Pas nou op met je voorspellingenquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die muur gaat er nooit komen. Dat zou de republikeinse achterban in het hart raken. De kiezers in de rust belt ten spijt. Maar die in het zuiden zijn net wat belangrijker.
Nee, dat gehamer op illegalen is gewoon een excuus om tegen immigranten tekeer te gaan. Denk je dat Amerikanen een paar miljoen legale latino's wel fantastisch vinden?quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:18 schreef vigen98 het volgende:
Mensen in de VS waren het zat dat er miljoenen illegalen de VS binnen komen terwijl ze er niet horen. Ze zijn niet zo van dat ze tegen immigranten zijn maar ze zijn tegen illegale immigranten.
Het vervelende is alleen dat de economie in de zuidelijke staten niet meer zonder kan.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:18 schreef vigen98 het volgende:
Mensen in de VS waren het zat dat er miljoenen illegalen de VS binnen komen terwijl ze er niet horen. Ze zijn niet zo van dat ze tegen immigranten zijn maar ze zijn tegen illegale immigranten.
En dat tekeer gaan tegen immigranten is gewoon een excuus om niet te hoeven uitleggen/in te zien waar het echte probleem hem in zit.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:22 schreef Kaji het volgende:
[..]
Nee, dat gehamer op illegalen is gewoon een excuus om tegen immigranten tekeer te gaan. Denk je dat Amerikanen een paar miljoen legale latino's wel fantastisch vinden?
https://www.vn.nl/sociolo(...)mmers-zijn-niet-gek/quote:Als sociologe maakte Hochschild in de jaren zeventig en tachtig naam met haar stelling dat menselijke emoties in sterke mate cultureel zijn en dat er in elke samenleving ‘gevoelsregels’ bestaan die voorschrijven hoe je je geacht wordt te voelen. In Louisiana heeft ze lang gezocht naar wat zij ‘the deep story’ noemt: het onderliggende verhaal, een verslag van het leven zoals het voor de mensen vóélt. Zo’n verhaal hebben we volgens haar allemaal. Het ligt ten grondslag aan onze overtuigingen, aan hoe wij de wereld zien. Dat ‘diepe verhaal’ van rechts, conservatief Amerika heeft ze verpakt in een metafoor en het gaat als volgt (Freke Vuijst beschreef het ook al in haar bespreking van Strangers in Their Own Land in VN):
Je staat in een rij. Het is als een pelgrimstocht. Ergens aan de horizon bevindt zich de Amerikaanse Droom. De rij is tot stilstand gekomen. Er zit al een tijdje geen beweging in. Je staat al een tijd geduldig te wachten met een zekere hoopvolle verwachting. Voor je zie je met name andere blanken, vooral mannen, wat ouder, veelal christenen. Sommigen hebben geleerd, anderen niet. Allemaal hebben ze altijd hard gewerkt en hun best gedaan, net als jij. Dan zie je opeens mensen die voordringen. Het zijn zwarten die dankzij programma’s voor positieve discriminatie voorrang krijgen bij huisvesting of onderwijs. Het zijn vrouwen die ineens baantjes toebedeeld krijgen die voorheen altijd naar mannen gingen. Het zijn immigranten en vluchtelingen, die helemaal niet in de Verenigde Staten zijn geboren, maar ook al een speciale behandeling krijgen. Er wordt om begrip gevraagd. Ach, je ziet jezelf als een goed mens met een goed hart, dus enig begrip voel je wel. Maar toch klopt er iets niet.
En dan zie je de president, Barack Hussein Obama. Hij zwaait vrolijk naar al die mensen die zijn voorgedrongen. En ineens besef je: verrek, dát is de vent die al die anderen laat voorgaan! Trouwens, is hij zelf niet ook voorgedrongen? Hoe kon die Obama eigenlijk op Harvard studeren, als zoon van een alleenstaande moeder? En wacht eens even: de rij staat helemaal niet stíl, je wordt terúggedrongen! Hij geeft zelfs voorrang aan bedreigde diersoorten, want zelfs díe vindt hij belangrijker dan jou. Dit is niet langer jouw president. Dit is niet de overheid die jouw steun verdient.
Telkens als Hochschild dit verhaal voorlegde in Louisiana, ontmoette ze instemming. U leest mijn gedachten, zeiden ze. Dit is precies hoe ik het voel.
Er is iets vreemds aan de hand: als een van de armste staten wordt Louisiana juist onderhouden door de federale staat.
‘Ja, ik ben me zeker bewust van die paradox. In de Verenigde Staten zijn het de armste staten – met de laagste levensverwachting, de slechtste gezondheid, het belabberdste onderwijs, de meeste echtscheidingen en de ergste milieuvervuiling – waar wordt gestemd op de Republikeinen die juist een kleine overheid willen, terwijl ze in deze staten meer geld ontvangen van de federale overheid dan ze aan de schatkist bijdragen via belastingen. Je zou denken: wacht eens, als je zoveel problemen hebt en als de overheid je helpt, waarom heb je dan zoveel kritiek op de helpende hand?’
Hoe kijken zij tegen die paradox aan?
‘Daar zijn ze zich heel erg bewust van. Ze zijn niet gek. Maar ze vinden die feiten simpelweg minder belangrijk dan hun gevoel.’
quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:03 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens wat ik wel opmerkelijk vind is dat clean coal van TrumpSorry hoor maar clean en coal in 1 zin?
Doet me een beetje aan Nederland denken, nog snel even de schoonste kolencentrales van Europa plaatsen terwijl Vincent Bijlo nog ziet dat dat een aflopende zaak is. Gênant.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het slaat ook nergens op, anno 2016 nog groots op kolen gaat inzetten.
En Reagan wou ze allemaal een werkvergunning gevenquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het vervelende is alleen dat de economie in de zuidelijke staten niet meer zonder kan.
George Bush zag dat wel in en heeft ook geprobeerd een soort generaal pardon te maken. Maar dat werd afgeschoten.
Dit ja.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
We hoeven derhalve ook niet moreel superieur te doen richting de VS, hier zijn de PVV en VVD de grootste in de peilingen momenteel
- Trump gaat zich nooit kandidaat stellenquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die muur gaat er nooit komen. Dat zou de republikeinse achterban in het hart raken. De kiezers in de rust belt ten spijt. Maar die in het zuiden zijn net wat belangrijker.
VVD is linkser dan Clinton ooit wasquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Doet me een beetje aan Nederland denken, nog snel even de schoonste kolencentrales van Europa plaatsen terwijl Vincent Bijlo nog ziet dat dat een aflopende zaak is. Gênant.
We hoeven derhalve ook niet moreel superieur te doen richting de VS, hier zijn de PVV en VVD de grootste in de peilingen momenteel
Goed, mij boeit die hele muur niet dus wat mij betreft bouwt hij hem. Maar ik wens hem success om dat door het congres te krijgen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
- Trump gaat zich nooit kandidaat stellen
- Trump gaat nooit een staat winnen
- Trump krijgt nooit meer dan 40% van de stemmen
- Trump gaat nooit genoeg delegates halen
- Trump gaat nooit de nominatie krijgen
- Trump gaat nooit de verkiezingen halen
- Trump gaat nooit de verkiezingen winnen
You are here -> - Trump gaat nooit een muur bouwen
Tekeer gaan over migranten doet het altijd goed.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:30 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk vreemd dat hij zo groots op illegale immigranten heeft ingezet terwijl dat juist aan het stagneren is.
Ook zijn eigen supporters zijn nog verdeeld, zeker wat betreft de illegale immigranten.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het vervelende is alleen dat de economie in de zuidelijke staten niet meer zonder kan.
George Bush zag dat wel in en heeft ook geprobeerd een soort generaal pardon te maken. Maar dat werd afgeschoten.
Niemand zegt dat de muur racistisch is. Het is gewoon een idioot idee.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:32 schreef studentje7 het volgende:
Ben geen Trump supporter en vind sommige van zijn uitspraken walgelijk..
Maar wat vinden mensen racistisch aan een muur? Wat is er mis met een muur om drugs en illegalen tegen proberen te houden?
Onder Obama zijn zo'n 2/3 miljoen illegalen zelfs uitgezet!quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:30 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk vreemd dat hij zo groots op illegale immigranten heeft ingezet terwijl dat juist aan het stagneren is.
Vooral duur en ineffectiefquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:32 schreef studentje7 het volgende:
Maar wat vinden mensen racistisch aan een muur? Wat is er mis met een muur om drugs en illegalen tegen proberen te houden?
Het congres waarin de senaat en het huis in republikeinse de meerderheid hebben en dus vrij spel hebben? Bedoel je die congres? Zal vast piece of cake zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed, mij boeit die hele muur niet dus wat mij betreft bouwt hij hem. Maar ik wens hem success om dat door het congres te krijgen.
Als ze zo graag drugs willen tegenhouden zouden ze er voor moeten zorgen dat er minder mensen zijn die drugs willen gebruiken. Ook al zet je een muur weg, de vraag blijft.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:32 schreef studentje7 het volgende:
Als iemand een muur bouwt van 10 meter dan bouwt iemand een ladder van 11 meter. Dat zou ik tenminste doen als ik heel graag Amerika in wilde.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:32 schreef studentje7 het volgende:
Zoals eerder werd gezegd, is het helemaal niet zeker dat republikeinen hier voor zijnquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:34 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Het congres waarin de senaat en het huis in republikeinse de meerderheid hebben en dus vrij spel hebben? Bedoel je die congres? Zal vast piece of cake zijn.
Trump heeft elke keer dat men hem voor gek verklaarde en zei dat iets hem nooig zou lukken het toch geflikt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed, mij boeit die hele muur niet dus wat mij betreft bouwt hij hem. Maar ik wens hem success om dat door het congres te krijgen.
Mensen houden er niet van als politici iets beloven wat ze niet gaan waar maken.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:32 schreef studentje7 het volgende:
MUH FEELINGS.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:32 schreef studentje7 het volgende:
En dan specifieke groepen immigranten. Ik, als mannelijke blanke immigrant, heb eigenlijk nergens last van. Met de software die we schrijven hebben we nu al een aantal bedrijven overgenomen, waarna daar de volledige IT afdelingen daarvan zijn ontslagen. Dus ik zorg er nog eens voor dat mensen zonder werk komen te zitten ook. Taking their jobs!!quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:22 schreef Kaji het volgende:
[..]
Nee, dat gehamer op illegalen is gewoon een excuus om tegen immigranten tekeer te gaan. Denk je dat Amerikanen een paar miljoen legale latino's wel fantastisch vinden?
Dat zegt niks. Het is een project waar qua risico's de noord-zuid lijn bij in het niet valt. Dus dat gaan ze niet zo even aftikkenquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:34 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Het congres waarin de senaat en het huis in republikeinse de meerderheid hebben en dus vrij spel hebben? Bedoel je die congres? Zal vast piece of cake zijn.
Er zijn zoveel dingen ineffectief. Ik vind (en Trump zegt dat ook te vinden) onnodig ingrijpen in militaire conflicten nog veel ineffectiever.quote:
Dat is niet waar. Als ik een lijst zou maken van alle dingen die Trump ondernomen heeft die keihard gefaald hebben zou ik RSI krijgen. Die man is niet voor niets meerdere keren failliet gegaan.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:35 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Trump heeft elke keer dat men hem voor gek verklaarde en zei dat iets hem nooig zou lukken het toch geflikt.
Als je kan zeggen dat Bush verantwoordelijk is voor 9/11 en alsnog de primaries wint, dan heb je genoeg teflon en politiek gevoel om het congers op 1 lijn te krijgen. Hij heeft genoeg onderhandelingshandigheid om dit voor elkaar te krijgen.
Je bedoelt die uitspraak die hij een dag later alweer terugnam? Dat is inderdaad wel politiek gevoel hebben.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:35 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Trump heeft elke keer dat men hem voor gek verklaarde en zei dat iets hem nooig zou lukken het toch geflikt.
Als je kan zeggen dat Bush verantwoordelijk is voor 9/11 en alsnog de primaries wint, dan heb je genoeg teflon en politiek gevoel om het congers op 1 lijn te krijgen. Hij heeft genoeg onderhandelingshandigheid om dit voor elkaar te krijgen.
Risico's als in wat?quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Het is een project waar qua risico's de noord-zuid lijn bij in het niet valt. Dus dat gaan ze niet zo even aftikken
Dat idee heb ik dus totaal andersomquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:40 schreef Jane het volgende:
Het bouwen van die muur is iig een belofte die hij wel waar kan maken. Over de meeste andere heb ik grotere twijfels.
Trump heeft keer op keer laten zien sluwer te zijn dan senatoren en congressmen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Het is een project waar qua risico's de noord-zuid lijn bij in het niet valt. Dus dat gaan ze niet zo even aftikken
Kosten al eens ingeschat, onderhoud?quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:40 schreef vigen98 het volgende:
Waarom denken jullie dat een muur een slecht idee isHet is gewoon extra grensbewaking en wie wilt dat nou niet?
Onverwacht hogere kosten, slepende rechtszaken, imago-afbreuk, deuken in de relaties met een buurland, het risico dat het niet af is binnen de termijn van Trump, gevolgen voor de natuur (gaat door een reservaat), technische problemen bij het Amistad Reservoir.quote:
Kunnen de Mexicanen op hun beurt Amerikanen tegen houden met die muurquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:39 schreef Kaji het volgende:
Zo'n muur (als ie er komt) gaat over een jaar of 50 echt hard in het gezicht van de VS ontploffen. Noem het karma.
Die kosten kunnen vast wel gedekt worden door geen geld te spenderen in onnodige conflicten en door import belastingen in te voeren bij Mexico en trade deals dus te onderhandelenquote:
Dan hebben ze een muur aan 2 kanten.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kunnen de Mexicanen op hun beurt Amerikanen tegen houden met die muur
Kom op. Je weet ook wel dat Trump 100en dingen heeft gezegd die voorheen elke Republikein zouden diskwalificeren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je bedoelt die uitspraak die hij een dag later alweer terugnam? Dat is inderdaad wel politiek gevoel hebben.
Zijn aanhang heeft nu weinig meer te zeggen. Er hoeft niet meer gestemd te worden, hij zal nu moeten samenwerken. Dan gaat pesten, pushen, publiekelijk shamen en mensen continu belachelijk maken je echt niet helpen hoor.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:41 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Trump heeft keer op keer laten zien sluwer te zijn dan senatoren en congressmen.
Ik twijfel er niet over dat hij ze weet te pesten, te pushen, publiekelijk te shamen bij zijn aanhang, belachelijk te maken totdat hij krijgt wat hij wil. Dat heeft die wel laten zien. Het is geen Obama die heel soft is en met iedereen probeert op te schieten. Trump gaat er als een tank doorheen.
Nou ja, ik bedoel, hij kan beginnen met bouwen, toch? Ik zeg verder niks over de effectiviteit of de waanzin ervan.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:41 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat idee heb ik dus totaal andersom
Nogmaals er zijn veel dommere kosten (Irak oorlog, drone strikes overal en nergens enz).quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:41 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Kosten al eens ingeschat, onderhoud?
Effectiviteit?
Dat klopt, en zijn kiezers vonden dat prachtig. Punt is dat hij nu dus moet gaan samenwerken met de Republikeinen, niet met zijn kiezers.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:42 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Kom op. Je weet ook wel dat Trump 100en dingen heeft gezegd die voorheen elke Republikein zouden diskwalificeren.
Alleen al zijn anti TPP standpunt was voorheen ondenkbaar voor een Republikein.
Als ze willen investeren in veiligheid, kan hij beter de kosten van die muur toevoegen aan z'n infrastructuur budget.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:42 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Die kosten kunnen vast wel gedekt worden door geen geld te spenderen in onnodige conflicten en door import belastingen in te voeren bij Mexico en trade deals dus te onderhandelenInvesteren in veiligheid is een goed ding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |