Maar heb je ook ervaring met (of kennis over) automatisering in schalieboren en kolenwinning + exploitatie? Gevoelsmatig denk ik dat de IT-revolutie daar minder impact heeft. Plus dat het om untapped reserves gaat, dus er komen hoe dan ook banen bij (alleen waarschijnlijk niet zo veel als The Donald voorspiegelt)quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik heb er, zoals je waarschijnlijk merkt, een hard hoofd in. Ik denk dat het effect iig heel tijdelijk zal zijn.
Ik heb als IT-er wellicht een gekleurde blik, zoals iedereen die tot op zekere hoogte heeft. Ik heb gewerkt aan projecten waarvan een belangrijk doel was om banen te laten verdwijnen. En daarbij ging het zeker niet alleen om lager personeel. Die waren allang vervangen en degenen die er nog waren, zouden grotendeels alsnog nodig zijn. Het ging juist om de duurdere mensen met een opleiding, want hee, een hoop dingen die zij doen en beslissingen die zij nemen kunnen ook wel door een slim programma worden gedaan. Misschien niet alles, maar met een paar muisklikken kunnen ze dan in 10 minuten doen waar ze vroeger een uur over deden. Dus heb je er minder nodig en, omdat het duur personeel is, bespaar je dus ook veel meer geld dan met het wegautomatiseren van die lui die toch al voor een appel en een ei werkten.
Ik ben vanuit mijn ervaring dus vrij pessimistisch over welke belofte voor banengroei dan ook, zeker op de iets langere termijn. Ik denk ook dat steeds meer mensen de onzekerheid gaan voelen, ook al hebben ze nu zelf nog wel werk.
Hetzelfde buurland dat een muur heeft met andere midden Amerikaanse landen? Oh God wat zou Mexico toch beledigd gaan voelenquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Onverwacht hogere kosten, slepende rechtszaken, imago-afbreuk, deuken in de relaties met een buurland, het risico dat het niet af is binnen de termijn van Trump, gevolgen voor de natuur (gaat door een reservaat), technische problemen bij het Amistad Reservoir.
Gewoon een paar dingen.
Dat is politiek gezien het domste wat je kan doen. Dan bouw je meteen zoveel weerstand op dat je nooit meer iets gedaan krijgtquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:41 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Trump heeft keer op keer laten zien sluwer te zijn dan senatoren en congressmen.
Ik twijfel er niet over dat hij ze weet te pesten, te pushen, publiekelijk te shamen bij zijn aanhang, belachelijk te maken totdat hij krijgt wat hij wil. Dat heeft die wel laten zien. Het is geen Obama die heel soft is en met iedereen probeert op te schieten. Trump gaat er als een tank doorheen.
Korte termijn werkt het altijd. Kan er altijd een mooi Mauerpark van maken, best mooi nu in Berlijn. Chinese muur werkt ook als een mooie trekpleister.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:39 schreef Kaji het volgende:
Zo'n muur (als ie er komt) gaat over een jaar of 50 echt hard in het gezicht van de VS ontploffen. Noem het karma.
Ik durf er 100 euro op te wedden dat dat zeker gaat helpen en dat het ook precies is hoe Trump dingen voor elkaar krijgt. Het wordt the stick or the carrot.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zijn aanhang heeft nu weinig meer te zeggen. Er hoeft niet meer gestemd te worden, hij zal nu moeten samenwerken. Dan gaat pesten, pushen, publiekelijk shamen en mensen continu belachelijk maken je echt niet helpen hoor.
Hoezo? Senator Rand Paul is een republikein maar toch ook tegen TPP?quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:42 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Kom op. Je weet ook wel dat Trump 100en dingen heeft gezegd die voorheen elke Republikein zouden diskwalificeren.
Alleen al zijn anti TPP standpunt was voorheen ondenkbaar voor een Republikein.
Men kan nog wat leren van de Chinese Muur:quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:45 schreef jantje1234 het volgende:
[..]
Korte termijn werkt het altijd. Kan er altijd een mooi Mauerpark van maken, best mooi nu in Berlijn. Chinese muur werkt ook als een mooie trekpleister.
quote:Uiteindelijk redde de Grote Muur de Ming-dynastie niet. Begin zeventiende eeuw vormden de Mantsjoes in het noordoosten een steeds grotere bedreiging, terwijl binnenlandse opstanden het gezag van de Ming ondermijnden. In 1644 bezette de opstandeling Li Zicheng Peking, waarop de laatste Ming-keizer Chongzhen zichzelf ophing aan een boom in het Jingshanpark in de Verboden Stad. Verschillende Ming-generaals liepen over naar de Mantsjoes en openden de Grote Muur bij Shanhaiguan. De Mantsjoes veroverden heel China en stichtten de Qing-dynastie, de laatste keizerlijke dynastie van China. Onder hun bewind werden de Chinese grenzen in het noorden en westen sterk uitgebreid en verloor de Grote Muur zijn militaire functie.
Dat is preciest wat al 100000 keer is gezegd over alles wat Trump deed.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is politiek gezien het domste wat je kan doen. Dan bouw je meteen zoveel weerstand op dat je nooit meer iets gedaan krijgt
Investeren in infrastructuur is nooit een verlies, je kan er alleen maar aan winnen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:43 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Als ze willen investeren in veiligheid, kan hij beter de kosten van die muur toevoegen aan z'n infrastructuur budget.
Die congresleden zitten er vaak jarenlang en Trump is gewoon een passant die over maximal 8 jaar weer vertrokken is. Ik denk niet dat ze onder de indruk zullen zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:45 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ik durf er 100 euro op te wedden dat dat zeker gaat helpen en dat het ook precies is hoe Trump dingen voor elkaar krijgt. Het wordt the stick or the carrot.
Trump is een narcistische miljardair die president is geworden voor zichzelf en zijn legacy. Denk je dat die iets geeft of schaamte heeft voor een congres?
En er zijn veel slimmere uitgaven. Infrastructuur, zorg, infrastructuur, onderwijs en infrastructuur.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:43 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Nogmaals er zijn veel dommere kosten (Irak oorlog, drone strikes overal en nergens enz).
Die andere muren ook :pquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:45 schreef Kaji het volgende:
[..]
Men kan nog wat leren van de Chinese Muur:
[..]
Ok je hebt er 1 gevonden. Maat dit weerspreekt mijn punt niet.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:45 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hoezo? Senator Rand Paul is een republikein maar toch ook tegen TPP?
Maakt niet uit, die weerstand kan Trump niet tegenhouden. De republikeinen maken zich trouwens onpopulair als ze dus niet gaan samenwerken met Trump.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is politiek gezien het domste wat je kan doen. Dan bouw je meteen zoveel weerstand op dat je nooit meer iets gedaan krijgt
Daar gaat die ook geld in pompen. Genoeg democraten die dat ook willen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:47 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
En er zijn veel slimmere uitgaven. Infrastructuur, zorg, infrastructuur, onderwijs en infrastructuur.
Ik benadruk infrastructuur nog maar even omdat dat echt in een hele gevaarlijk slechte staat is in Amerika en ook enorm veel geld gaat kosten om op te lappen.
Dat wordt vaak gezegd inderdaad. Maar a) betwijfel ik of dat wel zo is (op klimaatgebied iig niet) en b) neem je in zo'n analyse de impact van de huidige situatie niet mee. Nederland en de VS zijn extreem verschillend, en Rutte wil dan Nederlandse regelgeving opschuift naar rechts terwijl Clinton wil dat Amerikaanse regelgeving opschuift naar links - maar hoe dan ook moet zoiets in stapjes als je een mainstream partij bent. Als je beiden zou vragen een nieuw land met nieuwe regelgeving in te richten, zou het me niet verbazen als Rutte c.s. dat rechtser zouden invullen dan Clinton zou doen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:30 schreef studentje7 het volgende:
[..]
VVD is linkser dan Clinton ooit was
Dat zij een muur hebben met andere landen wil natuurlijk niet zeggen dat ze het opeens prima vinden als Amerika dit doet.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:44 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hetzelfde buurland dat een muur heeft met andere midden Amerikaanse landen? Oh God wat zou Mexico toch beledigd gaan voelenRechtszaken? Voor wat? Imago-afbreuk, het is gewoon grensbewaking dus wat imago-afbreuk, gevolgen natuur ja dat is wel waar en hoge kosten dat is gewoon een prijs voor veiligheid, je kan ook gaan zeggen geen geld meer uit te geven in domme conflicten in het midden oosten dan bespaar je ook wat
We zullen zien.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die congresleden zitten er vaak jarenlang en Trump is gewoon een passant die over maximal 8 jaar weer vertrokken is. Ik denk niet dat ze onder de indruk zullen zijn.
Ik wil wel voor 100 euro wedden dat Trump geen muur weet te bouwen door het congres te pesten.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:45 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ik durf er 100 euro op te wedden dat dat zeker gaat helpen en dat het ook precies is hoe Trump dingen voor elkaar krijgt. Het wordt the stick or the carrot.
Trump is een narcistische miljardair die president is geworden voor zichzelf en zijn legacy. Denk je dat die iets geeft of schaamte heeft voor een congres?
Resultaten uit het verleden bieden geen guaranties voor de toekomst.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:46 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Dat is preciest wat al 100000 keer is gezegd over alles wat Trump deed.
Daarom is hij al een miljoen keer afgeschreven.
Nee dat zeg ik niet, maar meer veiligheid wie wilt dat nou niet?quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zij een muur hebben met andere landen wil natuurlijk niet zeggen dat ze het opeens prima vinden als Amerika dit doet.
Rechtszaken omdat veel grond over privé-gebied loopt, en door een indianenreservaat trouwens. Daarnaast vast een een paar activisten die rechtszaken beginnen om ze lastig te vallen.
Dat jij zegt dat het grensbewaking is wil natuurlijk niet zeggen dat het geen afbreuk aan je imago kan doen.
'Prijs voor veiligheid'? Alsof alle onveiligheid te danken is aan illegale Mexicanen.
Die muur gaat naar schatting $25 miljard kosten. Genoeg om 1,500 scholen te bouwen, 300,000 veteranen naar universiteiten te sturen of 5 miljoen huishoudens op groene energie aan te sluiten.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:43 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Als ze willen investeren in veiligheid, kan hij beter de kosten van die muur toevoegen aan z'n infrastructuur budget.
Denk je dat het Congres bestaat uit een stapel kinderen die heel bang worden als Trump iets gemeens over ze zegt ofzo? Dat zijn gewoon mensen met jarenlange politieke ervaring. Alsof die zich laten wegpesten door Trump.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:45 schreef studentje7 het volgende:
[..]
+ hoe effectief gaat die muur zijn? Er zijn nog wel andere manieren om het land in te komen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:49 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Die muur gaat naar schatting $25 miljard kosten. Genoeg om 1,500 scholen te bouwen, 300,000 veteranen naar universiteiten te sturen of 5 miljoen huishoudens op groene energie aan te sluiten.![]()
En dan is het onderhoud niet meegerekend en economische schade die het op gaat leveren met de belangrijkste handelspartner van Amerika door die haatmuur.
Waarom zou de VS geen muur mogen hebben? Ik snap het echt niet.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zij een muur hebben met andere landen wil natuurlijk niet zeggen dat ze het opeens prima vinden als Amerika dit doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |