abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2011 @ 23:58:52 #1
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_97767827
"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus! :P

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de catabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen :).

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

• Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
• Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
• Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen." :{

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in. :)

[Trainingsmethoden]

Wat krachtsport aangaat zijn er eigenlijk 2 theorieën over training, of beter gezegd; de supercompensatie:

Single factor theory: fatigue (belasting) over 1 workout
Dual factor theory: fatigue over meerdere workouts

In het eerste geval heb je dus een training, waarin een spier belast wordt, waarna hij herstelt en er supercompensatie optreedt. Op dat moment doe je een nieuwe training.
Bij dual factor draait het om fatigue over meerdere trainingen. Je werkt progressief in elke training zodat je je lichaam steeds zwaarder belast (loading). Op het randje van overtraining doe je een deload week (lager volume).

In het bodybuilding is single factor training overweldigend in de meerderheid. Men traint elke spiergroep 1x per week en bouwt zo meer spiermassa op. In de overige krachtsporten (sprinten, gewichtheffen etc) volgt men voornamelijk het dual factor principe.

Elk van beide heeft voor- en nadelen. Het is dus aan jezelf om te bepalen op wat voor manier je traint. Het is niet zo dat je van single factor training alleen gespierd wordt en van dual factor alleen sterk; er zijn genoeg bodybuilders die sterker zijn dan de gemiddelde powerlifter en omgekeerd zijn er genoeg powerlifters die gespierder zijn dan de gemiddelde bodybuilder.
Kortgezegd kan je je training zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt :).

Meer informatie over (met name) dual factor training en/of vragen zijn altijd welkom, google ook eens op “dual factor training” of “fitness fatigue model”.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Sportscholen hebben hiervoor vaak speciale beginnersschema's waarin je elke training je hele lichaam traint. Dit is op zich een redelijke manier om met training in contact te komen, maar ikzelf (LedZep) ben niet zo'n fan van deze methoden omdat ze veel spiergroepen isoleren in plaats van de grote compoundoefeningen (die je de meeste massa opleveren).

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een geheel eigen schema op te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:

quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet. :P

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

• (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
• Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
• Vetten.
Vetten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het lichaam. Zowel verzadigde als onverzadigde vetten kan je zonder problemen (veel) consumeren.
Transvetzuren kan je maar beter wel zo veel mogelijk mijden, deze zijn zeer slecht voor je hart- en bloedvaten en je algemene gestel. Je vindt ze onder andere in koekjes, taart e.d.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Daarvoor geldt gemiddeld genomen een minimum van 500 kcal boven je dagelijkse behoefte. Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme :P).

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en snelle eiwitten zoals whey voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

[Rust]

Rust is de tweede sleutel tot succes. Je spieren groeien na een prikkel (de training) wanneer er ná die prikkel een rustperiode wordt ingelast. Over de lengte van die rust wordt veel geroepen, maar dit is voor ieder persoon verschillend én hangt af van de intensiteit (% van je 1 Rep Max op een lift), het volume (totaal gewicht) van je trainingen én de vraag of je tot failure traint.

Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)

Het hangt dus volledig van je eigen trainingsmethode af hoelang je recupereert, en je zult ook zelf moeten uitvinden wat voor jou de beste manier is.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geldt hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je wordt niet in 1x super gespierd ofzo. :)

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn (Mr.J) persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals Vitamine B en Vitamine C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ;) ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot Vitamine A en Vitamine D. Met vitamine A is overdosering snel mogelijk en gevaarlijk; Voor vitamine D zijn er steeds meer aanwijzingen dat suppletie (bijvoorkeur in D3 vorm) de kans op allerlei ziekten en aandoeningen verkleint). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen. ZMA is hiervoor een veelgebruikt supplement.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.kpn.nl/geem0008//vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Als iemand wilt gaan gebruiken doe dan de moeite jezelf goed in te lezen in de materie, het zijn namelijk medicijnen die je overgedoseerd gaat gebruiken ten behoeve van cosmetische doeleiden.

Hier op GoT is geen ruimte tot educatie op dit punt, ik raad iedereen dan ook aan in deze subsectie goed de sticky topics door te lezen. http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/

Educate yourself before you medicate yourself!

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden. :P
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum:
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten! :7
http://forum.dutchbodybuilding.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje. :)
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ:
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina:
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif:
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels:
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info:
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

Site waar artikelen door diverse mensen worden gepubliceerd:
http://www.t-nation.com

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is! :P

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

FAQ
- Ik wil beginnen: hoe vind ik een goede sportschool?
Let erop dat er een squat rack (niet alleen een Smith Machine), dumbbells tot minimaal 30kg (gevordenen hebben meer nodig) en losse barbells aanwezig zijn.
- Jullie zeggen dat ik ook moet squatten, bankdrukken en deadliften, maar bij mij op de sportschool kan/mag dat niet.
Zeg je abonnement op en zoek een andere sportschool.
- Ik wil graag sneller sterker en breder worden: wat moet ik doen?
Allereerst: leest de OP goed en helemaal door. Verder: post je eet- en trainingsschema, dan kunnen de ervaren mensen hier je persoonlijk advies geven.

Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2010.

#1 Jay Cutler

#2 Phil Health

#3 Branch Warren

En 2 van (volgens kenners ;) ) de beste bodybuilder aller tijden; Arnold Schwarzenegger.

* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd.*

Link naar OP.
Deathlift or Die.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:59:44 #2
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97767867
Laatste tijd gaat dit topic wel kneiter hard ja
kunnen we niet ergens meer pagina''s aanvragen? :P
pi_97768331
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:57 schreef Ethanolic het volgende:
Shit man 2 WO studies, dan voel ik me toch nep met m'n HBO :P
Ik doe er maar 1 hoor, ik studeer alleen in m'n vrije tijd biologie uit eigen initiatief :P
pi_97768503
ik ga volgend jaar ook 2 wo studies doen. maar dat is omdat ik mijn eerste jaar niet haal en er volgend jaar maar 3 vakken bij hoef te pakken om een extra p binnen te slepen.
pi_97770616
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:59 schreef ukga het volgende:
Laatste tijd gaat dit topic wel kneiter hard ja
kunnen we niet ergens meer pagina''s aanvragen? :P
De zomer komt er weer aan he :')
  maandag 6 juni 2011 @ 01:06:46 #6
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97770690
Toch meer een groep vaste posters dan heel veel zomercurlers heb ik het idee.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 6 juni 2011 @ 01:37:23 #7
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_97771623
Leuke tip voor BB'ers:

Als je getailleerde overhemd wat strak wordt door de groeiende pecs, kun je het knoopje ter hoogte van je borst iets verder naar de buitenkant zetten. Scheelt een hoop qua comfort en je voorkomt ook nog eens dat je overhemd spontaan openknapt :')

Overigens wordt het hier winter ;(
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 6 juni 2011 @ 06:44:53 #8
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97774269
Gaat hard.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_97774397
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 01:06 schreef seto het volgende:
Toch meer een groep vaste posters dan heel veel zomercurlers heb ik het idee.
Ik kom hier pas net kijken, lekker een jaar lang goed groeien en volgende zomer er mooi bijstaan.

Overigens is brood met pindakaas kut 's morgens. Krijg het alleen weg met een liter water. :')
  maandag 6 juni 2011 @ 08:18:52 #10
253447 Ethanolic
pi_97774947
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 00:08 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ik doe er maar 1 hoor, ik studeer alleen in m'n vrije tijd biologie uit eigen initiatief :P
Uit eigen initiatief studeren, heb je dan niet vaak van laat maar? En werk je veel ernaast?
Had al geen zin om m'n vaarbewijs I en II te halen naast m'n studie :P
Deathlift or Die.
  maandag 6 juni 2011 @ 08:19:32 #11
253447 Ethanolic
pi_97774950
quote:
6s.gif Op maandag 6 juni 2011 07:17 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik kom hier pas net kijken, lekker een jaar lang goed groeien en volgende zomer er mooi bijstaan.

Overigens is brood met pindakaas kut 's morgens. Krijg het alleen weg met een liter water. :')
Brood met pindakaas :9~ daar zou ik echt niet zonder kunnen leven.
Deathlift or Die.
pi_97775676
quote:
6s.gif Op maandag 6 juni 2011 07:17 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Je moet ook calve met stukjes noot nemen! Of heb je zo'n natuurlijke, gezonde derrie?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_97776588
Hallo allemaal,

Ik volg dit topic (gaat erger hard inderdaad.) al een tijdje en dacht dat ik toch maar eens moet registreren, want ik ben zelf ook al een tijdje bezig met BB. Ik ga zelf 3 keer per week naar de sportschool.

Ik heb nog een mooie tip voor mensen met een iPad / iPhone, namelijk iMuscle, dat is app waarop je op een willekeurige spier kunt drukken en dan krijg je automatisch welke oefeningen daarvoor kunt doen. Ook kun je er allerlei gegeven in bijhouden, ideaal vind ik zelf!
  maandag 6 juni 2011 @ 11:18:48 #14
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97778672
Wat ik me eigenlijk afvraag is wie er hier een GOEDE warmup doet voor zijn training. En dan heb ik het niet over laf een beetje op de hometrainer zitten ofzo voor 10 minuten maar echt een goede warmup waar je je hele lichaam klaar maakt om te trainen.

en natuurlijk wat je dan precies doet

Ik merk namelijk ook in mijn gym dat de meeste meteen onder de gewichten springen wat niet echt een goed idee is.
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_97778697
Heeft weinig tot geen nut, net als uitgebreid stretchen.

Twee lichte setjes om mee te beginnen en klaar.
  maandag 6 juni 2011 @ 11:25:58 #16
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97778905
Een warmup heeft geen zin? Je weet dat je met een goede warmup je gewrichten, banden en spieren aardig spaart voor later toch?

Ik ben alleen al 20 minuten bezig met mn warmup, mn core temperatuur verhogen, actief warmup, beetje stretchen en mn CNS activeren voor ik uberhaupt een gewicht aanraak. Een jaar of 2 geleden mee begonnen en had dat veel eerder moeten doen.
Luck is for losers
  maandag 6 juni 2011 @ 11:27:57 #17
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_97778978
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:57 schreef Unknown123 het volgende:

Ik heb nog een mooie tip voor mensen met een iPad / iPhone, namelijk iMuscle, dat is app waarop je op een willekeurige spier kunt drukken en dan krijg je automatisch welke oefeningen daarvoor kunt doen. Ook kun je er allerlei gegeven in bijhouden, ideaal vind ik zelf!
Ik kan geen iMuscle vinden? Heet het niet anders?

Lama, heb hem al :)
Confidence through competence
pi_97779024
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:25 schreef kidkash19 het volgende:
Een warmup heeft geen zin? Je weet dat je met een goede warmup je gewrichten, banden en spieren aardig spaart voor later toch?
Voor mij persoonlijk voegt het niks toe, laat ik het zo zeggen.
  maandag 6 juni 2011 @ 11:31:26 #19
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97779111
Dan doe je geen goede warmup, met een goede warmup kan je serieus grotere gewichten neerzetten en je hebt minder spierpijn + dat het je van allerlei vervelende klachten kan besparen veel later in je leven.

Ik verbaas me er gewoon over dat 90% meteen onder de gewichten springt, al zijn het lichtere gewichten als " Warmup" het is nog steeds iets waar je lichaam niet klaar voor is.
Luck is for losers
pi_97779370
ik vind het opzich al een raar idee, je in gaan spannen voordat er een grotere inspanning komt. je hebt het zelf altijd over dingen waarvoor het menselijk lichaam gemaakt is(sprinten/geen zuivel), dit lijkt me er niet een van. je ziet toch geen enkel dier ff een warming up doen voordat ze gaan jagen of een dergelijke inspanning leven?

bovendien voegt het voor mij ook weinig toe inderdaad.
  maandag 6 juni 2011 @ 11:56:15 #21
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97779890
Klopt maar je mag van mij best een aantal sprintjes trekken zonder warm up hoor, kijken hoe je hamstrings dat vinden ;) Samenstelling van de spieren is natuurlijk heel wat anders in die dieren.

Ik vind het een raar idee dat je koud begint aan een inspanning met zware gewichten in je handen waar je spieren toch echt een klap van krijgen zonder dat ze voorbereid zijn .

Waarom moet iets altijd meteen iets toevoegen trouwens? Misschien heeft het wel veel meer nut op de langere termijn dan de korte termijn maar goed zoals al meerdere malen duidelijk is geworden is dat ik (en mijn trainingsmaatjes) toch een beetje de vreemde eend in de bijt zijn , ach zolang de resultaten voor zich spreken ben ik tevreden :)
Luck is for losers
pi_97780039
ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt, ik laat je het alleen vanuit een ander perspectief zien.
pi_97780621
Gewoon beetje rekken, 20 pushups en GO.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_97781323
Voor squat en DL goed opwarmen met 3/4 sets waarbij je het gewicht steeds opbouwt. Altijd afdoende. Anders 2/3 lichte setjes high rep.
  maandag 6 juni 2011 @ 12:42:50 #25
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97781508
:D Kom ik met mn Prison Squats, Jumping Jacks, Kneelifts, Heelkicks, Jumps, Stretches, Foamrolling, Active Stretch met elastiek, Mountain Climbers, pushups etc etc
Luck is for losers
  maandag 6 juni 2011 @ 12:46:17 #26
264234 nexusje
Ik shine als lipgloss
pi_97781623
Vraagje, waar kan ik online de beste whey vinden qua prijs/kwaliteits verhoudingen?
  maandag 6 juni 2011 @ 12:51:22 #27
253447 Ethanolic
pi_97781779
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:42 schreef kidkash19 het volgende:
:D Kom ik met mn Prison Squats, Jumping Jacks, Kneelifts, Heelkicks, Jumps, Stretches, Foamrolling, Active Stretch met elastiek, Mountain Climbers, pushups etc etc
Voor benentraining doe ik Mountain Climbers. (mensen kijken je raar aan :P )
Voor borsttraining doe ik opdrukken.
Voor rugtraining doe ik chin-ups en low weight DLs.
Deathlift or Die.
pi_97781824
chins zijn toch geen warming up?
  maandag 6 juni 2011 @ 12:55:09 #29
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97781900
Lijkt mij ook niet
Luck is for losers
pi_97781966
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:18 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Uit eigen initiatief studeren, heb je dan niet vaak van laat maar? En werk je veel ernaast?
Had al geen zin om m'n vaarbewijs I en II te halen naast m'n studie :P
Als je het vakgebied interessant vindt scheelt dat een hoop. Werk ernaast in principe niet veel, volg ook weinig college's van m'n eigen studie (vrijwel geen), studeer dus alleen voor de tentamens.
pi_97782347
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:52 schreef Agentperry het volgende:
chins zijn toch geen warming up?
Dan is je warmup al een halve workout op zich. :P
  maandag 6 juni 2011 @ 13:17:37 #32
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_97782578
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:46 schreef nexusje het volgende:
Vraagje, waar kan ik online de beste whey vinden qua prijs/kwaliteits verhoudingen?
xxl nutricion is altijd erg goed aangeschreven.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_97782903
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:25 schreef kidkash19 het volgende:

Ik ben alleen al 20 minuten bezig met mn warmup, mn core temperatuur verhogen, actief warmup, beetje stretchen en mn CNS activeren voor ik uberhaupt een gewicht aanraak. Een jaar of 2 geleden mee begonnen en had dat veel eerder moeten doen.
Als ik begin met een LB lift (3 vd 4 x), dan doe ik enkele oefeningen die ik heb van Defranco.
Wat rekken en strekken, wat rollen op de mat, beetje rondspringen. Daarnaast nog lichte overhead squats. Iets over 10 minuten.

UB is een grote set op lat pull downs, licht gewicht, 40 herhalingen. Daarna bijna altijd medium overhead presses met dumbels. Eerste van Dave Tate, tweede van die kale bb'er op t-nation (ben ff z'n naam kwijt).

Geen warmingup is idd dom, en iedereen die serieus is met zware gewichten komt hier vroeger (of later) op terug.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_97782968
Christian Thibaudeau?
pi_97782986
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:30 schreef DjMark het volgende:
Christian Thibaudeau?
si!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  maandag 6 juni 2011 @ 13:33:36 #36
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97783088
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:28 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Als ik begin met een LB lift (3 vd 4 x), dan doe ik enkele oefeningen die ik heb van Defranco.
Wat rekken en strekken, wat rollen op de mat, beetje rondspringen. Daarnaast nog lichte overhead squats. Iets over 10 minuten.

UB is een grote set op lat pull downs, licht gewicht, 40 herhalingen. Daarna bijna altijd medium overhead presses met dumbels. Eerste van Dave Tate, tweede van die kale bb'er op t-nation (ben ff z'n naam kwijt).

Geen warmingup is idd dom, en iedereen die serieus is met zware gewichten komt hier vroeger (of later) op terug.
Aaaaaaah! Eindelijk! Nog iemand die traint volgens DeFranco, nu voel ik mij al een stuk minder vreemd :P
Luck is for losers
pi_97783910
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:28 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Het doel van een warming up is om de haarvaten naar de spieren open te zetten, voor een grotere bloedtoevoer naar de spier. Bij een zware workout stijgt de toevoer van bloed naar de spieren van 15-20% naar 80-85%, en wordt er i.p.v. 5 liter bloed per minuut, 25 liter bloed per minuut rondgepompt (belangrijk voor aanvoer van O2 en afvoer van melkzuur en CO2). Dit wordt al bewerkstelligt door slechts enkele setjes te doen met slechts enkele herhalingen met een degelijk gewicht. Daarnaast is het bedoeld om het zenuwstelsel voor te bereiden op de workout. Gezien ATP in 1 seconde op is, en de buffer van fosfaatcreatine in de enkele seconden daarna, moet dit snel worden hervuld uit een andere energiebron, de glycogeen depot in de spieren zelf. Het somatische zenuwstelsel zorgt voor de stimulering van de glycogeen afbraak, wat de energie levert, vele herhalingen met een lichtgewicht doen een veel kleiner beroep op glycogeen afbraak (wat sneller ATP zal aanvullen) en een hoger beroep op plasma NEFA, dit is niet wat je wilt aanspreken wanneer je je daadwerkelijke werksets wilt doen. Een goede warm-up voor een anaerobe workout (wat wij dus doen), gericht op hypertrofie, bestaat dus uit meerdere setjes met weinig herhalingen, met een opbouwend gewicht gericht op de daadwerkelijke workset.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:58:01 #38
55709 Stereotomy
pi_97783944
Te wetenschappelijk :{w
pi_97784577
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:56 schreef Diabox het volgende:

[..]

Het doel van een warming up is om de haarvaten naar de spieren open te zetten, voor een grotere bloedtoevoer naar de spier. Bij een zware workout stijgt de toevoer van bloed naar de spieren van 15-20% naar 80-85%, en wordt er i.p.v. 5 liter bloed per minuut, 25 liter bloed per minuut rondgepompt (belangrijk voor aanvoer van O2 en afvoer van melkzuur en CO2). Dit wordt al bewerkstelligt door slechts enkele setjes te doen met slechts enkele herhalingen met een degelijk gewicht. Daarnaast is het bedoeld om het zenuwstelsel voor te bereiden op de workout. Gezien ATP in 1 seconde op is, en de buffer van fosfaatcreatine in de enkele seconden daarna, moet dit snel worden hervuld uit een andere energiebron, de glycogeen depot in de spieren zelf. Het somatische zenuwstelsel zorgt voor de stimulering van de glycogeen afbraak, wat de energie levert, vele herhalingen met een lichtgewicht doen een veel kleiner beroep op glycogeen afbraak (wat sneller ATP zal aanvullen) en een hoger beroep op plasma NEFA, dit is niet wat je wilt aanspreken wanneer je je daadwerkelijke werksets wilt doen. Een goede warm-up voor een anaerobe workout (wat wij dus doen), gericht op hypertrofie, bestaat dus uit meerdere setjes met weinig herhalingen, met een opbouwend gewicht gericht op de daadwerkelijke workset.
wat ik dus niet doe.

Verder kan je dit soort stukken plaatsen zoveel je wil, maar als grote coaches zoals tate, defranco en die thibs het doen interesseert het mij echt geen ene snars wat eoa raar stukje aldanniet beweert...
pi_97784684
Wat doe jij dan precies?

En er zijn ook grote coaches die het doen zoals ik net beschreef, je punt?

Wat is er overigens raar aan wat ik schreef?
pi_97784842
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:15 schreef Diabox het volgende:
Wat doe jij dan precies?
En er zijn ook grote coaches die het doen zoals ik net beschreef, je punt?
Doelend op mijn training? Puur performance. KT in mix met OLY en bw. Spieren groter maken is nog niet doel nummer 5 op mijn lijst.
Doelend op warming up? zoals Defranco. LB.
Namen van elke specifieke oefening haal ik alleen maar door elkaar.

Denk dat bovenstaande coaches wel as big they come zijn eigenlijk. Mijn punt lijkt me dan ook meer dan logisch.

[ Bericht 10% gewijzigd door mister_popcorn op 06-06-2011 14:22:04 (slecht lezen) ]
pi_97784870
Ik bedoel waar train jij dan gericht op.

Edit:
KT dus, dan is het voorbereiden van je zenuwstelsel nog belangrijker.

Edit2:
Grappig hoe Christian Thibadudeau hetzelfde doet als dat ik zei:
quote:
I never said that!!! I never do long warm-up sets... ever.

In fact, I don't do warm-ups at all.

I do 'feel sets' or 'practice sets'. Basically I start my ramping/work sets at 50-60% of my max. Any set before that is considered a feel set, to gradually get used to the weight. I normally do these for sets of 1 to 5 reps starting with around 20-30% and working up toward my first work set. You want as little fatigue as possible.
quote:
Een goede warm-up voor een anaerobe workout (wat wij dus doen), gericht op hypertrofie, bestaat dus uit meerdere setjes met weinig herhalingen, met een opbouwend gewicht gericht op de daadwerkelijke workset.

[ Bericht 43% gewijzigd door Diabox op 06-06-2011 14:30:50 ]
pi_97785258
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:20 schreef Diabox het volgende:

Edit:
Precies, en je maakt mij niet wijs dat enkele setjes licht squatten daarom voldoende zijn.
Verder: zie o'head squats en enkele explosieve bewegingen bij defranco.

Daarnaast heb ik, zoals eerder gezegd, echt helemaal niets aan zo'n stukje. Als bijzonder grote namen het zo doen zal er wel iets goeds aan zijn, I assume.
pi_97785464
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:20 schreef Diabox het volgende:

Edit:

Edit2:
Grappig hoe Christian Thibadudeau hetzelfde doet als dat ik zei:

[..]

[..]

Lees nou maar even goed. Volgens welke principes train ik mijn LB, en warm ik mijzelf op?
Enkele medium setjes dumbel presses voor een enkele echte UB dag heb ik van thib.
pi_97785467
quote:

[..]

strong words brah
pi_97785624
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:35 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Lees nou maar even goed. Volgens welke principes train ik mijn LB, en warm ik mijzelf op?
Enkele medium setjes dumbel presses voor een enkele echte UB dag heb ik van thib.
Waarom zou je warm-ups van verschillende mensen door elkaar heen doen? En is Christian Thibadudeau geen grote naam in jou ogen? Die heeft volgens mij tenminste nog 'n opleiding in deze richting, Joe Defranco niet.
pi_97785717
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:31 schreef kidkash19 het volgende:
minder spierpijn
Hebben jullie na een tijdje trainen echt nog last van spierpijn? Ik heb dat alleen als ik een week of langer niet getraind heb en dan weer met ijzer ga spelen. Ik kan niet zeggen dat ik mezelf niet afmat of dat ik lichte gewichten pak...
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_97786132
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:38 schreef Diabox het volgende:

[..]

Waarom zou je warm-ups van verschillende mensen door elkaar heen doen? En is Christian Thibadudeau geen grote naam in jou ogen? Die heeft volgens mij tenminste nog 'n opleiding in deze richting, Joe Defranco niet.
omdat mijn ub dagen veel minder intensief zijn dan lb dagen? Minder opwarming nodig?
en kijk maar wie wat traint. thib voornamelijk bb'ers, defranco atheleten.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:54:55 #49
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97786428
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:38 schreef Diabox het volgende:

[..]

_O- Nee Joe DeFranco heeft geen opleiding nee maar heb je gezien wat voor clienten hij heeft, waar hij mee begonnen is en waar hij nu zit? Heb je gezien welke gasten er elk jaar terug komen? Sorry maar dan doe je gewoon iets goeds, deze man heeft in zijn eentje ervoor gezorgd dat de NFL Combine de regels moest aanpassen op hun drills omdat zijn atleten er bizar op presteerden.

Dat zegt mij vele malen meer dan een opleiding en een papiertje

Ik zit in hetzelfde schuitje, spiermassa creeeren is redelijk secundair al is het een mooie bijzaak natuurlijk.
Luck is for losers
pi_97786484
Christian Thibaudeau zit toch voornamelijk in de hoek van strongmen? Maar buiten dat, als een bepaalde workout (zogezegd) minder intensief zou zijn dan 'n ander, waarom zou je dan een andere warming-up willen toepassen, terwijl de workouts dezelfde doelen hebben en ook uit eenzelfde soort belasting bestaan voor je lichaam?

Je kan wel klakkeloos dingen overnemen van specifieke mensen die jou liggen, maar je zou ook zelf wat research kunnen doen, kijken wat in overeenstemming is met jouw opgedane kennis, en deze vervolgens in de praktijk toepassen. Mijn 'rare' tekstje is dan ook slechts 'n opsomming van feiten, waaruit je vervolgens zelfs conclusies kan trekken en iets kan bedenken.

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:54 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

_O- Nee Joe DeFranco heeft geen opleiding nee maar heb je gezien wat voor clienten hij heeft, waar hij mee begonnen is en waar hij nu zit? Heb je gezien welke gasten er elk jaar terug komen? Sorry maar dan doe je gewoon iets goeds, deze man heeft in zijn eentje ervoor gezorgd dat de NFL Combine de regels moest aanpassen op hun drills omdat zijn atleten er bizar op presteerden.

Dat zegt mij vele malen meer dan een opleiding en een papiertje

Ik zit in hetzelfde schuitje, spiermassa creeeren is redelijk secundair al is het een mooie bijzaak natuurlijk.
Ja zzz, Bill Llewellyn heeft ook artikelen geschreven voor duizenden sites terwijl ie zich herhaaldelijk schuldig heeft gemaakt van assumpties die nadien makkelijk te weerleggen waren. Neemt niet weg dat ie succesvoller is dan vrijwel iedereen in dat hoekje.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:57:40 #51
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97786571
Ik heb gewoon 1 standaard warming up waar ik mn hele lichaam opwarm en klaar maak voor de inspanning die eraan zit te komen. Ik gebruik geen machines (of in ieder geval erg weinig) dus mijn hele lichaam moet voorbereid zijn.

My Warm Up is your Workout denk ik altijd maar :P

quote:
Ja zzz, Bill Llewellyn heeft ook artikelen geschreven voor duizenden sites terwijl ie zich herhaaldelijk schuldig heeft gemaakt van assumpties die nadien makkelijk te weerleggen waren. Neemt niet weg dat ie succesvoller is dan vrijwel iedereen in dat hoekje
.

En dat is het dus, DeFranco schrijft amper artikelen, ja af en toe iets op zijn site. Hij heeft wat dingetjes uitgebracht (Build like a Badass, Amped Warmup) die hij in zn eigen gym gebruikt. Laat af en toe een Youtube video zien van wat zijn atleten doen en dat is het.
Ik heb zijn Built Like a Badass manual en dat is een simpel 12-weken programma maar je gaat kapot en je maakt meer vooruitgang dan menig bodybuilder.

Het funeste van dit wereldje is dat iedere boerenlul een artikeltje kan schrijven en het de wereld in kan brengen, daarom kijk ik liever naar de mensen die aantoonbaar resultaat hebben laten zien bij hun clienten en dat zijn de bovengenoemde namen toch echt wel. Hoe ze het doen en met welke middelen moet je dan maar zelf filteren :)

[ Bericht 24% gewijzigd door kidkash19 op 06-06-2011 15:06:43 ]
Luck is for losers
pi_97787119
Als ik overigens bij Joe Defranco z'n clienten kijk zie ik geen enkele bodybuilder, powerlifter of strongman ertussen zitten. Dan zou ik eerder iets aannemen voor ons doeleinde van Christian Thibaudeau die op z'n site heeft staan
quote:
Thibaudeau (pronounced Tee-Bow-Doh) is yet another French Canadian phenom in the strength and conditioning community. He's successfully trained a wide array of athletes from Olympic lifters and strongmen to hockey players and figure skaters.
Maar goed, zelf doe ik liever m'n eigen research, kijk ik vervolgens wat anderen doen (en met name waarom, zonder onderbouwing hecht ik er weinig waarde aan), en kijk ik hoe het voor mij werkt. Vooral dat laatste is natuurlijk belangrijk. :)
pi_97787227
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:56 schreef Diabox het volgende:
Christian Thibaudeau zit toch voornamelijk in de hoek van strongmen? Maar buiten dat, als een bepaalde workout (zogezegd) minder intensief zou zijn dan 'n ander, waarom zou je dan een andere warming-up willen toepassen, terwijl de workouts dezelfde doelen hebben en ook uit eenzelfde soort belasting bestaan voor je lichaam?

Je kan wel klakkeloos dingen overnemen van specifieke mensen die jou liggen, maar je zou ook zelf wat research kunnen doen, kijken wat in overeenstemming is met jouw opgedane kennis, en deze vervolgens in de praktijk toepassen. Mijn 'rare' tekstje is dan ook slechts 'n opsomming van feiten, waaruit je vervolgens zelfs conclusies kan trekken en iets kan bedenken.
Was vroeger een olympisch gewichtheffer, nu een bb'ert met een clientele dat volgens mij voornamelijk op het estethische is gericht.

Daarnaast, ik ga het wiel niet opnieuw uitvinden. Ben er niet fulltime mee bezig, heb ik ook geen tijd voor. Van wie is die tekst die je net plaatste?
Vertrouw op iemand die zich bewezen heeft met echte klanten en resultaten.

En op zich lijkt het mij logisch dat niet beide trainingen (lb vs ub) dezelfde soort belasting hebben. Daarom ook twee verschillende warming upjes. Op de vrijdagavond na de deadlift sessie doet na het einde van de training alles na een minuut of 90 pijn, terwijl een ub sessie niet zo veel stress achterlaat.
pi_97787263
Welk stukje tekst precies?

En soort belasting != intensiteit belasting.
  maandag 6 juni 2011 @ 15:20:23 #55
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97787424
quote:
Als ik overigens bij Joe Defranco z'n clienten kijk zie ik geen enkele bodybuilder, powerlifter of strongman ertussen zitten. Dan zou ik eerder iets aannemen voor ons doeleinde van Christian Thibaudeau die op z'n site heeft staan
Hij traint ook geen bodybuilders, Powerlifters of Strongman. Al komen bepaalde onderdelen uit die disciplines wel elke keer terug (lees zijn Westside 4 Skinny Bastards maar eens).
Hij traint atleten, Footballspelers, Honkballers, MMA Fighters, Sprinters etc. Van jong tot oud, toevallig vorige week een filmpje op Youtube gezet van een 17 (!) jarige client van hem die 475 LBS Squat.
Ik blijf erbij dat het bodybuild idee van trainen voor ons als "Amateurs" toch iets te hoog gegrepen is en dat je meer als atleet moet trainen. Kijk het is leuk 1 bonk spieren te zijn maar als je nog geen 10 meter kan sprinten is dat toch een beetje jammer :P
Luck is for losers
pi_97787451
Ik twijfel ook niet aan de resultaten van z'n clienten hoor! Zeer zeker niet, succesvol wordt je nog steeds niet zomaar met 'n vlotte babbel. Neemt niet weg dat ik het oneens kan zijn met sommige dingen. :)
pi_97787610
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:15 schreef Diabox het volgende:
Welk stukje tekst precies?

En soort belasting != intensiteit belasting.
je eerste.

En over je bovenstaande vergelijking kunnen we discussiëren, maar ga weer aan het werk.
pi_97787661
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:25 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

je eerste.

En over je bovenstaande vergelijking kunnen we discussiëren, maar ga weer aan het werk.
Die waarbij ik het doel van een warming-up beschreef? Van mezelf.
pi_97787854
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:26 schreef Diabox het volgende:

[..]

Die waarbij ik het doel van een warming-up beschreef? Van mezelf.
nou ja, dan voor wat het waard is, wat zijn je stats, en waarvoor train je?
pi_97787947
Ik train voornamelijk voor mezelf ( :) ), maar je doelt waarschijnlijk op iets anders. Gewoon bodybuilding, ben op het moment rond de 100kg, 1m94, vetpercentage weet ik niet precies, moet maar weer eens meten, want nader het einde van m'n cut.
  maandag 6 juni 2011 @ 15:35:15 #61
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97787981
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:31 schreef kidkash19 het volgende:
Dan doe je geen goede warmup, met een goede warmup kan je serieus grotere gewichten neerzetten en je hebt minder spierpijn + dat het je van allerlei vervelende klachten kan besparen veel later in je leven.

Ik verbaas me er gewoon over dat 90% meteen onder de gewichten springt, al zijn het lichtere gewichten als " Warmup" het is nog steeds iets waar je lichaam niet klaar voor is.
Als ik geen warming up doe wordt het helemaal niks.

Gewoon heel ff hardlopen en daarna wat rek- en strekoefeningen en met 2/3 kg dumbells de biceps/triceps/schouders/borst opwarmen en dan ff heel licht benen. In totaal 10 min. mee bezig of zo.
  maandag 6 juni 2011 @ 16:55:04 #62
77130 star_gazer
pi_97791998
Ik combineer mijn warming up altijd met stretches die ik nodig heb voor mijn postuur (bekken is wat naar voren gekanteld). Hip flexor stretches (butterfly stretch + deep lunge), pec stretch (doorway stretch), een stretch voor mijn linker glute en daarnaast wat gerichte stretches voor de training van de dag.

Je ziet ze er bij hoor. Komen de zaal binnen en hangen binnen 10 seconden in de gewichten. Kwestie van tijd voor ze wat scheuren, stelletje idioten 8)7
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 6 juni 2011 @ 17:00:00 #63
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97792227
Ik doe altijd 30 min cardio alvorens de gewichten + ik fiets nog naar de sportschool á 20 minuten ook.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97792698
30 min cardio voor het trainen is veel te lang

quote:
Een goede warm-up voor een anaerobe workout (wat wij dus doen), gericht op hypertrofie, bestaat dus uit meerdere setjes met weinig herhalingen, met een opbouwend gewicht gericht op de daadwerkelijke workset.
Werkt voor mij iig prima. :)

Zie wel 's van die mannetjes met 2kg dumbbells versneld allerlei oefeningen achter elkaar doen... is imo meer aerobics en voegt niks toe aan je workout. Gewoon goed opwarmen met een paar lichtere setjes.

[ Bericht 47% gewijzigd door 16meter op 06-06-2011 17:25:26 ]
  maandag 6 juni 2011 @ 17:25:25 #65
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97793491
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:08 schreef 16meter het volgende:
30 min cardio voor het trainen is veel te lang

[..]

Werkt voor mij iig prima. :)

Zie wel 's van die mannetjes met 2kg dumbbells versneld allerlei oefeningen achter elkaar doen.. en daarna nog niet hun eigen bw kunnen liften. ;) Imo zonde van je tijd, zulke gekheid.
Ik doe het ivm schema. :) Toch bedankt. VP nog te hoog namelijk.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97793508
Waarom doe je je cardio niet na KT?
  maandag 6 juni 2011 @ 17:27:47 #67
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97793625
Oeps even beter uitgelegd:
Naar sportschool fietsen = 20 min
Wup: 30 min fietsen, zwaar parcours op hoog niveau
KT.

Eind dec+ 30 min cardio na KT. Dus voor KT 30 min en ná KT 30 min.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  maandag 6 juni 2011 @ 17:42:24 #68
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97794404
Als je het voor het vetverlies doet kan je het beter na KT doen, nu houd je alleen maar minder energie over voor KT.
Seto is zo ene baas he
  maandag 6 juni 2011 @ 17:45:22 #69
344855 Apenzoon
Van eindbaas naar eindaap.
pi_97794550
Ik ben erg klein voor mijn leeftijd en ik denk dat ik ondertussen bijna uitgegroeid ben. :'( Maar ik ben niet alleen klein maar ook erg iel. Opzich zou ik wel graag wat spiermassa erbij willen hebben. Maar ik vraag me dus af of ik daarvoor alleen meer moet gaan eten (want ik eet over het algemeen vrij weinig, maar als ik veel eet of slecht eet kom ik ook niks aan) of echt gaan trainen?
groetjens mij
pi_97794638
Voor spiermassa moet je trainen, tenzij je altijd onder je onderhoud gegeten heb zul je geen spiermassa winnen door simpelweg goed te gaan eten
pi_97794769
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:45 schreef Apenzoon het volgende:
Ik ben erg klein voor mijn leeftijd en ik denk dat ik ondertussen bijna uitgegroeid ben. :'( Maar ik ben niet alleen klein maar ook erg iel. Opzich zou ik wel graag wat spiermassa erbij willen hebben. Maar ik vraag me dus af of ik daarvoor alleen meer moet gaan eten (want ik eet over het algemeen vrij weinig, maar als ik veel eet of slecht eet kom ik ook niks aan) of echt gaan trainen?
beide.
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  maandag 6 juni 2011 @ 17:51:08 #72
344855 Apenzoon
pi_97794809
En dan echt zo'n trainingschema etc. of zullen een paar keer oefeningen 's ochtends ook effect hebben? Ik hoef echt niet keibreed te worden ofzo, maar gewoon iets meer massa etc.
groetjens mij
  maandag 6 juni 2011 @ 17:54:06 #73
55709 Stereotomy
pi_97794932
Ja, daarom vind ik begrijpen waarom iets fundamenteel werkt een betere methode dan één iemand volgen die voordoet waarom het bij hem (en/of) z'n klanten werkt. Die gasten posten natuurlijk alleen hun beste klanten als reclame voor henzelf.
  maandag 6 juni 2011 @ 17:54:37 #74
55709 Stereotomy
pi_97794953
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:51 schreef Apenzoon het volgende:
En dan echt zo'n trainingschema etc. of zullen een paar keer oefeningen 's ochtends ook effect hebben? Ik hoef echt niet keibreed te worden ofzo, maar gewoon iets meer massa etc.
Werken zul je
  maandag 6 juni 2011 @ 17:56:51 #75
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97795057
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:42 schreef seto het volgende:
Als je het voor het vetverlies doet kan je het beter na KT doen, nu houd je alleen maar minder energie over voor KT.
Ik maak altijd mijn setjes goed vol ik sport 1.5 uur. Dus 1 uur KT. Ik vind het juist lekker die 30 min cardio ik ga iig niet koud beginnen. 1x gedaan: nooit weer. :)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  maandag 6 juni 2011 @ 17:57:23 #76
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97795079
quote:
Hier doe je me nu een beetje aan denken:

Seto is zo ene baas he
  maandag 6 juni 2011 @ 18:00:09 #77
253447 Ethanolic
pi_97795211
quote:
12s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:57 schreef seto het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vind die 2 rechter chicks nou niet bepaald een lekker lichaam hebben.
Deathlift or Die.
pi_97795250
quote:

gewoon 1 maandje on dat dere cell tech gaan.
  maandag 6 juni 2011 @ 18:09:45 #79
344855 Apenzoon
pi_97795635
quote:
12s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:57 schreef seto het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo bedoel ik het niet eigenlijk, ik bedoelde meer dat ik niet streef naar massive spieren oid, maar gewoon naar iets breder te zijn. Verder weet ik er vrij weinig vanaf, dus het kan zijn dat ik domme dingen zeg. :P
groetjens mij
pi_97795790
quote:
Je wordt niet zomaar 'keibreed', als ielig ventje zul je voor elke kg massa hard moeten werken. Wees maar niet bang dat je te groot wordt. ;)

Wat oefeningen thuis zullen weinig/geen effect hebben. Tenzij je een complete home gym hebt staan. Het is beter om een goede gym op te zoeken en met een degelijk training- en voedingschema aan de slag te gaan. Je wilt zo snel mogelijk resultaat neem ik aan?
  maandag 6 juni 2011 @ 18:14:03 #81
253447 Ethanolic
pi_97795814
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:00 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

gewoon 1 maandje on dat dere cell tech gaan.
Hiermee maakte ik de gains van mijn leven!1
Deathlift or Die.
pi_97795909
quote:
Al wil je 1kg gainen.. je zal toch echt hetzelfde moeten doen als iemand die 20kg wilt gainen.
Goed veel eten en hard trainen.

Het is niet zo dat wanneer je maar weinig wilt gainen je ook minder je best hoeft te doen.
Je stopt alleen eerder met steeds meer eten/ hogere gewicht enz..

Dit hoor je trouwens bij vrouwen ook vaak.. ja ik wil alleen wat strakker worden.
Ja lekker boeiend, je moet gewoon even hard werken...
Alleen dus wat korter, marja als je het wilt behouden is het vaak wel nodig om te blijven trainen en sowieso niet minder eten daarna.
  maandag 6 juni 2011 @ 18:17:20 #83
344855 Apenzoon
pi_97795946
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:13 schreef 16meter het volgende:

[..]

Je wordt niet zomaar 'keibreed', als ielig ventje zul je voor elke kg massa hard moeten werken. Wees maar niet bang dat je te groot wordt. ;)

Wat oefeningen thuis zullen weinig/geen effect hebben. Het is beter om met een degelijk training- en voedingschema een de slag te gaan. Je wilt zo snel mogelijk resultaat neem ik aan?
Ja, uiteindelijk hoe sneller hoe beter. Ik ben alleen bang dat ik een echt training/voeding schema niet ga/kan volhouden, want ik weet van mezelf dat ik niet echt een erge volhouder ben en ik heb nooit eerder ook maar een beetje getrained, al wil ik het wel graag proberen eigenlijk. Maar als je op internet zoekt vind ik al gauw 100den van die schema's etc.
groetjens mij
pi_97795982
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:00 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik vind die 2 rechter chicks nou niet bepaald een lekker lichaam hebben.
Ze zijn misschien wat droog.. paar kg vet erbij :)
Sowieso zal dit bij vrouwen al niet zo snel gebeuren.. om dat resultaat te krijgen moet je als vrouw al vol aan de bak.
pi_97795987
Als je ongemotiveerd of lui bent kun je beter niet beginnen inderdaad. :)
pi_97796016
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:17 schreef Apenzoon het volgende:

[..]

Ja, uiteindelijk hoe sneller hoe beter. Ik ben alleen bang dat ik een echt training/voeding schema niet ga/kan volhouden, want ik weet van mezelf dat ik niet echt een erge volhouder ben en ik heb nooit eerder ook maar een beetje getrained, al wil ik het wel graag proberen eigenlijk. Maar als je op internet zoekt vind ik al gauw 100den van die schema's etc.
als je het niet gaat volhouden heeft t geen zin... stel.. stel al lukt t wel, ben je het binnen de kortste keren weer kwijt door slechte training en voeding.
pi_97796096
Vandaag schouders en borst getraind, beide 3 oefeningen met 4x8

Nu begin ik altijd met 1 oefening borst en dan schouders en dan borst, enz
Is dat beter dan 3 x borst of maakt het weinig uit?

Net toen ik klaar was weer van die vieze stekende spierpijn in me schouders
pi_97796430
vandaag borst+triceps gedaan, dacht aan het einde van mijn normale training nog ff low cable flies te supersetten met cable pushdown, mijn armen krijg ik nu geen beweging meer in.
  maandag 6 juni 2011 @ 18:44:18 #89
253447 Ethanolic
pi_97797248
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:18 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ze zijn misschien wat droog.. paar kg vet erbij :)
Sowieso zal dit bij vrouwen al niet zo snel gebeuren.. om dat resultaat te krijgen moet je als vrouw al vol aan de bak.
Vrouwen zonder tieten :r :r
Deathlift or Die.
pi_97797715
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:44 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Vrouwen zonder tieten :r :r
enige wat je daar aan kan doen is aankomen met vet... maar je lichaam bepaalt zelf of t naar de tieten gaat :P
pi_97797791
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:29 schreef Agentperry het volgende:
vandaag borst+triceps gedaan, dacht aan het einde van mijn normale training nog ff low cable flies te supersetten met cable pushdown, mijn armen krijg ik nu geen beweging meer in.
waarom zou je een triceps oefening met borstoefening supersetten?
  maandag 6 juni 2011 @ 18:52:54 #92
253447 Ethanolic
pi_97797797
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:51 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

enige wat je daar aan kan doen is aankomen met vet... maar je lichaam bepaalt zelf of t naar de tieten gaat :P
Ja inderdaad, dus je hebt of geluk of pech.
Deathlift or Die.
pi_97798659
Hoeveel gram eiwitten (gemiddeld) moet je per dag ongeveer binnen krijgen eer spieren zullen groeien? Ik zeg gemiddeld omdat ik weet dat het wel afhankelijk is van bouw, lengte.
pi_97798999
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:06 schreef Unknown123 het volgende:
Hoeveel gram eiwitten (gemiddeld) moet je per dag ongeveer binnen krijgen eer spieren zullen groeien? Ik zeg gemiddeld omdat ik weet dat het wel afhankelijk is van bouw, lengte.
2x je lichaamsgewicht.
pi_97799236
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:12 schreef robuust89 het volgende:

[..]

2x je lichaamsgewicht.
200kg aan ewit WUT?!!1 dat haal ik nooit
  maandag 6 juni 2011 @ 19:17:30 #96
344855 Apenzoon
pi_97799299
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:19 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

als je het niet gaat volhouden heeft t geen zin... stel.. stel al lukt t wel, ben je het binnen de kortste keren weer kwijt door slechte training en voeding.
Ja ik ga er nu natuurlijk wel met de instelling in om het vol te houden.
Als je thuis wat wilt trainen heb je daar dan nog shit voor nodig zoals http://www.helisports.nl/gewichten/kettlebells-ijzer.html etc? Of kan alles zonder dat soort dingen?
groetjens mij
pi_97799401
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:16 schreef 16meter het volgende:

[..]

Gewoon 1 van deze bad boys per dag.
pi_97799492
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:16 schreef 16meter het volgende:

[..]

Ik kom opzich wel redelijk in de buurt, ik weeg 85; dus ik zou dan 170 gram eiwitten moeten hebben.

's morgen:
1 banaan
1 drinkyoghurt
1 bak kellogs met melk

's middags:
2 drinkyoghurt
1 ontbijtkoek
50 gram tonijn
6 boterhammen

's avonds:
is meestal wat de er maar op tafel staat
1 whey shake

Totaal van de dag is 170 gram eiwitten ongeveer.
pi_97799603
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:17 schreef Apenzoon het volgende:

[..]

Als je thuis wat wilt trainen heb je daar dan nog shit voor nodig zoals http://www.helisports.nl/gewichten/kettlebells-ijzer.html etc? Of kan alles zonder dat soort dingen?
thuis trainen ga je t niet meer redden > sportschool
pi_97799617
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:19 schreef tech4u het volgende:

[..]

Gewoon 1 van deze bad boys per dag.
[ afbeelding ]
wolla jwz _O_
pi_97802899
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:52 schreef 16meter het volgende:

[..]

waarom zou je een triceps oefening met borstoefening supersetten?
omdat het toch allemaal al klaar hing en ik vandaag borst+triceps deed
  maandag 6 juni 2011 @ 20:21:56 #102
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_97803895
Morgen squaten, deadliften en military press o.a. zoveel zin in _O_
Cell tech...werkt dat echt zo goed als veel mensen beweren of zouden jullie zeggen hou het geld lekker in je zak en koop http://www.bodyenfitshop.(...)t-creatine-worldwide
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  maandag 6 juni 2011 @ 20:22:27 #103
55709 Stereotomy
pi_97803933
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:17 schreef Apenzoon het volgende:

[..]

Je kunt ook verarmd uranium nemen, die hebben een hogere dichtheid. 7.gif
  maandag 6 juni 2011 @ 20:25:06 #104
253447 Ethanolic
pi_97804117
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:22 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Je kunt ook verarmd uranium nemen, die hebben een hogere dichtheid. [ afbeelding ]

Is deze hier op zijn plek?
Deathlift or Die.
  maandag 6 juni 2011 @ 20:31:44 #105
55709 Stereotomy
pi_97804593
Theoretisch klopt het :P

Apenzoon: een mooi lichaam verkrijgen vereist toewijding indien je het niet van jezelf hebt. Toewijding voor trainen én eten.

There is no secret ingredient.
pi_97805716
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:21 schreef honda1990 het volgende:
Cell tech...werkt dat echt zo goed als veel mensen beweren of zouden jullie zeggen hou het geld lekker in je zak en koop http://www.bodyenfitshop.(...)t-creatine-worldwide
Cell-Tech schijnt creatine met suiker te zijn. Geef je geld gewoon uit aan veel en goed eten.
  maandag 6 juni 2011 @ 20:54:05 #107
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_97806106
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:48 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Cell-Tech schijnt creatine met suiker te zijn. Geef je geld gewoon uit aan veel en goed eten.
Doe ik al :+
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_97806534
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:21 schreef honda1990 het volgende:
cell tech is fucking troep. maar het is een meme geworden op bb.com
  maandag 6 juni 2011 @ 21:02:53 #109
344855 Apenzoon
pi_97806739
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:31 schreef Stereotomy het volgende:

Apenzoon: een mooi lichaam verkrijgen vereist toewijding indien je het niet van jezelf hebt. Toewijding voor trainen én eten.

Nja, dan gaat 't 'm niet worden vrees ik. :c
groetjens mij
  maandag 6 juni 2011 @ 21:04:40 #110
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_97806883
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:20 schreef Unknown123 het volgende:

[..]

Ik kom opzich wel redelijk in de buurt, ik weeg 85; dus ik zou dan 170 gram eiwitten moeten hebben.

's morgen:
1 banaan
1 drinkyoghurt
1 bak kellogs met melk

's middags:
2 drinkyoghurt
1 ontbijtkoek
50 gram tonijn
6 boterhammen

's avonds:
1 whey shake

Is dit 170 gram eiwit? Nauwelijks denk ik.
  maandag 6 juni 2011 @ 21:08:03 #111
253447 Ethanolic
pi_97807144
quote:

[..]

's morgen:
1 banaan
1 drinkyoghurt
1 bak kellogs met melk

's middags:
2 drinkyoghurt
1 ontbijtkoek
50 gram tonijn
6 boterhammen

's avonds:
1 whey shake

Beste voedingsschema dat ik ooit gezien heb.
Deathlift or Die.
  maandag 6 juni 2011 @ 21:16:01 #112
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97807816
Waarom is het altijd zo godverdomme hoerendruk op de maandagavond :r Laatste keer dat ik maandagavond ben geweest.
  maandag 6 juni 2011 @ 21:17:49 #113
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_97807963
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 21:08 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Beste voedingsschema dat ik ooit gezien heb.
Vol blik tonijn en 500 gr. kwark voor slapen gaan mis ik sowieso
pi_97808470
quote:

[..]

's morgen:
1 banaan
1 drinkyoghurt
1 bak kellogs met melk

's middags:
2 drinkyoghurt
1 ontbijtkoek
50 gram tonijn
6 boterhammen

's avonds:
1 whey shake

Op hoeveel kcal schat je dit? :o
pi_97808919
quote:
5s.gif Op maandag 6 juni 2011 21:24 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Op hoeveel kcal schat je dit? :o
zon 2000 zal het zijn. goed cutschema
pi_97809112
Ik kom wel uit op ongeveer 170 gram eiwitten. Het is ongelovelijk maar in die drinkyoghurt Top!fit zit gewoon 6 gram eiwitten per glas!
pi_97809247
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2011 21:30 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

zon 2000 zal het zijn. goed cutschema
Klopt ongeveer 2000 cal. Ben momenteel bezig om een beetje te cutten inderdaad. In principe als ik voor meer BB zou willen gaan, dan is dit toch een prima basis? Hoeft er alleen nog een paar dingetjes bij, misschien cashewnoten en dergelijke?
pi_97809506
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 21:33 schreef Unknown123 het volgende:
Ik kom wel uit op ongeveer 170 gram eiwitten. Het is ongelovelijk maar in die drinkyoghurt Top!fit zit gewoon 6 gram eiwitten per glas!
Een glas van 200 ml zeker, of rekenden ze daar zelfs 220ml? Normale halfvolle melk telt 3.5 gr eiwit per 100 ml. Dat is 7 gr per glas. Ook minder suikers en andere toegevoegde troep, goedkoper ook. Ga gewoon melk drinken man, je went er vanzelf aan. :)
pi_97817676
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 21:34 schreef Unknown123 het volgende:

[..]

Klopt ongeveer 2000 cal. Ben momenteel bezig om een beetje te cutten inderdaad. In principe als ik voor meer BB zou willen gaan, dan is dit toch een prima basis? Hoeft er alleen nog een paar dingetjes bij, misschien cashewnoten en dergelijke?
Hihi, dan mag je nog wel wat meer eten hoor :) :)
  maandag 6 juni 2011 @ 23:23:44 #120
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_97818289
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 21:16 schreef Tinos85 het volgende:
Waarom is het altijd zo godverdomme hoerendruk op de maandagavond :r Laatste keer dat ik maandagavond ben geweest.
Maandag is beachboy avond, wist je dat nog niet :{w
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
  maandag 6 juni 2011 @ 23:29:37 #121
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97818695
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:23 schreef rouletteking het volgende:

[..]

Hier ook inderdaad. En inderdaad wil dan bankdrukken, chest day of zo.
Maar ook veel huisvrouwtjes altijd, blij dat ik voortaan op maandag moet werken en dus sowieso verhinderd ben.
  maandag 6 juni 2011 @ 23:31:10 #122
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97818796
Maandag avond ben ik nooit in de gym. Als die stakkers die gaan trainen onder het mom van; ik heb dit weekend gezondigd, maandag na het werk / avond eten maar ff trainen

GA FUCKIN DOOD ofzo, jullie blijven toch dik / niet gespierd :')
pi_97819044
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:31 schreef ukga het volgende:
Maandag avond ben ik nooit in de gym. Als die stakkers die gaan trainen onder het mom van; ik heb dit weekend gezondigd, maandag na het werk / avond eten maar ff trainen

GA FUCKIN DOOD ofzo, jullie blijven toch dik / niet gespierd :')
Ik ben vandaag ook weer is op maandagavond geweest. Ik heb me weer lekker lopen ergeren.. Wil ik optrekken, zijn er mensen aan het benchen in het powerrack ipv de smith. 10kg beide kanten incl. spotter. Wat is dat toch nice altijd
  maandag 6 juni 2011 @ 23:43:16 #124
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97819573
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:23 schreef rouletteking het volgende:

[..]

Ik hoopte dat dat vandaag mee zou vallen aangezien ik niet eerder kon en wel moest trainen :'(
  maandag 6 juni 2011 @ 23:44:01 #125
253447 Ethanolic
pi_97819612
Sowieso niet maandag-donderdag-vrijdag avond in de gym komen.
Ik train eigenlijk vrijwel alleen 's morgens in de gym.
Deathlift or Die.
  maandag 6 juni 2011 @ 23:45:04 #126
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97819683
Ik ben er meestal eind van de middag rond een uur of 6. Dan is het meestal wel lekker rustig.
  maandag 6 juni 2011 @ 23:48:14 #127
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97819837
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:34 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Ik ben vandaag ook weer is op maandagavond geweest. Ik heb me weer lekker lopen ergeren.. Wil ik optrekken, zijn er mensen aan het benchen in het powerrack ipv de smith. 10kg beide kanten incl. spotter. Wat is dat toch nice altijd
Heb je geen bankjes voor bankdrukken? Anders zie ik geen reden om hier boos om te worden.
Seto is zo ene baas he
pi_97820441
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:48 schreef seto het volgende:

[..]

Heb je geen bankjes voor bankdrukken? Anders zie ik geen reden om hier boos om te worden.
Ik schreef dat ik wou optrekken, niet benchen. Ik was ook niet boos, het is meer een "zucht..." moment. Maar veel van dat soort dingen bij elkaar opgeteld lijdt toch wel tot irritatie op een gegeven moment.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 00:00:56 #129
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97820558
Dat snap ik :) Maar dat ze benchen in een power rack is beter dan in de smith, bedoelde ik.
Seto is zo ene baas he
pi_97820777
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 00:00 schreef seto het volgende:
Dat snap ik :) Maar dat ze benchen in een power rack is beter dan in de smith, bedoelde ik.
Ah, op die manier.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 00:10:55 #131
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97821077
Het zelfde is ook zo kut als het "oud&nieuw" is geweest; een INVASIE van mensen die hun goede voornemens gaan ''waarmaken'' :')___!
een maand later is 80% nergens meer te bekennen :')
pi_97821715
Dat zal inderdaad wel. :') :')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 02:09:33 #133
77130 star_gazer
pi_97825334
Vanmiddag weer een lekker stuk zalm eten :9~
-
  dinsdag 7 juni 2011 @ 02:10:26 #134
55709 Stereotomy
pi_97825352
Zakje trail mix naar binnen gewerkt, wordt lange nacht aan de studie zo :') gvd :')

Morgen maar niet trainen zonder slaap :')
pi_97825380
Ik heb al vakantie.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 02:28:28 #136
55709 Stereotomy
pi_97825686
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 02:11 schreef Diabox het volgende:
Ik heb al vakantie.
:{w
  dinsdag 7 juni 2011 @ 08:47:34 #137
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97828570
Waar jullie je aan kunnen ergeren zeg, ja op maandag is het druk, dat weet je vantevoren, ga dan niet! Die mensen willen ook gewoon bezig zijn wat hun motieven ook zijn, als je je daar zo aan kan ergeren ben je niet genoeg met je eigen training bezig. Ik heb amper tijd om te lullen met mn eigen traingsmaatjes als ik bezig ben laat staan dat ik let op anderen
Luck is for losers
pi_97828771
Wilde vandaag eigenlijk gaan squatten, maar heb nu al een tijdje last van pijn 'achter' mijn knieschijven. Ik voel het pas zodra ik bijv. mijn voeten hard in de grond duw. Benen hebben nu al een weekje rust gehad maar het is nog niet genezen. Is het verstandig om nu heel licht bezig te gaan?
pi_97829602
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 08:47 schreef kidkash19 het volgende:
Waar jullie je aan kunnen ergeren zeg, ja op maandag is het druk, dat weet je vantevoren, ga dan niet! Die mensen willen ook gewoon bezig zijn wat hun motieven ook zijn, als je je daar zo aan kan ergeren ben je niet genoeg met je eigen training bezig. Ik heb amper tijd om te lullen met mn eigen traingsmaatjes als ik bezig ben laat staan dat ik let op anderen
Als je amper je oefeningen kan doen omdat er een paar ecto's doelloos zitten te kutten dan kan ik me daar aan ergeren ja.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:49:03 #140
253447 Ethanolic
pi_97829759
Vandaag komen de eerste Hollandse Nieuwe ^O^
Deathlift or Die.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:51:02 #141
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97829816
En zij ergeren zich waarschijnlijk aan jou, live and let live. Gewoon even netjes vragen of ze opzij willen gaan of even ruimte willen maken, niks mis mee en is ook een stuk leuker voor iedereen.

Of gewoon niet op maandag gaan
Of altijd een backup hebben op de oefeningen die je wilt doen mochten ze bezet zijn ofzo.

Echt, waar mensen zich niet druk om maken in dat uurtje dat ze sporten. Ik loop fluitend door de sportschool (letterlijk), lach op mn gezicht omdat ik het leuk vind waar ik mee bezig ben.
Luck is for losers
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:16:21 #142
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97830400
Echt onmogelijk dat je je ergens aan ergert in de sportschool ja.
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:36:41 #143
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97830986
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:16 schreef seto het volgende:
Echt onmogelijk dat je je ergens aan ergert in de sportschool ja.
Dat is niet wat ik zeg, maar het is al vaker gebleken dat het lezen en interpreteren van dingen nogal lastig is hier.

Ik vind het persoonlijk een verspilling van energie om mij te ergeren aan dingen waar ik zelf amper invloed op kan hebben, heb ik er wel invloed op dan doe ik er wat aan. Wil ik Squatten en staat er iemand te curlen in het squatrek dan vraag ik vriendelijk of ik er bij mag, ligt er iemand zn oefening half te doen of zoals gezegd doelloos te kutten? Daar besteed ik geen tijd of gedachtes aan, die komen zichzelf wel tegen. Het gaat om wat IK doe in de sportschool, de rest is maar een bijzaak

Daarbij gaat het je geen reet aan hoe anderen tillen en trainen, je hebt het recht niet eens om je daaraan te ergeren
Luck is for losers
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:44:50 #144
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97831183
quote:
Daarbij gaat het je geen reet aan hoe anderen tillen en trainen, je hebt het recht niet eens om je daaraan te ergeren
Jawel hoor.
Seto is zo ene baas he
pi_97831443
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:36 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg, maar het is al vaker gebleken dat het lezen en interpreteren van dingen nogal lastig is hier.

Ik vind het persoonlijk een verspilling van energie om mij te ergeren aan dingen waar ik zelf amper invloed op kan hebben, heb ik er wel invloed op dan doe ik er wat aan. Wil ik Squatten en staat er iemand te curlen in het squatrek dan vraag ik vriendelijk of ik er bij mag, ligt er iemand zn oefening half te doen of zoals gezegd doelloos te kutten? Daar besteed ik geen tijd of gedachtes aan, die komen zichzelf wel tegen. Het gaat om wat IK doe in de sportschool, de rest is maar een bijzaak

Ja hoor, meneertje ergert zich helemaal nooit ergens aan in de sportschool :Z
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:58:09 #146
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97831517
Inderdaad ja, ik erger mij nooit ergens aan in de sportschool. In het begin wel maar kwam er al snel genoeg achter dat het 1: Mij persoonlijk niet beinvloedde en 2: Ik er weinig aan kan doen als iemand met een kutvorm of op een absurde manier zn oefeningen doet.
Wat ik eraan kan doen is tips geven aan zo iemand en dat is het, dat doe ik dus ook. Zie ik hem de week erna weer hetzelfde doen houdt het voor mij op.

Concentreer je op jezelf, zou een stuk helpen namelijk
Luck is for losers
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:12:13 #147
253447 Ethanolic
pi_97831860
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:58 schreef kidkash19 het volgende:
Inderdaad ja, ik erger mij nooit ergens aan in de sportschool. In het begin wel maar kwam er al snel genoeg achter dat het 1: Mij persoonlijk niet beinvloedde en 2: Ik er weinig aan kan doen als iemand met een kutvorm of op een absurde manier zn oefeningen doet.
Wat ik eraan kan doen is tips geven aan zo iemand en dat is het, dat doe ik dus ook. Zie ik hem de week erna weer hetzelfde doen houdt het voor mij op.

Hoe anderen hun oefening doen boeit me niet, maar als mensen onnodig lang het squatrek gebruiken mag je je best ergeren.
Deathlift or Die.
pi_97831929
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:58 schreef kidkash19 het volgende:

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:36 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Ik zei niet dat ik me erger als mensen hun oefeningen verkeerd uitvoeren. Ik zei dat ik me er aan erger als ze dat doen en ondertussen alles bezet houden terwijl ze toch geen moer opschieten. En jij weet net zo goed als ik wat voor figuurtjes dat zijn.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:14:14 #149
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97831933
Dan vraag je of je er even tussendoor mag of hoe lang ze nog bezig zijn en anders wacht je gewoon even of je gaat wat anders doen, ga je heus niet dood van hoor.

Meestal snappen die mensen het wel als je vraagt hoe lang nog, gaan ze wat sneller werken ipv praten en als het voor jou te lang duurt vraag je of je even tussendoor mag, dan hebben ze het ook snel door.
Luck is for losers
pi_97831970
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:14 schreef kidkash19 het volgende:
Dan vraag je of je er even tussendoor mag of hoe lang ze nog bezig zijn en anders wacht je gewoon even of je gaat wat anders doen, ga je heus niet dood van hoor.

Meestal snappen die mensen het wel als je vraagt hoe lang nog, gaan ze wat sneller werken ipv praten en als het voor jou te lang duurt vraag je of je even tussendoor mag, dan hebben ze het ook snel door.
Zo'n groot punt maak ik er nooit van hoor. Ik erger me eraan en ga vervolgens gewoon wat anders doen. Ik zei toch al eerder dat het meer een "zucht...." moment is.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:18:00 #151
253447 Ethanolic
pi_97832071
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:14 schreef kidkash19 het volgende:

Dit betekent toch allemaal niet dat je je er niet aan mag ergeren?
Ik zie je punt niet, het is toch gewoon hoe je er mee om gaat.
Deathlift or Die.
pi_97832098
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:18 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Dit betekent toch allemaal niet dat je je er niet aan mag ergeren?
Ik zie je punt niet, het is toch gewoon hoe je er mee om gaat of je je nou ergert of niet.
Hij wilt gewoon het laatste woord hebben. Dat was met die warming up discussie ook al zo.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:22:30 #153
253447 Ethanolic
pi_97832211
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:18 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Hij wilt gewoon het laatste woord hebben. Dat was met die warming up discussie ook al zo.
Ja, slaat gewoon nergens op. Als iemand ergens te lang over doet dan erger ik me eraan, niet meer dan dat. Betekent niet dat ik mezelf ga opvreten oid. Hij denkt dat het je training beïnvloedt, nou verre van dat.
Deathlift or Die.
pi_97832359
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:22 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ja, slaat gewoon nergens op. Als iemand ergens te lang over doet dan erger ik me eraan, niet meer dan dat. Betekent niet dat ik mezelf ga opvreten oid. Hij denkt dat het je training beïnvloedt, nou verre van dat.
Precies. Het is niet zo dat er stoom uit me oren komt :P
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:57:23 #155
253447 Ethanolic
pi_97834964

Hier kan ik me wel aan ergeren :P
Deathlift or Die.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:58:38 #156
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97835011
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:57 schreef Ethanolic het volgende:
[ afbeelding ]
wtf is hier gebeurt :') dumbell rek omgevallen ofzo? :P
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:00:25 #157
253447 Ethanolic
pi_97835065
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:58 schreef ukga het volgende:

[..]

wtf is hier gebeurt :') dumbell rek omgevallen ofzo? :P
Denk een idioot die elk gewicht 1 keer gebruikte en vervolgens maar lekker neertieft. Kwam aan bij de gym en moest dit onder ogen zien :'(
Lag 1 DB van 44 op de grond en de andere op het rek, idem met 42. (gaan tot 44 idd)
Deathlift or Die.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:03:27 #158
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97835164
quote:
[ afbeelding ]
Zeer herkenbaar :(

Of lege flessen, dopjes en verpakken. Fatsoen ho maar!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97835273
quote:
[ afbeelding ]
Dit is gewoon schandalig van de sporters zelf.. beetje fatsoen mag wel. Maarrrr.. ruimt het personeel dat niet op? Bij ons lopen ze heel veel te sjouwen.. als er nog gewichten op een stang zitten gaan ze die eraf halen en opruimen als dumbells scheef/verkeerd liggen e.d.

Anders spreek de sportschool er eens op aan dat ze die jongens aan moeten spreken of zelf beter opruimen. :P
pi_97835559
quote:
[ afbeelding ]
[kidkash19] Echt dat je je daar aan kan ergeren zeg, ongelofelijk. Je moet gewoon meer met jezelf bezig zijn dan heb je nergens last van. Gewoon fluiten als je dit ziet man, doe ik ook altijd. [/kidkash19]
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:02:07 #161
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_97837326
De enige die mij advies moet geven, is één van de instructeurs. Ik hoef geen fucking advies van volgepompte paupers die overdreven veel spieren hebben en het denken beter te weten en denken dat ik ook net zo gespierd wil worden. Mijn body is nu goed zoals ie is, en onderhoud het d.m.v. mijn eigen trainingsregime.
Wat ik ook vervelend vind is als mensen tegen mij gaan praten als ik aan het trainen ben. Daar heb ik absoluut geen zin in, als ik wil praten doe ik dat buiten de sportschool, niet als ik mij wil focussen op mijzelf. :{w

-edit-
Dat van die dumbells is wel heel extreem :') Bij ons wordt dat allemaal keurig opgeruimd
pi_97837461
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:02 schreef RickoKun het volgende:
De enige die mij advies moet geven, is één van de instructeurs. Ik hoef geen fucking advies van volgepompte paupers die overdreven veel spieren hebben en het denken beter te weten en denken dat ik ook net zo gespierd wil worden. Mijn body is nu goed zoals ie is, en onderhoud het d.m.v. mijn eigen trainingsregime.
Wat ik ook vervelend vind is als mensen tegen mij gaan praten als ik aan het trainen ben. Daar heb ik absoluut geen zin in, als ik wil praten doe ik dat buiten de sportschool, niet als ik mij wil focussen op mijzelf. :{w

-edit-
Dat van die dumbells is wel heel extreem :') Bij ons wordt dat allemaal keurig opgeruimd
waar zit je ricko
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:07:05 #163
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_97837531
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:05 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

waar zit je ricko
In l33k city zit ik :@
pi_97837846
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:02 schreef RickoKun het volgende:
De enige die mij advies moet geven, is één van de instructeurs.
instructeurs :')

doe precies het omgekeerde van wat instructeurs je wijs proberen te maken en je zult resultaat boeken
pi_97838040
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:15 schreef 16meter het volgende:

[..]

instructeurs :')

doe precies het omgekeerde van wat instructeurs je wijs proberen te maken en je zult resultaat boeken
Dat inderdaad.

Die "instructeurs" bij mij proberen alleen chicks te hosselen de hele dag :')
pi_97838138
Bij mij is er 1 instructeur die wel redelijk traint. De rest doet vooral curls en kijken je raar aan als je staat te deadliften. :')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:11:30 #167
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97840150
quote:
[ afbeelding ]
Ok als er 1 ding is waar ik me aan zou kunnen ergeren dan is dit het inderdaad wel, eikels.
Luck is for losers
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:18:17 #168
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97840381
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:22 schreef 16meter het volgende:
Bij mij is er 1 instructeur die wel redelijk traint. De rest doet vooral curls en kijken je raar aan als je staat te deadliften. :')
Altijd als een instructeur hier een nieuw vrouwelijk lid met een flink bos hout voor de deur een paar oefeningen laat zien, lijkt het net alsof hij ze altijd bepaalde oefeningen laat doen die de boezem nog net even wat nadruk geven. O.a van die halve deadlifts waarbij je de stang de grond niet laat raken, incline chest fly etc.
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:37:10 #169
16632 Xlarge
========
pi_97841055
quote:
[ afbeelding ]
:D da's wel erg bizar, dat er een paar niet op zijn plek terug wordt gezet kan, maar met deze mate.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:41:59 #170
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97841216
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:22 schreef 16meter het volgende:
Ik vragen "Kun jij even kijken of mijn houding goed is bij het deadliften?"
Hij: :?
Ik: :').

Dus ik heb maar iemand anders gevraagd.. en in de spiegels laten observeren.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:44:45 #171
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97841336
wij hebben geen instructeurs. Alleen de eigenaar die er rond loopt die er meer dan genoeg van af weet. Niet dat ik hem ooit nodig heb gehad maar hij heeft een aantal oefeningen voorgesteld die we konden gaan gebruiken waar ik hem toch wel dankbaar voor ben
Luck is for losers
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:55:53 #172
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97841715
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:41 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Ik vragen "Kun jij even kijken of mijn houding goed is bij het deadliften?"
Hij: :?
Ik: :').

Dus ik heb maar iemand anders gevraagd.. en in de spiegels laten observeren.
De meeste sport instructeurs zijn cios-paupers die wat algemene dingen geleerd hebben over sport en menselijk lichaam. Van krachttraining hebben ze geen kaas gegeten
pi_97841791
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 00:08 schreef Diabox het volgende:

[..]

Woh! 2 wo studies? welke?
Ik heb slechts MER afgerond en een halve master.:-(
pi_97842137
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:39 schreef Agentperry het volgende:
ik vind het opzich al een raar idee, je in gaan spannen voordat er een grotere inspanning komt. je hebt het zelf altijd over dingen waarvoor het menselijk lichaam gemaakt is(sprinten/geen zuivel), dit lijkt me er niet een van. je ziet toch geen enkel dier ff een warming up doen voordat ze gaan jagen of een dergelijke inspanning leven?

bovendien voegt het voor mij ook weinig toe inderdaad.
Sja dat is waar, ik zie een beer een opwarming doen en zo.
Echter een kat zie ik wel vaak rekken en strekken voor deze actief gaat worden...
Meteen 140 te gaan banken is echter vragen om problemen, met opwarmen heb je minder last van blessures en spierpijn.
pi_97842319
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:33 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Aaaaaaah! Eindelijk! Nog iemand die traint volgens DeFranco, nu voel ik mij al een stuk minder vreemd :P
Mijn P90X DVD's zitten vol met goede opwarming, rek en strek oefeningen.
pi_97842733
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:05 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Sja dat is waar, ik zie een beer een opwarming doen en zo.
Echter een kat zie ik wel vaak rekken en strekken voor deze actief gaat worden...
Meteen 140 te gaan banken is echter vragen om problemen, met opwarmen heb je minder last van blessures en spierpijn.
140 banken zou voor mij uberhaupt vragen om problemen zijn :P
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:21:53 #177
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97842910
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:21 schreef ukga het volgende:
Sportschol Gaza-strook stijl _O_
[ afbeelding ]
pi_97842945
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:19 schreef Agentperry het volgende:

[..]

140 banken zou voor mij uberhaupt vragen om problemen zijn :P
Ik doe hem ook maar 1x.
pi_97842956
quote:
[ afbeelding ]
als je dit bij ons te vaak doet wordt je 3 maanden verbannen. ik erger me er dan ook altijd gruwelijk aan, je kan best een keer 2 dumbbells vergeten maar zoiets of mensen die gewoon de gewichten op de barbell laten hangen erger ik me ook aan.

en instructeurs zijn inderdaad kut. bij ons zijn er een paar die wel goed trainen en die houden dan ook wijselijk hun mond omdat ze zien dat ik goed en serieus train, maar dan komt er altijd zo'n simpel vrouwtje dat op iedereen wel iets aan te merken heeft.

ik was aan het opwarmen met bankdrukken laatst met 15kg per kant ofzo: "kun je even stoppen, je moet die dingen wel borgen, dadelijk vallen de gewichten er nog af."
"niet als ik de stang gewoon recht hou mevrouw"
"ja maar als er dan iemand tegenaan loopt?" :')
pi_97843125
Bij ons is een apart hoekje voor KT waar bijna geen vrouwen komen.
pi_97843316
excuses, dit heeft geen nut.

[ Bericht 94% gewijzigd door obsama op 07-06-2011 16:49:20 ]
pi_97843376
snap he-le-maal niks van dat 'schema'...
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:36:13 #184
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_97843478
Zo weer terug na 48h ban *O*
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_97843609
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:33 schreef 16meter het volgende:
snap he-le-maal niks van dat 'schema'...
hoe zo niet ?

Maandag 3x 3x12 setjes bord/biceps/schouders met tussendoor buik
Woensdag 3x 3x12 setjes onderrug/rug/triceps met tussendoor buik
Vrijdag doe ik waar ik het gevoel heb waar het niet lekker gaat (wel 3x12)

Wat is daar moeilijk aan ?
pi_97843762
Slaat helemaal nergens op!

27 sets in 1 workout, wtf? Buik tussen elke oefening door???

Geen benen??!?!?

Ga je eens inlezen. Goede schema's voor beginnende krachtsporters zijn bijv. Stronglifts en Rippetoe.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:45:30 #187
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97843947
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:32 schreef obsama het volgende:
Hey vrienden, ik vroeg me af of ik mijn schema zo goed heb ingedeeld (doe het nu ongeveer 6 weken). Elk onderdeel doe ik 3x en setjes van 3x12

WO- onderrug;buik;triceps;buik;rug;buik;;Bankdrukken tot ik verzuurt ben

hoe bankdruk je als je je rug traint?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:46:02 #188
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97843975
Kort samengevat obsama: je schema is niet zo top.
Seto is zo ene baas he
pi_97844028
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:41 schreef 16meter het volgende:
Slaat helemaal nergens op!

27 sets in 1 workout, wtf? Buik tussen elke oefening door???

Geen benen??!?!?

Ga je eens inlezen. Goede schema's voor beginnende krachtsporters zijn bijv. Stronglifts en Rippetoe.
Misschien zou je dan eens met advies moeten komen ipv mensen afblaffen. Ik voetbal op redelijk hoog niveau dus m'n benen train ik met voetbal.

Bedankt voor de tip op het eind, zal eens opzoeken wat het is.
pi_97844047
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:25 schreef Agentperry het volgende:

[..]

als je dit bij ons te vaak doet wordt je 3 maanden verbannen. ik erger me er dan ook altijd gruwelijk aan, je kan best een keer 2 dumbbells vergeten maar zoiets of mensen die gewoon de gewichten op de barbell laten hangen erger ik me ook aan.

en instructeurs zijn inderdaad kut. bij ons zijn er een paar die wel goed trainen en die houden dan ook wijselijk hun mond omdat ze zien dat ik goed en serieus train, maar dan komt er altijd zo'n simpel vrouwtje dat op iedereen wel iets aan te merken heeft.

ik was aan het opwarmen met bankdrukken laatst met 15kg per kant ofzo: "kun je even stoppen, je moet die dingen wel borgen, dadelijk vallen de gewichten er nog af."
"niet als ik de stang gewoon recht hou mevrouw"
"ja maar als er dan iemand tegenaan loopt?" :')
Ik train gelukkig niet op een sportschool, dus ik heb geen last van rotzooi van andere en kan geheel in alle vrijheid trainen.
Ik raad thuistrainen voor de gene met een goede discipline dan ook aan.
Kost weinig, je kan in de lente herfst en zomer perfect in de tuin en park trainen.

[u]Geen demotiverende mensen, of erger de kakkerlakken van elke sportschool, "Personal Trainers" meestal afgekeurde MBO-ers die denken dat de CIOS een echte opleiding is.[/u]
pi_97844099
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:47 schreef obsama het volgende:

[..]

Misschien zou je dan eens met advies moeten komen ipv mensen afblaffen. Ik voetbal op redelijk hoog niveau dus m'n benen train ik met voetbal.

Ga je inlezen, we zijn hier niet om voor jou een schema te maken. Met wat basiskennis had je geweten dat dat 'schematje' van je zonde van je tijd is.

Met voetbal train je je benen NIET.
pi_97844137
quote:

blablabla, voetbal traint je benen niet genoeg voor een bodybuilder.
Squats, lunges, EN DAN ZWAAR, DAT IS DE SHIT DIE JE MOET DOEN.
Daarbij is het een hoog katabole sport.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2011 16:51:31 ]
pi_97844147
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:58 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Informatica, en biologie dus uit eigen initiatief.
pi_97844175
quote:

Informatica, en biologie dus uit eigen initiatief.
Nice Really nice!

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2011 16:55:41 ]
pi_97844222
Heb het "schema" verwijderd, dit heeft geen nut zo.

Mijn doelstelling:

Ik wil meer spieren kweken maar wil wel een "atletisch" uiterlijk houden.
Weet iemand waar ik daar goede schema's vandaan kan halen ?
pi_97844276
.

[ Bericht 89% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2011 16:55:54 ]
pi_97844407
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:51 schreef obsama het volgende:

Mijn doelstelling:

Nu je account nog!
Nee joh, we zitten met je te dollen, kom zet je schema er nog even op, we willen er nog even om lachen:P
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:55:43 #198
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97844482
Ga eens op zoek op Google zou ik zeggen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97844486
quote:

Mijn doelstelling:

Google

Sticky's op DBB

Meer spieren 'kweken' kan niet, hoogstens je spieren groter en sterker maken.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:56:01 #200
253447 Ethanolic
pi_97844504
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:06 schreef Geo3kant het volgende:

[..]

Dit is gewoon schandalig van de sporters zelf.. beetje fatsoen mag wel. Maarrrr.. ruimt het personeel dat niet op? Bij ons lopen ze heel veel te sjouwen.. als er nog gewichten op een stang zitten gaan ze die eraf halen en opruimen als dumbells scheef/verkeerd liggen e.d.

Anders spreek de sportschool er eens op aan dat ze die jongens aan moeten spreken of zelf beter opruimen. :P
Normaal is het wel netjes hoor, maar de cios stagiaires zijn weer weg dus dan wordt het vergeten.
Deathlift or Die.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:56:12 #201
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_97844513
quote:

Mijn doelstelling:

Ik zou eens beginnen met de OP te lezen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_97844669
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:56 schreef fathank het volgende:

[..]

Zal ik doen, mijn excuses. Was niet de bedoeling zulke gepikeerde opmerkingen op te wekken.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:01:44 #203
253447 Ethanolic
pi_97844768
Gister heb ik thuis getraint voor benen, vooral squats (maar 50kilo thuis, dus veel reps), lunges en side lunges, standing calf raises en wat straight back DLs, ik ga werkelijk dood van de spierpijn. (Normaal alleen squat, leg press, lying legcurl en calf raises).
Deathlift or Die.
pi_97845011
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:56 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik zou u aanraden 3x daags 1 PHENTERMINE tablet in te nemen, door de lange half waarde, werkt het extra goed om je vet te verbranden.
pi_97845098
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:08 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik zou u aanraden 3x daags 1 PHENTERMINE tablet in te nemen, door de lange half waarde, werkt het extra goed om je vet te verbranden.
Je snapt dat phentermine zelf geen vet verbrandt hoop ik?
pi_97845113
pindakaas op je borst en buikspieren smeren, doordat er bepaalde eiwitten en vitaminen in zitten (weet niet precies hoe dat werkt.. moeilijk verhaal, misschien kan iemand het toelichten?) wordt het opgenomen door je buikspieren en chest waardoor het sneller strakker en de spiermassa groter wordt..

het beste kun je er huishoudfolie overheen doen anders gaat t aan je kleren zitten enzo. blijft dan ook beter zitten.

ik zag na 2 weken al verschil

tijdens gebruik moet je wel hard trainen natuurlijk anders heeft het nog geen effect!!

zelf heb ik dit schema gebruikt (4x per dag doen!!)
6 x 20 pushups
8x 50 situps
6x 80 crunches
5x 25 leg raises
als je er nog meer kan dan is dat alleen maar goed!
pi_97845145
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:10 schreef Diabox het volgende:

[..]

Je snapt dat phentermine zelf geen vet verbrandt hoop ik?
Ja, uiteraard, maar je wordt er broodmager van als je er 3x per dag 1 neemt.
Na een paar weken ben je echt helemaal kist klaar!
pi_97845288
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:10 schreef 16meter het volgende:
pindakaas op je borst en buikspieren smeren, doordat er bepaalde eiwitten en vitaminen in zitten (weet niet precies hoe dat werkt.. moeilijk verhaal, misschien kan iemand het toelichten?) wordt het opgenomen door je buikspieren en chest waardoor het sneller strakker en de spiermassa groter wordt..

het beste kun je er huishoudfolie overheen doen anders gaat t aan je kleren zitten enzo. blijft dan ook beter zitten.

tijdens gebruik moet je wel hard trainen natuurlijk anders heeft het nog geen effect!!

6 x 20 pushups
8x 50 situps
6x 80 crunches
5x 25 leg raises
Die shit werkt, heb ik vaak gelezen. Ik was altijd mijn haar met mijn favoriete prewokoutt supplement Jack3d, wordt je heel droog van. met crack gaat ook maar ga je wel vocht vasthouden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2011 17:16:49 ]
pi_97845319
Dacht dat het voornamelijk op serotonine leunde, maar lijkt erop dat het voornamelijk ervoor zorgt dat je bijnieren meer noradrenaline aanmaken, in dat geval verbrandt het wel indirect vet (en niet als gevolgen van een onderdrukt hongergevoel). Maar durf er in dat geval ook gif op te nemen dat het katabool werkt, en heb geen idee hoeveel noradrenaline er eigenlijk wordt aangemaakt, is het legaal trouwens?
pi_97845389
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:15 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Die shit werkt, heb ik vaak gelezen. Ik was altijd mijn haar met mijn favoriete prewokoutt supplement Jack3d, wordt je heel droog van. met crack gaat ook maar ga je wel vocht vasthouden.
nice.. jack3d is wel heavy shit brah!

kun je evt. hier een kuurlog bijhouden van de jack?
pi_97845473
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:15 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Die shit werkt, heb ik vaak gelezen.[quote]0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:16 schreef Diabox het volgende:
Dacht dat het voornamelijk op serotonine leunde, maar lijkt erop dat het voornamelijk ervoor zorgt dat je bijnieren meer noradrenaline aanmaken, in dat geval verbrandt het wel indirect vet (en niet als gevolgen van een onderdrukt hongergevoel). Maar durf er in dat geval ook gif op te nemen dat het katabool werkt, en heb geen idee hoeveel noradrenaline er eigenlijk wordt aangemaakt, is het legaal trouwens?
[/quote]
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:16 schreef Diabox het volgende:
Nee, het is de grootste brol, absoluut niet legaal vrij te verkrijgen, alleen voor extreme obeese mensen op recept.
Halfwaarde is meer dan 24 uur, dus extreem gevaarlijk als je denk er elke dag een tab. van te nemen.
Edit: Zit even te googelen, kan bijna niks over in Nederlands vinden, wellicht niet goedgekeurd voor Europa.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2011 17:22:10 ]
pi_97845532
Ik dacht al, als dat legaal is in Nederland vraag ik me af waarom bepaalde andere dingen illegaal zijn. Op de illegale tour zijn er veel betere alternatieven.
pi_97845827
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:21 schreef Diabox het volgende:
Ik dacht al, als dat legaal is in Nederland vraag ik me af waarom bepaalde andere dingen illegaal zijn. Op de illegale tour zijn er veel betere alternatieven.
Ik blijf weg bij de illegale shit.
Met Uitzondering Ephedra, dat was gewoon een goed supplement, eeuwig zonde dat het er niet meer legaal is. Nu moeten we het doen met een veel minder onderzochte Geranium olie, wat ooit bedoeld was als middel tegen bovenmatig mondvlees.
Volgens mij zat het ook in Fliegerschokolade!
Heb Ephedra nog gebruikt een jaar geleden, van de 60 tabbs had ik er slechts 23 nodig om mijn Cut echt kracht bij te zetten.
Denk niet dat ik het in de nabije toekomst meer nodig heb.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2011 17:34:36 ]
pi_97845864
quote:

6 x 20 pushups
8x 50 situps
6x 80 crunches
5x 25 leg raises
Godver, ik lachte hardop! _O- :D
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:33:15 #215
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97846058
quote:

6 x 20 pushups
8x 50 situps
6x 80 crunches
5x 25 leg raises
_O_

pi_97846745
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:28 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Godver, ik lachte hardop! _O- :D
Waarom lach je, bro? Ik moet toegeven dat ik het in het begin ook een beetje een raar idee vond, maar toen ik complimentjes begon te krijgen over m'n sixpack niet meer. ;)

Hier wat meer info over de pindakaas methode:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/iemand-raad-276033/
http://forum.dutchbodybui(...)n-274672/index2.html
staan ook veel ervaringen tussen, ik zou zeggen lees het eens door en geef het een kans. :)
pi_97847523
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:47 schreef obsama het volgende:

[..]

hhahaha geniaal... je maakt mn dag weer goed _O- _O- _O- _O-

*bezig met bij lezen*
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:13:13 #218
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97847586
quote:

6 x 20 pushups
8x 50 situps
6x 80 crunches
5x 25 leg raises
:')_!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:15:27 #219
253447 Ethanolic
pi_97847672
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:51 schreef 16meter het volgende:

[..]

Waarom lach je, bro? Ik moet toegeven dat ik het in het begin ook een beetje een raar idee vond, maar toen ik complimentjes begon te krijgen over m'n sixpack niet meer. ;)

staan ook veel ervaringen tussen, ik zou zeggen lees het eens door en geef het een kans. :)
Als mijn ouders op vakantie zijn ga ik dat serieus eens doen.
Deathlift or Die.
pi_97847797
ok ik ben weer bij.. hehe wat een tekst wat een tekst :P
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:25:17 #221
206322 Seam
Pillz-E
pi_97848212
Die pindakaasmethode :D

I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:03:22 #222
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97850323
Jezus wat gaat dit topic tegenwoordig hard joh!
pi_97850456
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:28 schreef 16meter het volgende:
Bij ons is een apart hoekje voor KT waar bijna geen vrouwen komen.
bij ons ook een appart hoekje waar de mooiboy instructeurs en vrouwen normaal gesproken weg blijven. maar er is een vervelend oud vrouwtje dat zich steeds met iedereen komt bemoeien en slechte "adviezen" komt geven.
pi_97850887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:51 schreef 16meter het volgende:

[..]

:) :) :) :Y :Y :Y :Y
pi_97852251
Weet je wat ik een echte poooop site vind, http://www.eigenkracht.nl/
Vaak halve waarheden en een verdraaide blik op de waarheid. Shit site krijgt nog overheids subsidie ook! Pro anti supplement site.

Lees deze eens "van dat spul" weinig kracht.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2011 20:11:08 ]
pi_97854543
Die pindakaas methode werkt hoor. Ik heb 3 maanden op die manier gegained
pi_97855362
Oke sinds paar weken ben ik echt lui geworden, weinig fitness nog, maar ben ook moe omdat ik te laat slaap.

Maar in ieder geval, ik cutte toen en ben veel afgevallen qua zicht dan qua kg, heel vaag bleef gewoon zelfde gewicht maar viel wel af.

Nu wil ik de draad weer oppakken, deed 4x p.w. trainen, eet schema en trainingsschema dat is prima in orde allemaal.

De enigste vraag die ik heb is hoe ik op de beste/snelste manier de lovehandles en onderbuikje kwijtraak.

Sowieso cardio, maar wat? Sprinten, hardlopen? Verder nog aparte oefeningen voor die area's, maakt niet uit wat maar moet echt van die lovehandles af.
If not now, then when.
pi_97855654
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Oke sinds paar weken ben ik echt lui geworden, weinig fitness nog, maar ben ook moe omdat ik te laat slaap.

Maar in ieder geval, ik cutte toen en ben veel afgevallen qua zicht dan qua kg, heel vaag bleef gewoon zelfde gewicht maar viel wel af.

Nu wil ik de draad weer oppakken, deed 4x p.w. trainen, eet schema en trainingsschema dat is prima in orde allemaal.

De enigste vraag die ik heb is hoe ik op de beste/snelste manier de lovehandles en onderbuikje kwijtraak.

Sowieso cardio, maar wat? Sprinten, hardlopen? Verder nog aparte oefeningen voor die area's, maakt niet uit wat maar moet echt van die lovehandles af.
Snelste manier is vet afzuigen.
Je vraag moet wezen "wat is de beste manier om lovehandles en onderbuikje kwijt te raken"
Ik zou zeggen pas je leefstijl aan. Mr.rippetoe zeg maar.

O, ja goed nieuws, de lovehandles en dat onderbuikje waar je het over had zijn ook de laatste plaatsen waar je vet zal weg gaan. Goed he!
Doeiiiii
pi_97855834
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:32 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Snelste manier is vet afzuigen.
Je vraag moet wezen "wat is de beste manier om lovehandles en onderbuikje kwijt te raken"
Ik zou zeggen pas je leefstijl aan. Mr.rippetoe zeg maar.

O, ja goed nieuws, de lovehandles en dat onderbuikje waar je het over had zijn ook de laatste plaatsen waar je vet zal weg gaan. Goed he!
Doeiiiii
:|W
If not now, then when.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:39:29 #230
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97856155
Ik weiger die pindakaasmethode te proberen trouwens. Volgens mij is het een groot complot waarbij iedereen tracht om mij voor de gek te houden.
pi_97856478
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:39 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik weiger die pindakaasmethode te proberen trouwens. Volgens mij is het een groot complot waarbij iedereen tracht om mij voor de gek te houden.
waarom zouden ze dat doen?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:45:24 #232
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97856650
Hehe, nee was een geintje maar het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Bovendien heb ik het ook nog maar van één iemand gehoord die dat tegen een maat van me zei, op dat moment dacht ik dat die kerel een geintje maakte.
pi_97856871
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:45 schreef ZuidGrens het volgende:
Hehe, nee was een geintje maar het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Bovendien heb ik het ook nog maar van één iemand gehoord die dat tegen een maat van me zei, op dat moment dacht ik dat die kerel een geintje maakte.
Jou maten interesseren ons niet. Ga nou maar snel een boterhammetje Pindakaas eten.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:51:14 #234
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97857111
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:47 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Jou maten interesseren ons niet. Ga nou maar snel een boterhammetje Pindakaas eten.
Wil je niet zo grof doen, nu zit ik weer te huilen..

Maar goed, ik ga me dan maar eens inlezen ;)
pi_97857708
Bitches dont know 'bout ma 45 KG overhead press.

Ein-de-lijk over dat verdammte plateau heen :') Nogal duh, maar meer eten = meer kracht 14.gif

190, 82,4 KG ecto power!

Alsmede: 250 gram kwark + 250 gram melk + schep whey = _O_

[ Bericht 14% gewijzigd door robuust89 op 07-06-2011 21:13:32 ]
pi_97859395
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:51 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Wil je niet zo grof doen, nu zit ik weer te huilen..

Maar goed, ik ga me dan maar eens inlezen ;)
Dat was ook weer niet de bedoeling.
hier een plaatje on het goed te maken.
pi_97859522
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2011 21:38 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Een glas van 200 ml zeker, of rekenden ze daar zelfs 220ml? Normale halfvolle melk telt 3.5 gr eiwit per 100 ml. Dat is 7 gr per glas. Ook minder suikers en andere toegevoegde troep, goedkoper ook. Ga gewoon melk drinken man, je went er vanzelf aan. :)
Ja dat klopt idd. In die Vifit meuk zitten veel suikers, ik zal voortaan ook wel wat meer melk gaan drinken, net wat meer eiwitten ook!
pi_97859784
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Ja, die verdraaide lovehandles en onderbuik, ik zou ook weleens een effectieve methode daarvan willen weten.
pi_97860930
FF een vraagje (ik lees hier niet mee) kan ik whey en creatine in 1 shake combineren of is dat niet aan te raden?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_97861015
Dat kan.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:50:22 #241
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_97861092
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:48 schreef delano.888 het volgende:
FF een vraagje (ik lees hier niet mee) kan ik whey en creatine in 1 shake combineren of is dat niet aan te raden?
Kan, maar creatine zou ik eerder beschouwen als een pre-workout en whey als post-workout?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_97861333
Net weer lekker getraind, laatste keer was woensdag. Altijd fijn om dan weer de sportschool in te lopen. Bankdrukken laatste 2 setjes 50 gepakt, bij beide ging de laatste herhaling met veel moeite maar ik ben bijna van die 45 kilo af. Vind die rope extension boven je hoofd met dat touw nog steeds een aparte oefening omdat ik niet weet of ik hem goed uitvoer maar voel hem nu wel aardig.
Morgen rug + biceps.
pi_97861937
Is er btw een handige manier om een maatschepje uit een nieuwe volle 2500gr pot whey te vissen? Dat moet slimmer kunnen dan gewoon graven :')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:08:30 #244
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_97862317
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:58 schreef robuust89 het volgende:
Bitches dont know 'bout ma 45 KG overhead press.

Ein-de-lijk over dat verdammte plateau heen :') Nogal duh, maar meer eten = meer kracht [ afbeelding ]

190, 82,4 KG ecto power!

Alsmede: 250 gram kwark + 250 gram melk + schep whey = _O_
Ik krijg kwark + melk niet weg. Ik mix meestal kwark met whey en een klein beetje water voor de textuur. Met melk vind ik het echt ranzig :') (ben nu een bak met tegenzin aan het wegwerken).
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:13:39 #245
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_97862661
Iemand nog interesse in dit spul? Pot is zo goed als vol. Vanilla flavour

Heb nog een pot staan, krijg die shit niet weg. Geef mij maar USN. :Y)
pi_97862691
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:50 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Kan, maar creatine zou ik eerder beschouwen als een pre-workout en whey als post-workout?
creatine gebruikte ik net voor en na de training dus het kan best.
pi_97862971
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:13 schreef LasTeR het volgende:
Iemand nog interesse in dit spul? Pot is zo goed als vol. Vanilla flavour

[ afbeelding ]

Heb nog een pot staan, krijg die shit niet weg. Geef mij maar USN. :Y)
Hoeveel moet je er voor hebbon.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:17:51 #248
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97862997
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:03 schreef delano.888 het volgende:
Is er btw een handige manier om een maatschepje uit een nieuwe volle 2500gr pot whey te vissen? Dat moet slimmer kunnen dan gewoon graven :')
Pot schuin houden? :|W
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97863038
quote:
Dop dicht, op de kop en schudden, lijkt me dat hij dan vanzelf onderaan komt. (bij de dop dus)

Wat een lutsers trouwens, eerst een schepje in een pot, en dan pot vullen? :')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:20:00 #250
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_97863179
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:17 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Hoeveel moet je er voor hebbon.
Tientje?

EDIT: Alleen de verzendkosten 6,75 is ook prima, anders gooi ik hem toch weg. :')
pi_97863300
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:20 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Tientje?

EDIT: Alleen de verzendkosten 6,75 is ook prima, anders gooi ik hem toch weg. :')
Is er wat mis met die shit ofzo? 1kg btw?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:22:19 #252
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_97863369
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:21 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Is er wat mis met die shit ofzo? 1kg btw?
Ik vind het echt ranzig, zit één of andere cream flavor in ofzo. Pot is 908g, heb er hooguit twee schepjes uit gehaald.
pi_97863400
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:17 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Pot schuin houden? :|W
Weet je hoe klein dat schepje is en hoe dik de laag whey dan nog steeds is?

quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:18 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Dop dicht, op de kop en schudden, lijkt me dat hij dan vanzelf onderaan komt. (bij de dop dus)

Wat een lutsers trouwens, eerst een schepje in een pot, en dan pot vullen? :')
Dat probeer ik de volgende keer wel even.

Idd, maar denk dat het de recht-opstaande-transport ook wel mee helpt.
pi_97863623
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:22 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Ik vind het echt ranzig, zit één of andere cream flavor in ofzo. Pot is 908g, heb er hooguit twee schepjes uit gehaald.
Is het zowel met melk als water ranzig?

Tevens was er vandaag zo'n kerel, ken hem al vanaf de basisschool. 1.85, zegt nu 75 kg te zijn (flink afgevallen, ook massa), maar komt zo even met gemak 100 kg drukken. :') Zegt nog nooit whey aangeraakt te hebben. Was altijd al een vreter en eet alleen extra kwark, trainde 5 dagen in de week en hij is sterkk. Ik was mirin'.
pi_97863799
Gek genoeg zijn dikke mensen (totaal niet gespierd) meestal ook wel een stuk sterker dan mensen die normaal zijn (niet dik - niet gespierd)
pi_97863841
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:27 schreef delano.888 het volgende:
Gek genoeg zijn dikke mensen (totaal niet gespierd) meestal ook wel een stuk sterker dan mensen die normaal zijn (niet dik - niet gespierd)
Hij staat zo droog als een eekhoorn. Genen. Ik wil ze.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:29:40 #257
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_97863922
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:25 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Is het zowel met melk als water ranzig?

Tevens was er vandaag zo'n kerel, ken hem al vanaf de basisschool. 1.85, zegt nu 75 kg te zijn (flink afgevallen, ook massa), maar komt zo even met gemak 100 kg drukken. :') Zegt nog nooit whey aangeraakt te hebben. Was altijd al een vreter en eet alleen extra kwark, trainde 5 dagen in de week en hij is sterkk. Ik was mirin'.
Ja. ;(

Zal ik hem maar gewoon weg gooien? :')
pi_97863991
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:29 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Ja. ;(

Zal ik hem maar gewoon weg gooien? :')
Ik wil het wel proberen voor die 6,75. Ik pm je.
pi_97864130
Ik had laatst ook zo'n whey delicious sample pack besteld, 12 verschillende smaken. Nou van de helft ging ik bijna kotsen maar er zullen dus blijkbaar mensen zijn die het wel lekker vinden. (cocos met stukjes? wie de fuck verzint het?)
pi_97864234
Gooi het door beslag voor pannenkoeken dan, met flink veel stroop moet het wel weg te werken zijn en pannenkoeken kun je overal makkelijk eten.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:34:39 #261
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_97864280
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:33 schreef Panzermaus het volgende:
Gooi het door beslag voor pannenkoeken dan, met flink veel stroop moet het wel weg te werken zijn en pannenkoeken kun je overal makkelijk eten.
Wil jij de pot of kan ik hem aan delano doen?
pi_97864332
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:22 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Het moet effectief zijn. Smaak is bijzaak.
pi_97864412
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:34 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Wil jij de pot of kan ik hem aan delano doen?
delano lijkt er meer interesse in te hebben, kan nu wel een kg ranzige whey claimen voor 7 euro terwijl ik hier net 5 kg _O_ Berry Blast _O_ heb. Doe hem aan delano, mang.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:37:08 #264
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_97864447
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:32 schreef delano.888 het volgende:
Ik had laatst ook zo'n whey delicious sample pack besteld, 12 verschillende smaken. Nou van de helft ging ik bijna kotsen maar er zullen dus blijkbaar mensen zijn die het wel lekker vinden. (cocos met stukjes? wie de fuck verzint het?)
*Neemt zo nog een beker speculaas :9
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:38:37 #265
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_97864546
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je het twee keer per dag neemt mag er wel smaak aan zitten.
pi_97864768
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:38 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Als je het twee keer per dag neemt mag er wel smaak aan zitten.
Als ik iets met smaak wil, dan bestel ik wel een milkshake bij de Mac.
pi_97864771
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:37 schreef rouletteking het volgende:

[..]

*Neemt zo nog een beker speculaas :9
Die was idd goed te doen, maar vanille, aardbei, en banaan zijn zeker de toppers bij mij.

Heb je cocos geproeft? Gadverdamme zeg.
pi_97864835
* Delano gaat morgen gelijk leren pannenkoeken bakken
pi_97864959
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:43 schreef delano.888 het volgende:
* Delano gaat morgen gelijk leren pannenkoeken bakken
Sterkte man, het klinkt erg ranzig. Maar 7 euro is een mooi koopje voor zoveel eiwit.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:09:24 #270
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97866363
Dat is het kutte van die eiwitpotten; is het niet te vreten, kun je gelijk de hele pot weggooien :'(
pi_97866733
net heerlijk getraind. en dat nog wel op mooiboy avond(ga normaal nooit 's avonds)

voor het eerst gepowercleaned, 5*60kg als max, hoe is dat eigenlijk voor een eerste keer?
en nieuwe pr's met shrugs(120kg) en wide grip pullups(bw+10kg=94kg).
ook heerlijk om te zien hoe al die mooiboys je aankijken als je shrugs doet en de aderen op je nek lijken bijna te springen.

bovendien is er een start gemaakt aan de vernieuwing van de apparatuur, nieuwe dumbbels :)
nu de rest nog
pi_97866854
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:45 schreef ZuidGrens het volgende:
het is je vergeven
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:29:01 #273
253447 Ethanolic
pi_97867544
quote:
Met een mes erin.
Deathlift or Die.
pi_97868580
Ik moet zeggen dat ik Google Body toch wel heel erg geil vind.
pi_97868721
Yeahh, dumbell press met 38kg. Stiekem voel ik me toch wel een beetje baas nu. :@
pi_97868939
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:49 schreef Panzermaus het volgende:
Nice, inderdaad.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:59:46 #277
253447 Ethanolic
pi_97869063
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mensen die voor 'bodybuilding' dingen gaan eten die ze niet lekker vinden sporen niet.
Deathlift or Die.
pi_97869065
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:49 schreef Panzermaus het volgende:
snap t niet???
pi_97869158
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:59 schreef Agentperry het volgende:

[..]

snap t niet???
Moet je even Chrome of een andere browser installen die die meuk ondersteunt, is een soort 3D model van het menselijk lichaam, organen, botten, spieren, pezen, je kunt alles opzoeken en bekijken in 3D.
pi_97869193
ja ik zie het maar waarom?
  woensdag 8 juni 2011 @ 00:02:42 #281
253447 Ethanolic
pi_97869214
Mooi ja, maar geil? :N
Deathlift or Die.
pi_97869259
Kun je erachter komen hoe al die minder bekende kleine spieren en pezen heten en hoever ze eigenlijk lopen.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:02 schreef Ethanolic het volgende:
Mooi ja, maar geil? :N
Onder andere technisch geil. Ik kwam emmers.
  woensdag 8 juni 2011 @ 00:05:39 #283
253447 Ethanolic
pi_97869360
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:03 schreef Panzermaus het volgende:
Kun je erachter komen hoe al die minder bekende kleine spieren en pezen heten en hoever ze eigenlijk lopen.

[..]

:9~

Had iemand dat recept om whey muffins in de magnetron te maken nog?
Deathlift or Die.
pi_97869554
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:03 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

is wel leuk ja maar het grootste gedeelte kende ik al.

lekker biertje aan het drinken nu, ik zondig :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
pi_97869737
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:09 schreef Agentperry het volgende:

[..]

is wel leuk ja maar het grootste gedeelte kende ik al.

lekker biertje aan het drinken nu, ik zondig :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Waarom?

Een belangerijje stelling van BB is dat je jezelf zo af en toe moet verwennen om het plezier er in te houden.

Nu krijg ik zin in Mac.. :P
If not now, then when.
pi_97870051
maar snel naar de stad zo, nu mijn biceps nog lekker opgepompt zijn
pi_97870143
ben altijd zo geil als een stier na een zware training.
  woensdag 8 juni 2011 @ 00:21:27 #288
253447 Ethanolic
pi_97870224
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:19 schreef Agentperry het volgende:
ben altijd zo geil als een stier na een zware training.
Ik ook.
Daar is m'n vriendin altijd wel blij mee :P
Deathlift or Die.
  woensdag 8 juni 2011 @ 00:21:38 #289
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97870239
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:05 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

:9~

Had iemand dat recept om whey muffins in de magnetron te maken nog?
wel proteinbars :D
pi_97870265
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:21 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik ook.
Daar is m'n vriendin altijd wel blij mee :P
heb ik niet dus kijken of er wat makkelijks rondloopt
  woensdag 8 juni 2011 @ 00:25:04 #291
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97870409
Op dinsdag? :P
  woensdag 8 juni 2011 @ 00:25:58 #292
253447 Ethanolic
pi_97870449
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:21 schreef ukga het volgende:

[..]

wel proteinbars :D
hoe?
Deathlift or Die.
  woensdag 8 juni 2011 @ 00:29:44 #293
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97870607
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:25 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

hoe?
zal het morgen ff opzoeken, lig nu in me nest op me telefoon. Of je moet ff zoeke op ddb forum, daar had ik het recept namelijk van
pi_97872063
quote:
Ja super dom is dat, kunnen ze die niet gewoon in de dop klemmen!
pi_97872554
Van de week Stacker2 Whey choco besteld voor ¤34,- bij www.portierswinkel.nl
Net een shake genomen voor het slapen. Wow Deze is echt lekker!

Bij http://www.portierswinkel.nl is ie nu uitverkocht, (Je kan er ook laserpointers en zo krijgen)
Bij http://www.sportfood.nl/shop/product_info.php?products_id=490&osCsid=93lasrc2madc3rc6tiosuublq6 is ie nu ook in de aanbieding!
¤34,90 voor 2 kilo!
  woensdag 8 juni 2011 @ 05:24:49 #297
77130 star_gazer
pi_97874840
Ben ik trowuens de enige die verdomd vaak moet schijten sinds hij serieus bezig is met training en voeding? Ik moet soms twee keer per dag, terwijl ik normaal eens per twee dagen ging :')
-
  woensdag 8 juni 2011 @ 05:26:44 #298
77130 star_gazer
pi_97874842
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 01:03 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ja super dom is dat, kunnen ze die niet gewoon in de dop klemmen!
Ik heb een losse 800g pot bewaard waarin de schep met een kliksysteem vastgeklemd zit. Ik vul die pot af en toe bij vanuit een 5kg emmer :)
-
  woensdag 8 juni 2011 @ 05:38:50 #299
77130 star_gazer
pi_97874855
We lachen om die pindakaas, maar er zijn dus echt dudes die aambeiencreme op hun biceps smeren voor het stappen. Drijft het vocht weg. het schijnt echt te werken, maar serieus WTF :')
-
  woensdag 8 juni 2011 @ 07:40:23 #300
253447 Ethanolic
pi_97875212
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2011 05:38 schreef star_gazer het volgende:
We lachen om die pindakaas, maar er zijn dus echt dudes die aambeiencreme op hun biceps smeren voor het stappen. Drijft het vocht weg. het schijnt echt te werken, maar serieus WTF :')
Ja, is vochtafdrijvend. Mensen met die net een tatoeage hebben gezet willen het ook nog wel gebruiken.
Deathlift or Die.
pi_97875473
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2011 05:38 schreef star_gazer het volgende:
Wel een uur wachten voordat je de deur uitgaat, het stinkt als de hel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')