Waarom geen volledige ROM doen? Ik zou gewoon beginnen met negatives en vanuit daar opbouwen, maarja mijn 70KG is niet zo moeilijk om 10 keer omhoog te trekkenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 00:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tips van Ray als ik me niet vergis werken bij mij ook wel goed. Niet je armen volledig strekken bij een pull down of pull up, maar je ellebogen tot iets boven schouderhoogte laten komen en dan tot aan je borst trekken. En kin omhoog, schouders naar achter en borst vooruit zeg maar.
dit is gewoon volledige rom wat Xa1 beschrijft.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 07:19 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Waarom geen volledige ROM doen? Ik zou gewoon beginnen met negatives en vanuit daar opbouwen, maarja mijn 70KG is niet zo moeilijk om 10 keer omhoog te trekken
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:50 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Alles gewoon op roids gooien
Dat kan wel degelijk ja.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dit.
[..]Misschien door de roids. Weet niet of dat kan.
Jeff Seid is ook netjes natty.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 07:30 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
Dat kan wel degelijk ja.
Teelbalkanker komt bij mannen relatief zeer weinig voor, en bij riod users opvallend veel vaker. Daar zijn wel onderzoeken naar gedaan ja
Al geloof ik die Pete wel dat hij gewoon netjes natty is, alleen hij zal het echt weten.
En als hij dus idd nooit iets gebruikt heeft zal hij nu dus kunnen zeggen dat hij het iig. niet aan zichzelf te danken heeft (voor w.b.t. dat)
hoop dat die jongen er verder behalve een snatch van 1 van z'n ballen er niks aan over houd, en z'n testlevels behoud zoals die nu zijn...![]()
![]()
daarom zette ik er op de val reep nog bij "voor wbt dat"quote:Op donderdag 2 oktober 2014 08:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Al die rotzooi die hij tevens naar binnen werkt is ook niet echt kanker-vriendelijk.
Deadlift na squat? Ik zou dat andersom doen. Dan hebben je lats ook even rust voor de pullups.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:10 schreef Beach het volgende:
hoe is dit:
AxBxABx
A
ohp 3x3
squat 3x5
deadlift 1x5
pullups 3xF
B
push press 1xF
frontsquat 3x5
row 3x3
facepulls 3x10
Hmm naja, bij mijn selectie toen telde pull-ups zonder volledig uithangen in ieder geval niet,quote:Op donderdag 2 oktober 2014 07:21 schreef RaymondK het volgende:
[..]
dit is gewoon volledige rom wat Xa1 beschrijft.
alleen als je teveel "uit" je schouders komt rek je en onnodig die rugspieren uit, (uitgerekte spier is geen sterke spier) en je belast je schouders op een slechte manier.
ik heb daar een keer een vid van gemacht die dat hopelijk iets duidelijker beschrijft dan dit heheh. staat in m'n sign, die WOF link
Ik doe altijd Pendley Rows. Veel lekkerder.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:05 schreef stinkie het volgende:
BOR vraagje, is dat vanaf de grond omhoog roeien of ter hoogte van je knie stoppen. Zag dat altijd tot knie (en zo vond ik het een kut oefening). Gisteren tijdens deadlift warm up vanaf de grond gedaan. Stuk makkelijker maar voelde ook stuk intensiever op de plekken waar ik dat verwacht te voelen
Je doet wel een volledige ROM op die manier. Maar dat laatste stuk dat je je armen helemaal strekt verlies je spanning en trek je je schouders in een andere positie. En dat is juist wat je niet wil. Geldt ook voor rows trouwens, maar dan is het wel weer makkelijker om goed te zitten.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 07:19 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Waarom geen volledige ROM doen? Ik zou gewoon beginnen met negatives en vanuit daar opbouwen, maarja mijn 70KG is niet zo moeilijk om 10 keer omhoog te trekken
ja, en door die houding is het heel erg inefficient ook nog eens voor met name je bovenrug.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je doet wel een volledige ROM op die manier. Maar dat laatste stuk dat je je armen helemaal strekt verlies je spanning en trek je je schouders in een andere positie. En dat is juist wat je niet wil. Geldt ook voor rows trouwens, maar dan is het wel weer makkelijker om goed te zitten.
In m'n gym lopen een paar oudere gasten rond die zo zwaar mogelijk alles pakken. Leuk, maar als je dan ziet hoe kromgetrokken die rug en schouders lopen doet dat gewoon bijna pijn om te zien.
De BOR kan je verdelen in 3 versies:quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:05 schreef stinkie het volgende:
BOR vraagje, is dat vanaf de grond omhoog roeien of ter hoogte van je knie stoppen. Zag dat altijd tot knie (en zo vond ik het een kut oefening). Gisteren tijdens deadlift warm up vanaf de grond gedaan. Stuk makkelijker maar voelde ook stuk intensiever op de plekken waar ik dat verwacht te voelen
Als je met een te holle rug een OHP uitvoert span je hoogstwaarschijnlijk je glutes niet (genoeg) aan.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:55 schreef DrParsifal het volgende:
Gisteren schoot het in mijn rug bij het benchen. Blijkbaar holde ik mijn rug. Eerder had ik dit probleem bij de OHP. Bij Squat en DL weet ik dit aardig te voorkomen (ook bolle onderrug trouwens). Voorlopig maar even voorzichtig aan doen met goed aangespannen glutes benchen en zittende OHP of dumbbell press.
Dit.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je met een te holle rug een OHP uitvoert span je hoogstwaarschijnlijk je glutes niet (genoeg) aan.
Hoezo niet?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:40 schreef Snakey het volgende:
En, als je geen competitie bencher bent is het aan te raden niet met een te overdreven holle rug te benchen. Het is niet goed voor je rug namelijk.
First off, this position puts much more pressure on the lower back. When the spine is in extreme extension, the discs and nerves are at a greater risk of injury.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |