Klopt, een soort New Deal. Maar dan zal hij denk ik, zoals Hexagon zei, wel wat democraten mee moeten krijgen, want republikeinen staan om dit soort gigantische overheidsprojecten waarschijnlijk niet te springen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:03 schreef Nintex het volgende:
[..]
Trump heeft wel een aantal korte termijn oplossingen. Grote projecten als vliegveld renovaties, bruggen en andere infrastructuur kunnen voor veel banen zorgen.
Miljarden investeren in kolenmijnen, schalieolie en -gas ook wel.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:03 schreef Nintex het volgende:
[..]
Trump heeft wel een aantal korte termijn oplossingen. Grote projecten als vliegveld renovaties, bruggen en andere infrastructuur kunnen voor veel banen zorgen.
Alleen vergeten de vorige tweet te verwijderen, denk ik.twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 12:14:20Love the fact that the small groups of protesters last night have passion for our great country. We will all come together and be proud! reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 03:19:44Just had a very open and successful presidential election. Now professional protesters, incited by the media, are protesting. Very unfair! reageer retweet
Het is in ieder geval hard nodig. De staat van hun infrastructuur is schandalig.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Klopt, een soort New Deal. Maar dan zal hij denk ik, zoals Hexagon zei, wel wat democraten mee moeten krijgen, want republikeinen staan om dit soort gigantische overheidsprojecten waarschijnlijk niet te springen.
Er is natuurlijk een hoop achterstallig onderhoud te verrichten in de VS (veel meer dan hier iig), maar uiteindelijk gaat dat ook niet helpen als je het systeem niet overhoop haalt. En dat gaat Trump zeker niet doen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:03 schreef Nintex het volgende:
[..]
160k likes en 53k retweets he.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:07 schreef Ludachrist het volgende:
Zijn twitter is weer afgepakt.Alleen vergeten de vorige tweet te verwijderen, denk ik.twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 12:14:20Love the fact that the small groups of protesters last night have passion for our great country. We will all come together and be proud! reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 03:19:44Just had a very open and successful presidential election. Now professional protesters, incited by the media, are protesting. Very unfair! reageer retweet
.
heb je niet zijn eerste tweet gezien over de protests, die hij ook weer verwijderd heeft?quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Klopt, een soort New Deal. Maar dan zal hij denk ik, zoals Hexagon zei, wel wat democraten mee moeten krijgen, want republikeinen staan om dit soort gigantische overheidsprojecten waarschijnlijk niet te springen.
Ja, en?quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:08 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
160k likes en 53k retweets he.
Dan heeft verwijderen weinig zin, genoeg mensen die het al gezien hebben.quote:
Ah, oke. Dacht dat hij bedoelde dat de Tweet blijkbaar in goede aarde valt en dat hij het daarom prima kan laten staan.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan heeft verwijderen weinig zin, genoeg mensen die het al gezien hebben.
Blijkbaar ook. Het is wel een sneue tweet. Daar mag hij wel mee ophouden.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, oke. Dacht dat hij bedoelde dat de Tweet blijkbaar in goede aarde valt en dat hij het daarom prima kan laten staan.
Dat zou ook zomaar kunnen. Ik vind de tegenstelling tussen Trump-twitter en campagneteamTrump-twitter in ieder geval wel mooi. Ook qua zinsopbouw, met korte, boze zinnetjes van The Donald zelf en prima volzinnen van zijn team.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, oke. Dacht dat hij bedoelde dat de Tweet blijkbaar in goede aarde valt en dat hij het daarom prima kan laten staan.
Lol. Bron?quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat er best wat mensen zijn die het idee hebben dat, omdat Trump al die Mexicanen en moslims het land uit wil gooien,
Vanaf 20 januari is Potus het troll account om in de gaten te houdenquote:Op vrijdag 11 november 2016 14:07 schreef Ludachrist het volgende:
Zijn twitter is weer afgepakt.Alleen vergeten de vorige tweet te verwijderen, denk ik.twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 12:14:20Love the fact that the small groups of protesters last night have passion for our great country. We will all come together and be proud! reageer retweet
.
Als de democraten het heel slim spelen winnen ze wel het congres terug door met Trump samen te werken.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Miljarden investeren in kolenmijnen, schalieolie en -gas ook wel.
Daarom zijn we hier acht jaar zoet mee. Economie staat er vermoedelijk prima voor over vier jaar.
Er moet ook nog een grote muur gebouwd worden.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:17 schreef Jane het volgende:
Goed, dan krijg je een baantje als bouwvakker om de lokale brug te renoveren. Waarschijnlijk slecht betaald, want voor jou 10 anderen, maar goed, het is iets... Op een gegeven moment is het project klaar en wat dan? Als je geluk hebt is er nog zo'n project, maar op een gegeven moment is het klaar. Het neemt de onzekerheid van mensen niet weg.
Met die logica zijn alle bouwvakkers in Nederland ook werkloos. De bruggen en huizen zijn immers al gebouwd.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:17 schreef Jane het volgende:
Goed, dan krijg je een baantje als bouwvakker om de lokale brug te renoveren. Waarschijnlijk slecht betaald, want voor jou 10 anderen, maar goed, het is iets... Op een gegeven moment is het project klaar en wat dan? Als je geluk hebt is er nog zo'n project, maar op een gegeven moment is het klaar. Het neemt de onzekerheid van mensen niet weg.
Helaas, dat zeg ik niet, probeer die zin nog eens te lezen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:19 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dat Trump Mexicanen en moslims het land uit wil gooien.
Waarom zou hij dat doen? Zo is Trump gewoon.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:14 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Blijkbaar ook. Het is wel een sneue tweet. Daar mag hij wel mee ophouden.
Het is niet meer nodig.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat doen? Zo is Trump gewoon.
Niet terugkrabbelen nu.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:19 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Helaas, dat zeg ik niet, probeer die zin nog eens te lezen.
Ik had altijd hele hoge cijfers op begrijpend lezen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat er best wat mensen zijn die het idee hebben dat, omdat Trump al die Mexicanen en moslims het land uit wil gooien, het opeens toegestaan is om racistische uitspraken te doen. Niet dat er dus een heleboel nieuwe racisten bijkomen ofzo, maar dat zijn verkiezing het ze eerder doet uiten.
Zie bijvoorbeeld ook de alt-right, white supremacy en KKK die hem steunen. Die doen dat ook grotendeels (en in het geval van de laatste twee uitsluitend) om zijn beleid rondom buitenlanders.
Dat zal. Maar zo is hij gewoon.quote:
Eh nee aangezien er nu ook al bouwvakkers e.d. aan het werk zijn in de VS, de banen die deze "new deal" zou opleveren zijn puur tijdelijk.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:19 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Met die logica zijn alle bouwvakkers in Nederland ook werkloos. De bruggen en huizen zijn immers al gebouwd.
Voor iemand die zulke hoge cijfers had lijk je verdomd veel moeite te hebben met de zinsnede 'die het idee hebben dat'.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:21 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Niet terugkrabbelen nu.
[..]
Ik had altijd hele hoge cijfers op begrijpend lezen.
Tip: als je wilt dat mensen je serieus nemen probeer dan weg te blijven van apocalyptische onzin.
quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, het punt is dat dit soort figuren wel denken dat hij dat wil.
Als je de staat ziet van de highways, bruggen en andere infrastructuur, denk ik dat ze de komende 10 jaar wel werk zullen hebben.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Eh nee aangezien er nu ook al bouwvakkers e.d. aan het werk zijn in de VS, de banen die deze "new deal" zou opleveren zijn puur tijdelijk.
Vraag me wel af hoe zijn partij zal reageren bij zo'n new deal programma.
Het gaat om die extra banen die hij zegt te gaan creëren. Die zijn niet voor eeuwig.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:19 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Met die logica zijn alle bouwvakkers in Nederland ook werkloos. De bruggen en huizen zijn immers al gebouwd.
quote:
Nouja, die have nots wonen in verarmde gebieden die economisch gezien afgegleden zijn en die zich niet aan hun eigen haren uit het moeras kunnen trekken. Wanneer daar grote hoeveelheden geld heen gaan verspreiden dat zoch daar in de locale economie en zou het kunnen dat na die tien jaar zo'n regio op eigen kracht verder kan. Het is dat de uitdaging voor de regio om die stroom geld goed te gebruiken.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Het gaat om die extra banen die hij zegt te gaan creëren. Die zijn niet voor eeuwig.
Is het nu echt zo moeilijk om te begrijpen dat globalisering, technologische ontwikkeling en het feit dat bedrijven dat alles maximaal inzetten om hun winst zo groot mogelijk te maken, er hoe dan ook voor zorgen dat er steeds minder (goede) banen zullen zijn en dat de groep Have Not's dus steeds groter zal worden?
vers van de twitterperstwitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 14:33:35Busy day planned in New York. Will soon be making some very important decisions on the people who will be running our government! reageer retweet
Dit is een beetje een gekleurde voorstelling van zaken, Adriaan van Dis-stylo. Het klopt dat Trump heeft beloof miljoenen banen te creëren, maar dat betekent niet dat zijn aanhang vooral uit werklozen bestaat. Sterker nog, in de lage (of geen-) inkomensgroepen scoorde Clinton juist beter.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:17 schreef Jane het volgende:
Ja heel overtuigend als je alleen kijkt naar de kaart en niet naar het totaal aantal stemmen en dat voor een kandidaat die in 2012 nog zo fel tegen de EV was.quote:
Hopelijk brengt iemand hem wel aan het verstand om geen uitgerangeerde opportunistische types als Gingrich en Palin aan een nieuwe baan te helpenquote:Op vrijdag 11 november 2016 14:34 schreef skysherrif het volgende:
vers van de twitterperstwitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 14:33:35Busy day planned in New York. Will soon be making some very important decisions on the people who will be running our government! reageer retweet
Maar dat had ik hierboven ook al gezegd.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit is een beetje een gekleurde voorstelling van zaken, Adriaan van Dis-stylo. Het klopt dat Trump heeft beloof miljoenen banen te creëren, maar dat betekent niet dat zijn aanhang vooral uit werklozen bestaat. Sterker nog, in de lage (of geen-) inkomensgroepen scoorde Clinton juist beter.
quote:Dat een groot deel van de alt-right zich als een online leger achter Trump schaart, betekent niet direct dat ze hem zien als de ideale kandidaat, of dat ze zich identificeren met de rest van zijn achterban. Alt-right-aanhangers onderscheiden zichzelf graag van 'dom rechts': zij zijn niet de boze burgers die op rally's hun onvrede uiten in eenlettergrepige krachttermen. Zij dragen een weldoordacht wereldbeeld uit. Een wereldbeeld dat hen lange tijd tot de marges veroordeelde. De enige plek waar ze met hun opvattingen terecht konden waren schimmige webfora, waar ze hun tirades het liefst plaatsten onder cryptische pseudoniemen.
Nouja CNN had Trump als projected winner, ik ging uit van hun kennis, niet meer vanuit gaan dus bij CNNquote:Op vrijdag 11 november 2016 14:41 schreef Chewie het volgende:
Overigens was Bram er zo van overtuigt dat Trump ook nog wel de PV zou pakken maar Clinton lijkt alleen maar verder uitgelopen te zijn, niet dat ze er iets aan heeft maar goed.
Ik denk eigenlijk dat die snel teleurgesteld gaan wordenquote:Op vrijdag 11 november 2016 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
In de Groene een artikel over het gedachtegoed van KrappeAuto en Elzies.
[..]
Huh, waren de verkiezingen nu opeens wel eerlijk? Waarom hebben Trump en zijn supporters dan eerder zo zitten te huilen?quote:
Hoe zou Pepe zich voelen, basisspeler bij real madrid, beste speler van de gewonnen EK finale, maar als je Pepe intikt bij afbeeldingen staat ie pas bij de 20e fotoquote:Op vrijdag 11 november 2016 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
In de Groene een artikel over het gedachtegoed van KrappeAuto en Elzies.
[..]
Dat snap ik. Daar moet je een integer mens voor zijn die inziet dat president zijn en allerlei bedrijven leiden conflicterende belangen zijn. Zelfde met al die bijbaantjes voor politici. Hij vergrijpt zich dus nu al aan hetgeen hij wil gaan 'drainen'.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:00 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik had mijn bedrijf ook niet aan een nobody gegeven maar ook aan mijn kinderen.
Nee daar kun je al ongeveer 15 jaar niet meer vanuit gaan bij CNN.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja CNN had Trump als projected winner, ik ging uit van hun kennis, niet meer vanuit gaan dus bij CNN
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |