijbewijs eisen om te kunnen stemmen.
Mensen met strafblad stemrecht ontnemen.
Bewust foutieve informatie verstrekken over plek en openingstijden stemlokalen.

Je kan het aan de repubs overlaten om nog wel wat nieuwe manieren te vinden.
En waarom heeft dat buitensporig veel effect op minderheden?

Zelfs in landen als India is het normaal om een identiteitsbewijs mee te nemen. Je weet wel, om fraude te voorkomen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 20:14:39 #276
3928 Ulx
pi_166589156
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, maar jij interpreteert mijn woorden niet juist doordat jij ook van alles invult wat er niet staat in plaats van dat jij mij om uitleg vraagt. ;)
Ja, het moet anders. Deze ellende zorgt ervoor dat er binnen de Democraten van alles kan veranderen. Ik ben hier al maandenlang erg consistent in: ik roep al maandenlang dat de gifbeker vol moet om die progressieve lente een kans te geven.
Goed plan als de helft van de stemgerechtigden op neocons en grote banken gaan stemmen want Muur.
pi_166589176
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:14 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Zelfs in landen als India is het normaal om een identiteitsbewijs mee te nemen. Je weet wel, om fraude te voorkomen.
Als er buitensporig veel BMVs worden gesloten in wijken waar voornamelijk minderheden wonen en het dus lastiger wordt een (nieuw) ID te halen, dan heeft dat wel een effext.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 november 2016 @ 20:24:08 #278
pi_166589370
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:14 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Het gaat er om dat je een ID kaart met een foto moet meenemen.
Er zijn ook identiteitsbewijzen zonder foto. Dit verschilt per staat.

Eisen dat iemand een paspoort of rijbewijs meeneemt treft nou eenmaal disproportioneel mensen die dit hebben.
Het staat je vrij onderzoeken op te zoeken waaruit blijkt hoe deze maatregelen vooral minderheden treffen.

Dit is een aardig beginpunt, met veel referenties:

https://en.m.wikipedia.or(...)in_the_United_States
pi_166589373
Het verhaal dat Trump heeft gewonnen doordat de algoritmen van Facebook een echochamber hebben gecreeerd en omdat mensen 'tegenwoordig alleen nog maar hun nieuws van Facebook halen'. :')

Wanneer gaan mensen toch de leaks lezen en inzien dat de mainstream media een enorme echochamber zijn geweest, tegen propaganda aan.

Washington Post ran 16 negative stories on Bernie Sanders in 16 hours

Thanks to Wikileaks we now know that at least 65 mainstream reporters were working closely with the Clinton campaign this election year. They were invited to top elitist dinners with Hillary Campaign Chairman John Podesta or Chief Campaign strategist Joel Benenson.

Zijn er al media die zich met dit soort reflecties bezig houden? Nee...
pi_166589387
De Democraten en een van de propagandavehikels Huffington Post hebben werkelijk niets geleerd van dit alles.
#NoDAPL
pi_166589421
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:24 schreef Poolbal het volgende:
Het verhaal dat Trump heeft gewonnen doordat de algoritmen van Facebook een echochamber hebben gecreeerd en omdat mensen 'tegenwoordig alleen nog maar hun nieuws van Facebook halen'. :')

Wanneer gaan mensen toch de leaks lezen en inzien dat de mainstream media een enorme echochamber zijn geweest, tegen propaganda aan.

Thanks to Wikileaks we now know that at least 65 mainstream reporters were working closely with the Clinton campaign this election year. They were invited to top elitist dinners with Hillary Campaign Chairman John Podesta or Chief Campaign strategist Joel Benenson.

Jawel

Morning Joe had er een erg goed item over:

pi_166589447
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:24 schreef Poolbal het volgende:

Dat is het bekende topje van de ijsberg, een piepklien topje. Ik zou hier letterlijk honderden filmpjes en artikels kunnen plaatsen die precies hetzelfde aantonen.
HIer eentje. http://harpers.org/archive/2016/11/swat-team-2/2/
#NoDAPL
pi_166589482
quote:
Ik kan hem niet uitstaan (ondanks dat ik hem als persoon sympathiek vind) - onderdeel van de propgandavehikels en hoe! - maar hij is wel een van de weinige mensen bij de establishmentzenders d ie op een gegeven moment aangaf dat de primary's rigged waren. Vervolgens kreeg hij op zijn kloten en had je weer niets aan hem. ;)
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:29:56 #284
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_166589503
Ik kan nergens de einduitslag vinden van de electoral votes. Ik kom alleen de kaarten tegen waarop Michigan en New Hampshire nog niet vaststaan. En bijvoorbeeld op deze site staat dat Michigan nog niet vaststaat. Heeft iemand een definitieve kaart?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_166589528
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik kan hem niet uitstaan (ondanks dat ik hem als persoon sympathiek vind) - onderdeel van de propgandavehikels en hoe! - maar hij is wel een van de weinige mensen bij de establishmentzenders d ie op een gegeven moment aangaf dat de primary's rigged waren. Vervolgens kreeg hij op zijn kloten en had je weer niets aan hem. ;)
Ja snap ik, is ie ook. Gelukkig snapt ie hier waar het fout ging
pi_166589634
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:30 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ja snap ik, is ie ook. Gelukkig snapt ie hier waar het fout ging
Ja, maar dat toont ook een belangrijk probleem aan: dat mensen die het begrijpen het niet mogen zeggen! Het is dat hij zo immens populair is bij de kijkers, anders had het hem zijn kop gekost. Reken er maar op dat hij geweldig op zijn kloten kreeg voor die uitspraak. Zie ook MSNBC die Cenk ontsloeg en CNN wat keer op keer zogenaamd een technische storing had en 1 keer naar een of ander boybandje overschakelde. :')
#NoDAPL
pi_166589664
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:29 schreef Federer-fan het volgende:
Ik kan nergens de einduitslag vinden van de electoral votes. Ik kom alleen de kaarten tegen waarop Michigan en New Hampshire nog niet vaststaan. En bijvoorbeeld op deze site staat dat Michigan nog niet vaststaat. Heeft iemand een definitieve kaart?
Wikipedia maar daar zijn ze ook niet heel erg duidelijk over hoevel procent is geteld (niet netjes in de tabel).
#NoDAPL
pi_166589712
quote:
Nog even iets anders, herinner jij je hoe dat meisje wat altijd naast hem zit - wie ze ook is - keek en handelde op het moment dat Joe ergens rond maart eerlijk zijn mening uitte. De paniek bij haar. "Dat mag je niet zeggen? Hiermee kom je in de problemen." Ze zie dit niet maar dat was duidelijk wat haar dreef, waarschijnlijk goed bedoeld t.o.v. haar collega maar het is wel veelzeggend. :)
#NoDAPL
pi_166589740
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nog even iets anders, herinner jij je hoe dat meisje wat altijd naast hem zit - wie ze ook is - keek en handelde op het moment dat Joe ergens rond maart eerlijk zijn mening uitte. De paniek bij haar. "Dat mag je niet zeggen? Hiermee kom je in de problemen." Ze zie dit niet maar dat was duidelijk wat haar dreef, waarschijnlijk goed bedoeld t.o.v. haar collega maar het is wel veelzeggend. :)
Meisje, of bedoel je die blonde vrouw waar hij altijd mee is (mike) van een jaar of 45
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:40:22 #290
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_166589792
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wikipedia maar daar zijn ze ook niet heel erg duidelijk over hoevel procent is geteld (niet netjes in de tabel).
Oké, dank je wel.

Hier staat dat Michigan naar Trump is gegaan maar ik weet niet hoe betrouwbaar dit is.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_166589796
Maargoed, de ergste waren sally kohn en rachel maddow. Speciaal even MSNBC teruggekeken tijdens election night naar hun reactie O+
pi_166589809
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:40 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Oké, dank je wel.

Hier staat dat Michigan naar Trump is gegaan maar ik weet niet hoe betrouwbaar dit is.
Klopt
pi_166590071
Trump is niet de enige die importheffingen wil

http://www.nu.nl/economie(...)importheffingen.html
pi_166590144
quote:

[..]

Oké, dank je wel.

Jawel
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:54:39 #295
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_166590262
Gezellig weer bij CNN. Een man vroeg aan zijn discussiepartner wat hij onder 'racisme' verstond. De discussiepartner zei 'the Birther movement'. Op de vraag 'The Birther movement is racist?' was het antwoord 'If you ask that question, it means you're a racist'. Begint wel een beetje een stopwoordje te worden in Amerika, waar ze toch echt twee keer op rij een zwarte president hebben gekozen (die lin had ik nog niet gelegd).
pi_166590353
quote:

[..]

Oké, dank je wel.

Wat een zuur artikel, volgend de logica van de schrijver ervan is Fox News dus ook een liberaal medium.
pi_166590459
quote:
Nee, dit slaat voor mij een weg in die niet de essentie raakt. Wat hij zegt is:

Wij zijn schuldig aan het gegeven dat we Hillary al als winnaar zagen, we zaten samen in een bubbel van ons eigen gelijk.

Alsof ze een soort slachtoffer van groupthinking waren.

Maar waar ik op doel is dat een aanzienlijk deel van de journalisten willens en wetens Clinton propaganda hebben zitten spuien. Ze hebben bewust negatieve verhalen over Clinton genegeerd, campagne narratives verspreid en ook bewust negatiever geschreven over politieke vijanden van Clinton.

In het verhaal van Joe is er een soort passief groepsslachtofferschap waar niemand wat aan kan doen, terwijl in feite er een actief daderschap is geweest.

Het negeren van de Wikileaks waar echt voldoende rotzooi in te vinden was is daar een voorbeeld van. De 16 verhalen in 16 uur zijn daar een voorbeeld van. Het ongelofelijk veel over Trump schrijven terwijl Sanders records van Obama verbrak is daar een voorbeeld van. Waar media ook niet over schreven is hoe social media trending hashtags die kritisch waren over Clinton verwijderde..

En over deze strategieën was ook te lezen, eerst in de Guccifer leaks en later in de e-mails.
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:07:09 #298
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166590645
Er is niets genegeerd, dat het niet de aandacht kreeg die je wilde is wat anders.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_166590677
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:07 schreef Re het volgende:
Er is niets genegeerd, dat het niet de aandacht kreeg die je wilde is wat anders.
De stemmers negeerden het in ieder geval niet, dus het kreeg inderdaad de juiste aandacht.
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:09:25 #300
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166590715
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:08 schreef skysherrif het volgende:

[..]

De stemmers negeerden het in ieder geval niet, dus het kreeg inderdaad de juiste aandacht.
daarom, ook bubble talk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_166590738
slot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')