Hoezo is volle kwark een no-go?quote:Op maandag 29 september 2014 19:31 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nog even een keer 'reposten' aangezien er nu vast wat meer mensen online zijn. Hebben mensen (die vanmiddag dus niet online waren) nog tips? Zoals daar al gezegd is dit m'n eerste schema en ik mis nog ongeveer 120 gram koolhydraten en 20 gram vetten zoals je kunt zien. Zat zelf al te denken aan misschien wat lijnzaadolie erbij? Volle kwark suggereerde ook iemand, maar las op internet dat dat een no-go is.
Iemand nog tips om snel aan wat 'kale' koolhydraten te komen?
Edit: Havermout heeft per 100g ongeveer 350kcal en veel koolhydraten. Maar dat is meer een ontbijt (met melk erbij?) toch? Hoe kan dat ik in m'n schema inpassen?
Nee alleen van magere kwark krijg je spieren. En droge spieren, met volle kwark krijg je teveel lichaamsvet.quote:Op maandag 29 september 2014 19:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoezo is volle kwark een no-go?
Lekkerder dan magere kwark en meer kcals dus ideaal in de bulk.
quote:Op maandag 29 september 2014 18:08 schreef Multiply het volgende:
Als ik het goed heb onthouden trekken mijn borstpieren mijn schouders naar voren. Waardoor mijn back delts juist onder spanning komen te staan. En die trekken dan weer constant aan mijn nek. Overhead squat zorgt ervoor dat mijn schouders naar achteren worden getrokken en dus de spanning van de back delts gaat.
Ik had sowieso al wat meer rugoefeningen in mijn schema gebouwd om wat te compenseren.
Het blijkt meer te komen door mijn voorovergebogen houding op kantoor. 9 uur per dag in die houding blijkt redelijk funest te zijn. Borst trainen is voor mij een noodzakelijk kwaad. Na benen is rug mijn favoriete lichaamsdeel om te trainen.quote:Op maandag 29 september 2014 19:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Daarom 1 push en 2 pull oefeningen. Dit is echt een klassieker in de gym. Ik denk dat 8/10 in de gym er bij loopt als een gorilla doordat men de voorkant belangrijker vindt dan de achterkant.
Is dat onder andere die oefening die jij doet met die schijven? Dus liggend op een bankje met die schijven omhoog?quote:Op maandag 29 september 2014 20:03 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
Check mn pull video
Ik kom nog met een strech vid specifiek daarvoor.
Maar met goeie pull form pak je je bovenrug beter, en bij schouderdagen beginnen met rear delts! En die snoei hard pakken van mij part 2 of 3 verschillende oefeningen daarvoor doen
En je borst spieren steechen na elke oefening
Dat is idd in mn shoulder vid ja. Die is voor rear delts, en facepulls doe ik daarvoor.quote:Op maandag 29 september 2014 20:09 schreef Multiply het volgende:
[..]
Is dat onder andere die oefening die jij doet met die schijven? Dus liggend op een bankje met die schijven omhoog?
JA JA JA.quote:Op maandag 29 september 2014 20:08 schreef Multiply het volgende:
[..]
Het blijkt meer te komen door mijn voorovergebogen houding op kantoor. 9 uur per dag in die houding blijkt redelijk funest te zijn. Borst trainen is voor mij een noodzakelijk kwaad. Na benen is rug mijn favoriete lichaamsdeel om te trainen.
Borst is voor iedereen noodzakelijk kwaad, je moet zorgen dat je rug in balans blijft. En dat vergeten de meesten. Borst doen ze op 5 manieren, front delts ook nog op 3 manieren en de achterkant raffelen ze af met 1 of 2 meisjesoefeningen.quote:Op maandag 29 september 2014 20:08 schreef Multiply het volgende:
[..]
Het blijkt meer te komen door mijn voorovergebogen houding op kantoor. 9 uur per dag in die houding blijkt redelijk funest te zijn. Borst trainen is voor mij een noodzakelijk kwaad. Na benen is rug mijn favoriete lichaamsdeel om te trainen.
Lolquote:Op maandag 29 september 2014 20:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Borst is voor iedereen noodzakelijk kwaad, je moet zorgen dat je rug in balans blijft. En dat vergeten de meesten. Borst doen ze op 5 manieren, front delts ook nog op 3 manieren en de achterkant raffelen ze af met 1 of 2 meisjesoefeningen.
Meer noodzakelijk kwaad als in het hoort erbij, maar ik heb er eigenlijk geen zin in. Mijn bench is kut en daardoor heb ik er sowieso weinig zin in. Maar mijn rear delts mogen wel wat meer aandacht dat is 1 ding wat zeker is.quote:Op maandag 29 september 2014 20:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Borst is voor iedereen noodzakelijk kwaad, je moet zorgen dat je rug in balans blijft. En dat vergeten de meesten. Borst doen ze op 5 manieren, front delts ook nog op 3 manieren en de achterkant raffelen ze af met 1 of 2 meisjesoefeningen.
Wat doe jij precies voor je chest (clavicular)? Zelf helaas geen toegang tot een paar dubbele kabels voor cable flys.quote:Op maandag 29 september 2014 20:12 schreef RaymondK het volgende:
[..]
JA JA JA.Dat is exact het probleem. Bureau werk...
Shit ray ik moet nu echt die strech vid gaan maken
Haha ja ik probeer wel altijd op die manier te zitten! Maar het sluipt er zo snel in om weer voorovergebogen te zitten. Vandaag nadat ik naar de fysio ben geweest er meer opgelet. Dus proberen met mijn rug naar achteren te blijven zitten en mijn toetsenbord en mijn muis verder naar me toegetrokken ipv naar voren zitten om bij mijn toetsenbord te kunnen.quote:Op maandag 29 september 2014 20:23 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Lol
Idd. Is wel vaak zo.
Maar bureau werk zo als multi beschrijft is ook een grote boosdoener voor een verkeerde houding.
Multiply:
Begin om je rugleuning bewuster te gebruiken. Dus meer tegen die leuning te gaan zitten. Overdreven gezecht lekker patserig je chest open zetten zodat je bovenrug achterover je rugleuning gaat. kin omhoog en zo gaan zitten achter je desk lol
Srs
Als je stoel die functie heeft ( en anders er achter aan dat ie een nieuwe stoelkrijgt) de rugleuning los zetten, en ook de zitting los zetten. Dat ze kunnen kantelen
Overigens wel afwisselen kwa zithouding...
En je monitor zo hoog zetten dat je rechtdoor kijkt en dat je ogen dan op 2/3 van de onderkant van je scherm zitten. Dan ga je vanzelf meer rechtop zittenquote:Op maandag 29 september 2014 20:29 schreef Multiply het volgende:
[..]
Haha ja ik probeer wel altijd op die manier te zitten! Maar het sluipt er zo snel in om weer voorovergebogen te zitten. Vandaag nadat ik naar de fysio ben geweest er meer opgelet. Dus proberen met mijn rug naar achteren te blijven zitten en mijn toetsenbord en mijn muis verder naar me toegetrokken ipv naar voren zitten om bij mijn toetsenbord te kunnen.
Een iets smallere grip pakken, dat haalt een deel van de druk van je schouders. Die komt dan wel op je triceps, dus je kan beter zorgen dat die sterk zijn.quote:Op maandag 29 september 2014 20:31 schreef Snorrenbaard het volgende:
Pff zo irritant dat m'n schouders het eerder begeven dan mijn borst tijdens het bankdrukken..
Als je op het bovenste linkje in mn subscript klikt ga je naar varkensbiefstukje zn blog. Daar staat mn trainingsschema, naar beneden scrollen daar.quote:Op maandag 29 september 2014 20:28 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Wat doe jij precies voor je chest (clavicular)? Zelf helaas geen toegang tot een paar dubbele kabels voor cable flys.
Toch maar een derde pak papier eronder dan.quote:Op maandag 29 september 2014 20:33 schreef RaymondK het volgende:
[..]
En je monitor zo hoog zetten dat je rechtdoor kijkt en dat je ogen dan op 2/3 van de onderkant van je scherm zitten. Dan ga je vanzelf meer rechtop zitten
Thanks. Bovenkant inderdaad ( http://www.exrx.net/Muscles/PectoralisClavicular.html )quote:Op maandag 29 september 2014 20:34 schreef RaymondK het volgende:
Als je op het bovenste linkje in mn subscript klikt ga je naar varkensbiefstukje zn blog. Daar staat mn trainingsschema, naar beneden scrollen daar.
Claviculair betekend bovenkant? Ik geloof niet dat ik specifiek iets voor bovenkant doe eigenlijk. Behalve dan incline of dumbles of oly
Geen idee hoor, las het alleen op internet op een ander forum. Zag staan dat vetten uit zuivel sowieso niet goed zijn. Dat is het moeilijke, 90% van wat ik 'weet' is gebaseerd op uitspraken van onbekende mensen van internetquote:Op maandag 29 september 2014 19:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoezo is volle kwark een no-go?
Lekkerder dan magere kwark en meer kcals dus ideaal in de bulk.
Elliot is zowat alleen maar broscience en zweverig gelul. Halverwege weet hij zelf niet eens meer waar hij het over heeft.quote:Op maandag 29 september 2014 22:01 schreef Snorrenbaard het volgende:
Kijken jullie een beetje bodybuilders op YouTube? Vond Elliot Hulse (strengthcamp) altijd wel vet om te kijken, maar hij is (tijdelijk?) gestopt.
Waarschijnlijk heb je het over verzadigde vetten vs enkelvoudig- en meervoudig-onverzadigde vetten. In melk producten zitten meer verzadigde vetten dan bijvoorbeeld een vette vissoort. Echter hangt dit van de context af. Komt iemand aan, valt hij/zij af of eet die persoon op onderhoud en vele andere factoren spelen daarin een rol.quote:Op maandag 29 september 2014 22:07 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Geen idee hoor, las het alleen op internet op een ander forum. Zag staan dat vetten uit zuivel sowieso niet goed zijn. Dat is het moeilijke, 90% van wat ik 'weet' is gebaseerd op uitspraken van onbekende mensen van internet
Edit: Heb in ieder geval vast 250ML lijnzaadolie besteld via bodyenfitshop.nl (http://www.bodyenfitshop.(...)e/?sqr=lijnzaadolie&) Die zal wel goed zijn toch?
Ga ik morgen lezen! Bedankt. Omdat ik op veel fora heb gelezen dat dit heel goed is als aanvulling, veel goede vetten.quote:Op maandag 29 september 2014 22:48 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je het over verzadigde vetten vs enkelvoudig- en meervoudig-onverzadigde vetten. In melk producten zitten meer verzadigde vetten dan bijvoorbeeld een vette vissoort. Echter hangt dit van de context af. Komt iemand aan, valt hij/zij af of eet die persoon op onderhoud en vele andere factoren spelen daarin een rol.
Ga eens een paar artikels lezen van Lyle McDonald (Ja,dat is echt zijn achternaam). Deze leggen redelijk simpel uit hoe iets werkt. Zijn credo is: Meestal ligt de waarheid in het midden. Hierdoor legt hij het stap voor stap uit van beide kanten en geeft dan een conclusie.
Check: www.bodyrecomposition.com
P.s.
Waarom heb je ervoor gekozen om lijnzaadolie te kopen?
Lijnzaad bevat inderdaad veel omega 3 vetzuren, echter is deze (ALA-)vetzuur niet goed omzetbaar (lees onder de 15%). Dan had je beter visolie kunnen kopen welke rijk zijn aan EPA- en DHA- vetzuren.quote:Op maandag 29 september 2014 23:13 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ga ik morgen lezen! Bedankt. Omdat ik op veel fora heb gelezen dat dit heel goed is als aanvulling, veel goede vetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |