Eens. Kan inderdaad beter later terugkomen, i.p.v. gelijk al bij algemeen.quote:Zelf denk ik dat er al iets teveel verwijzingen zijn naar voeding en training wat later aan de bak komt.
Wel lekker kort door de bocht, kan je een hele pagina over vullen...quote:* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)
Je kan er ook 'n boek over schrijven, ik vind die hele somatypering echter van ondergeschikt belang bij bodybuilding. Lekker boeiend of je weet of je ecto/meso/endo bent.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:19 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Wel lekker kort door de bocht, kan je een hele pagina over vullen...
Ik vind deze link daarover erg interessant: http://web.archive.org/we(...).com/catpsy/t1c4.htmquote:Op woensdag 29 september 2010 15:19 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook niet boeiend, maar als je het plaatst vind ik dit wel erg kort door de bocht.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:24 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je kan er ook 'n boek over schrijven, ik vind die hele somatypering echter van ondergeschikt belang bij bodybuilding. Lekker boeiend of je weet of je ecto/meso/endo bent.
als je de test bij doet via de link kom je er ook achter toch?quote:Op woensdag 29 september 2010 15:19 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Best wel boeiend... een ecto zal (veel) meer boven onderhoud moeten gaan eten dan een endo om te groeien om maar iets te noemen. BMR past zich van zo'n persoon op de een of andere manier meer aan dan die van de endo.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:24 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je kan er ook 'n boek over schrijven, ik vind die hele somatypering echter van ondergeschikt belang bij bodybuilding. Lekker boeiend of je weet of je ecto/meso/endo bent.
Idd, ik zie niet waarom je het nodig hebt.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:05 schreef Diabox het volgende:
@VerrekteZakhooi
Ecto of endo, als je niet aankomt moet je gewoon meer eten, daar heb ik geen somatypering voor nodig.
Wanneer je je bewust bent van je somatypering ben je je hier ook sneller van bewust. Je somatypering helpt je gewoon bij het bewustzijn van de valkuilen m.b.t. BB. Een endo zal stricter moeten zijn m.b.t. clean eten dan een endo om maar iets te noemen en die endo dient extra te letten op zijn vetpercentage bij een bulk. Een ecto zal extra aandacht moeten geven aan veelvuldig eten. Natuurlijk doet een 'echte' BB'er dat sowieso al. Maar die OP is juist bedoeld voor beginners en dan is het wel handig om te weten waar je extra aandacht aan dient te besteden / extra op dient te letten.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:05 schreef Diabox het volgende:
@VerrekteZakhooi
Ecto of endo, als je niet aankomt moet je gewoon meer eten, daar heb ik geen somatypering voor nodig.
En waarom zou dit voor niemand hier dit haalbaar zijn?quote:Op woensdag 22 september 2010 15:54 schreef 16meter het volgende:
Denk dat er eigenlijk GEEN mensen zijn hier die die ambitie hebben. Omdat dat voor niemand hier haalbaar is.
Omdat de kans dat jij de genen ervoor hebt, en daarbij ook nog de oneindige discipline vrijwel nihil is. Hou er rekening mee dat het de absolute wereldtop, grotere kans dat je prof. voetballer wordt. Het kost ook nog eens ontzettend veel geld, echt ongelofelijk veel.quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:55 schreef koffok het volgende:
[..]
En waarom zou dit voor niemand hier dit haalbaar zijn?
Dus nogsteeds niet onmogelijk, discipline kun je leren.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:04 schreef Diabox het volgende:
[..]
Omdat de kans dat jij de genen ervoor hebt, en daarbij ook nog de oneindige discipline vrijwel nihil is. Hou er rekening mee dat het de absolute wereldtop, grotere kans dat je prof. voetballer wordt. Het kost ook nog eens ontzettend veel geld, echt ongelofelijk veel.
Vanzelfsprekend, je kunt ongetwijfeld zelf bedenken dat hoe dat komt. Dat betekend dat je in Bodybuilding minder concurrentie hebt. Ik denk niet dat het verschil maakt welke sport je doet, als je de beste wilt zijn. Bij de een is er meer concurrentie, bij de andere moet je er meer voor doen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:22 schreef Diabox het volgende:
Er zijn veel meer prof. voetballers dan IFBB pro's, qua kansrekening schiet je dus de bal mis.
Kom op man.quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:55 schreef koffok het volgende:
[..]
En waarom zou dit voor niemand hier dit haalbaar zijn?
Nee, als je goed gelezen hebt, heb ik dat ook nooit gezegd, dus iedereen is Ecto hier?quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:10 schreef 16meter het volgende:
[..]
Kom op man.
Dus jij denkt als een willekeurige ecto een paar jaar met dezelfde begeleiding als Cutler traint die ook wel even Mr. O. wordt?
Al ben je geen ecto, de kans dat jij dé genen hebt om een IFBB pro te worden is gewoon heel klein.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:13 schreef koffok het volgende:
[..]
Nee, als je goed gelezen hebt, heb ik dat ook nooit gezegd, dus iedereen is Ecto hier?
Je zegt het zelf al, heel klein is niet onmogelijk, point said i think.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:48 schreef Diabox het volgende:
[..]
Al ben je geen ecto, de kans dat jij dé genen hebt om een IFBB pro te worden is gewoon heel klein.
Zie PM.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:14 schreef Levitas het volgende:
Iemand nog tips voor een persoonlijke begeleider in de omgeving (Noord)Brabant-Noord, of dichtbij?
Hahah toevallig ik woon en train in leidenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:11 schreef Scorpie het volgende:
Ik zit er ook over te denken eens mijn 'hekel' aan een sportschool te overwinnen en te gaan kijken of ik dit kan gebruiken om toch wat beweging te doen. Zjin er nog mensen die in de omgeving van Leiden een goeie sportschool voor beginners weet? Ik wil voornamelijk afvallen, ben in negen maanden *niks* doen vrij veel aangekomen maar heb zelf het idee dat het er vrij goed weer af moet kunnen gaan.
Haha, ik zal het eens checken, thanksquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:41 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hahah toevallig ik woon en train in leiden![]()
Zit zelf op sportschool fysiek, vind ik zelf een goede maar het is gelijk mn enige dus vergelijken kan ik niet.
Maar hoor in de omgeving niet echt gyms wat beter zijn dan deze, zitten vrouwen/professionele bodybuilders/ beginners enz op... dus wel breed.
Maar over het algemeen wel meer grote gasten, maar dit is alleen maar goed... word je meer gemotiveerd en kan je beter advies krijgen.
Als je nou via mijn naam gaat inschrijven krijg ik ook nog korting![]()
Ja loop je gwn naarbinnen en vraag je voor rondleiding, heb t zo ook gedaan.. lijkt klein van buitenkant maar is mooi formaat binnen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haha, ik zal het eens checken, thanks
Alcohol in ruime mate is vrij killing voor je spieropbouw. De proteinesynthese vindt niet plaats wanneer je een x hoeveelheid alcohol (niet bijster veel ook) in je systeem hebt. Normaal ben je een klein beetje alcohol ook wel weer snel kwijt, maar als je goed doorzuipt dan duurt dat uren, waarschijnlijk nog tijdens je slaap ook - de tijd waarin je juist het meest herstelt en op den duur groeit.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik doe nu een kleine drie jaar krachttraining, weliswaar een beetje recreatief maar begin toch aardig sterk te worden. Toch vraag ik me af, wat is nou zo'n beetje de (tegen)werking van langdurig veel alcohol? Ik train iedere week toch minimaal drie keer maar ik ben ook vaak wel 2 keer per week flink dronken (student, borrel hier, feestje daar). Dat alcohol spieren afbreekt en groei tegengaat weet ik, maar in hoeverre drukt zoiets nou een stempel op wat je zou kunnen bereiken zonder alcohol? Er vanuit gaande dat je wel voldoende rust neemt en veel water drinkt (dus geen vochttekort).
Het werkt gewoon tegen, moet je zelf afwegen... liever drinken en minder resultaat en andersom.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik doe nu een kleine drie jaar krachttraining, weliswaar een beetje recreatief maar begin toch aardig sterk te worden. Toch vraag ik me af, wat is nou zo'n beetje de (tegen)werking van langdurig veel alcohol? Ik train iedere week toch minimaal drie keer maar ik ben ook vaak wel 2 keer per week flink dronken (student, borrel hier, feestje daar). Dat alcohol spieren afbreekt en groei tegengaat weet ik, maar in hoeverre drukt zoiets nou een stempel op wat je zou kunnen bereiken zonder alcohol? Er vanuit gaande dat je wel voldoende rust neemt en veel water drinkt (dus geen vochttekort).
En nog de training na het drinken, is ook nog slechter.... omdat je helemaal brak bent en minder kracht hebt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Alcohol in ruime mate is vrij killing voor je spieropbouw. De proteinesynthese vindt niet plaats wanneer je een x hoeveelheid alcohol (niet bijster veel ook) in je systeem hebt. Normaal ben je een klein beetje alcohol ook wel weer snel kwijt, maar als je goed doorzuipt dan duurt dat uren, waarschijnlijk nog tijdens je slaap ook - de tijd waarin je juist het meest herstelt en op den duur groeit.
Ga er dus vanuit dat je sowieso 1/3e minder effectief bezig bent.
Ook dat nog idd.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:34 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
En nog de training na het drinken, is ook nog slechter.... omdat je helemaal brak bent en minder kracht hebt.
Ik train niet of zelden met restanten alcohol, sowieso train ik bijna altijd 's avonds laat. Klinkt een beetje sneu maar 1/3e minder effectief valt me eigenlijk meequote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Alcohol in ruime mate is vrij killing voor je spieropbouw. De proteinesynthese vindt niet plaats wanneer je een x hoeveelheid alcohol (niet bijster veel ook) in je systeem hebt. Normaal ben je een klein beetje alcohol ook wel weer snel kwijt, maar als je goed doorzuipt dan duurt dat uren, waarschijnlijk nog tijdens je slaap ook - de tijd waarin je juist het meest herstelt en op den duur groeit.
Ga er dus vanuit dat je sowieso 1/3e minder effectief bezig bent.
Wat minder effect vind ik niet erg, als het maar niet helemaal zinloos is, dat is het meer. Tja,hoezo 2 keer per week dronken, het is een beetje studentencultuur. Alle vrienden drinken en als je maandag bij vriend A bent en dinsdag bij vriend B, dan gebeurt dat. Veel vrienden drinken meerdere kratjes per week leeg. Onder dronken valt voor mij ook aangeschoten, maar heb ondertussen een redelijke resistentie. Anyway, wanneer ik klaar ben met studeren ben ik van plan drastisch te minderen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:33 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Het werkt gewoon tegen, moet je zelf afwegen... liever drinken en minder resultaat en andersom.
Je hebt ook meerdere factoren waardoor je resultaat minder word, dus als dit het enige is...
Maar hoezo 2x per week dronken? ik drink wanneer ik uitga ook maar wel zo dat ik niet dronken word.
Gewoon lekker drinken, maar in beperke houden.
Sowieso ga ik niet elk weekend.
1. omdat ik er geen zin in heb en 2. omdat het nogal zonde is wanneer je hard voor werkt en dan alles kapot zuipt...
Mits niet al te brak train ik de avond ná het doorzakken wel weer, kan je al die slechte stoffen er even lekker uitzweten. Zie het soms ook als een soort straftrainingquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
En idd nooit trainen na een avondje doorzakken, moet er niet aan denken.
Moet je zelf weten, ik ben zelf niet zon meeloper.quote:Wat minder effect vind ik niet erg, als het maar niet helemaal zinloos is, dat is het meer. Tja,hoezo 2 keer per week dronken, het is een beetje studentencultuur. Alle vrienden drinken en als je maandag bij vriend A bent en dinsdag bij vriend B, dan gebeurt dat. Veel vrienden drinken meerdere kratjes per week leeg. Onder dronken valt voor mij ook aangeschoten, maar heb ondertussen een redelijke resistentie. Anyway, wanneer ik klaar ben met studeren ben ik van plan drastisch te minderen.
Prima, maar veel effect zal het niet hebben...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:40 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Mits niet al te brak train ik de avond ná het doorzakken wel weer, kan je al die slechte stoffen er even lekker uitzweten. Zie het soms ook als een soort straftraining
Ik gebruik geen drugs en rook niet tot nauwelijks, maar je maakt een fout door me meeloper te noemen. Hoewel ik misschien die schijn heb gewekt. Het is gewoon heerlijk om met je vrienden flink wat pils te drinken, er gebeurt altijd wel watquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:45 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Moet je zelf weten, ik ben zelf niet zon meeloper.
Heb/had vrienden die roken/drugs gebruiken/veel drinken enz... maar omdat zij het doen betekend nog niet dat ik het ook moet doen.
Roken en drugs sla ik sowieso af, ook wanneer de hele groep het wel gebruikt... ik respecteer dat en zij respecteren mij.
En drinken geef ik zelf aan wanneer ik niet meer hoef, bijv. na 5 biertjes... als zij dan doorgaan moeten ze dat zelf weten.
Mijn fun factor word er niet door vergroot, en volgende dag ben je nog beetje levend en verlies je dus geen dag.
En verder drink ik niet om stoer te zijn, dus kan ik gewoon stoppen wanneer ik wil.
Veel jongeren vinden het stoer als je veel drinkt of kan drinken, moeten ze zelf weten maar ik vind het niet stoer...
Ok dan leek het alleen maar zoquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:50 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik gebruik geen drugs en rook niet tot nauwelijks, maar je maakt een fout door me meeloper te noemen. Hoewel ik misschien die schijn heb gewekt. Het is gewoon heerlijk om met je vrienden flink wat pils te drinken, er gebeurt altijd wel wat![]()
De leeftijd dat het stoer is/was ben ik inmiddels wel gepasseerd
Verder heb je gelijk, ik was meer benieuwd naar de fysieke gevolgen bij het fitnessen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:39 schreef Diabox het volgende:
Vergeet je binnenkantborst niet te trainen, staan op fitness-island handige tips hoe dat moet.Wilde al net zeggen dat t niet kan, maar toen klikte ik de spoiler hahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |