abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166584550

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

https://docs.google.com/s(...)HEBdO2Xsg/edit#gid=0

https://www.theguardian.c(...)ap&type=presidential

Update van alle andere races en referenda

SPOILER: STREAMS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:56:10 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166584577
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:53 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ryan uit te spelen? Ryan heeft geen keuze. Hij lijkt nu als een idioot door Trump niet officieel te hebben gesteund en daar zal hij problemen mee krijgen. Vergeet niet, het is makkelijk Ryan te vervangen dan Trump. Om gezichtsverlies te beperken moet hij wel Trump gaan steunen.
Als Paul Ryan ineens de "Big Government" plannen van Trump gaat steunen dan hebben de Democraten sowieso al gewonnen op economisch beleid.
pi_166584585

De titel en het plaatje spreken voor zich. Voor wie geen struisvogel wil spelen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:57:03 #4
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166584598
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar dat is alleen omdat Trump nogal als slecht word gezien voor de economie.
'De economie' is een betekenisloze term voor deze kiezers. Want dat het goed gaat met 'de economie', betekent nog niet dat zij het ook beter krijgen. Dan maken bedrijven meer winst, waarmee ze zeggen dat ze banen gaan creëren, behalve dat ze dat niet doen. Althans, niet voor jou.

Dat Wall Street en het 'grote geld' Trump niet zagen zitten, was voor veel mensen juist een reden om wél op hem te stemmen. "Ik balen? Dan jij ook!", zoiets.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166584613
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

De titel en het plaatje spreken voor zich. Voor wie geen struisvogel wil spelen. ;)
Start dan lekker zelf een nieuwsmedium, stelletje jankzakken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166584630
Is het trouwens geen leuk idee als 1 van de POL mods, of iemand anders die zich opwerpt, een polquiz houdt over de verkiezingen
pi_166584664
Mensen mensen, niet vergeten dat de republikeinen ook niet staan te wachten voor gezichtsverlies. Trump kan niet zomaar vrij spel krijgen he, daarom is Pence nou ook zo belangrijk want zonder Pence had Trump met veel oppositie te maken inclusief de republikeinen ( gedeeltes dan ) Pence heeft een indrukwekkende CV en heeft als gouverneur van Indiana de staatseconomie goed in orde gehouden en als een van de weinige staten zelfs laten groeien. Waar in andere staten banen verloren gingen kwamen er banen bij in Indiana onder Pence. Hij zou zelfs de verkiezingen voor gouverneur winnen maar doordat hij dus VP is geworden van Trump is hij gestopt met de gouverneurs verkiezingen :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2016 16:01:56 ]
pi_166584666
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:27 schreef JanCees het volgende:
[ afbeelding ]

Zeer overtuigende zege

Obama's zege uit 2012. Met een groter verschil in zowel het electoral college als de popular vote. (Die Trump zoals het er nu naar uit ziet verliest)

Het enige wat overtuigend is, is het idee dat zo'n plaatje weinig zegt. Het gaat niet om de vierkante kilometers die achter je staan, het gaat om kiezers/kiesmannen.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:00:51 #9
1986 Jane
pi_166584673
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat heeft TYT toch ook precies gedaan? :?
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:00:51 #10
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_166584675
quote:

Ik kijk geen filmpjes van mensen die hele woorden in hoofdletters schrijven.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_166584704
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:00 schreef Jane het volgende:

[..]

Dat heeft TYT toch ook precies gedaan? :?
Houd dan op met zaniken (niet per se aan jou gericht).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:02:17 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_166584708
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja, die have nots wonen in verarmde gebieden die economisch gezien afgegleden zijn en die zich niet aan hun eigen haren uit het moeras kunnen trekken. Wanneer daar grote hoeveelheden geld heen gaan verspreiden dat zoch daar in de locale economie en zou het kunnen dat na die tien jaar zo'n regio op eigen kracht verder kan. Het is dat de uitdaging voor de regio om die stroom geld goed te gebruiken.
Platteland is gewoon een verloren zaak. Straks (nu al trouwens!) rijden tractoren en dergelijke ook nog zelf zonder bestuurder. Het eten komt op je bord terecht zonder dat daar een mens aan te pas is gekomen (sorteren, wassen en verpakken gaat al automatisch). Ik denk dat Trump beter die mensen naar de steden kan halen op een of andere manier.

Het probleem is vooral dat lage, simpele banen verdwijnen en er wel nieuwe banen bijkomen maar die zitten vooral aan de hi-tech kant. Tegenwoordig heb je zelfs bij het bouwen van infrastructuur eigenlijk nauwelijks nog 'domme' werkkrachten nodig. Alles gaat met machines en dergelijke. Ik denk dat sommige mensen voor zich zien dat er straks weer duizend man met scheppen snelwegen staan te graven oid...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_166584725
Zou Trump eigenlijk als voormalig democratisch donor niet wat vrienden hebben bij onder de DNC senatoren?
pi_166584728
Trouwens wat ik wel opmerkelijk vind is dat clean coal van Trump _O- Sorry hoor maar clean en coal in 1 zin? 8)7
pi_166584742
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:00 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Obama's zege uit 2012. Met een groter verschil in zowel het electoral college als de popular vote. (Die Trump zoals het er nu naar uit ziet verliest)

Het enige wat overtuigend is, is het idee dat zo'n plaatje weinig zegt. Het gaat niet om de vierkante kilometers die achter je staan, het gaat om kiezers/kiesmannen.
In kiesmannen heeft Trump net zo goed overtuigend gewonnen
pi_166584746
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:03 schreef skysherrif het volgende:
Zou Trump eigenlijk als voormalig democratisch donor niet wat vrienden hebben bij onder de DNC senatoren?
Zou je kunnen zeggen maar zou dat geen reden kunnen zijn dat bepaalde republikeinen hem dus niet vertrouwen, hij is eerlijk gezegd ook niet een doorsnee republikein het is echt een totale buitenstaander :P
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:04:28 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_166584755
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:03 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens wat ik wel opmerkelijk vind is dat clean coal van Trump _O- Sorry hoor maar clean en coal in 1 zin? 8)7
Het slaat ook nergens op, anno 2016 nog groots op kolen gaat inzetten.
pi_166584770
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:04 schreef JanCees het volgende:

[..]

In kiesmannen heeft Trump net zo goed overtuigend gewonnen
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_166584773
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:57 schreef Jane het volgende:

[..]

'De economie' is een betekenisloze term voor deze kiezers. Want dat het goed gaat met 'de economie', betekent nog niet dat zij het ook beter krijgen. Dan maken bedrijven meer winst, waarmee ze zeggen dat ze banen gaan creëren, behalve dat ze dat niet doen. Althans, niet voor jou.
Maar dit ging niet om de kiezers maar waarom Wallstreet achter Clinton staat.
pi_166584780
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het slaat ook nergens op, anno 2016 nog groots op kolen gaat inzetten.
Tja je moet ook wat doen, als je de kolenindustrie helemaal laat inzakken komen wel tienduizenden mensen zonder werk te zitten en dat wil je natuurlijk niet. Wat ik liever had willen zien is dat het langzaam maar zeker over gaat naar het schone energie en dat levert ook veel banen op :)
pi_166584784
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:05 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
In vierkante kilometers en in kiesmannen ;)
pi_166584798
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:06 schreef JanCees het volgende:

[..]

In vierkante kilometers en in kiesmannen ;)
Het punt is dat zo'n kaartje vrijwel niks zegt over wie er gewonnen heeft en hoe overtuigend de overwinning was. Bij verkiezingen waar een Democraat wint, is het kaartje meestal alsnog overwegend rood. :P
pi_166584805
Trouwens veel mensen vergeten ook dat ook al gebruiken we geen olie als brandstof, het gaat toch wel gebruikt worden. Plastic bijvoorbeeld wordt gemaakt met olie dus ja :T
pi_166584814
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:07 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Het punt is dat zo'n kaartje vrijwel niks zegt over wie er gewonnen heeft en hoe overtuigend de overwinning was. Bij verkiezingen waar een Democraat wint, is het kaartje meestal alsnog overwegend rood. :P
Ik snap je punt
pi_166584830
quote:

Nog even een niet onbelangrijk detail. Deze meneer heeft zelf voor Fox en MSNBC gewerkt.
#NoDAPL
pi_166584832
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:05 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Tja je moet ook wat doen, als je de kolenindustrie helemaal laat inzakken komen wel tienduizenden mensen zonder werk te zitten en dat wil je natuurlijk niet. Wat ik liever had willen zien is dat het langzaam maar zeker over gaat naar het schone energie en dat levert ook veel banen op :)
Tja, republikeinen he, dat is wel de 'het sneeuwt dus de opwarming van de aarde is onzin' club.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:08:41 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_166584845
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:05 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Uitstel van executie. Zorg voor omscholingsprogramma's en extra fondsen voor als ze een tijdje zonder werk zitten.

Zou wat zijn als we nu allemaal nog melkmannen in dienst hadden zodat mensen dan iig maar een baan hebben.

De energiesector bestaat ook gewoon uit bedrijven. Die gaan niet mensen in dienst houden uit liefdadigheid.
pi_166584850
Ook al is het bij de democraten dat ze weinig vierkante kilometer weten te winnen, maar ze winnen juist de dichtbevolkte gebieden. Zo'n rare map zegt niets als er in 20 county maar 200.000 mensen wonen tegenover een county van de democraten waar in 1tje al 200.000 wonen bijvoorbeeld.
pi_166584852
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:00 schreef Kaji het volgende:

[..]

Ik kijk geen filmpjes van mensen die hele woorden in hoofdletters schrijven.
Als jij liever dom blijft dan staat het jou vrij om dat te doen. :')
hoewel ook ik niet gecharmeerd ben van die hoofdletters, hij is nogal pissed ;)'
#NoDAPL
pi_166584857
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:00 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wel opvallend van dat kaartje van 2016 is dat de grensstreek met Mexico zo te zien helemaal niet zit te wachten op een muur
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:10:10 #31
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_166584867
'Drain the Swamp!'

Ja het was even leuk Trumpies. ;(

Team Trump is already filled with Washington insiders
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_166584873
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wel opvallend van dat kaartje van 2016 is dat de grensstreek met Mexico zo te zien helemaal niet zit te wachten op een muur
Daar wonen dan ook zowat allemaal latino's. Die zitten daar inderdaad niet op te wachten, wat wel grappig is dat 1/3 van de latino's op Trump heeft gestemd.
pi_166584880
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze hebben een nieuwsmedium, het heet TYT, Je zou ervan gehoord kunnen hebben, deze "jankzakken" waarschuwden dat veel millennials "disenfranchised" zouden geraken wat betekent dat ze niet zouden gaan stemmen.
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:11:01 #34
289141 Kaji
pi_166584882
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als jij liever dom blijft dan staat het jou vrij om dat te doen. :')
hoewel ook ik niet gecharmeerd ben van die hoofdletters, hij is nogal pissed ;)'
Voelt heerlijk hoor, dom zijn.
pi_166584887
thehill twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 15:52:06 GOP rep: Congress will find the funds for Trump's border wall https://t.co/hNcpuKdf0Z https://t.co/EVQGfgWBcd reageer retweet
TRUMP _O_
pi_166584888
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:10 schreef popolon het volgende:
'Drain the Swamp!'

Ja het was even leuk Trumpies. ;(

Team Trump is already filled with Washington insiders
Volgens mij is drain the swamp gewoon in andere woorden: weg met de mensen die het niet eens zijn met mijn standpunten _O-
pi_166584893
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:58 schreef skysherrif het volgende:
Is het trouwens geen leuk idee als 1 van de POL mods, of iemand anders die zich opwerpt, een polquiz houdt over de verkiezingen
Voor...?
#NoDAPL
pi_166584919
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:11 schreef Nintex het volgende:
thehill twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 15:52:06 GOP rep: Congress will find the funds for Trump's border wall https://t.co/hNcpuKdf0Z https://t.co/EVQGfgWBcd reageer retweet
TRUMP _O_
Gaat Mexico het niet meer betalen?
pi_166584932
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:11 schreef Nintex het volgende:
TRUMP _O_
Tja ze moeten ook wel, we willen Trump natuurlijk niet boos gaan zien geen wetten meer tekenen dan schieten we nergens op. Ik vraag me wel af waar ze het geld vandaan krijgen, lenen kan maar dan stijgt de schuld en de republikeinen zijn absoluut tegen meer lenen van geld want antischuld dus, maar dit zou dus kunnen betekenen dat er op andere dingen gekort zou moeten. Al vraag ik me wel af waar dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2016 16:14:32 ]
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:13:20 #40
1986 Jane
pi_166584934
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar dit ging niet om de kiezers maar waarom Wallstreet achter Clinton staat.
Mijn oorspronkelijke punt ging wel degelijk over het feit dat Clinton als de 'darling of Wall Street' werd gezien. Door Wall Street zelf én dus door de kiezers. De kiezers gunden Wall Street dat pleziertje niet. Trump is eigelijk helemaal niet belangrijk in dat verhaal.
pi_166584950
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

Gaat Mexico het niet meer betalen?
Misschien indirect wel door trade deals of belastingen op producten die van Mexico naar de VS komen. Trump zei nooit dat hij letterlijk Mexico ging dwingen met een pistool om geld te laten zien voor zijn muur _O-
pi_166584953
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:13 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Tja ze moeten ook wel, we willen Trump natuurlijk niet boos gaan zien geen wetten meer tekenen dan schieten we nergens op. Ik vraag me wel af waar ze het geld vandaan krijgen, lenen kan maar dan stijgt de schuld en de republikeinen en absoluut tegen meer lenen van geld want antischuld dus, maar dit zou dus kunnen betekenen dat er op andere dingen gekort zou moeten. Al vraag ik me wel af waar dan.
Volgens Gohmert is het geld er al

"He could start building the wall day 1" *O*
pi_166584969
Ik vraag me af wat voor muur het wordt. Echt zo'n dun kut muurtje of echt een giga muur :o
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:15:59 #44
1986 Jane
pi_166584980
Als ze er een beetje mooie muur van maken kan het misschien nog een toeristische attractie worden. B-)
pi_166584981
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mja, beetje simpele redenering, imo, dat droogte of hongersnood ten gevolge van klimaatverandering een toevloed van "klimaatvluchtelingen" zou veroorzaken. Waar waren al die vluchtelingen bij vorige hongersnoden in Afrika? De beelden van kreperende kinderen tijdens Live Aid waren niet op één of ander Grieks eiland gefilmd, je legt geen honderden/duizenden kilometers af op een lege maag. Je hebt een minimum aan middelen/welvaart nodig voor je uberhaupt aan vluchten kan denken.
Klopt, maar het is nog simpeler en kortzichtiger om te stellen dat Europa (en Nederland) niks van die klimaatverandering gaat merken. Be prepared for the worst, en verhoog de dijken maar, als er een kans van 10% op afzwaaiende orkanen op de Atlantische Oceaan is. Zelfde met massale volksverhuizingen, die we tot nu toe nog niet eerder zijn tegengekomen. Het is nu al een tyfusbende, door één oorlogje in Syrië en Irak. Je kan je maar beter voorbereiden...
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:16:07 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166584984
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:10 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Daar wonen dan ook zowat allemaal latino's. Die zitten daar inderdaad niet op te wachten, wat wel grappig is dat 1/3 van de latino's op Trump heeft gestemd.
Die muur gaat er nooit komen. Dat zou de republikeinse achterban in het hart raken. De kiezers in de rust belt ten spijt. Maar die in het zuiden zijn net wat belangrijker.
pi_166584996
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor...?
Voor de eer? :P
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:17:22 #48
289141 Kaji
pi_166585012
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:15 schreef Jane het volgende:
Als ze er een beetje mooie muur van maken kan het misschien nog een toeristische attractie worden. B-)
Precies. Misschien hebben we over een paar honderd jaar een nieuw wereldwonder.
pi_166585015
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die muur gaat er nooit komen. Dat zou de republikeinse achterban in het hart raken. De kiezers in de rust belt ten spijt. Maar die in het zuiden zijn net wat belangrijker.
Die muur gaat er wel komen, dat is de belangrijkste reden dat Trump zelfs gekozen is.
pi_166585038
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:14 schreef Nintex het volgende:

[..]

Volgens Gohmert is het geld er al

"He could start building the wall day 1" *O*
quote:
Gohmert claimed that there will not be a need for an actual wall along the entire stretch of the U.S.-Mexico border.
Wat een watje.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')