abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166582880
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Helaas, dat zeg ik niet, probeer die zin nog eens te lezen.
Niet terugkrabbelen nu.

quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 13:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk dat er best wat mensen zijn die het idee hebben dat, omdat Trump al die Mexicanen en moslims het land uit wil gooien, het opeens toegestaan is om racistische uitspraken te doen. Niet dat er dus een heleboel nieuwe racisten bijkomen ofzo, maar dat zijn verkiezing het ze eerder doet uiten.

Zie bijvoorbeeld ook de alt-right, white supremacy en KKK die hem steunen. Die doen dat ook grotendeels (en in het geval van de laatste twee uitsluitend) om zijn beleid rondom buitenlanders.
Ik had altijd hele hoge cijfers op begrijpend lezen.

Tip: als je wilt dat mensen je serieus nemen probeer dan weg te blijven van apocalyptische onzin.
pi_166582900
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:20 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Het is niet meer nodig.
Dat zal. Maar zo is hij gewoon.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166582906
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:19 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Met die logica zijn alle bouwvakkers in Nederland ook werkloos. De bruggen en huizen zijn immers al gebouwd.
Eh nee aangezien er nu ook al bouwvakkers e.d. aan het werk zijn in de VS, de banen die deze "new deal" zou opleveren zijn puur tijdelijk.

Vraag me wel af hoe zijn partij zal reageren bij zo'n new deal programma.
pi_166582909
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:21 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Niet terugkrabbelen nu.

[..]

Ik had altijd hele hoge cijfers op begrijpend lezen.

Tip: als je wilt dat mensen je serieus nemen probeer dan weg te blijven van apocalyptische onzin.
Voor iemand die zulke hoge cijfers had lijk je verdomd veel moeite te hebben met de zinsnede 'die het idee hebben dat'.

Als je twee posts verder leest had je ook dit nog kunnen lezen, overigens.

quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 13:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is het punt niet, het punt is dat dit soort figuren wel denken dat hij dat wil.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 11 november 2016 @ 14:26:34 #230
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_166582972
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:23 schreef Chewie het volgende:

[..]

Eh nee aangezien er nu ook al bouwvakkers e.d. aan het werk zijn in de VS, de banen die deze "new deal" zou opleveren zijn puur tijdelijk.

Vraag me wel af hoe zijn partij zal reageren bij zo'n new deal programma.
Als je de staat ziet van de highways, bruggen en andere infrastructuur, denk ik dat ze de komende 10 jaar wel werk zullen hebben.
pi_166582976

Zeer overtuigende zege
  vrijdag 11 november 2016 @ 14:27:13 #232
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166582983
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:19 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Met die logica zijn alle bouwvakkers in Nederland ook werkloos. De bruggen en huizen zijn immers al gebouwd.
Het gaat om die extra banen die hij zegt te gaan creëren. Die zijn niet voor eeuwig.
Is het nu echt zo moeilijk om te begrijpen dat globalisering, technologische ontwikkeling en het feit dat bedrijven dat alles maximaal inzetten om hun winst zo groot mogelijk te maken, er hoe dan ook voor zorgen dat er steeds minder (goede) banen zullen zijn en dat de groep Have Not's dus steeds groter zal worden?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2016 @ 14:32:10 #233
230491 Zith
pls tip
pi_166583069
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:27 schreef JanCees het volgende:
[ afbeelding ]

Zeer overtuigende zege
_O_
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_166583081
quote:
[ afbeelding ]

Zeer overtuigende zege
  vrijdag 11 november 2016 @ 14:33:46 #235
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166583100
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:27 schreef Jane het volgende:

[..]

Het gaat om die extra banen die hij zegt te gaan creëren. Die zijn niet voor eeuwig.
Is het nu echt zo moeilijk om te begrijpen dat globalisering, technologische ontwikkeling en het feit dat bedrijven dat alles maximaal inzetten om hun winst zo groot mogelijk te maken, er hoe dan ook voor zorgen dat er steeds minder (goede) banen zullen zijn en dat de groep Have Not's dus steeds groter zal worden?
Nouja, die have nots wonen in verarmde gebieden die economisch gezien afgegleden zijn en die zich niet aan hun eigen haren uit het moeras kunnen trekken. Wanneer daar grote hoeveelheden geld heen gaan verspreiden dat zoch daar in de locale economie en zou het kunnen dat na die tien jaar zo'n regio op eigen kracht verder kan. Het is dat de uitdaging voor de regio om die stroom geld goed te gebruiken.
pi_166583117
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 14:33:35 Busy day planned in New York. Will soon be making some very important decisions on the people who will be running our government! reageer retweet
vers van de twitterpers
pi_166583133
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:17 schreef Jane het volgende:
Goed, dan krijg je een baantje als bouwvakker om de lokale brug te renoveren. Waarschijnlijk slecht betaald, want voor jou 10 anderen, maar goed, het is iets... Op een gegeven moment is het project klaar en wat dan? Als je geluk hebt is er nog zo'n project, maar op een gegeven moment is het klaar. Het neemt de onzekerheid van mensen niet weg.
Dit is een beetje een gekleurde voorstelling van zaken, Adriaan van Dis-stylo. Het klopt dat Trump heeft beloof miljoenen banen te creëren, maar dat betekent niet dat zijn aanhang vooral uit werklozen bestaat. Sterker nog, in de lage (of geen-) inkomensgroepen scoorde Clinton juist beter.
pi_166583136
uitgebreide financiele analyse van het geheel:

Where the money came from, not how much, mattered in the presidential race

Veel cijfers, maar conclusie (beknopt):

Clinton had veel meer kapitaal tot haar beschikking, van mega-donoren, goed netwerk van donoren, pac's, constructies etc. en spendeerde veel meer dan Trump, die op zijn beurt meer dan $60 miljoen eigen kapitaal in bracht en een groter percentage kleine bijdragen (<$200) had van mensen die hem steunden, en spendeerde veel minder dan Clinton.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_166583192
quote:
[ afbeelding ]

Zeer overtuigende zege
Ja heel overtuigend als je alleen kijkt naar de kaart en niet naar het totaal aantal stemmen en dat voor een kandidaat die in 2012 nog zo fel tegen de EV was.
  vrijdag 11 november 2016 @ 14:39:41 #240
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166583209
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:34 schreef skysherrif het volgende:
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 14:33:35 Busy day planned in New York. Will soon be making some very important decisions on the people who will be running our government! reageer retweet
vers van de twitterpers
Hopelijk brengt iemand hem wel aan het verstand om geen uitgerangeerde opportunistische types als Gingrich en Palin aan een nieuwe baan te helpen
  vrijdag 11 november 2016 @ 14:40:44 #241
1986 Jane
pi_166583226
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dit is een beetje een gekleurde voorstelling van zaken, Adriaan van Dis-stylo. Het klopt dat Trump heeft beloof miljoenen banen te creëren, maar dat betekent niet dat zijn aanhang vooral uit werklozen bestaat. Sterker nog, in de lage (of geen-) inkomensgroepen scoorde Clinton juist beter.
Maar dat had ik hierboven ook al gezegd. ;)

Het zijn m.i. juist de mensen die daar nog niet toe behoren, maar wel voelen dat het ze zomaar kan overkomen, die nu hebben besloten een proteststem uit te brengen. Het is belangrijk om het beeld dat het alleen arme sloebers uit achterstandsgebieden zijn van je af te schudden, want daarmee houd je jezelf m.i. voor de gek.
pi_166583240
Overigens was Bram er zo van overtuigt dat Trump ook nog wel de PV zou pakken maar Clinton lijkt alleen maar verder uitgelopen te zijn, niet dat ze er iets aan heeft maar goed.
pi_166583279
In de Groene een artikel over het gedachtegoed van KrappeAuto en Elzies.

quote:
Dat een groot deel van de alt-right zich als een online leger achter Trump schaart, betekent niet direct dat ze hem zien als de ideale kandidaat, of dat ze zich identificeren met de rest van zijn achterban. Alt-right-aanhangers onderscheiden zichzelf graag van 'dom rechts': zij zijn niet de boze burgers die op rally's hun onvrede uiten in eenlettergrepige krachttermen. Zij dragen een weldoordacht wereldbeeld uit. Een wereldbeeld dat hen lange tijd tot de marges veroordeelde. De enige plek waar ze met hun opvattingen terecht konden waren schimmige webfora, waar ze hun tirades het liefst plaatsten onder cryptische pseudoniemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166583308
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:41 schreef Chewie het volgende:
Overigens was Bram er zo van overtuigt dat Trump ook nog wel de PV zou pakken maar Clinton lijkt alleen maar verder uitgelopen te zijn, niet dat ze er iets aan heeft maar goed.
Nouja CNN had Trump als projected winner, ik ging uit van hun kennis, niet meer vanuit gaan dus bij CNN
  vrijdag 11 november 2016 @ 14:45:38 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166583314
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat die snel teleurgesteld gaan worden

Ik heb het idee dat Trump zich gaat profileren als een soort Super Jos van Rey
pi_166583340
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:32 schreef Nintex het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Huh, waren de verkiezingen nu opeens wel eerlijk? Waarom hebben Trump en zijn supporters dan eerder zo zitten te huilen?
pi_166583353
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe zou Pepe zich voelen, basisspeler bij real madrid, beste speler van de gewonnen EK finale, maar als je Pepe intikt bij afbeeldingen staat ie pas bij de 20e foto :P
pi_166583359
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 00:00 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik had mijn bedrijf ook niet aan een nobody gegeven maar ook aan mijn kinderen.
Dat snap ik. Daar moet je een integer mens voor zijn die inziet dat president zijn en allerlei bedrijven leiden conflicterende belangen zijn. Zelfde met al die bijbaantjes voor politici. Hij vergrijpt zich dus nu al aan hetgeen hij wil gaan 'drainen'.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 11 november 2016 @ 14:48:51 #249
1986 Jane
pi_166583367
Maar denk je nou echt dat als Trump zijn beloftes niet waar kan maken (en die kans is groot), dat mensen dan de volgende keer als makke schapen toch weer op een Hillary-kloon gaan stemmen? Iemand die Wall Street bedient? Ik denk het niet. Het is echt belangrijk dat er een fatsoenlijk alternatief komt.
pi_166583369
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:45 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nouja CNN had Trump als projected winner, ik ging uit van hun kennis, niet meer vanuit gaan dus bij CNN
Nee daar kun je al ongeveer 15 jaar niet meer vanuit gaan bij CNN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')