Tja, alleen wordt er wel degelijk gekeken naar de gevolgen van een gedraging, niet alleen naar de gedraging zelf.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:28 schreef Inaithnir het volgende:
Als je deze agent veroordeeld, is het hypocriet niet de andere bestuurders in de colonne te veroordelen, aangezien ze dan allemaal te hard / roekeloos reden.
Dat gezegd, is alles naast vrijspraak idioot (mijns inziens).
quote:Even voor de volledigheid, wat in het artikel grotendeels mist:
Meneer de agent was iemand van het Arrestatie Team, dus niet zo’n bonnenschrijver in zijn Touran. Ze reden in colonne naar een melding van een verwarde man met een vuurwapen die mogelijk zichzelf of aanwezige agenten wilde beschieten. Het kruispunt was afgezet door een andere auto met zwaailichten aan, en het meisje reed moedwillig om een wachtende scooter heen het kruispunt op (met koptelefoon op). Daar werd ze niet door de eerste, maar door de tweede auto geschept.
Ik vind dit natuurlijk erg jammer, en niemand verdient het om een foute beslissing in het verkeer met de dood te bekopen, maar om hier nu de agent voor te straffen vind ik persoonlijk te ver gaan. Zij hebben (als AT) in mijn ogen door het kruispunt af te zetten, er voldoende voor gezorgd dat er met hogere snelheid dan normaal kon worden overgestoken.
Als ik die “idioot” was geweest, was ik ook in beroep gegaan.
Terecht. Tragisch ongeval maar niet de schuld van de agent.quote:
Natuurlijk zoekt de familie een zondebok, maar justitie ringeloren gaat te ver.quote:In eerste instantie was justitie helemaal niet van plan de agent te vervolgen, maar de familie dwong dat af.
Op verdenking van eens strafbaar feit op heterdaad mag de auto doorzocht worden. Een HUISzoekingsbevel heeft te maken met een HUIS en dus geen dashboardkastje want anders zou het ook geen HUISzoekingsbevel heten.quote:Op vrijdag 10 april 2015 16:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
OMG? omgekeerd denken?
Dat doen ze toch ook niet, als ze me staande houden voor iets mogen ze mijn auto helemaal niet controleren op slechte banden.
Ik heb het wel meegemaakt dat ze het verzochten, vroeger, terwijl ik net van de bandenboer was gekomen.
Deze vond er eentje slecht, waarop ik antwoorde dan ga ik er maar heen terug, en dat was de banden boer waar regelmaig politie auto stonden om te worden voorzien van nieuwe banden.
Ik weet niet of het nog bestaat maar het handschoenen kastje van een auto viel onder huisraad, dus wou men daarin kijken hadden ze een huisdoorzoekings bevel ervoor nodig?
en maar blijven trollenquote:Op donderdag 23 april 2015 23:33 schreef VeX- het volgende:
Triest dat die vent niet gewoon wil boeten voor zijn fouten en doelbewust de wonden van de familie van het slachtoffer alweer openrijt.
Die moordenaar ziet in zichzelf vooral het slachtoffer.
Ik hoop dat ze hem juist harder gaan straffen nu.
Bah.
daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 23 april 2015 23:33 schreef VeX- het volgende:
Triest dat die vent niet gewoon wil boeten voor zijn fouten en doelbewust de wonden van de familie van het slachtoffer alweer openrijt.
.
Bah.
Als dit klopt (wat niet verrassend zou zijn) dan moet die agent gewoon worden vrijgesproken. Aan domme blinde scholieren die nergens voor stoppen is niks te doen.quote:Op donderdag 23 april 2015 14:07 schreef RingBewoner het volgende:
Ik weet niet of dit al voorbij was gekomen maar dit las ik op autoblog:
[..]
Ik weet niet hoe vaak je op Autoblog komt maar meestal zijn mensen die dit soort dingen zeggen wel betrouwbare bronnen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 00:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als dit klopt (wat niet verrassend zou zijn) dan moet die agent gewoon worden vrijgesproken. Op dom blinde scholieren die nergens voor stoppen is niks te doen.
Het klopt inderdaad gewoon, is ook te lezen in de uitspraak.quote:Op vrijdag 24 april 2015 00:17 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vaak je op Autoblog komt maar meestal zijn mensen die dit soort dingen zeggen wel betrouwbare bronnen.
Ik neem ook aan dat het wel zal kloppen, maar dan nog die agent is niet van het gas afgegaan, en daar vindt ik een bekeuring wel op zijn plaats.quote:Op vrijdag 24 april 2015 00:17 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vaak je op Autoblog komt maar meestal zijn mensen die dit soort dingen zeggen wel betrouwbare bronnen.
De ergst mogelijke consequentie zou moeten zijn dat hij voorlopig niet prioritair mag rijden en extra les hiervoor moet volgen. Het lijkt er op dat zelfs dat niet nodig is, afgaande op de verklaringen tot nu toe.quote:Op vrijdag 24 april 2015 00:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als dit klopt (wat niet verrassend zou zijn) dan moet die agent gewoon worden vrijgesproken.
Waarom omdat dat meisje fouten maakte?quote:Op vrijdag 24 april 2015 16:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De ergst mogelijke consequentie zou moeten zijn dat hij voorlopig niet prioritair mag rijden en extra les hiervoor moet volgen. Het lijkt er op dat zelfs dat niet nodig is, afgaande op de verklaringen tot nu toe.
Bij een ongeluk of ongeval zijn er naar mijn mening altijd twee schuld!quote:Op zondag 26 april 2015 09:36 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Waarom omdat dat meisje fouten maakte?
Behalve als er meerdere schuldigen zijn of het een eenzijdig ongeval is... of pure pech en totaal geen schuldquote:Op zondag 26 april 2015 14:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bij een ongeluk of ongeval zijn er naar mijn mening altijd twee schuld!
Meerdere okee, totaal geen schuld weet ik niet, mag een rechter over oordelen.quote:Op zondag 26 april 2015 15:03 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Behalve als er meerdere schuldigen zijn of het een eenzijdig ongeval is... of pure pech en totaal geen schuld
Als er geen schuld is, komt er geen rechter aan te pas, je hebt het dan over bv over overlijden achter het stuur en daardoor van de weg raken en een ongeval of schade veroorzaken of door een windhoos op de verkeerde weghelft komen.quote:Op zondag 26 april 2015 15:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Meerdere okee, totaal geen schuld weet ik niet, mag een rechter over oordelen.
Zo jij hebt je oordeel dus al klaar.quote:Op zondag 26 april 2015 15:25 schreef Alentejana het volgende:
Ik heb het dus niet specifiek over dit ongeval met madam kip zonder kop.
Zwaailichten, sirenes, auto voor haar neus om het kruispunt te blokkeren om prioriteitswagens die achter elkaar reden voorbij te laten gaan, en die in de prioriteitwagen moeten maar met arendsogen overal op gaan letten terwijl iedereen, zelfs die met Downsyndroom en andere beperkingen heeft geleerd dat je bij zwaailicht en sirene aan de kant gaat en een kruispunt of rotonde leeg laat?quote:Op zondag 26 april 2015 15:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zo jij hebt je oordeel dus al klaar.
Madam kip hoe jij het noemt, daar moet ik als bestuurder toch ook rekening mee houden niet?
Die geeft het ook in het verkeer, het geeft zich zelfs mensen met het syndroom van down in het verkeer, en die zie ik de laatste tijd met 15 personen en nog maar 1 begeleider erbij?
Volgens mij waren het burger auto s, uitgerust met opgeplakt zwaailicht of noem maar op.quote:Op zondag 26 april 2015 16:42 schreef Alentejana het volgende:
Er kan best iets gezocht en gevonden worden waar wellicht niet aan gehouden is, maar dat maakt niet dat zij plots de voorbeeldige weggebruiker is die hier helemaal niets aan kon doen. Ze had het totaal zelf in de hand. Was ze blijven staan zoals je leert, dan was er niks gebeurd.
Het is niet zo dat de wagen plots opzij is gegaan om haar even te raken.
Ze heeft het dus aan haarzelf te danken/wijten. Ik snap dat de familie het niet zo wil zien want je eigen kind heeft het nooit gedaan en is heilig.
Omdat er sowieso geen sprake was van moedwillig verkeerd handelen door de politieagent. In dat geval kan er dus hooguit sprake zijn geweest van het onvoldoende getraind zijn. Of dat dit het geval is en in welke mate kan niemand van de reaguurders hier beoordelen.quote:
quote:Op donderdag 23 april 2015 14:07 schreef RingBewoner het volgende:
Ik weet niet of dit al voorbij was gekomen maar dit las ik op autoblog:
[..]
En dan vraag ik mij af waarom deze persoon niet is gehoordquote:die mogelijk zichzelf of aanwezige agenten wilde beschieten. Het kruispunt was afgezet door een andere auto met zwaailichten aan, en het meisje reed moedwillig om een wachtende scooter heen het kruispunt op (met koptelefoon op). Daar werd ze niet door de eerste, maar door de tweede auto geschept.
Bram moeten ze nou van het gas af tijdens het aanrijden van een kruising of niet?quote:Op zondag 26 april 2015 17:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat er sowieso geen sprake was van moedwillig verkeerd handelen door de politieagent. In dat geval kan er dus hooguit sprake zijn geweest van het onvoldoende getraind zijn. Of dat dit het geval is en in welke mate kan niemand van de reaguurders hier beoordelen.
Ik kan er niet ja of nee op zeggen, maar heb wel toen iets gehoord over gesprekken welke weg waren gekomen van een of andere politicus.quote:Op zondag 26 april 2015 17:18 schreef paddy het volgende:
Zwaailichten en sirene en dan nog niets doen om ze juist de ruimte te geven? Wanneer het waar is dat de eerste auto al met zwaailicht aanwezig was om de boel af te zetten, snap ik de rechtszaak al helemaal niet.
Maar zat ze nu muziek te luisteren op de bromfiets ?
Mocht ze een koptelefoon op hebben gehad is het idd laf van dat familielid om het leven van deze agent kapot te willen maken omdat het hun zelf blijkbaar niet is gelukt tot dit meisje door te dringen qua gevaar op de weg. Het is niet relevant hoe hard de muziek staat. De manoeuvre ( de verkeersgevaarlijkheid) zal dan denk ik reden dat je een boete krijgt.quote:Op zondag 26 april 2015 17:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik kan er niet ja of nee op zeggen, maar heb wel toen iets gehoord over gesprekken welke weg waren gekomen van een of andere politicus.
Bandopnames dus, of dat klopt weet ik ook niet trouwens.
Het feit dat dit meisje dood is is erg, maar of ze daar schuld aan hebben betwijfel ik inderdaad, maar mij kwam iets ter oren dat ze tijdens hun opleiding geleerd krijgen, bij het aanrijden van een kruising vaart te minderen.
Weet nog steeds niet of het klopt, en dan vindt ik het erg om alleen met een vinger richting deze wagen te wijzen, omdat deze het pech had dat er eentje besloot om maar gewoon over te steken.
Dit dus en dan hoop ik ook dat er een bekeuring gegeven gaat worden, zou het zo zijn dat ze vaart moeten minderen, voor het te hard rijden. Maar dan wel voor ze allemaal.quote:Op zondag 26 april 2015 17:30 schreef paddy het volgende:
Ik hoop dat de agent vrijgesproken zal worden in hoger beroep. Denk niet dat die vrijspraak hem zal helpen want denk dat dit altijd boven zijn hoofd zal blijven hangen.
Wie zegt dat het niet gedaan is? En wat verwacht je daarvan?quote:Op zondag 26 april 2015 17:09 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
En dan vraag ik mij af waarom deze persoon niet is gehoord
Dergelijke auto´s zijn ook gewoon te herkennen als prioriteits auto´s hoor, en chauffeurs daarvan mogen zich daarnaar gedragen, laat daar geen misverstand over zijn.quote:Op zondag 26 april 2015 16:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij waren het burger auto s, uitgerust met opgeplakt zwaailicht of noem maar op.
En juist dat er iets gevonden wordt waar niet of waar ze zich niet aangehouden hebben vindt ik, horen ze voor bekeurd te worden, als ik me ergens niet aanhoud word ik ook bekeurd, en terecht vindt ik dan!
En dan vindt ik ook nog niet maar eentje maar de hele kolone, dan geef ik een signaal af richting hun en niet als ik alleen die bekeur welke die aanrijding gehad heeft.
Maar dat is mijn mening, en die uitspraak laat ik dan maar aan een rechter over of aan de korpschef.
Het moet sowieso worden verboden om naar muziek te luisteren wanneer je fietst of op een bromfiets of motor rijdt. Niet specifiek vanwege de politie, brandweer en ambulance die priroritair willen rijden maar omdat je gehoor je heel erg veel informatie geeft in het verkeer. Voor wat er voor je gebeurt ga je af op wat je ziet, je gehoor geeft je aan wat er achter je gebeurt. Wel zo handig als je net wordt ingehaald, dan weet je op tijd dat iemand je wil inhalen en wijk je niet naar links uit.quote:Op zondag 26 april 2015 17:18 schreef paddy het volgende:
Maar zat ze nu muziek te luisteren op de bromfiets ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als we toch bezig zijn, verbied dan ook meten bromfietsbestuurders om op het fietspad te rijden en bestraf eens een keer de aso's die naar de stoep uitwijken omdat ze niet een paar seconden willen wachten.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Juist geef ik je gelijk in maar stel het klopt en ze behoren snelheid te minderen tijdens het aanrijden van een kruising, dan hebben die andere regels ook niks meer te zeggen dan, want die schijnen ze ook dan aan hun laars te lappen.quote:Op zondag 26 april 2015 17:34 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Wie zegt dat het niet gedaan is? En wat verwacht je daarvan?
[..]
En jij bent burger, dat is niet te vergelijken. Zodra jij prioriteit krijgt toegewezen, krijg je ook met andere regels te maken.
quote:Op zondag 26 april 2015 20:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het moet sowieso worden verboden om naar muziek te luisteren wanneer je fietst of op een bromfiets of motor rijdt. Niet specifiek vanwege de politie, brandweer en ambulance die priroritair willen rijden maar omdat je gehoor je heel erg veel informatie geeft in het verkeer. Voor wat er voor je gebeurt ga je af op wat je ziet, je gehoor geeft je aan wat er achter je gebeurt. Wel zo handig als je net wordt ingehaald, dan weet je op tijd dat iemand je wil inhalen en wijk je niet naar links uit.je vergeet de auto. Bij het overgrote deel staat de radio aan in de auto.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als we toch bezig zijn, verbied dan ook meten bromfietsbestuurders om op het fietspad te rijden en bestraf eens een keer de aso's die naar de stoep uitwijken omdat ze niet een paar seconden willen wachten.
Precies, hoog tijd dat we autoradio's verbieden.quote:Op zondag 26 april 2015 22:38 schreef aloa het volgende:
[..]
je vergeet de auto. Bij het overgrote deel staat de radio aan in de auto.
Dat een radio aanstaat is nog niet eens zo erg, maar als ik vaak naast eentje sta boing boing boing en dan staat de pol in de buurt.quote:Op zondag 26 april 2015 22:38 schreef aloa het volgende:
[..]
je vergeet de auto. Bij het overgrote deel staat de radio aan in de auto.
kan een hoop ongelukken voorkomen.quote:Op zondag 26 april 2015 22:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies, hoog tijd dat we autoradio's verbieden.
Als het volume te hard staat hoor je de sirene niet.quote:Op zondag 26 april 2015 22:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat een radio aanstaat is nog niet eens zo erg, maar als ik vaak naast eentje sta boing boing boing en dan staat de pol in de buurt.
Zal wel te lastig zijn om die te bekeuren denk ik dan?
En het leidt natuurlijk af. Vooral als je net het nieuws aan het luisteren bent.quote:Op zondag 26 april 2015 22:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Als het volume te hard staat hoor je de sirene niet.
Kijk nou komen we ergens ik ben niet zo een boing boing man he, er staan er naast me die hebben hun koffer vol met een basbox, de ruiten springen er bijna uit dan.quote:Op zondag 26 april 2015 22:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Als het volume te hard staat hoor je de sirene niet.
Auto afschaffen is nog beterquote:Op zondag 26 april 2015 22:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En het leidt natuurlijk af. Vooral als je net het nieuws aan het luisteren bent.
Daarom moeten we ook gesprekken in de auto verbieden, en al helemaal het meenemen van kleine kinderen zonder extra begeleiding.
Daarom was de eerste auto ook vooruit gereden om het verkeer op de kruising stil te zetten, zodat de rest zonder problemen door kan rijden. Als het verkeer op de kruising niet was stilgezet, hadden ze niet met die snelheid door rood mogen rijden. Dan had dat stapvoets gemoeten.quote:Op zondag 26 april 2015 22:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Juist geef ik je gelijk in maar stel het klopt en ze behoren snelheid te minderen tijdens het aanrijden van een kruising, dan hebben die andere regels ook niks meer te zeggen dan, want die schijnen ze ook dan aan hun laars te lappen.
Correct. Als het slachtoffer de auto's had gezien en het stopteken dat ze kreeg toen ze toch opreed ook had opgevolgd, was er helemaal geen discussie.quote:Had ja helemaal niet ter sprake hoeven komen als ze niemand aangereden hadden he?
Niet relevant. Als ik uit een zijstraat van rechts kom, moet je mij ook voorrang verlenen. Ook als dat een eenrichtingsweg is en ik tegen de voorgeschreven rijrichting in ga.quote:En volgens mij hadden ze nog helemaal geen toestemming voor die actie?
En dat is ook iets wat een instructeur ze leerd of is dat iets wat zezelf bedacht hebben?quote:Op zondag 26 april 2015 23:27 schreef Light het volgende:
[..]
Daarom was de eerste auto ook vooruit gereden om het verkeer op de kruising stil te zetten, zodat de rest zonder problemen door kan rijden. Als het verkeer op de kruising niet was stilgezet, hadden ze niet met die snelheid door rood mogen rijden. Dan had dat stapvoets gemoeten.
Dat hebben ze niet zelf bedacht. Politie Den Haag schrijft het ook op hun YouTube-pagina bij een filmpje van een VIP-begeleiding (dus met zwaailicht maar zonder sirene).quote:Op zondag 26 april 2015 23:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dat is ook iets wat een instructeur ze leerd of is dat iets wat zezelf bedacht hebben?
quote:Soms lijkt het van een afstand wel eens overdreven om bijvoorbeeld voetgangers te laten wachten omdat de stoet nog ver genoeg weg lijkt. Echter is het wel zo dat de motorrijders welke de begeleiding uitvoeren op elkaar vertrouwen dat een kruising of oversteekplaats geregeld is wanneer daar een motorrijder staat. Steekt er dan toch nog net even iemand over of rijdt er een voertuig toch nog door (omdat het toch groen is) dan is dit een potentieel gevaar.
Zijn dat niet twee totaal verschillende dingen een VIP begleiding en dit geval?quote:Op zondag 26 april 2015 23:48 schreef Light het volgende:
[..]
Dat hebben ze niet zelf bedacht. Politie Den Haag schrijft het ook op hun YouTube-pagina bij een filmpje van een VIP-begeleiding (dus met zwaailicht maar zonder sirene).
Er zijn overeenkomsten (het verkeer op de kruising wordt stilgezet) en verschillen (wel of geen sirene).quote:Op zondag 26 april 2015 23:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zijn dat niet twee totaal verschillende dingen een VIP begleiding en dit geval?
Da's de reden dat het filmpje bij 7 minuten begint, niet bij 0. Die voetganger besloot over te steken en werd vervolgens bijna platgereden. Vandaar dat de agent 'not amused' was.quote:In dat filmpje zie je trouwens ook zoiets gebeuren een voetganger besluit maar over te steken, terwijl de agent de hand hoog houd, of zie ik niet goed?
En dan nog het is een voetganger of die van alle regels op de hoogte kan zijn weet ik niet?quote:Op zondag 26 april 2015 23:58 schreef Light het volgende:
Da's de reden dat het filmpje bij 7 minuten begint, niet bij 0. Die voetganger besloot over te steken en werd vervolgens bijna platgereden. Vandaar dat de agent 'not amused' was.
Zouden die in de auto welke op het kruispunt zat de hand omhoog gehad hebben?quote:Op zondag 26 april 2015 23:58 schreef Light het volgende:
[..]
Er zijn overeenkomsten (het verkeer op de kruising wordt stilgezet) en verschillen (wel of geen sirene).
Geen idee, ik was er niet bij.quote:Op maandag 27 april 2015 00:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zouden die in de auto welke op het kruispunt zat de hand omhoog gehad hebben?
Het teken van een verkeersregelaar STOP wel te verstaan!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |