Dan was dit topic overbodig. Verder betreft het waarschijnlijk een tijdelijke rechterlijke machtiging en als tante alles gelogen heeft zal dat snel duidelijk worden in het behandelcentrum.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:02 schreef shawn29 het volgende:
maar ik vertrouw op de rest van min familie
Dat zij het beste voor hebben met mijn opa. Ik ga toch niet om hulp vragen als ik er niet open voor sta....quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan was dit topic overbodig. Verder betreft het waarschijnlijk een tijdelijke rechterlijke machtiging en als tante alles gelogen heeft zal dat snel duidelijk worden in het behandelcentrum.
Je staat alleen maar open voor meningen die in jouw straatje passen. Als werkelijk iedereen zegt dat hier iets niet helemaal klopt, zou het dan misschien mogelijk zijn dat, eh, nou ja, ER IETS NIET HELEMAAL KLOPT?quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:18 schreef shawn29 het volgende:
... Ik ga toch niet om hulp vragen als ik er niet open voor sta....
Er is nu meerdere keren gezegd dat je verhaal aan alle kanten rammelt.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:18 schreef shawn29 het volgende:
Ik ga toch niet om hulp vragen als ik er niet open voor sta....
LOLWUTquote:
Feitelijke informatie. Geen aannames.quote:Ik leg jullie alleen maar dingen uit die hoogstwaarschijnlijk invloed hebben gehad. Als jullie meer informatie nodig hebben dan probeer ik daar achter te komen. Behalve dat nummer voor se uitspraak, wat hebben jullie nodig?
Ja, dat hadden we al door.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:31 schreef shawn29 het volgende:
Mn opa wordt opgenomen in een gesloten inrichting en ik ben er van overtuigd dat dit onterecht is.
Kom dan met de gegevens waarop die opname is gebaseerd. Zaken die je alleen uit tweede of derde hand hebt, daar kunnen we niks mee.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:31 schreef shawn29 het volgende:
Mn opa wordt opgenomen in een gesloten inrichting en ik ben er van overtuigd dat dit onterecht is.
Waarom onterecht? Je opa heeft geen dementie? Hoe weet je dat, ben je elke dag bij hem? Of claimt je opa dat hij niet dement is.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:31 schreef shawn29 het volgende:
lieve schat, je hebt geen idee hoe moeilijk het is om iemand (waarvan duidelijk is dat het echt nodig is) op een gesloten afdeling te krijgen. Laat staan iemand die helemaal niet op een gesloten afdeling hoort... Participatie-samenleving enzo.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:31 schreef shawn29 het volgende:
Bij mijn oma zijn we daar 4 jaar voor bezig geweest en die gooide haar Delftsblauwe vazen van 1 hoog naar beneden (na de tuinset en de rest van het meubilair) Ik zou willen dat het zo snel ging als in de OP wordt gesteldquote:Op woensdag 18 maart 2015 14:31 schreef shawn29 het volgende:
te beroerd om even de huisarts om te kopen zeker?quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:50 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Bij mijn oma zijn we daar 4 jaar voor bezig geweest en die gooide haar Delftsblauwe vazen van 1 hoog naar beneden (na de tuinset en de rest van het meubilair) Ik zou willen dat het zo snel ging als in de OP wordt gesteld
Die haalde ik ook al aan. Want de boerderij is gedeeltelijk nog van opa en als die andere kinderen daar straks hun deel van opeisen is de kans groot dat die tante haar bedrijf naar zijn grootje is.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:57 schreef computergirl het volgende:
maar als zus 100 procent van werk levert voor de boerderij en de rest doet niks is het dan niet eerlijk als zij meer dan evenredige portie van erfenis krijgt, of zeg ik iets geks
Dit klopt al niet.quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:18 schreef shawn29 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties.
Nadat het met het erven weer recht was gezet, leek het afgedaan, behalve dat er natuurlijk spanningen zijn. Maar toen begon mn tante dus om de ggz in te schakelen om mn opa op te nemen. Mn opa heeft zelf zeggenschap, maar als het de dokter gelukt was hem dement te verklaren, ging die zeggenschap naar mn tante wat de rest natuurlijk niet wilt.
quote:Een second opinion was niet nodig, want hij werd niet dement verklaard. Maar de dokter zei tegen de nieuwe dokter waar we hem hadden ingeschreven dat hij er juist voor zou zorgen dat hij daar nog kon blijven wonen en dat er om die reden geen andere dokter nodig is, en dat is gewoon onzin want tegen de rechter verteld hij hele andere verhalen.
Ik heb opgezocht wat een ljn nummer is, en mn ouders geappt welk nummer het heeft, maar ik wil het eerst zelf lezen voor ik besluit het hier te posten. Anders kan ik misschien net zo goed namen gaan noemen e.d.
Bij mij was het in een dag geregeld..quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:49 schreef fietsenmaker11 het volgende:
Ik kan slechts bevestigen dat wisseling van huisarts bijna onmogelijk is.
Na een verhuizing of conflict met de vorige?quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:19 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Bij mij was het in een dag geregeld..
Psychiater is ook omgekocht? Alles is geregeld op basis van de verhalen van tante en zonder dat opa zelf beoordeeld is?quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:21 schreef shawn29 het volgende:
Ik heb vandaag ook weer gehoord dat de psychiater die mn opa beoordeeld heeft ook banden heeft met de dokter.
http://www.rijksoverheid.(...)ren-te-onterven.htmlquote:Mijn tante heeft mijn vader en haar broers geprobeerd te onterven door op het sterfbed van mn oma het testament aan te passen.
Oeh! The plot thickens! Zou de rechter óók omgekocht zijn? En iedereen in de inrichting?quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:21 schreef shawn29 het volgende:
Ik heb vandaag ook weer gehoord dat de psychiater die mn opa beoordeeld heeft ook banden heeft met de dokter.
True, hier ook.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:19 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Bij mij was het in een dag geregeld..
Wat deze mevrouw dus zegt.. Advocaat zoeken en tegen het vonnis in beroep gaan.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:40 schreef Queller het volgende:
De rechter heeft gesproken en als je daar iets tegen wil doen, dan moet je waarschijnlijk met een advocaat gaan praten.
Ik vrees dat er meer aan de hand is dan jij denkt. Een tante die een huisarts omkoopt, zodat deze voor de rechter gaat liegen? Het lijkt me erg ver gezocht.
Tenzij je onwaardig bent, toch?quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:48 schreef Mark het volgende:
Los daarvan snap ik wel dat zo'n actie kwaad bloed zet. Maar opa kan tante niet volledig uitsluiten van de erfenis. Ze heeft recht op een kindsdeel.
Na conflict met de vorige.quote:
Je vergeet even dat je niet als persoon iemand zo maar even gedwongen in een inrichting kunt stoppen of onder curatele kunt laten stellen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:16 schreef 8008135 het volgende:
Naast dat het verhaal van TS nogal rammelt (overduidelijk één kant van het verhaal) komt verder ook de nodige onzin voorbij in dit topic.
- Onterven van kinderen is wel degelijk mogelijk, dat het kind recht houdt op de legitieme doet hier niet aan af. Daarbij zijn er ook nog wel mogelijkheden om het effect van de legitieme portie te minderen.
- Waarom zou een testament niet aan te passen zijn op het sterfbed? Zo lang er een notaris aanwezig is en de wilsbekwaamheid van de testateur niet in twijfel getrokken wordt kan een testament worden gemaakt/aangepast zo lang de laatste adem niet is uitgeblazen.
Als de casus echt is zoals hier geschetst zijn er tal van (juridische) mogelijkheden om e.e.a. aan te vechten. Ouders van TS zullen een advocaat in de arm moeten nemen en gaan procederen, maar zoals het verhaal hier voorgespiegeld wordt kan echt niet..
2 jaar geprobeerd mijn moeder opgenomen te krijgen tegen haar wil, en ja die kwalificeerde overduidelijk, maar kon goed mooi weer spelen bij de experts, niets aan te beginnen. Uiteindelijk opgehouden met inspringen op moeilijke momenten, en haar aan haar lot overlaten als ze bij het boodschappen doen moeilijkheden veroorzaakte, pas na meerdere ritten met politie of ambulance en spoedopnames in het ziekenhuis waren er dingen mogelijk.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
lieve schat, je hebt geen idee hoe moeilijk het is om iemand (waarvan duidelijk is dat het echt nodig is) op een gesloten afdeling te krijgen. Laat staan iemand die helemaal niet op een gesloten afdeling hoort... Participatie-samenleving enzo.
Zelfde hier gehad. 2x ambulance, Politie, huisartsen en een crisis arts van de ggz voor nodig geweest mijn oma toen überhaupt op te laten nemen. (over een tijdsspanne van een jaar ofzo) .quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:42 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Wat ik denk het verhaal lezende:
Tante zorgt voor opa en ziet dat het niet meer gaat. Misschien vergt het te veel energie van je tante om nog de zorg te dragen.
Dus probeert ze je opa opgenomen te laten worden. Mensen met (beginnende) dementie kunnen vaak dingen afreageren op mensen die het dichtstbij staan (je tante).
Nu komt de rest van de familie en die vind het allemaal niet nodig want die 1 uur per week doet ie niks geks. Natuurlijk probeert hij met mooi weer spelen gewoon in zijn eigen huisje te blijven.
TS mijn oma zit in hetzelfde schuitje, alleen zijn mijn moeder en twee zussen de enige die voor haar zorgen en haar in een bejaardehuis proberen te krijgen want het gaat niet langer. De rest van de familie waar je niks aan hebt en nooit wat van hoort komen nu opeens dat dat allemaal niet nodig is. Ik heb een beetje het gevoel dat het bij jullie ook zo is.
Misschien een vraag voor jullie zelf: Hor helpen jullie opa in de alledaagse dingen om daar te kunnen blijven wonen naast het kankeren op je tante?
Al even afgezien van de rol van de notaris in het verhaal, die gaat echt niet zomaar even een testament wijzigen van iemand die niet meer helemaal bij de pinken is, en waarbij de andere kinderen ook nog eens benadeeld worden ten behoeve van het kind dat meekomt naar de notaris.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:54 schreef Mark het volgende:
Dat hele testamentverhaal rammelt sowieso: tante laat oma het testament aanpassen, en later wordt dat door opa teruggedraaid.
Als het alleen een testament van oma was, kan opa niets terugdraaien.
Als het een testament van opa en oma is, kan oma niet zelfstandig iets wijzigen zonder dat opa meetekent.
Dit klinkt raar... Ik denk niet dat een dokter zo gemakkelijk is om te kopen. Maar aan de andere kant is het ook vreemd dat een second opinion niet mogelijk is.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:36 schreef shawn29 het volgende:
Er is op aanvraag van mn tante een crisisteam van de ggz langs geweest om opa te beoordelen op zijn gesteldheid, maar deze hebben vooral geluisterd naar wat mn tante heeft zitten te vertellen.
Mn tante heeft ook de dokter van mijn opa waarschijnlijk omgekocht, want opa mocht van hem niet eens van dokter verwisselen, de dokter stond dit niet toe en heeft al een aantal keer geprobeerd om opa dement te verklaren zodat mn tante het zeggenschap over hem zou krijgen.
Opa heeft al een advocaat toegewezen gekregen om zijn belangen te behandelen, bij dit soort zaken is dat standaard. Hierna is hoger beroep niet mogelijk het is ook maar een tijdelijke machtiging van maximaal zes maanden en dan volgt herbeoordeling met opnieuw een eigen advocaat.quote:Op woensdag 18 maart 2015 19:03 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Wat deze mevrouw dus zegt.. Advocaat zoeken en tegen het vonnis in beroep gaan.
Heeft opa trouwens al iets van een bewindvoerder ofzo?
Je kunt in Nederland helemaal niet met meerdere mensen een testament opstellen. Het is óf opa, óf oma, en alleen de maker kan het wijzigen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:54 schreef Mark het volgende:
Dat hele testamentverhaal rammelt sowieso: tante laat oma het testament aanpassen, en later wordt dat door opa teruggedraaid.
Als het alleen een testament van oma was, kan opa niets terugdraaien.
Als het een testament van opa en oma is, kan oma niet zelfstandig iets wijzigen zonder dat opa meetekent.
Tuurlijk wel,quote:Op donderdag 19 maart 2015 07:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al even afgezien van de rol van de notaris in het verhaal, die gaat echt niet zomaar even een testament wijzigen van iemand die niet meer helemaal bij de pinken is, en waarbij de andere kinderen ook nog eens benadeeld worden ten behoeve van het kind dat meekomt naar de notaris.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:16 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Tuurlijk wel,
Want:Ik dacht dat ze op zaterdagmorgen altijd achter het schuurtje verzamelden voor iets met geiten en de boerendochters?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:22 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze op zaterdagmorgen altijd achter het schuurtje verzamelden voor iets met geiten en de boerendochters?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar goed TS, kom maar op met dat nummer, of ga eens zelf face-to-face met je tante praten ipv alles uit derde/vierde hand te horen. En zet je 23-jarige HBO skills in voor een stukje waarheidsvinding. Je ziet toch zelf ook wel in hoe ridicule je verhaal is?“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
Een crisisteam op aanvraag?quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:36 schreef shawn29 het volgende:
Er is op aanvraag van mn tante een crisisteam van de ggz langs geweest om opa te beoordelen op zijn gesteldheid, maar deze hebben vooral geluisterd naar wat mn tante heeft zitten te vertellen.
als je het verhaal bij 112 op een bepaalde manier brengt, en er zijn al eerder meldingen geweest, kan het daar wel op neerkomen, dat je als het ware een crisisteam 'bestelt'.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |