Beste fokkers,
Graag wil ik jullie hulp.
Mijn opa moet van de rechter binnen twee weken zijn huis verlaten met boerderij die nog deels van hem is, omdat mijn tante dit graag wilt.
Mijn opa is soms een beetje vergeetachtig maar verder is hij de liefste en aardigste opa die er is. Deze man doet geen vlieg kwaad. Mijn tante beweerd tegenover de dokter anders, maar heeft ons nooit een verhaal over opa verteld dat hij zo iets heeft gedaan.
Daarentegen heeft mijn opa veel blauwe plekken op onder andere bovenarm en opa beweert dat mijn tante dit hem heeft aangedaan. Hiervan hebben wij foto's gemaakt als bewijsstuk.
Mijn tante heeft mijn vader en haar broers geprobeerd te onterven door op het sterfbed van mn oma het testament aan te passen.
Omdat mn opa vanwege fysieke klachten en vroeger een ontstoken oog heeft gehad wat niet goed is genezen, weinig meer doet op de boerderij, hield alleen mn oma zich nog met de boerderij bezig en tekende zij alle papieren.
Mn oma ging er vanuit dat ze volledig op mn tante kon vertrouwen en heeft dus gewoon een krabbeltje gezet toen mn tante hier om vroeg.
Een tijdje geleden zei opa dat hij niet helemaal vertrouwde wat er in het testament stond, en is er op zijn aandringen dus met mijn oom naar gaan kijken.
Toen zijn hij en de rest van de familie er achter gekomen wat mn tante had gedaan.
Gelukkig is het testament nu zo aangepast dat iedereen evenveel erft, maar mijn tante krijgt niks meer. Mijn opa kon niet begrijpen wat zij na al die jaren opvoeding, samenwerken en lief en leed gedeeld te hebben, had gedaan.
Maar nu is mn tante natuurlijk boos probeert mn opa het huis uit te krijgen, omdat hij psychisch gestoord zou zijn, onschuldige mensen zou hebben mishandeld en niet voor zichzelf zou kunnen zorgen.
Nu weet ik 100% zeker dat dit allemaal leugens zijn en ze dit alleen maar doet om van opa af te komen die nog op de boerderij woont waar mn tante nu nog werkt en ook haar woning heeft staan. Ze kan namelijk niks meer van hem krijgen en dat zint haar niet (denken we).
Er is op aanvraag van mn tante een crisisteam van de ggz langs geweest om opa te beoordelen op zijn gesteldheid, maar deze hebben vooral geluisterd naar wat mn tante heeft zitten te vertellen.
Mn tante heeft ook de dokter van mijn opa waarschijnlijk omgekocht, want opa mocht van hem niet eens van dokter verwisselen, de dokter stond dit niet toe en heeft al een aantal keer geprobeerd om opa dement te verklaren zodat mn tante het zeggenschap over hem zou krijgen.
De dokter heeft dezelfde slechte valse verhalen opgehangen als mn tante tegen de rechter en om deze redenen vond de rechter het beter dat mn opa in een gesloten inrichting komt te zitten, weg van alle dieren en familie die nog wel van hem houdt! Mn vader en de rest van de familie heeft nog gesproken met een advocaat en die was er ook bij toen de rechter uitspraak deed, maar dit heeft klaarblijkelijk niet geholpen.
Wat kunnen we hier nu tegen doen?
Iemand kan toch niet zomaar liegen en de boel omkopen om zn zin te krijgen? Daar moeten wij toch een stokje voor kunnen steken?
Wat moeten we doen om opa bij ons te houden??
Ik vind het aardig als mensen medelijden hebben, maar ik heb liever dat mensen helpen om met oplossingen te komen zodat mijn opa het leven kan leiden waar hij recht op heeft, en dat is vrij zijn en zijn laatste jaren met mensen doorbrengen waarvan hij houdt.
Alvast heel veel dank.