Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Dit.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:54 schreef 16meter het volgende:
Denk dat er eigenlijk GEEN mensen zijn hier die ambitie hebben. Omdat dat voor niemand hier haalbaar is.
Kan denk ik beter vragen wie wel zulk ambitie heeft, is al bijna niemand.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:24 schreef ukga het volgende:
Zijn er ook mensen in dit topic die niet de ambitie hebben om er zoals mensen uit de OP er uit te zien?
Ondanks dat ik er geen ambitie voor heb, kom ik aardig in de buurt moet ik zeggen.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:07 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Kan denk ik beter vragen wie wel zulk ambitie heeft, is al bijna niemand.
En nog minder mensen die het halen
Is mijn webspace. Pas hem wel aan met de O. foto's van dit jaar.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:04 schreef Diabox het volgende:
Thx Mr. J, aangepast
Zou iemand het in de OP op die website kunnen zetten?![]()
Is het niet leuk om er userfotos in te zetten?quote:Op woensdag 22 september 2010 16:53 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Is mijn webspace. Pas hem wel aan met de O. foto's van dit jaar.
Mensen nog interesse om hoofdstuk voor hoofdstuk de OP te herschrijven? Gewoon beginnend bij het stukje 'Algemeen'? Of kunnen we er een soort Fok wiki van maken?
Ik pas niet in de OP.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:04 schreef ukga het volgende:
[..]
Is het niet leuk om er userfotos in te zetten?
Ik heb interesse. Mag ik wel vragen waarom? leesbaarheid? doelgroep?quote:Op woensdag 22 september 2010 16:53 schreef Mr.J het volgende:
Mensen nog interesse om hoofdstuk voor hoofdstuk de OP te herschrijven? Gewoon beginnend bij het stukje 'Algemeen'? Of kunnen we er een soort Fok wiki van maken?
Ik.. wil zowel goede spierkracht als conditie hebben ter ondersteuning van m'n (veel) grotere liefde voetbalquote:Op woensdag 22 september 2010 15:24 schreef ukga het volgende:
Zijn er ook mensen in dit topic die niet de ambitie hebben om er zoals mensen uit de OP er uit te zien?
Ik gok veruit de meestenquote:Op woensdag 22 september 2010 15:24 schreef ukga het volgende:
In ieder geval 5 tot 6 keer per dag eten in zo gelijk mogelijk porties (ok, avondeten zal wellicht wat meer zijn). Zorg ervoor dat elke maaltijd iets van eiwitten bevat. Minimaal 10 gram, 20-30 gram is aanbevolen.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:14 schreef michiel_merk het volgende:
hallo allemaal ik heb even een vraag..
Ik ben sinds een maand aan het fitnessen beetje kracht trainingen in combi met cardio
Ik heb daarvoor een ful body schema gekregen voor beginners, daarnaast wil ik ook van mn buikje afkomen.
Maar hoe moet ik dat doen met het eten ? Want dankzij dat gesport eet ik nu 2 keer zoveel wel gezonder
Ik wil wel aankomen maar aan de andere kant ook van mn buik af ik ben trouwens 1m91 en weeg 87 kg
quote:Op woensdag 22 september 2010 20:22 schreef Diabox het volgende:
Gewoon heel clean eten, licht onder onderhoud zitten, maar wel voluit gaan met krachttrainen en goed blijven cardio'en.
Edit:
En nieuw trainingsfilmpje van Roelly
http://clips.team-andro.c(...)ning-roelly-winklaar
Ok tnxquote:Op woensdag 22 september 2010 21:23 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
In ieder geval 5 tot 6 keer per dag eten in zo gelijk mogelijk porties (ok, avondeten zal wellicht wat meer zijn). Zorg ervoor dat elke maaltijd iets van eiwitten bevat. Minimaal 10 gram, 20-30 gram is aanbevolen.
Oh ja.. en schrap cola en vruchtendrank e.d. uit je 'drinkschema'.
Ik zou het wel wat minderen... drink je het zwart?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:56 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
[..]
Ok tnxdat eten doe ik inmiddels al 5 keer per dag
ik eet op werk verspreid over een dag brood 10 plakjes brood een banaan en een plak ontbijtkoek
savonds eet ik meest al aardappelen met groente en vlees of pasta/ rijst met kip
en later op de avond eet ik nog een bakje magere kwark met musselie of wat brood
is het trouwens zo dat koffie erg slecht is ? ik drink zo'n 10 bakjes kofie op werk per dag
Als hij niet snel in gewicht aankomt dan is het een optie om op enkele boterhammen pindakaas te gebruiken.quote:
Bedankt voor de tipsquote:Op woensdag 22 september 2010 22:18 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ik zou het wel wat minderen... drink je het zwart?
Verder geen zoetigheid op je brood doen, maar vlees/kaas.
Oh ja.. ik bedoel 5 a 6 keer per dag eten, maar daarbij wel ongeveer 3 uur tussen de maaltijden aanhouden.
Ik ben sinds dat ik train en meer eet 4 kg aangekomenquote:Op donderdag 23 september 2010 00:20 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Als hij niet snel in gewicht aankomt dan is het een optie om op enkele boterhammen pindakaas te gebruiken.
OP is al errug oud.quote:
Thanks!quote:Op woensdag 22 september 2010 18:45 schreef robuust89 het volgende:
Die TT![]()
Ik wil ook zukke armen!![]()
![]()
[..]
Ik heb interesse. Mag ik wel vragen waarom? leesbaarheid? doelgroep?
Volgens mij heb ik daarvoor niet genoeg bodybuildkennis![]()
btw; http://home.kpn.nl/geem0008//vitaminesmineralen.doc deze link werkt niet.
mssn supplementen iets uitbreiden m.b.t. eiwitten en creatine b.v.?quote:Op donderdag 23 september 2010 10:30 schreef Mr.J het volgende:
[..]
OP is al errug oud.
[..]
Thanks!
Maar kennis hoeft niet alles te zijn. Ervaring met het opzetten van een Fok! wiki zodat iedereen kan helpen eea aan te passen?
Goed idee.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:21 schreef ukga het volgende:
[..]
mssn supplementen iets uitbreiden m.b.t. eiwitten en creatine b.v.?
Ja lijkt me een strak plan. heb alleen gene idee hoequote:Op donderdag 23 september 2010 12:38 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Goed idee.
Maar eerst de OP in een wiki zetten?
Creatine opname die evt. vermindert wordt blijft een beetje een grijs gebied, daar bestaan tegenstrijdige studies over (althans op het eerste gezicht, heb ze nooit uitgepluisd).quote:Op donderdag 23 september 2010 11:50 schreef Xlarge het volgende:
Eerder in dit topic werd een vraag naar koffie gesteld.
Heeft koffie een slecht effect op het groeien oid ?
Ik heb wel eens gehoord dat koffie de werking van je creatinesupplement kan verminderen, maar dat is volgens mij wetenschappelijk nooit bewezen.
Heeft het andere slechte effecten icm krachttraining ?
Ik drink nl wel 6 zwarte kopjes op een dag.
Wiki gebruik ik niet omdat ik niet gelijk alles wil wegediten, het komt er pas als het klaar isquote:Op donderdag 23 september 2010 15:10 schreef robuust89 het volgende:
Mooi stukje!
Hoezo gebruik je de wiki niet btw?
quote:Op donderdag 23 september 2010 14:17 schreef Diabox het volgende:
Steroiden heb ik ook nog 'n stuk over geschreven, echter in het engels:
https://sites.google.com/site/spuitelf11dbb1/faq-aas
Is meer een FAQ eigenlijk.
Ik zal kijken wat ik er van kan maken met die kopjes.
Ik neem aan dat het bij [training] niet de bedoeling is dat er 'n schala aan voorbeeldschema's komt? Nope. Maybe een linkje naar een al bestaand verzameltopic op DBB?
Edit: Kopje training toegevoegd, verbeteringen zijn welkom. http://bill.demonation.net/fok/bodybuilding.html Vanavond ff kijken, thanks!
Dank je, ik heb het eens doorgelezen, en ik kan gewoon mijn koffie door blijven drinken.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:18 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Creatine opname die evt. vermindert wordt blijft een beetje een grijs gebied, daar bestaan tegenstrijdige studies over (althans op het eerste gezicht, heb ze nooit uitgepluisd).
Verder heeft het bij mijn weten niet echt een slecht effect. Misschien als het je slaap belemmert dan wel.
Hier misschien nog wat info erover: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/goed-slecht-koffie-195893/
http://forum.dutchbodybui(...)iet-ongezond-170047/
Een boek over Roelly? Pfff, ik kan geeneens lezen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:30 schreef ukga het volgende:
De OP komt over een maand in boekvorm uit
1. Cutlerquote:Op vrijdag 24 september 2010 06:47 schreef Levitas het volgende:
En, helemaal klaar voor Mr. Olympia 2010 guys? Nog maar 21 uurtjes, ik ga zeker live kijken op de livestream! (http://webcast.bodybuilding.com/fitshow/2010olympia/)
Mijn gok: Jay Cutler #1, Roelly op #5 of 6
De helft van alle genoemde oefeningen zijn isolatie oefeningen. Wat is je punt?quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:56 schreef robuust89 het volgende:
Het is aan te raden om zo veel mogelijk oefeningen uit te voeren met dumbbells, barbells en kabels. Hier en daar een oefening op 'n machine is oké. Oefeningen die je kan doen zijn:
Borst: Benchpress, dumbbell press, dumbbell fly's, cable fly's, cable crossovers, dumbbell pullovers, etc.
Rug: Deadlift, Bent over row, low row, lat pulldowns, wide-grip pull-ups, pull-ups, dumbbell row.
Benen: Squats, hacksquats, dumbbell lunges, leg press, leg extensions, barbell calve raises, hamstring curls
Biceps: Dumbbell curls, concentration curls, preacher curls, standing barbell curls, pull-ups, cable curls
Triceps: Dippen, overhead dumbbell triceps extensions, skull crushers, triceps extensions,
Schouders: Military press, dumbbell shoulder press, dumbbell side raises, dumbbell front raises, cable shoulder press, cable side/front raises
Trapezium: Dumbbell shrugs, Smith machine barbell shrugs, cable shrugs
Waarom leg extensions? Dit is toch meer isolatie?
testosteron-verhogende supps?quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:34 schreef Diabox het volgende:
Iemand nog ideeen over welke supps er bij het supplementen kopje kunnen?
Legale testosteron verhogende supps zijn onzin. Zodra jouw testosteron boven de basale waarde komt krijgt jouw hypothalamus het signaal om minder GnRH te maken en zodoende jouw hypofyse om minder LH en FSH af te geven. Door deze daling van LH en FSH daalt je testosteron weer, wanneer deze weer daalt wordt jouw hypothalamus gestimuleerd om meer GnRH te maken -> meer LH en FSH -> testosteron. En zo is de cirkel weer compleet.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:02 schreef ukga het volgende:
[..]
testosteron-verhogende supps?
ben ook wel benieuwd naar ervaringen btw
Het idee is vaak bij beginners om ze d.m.v. FB meerdere malen per week de techniek te leren van de belangrijkste compounds. Bij splits doe je deze minder frequent per week door de hogere intensiteit per spiergroep.quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:56 schreef Diabox het volgende:
Sowieso moet je compound oefeningen in je schema hebben.
Dat beginners meer winst maken met full body ten opzichte van split lees ik geregeld, eigenlijk al sinds ik over BB begon te lezen. Ik ben alleen nog op zoek naar 'n wetenschappelijke onderbouwing eigenlijk..? Zelf heb ik nooit full body gedaan overigens.
Doelgroep: Beginners/mensen die wat serieuzer willen gaan doen. (lijkt mij)
Ja dat snap ik, maar voor mijn gevoel krijg je sowieso een 'feeling' van hoe je oefeningen hoort uit te voeren door gewoon regelmatig te trainen, niet zo zeer door de compounds regelmatig te doen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:09 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Het idee is vaak bij beginners om ze d.m.v. FB meerdere malen per week de techniek te leren van de belangrijkste compounds. Bij splits doe je deze minder frequent per week door de hogere intensiteit per spiergroep.
Omdat compounds belangrijke maar toch relatief moeilijk uit te voeren oefeningen zijn.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:13 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar voor mijn gevoel krijg je sowieso een 'feeling' van hoe je oefeningen hoort uit te voeren door gewoon regelmatig te trainen, niet zo zeer door de compounds regelmatig te doen.
Gewoon de basis supps en die heb je al.quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:34 schreef Diabox het volgende:
Iemand nog ideeen over welke supps er bij het supplementen kopje kunnen?
Redelijk mee eens.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:06 schreef Diabox het volgende:
[..]
Legale testosteron verhogende supps zijn onzin. Zodra jouw testosteron boven de basale waarde komt krijgt jouw hypothalamus het signaal om minder GnRH te maken en zodoende jouw hypofyse om minder LH en FSH af te geven. Door deze daling van LH en FSH daalt je testosteron weer, wanneer deze weer daalt wordt jouw hypothalamus gestimuleerd om meer GnRH te maken -> meer LH en FSH -> testosteron. En zo is de cirkel weer compleet.
Je kan overigens iedere random endocrinoloog dit vragen en hij zal ook bevestigen dat ze onzin zijn.
Klopt, je kan er hoogstens nihile schommelingen mee bereiken, al schijnt Tribulus zelfs een negatieve invloed te hebben (wederom nihilquote:Op vrijdag 24 september 2010 21:38 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Gewoon de basis supps en die heb je al.
[..]
Redelijk mee eens.
Test dmz supps op zo'n manier verhogen dat je er ook daadwerkelijk wat resultaat mee kan boeken is imo nagenoeg niet te doen.
kut, helemaal vergetenquote:Op zaterdag 25 september 2010 06:48 schreef Levitas het volgende:
Nog mensen live de Mr. O aan het kijken??
Yep, ik ook.quote:Op zondag 26 september 2010 22:46 schreef Diabox het volgende:
Ik had eerlijk gezegd Phil boven Jay geplaatst. Maar goed, gruwelijk sterke line-up dit jaar hoor!
bron?quote:Op maandag 27 september 2010 12:58 schreef Alessandr0 het volgende:
Het is gewoon een currupte bende. Wie de meeste sponsors(geld geeft aan de organisatoren) die wint het. En niet alleen bij de olympia ook bij veel andere amateur bodybuilding wedstrijdjes
gebruik momenteel allen eiwitpoeder.Na de training neem ik aminozuren om dat deze sneller worden opgenomen door het lichaam . Ik wil niet huge worden in de zin als de meneren uit de OP.quote:Op maandag 27 september 2010 17:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Wie zijn hier allemaal op die manier bezig met trainen als ik vragen mag? Met de hormoontjes en de hele business? Om gewoon echt huge te worden?
Puur uit interesse.
Bedoel je echt met HGH etc. of gewoon normale test kuurtjes?quote:Op maandag 27 september 2010 17:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Wie zijn hier allemaal op die manier bezig met trainen als ik vragen mag? Met de hormoontjes en de hele business? Om gewoon echt huge te worden?
Puur uit interesse.
Kuurtjes, en voor mijn part bloeddoping ofzoquote:Op maandag 27 september 2010 18:14 schreef Diabox het volgende:
[..]
Bedoel je echt met HGH etc. of gewoon normale test kuurtjes?
Hier ook hoor. Ben wel altijd benieuwd geweest naar testo, omdat mijn oom dat tot z'n 60e deed en er altijd enorm leuk over kon vertellenquote:Op maandag 27 september 2010 20:41 schreef Diabox het volgende:
Oh mij niet gezien, life-time natural, true story.
Naja anders gewoon standaard test kuurtje gaan doen toch? Weet niet hoe lang je bent, maar 100kg passeren is 'n uitdaging zonder kuur als je niet zo lang bent......quote:Op maandag 27 september 2010 20:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Ben wel altijd benieuwd geweest naar testo, omdat mijn oom dat tot z'n 60e deed en er altijd enorm leuk over kon vertellen
Ik heb niet echt bijzondere doelen ofzo verder, al zou ik graag de 100 kilo passeren. Gewoon omdat ik dat grappig vind. Moet op zich wel lukken, als ik hard mn best doe dit jaar misschien zelfs wel.
En dan daarna meer een beetje gaan 'sculpten'. Niet dat ik nu dik ben ofzo, maar onder de borst wordt de definitie een heel stuk minder zeg maar
AAS hier. Nu even een off periode, straks weer on om te bouwen. Moeten nog een paar mooie kg's bij.quote:Op maandag 27 september 2010 17:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Puur uit interesse.
Is zeker waar, maar als je een hekel hebt aan koken, boodschappen doen en weinig tijd hebt om goed te eten dan is whey wel een uitkomst.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:17 schreef kidkash19 het volgende:
Gebruik niks, niet eens eiwitpoeder of iets van die geest. Als je gewoon goed eet kan je meer dan genoeg eiwitten uit je voedsel halen, meeste eiwitpoeders zitten sowieso vol met crap die niet nodig is.
Caveman diet FTW!
Rondom een training verkies ik toch whey boven vast voedsel i.v.m. snelle opname. En dat laatste zet ik m'n vraagtekens bij???quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:17 schreef kidkash19 het volgende:
Gebruik niks, niet eens eiwitpoeder of iets van die geest. Als je gewoon goed eet kan je meer dan genoeg eiwitten uit je voedsel halen, meeste eiwitpoeders zitten sowieso vol met crap die niet nodig is.
Caveman diet FTW!
En zonder GH kan je ook gigantisch groot wordenquote:Op dinsdag 28 september 2010 10:01 schreef Mr.J het volgende:
[..]
AAS hier. Nu even een off periode, straks weer on om te bouwen. Moeten nog een paar mooie kg's bij.
GH niet, veels te duur helaas. Wel prachtspul.
Rijst kost je 'n half uur per week als je gewoon 'n grote pan maakt. Water aan de kook brengen, rijst erin, 15 min laten koken, daarna afgieten en nog ff 10 min in de pan laten zitten met de deksel erop. Daarna eten maar, en de rest in je koelkast gooien.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:00 schreef 16meter het volgende:
[..]
Is zeker waar, maar als je een hekel hebt aan koken, boodschappen doen en weinig tijd hebt om goed te eten dan is whey wel een uitkomst.
Zou ook graag elke dag rijst met kip, vis etc.. eten, maar niemand die het voor me gaat koken.
Ik ben 1.82.quote:Op maandag 27 september 2010 22:10 schreef Diabox het volgende:
[..]
Naja anders gewoon standaard test kuurtje gaan doen toch? Weet niet hoe lang je bent, maar 100kg passeren is 'n uitdaging zonder kuur als je niet zo lang bent......
Ik pas niet op de foto, ben te groot.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:48 schreef ukga het volgende:
Oke leuk allemaal wie wat vreet en wat gebruikt, foto's willen we zien![]()
Naturel jaquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:49 schreef Mr.J het volgende:
Cutten en geen spiermassa verliezen is lastiger dan je denkt. Vergis je daar niet in.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:51 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik pas niet op de foto, ben te groot.
helemaal droog gaat het ook wel heel moeilijk worden denk ik hoorquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:47 schreef Diabox het volgende:
100kg droog @ 1m82 is een hele uitdaging zonder AAS
Duidelijk. Maar ik wil het dan ook heel rustig aan weg gaan werken. Langzaam aan schoner gaan eten e.d.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:49 schreef Mr.J het volgende:
Cutten en geen spiermassa verliezen is lastiger dan je denkt. Vergis je daar niet in.
quote:Op maandag 27 september 2010 20:41 schreef Diabox het volgende:
Oh mij niet gezien, life-time natural, true story.
Eens. Kan inderdaad beter later terugkomen, i.p.v. gelijk al bij algemeen.quote:Zelf denk ik dat er al iets teveel verwijzingen zijn naar voeding en training wat later aan de bak komt.
Wel lekker kort door de bocht, kan je een hele pagina over vullen...quote:* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)
Je kan er ook 'n boek over schrijven, ik vind die hele somatypering echter van ondergeschikt belang bij bodybuilding. Lekker boeiend of je weet of je ecto/meso/endo bent.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:19 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Wel lekker kort door de bocht, kan je een hele pagina over vullen...
Ik vind deze link daarover erg interessant: http://web.archive.org/we(...).com/catpsy/t1c4.htmquote:Op woensdag 29 september 2010 15:19 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook niet boeiend, maar als je het plaatst vind ik dit wel erg kort door de bocht.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:24 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je kan er ook 'n boek over schrijven, ik vind die hele somatypering echter van ondergeschikt belang bij bodybuilding. Lekker boeiend of je weet of je ecto/meso/endo bent.
als je de test bij doet via de link kom je er ook achter toch?quote:Op woensdag 29 september 2010 15:19 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Best wel boeiend... een ecto zal (veel) meer boven onderhoud moeten gaan eten dan een endo om te groeien om maar iets te noemen. BMR past zich van zo'n persoon op de een of andere manier meer aan dan die van de endo.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:24 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je kan er ook 'n boek over schrijven, ik vind die hele somatypering echter van ondergeschikt belang bij bodybuilding. Lekker boeiend of je weet of je ecto/meso/endo bent.
Idd, ik zie niet waarom je het nodig hebt.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:05 schreef Diabox het volgende:
@VerrekteZakhooi
Ecto of endo, als je niet aankomt moet je gewoon meer eten, daar heb ik geen somatypering voor nodig.
Wanneer je je bewust bent van je somatypering ben je je hier ook sneller van bewust. Je somatypering helpt je gewoon bij het bewustzijn van de valkuilen m.b.t. BB. Een endo zal stricter moeten zijn m.b.t. clean eten dan een endo om maar iets te noemen en die endo dient extra te letten op zijn vetpercentage bij een bulk. Een ecto zal extra aandacht moeten geven aan veelvuldig eten. Natuurlijk doet een 'echte' BB'er dat sowieso al. Maar die OP is juist bedoeld voor beginners en dan is het wel handig om te weten waar je extra aandacht aan dient te besteden / extra op dient te letten.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:05 schreef Diabox het volgende:
@VerrekteZakhooi
Ecto of endo, als je niet aankomt moet je gewoon meer eten, daar heb ik geen somatypering voor nodig.
En waarom zou dit voor niemand hier dit haalbaar zijn?quote:Op woensdag 22 september 2010 15:54 schreef 16meter het volgende:
Denk dat er eigenlijk GEEN mensen zijn hier die die ambitie hebben. Omdat dat voor niemand hier haalbaar is.
Omdat de kans dat jij de genen ervoor hebt, en daarbij ook nog de oneindige discipline vrijwel nihil is. Hou er rekening mee dat het de absolute wereldtop, grotere kans dat je prof. voetballer wordt. Het kost ook nog eens ontzettend veel geld, echt ongelofelijk veel.quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:55 schreef koffok het volgende:
[..]
En waarom zou dit voor niemand hier dit haalbaar zijn?
Dus nogsteeds niet onmogelijk, discipline kun je leren.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:04 schreef Diabox het volgende:
[..]
Omdat de kans dat jij de genen ervoor hebt, en daarbij ook nog de oneindige discipline vrijwel nihil is. Hou er rekening mee dat het de absolute wereldtop, grotere kans dat je prof. voetballer wordt. Het kost ook nog eens ontzettend veel geld, echt ongelofelijk veel.
Vanzelfsprekend, je kunt ongetwijfeld zelf bedenken dat hoe dat komt. Dat betekend dat je in Bodybuilding minder concurrentie hebt. Ik denk niet dat het verschil maakt welke sport je doet, als je de beste wilt zijn. Bij de een is er meer concurrentie, bij de andere moet je er meer voor doen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:22 schreef Diabox het volgende:
Er zijn veel meer prof. voetballers dan IFBB pro's, qua kansrekening schiet je dus de bal mis.
Kom op man.quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:55 schreef koffok het volgende:
[..]
En waarom zou dit voor niemand hier dit haalbaar zijn?
Nee, als je goed gelezen hebt, heb ik dat ook nooit gezegd, dus iedereen is Ecto hier?quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:10 schreef 16meter het volgende:
[..]
Kom op man.
Dus jij denkt als een willekeurige ecto een paar jaar met dezelfde begeleiding als Cutler traint die ook wel even Mr. O. wordt?
Al ben je geen ecto, de kans dat jij dé genen hebt om een IFBB pro te worden is gewoon heel klein.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:13 schreef koffok het volgende:
[..]
Nee, als je goed gelezen hebt, heb ik dat ook nooit gezegd, dus iedereen is Ecto hier?
Je zegt het zelf al, heel klein is niet onmogelijk, point said i think.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:48 schreef Diabox het volgende:
[..]
Al ben je geen ecto, de kans dat jij dé genen hebt om een IFBB pro te worden is gewoon heel klein.
Zie PM.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:14 schreef Levitas het volgende:
Iemand nog tips voor een persoonlijke begeleider in de omgeving (Noord)Brabant-Noord, of dichtbij?
Hahah toevallig ik woon en train in leidenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:11 schreef Scorpie het volgende:
Ik zit er ook over te denken eens mijn 'hekel' aan een sportschool te overwinnen en te gaan kijken of ik dit kan gebruiken om toch wat beweging te doen. Zjin er nog mensen die in de omgeving van Leiden een goeie sportschool voor beginners weet? Ik wil voornamelijk afvallen, ben in negen maanden *niks* doen vrij veel aangekomen maar heb zelf het idee dat het er vrij goed weer af moet kunnen gaan.
Haha, ik zal het eens checken, thanksquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:41 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hahah toevallig ik woon en train in leiden![]()
Zit zelf op sportschool fysiek, vind ik zelf een goede maar het is gelijk mn enige dus vergelijken kan ik niet.
Maar hoor in de omgeving niet echt gyms wat beter zijn dan deze, zitten vrouwen/professionele bodybuilders/ beginners enz op... dus wel breed.
Maar over het algemeen wel meer grote gasten, maar dit is alleen maar goed... word je meer gemotiveerd en kan je beter advies krijgen.
Als je nou via mijn naam gaat inschrijven krijg ik ook nog korting![]()
Ja loop je gwn naarbinnen en vraag je voor rondleiding, heb t zo ook gedaan.. lijkt klein van buitenkant maar is mooi formaat binnen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haha, ik zal het eens checken, thanks
Alcohol in ruime mate is vrij killing voor je spieropbouw. De proteinesynthese vindt niet plaats wanneer je een x hoeveelheid alcohol (niet bijster veel ook) in je systeem hebt. Normaal ben je een klein beetje alcohol ook wel weer snel kwijt, maar als je goed doorzuipt dan duurt dat uren, waarschijnlijk nog tijdens je slaap ook - de tijd waarin je juist het meest herstelt en op den duur groeit.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik doe nu een kleine drie jaar krachttraining, weliswaar een beetje recreatief maar begin toch aardig sterk te worden. Toch vraag ik me af, wat is nou zo'n beetje de (tegen)werking van langdurig veel alcohol? Ik train iedere week toch minimaal drie keer maar ik ben ook vaak wel 2 keer per week flink dronken (student, borrel hier, feestje daar). Dat alcohol spieren afbreekt en groei tegengaat weet ik, maar in hoeverre drukt zoiets nou een stempel op wat je zou kunnen bereiken zonder alcohol? Er vanuit gaande dat je wel voldoende rust neemt en veel water drinkt (dus geen vochttekort).
Het werkt gewoon tegen, moet je zelf afwegen... liever drinken en minder resultaat en andersom.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik doe nu een kleine drie jaar krachttraining, weliswaar een beetje recreatief maar begin toch aardig sterk te worden. Toch vraag ik me af, wat is nou zo'n beetje de (tegen)werking van langdurig veel alcohol? Ik train iedere week toch minimaal drie keer maar ik ben ook vaak wel 2 keer per week flink dronken (student, borrel hier, feestje daar). Dat alcohol spieren afbreekt en groei tegengaat weet ik, maar in hoeverre drukt zoiets nou een stempel op wat je zou kunnen bereiken zonder alcohol? Er vanuit gaande dat je wel voldoende rust neemt en veel water drinkt (dus geen vochttekort).
En nog de training na het drinken, is ook nog slechter.... omdat je helemaal brak bent en minder kracht hebt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Alcohol in ruime mate is vrij killing voor je spieropbouw. De proteinesynthese vindt niet plaats wanneer je een x hoeveelheid alcohol (niet bijster veel ook) in je systeem hebt. Normaal ben je een klein beetje alcohol ook wel weer snel kwijt, maar als je goed doorzuipt dan duurt dat uren, waarschijnlijk nog tijdens je slaap ook - de tijd waarin je juist het meest herstelt en op den duur groeit.
Ga er dus vanuit dat je sowieso 1/3e minder effectief bezig bent.
Ook dat nog idd.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:34 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
En nog de training na het drinken, is ook nog slechter.... omdat je helemaal brak bent en minder kracht hebt.
Ik train niet of zelden met restanten alcohol, sowieso train ik bijna altijd 's avonds laat. Klinkt een beetje sneu maar 1/3e minder effectief valt me eigenlijk meequote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Alcohol in ruime mate is vrij killing voor je spieropbouw. De proteinesynthese vindt niet plaats wanneer je een x hoeveelheid alcohol (niet bijster veel ook) in je systeem hebt. Normaal ben je een klein beetje alcohol ook wel weer snel kwijt, maar als je goed doorzuipt dan duurt dat uren, waarschijnlijk nog tijdens je slaap ook - de tijd waarin je juist het meest herstelt en op den duur groeit.
Ga er dus vanuit dat je sowieso 1/3e minder effectief bezig bent.
Wat minder effect vind ik niet erg, als het maar niet helemaal zinloos is, dat is het meer. Tja,hoezo 2 keer per week dronken, het is een beetje studentencultuur. Alle vrienden drinken en als je maandag bij vriend A bent en dinsdag bij vriend B, dan gebeurt dat. Veel vrienden drinken meerdere kratjes per week leeg. Onder dronken valt voor mij ook aangeschoten, maar heb ondertussen een redelijke resistentie. Anyway, wanneer ik klaar ben met studeren ben ik van plan drastisch te minderen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:33 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Het werkt gewoon tegen, moet je zelf afwegen... liever drinken en minder resultaat en andersom.
Je hebt ook meerdere factoren waardoor je resultaat minder word, dus als dit het enige is...
Maar hoezo 2x per week dronken? ik drink wanneer ik uitga ook maar wel zo dat ik niet dronken word.
Gewoon lekker drinken, maar in beperke houden.
Sowieso ga ik niet elk weekend.
1. omdat ik er geen zin in heb en 2. omdat het nogal zonde is wanneer je hard voor werkt en dan alles kapot zuipt...
Mits niet al te brak train ik de avond ná het doorzakken wel weer, kan je al die slechte stoffen er even lekker uitzweten. Zie het soms ook als een soort straftrainingquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
En idd nooit trainen na een avondje doorzakken, moet er niet aan denken.
Moet je zelf weten, ik ben zelf niet zon meeloper.quote:Wat minder effect vind ik niet erg, als het maar niet helemaal zinloos is, dat is het meer. Tja,hoezo 2 keer per week dronken, het is een beetje studentencultuur. Alle vrienden drinken en als je maandag bij vriend A bent en dinsdag bij vriend B, dan gebeurt dat. Veel vrienden drinken meerdere kratjes per week leeg. Onder dronken valt voor mij ook aangeschoten, maar heb ondertussen een redelijke resistentie. Anyway, wanneer ik klaar ben met studeren ben ik van plan drastisch te minderen.
Prima, maar veel effect zal het niet hebben...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:40 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Mits niet al te brak train ik de avond ná het doorzakken wel weer, kan je al die slechte stoffen er even lekker uitzweten. Zie het soms ook als een soort straftraining
Ik gebruik geen drugs en rook niet tot nauwelijks, maar je maakt een fout door me meeloper te noemen. Hoewel ik misschien die schijn heb gewekt. Het is gewoon heerlijk om met je vrienden flink wat pils te drinken, er gebeurt altijd wel watquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:45 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Moet je zelf weten, ik ben zelf niet zon meeloper.
Heb/had vrienden die roken/drugs gebruiken/veel drinken enz... maar omdat zij het doen betekend nog niet dat ik het ook moet doen.
Roken en drugs sla ik sowieso af, ook wanneer de hele groep het wel gebruikt... ik respecteer dat en zij respecteren mij.
En drinken geef ik zelf aan wanneer ik niet meer hoef, bijv. na 5 biertjes... als zij dan doorgaan moeten ze dat zelf weten.
Mijn fun factor word er niet door vergroot, en volgende dag ben je nog beetje levend en verlies je dus geen dag.
En verder drink ik niet om stoer te zijn, dus kan ik gewoon stoppen wanneer ik wil.
Veel jongeren vinden het stoer als je veel drinkt of kan drinken, moeten ze zelf weten maar ik vind het niet stoer...
Ok dan leek het alleen maar zoquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:50 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik gebruik geen drugs en rook niet tot nauwelijks, maar je maakt een fout door me meeloper te noemen. Hoewel ik misschien die schijn heb gewekt. Het is gewoon heerlijk om met je vrienden flink wat pils te drinken, er gebeurt altijd wel wat![]()
De leeftijd dat het stoer is/was ben ik inmiddels wel gepasseerd
Verder heb je gelijk, ik was meer benieuwd naar de fysieke gevolgen bij het fitnessen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:39 schreef Diabox het volgende:
Vergeet je binnenkantborst niet te trainen, staan op fitness-island handige tips hoe dat moet.Wilde al net zeggen dat t niet kan, maar toen klikte ik de spoiler hahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
Er verscheen een lach op mijn gezichtquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:46 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Bodybuilding topic #93 Waar Roelly de bom is
terechte klacht idd. goede adviezen zijn altijd welkom, maar je hebt altijd van die gasten die een kansloze 'tip' willen geven om te laten zien dat ze het zogezegd denken beter te wetenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:49 schreef honda1990 het volgende:
Vandaag in de sportschool, een gast die het nodig vond halfverwege mijn serie mij wijs te maken hoe breed ik mijn stang vast moest houden. Flikker gewoon een eind op dorpsidioot, hou je is met jezelf bezig i.p.v. een ander. En nee het was geen instructeur, eerder zo'n gast die daar een beetje bruut liep te doen. Goed bedoelde adviezen vind ik meer dan prima, maar halverwege mijn set tegen me zeggen dat dit geen zin heeft (terwijl ik de oefening prima uitvoerde) daar kan ik echt opZulk soort mensen mogen echt dood
Dat hangt volgens mij dan af waar je komt.quote:Ik kan me er ongelooflijk aan ergeren dat zo'n beetje elk bodybuildingprincipe uitgaat van skinny mensen van 60kg die niet aan kunnen komen.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:19 schreef ukga het volgende:
[..]
fokkers komen ook niet buiten, en fokkers zijn ook niet gespierd
Wat een onzin, dan kijk je niet goed. En om antwoord te geven op je vraag, ik ben geen endo. Ook geen ecto. 14.gifquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:22 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Ik vraag me af of hier ook "endo's" zijn (mensen die stevig/dikker gebouwd zijn) die serieus aan KT / bodybuilding doen en hierbij hun vet% laag proberen te houden. Ik kan me er ongelooflijk aan ergeren dat zo'n beetje elk bodybuildingprincipe uitgaat van skinny mensen van 60kg die niet aan kunnen komen.
* boskameel meldtquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:22 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Ik vraag me af of hier ook "endo's" zijn (mensen die stevig/dikker gebouwd zijn) die serieus aan KT / bodybuilding doen en hierbij hun vet% laag proberen te houden. Ik kan me er ongelooflijk aan ergeren dat zo'n beetje elk bodybuildingprincipe uitgaat van skinny mensen van 60kg die niet aan kunnen komen.
Ben nu zelf al een tijdje bezig met een cut in combinatie met 5x5, het gaat alleen allemaal erg traag.
Weeg nu 92kg @ 186cm @ ~16-17%. In maart dit jaar woog ik 85kg @ dezelfde lengte met betere krachtstats, ben dus bezig met een soort van return als het ware.
Zo geweldig is dat niet om groot te worden.quote:Ben altijd jaloers op mensen die ecto zijn, lekker 3500+ kcals wegvreten en trainen lijkt me geweldig.
zullen we ruilen?quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:27 schreef boskameel het volgende:
Op 2700 kcal ga ik ook vooruit, 2 kg in 1,5 maand, gaat heel gestaag maar ben bijna geen vet bijgekomen. Als ik op 3500 ga zitten dan zit ik zo weer op 20%. En veel eten lijkt me heerlijk, ik kan echt blijven eten.
Was haar verven.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:58 schreef ukga het volgende:
[..]
hoe is het kapsel van je moeder geworden?
Preacher Curls.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:28 schreef fespo het volgende:
hoe heet de oefening waarbij je zit en je ellebogen op een kussen legt.
vervolgens pak je een halter met gestrekte handen en buigt je armen.
Dacht ik ook aan, maar goed, epic beschrijving ook.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:15 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Preacher Curls.
@boskameel: Dat heb ik dus precies ook idd. Wel tof dat je van 94k komt, en nu lekker focust op krachtgains
Inderdaad, krachttraining is eigenlijk veel lekker dan cardioquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:15 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Preacher Curls.
@boskameel: Dat heb ik dus precies ook idd. Wel tof dat je van 94k komt, en nu lekker focust op krachtgains
wat is je lengte?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:18 schreef Xlarge het volgende:
Ik heb mezelf gisteren weer gewogen en zit nu op de 102 kilo, dat is een toename van 8 kilo in 8 maanden, en mijn vetpercentage is afgenomen naar 15 %, dus dat gaat de goede kant op.
Ik heb altijd een ecto bouw gehad, maar had toch een vetpercentage van 19%, ik denk het meeste rond mijn buik.
Na 8 maanden serieuzer trainen, + een goed eiwitrijk voedingsschema ben ik blij al zulke resultaten geboekt te hebben, alhoewel mijn buik nog een beetje achterblijft.
Als doel heb ik mijzelf voorlopig de 108 kilo voorgenomen.
Dat had ik er beter bij kunnen vermelden, ik ben 2.04 meter lang,quote:
Was het maar zo, het wordt allemaal uitgerekt over 2.04 meter dus.quote:
precies dat probleem heb ik ook een beetje, ben 1.93. dus al die spiermassa moet over een grotere lengte gespreidt worden dan al die vierkante gasten in de sportschool van 1.70quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:56 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Dat had ik er beter bij kunnen vermelden, ik ben 2.04 meter lang,
[..]
Was het maar zo, het wordt allemaal uitgerekt over 2.04 meter dus.![]()
Maar met de 8 kilo massa erbij zit ik wel beter in mijn vel nu
hoelang heb je getraind om van 67 naar 85 kilo te komen?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:02 schreef DeRakker. het volgende:
Ik ben maar 85kg met 1.95m.
Wel lage vet%..
Maargoed ik wil ook niet zo groot worden, meer beachboy met getrainde benen..
Ik ga nu voor de 90kg![]()
In t begin woog ik 67kg.. haha dus al grote verbetering
Ik ben 1 jaar en 10 maanden bezig... hang nu tijdje op hetzelfde gewicht..84-85kgquote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:05 schreef ukga het volgende:
[..]
hoelang heb je getraind om van 67 naar 85 kilo te komen?
Bijna zelfde stats... alleen je weegt meer dan ik.quote:
roaccutane is geen anabole steroïdequote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:38 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik doe het trouwens zonder kuren.
ik ben 37quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:33 schreef DeRakker. het volgende:
Ook gelijk dan even de leeftijden erbij zetten?![]()
Ik ben 19.
Ben bijna twee jaar bezig, begon op 69kg.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:38 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Bijna zelfde stats... alleen je weegt meer dan ik.
Netjes![]()
Hoelang bezig?
Ik doe het trouwens zonder kuren.
Ooh ik, wist ik niet... weet helemaal niks van kuren...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:55 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ben bijna twee jaar bezig, begon op 69kg.
En een roaccutane kuur is alles behalve anabool.
Ahaquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:17 schreef Diabox het volgende:
Testosteron is vrij anabool, was het maar testosteron![]()
Is gewoon een kuur van de dermatoloog.
quote:Deen, maar ook verkrijgbaar bij Dirk van den Broek.Op donderdag 21 oktober 2010 17:18 schreef fathank het volgende:
Die konings waar koop je die? Heb ik ooit een keer gehad maar kan em nergens meer vinden.
quote:idd ik heb hetzelfde, zo'n bak eet ik in 3 minuten leeg.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:38 schreef fathank het volgende:
Kwark gewoon 'rauw' naar binnen stampen. Zo'n bakkie is met 5 happen leeg..
quote:Dat ja.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:38 schreef fathank het volgende:
Kwark gewoon 'rauw' naar binnen stampen. Zo'n bakkie is met 5 happen leeg..
quote:Nee.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:01 schreef honda1990 het volgende:
Hebben jullie ook dat als je 1/2 weken niet kan trainen dat het dan opeens lijkt alsof je alles voor niks hebt gedaan?
quote:Kracht gaat snel achteruit.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:01 schreef honda1990 het volgende:
Hebben jullie ook dat als je 1/2 weken niet kan trainen dat het dan opeens lijkt alsof je alles voor niks hebt gedaan?
quote:Nou dat 1 oefening wat minder ging, ga je nog een keer extra benen trainen.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 00:00 schreef 16meter het volgende:
48 uur rust is voldoende
waar beweer ik dat spierpijn nodig is voor groei?
quote:Voelen... wat bedoel je hiermee dan? na training?Normaal voel ik squats enorm in m'n onderrug en quads, nu totaal geen last van.
quote:Waar de fck heb jij het allemaal over?Op zaterdag 23 oktober 2010 01:10 schreef Diabox het volgende:
DeRakker was progamer, uitkijken met hem.
quote:dutchbodybuild forum bedoel je?Op zaterdag 23 oktober 2010 02:26 schreef Diabox het volgende:
Nee niks, zit toevallig een gozer op DBB met dezelfde avatar, dacht dus dat jij het was.
quote:Ik zeg gewoon dat bar squats superieur zijn t.o.v. smith squats, snap je?Op zaterdag 23 oktober 2010 02:12 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
[..]
Voelen... wat bedoel je hiermee dan? na training?
quote:Maar dat is dan ook geen revolutionaire ontdekkingOp zaterdag 23 oktober 2010 10:12 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon dat bar squats superieur zijn t.o.v. smith squats, snap je?
quote:Nee dat snap ik ook.
quote:Je zou nog lunges kunnen doen voor je hamstrings.Op woensdag 27 oktober 2010 21:33 schreef 1517 het volgende:
Ik heb een fullbody schema samengesteld wat ik ongeveer 3 a 4x per week thuis wil gaan doen. Doel is niet massa maar fit blijven, kracht kweken en ondersteuning voor hardlopen. Helaas heb ik niet meer dan 66kg op mijn barbell.
Ik heb de volgende oefeningen gekozen pull ups, bent over row, inverted row, upright row??, deadlift, hyperextensions, push ups, Military press, squads, pistols .
Graag wil ik een hamstring oefening verwerken in het schema maar een hamstring raise krijg ik niet voor elkaar (tips?).
Wat vinden jullie van het schema?
quote:Nee heb helaas geen dumbells. Heb niet echt een bankje achtig iets dus weet niet hoe ik bench press zou kunnen doen. Rug: pull uo, bor en deadlift beter?Op woensdag 27 oktober 2010 21:48 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Je zou nog lunges kunnen doen voor je hamstrings.
Ik vind dat je nogal de nadruk legt op je rug, de eerste 6 oefeningen zijn allemaal voor de rug. je hebt alleen pushups voor borst en military press voor schouders. Ik zou wat meer balans aanbrengen in het schema als ik jou was.
Heb je ook dumbells?
Apart, ik heb dat meer bij het hardlopen. Krachttraining blijft gewoon super om te doen, maar hardlopen doe ik meestal maar 3 keer per week, rond de 20 min. Ik vind het daarna vrij saai worden. Probeer in die 20 min wel helemaal dood te gaan qua intensiteitquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:30 schreef 1517 het volgende:
Ik hardloop 4 keer per week en kracht training 2/3 keer. Heb de laatste paar dagen ook een motivatie dip bij krachttraining heb ik dat meer dan bij hardlopen. Je moet zelf gewoon de deur uit trappen naar de gym of beetje youtube filmpjes kijken met betrekking tot de workout die je wil gaan doen
Hangt er van af wat je doel is denk ik.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:43 schreef 16meter het volgende:
Meerdere korte sessies (met hoge intensiteit) zijn ook beter dan 1 langere.
heel af en toe word ik wakker 's ochtends en denk ik; pff wat een klote dag gaat dit worden (waarom weet ik nietquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 11:59 schreef Mithras82 het volgende:
Wie sport er 4x of meer keren per week en heeft soms een motivatie probleem?
Om de 3 maanden heb ik het wel 2 weken zwaar en moet ik mezelf naar de sportschool slepen op mijn tandvlees. Train zelf 4-5x per week, oh ja ik train alleen dus kan mezelf niet laten motiveren door een trainingspartner. Hoe houden jullie je motivatie??
hmm nee eigenlijk niet, ben een tikje autistisch denk ikquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:59 schreef ukga het volgende:
[..]
heel af en toe word ik wakker 's ochtends en denk ik; pff wat een klote dag gaat dit worden (waarom weet ik niet) en ik heb dan echt totaal geen zin om te trainen. Maarja, in de loop van de dag trekt dat weg en ga ik ´s avonds vol goede moed trainen.
Heb je btw na al die tijd trainen geen mensen gevonden met wie je afspreekt om te trainen?
Ja ok, ik doelde op vetverbranding.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:44 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Hangt er van af wat je doel is denk ik.
Je puntquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:29 schreef Mithras82 het volgende:
Ik gok dat de mensen zonder motivatie problemen ook de mensen zijn met 40+ cm bovenarmen hier
Ga dan liever gewoon direct aan de AAS, meer resultaat, en zijn de effecten op de lange termijn tenminste goed van gedocumenteerd.quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:33 schreef 16meter het volgende:
Iemand ervaring met prohormonen zoals h-drol, m-drol, epistane?
ja het si wel oke. na 3 jaar heb ik het wel gezien alleenquote:Op woensdag 3 november 2010 00:02 schreef fespo het volgende:
wel leuk! maar ik ken de bladen niet, is het wat?
edit.
ik zie dat er genoeg interesse is, dan haak ik af.
Ik merk alleen wel dat ik daardoor op een zondag ofzo makkelijker thuis blijf.quote:Op zondag 31 oktober 2010 09:17 schreef 16meter het volgende:
Dat is voor mij ook de reden dat ik alleen train. Trainde eerst met een andere gozer, maar die kwam altijd met vage oefeningen en 'tips' die hij van een 'echte bodybuilder' had gekregen. Zoals draaien met je polsen tijdens de dumbbell press en weet ik wat voor gewrichts verneukende technieken hij nog meer had.
welk merk haal je eig? ik neem meestal 2.5 kilo whey isolaat voor 50 euro bij xxlquote:Op woensdag 3 november 2010 18:22 schreef DeRakker. het volgende:
5kg whey is weer binnen, kan weer 6maandjes vooruit![]()
die is wel goedkoop, maar is wel maar 78% eiwitquote:Op woensdag 3 november 2010 18:33 schreef 16meter het volgende:
body & fitshop whey perfection
crea haal ik ook daar van het eigen merk
http://www.xxlnutrition.nl/whey-delicious/xxl-nutritionquote:Op woensdag 3 november 2010 18:26 schreef ukga het volgende:
[..]
welk merk haal je eig? ik neem meestal 2.5 kilo whey isolaat voor 50 euro bij xxl
Whut, whey met appeltaartsmaak?quote:Op woensdag 3 november 2010 19:26 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
http://www.xxlnutrition.nl/whey-delicious/xxl-nutrition
86 euro voor 5 kg
Haha maar die heb ik niet, je hebt verschillende smaken.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:12 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Whut, whey met appeltaartsmaak?
Ik haal zelf GOLD STANDARD 100% WHEY PROTEIN Optimum Nutrition, is echt lekker gewoon!Wel duur dus, ga een keer dat huismerk proberen
die van mij zijn altijd aspartaam-vrij. de meeste eiwitten emt smaken volgens mijquote:Op woensdag 3 november 2010 22:14 schreef Mithras82 het volgende:
Smaakloze whey voor mij, heb het niet zo op aspartaam en ik vind sucralose gewoon smerig.
ik ook niet hoor, meer gevoelsmatig irrationeel enzo..quote:Op woensdag 3 november 2010 22:41 schreef Diabox het volgende:
Bijna alle whey is aspartaam vrij. Sowieso zie ik niet in wat er slecht is aan aspartaam.
Ik weet niet of het ooit weteschappelijk is onderbouwd, maar het schijnt kankerverwekkend te kunnen zijn na veel en langdurig gebruik.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:41 schreef Diabox het volgende:
Bijna alle whey is aspartaam vrij. Sowieso zie ik niet in wat er slecht is aan aspartaam.
aspartaam zit in veel meer producten, wanneer je er niet teveel van binnen krijgt is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 4 november 2010 09:21 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik weet niet of het ooit weteschappelijk is onderbouwd, maar het schijnt kankerverwekkend te kunnen zijn n aveel en langdurig gebruik.
Klopt.. maar per euro krijg je nog steeds goedkoop veel eiwitten. Heb nu zelf de Whey perfection met Berry blast smaak. Smaakt een beetje naar Yoghi drinkquote:Op woensdag 3 november 2010 19:23 schreef ukga het volgende:
[..]
die is wel goedkoop, maar is wel maar 78% eiwit
hm, zal hem eens proberen. Ik probeer vrienden wel eens te charteren om groot in te kopen (per persoon 5 kilo) maar dan gaat iedereen meeteen weer huilen omdat ze in 1 x 70 euro meoten leggen.quote:Op donderdag 4 november 2010 11:58 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Klopt.. maar per euro krijg je nog steeds goedkoop veel eiwitten. Heb nu zelf de Whey perfection met Berry blast smaak. Smaakt een beetje naar Yoghi drink
Een whey shake geeft ook geen merkbaar verschil... zo kan ik t ookquote:Op donderdag 4 november 2010 12:48 schreef 16meter het volgende:
Dat iets hogere percentage eiwit, wat zal je dat merkbaar opleveren? Niks denk ik.. De geldbesparing merk ik wel direct.
ja maar hoe meer eiwit percentage, hoe minder 'troep' er in zit. dus hoef je ook iets minder t gebruiken, dus zal het net zo duur zijn uiteindelijkquote:Op donderdag 4 november 2010 12:48 schreef 16meter het volgende:
Dat iets hogere percentage eiwit, wat zal je dat merkbaar opleveren? Niks denk ik.. De geldbesparing merk ik wel direct.
had ooit eens 2 flessen aminozuren bij de tuinen gehaald, rook lekker, maar accuzuur smaakt beter volgens mijquote:Op donderdag 4 november 2010 13:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
ieuw... twee potten aminocell besteld bij xxl nutrition, maar niet op de smaak gelet (ze hadden er altijd maar 1 volgens mij)... gatverdamme.
Grape... Zelden zoiets chemisch gezien en geproefd. Maar het product an sich is super.
Vooralsnog alleen bij ratten. En zou je de dosis die die ratten namen extrapoleren naar mensen zou je echt op zeer extreme dosissen komen (lees meer dan 1% van de dagelijkse voeding bestaande uit aspartaam, nagenoeg onmogelijk). Nu mag je natuurlijk zoiets niet direct extrapoleren, maar het feit dat aspartaam zo gigantisch veel en uitgebreid is getest, en er nog niks de kop uit duikt, doet wel vermoeden dat het zeer safe is.quote:Op donderdag 4 november 2010 09:21 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik weet niet of het ooit weteschappelijk is onderbouwd, maar het schijnt kankerverwekkend te kunnen zijn na veel en langdurig gebruik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |