abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151093089
quote:
Vrouwenquotum voor Duitse bedrijven in 2016

Vanaf 2016 moet er in de top van Duitse bedrijven en in overheidsdiensten een vrouwenquotum gelden. Bij beursgenoteerde bedrijven moet 30 procent van de raad van commissarissen bestaan uit vrouwen.

De Duitse ministers van Familiezaken en van Justitie hebben daartoe een 119 pagina's tellend wetsvoorstel in elkaar gedraaid dat is rondgestuurd naar de rest van het kabinet.

In het stuk waar de Rheinische Post zaterdag over berichtte staan concrete doelen genoemd voor een betere vertegenwoordiging van vrouwen in de top van het bedrijfsleven. Ook bevat het voorstellen voor de top van overheidsdiensten. De overheid wil daarmee het goede voorbeeld geven.

Eerder voorstel
Vorig jaar april nog sneuvelde een eerder voorstel in de Bondsdag dat vanaf 2018 20 procent van de raden van commissarissen van beursgenoteerde bedrijven uit vrouwen moest bestaan. In 2023 zou dat 40 procent moeten zijn. Afgevaardigden van de regeringspartijen CDU/CSU en FDP stemden toen tegen.

Vorig jaar bezetten vrouwen slechts 12 procent van de zetels in de raad van commissarissen. In de raden van bestuur van de grote ondernemingen was de situatie nog slechter: daar was slechts 1 op de 20 leden een vrouw. Nu.nl
Als je het mij vraagt een slecht plan. Bedrijven moeten de vrijheid hebben om de beste persoon op de beste plaats te zetten. Straks komen er vrouwen op posities, omdat ze nog een vrouw moeten hebben.
pi_151093147
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je het mij vraagt een slecht plan. Bedrijven moeten de vrijheid hebben om de beste persoon op de beste plaats te zetten. Straks komen er vrouwen op posities, omdat ze nog een vrouw moeten hebben.
Goed nieuws.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_151093253
Zeer slechte ontwikkeling. Je moet gewoon de beste persoon voor de functie hebben. Of het nou een man of een vrouw is.
pi_151093276
Geweldig nieuws! We moeten van het ouderwetse principe 'de beste persoon op de beste plaats' af, want in het verleden is niet gebleken dat dat succesvol is. Een paar zielige groepen die verplicht op in de top vertegenwoordigd moeten worden is een stuk beter; je kan er niet omheen. Hopelijk gaan ze dit in ons mooie kikkerlandje ook snel invoeren. Het enige wat ik mis is een quotum voor gehandicapten, negers, moslims en schilders in de top. Maar dat is slechts een kwestie van tijd.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_151093374
Oke, dan ook een quotum voor vuilnisvrouwen, nachtwakers en vrachtwagenchauffeurs. Of willen de vrouwen alleen de leuke baantjes?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:53:30 #6
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_151093381
Blijf het iets raars en uiteindelijk zeer willekeurigs vinden. Geen enkele fatsoenlijke onderbouwing, helemaal niks.

Maar dat is een beetje de norm tegenwoordig.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
pi_151093444
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:50 schreef bijdehand het volgende:
Geweldig nieuws! We moeten van het ouderwetse principe 'de beste persoon op de beste plaats' af, want in het verleden is niet gebleken dat dat succesvol is. Een paar zielige groepen die verplicht op in de top vertegenwoordigd moeten worden is een stuk beter; je kan er niet omheen. Hopelijk gaan ze dit in ons mooie kikkerlandje ook snel invoeren. Het enige wat ik mis is een quotum voor gehandicapten, negers, moslims en schilders in de top. Maar dat is slechts een kwestie van tijd.

Vindt Nick Schilder ook eindelijk eens fatsoenlijk werk.
pi_151093582
quote:
Zoveel onzin in een post. Hulde.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_151093611
Hoe zit het met het vrouwenquotum in de kolenmijnen?
Conscience do cost.
pi_151093650
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:01 schreef ems. het volgende:
Het vrouwenquotum van 99% in de kinderopvang en op de basisschool wordt bijna gehaald.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:02:30 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151093655
quote:
Kolenmijnen sluiten dit jaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:02:57 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_151093667
Ik ben niet compleet tegen een (tijdelijk) vrouwenquotum in besturen, maar waarom de raad van commissarisen? Hoeveel hebben die nou echt te zeggen, heeft dat een voorbeeld functie? Ik kan me voorstellen dat je het old boys network wil doorbreken (we moeten ons geen illusies maken wie er in zo'n raad komt), maar het komt een beetje opportunistisch over. Zo van het maakt toch niet uit. Of slechter: het kan toch geen kwaad. Liever gewoon de raden van bestuur.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:04:21 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_151093719
quote:
Hoe zit het met het mannenquotum in de gedwongen prostitutie?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:04:53 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_151093734
Slecht nieuws. Laat die wijven zelf eens iets opbouwen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_151093810
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:04 schreef SpecialK het volgende:
Inderdaad. En de vrouwen die voor zijn, zijn waarschijn ooit eens afgewezen voor een functie.
pi_151093836
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kolenmijnen sluiten dit jaar
Omdat ze geen vrouwenquotum in wilden voeren, toch?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:10:39 #17
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_151093920
Hoera voor discriminatie op geslacht!
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_151095678
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:04 schreef SpecialK het volgende:
Genoeg vrouwen die dat ook gewoon kunnen. De rest van het land mag lijden onder het incompetente gedeelte van het zwakke geslacht.
Conscience do cost.
pi_151095837
quote:
'de beste persoon op de beste plaats'
En wat is hier mis mee?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:10:21 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_151095899
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:07 schreef superniger het volgende:

[..]

En wat is hier mis mee?
Het klopt niet.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:38:00 #21
365082 IPA35
Patriarch
pi_151096898
Mag er dan ook een mannenquotum in het basisonderwijs en bij de rechterlijke macht? Dank u...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:44:33 #22
365082 IPA35
Patriarch
pi_151097113
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_151097190
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:07 schreef superniger het volgende:

[..]

En wat is hier mis mee?
Het werkt inderdaad niet. We moeten gedwongen meer minderheids/zwakkere groepen in de top hebben, dat werkt beter.
pi_151097288
Als we nou ook een quotum gaan invoeren voor het maximaal aantal geestelijk gehandicapten in de politiek... Duitsland begint ook steeds meer op een Scandinavisch land te lijken.
pi_151097419
Wanneer gaan vrouwen ook eens net zoveel bedrijven starten als mannen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')