abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86737866
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:18 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Ik zou het wel wat minderen... drink je het zwart?
Verder geen zoetigheid op je brood doen, maar vlees/kaas.
Oh ja.. ik bedoel 5 a 6 keer per dag eten, maar daarbij wel ongeveer 3 uur tussen de maaltijden aanhouden.
Bedankt voor de tips
ik drink mn koffie zwart met 1 klontje suiker

quote:
Op donderdag 23 september 2010 00:20 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Als hij niet snel in gewicht aankomt dan is het een optie om op enkele boterhammen pindakaas te gebruiken.
Ik ben sinds dat ik train en meer eet 4 kg aangekomen ;)

en ik maar altijd denken dat ik niet kan aankomen
  donderdag 23 september 2010 @ 10:30:06 #27
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_86741280
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:00 schreef Diabox het volgende:
Waarom herschrijven?
OP is al errug oud.

quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:45 schreef robuust89 het volgende:
Die TT _O_
Ik wil ook zukke armen! :o :P
[..]

Ik heb interesse. Mag ik wel vragen waarom? leesbaarheid? doelgroep?
Volgens mij heb ik daarvoor niet genoeg bodybuildkennis :@

btw; http://home.kpn.nl/geem0008//vitaminesmineralen.doc deze link werkt niet.
Thanks!

Maar kennis hoeft niet alles te zijn. Ervaring met het opzetten van een Fok! wiki zodat iedereen kan helpen eea aan te passen?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 23 september 2010 @ 11:21:27 #28
97111 ukga
Siewosie baas
pi_86742683
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:30 schreef Mr.J het volgende:

[..]

OP is al errug oud.
[..]

Thanks!

Maar kennis hoeft niet alles te zijn. Ervaring met het opzetten van een Fok! wiki zodat iedereen kan helpen eea aan te passen?
mssn supplementen iets uitbreiden m.b.t. eiwitten en creatine b.v.?
pi_86743631
Eerder in dit topic werd een vraag naar koffie gesteld.

Heeft koffie een slecht effect op het groeien oid ?
Ik heb wel eens gehoord dat koffie de werking van je creatinesupplement kan verminderen, maar dat is volgens mij wetenschappelijk nooit bewezen.
Heeft het andere slechte effecten icm krachttraining ?

Ik drink nl wel 6 zwarte kopjes op een dag.
  donderdag 23 september 2010 @ 12:38:04 #30
19479 Mr.J
pi_86745277
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:21 schreef ukga het volgende:

[..]

mssn supplementen iets uitbreiden m.b.t. eiwitten en creatine b.v.?
Goed idee.

Maar eerst de OP in een wiki zetten?
  donderdag 23 september 2010 @ 12:53:34 #31
97111 ukga
Siewosie baas
pi_86745768
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:38 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Goed idee.

Maar eerst de OP in een wiki zetten?
Ja lijkt me een strak plan. heb alleen gene idee hoe :@
pi_86746056
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_86748395
http://bill.demonation.net/fok/bodybuilding.html

Heb een beetje de OP herschreven, ben nog lang niet klaar. Ik hou me echter al geruime tijd niet meer bezig met de basics als voeding/supplementen/training, dus als iemand een kijkje kan nemen? :)
  donderdag 23 september 2010 @ 14:12:17 #34
19479 Mr.J
pi_86748567
Zullen we beginnen met de eerste alinea?

@ Diabox; wat zou je hiervan maken?

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuis trainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus! :P

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Natuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de katabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen :).

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen." :{

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in. :)
  donderdag 23 september 2010 @ 14:15:32 #35
19479 Mr.J
pi_86748702
Ik dacht trouwens zelf de kopje terug te brengen naar:

_________

[Algemeen]

[Training]

[Voeding]

[Supplementatie]

[Steroiden]

[Handige en informatieve linkjes]

[Tot slot]
______

@ Diabox:

Je supplemten stukje ziet er goed uit so far! Die wil ik zeker meenemen. :)
pi_86748749
Steroiden heb ik ook nog 'n stuk over geschreven, echter in het engels:
https://sites.google.com/site/spuitelf11dbb1/faq-aas

Is meer een FAQ eigenlijk.

Ik zal kijken wat ik er van kan maken met die kopjes.

Ik neem aan dat het bij [training] niet de bedoeling is dat er 'n schala aan voorbeeldschema's komt?

Edit: Kopje training toegevoegd, verbeteringen zijn welkom. http://bill.demonation.net/fok/bodybuilding.html

[ Bericht 12% gewijzigd door Diabox op 23-09-2010 14:32:25 ]
pi_86750676
Mooi stukje!

Hoezo gebruik je de wiki niet btw?
pi_86750990
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:50 schreef Xlarge het volgende:
Eerder in dit topic werd een vraag naar koffie gesteld.

Heeft koffie een slecht effect op het groeien oid ?
Ik heb wel eens gehoord dat koffie de werking van je creatinesupplement kan verminderen, maar dat is volgens mij wetenschappelijk nooit bewezen.
Heeft het andere slechte effecten icm krachttraining ?

Ik drink nl wel 6 zwarte kopjes op een dag.
Creatine opname die evt. vermindert wordt blijft een beetje een grijs gebied, daar bestaan tegenstrijdige studies over (althans op het eerste gezicht, heb ze nooit uitgepluisd).
Verder heeft het bij mijn weten niet echt een slecht effect. Misschien als het je slaap belemmert dan wel.

Hier misschien nog wat info erover: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/goed-slecht-koffie-195893/
http://forum.dutchbodybui(...)iet-ongezond-170047/
pi_86751077
Dat van 'koffie belemmert werking van creatinesupplementatie' komt neer op de gedachte dat caffeine een nadelige invloed erop heeft. Ik kan me een post van 3XL herinneren die dit tegensprak, en ik neem alles klakkeloos aan wat 3XL zegt. :P

quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:10 schreef robuust89 het volgende:
Mooi stukje!

Hoezo gebruik je de wiki niet btw?
Wiki gebruik ik niet omdat ik niet gelijk alles wil wegediten, het komt er pas als het klaar is ;)
  donderdag 23 september 2010 @ 15:36:11 #40
19479 Mr.J
pi_86751685
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:17 schreef Diabox het volgende:
Steroiden heb ik ook nog 'n stuk over geschreven, echter in het engels:
https://sites.google.com/site/spuitelf11dbb1/faq-aas

Is meer een FAQ eigenlijk.

Ik zal kijken wat ik er van kan maken met die kopjes.

Ik neem aan dat het bij [training] niet de bedoeling is dat er 'n schala aan voorbeeldschema's komt? Nope. Maybe een linkje naar een al bestaand verzameltopic op DBB?

Edit: Kopje training toegevoegd, verbeteringen zijn welkom. http://bill.demonation.net/fok/bodybuilding.html Vanavond ff kijken, thanks!
pi_86752801
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:18 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Creatine opname die evt. vermindert wordt blijft een beetje een grijs gebied, daar bestaan tegenstrijdige studies over (althans op het eerste gezicht, heb ze nooit uitgepluisd).
Verder heeft het bij mijn weten niet echt een slecht effect. Misschien als het je slaap belemmert dan wel.

Hier misschien nog wat info erover: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/goed-slecht-koffie-195893/
http://forum.dutchbodybui(...)iet-ongezond-170047/
Dank je, ik heb het eens doorgelezen, en ik kan gewoon mijn koffie door blijven drinken.
pi_86777403
En, helemaal klaar voor Mr. Olympia 2010 guys? Nog maar 21 uurtjes, ik ga zeker live kijken op de livestream! (http://webcast.bodybuilding.com/fitshow/2010olympia/)

Mijn gok: Jay Cutler #1, Roelly op #5 of 6
pi_86779784
Het is aan te raden om zo veel mogelijk oefeningen uit te voeren met dumbbells, barbells en kabels. Hier en daar een oefening op 'n machine is oké. Oefeningen die je kan doen zijn:

Borst: Benchpress, dumbbell press, dumbbell fly's, cable fly's, cable crossovers, dumbbell pullovers, etc.
Rug: Deadlift, Bent over row, low row, lat pulldowns, wide-grip pull-ups, pull-ups, dumbbell row.
Benen: Squats, hacksquats, dumbbell lunges, leg press, leg extensions, barbell calve raises, hamstring curls
Biceps: Dumbbell curls, concentration curls, preacher curls, standing barbell curls, pull-ups, cable curls
Triceps: Dippen, overhead dumbbell triceps extensions, skull crushers, triceps extensions,
Schouders: Military press, dumbbell shoulder press, dumbbell side raises, dumbbell front raises, cable shoulder press, cable side/front raises
Trapezium: Dumbbell shrugs, Smith machine barbell shrugs, cable shrugs

Waarom leg extensions? Dit is toch meer isolatie?
pi_86782036
Ik zie het probleem niet?
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:30:23 #45
97111 ukga
Siewosie baas
pi_86782607
De OP komt over een maand in boekvorm uit :P
pi_86782814
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:30 schreef ukga het volgende:
De OP komt over een maand in boekvorm uit :P
Een boek over Roelly? Pfff, ik kan geeneens lezen. :(
pi_86784844
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 06:47 schreef Levitas het volgende:
En, helemaal klaar voor Mr. Olympia 2010 guys? Nog maar 21 uurtjes, ik ga zeker live kijken op de livestream! (http://webcast.bodybuilding.com/fitshow/2010olympia/)

Mijn gok: Jay Cutler #1, Roelly op #5 of 6
1. Cutler
2. Heath
3. Greene
4. Martinez
5. Warren
6. WINKLAAR

Zoiets denk ik ook. Nummers 2 t/m 4 zitten dicht op elkaar. Warren bijv. kan ook zomaar een paar plaatsen hoger eindigen.

quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:56 schreef robuust89 het volgende:
Het is aan te raden om zo veel mogelijk oefeningen uit te voeren met dumbbells, barbells en kabels. Hier en daar een oefening op 'n machine is oké. Oefeningen die je kan doen zijn:

Borst: Benchpress, dumbbell press, dumbbell fly's, cable fly's, cable crossovers, dumbbell pullovers, etc.
Rug: Deadlift, Bent over row, low row, lat pulldowns, wide-grip pull-ups, pull-ups, dumbbell row.
Benen: Squats, hacksquats, dumbbell lunges, leg press, leg extensions, barbell calve raises, hamstring curls
Biceps: Dumbbell curls, concentration curls, preacher curls, standing barbell curls, pull-ups, cable curls
Triceps: Dippen, overhead dumbbell triceps extensions, skull crushers, triceps extensions,
Schouders: Military press, dumbbell shoulder press, dumbbell side raises, dumbbell front raises, cable shoulder press, cable side/front raises
Trapezium: Dumbbell shrugs, Smith machine barbell shrugs, cable shrugs

Waarom leg extensions? Dit is toch meer isolatie?
De helft van alle genoemde oefeningen zijn isolatie oefeningen. Wat is je punt?
pi_86784892
Zou me helemaal niks verbazen als Kai de O pakt trouwens..
pi_86784938
Zou niet mogen met zo'n gut, vind ik. Daarnaast heeft Cutler nog altijd meer massa.
pi_86801649
Iemand nog ideeen over welke supps er bij het supplementen kopje kunnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')