abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86802064
aha, dat zie ik nu ook :P

mijn punt is: als beginner maak je veel meer winst met fullbody en compound oefeningen, dus misschien is het handiger om het lijstje in te korten. het advies an sich is goed (weinig machines, veel losse gewichten) :)

subvraag: over welke doelgroep hebben we het?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_86802617
Sowieso moet je compound oefeningen in je schema hebben.

Dat beginners meer winst maken met full body ten opzichte van split lees ik geregeld, eigenlijk al sinds ik over BB begon te lezen. Ik ben alleen nog op zoek naar 'n wetenschappelijke onderbouwing eigenlijk..? Zelf heb ik nooit full body gedaan overigens.

Doelgroep: Beginners/mensen die wat serieuzer willen gaan doen. (lijkt mij)
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:02:33 #53
97111 ukga
Siewosie baas
pi_86802873
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:34 schreef Diabox het volgende:
Iemand nog ideeen over welke supps er bij het supplementen kopje kunnen?
testosteron-verhogende supps?
ben ook wel benieuwd naar ervaringen btw
pi_86803034
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:02 schreef ukga het volgende:

[..]

testosteron-verhogende supps?
ben ook wel benieuwd naar ervaringen btw
Legale testosteron verhogende supps zijn onzin. Zodra jouw testosteron boven de basale waarde komt krijgt jouw hypothalamus het signaal om minder GnRH te maken en zodoende jouw hypofyse om minder LH en FSH af te geven. Door deze daling van LH en FSH daalt je testosteron weer, wanneer deze weer daalt wordt jouw hypothalamus gestimuleerd om meer GnRH te maken -> meer LH en FSH -> testosteron. En zo is de cirkel weer compleet.

Je kan overigens iedere random endocrinoloog dit vragen en hij zal ook bevestigen dat ze onzin zijn.
pi_86803057
Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden.. Vreemde bewering eigenlijk. Een combinatie van ingredienten kan elkaars werking versterken, maar dit wordt vaak sterk overdreven.

Verder vond ik dit topic handig: http://forum.dutchbodybui(...)ementen-nodig-46503/

Alleen die opmaak ervan is nu verneukt ofzo?
pi_86803174
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:56 schreef Diabox het volgende:
Sowieso moet je compound oefeningen in je schema hebben.

Dat beginners meer winst maken met full body ten opzichte van split lees ik geregeld, eigenlijk al sinds ik over BB begon te lezen. Ik ben alleen nog op zoek naar 'n wetenschappelijke onderbouwing eigenlijk..? Zelf heb ik nooit full body gedaan overigens.

Doelgroep: Beginners/mensen die wat serieuzer willen gaan doen. (lijkt mij)
Het idee is vaak bij beginners om ze d.m.v. FB meerdere malen per week de techniek te leren van de belangrijkste compounds. Bij splits doe je deze minder frequent per week door de hogere intensiteit per spiergroep.
pi_86803324
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:09 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Het idee is vaak bij beginners om ze d.m.v. FB meerdere malen per week de techniek te leren van de belangrijkste compounds. Bij splits doe je deze minder frequent per week door de hogere intensiteit per spiergroep.
Ja dat snap ik, maar voor mijn gevoel krijg je sowieso een 'feeling' van hoe je oefeningen hoort uit te voeren door gewoon regelmatig te trainen, niet zo zeer door de compounds regelmatig te doen.
pi_86804287
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:13 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar voor mijn gevoel krijg je sowieso een 'feeling' van hoe je oefeningen hoort uit te voeren door gewoon regelmatig te trainen, niet zo zeer door de compounds regelmatig te doen.
Omdat compounds belangrijke maar toch relatief moeilijk uit te voeren oefeningen zijn.
Je pakt met compound oefeningen ook meer spiergroepen aan.
In het begin gaat het vaak om massa pakken, en je groeit kwa massa en kracht toch erg snel dus maakt niet zoveel uit wat je eet of hoe je traint...
Dus dan beter techniek onder de knie krijgen, in het begin ben je toch zwak en kan je zo de techniek met weinig gewicht goed oefenen.

Ook pak je niet zo snel bepaalde spieren te veel aan waardoor je blessures krijgt enz, omdat je meerdere traint en niet bijv. alleen biceps.

Maargoed je kan ook best met isolatie oefeningen in t begin trainen, want je groeit toch wel... marja wel meer kans op blessures.
En lijkt me onnodig om bepaalde spiergroepen zo hard aan te pakken, want je hebt ze ervoor toch nooit gebruikt.
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:38:23 #59
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_86807334
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:34 schreef Diabox het volgende:
Iemand nog ideeen over welke supps er bij het supplementen kopje kunnen?
Gewoon de basis supps en die heb je al. :)

quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:06 schreef Diabox het volgende:

[..]

Legale testosteron verhogende supps zijn onzin. Zodra jouw testosteron boven de basale waarde komt krijgt jouw hypothalamus het signaal om minder GnRH te maken en zodoende jouw hypofyse om minder LH en FSH af te geven. Door deze daling van LH en FSH daalt je testosteron weer, wanneer deze weer daalt wordt jouw hypothalamus gestimuleerd om meer GnRH te maken -> meer LH en FSH -> testosteron. En zo is de cirkel weer compleet.

Je kan overigens iedere random endocrinoloog dit vragen en hij zal ook bevestigen dat ze onzin zijn.
Redelijk mee eens.

Test dmz supps op zo'n manier verhogen dat je er ook daadwerkelijk wat resultaat mee kan boeken is imo nagenoeg niet te doen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_86808211
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:38 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Gewoon de basis supps en die heb je al. :)
[..]

Redelijk mee eens.

Test dmz supps op zo'n manier verhogen dat je er ook daadwerkelijk wat resultaat mee kan boeken is imo nagenoeg niet te doen.
Klopt, je kan er hoogstens nihile schommelingen mee bereiken, al schijnt Tribulus zelfs een negatieve invloed te hebben (wederom nihil :P). Maar goed, dat is ongeveer de samenvatting in een notendop en ook gelijk in een notendop waarom het niet werkt.

Update van Roelly:

[ Bericht 8% gewijzigd door Diabox op 24-09-2010 22:52:01 ]
pi_86819009
Nog mensen live de Mr. O aan het kijken??
  zaterdag 25 september 2010 @ 15:52:38 #62
97111 ukga
Siewosie baas
pi_86830382
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 06:48 schreef Levitas het volgende:
Nog mensen live de Mr. O aan het kijken??
kut, helemaal vergeten :(

edit; ik ben ngo op tijd zo te zien ?
http://webcast.bodybuilding.com/fitshow/2010olympia/
pi_86831331
pi_86831540

Boooom!

Mr. Olympia 2010 zeg ik.
pi_86836058
Nog 'n brute pica van Roelly.
pi_86837679
Phil Heath was ook HEEL goed.. Denk dat het nog spannend word wie 1e wordt hoor..
Roelly viel toch wel een beetje tegen moet ik zeggen, maargoed, het is zijn 1e Olympia. Nog een paar jaartjes en dan kan ie lekker met de top5 meedraaien (hopelijk)
pi_86880874
Jay voor de 4e keer Mr. Olympia.
Roelly helaas een tegenvallende 14e plaats. Hij mistte gewoon echt teveel massa om mee te doen voor de top-6. Zoals Sibil al zei, was ie off en heel nerveus wat zijn posing niet ten goede kwam.

Ach, lekker een paar jaartjes meedraaien en dan misschien wel top-5!

[ Bericht 1% gewijzigd door Levitas op 26-09-2010 22:39:26 ]
pi_86881539
Ik had eerlijk gezegd Phil boven Jay geplaatst. Maar goed, gruwelijk sterke line-up dit jaar hoor!
pi_86888814
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:46 schreef Diabox het volgende:
Ik had eerlijk gezegd Phil boven Jay geplaatst. Maar goed, gruwelijk sterke line-up dit jaar hoor!
Yep, ik ook.

Wat betreft Roelly, hij komt overall mass tekort tegenover de jongens die er al een aantal jaar staan. Komt echt wel goed met hem, over 2-3 jaar behoort ie tot de top-5!
  maandag 27 september 2010 @ 12:12:19 #70
97111 ukga
Siewosie baas
pi_86895158
Die roelly trekt wel aparte bekken als ie aan het flexxen is :P
pi_86896648
Het is gewoon een currupte bende. Wie de meeste sponsors(geld geeft aan de organisatoren) die wint het. En niet alleen bij de olympia ook bij veel andere amateur bodybuilding wedstrijdjes
Geloof in Jezus, dan zal hij je belonen.
  maandag 27 september 2010 @ 12:58:59 #72
97111 ukga
Siewosie baas
pi_86896658
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:58 schreef Alessandr0 het volgende:
Het is gewoon een currupte bende. Wie de meeste sponsors(geld geeft aan de organisatoren) die wint het. En niet alleen bij de olympia ook bij veel andere amateur bodybuilding wedstrijdjes
bron?
  maandag 27 september 2010 @ 17:13:05 #73
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86907034
Wie zijn hier allemaal op die manier bezig met trainen als ik vragen mag? Met de hormoontjes en de hele business? Om gewoon echt huge te worden?

Puur uit interesse.
Intelligent, but fucked up.
  maandag 27 september 2010 @ 17:21:07 #74
97111 ukga
Siewosie baas
pi_86907350
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Wie zijn hier allemaal op die manier bezig met trainen als ik vragen mag? Met de hormoontjes en de hele business? Om gewoon echt huge te worden?

Puur uit interesse.
gebruik momenteel allen eiwitpoeder.Na de training neem ik aminozuren om dat deze sneller worden opgenomen door het lichaam . Ik wil niet huge worden in de zin als de meneren uit de OP.
Meer Mens Health cover lichaam.

[ Bericht 5% gewijzigd door ukga op 27-09-2010 17:28:20 ]
pi_86909548
quote:

Puur uit interesse.
Bedoel je echt met HGH etc. of gewoon normale test kuurtjes?
  maandag 27 september 2010 @ 20:16:10 #76
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86915075
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:14 schreef Diabox het volgende:

[..]

Bedoel je echt met HGH etc. of gewoon normale test kuurtjes?
Kuurtjes, en voor mijn part bloeddoping ofzo :D

Alles wat buiten de sfeer van normale supplementatie valt zeg maar.
pi_86916456
Oh mij niet gezien, life-time natural, true story.
  maandag 27 september 2010 @ 20:46:44 #78
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86916721
quote:
Op maandag 27 september 2010 20:41 schreef Diabox het volgende:
Hier ook hoor. Ben wel altijd benieuwd geweest naar testo, omdat mijn oom dat tot z'n 60e deed en er altijd enorm leuk over kon vertellen :D

Ik heb niet echt bijzondere doelen ofzo verder, al zou ik graag de 100 kilo passeren. Gewoon omdat ik dat grappig vind. Moet op zich wel lukken, als ik hard mn best doe dit jaar misschien zelfs wel.

En dan daarna meer een beetje gaan 'sculpten'. Niet dat ik nu dik ben ofzo, maar onder de borst wordt de definitie een heel stuk minder zeg maar :@
pi_86918208
Heb nu al moeite om voldoende te eten. Kuurtjes hebben weinig zin denk ik :)
pi_86921946
quote:
Op maandag 27 september 2010 20:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Hier ook hoor. Ben wel altijd benieuwd geweest naar testo, omdat mijn oom dat tot z'n 60e deed en er altijd enorm leuk over kon vertellen :D

Ik heb niet echt bijzondere doelen ofzo verder, al zou ik graag de 100 kilo passeren. Gewoon omdat ik dat grappig vind. Moet op zich wel lukken, als ik hard mn best doe dit jaar misschien zelfs wel.

En dan daarna meer een beetje gaan 'sculpten'. Niet dat ik nu dik ben ofzo, maar onder de borst wordt de definitie een heel stuk minder zeg maar :@
Naja anders gewoon standaard test kuurtje gaan doen toch? Weet niet hoe lang je bent, maar 100kg passeren is 'n uitdaging zonder kuur als je niet zo lang bent......
pi_86930193
Fysieken als Jay enzo zijn wel echt geweldig imo. Ik ben zelf best veel bezig met de sport, maar absoluut (nog) geen kuren! Eerst maar eens fatsoenlijk eten lang volhouden.

Opsich wel interesse in roids (in het algemeen), maar ga ik nog lang niet aan beginnen. Er valt nog HEEL veel natural te behalen. Dus dat ga ik maar eerst maar es even behalen: Het maximale uit mezelf. Dan zien we wel weer verder :)
pi_86932314
Een prohormonen kuurtje (epi/h-drol) vind ik op den duur wel het overwegen waard. Spuit zetten zou ik nooit doen.
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:01:45 #83
19479 Mr.J
pi_86932702
quote:

Puur uit interesse.
AAS hier. Nu even een off periode, straks weer on om te bouwen. Moeten nog een paar mooie kg's bij.

GH niet, veels te duur helaas. Wel prachtspul. :)
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:17:33 #84
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_86933081
Gebruik niks, niet eens eiwitpoeder of iets van die geest. Als je gewoon goed eet kan je meer dan genoeg eiwitten uit je voedsel halen, meeste eiwitpoeders zitten sowieso vol met crap die niet nodig is.

Caveman diet FTW!
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_86938257
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:17 schreef kidkash19 het volgende:
Gebruik niks, niet eens eiwitpoeder of iets van die geest. Als je gewoon goed eet kan je meer dan genoeg eiwitten uit je voedsel halen, meeste eiwitpoeders zitten sowieso vol met crap die niet nodig is.

Caveman diet FTW!
Is zeker waar, maar als je een hekel hebt aan koken, boodschappen doen en weinig tijd hebt om goed te eten dan is whey wel een uitkomst.

Zou ook graag elke dag rijst met kip, vis etc.. eten, maar niemand die het voor me gaat koken. :')
pi_86939368
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:17 schreef kidkash19 het volgende:

Caveman diet FTW!
Rondom een training verkies ik toch whey boven vast voedsel i.v.m. snelle opname. En dat laatste zet ik m'n vraagtekens bij???

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:01 schreef Mr.J het volgende:

[..]

AAS hier. Nu even een off periode, straks weer on om te bouwen. Moeten nog een paar mooie kg's bij.

GH niet, veels te duur helaas. Wel prachtspul. :)
En zonder GH kan je ook gigantisch groot worden :P

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:00 schreef 16meter het volgende:

[..]

Is zeker waar, maar als je een hekel hebt aan koken, boodschappen doen en weinig tijd hebt om goed te eten dan is whey wel een uitkomst.

Zou ook graag elke dag rijst met kip, vis etc.. eten, maar niemand die het voor me gaat koken. :')
Rijst kost je 'n half uur per week als je gewoon 'n grote pan maakt. Water aan de kook brengen, rijst erin, 15 min laten koken, daarna afgieten en nog ff 10 min in de pan laten zitten met de deksel erop. Daarna eten maar, en de rest in je koelkast gooien.

Kip bakken duurt <10 min, gewoon in kleine stukken snijden.
pi_86940547
En goedkoop/makkelijk vis klaar maken, hoe doen jullie dat?
pi_86940590
Tonijn eet je zo eet blik jonge.
Pangafiletje ff paar minuutjes in de pan.

M'n broer werkt in 'n viswinkel dus ik krijg vaak allemaal soorten vis gratis, dus ben me niet zo bewust van de prijzen van vis :P Maar haring is ook wel nice en van die kabeljouw stukken in zo'n ovenschaal :P
  dinsdag 28 september 2010 @ 14:34:05 #89
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86941543
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:10 schreef Diabox het volgende:

[..]

Naja anders gewoon standaard test kuurtje gaan doen toch? Weet niet hoe lang je bent, maar 100kg passeren is 'n uitdaging zonder kuur als je niet zo lang bent......
Ik ben 1.82.

Zit nu op een nuchtere maag op 94 kg. Kan wel wat droger, dat wel. Maar dat is voor mij vrij makkelijk te lozen over het algemeen.
pi_86941962
100kg droog @ 1m82 is een hele uitdaging zonder AAS :P
  dinsdag 28 september 2010 @ 14:48:13 #91
97111 ukga
Siewosie baas
pi_86941999
Oke leuk allemaal wie wat vreet en wat gebruikt, foto's willen we zien :@ :P
  dinsdag 28 september 2010 @ 14:49:17 #92
19479 Mr.J
pi_86942034
Cutten en geen spiermassa verliezen is lastiger dan je denkt. Vergis je daar niet in. :)
pi_86942114
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:48 schreef ukga het volgende:
Oke leuk allemaal wie wat vreet en wat gebruikt, foto's willen we zien :@ :P
Ik pas niet op de foto, ben te groot.

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:49 schreef Mr.J het volgende:
Cutten en geen spiermassa verliezen is lastiger dan je denkt. Vergis je daar niet in. :)
Naturel ja :P Gaat met AAS al wat makkelijker!
  dinsdag 28 september 2010 @ 14:54:01 #94
97111 ukga
Siewosie baas
pi_86942189
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:51 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ik pas niet op de foto, ben te groot.
:')
dan maak je er maar twee
pi_86942358
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:54 schreef ukga het volgende:

[..]

:')
dan maak je er maar twee
Te veel werk :P
  dinsdag 28 september 2010 @ 14:58:55 #96
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86942376
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:47 schreef Diabox het volgende:
100kg droog @ 1m82 is een hele uitdaging zonder AAS :P
helemaal droog gaat het ook wel heel moeilijk worden denk ik hoor :D

Is in ieder geval een nobel streven O-)

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:49 schreef Mr.J het volgende:
Duidelijk. Maar ik wil het dan ook heel rustig aan weg gaan werken. Langzaam aan schoner gaan eten e.d.

En ik hoef ook niet per se 100kg te wegen, maar het lijkt me wel leuk om erover heen te gaan en het zo lang mogelijk vast te houden terwijl ik langzaam aan wat droger word.

Ik zie dan wel waar ik uit kom :P
pi_86962528
Hmm, hoor de laatste tijd wel heel vaak de term 'GH' voorbij komen. Eens opzoeken wat het nou precies is.. Ik hoor vooral dat daar die ubergrote buiken bij de profs door komen??
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:57:47 #98
19479 Mr.J
pi_86965611
GH info:
http://en.wikipedia.org/w(...)athletic_enhancement
http://forum.dutchbodybui(...)de-vragen-hgh-67147/

GH gut komt door de groei van organen door de combi GH/insuline in zeer hoge hoeveelheden.
pi_86968646
quote:
Op maandag 27 september 2010 20:41 schreef Diabox het volgende:
full stops and exclamation marks
  woensdag 29 september 2010 @ 11:33:28 #100
19479 Mr.J
pi_86973946
Ok, dit heb ik nu bij het stukje Algemeen voor de nieuwe OP:

[Algemeen]
Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus! :P

Al die leuke reclames van supplementen die je op tv en in blaadjes ziet ten spijt, je wordt geen gespierde knul in 4 weken door het slikken van MEGA GROW 3000 ULTRA oid. Je zult hier hard voor moeten trainen, goed voor moet eten en voldoende voor moeten rusten. Dit zijn namelijk de drie belangrijkste aspecten van het bodybuilden, je training, je voeding, je rust. Zorg dat deze drie optimaal zijn om resultaat te boeken.

Mensen starten doorgaans met 'fitnessen' vanuit twee redenen, óf vet verliezen, óf massa aanzetten.

Voor dat eerste zul je moeten krachttrainen en cardio'en. Zorg dat je met krachttraining al je spiergroepen pakt, dus niet alleen je armpjes en borst trainen! Je hebt ook een rug, schouders en benen. Alles moet dus minstens één keer per week aan bod komen. Verder hebben je spieren uiteraard ook rust nodig, zelf hou ik een rustperiode van 48h-72h per spiergroep aan, alvorens ik ze weer train. Zorg dat je ook laag blijft in herhalingen met krachttrainen, het is dus niet de bedoeling dat je 30 keer met je dumbbell gaat curlen. Pak een gewicht waar je het ongeveer 10 keer mee redt. De ene is voorstander van heel laag in reps (lees: 5), de andere weer wat hoger (lees: 15), persoonlijk vind ik dat je het zelf maar moet aanvoelen wat je lekker vindt werken. Zelf zit ik rond de 8 a 10 reps per setje. Gezien je wilt afvallen, zul je ook moeten cardio'en. Een half uurtje cardio'en na je krachttraining is prima. Doe dit met een hartslag van rond de 140~. Geen hartslagmeter bij de hand? Geen nood, als vuistregel kan je hanteren dat wanneer je nog net kan praten, je goed zit. En dan is er nog het voedingsaspect, het komt er op neer dat je een aantal kcal per dag verbruikt, en daar moet jij onder zitten. Je caloriebehoefte kan je berekenen op deze website:
http://www.giantpt.com/vo(...)caloriebehoefte.html

De Katch-McArdle formule geniet de voorkeur... Zodra je je onderhoud weet, ga je daar 300-500 kcal onderzitten en ga je kijken hoe goed je er op afvalt. Val je te weinig af, gooi nog 200kcal uit je voedingsschema.
Rondom deze hoeveelheid kcal ga je een voedingsschema opbouwen. Daar raad ik dit topic voor aan:
http://forum.dutchbodybui(...)oedingsschema-68557/

Dingen die je in een voedingsschema kan gooien zijn; brinta, kwark, muesli , havermout, eieren, kipfilet, kalkoenfilet, tonijn, zilvervliesrijst, pangafilet, etc. etc. Gezien je wilt afvallen is het aan te raden om te minderen met de koolhydraten, en je eiwitten 'hoog' te houden. Twee gram eiwit per kilo lichaamsgewicht is de vuistregel. Vind je gelijk een voedingsschema opstellen te veel werk van het goeie om te beginnen, kijk dan gewoon hoe ver je komt met krachttrainen en cardio, en gewoon wat beter op je voeding letten. Als resultaten uit blijven zul je helaas toch echt een voedingsschema moeten hanteren, en die zal je in mijn ogen sowieso vroeg of laat moeten hanteren!

En dan nu voor massa aanzetten, voor massa aanzetten verschilt het vrij weinig van afvallen, behalve dan dat je cardio eruit kan laten en je juist boven je onderhoud moet gaan eten. Zorg dat je een goed trainingsschema hebt, er zijn er genoeg te vinden op http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/ Je kan er zelf uiteraard ook eentje maken. Zorg wel dat je je spiergroepen wat rust gunt, train nooit twee dagen achterelkaar dezelfde spiergroep, not done! En zorg ook dat je de synergisten voor een bepaalde spiergroep de dag ervoor al traint. Als jij op maandag je triceps traint vind ik het geen aanrader om op dinsdag je borst te trainen... Verder vind ik dat een goed trainingsschema compounds bevat (oefeningen waarbij je niet een spier isoleert), bijv: Bankdrukken, squatten, deadliften, bent over row, etc. Wederom is voeding heel belangrijk, dus niet alleen voor afvallen, maar ook aankomen! Zorg dat je om de 2 uur eet. Maak er een gewoonte van en je komt al een heel eind. En zorg dat je voldoende eiwitten op een dag binnenkrijgt, maar vergeet ook niet dat je ook vetten nodig hebt. Koolhydraten krijgen de meeste mensen toch wel genoeg binnen ;). Hier wederom een lijstje van lekkers wat je in een voedingsschema kan gooien :):
brinta, kwark, muesli , havermout, eieren, kipfilet, kalkoenfilet, tonijn, zilvervliesrijst, pasta, pangafilet, etc. etc.
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')