abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2011 @ 14:57:40 #51
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97786571
Ik heb gewoon 1 standaard warming up waar ik mn hele lichaam opwarm en klaar maak voor de inspanning die eraan zit te komen. Ik gebruik geen machines (of in ieder geval erg weinig) dus mijn hele lichaam moet voorbereid zijn.

My Warm Up is your Workout denk ik altijd maar :P

quote:
Ja zzz, Bill Llewellyn heeft ook artikelen geschreven voor duizenden sites terwijl ie zich herhaaldelijk schuldig heeft gemaakt van assumpties die nadien makkelijk te weerleggen waren. Neemt niet weg dat ie succesvoller is dan vrijwel iedereen in dat hoekje
.

En dat is het dus, DeFranco schrijft amper artikelen, ja af en toe iets op zijn site. Hij heeft wat dingetjes uitgebracht (Build like a Badass, Amped Warmup) die hij in zn eigen gym gebruikt. Laat af en toe een Youtube video zien van wat zijn atleten doen en dat is het.
Ik heb zijn Built Like a Badass manual en dat is een simpel 12-weken programma maar je gaat kapot en je maakt meer vooruitgang dan menig bodybuilder.

Het funeste van dit wereldje is dat iedere boerenlul een artikeltje kan schrijven en het de wereld in kan brengen, daarom kijk ik liever naar de mensen die aantoonbaar resultaat hebben laten zien bij hun clienten en dat zijn de bovengenoemde namen toch echt wel. Hoe ze het doen en met welke middelen moet je dan maar zelf filteren :)

[ Bericht 24% gewijzigd door kidkash19 op 06-06-2011 15:06:43 ]
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_97787119
Als ik overigens bij Joe Defranco z'n clienten kijk zie ik geen enkele bodybuilder, powerlifter of strongman ertussen zitten. Dan zou ik eerder iets aannemen voor ons doeleinde van Christian Thibaudeau die op z'n site heeft staan
quote:
Thibaudeau (pronounced Tee-Bow-Doh) is yet another French Canadian phenom in the strength and conditioning community. He's successfully trained a wide array of athletes from Olympic lifters and strongmen to hockey players and figure skaters.
Maar goed, zelf doe ik liever m'n eigen research, kijk ik vervolgens wat anderen doen (en met name waarom, zonder onderbouwing hecht ik er weinig waarde aan), en kijk ik hoe het voor mij werkt. Vooral dat laatste is natuurlijk belangrijk. :)
pi_97787227
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:56 schreef Diabox het volgende:
Christian Thibaudeau zit toch voornamelijk in de hoek van strongmen? Maar buiten dat, als een bepaalde workout (zogezegd) minder intensief zou zijn dan 'n ander, waarom zou je dan een andere warming-up willen toepassen, terwijl de workouts dezelfde doelen hebben en ook uit eenzelfde soort belasting bestaan voor je lichaam?

Je kan wel klakkeloos dingen overnemen van specifieke mensen die jou liggen, maar je zou ook zelf wat research kunnen doen, kijken wat in overeenstemming is met jouw opgedane kennis, en deze vervolgens in de praktijk toepassen. Mijn 'rare' tekstje is dan ook slechts 'n opsomming van feiten, waaruit je vervolgens zelfs conclusies kan trekken en iets kan bedenken.
Was vroeger een olympisch gewichtheffer, nu een bb'ert met een clientele dat volgens mij voornamelijk op het estethische is gericht.

Daarnaast, ik ga het wiel niet opnieuw uitvinden. Ben er niet fulltime mee bezig, heb ik ook geen tijd voor. Van wie is die tekst die je net plaatste?
Vertrouw op iemand die zich bewezen heeft met echte klanten en resultaten.

En op zich lijkt het mij logisch dat niet beide trainingen (lb vs ub) dezelfde soort belasting hebben. Daarom ook twee verschillende warming upjes. Op de vrijdagavond na de deadlift sessie doet na het einde van de training alles na een minuut of 90 pijn, terwijl een ub sessie niet zo veel stress achterlaat.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_97787263
Welk stukje tekst precies?

En soort belasting != intensiteit belasting.
  maandag 6 juni 2011 @ 15:20:23 #55
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97787424
quote:
Als ik overigens bij Joe Defranco z'n clienten kijk zie ik geen enkele bodybuilder, powerlifter of strongman ertussen zitten. Dan zou ik eerder iets aannemen voor ons doeleinde van Christian Thibaudeau die op z'n site heeft staan
Hij traint ook geen bodybuilders, Powerlifters of Strongman. Al komen bepaalde onderdelen uit die disciplines wel elke keer terug (lees zijn Westside 4 Skinny Bastards maar eens).
Hij traint atleten, Footballspelers, Honkballers, MMA Fighters, Sprinters etc. Van jong tot oud, toevallig vorige week een filmpje op Youtube gezet van een 17 (!) jarige client van hem die 475 LBS Squat.
Ik blijf erbij dat het bodybuild idee van trainen voor ons als "Amateurs" toch iets te hoog gegrepen is en dat je meer als atleet moet trainen. Kijk het is leuk 1 bonk spieren te zijn maar als je nog geen 10 meter kan sprinten is dat toch een beetje jammer :P
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_97787451
Ik twijfel ook niet aan de resultaten van z'n clienten hoor! Zeer zeker niet, succesvol wordt je nog steeds niet zomaar met 'n vlotte babbel. Neemt niet weg dat ik het oneens kan zijn met sommige dingen. :)
pi_97787610
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:15 schreef Diabox het volgende:
Welk stukje tekst precies?

En soort belasting != intensiteit belasting.
je eerste.

En over je bovenstaande vergelijking kunnen we discussiėren, maar ga weer aan het werk.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_97787661
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:25 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

je eerste.

En over je bovenstaande vergelijking kunnen we discussiėren, maar ga weer aan het werk.
Die waarbij ik het doel van een warming-up beschreef? Van mezelf.
pi_97787854
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:26 schreef Diabox het volgende:

[..]

Die waarbij ik het doel van een warming-up beschreef? Van mezelf.
nou ja, dan voor wat het waard is, wat zijn je stats, en waarvoor train je?
pi_97787947
Ik train voornamelijk voor mezelf ( :) ), maar je doelt waarschijnlijk op iets anders. Gewoon bodybuilding, ben op het moment rond de 100kg, 1m94, vetpercentage weet ik niet precies, moet maar weer eens meten, want nader het einde van m'n cut.
  maandag 6 juni 2011 @ 15:35:15 #61
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97787981
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:31 schreef kidkash19 het volgende:
Dan doe je geen goede warmup, met een goede warmup kan je serieus grotere gewichten neerzetten en je hebt minder spierpijn + dat het je van allerlei vervelende klachten kan besparen veel later in je leven.

Ik verbaas me er gewoon over dat 90% meteen onder de gewichten springt, al zijn het lichtere gewichten als " Warmup" het is nog steeds iets waar je lichaam niet klaar voor is.
Als ik geen warming up doe wordt het helemaal niks.

Gewoon heel ff hardlopen en daarna wat rek- en strekoefeningen en met 2/3 kg dumbells de biceps/triceps/schouders/borst opwarmen en dan ff heel licht benen. In totaal 10 min. mee bezig of zo.
  maandag 6 juni 2011 @ 16:55:04 #62
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_97791998
Ik combineer mijn warming up altijd met stretches die ik nodig heb voor mijn postuur (bekken is wat naar voren gekanteld). Hip flexor stretches (butterfly stretch + deep lunge), pec stretch (doorway stretch), een stretch voor mijn linker glute en daarnaast wat gerichte stretches voor de training van de dag.

Je ziet ze er bij hoor. Komen de zaal binnen en hangen binnen 10 seconden in de gewichten. Kwestie van tijd voor ze wat scheuren, stelletje idioten 8)7
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 6 juni 2011 @ 17:00:00 #63
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97792227
Ik doe altijd 30 min cardio alvorens de gewichten + ik fiets nog naar de sportschool į 20 minuten ook.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_97792698
30 min cardio voor het trainen is veel te lang

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:56 schreef Diabox het volgende:
Een goede warm-up voor een anaerobe workout (wat wij dus doen), gericht op hypertrofie, bestaat dus uit meerdere setjes met weinig herhalingen, met een opbouwend gewicht gericht op de daadwerkelijke workset.
Werkt voor mij iig prima. :)

Zie wel 's van die mannetjes met 2kg dumbbells versneld allerlei oefeningen achter elkaar doen... is imo meer aerobics en voegt niks toe aan je workout. Gewoon goed opwarmen met een paar lichtere setjes.

[ Bericht 47% gewijzigd door 16meter op 06-06-2011 17:25:26 ]
  maandag 6 juni 2011 @ 17:25:25 #65
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97793491
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:08 schreef 16meter het volgende:
30 min cardio voor het trainen is veel te lang

[..]

Werkt voor mij iig prima. :)

Zie wel 's van die mannetjes met 2kg dumbbells versneld allerlei oefeningen achter elkaar doen.. en daarna nog niet hun eigen bw kunnen liften. ;) Imo zonde van je tijd, zulke gekheid.
Ik doe het ivm schema. :) Toch bedankt. VP nog te hoog namelijk.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97793508
Waarom doe je je cardio niet na KT?
  maandag 6 juni 2011 @ 17:27:47 #67
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97793625
Oeps even beter uitgelegd:
Naar sportschool fietsen = 20 min
Wup: 30 min fietsen, zwaar parcours op hoog niveau
KT.

Eind dec+ 30 min cardio na KT. Dus voor KT 30 min en nį KT 30 min.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  maandag 6 juni 2011 @ 17:42:24 #68
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97794404
Als je het voor het vetverlies doet kan je het beter na KT doen, nu houd je alleen maar minder energie over voor KT.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 6 juni 2011 @ 17:45:22 #69
344855 Apenzoon
Van eindbaas naar eindaap.
pi_97794550
Ik ben erg klein voor mijn leeftijd en ik denk dat ik ondertussen bijna uitgegroeid ben. :'( Maar ik ben niet alleen klein maar ook erg iel. Opzich zou ik wel graag wat spiermassa erbij willen hebben. Maar ik vraag me dus af of ik daarvoor alleen meer moet gaan eten (want ik eet over het algemeen vrij weinig, maar als ik veel eet of slecht eet kom ik ook niks aan) of echt gaan trainen?
groetjens mij
pi_97794638
Voor spiermassa moet je trainen, tenzij je altijd onder je onderhoud gegeten heb zul je geen spiermassa winnen door simpelweg goed te gaan eten
pi_97794769
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:45 schreef Apenzoon het volgende:
Ik ben erg klein voor mijn leeftijd en ik denk dat ik ondertussen bijna uitgegroeid ben. :'( Maar ik ben niet alleen klein maar ook erg iel. Opzich zou ik wel graag wat spiermassa erbij willen hebben. Maar ik vraag me dus af of ik daarvoor alleen meer moet gaan eten (want ik eet over het algemeen vrij weinig, maar als ik veel eet of slecht eet kom ik ook niks aan) of echt gaan trainen?
beide.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  maandag 6 juni 2011 @ 17:51:08 #72
344855 Apenzoon
pi_97794809
En dan echt zo'n trainingschema etc. of zullen een paar keer oefeningen 's ochtends ook effect hebben? Ik hoef echt niet keibreed te worden ofzo, maar gewoon iets meer massa etc.
groetjens mij
  maandag 6 juni 2011 @ 17:54:06 #73
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_97794932
Ja, daarom vind ik begrijpen waarom iets fundamenteel werkt een betere methode dan één iemand volgen die voordoet waarom het bij hem (en/of) z'n klanten werkt. Die gasten posten natuurlijk alleen hun beste klanten als reclame voor henzelf.
Confidence through competence
  maandag 6 juni 2011 @ 17:54:37 #74
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_97794953
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:51 schreef Apenzoon het volgende:
En dan echt zo'n trainingschema etc. of zullen een paar keer oefeningen 's ochtends ook effect hebben? Ik hoef echt niet keibreed te worden ofzo, maar gewoon iets meer massa etc.
Werken zul je
Confidence through competence
  maandag 6 juni 2011 @ 17:56:51 #75
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97795057
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:42 schreef seto het volgende:
Als je het voor het vetverlies doet kan je het beter na KT doen, nu houd je alleen maar minder energie over voor KT.
Ik maak altijd mijn setjes goed vol ik sport 1.5 uur. Dus 1 uur KT. Ik vind het juist lekker die 30 min cardio ik ga iig niet koud beginnen. 1x gedaan: nooit weer. :)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  maandag 6 juni 2011 @ 17:57:23 #76
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97795079
quote:
Hier doe je me nu een beetje aan denken:

Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 6 juni 2011 @ 18:00:09 #77
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_97795211
quote:
12s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:57 schreef seto het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vind die 2 rechter chicks nou niet bepaald een lekker lichaam hebben.
Deathlift or Die.
pi_97795250
quote:

gewoon 1 maandje on dat dere cell tech gaan.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  maandag 6 juni 2011 @ 18:09:45 #79
344855 Apenzoon
pi_97795635
quote:
12s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:57 schreef seto het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo bedoel ik het niet eigenlijk, ik bedoelde meer dat ik niet streef naar massive spieren oid, maar gewoon naar iets breder te zijn. Verder weet ik er vrij weinig vanaf, dus het kan zijn dat ik domme dingen zeg. :P
groetjens mij
pi_97795790
quote:
Je wordt niet zomaar 'keibreed', als ielig ventje zul je voor elke kg massa hard moeten werken. Wees maar niet bang dat je te groot wordt. ;)

Wat oefeningen thuis zullen weinig/geen effect hebben. Tenzij je een complete home gym hebt staan. Het is beter om een goede gym op te zoeken en met een degelijk training- en voedingschema aan de slag te gaan. Je wilt zo snel mogelijk resultaat neem ik aan?
  maandag 6 juni 2011 @ 18:14:03 #81
253447 Ethanolic
pi_97795814
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:00 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

gewoon 1 maandje on dat dere cell tech gaan.
Hiermee maakte ik de gains van mijn leven!1
Deathlift or Die.
pi_97795909
quote:
Al wil je 1kg gainen.. je zal toch echt hetzelfde moeten doen als iemand die 20kg wilt gainen.
Goed veel eten en hard trainen.

Het is niet zo dat wanneer je maar weinig wilt gainen je ook minder je best hoeft te doen.
Je stopt alleen eerder met steeds meer eten/ hogere gewicht enz..

Dit hoor je trouwens bij vrouwen ook vaak.. ja ik wil alleen wat strakker worden.
Ja lekker boeiend, je moet gewoon even hard werken...
Alleen dus wat korter, marja als je het wilt behouden is het vaak wel nodig om te blijven trainen en sowieso niet minder eten daarna.
  maandag 6 juni 2011 @ 18:17:20 #83
344855 Apenzoon
pi_97795946
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:13 schreef 16meter het volgende:

[..]

Je wordt niet zomaar 'keibreed', als ielig ventje zul je voor elke kg massa hard moeten werken. Wees maar niet bang dat je te groot wordt. ;)

Wat oefeningen thuis zullen weinig/geen effect hebben. Het is beter om met een degelijk training- en voedingschema een de slag te gaan. Je wilt zo snel mogelijk resultaat neem ik aan?
Ja, uiteindelijk hoe sneller hoe beter. Ik ben alleen bang dat ik een echt training/voeding schema niet ga/kan volhouden, want ik weet van mezelf dat ik niet echt een erge volhouder ben en ik heb nooit eerder ook maar een beetje getrained, al wil ik het wel graag proberen eigenlijk. Maar als je op internet zoekt vind ik al gauw 100den van die schema's etc.
groetjens mij
pi_97795982
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:00 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik vind die 2 rechter chicks nou niet bepaald een lekker lichaam hebben.
Ze zijn misschien wat droog.. paar kg vet erbij :)
Sowieso zal dit bij vrouwen al niet zo snel gebeuren.. om dat resultaat te krijgen moet je als vrouw al vol aan de bak.
pi_97795987
Als je ongemotiveerd of lui bent kun je beter niet beginnen inderdaad. :)
pi_97796016
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:17 schreef Apenzoon het volgende:

[..]

Ja, uiteindelijk hoe sneller hoe beter. Ik ben alleen bang dat ik een echt training/voeding schema niet ga/kan volhouden, want ik weet van mezelf dat ik niet echt een erge volhouder ben en ik heb nooit eerder ook maar een beetje getrained, al wil ik het wel graag proberen eigenlijk. Maar als je op internet zoekt vind ik al gauw 100den van die schema's etc.
als je het niet gaat volhouden heeft t geen zin... stel.. stel al lukt t wel, ben je het binnen de kortste keren weer kwijt door slechte training en voeding.
pi_97796096
Vandaag schouders en borst getraind, beide 3 oefeningen met 4x8

Nu begin ik altijd met 1 oefening borst en dan schouders en dan borst, enz
Is dat beter dan 3 x borst of maakt het weinig uit?

Net toen ik klaar was weer van die vieze stekende spierpijn in me schouders
pi_97796430
vandaag borst+triceps gedaan, dacht aan het einde van mijn normale training nog ff low cable flies te supersetten met cable pushdown, mijn armen krijg ik nu geen beweging meer in.
  maandag 6 juni 2011 @ 18:44:18 #89
253447 Ethanolic
pi_97797248
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:18 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ze zijn misschien wat droog.. paar kg vet erbij :)
Sowieso zal dit bij vrouwen al niet zo snel gebeuren.. om dat resultaat te krijgen moet je als vrouw al vol aan de bak.
Vrouwen zonder tieten :r :r
Deathlift or Die.
pi_97797715
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:44 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Vrouwen zonder tieten :r :r
enige wat je daar aan kan doen is aankomen met vet... maar je lichaam bepaalt zelf of t naar de tieten gaat :P
pi_97797791
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:29 schreef Agentperry het volgende:
vandaag borst+triceps gedaan, dacht aan het einde van mijn normale training nog ff low cable flies te supersetten met cable pushdown, mijn armen krijg ik nu geen beweging meer in.
waarom zou je een triceps oefening met borstoefening supersetten?
  maandag 6 juni 2011 @ 18:52:54 #92
253447 Ethanolic
pi_97797797
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:51 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

enige wat je daar aan kan doen is aankomen met vet... maar je lichaam bepaalt zelf of t naar de tieten gaat :P
Ja inderdaad, dus je hebt of geluk of pech.
Deathlift or Die.
pi_97798659
Hoeveel gram eiwitten (gemiddeld) moet je per dag ongeveer binnen krijgen eer spieren zullen groeien? Ik zeg gemiddeld omdat ik weet dat het wel afhankelijk is van bouw, lengte.
pi_97798999
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:06 schreef Unknown123 het volgende:
Hoeveel gram eiwitten (gemiddeld) moet je per dag ongeveer binnen krijgen eer spieren zullen groeien? Ik zeg gemiddeld omdat ik weet dat het wel afhankelijk is van bouw, lengte.
2x je lichaamsgewicht.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_97799236
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:12 schreef robuust89 het volgende:

[..]

2x je lichaamsgewicht.
200kg aan ewit WUT?!!1 dat haal ik nooit
  maandag 6 juni 2011 @ 19:17:30 #96
344855 Apenzoon
pi_97799299
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:19 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

als je het niet gaat volhouden heeft t geen zin... stel.. stel al lukt t wel, ben je het binnen de kortste keren weer kwijt door slechte training en voeding.
Ja ik ga er nu natuurlijk wel met de instelling in om het vol te houden.
Als je thuis wat wilt trainen heb je daar dan nog shit voor nodig zoals http://www.helisports.nl/gewichten/kettlebells-ijzer.html etc? Of kan alles zonder dat soort dingen?
groetjens mij
pi_97799401
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:16 schreef 16meter het volgende:

[..]

Gewoon 1 van deze bad boys per dag.
pi_97799492
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:16 schreef 16meter het volgende:

[..]

Ik kom opzich wel redelijk in de buurt, ik weeg 85; dus ik zou dan 170 gram eiwitten moeten hebben.

's morgen:
1 banaan
1 drinkyoghurt
1 bak kellogs met melk

's middags:
2 drinkyoghurt
1 ontbijtkoek
50 gram tonijn
6 boterhammen

's avonds:
is meestal wat de er maar op tafel staat
1 whey shake

Totaal van de dag is 170 gram eiwitten ongeveer.
pi_97799603
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:17 schreef Apenzoon het volgende:

[..]

Ja ik ga er nu natuurlijk wel met de instelling in om het vol te houden.
Als je thuis wat wilt trainen heb je daar dan nog shit voor nodig zoals http://www.helisports.nl/gewichten/kettlebells-ijzer.html etc? Of kan alles zonder dat soort dingen?
thuis trainen ga je t niet meer redden > sportschool
pi_97799617
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:19 schreef tech4u het volgende:

[..]

Gewoon 1 van deze bad boys per dag.
[ afbeelding ]
wolla jwz _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: