Tja, alleen wordt er wel degelijk gekeken naar de gevolgen van een gedraging, niet alleen naar de gedraging zelf.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:28 schreef Inaithnir het volgende:
Als je deze agent veroordeeld, is het hypocriet niet de andere bestuurders in de colonne te veroordelen, aangezien ze dan allemaal te hard / roekeloos reden.
Dat gezegd, is alles naast vrijspraak idioot (mijns inziens).
quote:Even voor de volledigheid, wat in het artikel grotendeels mist:
Meneer de agent was iemand van het Arrestatie Team, dus niet zo’n bonnenschrijver in zijn Touran. Ze reden in colonne naar een melding van een verwarde man met een vuurwapen die mogelijk zichzelf of aanwezige agenten wilde beschieten. Het kruispunt was afgezet door een andere auto met zwaailichten aan, en het meisje reed moedwillig om een wachtende scooter heen het kruispunt op (met koptelefoon op). Daar werd ze niet door de eerste, maar door de tweede auto geschept.
Ik vind dit natuurlijk erg jammer, en niemand verdient het om een foute beslissing in het verkeer met de dood te bekopen, maar om hier nu de agent voor te straffen vind ik persoonlijk te ver gaan. Zij hebben (als AT) in mijn ogen door het kruispunt af te zetten, er voldoende voor gezorgd dat er met hogere snelheid dan normaal kon worden overgestoken.
Als ik die “idioot” was geweest, was ik ook in beroep gegaan.
Terecht. Tragisch ongeval maar niet de schuld van de agent.quote:
Natuurlijk zoekt de familie een zondebok, maar justitie ringeloren gaat te ver.quote:In eerste instantie was justitie helemaal niet van plan de agent te vervolgen, maar de familie dwong dat af.
Op verdenking van eens strafbaar feit op heterdaad mag de auto doorzocht worden. Een HUISzoekingsbevel heeft te maken met een HUIS en dus geen dashboardkastje want anders zou het ook geen HUISzoekingsbevel heten.quote:Op vrijdag 10 april 2015 16:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
OMG? omgekeerd denken?
Dat doen ze toch ook niet, als ze me staande houden voor iets mogen ze mijn auto helemaal niet controleren op slechte banden.
Ik heb het wel meegemaakt dat ze het verzochten, vroeger, terwijl ik net van de bandenboer was gekomen.
Deze vond er eentje slecht, waarop ik antwoorde dan ga ik er maar heen terug, en dat was de banden boer waar regelmaig politie auto stonden om te worden voorzien van nieuwe banden.
Ik weet niet of het nog bestaat maar het handschoenen kastje van een auto viel onder huisraad, dus wou men daarin kijken hadden ze een huisdoorzoekings bevel ervoor nodig?
en maar blijven trollenquote:Op donderdag 23 april 2015 23:33 schreef VeX- het volgende:
Triest dat die vent niet gewoon wil boeten voor zijn fouten en doelbewust de wonden van de familie van het slachtoffer alweer openrijt.
Die moordenaar ziet in zichzelf vooral het slachtoffer.
Ik hoop dat ze hem juist harder gaan straffen nu.
Bah.
daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 23 april 2015 23:33 schreef VeX- het volgende:
Triest dat die vent niet gewoon wil boeten voor zijn fouten en doelbewust de wonden van de familie van het slachtoffer alweer openrijt.
.
Bah.
Als dit klopt (wat niet verrassend zou zijn) dan moet die agent gewoon worden vrijgesproken. Aan domme blinde scholieren die nergens voor stoppen is niks te doen.quote:Op donderdag 23 april 2015 14:07 schreef RingBewoner het volgende:
Ik weet niet of dit al voorbij was gekomen maar dit las ik op autoblog:
[..]
Ik weet niet hoe vaak je op Autoblog komt maar meestal zijn mensen die dit soort dingen zeggen wel betrouwbare bronnen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 00:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als dit klopt (wat niet verrassend zou zijn) dan moet die agent gewoon worden vrijgesproken. Op dom blinde scholieren die nergens voor stoppen is niks te doen.
Het klopt inderdaad gewoon, is ook te lezen in de uitspraak.quote:Op vrijdag 24 april 2015 00:17 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vaak je op Autoblog komt maar meestal zijn mensen die dit soort dingen zeggen wel betrouwbare bronnen.
Ik neem ook aan dat het wel zal kloppen, maar dan nog die agent is niet van het gas afgegaan, en daar vindt ik een bekeuring wel op zijn plaats.quote:Op vrijdag 24 april 2015 00:17 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vaak je op Autoblog komt maar meestal zijn mensen die dit soort dingen zeggen wel betrouwbare bronnen.
De ergst mogelijke consequentie zou moeten zijn dat hij voorlopig niet prioritair mag rijden en extra les hiervoor moet volgen. Het lijkt er op dat zelfs dat niet nodig is, afgaande op de verklaringen tot nu toe.quote:Op vrijdag 24 april 2015 00:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als dit klopt (wat niet verrassend zou zijn) dan moet die agent gewoon worden vrijgesproken.
Waarom omdat dat meisje fouten maakte?quote:Op vrijdag 24 april 2015 16:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De ergst mogelijke consequentie zou moeten zijn dat hij voorlopig niet prioritair mag rijden en extra les hiervoor moet volgen. Het lijkt er op dat zelfs dat niet nodig is, afgaande op de verklaringen tot nu toe.
Bij een ongeluk of ongeval zijn er naar mijn mening altijd twee schuld!quote:Op zondag 26 april 2015 09:36 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Waarom omdat dat meisje fouten maakte?
Behalve als er meerdere schuldigen zijn of het een eenzijdig ongeval is... of pure pech en totaal geen schuldquote:Op zondag 26 april 2015 14:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bij een ongeluk of ongeval zijn er naar mijn mening altijd twee schuld!
Meerdere okee, totaal geen schuld weet ik niet, mag een rechter over oordelen.quote:Op zondag 26 april 2015 15:03 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Behalve als er meerdere schuldigen zijn of het een eenzijdig ongeval is... of pure pech en totaal geen schuld
Als er geen schuld is, komt er geen rechter aan te pas, je hebt het dan over bv over overlijden achter het stuur en daardoor van de weg raken en een ongeval of schade veroorzaken of door een windhoos op de verkeerde weghelft komen.quote:Op zondag 26 april 2015 15:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Meerdere okee, totaal geen schuld weet ik niet, mag een rechter over oordelen.
Zo jij hebt je oordeel dus al klaar.quote:Op zondag 26 april 2015 15:25 schreef Alentejana het volgende:
Ik heb het dus niet specifiek over dit ongeval met madam kip zonder kop.
Zwaailichten, sirenes, auto voor haar neus om het kruispunt te blokkeren om prioriteitswagens die achter elkaar reden voorbij te laten gaan, en die in de prioriteitwagen moeten maar met arendsogen overal op gaan letten terwijl iedereen, zelfs die met Downsyndroom en andere beperkingen heeft geleerd dat je bij zwaailicht en sirene aan de kant gaat en een kruispunt of rotonde leeg laat?quote:Op zondag 26 april 2015 15:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zo jij hebt je oordeel dus al klaar.
Madam kip hoe jij het noemt, daar moet ik als bestuurder toch ook rekening mee houden niet?
Die geeft het ook in het verkeer, het geeft zich zelfs mensen met het syndroom van down in het verkeer, en die zie ik de laatste tijd met 15 personen en nog maar 1 begeleider erbij?
Volgens mij waren het burger auto s, uitgerust met opgeplakt zwaailicht of noem maar op.quote:Op zondag 26 april 2015 16:42 schreef Alentejana het volgende:
Er kan best iets gezocht en gevonden worden waar wellicht niet aan gehouden is, maar dat maakt niet dat zij plots de voorbeeldige weggebruiker is die hier helemaal niets aan kon doen. Ze had het totaal zelf in de hand. Was ze blijven staan zoals je leert, dan was er niks gebeurd.
Het is niet zo dat de wagen plots opzij is gegaan om haar even te raken.
Ze heeft het dus aan haarzelf te danken/wijten. Ik snap dat de familie het niet zo wil zien want je eigen kind heeft het nooit gedaan en is heilig.
Omdat er sowieso geen sprake was van moedwillig verkeerd handelen door de politieagent. In dat geval kan er dus hooguit sprake zijn geweest van het onvoldoende getraind zijn. Of dat dit het geval is en in welke mate kan niemand van de reaguurders hier beoordelen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |