abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2011 @ 12:46:17 #26
264234 nexusje
Ik shine als lipgloss
pi_97781623
Vraagje, waar kan ik online de beste whey vinden qua prijs/kwaliteits verhoudingen?
  maandag 6 juni 2011 @ 12:51:22 #27
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_97781779
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:42 schreef kidkash19 het volgende:
:D Kom ik met mn Prison Squats, Jumping Jacks, Kneelifts, Heelkicks, Jumps, Stretches, Foamrolling, Active Stretch met elastiek, Mountain Climbers, pushups etc etc
Voor benentraining doe ik Mountain Climbers. (mensen kijken je raar aan :P )
Voor borsttraining doe ik opdrukken.
Voor rugtraining doe ik chin-ups en low weight DLs.
Deathlift or Die.
pi_97781824
chins zijn toch geen warming up?
  maandag 6 juni 2011 @ 12:55:09 #29
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97781900
Lijkt mij ook niet
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_97781966
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:18 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Uit eigen initiatief studeren, heb je dan niet vaak van laat maar? En werk je veel ernaast?
Had al geen zin om m'n vaarbewijs I en II te halen naast m'n studie :P
Als je het vakgebied interessant vindt scheelt dat een hoop. Werk ernaast in principe niet veel, volg ook weinig college's van m'n eigen studie (vrijwel geen), studeer dus alleen voor de tentamens.
pi_97782347
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:52 schreef Agentperry het volgende:
chins zijn toch geen warming up?
Dan is je warmup al een halve workout op zich. :P
  maandag 6 juni 2011 @ 13:17:37 #32
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_97782578
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:46 schreef nexusje het volgende:
Vraagje, waar kan ik online de beste whey vinden qua prijs/kwaliteits verhoudingen?
xxl nutricion is altijd erg goed aangeschreven.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_97782903
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:25 schreef kidkash19 het volgende:
Een warmup heeft geen zin? Je weet dat je met een goede warmup je gewrichten, banden en spieren aardig spaart voor later toch?

Ik ben alleen al 20 minuten bezig met mn warmup, mn core temperatuur verhogen, actief warmup, beetje stretchen en mn CNS activeren voor ik uberhaupt een gewicht aanraak. Een jaar of 2 geleden mee begonnen en had dat veel eerder moeten doen.
Als ik begin met een LB lift (3 vd 4 x), dan doe ik enkele oefeningen die ik heb van Defranco.
Wat rekken en strekken, wat rollen op de mat, beetje rondspringen. Daarnaast nog lichte overhead squats. Iets over 10 minuten.

UB is een grote set op lat pull downs, licht gewicht, 40 herhalingen. Daarna bijna altijd medium overhead presses met dumbels. Eerste van Dave Tate, tweede van die kale bb'er op t-nation (ben ff z'n naam kwijt).

Geen warmingup is idd dom, en iedereen die serieus is met zware gewichten komt hier vroeger (of later) op terug.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_97782968
Christian Thibaudeau?
pi_97782986
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:30 schreef DjMark het volgende:
Christian Thibaudeau?
si!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  maandag 6 juni 2011 @ 13:33:36 #36
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97783088
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:28 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Als ik begin met een LB lift (3 vd 4 x), dan doe ik enkele oefeningen die ik heb van Defranco.
Wat rekken en strekken, wat rollen op de mat, beetje rondspringen. Daarnaast nog lichte overhead squats. Iets over 10 minuten.

UB is een grote set op lat pull downs, licht gewicht, 40 herhalingen. Daarna bijna altijd medium overhead presses met dumbels. Eerste van Dave Tate, tweede van die kale bb'er op t-nation (ben ff z'n naam kwijt).

Geen warmingup is idd dom, en iedereen die serieus is met zware gewichten komt hier vroeger (of later) op terug.
Aaaaaaah! Eindelijk! Nog iemand die traint volgens DeFranco, nu voel ik mij al een stuk minder vreemd :P
Luck is for losers
pi_97783910
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:28 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Het doel van een warming up is om de haarvaten naar de spieren open te zetten, voor een grotere bloedtoevoer naar de spier. Bij een zware workout stijgt de toevoer van bloed naar de spieren van 15-20% naar 80-85%, en wordt er i.p.v. 5 liter bloed per minuut, 25 liter bloed per minuut rondgepompt (belangrijk voor aanvoer van O2 en afvoer van melkzuur en CO2). Dit wordt al bewerkstelligt door slechts enkele setjes te doen met slechts enkele herhalingen met een degelijk gewicht. Daarnaast is het bedoeld om het zenuwstelsel voor te bereiden op de workout. Gezien ATP in 1 seconde op is, en de buffer van fosfaatcreatine in de enkele seconden daarna, moet dit snel worden hervuld uit een andere energiebron, de glycogeen depot in de spieren zelf. Het somatische zenuwstelsel zorgt voor de stimulering van de glycogeen afbraak, wat de energie levert, vele herhalingen met een lichtgewicht doen een veel kleiner beroep op glycogeen afbraak (wat sneller ATP zal aanvullen) en een hoger beroep op plasma NEFA, dit is niet wat je wilt aanspreken wanneer je je daadwerkelijke werksets wilt doen. Een goede warm-up voor een anaerobe workout (wat wij dus doen), gericht op hypertrofie, bestaat dus uit meerdere setjes met weinig herhalingen, met een opbouwend gewicht gericht op de daadwerkelijke workset.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:58:01 #38
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_97783944
Te wetenschappelijk :{w
Confidence through competence
pi_97784577
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:56 schreef Diabox het volgende:

[..]

Het doel van een warming up is om de haarvaten naar de spieren open te zetten, voor een grotere bloedtoevoer naar de spier. Bij een zware workout stijgt de toevoer van bloed naar de spieren van 15-20% naar 80-85%, en wordt er i.p.v. 5 liter bloed per minuut, 25 liter bloed per minuut rondgepompt (belangrijk voor aanvoer van O2 en afvoer van melkzuur en CO2). Dit wordt al bewerkstelligt door slechts enkele setjes te doen met slechts enkele herhalingen met een degelijk gewicht. Daarnaast is het bedoeld om het zenuwstelsel voor te bereiden op de workout. Gezien ATP in 1 seconde op is, en de buffer van fosfaatcreatine in de enkele seconden daarna, moet dit snel worden hervuld uit een andere energiebron, de glycogeen depot in de spieren zelf. Het somatische zenuwstelsel zorgt voor de stimulering van de glycogeen afbraak, wat de energie levert, vele herhalingen met een lichtgewicht doen een veel kleiner beroep op glycogeen afbraak (wat sneller ATP zal aanvullen) en een hoger beroep op plasma NEFA, dit is niet wat je wilt aanspreken wanneer je je daadwerkelijke werksets wilt doen. Een goede warm-up voor een anaerobe workout (wat wij dus doen), gericht op hypertrofie, bestaat dus uit meerdere setjes met weinig herhalingen, met een opbouwend gewicht gericht op de daadwerkelijke workset.
wat ik dus niet doe.

Verder kan je dit soort stukken plaatsen zoveel je wil, maar als grote coaches zoals tate, defranco en die thibs het doen interesseert het mij echt geen ene snars wat eoa raar stukje aldanniet beweert...
pi_97784684
Wat doe jij dan precies?

En er zijn ook grote coaches die het doen zoals ik net beschreef, je punt?

Wat is er overigens raar aan wat ik schreef?
pi_97784842
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:15 schreef Diabox het volgende:
Wat doe jij dan precies?
En er zijn ook grote coaches die het doen zoals ik net beschreef, je punt?
Doelend op mijn training? Puur performance. KT in mix met OLY en bw. Spieren groter maken is nog niet doel nummer 5 op mijn lijst.
Doelend op warming up? zoals Defranco. LB.
Namen van elke specifieke oefening haal ik alleen maar door elkaar.

Denk dat bovenstaande coaches wel as big they come zijn eigenlijk. Mijn punt lijkt me dan ook meer dan logisch.

[ Bericht 10% gewijzigd door mister_popcorn op 06-06-2011 14:22:04 (slecht lezen) ]
pi_97784870
Ik bedoel waar train jij dan gericht op.

Edit:
KT dus, dan is het voorbereiden van je zenuwstelsel nog belangrijker.

Edit2:
Grappig hoe Christian Thibadudeau hetzelfde doet als dat ik zei:
quote:
I never said that!!! I never do long warm-up sets... ever.

In fact, I don't do warm-ups at all.

I do 'feel sets' or 'practice sets'. Basically I start my ramping/work sets at 50-60% of my max. Any set before that is considered a feel set, to gradually get used to the weight. I normally do these for sets of 1 to 5 reps starting with around 20-30% and working up toward my first work set. You want as little fatigue as possible.
quote:
Een goede warm-up voor een anaerobe workout (wat wij dus doen), gericht op hypertrofie, bestaat dus uit meerdere setjes met weinig herhalingen, met een opbouwend gewicht gericht op de daadwerkelijke workset.

[ Bericht 43% gewijzigd door Diabox op 06-06-2011 14:30:50 ]
pi_97785258
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:20 schreef Diabox het volgende:

Edit:
Precies, en je maakt mij niet wijs dat enkele setjes licht squatten daarom voldoende zijn.
Verder: zie o'head squats en enkele explosieve bewegingen bij defranco.

Daarnaast heb ik, zoals eerder gezegd, echt helemaal niets aan zo'n stukje. Als bijzonder grote namen het zo doen zal er wel iets goeds aan zijn, I assume.
pi_97785464
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:20 schreef Diabox het volgende:

Edit:

Edit2:
Grappig hoe Christian Thibadudeau hetzelfde doet als dat ik zei:

[..]

[..]

Lees nou maar even goed. Volgens welke principes train ik mijn LB, en warm ik mijzelf op?
Enkele medium setjes dumbel presses voor een enkele echte UB dag heb ik van thib.
pi_97785467
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:56 schreef Diabox het volgende:

[..]

strong words brah
pi_97785624
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:35 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Lees nou maar even goed. Volgens welke principes train ik mijn LB, en warm ik mijzelf op?
Enkele medium setjes dumbel presses voor een enkele echte UB dag heb ik van thib.
Waarom zou je warm-ups van verschillende mensen door elkaar heen doen? En is Christian Thibadudeau geen grote naam in jou ogen? Die heeft volgens mij tenminste nog 'n opleiding in deze richting, Joe Defranco niet.
pi_97785717
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:31 schreef kidkash19 het volgende:
minder spierpijn
Hebben jullie na een tijdje trainen echt nog last van spierpijn? Ik heb dat alleen als ik een week of langer niet getraind heb en dan weer met ijzer ga spelen. Ik kan niet zeggen dat ik mezelf niet afmat of dat ik lichte gewichten pak...
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_97786132
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:38 schreef Diabox het volgende:

[..]

Waarom zou je warm-ups van verschillende mensen door elkaar heen doen? En is Christian Thibadudeau geen grote naam in jou ogen? Die heeft volgens mij tenminste nog 'n opleiding in deze richting, Joe Defranco niet.
omdat mijn ub dagen veel minder intensief zijn dan lb dagen? Minder opwarming nodig?
en kijk maar wie wat traint. thib voornamelijk bb'ers, defranco atheleten.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:54:55 #49
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97786428
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:38 schreef Diabox het volgende:

[..]

_O- Nee Joe DeFranco heeft geen opleiding nee maar heb je gezien wat voor clienten hij heeft, waar hij mee begonnen is en waar hij nu zit? Heb je gezien welke gasten er elk jaar terug komen? Sorry maar dan doe je gewoon iets goeds, deze man heeft in zijn eentje ervoor gezorgd dat de NFL Combine de regels moest aanpassen op hun drills omdat zijn atleten er bizar op presteerden.

Dat zegt mij vele malen meer dan een opleiding en een papiertje

Ik zit in hetzelfde schuitje, spiermassa creeeren is redelijk secundair al is het een mooie bijzaak natuurlijk.
Luck is for losers
pi_97786484
Christian Thibaudeau zit toch voornamelijk in de hoek van strongmen? Maar buiten dat, als een bepaalde workout (zogezegd) minder intensief zou zijn dan 'n ander, waarom zou je dan een andere warming-up willen toepassen, terwijl de workouts dezelfde doelen hebben en ook uit eenzelfde soort belasting bestaan voor je lichaam?

Je kan wel klakkeloos dingen overnemen van specifieke mensen die jou liggen, maar je zou ook zelf wat research kunnen doen, kijken wat in overeenstemming is met jouw opgedane kennis, en deze vervolgens in de praktijk toepassen. Mijn 'rare' tekstje is dan ook slechts 'n opsomming van feiten, waaruit je vervolgens zelfs conclusies kan trekken en iets kan bedenken.

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:54 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

_O- Nee Joe DeFranco heeft geen opleiding nee maar heb je gezien wat voor clienten hij heeft, waar hij mee begonnen is en waar hij nu zit? Heb je gezien welke gasten er elk jaar terug komen? Sorry maar dan doe je gewoon iets goeds, deze man heeft in zijn eentje ervoor gezorgd dat de NFL Combine de regels moest aanpassen op hun drills omdat zijn atleten er bizar op presteerden.

Dat zegt mij vele malen meer dan een opleiding en een papiertje

Ik zit in hetzelfde schuitje, spiermassa creeeren is redelijk secundair al is het een mooie bijzaak natuurlijk.
Ja zzz, Bill Llewellyn heeft ook artikelen geschreven voor duizenden sites terwijl ie zich herhaaldelijk schuldig heeft gemaakt van assumpties die nadien makkelijk te weerleggen waren. Neemt niet weg dat ie succesvoller is dan vrijwel iedereen in dat hoekje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')