Congrats!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:59 schreef Xa1pt het volgende:
Bam! Net m'n doel op de DL (140 kg) voor dit jaar gehaald. De 155 of 160 zit er nog wel in zelfs. Op de squat moet ik nog 10 kg. Bench press afgelopen maandag 3x90, dus de 100 moet ik dit jaar ook nog wel aan kunnen tikken.
HOLY SHIT. ZIEKE KORTING!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:
2,50 kortingscode voor B&F: IBYRB32K
Mooi man :-D zou moeten kunnen idd. Nog maandje of 3quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:59 schreef Xa1pt het volgende:
Bam! Net m'n doel op de DL (140 kg) voor dit jaar gehaald. De 155 of 160 zit er nog wel in zelfs. Op de squat moet ik nog 10 kg. Bench press afgelopen maandag 3x90, dus de 100 moet ik dit jaar ook nog wel aan kunnen tikken.
mja, kan me wel voorstellen dat het zo overdreven als in dat plaatje niet echt bevorderlijk is.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:09 schreef Snakey het volgende:
[..]
First off, this position puts much more pressure on the lower back. When the spine is in extreme extension, the discs and nerves are at a greater risk of injury.
Granted, the spine isn't loaded in the traditional sense during a bench press as it is during a squat, but there's still a lot of weight coming down, and assuming the legs are also driving up, some of these forces will meet in the spine.
Don't believe me? Have someone with a hurt back try to excessively arch while benching – their back pain flares up almost immediately.
Second, someone very concerned with their bench is likely a powerlifter, and most powerlifters are also squatting and deadlifting regularly, which places considerable stress on the spine. Since the musculature of the lower back is already somewhat slow to heal, that bench day in the program that you thought was a "rest" day for the core and lower body may not be much of a rest day after all.
http://www.t-nation.com/f(...)hing_the_bench_press
En zo zijn er nog een zooi artikelen over.
Ik zou cutten, hoe lager je vp%, hoe makkelijker je spiermassa gaat aanzetten. Cutten gewoon beginnen door -+ 300 kcal onder onderhoud te zitten, dit een tijdje doen tot het lastiger word dan kan je er nog 100 kcal vanaf halen of je doet er driemaal weeks wat rustige cardio bij.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:28 schreef nickhguitar het volgende:
Misschien dat mensen hier nog wat wijsheid willen delen, heb al heel dat DM's gewisseld met Snakey hierover.
Ik ben sinds kort weer begonnen met Fitness, doel uiteindelijk is om fitness gespierd ('mooi' gespierd) te worden, daar lieg ik niet over. Uiteraard wil ik ook sterker worden, maar dat is niet mijn hoofddoel.
Ik ben 95 kilo bij 2 meter, ik heb een vet % van ongeveer 16/17%. Ik zou mezelf omschrijven als slank, maar bij de buikstreek toch wel wat vet. Nu wilde ik het goed aanpakken, en naast de training ook m'n voedinggschema eens goed in orde krijgen. Met behulp van Sausdip (waarvoor dank nog) een mooi bulkschema in elkaar gedraaid. Het domme is dat ik daarna eigenlijk pas ben gaan kijken naar het hele bulken/cutten gebeuren, ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat ik toch wel moest bulken, dat hoorde ik ook van mensen in de gym
Nu twijfel ik dus; ga ik bulken, of cutten? Ik neig nu juist naar cutten, want ik wil (i.v.m. m'n doel) m'n BF% niet te hoog hebben (niet 20+). Idealiter wil ik natuurlijk spiermassa gainen, en vet cutten, maar dat wil iedereen denk ik toch.
De vraag is dus eigenlijk simpel; hoe pak ik dit het beste aan? Eerst cutten, dan cleanbulken? Of toch eerst wat bulken en dan cutten? En als ik dan cut, eet ik dan onder onderhoud, of op onderhoud en dan wat cardio erbij?
Que?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik zou cutten, hoe lager je vp%, hoe makkelijker je spiermassa gaat aanzetten. Cutten gewoon beginnen door -+ 300 kcal onder onderhoud te zitten, dit een tijdje doen tot het lastiger word dan kan je er nog 100 kcal vanaf halen of je doet er driemaal weeks wat rustige cardio bij.
works for me
Mag ik zo vriendelijk zijn om je te verwijzen naar het kettlebell-topic? Kracht/massa/toning/uithoudingsdevice in 1.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:42 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Ja precies ik heb wel gehoord dat het aantal reps qua resultaat verschilt. Zo hoorde ik dat bvb voor schouders 12+ uithoudingsvermogen is, tussen 10 en 12 afwerken/definitie, 6 en 10 massa en 2 en 6 kracht. Hoe zit dat dan met benen? Ik wil wel mijn benen trainen maar niet in massa aankomen daar, heb ik liever dat alle moeite die ik stop in eten aankomt op mijn bovenlichaam komt.
Dus hoeveel reps voor kracht/uithoudingsvermogen voor benen?
Ik zou gaan kettlebellen. Er loop toevallig een heel leuk topic hierover op FOK!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:28 schreef nickhguitar het volgende:
Misschien dat mensen hier nog wat wijsheid willen delen, heb al heel dat DM's gewisseld met Snakey hierover.
Ik ben sinds kort weer begonnen met Fitness, doel uiteindelijk is om fitness gespierd ('mooi' gespierd) te worden, daar lieg ik niet over. Uiteraard wil ik ook sterker worden, maar dat is niet mijn hoofddoel.
Ik ben 95 kilo bij 2 meter, ik heb een vet % van ongeveer 16/17%. Ik zou mezelf omschrijven als slank, maar bij de buikstreek toch wel wat vet. Nu wilde ik het goed aanpakken, en naast de training ook m'n voedinggschema eens goed in orde krijgen. Met behulp van Sausdip (waarvoor dank nog) een mooi bulkschema in elkaar gedraaid. Het domme is dat ik daarna eigenlijk pas ben gaan kijken naar het hele bulken/cutten gebeuren, ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat ik toch wel moest bulken, dat hoorde ik ook van mensen in de gym
Nu twijfel ik dus; ga ik bulken, of cutten? Ik neig nu juist naar cutten, want ik wil (i.v.m. m'n doel) m'n BF% niet te hoog hebben (niet 20+). Idealiter wil ik natuurlijk spiermassa gainen, en vet cutten, maar dat wil iedereen denk ik toch.
De vraag is dus eigenlijk simpel; hoe pak ik dit het beste aan? Eerst cutten, dan cleanbulken? Of toch eerst wat bulken en dan cutten? En als ik dan cut, eet ik dan onder onderhoud, of op onderhoud en dan wat cardio erbij?
Thx.quote:
Ja, er zat nog wel meer in ook. Bench press heb ik ook wel vertrouwen in, laatste keer de 100 er 1 rep op gehad om er even aan te kunnen ruiken. Booh, wat een gewicht kwam er ineens naar beneden zetten.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Mooi man :-D zou moeten kunnen idd. Nog maandje of 3
Eerst eens inventariseren hoe je er nu voorstaat:quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:28 schreef nickhguitar het volgende:
Vroeger was je ook al zo behulpzaamquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou gaan kettlebellen. Er loop toevallig een heel leuk topic hierover op FOK!
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou eens beginnen met de OP te lezen.
quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:04 schreef fathank het volgende:
Meer hardlopen, minder eten en blijven fitnessen. Niet teveel zout eten (houdt vocht vast) en niet dagelijks in de snackbar hangen met je klasgenoten tijdens een tussenuur.
Hij bedoelt waarschijnlijk visueel. Hoewel ik wel ergens een artikel heb gelezen dat wanneer je obees bent, je lichaam de voorkeur geeft aan vetaanmaak boven spieraanmaak. Kost minst energie namelijk. Weet iemand nog hoe dat precies zit? Kan het zo snel niet vinden.quote:
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:09 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Booh net 5 x 220 DL kapoet
Klopt, zie mijn signaturequote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou gaan kettlebellen. Er loop toevallig een heel leuk topic hierover op FOK!
BOR vond ik dus echt klote, krijg houding daar niet goed mee en oefening lukt dus ook nooit echt lekker. Gisteren dus blijkbaar de pendlays gedaan, beviel wel erg goed. Yates rows kende ik wel, maar deed ik blijkbaar toch iets anders, wel de hoek,maar dan onderhandse greep en van knie tot buik en weer terug.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:28 schreef Verbosity het volgende:
[..]
De BOR kan je verdelen in 3 versies:
Bent Over Row:
-Je houdt ongeveer een hoek aan van ~70-90 graden en trekt de bar geleidelijk naar de onderbuik toe zonder momentum. De bar blijft van de grond af, maar je moet de armen wel gestrekt hebben op het einde. Probeer te focussen op de ellebogen 'naar elkaar toe te trekken'. Is meer voor algemene ontwikkeling van de rug en kracht.
Pendlay Row:
-Vanaf de grond haal je de stang explosief naar je onderbuik toe, hiermee leg je de focus op kracht en explosiviteit. Populair gemaakt door Glenn Pendlay onder olympische gewichtheffers.
Yates Row:
-Met de rug sta je in een hoek van ~30-45 graden. De roei beweging combineer je als het ware met een shrug. Is dus tot de knie zoals jij beschrijft. Zal voor meer hypertrofie zorgen in de bovenrug (Trapezius). Wordt meestal door BB'ers gebruikt. Dorian Yates gebruikte deze veel met underhand grip tot hij een bicep tear kreeg. Stond ook vooral bekend om zijn rugmusculatuur.
http://www.bodyrecomposit(...)sition-changes.html/quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:15 schreef ssebass het volgende:
[..]
Hij bedoelt waarschijnlijk visueel. Hoewel ik wel ergens een artikel heb gelezen dat wanneer je obees bent, je lichaam de voorkeur geeft aan vetaanmaak boven spieraanmaak. Kost minst energie namelijk. Weet iemand nog hoe dat precies zit? Kan het zo snel niet vinden.
Datquote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:15 schreef ssebass het volgende:
[..]
Hij bedoelt waarschijnlijk visueel. Hoewel ik wel ergens een artikel heb gelezen dat wanneer je obees bent, je lichaam de voorkeur geeft aan vetaanmaak boven spieraanmaak. Kost minst energie namelijk. Weet iemand nog hoe dat precies zit? Kan het zo snel niet vinden.
Thnx broman! Had vorige week 9 x 200 dacht fuck it dan die 220 reppen!quote:
http://gregnuckols.com/20(...)ly-holding-you-back/quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:15 schreef ssebass het volgende:
[..]
Pendlay en BOR is bijna hetzelfde, verschil is vooral de explosiviteit en het feit dat je de stang niet op de grond laat rusten. Een BOR kan nogal belastend zijn voor de onderrug, vooral na het deadliften.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:19 schreef stinkie het volgende:
[..]
BOR vond ik dus echt klote, krijg houding daar niet goed mee en oefening lukt dus ook nooit echt lekker. Gisteren dus blijkbaar de pendlays gedaan, beviel wel erg goed. Yates rows kende ik wel, maar deed ik blijkbaar toch iets anders, wel de hoek,maar dan onderhandse greep en van knie tot buik en weer terug.
Voorlopig houd ik het even bij Penlays Rows.
Thanks.
Spuitelf dat je bentquote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:24 schreef Klokov het volgende:
[..]
http://gregnuckols.com/20(...)ly-holding-you-back/
ah, ik las de yates row als tot aan de kniequote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:24 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Pendlay en BOR is bijna hetzelfde, verschil is vooral de explosiviteit en het feit dat je de stang niet op de grond laat rusten. Een BOR kan nogal belastend zijn voor de onderrug, vooral na het deadliften.
Bij de Yates rows geef ik ook aan dat het meestal met een onderhandse greep wordt uitgevoerd vanaf de knie.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |