abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150941915
quote:
'Dubieuze sluiproute topsalaris'

De top van ABN Amro heeft een sluiproute gebruikt om zichzelf een salarisverhoging van een ton toe te kennen. Die route is mogelijk tegen de regels.

Dat stellen Kamerleden Omtzigt (CDA), Koolmees (D66), Klaver (GL), Van Klaveren (VNL), Krol (50Plus) en Öztürk in vragen aan minister Dijsselbloem (Financiën).
De partijen willen van Dijsselbloem weten wat dat nou precies betekent, een ’tijdelijk vast inkomen’, zoals de raad van bestuur de salarisverhoging noemde. „In de wet staat het heel simpel: variabele beloningen bij staatsgesteunde banken mogen niet”, zegt Omtzigt. „We zijn benieuwd hoe Dijsselbloem dit ziet.” Volgens Omtzigt spreekt ’tijdelijk’ en ’vast’ elkaar sowieso tegen.
Tijdelijk
De partijen wijzen er verder op dat de tijdelijke salarisverhoging van 20 procent voor de top van ABN Amro al in 2012 is ingevoerd, maar dat er pas nu gebruik van wordt gemaakt. „Dat de leden van de raad van bestuur eerst twee jaar van de verhoging hebben afgezien, suggereert ook dat het om een variabele beloning gaat”, zegt Omtzigt.
Voor een van de topmannen is de extra beloning sowieso dubieus. Het gaat om financieel directeur Kees Dijkhuizen, voormalig thesaurier-generaal van het ministerie van Financiën. Hij trad pas in 2013 aan bij de bank, toen de bonus van 50% al was afgeschaft.
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_topsalaris___.html

Waarom kijk ik hier niet van op? :')
pi_150943245
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:53 schreef Smack10 het volgende:

Waarom kijk ik hier niet van op? :')
Omdat geld niet gelukkig maakt misschien.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_150943335
Bewijst maar weer eens dat je echt alles moet dichttimmeren als het gaat om de banksters. Rotte sector met rotte mensen die leiden naar rotte effecten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_150943617
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:49 schreef Red_85 het volgende:
Bewijst maar weer eens dat je echt alles moet dichttimmeren als het gaat om de banksters. Rotte sector met rotte mensen die leiden naar rotte effecten.
Door een rot systeem.

Met het aanpakken van de poppetjes los je het probleem niet op.
pi_150944484
Ze kunnen beter aan Dijselbloem vragen bij welke bank hij gaat werken na zijn politieke carrière ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_150944505
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:35 schreef eight het volgende:
Ze kunnen beter aan Dijselbloem vragen bij welke bank hij gaat werken na zijn politieke carrière ;(
Dat lijkt me nu wel duidelijk, toch?
pi_150945276
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat lijkt me nu wel duidelijk, toch?
Goldman sachs
pi_150945482
Buiten de bank zou je zo iemand een fraudeur noemen. Naar de gevangenis met die mensen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150945647
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:49 schreef Red_85 het volgende:
Of dat het goed genoeg is dichtgetimmerd weet ik niet maar tijdelijk vast is toch echt een variabel salaris. De overheid stond er bij en liet zich besodemieteren. Of misschien hadde de ambtenaren en bestuurders in kwestie het wel door maar willen ze graag over een paar jaar een commissariaat bij deze bank hebben.

Ik begrijp niet waarom de overheid deze bank weer terug gaf. Had er gewoon een staatsbank van gemaakt. Waarom niet? Het zou geld opleveren met een commerciële activiteit waarvoor er voldoende concurrentie is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')