Mensen houden er niet van als politici iets beloven wat ze niet gaan waar maken.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:32 schreef studentje7 het volgende:
Ben geen Trump supporter en vind sommige van zijn uitspraken walgelijk..
Maar wat vinden mensen racistisch aan een muur? Wat is er mis met een muur om drugs en illegalen tegen proberen te houden?
MUH FEELINGS.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:32 schreef studentje7 het volgende:
Ben geen Trump supporter en vind sommige van zijn uitspraken walgelijk..
Maar wat vinden mensen racistisch aan een muur? Wat is er mis met een muur om drugs en illegalen tegen proberen te houden?
En dan specifieke groepen immigranten. Ik, als mannelijke blanke immigrant, heb eigenlijk nergens last van. Met de software die we schrijven hebben we nu al een aantal bedrijven overgenomen, waarna daar de volledige IT afdelingen daarvan zijn ontslagen. Dus ik zorg er nog eens voor dat mensen zonder werk komen te zitten ook. Taking their jobs!!quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:22 schreef Kaji het volgende:
[..]
Nee, dat gehamer op illegalen is gewoon een excuus om tegen immigranten tekeer te gaan. Denk je dat Amerikanen een paar miljoen legale latino's wel fantastisch vinden?
Dat zegt niks. Het is een project waar qua risico's de noord-zuid lijn bij in het niet valt. Dus dat gaan ze niet zo even aftikkenquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:34 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Het congres waarin de senaat en het huis in republikeinse de meerderheid hebben en dus vrij spel hebben? Bedoel je die congres? Zal vast piece of cake zijn.
Er zijn zoveel dingen ineffectief. Ik vind (en Trump zegt dat ook te vinden) onnodig ingrijpen in militaire conflicten nog veel ineffectiever.quote:
Dat is niet waar. Als ik een lijst zou maken van alle dingen die Trump ondernomen heeft die keihard gefaald hebben zou ik RSI krijgen. Die man is niet voor niets meerdere keren failliet gegaan.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:35 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Trump heeft elke keer dat men hem voor gek verklaarde en zei dat iets hem nooig zou lukken het toch geflikt.
Als je kan zeggen dat Bush verantwoordelijk is voor 9/11 en alsnog de primaries wint, dan heb je genoeg teflon en politiek gevoel om het congers op 1 lijn te krijgen. Hij heeft genoeg onderhandelingshandigheid om dit voor elkaar te krijgen.
Je bedoelt die uitspraak die hij een dag later alweer terugnam? Dat is inderdaad wel politiek gevoel hebben.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:35 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Trump heeft elke keer dat men hem voor gek verklaarde en zei dat iets hem nooig zou lukken het toch geflikt.
Als je kan zeggen dat Bush verantwoordelijk is voor 9/11 en alsnog de primaries wint, dan heb je genoeg teflon en politiek gevoel om het congers op 1 lijn te krijgen. Hij heeft genoeg onderhandelingshandigheid om dit voor elkaar te krijgen.
Risico's als in wat?quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Het is een project waar qua risico's de noord-zuid lijn bij in het niet valt. Dus dat gaan ze niet zo even aftikken
Dat idee heb ik dus totaal andersomquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:40 schreef Jane het volgende:
Het bouwen van die muur is iig een belofte die hij wel waar kan maken. Over de meeste andere heb ik grotere twijfels.
Trump heeft keer op keer laten zien sluwer te zijn dan senatoren en congressmen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Het is een project waar qua risico's de noord-zuid lijn bij in het niet valt. Dus dat gaan ze niet zo even aftikken
Kosten al eens ingeschat, onderhoud?quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:40 schreef vigen98 het volgende:
Waarom denken jullie dat een muur een slecht idee isHet is gewoon extra grensbewaking en wie wilt dat nou niet?
Onverwacht hogere kosten, slepende rechtszaken, imago-afbreuk, deuken in de relaties met een buurland, het risico dat het niet af is binnen de termijn van Trump, gevolgen voor de natuur (gaat door een reservaat), technische problemen bij het Amistad Reservoir.quote:
Kunnen de Mexicanen op hun beurt Amerikanen tegen houden met die muurquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:39 schreef Kaji het volgende:
Zo'n muur (als ie er komt) gaat over een jaar of 50 echt hard in het gezicht van de VS ontploffen. Noem het karma.
Die kosten kunnen vast wel gedekt worden door geen geld te spenderen in onnodige conflicten en door import belastingen in te voeren bij Mexico en trade deals dus te onderhandelenquote:
Dan hebben ze een muur aan 2 kanten.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kunnen de Mexicanen op hun beurt Amerikanen tegen houden met die muur
Kom op. Je weet ook wel dat Trump 100en dingen heeft gezegd die voorheen elke Republikein zouden diskwalificeren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je bedoelt die uitspraak die hij een dag later alweer terugnam? Dat is inderdaad wel politiek gevoel hebben.
Zijn aanhang heeft nu weinig meer te zeggen. Er hoeft niet meer gestemd te worden, hij zal nu moeten samenwerken. Dan gaat pesten, pushen, publiekelijk shamen en mensen continu belachelijk maken je echt niet helpen hoor.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:41 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Trump heeft keer op keer laten zien sluwer te zijn dan senatoren en congressmen.
Ik twijfel er niet over dat hij ze weet te pesten, te pushen, publiekelijk te shamen bij zijn aanhang, belachelijk te maken totdat hij krijgt wat hij wil. Dat heeft die wel laten zien. Het is geen Obama die heel soft is en met iedereen probeert op te schieten. Trump gaat er als een tank doorheen.
Nou ja, ik bedoel, hij kan beginnen met bouwen, toch? Ik zeg verder niks over de effectiviteit of de waanzin ervan.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:41 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat idee heb ik dus totaal andersom
Nogmaals er zijn veel dommere kosten (Irak oorlog, drone strikes overal en nergens enz).quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:41 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Kosten al eens ingeschat, onderhoud?
Effectiviteit?
Dat klopt, en zijn kiezers vonden dat prachtig. Punt is dat hij nu dus moet gaan samenwerken met de Republikeinen, niet met zijn kiezers.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:42 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Kom op. Je weet ook wel dat Trump 100en dingen heeft gezegd die voorheen elke Republikein zouden diskwalificeren.
Alleen al zijn anti TPP standpunt was voorheen ondenkbaar voor een Republikein.
Als ze willen investeren in veiligheid, kan hij beter de kosten van die muur toevoegen aan z'n infrastructuur budget.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:42 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Die kosten kunnen vast wel gedekt worden door geen geld te spenderen in onnodige conflicten en door import belastingen in te voeren bij Mexico en trade deals dus te onderhandelenInvesteren in veiligheid is een goed ding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |