Vorige delen:quote:Het is onmogelijk om van iedereen die hier post te verlangen dat ze de naam weghalen van degene die de originele taalfout heeft gepost. Mensen gaan dat namelijk vergeten, bijvoorbeeld omdat dat te veel werk is, of te omslachtig als ze bijvoorbeeld via hun mobiel of tablet FOK!ken, maar vooral omdat het hen gewoon niet boeit wie die originele taalfout heeft gemaakt en ze daar dus niet op letten.
Als iemand zelf het citaat wil anonimiseren, dan is dat prima, maar voor de context is een linkje naar het topic wel handig. Aangeraden wordt om dan niet alleen de naam te verwijderen, maar ook de link naar de post in het citaat omdat de quotealert nog steeds functioneert zolang die link in het citaat staat.
Wordt dit alles niet weggehaald, dan gaan we daar ook geen drama van maken!
Discussies over deze reeks horen thuis in het TTK-feedbacktopic.
Riach zien we maar even door de vingers, maar "onder quarantaine staan" vond ik toch wel erg grappig.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:21 schreef iemand het volgende:
Maar even voor de goede orde: Jij vind dus dat als je kind perongelijk iets doet waardoor jij pijn hebt, hetzij een voetje in je gezicht of een vinger in je oog, dat je dan het recht hebt om je kind een klap te delen.
Als je daar achter staat daag ik je uit om dat aan het riach te melden. Dan sta je namelijk volgende week onder quarantaine.
'perongelijk' en 'om je kind een klap te delen' ook?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:25 schreef Kingstown het volgende:
Riach zien we maar even door de vingers, maar "onder quarantaine staan" vond ik toch wel erg grappig.
In het kader van dit topic wel ja.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:38 schreef spijkerbroek het volgende:
'perongelijk' en 'om je kind een klap te delen' ook?
(en dan vermoed ik dat 'last' een tikfout is)quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:32 schreef iemand het volgende:
Ik last toenstraks ergens 'in Malta' i.p.v. 'op Malta'.
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:50 schreef Red_85 het volgende:
Dit. Inmiddels zijn meer reizigers gefrustreerd over het nooit op tijd zijn en de chipfaal. Tel daarbij op dat er vanuit de NS een absolute 0-tolerantie is voor foutjes met die kaart, dus krijg je discussies. Zeker als je hotain benaderd wordt door dat strondvolk. Een aardige en meewerkende conducteur, die het belang van de klant, de reiziger, in het vizier heeft, is een uitzondering geworden. Bij die optelsom hoort overigens ook nog dat de ns een verschrikkelijke bureaucratische organsatie is, dus dat werkt ook lekker mee.
Iemand compleet het ziekenhuis in schoppen is een ander verhaal, maar als de ns zich nu eens anders zou opstellen richting hun klanten, zou het een stuk leuker zijn op het spoor.
Auwquote:Op zondag 8 maart 2015 19:22 schreef iemand het volgende:
...
Maar dit is het hem juist, ikzelf ga 2 hooguit 3 keer in de week naar de kroeg, drink daar 2 biertjes, praat een uurtje met wat vrienden en det zit.
...
Nee. Het topic van taalhumoristen.quote:
Als dat maar houtquote:Op maandag 9 maart 2015 00:31 schreef Iemand die zijn username eer aandoet het volgende:
Omdat mijn studentenkamer nogal klein is (7m^2 ongeveer) wil ik de ruimte zo optimaal mogelijk benutten. Mijn idee is om een schuin bed te maken, dat bijna recht tegen de muur staat, waartegen ik dan staand kan slapen. Dit bespaart veel ruimte, en achter het bed is dan ook nog een beetje ruimte om rommel te bewaren. Mijn kamer ik vrij hoog (ik denk bijna 3 meter), dus misschien kan ik het ook nog op een lage kast bouwen o.i.d., zodat ik nog meer ruimte heb.
Ik weet alleen nog niet precies hoe ik ga zorgen dat ik goed blijf staan. Mijn eerste idee was om gewoon aan de zijkant twee hoge randen te maken, maar misschien kan ik ook gewoon de vorm van mijn lichaam precies ombouwen met houdt o.i.d. en dit dan bekleden met iets zachtst zodat ik gewoon keurig in een vaste houding in mijn bed lig/sta. Ik had ook het idee om mezelf met een autogordel vast te maken, maar dat is misschien moeilijk in te bouwen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou graag willen weten hoe groot de hoek tussen het bed en de muur minimaal moet zijn en wat de beste manier is om te zorgen dat ik in het bed blijf als ik ga slapen.
Ofwel, geen mens zijn? Mensen maken immers fouten. Er op wijzen is prima, dan kan je wat leren. Lachen om iemands fouten is kansloos.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:26 schreef Kees22 het volgende:
De beste remedie is natuurlijk gewoon: geen fouten maken!
Lees dat stukje tekst eens boven het reactieveld.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ofwel, geen mens zijn? Mensen maken immers fouten. Er op wijzen is prima, dan kan je wat leren. Lachen om iemands fouten is kansloos.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:54 schreef iemand het volgende:
[..]
Sorry zeg, druk per ongelijk 2 keer op enter en er begint hier een heksenjacht.
dit topic komt elk jaar terugquote:
quote:Op maandag 9 maart 2015 08:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lees dat stukje tekst eens boven het reactieveld.
Wie en waar? Quotes willen we, hier kunnen we niks mee.quote:Op maandag 16 maart 2015 15:25 schreef maily het volgende:
Iemand schrijft vijf keer "moordernaar" in een post van +/- 30 regels.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:30 schreef iemand het volgende:
TS is een fictie boek aan het schrijven en pijlt onze meningen over het plot.![]()
![]()
En? Koorts?quote:Op maandag 23 maart 2015 10:29 schreef iemand het volgende:
Ik had gisteren het idee dat Geert al wat getempt was, en Gert-Jan heeft inderdaad de jackpot, dat had ik niet verwacht.
Deze is zeker niet origineel genoeg?quote:Op maandag 23 maart 2015 17:12 schreef iemand het volgende:
Nee, de Nederlandse taal verloedert en daar irriteer ik mij aan.
Met de context in gedachte is deze origineel genoegquote:Op maandag 23 maart 2015 17:28 schreef Queller het volgende:
[..]
Deze is zeker niet origineel genoeg?
quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:36 schreef borbit het volgende:
Er is wat limonade in mijn muis gelopen. Nou heb ik alles schoongemaakt maar hij klikt nog niet goed. Binnen in zit een soort knopje gesoldeerd waar de klik gemaakt word. Ik kan daar niet inkomen, maar waarschijnlijk zit dit door plakkerige aanmaak limo vast. Hij registreert de klikken nog wel gewoon het voelt alleen niet echt als klik.
Kan ik de muis gewoon in gedecriminaliseerd water onderdompelen? Of beter alcohol of iets?
The name is ...quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar jouw reactie wanneer de papperspraysproeier een braaf uitziende blanke autochtoon was en het pepperspray-slachtoffer een typische bondkraag Marokkaan. Volgens mij zouden jij en velen met jou dan zelfs zonder het 'voorgeschiedenisfilmpje' het gedrag van de braaf uitziende blanke autochtoon wel kunnen begrijpen
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:57 schreef iemand het volgende:
De NOS![]()
Hebben ze een speciale nieuwsuitzending gewaaid aan de stoomstoring met een bijbehorend telefoonnummer voor als je vragen hebt lol
En 'papperspray'?quote:
Wie is Viola en wat heeft zij ermee te makenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:42 schreef Iemand het volgende:
Volgens mij ga je altijd voor de vlucht met je crew de vlucht doornemen of ergens afspreken.
Je zorgt dat hij 2 drankjes extra drinkt en Viola.
Dat móet een FOK!-er zijnquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:30 schreef Iemand het volgende:
Heb zo een 100" tv gekauft voor aan de wand in mijn huiskamer, mooie muurbeugel zat er bij maar omdat ik in een arbeiderswoning woon met prefap muren ging dat niet met gewone pluggen.
Mooie contaminatiequote:Op zaterdag 28 maart 2015 07:51 schreef Iemand het volgende:
Het levert wel een bouwvertraging op van een X weken(Arbeidsinspectie, hercontroleren van de berekeningen en constructies, en de schade de fout te herstellen). Als het Japanse bedrijf dit project heeft aangenomen op basis van een gestelde einddatum met daarin een bijhorende clausule als het project niet voltooid is op de einddatum, dan worden de gemaakt kosten hierna voor de aannemer. Dan kan deze fout van de engineur mogelijk een verlies worden die draait om miljoenen voor de aannemer.
Welke kant, links of rechts? En hoe lekker leef je in een uitkering?quote:Op zondag 29 maart 2015 20:50 schreef Iemand het volgende:
Zoals jullie begrijpen, word je direct over een kant geschoren als je wat spieren kweekt. Alsof iedereen met spieren hetzelfde is. Als 80% van alle gespierde mensen crimineel is, wil dat niet zeggen dat ik dat ben. Ik voel me gediscrimineerd en ga daarom in een uitkering om lekker te leven van de Hollandse centen van hardwerkende arbeiders.
kil. Dat is de eerste keer dat ik het zwart op wit zie.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:37 schreef iemand het volgende:
Dan koop jij een huisje en ga je het niet verhuren aan mensen die jij niet aardig vindt. Huilie
Je hoort me niet ontkennen dat het oneerlijk is hoor maar die kil zal heus niet zomaar tot dat besluit zijn gekomen.
Je zegt noordelijk en oostelijk, maar die iemand komt uit Geleen.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
kil. Dat is de eerste keer dat ik het zwart op wit zie.
In noordelijke en oostelijke dialecten wordt "kerel" nog wel eens uitgesproken als "kee-al", maar om het nou als "kil" in te typen gaat me wel wat ver.
Tenzij "kil" (buiten "koud") nog een andere betekenis heeft die ik niet ken.
Ik heb geen verstand van zuidelijke dialecten, dus ik heb het maar gehouden bij zaken waar ik wel iets van weetquote:Op woensdag 1 april 2015 00:50 schreef Lienekien het volgende:
Je zegt noordelijk en oostelijk, maar die iemand komt uit Geleen.
Het interesseert mij wel op het moment dat jij er zo'n verklaring bij geeft. Dan ben ik direct benieuwd of het klopt met wat er eventueel in het profiel van een user staat. Dus dan klik ik daar even op. Gek hè?quote:Op woensdag 1 april 2015 00:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik heb geen verstand van zuidelijke dialecten, dus ik heb het maar gehouden bij zaken waar ik wel iets van weet
Ik heb trouwens ook geen idee wie waar woont. Dat interesseert me niet.
Een nieuwe variant van 0,85 eurocent.quote:Op zaterdag 4 april 2015 18:04 schreef iemand het volgende:
[..]
Normaal gewoon los te krijgen bij de fietsenmaker, geloof 85,- eurocent de stuk.
quote:Op woensdag 1 april 2015 00:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In noordelijke en oostelijke dialecten wordt "kerel" nog wel eens uitgesproken als "kee-al", maar om het nou als "kil" in te typen gaat me wel wat ver.
Das voornamelijk surinaams.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
quote:Op zondag 5 april 2015 02:13 schreef iemand [/url] het volgende:
[..]
Nja de Zappelin kon ook al niet, die zat vol met gas..
Dat dacht ik ook als eerstequote:Op zondag 5 april 2015 09:09 schreef DaMart het volgende:
Die heeft vast te vaak kinderprogramma's bij de publieke omroep gekeken.
Jepquote:Op zondag 5 april 2015 09:09 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die heeft vast te vaak kinderprogramma's bij de publieke omroep gekeken.
Pak d'r gewoon bij de borstenquote:Op vrijdag 3 april 2015 13:16 schreef iemand het volgende:
[..]
Misschien moet TS eens de boezem in eigen hand steken. Het enige wat ze schrijft is dat schoonzus dit of dat doet, en vriend doet dit of dat. Maar TS lijkt niet te beseffen dat het waarschijnlijk haar gedrag is wat hem weg jaagt. Regelrecht in de armen van schoonzus.
lijkt me best lastig, al vliegend je ingewanden er uitsnijden.quote:Op zondag 5 april 2015 @ 03:14 schreef iemand het volgende:
[..]
De Yakuza bijvoorbeeld... met hun codes. De Hara Kiri piloten uit WO2. Die mentaliteit om te willen sterven voor de Keizer en vaderland (terwijl ze zelf ook wel wisten wat ze hun krijgsgevangenen aandeden).
quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:18 schreef Iemand het volgende:
zo ik ben er weer
voor 1 euro heb ik het plastic'je kunnen kopen.
het is uiteindelijk alleen het ringentje dat de inbusbout vast maakt. (dus niet het hele zwarte blokje)
het plastic ringentje schuif je dan in het plastic dat vervolgens weer de 2 'spaken' verbind.
Tja, die serie heet Penoza.quote:
quote:Op donderdag 9 april 2015 20:39 schreef iemand het volgende:
ik ben zo wenkbaar als een herfstblaadje
quote:Op vrijdag 10 april 2015 16:20 schreef iemand het volgende:
Kort door de beugel ik heb er ook meegemaakt perfect in de omgang etc. niks op aan te merken dus.
quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:50 schreef iemand het volgende:
[..]
Maar hoe kan ik dan anoniem blijven? Wat betreft niet volgens de regels, ik ben een brave burger die zich altijd formeert conform de letter van de wet , dus niet echt mijn style.
quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:57 schreef Hetzelfde Taalwonder als in de post hierboven het volgende:
Deze handel is relatief nieuw en we willen liever niet dat er nu al jurispendentie omheen wordt gecreerd.
Goed om te weten, Isaquote:Op dinsdag 1 april 2014 02:57 schreef Isabeau het volgende:
Een aanscherpstaal is niet genoeg om een mens scherp te houden, is vooral voor tussendoor.
Hm, nou ik denk dat daar toch wel wat mensen bezwaar tegen hebben. De Aspergers zelf, bijvoorbeeldquote:Op donderdag 9 april 2015 15:40 schreef Iemand het volgende:
Wat is er mis met een kringverjaardag incl kaas, worst, aspergers in boterhamworst en chippies?
quote:Op zondag 12 april 2015 23:39 schreef Iemand het volgende:
Ik ben erg panisch als het om insecten gaat. Ik word er ontoepasselijk van
die wilde ik net postenquote:
Vet van mij.quote:Op zondag 12 april 2015 21:35 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik ben niemand als slaaf genomen dus ik hoef voor niemand te betalen. Lijkt mij redelijk eenvoudig.
Damn, ik ben gesnaptquote:
Mooi en ook wel begrijpelijk eigenlijk.quote:Op zondag 12 april 2015 @ 14:45 schreef iemand het volgende:
De reacties hier laten weer Nederland op zijn smalst zien. Er hoeft er maar eentje zijn kop boven het maisveld uit te steken en direct staat half Nederland klaar om hem te onthoofden, hoe durft ie immers boven de middelmaat uit te stijgen.
Dat doen veel TT's in die reeks.quote:Op maandag 13 april 2015 14:18 schreef RingBewoner het volgende:
Deze TT:
UTO / [COS #7004] Hang jongeren en pest ouderen
Het doet gewoon pijn aan mijn ogen.
Zegt wel wat over wat voor mensen er naar kijken.quote:Op maandag 13 april 2015 14:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat doen veel TT's in die reeks.
Deze bijvoorbeeld:
UTO / [COS #7001] Meer personeel in beeld als bewoners
Het merendeel daar streamt zo goed als 24/7. Zegt genoeg, zo niet alles.quote:Op maandag 13 april 2015 14:56 schreef RingBewoner het volgende:
Zegt wel wat over wat voor mensen er naar kijken.
Zo houd je het moraal wel hoog!quote:Op zaterdag 18 april 2015 17:00 schreef iemand het volgende:
Moreel van het verhaal: Maak je school niet af
quote:Op woensdag 22 april 2015 16:13 schreef Iemand het volgende:
a die zei brief schrijven aan geneeslijk directeur.
maar die heb ik vandaag al gesproken.
De humor ligt op straat, meneer Sonneberg!quote:Op zondag 26 april 2015 17:08 schreef Iemand het volgende:
[..]
Eerst fantastisch roepen als je wint, verliezen ze als nummertje 62 dan deugt de hele test niet.![]()
Tuurlijk is het een hard gelach, want de slogan in het logo van beste in Amersfoort zal er ook af moeten als je nog geloofwaardig wilt blijven. De frieten zijn een harde handel geworden.
quote:Op maandag 27 april 2015 17:26 schreef Iemand het volgende:
Mja niet meer goed zichtbaar is dan ook overdreven.
Die gele borden misschien wat in de plaatselijke veroudering erover ofzo.
In context van het topic: betaalde seks?quote:Op donderdag 30 april 2015 15:51 schreef Gregoir123 het volgende:
VISA versa is dat niet zo jammer genoeg denk ik
quote:Op donderdag 30 april 2015 10:03 schreef motorbloempje het volgende:
Heb je een vaste kapper? Nee
Wat betaal je bij die kapper? Niet dus, maar gemiddeld (omgerekend) zo'n 8 euro ofzo.
Als die kapper morgen ¤5,00 per knipbeurt extra gaat vragen, blijf je dan nog steeds bij hem of ga je dan rondkijken? Nee dus, want het enige wat een kapper met m'n haar doet is eens in de zoveel maanden een beetje zorgen dat het er weer aantoonbaar uitziet. Draag het toch 9 van de 10 keer in een knot.
GC / Wat betaal je voor je kapper? De titel van dat topic ook, denk ik? Ik betaal aan mijn kapper, ik koop de kapper namelijk niet zelf.quote:Op donderdag 30 april 2015 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
In context van het topic: betaalde seks?
En een die ik zelf maakte
[..]Geen idee waarom ik 'aan' ervoor tikte...
Mannelijke koeien. Tja.quote:Op zondag 3 mei 2015 00:33 schreefiemand het volgende:
Als je een koe alleen vlees zou voeren, zou hij dat dan 'bij gebrek aan beter' gaan eten?
Als je een koe alleen maar (voornamelijk zijn eigen) melk zou laten drinken, hoe zou dat de smaak van melk uiteindelijk beïnvloeden?
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:09 schreef jeanpaul1979 het volgende:
(mooi modern gedesignde reis website met rood/wid header thema)
Voorraadisch?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 14:48 schreef Iemand het volgende:
Dat met de gaten heb ik hier ook wel eens -zeer sporadig- gehad.
quote:Rond tien voor zeven deze avond is een bouwstijger omgevallen in de Kalverstraat in Amsterdam.
En deze quote wijst erop dat Iemand niet bijster goed is in Nederlandsquote:Op woensdag 6 mei 2015 15:54 schreef Iemand het volgende:
Het hele verhaal wijst er op dat deze personen niet het meest bijster waren.
Die persoon is gewoon niet zo nozel.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:03 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En deze quote wijst erop dat Iemand niet bijster goed is in Nederlands
Ik kus liever mijn vriend als ik op de bang hang.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:25 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Moet ik opeens met een 10 stappen plan komen dan? Ik wil in elk geval zeggen, niet op de bank hangen en de duivels oren kussen, want dat is absoluut niet de manier.
Ok het had duivels oorkussen moeten zijn. Vond je het nou echt nodig omdat hier te posten? Beetje kinderachtig, maar goed je hebt nu samen met mij je 2 minuten of fame. Ik hoop dat je er blij mee bent.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kus liever mijn vriend als ik op de bang hang.
Ik vond het een grappige verspreking. Daarom post ik die hier, daar is namelijk het topic voor. Uit de pointer:quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:31 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ok het had duivels oorkussen moeten zijn. Vond je het nou echt nodig omdat hier te posten? Beetje kinderachtig, maar goed je hebt nu samen met mij je 2 minuten of fame.
quote:Dit topic is bedoeld voor originele taalfouten die op FOK! worden gesignaleerd. Het gaat dus om de taalfouten, die soms best grappig kunnen zijn, en niet om degene die een fout maakt. Dus vind je jezelf terug in dit topic, dan heeft dat niets met jou persoonlijk te maken, maar is dat alleen maar omdat in een post van jou toevallig een originele taalfout zit.
Maar dat betekent niet dat je het hoeft te doen. Maar ik vind het prima, als je er gelukkig van wordt. Be my guest.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vond het een grappige verspreking. Daarom post ik die hier, daar is namelijk het topic voor. Uit de pointer:
[..]
Ga je nu in een hoekje zitten huilen? Jezus man, wat laat jij je kennen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:35 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet dat je het hoeft te doen. Maar ik vind het prima, als je er gelukkig van wordt. Be my guest.
Nee hoor, ik mag best een opmerking maken dat ik het kinderachtig vind. Jij laat je nu ook kennen door woorden als "huilen" en "jezus man" te gebruiken.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ga je nu in een hoekje zitten huilen? Jezus man, wat laat jij je kennen.
Is dit een verkapte manier om te zeggen dat je aan bondage doet? (Ik hang bang en kus mijn vriend).quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kus liever mijn vriend als ik op de bang hang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |