SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroïdenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gespierde fokkersIk ben nu aan halfjaartje fanatiek aan het pompen in mijn thuisgym. Ongeveer 2 a 3 weken geleden ben ik begonnen met creatine.
Echter sind een paar dagen heb ik op verschillende plekken, maar voornamelijk op mijn buik en rug allemaal jeukende rode vlekjes zitten. Volgens de dokter zijn het ontstekingen en zodoende heb ik een antibiotica kuurtje gehad.
Als ik echter op internet kijk lijkt het meer voor te komen. Maar echt onderbouwde bron kon ik niet vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?![]()
![]()
Ik wat voor fysieke winkel kan je zo een lacrosse bal halen
Foamrollen voldoet niet
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Welke stad?quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:45 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Ik wat voor fysieke winkel kan je zo een lacrosse bal halen
Foamrollen voldoet nietTogether We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
Oosten die streekquote:
[ Bericht 2% gewijzigd door gekoeldnetzolekker op 27-09-2014 07:18:13 ]Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
creatine onttrekt vocht uit je organen, hierdoor zou je in theorie een droge huid (ook een orgaan) kunnen krijgen wat weer kan zorgen voor acne/uitslag.quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:46 schreef 1299 het volgende:
Gespierde fokkersIk ben nu aan halfjaartje fanatiek aan het pompen in mijn thuisgym. Ongeveer 2 a 3 weken geleden ben ik begonnen met creatine.
Echter sind een paar dagen heb ik op verschillende plekken, maar voornamelijk op mijn buik en rug allemaal jeukende rode vlekjes zitten. Volgens de dokter zijn het ontstekingen en zodoende heb ik een antibiotica kuurtje gehad.
Als ik echter op internet kijk lijkt het meer voor te komen. Maar echt onderbouwde bron kon ik niet vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?
wat heb je thuis aan homegym equipment?'t logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.![]()
Iemand ervaring met Schouderblessures? Fysio kan me geen antwoord geven behalve "rust nemen" Maar na 20 weken beginnen mijn andere spiergroepen last te krijgen van mijn schouderblessure (kan niet meer zwaarder drukken zonder er last van te krijgen)
De pijn begint als een soort zeurderig gevoel wat later tijdens oefeningen steken worden (waardoor ik dus stop met meer gewicht er bij)![]()
Heb je het advies van je fysio al opgevolgd? Want bankdrukken is niet bepaald hetzelfde als rust nemen...quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:32 schreef Gutanoth het volgende:
Iemand ervaring met Schouderblessures? Fysio kan me geen antwoord geven behalve "rust nemen" Maar na 20 weken beginnen mijn andere spiergroepen last te krijgen van mijn schouderblessure (kan niet meer zwaarder drukken zonder er last van te krijgen)
De pijn begint als een soort zeurderig gevoel wat later tijdens oefeningen steken worden (waardoor ik dus stop met meer gewicht er bij)![]()
Natuurlijk, heb 8 weken volledige rust genomen zoals hij zei (heeft echt een dikke aanslag op mijn kracht gedaan)quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Heb je het advies van je fysio al opgevolgd? Want bankdrukken is niet bepaald hetzelfde als rust nemen...
Daarna alles weer langzaam opbouwen, behalve schouders, deze heb ik slechts heel lichtjes belast met dumbbel oefeningen van 4-8 kg om ze weer wat sterker te maken.
Merk echter wel dat ik nu na 20 weken (dat is inclusief die 8 weken rust) nogsteeds niet normaal schouders kan trainen en mijn andere groepen niet volledig kan belasten.![]()
Welke oefeningen doe je om de schouders te versterken?quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:37 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Natuurlijk, heb 8 weken volledige rust genomen zoals hij zei (heeft echt een dikke aanslag op mijn kracht gedaan)
Daarna alles weer langzaam opbouwen, behalve schouders, deze heb ik slechts heel lichtjes belast met dumbbel oefeningen van 4-8 kg om ze weer wat sterker te maken.
Merk echter wel dat ik nu na 20 weken (dat is inclusief die 8 weken rust) nogsteeds niet normaal schouders kan trainen en mijn andere groepen niet volledig kan belasten.![]()
- Dumbbel press (hooguit 8 kg per kant)quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Welke oefeningen doe je om de schouders te versterken?
- Side raise (hooguit 8kg per kant)
- Front raise (hooguit 4 kg per kant) -> dit is de oefening die de spier aanpakt die geblesseerd is, vandaar het lagere gewicht
- upright row ( barbell van 7Kg met gewichten van 5)![]()
En stretches?quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:40 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
- Dumbbel press (hooguit 8 kg per kant)
- Side raise (hooguit 8kg per kant)
- Front raise (hooguit 4 kg per kant) -> dit is de oefening die de spier aanpakt die geblesseerd is, vandaar het lagere gewicht
- upright row ( barbell van 7Kg met gewichten van 5)![]()
Weet iemand goede oefeningen om je schouders op te warmen? Ik begin na squatten meestal meteen met OHP met een lege barbell, daar gaat alles nog goed, maar bij lateral raises heb ik altijd een knak in m'n rechterschouder op het hoogste punt, het doet niet pijn ofzo maar je voelt t wel![]()
pak altijd na mijn eerste set dumbell press achterlangs het midden van mij rug beet (achter mijn hoofd langs zegmaar)quote:![]()
Shoulder dislocators met een stokquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:03 schreef BredeBroeder het volgende:
Weet iemand goede oefeningen om je schouders op te warmen? Ik begin na squatten meestal meteen met OHP met een lege barbell, daar gaat alles nog goed, maar bij lateral raises heb ik altijd een knak in m'n rechterschouder op het hoogste punt, het doet niet pijn ofzo maar je voelt t welStats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Deze gebruikte ik vaak tijdens mijn borstoefeningen, is me ooit verteld dat er hierdoor meer bloed naar je chest stroomt wat de doorbloeding verbeterdquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:26 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Shoulder dislocators met een stok![]()
Ook last van schouderklachten hier.. Train al sinds april alleen met hele lichte gewichten, nog steeds geen verbetering helaas. Doe ook shoulder dislocations, rotator cuff oefeningen maar het lijkt allemaal niet veel te helpen. Inmiddels al 6kg lichter :/![]()
Meest rotte blessure die er is inderdaadquote:Op zaterdag 27 september 2014 15:44 schreef gr0fvuil het volgende:
Ook last van schouderklachten hier.. Train al sinds april alleen met hele lichte gewichten, nog steeds geen verbetering helaas. Doe ook shoulder dislocations, rotator cuff oefeningen maar het lijkt allemaal niet veel te helpen. Inmiddels al 6kg lichter :/Bij elke oefening gebruik je ze wel
![]()
1 push, 2 pull oefeningen. Vaak zie je dat de balans tussen voor en achterkant verstoord is. Probeer face pulls en rear delt flys. En zoek een echte fysio die meer doet dan 'hou maar rust'. Eentje die de oorzaak aanpakt ipv symptoombestrijding.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Vraagje; ben je constant óf aan het bulken óf aan het cutten? Of zijn er hier ook mensen die gewoon op onderhoud eten en dan trainen?![]()
In 1 week is er ineens 2,3kg af?!?! Hoe dan? Ik geloofde het de eerste dag niet,
Maar de volgende morgen was precies hetzelfde, elke dag perfect gegeten en elke week mn cardio, wat doe ik fout![]()
Whiskey!quote:Op zondag 28 september 2014 07:29 schreef BredeBroeder het volgende:
In 1 week is er ineens 2,3kg af?!?! Hoe dan? Ik geloofde het de eerste dag niet,
Maar de volgende morgen was precies hetzelfde, elke dag perfect gegeten en elke week mn cardio, wat doe ik foutStats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Op zoek naar cheap chalk/magnesium. Iemand een goude tip?we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Weetniet of het landelijk is maar, beversport? paar euro voor een chalkballquote:Op zondag 28 september 2014 08:59 schreef McNulty het volgende:
Op zoek naar cheap chalk/magnesium. Iemand een goude tip?Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Ik doe dat laatste. Iedere morgen even wegen, en als ik te snel aankom/afval pas ik m'n dieet aan met 200-250 kcals.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:00 schreef nickhguitar het volgende:
Vraagje; ben je constant óf aan het bulken óf aan het cutten? Of zijn er hier ook mensen die gewoon op onderhoud eten en dan trainen?![]()
Uitdroging? Op verschillende momenten wegen (voor/na ochtendplas)?quote:Op zondag 28 september 2014 07:29 schreef BredeBroeder het volgende:
Maar de volgende morgen was precies hetzelfde, elke dag perfect gegeten en elke week mn cardio, wat doe ik fout![]()
Omgeving?quote:Op zondag 28 september 2014 08:59 schreef McNulty het volgende:
Op zoek naar cheap chalk/magnesium. Iemand een goude tip?If not now, then when.![]()
Dat kun je bij b en f en anders bij fitness seller of een bergsport toko zo bestellenquote:Op zondag 28 september 2014 08:59 schreef McNulty het volgende:
Op zoek naar cheap chalk/magnesium. Iemand een goude tip?
En is altijd cheap
Ik kocht het gisteren nog bij fitnesseller![]()
decathlon.quote:Op zondag 28 september 2014 08:59 schreef McNulty het volgende:
Op zoek naar cheap chalk/magnesium. Iemand een goude tip?Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ik ga dit maar eens aanhouden. Ik merk echt dat ik te veel push oefeningen doequote:Op zaterdag 27 september 2014 18:51 schreef fathank het volgende:
1 push, 2 pull oefeningen. Vaak zie je dat de balans tussen voor en achterkant verstoord is. Probeer face pulls en rear delt flys. En zoek een echte fysio die meer doet dan 'hou maar rust'. Eentje die de oorzaak aanpakt ipv symptoombestrijding.Altijd slechte pec genetics gehad.
Deathlift or Die.![]()
Had trouwens precies hetzelfde, waarschijnlijk een pees (supraspinatus/infraspinatus) die overbelast is. Dit is bij mij volgens mijn fysio het geval.quote:De pijn begint als een soort zeurderig gevoel wat later tijdens oefeningen steken worden (waardoor ik dus stop met meer gewicht er bij)
Helaas te lang mee doorgetraind in de hoop dat het over zou gaan en ik wilde natuurlijk geen spiermassa/kracht verliezen. Ik ga van de week maar is bellen voor een echografie, misschien kunnen ze daar meer op zien.![]()
Maar heb je dan echt als doel om op dit gewicht te blijven?quote:Op zondag 28 september 2014 09:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik doe dat laatste. Iedere morgen even wegen, en als ik te snel aankom/afval pas ik m'n dieet aan met 200-250 kcals.![]()
Eigenlijk om rustig af te vallen: ik kom spiermassa aan en val ongeveer even snel vetmassa af. Dat gaat wel héél traag, maar het is voor mij de beste optie.quote:Op zondag 28 september 2014 11:30 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Maar heb je dan echt als doel om op dit gewicht te blijven?![]()
Die chalkball is wel chill. Ik ga volgende week wel ff kijken daar.quote:Op zondag 28 september 2014 09:05 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Weetniet of het landelijk is maar, beversport? paar euro voor een chalkballwe don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Oké, ik heb besloten om eerst maar een wat te bulken, ik ben 94 kilo bij 2 meter. Ben absoluut niet dik maar wel een verlaagde om m'n buik.las op internet dat bulken tot 18% wel kan.quote:Op zondag 28 september 2014 11:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Eigenlijk om rustig af te vallen: ik kom spiermassa aan en val ongeveer even snel vetmassa af. Dat gaat wel héél traag, maar het is voor mij de beste optie.![]()
Even wat algemene wijsheden crossposten. Ik gok dat er voor genoeg posters/lurkers wat interessant tussen zit.quote:Op zondag 28 september 2014 13:45 schreef Klokov het volgende:
Even wat wijsheid posten
Pavel Tsatsouline over:
- What's the difference between practice and working out?
- What is the easiest way to get stronger overall?
- How does 'grease the groove' work?
- Where should I look to be strongest in different exercises? (o.a. over KK deadlift, hey Snakey)
- What should a woman focus on in order to be very strong?
- How does the 1RM concept and percentages apply to bodyweight strength training?
- Is free handstand practice going to help my pressing strength?
Playlist hier:
https://www.youtube.com/p(...)PO6ZYhePVYwZeYWCUju5Together We Will Live Forever
Bulken kan tot daar waar jij het toelaatbaar vindt. Ik ben 99%, didn't give a damn brah!quote:Op zondag 28 september 2014 11:54 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Oké, ik heb besloten om eerst maar een wat te bulken, ik ben 94 kilo bij 2 meter. Ben absoluut niet dik maar wel een verlaagde om m'n buik.las op internet dat bulken tot 18% wel kan.![]()
Dudequote:Op zondag 28 september 2014 11:54 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Oké, ik heb besloten om eerst maar een wat te bulken, ik ben 94 kilo bij 2 meter. Ben absoluut niet dik maar wel een verlaagde om m'n buik.las op internet dat bulken tot 18% wel kan.
,,/![]()
hey Dave Tatequote:Op zondag 28 september 2014 14:04 schreef Atemno het volgende:
[..]
Bulken kan tot daar waar jij het toelaatbaar vindt. Ik ben 99%, didn't give a damn brah!fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Netjes!quote:Op zondag 28 september 2014 14:57 schreef G.R.S. het volgende:
http://simplesciencefitness.com/
Volgens mij is deze site wel legitLeuke website.
Vrijdag m'n powercage binnen, eindelijk in elkaar gezet (druk gehad). Enorm blij mee, nu nog een bankje dat niet van ellende uit elkaar valt en ik ben helemaal tevreden. Toch maar weer 531 (Beyond, Jokers, FSL) doen met BBB Switch. Gewoon trainen en niet teveel denken. Dan zie ik wel weer verder na een paar maanden, anders blijf ik veranderen.![]()
Nice! Als ik de ruimte daarvoor had zegquote:Op zondag 28 september 2014 16:24 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Netjes!Leuke website.
Vrijdag m'n powercage binnen, eindelijk in elkaar gezet (druk gehad). Enorm blij mee, nu nog een bankje dat niet van ellende uit elkaar valt en ik ben helemaal tevreden. Toch maar weer 531 (Beyond, Jokers, FSL) doen met BBB Switch. Gewoon trainen en niet teveel denken. Dan zie ik wel weer verder na een paar maanden, anders blijf ik veranderen..
5/3/1 solid programma, zeker meeste gains op gemaakt. Beyond versie is helemaal compleet door de autoregulation met jokers en dergelijke. Hoe is candito voor jouw gegaan?
Heb hetzelfde qua program hoppen, heb nu mn eigen aan de hand van gzcl wat best lekker gaat. Blijf helaas altijd over candito/cube boss/ 531 denken.. Kapot vervelend..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Is erg priegelen hier ook met de ruimte, maar goed. Had eerst een squatrack, en mis nu misschien 5 extra CM.quote:Op zondag 28 september 2014 16:33 schreef Cataclyst het volgende:
Nice! Als ik de ruimte daarvoor had zeg.
5/3/1 solid programma, zeker meeste gains op gemaakt. Beyond versie is helemaal compleet door de autoregulation met jokers en dergelijke. Hoe is candito voor jouw gegaan?
Heb hetzelfde qua program hoppen, heb nu mn eigen aan de hand van gzcl wat best lekker gaat. Blijf helaas altijd over candito/cube boss/ 531 denken.. Kapot vervelend
Candito ging goed, PR op de bench en deadlift gezet, maar zit midden in een cut dus merk het wel. Squatten kan/mag ik op dit moment niet doen vanwege een knieprobleem. Had waarschijnlijk meer kunnen doen voor de bench en deadlift als ik in een bulk zat. Het is een goed programma, maar heb persoonlijk vrij weinig met de eerste twee weken ervan. Als ik weer een pre-meet achtig programma zou doen zou ik denk ik Sheiko volgen. Niet dat Candito niet werkt, maar meer omdat je met bv Sheiko volledig bezig bent met het toewerken naar je meet en minder hypertrophy (eerste 2 weken Candito) gedoe hebt.![]()
Boven de 20% is sowieso behoorlijk nadelig. Minder natuurlijke test aanmaak en nog wat hormonale veranderingen die je niet wilquote:Behulpzaam als een waterkraan.
Dat is toch dat spul dat uit een kleine vial komt?quote:Op zondag 28 september 2014 17:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Boven de 20% is sowieso behoorlijk nadelig. Minder natuurlijke test aanmaak en nog wat hormonale veranderingen die je niet wilStats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Exact.quote:Op zondag 28 september 2014 17:57 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Dat is toch dat spul dat uit een kleine vial komt?Deathlift or Die.![]()
Oooh, hoeveel maakt je lichaam natuurlijk onder de 20 % natuurlijk aan dan?quote:Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
50mg per week.quote:Op zondag 28 september 2014 18:00 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Oooh, hoeveel maakt je lichaam natuurlijk onder de 20 % natuurlijk aan dan?
Als je dik bent 25mg per week, dan ben je dus eigenlijk gewoon een vrouw.Deathlift or Die.![]()
Damn, dat is net niks eigenlijkquote:Op zondag 28 september 2014 18:06 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
50mg per week.
Als je dik bent 25mg per week, dan ben je dus eigenlijk gewoon een vrouw.Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Kan je dan ook als vrouw een man worden met die vials? En waar stop je die dan in?quote:Op zondag 28 september 2014 18:06 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
50mg per week.
Als je dik bent 25mg per week, dan ben je dus eigenlijk gewoon een vrouw.![]()
Deels. Je vagina verandert niet in een penis, maar je gaat er wel mannelijker uitzien. Hormoontherapie noemen ze dat.quote:Op zondag 28 september 2014 18:16 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Kan je dan ook als vrouw een man worden met die vials? En waar stop je die dan in?
Hoezo, ben je geïnteresseerd?![]()
Nee, maar het verklaart wel al die 'vrouwen' met dikke kaken en een shag-stem in de gym.quote:Op zondag 28 september 2014 18:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Deels. Je vagina verandert niet in een penis, maar je gaat er wel mannelijker uitzien. Hormoontherapie noemen ze dat.
Hoezo, ben je geïnteresseerd?![]()
Sterker nog: je kunt ervan uitgaan dat alle vrouwen met een beetje spiermassa aan de test zitten. Zelfs veel fitnessmodellen nemen test, al is het minder dan die bodybuild-manwijven.quote:Op zondag 28 september 2014 18:22 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Nee, maar het verklaart wel al die 'vrouwen' met dikke kaken en een shag-stem in de gym.![]()
quote:Op zondag 28 september 2014 18:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Sterker nog: je kunt ervan uitgaan dat alle vrouwen met een beetje spiermassa aan de test zitten. Zelfs veel fitnessmodellen nemen test, al is het minder dan die bodybuild-manwijven.Gewoon beetje anavar man, dat kan geen kwaad.
Deathlift or Die.![]()
Anabolen zijn synthetische testosteron.quote:Op zondag 28 september 2014 18:31 schreef Ethanolic het volgende:
[..]Gewoon beetje anavar man, dat kan geen kwaad.
![]()
Zolang je niet hoeft te injecteren ben je nog natty. Dat vertelde een guy in mijn gym.quote:Op zondag 28 september 2014 18:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Anabolen zijn synthetische testosteron.
Ben nu bezig met 10 weken anavar en winstrol. Gains van mijn leven en ik blijf natty!Deathlift or Die.![]()
quote:Op zondag 28 september 2014 18:42 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Zolang je niet hoeft te injecteren ben je nog natty. Dat vertelde een guy in mijn gym.
Ben nu bezig met 10 weken anavar en winstrol. Gains van mijn leven en ik blijf natty!dat logic, kun je zijn quote eens opnemen op video?
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Krijg je nu tietjes?quote:Op zondag 28 september 2014 18:42 schreef Ethanolic het volgende:
Zolang je niet hoeft te injecteren ben je nog natty. Dat vertelde een guy in mijn gym.
Ben nu bezig met 10 weken anavar en winstrol. Gains van mijn leven en ik blijf natty!![]()
Dat klinkt nogal als broscience...quote:Op zondag 28 september 2014 18:42 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ben nu bezig met 10 weken anavar en winstrol. Gains van mijn leven en ik blijf natty!![]()
Ja dat idee heb ik ook met candito. Was het zelf begonnen rond de vakantie, alleen afgekapt rond week 3 omdat ik weg was. Lijkt me best een solide programma, alleen zijn die eerste twee weken echt sickening en had beetje het onderbuik gevoel dat het voor de bench toch minder was.quote:Op zondag 28 september 2014 17:06 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Is erg priegelen hier ook met de ruimte, maar goed. Had eerst een squatrack, en mis nu misschien 5 extra CM.
Candito ging goed, PR op de bench en deadlift gezet, maar zit midden in een cut dus merk het wel. Squatten kan/mag ik op dit moment niet doen vanwege een knieprobleem. Had waarschijnlijk meer kunnen doen voor de bench en deadlift als ik in een bulk zat. Het is een goed programma, maar heb persoonlijk vrij weinig met de eerste twee weken ervan. Als ik weer een pre-meet achtig programma zou doen zou ik denk ik Sheiko volgen. Niet dat Candito niet werkt, maar meer omdat je met bv Sheiko volledig bezig bent met het toewerken naar je meet en minder hypertrophy (eerste 2 weken Candito) gedoe hebt.
Good luck met je powerrack man!
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Raden jullie aan die voor het eerst begint met krachttraining een programma aan of moet hij eerst aan zijn vorm etc. werken?![]()
Starting Strength boekje lezen en gaan met de banaan.quote:Op zondag 28 september 2014 22:17 schreef Snorrenbaard het volgende:
Raden jullie aan die voor het eerst begint met krachttraining een programma aan of moet hij eerst aan zijn vorm etc. werken?
Even m'n 3/5/1 Beyond samengesteld met Jokers en First-Set-Last.
Iemand aanpassingen/suggesties voor de assist exercises?
Dag 1:
(Back) Squat
Deadlift BBB
Good Morning 3x10
Front Squat 3x10
Calf Raises 3x12
Chins 3x*
Dag 2:
Bench
Press BBB
Close-grip bench 3x12
Incline cable pullover 3x12 (of toch Incline DB flys?)
Tricep rope pushdown 3x12
Curls 3x12
Dag 3:
Rust
Dag 4:
Deadlift
Squat BBB
Sumo DL 3x10
BOR 3x12
Brede rug3x12 (suggesties? wide-grip cable pulldown?)
Pullup 3x*
Dag 5:
Press
Bench BBB
DB incline bench 3x12
DB lat raise 3x12
DB rear lat raise 3x12
Shrugs 3x12
Dag 6 & 7:
Rust
[ Bericht 22% gewijzigd door Lightweight op 28-09-2014 23:27:05 ]![]()
Wat wil je bereiken?quote:Op zondag 28 september 2014 22:17 schreef Snorrenbaard het volgende:
Raden jullie aan die voor het eerst begint met krachttraining een programma aan of moet hij eerst aan zijn vorm etc. werken?Together We Will Live Forever
Laat hem het Kettlebelltopic in SPT lezen, zou goed bij zijn doelen passen. Verder is het afvallen zelf niet zo zeer een issue van te weinig lichaamsbeweging maar meer van teveel eten.quote:Op zondag 28 september 2014 23:35 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
Niet voor mij hoor, maar voor een vriend die wil afvallen en daarbij krachttraining wil doen.Together We Will Live Forever
Wel veel oefeningen man.quote:Op zondag 28 september 2014 22:42 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Starting Strength boekje lezen en gaan met de banaan.
Even m'n 3/5/1 Beyond samengesteld met Jokers en First-Set-Last.
Iemand aanpassingen/suggesties voor de assist exercises?
Dag 1:
(Back) Squat
Deadlift BBB
Good Morning 3x10
Front Squat 3x10
Calf Raises 3x12
Chins 3x*
Dag 2:
Bench
Press BBB
Close-grip bench 3x12
Incline cable pullover 3x12 (of toch Incline DB flys?)
Curls 3x12
Dag 3:
Rust
Dag 4:
Deadlift
Squat BBB
Sumo DL 3x10
BOR 3x12
Brede rug3x12 (suggesties? wide-grip cable pulldown?)
Pullup 3x*
Dag 5:
Press
Bench BBB
DB incline bench 3x12
DB lat raise 3x12
DB rear lat raise 3x12
Shrugs 3x12
Dag 6 & 7:
Rust
Ik zou het als volgt doen:
Dag 1:
(Back) Squat
Deadlift BBB
Lunges 3x10 per been
Calf Raises 3x12
Chins 3x*
Dag 2:
Bench
Press BBB
Cable fly 3x12
Close-grip bench 3x12
Curls 3x12
Dag 3:
Rust
Dag 4:
Deadlift
Squat BBB
Pendley Row 3x12
Pullup 3x*
Rear Delt 3x12
Dag 5:
Press
Bench BBB
Cable Fly 3x12
DB lat raise 3x12
Shrugs 3x12
Maar dit zijn alsnog veel oefeningen. Evt je curls op dag 4.Deathlift or Die.![]()
Net heerlijk gesquat. ROM was goed, form was goed, ademhaling was goed, geniale pump, en de rest van de dag overal kruipend heen.
Worth it.![]()
Leg press en hack squat gedaan vanmorgen. Snel wat boodschappen gedaan na het trainen, flessen water enzo. Om er achter te komen dat de lift kapot was. Fijn 4 verdiepingen farmer walks...quote:Op maandag 29 september 2014 11:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Net heerlijk gesquat. ROM was goed, form was goed, ademhaling was goed, geniale pump, en de rest van de dag overal kruipend heen.
Worth it.![]()
![]()
Heerlijk, jezelf die laatste paar trappen opslepen en dan op de bank voor pampus gaan.quote:Op maandag 29 september 2014 11:40 schreef Snakey het volgende:
[..]
Leg press en hack squat gedaan vanmorgen. Snel wat boodschappen gedaan na het trainen, flessen water enzo. Om er achter te komen dat de lift kapot was. Fijn 4 verdiepingen farmer walks...![]()
![]()
Helaas, douchen, eten, kattenbakken verschonen, werken.quote:Op maandag 29 september 2014 11:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Heerlijk, jezelf die laatste paar trappen opslepen en dan op de bank voor pampus gaan.![]()
![]()
Gisteren benen al gedaan. Vandaag alleen maar rug. Lekker luier dagje dus
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Hier hetzelfde. Boodschappen doen, eten, werken. En ik heb helaas geen thuiskantoor.quote:Op maandag 29 september 2014 12:11 schreef Snakey het volgende:
[..]
Helaas, douchen, eten, kattenbakken verschonen, werken.![]()
![]()
Ben nu bezig met m'n eerste schema. Onderstaand is het voorlopig, ik mis alleen nog een hoop koolhydraten en nog 20 gram vet. Waarmee vul ik dit het best aan ? (en waar in het schema?)
Edit: Avondeten is een schatting, maar wel een goede inschatting, vaak eten wat soorgelijke groente en vlees varieert ook wel eens maar dan verschilt het qua calorieën e.d. nog niet zo veel.![]()
![]()
Noten (cashewnoten lekker jonguh), avocado, olijfolie in je shake, glaasje melk extra, havermout, klein schepje pindakaas in je shake.quote:Op maandag 29 september 2014 12:34 schreef nickhguitar het volgende:
Ben nu bezig met m'n eerste schema. Onderstaand is het voorlopig, ik mis alleen nog een hoop koolhydraten en nog 20 gram vet. Waarmee vul ik dit het best aan ? (en waar in het schema?)
Edit: Avondeten is een schatting, maar wel een goede inschatting, vaak eten wat soorgelijke groente en vlees varieert ook wel eens maar dan verschilt het qua calorieën e.d. nog niet zo veel.![]()
Ik kan de laatste tijd niet veel meer trainen (1 misschien 2 keer per week) heeft iemand een goed schema waardoor ik niet al me voorderingen kwijtraak.![]()
Doe een fullbody waarin je iig een bench, squat en deadlift doet. Als je maar een keer per week kan trainen kan je het beter simplistisch houden..quote:Op maandag 29 september 2014 12:51 schreef opreis het volgende:
Ik kan de laatste tijd niet veel meer trainen (1 misschien 2 keer per week) heeft iemand een goed schema waardoor ik niet al me voorderingen kwijtraak...At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
waarom zoveel eiwit? hoeveel weeg je?quote:Op maandag 29 september 2014 12:34 schreef nickhguitar het volgende:
Edit: Avondeten is een schatting, maar wel een goede inschatting, vaak eten wat soorgelijke groente en vlees varieert ook wel eens maar dan verschilt het qua calorieën e.d. nog niet zo veel.
[ afbeelding ]'t logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.![]()
Waarom een whey shake als je al dik aan je eiwitten komt? Ik zou die lekker weglaten en daarvoor wat koolhydraten in de plaats doen.quote:Op maandag 29 september 2014 12:34 schreef nickhguitar het volgende:
Edit: Avondeten is een schatting, maar wel een goede inschatting, vaak eten wat soorgelijke groente en vlees varieert ook wel eens maar dan verschilt het qua calorieën e.d. nog niet zo veel.
[ afbeelding ]![]()
Havermout, melk, whey en fruit er bij en je hebt een prima maaltijd.quote:Op maandag 29 september 2014 15:04 schreef Sapstengel het volgende:
Ik zou eerder die kwark weglaten, smerige troep.![]()
94 kg. Ik zit nu ongeveer op m'n max wat eiwitten betreft idd..quote:Op maandag 29 september 2014 13:50 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
waarom zoveel eiwit? hoeveel weeg je?Omdat ik om eerlijk te zijn nog niet echt had gekeken naar de verhoudingen van de macro's. Achteraf dacht ik; ik ga even kijken hoe het er nu voor staat. Klopte aardig, alleen iets te weinig vetten en koolhydraten.quote:Op maandag 29 september 2014 14:54 schreef Multiply het volgende:
[..]
Waarom een whey shake als je al dik aan je eiwitten komt? Ik zou die lekker weglaten en daarvoor wat koolhydraten in de plaats doen.Mwoah, aan het begin moest ik ook een beetje nekken, maar nu ben ik eraan gewend, daarnaast mik ik er wel eens een handje noten/wat dan ook bij in, goed te pruimen!quote:Op maandag 29 september 2014 15:04 schreef Sapstengel het volgende:
Ik zou eerder die kwark weglaten, smerige troep.![]()
genoeg ander kwaliteitsusersquote:Op maandag 29 september 2014 12:25 schreef Atemno het volgende:
Waarom zie ik hier nooit meer de mensen zoals Stereotomy, Panzermaus en Dreamerbulk?Behulpzaam als een waterkraan.
Best lekker als 1 van de oefeningen die je meekrijgt van de fysio een overhead squat is. Weer eens wat anders.![]()
Schijnt ziek goed voor je posture en core te zijn.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Wat is er dan zo bijzonder aan Panzermaus? Best prima redelijke aesthetics maar niet speciaal veel wetenschap of iets.quote:Op maandag 29 september 2014 12:25 schreef Atemno het volgende:
Waarom zie ik hier nooit meer de mensen zoals Stereotomy, Panzermaus en Dreamerbulk?"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Wat is een goede routine for 2 compounds per keer en dan 3-4 keer per week?fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Precies. En hopelijk wat mobiliteit in mijn schouder terug te krijgen.quote:Op maandag 29 september 2014 17:31 schreef Cataclyst het volgende:
Schijnt ziek goed voor je posture en core te zijn.
Hij zei ook met een big smile: ja en de laatste oefening ga jij wel leuk vinden... dat is een overhead squat.![]()
![]()
Bij de overhead squat krijg ik het vreselijk in m'n front delts.quote:Op maandag 29 september 2014 17:50 schreef Multiply het volgende:
[..]
Precies. En hopelijk wat mobiliteit in mijn schouder terug te krijgen.
Hij zei ook met een big smile: ja en de laatste oefening ga jij wel leuk vinden... dat is een overhead squat.![]()
Dan zit het daar waarschijnlijk enigszins vast.quote:Op maandag 29 september 2014 17:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bij de overhead squat krijg ik het vreselijk in m'n front delts.![]()
Volgens de fysio had ik juist erg flexibele schouders.quote:Op maandag 29 september 2014 18:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dan zit het daar waarschijnlijk enigszins vast.![]()
![]()
Ah okee. Het kan ook de spanning zijn van het omhoog houden van de bar. Maar vaak is het de stretch die het op je delts zet.quote:Op maandag 29 september 2014 18:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Volgens de fysio had ik juist erg flexibele schouders.![]()
Als ik het goed heb onthouden trekken mijn borstpieren mijn schouders naar voren. Waardoor mijn back delts juist onder spanning komen te staan. En die trekken dan weer constant aan mijn nek. Overhead squat zorgt ervoor dat mijn schouders naar achteren worden getrokken en dus de spanning van de back delts gaat.
Ik had sowieso al wat meer rugoefeningen in mijn schema gebouwd om wat te compenseren.![]()
Zo'n gorillahouding is een bekend kwaaltje onder krachtsporters. Heb er ook last van gehad. Inverse fly's helpen er ook goed tegen.quote:Op maandag 29 september 2014 18:08 schreef Multiply het volgende:
Als ik het goed heb onthouden trekken mijn borstpieren mijn schouders naar voren. Waardoor mijn back delts juist onder spanning komen te staan. En die trekken dan weer constant aan mijn nek. Overhead squat zorgt ervoor dat mijn schouders naar achteren worden getrokken en dus de spanning van de back delts gaat.
Ik had sowieso al wat meer rugoefeningen in mijn schema gebouwd om wat te compenseren.![]()
Nog even een keer 'reposten' aangezien er nu vast wat meer mensen online zijn. Hebben mensen (die vanmiddag dus niet online warenquote:Op maandag 29 september 2014 12:34 schreef nickhguitar het volgende:
[ afbeelding ]) nog tips? Zoals daar al gezegd is dit m'n eerste schema en ik mis nog ongeveer 120 gram koolhydraten en 20 gram vetten zoals je kunt zien. Zat zelf al te denken aan misschien wat lijnzaadolie erbij? Volle kwark suggereerde ook iemand, maar las op internet dat dat een no-go is.
Iemand nog tips om snel aan wat 'kale' koolhydraten te komen?
Edit: Havermout heeft per 100g ongeveer 350kcal en veel koolhydraten. Maar dat is meer een ontbijt (met melk erbij?) toch? Hoe kan dat ik in m'n schema inpassen?
[ Bericht 5% gewijzigd door WaikikiWim op 29-09-2014 19:38:13 ]![]()
quote:Op maandag 29 september 2014 09:11 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Wel veel oefeningen man.
Ik zou het als volgt doen:Thanks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lunges voldoende in plaats van good morning + front squats?![]()
Blikje cola, snickers, marsepein.quote:Op maandag 29 september 2014 19:31 schreef nickhguitar het volgende:
Iemand nog tips om snel aan wat 'kale' koolhydraten te komen?![]()
Daarom 1 push en 2 pull oefeningen. Dit is echt een klassieker in de gym. Ik denk dat 8/10 in de gym er bij loopt als een gorilla doordat men de voorkant belangrijker vindt dan de achterkant.quote:Op maandag 29 september 2014 18:08 schreef Multiply het volgende:
Ik had sowieso al wat meer rugoefeningen in mijn schema gebouwd om wat te compenseren.Behulpzaam als een waterkraan.
Hoezo is volle kwark een no-go?quote:Op maandag 29 september 2014 19:31 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nog even een keer 'reposten' aangezien er nu vast wat meer mensen online zijn. Hebben mensen (die vanmiddag dus niet online waren) nog tips? Zoals daar al gezegd is dit m'n eerste schema en ik mis nog ongeveer 120 gram koolhydraten en 20 gram vetten zoals je kunt zien. Zat zelf al te denken aan misschien wat lijnzaadolie erbij? Volle kwark suggereerde ook iemand, maar las op internet dat dat een no-go is.
Iemand nog tips om snel aan wat 'kale' koolhydraten te komen?
Edit: Havermout heeft per 100g ongeveer 350kcal en veel koolhydraten. Maar dat is meer een ontbijt (met melk erbij?) toch? Hoe kan dat ik in m'n schema inpassen?
Lekkerder dan magere kwark en meer kcals dus ideaal in de bulk.Behulpzaam als een waterkraan.
Nee alleen van magere kwark krijg je spieren. En droge spieren, met volle kwark krijg je teveel lichaamsvet.quote:Op maandag 29 september 2014 19:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoezo is volle kwark een no-go?
Lekkerder dan magere kwark en meer kcals dus ideaal in de bulk.
Maar idd gewoon volle nemen, kom je direct aan de vetten. Maarja ik eet sowieso alles, geen zin in drukte over macro's.![]()
quote:Op maandag 29 september 2014 18:08 schreef Multiply het volgende:
Check mn pull video, en dan met name die chest open toepassen ook op je schouderdagen
Ik kom nog met een strech vid specifiek voor borst, want ik had dat dus ook heel erg. Door kantoorwerk
Maar met goeie pull form pak je je bovenrug beter, en bij schouderdagen beginnen met rear delts! En die snoei hard pakken van mij part 2 of 3 verschillende oefeningen daarvoor doen
En je borst spieren steechen na elke oefening
[ Bericht 9% gewijzigd door RaymondK op 29-09-2014 20:09:02 ]![]()
Het blijkt meer te komen door mijn voorovergebogen houding op kantoor. 9 uur per dag in die houding blijkt redelijk funest te zijn. Borst trainen is voor mij een noodzakelijk kwaad. Na benen is rug mijn favoriete lichaamsdeel om te trainen.quote:Op maandag 29 september 2014 19:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Daarom 1 push en 2 pull oefeningen. Dit is echt een klassieker in de gym. Ik denk dat 8/10 in de gym er bij loopt als een gorilla doordat men de voorkant belangrijker vindt dan de achterkant.![]()
Is dat onder andere die oefening die jij doet met die schijven? Dus liggend op een bankje met die schijven omhoog?quote:Op maandag 29 september 2014 20:03 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
Check mn pull video
Ik kom nog met een strech vid specifiek daarvoor.
Maar met goeie pull form pak je je bovenrug beter, en bij schouderdagen beginnen met rear delts! En die snoei hard pakken van mij part 2 of 3 verschillende oefeningen daarvoor doen
En je borst spieren steechen na elke oefening![]()
Dat is idd in mn shoulder vid ja. Die is voor rear delts, en facepulls doe ik daarvoor.quote:Op maandag 29 september 2014 20:09 schreef Multiply het volgende:
[..]
Is dat onder andere die oefening die jij doet met die schijven? Dus liggend op een bankje met die schijven omhoog?
Maar de machine voor rear delts kan als je hem goed doet ook gooed voor isolatie werken.
En met cables crossed. Dat je ze naar achter ttrekt kanook![]()
JA JA JA.quote:Op maandag 29 september 2014 20:08 schreef Multiply het volgende:
[..]
Het blijkt meer te komen door mijn voorovergebogen houding op kantoor. 9 uur per dag in die houding blijkt redelijk funest te zijn. Borst trainen is voor mij een noodzakelijk kwaad. Na benen is rug mijn favoriete lichaamsdeel om te trainen.Dat is exact het probleem. Bureau werk...
Shit ray ik moet nu echt die strech vid gaan maken![]()
![]()
Borst is voor iedereen noodzakelijk kwaad, je moet zorgen dat je rug in balans blijft. En dat vergeten de meesten. Borst doen ze op 5 manieren, front delts ook nog op 3 manieren en de achterkant raffelen ze af met 1 of 2 meisjesoefeningen.quote:Op maandag 29 september 2014 20:08 schreef Multiply het volgende:
[..]
Het blijkt meer te komen door mijn voorovergebogen houding op kantoor. 9 uur per dag in die houding blijkt redelijk funest te zijn. Borst trainen is voor mij een noodzakelijk kwaad. Na benen is rug mijn favoriete lichaamsdeel om te trainen.Behulpzaam als een waterkraan.
Lolquote:Op maandag 29 september 2014 20:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Borst is voor iedereen noodzakelijk kwaad, je moet zorgen dat je rug in balans blijft. En dat vergeten de meesten. Borst doen ze op 5 manieren, front delts ook nog op 3 manieren en de achterkant raffelen ze af met 1 of 2 meisjesoefeningen.
Idd. Is wel vaak zo.
Maar bureau werk zo als multi beschrijft is ook een grote boosdoener voor een verkeerde houding.
Multiply:
Begin om je rugleuning bewuster te gebruiken. Dus meer tegen die leuning te gaan zitten. Overdreven gezecht lekker patserig je chest open zetten zodat je bovenrug achterover je rugleuning gaat. kin omhoog en zo gaan zitten achter je desk lol
Srs
Als je stoel die functie heeft ( en anders er achter aan dat ie een nieuwe stoelkrijgt) de rugleuning los zetten, en ook de zitting los zetten. Dat ze kunnen kantelen
Overigens wel afwisselen kwa zithouding...![]()
Meer noodzakelijk kwaad als in het hoort erbij, maar ik heb er eigenlijk geen zin in. Mijn bench is kut en daardoor heb ik er sowieso weinig zin in. Maar mijn rear delts mogen wel wat meer aandacht dat is 1 ding wat zeker is.quote:Op maandag 29 september 2014 20:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Borst is voor iedereen noodzakelijk kwaad, je moet zorgen dat je rug in balans blijft. En dat vergeten de meesten. Borst doen ze op 5 manieren, front delts ook nog op 3 manieren en de achterkant raffelen ze af met 1 of 2 meisjesoefeningen.![]()
Wat doe jij precies voor je chest (clavicular)? Zelf helaas geen toegang tot een paar dubbele kabels voor cable flys.quote:Op maandag 29 september 2014 20:12 schreef RaymondK het volgende:
[..]
JA JA JA.Dat is exact het probleem. Bureau werk...
Shit ray ik moet nu echt die strech vid gaan maken![]()
![]()
Haha ja ik probeer wel altijd op die manier te zitten! Maar het sluipt er zo snel in om weer voorovergebogen te zitten. Vandaag nadat ik naar de fysio ben geweest er meer opgelet. Dus proberen met mijn rug naar achteren te blijven zitten en mijn toetsenbord en mijn muis verder naar me toegetrokken ipv naar voren zitten om bij mijn toetsenbord te kunnen.quote:Op maandag 29 september 2014 20:23 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Lol
Idd. Is wel vaak zo.
Maar bureau werk zo als multi beschrijft is ook een grote boosdoener voor een verkeerde houding.
Multiply:
Begin om je rugleuning bewuster te gebruiken. Dus meer tegen die leuning te gaan zitten. Overdreven gezecht lekker patserig je chest open zetten zodat je bovenrug achterover je rugleuning gaat. kin omhoog en zo gaan zitten achter je desk lol
Srs
Als je stoel die functie heeft ( en anders er achter aan dat ie een nieuwe stoelkrijgt) de rugleuning los zetten, en ook de zitting los zetten. Dat ze kunnen kantelen
Overigens wel afwisselen kwa zithouding...![]()
En je monitor zo hoog zetten dat je rechtdoor kijkt en dat je ogen dan op 2/3 van de onderkant van je scherm zitten. Dan ga je vanzelf meer rechtop zittenquote:Op maandag 29 september 2014 20:29 schreef Multiply het volgende:
[..]
Haha ja ik probeer wel altijd op die manier te zitten! Maar het sluipt er zo snel in om weer voorovergebogen te zitten. Vandaag nadat ik naar de fysio ben geweest er meer opgelet. Dus proberen met mijn rug naar achteren te blijven zitten en mijn toetsenbord en mijn muis verder naar me toegetrokken ipv naar voren zitten om bij mijn toetsenbord te kunnen.![]()
Een iets smallere grip pakken, dat haalt een deel van de druk van je schouders. Die komt dan wel op je triceps, dus je kan beter zorgen dat die sterk zijn.quote:Op maandag 29 september 2014 20:31 schreef Snorrenbaard het volgende:
Pff zo irritant dat m'n schouders het eerder begeven dan mijn borst tijdens het bankdrukken..![]()
![]()
Als je op het bovenste linkje in mn subscript klikt ga je naar varkensbiefstukje zn blog. Daar staat mn trainingsschema, naar beneden scrollen daar.quote:Op maandag 29 september 2014 20:28 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Wat doe jij precies voor je chest (clavicular)? Zelf helaas geen toegang tot een paar dubbele kabels voor cable flys.
Claviculair betekend bovenkant? Ik geloof niet dat ik specifiek iets voor bovenkant doe eigenlijk. Behalve dan incline of dumbles of oly![]()
Toch maar een derde pak papier eronder dan.quote:Op maandag 29 september 2014 20:33 schreef RaymondK het volgende:
[..]
En je monitor zo hoog zetten dat je rechtdoor kijkt en dat je ogen dan op 2/3 van de onderkant van je scherm zitten. Dan ga je vanzelf meer rechtop zittenIk kijk uit naar je stretchvid!
![]()
Thanks. Bovenkant inderdaad ( http://www.exrx.net/Muscles/PectoralisClavicular.html )quote:Op maandag 29 september 2014 20:34 schreef RaymondK het volgende:
Als je op het bovenste linkje in mn subscript klikt ga je naar varkensbiefstukje zn blog. Daar staat mn trainingsschema, naar beneden scrollen daar.
Claviculair betekend bovenkant? Ik geloof niet dat ik specifiek iets voor bovenkant doe eigenlijk. Behalve dan incline of dumbles of oly
Doe zelf DB incline benches en DB incline flys. Werkt goed, alleen bij de DB inclines doen de schouders een beetje ou af en toe en vind het zoiezo een irritante oefening met DBs.![]()
![]()
Kijken jullie een beetje bodybuilders op YouTube? Vond Elliot Hulse (strengthcamp) altijd wel vet om te kijken, maar hij is (tijdelijk?) gestopt.![]()
Geen idee hoor, las het alleen op internet op een ander forum. Zag staan dat vetten uit zuivel sowieso niet goed zijn. Dat is het moeilijke, 90% van wat ik 'weet' is gebaseerd op uitspraken van onbekende mensen van internetquote:Op maandag 29 september 2014 19:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoezo is volle kwark een no-go?
Lekkerder dan magere kwark en meer kcals dus ideaal in de bulk.
Edit: Heb in ieder geval vast 250ML lijnzaadolie besteld via bodyenfitshop.nl (http://www.bodyenfitshop.(...)e/?sqr=lijnzaadolie&) Die zal wel goed zijn toch?![]()
Elliot is zowat alleen maar broscience en zweverig gelul. Halverwege weet hij zelf niet eens meer waar hij het over heeft.quote:Op maandag 29 september 2014 22:01 schreef Snorrenbaard het volgende:
Kijken jullie een beetje bodybuilders op YouTube? Vond Elliot Hulse (strengthcamp) altijd wel vet om te kijken, maar hij is (tijdelijk?) gestopt.
Hodgetwins zijn niet leuk. The Brofessor wordt je zat en voor de rest zijn er een hoop 'gewone' channels met goede info.
De enige die er met kop en schouders bovenuit steekt is Scooby1961.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
https://www.youtube.com/results?search_query=eliteFS
https://www.youtube.com/results?search_query=t+nation
https://www.youtube.com/results?search_query=mark+rippetoe
https://www.youtube.com/results?search_query=Pavel+Tsatsouline
Daar kun je op zeker eea leren, en het houdt je even van de straat.![]()
![]()
Waarschijnlijk heb je het over verzadigde vetten vs enkelvoudig- en meervoudig-onverzadigde vetten. In melk producten zitten meer verzadigde vetten dan bijvoorbeeld een vette vissoort. Echter hangt dit van de context af. Komt iemand aan, valt hij/zij af of eet die persoon op onderhoud en vele andere factoren spelen daarin een rol.quote:Op maandag 29 september 2014 22:07 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Geen idee hoor, las het alleen op internet op een ander forum. Zag staan dat vetten uit zuivel sowieso niet goed zijn. Dat is het moeilijke, 90% van wat ik 'weet' is gebaseerd op uitspraken van onbekende mensen van internet
Edit: Heb in ieder geval vast 250ML lijnzaadolie besteld via bodyenfitshop.nl (http://www.bodyenfitshop.(...)e/?sqr=lijnzaadolie&) Die zal wel goed zijn toch?
Ga eens een paar artikels lezen van Lyle McDonald (Ja,dat is echt zijn achternaam). Deze leggen redelijk simpel uit hoe iets werkt. Zijn credo is: Meestal ligt de waarheid in het midden. Hierdoor legt hij het stap voor stap uit van beide kanten en geeft dan een conclusie.
Check: www.bodyrecomposition.com
P.s.
Waarom heb je ervoor gekozen om lijnzaadolie te kopen?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Ga ik morgen lezen! Bedankt. Omdat ik op veel fora heb gelezen dat dit heel goed is als aanvulling, veel goede vetten.quote:Op maandag 29 september 2014 22:48 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je het over verzadigde vetten vs enkelvoudig- en meervoudig-onverzadigde vetten. In melk producten zitten meer verzadigde vetten dan bijvoorbeeld een vette vissoort. Echter hangt dit van de context af. Komt iemand aan, valt hij/zij af of eet die persoon op onderhoud en vele andere factoren spelen daarin een rol.
Ga eens een paar artikels lezen van Lyle McDonald (Ja,dat is echt zijn achternaam). Deze leggen redelijk simpel uit hoe iets werkt. Zijn credo is: Meestal ligt de waarheid in het midden. Hierdoor legt hij het stap voor stap uit van beide kanten en geeft dan een conclusie.
Check: www.bodyrecomposition.com
P.s.
Waarom heb je ervoor gekozen om lijnzaadolie te kopen?![]()
Lijnzaad bevat inderdaad veel omega 3 vetzuren, echter is deze (ALA-)vetzuur niet goed omzetbaar (lees onder de 15%). Dan had je beter visolie kunnen kopen welke rijk zijn aan EPA- en DHA- vetzuren.quote:Op maandag 29 september 2014 23:13 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ga ik morgen lezen! Bedankt. Omdat ik op veel fora heb gelezen dat dit heel goed is als aanvulling, veel goede vetten.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Je bent al wel eens in een gym geweest toch?quote:Op maandag 29 september 2014 22:07 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Geen idee hoor, las het alleen op internet op een ander forum. Zag staan dat vetten uit zuivel sowieso niet goed zijn. Dat is het moeilijke, 90% van wat ik 'weet' is gebaseerd op uitspraken van onbekende mensen van internet
Edit: Heb in ieder geval vast 250ML lijnzaadolie besteld via bodyenfitshop.nl (http://www.bodyenfitshop.(...)e/?sqr=lijnzaadolie&) Die zal wel goed zijn toch?Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Volgens mij doe je veel te moeilijk, met doelen voor zowel al je macro's als je calorien, bepaalde vetten wel en niet...quote:Op maandag 29 september 2014 19:31 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nog even een keer 'reposten' aangezien er nu vast wat meer mensen online zijn. Hebben mensen (die vanmiddag dus niet online waren) nog tips? Zoals daar al gezegd is dit m'n eerste schema en ik mis nog ongeveer 120 gram koolhydraten en 20 gram vetten zoals je kunt zien.
![]()
Ik ga mn best doen vd week.quote:Op maandag 29 september 2014 20:40 schreef Multiply het volgende:
[..]
Toch maar een derde pak papier eronder dan.Ik kijk uit naar je stretchvid!
Straks ff wat office footage schieten alvast![]()
![]()
Hé hé, eindelijk 95 gebencht, het ging vrij makkelijk zelfs. Helaas daarna arrogant geworden en meteen 100 geprobeerd. Misschien dat 97,5 wel gelukt was.
Tevens 85kg gepowercleaned. Volgende doel: 85kg gewoon (hang)cleanen.![]()
Mooie bench! Bijna het machtige 100 nummer.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hé hé, eindelijk 95 gebencht, het ging vrij makkelijk zelfs. Helaas daarna arrogant geworden en meteen 100 geprobeerd. Misschien dat 97,5 wel gelukt was.
Tevens 85kg gepowercleaned. Volgende doel: 85kg gewoon (hang)cleanen.![]()
![]()
Het lonkt. Hopelijk is 'ie voor het eind van het jaar in de pocket.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:03 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Mooie bench! Bijna het machtige 100 nummer.![]()
![]()
Sowieso man. Als je denkt dat 97 je wel gelukt was dan heb je de 100 binnen een maand.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het lonkt. Hopelijk is 'ie voor het eind van het jaar in de pocket.If not now, then when.![]()
Indeed met wendler doe je toch ook 2.5 kg per 3 weken ofzo?quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Sowieso man. Als je denkt dat 97 je wel gelukt was dan heb je de 100 binnen een maand.
Dus die 100 heb je binnen no timeStats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Wendler begint met 90% van je 1RM als uitgangsgewicht. Maar inderdaad, na 2 of 3 cyclussen zou die 5kg gains er wel in moeten zitten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:29 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Indeed met wendler doe je toch ook 2.5 kg per 3 weken ofzo?
Dus die 100 heb je binnen no time![]()
Heeel langzaam komen spieren tevoorschijn rond mijn buik maar ik heb alleen een six pack als ik lig of sta en zo mijn buik 'inkort'.
Ben nu ong een kleine 3 maanden bezig en drink 2x King Mass XL shake op een dag en train sinds kort 3 keer per week ipv 2.
Wat ik wel fijn vind zijn mijn rug/nek spieren. Je voelt ze in 1x omdat ik ze nog nooit echt getraind heb en je ze ook niet zo veel gebruikt als je niet in de bouw of tuinen zit.![]()
Wel ziek als t blijft werkenquote:Op dinsdag 30 september 2014 19:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wendler begint met 90% van je 1RM als uitgangsgewicht. Maar inderdaad, na 2 of 3 cyclussen zou die 5kg gains er wel in moeten zitten.
15 kg total per cycle
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Per 4 weken is het toch met wendler, omdat de 4e week een deload is. En week 5 is in principe weer week 1 met 5kg erbij.![]()
Nee, het is 5kg per cycle. 3 weken toenemend percentage, dan deload (= 1 cycle) en dan de volgende cycle 3 weken toenemend percentage + 5kg, weer deload, etc.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:35 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Wel ziek als t blijft werken
15 kg total per cycleDit dus.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:37 schreef Sapstengel het volgende:
Per 4 weken is het toch met wendler, omdat de 4e week een deload is. En week 5 is in principe weer week 1 met 5kg erbij.![]()
Ja maar ik bedoel alle lifts bij elkaar..
Ik doe het niet hoor dacht dattr zien ergensStats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Ja, 2,5 voor OHP en BP + 5 voor squat en DL is 15 in totaal.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:54 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Ja maar ik bedoel alle lifts bij elkaar..
Ik doe het niet hoor dacht dattr zien ergens![]()
Snap er niks van. Beginnen met bulken mid augustus op BP: 90kg 4x, nu al 110 5x
Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Lekker toch, niet zeuren maar doorgaanquote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:33 schreef Kerol het volgende:
Snap er niks van. Beginnen met bulken mid augustus op BP: 90kg 4x, nu al 110 5x
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Sowieso! Ik ben verrast dat het zo snel gaat terwijl ik in de cut een half jaar geen steek verder ben gekomenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:24 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Lekker toch, niet zeuren maar doorgaan
Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Soms kan wat extra energie heel veel uitmaken. Netjes btw! Nog een bepaald doel wbt de Bench voorhanden? Lijkt me dat je 120 BP wel kan redden voor het einde van het jaar.
Vandaag voor het eerst in ruim een maand weer in de gym geweest door blessure/ziekte(had geen idee dat het al 4 weken geleden was) en voor het eerst op all stars gesquat, hiervoor op hardloopschoenen (
). Wat een verschil, zoveel stabieler
![]()
![]()
Vandaag voor het eerst time under tension geprobeerd met een set biceps curls.
Rep 1 omhoog, 1 seconde aangespannen vast houden, omlaag
Rep 2 omhoog, 2 seconden aangespannen vast houden, omlaag
Iedere rep een seconde erbij tot rep 8 (8 seconden vast houden)
Doet best wel zeer nuga hetzelfde doen met triceps werk
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Dat was inderdaad mijn doel. 120 BP dit jaar nogquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:53 schreef Cataclyst het volgende:
Soms kan wat extra energie heel veel uitmaken. Netjes btw! Nog een bepaald doel wbt de Bench voorhanden? Lijkt me dat je 120 BP wel kan redden voor het einde van het jaar.
. Net als 170kg squat en 170 DL. Al is deadlift echt mijn zwakke punt. Direct al last van mijn onderrug bij zware lifts, terwijl mijn rug loodrecht lijkt.. (ik lift samen dus mijn trainingspartner let daar erg goed op)
Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Nette doelen man! Die BP gaat sowieso lukken. Pull je conventional of sumo? Hoor vaak dat sumo wat gemakkelijker voor je onderrug is, misschien proberen waardquote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:36 schreef Kerol het volgende:
[..]
Dat was inderdaad mijn doel. 120 BP dit jaar nog. Net als 170kg squat en 170 DL. Al is deadlift echt mijn zwakke punt. Direct al last van mijn onderrug bij zware lifts, terwijl mijn rug loodrecht lijkt.. (ik lift samen dus mijn trainingspartner let daar erg goed op)
.
Lekker bezig man, met welk schema ben je nu bezig?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:33 schreef Kerol het volgende:
Snap er niks van. Beginnen met bulken mid augustus op BP: 90kg 4x, nu al 110 5xOlympische weightlifting shoes, de volgende stapquote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:14 schreef Verbodsbord het volgende:
Vandaag voor het eerst in ruim een maand weer in de gym geweest door blessure/ziekte(had geen idee dat het al 4 weken geleden was) en voor het eerst op all stars gesquat, hiervoor op hardloopschoenen (
). Wat een verschil, zoveel stabieler
![]()
![]()
Hoi, ik ben Peterkailey en nieuw in dit topic. Ik vroeg me af, hoeveel reps is het beste voor benen als je wil fosuccen op definitie en niet per se massa opbouw. Ik Heb van mezelf al erg grote benen en wil ze graag droog trainen.
Hier tegenover staat wel dat ik moet blijven bulken voor mijn bovenlichaam. Cardio is dus niet echt een optie. Vandaar de vraag over het aantal reps.
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.![]()
Wat je nu eigenlijk stelt is een dieet vraag. Spotreduction/plaatselijk vet verliezen is niet mogelijk. Als je niet voor massa gaat dan kan je beter focussen op kracht of spieruithoudingsvermogen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:32 schreef peterkailey het volgende:
Hoi, ik ben Peterkailey en nieuw in dit topic. Ik vroeg me af, hoeveel reps is het beste voor benen als je wil fosuccen op definitie en niet per se massa opbouw. Ik Heb van mezelf al erg grote benen en wil ze graag droog trainen.
Hier tegenover staat wel dat ik moet blijven bulken voor mijn bovenlichaam. Cardio is dus niet echt een optie. Vandaar de vraag over het aantal reps.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Thanks.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:48 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Nette doelen man! Die BP gaat sowieso lukken. Pull je conventional of sumo? Hoor vaak dat sumo wat gemakkelijker voor je onderrug is, misschien proberen waard.
. Conventional. Idd sumo maar eens proberen. Kijken of dat verschil maakt! Dankje
Niet specifiek een. Ik train de ene training op meerdere reps en setjes, en de keer daarop ga ik mijn max opzoeken. Misschien dat op dat gebied nog winst te pakken valt maar het gaat nu ook lekker.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:05 schreef Nuggets het volgende:
[..]
Lekker bezig man, met welk schema ben je nu bezig?Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Ja precies ik heb wel gehoord dat het aantal reps qua resultaat verschilt. Zo hoorde ik dat bvb voor schouders 12+ uithoudingsvermogen is, tussen 10 en 12 afwerken/definitie, 6 en 10 massa en 2 en 6 kracht. Hoe zit dat dan met benen? Ik wil wel mijn benen trainen maar niet in massa aankomen daar, heb ik liever dat alle moeite die ik stop in eten aankomt op mijn bovenlichaam komt.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:36 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Wat je nu eigenlijk stelt is een dieet vraag. Spotreduction/plaatselijk vet verliezen is niet mogelijk. Als je niet voor massa gaat dan kan je beter focussen op kracht of spieruithoudingsvermogen.
Dus hoeveel reps voor kracht/uithoudingsvermogen voor benen?Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.![]()
Het is bulken of cutten man. Je kan niet enkel je onderlichaam cutten en bovenlichaam bulkenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:32 schreef peterkailey het volgende:
Hier tegenover staat wel dat ik moet blijven bulken voor mijn bovenlichaam. Cardio is dus niet echt een optie. Vandaar de vraag over het aantal reps.
Deathlift or Die.![]()
Don't skip leg day.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:42 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Ja precies ik heb wel gehoord dat het aantal reps qua resultaat verschilt. Zo hoorde ik dat bvb voor schouders 12+ uithoudingsvermogen is, tussen 10 en 12 afwerken/definitie, 6 en 10 massa en 2 en 6 kracht. Hoe zit dat dan met benen? Ik wil wel mijn benen trainen maar niet in massa aankomen daar, heb ik liever dat alle moeite die ik stop in eten aankomt op mijn bovenlichaam komt.
Dus hoeveel reps voor kracht/uithoudingsvermogen voor benen?
Geen referral hier.![]()
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:47 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Het is bulken of cutten man. Je kan niet enkel je onderlichaam cutten en bovenlichaam bulkenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:42 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Ja precies ik heb wel gehoord dat het aantal reps qua resultaat verschilt. Zo hoorde ik dat bvb voor schouders 12+ uithoudingsvermogen is, tussen 10 en 12 afwerken/definitie, 6 en 10 massa en 2 en 6 kracht. Hoe zit dat dan met benen? Ik wil wel mijn benen trainen maar niet in massa aankomen daar, heb ik liever dat alle moeite die ik stop in eten aankomt op mijn bovenlichaam komt.
Dus hoeveel reps voor kracht/uithoudingsvermogen voor benen?Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
Bij mij is het omgekeerdquote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Don't skip leg day.
[ afbeelding ]
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
Ach, dan heb je iig een goede basisquote:.
Mijn benen zijn ook wat steviger dan mijn bovenlichaam, weliswaar deels vet.Geen referral hier.![]()
Ja dat scheeltquote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ach, dan heb je iig een goede basis.
Mijn benen zijn ook wat steviger dan mijn bovenlichaam, weliswaar deels vet.
Hoe speel je daar op in met je training?Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
Ik pas mijn training er niet op aan.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:10 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Ja dat scheelt
Hoe speel je daar op in met je training?
Squat twee keer per week, één keer deadlift.
Nu wel even pauze, aanhechting quad bij knie was wat geïrriteerd.Geen referral hier.![]()
Wat snap je er niet aan? Je kan niet lokaal vet verbranden. Het is dus bulken of cutten, niet gedeeltelijk tonen/droog worden.
Definitie krijg je door vet te verminderen.Deathlift or Die.![]()
ditquote:
kan
nietDeze plaatjes worden zo vermoeiend, je kan aan zijn kuiten al zien dat hij duidelijk wel benen traint.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Don't skip leg day.
[ afbeelding ]![]()
Ok dus hoeveel reps ik doe maakt dus geen fuck uit voor of ik massa maak of niet?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:15 schreef Ethanolic het volgende:
Wat snap je er niet aan? Je kan niet lokaal vet verbranden. Het is dus bulken of cutten, niet gedeeltelijk tonen/droog worden.
Definitie krijg je door vet te verminderen.Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
Dit.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:48 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Hoor vaak dat sumo wat gemakkelijker voor je onderrug is, misschien proberen waard.
quote:Misschien door de roids. Weet niet of dat kan.
If not now, then when.![]()
Alles gewoon op roids gooienquote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dit.
[..]Misschien door de roids. Weet niet of dat kan.
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Dikke problemen met wide-grip lat pulldown. Voel helemaal niets in m'n rug. Sterk vermoeden dat ik met armen en schouders pull ipv de lats. Ook geprobeerd om met alleen 1 middelvinger aan beide handen te pullen, in het geval ik te hard vastpak of iets maar nee. 30 rep OHP en curls gedaan om ze helemaal de ***** te vermoeien, en jawel, geen enkele wide pulldown meer mogelijk.Bovenrug loopt ook flink achter met de rest, en ook veel problemen met pullups (1 of 1,5 max
).
![]()
Idd mee eens! Je ziet niet eens wat van zijn bovenbeenspieren. Kutkneusjes. Dunne schenen? Niks aan te doen. Je ziet zn fcking been niet eens.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:16 schreef seto het volgende:
[..]
dit
kan
niet
[..]
Deze plaatjes worden zo vermoeiend, je kan aan zijn kuiten al zien dat hij duidelijk wel benen traint.![]()
Volgens mij gebruik je evengoed wel je lats hoor, is de enige spiergroep die de elleboog naar beneden kan trekken geloof ikquote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:25 schreef Lightweight het volgende:
Dikke problemen met wide-grip lat pulldown. Voel helemaal niets in m'n rug. Sterk vermoeden dat ik met armen en schouders pull ipv de lats. Ook geprobeerd om met alleen 1 middelvinger aan beide handen te pullen, in het geval ik te hard vastpak of iets maar nee. 30 rep OHP en curls gedaan om ze helemaal de ***** te vermoeien, en jawel, geen enkele wide pulldown meer mogelijk.Bovenrug loopt ook flink achter met de rest, en ook veel problemen met pullups (1 of 1,5 max
).
.
Zelf ook issues met pull-ups (dat heavy weight doe..), zou lekker veel rows pakken, negatives of dead-hangs op je pull-ups doen en gewoon blijven progressen met lat pulldowns. Overigens heb ik veel betere mind muscle connection als ik lat pulldowns met een schouder breedte grip doe...At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
http://suppversity.blogsp(...)ries-latissimus.htmlquote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:25 schreef Lightweight het volgende:
).
Blijf het ook gewoon doen, en zal zeker de link van Yuri (thanks!) hierin meenemen. Begrijp ook wel dat geen 'pomp' in de rug niet automatisch betekent dat de oefening niet werkt/goed wordt uitgevoerd, maar het is zeker wel jammer voor zo'n beginner als ik.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:34 schreef Cataclyst het volgende:
Volgens mij gebruik je evengoed wel je lats hoor, is de enige spiergroep die de elleboog naar beneden kan trekken geloof ik.
Zelf ook issues met pull-ups (dat heavy weight doe..), zou lekker veel rows pakken, negatives of dead-hangs op je pull-ups doen en gewoon blijven progressen met lat pulldowns. Overigens heb ik veel betere mind muscle connection als ik lat pulldowns met een schouder breedte grip doe.Bedankt in ieder geval.
![]()
Tips van Ray als ik me niet vergis werken bij mij ook wel goed. Niet je armen volledig strekken bij een pull down of pull up, maar je ellebogen tot iets boven schouderhoogte laten komen en dan tot aan je borst trekken. En kin omhoog, schouders naar achter en borst vooruit zeg maar.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 00:21 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Blijf het ook gewoon doen, en zal zeker de link van Yuri (thanks!) hierin meenemen. Begrijp ook wel dat geen 'pomp' in de rug niet automatisch betekent dat de oefening niet werkt/goed wordt uitgevoerd, maar het is zeker wel jammer voor zo'n beginner als ik.Bedankt in ieder geval.
![]()
Waarom geen volledige ROM doen? Ik zou gewoon beginnen met negatives en vanuit daar opbouwen, maarja mijn 70KG is niet zo moeilijk om 10 keer omhoog te trekkenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 00:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tips van Ray als ik me niet vergis werken bij mij ook wel goed. Niet je armen volledig strekken bij een pull down of pull up, maar je ellebogen tot iets boven schouderhoogte laten komen en dan tot aan je borst trekken. En kin omhoog, schouders naar achter en borst vooruit zeg maar.![]()
![]()
dit is gewoon volledige rom wat Xa1 beschrijft.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 07:19 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Waarom geen volledige ROM doen? Ik zou gewoon beginnen met negatives en vanuit daar opbouwen, maarja mijn 70KG is niet zo moeilijk om 10 keer omhoog te trekken
alleen als je teveel "uit" je schouders komt rek je en onnodig die rugspieren uit, (uitgerekte spier is geen sterke spier) en je belast je schouders op een slechte manier.
ik heb daar een keer een vid van gemacht die dat hopelijk iets duidelijker beschrijft dan dit heheh. staat in m'n sign, die WOF link
[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 02-10-2014 09:02:34 ]![]()
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:50 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Alles gewoon op roids gooienDat kan wel degelijk ja.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dit.
[..]Misschien door de roids. Weet niet of dat kan.
Teelbalkanker komt bij mannen relatief zeer weinig voor, en bij riod users opvallend veel vaker. Daar zijn wel onderzoeken naar gedaan ja
Al geloof ik die Pete wel dat hij gewoon netjes natty is, alleen hij zal het echt weten.
En als hij dus idd nooit iets gebruikt heeft zal hij nu dus kunnen zeggen dat hij het iig. niet aan zichzelf te danken heeft (voor w.b.t. dat)
hoop dat die jongen er verder behalve een snatch van 1 van z'n ballen er niks aan over houd, en z'n testlevels behoud zoals die nu zijn...![]()
[ Bericht 12% gewijzigd door RaymondK op 02-10-2014 08:06:30 ]![]()
Jeff Seid is ook netjes natty.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 07:30 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
Dat kan wel degelijk ja.
Teelbalkanker komt bij mannen relatief zeer weinig voor, en bij riod users opvallend veel vaker. Daar zijn wel onderzoeken naar gedaan ja
Al geloof ik die Pete wel dat hij gewoon netjes natty is, alleen hij zal het echt weten.
En als hij dus idd nooit iets gebruikt heeft zal hij nu dus kunnen zeggen dat hij het iig. niet aan zichzelf te danken heeft (voor w.b.t. dat)
hoop dat die jongen er verder behalve een snatch van 1 van z'n ballen er niks aan over houd, en z'n testlevels behoud zoals die nu zijn...![]()
![]()
Al die rotzooi die hij tevens naar binnen werkt is ook niet echt kanker-vriendelijk.
daarom zette ik er op de val reep nog bij "voor wbt dat"quote:Op donderdag 2 oktober 2014 08:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Al die rotzooi die hij tevens naar binnen werkt is ook niet echt kanker-vriendelijk.
Die anorexia in z'n tienerjaren is ook niet bepaald gezond natuurlijk.
Maar kloten met je hormoonhuishouding perdefenitie niet
verder heeft hij nou niet een fysiek dat je zegt DAT KAN NIET NATTY Shein die pete...![]()
Jeff Seid ook niet, maar oke. Die gast vertrouw ik niet vanwge z'n rattekop
[ Bericht 6% gewijzigd door RaymondK op 02-10-2014 08:43:05 ]![]()
Interessante ibood vandaag voor de sporters.. Ik heb al weet ik hoeveel oordopjes versleten in de gym, maar net sinds 2 weken een draadloze koptelefoon..
http://www.ibood.com/extr(...)deaal_voor_sporters/![]()
hoe is dit:
AxBxABx
A
ohp 3x3
squat 3x5
deadlift 1x5
pullups 3xF
B
push press 1xF
frontsquat 3x5
row 3x3
facepulls 3x10fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Deadlift na squat? Ik zou dat andersom doen. Dan hebben je lats ook even rust voor de pullups.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:10 schreef Beach het volgende:
hoe is dit:
AxBxABx
A
ohp 3x3
squat 3x5
deadlift 1x5
pullups 3xF
B
push press 1xF
frontsquat 3x5
row 3x3
facepulls 3x10![]()
Hmm naja, bij mijn selectie toen telde pull-ups zonder volledig uithangen in ieder geval niet,quote:Op donderdag 2 oktober 2014 07:21 schreef RaymondK het volgende:
[..]
dit is gewoon volledige rom wat Xa1 beschrijft.
alleen als je teveel "uit" je schouders komt rek je en onnodig die rugspieren uit, (uitgerekte spier is geen sterke spier) en je belast je schouders op een slechte manier.
ik heb daar een keer een vid van gemacht die dat hopelijk iets duidelijker beschrijft dan dit heheh. staat in m'n sign, die WOF link![]()
BOR vraagje, is dat vanaf de grond omhoog roeien of ter hoogte van je knie stoppen. Zag dat altijd tot knie (en zo vond ik het een kut oefening). Gisteren tijdens deadlift warm up vanaf de grond gedaan. Stuk makkelijker maar voelde ook stuk intensiever op de plekken waar ik dat verwacht te voelenDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ik doe altijd Pendley Rows. Veel lekkerder.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:05 schreef stinkie het volgende:
BOR vraagje, is dat vanaf de grond omhoog roeien of ter hoogte van je knie stoppen. Zag dat altijd tot knie (en zo vond ik het een kut oefening). Gisteren tijdens deadlift warm up vanaf de grond gedaan. Stuk makkelijker maar voelde ook stuk intensiever op de plekken waar ik dat verwacht te voelenDeathlift or Die.![]()
Je doet wel een volledige ROM op die manier. Maar dat laatste stuk dat je je armen helemaal strekt verlies je spanning en trek je je schouders in een andere positie. En dat is juist wat je niet wil. Geldt ook voor rows trouwens, maar dan is het wel weer makkelijker om goed te zitten.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 07:19 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Waarom geen volledige ROM doen? Ik zou gewoon beginnen met negatives en vanuit daar opbouwen, maarja mijn 70KG is niet zo moeilijk om 10 keer omhoog te trekken
In m'n gym lopen een paar oudere gasten rond die zo zwaar mogelijk alles pakken. Leuk, maar als je dan ziet hoe kromgetrokken die rug en schouders lopen doet dat gewoon bijna pijn om te zien.![]()
ja, en door die houding is het heel erg inefficient ook nog eens voor met name je bovenrug.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je doet wel een volledige ROM op die manier. Maar dat laatste stuk dat je je armen helemaal strekt verlies je spanning en trek je je schouders in een andere positie. En dat is juist wat je niet wil. Geldt ook voor rows trouwens, maar dan is het wel weer makkelijker om goed te zitten.
In m'n gym lopen een paar oudere gasten rond die zo zwaar mogelijk alles pakken. Leuk, maar als je dan ziet hoe kromgetrokken die rug en schouders lopen doet dat gewoon bijna pijn om te zien.![]()
Gisteren schoot het in mijn rug bij het benchen. Blijkbaar holde ik mijn rug. Eerder had ik dit probleem bij de OHP. Bij Squat en DL weet ik dit aardig te voorkomen (ook bolle onderrug trouwens). Voorlopig maar even voorzichtig aan doen met goed aangespannen glutes benchen en zittende OHP of dumbbell press.![]()
De BOR kan je verdelen in 3 versies:quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:05 schreef stinkie het volgende:
BOR vraagje, is dat vanaf de grond omhoog roeien of ter hoogte van je knie stoppen. Zag dat altijd tot knie (en zo vond ik het een kut oefening). Gisteren tijdens deadlift warm up vanaf de grond gedaan. Stuk makkelijker maar voelde ook stuk intensiever op de plekken waar ik dat verwacht te voelen
Bent Over Row:
-Je houdt ongeveer een hoek aan van ~70-90 graden en trekt de bar geleidelijk naar de onderbuik toe zonder momentum. De bar blijft van de grond af, maar je moet de armen wel gestrekt hebben op het einde. Probeer te focussen op de ellebogen 'naar elkaar toe te trekken'. Is meer voor algemene ontwikkeling van de rug en kracht.
Pendlay Row:
-Vanaf de grond haal je de stang explosief naar je onderbuik toe, hiermee leg je de focus op kracht en explosiviteit. Populair gemaakt door Glenn Pendlay onder olympische gewichtheffers.
Yates Row:
-Met de rug sta je in een hoek van ~30-45 graden. De roei beweging combineer je als het ware met een shrug. Is dus tot de knie zoals jij beschrijft. Zal voor meer hypertrofie zorgen in de bovenrug (Trapezius). Wordt meestal door BB'ers gebruikt. Dorian Yates gebruikte deze veel met underhand grip tot hij een bicep tear kreeg. Stond ook vooral bekend om zijn rugmusculatuur.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Als je met een te holle rug een OHP uitvoert span je hoogstwaarschijnlijk je glutes niet (genoeg) aan.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:55 schreef DrParsifal het volgende:
Gisteren schoot het in mijn rug bij het benchen. Blijkbaar holde ik mijn rug. Eerder had ik dit probleem bij de OHP. Bij Squat en DL weet ik dit aardig te voorkomen (ook bolle onderrug trouwens). Voorlopig maar even voorzichtig aan doen met goed aangespannen glutes benchen en zittende OHP of dumbbell press.![]()
Dit.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je met een te holle rug een OHP uitvoert span je hoogstwaarschijnlijk je glutes niet (genoeg) aan.
De heup moet naar voren gebracht worden i.p.v. de onderrug hollen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
En, als je geen competitie bencher bent is het aan te raden niet met een te overdreven holle rug te benchen. Het is niet goed voor je rug namelijk.![]()
Hoezo niet?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:40 schreef Snakey het volgende:
En, als je geen competitie bencher bent is het aan te raden niet met een te overdreven holle rug te benchen. Het is niet goed voor je rug namelijk.If not now, then when.![]()
Bam! Net m'n doel op de DL (140 kg) voor dit jaar gehaald. De 155 of 160 zit er nog wel in zelfs. Op de squat moet ik nog 10 kg. Bench press afgelopen maandag 3x90, dus de 100 moet ik dit jaar ook nog wel aan kunnen tikken.![]()
First off, this position puts much more pressure on the lower back. When the spine is in extreme extension, the discs and nerves are at a greater risk of injury.quote:
Granted, the spine isn't loaded in the traditional sense during a bench press as it is during a squat, but there's still a lot of weight coming down, and assuming the legs are also driving up, some of these forces will meet in the spine.
Don't believe me? Have someone with a hurt back try to excessively arch while benching – their back pain flares up almost immediately.
Second, someone very concerned with their bench is likely a powerlifter, and most powerlifters are also squatting and deadlifting regularly, which places considerable stress on the spine. Since the musculature of the lower back is already somewhat slow to heal, that bench day in the program that you thought was a "rest" day for the core and lower body may not be much of a rest day after all.
http://www.t-nation.com/f(...)hing_the_bench_press
En zo zijn er nog een zooi artikelen over.![]()
Congrats!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:59 schreef Xa1pt het volgende:
Bam! Net m'n doel op de DL (140 kg) voor dit jaar gehaald. De 155 of 160 zit er nog wel in zelfs. Op de squat moet ik nog 10 kg. Bench press afgelopen maandag 3x90, dus de 100 moet ik dit jaar ook nog wel aan kunnen tikken.HOLY SHIT. ZIEKE KORTING!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:
2,50 kortingscode voor B&F: IBYRB32KIf not now, then when.![]()
Mooi man :-D zou moeten kunnen idd. Nog maandje of 3quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:59 schreef Xa1pt het volgende:
Bam! Net m'n doel op de DL (140 kg) voor dit jaar gehaald. De 155 of 160 zit er nog wel in zelfs. Op de squat moet ik nog 10 kg. Bench press afgelopen maandag 3x90, dus de 100 moet ik dit jaar ook nog wel aan kunnen tikken.![]()
mja, kan me wel voorstellen dat het zo overdreven als in dat plaatje niet echt bevorderlijk is.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:09 schreef Snakey het volgende:
[..]
First off, this position puts much more pressure on the lower back. When the spine is in extreme extension, the discs and nerves are at a greater risk of injury.
Granted, the spine isn't loaded in the traditional sense during a bench press as it is during a squat, but there's still a lot of weight coming down, and assuming the legs are also driving up, some of these forces will meet in the spine.
Don't believe me? Have someone with a hurt back try to excessively arch while benching – their back pain flares up almost immediately.
Second, someone very concerned with their bench is likely a powerlifter, and most powerlifters are also squatting and deadlifting regularly, which places considerable stress on the spine. Since the musculature of the lower back is already somewhat slow to heal, that bench day in the program that you thought was a "rest" day for the core and lower body may not be much of a rest day after all.
http://www.t-nation.com/f(...)hing_the_bench_press
En zo zijn er nog een zooi artikelen over.
Ik heb (gister) keer tijdens het sporten alles een stukje zwaarder gezet zodat mijn armen en buik helemaal verzuurd waren en ik vandaag spierpijn heb (in tijden niet echt gehad).
Morgen moet ik weer naar de sportschool, is dat slecht? Moet de spierpijn volledig weg zijn voordat ik weer kan sporten?![]()
Misschien dat mensen hier nog wat wijsheid willen delen, heb al heel dat DM's gewisseld met Snakey hierover.
Ik ben sinds kort weer begonnen met Fitness, doel uiteindelijk is om fitness gespierd ('mooi' gespierd) te worden, daar lieg ik niet over. Uiteraard wil ik ook sterker worden, maar dat is niet mijn hoofddoel.
Ik ben 95 kilo bij 2 meter, ik heb een vet % van ongeveer 16/17%. Ik zou mezelf omschrijven als slank, maar bij de buikstreek toch wel wat vet. Nu wilde ik het goed aanpakken, en naast de training ook m'n voedinggschema eens goed in orde krijgen. Met behulp van Sausdip (waarvoor dank nog) een mooi bulkschema in elkaar gedraaid. Het domme is dat ik daarna eigenlijk pas ben gaan kijken naar het hele bulken/cutten gebeuren, ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat ik toch wel moest bulken, dat hoorde ik ook van mensen in de gym
Nu twijfel ik dus; ga ik bulken, of cutten? Ik neig nu juist naar cutten, want ik wil (i.v.m. m'n doel) m'n BF% niet te hoog hebben (niet 20+). Idealiter wil ik natuurlijk spiermassa gainen, en vet cutten, maar dat wil iedereen denk ik toch.
De vraag is dus eigenlijk simpel; hoe pak ik dit het beste aan? Eerst cutten, dan cleanbulken? Of toch eerst wat bulken en dan cutten? En als ik dan cut, eet ik dan onder onderhoud, of op onderhoud en dan wat cardio erbij?![]()
Ik zou cutten, hoe lager je vp%, hoe makkelijker je spiermassa gaat aanzetten. Cutten gewoon beginnen door -+ 300 kcal onder onderhoud te zitten, dit een tijdje doen tot het lastiger word dan kan je er nog 100 kcal vanaf halen of je doet er driemaal weeks wat rustige cardio bij.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:28 schreef nickhguitar het volgende:
Misschien dat mensen hier nog wat wijsheid willen delen, heb al heel dat DM's gewisseld met Snakey hierover.
Ik ben sinds kort weer begonnen met Fitness, doel uiteindelijk is om fitness gespierd ('mooi' gespierd) te worden, daar lieg ik niet over. Uiteraard wil ik ook sterker worden, maar dat is niet mijn hoofddoel.
Ik ben 95 kilo bij 2 meter, ik heb een vet % van ongeveer 16/17%. Ik zou mezelf omschrijven als slank, maar bij de buikstreek toch wel wat vet. Nu wilde ik het goed aanpakken, en naast de training ook m'n voedinggschema eens goed in orde krijgen. Met behulp van Sausdip (waarvoor dank nog) een mooi bulkschema in elkaar gedraaid. Het domme is dat ik daarna eigenlijk pas ben gaan kijken naar het hele bulken/cutten gebeuren, ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat ik toch wel moest bulken, dat hoorde ik ook van mensen in de gym
Nu twijfel ik dus; ga ik bulken, of cutten? Ik neig nu juist naar cutten, want ik wil (i.v.m. m'n doel) m'n BF% niet te hoog hebben (niet 20+). Idealiter wil ik natuurlijk spiermassa gainen, en vet cutten, maar dat wil iedereen denk ik toch.
De vraag is dus eigenlijk simpel; hoe pak ik dit het beste aan? Eerst cutten, dan cleanbulken? Of toch eerst wat bulken en dan cutten? En als ik dan cut, eet ik dan onder onderhoud, of op onderhoud en dan wat cardio erbij?
works for me![]()
Que?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik zou cutten, hoe lager je vp%, hoe makkelijker je spiermassa gaat aanzetten. Cutten gewoon beginnen door -+ 300 kcal onder onderhoud te zitten, dit een tijdje doen tot het lastiger word dan kan je er nog 100 kcal vanaf halen of je doet er driemaal weeks wat rustige cardio bij.
works for meGeen referral hier.![]()
Mag ik zo vriendelijk zijn om je te verwijzen naar het kettlebell-topic? Kracht/massa/toning/uithoudingsdevice in 1.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:42 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Dus hoeveel reps voor kracht/uithoudingsvermogen voor benen?Behulpzaam als een waterkraan.
Ik zou gaan kettlebellen. Er loop toevallig een heel leuk topic hierover op FOK!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:28 schreef nickhguitar het volgende:
De vraag is dus eigenlijk simpel; hoe pak ik dit het beste aan? Eerst cutten, dan cleanbulken? Of toch eerst wat bulken en dan cutten? En als ik dan cut, eet ik dan onder onderhoud, of op onderhoud en dan wat cardio erbij?Behulpzaam als een waterkraan.
Thx.quote:Ja, er zat nog wel meer in ook. Bench press heb ik ook wel vertrouwen in, laatste keer de 100 er 1 rep op gehad om er even aan te kunnen ruiken. Booh, wat een gewicht kwam er ineens naar beneden zetten.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Mooi man :-D zou moeten kunnen idd. Nog maandje of 3![]()
![]()
Eerst eens inventariseren hoe je er nu voorstaat:quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:28 schreef nickhguitar het volgende:
De vraag is dus eigenlijk simpel; hoe pak ik dit het beste aan? Eerst cutten, dan cleanbulken? Of toch eerst wat bulken en dan cutten? En als ik dan cut, eet ik dan onder onderhoud, of op onderhoud en dan wat cardio erbij?
Lichaamscompositie: 95kg @ 2.00 meter en 16/17% (Dit is bekend)
1RM op oefeningen? :Squat, Bankdrukken, Deadliften en Overhead press? Van nu en vroeger eventueel om een beeld te krijgen van je kracht.
Voorgeschiedenis: Andere sporten+hoe lang je al aan fitness hebt gedaan?
Als dit alles bekend is kan je een beter besluit maken. Aan lichaamscompositie alleen hebben we(ik tenminste) weinig.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Vroeger was je ook al zo behulpzaamquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou gaan kettlebellen. Er loop toevallig een heel leuk topic hierover op FOK!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou eens beginnen met de OP te lezen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:04 schreef fathank het volgende:
Meer hardlopen, minder eten en blijven fitnessen. Niet teveel zout eten (houdt vocht vast) en niet dagelijks in de snackbar hangen met je klasgenoten tijdens een tussenuur.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hij bedoelt waarschijnlijk visueel. Hoewel ik wel ergens een artikel heb gelezen dat wanneer je obees bent, je lichaam de voorkeur geeft aan vetaanmaak boven spieraanmaak. Kost minst energie namelijk. Weet iemand nog hoe dat precies zit? Kan het zo snel niet vinden.quote:"Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:09 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Booh net 5 x 220 DL kapoet
Verbo is terug?
Klopt, zie mijn signaturequote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou gaan kettlebellen. Er loop toevallig een heel leuk topic hierover op FOK!Together We Will Live Forever
BOR vond ik dus echt klote, krijg houding daar niet goed mee en oefening lukt dus ook nooit echt lekker. Gisteren dus blijkbaar de pendlays gedaan, beviel wel erg goed. Yates rows kende ik wel, maar deed ik blijkbaar toch iets anders, wel de hoek,maar dan onderhandse greep en van knie tot buik en weer terug.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:28 schreef Verbosity het volgende:
[..]
De BOR kan je verdelen in 3 versies:
Bent Over Row:
-Je houdt ongeveer een hoek aan van ~70-90 graden en trekt de bar geleidelijk naar de onderbuik toe zonder momentum. De bar blijft van de grond af, maar je moet de armen wel gestrekt hebben op het einde. Probeer te focussen op de ellebogen 'naar elkaar toe te trekken'. Is meer voor algemene ontwikkeling van de rug en kracht.
Pendlay Row:
-Vanaf de grond haal je de stang explosief naar je onderbuik toe, hiermee leg je de focus op kracht en explosiviteit. Populair gemaakt door Glenn Pendlay onder olympische gewichtheffers.
Yates Row:
-Met de rug sta je in een hoek van ~30-45 graden. De roei beweging combineer je als het ware met een shrug. Is dus tot de knie zoals jij beschrijft. Zal voor meer hypertrofie zorgen in de bovenrug (Trapezius). Wordt meestal door BB'ers gebruikt. Dorian Yates gebruikte deze veel met underhand grip tot hij een bicep tear kreeg. Stond ook vooral bekend om zijn rugmusculatuur.
Voorlopig houd ik het even bij Penlays Rows.
Thanks.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
http://www.bodyrecomposit(...)sition-changes.html/quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:15 schreef ssebass het volgende:
[..]
Hij bedoelt waarschijnlijk visueel. Hoewel ik wel ergens een artikel heb gelezen dat wanneer je obees bent, je lichaam de voorkeur geeft aan vetaanmaak boven spieraanmaak. Kost minst energie namelijk. Weet iemand nog hoe dat precies zit? Kan het zo snel niet vinden.
http://www.bodyrecomposit(...)scle-mass-gain.html/Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Datquote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:15 schreef ssebass het volgende:
[..]
Hij bedoelt waarschijnlijk visueel. Hoewel ik wel ergens een artikel heb gelezen dat wanneer je obees bent, je lichaam de voorkeur geeft aan vetaanmaak boven spieraanmaak. Kost minst energie namelijk. Weet iemand nog hoe dat precies zit? Kan het zo snel niet vinden.![]()
Thnx broman! Had vorige week 9 x 200 dacht fuck it dan die 220 reppen!quote:![]()
Nu komende maand onderrug ontlasten ivm blijvende pijntjes in de ochtend
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
http://gregnuckols.com/20(...)ly-holding-you-back/quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:15 schreef ssebass het volgende:
[..]
Hij bedoelt waarschijnlijk visueel. Hoewel ik wel ergens een artikel heb gelezen dat wanneer je obees bent, je lichaam de voorkeur geeft aan vetaanmaak boven spieraanmaak. Kost minst energie namelijk. Weet iemand nog hoe dat precies zit? Kan het zo snel niet vinden.Together We Will Live Forever
Pendlay en BOR is bijna hetzelfde, verschil is vooral de explosiviteit en het feit dat je de stang niet op de grond laat rusten. Een BOR kan nogal belastend zijn voor de onderrug, vooral na het deadliften.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:19 schreef stinkie het volgende:
[..]
BOR vond ik dus echt klote, krijg houding daar niet goed mee en oefening lukt dus ook nooit echt lekker. Gisteren dus blijkbaar de pendlays gedaan, beviel wel erg goed. Yates rows kende ik wel, maar deed ik blijkbaar toch iets anders, wel de hoek,maar dan onderhandse greep en van knie tot buik en weer terug.
Voorlopig houd ik het even bij Penlays Rows.
Thanks.
Bij de Yates rows geef ik ook aan dat het meestal met een onderhandse greep wordt uitgevoerd vanaf de knie.![]()
Verbo is terug?
Spuitelf dat je bentquote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:24 schreef Klokov het volgende:
[..]
http://gregnuckols.com/20(...)ly-holding-you-back/
Verbo is terug?
ah, ik las de yates row als tot aan de kniequote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:24 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Pendlay en BOR is bijna hetzelfde, verschil is vooral de explosiviteit en het feit dat je de stang niet op de grond laat rusten. Een BOR kan nogal belastend zijn voor de onderrug, vooral na het deadliften.
Bij de Yates rows geef ik ook aan dat het meestal met een onderhandse greep wordt uitgevoerd vanaf de knie.![]()
![]()
En ik doe rows idd altijd na DL. Ook maar eens omgooienDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Zou ze niet omgooien, gewoon zo laten of op een andere dag plannen. Op een BP/OHP dag voer ik ze meestal uit. Heb zelf meestal een mainlift en assistentie voor een andere lift. BP+Front Squat, OHP+Rows, Deadlift+Dumbbell BP, Squat+Goodmorning en Pull ups bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:33 schreef stinkie het volgende:
[..]
ah, ik las de yates row als tot aan de knie![]()
En ik doe rows idd altijd na DL. Ook maar eens omgooien
En klopt dat ik tot de knie heb geschreven, maar bedoelde dat met het laten zakken
Verbo is terug?
Tussen 20% BF en obees zit een flink gat.quote:
/edit: links net even gelezen, hmm, misschien moet ik dan toch maar aan de cut nu.Geen referral hier.![]()
Lees even de links die ik heb gelinkt in #218. Dan snap je dat ^ niet klopt.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik zou cutten, hoe lager je vp%, hoe makkelijker je spiermassa gaat aanzetten. Cutten gewoon beginnen door -+ 300 kcal onder onderhoud te zitten, dit een tijdje doen tot het lastiger word dan kan je er nog 100 kcal vanaf halen of je doet er driemaal weeks wat rustige cardio bij.
works for meOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
20% is m.i. vrij hoog voor sporters, tenzij je bulk een beetje uit de hand gelopen is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Tussen 20% BF en obees zit een flink gat.
Toen ik begon met fitness zat ik ook rond de 20-22% en ben blij dat ik eerst flink gecut heb.![]()
Inverted rows in de smith zijn ook erg lekkerZie mijn signaturequote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:13 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Vroeger was je ook al zo behulpzaam
[..]
[..]
[ Bericht 89% gewijzigd door fathank op 03-10-2014 08:07:42 ]Behulpzaam als een waterkraan.
Gisteren even goed nagedacht, en vandaag gaat mijn cut beginnen.
Voor 0,5kg verlies per week kan ik nog steeds 3300 kcal eten, moet te doen zijn lijkt me.Geen referral hier.![]()
je onderhoud is iets van 3700?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:48 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Gisteren even goed nagedacht, en vandaag gaat mijn cut beginnen.
Voor 0,5kg verlies per week kan ik nog steeds 3300 kcal eten, moet te doen zijn lijkt me.dan ben je 2 meter en keihard werken ofzo?
![]()
2.04, light activity, 117kg.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:54 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
je onderhoud is iets van 3700?dan ben je 2 meter en keihard werken ofzo?
Zo heb ik het ingevoerd in myfitnesspal, met een doel van 0,5kg per week verlies (en dan heb ik nog 70kcal extra eraf gehaald om een beetje marge te hebben voor dingen die je moeilijk kan tellen zoals olijfolie in gerechten etc.)Geen referral hier.![]()
Vraagje gezien de posts hierboven over cutten bij een te hoog BF%.
Ik ben nu 1,5 maand serieus begonnen met liften, ik doe StrongLifts 5x5 met wat kleine toevoegingen erbij. Ik maak nu nog lekker noobgains op een surplus van 200 calorieen boven TDEE. Mijn lengte is 1,84, 81KG en 20% BF.
Is het slim om te cutten naar ongeveer 15%? Ik ben bang dat ik dan minder snel progress maak op mijn lifts.Malheureusement le fromage de cacahouète.![]()
Ik zou lekker sterk worden en dan een superflinke cut doen. Denk dat je kracht trainen toch iets belangrijker is dan het hebben van een sixpack op bottenniveau zonder 'echte' abs en dergelijke omdat je nooit gebulkt heb. 10% strak staan op 0 spier is gewoon raar.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:15 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Vraagje gezien de posts hierboven over cutten bij een te hoog BF%.
Ik ben nu 1,5 maand serieus begonnen met liften, ik doe StrongLifts 5x5 met wat kleine toevoegingen erbij. Ik maak nu nog lekker noobgains op een surplus van 200 calorieen boven TDEE. Mijn lengte is 1,84, 81KG en 20% BF.
Is het slim om te cutten naar ongeveer 15%? Ik ben bang dat ik dan minder snel progress maak op mijn lifts.
Meningen hier lopen nogal uiteen. Dalijk ben je 1,84 65kg met 10%. Tsja...![]()
Ja dat had ik dus ook in gedachten, gewoon door blijven gaan tot maart met een lichte bulk en dan cutten, omdat ik weinig nut zag om zonder spieren een laag BF% te hebben.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:20 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Ik zou lekker sterk worden en dan een superflinke cut doen. Denk dat je kracht trainen toch iets belangrijker is dan het hebben van een sixpack op bottenniveau zonder 'echte' abs en dergelijke omdat je nooit gebulkt heb. 10% strak staan op 0 spier is gewoon raar.
Meningen hier lopen nogal uiteen. Dalijk ben je 1,84 65kg met 10%. Tsja...
Maargoed, ik ben ook wel benieuwd naar de andere meningen hierover.Malheureusement le fromage de cacahouète.![]()
Thx, neem het mee in m'n planquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
works for meBankdrukken nu op 70, Squats en deadlift vanwege een oude blessure weer op de terugweg, nu allebei ook 70 kg. Overhead press doe ik met dumbells, 2 van 20/22 kg. Alle oefeningen doe ik op het moment in series van 3x8 herhalingen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:12 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Eerst eens inventariseren hoe je er nu voorstaat:
Lichaamscompositie: 95kg @ 2.00 meter en 16/17% (Dit is bekend)
1RM op oefeningen? :Squat, Bankdrukken, Deadliften en Overhead press? Van nu en vroeger eventueel om een beeld te krijgen van je kracht.
Voorgeschiedenis: Andere sporten+hoe lang je al aan fitness hebt gedaan?
Als dit alles bekend is kan je een beter besluit maken. Aan lichaamscompositie alleen hebben we(ik tenminste) weinig.
Hiervoor altijd gevoetbald, tussendoor 2 periodes aan fitness gedaan, maar nooit echt serieus doorgepakt, omdat ik na enkele maanden vrijwel geen vooruitgang zag (omdat m'n voeding dus niet goed was).
![]()
Waarschijnlijk hebben ze nog houten schepen...quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:44 schreef seto het volgende:
Iran is ook heel goed met Olympisch worstelen, sterke mannen daar![]()
Bij ons zit een vent in de klas die heeft echt 6% ofzo mAar je ziet geen sixpack, alleen botten..
Que? Hij is super skinny maar wel sportief gewoon kwa hardlopen enzo![]()
Een paar pointers van de huidige wereldrecordhouder zullen ook wel helpen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze nog houten schepen...![]()
![]()
Veel duursporten weinig eten dan komt dat vanzelf. En nog jong en misschien nog niet zo lang uit de groeispurtquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:06 schreef BredeBroeder het volgende:
Bij ons zit een vent in de klas die heeft echt 6% ofzo mAar je ziet geen sixpack, alleen botten..
Que? Hij is super skinny maar wel sportief gewoon kwa hardlopen enzoBehulpzaam als een waterkraan.
Zijn er online bf% metingen die een beetje accuraat zijn? Of moet ik hiervoor echt iets gaan afschaffen/bezoeken?![]()
http://fitness.bizcalcs.com/Calculator.asp?Calc=Body-Fat-Navy of hier een foto posten. Er zijn een tal van users die redelijk accuraat je bf kunnen schatten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:42 schreef Snorrenbaard het volgende:
Zijn er online bf% metingen die een beetje accuraat zijn? Of moet ik hiervoor echt iets gaan afschaffen/bezoeken?Together We Will Live Forever
17% zegtie, wil wel gaan cutten binnenkort.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:55 schreef Klokov het volgende:
[..]
http://fitness.bizcalcs.com/Calculator.asp?Calc=Body-Fat-Navy of hier een foto posten. Er zijn een tal van users die redelijk accuraat je bf kunnen schatten.![]()
Hier komt weer een typische kansloze vraag.. lol
Ben je goed op weg als je met je vuisten niet je schouders aan kan raken?
Zoals dit maar dan met je bovenarm helemaal naar boven.
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.![]()
Meet ze op post een pic en awesome bepaald of je goed op weg bentquote:Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:28 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Meet ze op post een pic en awesome bepaald of je goed op weg bent![]()
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een goedkope digitale weegschaal:
http://www.aliexpress.com(...)l-box/434111726.html
Werkt prima.Geen referral hier.![]()
Ik quote even een random bericht van jequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:03 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zou ze niet omgooien, gewoon zo laten of op een andere dag plannen. Op een BP/OHP dag voer ik ze meestal uit. Heb zelf meestal een mainlift en assistentie voor een andere lift. BP+Front Squat, OHP+Rows, Deadlift+Dumbbell BP, Squat+Goodmorning en Pull ups bijvoorbeeld.
En klopt dat ik tot de knie heb geschreven, maar bedoelde dat met het laten zakkenHeb je ook DM gestuurd, maar volgens mij kwam de vorige DM ook niet helemaal over
Edit; Ohjah, wat ik dus wilde vragen; had je nog tips/adviezen m.b.t. dat voedingsschema? Je vroeg hoe lang ik al sportte, wat m'n stats waren en m'n doelen. Alleen niet weer van terug gehoord![]()
![]()
Zo. Ik ga mij morgen inschrijven voor een maand bij de sportschool! Als test!
Na ongeveer 4-6 maanden totaal niet getraind te hebben, en het daarvoor al 6-7 maanden rustig aan te hebben gedaan ga ik morgen weer beginnen.
Veel minder last van mijn borst, het is zo goed als weg. Alleen als ik kwaad ben/moe/uitgeput/gedehydrateerd krijg ik er last van(vermoedelijk costochronditis). Ik denk dat een weekje trainen goed gaat zeggen hoe het er voor staat met mijn health.
Ik ga denk ik voor veel volume op de squat, bench en row. pull-ups en dips durf ik eigenlijk niet wat betreft belasting.
Iets van 5x12 op alles. En deadlift 4x7 ofzo. Heb in het 'verleden' veel te veel op kracht gefocust.
Soms squat sets van 3x3 waardoor ik gewoon veel te weinig form trainde.
Ook wil ik 'snel' hypertrophy gainzz. De mechanics ben ik denk ik niet verloren, hoop ik.
/dagboek
Oja stats zoals nu: 66Kg 1,70 12-18%
edit: doelstelling staat nog in de OP. Denk niet dat het er in zit, zou ik mij moeten haasten in 3< maanden.![]()
Dan heb je nog genoeg ruimte om flink vooruit te gaan op de squat en deadlift zelfs in een cut en techniek voorop te stellen. Lijkt me goed om dat eerste te combineren met een cut tot 10-12%. Daarna kan je wel bulken voor meer kracht en spiermassa.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:33 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Thx, neem het mee in m'n plan
[..]
Bankdrukken nu op 70, Squats en deadlift vanwege een oude blessure weer op de terugweg, nu allebei ook 70 kg. Overhead press doe ik met dumbells, 2 van 20/22 kg. Alle oefeningen doe ik op het moment in series van 3x8 herhalingen.
Hiervoor altijd gevoetbald, tussendoor 2 periodes aan fitness gedaan, maar nooit echt serieus doorgepakt, omdat ik na enkele maanden vrijwel geen vooruitgang zag (omdat m'n voeding dus niet goed was).
Zou eventueel ook nog wel vooruitgang moeten zitten op je bench en ohp met jouw gewicht en voorgeschiedenis.
Qua voeding, hou het eerst simpel en hit je eiwit-target(lichaamsgewicht x ~1,8) en kcals. Wanneer je dat onder de knie hebt kan je wel weer verder kijken wat er valt te verbeteren. Daarnaast snap ik het eetpatroon niet helemaal. Een whey shake om de dag mee te starten, een half uur later brinta, avondeten van slechts 450 kcals (waarschijnlijk omdat je een half uur later alweer traint?).
Als ik zelf zo'n dieet had dan zou ik toch eens denken aan wat exta's bij je eten. Bijvoorbeeld de kwark met wat rozijnen, honing, walnoten/pecan noten, kaneel etc. Brinta met banaan, noten, pindakaas. Geef wat meer smaak en variatie aan de maaltijden.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Check meestal op mijn mobiel Fok!, helaas is deze nu kapot. Probleem met de mini-usb poort waardoor hij niet meer op te laden is. Vandaar het late antwoord i.c.m. weekendquote:Op zondag 5 oktober 2014 23:13 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ik quote even een random bericht van jeHeb je ook DM gestuurd, maar volgens mij kwam de vorige DM ook niet helemaal over
Verbo is terug?
zijn dat aanraaktoetsen? Of klicken die nog een heel klein beetje mechanisch zegmaar?quote:Op zondag 5 oktober 2014 00:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een goedkope digitale weegschaal:
http://www.aliexpress.com(...)l-box/434111726.html
Werkt prima.![]()
Die dingen heb je ook voor een appel en een ei bij de action. Meen iets van 4 euro of zo. Prima dingetjes.BEASTMODE![]()
ik ga ook een nieuwe kopen, want ik heb nu zo'n aanraaktoetsen ding maar daar wordt je niet vrolijk van.quote:Op maandag 6 oktober 2014 08:33 schreef Awesome_ het volgende:
Die dingen heb je ook voor een appel en een ei bij de action. Meen iets van 4 euro of zo. Prima dingetjes.
Die link van hierboven is 60 dagen levertijd overigens![]()
![]()
Ja daarom. Koop regelmatig in China maar deze meuk haal je gewoon in de buurt. Die van de action 'klikken' btw.quote:Op maandag 6 oktober 2014 08:48 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik ga ook een nieuwe kopen, want ik heb nu zo'n aanraaktoetsen ding maar daar wordt je niet vrolijk van.
Die link van hierboven is 60 dagen levertijd overigens
BEASTMODE![]()
Nou, vandaag de eerste dag Wendler en het ging echt kut. In de max-out set kwam ik niet verder dan 7 reps. Vervolgens 5x10 dips met bodyweight op m'n tandvlees, en bij de pull-ups met BW begon ik in de derde set (van 5x10) al halverwege te falen.
Vraagje: pull ups erin houden, of naar lat pull gaan voor een gewicht dat ik wel 5x10 kan?![]()
Ben je niet te zwaar begonnen? Dan loop je al snel vast.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nou, vandaag de eerste dag Wendler en het ging echt kut. In de max-out set kwam ik niet verder dan 7 reps. Vervolgens 5x10 dips met bodyweight op m'n tandvlees, en bij de pull-ups met BW begon ik in de derde set (van 5x10) al halverwege te falen.
Vraagje: pull ups erin houden, of naar lat pull gaan voor een gewicht dat ik wel 5x10 kan?
Ik zou toch pull ups er in houden. Doe dan zoveel je kan, en ga voor de laatste sets naar de lat pull. Mijn ervaring is dat je pull ups sterker worden door pull ups, niet zo zeer door de lat pull.![]()
Kweenie, voorheen lukte 5x5 met BW+10 met redelijk strikte form, maar vandaag was ook de form om te huilen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:54 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ben je niet te zwaar begonnen? Dan loop je al snel vast.
Ik zou toch pull ups er in houden. Doe dan zoveel je kan, en ga voor de laatste sets naar de lat pull. Mijn ervaring is dat je pull ups sterker worden door pull ups, niet zo zeer door de lat pull.
Misschien inderdaad best pull up tot failure, en dan de rest op lat pull.![]()
Nouja, misschien gewoon een kutdag. Shit happens.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kweenie, voorheen lukte 5x5 met BW+10 met redelijk strikte form, maar vandaag was ook de form om te huilen.
Misschien inderdaad best pull up tot failure, en dan de rest op lat pull.![]()
Dit wel, in het begin kon ik 0 pull-ups, toen negatives gedaan tot ik 1 hele kon, pull-ups is elke keer jezelf kapot maken en je komt vanzelf verderquote:Op maandag 6 oktober 2014 10:54 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ben je niet te zwaar begonnen? Dan loop je al snel vast.
Ik zou toch pull ups er in houden. Doe dan zoveel je kan, en ga voor de laatste sets naar de lat pull. Mijn ervaring is dat je pull ups sterker worden door pull ups, niet zo zeer door de lat pull.![]()
Klikken een beetje.quote:Op maandag 6 oktober 2014 07:23 schreef RaymondK het volgende:
[..]
zijn dat aanraaktoetsen? Of klicken die nog een heel klein beetje mechanisch zegmaar?
Die levertijd is overigens waarschijnlijk een stuk korter. Verzending uit China kan wel makkelijk een maandje duren though.Geen referral hier.![]()
Zou ook kunnen. Paar dagen niet getraind, nieuwe gym, etc.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:48 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nouja, misschien gewoon een kutdag. Shit happens.Meh, weinig sets met veel reps was juist wat me aantrok bij triumvirate. Heb momenteel niet veel tijd om te trainen, 5x3 minuten rust is veel korter dan 10x3 minuten rust.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:49 schreef seto het volgende:
In 5/3/1 zegt hij ook dat je meer sets (10+) kunt doen met minder reps, misschien dat een idee?![]()
Thx voor je uitgebreide reactie! Deadlift en Squat kan inderdaad omhoog, maar ben net weer terug van series met 40 kg i.v.m. een rugklacht, vandaarquote:Op maandag 6 oktober 2014 02:54 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dan heb je nog genoeg ruimte om flink vooruit te gaan op de squat en deadlift zelfs in een cut en techniek voorop te stellen. Lijkt me goed om dat eerste te combineren met een cut tot 10-12%. Daarna kan je wel bulken voor meer kracht en spiermassa.
Zou eventueel ook nog wel vooruitgang moeten zitten op je bench en ohp met jouw gewicht en voorgeschiedenis.
Qua voeding, hou het eerst simpel en hit je eiwit-target(lichaamsgewicht x ~1,8) en kcals. Wanneer je dat onder de knie hebt kan je wel weer verder kijken wat er valt te verbeteren. Daarnaast snap ik het eetpatroon niet helemaal. Een whey shake om de dag mee te starten, een half uur later brinta, avondeten van slechts 450 kcals (waarschijnlijk omdat je een half uur later alweer traint?).
Als ik zelf zo'n dieet had dan zou ik toch eens denken aan wat exta's bij je eten. Bijvoorbeeld de kwark met wat rozijnen, honing, walnoten/pecan noten, kaneel etc. Brinta met banaan, noten, pindakaas. Geef wat meer smaak en variatie aan de maaltijden.BP heb ik al op 80 kg. gezeten, maar moet ik nu inderdaad weer opbouwen.
Met die cut van 10/20% bedoel je dat aantal procenten van de totale kcal per dag? Dus i.p.v. bijv. 3000 kcal 26/2700 kcal? Dat schema moet ik sowieso nog even 'omzetten' naar de cut, daarnaast moet ik hem even 'werkdag vriendelijk' maken. Is een whey shake om de dag mee te starten niet goed? Beter na het trainen?![]()
waar train/woon jij eigenlijk?quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:51 schreef Snakey het volgende:
Ik doe weer een 4 day split voor een paar weken. Dus vandaag de fly machine weer eens geprobeerd, in de zin van mijn spelletje ´beat the machine´. Gelukt, 10 x 100 is een duidelijke overwinning.![]()
Zo eentje dus.
[ afbeelding ]'t logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.![]()
Op het moment in Fuengirola. Trainen dan, ik woon hier in Mijas Costa. Hoezo?quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:06 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
waar train/woon jij eigenlijk?![]()
Ik heb 'm drie keer gelezen, maar ik snap niets van deze vraag. Wat is een olympische squat?quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:14 schreef Beach het volgende:
Hoe krijg je de oly squat goed omhoog qua gewicht?![]()
high barquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb 'm drie keer gelezen, maar ik snap niets van deze vraag. Wat is een olympische squat?![]()
Dan snap ik het nog steeds niet. Hoezo zou het moeilijk zijn om die omhoog te krijgen 'qua gewicht'?quote:![]()
![]()
Oly squat is dieper en meer rechtop.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb 'm drie keer gelezen, maar ik snap niets van deze vraag. Wat is een olympische squat?![]()
Hij bedoelt denk ik hoe je hem goed omhoog krijgt qua gewicht progressie.
Persoonlijk denk ik dat je er gewoon veel werk mee moet doen. Sowieso form goed onder de knie krijgen en voor de rest gewoon veel de beweging doen, wordt je vanzelf sterker...At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Deadlift zit vast helaas, 140kg voor 3 reps is m'n pr, kreeg er vandaag maar 1 rep uit, maarja had ook al gesquat en legpress e.d. dusja![]()
Interessant (wetenschappelijk) artikel voor de mensen die hun krachttraining aanvullen met kettlebelltraining.SPOILER: Transference of kettlebell training to strength, power, and enduranceOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Together We Will Live Forever
Heb heel veel druk op m'n polsen staan bij squatten. staan letterlijk zo:
_
/
Tips om dat te vehelpen?"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Gewicht niet op je armen laten rusten, maar echt op je rug. Je hoeft je duimen ook niet om de bar heen te doen, soort suicide grip waarmee je de bar in je rug duwt gebruik ik zelf, dan heb je vrijwel neutrale polsgewrichten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:28 schreef Push. het volgende:
Heb heel veel druk op m'n polsen staan bij squatten. staan letterlijk zo:
_
/
Tips om dat te vehelpen?Geen referral hier.![]()
With special thanks to snakeyyy and kidkash. For last two tips ofcourse !quote:
![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 07-10-2014 07:38:14 ]![]()
Goed filmpje wel hoor, maar waarom doe je het niet gewoon in het Nederlands eigenlijk?quote:
Het is toch ook voor een Nederlandse siteStats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Ik ga ook eens fat grips opsnorren.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:41 schreef RaymondK het volgende:
[..]
With special thanks to snakeyyy and kidklash. For last two tips ofcourse !
![]()
![]()
Omdat ze die site aan het opkrikken zijn, en gooien op meer dan alleen Hollandquote:Op maandag 6 oktober 2014 22:41 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Goed filmpje wel hoor, maar waarom doe je het niet gewoon in het Nederlands eigenlijk?
Het is toch ook voor een Nederlandse site![]()
Prijzig 40 eu of zo, maar meer dan de moeite waard met name voor die elleboog crisis van mij iigquote:
Vrijdags ging ik bijna dood van de pijn en moest stoppen met curlen. Maandags die fat boys geprobeerd en instant verlichting![]()
Mja dat is idd. Wel relax jaquote:Op maandag 6 oktober 2014 22:41 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Goede vid! Inderdaad lekker eten met een kantoorbaan.![]()
Nadeel is dat je de heledag aan eten zit te denken met die stack naast je lol
Okay ik ga pitten![]()
Nee lukt niet. Krijg m'n armen gewoon niet verder naar achter waardoor ik m'n pols niet neutraal kan houdenquote:Op maandag 6 oktober 2014 22:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Gewicht niet op je armen laten rusten, maar echt op je rug. Je hoeft je duimen ook niet om de bar heen te doen, soort suicide grip waarmee je de bar in je rug duwt gebruik ik zelf, dan heb je vrijwel neutrale polsgewrichten."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
10-12% bodyfat bedoel ik. Kcals gewoon 300-500kcals onder je onderhoud. En zoek eens uit waarom je iets neemt zoals de whey shake. Examine.com en Bodyrecomposition.com kan je gerust eens doorlezen voor voedings-advies.quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:00 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Thx voor je uitgebreide reactie! Deadlift en Squat kan inderdaad omhoog, maar ben net weer terug van series met 40 kg i.v.m. een rugklacht, vandaarBP heb ik al op 80 kg. gezeten, maar moet ik nu inderdaad weer opbouwen.
Met die cut van 10/20% bedoel je dat aantal procenten van de totale kcal per dag? Dus i.p.v. bijv. 3000 kcal 26/2700 kcal? Dat schema moet ik sowieso nog even 'omzetten' naar de cut, daarnaast moet ik hem even 'werkdag vriendelijk' maken. Is een whey shake om de dag mee te starten niet goed? Beter na het trainen?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hoe gaat 't verder met de recovery zeg maar?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:06 schreef Push. het volgende:
[..]
Nee lukt niet. Krijg m'n armen gewoon niet verder naar achter waardoor ik m'n pols niet neutraal kan houden![]()
Dit alles al geprobeerd?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:06 schreef Push. het volgende:
[..]
Nee lukt niet. Krijg m'n armen gewoon niet verder naar achter waardoor ik m'n pols niet neutraal kan houden
Geen overdreven wijde grip anders verlies je teveel spanning van de rugmusculatuur, ellebogen omhoog en borst vooruit helpen hierbij (net als uit een stoel 'dippen'), duimloze grip en palm flexie alsof je de stang in je rug duwt met de handpalm.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Gaat op zich wel oké. Eind december 100 kg bench neerzetten en een 180 kg deadlift hopelijk. En aim voor 130 squat. Wel nog een paar complicaties in m'n enkels, maar ja, niks aan te doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe gaat 't verder met de recovery zeg maar?(1) Oui, zelfs een tijdje high bar geprobeerd met narrow grip, maar schoot niet echt op. Squat zelf ging wel makkelijker. (2) Duimloze grip kan ik niet/amper, doordat m'n arm in zo'n rare positie staat..quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:00 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dit alles al geprobeerd?
Geen overdreven wijde grip anders verlies je teveel spanning van de rugmusculatuur, ellebogen omhoog en borst vooruit helpen hierbij (net als uit een stoel 'dippen'), duimloze grip en palm flexie alsof je de stang in je rug duwt met de handpalm."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Misschien kun je frontsquats doen? Baar op je delts leggen, armen gekruist (linkerhand op rechterschouder en andersom), dat is een redelijk natuurlijke houding. Eventueel afwisselen met gewone squat om je polsen minder te belasten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 08:22 schreef Push. het volgende:
[..]
Gaat op zich wel oké. Eind december 100 kg bench neerzetten en een 180 kg deadlift hopelijk. En aim voor 130 squat. Wel nog een paar complicaties in m'n enkels, maar ja, niks aan te doen.
[..]
(1) Oui, zelfs een tijdje high bar geprobeerd met narrow grip, maar schoot niet echt op. Squat zelf ging wel makkelijker. (2) Duimloze grip kan ik niet/amper, doordat m'n arm in zo'n rare positie staat..
Heb het trouwens ook al ooit iemand met straps zien doen: vastmaken aan de bar, niet aan de polsen, en dan over de schouders heentrekken en tegen de borst vasthouden. Erg comfortabel lijkt het met niet, maar als dat je minder zeer doet dan een gewone grip...SPOILER: Zoiets dus, maar dan met strapsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 08:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Misschien kun je frontsquats doen? Baar op je delts leggen, armen gekruist (linkerhand op rechterschouder en andersom), dat is een redelijk natuurlijke houding. Eventueel afwisselen met gewone squat om je polsen minder te belasten.
Heb het trouwens ook al ooit iemand met straps zien doen: vastmaken aan de bar, niet aan de polsen, en dan over de schouders heentrekken en tegen de borst vasthouden. Erg comfortabel lijkt het met niet, maar als dat je minder zeer doet dan een gewone grip...Je zou de bar maar moeten droppen en dan zo'n stang in je gezicht krijgenSPOILER: Zoiets dus, maar dan met strapsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
Forum Opties Forumhop: Hop naar: