abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145137100
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:59 schreef Xa1pt het volgende:
Bam! Net m'n doel op de DL (140 kg) voor dit jaar gehaald. De 155 of 160 zit er nog wel in zelfs. Op de squat moet ik nog 10 kg. Bench press afgelopen maandag 3x90, dus de 100 moet ik dit jaar ook nog wel aan kunnen tikken.
Congrats!

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:
2,50 kortingscode voor B&F: IBYRB32K
HOLY SHIT. ZIEKE KORTING!
If not now, then when.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:14:17 #202
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_145137270
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:59 schreef Xa1pt het volgende:
Bam! Net m'n doel op de DL (140 kg) voor dit jaar gehaald. De 155 of 160 zit er nog wel in zelfs. Op de squat moet ik nog 10 kg. Bench press afgelopen maandag 3x90, dus de 100 moet ik dit jaar ook nog wel aan kunnen tikken.
Mooi man :-D zou moeten kunnen idd. Nog maandje of 3
pi_145137369
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:09 schreef Snakey het volgende:

[..]

First off, this position puts much more pressure on the lower back. When the spine is in extreme extension, the discs and nerves are at a greater risk of injury.

Granted, the spine isn't loaded in the traditional sense during a bench press as it is during a squat, but there's still a lot of weight coming down, and assuming the legs are also driving up, some of these forces will meet in the spine.

Don't believe me? Have someone with a hurt back try to excessively arch while benching – their back pain flares up almost immediately.

Second, someone very concerned with their bench is likely a powerlifter, and most powerlifters are also squatting and deadlifting regularly, which places considerable stress on the spine. Since the musculature of the lower back is already somewhat slow to heal, that bench day in the program that you thought was a "rest" day for the core and lower body may not be much of a rest day after all.

http://www.t-nation.com/f(...)hing_the_bench_press

En zo zijn er nog een zooi artikelen over.
mja, kan me wel voorstellen dat het zo overdreven als in dat plaatje niet echt bevorderlijk is. :')
If not now, then when.
pi_145138830
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

[..]

HOLY SHIT. ZIEKE KORTING!
Dikke gains voor niks!
Geen referral hier.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:20:08 #205
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_145139351
Ik heb (gister) keer tijdens het sporten alles een stukje zwaarder gezet zodat mijn armen en buik helemaal verzuurd waren en ik vandaag spierpijn heb (in tijden niet echt gehad).

Morgen moet ik weer naar de sportschool, is dat slecht? Moet de spierpijn volledig weg zijn voordat ik weer kan sporten?
pi_145139725
Misschien dat mensen hier nog wat wijsheid willen delen, heb al heel dat DM's gewisseld met Snakey hierover.

Ik ben sinds kort weer begonnen met Fitness, doel uiteindelijk is om fitness gespierd ('mooi' gespierd) te worden, daar lieg ik niet over. Uiteraard wil ik ook sterker worden, maar dat is niet mijn hoofddoel.

Ik ben 95 kilo bij 2 meter, ik heb een vet % van ongeveer 16/17%. Ik zou mezelf omschrijven als slank, maar bij de buikstreek toch wel wat vet. Nu wilde ik het goed aanpakken, en naast de training ook m'n voedinggschema eens goed in orde krijgen. Met behulp van Sausdip (waarvoor dank nog :) ) een mooi bulkschema in elkaar gedraaid. Het domme is dat ik daarna eigenlijk pas ben gaan kijken naar het hele bulken/cutten gebeuren, ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat ik toch wel moest bulken, dat hoorde ik ook van mensen in de gym :P

Nu twijfel ik dus; ga ik bulken, of cutten? Ik neig nu juist naar cutten, want ik wil (i.v.m. m'n doel) m'n BF% niet te hoog hebben (niet 20+). Idealiter wil ik natuurlijk spiermassa gainen, en vet cutten, maar dat wil iedereen denk ik toch ;).

De vraag is dus eigenlijk simpel; hoe pak ik dit het beste aan? Eerst cutten, dan cleanbulken? Of toch eerst wat bulken en dan cutten? En als ik dan cut, eet ik dan onder onderhoud, of op onderhoud en dan wat cardio erbij?
pi_145139903
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:28 schreef nickhguitar het volgende:
Misschien dat mensen hier nog wat wijsheid willen delen, heb al heel dat DM's gewisseld met Snakey hierover.

Ik ben sinds kort weer begonnen met Fitness, doel uiteindelijk is om fitness gespierd ('mooi' gespierd) te worden, daar lieg ik niet over. Uiteraard wil ik ook sterker worden, maar dat is niet mijn hoofddoel.

Ik ben 95 kilo bij 2 meter, ik heb een vet % van ongeveer 16/17%. Ik zou mezelf omschrijven als slank, maar bij de buikstreek toch wel wat vet. Nu wilde ik het goed aanpakken, en naast de training ook m'n voedinggschema eens goed in orde krijgen. Met behulp van Sausdip (waarvoor dank nog :) ) een mooi bulkschema in elkaar gedraaid. Het domme is dat ik daarna eigenlijk pas ben gaan kijken naar het hele bulken/cutten gebeuren, ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat ik toch wel moest bulken, dat hoorde ik ook van mensen in de gym :P

Nu twijfel ik dus; ga ik bulken, of cutten? Ik neig nu juist naar cutten, want ik wil (i.v.m. m'n doel) m'n BF% niet te hoog hebben (niet 20+). Idealiter wil ik natuurlijk spiermassa gainen, en vet cutten, maar dat wil iedereen denk ik toch ;).

De vraag is dus eigenlijk simpel; hoe pak ik dit het beste aan? Eerst cutten, dan cleanbulken? Of toch eerst wat bulken en dan cutten? En als ik dan cut, eet ik dan onder onderhoud, of op onderhoud en dan wat cardio erbij?
Ik zou cutten, hoe lager je vp%, hoe makkelijker je spiermassa gaat aanzetten. Cutten gewoon beginnen door -+ 300 kcal onder onderhoud te zitten, dit een tijdje doen tot het lastiger word dan kan je er nog 100 kcal vanaf halen of je doet er driemaal weeks wat rustige cardio bij.

works for me
pi_145139981
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:32 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik zou cutten, hoe lager je vp%, hoe makkelijker je spiermassa gaat aanzetten. Cutten gewoon beginnen door -+ 300 kcal onder onderhoud te zitten, dit een tijdje doen tot het lastiger word dan kan je er nog 100 kcal vanaf halen of je doet er driemaal weeks wat rustige cardio bij.

works for me
Que?
Geen referral hier.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:36:04 #209
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_145140059
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:42 schreef peterkailey het volgende:

[..]

Ja precies ik heb wel gehoord dat het aantal reps qua resultaat verschilt. Zo hoorde ik dat bvb voor schouders 12+ uithoudingsvermogen is, tussen 10 en 12 afwerken/definitie, 6 en 10 massa en 2 en 6 kracht. Hoe zit dat dan met benen? Ik wil wel mijn benen trainen maar niet in massa aankomen daar, heb ik liever dat alle moeite die ik stop in eten aankomt op mijn bovenlichaam komt.

Dus hoeveel reps voor kracht/uithoudingsvermogen voor benen?
Mag ik zo vriendelijk zijn om je te verwijzen naar het kettlebell-topic? Kracht/massa/toning/uithoudingsdevice in 1.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:39:05 #210
157922 fathank
pi_145140206
quote:

Ik zou gaan kettlebellen. Er loop toevallig een heel leuk topic hierover op FOK!
pi_145141115
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Congrats!
Thx. :)
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:14 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Mooi man :-D zou moeten kunnen idd. Nog maandje of 3
Ja, er zat nog wel meer in ook. Bench press heb ik ook wel vertrouwen in, laatste keer de 100 er 1 rep op gehad om er even aan te kunnen ruiken. Booh, wat een gewicht kwam er ineens naar beneden zetten. :D
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:12:11 #212
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_145141731
quote:

Eerst eens inventariseren hoe je er nu voorstaat:
Lichaamscompositie: 95kg @ 2.00 meter en 16/17% (Dit is bekend)
1RM op oefeningen? :Squat, Bankdrukken, Deadliften en Overhead press? Van nu en vroeger eventueel om een beeld te krijgen van je kracht.
Voorgeschiedenis: Andere sporten+hoe lang je al aan fitness hebt gedaan?

Als dit alles bekend is kan je een beter besluit maken. Aan lichaamscompositie alleen hebben we(ik tenminste) weinig.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:13:37 #213
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_145141787
quote:
3s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:39 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik zou gaan kettlebellen. Er loop toevallig een heel leuk topic hierover op FOK!
Vroeger was je ook al zo behulpzaam :D

quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:56 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik zou eens beginnen met de OP te lezen.
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2010 15:04 schreef fathank het volgende:
Meer hardlopen, minder eten en blijven fitnessen. Niet teveel zout eten (houdt vocht vast) en niet dagelijks in de snackbar hangen met je klasgenoten tijdens een tussenuur.
Verbo is terug?
pi_145141842
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:34 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Que?
Hij bedoelt waarschijnlijk visueel. Hoewel ik wel ergens een artikel heb gelezen dat wanneer je obees bent, je lichaam de voorkeur geeft aan vetaanmaak boven spieraanmaak. Kost minst energie namelijk. Weet iemand nog hoe dat precies zit? Kan het zo snel niet vinden.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:15:27 #215
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_145141855
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:09 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Booh net 5 x 220 DL kapoet
_O_
Verbo is terug?
pi_145141884
quote:
3s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:39 schreef fathank het volgende:

[..]

Klopt, zie mijn signature
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:19:42 #217
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_145141994
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 17:28 schreef Verbosity het volgende:

[..]

De BOR kan je verdelen in 3 versies:

Bent Over Row:
-Je houdt ongeveer een hoek aan van ~70-90 graden en trekt de bar geleidelijk naar de onderbuik toe zonder momentum. De bar blijft van de grond af, maar je moet de armen wel gestrekt hebben op het einde. Probeer te focussen op de ellebogen 'naar elkaar toe te trekken'. Is meer voor algemene ontwikkeling van de rug en kracht.

Pendlay Row:
-Vanaf de grond haal je de stang explosief naar je onderbuik toe, hiermee leg je de focus op kracht en explosiviteit. Populair gemaakt door Glenn Pendlay onder olympische gewichtheffers.

Yates Row:
-Met de rug sta je in een hoek van ~30-45 graden. De roei beweging combineer je als het ware met een shrug. Is dus tot de knie zoals jij beschrijft. Zal voor meer hypertrofie zorgen in de bovenrug (Trapezius). Wordt meestal door BB'ers gebruikt. Dorian Yates gebruikte deze veel met underhand grip tot hij een bicep tear kreeg. Stond ook vooral bekend om zijn rugmusculatuur.
BOR vond ik dus echt klote, krijg houding daar niet goed mee en oefening lukt dus ook nooit echt lekker. Gisteren dus blijkbaar de pendlays gedaan, beviel wel erg goed. Yates rows kende ik wel, maar deed ik blijkbaar toch iets anders, wel de hoek,maar dan onderhandse greep en van knie tot buik en weer terug.

Voorlopig houd ik het even bij Penlays Rows.

Thanks.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:20:48 #218
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_145142032
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:15 schreef ssebass het volgende:

[..]

Hij bedoelt waarschijnlijk visueel. Hoewel ik wel ergens een artikel heb gelezen dat wanneer je obees bent, je lichaam de voorkeur geeft aan vetaanmaak boven spieraanmaak. Kost minst energie namelijk. Weet iemand nog hoe dat precies zit? Kan het zo snel niet vinden.
http://www.bodyrecomposit(...)sition-changes.html/
http://www.bodyrecomposit(...)scle-mass-gain.html/
Verbo is terug?
pi_145142036
quote:

[..]

Dat
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:21:30 #220
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_145142061
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:15 schreef Verbosity het volgende:

[..]

_O_
Thnx broman! Had vorige week 9 x 200 dacht fuck it dan die 220 reppen! >:)
Nu komende maand onderrug ontlasten ivm blijvende pijntjes in de ochtend :{
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_145142189
quote:

[..]

http://gregnuckols.com/20(...)ly-holding-you-back/
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:24:41 #222
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_145142206
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:19 schreef stinkie het volgende:

[..]

BOR vond ik dus echt klote, krijg houding daar niet goed mee en oefening lukt dus ook nooit echt lekker. Gisteren dus blijkbaar de pendlays gedaan, beviel wel erg goed. Yates rows kende ik wel, maar deed ik blijkbaar toch iets anders, wel de hoek,maar dan onderhandse greep en van knie tot buik en weer terug.

Voorlopig houd ik het even bij Penlays Rows.

Thanks.
Pendlay en BOR is bijna hetzelfde, verschil is vooral de explosiviteit en het feit dat je de stang niet op de grond laat rusten. Een BOR kan nogal belastend zijn voor de onderrug, vooral na het deadliften.

Bij de Yates rows geef ik ook aan dat het meestal met een onderhandse greep wordt uitgevoerd vanaf de knie. o|O :P
Verbo is terug?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:26:12 #223
25+ belegen, snap je?
pi_145142282
Pendlays over BOR en Yates sowieso
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:28:27 #224
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_145142378
quote:
Spuitelf dat je bent :X
Verbo is terug?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:33:44 #225
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_145142565
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:24 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Pendlay en BOR is bijna hetzelfde, verschil is vooral de explosiviteit en het feit dat je de stang niet op de grond laat rusten. Een BOR kan nogal belastend zijn voor de onderrug, vooral na het deadliften.

Bij de Yates rows geef ik ook aan dat het meestal met een onderhandse greep wordt uitgevoerd vanaf de knie. o|O :P
ah, ik las de yates row als tot aan de knie :@

En ik doe rows idd altijd na DL. Ook maar eens omgooien
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:03:05 #226
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_145143641
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:33 schreef stinkie het volgende:

[..]

ah, ik las de yates row als tot aan de knie :@

En ik doe rows idd altijd na DL. Ook maar eens omgooien
Zou ze niet omgooien, gewoon zo laten of op een andere dag plannen. Op een BP/OHP dag voer ik ze meestal uit. Heb zelf meestal een mainlift en assistentie voor een andere lift. BP+Front Squat, OHP+Rows, Deadlift+Dumbbell BP, Squat+Goodmorning en Pull ups bijvoorbeeld.

En klopt dat ik tot de knie heb geschreven, maar bedoelde dat met het laten zakken :D
Verbo is terug?
pi_145144272
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:20 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Dat
Tussen 20% BF en obees zit een flink gat.

/edit: links net even gelezen, hmm, misschien moet ik dan toch maar aan de cut nu.
Geen referral hier.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:41:29 #228
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_145144608
quote:

[..]

works for me
Lees even de links die ik heb gelinkt in #218. Dan snap je dat ^ niet klopt.
Verbo is terug?
pi_145145298
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Tussen 20% BF en obees zit een flink gat.
20% is m.i. vrij hoog voor sporters, tenzij je bulk een beetje uit de hand gelopen is.

Toen ik begon met fitness zat ik ook rond de 20-22% en ben blij dat ik eerst flink gecut heb.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 08:00:54 #230
157922 fathank
pi_145146681
Inverted rows in de smith zijn ook erg lekker

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:13 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Vroeger was je ook al zo behulpzaam :D

[..]

[..]

Zie mijn signature :D

[ Bericht 89% gewijzigd door fathank op 03-10-2014 08:07:42 ]
pi_145150898
Gisteren even goed nagedacht, en vandaag gaat mijn cut beginnen.

Voor 0,5kg verlies per week kan ik nog steeds 3300 kcal eten, moet te doen zijn lijkt me.
Geen referral hier.
pi_145151096
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:48 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Gisteren even goed nagedacht, en vandaag gaat mijn cut beginnen.

Voor 0,5kg verlies per week kan ik nog steeds 3300 kcal eten, moet te doen zijn lijkt me.
je onderhoud is iets van 3700? :o dan ben je 2 meter en keihard werken ofzo?
pi_145151233
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:54 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

je onderhoud is iets van 3700? :o dan ben je 2 meter en keihard werken ofzo?
2.04, light activity, 117kg.

Zo heb ik het ingevoerd in myfitnesspal, met een doel van 0,5kg per week verlies (en dan heb ik nog 70kcal extra eraf gehaald om een beetje marge te hebben voor dingen die je moeilijk kan tellen zoals olijfolie in gerechten etc.)
Geen referral hier.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:15:04 #234
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_145153518
Vraagje gezien de posts hierboven over cutten bij een te hoog BF%.

Ik ben nu 1,5 maand serieus begonnen met liften, ik doe StrongLifts 5x5 met wat kleine toevoegingen erbij. Ik maak nu nog lekker noobgains op een surplus van 200 calorieen boven TDEE. Mijn lengte is 1,84, 81KG en 20% BF.

Is het slim om te cutten naar ongeveer 15%? Ik ben bang dat ik dan minder snel progress maak op mijn lifts.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_145153674
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:15 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Vraagje gezien de posts hierboven over cutten bij een te hoog BF%.

Ik ben nu 1,5 maand serieus begonnen met liften, ik doe StrongLifts 5x5 met wat kleine toevoegingen erbij. Ik maak nu nog lekker noobgains op een surplus van 200 calorieen boven TDEE. Mijn lengte is 1,84, 81KG en 20% BF.

Is het slim om te cutten naar ongeveer 15%? Ik ben bang dat ik dan minder snel progress maak op mijn lifts.
Ik zou lekker sterk worden en dan een superflinke cut doen. Denk dat je kracht trainen toch iets belangrijker is dan het hebben van een sixpack op bottenniveau zonder 'echte' abs en dergelijke omdat je nooit gebulkt heb. 10% strak staan op 0 spier is gewoon raar.

Meningen hier lopen nogal uiteen. Dalijk ben je 1,84 65kg met 10%. Tsja...
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:30:18 #236
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_145153956
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:20 schreef Lightweight het volgende:

[..]

Ik zou lekker sterk worden en dan een superflinke cut doen. Denk dat je kracht trainen toch iets belangrijker is dan het hebben van een sixpack op bottenniveau zonder 'echte' abs en dergelijke omdat je nooit gebulkt heb. 10% strak staan op 0 spier is gewoon raar.

Meningen hier lopen nogal uiteen. Dalijk ben je 1,84 65kg met 10%. Tsja...
Ja dat had ik dus ook in gedachten, gewoon door blijven gaan tot maart met een lichte bulk en dan cutten, omdat ik weinig nut zag om zonder spieren een laag BF% te hebben.

Maargoed, ik ben ook wel benieuwd naar de andere meningen hierover.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:37:38 #237
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_145155869
quote:

[..]

works for me
Thx, neem het mee in m'n plan :P

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:12 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Eerst eens inventariseren hoe je er nu voorstaat:
Lichaamscompositie: 95kg @ 2.00 meter en 16/17% (Dit is bekend)
1RM op oefeningen? :Squat, Bankdrukken, Deadliften en Overhead press? Van nu en vroeger eventueel om een beeld te krijgen van je kracht.
Voorgeschiedenis: Andere sporten+hoe lang je al aan fitness hebt gedaan?

Als dit alles bekend is kan je een beter besluit maken. Aan lichaamscompositie alleen hebben we(ik tenminste) weinig.
Bankdrukken nu op 70, Squats en deadlift vanwege een oude blessure weer op de terugweg, nu allebei ook 70 kg. Overhead press doe ik met dumbells, 2 van 20/22 kg. Alle oefeningen doe ik op het moment in series van 3x8 herhalingen.

Hiervoor altijd gevoetbald, tussendoor 2 periodes aan fitness gedaan, maar nooit echt serieus doorgepakt, omdat ik na enkele maanden vrijwel geen vooruitgang zag (omdat m'n voeding dus niet goed was ;) ).
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:47:37 #239
58789 Snakey
-||||--------||||-
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:44:06 #240
69994 seto
-|||--------|||-
pi_145157660
Iran is ook heel goed met Olympisch worstelen, sterke mannen daar :P
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:47:38 #241
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_145157746
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:44 schreef seto het volgende:
Iran is ook heel goed met Olympisch worstelen, sterke mannen daar :P
Waarschijnlijk hebben ze nog houten schepen...
pi_145158177
Bij ons zit een vent in de klas die heeft echt 6% ofzo mAar je ziet geen sixpack, alleen botten..

Que? Hij is super skinny maar wel sportief gewoon kwa hardlopen enzo
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:50:44 #243
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145159295
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:47 schreef Snakey het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze nog houten schepen...
Een paar pointers van de huidige wereldrecordhouder zullen ook wel helpen. :X
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:03:28 #244
157922 fathank
pi_145159620
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:06 schreef BredeBroeder het volgende:
Bij ons zit een vent in de klas die heeft echt 6% ofzo mAar je ziet geen sixpack, alleen botten..

Que? Hij is super skinny maar wel sportief gewoon kwa hardlopen enzo
Veel duursporten weinig eten dan komt dat vanzelf. En nog jong en misschien nog niet zo lang uit de groeispurt
pi_145167144
Zijn er online bf% metingen die een beetje accuraat zijn? Of moet ik hiervoor echt iets gaan afschaffen/bezoeken?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 20:55:09 #246
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_145167651
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 20:42 schreef Snorrenbaard het volgende:
Zijn er online bf% metingen die een beetje accuraat zijn? Of moet ik hiervoor echt iets gaan afschaffen/bezoeken?
http://fitness.bizcalcs.com/Calculator.asp?Calc=Body-Fat-Navy of hier een foto posten. Er zijn een tal van users die redelijk accuraat je bf kunnen schatten.
pi_145167818
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 20:55 schreef Klokov het volgende:

[..]

http://fitness.bizcalcs.com/Calculator.asp?Calc=Body-Fat-Navy of hier een foto posten. Er zijn een tal van users die redelijk accuraat je bf kunnen schatten.
17% zegtie, wil wel gaan cutten binnenkort.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 19:10:07 #249
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_145193069
Hier komt weer een typische kansloze vraag.. lol

Ben je goed op weg als je met je vuisten niet je schouders aan kan raken?

Zoals dit maar dan met je bovenarm helemaal naar boven.

:')
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 19:21:09 #250
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_145193327
Omdat je guns er tussen zitten?
BEASTMODE
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 19:28:39 #251
25+ belegen, snap je?
pi_145193510
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 19:21 schreef Awesome_ het volgende:
Omdat je guns er tussen zitten?
Meet ze op post een pic en awesome bepaald of je goed op weg bent
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:04:18 #252
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_145194340
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 19:28 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Meet ze op post een pic en awesome bepaald of je goed op weg bent
pi_145202542
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een goedkope digitale weegschaal:

http://www.aliexpress.com(...)l-box/434111726.html

Werkt prima.
Geen referral hier.
pi_145239895
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:03 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Zou ze niet omgooien, gewoon zo laten of op een andere dag plannen. Op een BP/OHP dag voer ik ze meestal uit. Heb zelf meestal een mainlift en assistentie voor een andere lift. BP+Front Squat, OHP+Rows, Deadlift+Dumbbell BP, Squat+Goodmorning en Pull ups bijvoorbeeld.

En klopt dat ik tot de knie heb geschreven, maar bedoelde dat met het laten zakken :D
Ik quote even een random bericht van je :P Heb je ook DM gestuurd, maar volgens mij kwam de vorige DM ook niet helemaal over :P

Edit; Ohjah, wat ik dus wilde vragen; had je nog tips/adviezen m.b.t. dat voedingsschema? Je vroeg hoe lang ik al sportte, wat m'n stats waren en m'n doelen. Alleen niet weer van terug gehoord :P
  zondag 5 oktober 2014 @ 23:16:21 #255
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_145239980
Zo. Ik ga mij morgen inschrijven voor een maand bij de sportschool! Als test!
Na ongeveer 4-6 maanden totaal niet getraind te hebben, en het daarvoor al 6-7 maanden rustig aan te hebben gedaan ga ik morgen weer beginnen.
Veel minder last van mijn borst, het is zo goed als weg. Alleen als ik kwaad ben/moe/uitgeput/gedehydrateerd krijg ik er last van(vermoedelijk costochronditis). Ik denk dat een weekje trainen goed gaat zeggen hoe het er voor staat met mijn health.
Ik ga denk ik voor veel volume op de squat, bench en row. pull-ups en dips durf ik eigenlijk niet wat betreft belasting.
Iets van 5x12 op alles. En deadlift 4x7 ofzo. Heb in het 'verleden' veel te veel op kracht gefocust.
Soms squat sets van 3x3 waardoor ik gewoon veel te weinig form trainde.
Ook wil ik 'snel' hypertrophy gainzz. De mechanics ben ik denk ik niet verloren, hoop ik.

/dagboek
Oja stats zoals nu: 66Kg 1,70 12-18%

edit: doelstelling staat nog in de OP. Denk niet dat het er in zit, zou ik mij moeten haasten in 3< maanden.
  maandag 6 oktober 2014 @ 02:54:53 #256
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_145243827
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:33 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Thx, neem het mee in m'n plan :P

[..]

Bankdrukken nu op 70, Squats en deadlift vanwege een oude blessure weer op de terugweg, nu allebei ook 70 kg. Overhead press doe ik met dumbells, 2 van 20/22 kg. Alle oefeningen doe ik op het moment in series van 3x8 herhalingen.

Hiervoor altijd gevoetbald, tussendoor 2 periodes aan fitness gedaan, maar nooit echt serieus doorgepakt, omdat ik na enkele maanden vrijwel geen vooruitgang zag (omdat m'n voeding dus niet goed was ;) ).
Dan heb je nog genoeg ruimte om flink vooruit te gaan op de squat en deadlift zelfs in een cut en techniek voorop te stellen. Lijkt me goed om dat eerste te combineren met een cut tot 10-12%. Daarna kan je wel bulken voor meer kracht en spiermassa.

Zou eventueel ook nog wel vooruitgang moeten zitten op je bench en ohp met jouw gewicht en voorgeschiedenis.

Qua voeding, hou het eerst simpel en hit je eiwit-target(lichaamsgewicht x ~1,8) en kcals. Wanneer je dat onder de knie hebt kan je wel weer verder kijken wat er valt te verbeteren. Daarnaast snap ik het eetpatroon niet helemaal. Een whey shake om de dag mee te starten, een half uur later brinta, avondeten van slechts 450 kcals (waarschijnlijk omdat je een half uur later alweer traint?).

Als ik zelf zo'n dieet had dan zou ik toch eens denken aan wat exta's bij je eten. Bijvoorbeeld de kwark met wat rozijnen, honing, walnoten/pecan noten, kaneel etc. Brinta met banaan, noten, pindakaas. Geef wat meer smaak en variatie aan de maaltijden.
Verbo is terug?
  maandag 6 oktober 2014 @ 02:57:00 #257
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_145243836
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:13 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik quote even een random bericht van je :P Heb je ook DM gestuurd, maar volgens mij kwam de vorige DM ook niet helemaal over :P
Check meestal op mijn mobiel Fok!, helaas is deze nu kapot. Probleem met de mini-usb poort waardoor hij niet meer op te laden is. Vandaar het late antwoord i.c.m. weekend :P
Verbo is terug?
  maandag 6 oktober 2014 @ 07:23:59 #258
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_145244381
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een goedkope digitale weegschaal:

http://www.aliexpress.com(...)l-box/434111726.html

Werkt prima.
zijn dat aanraaktoetsen? Of klicken die nog een heel klein beetje mechanisch zegmaar?
  maandag 6 oktober 2014 @ 08:33:31 #259
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_145244849
Die dingen heb je ook voor een appel en een ei bij de action. Meen iets van 4 euro of zo. Prima dingetjes.
BEASTMODE
  maandag 6 oktober 2014 @ 08:48:04 #260
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_145245000
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:33 schreef Awesome_ het volgende:
Die dingen heb je ook voor een appel en een ei bij de action. Meen iets van 4 euro of zo. Prima dingetjes.
ik ga ook een nieuwe kopen, want ik heb nu zo'n aanraaktoetsen ding maar daar wordt je niet vrolijk van.

Die link van hierboven is 60 dagen levertijd overigens :o
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:34:12 #261
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_145245751
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:48 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ik ga ook een nieuwe kopen, want ik heb nu zo'n aanraaktoetsen ding maar daar wordt je niet vrolijk van.

Die link van hierboven is 60 dagen levertijd overigens :o
Ja daarom. Koop regelmatig in China maar deze meuk haal je gewoon in de buurt. Die van de action 'klikken' btw.
BEASTMODE
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:51:34 #262
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_145246122
Ik doe weer een 4 day split voor een paar weken. Dus vandaag de fly machine weer eens geprobeerd, in de zin van mijn spelletje ´beat the machine´. Gelukt, 10 x 100 is een duidelijke overwinning. :P

Zo eentje dus.

maandag 6 oktober 2014 @ 10:49:22 #263
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145247445
Nou, vandaag de eerste dag Wendler en het ging echt kut. In de max-out set kwam ik niet verder dan 7 reps. Vervolgens 5x10 dips met bodyweight op m'n tandvlees, en bij de pull-ups met BW begon ik in de derde set (van 5x10) al halverwege te falen. :')

Vraagje: pull ups erin houden, of naar lat pull gaan voor een gewicht dat ik wel 5x10 kan?
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:54:47 #264
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_145247540
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nou, vandaag de eerste dag Wendler en het ging echt kut. In de max-out set kwam ik niet verder dan 7 reps. Vervolgens 5x10 dips met bodyweight op m'n tandvlees, en bij de pull-ups met BW begon ik in de derde set (van 5x10) al halverwege te falen. :')

Vraagje: pull ups erin houden, of naar lat pull gaan voor een gewicht dat ik wel 5x10 kan?
Ben je niet te zwaar begonnen? Dan loop je al snel vast.

Ik zou toch pull ups er in houden. Doe dan zoveel je kan, en ga voor de laatste sets naar de lat pull. Mijn ervaring is dat je pull ups sterker worden door pull ups, niet zo zeer door de lat pull.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:38:27 #265
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145248454
quote:
7s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:54 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou toch pull ups er in houden. Doe dan zoveel je kan, en ga voor de laatste sets naar de lat pull. Mijn ervaring is dat je pull ups sterker worden door pull ups, niet zo zeer door de lat pull.
Kweenie, voorheen lukte 5x5 met BW+10 met redelijk strikte form, maar vandaag was ook de form om te huilen.

Misschien inderdaad best pull up tot failure, en dan de rest op lat pull.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:48:48 #266
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_145248760
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kweenie, voorheen lukte 5x5 met BW+10 met redelijk strikte form, maar vandaag was ook de form om te huilen.

Misschien inderdaad best pull up tot failure, en dan de rest op lat pull.
Nouja, misschien gewoon een kutdag. Shit happens.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:49:17 #267
69994 seto
-|||--------|||-
pi_145248780
In 5/3/1 zegt hij ook dat je meer sets (10+) kunt doen met minder reps, misschien dat een idee?
Seto is zo ene baas he
pi_145248786
quote:
7s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:54 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dit wel, in het begin kon ik 0 pull-ups, toen negatives gedaan tot ik 1 hele kon, pull-ups is elke keer jezelf kapot maken en je komt vanzelf verder
pi_145248813
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:23 schreef RaymondK het volgende:

[..]

zijn dat aanraaktoetsen? Of klicken die nog een heel klein beetje mechanisch zegmaar?
Klikken een beetje.

Die levertijd is overigens waarschijnlijk een stuk korter. Verzending uit China kan wel makkelijk een maandje duren though.
Geen referral hier.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:51:09 #270
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145248835
quote:
7s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:48 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nouja, misschien gewoon een kutdag. Shit happens.
Zou ook kunnen. Paar dagen niet getraind, nieuwe gym, etc.
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:49 schreef seto het volgende:
In 5/3/1 zegt hij ook dat je meer sets (10+) kunt doen met minder reps, misschien dat een idee?
Meh, weinig sets met veel reps was juist wat me aantrok bij triumvirate. Heb momenteel niet veel tijd om te trainen, 5x3 minuten rust is veel korter dan 10x3 minuten rust.
pi_145254673
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 02:54 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Dan heb je nog genoeg ruimte om flink vooruit te gaan op de squat en deadlift zelfs in een cut en techniek voorop te stellen. Lijkt me goed om dat eerste te combineren met een cut tot 10-12%. Daarna kan je wel bulken voor meer kracht en spiermassa.

Zou eventueel ook nog wel vooruitgang moeten zitten op je bench en ohp met jouw gewicht en voorgeschiedenis.

Qua voeding, hou het eerst simpel en hit je eiwit-target(lichaamsgewicht x ~1,8) en kcals. Wanneer je dat onder de knie hebt kan je wel weer verder kijken wat er valt te verbeteren. Daarnaast snap ik het eetpatroon niet helemaal. Een whey shake om de dag mee te starten, een half uur later brinta, avondeten van slechts 450 kcals (waarschijnlijk omdat je een half uur later alweer traint?).

Als ik zelf zo'n dieet had dan zou ik toch eens denken aan wat exta's bij je eten. Bijvoorbeeld de kwark met wat rozijnen, honing, walnoten/pecan noten, kaneel etc. Brinta met banaan, noten, pindakaas. Geef wat meer smaak en variatie aan de maaltijden.
Thx voor je uitgebreide reactie! Deadlift en Squat kan inderdaad omhoog, maar ben net weer terug van series met 40 kg i.v.m. een rugklacht, vandaar ;) BP heb ik al op 80 kg. gezeten, maar moet ik nu inderdaad weer opbouwen.

Met die cut van 10/20% bedoel je dat aantal procenten van de totale kcal per dag? Dus i.p.v. bijv. 3000 kcal 26/2700 kcal? Dat schema moet ik sowieso nog even 'omzetten' naar de cut, daarnaast moet ik hem even 'werkdag vriendelijk' maken. Is een whey shake om de dag mee te starten niet goed? Beter na het trainen?
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:06:45 #272
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_145257168
quote:
10s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:51 schreef Snakey het volgende:
Ik doe weer een 4 day split voor een paar weken. Dus vandaag de fly machine weer eens geprobeerd, in de zin van mijn spelletje ´beat the machine´. Gelukt, 10 x 100 is een duidelijke overwinning. :P

Zo eentje dus.

[ afbeelding ]
waar train/woon jij eigenlijk?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  maandag 6 oktober 2014 @ 17:02:25 #273
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_145259335
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:06 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

waar train/woon jij eigenlijk?
Op het moment in Fuengirola. Trainen dan, ik woon hier in Mijas Costa. Hoezo?
pi_145259828
Hoe krijg je de oly squat goed omhoog qua gewicht?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 6 oktober 2014 @ 17:18:14 #275
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145259974
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:14 schreef Beach het volgende:
Hoe krijg je de oly squat goed omhoog qua gewicht?
Ik heb 'm drie keer gelezen, maar ik snap niets van deze vraag. Wat is een olympische squat?
  maandag 6 oktober 2014 @ 17:18:56 #276
69994 seto
-|||--------|||-
pi_145260012
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb 'm drie keer gelezen, maar ik snap niets van deze vraag. Wat is een olympische squat?
high bar
Seto is zo ene baas he
  maandag 6 oktober 2014 @ 17:21:04 #277
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145260090
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:18 schreef seto het volgende:

[..]

high bar
Dan snap ik het nog steeds niet. Hoezo zou het moeilijk zijn om die omhoog te krijgen 'qua gewicht'? :?
  maandag 6 oktober 2014 @ 17:21:17 #278
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_145260094
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oly squat is dieper en meer rechtop.
  maandag 6 oktober 2014 @ 19:12:50 #279
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_145265168
Hij bedoelt denk ik hoe je hem goed omhoog krijgt qua gewicht progressie ;).

Persoonlijk denk ik dat je er gewoon veel werk mee moet doen. Sowieso form goed onder de knie krijgen en voor de rest gewoon veel de beweging doen, wordt je vanzelf sterker.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
pi_145269993
Deadlift zit vast helaas, 140kg voor 3 reps is m'n pr, kreeg er vandaag maar 1 rep uit, maarja had ook al gesquat en legpress e.d. dusja
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:13:01 #281
58789 Snakey
-||||--------||||-
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:15:54 #282
58789 Snakey
-||||--------||||-
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:25:51 #283
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_145275110
Interessant (wetenschappelijk) artikel voor de mensen die hun krachttraining aanvullen met kettlebelltraining.

SPOILER: Transference of kettlebell training to strength, power, and endurance
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:26:29 #284
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_145275284
Heb heel veel druk op m'n polsen staan bij squatten. staan letterlijk zo:

_
/

Tips om dat te vehelpen?
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_145275344
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:28 schreef Push. het volgende:
Heb heel veel druk op m'n polsen staan bij squatten. staan letterlijk zo:

_
/

Tips om dat te vehelpen?
Gewicht niet op je armen laten rusten, maar echt op je rug. Je hoeft je duimen ook niet om de bar heen te doen, soort suicide grip waarmee je de bar in je rug duwt gebruik ik zelf, dan heb je vrijwel neutrale polsgewrichten.
Geen referral hier.
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:38:20 #287
58789 Snakey
-||||--------||||-
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:41:04 #288
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_145276117
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:38 schreef Snakey het volgende:

[..]

^O^
With special thanks to snakeyyy and kidkash. For last two tips ofcourse !

_O_ _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 07-10-2014 07:38:14 ]
pi_145276143
quote:
Goede vid! Inderdaad lekker eten met een kantoorbaan. :D
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:41:47 #290
25+ belegen, snap je?
pi_145276168
quote:
Goed filmpje wel hoor, maar waarom doe je het niet gewoon in het Nederlands eigenlijk?
Het is toch ook voor een Nederlandse site
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:42:54 #291
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_145276242
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:41 schreef RaymondK het volgende:

[..]

With special thanks to snakeyyy and kidklash. For last two tips ofcourse !

_O_ _O_
Ik ga ook eens fat grips opsnorren.
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:44:05 #292
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_145276320
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:41 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Goed filmpje wel hoor, maar waarom doe je het niet gewoon in het Nederlands eigenlijk?
Het is toch ook voor een Nederlandse site
Omdat ze die site aan het opkrikken zijn, en gooien op meer dan alleen Holland
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:44:43 #293
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_145276358
quote:
10s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:42 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik ga ook eens fat grips opsnorren.
Prijzig 40 eu of zo, maar meer dan de moeite waard met name voor die elleboog crisis van mij iig
Vrijdags ging ik bijna dood van de pijn en moest stoppen met curlen. Maandags die fat boys geprobeerd en instant verlichting
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:45:51 #294
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_145276426
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:41 schreef Lightweight het volgende:

[..]

Goede vid! Inderdaad lekker eten met een kantoorbaan. :D
Mja dat is idd. Wel relax ja :D

Nadeel is dat je de heledag aan eten zit te denken met die stack naast je lol

Okay ik ga pitten
pi_145280352
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Gewicht niet op je armen laten rusten, maar echt op je rug. Je hoeft je duimen ook niet om de bar heen te doen, soort suicide grip waarmee je de bar in je rug duwt gebruik ik zelf, dan heb je vrijwel neutrale polsgewrichten.
Nee lukt niet. Krijg m'n armen gewoon niet verder naar achter waardoor ik m'n pols niet neutraal kan houden
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:36:50 #296
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_145281254
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:00 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Thx voor je uitgebreide reactie! Deadlift en Squat kan inderdaad omhoog, maar ben net weer terug van series met 40 kg i.v.m. een rugklacht, vandaar ;) BP heb ik al op 80 kg. gezeten, maar moet ik nu inderdaad weer opbouwen.

Met die cut van 10/20% bedoel je dat aantal procenten van de totale kcal per dag? Dus i.p.v. bijv. 3000 kcal 26/2700 kcal? Dat schema moet ik sowieso nog even 'omzetten' naar de cut, daarnaast moet ik hem even 'werkdag vriendelijk' maken. Is een whey shake om de dag mee te starten niet goed? Beter na het trainen?
10-12% bodyfat bedoel ik. Kcals gewoon 300-500kcals onder je onderhoud. En zoek eens uit waarom je iets neemt zoals de whey shake. Examine.com en Bodyrecomposition.com kan je gerust eens doorlezen voor voedings-advies.
Verbo is terug?
pi_145281308
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 00:06 schreef Push. het volgende:

[..]

Nee lukt niet. Krijg m'n armen gewoon niet verder naar achter waardoor ik m'n pols niet neutraal kan houden
Hoe gaat 't verder met de recovery zeg maar?
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 01:00:14 #298
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_145281850
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 00:06 schreef Push. het volgende:

[..]

Dit alles al geprobeerd?

Geen overdreven wijde grip anders verlies je teveel spanning van de rugmusculatuur, ellebogen omhoog en borst vooruit helpen hierbij (net als uit een stoel 'dippen'), duimloze grip en palm flexie alsof je de stang in je rug duwt met de handpalm.
Verbo is terug?
pi_145284143
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 00:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe gaat 't verder met de recovery zeg maar?
Gaat op zich wel oké. Eind december 100 kg bench neerzetten en een 180 kg deadlift hopelijk. En aim voor 130 squat. Wel nog een paar complicaties in m'n enkels, maar ja, niks aan te doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 01:00 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Dit alles al geprobeerd?

Geen overdreven wijde grip anders verlies je teveel spanning van de rugmusculatuur, ellebogen omhoog en borst vooruit helpen hierbij (net als uit een stoel 'dippen'), duimloze grip en palm flexie alsof je de stang in je rug duwt met de handpalm.
(1) Oui, zelfs een tijdje high bar geprobeerd met narrow grip, maar schoot niet echt op. Squat zelf ging wel makkelijker. (2) Duimloze grip kan ik niet/amper, doordat m'n arm in zo'n rare positie staat..
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 08:53:27 #300
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145284547
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 08:22 schreef Push. het volgende:

[..]

Gaat op zich wel oké. Eind december 100 kg bench neerzetten en een 180 kg deadlift hopelijk. En aim voor 130 squat. Wel nog een paar complicaties in m'n enkels, maar ja, niks aan te doen.

[..]

(1) Oui, zelfs een tijdje high bar geprobeerd met narrow grip, maar schoot niet echt op. Squat zelf ging wel makkelijker. (2) Duimloze grip kan ik niet/amper, doordat m'n arm in zo'n rare positie staat..
Misschien kun je frontsquats doen? Baar op je delts leggen, armen gekruist (linkerhand op rechterschouder en andersom), dat is een redelijk natuurlijke houding. Eventueel afwisselen met gewone squat om je polsen minder te belasten.

Heb het trouwens ook al ooit iemand met straps zien doen: vastmaken aan de bar, niet aan de polsen, en dan over de schouders heentrekken en tegen de borst vasthouden. Erg comfortabel lijkt het met niet, maar als dat je minder zeer doet dan een gewone grip...

SPOILER: Zoiets dus, maar dan met straps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')