abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:44:00 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143970982

SPOILER: Foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kiev Independence Day Parade Flaunts Artillery and Armor: Russian Roulette (Dispatch 71)
quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraine

Reuters
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekrane

Al Jazeera
Timeline: Ukraine's political crisis
Liveblogs

Live UA Map
Liveblog Al Jazeera
Liveblog Kyiv Post
Liveblog RT
Liveblog The Guardian
Liveblog The Interpreter
Liveblog RFE/RL

Blogs

Pro-Oekraens
Dmitry Tymchuk / Information Resistance
Voices of Ukraine
Blogspot Ukraine at war

Pro-Russisch
Icorpus
Slavyangrad

Websites Oekraense Overheid

Crisis centrum Live
Information Analysis Centre NSDC of Ukraine
Officile website van de president
Staatsveiligheidsdienst (SBU)
Grenswacht (State Border Guard of Ukraine)

Kranten / Persbureaus / media

Kyiv Post
Ukrinform
Interfax Ukraine
Reuters
Itar-Tass
Vice News

Twitter

Pro-Oekraens
https://twitter.com/NSDC_ua
https://twitter.com/Liveuamap
https://twitter.com/StateOfUkraine
https://twitter.com/EuromaidanPR
https://twitter.com/MiddleEast_BRK
https://twitter.com/lennutrajektoor
https://twitter.com/RutheniaRus
https://twitter.com/myroslavapetsa

Pro-Russisch
https://twitter.com/NovorossiaNews
https://www.youtube.com/user/newsanna1945
https://twitter.com/A_J_S_B
https://twitter.com/gbazov
https://twitter.com/Catherina_News

28 augustus 2014:
Eerder vandaag zei de Oekraense president Petro Porosjenko dat 'Russische troepen Oekrane zijn binnengetreden'. Hij zegde zijn trips naar het buitenland af en riep de veiligheidsraad voor een spoedzitting bijeen. De VS en de NAVO lijken zijn lezing nu te bevestigen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:44:12 #2
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143970994
astu
pi_143971020
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk best bizar dat het niet strafbaar is om als Nederlander in het leger van een ander land te dienen.
Het is wel verboden om in het leger van een vijand te dienen. En vijand is volgens mij een vrij rekbaar begrip :P
pi_143971102
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk best bizar dat het niet strafbaar is om als Nederlander in het leger van een ander land te dienen.
Hoezo? Als het over een vijandelijke staat zou gaan zou ik het nog wel begrijpen. Maar gezien de militaire integratie van de Europese Unie is het niet ongewoon dat verschillende krijgsmachten met elkaar samenwerken. Dan maakt het niet uit of je in Nederland in dienst bent of in Spanje. Overigen nemen de meeste landen geen buitenlanders op in hun krijgsmachten of als ze dat wel doen worden die in een apart vreemdelingenlegioen ondergebracht.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_143971116
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:44 schreef Romanus het volgende:

[..]

Het is wel verboden om in het leger van een vijand te dienen. En vijand is volgens mij een vrij rekbaar begrip :P
Nee.

Het is voor militairen verboden om in het leger van een andere mogendheid te dienen, met een extra hoge straf als het een vijandige mogendheid is. Maar voor burgers kan ik niet vinden dat het strafbaar zou zijn. En die jochies die naar Syri gaan kunnen toch ook terugkomen zonder dat ze de cel in gaan.
pi_143971118
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:41 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ok doei. Ik gok dat je eerder hier een vliegticket naar Donetsk gedonderd krijgt dan een wajong uitkering.
Geen WAJONG no problem come to russia....
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:44 schreef Romanus het volgende:

[..]

Maakt niet uit toch?

Verder ik zie aan jullie dat jullie het beter vinden dat ik ga vechten voor rusland dan dat ik wajong krijg :')
pi_143971169
Wat is TS toch een mongool
pi_143971202
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:47 schreef Nielsch het volgende:
Dank voor deze zinnige bijdrage.
pi_143971218
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

pi_143971259
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee.

Het is voor militairen verboden om in het leger van een andere mogendheid te dienen, met een extra hoge straf als het een vijandige mogendheid is. Maar voor burgers kan ik niet vinden dat het strafbaar zou zijn. En die jochies die naar Syri gaan kunnen toch ook terugkomen zonder dat ze de cel in gaan.
Ah excuses. Ik was in de war met het verliezen van de Nederlandse nationaliteit. Die kun je namelijk wel verliezen als u vrijwillig dient in een krijgsmacht van een staat die tegen Nederland of 1 van Nederlands bondgenoten vecht.

Edit: Ah, ze hebben hun eigen pagina ook aangepast inmiddels mbt 'jihadisten' :P
quote:
Verlies Nederlanderschap bij deelname aan jihadistisch trainingskamp
Het Nederlanderschap kan straks ook worden ingetrokken als iemand een opleiding volgt in een terroristisch trainingskamp of daar als instructeur aan meewerkt. Bijvoorbeeld om vaardigheden en kennis over te dragen voor jihadistische strijders. Dit staat in een een wetsvoorstel van het ministerie van Veiligheid en Justitie. Het wetsvoorstel is op 11 juli 2014 voor advies naar de Raad van State gestuurd.
pi_143971535
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:46 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Hoezo? Als het over een vijandelijke staat zou gaan zou ik het nog wel begrijpen. Maar gezien de militaire integratie van de Europese Unie is het niet ongewoon dat verschillende krijgsmachten met elkaar samenwerken. Dan maakt het niet uit of je in Nederland in dienst bent of in Spanje. Overigen nemen de meeste landen geen buitenlanders op in hun krijgsmachten of als ze dat wel doen worden die in een apart vreemdelingenlegioen ondergebracht.
Militaire samenwerking, okee, maar ik vind dat dat altijd een samenwerking moet zijn die van bovenaf is gecordineerd en waarbij alle soldaten uiteindelijk onder het commando van het eigen land staan. Het lijkt me ook niet voor niks dat het Franse vreemdelingenlegioen de mogelijkheid biedt om er onder een pseudoniem te dienen.
pi_143971809
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:49 schreef Romanus het volgende:

[..]

Ah excuses. Ik was in de war met het verliezen van de Nederlandse nationaliteit. Die kun je namelijk wel verliezen als u vrijwillig dient in een krijgsmacht van een staat die tegen Nederland of 1 van Nederlands bondgenoten vecht.

Edit: Ah, ze hebben hun eigen pagina ook aangepast inmiddels mbt 'jihadisten' :P

[..]

Ik vraag me af of er nederlanders zijn die in het russische leger zitten want schijnbaar zitten er wel een paar fransen in.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:18:53 #13
426473 .Exe
And Justice for All
pi_143972760
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:01 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er nederlanders zijn die in het russische leger zitten want schijnbaar zitten er wel een paar fransen in.
je bedoelt bij de separatisten?
pi_143972856
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:18 schreef .Exe het volgende:

[..]

je bedoelt bij de separatisten?
Beide eigenlijk is allebei een beetje vreemd.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:28:00 #15
426473 .Exe
And Justice for All
pi_143973247
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:20 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Beide eigenlijk is allebei een beetje vreemd.
Vrijwel zeker dat er geen NED mee vechten.
Wel Serven, Georgiers, Zweden, Italianen, Fransen en andere nationaliteiten bij de separatisten.
pi_143973301
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:28 schreef .Exe het volgende:

[..]

Vrijwel zeker dat er geen NED mee vechten.
Wel Serven, Georgiers, Zweden, Italianen, Fransen en andere nationaliteiten bij de separatisten.
Dus ik zou de eerste zijn?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143973480
The view from nowhere.
pi_143973651
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

zijn achterlijke tt is veranderd gelukkig
pi_143974392
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

zijn achterlijke tt is veranderd gelukkig
Glcklich.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:11:13 #20
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_143975303
geef rusland gewoon alles rechts van de Dnjepr. Vervolgens is de rest weer groot-polen, maak dat deel onderdeel van de eu en de navo.

opgelost klaar slotje _O_
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:11:31 #21
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143975314
quote:
Ja ik ben een mongool omdat ik men er even op wijs dat er geen oorlog tussen oekraine en rusland is.
pi_143975468
Ukraine wants weapons, does not expect NATO intervention - envoy

(Reuters) - Ukraine wants supplies of weapons but does not expect NATO to send soldiers to help it fight Russian troops in its eastern provinces, Kiev's ambassador to NATO said on Friday.

Asked if any NATO member was currently supplying Ukraine with arms, Ihor Dolhov told reporters after an emergency meeting with NATO ambassadors: "No, unfortunately not."

Dolhov said Ukraine was also not receiving any state-of-the-art weapons, despite Russian suggestions to the contrary. "No, not yet," he told reporters.

quote:
We need more assistance including military (assistance) and it is clear that NATO cannot support Ukraine with troops and we do not expect NATO member states to do so.

We can protect ourselves, but we need your assistance to stop aggression, we need your assistance to call (Russian) President (Vladimir) Putin to peace.
StateOfUkraine twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 14:22:08 Rasmussen: #NATO is establishing 4 trust funds to finance #Ukraine Army. NATO member-states have already announced plans to make donations. reageer retweet

[ Bericht 32% gewijzigd door deelnemer op 30-08-2014 01:53:00 ]
The view from nowhere.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:16:17 #23
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143975527
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:14 schreef deelnemer het volgende:
Ukraine wants weapons, does not expect NATO intervention - envoy

(Reuters) - Ukraine wants supplies of weapons but does not expect NATO to send soldiers to help it fight Russian troops in its eastern provinces, Kiev's ambassador to NATO said on Friday.

Asked if any NATO member was currently supplying Ukraine with arms, Ihor Dolhov told reporters after an emergency meeting with NATO ambassadors: "No, unfortunately not."

Dolhov said Ukraine was also not receiving any state-of-the-art weapons, despite Russian suggestions to the contrary. "No, not yet," he told reporters.

[..]

bullshit verhaaltje #2354872398327903542215
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:39:57 #24
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_143976318
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:16 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

bullshit verhaaltje #2354872398327903542215
En Rusland vertelt alleen maar de waarheid?

Volgens mij heeft Rusland pas echt een patent op bullshit.
Horrible Cunt!
pi_143976394
Residents of Mariupol get ready to defend city from Russian troops

MARIUPOL, Donetsk region – On Aug. 29, several dozen men and women, wearing gardening gloves, took spades out of a car and rushed to the military checkpoint located at the eastern road leading to the city of Mariupol.

This important checkpoint is set on the road that leads from the town of Novoazovsk, which had been taken over by the Russian troops. The National Guard who man it split the volunteers into two groups and showed them the places where they should dig trenches on both sides of the road.

[...]

But with the Russian threat approaching the city, activists also created a Mariupol battalion of territorial defense. “We did it in case if their (Russian) troops enter here, to train people to carry out sabotages,” said Podybailo, a blond woman wearing camouflage. Her actual job is to teach political science at the local university. She added that there are about 300 fighters at this newly created battalion.

But people of Mariupol are actually split over whether to support or resist the Russian troops. Many have preferred to simply leave the city. There were long lines of people wanting to leave Mariupol at the local bus stop in the morning, the local web-site Novosti Mariupolia reported. The Kyiv Post saw three buses with children heading from the summer camps located in the outskirts of Mariupol on the way to Novoazovsk.

But the pro-Ukrainian activists realize that they are a minority in Mariupol, where fierce fights between pro-Russian separatists and Ukrainian battalions lead to several deaths in April. The fighters of Dnipro 1 and Azov local battalions told the Kyiv Post in private conversations that they often been insulted or threatened by the locals. Because of this internal controversy in the city, the fighters of the Mariupol battalion are being trained in small groups separately from each other to avoid leaks of information.

A local journalist, Dmytro Durniev, said that some 50 percent of Donbas residents don’t support any fighting side, and only want to see the end of war. But seeing the scope of atrocities committed by the militants and Russian forces mane people more positive about the Ukrainian authorities. Some even volunteered for the battalions.

Durniev says the battalions have a lot of potential in this hybrid war. “You see people that are poorly armed to stop the tanks, but they are able to carry on a partisan war here,” he said.
The view from nowhere.
pi_143976409
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:39 schreef tong_poh het volgende:

[..]

En Rusland vertelt alleen maar de waarheid?

Volgens mij heeft Rusland pas echt een patent op bullshit.
er is geen goes of fout
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:46:33 #27
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_143976519
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:42 schreef Tjacka het volgende:

[..]

er is geen goes of fout
Dat is ook niet wat ik beweer. Maar gezien de hele geschiedenis wat betreft dit conflict is het naar mijn mening duidelijk dat Rusland wel verdomd veel liegt en nog slecht ook nog.
Horrible Cunt!
pi_143976650
quote:
Durniev says the battalions have a lot of potential in this hybrid war. “You see people that are poorly armed to stop the tanks, but they are able to carry on a partisan war here,” he said.
Jep, dat is wat Putin te wachten staat als hij doorgaat op de huidige koers en dat zal niet beperkt blijven tot Oekraine, maar op den duur over de grens voort gezet worden.
pi_143976665
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:46 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Dat is ook niet wat ik beweer. Maar gezien de hele geschiedenis wat betreft dit conflict is het naar mijn mening duidelijk dat Rusland wel verdomd veel liegt en nog slecht ook nog.
Hoe kom je bij deze beweringen?

Dit doe je puur op gevoel?
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:55:01 #30
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_143976751
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:51 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Hoe kom je bij deze beweringen?

Dit doe je puur op gevoel?
Tuurlijk puur op gevoel. Ik laat me totaal niet leiden door logica en het continu lezen van blogs, twitters, onafhankelijke nieuwsites, getuigenissen en wat dies meer zei.
Horrible Cunt!
pi_143977366
StateOfUkraine twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 21:37:11 Several sources: Putin has given orders to destroy #Ukraine's volunteer battalions at any cost as they are the biggest threat to his army reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 21:47:33 Volunteer battalion cmdr: #Ukraine's military is sacrificing us by not giving us heavy arms fearing we'll clean house in Kiev after the war reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 00:18:01 Battalion Donbas press release: the Russian army has given us until 6 AM to surrender or we will be destroyed. Asking Poroshenko to act now! reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 01:01:11 Battalion Donbas cmdr: the situation in #Ilovaisk is a tragedy. Our government has betrayed us. I'm wounded but ready to die with my fighters reageer retweet
The view from nowhere.
pi_143977416
NSDC_ua twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 12:45:33 Current situation in the East of Ukraine, August 29 (big size map: http://t.co/Rg1o9NT4eL) #RussiainvadedUkraine http://t.co/Dx4eg7j4ld reageer retweet

NSDC_ua twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 12:35:45 With support of Russian army the terrorists trying control situation and counter-attack near Ilovaisk, Amvrosiivka, Starobesheve, Novoazovsk reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 15:30:11 Reuters photos say Saur-Mohyla is retaken by militants, #NSDC says it is under control of #Ukrainian forces |EMPR http://t.co/r6PvooP0VN reageer retweet

[ Bericht 21% gewijzigd door deelnemer op 30-08-2014 01:51:30 ]
The view from nowhere.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:22:25 #33
430880 mig72
De Professional
pi_143977626
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:15 schreef deelnemer het volgende:
EuromaidanPR twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 15:30:11 Reuters photos say Saur-Mohyla is retaken by militants, #NSDC says it is under control of #Ukrainian forces |EMPR http://t.co/r6PvooP0VN reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wie is die persoon in die tweede foto en wat is die achtergrond?
pi_143977705
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:22 schreef mig72 het volgende:

[..]

De achtergrond is de rune van het monument op de berg met een DNR-vlag erop. Dat zegt eigenlijk genoeg.
pi_143977780
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:22 schreef mig72 het volgende:

[..]

De achtergrond is Saur-Mohyla.
quote:
Tijdens de Tweede Wereldoorlog vonden op deze heuvel zware gevechten plaats tussen de Sovjetische en Duitse legers. In augustus 1943 werd de heuvel heroverd door de Sovjets.
In 1963 werd op de heuvel een oorlogsmonument opgericht.

Je ziet het restant van het monument met daarop een vlag van DPR en rebellen.
The view from nowhere.
pi_143977985
EuromaidanPR twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 15:13:10 Aidar battalion pulled back forces frm Khryashuvate, Novosvitlivka- Rus troops outnumber,better equipped @unian |EMPR http://t.co/N1QHzYZKya reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 21:11:52 Today #Donetsk railway station set on fire by #Russian #terrorists. #Ukraine, August 29, 2014 http://t.co/v8qQeBXjYt | EMPR Video reageer retweet
The view from nowhere.
pi_143978129
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:13 schreef deelnemer het volgende:
StateOfUkraine twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 00:18:01 Battalion Donbas press release: the Russian army has given us until 6 AM to surrender or we will be destroyed. Asking Poroshenko to act now! reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 00:54:00 Prez to Semencheko: until 10am all servicemen who did not surrender to be let pass with weapons through the corridor to #ATO stronghold |EMPR reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 00:57:33 Prez to Semenchenko (FB): in few days all UA troops who surrendered & captive injured troops to b exchanged for RU troopers in #Kharkiv |EMPR reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 01:01:06 Did you know that about 100 #ukrainian soldiers have been killed near #Illovaysk on August 29, 2014? Officials do not confirm | EMPR reageer retweet
The view from nowhere.
pi_143978646
Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen hoe de machtsverhoudingen precies zitten? heeft Putin het zo slim gespeelt dat niemand hem meer echt kan stoppen?
pi_143978979
quote:
Goed punt.
pi_143978983
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

EuromaidanPR twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 00:54:00 Prez to Semencheko: until 10am all servicemen who did not surrender to be let pass with weapons through the corridor to #ATO stronghold |EMPR reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 00:57:33 Prez to Semenchenko (FB): in few days all UA troops who surrendered & captive injured troops to b exchanged for RU troopers in #Kharkiv |EMPR reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 01:01:06 Did you know that about 100 #ukrainian soldiers have been killed near #Illovaysk on August 29, 2014? Officials do not confirm | EMPR reageer retweet
Deze bronnen zijn natuurlijk net zo betrouwbaar als een bedelende zigeuner.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143979043
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:00 schreef theunderdog het volgende:
Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen hoe de machtsverhoudingen precies zitten? heeft Putin het zo slim gespeelt dat niemand hem meer echt kan stoppen?
Na het offensief van Okraine, is er nu een offensief van de rebellen. Eerst veroverde Oekraine terrein en nu de rebellen.

De rebellen hebben steeds meer versterkingen nodig om de Oekraine de baas te blijven. Daardoor wordt de rol van Rusland steeds meer zichtbaar. Met name het nieuwe front bij de zee van Azov kwam via Rusland tot stand.

Ook bij Lugansk wordt rond Novoazovsk de controle over de M04 heroverd, die Lugansk verbindt met de grenspost in Izvaryne.
NSDC_ua twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 12:39:13 The terrorist groups and Russian army units are increasing near Luhansk #RussiainvadedUkraine reageer retweet
MiddleEast_BRK twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 15:37:18 #BREAKINGNEWS RUSSIAN FORCES RETAKE #NOVOSVITLIVKA,PUSHING UKRAINIAN DEFENDERS BACK TOWARDS LUHANSK AIRPORT AND SECURING THE HIGHWAY. reageer retweet
Tevens wordt de verbinding tussen Rusland en de DPR versterkt door de zuid-pocket westwaards uit te breiden / te heroveren, en de omsingeling van Donesk bij Ilovaisk te doorbreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 30-08-2014 02:20:45 ]
The view from nowhere.
pi_143979129
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:15 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Na het offensief van Okraine, is er nu een offensief van de rebellen. Eerst verovertde Oekraine terrien en nu de rebellen.

De rebellen hebben steeds meer versterkingen nodig om de Okraine de baas te blijven. Daardoor wordt de rol van Rusland steeds meer zichtbaar. Met name het nieuwe front bij de zee van Azov kwam via Rusland tot stand.

Ook rond Lugansk wordt rond Novoazovsk de controle over de M04 heroverd die Lugansk verbind met de Grenspost in Izvaryne.
NSDC_ua twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 12:39:13 The terrorist groups and Russian army units are increasing near Luhansk #RussiainvadedUkraine reageer retweet
MiddleEast_BRK twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 15:37:18 #BREAKINGNEWS RUSSIAN FORCES RETAKE #NOVOSVITLIVKA,PUSHING UKRAINIAN DEFENDERS BACK TOWARDS LUHANSK AIRPORT AND SECURING THE HIGHWAY. reageer retweet
Tevens wordt de verbinding tussen Rusland en de DPR versterkt door de zuid-pocket westwaards uit te breiden / te heroveren, en de omsingeling van Donesk bij Ilovaisk te doorbreken.
Zover was ik ook, maar waarom heeft Putin dit berhaupt allemaal zo makkelijk kunnen doen?
pi_143979136
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:12 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Deze bronnen zijn natuurlijk net zo betrouwbaar als een bedelende zigeuner.
Dat berichten onbetrouwbaar zijn is een feit. Sommige mensen merken het op, alsof de waarheid beschikbaar is in andere bronnen. Zij lezen dan zogenaamd slechts de waarheid en wij hiet slechts onbetrouwbare bronnen.

EMPR is een goede verzamelaar van het nieuws. Je vindt daar veel info. Andere bronnen melden vaak hetzelfde nieuws.
The view from nowhere.
pi_143979235
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zover was ik ook, maar waarom heeft Putin dit berhaupt allemaal zo makkelijk kunnen doen?
Omdat wij niet massaal materieel sturen of troepen en geen confrontatie willen met rusland gelukkig ook.

En natuurlijk oekrainse regering en leger stelt geen klote voor.
pi_143979236
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Omdat Poetin bereid is hiervoor alles uit de kast te trekken en Rusland een vrij sterke tegenstander is. Als Oekraine 10x sterker was dan Rusland, dan had dit niet gekund. Maar een sterker land kan een zwakker land natuurlijk intimideren en onder de voet lopen.
The view from nowhere.
pi_143979252
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:24 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Omdat Poetin bereid is hiervoor alles uit de kast te trekken en Rusland een vrij sterke tegenstander is. Als Oekraine 10x sterker was dan Rusland, dan had dit niet gekund. Maar een sterker land kan een zwakker land natuurlijk intimideren en onder de voet lopen.
Uiteraard, maar het westen vind Oekrane dan toch niet echt belangrijk genoeg ofzo?
  † In Memoriam † zaterdag 30 augustus 2014 @ 02:28:40 #47
230491 Zith
pls tip
pi_143979328
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uiteraard, maar het westen vind Oekrane dan toch niet echt belangrijk genoeg ofzo?
Falliet land, enorm arm, corrupt als de nete... is jammer dat de rechten van een land geschonden worden maar het ' doet ' ons niet echt veel
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_143979357
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:28 schreef Zith het volgende:

[..]

Falliet land, enorm arm, corrupt als de nete... is jammer dat de rechten van een land geschonden worden maar het ' doet ' ons niet echt veel
Maar waarom dan niet Rusland helemaal lekker zijn gang laten gaan? dus ook geen sancties meer?

De sancties zijn puur symbolisch?
pi_143979443
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het Westen zal een oorlog met Rusland willen vermijden. De VS heeft meerdere malen laten weten dat zij niet in een militaire oplossing geloven. Dus Het Westen gaat voor Oekraine niet tot het gaatje. Maar het Westen reageert wel en maakt het Rusland lastig. Rusland ziet de NAVO profiteren van de dreiging van Rusland. Er komt meer geld voor bewapening, meer landen willen toetreden, etc ... Rusland betaalt ook een prijs.
The view from nowhere.
pi_143979469
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:33 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het Westen zal een oorlog met Rusland willen vermijden. De VS heeft meerdere malen laten weten dat zij niet in een militaire oplossing geloven. Dus Het Westen gaat voor Oekraine niet tot het gaatje. Maar het Westen reageert wel en maakt het Rusland lastig. Rusland ziet de NAVO profiteren van de dreiging van Rusland. Er komt meer geld voor bewapening, meer landen willen toetreden, etc ... Rusland betaalt ook een prijs.
Zeker, maar toch lijkt Putin hier niet van onder de indruk.

Uiteraard is dit bluf, maar hij blijft de bluf wel volhouden.
  † In Memoriam † zaterdag 30 augustus 2014 @ 02:34:45 #51
230491 Zith
pls tip
pi_143979476
https://wikileaks.org/cable/2008/02/08MOSCOW265.html

CableLeaks
2008-02-01 14:25

quote:
Summary. Following a muted first reaction to
Ukraine's intent to seek a NATO Membership Action Plan (MAP)
at the Bucharest summit (ref A), Foreign Minister Lavrov and
other senior officials have reiterated strong opposition,
stressing that Russia would view further eastward expansion
as a potential military threat. NATO enlargement,
particularly to Ukraine, remains "an emotional and neuralgic"
issue for Russia, but strategic policy considerations also
underlie strong opposition to NATO membership for Ukraine and
Georgia. In Ukraine, these include fears that the issue
could potentially split the country in two, leading to
violence or even, some claim, civil war, which would force
Russia to decide whether to intervene. Additionally, the GOR
and experts continue to claim that Ukrainian NATO membership
would have a major impact on Russia's defense industry,
Russian-Ukrainian family connections, and bilateral relations
generally. In Georgia, the GOR fears continued instability
and "provocative acts" in the separatist regions. End
summary.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_143979651
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zeker, maar toch lijkt Putin hier niet van onder de indruk.

Uiteraard is dit bluf, maar hij blijft de bluf wel volhouden.
Poetin kan natuurlijk zijn zin doordrijven. Dat werkt net zolang totdat het een harde reactie uitlokt. Ik vind dat Het Westen zich verstandig reageert, door stapsgewijs de druk op te voeren.

Sommige mensen verwachten dat Het Westen onmiddellijk hard terugslaat, zodat Poetin zijn plan niet kan uitvoeren. Want anders kan zijn plan wel uitvoeren en heeft hij gewonnen. Die mensen verwachten blijkbaar dat je direct een oorlog begint.
The view from nowhere.
pi_143979674
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:43 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Poetin kan natuurlijk zijn zin doordrijven. Dat werkt net zolang totdat het een harde reactie uitlokt. Ik vindt dat Het Westen zich verstandig reageert, door stapsgewijs de druk op te voeren.

Sommige mensen verwachten dat Het Westen onmiddellijk hard terugslaat, zodat Poetin zijn plan niet kan uitvoeren. Want anders kan zijn plan wel uitvoeren en heeft hij gewonnen. Die mensen verwachten blijkbaar dat je direct een oorlog begint.
Mwau, het is gewoon het verschil in mentaliteit.

Bij McCain was Putin never zover gekomen.
pi_143979758
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Twee haviken tegenover elkaar leidt gemakkelijk tot een oorlog.
The view from nowhere.
pi_143979844
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:48 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Twee haviken tegenover elkaar leidt gemakkelijk tot een oorlog.
Misschien, misschien ook niet.

Speculatie, wat de feiten zijn is dat wij nu Obama hebben bij de VS, en dat ik zijn manier van handelen erg voorzichtig vind.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 02:57:20 #56
430880 mig72
De Professional
pi_143979897
Obsma is een lafaard en doet eigenlijk niks anders dan Poetin maar dan op zijn eigen manier - zwakkere landen aanvallen. Zoals Irak, Afghanistan, en Libi. Zelfs Syrie is hij een beetje bang voor, daar Rusland Assad steun toegezegd heeft.

Het is nog altijd het recht van de sterksten.
pi_143979961
quote:

[..]

Wees dan maar blij dat McCain geen president is of een of andere halve gare republikein want anders was Nederland nu al plat geweest onder Russische raket inslagen.
Obama weet donders goed dat dit geen Irak legertje of Afghaanse holbewoners zijn maar een proffessionele legermacht. En Rusland staat echt niet alleen...
pi_143979976
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:02 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wees dan maar blij dat McCain geen president is of een of andere halve gare republikein want anders was Nederland nu al plat geweest onder Russische raket inslagen.
Obama weet donders goed dat dit geen Irak legertje of Afghaanse holbewoners zijn maar een proffessionele legermacht. En Rusland staat echt niet alleen...
_O-
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:06:26 #59
430880 mig72
De Professional
pi_143980003
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:02 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

VS vs Rusland zal binnen de kortste keren op kernwapen gooien uitlopen. No way dat het ene dan wel het andere van die twee landen raketaanslagen of burgerdoden op eigen grondgebied duldt. Beide raken snel gekrenkt in hun trots en beiden hebben fanatieke patriottische gekke burgerlui. Dus dat moeten we helemaal niet willen. Het zal niet lang een conventionele oorlog blijven.
pi_143980016
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-
Interessante reaktie. Misschien wil je 'm nog toelichten?
pi_143980036
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:07 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Interessante reaktie. Misschien wil je 'm nog toelichten?
Allereerst komt het niet zo snel tot een oorlog en als er wel een oorlog komt dan is die snel voorbij zoals mig72 al zegt
pi_143980039
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Misschien, misschien ook niet.

Speculatie, wat de feiten zijn is dat wij nu Obama hebben bij de VS, en dat ik zijn manier van handelen erg voorzichtig vind.
Degene die aanstuurt op oorlog, is in dit geval degene die over de grenzen van anderen heenloopt. Dat is degene die gevaarlijk spel speelt. Als het iemand is die pas stopt als de tegenpartij hard militair terugslaat, dan neemt hij te grote risico's. Daarom heb ik geen waardering voor mensen zoals Poetin.
The view from nowhere.
pi_143980041
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:06 schreef mig72 het volgende:

[..]

VS vs Rusland zal binnen de kortste keren op kernwapen gooien uitlopen. No way dat het ene dan wel het andere van die twee landen raketaanslagen of burgerdoden op eigen grondgebied duldt. Beide raken snel gekrenkt in hun trots en beiden hebben fanatieke patriottische gekke burgerlui. Dus dat moeten we helemaal niet willen. Het zal niet lang een conventionele oorlog blijven.
Klopt. Onderschat de idiote gedachtenkronkels van de Amerikanen niet.
Geweldige fanatieke Christenen die alles haten wat Islam en Russisch (communistisch) is. Beetje te vergelijken met de fanatieke Orthodoxe joden. Levensgevaarlijke lui.
pi_143980065
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Geweldige fanatieke Christenen die alles haten wat Islam en Russisch (communistisch) is. Beetje te vergelijken met de fanatieke Orthodoxe joden. Levensgevaarlijke lui.
Zeker, of van die keiharde neoconservatieve gasten.
pi_143980070
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zeker, of van die keiharde neoconservatieve gasten.
Hoi.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:13:33 #66
430880 mig72
De Professional
pi_143980088
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het zijn idioten met een decennia lang gekweekte superioriteitsgevoel (onterecht) en in het bezit van gevaarlijke middelen - kernwapens, en vuurwapens. Vooral dat laatste - je geeft toch geen aap een bazooka?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:15:18 #67
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_143980105
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:13 schreef mig72 het volgende:

[..]

Het zijn idioten met een decennia lang gekweekte superioriteitsgevoel (onterecht) en in het bezit van gevaarlijke middelen - kernwapens, en vuurwapens. Vooral dat laatste - je geeft toch geen aap een bazooka?

Wel een AK
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
pi_143980107
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Allereerst komt het niet zo snel tot een oorlog en als er wel een oorlog komt dan is die snel voorbij zoals mig72 al zegt
1) Dit conflikt zwakt niet af, het groeit nu met de dag.
2) Oekrainie vraagt om Westerse bijstand (wapens/troepen)en wil opeens snel in de NAVO
3) De Russen geven echt niet op. Die weten al dat de USA niet de ballen heeft om het op eenopenlijke oorlog aan te laten komen, laat staan het geld hebben om een kostbare oorlog te voeren.
4) Een groot deel van de EU bondgenoten, te weten het voormalige Osotblok, kijken met lede ogen toe hoe zij partij moeten kiezen voor de USA, waar zij niets voor voelen, terwijl zij veel betere banden hebben met de Russen.
5) Inderdaad, als het aankomt op kernwapens dan is de EU de grootste verliezer. Dat word weggevaagd met als gevolg miljoenen doden...
pi_143980108
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:12 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hoi.
Nee, jij niet.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:15:55 #70
24329 KNAK
ff w88,......
pi_143980114
Dat zal het blijven vermoed ik. Conventioneel is de enige wijze waarop er een statement gemaakt kan worden zonder complete destructie. Nucleaire oorlogsvoering is einde verhaal voor alle partijen en zolang er tot nu toe geen ISIS hondelullen dergelijke kernbommen hebben en diegene die ze nu wel hebben niet compleet sucidaal zijn zal het niet zover komen.

Er gaat genoeg shit aan de fan kleven, maar uiteindelijk na compromissen, na toegeven van weerskanten zal het met een sisser aflopen.
Mai pben rai~!
pi_143980116
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, jij niet.
;(
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980120
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:15 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

2) Oekrainie vraagt om Westerse bijstand (wapens/troepen)en wil opeens snel in de NAVO
3) De Russen geven echt niet op. Die weten al dat de USA niet de ballen heeft om het op eenopenlijke oorlog aan te laten komen, laat staan het geld hebben om een kostbare oorlog te voeren.
4) Een groot deel van de EU bondgenoten, te weten het voormalige Osotblok, kijken met lede ogen toe hoe zij partij moeten kiezen voor de USA, waar zij niets voor voelen, terwijl zij veel betere banden hebben met de Russen.
5) Inderdaad, als het aankomt op kernwapens dan is de EU de grootste verliezer. Dat word weggevaagd met als gevolg miljoenen doden...
Je ziet sprookjes. Als het echt op een oorlog aan komt dan maakt Rusland geen enkele kans tegen de NAVO natuurlijk.
pi_143980123
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:16 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

;(
Ik neem aan dat jij geen oorlog met Rusland wil.
pi_143980125
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je ziet sprookjes. Als het echt op een oorlog aan komt dan maakt Rusland geen enkele kans tegen de NAVO natuurlijk.
Uiteindelijk niet maar jij zal het niet meer navertellen....dan lig jij met 17 miljoen Nederlanders te stralen onder de radioactieve zon... :Y
pi_143980128
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Uiteindelijk niet maar jij zal het niet meer navertellen....dan lig jij met 17 miljoen Nederlanders te stralen onder de radioactieve zon... :Y
Je kijkt teveel naar hollywood films man, rustig aan.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:18:31 #76
430880 mig72
De Professional
pi_143980130
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:15 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Als het Rusland vs USA wordt waarom zouden de gevechten dan op Europese grind plaatsvinden? U zegt dus dat Rusland waterstofbommen op Europa dropt? Dat geloof ik niet.
pi_143980136
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij geen oorlog met Rusland wil.
Als 't niet anders kan, heb ik er geen problemen mee.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980141
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:19 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Jij hebt geen problemen met duizenden doden, gewonden?
pi_143980158
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kijkt teveel naar hollywood films man, rustig aan.
Just niet. Mocht het op een konflikt aankomen en de Russen zouden het gaan verliezen, wat ik niet echt geloof, dan zal er inderdaad wat kernwapens worden gedropt.
pi_143980163
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij hebt geen problemen met duizenden doden, gewonden?
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:19 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:21:57 #81
430880 mig72
De Professional
pi_143980167
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Waarom zou Rusland Europa willen wegvagen als het conflict vooral tegen de VS is? Dat snap ik weer niet van je. Rusland wil hoogstens Europa gedeeltelijk (her)overnemen maar ziet het Germaans volk nog altijd als leidinggevend, superieur, en een voorbeeld hoor. Zo snel doen ze die gekke dingen niet.
pi_143980176
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Just niet. Moscht het op een konflikt aankomen en de Russen zouden het gaan verliezen, wat ik niet echt geloof, dan zal er inderdaad wat kernwapens worden gedropt.
De VS zal het sowieso winnen, maar je kan het ook anders zien: wanneer er kernwapens gedropt worden, dan is er niet echt een winnaar.

Het is een grote verschikking. De schade aan Russische zijde gaat alleen net wat groter zijn.
pi_143980180
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:21 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

[..]

Dan ga je er ook vanuit dat de NAVO het makkelijk wint van Rusland ?
pi_143980181
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:21 schreef mig72 het volgende:

[..]

Waarom zou Rusland Europa willen wegvagen als het conflict vooral tegen de VS is? Rusland wil hoogstens Europa gedeeltelijk (her)overnemen maar ziet het Germaans volk nog altijd als leidinggevend, superieur, en een voorbeeld hoor. Zo snel doen ze die gekke dingen niet.
Omdat de Navo bestaat uit de USA en de EU landen.
pi_143980194
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan ga je er ook vanuit dat de NAVO het makkelijk wint van Rusland ?
Conventioneel? Zekers.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980198
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:24 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Conventioneel? Zekers.
Uiteraard, maar waarom verwacht je dat het conventioneel gaat gebeuren?
pi_143980210
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uiteraard, maar waarom verwacht je dat het conventioneel gaat gebeuren?
Omdat ik denk dat niemand meer gek genoeg is om domweg rode knoppen in te gaan drukken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980214
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Omdat ik denk dat niemand meer gek genoeg is om domweg rode knoppen in te gaan drukken.
Waarom niet?
pi_143980215
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat het geen enkel doel dient.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980218
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Omdat het geen enkel doel dient.
Natuurlijk wel, het vernietigen van de tegenstander.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:28:07 #91
430880 mig72
De Professional
pi_143980219
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De VS zal het sowieso winnen, maar je kan het ook anders zien: wanneer er kernwapens gedropt worden, dan is er niet echt een winnaar.

Het is een grote verschikking. De schade aan Russische zijde gaat alleen net wat groter zijn.
Als kernwapens gedropt worden zijn allebei die landen snel naar de pleuris. En mogen we genieten van nieuwe machtsblokken in de Wereld - welkom China en Brazilie.

De VS raakt snel buiten gebecht omdat de meeste burgers in de grote steden wonen in dichtbevolkte geografische plekken, en die zijn dus zittende schietschijven. Als je Rusland wilt uitschakelen gooi je Moskou en St Petersburg zsm kapot gevolgd door een paar havenstefen en de svhade is onherstelbaar. Alleen bij Moskou zien te komen zal best lastig zijn aangezien de oorlogsschepen niet dichtbij kunnen - er is geen water dichtbij itt Washington.
pi_143980224
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:28 schreef mig72 het volgende:

[..]

Als kernwapens gedropt worden zijn allebei die landen snel naar de pleuris. En mogen we genieten van nieuwe machtsblokken in de Wereld - welkom China en Brazilie.

De VS raakt snel buiten gebecht omdat de meeste burgers in de grote steden wonen in dichtbevolkte geografische plekken, en die zijn dus zittende schietschijven. Als je Rusland wilt uitschakelen gooi je Moskou en St Petersburg zsm kapot gevolgd door een paar havenstefen en de svhade is onherstelbaar. Alleen bij Moskou zien te komen zal best lastig zijn aangezien de oorlogsschepen niet dichtbij kunnen - er is geen water dichtbij itt Washington.
China.. :') :')

Brazili.. :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_143980225
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, het vernietigen van de tegenstander.
En tegelijkertijd de wereld, dus je hebt er geen moer aan.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980230
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

ISIS zal hier erg blij mee zijn....
pi_143980235
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hoezo de wereld? een flinke atoombom is in stad een gehele stad te vernietigen en jaren en jaren na de aanval nog effecten achter te laten in het land waar je de atoombom hebt gedropt.

Heel heftig, maar deze wapens kunnen altijd nog niet een gehele wereld vernietigen. Dat zijn echt hollywood stories.
pi_143980236
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:30 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

ISIS zal hier erg blij mee zijn....
ISIS mag allang blij zijn dat we ze niet volledig de tyfus in schieten overal.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980239
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoezo de wereld? een flinke atoombom is in stad een gehele stad te vernietigen en jaren en jaren na de aanval nog effecten achter te laten in het land waar je de atoombom hebt gedropt.

Heel heftig, maar deze wapens kunnen altijd nog niet een gehele wereld vernietigen. Dat zijn echt hollywood stories.
Niet alle boompjes en beestjes zijn dood nee, maar denk aan de wereldeconomie en noem de hele shitzooi maar op.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:32:24 #98
430880 mig72
De Professional
pi_143980248
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

China.. :') :')

Brazili.. :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Wat voor landen stel je je dan voor als nieuwe wereldmachten als de VS en Rusland eenmaal leeg zijn gewist?
pi_143980252
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:31 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

ISIS mag allang blij zijn dat we ze niet volledig de tyfus in schieten overal.
Hoezo "we".
De EU doet geen drol laat staan ISIS aanpakken. De EU staat al te bibberen als een juffershondje om radicale Moslims aan te pakken in eigen land. _O-
pi_143980257
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hoezo "we".
De EU doet geen drol laat staan ISIS aanpakken. De EU staat al te bibberen als een juffershondje om radicale Moslims aan te pakken in eigen land. _O-
Ik doel gewoon even op z'n algemeenheid als het Westen zijnde.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:35:05 #101
430880 mig72
De Professional
pi_143980262
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Voor een thermonucleaire bom (dwz waterstofbom) ben je zelfs in een ondergrondse bunker niet veilig, aangezien de grond verhit wordt tot miljoenen graden (dichtbij de temperatuur van de zon) en je zult in je bunker stikken (doordat al de zuurstof is ontvlamt) of smelten.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:35:29 #102
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143980264
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Doen we ook niets. De laatste luchtaanval op ISIS waren Egyptische gevechtsvliegtuigen.... :Y
pi_143980270
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:31 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Niet alle boompjes en beestjes zijn dood nee, maar denk aan de wereldeconomie en noem de hele shitzooi maar op.
Daar heb je een punt natuurlijk. Maja, er hoeft er maar een zo gek te zijn.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:36:53 #104
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143980278
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:35 schreef mig72 het volgende:

[..]

Voor een thermonucleaire bom (dwz waterstofbom) ben je zelfs in een ondergrondse bunker niet veilig, aangezien de grond verhit wordt tot miljoenen graden (dichtbij de temperatuur van de zon) en je zult in je bunker stikken (doordat al de zuurstof is ontvlamt) of smelten.
Fijn vooruitzicht. En dat allemaal omdat de USA zijn invloedsklauwen niet bij zich kan houden....
pi_143980280
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:35 schreef mig72 het volgende:

[..]

In bepaalde omstreken ja.
pi_143980282
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daar heb je een punt natuurlijk. Maja, er hoeft er maar een zo gek te zijn.
Ach ja, maar dat heeft geen zin om daar bij stil te staan eigenlijk. Met mijn gezonde rijverstand kan ik morgen ook tegen een boom knallen. Zo kan ook een politicus in een rare bui met bommen gaan gooien. Ik ga maar gewoon uit van een standaard situatie, en daarin is er weinig reden tot paniek om kernwapens.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980283
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:35 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Doen we ook niets. De laatste luchtaanval op ISIS waren Egyptische gevechtsvliegtuigen.... :Y
Wat jij wilt. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:38:27 #108
430880 mig72
De Professional
pi_143980289
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

In bepaalde omstreken ja.
Wat bedoel je hiermee?
pi_143980291
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Als jij president van de VS was geweest, dan waren we in oorlog met Rusland, was ISIS allang het Guerrilla groepje die ze eerst waren en bestond Gaza niet meer.... _O-
pi_143980296
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:37 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ach ja, maar dat heeft geen zin om daar bij stil te staan eigenlijk. Met mijn gezonde rijverstand kan ik morgen ook tegen een boom knallen. Zo kan ook een politicus in een rare bui met bommen gaan gooien. Ik ga maar gewoon uit van een standaard situatie, en daarin is er weinig reden tot paniek om kernwapens.
Jawel, maar ISIS is wel mooi bezig met chemische wapens he (buidelpest).
pi_143980300
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als jij president van de VS was geweest, dan waren we in oorlog met Rusland, was ISIS allang het Guerrilla groepje die ze eerst waren en bestond Gaza niet meer.... _O-
Dat dan weer wel ja. :7
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980302
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jawel, maar ISIS is wel mooi bezig met chemische wapens he (buidelpest).
Dat is onze eigen schuld, die mongolen hadden vanaf moment 1 al uitgeroeid moeten worden.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980305
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:39 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat dan weer wel ja. :7
Weetje wat het leuke is, normaal doen mensen dit uit provocatie maar jij bent in de basis nog serieus ook...

_O_

Heerlijk
pi_143980309
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:40 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat is onze eigen schuld, die mongolen hadden vanaf moment 1 al uitgeroeid moeten worden.
Ja hallo, allemaal leuk dat dat onze eigen schuld is maar ik wil de pest krijgen.
pi_143980315
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Weetje wat het leuke is, normaal doen mensen dit uit provocatie maar jij bent in de basis nog serieus ook...

_O_

Heerlijk
Natuurlijk ben ik serieus, waarom zou ik het niet zijn?
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja hallo, allemaal leuk dat dat onze eigen schuld is maar ik wil de pest krijgen.
Waarom wil je dat? :{
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:42:32 #116
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143980319
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:38 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wat jij wilt. :')
Het is niet wat ik wil....
http://cnsnews.com/news/a(...)fers-us-bombing-isis
Pentagon: Egypt, UAE Attacking Islamists in Libya Differs From US Bombing ISIS in Iraq
pi_143980324
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:42 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Natuurlijk ben ik serieus, waarom zou ik het niet zijn?

[..]

Waarom wil je dat? :{
1: Het is een iets wat extreme visie he.

2: NIET uiteraard, ahah
pi_143980328
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:42 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Pentagon: Egypt, UAE Attacking Islamists in Libya Differs From US Bombing ISIS in Iraq
Het kan me werkelijk waar geen ene reet schelen wie de "laatste" bom gooide op ISIS. Dat wil nog niet zeggen dat het Westen/de VS niks gedaan heeft. Maar enfin, whatever, go rock your boat.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980329
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:42 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Jaaa, en daar wist de VS uiteraard niets van !

_O-
pi_143980336
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Het is een iets wat extreme visie he.

2: NIET uiteraard, ahah
Ach wat heet extreem.

Zero tolerance, and if you're not with us you're against us.

George W. _O_
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980348
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:44 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ach wat heet extreem.

Zero tolerance, and if you're not with us you're against us.

George W. _O_
Helemaal mee eens als je het over ISIS figuren hebt.

Maar een oorlog met Rusland aangaan en Gaza van de kaart vegen, is ook weer zoiets he.. :')
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:46:24 #122
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143980354
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:43 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het kan me werkelijk waar geen ene reet schelen wie de "laatste" bom gooide op ISIS. Dat wil nog niet zeggen dat het Westen/de VS niks gedaan heeft. Maar enfin, whatever, go rock your boat.
Toch kun je er geen speld tussen krijgen dat de EU geen zak doet behalve dan strijders voor ISIS leveren... :Y
pi_143980382
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Helemaal mee eens als je het over ISIS figuren hebt.

Maar een oorlog met Rusland aangaan en Gaza van de kaart vegen, is ook weer zoiets he.. :')
Ik zeg ook, indien nodig.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980384
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:46 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Toch kun je er geen speld tussen krijgen dat de EU geen zak doet behalve dan strijders voor ISIS leveren... :Y
Nou nee, ik denk dat je het onderschat.

Europa doet ook genoeg wereldwijd, alleen we zijn niet zo bombastisch in publiciteit erover.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980385
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik zeg ook, indien nodig.
Niet waar, bericht 111
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:51:41 #126
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143980388
quote:

[..]

Europa doet ook genoeg wereldwijd, alleen we zijn niet zo bombastisch in publiciteit erover.
Wat doet de EU dan? Voorbeelden graag met bron...
pi_143980394
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet waar, bericht 111
Nouja, Rusland zou ik voorzichtiger mee zijn, maar de rest wel, dat klopt.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980396
quote:

[..]

Maar waarom ben je eigenlijk zo'n fan van Bush?

Bush heeft door het afzetten van Saddam de opmars van ISIS veel makkelijker gemaakt, machtsvacums enzo.
pi_143980400
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:53 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nouja, Rusland zou ik voorzichtiger mee zijn, maar de rest wel, dat klopt.
_O-

Gaza, hopakeeejj !
pi_143980401
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik zal de geheime diensten en defensie vragen om hun geheime operaties te publiceren voor je.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980405
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar waarom ben je eigenlijk zo'n fan van Bush?

Bush heeft door het afzetten van Saddam de opmars van ISIS veel makkelijker gemaakt, machtsvacums enzo.
Achteraf praten is altijd makkelijk, maar destijds gaf ik 'm groot gelijk.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

Gaza, hopakeeejj !
Die waren al weg ja.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:54:50 #132
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143980408
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:53 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik zal de geheime diensten en defensie vragen om hun geheime operaties te publiceren voor je.
Dus je beweert iets wat je niet hard kan maken?
Een carriere als advocaat zit er niet in voor jou.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:55:18 #133
430880 mig72
De Professional
pi_143980412
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:46 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De VS en Rusland zijn de twee vechtende ouders, en EU is het klein kind dat met ratio en verstand de gemoederen probeert te bedaren. Het midden Oosten is daarbij de boze buurman die af en toe op visite komt.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:55:33 #134
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_143980415
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik zou je ze graag geven.
pi_143980419
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:54 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Achteraf praten is altijd makkelijk, maar destijds gaf ik 'm groot gelijk.

[..]

Die waren al weg ja.
1: Het is opzet he. Of denk jij soms dat de VS keer op keer dezelfde fout maakt? Irak, Afghanistan, Libi?

Natuurlijk niet, het is gewoon diplomatiek. Een land naar de democratie proberen te bombarderen, terwijl je weet dat dat land er helemaal niet aan toe is enz

Gewoon het verdeel en heers principe.

2: Why?
pi_143980421
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je denkt werkelijk dat onze inlichtingendiensten en defensie alles aan jouw neus gaat hangen wat ze doen, en als dat niet zo is dat ze niks doen? Werkelijk?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:57:35 #137
430880 mig72
De Professional
pi_143980426
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ach advocaten zijn ook gemiddeld beroepsleugenaars.
pi_143980427
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Het is opzet he. Of denk jij soms dat de VS keer op keer dezelfde fout maakt? Irak, Afghanistan, Libi?

Natuurlijk niet, het is gewoon diplomatiek. Een land naar de democratie proberen te bombarderen, terwijl je weet dat dat land er helemaal niet aan toe is enz

Gewoon het verdeel en heers principe.

2: Why?
Verdeel en heers is ook prima.

En punt 2 omdat ik die idioten daar persoonlijk ook zat ben. Al dat gezeik daar steeds, ga er gewoon een keer goed overheen en klaar ermee.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980432
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Verdeel en heers is ook prima.

En punt 2 omdat ik die idioten daar persoonlijk ook zat ben. Al dat gezeik daar steeds, ga er gewoon een keer goed overheen en klaar ermee.
_O_
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:58:34 #140
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_143980434
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:56 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je denkt werkelijk dat onze inlichtingendiensten en defensie alles aan jouw neus gaat hangen wat ze doen, en als dat niet zo is dat ze niks doen? Werkelijk?
Uiteraard, alles wordt gepubliceerd om zo transparant mogelijk te blijven :')
pi_143980443
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O_
Ja godse irritant, iedereen weet wat er daadwerkelijk gebeuren moet maar we zitten al letterlijk 80 jaar te kankeren over een diplomatieke oplossing terwijl wekelijks de raketten over en weer vliegen, wie houden we voor de gek? En elke "24 uur staakt-het-vuren" vieren als een nieuwe vrede.

Goddamme zeg, knal het gewoon helemaal de tyfus in, bezet het gebied, en sluit iedereen op die tegenwerkt.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143980449
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 04:00 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja godse irritant, iedereen weet wat er daadwerkelijk gebeuren moet maar we zitten al letterlijk 80 jaar te kankeren over een diplomatieke oplossing terwijl wekelijks de raketten over en weer vliegen, wie houden we voor de gek? En elke "24 uur staakt-het-vuren" vieren als een nieuwe vrede.

Goddamme zeg, knal het gewoon helemaal de tyfus in, bezet het gebied, en sluit iedereen op die tegenwerkt.
Maja offtopic.
pi_143980452
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 04:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maja offtopic.
True.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 04:14:09 #144
430880 mig72
De Professional
pi_143980480
Mensen laten liever hun emoties en gevoelens en paniek hun leiden ipv ratio en verstand.

Wat mensen niet snappen is dat Rusland helemaal niet van plan is om Oekraine binnen te vallen of permanent bezetten. Zodra de orde weer terug is, zijn ze daar snel weg. Net als Bush, Obama en co dat 10 jaar lang deden in Irak.

Rusland is een enorm, machtig land dat Oekraine helemaal niet nodig heeft. Sterker, het zal Rusland waarschijnlijk alleen maar geld kosten ivm de krakkemikkige politieke corruptie en armoede.

Tot dusver, mijn mededelingen...
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 04:16:30 #145
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143980483
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:55 schreef mig72 het volgende:

[..]

De VS en Rusland zijn de twee vechtende ouders, en EU is het klein kind dat met ratio en verstand de gemoederen probeert te bedaren. Het midden Oosten is daarbij de boze buurman die af en toe op visite komt.
Nope. De USA en Rusland zijn een stelletje idioten met wapens. Als jij de gemiddelde Amerikaan aan zou horen en de gemiddelde Rus dan krijg je het vreselijk benauwd. Echt, geen logica, geen verstand en geen enkel benul wat andere volkeren betreft.
West Europa steekt met KOP EN SCHOUDERS uit boven deze achterlijke zooi. Alleen Europa laat met zich sollen als een klein kind ja....en word zodirekt een konflikt ingetrokken waar zij als grootste verliezer uit gaat komen. (Oekrainie)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 04:17:22 #146
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143980485
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 03:56 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hoe weet jij dan wel wat ze doen? :)
Kortom: kletspraat.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 04:19:43 #147
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143980491
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 04:14 schreef mig72 het volgende:
Mensen laten liever hun emoties en gevoelens en paniek hun leiden ipv ratio en verstand.

Wat mensen niet snappen is dat Rusland helemaal niet van plan is om Oekraine binnen te vallen of permanent bezetten. Zodra de orde weer terug is, zijn ze daar snel weg. Net als Bush, Obama en co dat 10 jaar lang deden in Irak.

Rusland is een enorm, machtig land dat Oekraine helemaal niet nodig heeft. Sterker, het zal Rusland waarschijnlijk alleen maar geld kosten ivm de krakkemikkige politieke corruptie en armoede.

Tot dusver, mijn mededelingen...
Het enige wat Rusland wil is zijn pijpleidingen en belangen veilig stellen. Niets meer niets minder.
En de EU/USA staatsgreep in de Oekrainie is niet bepaald geruststellend voor de Russen. Ik dacht dat dat toch niet zo moeilijk te begrijpen is....
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 04:23:57 #148
430880 mig72
De Professional
pi_143980496
Poetin is een verstandige, geduldige en goed opgeleide man net als de meeste Russen. Als hij echt wilde uitbreiden hadden ze al Georgi makkelijk ingepikt vooral in het kader van hrt 2008 conflict. Maar nee, ze gingen weer terug na een 8 tal weken of wat het ook was.

Poetin wil hiermer alleen maar de internationale vooroordelen peilen en zien aan wie hij wat heeft. Hij wil een beetje reactie uitlokken en de wateren testen zodat Rusland zich kan voorbereiden op toekomstige vijanden.

Het was toch echt Rusland hoor die de VS waarschuwde voor 9/11 N de twee Boston terroristen uit Tsetjenie.

Daar gasn mensen aan.voorbij. Rusland herft geen kwaad in de zin. Ze vindt hooguit het Westen hypocriet en moreel failliet, en wil dat aankaarten.

Hypocriet in de zin dat het Westen zelf op ern imperialistische manier zich overal neerzet en bezet en vervolgens snel met de vinger naar Rusland wijst als ze hetzelfde doet. Rusland wil geen Amerika in haar achtertuin.De VS provoceert steeds door hun basissen en schepen overal neer te zetten zoals in de Kaspische zee. Ook twee jaar terug die heisa met een antiraketschild in Polen, gericht op de Russen.

Houd jullie gemoederen bedaard.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 05:56:31 #149
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_143980672
We moeten die homo-hatende leugenaar platbombarderen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_143980780
Opinie De Standaard, 29/8/2014
quote:
De slaapwandelaars van 2014

In de Oekranecrisis is ook het Westen een agressor, schrijft Idesbald Goddeeris. Het komt beloftes jegens Rusland niet na en blaast voorzichtige verstandhoudingen op. Zo blus je geen branden, maar wakker je ze aan.

Wie? Hoofddocent imperiale geschiedenis (KU Leuven).

Wat? Steeds meer opiniemakers gaan mee in de retoriek van bewapening en machtsvertoon, terwijl pacifistische stemmen geridiculiseerd worden. Zo blazen ze het conflict alleen maar meer leven in.

Van het prille optimisme na het overleg in Minsk blijft al niets meer over. De Russen vechten mee in Oost-Oekrane, de Oekraners willen voor miljarden dollars nieuwe wapens kopen, de Navo bouwt een derde commandocentrum in het Poolse Szczecin (DS 28 augustus) , en zelfs in eigen land pleiten defensiespecialisten voor militaire investeringen (DS 28 augustus) . In plaats van de brand met halfslachtige bluspogingen verder aan te wakkeren zou Europa beter het geweer van schouder veranderen, de positie van de Navo in vraag stellen en de rechtstreekse dialoog met Rusland aangaan.

De Oekraense crisis is aan het escaleren. Al een zomer lang vallen er elke week tientallen doden en wordt de basis gelegd voor een verzoeningsproces dat jaren, wellicht decennia zal duren. In Kiev zijn verkeerde verwachtingen gecreerd: president Porosjenko heeft al verklaard zich het 29ste lid van de EU te voelen. Op economisch vlak mogen de sancties dan wel pijn doen in Rusland, maar ook de Europese lidstaten lijden onder de eigen exportbeperkingen en de Russische tegenmaatregelen. Er zijn geen winnaars, enkel verliezers.

Boter op het hoofd

Het gaat dus de verkeerde kant op en het is hoog tijd om dat te beseffen en onze fouten te erkennen. We moeten inzien dat het Westen zelf boter op het hoofd heeft en mede de agressor is. Het kwam beloftes niet na: Bush senior garandeerde Gorbatsjov dat de Navo nooit zou uitbreiden, maar Clinton sloeg dit in de wind. De Navo blies het voorzichtige wederzijdse vertrouwen binnen de Navo-Rusland-raad (2002-14) op, onder meer door in 2011 alleen ten oorlog te trekken tegen Kadhafi, en zo de rol van de VN over te nemen en de Russen te passeren, die ook belangen hadden in Libi. Het Westen voert ook zelf een expansieve politiek: de EU wil zijn invloedssfeer uitbreiden in het oosten en houdt daarbij geen rekening met regionale gevoeligheden. De gevolgen zijn navenant. En in plaats van die bij te sturen, blijven we volharden in verdere polarisatie. In plaats van problemen op te lossen, creren we er nieuwe.

Wat het allemaal nog tragischer maakt is dat Europa zijn verkeerde oorlog heeft gekozen. Het is blijven steken in een Koude-Oorlogsdenken en laat zich voor de kar van Washington spannen om in de achtertuin hete kastanjes uit het vuur te halen. Rusland was sowieso op zijn retour en is het conflict niet waard. Er zijn andere grootmachten in opkomst, die zich nu als toekijkende derde verder kunnen ontplooien. In plaats van ons op hen te richten, duwen we Poetin in hun handen en isoleren we onszelf. En dat allemaal omdat, zo luidde het althans tot voor kort, de Europese Unie stabiliteit aan haar oostgrens wil.

In een democratie zouden de architecten van zo’n beleid ongetwijfeld weggestemd worden. Maar de Europese Unie is niet echt een democratische staat. De burger is niet betrokken bij de politiek. De oppositie is gereduceerd tot populisme. De ernstige partijen houden geen debat over het buitenlandse beleid. De media zijn onvoldoende kritisch. Er zijn uiteraard nog goede journalisten, maar sterke analyses en onconventionele argumenten zouden wat meer in de kijker gezet mogen worden. Om maar n voorbeeld te geven: de bijdrage die de Nederlandse onafhankelijke journalist Karel van Wolferen eerder deze maand op zijn website heeft gepost.

‘Europees 9/11’

Zelfs opiniemakers uit de academische wereld praten steeds vaker de politici naar de mond. Een groeiend aantal wetenschappers ridiculiseert het pacifisme, verdedigt de rechtvaardige oorlog en roept op tot meer bewapening en economisch imperialisme om Europa te versterken. Een professor noemde de ramp met de MH17 in Oekrane zelfs het Europese 9/11. Het kunnen de emoties van de schok zijn, maar toch valt ook op andere momenten op hoe kort het geheugen is. Er is veel te weinig oog voor de calamiteiten die Europa al eeuwenlang veroorzaakt met zijn expansieve politiek en voor de wonden die daardoor nu over heel de wereld gapen.

Ondertussen – kan het nog paradoxaler – herdenken we dag na dag wat er honderd jaar geleden gebeurde en weeft Europa zijn identiteit verder op vrede en democratie. Een van de meest besproken nieuwe boeken over de Eerste Wereldoorlog is Sleepwalkers van Christopher Clark. Hij beschrijft daarin hoe de Europese leiders het continent met veel misverstanden en weinig visie op de rand van de afgrond brachten. Hij zou het evengoed over de huidige tijd kunnen hebben. Europa is opnieuw aan het slaapwandelen.
pi_143980823
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 07:00 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Een goed stuk. Ik ben het helemaal eens met de schrijver. Goed eens een ander geluid te horen.., het lijkt namelijk wel of iedereen elkaar maar napapagaait. De politici, de opiniemakers, het zijn allemaal struisvogels die de koppen in het zand steken. Triest ,maar juist in het herdenkingsjaar van wo1 begaan we dezelfde fouten als 100 jaar geleden.. Dit gaat helemaal de verkeerde kant op.
pi_143980839
quote:

[..]

Met een idioot als McCain hadden we al een nucleaire winter beleefd.
pi_143980866
Wat ik me nu afvraag, is dat dit hele scenario dat zich nu afspeelt. Dat wisten we dat het zo zou lopen , we wisten dat Rusland de westerse interventie in Oekrane niet zou pikken en dat dit zou leiden tot oorlog. Waarom dan toch dit doorvoeren. We zijn zelf verantwoordelijk voor deze chaos. Het is een poging van de Amerikanen om de Russen te verzwakken door een oorlog te creeren in onze achtertuin. Misdadig eigenlijk. De amerikanenlachen zich rot en wij zitten met de gebakken peren. Het is zo stom dat we er in trappen. Ik kan m'n oren niet geloven als ik onze politici en deskundigen hoor... Een ander geluid hoor je nauwelijks, verstand is ver te zoeken. Dat is wat dit conflict zo gevaarlijk maakt,
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 08:06:44 #154
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_143981030
quote:
Ukraine 'slipping out of control', Germany warns

The crisis in eastern Ukraine is "slipping out of control" and needs to be reined in to avoid direct military confrontation between Ukraine and Russia, Germany has warned.

Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier spoke as the EU is poised to consider more sanctions on Russia.

Russia has denied claims by Nato that its forces illegally crossed into Ukraine to support separatists there.

Some 2,600 people have died in fighting between rebels and Ukrainian troops.

The conflict in Ukraine's eastern regions of Donetsk and Luhansk erupted in April following Russia's annexation of Ukraine's southern Crimea peninsula a month before.

Russian President Vladimir Putin has blamed Ukraine for the crisis, comparing its siege of the rebel-held cities of Donetsk and Luhansk to the siege of Leningrad by Nazi Germany in World War Two.

[...]

http://www.bbc.com/news/world-europe-28990428
Heeft deze man onder een steen geleefd het afgelopen half jaar?

quote:
needs to be reined in to avoid direct military confrontation between Ukraine and Russia
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 08:23:39 #155
361691 DeJori
pi_143981088
StateOfUkraine twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 08:20:01 UA forces surrounded by the Russian army in #Ilovaisk #Ukraine are reportedly beginning to leave the city. This is a developing story. reageer retweet
quote:
Video Shows Motorola's Battalion Fighting Through Residential Area of Ilovaisk
00:26 (GMT)

As we reported earlier, the separatist battalion led by the fighter known as "Motorola" (Arsen Pavlov) was fighting in Ilovaisk in Donetsk Region this past week, surrounding Ukrainian troops.

The battle for Ilovaisk had begun August 18, when Ukrainian troops said they took the town.

On August 19, the fighting continued, and Semyon Semyonchenko, head of the Donbass battalion was seriously wounded, and two Donbass volunteers, the Ukrainian-American Mark Paslawski and Mykola Berezovy, husband of Tetyana Chornovil, were killed in this battle.

Another video of Motorola's battalion uploaded to YouTube on August 25 and evidently filmed on August 19 shows the separatist fighters rolling into residential areas of Ilovaisk on armored vehicles, then shooting their way through the residential streets of Ilovaisk.

At about 1:06 a fighter whose nick-name appears to be "Shustry" knees down and starts shooting down a street. Then he stops around 1:13, and when asked by his fellow fighter if it is "all clear" on this street, he replies hestitantly, around 1:24, "Listen, a local resident was injured." His buddy grunts, and then they move on. Did he shoot a civilian?

At 2:03, the separatists ask an old woman to give them some water and she pours cups for them. The camera man says he is filming the area -- the old lady, the houses, and the sky -- to prove that the town still exists, as press reports had said it was "wiped from the earth." This video is a perfect example of the difficulties created for counter-insurgency forces when separatists blend in with the civilian population.

Later, the separatist crew is seen repeatedly shooting off guns at houses, and some Shmels are seen at about 8:46, of the kind used for great damage in fighting in Dagestan.

Some of the fighters in the video have Caucasian accents.

The separatists throw grenades directly at houses at 13:25. The video is titled "Motorola's Division Throws Grenades at the Punitive Expedition" so they believe they are throwing them at Ukrainian soldiers.

This video has been confirmed as geolocated in Ilovaisk by the blogger @djp3tros who edits Ukraine@War.

The separatists are moving along Lermontov St. which can be seen on Google Maps here. At the end of Lermontov St. next to the building with the red roof and before the cross street, the church can be seen.

The church can be seen in the video at 5:52.

http://www.interpretermag(...)of-novorossiya/#4039
Ze hebben ook extra mankrachten nodig:

quote:
Strijdkrachten van Oekrane dringend commandanten, kanonniers operators nodig BMP-2 en de commandant, schutter, chauffeur ACS-2C1

Ten behoeve van de verwerving van militaire eenheden naar Oekrane Mariupol, Donetsk regio te beschermen, hebben dringend behoefte aan vrijwilligers met ervaring in dienst als commandant, schutter-exploitanten BMP-2 en commandanten, schutter, chauffeur ACS-2C1.

Voor meer informatie, kunt u bellen met (044) 223-23-61.

https://translate.google.(...)au-2s1%2F&edit-text=
Met telefoonnummer, mocht er iemand gedesinteresseerd zijn :7

[ Bericht 46% gewijzigd door DeJori op 30-08-2014 08:29:28 ]
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 08:25:48 #156
361691 DeJori
pi_143981101
GrahamWP_UK twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 07:42:29 Ukrainian loss of positions at Novosvetlovka means the road between #Lugansk and #Krasnodon almost completely cleared of Ukraine forces. reageer retweet
GrahamWP_UK twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 07:43:20 Fighting going on now near #Krasnodon, if #Novorossiya forces successful, next #Russian #aidconvoy will have clear path to #Lugansk. reageer retweet
GrahamWP_UK twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 07:48:24 Dramatic reduction in shelling in #Lugansk yesterday and today result of #Ukraine army being pushed further away from the city itself.. reageer retweet
GrahamWP_UK twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 07:29:11 Significant news in #Lugansk with the #Novorossiya milita reporting they have retaken the village of Novosvetlovka,btw Lugansk and Krasnodon reageer retweet
GrahamWP_UK twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 07:30:35 Novosvetlovka is where key power points were damaged a month ago. Work to restore electricity in #Lugansk could be underway within days. reageer retweet
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 08:28:13 #157
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_143981111
Tuurlijk..ik snap dat we tegenwoordig, nog meer, als individuen door het leven gaan, maar oorlog heb ik nooit goed begrepen. Ik vind de wereld heel erg verandert in korte tijd. Ik zou de wereld haast verrot willen noemen. Naar mijn mening zijn sommige mensen (en vaak hebben deze hoge posities) met verkeerde dingen bezig. Het liefst zou ik een compleet ander systeem zien zonder geld en corruptie. Utopische gedachten misschien omdat ik bang ben dat het toch altijd uitdraait dat we elkaar de kop omdraaien. Ik vind het jammer en triest. Heb altijd het gevoel dat dingen (ook in onze politiek) niet onderzocht worden en vaak de gedachte dat de politiek in Nederland alleen maar doet wat ze denken en impulsief handelt bij heel veel zaken. Voordat je iets invoert ga je er toch ook eerst een grondig onderzoek aan vooraf houden (dan doel ik bijv. op sancties). Misschien ben ik gek, maar ik snap niet dat wapens, kernbommen en dat soort andere troep berhaupt zijn toegestaan in deze wereld. Ik ben van mening dat het ons echt heel erg tegenhoudt in onze ontwikkeling en ik ben ook nog eens bang dat het tot onze destructie gaat leiden. Helaas, ook dan, ben ik bang zitten de rijken en de machtigen in het juiste schuitje. Hopelijk komt ooit het besef bij velen dat we dit allemaal niet nodig hebben. Macht, wat leidt tot corruptie, en geld wat leidt tot wapens om medemensen te doden. Het is allemaal heel erg triest. Zo denk ik erover. Voor mij is het allemaal 1 pot nat en leven we zowat nog in het stenen tijdperk. Beetje (heel erg) triest.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 08:32:01 #158
361691 DeJori
pi_143981124
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 08:28 schreef Spellmeista het volgende:
Tuurlijk..ik snap dat we tegenwoordig, nog meer, als individuen door het leven gaan, maar oorlog heb ik nooit goed begrepen. Ik vind de wereld heel erg verandert in korte tijd. Ik zou de wereld haast verrot willen noemen. Naar mijn mening zijn sommige mensen (en vaak hebben deze hoge posities) met verkeerde dingen bezig. Het liefst zou ik een compleet ander systeem zien zonder geld en corruptie. Utopische gedachten misschien omdat ik bang ben dat het toch altijd uitdraait dat we elkaar de kop omdraaien. Ik vind het jammer en triest. Heb altijd het gevoel dat dingen (ook in onze politiek) niet onderzocht worden en vaak de gedachte dat de politiek in Nederland alleen maar doet wat ze denken en impulsief handelt bij heel veel zaken. Voordat je iets invoert ga je er toch ook eerst een grondig onderzoek aan vooraf houden (dan doel ik bijv. op sancties). Misschien ben ik gek, maar ik snap niet dat wapens, kernbommen en dat soort andere troep berhaupt zijn toegestaan in deze wereld. Ik ben van mening dat het ons echt heel erg tegenhoudt in onze ontwikkeling en ik ben ook nog eens bang dat het tot onze destructie gaat leiden. Helaas, ook dan, ben ik bang zitten de rijken en de machtigen in het juiste schuitje. Hopelijk komt ooit het besef bij velen dat we dit allemaal niet nodig hebben. Macht, wat leidt tot corruptie, en geld wat leidt tot wapens om medemensen te doden. Het is allemaal heel erg triest. Zo denk ik erover. Voor mij is het allemaal 1 pot nat en leven we zowat nog in het stenen tijdperk. Beetje (heel erg) triest.
Oorlog is de norm, vrede de uitzondering. Dat je bent opgegroeid in zo'n uitzonderlijke periode van vrede (althans, in het westen) zorgt ervoor dat je vrede ervaart als een normale situatie, waar dat gezien onze geschiedenis absoluut niet waar is.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 08:34:43 #159
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_143981144
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 08:32 schreef DeJori het volgende:

[..]

Oorlog is de norm, vrede de uitzondering. Dat je bent opgegroeid in zo'n uitzonderlijke periode van vrede (althans, in het westen) zorgt ervoor dat je vrede ervaart als een normale situatie, waar dat gezien onze geschiedenis absoluut niet waar is.
Ja, ik snap wat je bedoelt. Ik vind het alleen erg jammer. Zou wel willen dat iedereen in vrede kon opgroeien..
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 08:41:25 #160
361691 DeJori
pi_143981190
quote:
Nato states create new multilateral force

Britain and six other states are to create a new joint expeditionary force of at least 10,000 personnel to bolster Nato’s power in response to Russian aggression in Ukraine.

The force will be one of the boldest steps taken by any group of Nato members in response to the crisis. The aim is to create a fully functioning, division-sized force for rapid deployment and regular, frequent exercises. Officials involved in the planning say it will have the capacity to increase significantly in size.

The force will incorporate air and naval units as well as ground troops and will be led by British commanders, with other participating nations contributing a range of specialist troops and units. Countries involved at present include Denmark, Latvia, Estonia, Lithuania, Norway and the Netherlands. Canada has also expressed an interest in taking part.

The announcement of the force’s creation is expected next week by British prime minister David Cameron in his position as host of the biennial Nato summit in Wales. The model for the new JEF will be Britain’s expeditionary force with France, which has been years in the making and is due to be fully operational by 2016. Co-ordinating a force across seven nations is likely to be an even bigger endeavour.

[...]

http://www.ft.com/cms/s/0(...)d9-00144feabdc0.html
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 08:58:51 #161
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_143981317
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 08:41 schreef DeJori het volgende:

[..]

WO III alles
Laffe huichelaar
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:02:05 #162
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_143981338
Hallo DeJori..je zal het misschien niet geloven, maar ik heb een tijd lang vrijwilligerswerk gedaan in een klooster met nonnen..jaja..anyways..ik zat met 1 non een kopje koffie te doen (ze had al reuma vanaf haar 33ste) en zij vertelde mij een verhaal:

Er was eens een kwade man..deze man deed zoveel kwaad..iedereen die in zijn buurt liep werd uitgescholden en aangevallen. Het werd vaak ruzie..omdat mensen (haast instinctief) reageerden door klappen terug te geven. Op een dag liep deze man weer zijn "vertrouwde rondje" en hij was zo furieus..de eerste de beste die hij tegenkwam zou toch een pak rammel krijgen. Toen kwam hij een wijze man tegen die hij eigenlijk het liefste tegen de grond zou stampen. Hij haalde uit met zijn rechtervuist en plantte zijn vuist tegen de kaak van de wijze man. De wijze man bleef staan, als een standbeeld. Hoewel hij de pijn van de vuistslag door zijn kaak voelde gaan zei hij tegen de man: "Ik biedt je dit eten aan en dit drinken". De boze man stond verbijsterd stil. Hij barste in tranen uit. Samen hadden ze een hele mooie middag.

Het moraal van dit verhaal. Instinctief handelen kunnen we allemaal. Klappen uitdelen kunnen we allemaal, echter er zijn er weinig die de waarheid van vrede kennen en hem kunnen toepassen. Terwijl het hele dorp elkaar "gek" zat te maken over de man en iedereen al bedacht wat hij/zij zou gaan doen als ze hem tegenkwamen was er een enkele man in het dorp die het vanuit een hele andere invalshoek aanpakte en daardoor de leefomgeving veranderde in plaats van instinctief ook een klap uit te delen zoals zovelen deden.

Het verhaal werd door de non niet als hierboven gebracht enkel de "wijsheid" werd door haar overgedragen. Ze wilde vrede voor alle mensen en maakte zich grote zorgen over hoe het er aan toe ging. Terwijl zij water hergebruikte spoelen wij het door de gootsteen. Terwijl zij zuinig was op deze wereld maakten wij het dorp (de wereld) tot een plek waar onze kinderen misschien wel nooit kunnen opgroeien. Wat mij betreft heeft ze (ik weet niet of ze nog leeft trouwens) gelijk. Misschien ben ik wel opgegroeid in vrede, maar ik heb altijd in mijn achterhoofd gehouden dat vrede niet vanzelfsprekend is. Toch hoop ik, hoe ironisch ook misschien, dat we in de toekomst toch normaal met elkaar kunnen omgaan en nadenken voordat we de keten / de machine in werking zetten en voordat we die klappen uit gaan delen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:31:18 #163
361691 DeJori
pi_143981611
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 08:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

WO III alles
Si vis pacem, para bellum
pi_143981705
Wat ik niet snap is dat mensen zich zo slecht in de situatie van de Russen kunnen verplaatsen. Je moet bedenken dat de Navo is opgericht als organisatie tegen de Russen. Deze organisatie heeft zich na de bittere nederlaag van de koude oorlog en het uit elkaar vallen van de Soviet unie Tegen alle afspraken in oostelijk uitgebreid, met als dieptepunt het lidmaatschap van de Baltische staten.

En de bedreigingen van een Georgie en een Oekraine, waar door middel van staatsgrepen vijandelijke marionettenregimes aan de macht worden gebracht. Het is toch volslagen logisch dat de Russen zich bedreigd voelen en dit monster willen stoppen voordat het nog meer aan de grens staat. De Navo uitbreiding is volslagen ondoordacht. Denk je dat de navo landen bereid zijn een grootschalig militair conflict aan te gaan voor een land als Estland? Ik geloof er niets van. De Navo had zich moeten houden aan de afspraken en zich niet verder oostwaards moeten uitbreiden dan Duitsland!. Als het oostblok neutraal was gebleven hadden de Russen zich niet bedreigd gevoeld en was het nooit tot deze situatie in Oekraine gekomen.

Stel je nu eens voor dat niet de sovietunie om was gevallen, maar de Verenigde staten.. En het Warschaupact had zich westwaards uitgebreid in Europa en nu hadden de Russen de regering in Canada, of Mexico te val gebracht om daar een pro Russische en voor de Amerikanen vijandelijke regering te installeren. Wat denk je, zouden de Amerikanen zich dan niet bedreigd zouden voelen?? Ik denk dat de Amerikanen dezelfde stappen zouden nemen als nu de Russen doen. Ik had McCain in dat geval wel eens willen horen.

Rusland doet wat logisch is. Namelijk het veilig stellen van je belangen en zorgen dat de vijand gestopt wordt en in ieder geval niet kan uitbreiden naar landen als Oekraine en Georgi. Het is niet de Russiche agressie die gestopt moet worden zoals de westerse propaganda ons wil doen laten geloven, maar de westerse agressie.
pi_143981748
Wat ik me vannacht heb afgevraagd: in hoeverre staat er nog een autoriteit boven de NAVO? Kan de UN bijvoorbeeld eventuele NAVO agressie tegenhouden?

Het feit dat Rasmussen zegt dat Ukraine welkom is in de NAVO is zeer onverstandig en gevaarlijk. Ukraine zuigt ons zo een verplicht militair ingrijpen in, en dat moet juist hij toch zien aankomen.

Ik zou zeggen: help Ukraine met wapens en intelligence, en wanneer de Russen eruit zijn, meteen de NAVO in. Maar niet nu, dit is te gevaarlijk voor de rest van de wereld.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_143981761
En dan? Je verplaatst je er in en dan zeg je... ?
pi_143981797
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 09:46 schreef b4kl4p het volgende:
Wat ik me vannacht heb afgevraagd: in hoeverre staat er nog een autoriteit boven de NAVO? Kan de UN bijvoorbeeld eventuele NAVO agressie tegenhouden?

Het feit dat Rasmussen zegt dat Ukraine welkom is in de NAVO is zeer onverstandig en gevaarlijk. Ukraine zuigt ons zo een verplicht militair ingrijpen in, en dat moet juist hij toch zien aankomen.

Ik zou zeggen: help Ukraine met wapens en intelligence, en wanneer de Russen eruit zijn, meteen de NAVO in. Maar niet nu, dit is te gevaarlijk voor de rest van de wereld.
Lees mijn vorige stuk eens en denk na. De Oekaine moet nooit bij de Navo. De Navo is zelfs een belemmering voor normalisering van de verhouding met Rusland. De Navo ontleent zijn bestaansrecht aan conflicten en stookt het vuurtje op waar het kan. Besluiten binnen de navo worden genomen door de soevereine staten en moeten unaniem zijn. (vandaar ook de coalition of the willing die je in conflicten vaak ziet ontstaan) Het is een achterhaalde politieke en militaire alliantie met foute strategische doelen.
pi_143981849
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 09:50 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Lees mijn vorige stuk eens en denk na. De Oekaine moet nooit bij de Navo. De Navo is zelfs een belemmering voor normalisering van de verhouding met Rusland. De Navo ontleent zijn bestaansrecht aan conflicten en stookt het vuurtje op waar het kan. Besluiten binnen de navo worden genomen door de soevereine staten en moeten unaniem zijn. (vandaar ook de coalition of the willing die je in conflicten vaak ziet ontstaan) Het is een achterhaalde politieke en militaire alliantie met foute strategische doelen.
Ja dat dat niet moet of onverstandig is kan zijn. Feit is dat we nu voor een situatie staan waar Rasmussen Ukraine welkom heet, en Ukraine serieus een poging tot toetreding gaat doen.

Wat wij als burgers, of MP Rutte vindt maakt in dat geval niet uit. Wanneer er geen autoriteit boven de NATO staat kan iedereen moord en brand schreeuwen maar kan Rasmussen gewoon zijn gang gaan.

Het is in dit geval ook niet Rusland vs het Westen, maar Rusland vs NATO. Het jammere hieraan is dat straks wel het einde van zowel het westen als Rusland kan betekenen.
pi_143982097
Oekraine kan zich beter overgeven voor het te laat is. :)
Ура для россии
pi_143982111
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 09:53 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ja dat dat niet moet of onverstandig is kan zijn. Feit is dat we nu voor een situatie staan waar Rasmussen Ukraine welkom heet, en Ukraine serieus een poging tot toetreding gaat doen.

Wat wij als burgers, of MP Rutte vindt maakt in dat geval niet uit. Wanneer er geen autoriteit boven de NATO staat kan iedereen moord en brand schreeuwen maar kan Rasmussen gewoon zijn gang gaan.

Het is in dit geval ook niet Rusland vs het Westen, maar Rusland vs NATO. Het jammere hieraan is dat straks wel het einde van zowel het westen als Rusland kan betekenen.
Nee, want Nederland (of elk land in de Navo) kan zo'n besluit blokkeren. Elk Navo land heeft Veto recht binnen de organisatie, zoals ik je al probeerde uit te leggen. Toetreding van een nieuw lid kan alleen als alle leden hier unaniem voor zouden stemmen. Dat lijkt me in het geval van Oekraine, of Georgie een utopie. Echter, alleen al het praten hierover is olie op het vuur gooien en werkt escalerend (als een rode lap op een stier) en is dus uitermate dom en gevaarlijk.
pi_143982142
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:14 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Nee, want Nederland (of elk land in de Navo) kan zo'n besluit blokkeren. Elk Navo land heeft Veto recht binnen de organisatie, zoals ik je al probeerde uit te leggen. Toetreding van een nieuw lid kan alleen als alle leden hier unaniem voor zouden stemmen. Dat lijkt me in het geval van Oekraine, of Georgie een utopie. Echter, alleen al het praten hierover is olie op het vuur gooien en werkt escalerend (als een rode lap op een stier) en is dus uitermate dom en gevaarlijk.
Ah oke helder, dat gaat hem dus niet worden. Gelukkig maar, maar inderdaad het is wel spelen met vuur om dit zo voor de ogen van Rusland te gaan spelen.
pi_143982145
Een land dat in een conflictsituatie zit met een ander land kan niet toetreden tot de NAVO.
pi_143982247
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 09:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Wat ik niet snap is dat mensen zich zo slecht in de situatie van de Russen kunnen verplaatsen.
Wat ik niet snap, is dat sommige mensen zich zo slecht in de situatie van het westen en van Oost-Europa kunnen inleven.
quote:
Je moet bedenken dat de Navo is opgericht als organisatie tegen de Russen. Deze organisatie heeft zich na de bittere nederlaag van de koude oorlog en het uit elkaar vallen van de Soviet unie Tegen alle afspraken in oostelijk uitgebreid, met als dieptepunt het lidmaatschap van de Baltische staten.

(...) De Navo had zich moeten houden aan de afspraken en zich niet verder oostwaards moeten uitbreiden dan Duitsland!. Als het oostblok neutraal was gebleven hadden de Russen zich niet bedreigd gevoeld en was het nooit tot deze situatie in Oekraine gekomen.
Rusland wil tegenwoordig weer een wereldmacht zijn. Een grootmacht net als de VS.

We hebben in het verleden gezien waar dat toe leidt. Russische marionettenregimes tot in Oost-Duitsland, en Russische tanks in Praag en Boedapest om dat af te dwingen.

Het is volstrekt logisch dat n die landen zelf n "het westen" geen zin hebben om dat nog een keer te laten gebeuren.
quote:
Rusland doet wat logisch is. Namelijk het veilig stellen van je belangen en zorgen dat de vijand gestopt wordt en in ieder geval niet kan uitbreiden naar landen als Oekraine en Georgi. Het is niet de Russiche agressie die gestopt moet worden zoals de westerse propaganda ons wil doen laten geloven, maar de westerse agressie.
Het is logisch dat Rusland z'n belangen in Oekrane wil veiligstellen. Maar het is ook volstrekt logisch dat Polen en de Baltische staten hun heil zoeken bij de NAVO na decennia of zelfs eeuwen van Russische onderdrukking.
pi_143982364
Er is geen oorlog tussen Ukraine en Rusland
pi_143982388
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:30 schreef Shokirbek85 het volgende:
Er is geen oorlog tussen Ukraine en Rusland
Maar er is in ieder geval wel oorlog:
Rode Kruis: ‘Oekrane is officieel in oorlog’
pi_143982399
De vraag is waarom Oekraine nu met dat wetsvoorstel komt. Het tergt Rusland, dus het zal tot een agressievere reactie van Rusland kunnen leiden, daar is Oekraine blijkbaar op uit. Misschien hoopt het dat het Westen dan alsnog zal ingrijpen.
pi_143982434
Westerse agressie? :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143982447
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:36 schreef KoosVogels het volgende:
Westerse agressie? :')
Ja, je weet wel een schiereiland annexeren en dergelijke. Stoute boys daar in het westen.
pi_143982509
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat ik niet snap, is dat sommige mensen zich zo slecht in de situatie van het westen en van Oost-Europa kunnen inleven.

[..]

Rusland wil tegenwoordig weer een wereldmacht zijn. Een grootmacht net als de VS.

We hebben in het verleden gezien waar dat toe leidt. Russische marionettenregimes tot in Oost-Duitsland, en Russische tanks in Praag en Boedapest om dat af te dwingen.

Het is volstrekt logisch dat n die landen zelf n "het westen" geen zin hebben om dat nog een keer te laten gebeuren.

[..]

Het is logisch dat Rusland z'n belangen in Oekrane wil veiligstellen. Maar het is ook volstrekt logisch dat Polen en de Baltische staten hun heil zoeken bij de NAVO na decennia of zelfs eeuwen van Russische onderdrukking.
Wat jij zegt is nergens op gebaseerd. Alleen de EU, de Amerikanen en de Navo hebben zich de afgelopen decennia imperialistisch gedragen. Rusland is in de Vn veiligheidsraad altijd de rem gebweest voor westers imperialisme. Dat Rusland zich na de dramatische val van de soviet unie weer wil laten gelden doordat het land er weer redelijk bovenop is gekomen is en daar is niets mis mee.

De EU en Navo uitbreiding oostwaards is in strijd met afspraken die gemaakt zijn na de koude oorlog. Deze afspraken zijn geschonden , dus voelen de Russen zich gedwongen om zich meer assertief op te stellen nu zij dat weer kunnen. Dat in een ver verleden Russische marionettenregimes in stand werden gehouden in oost Europa, geeft het westen niet het recht om daar nu Westerse marionettenregimes te installeren (zogenaamd democratisch) Helemaal als dit gebeurd via gewelddadige staatsgrepen zoals in Kiev waarbij heel opzichtig een Amerikaanse pion als Yatsenjoek naar voren werd geschoven. In plaats van toetreding tot de Navo zouden die landen een neutrale bufferzone moeten vormen. De handel en culturele banden met Rusland zal zorgen voor normalisatie van relaties en wederzijds begrip. Dit zou (behalve voor de Amerikanen) in ieders voordeel werken.

Uitbreiding van Navo en EU, negeren van VN resoluties,het voeren van absurde oorlogen in het midden oosten en Afrika, omverwerpen van regimes door het Westen en de sancties tegen Rusland werken totaal averechts. Je moet doen wat werkt en het enige dat werkt is het normaliseren en verbeteren van de relatie met Rusland. Dat houdt dus niet in een zinloze verslechtering van relaties met Rusland voor Amerikaanse belangen in een voor ons totaal onbelangrijk gebied als Oekrane.

Wij laten ons voor het karretje spannen van de Amerikanen in de Navo en dat is een hoogst kwalijke zaak. Daarom is het essentieel dat de EU versterkt wordt en er een Europese defensieorganisatie komt ZONDER de Amerikanen er in, zodat we eens zelf besluiten kunnen nemen wie onze vrienden zijn.
pi_143982535
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Wat jij zegt is nergens op gebaseerd. Alleen de EU, de Amerikanen en de Navo hebben zich de afgelopen decennia imperialistisch gedragen. Rusland is in de Vn veiligheidsraad altijd de rem gebweest voor westers imperialisme. Dat Rusland zich na de dramatische val van de soviet unie weer wil laten gelden doordat het land er weer redelijk bovenop is gekomen is niets mis mee.

De EU en Navo uitbreiding oostwaards is in strijd met afspraken die gemaakt zijn na de koude oorlog. Deze afspraken zijn geschonden , dus voelen de Russen zich gedwongen om zich meer assertief op te stellen nu zij dat weer kunnen. Dat in een ver verleden Russische marionettenregimes in stand werden gehouden in oost Europa, geeft het westen niet het recht om daar nu Westerse marionettenregimes te installeren (zogenaamd democratisch) Helemaal als dit gebeurd via geweldadige staatsgrepen zoals in Kiev waarbij heel opzichtig een Amerikaanse pion als Yatsenjoek naar voren werd geschoven. In plaats van toetreding tot de Navo zouden die landen een neutrale bufferzone moeten vormen. De handel en culturele banden met Rusland zal zorgen voor normalisatie van relaties en wederzijds begrip. Dit zou (behalve voor de Amerikanen) in ieders voordeel werken.

Uitbreiding van Navo en EU, negeren van VN resoluties,het straten van absurde oorlogen in het midden oosten, omverwerpen van regimes door het Westen en de sancties tegen Rusland werken totaal averechts. Je moet doen wat werkt en het enige is het normaliseren en verbeteren van de relatie met Rusland. Dat houdt niet in een zinloze verslechtering van relaties voor een voor ons totaal onbelangrijk gebied als Oekraine.Wij laten ons voor het karretje spannen van de Amerikanen in de Navo en dat is een hoogst kwalijke zaak. Daarom is het essentieel dat de EU versterkt wordt en er een Europese defensieorganisatie komt ZONDER de Amerikanen er in.
Hoeveel krijg jij betaald door Rusland? Of werk je voor Russia Today?
pi_143982570
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:44 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hoeveel krijg jij betaald door Rusland? Of werk je voor Russia Today?
Misschien heeft hij gewoon een goede baan.
pi_143982588
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:46 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Of ik snap jou niet (wat kan, ik snap jou eigenlijk nooit) of jij begrijpt mijn post niet (wat net zo goed kan, want ik krijg altijd de indruk dat je sowieso niet heel veel snapt).
pi_143982601
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Of ik snap jou niet (wat kan, ik snap jou eigenlijk nooit) of jij begrijpt mijn post niet (wat net zo goed kan, want ik krijg altijd de indruk dat je sowieso niet heel veel snapt).
Vervelend als je zo weinig snapt. Ik leef met je mee.
pi_143982619
quote:

[..]

Wat jij zegt is nergens op gebaseerd. Alleen de EU, de Amerikanen en de Navo hebben zich de afgelopen decennia imperialistisch gedragen. Rusland is in de Vn veiligheidsraad altijd de rem gebweest voor westers imperialisme. Dat Rusland zich na de dramatische val van de soviet unie weer wil laten gelden doordat het land er weer redelijk bovenop is gekomen is en daar is niets mis mee.

De EU en Navo uitbreiding oostwaards is in strijd met afspraken die gemaakt zijn na de koude oorlog. Deze afspraken zijn geschonden , dus voelen de Russen zich gedwongen om zich meer assertief op te stellen nu zij dat weer kunnen. Dat in een ver verleden Russische marionettenregimes in stand werden gehouden in oost Europa, geeft het westen niet het recht om daar nu Westerse marionettenregimes te installeren (zogenaamd democratisch) Helemaal als dit gebeurd via gewelddadige staatsgrepen zoals in Kiev waarbij heel opzichtig een Amerikaanse pion als Yatsenjoek naar voren werd geschoven. In plaats van toetreding tot de Navo zouden die landen een neutrale bufferzone moeten vormen. De handel en culturele banden met Rusland zal zorgen voor normalisatie van relaties en wederzijds begrip. Dit zou (behalve voor de Amerikanen) in ieders voordeel werken.

Uitbreiding van Navo en EU, negeren van VN resoluties,het voeren van absurde oorlogen in het midden oosten en Afrika, omverwerpen van regimes door het Westen en de sancties tegen Rusland werken totaal averechts. Je moet doen wat werkt en het enige dat werkt is het normaliseren en verbeteren van de relatie met Rusland. Dat houdt dus niet in een zinloze verslechtering van relaties met Rusland voor Amerikaanse belangen in een voor ons totaal onbelangrijk gebied als Oekrane.

Wij laten ons voor het karretje spannen van de Amerikanen in de Navo en dat is een hoogst kwalijke zaak. Daarom is het essentieel dat de EU versterkt wordt en er een Europese defensieorganisatie komt ZONDER de Amerikanen er in, zodat we eens zelf besluiten kunnen nemen wie onze vrienden zijn.
Domheid meter slaat op tilt hiero.
pi_143982694
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Domheid meter slaat op tilt hiero.
Niet te geloven.

Rusland heeft na WOII heel Oost-Europa ingelijfd, maar h, van imperialisme is geen sprake hoor.
pi_143982700
quote:

[..]

De EU en Navo uitbreiding oostwaards is in strijd met afspraken die gemaakt zijn na de koude oorlog. Deze afspraken zijn geschonden , dus voelen de Russen zich gedwongen om zich meer assertief op te stellen nu zij dat weer kunnen. Dat in een ver verleden Russische marionettenregimes in stand werden gehouden in oost Europa, geeft het westen niet het recht om daar nu Westerse marionettenregimes te installeren (zogenaamd democratisch)
De regeringen in pakweg Polen of Tsjechi zijn geen "zogenaamd democratische marionettenregimes".
quote:
Helemaal als dit gebeurd via gewelddadige staatsgrepen zoals in Kiev waarbij heel opzichtig een Amerikaanse pion als Yatsenjoek naar voren werd geschoven. In plaats van toetreding tot de Navo zouden die landen een neutrale bufferzone moeten vormen. De handel en culturele banden met Rusland zal zorgen voor normalisatie van relaties en wederzijds begrip. Dit zou (behalve voor de Amerikanen) in ieders voordeel werken.

Met dat laatste ben ik het wel eens. Daarom denk ik bijv. ook dat dat transatlantische vrijhandelsverdrag, waarover nu onderhandeld wordt, een verkeerd signaal afgeeft. Dat is een verdere ontwikkeling precies in de verkeerde richting.
pi_143982756
Kunnen bepaalde mensen anders niet gewoon in het geweldige Rusland gaan wonen aangezien het westen toch het grote kwaad is.
pi_143982826
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet te geloven.

Rusland heeft na WOII heel Oost-Europa ingelijfd, maar h, van imperialisme is geen sprake hoor.
quote:
Dat in een ver verleden Russische marionettenregimes in stand werden gehouden in oost Europa, geeft het westen niet het recht om daar nu Westerse marionettenregimes te installeren (zogenaamd democratisch)
Is het ene een reactie op het ander of ben je je nu aan het aftrekken op je algehele gelijk zonder in te gaan op wat er geciteerd wordt?
pi_143982830
quote:

[..]

Wat jij zegt is nergens op gebaseerd. Alleen de EU, de Amerikanen en de Navo hebben zich de afgelopen decennia imperialistisch gedragen.
Dit is natuurlijk wederom baarlijke nonsens. China of Rusland zijn wat dat betreft geen haar beter. Alleen hebben ze wellicht wat minder middelen en aandacht in de westerse media.
pi_143982848
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:46 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het idee dat hij een baan heeft is vrij dapper.
pi_143982854
Ik begrijp alleen niet waarom het Oekraine niet lukt om de grenzen met Rusland dicht te houden. Dat lijkt me een eerste vereiste om de oorlog te winnen.

Z raar.

Als ik legerchef was, zou ik dat als eerste regelen.

Iemand?
pi_143982874
(Desnoods zet je er een muur neer, toch?)
pi_143982877
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:00 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

[..]

Is het ene een reactie op het ander of ben je je nu aan het aftrekken op je algehele gelijk zonder in te gaan op wat er geciteerd wordt?
Echt een ver verleden ja. De muur is 25 jaar geleden gevallen.
pi_143982881
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:57 schreef KoosVogels het volgende:
Kunnen bepaalde mensen anders niet gewoon in het geweldige Rusland gaan wonen aangezien het westen toch het grote kwaad is.
Dat zou betekenen dat ze hun zolderkamer moeten verlaten.
pi_143982890
quote:
19s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:02 schreef OeJ het volgende:
Ik begrijp alleen niet waarom het Oekraine niet lukt om de grenzen met Rusland dicht te houden. Dat lijkt me een eerste vereiste om de oorlog te winnen.

Z raar.

Iemand?
Een aanzienlijk deel van de grens wordt gecontroleerd door de rebellen/Russen.
pi_143982907
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wederom baarlijke nonsens. China of Rusland zijn wat dat betreft geen haar beter. Alleen hebben ze wellicht wat minder middelen en aandacht in de westerse media.
Klopt. China ambieert openlijk een heeraansluiting met Taiwan. Rusland hoewel ze bereid lijkt een aan aantal eilanden op te geven aan Japan probeert een Euraziatische Unie die direct met de EU concurreert.
pi_143982921
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, nog niet zo heel gek lang geleden heeft Rusland pakweg Zuid Osseti en Abchazi opgericht als verse marionettenregimes.
pi_143982932
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:05 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Klopt. China ambieert openlijk een heeraansluiting met Taiwan. Rusland hoewel ze bereid lijkt een aan aantal eilanden op te geven aan Japan probeert een Euraziatische Unie die direct met de EU concurreert.
En ook richting Vietnam en rond de Zuid Chinese zee doen de Chinezen gekke dingen.
pi_143982935
quote:
19s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:02 schreef OeJ het volgende:

Z raar.

Iemand?
Dat is een heel goeie vraag. Er worden ook weinig pogingen gedaan.
pi_143982949
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus is het wenselijk dat er een nieuwe muur in Oekrane dan wel tussen Oekrane en Rusland gebouwd wordt?
Ik zou Rusland en de Sovjet-Unie ook niet zo snel gelijkstellen aan elkaar, maar misschien ben ik daar naef in.
pi_143982952
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een aanzienlijk deel van de grens wordt gecontroleerd door de rebellen/Russen.
Ah, ok.
pi_143982982
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:07 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Dus is het wenselijk dat er een nieuwe muur in Oekrane dan wel tussen Oekrane en Rusland gebouwd wordt?
Ik zou Rusland en de Sovjet-Unie ook niet zo snel gelijkstellen aan elkaar, maar misschien ben ik daar naef in.
Je bent daar redelijk naef in. Zeker gezien de koers die Poetin vaart.
pi_143982998
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En ook richting Vietnam en rond de Zuid Chinese zee doen de Chinezen gekke dingen.
Maar dat is geen imperialisme van invloedssferen. Landen als India en Brazili zijn volgens mij ook niet echt met dat soort dingen bezig.

Die landen hebben meer een insteek van, laten anderen (m.n. de VS) zich niet met ons bemoeien, dan bemoeien wij ons ook niet met anderen.

Dat is het klassieke idee van "Westfaalse soevereiniteit", vernoemd naar de Vrede van Westfalen in 1648 waarin Nederland als eerste land volgens dat principe werd gesticht.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2014 11:11:30 ]
pi_143983004
Vrijdag 1 augustus 2014
VS geeft 8 miljoen dollar voor grensbewaking
De Verenigde Staten hebben Oekrane 8 miljoen dollar toegezegd om de grensbewaking te versterken, zodat die beter opgewassen is tegen de rebellen die vanuit Rusland het land binnen blijven komen. Het zou gaan om allerlei apparatuur, om patrouillewagens en kleine boten. Vice-president Joe Biden heeft dit volgens het persbureau Reuters vanavond telefonisch aan president Petro Porosjenko laten weten
http://nieuwsuitoekraine.(...)oen-dollar-voor.html

Dit heeft weinig geholpen.
pi_143983012
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:07 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

De Sovjet-Unie kan je goed zien als een eerdere vorm van Russisch imperialisme.
pi_143983190
Het 'westen' is naar het 'Oosten' opgeschoven, omdat de bevolking van die landen dat wil.

Kijk naar Polen, tuurlijk er zijn problemen met arbeidsmigranten en economische ongelijkheid, maar het gaat daar historisch gezien gigantisch goed en zeker in vergelijking met veel andere Oost Europese landen. Zo zijn er meer landen die 'beter' zijn geworden van het toetreden tot de EU. Het westen van Oekraine grenst aan Polen en heeft die ontwikkeling gezien terwijl zij met een failliete puinhoop zitten.

Ze hebben weinig aan de Russische inlvloedsfeer gehad die voorheen niet verder ging tot het leveren van gas onder een wurgcontract en het leasen van een marinebasis. Rusland had Oekraine op heel veel andere manieren kunnen helpen om te voorkomen dat het westen een beter alternatief voor hen werd, maar heeft dat niet gedaan.
pi_143983255
quote:
Wat ik niet snap is dat mensen zich zo slecht in de situatie van de Russen kunnen verplaatsen. Je moet bedenken dat de Navo is opgericht als organisatie tegen de Russen. Deze organisatie heeft zich na de bittere nederlaag van de koude oorlog en het uit elkaar vallen van de Soviet unie Tegen alle afspraken in oostelijk uitgebreid, met als dieptepunt het lidmaatschap van de Baltische staten.

En de bedreigingen van een Georgie en een Oekraine, waar door middel van staatsgrepen vijandelijke marionettenregimes aan de macht worden gebracht. Het is toch volslagen logisch dat de Russen zich bedreigd voelen en dit monster willen stoppen voordat het nog meer aan de grens staat. De Navo uitbreiding is volslagen ondoordacht. Denk je dat de navo landen bereid zijn een grootschalig militair conflict aan te gaan voor een land als Estland? Ik geloof er niets van. De Navo had zich moeten houden aan de afspraken en zich niet verder oostwaards moeten uitbreiden dan Duitsland!. Als het oostblok neutraal was gebleven hadden de Russen zich niet bedreigd gevoeld en was het nooit tot deze situatie in Oekraine gekomen.

Stel je nu eens voor dat niet de sovietunie om was gevallen, maar de Verenigde staten.. En het Warschaupact had zich westwaards uitgebreid in Europa en nu hadden de Russen de regering in Canada, of Mexico te val gebracht om daar een pro Russische en voor de Amerikanen vijandelijke regering te installeren. Wat denk je, zouden de Amerikanen zich dan niet bedreigd zouden voelen?? Ik denk dat de Amerikanen dezelfde stappen zouden nemen als nu de Russen doen. Ik had McCain in dat geval wel eens willen horen.

Alhoewel je gelijk hebt zal dit hier niet gewaardeerd worden...
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_143983272
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:20 schreef Nintex het volgende:
Het 'westen' is naar het 'Oosten' opgeschoven, omdat de bevolking van die landen dat wil.

Kijk naar Polen, tuurlijk er zijn problemen met arbeidsmigranten en economische ongelijkheid, maar het gaat daar historisch gezien gigantisch goed en zeker in vergelijking met veel andere Oost Europese landen. Zo zijn er meer landen die 'beter' zijn geworden van het toetreden tot de EU. Het westen van Oekraine grenst aan Polen en heeft die ontwikkeling gezien terwijl zij met een failliete puinhoop zitten.

Ze hebben weinig aan de Russische inlvloedsfeer gehad die voorheen niet verder ging tot het leveren van gas onder een wurgcontract en het leasen van een marinebasis. Rusland had Oekraine op heel veel andere manieren kunnen helpen om te voorkomen dat het westen een beter alternatief voor hen werd, maar heeft dat niet gedaan.
Er zijn ook veel Oekraense gastarbeiders in Polen omdat de Polen zelf goed kunnen verdienen in west-Europa. Dat werkt ook goed door qua invloed.
pi_143983288
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:24 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Het schenden van de territoriale integriteit van je buurlanden is geen agressie? Hoe kom je daar zo bij?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:28:54 #210
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143983320
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 09:46 schreef b4kl4p het volgende:

Dat zullen ze ook niet doen. Oekrane zal in de toekomst zeker bij de NATO en de EU komen
Maar niet nu
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143983349
quote:

Precies. Iedereen die de schuld bij het Westen neerlegt omdat ze Oost-Europese landen heeft toegelaten tot de EU en de NAVO, wat provocerend zou zijn voor Rusland, miskent de vrije wil van die Oost-Europese landen om zelf te bepalen waar het bij wil horen en met wie het verdragen aan wil gaan.

Het Westen heeft nooit een Oost-Europees land ergens toe gedwongen, een groot verschil met het Warsaw pact. Oost-Europese landen wouden zelf bij de EU en de NAVO. Vinden dat het Westen dit had moeten weigeren is eigenlijk zeggen dat die landen geen eigen keuzes mogen maken vanwege de belangen van Rusland.
pi_143983368
quote:

Mooi geschreven, al geeft dit mij niet opeens begrip voor alle Russiche methodes die zij nu gebruikt. Maar niettemin, ben er volledig mee eens dat er wordt te weinig uit het andere perspectief gekeken wordt.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:34:15 #213
323876 michaelmoore
pi_143983411
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:24 schreef S2Madness het volgende:

[..]

westerse agressie??

Oekrane is geen aanwinst voor de EU. als men het EU lidmaatschap gunt, zal dat alleen zijn om Rusland buiten de deur te houden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:35:09 #214
323876 michaelmoore
pi_143983429
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er zijn ook veel Oekraense gastarbeiders in Polen omdat de Polen zelf goed kunnen verdienen in west-Europa. Dat werkt ook goed door qua invloed.
en in Polen werken vooral veel Wit-Russen nu, die doen het werk dat de Polen niet meer willen doen
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:36:08 #215
323876 michaelmoore
pi_143983445
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:30 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Precies. Iedereen die de schuld bij het Westen neerlegt omdat ze Oost-Europese landen heeft toegelaten tot de EU en de NAVO, wat provocerend zou zijn voor Rusland, miskent de vrije wil van die Oost-Europese landen om zelf te bepalen waar het bij wil horen en met wie het verdragen aan wil gaan.
En ieder land is vrij om eruit te stappen , geheel vrijwillig
pi_143983454
quote:

[..]

Yup :)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:37:48 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143983475
dat russen bang zijn dat bepaalde bevolkingsgroepen zouden kunnen denken om in opstand te komen en eigen staten te stichten lijkt me wel een goede, maar dat is natuurlijk nog niets vergeleken met soevereine landen aan te vallen alleen omdat de president vindt dat hij liever naar het westen dan het oosten kijkt

die russen zijn bezig met een smerige campagne
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143983476
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De Sovjet-Unie kan je goed zien als een eerdere vorm van Russisch imperialisme.
Misschien maar het was overtuigend meer bescheiden dan het Tsaristisch imperialisme van de Romanovs. Waar het huidige Rusland onvergelijkbaar mee is ondanks alle hype en novorossiya onzin.

quote:

Klaarblijkelijk wel. De overwegend pro-westerse Janoekovyts koos uiteindelijk voor een Russisch associatieverdrag omdat dit op de korte termijn beter zou zijn.

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het schenden van de territoriale integriteit van je buurlanden is geen agressie? Hoe kom je daar zo bij?
Rusland beweert de territoriale integriteit als een groot goed te zien. De jure althans. Wees nu maar gewoon blij dat Rusland geen no-fly-zone opzet of met drones "terroristen" en plegers van een onrechtmatige coup aanvalt. Ik kan minstens een natie noemen die dat gewoon zonder bedenkingen zou doen.
pi_143983581
quote:

Dat er sprake zou zijn van westerse agressie is absolute onzin.

1) in 1990 is afgesproken dat de voormalige lidstaten van het Warsaw pact volledig zelfstandig en soeverein zouden worden. Dat betekent dus ook dat het zelfstandig verdragen met andere lidstaten of organisaties mag sluiten en een eigen buitenlandse politiek mag hebben.
2) Het waren de Oost-Europese landen die zo gretig hebben gezocht naar een lidmaatschap van de EU en de NAVO. Wat volkomen logisch is als de voormalige grote bezettingsmacht Rusland vlak aan je grenzen zit. Het Westen heeft nooit een Oost Europees land onder druk gezet om lid te worden.
3) Als het Westen deze Oost-Europese landen zou weigeren bij de EU of de NAVO vanwege de belangen van Rusland is eigenlijk toegeven dat deze landen geen sovereine landen zijn.
4) De NAVO uitbreiding naar het Oosten is altijd defensief geweest. We hebben afspraken met Rusland gemaakt over een zeer beperkte militaire aanwezigheid van de NAVO in Oost-Europa.
5) Bij het associatieverdrag met de EU heeft de EU altijd aangegeven dat Oekraine niet hoeft te kiezen tussen het Westen of Rusland. De EU had er geen problemen mee als Oekraine ook verdragen met Rusland sloot. Het was Rusland die Oekraine dwong een keuze te maken. Meteen na het associatieverdrag ontstonden de problemen emt gasleveranties en de boycot van producten.
pi_143983604
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:37 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

[..]

Rusland beweert de territoriale integriteit als een groot goed te zien. De jure althans. Wees nu maar gewoon blij dat Rusland geen no-fly-zone opzet of met drones "terroristen" en plegers van een onrechtmatige coup aanvalt. Ik kan minstens een natie noemen die dat gewoon zonder bedenkingen zou doen.
Hoe wou je hier in hemelsnaam de annexatie van een flinke lap buurland mee goedpraten?
pi_143983614
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als jij je wilt blindstaren op een enkele gebeurtenis zonder rekening te houden met de voorafgaande gebeurtenissen dan vind ik dat prima, maar val mij daar niet mee lastig.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:48:01 #222
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143983644
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:46 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Als jij je wilt blindstaren op een enkele gebeurtenis zonder rekening te houden met de voorafgaande gebeurtenissen dan vind ik dat prima, maar val mij daar niet mee lastig.
je blindstaren op de gouden tijden van de USSR daarentegen...
pi_143983646
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:46 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Oh, een flinke lap buurland inpikken is een 'enkele gebeurtenis', er zijn wereldoorlogen ontstaan om minder...
pi_143983652
quote:
Het gaat dus de verkeerde kant op en het is hoog tijd om dat te beseffen en onze fouten te erkennen. We moeten inzien dat het Westen zelf boter op het hoofd heeft en mede de agressor is. Het kwam beloftes niet na: Bush senior garandeerde Gorbatsjov dat de Navo nooit zou uitbreiden, maar Clinton sloeg dit in de wind. De Navo blies het voorzichtige wederzijdse vertrouwen binnen de Navo-Rusland-raad (2002-14) op, onder meer door in 2011 alleen ten oorlog te trekken tegen Kadhafi, en zo de rol van de VN over te nemen en de Russen te passeren, die ook belangen hadden in Libi. Het Westen voert ook zelf een expansieve politiek: de EU wil zijn invloedssfeer uitbreiden in het oosten en houdt daarbij geen rekening met regionale gevoeligheden. De gevolgen zijn navenant. En in plaats van die bij te sturen, blijven we volharden in verdere polarisatie. In plaats van problemen op te lossen, creren we er nieuwe.

Wat het allemaal nog tragischer maakt is dat Europa zijn verkeerde oorlog heeft gekozen. Het is blijven steken in een Koude-Oorlogsdenken en laat zich voor de kar van Washington spannen om in de achtertuin hete kastanjes uit het vuur te halen. Rusland was sowieso op zijn retour en is het conflict niet waard. Er zijn andere grootmachten in opkomst, die zich nu als toekijkende derde verder kunnen ontplooien. In plaats van ons op hen te richten, duwen we Poetin in hun handen en isoleren we onszelf. En dat allemaal omdat, zo luidde het althans tot voor kort, de Europese Unie stabiliteit aan haar oostgrens wil.

In een democratie zouden de architecten van zo’n beleid ongetwijfeld weggestemd worden. Maar de Europese Unie is niet echt een democratische staat. De burger is niet betrokken bij de politiek. De oppositie is gereduceerd tot populisme. De ernstige partijen houden geen debat over het buitenlandse beleid. De media zijn onvoldoende kritisch. Er zijn uiteraard nog goede journalisten, maar sterke analyses en onconventionele argumenten zouden wat meer in de kijker gezet mogen worden. Om maar n voorbeeld te geven: de bijdrage die de Nederlandse onafhankelijke journalist Karel van Wolferen eerder deze maand op zijn website heeft gepost.
Weer een typische machtsanalyse (politiek realisme). Niemand heeft recht op een machtspositie, omdat het fijn is om in die positie te zijn. Macht, in de zin van vergaande beslissingsbevoegdheden of een dominante rol, is alleen acceptabel als deze namens de bevolking wordt ingezet, met het oog op hun welzijn.

Niemand heeft belang bij oorlog. Daarom duidt dat op het falen van de bestuurselite. Machtsblokken vormen is alleen in het belang van de leidende naties, en alleen voor de elites in die landen. Het denken in machtsblokken staat in het teken van sentimenten, zoals de angst te worden onderworpen of weggevaagd, de lust om de baas te kunnen spelen, ...

Meegaan in dit machtsdenken leidt alleen tot meer machtsproblemen, omdat het escaleert en er geen oplossing bestaat voor het machtsprobleem, anders dan ermee ophouden. Wat kernwapens zijn voor oorlogsvoering, dat is machtsspel voor diplomatie; in beide gevallen eindigt het in rampspoed.

Er is een groep mensen in de samenleving, die niet in staat is om na te denken zonder te vervallen in machtsdenken, en zozeer gevoelig is voor het machtsspel van anderen dat het altijd escaleert. Zij vormen een bedreiging zijn voor de bevolking.

Het antwoord is niet, dat Moskou ook recht heeft om 'imperium te spelen'. Als Het Westen het doet, mogen wij ook. Het is prima als Het Westen erkend dat het machtspolitiek bedrijft. Maar het betekent niet dat Rusland in de huidige oorlog in Oost-Oekraine een goede rol speelt. Ze liegen, bedriegen, bedreigen en moorden.

Het lijkt allemaal redelijk, als de BRIC verhaal komen halen, maar is uiteindelijk slechts een voortzetting van de ellende. Moet de wereld de 19e eeuw naspelen en alle fouten herhalen? Uiteindelijk zal blijken, dat deze strijd om de macht voor de wereldbevolking een ramp is. Het is redelijker als er paal en perk wordt gesteld aan de toegestane middelen. In Oekraine werkt Rusland met 'hufter middelen' om een imperium te bouwen.
The view from nowhere.
pi_143983655
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe wou je hier in hemelsnaam de annexatie van een flinke lap buurland mee goedpraten?
Heeft niets met de Oekrane te maken.
pi_143983700
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Heeft niets met de Oekrane te maken.
Het hele conflict draait toch om het verkrachten van dit soevereine land?
pi_143983718
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 07:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Wat ik me nu afvraag, is dat dit hele scenario dat zich nu afspeelt. Dat wisten we dat het zo zou lopen , we wisten dat Rusland de westerse interventie in Oekrane niet zou pikken en dat dit zou leiden tot oorlog. Waarom dan toch dit doorvoeren. We zijn zelf verantwoordelijk voor deze chaos. Het is een poging van de Amerikanen om de Russen te verzwakken door een oorlog te creeren in onze achtertuin. Misdadig eigenlijk. De amerikanenlachen zich rot en wij zitten met de gebakken peren. Het is zo stom dat we er in trappen. Ik kan m'n oren niet geloven als ik onze politici en deskundigen hoor... Een ander geluid hoor je nauwelijks, verstand is ver te zoeken. Dat is wat dit conflict zo gevaarlijk maakt,
Jij houd wel van stoken. Laten we de EU en Amerikanen tegen elkaar uitspelen, ...
The view from nowhere.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:53:17 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_143983738
Sowieso 'stel je voor dat de Verenigde Staten was gevallen en het Warschau Pact westwaards was gegroeid'. Wij zouden nooit vrijwillig bij het Warschau Pact gegaan zijn, omdat de Sovjet Unie de Oost Europese landen heeft onderdrukt en uitgewrongen. Als de volledige situatie omgedraaid was, de Verenigde Staten de empire of evil was en wij stonden te popelen om ons bij het WP te voegen als bescherming tegen nog meer VS agressie...

Dan hadden wij volkomen in ons recht gestaan en moest de VS zich niet bemoeien met ons zelfbeschikkingsrecht.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_143983874
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, een flinke lap buurland inpikken is een 'enkele gebeurtenis', er zijn wereldoorlogen ontstaan om minder...
Dat klopt maar besteed aub wat meer tijd aan het inlezen van hoe en waarom een situatie is ontstaan, en wat de (logische) gevolgen daar van zijn.

Ik praat het gedrag van Rusland niet goed, maar het is geen zwart/wit discussie waar je een partij moet kiezen.

Ik kan me goed vinden in de beweegredenen van Rusland, ik vind het lastig om tot dezelfde conclusie te komen wb het westen...

Nogmaals, ik kies geen kant en ik probeer de situatie zo objectief mogelijk te benaderen.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_143983898
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 08:06 schreef DeJori het volgende:
Heeft deze man onder een steen geleefd het afgelopen half jaar?
De Duitsers hebben lang volgehouden dat Rusland tav Oost-Oekraine een neutrale rol speelt. Zoals in het vredesoverleg tussen de strijdende partijen ... Nu moeten ze snel (om)schakelen. Rusland vindt overigens conflictbemiddeling best, als hun doelstelling langs die weg gerealiseerd wordt. Het enige probleem is dat Oekraine niet op zijn knieen wil gaan zitten, en zich laat gebruiken (als grensland of als lid van Eurazie). Maar Rusland wil zichzelf ook niet voegen naar de wil van de VS.

Machtsstrijd dus.
The view from nowhere.
pi_143983921
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

westerse agressie??

Oekrane is geen aanwinst voor de EU. als men het EU lidmaatschap gunt, zal dat alleen zijn om Rusland buiten de deur te houden
Deze geopolitiek stijgt boven het directe Europese belang uit. Ik hoop dat je dat wel kunt inzien.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_143983963
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:00 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Dat klopt maar besteed aub wat meer tijd aan het inlezen van hoe en waarom een situatie is ontstaan, en wat de (logische) gevolgen daar van zijn.

Ik praat het gedrag van Rusland niet goed, maar het is geen zwart/wit discussie waar je een partij moet kiezen.

Ik kan me goed vinden in de beweegredenen van Rusland, ik vind het lastig om tot dezelfde conclusie te komen wb het westen...

Nogmaals, ik kies geen kant en ik probeer de situatie zo objectief mogelijk te benaderen.
Ok, nu is het schenden van de territoriale integriteit van een buurland plots een 'logisch gevolg'...

En juist omdat ik me ingelezen heb vind ik het absurd hoe Rusland hier door allerlei types tegen beter weten in verdedigd wordt...
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:06:34 #233
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143984004
absurd is ook de taal als dat wat er nu in het oosten van oekraine gebeurd te vergelijken valt met de belegering van leninggrad door de nazi's... dan moet je toch als weldenkend mens begrijpen dat die Poetin compleet gestoord is
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:07:32 #234
361691 DeJori
pi_143984023
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ok, nu is het schenden van de territoriale integriteit van een buurland plots een 'logisch gevolg'...

En juist omdat ik me ingelezen heb vind ik het absurd hoe Rusland hier door allerlei types tegen beter weten in verdedigd wordt...
Zij die hier het hardst roepen over westers imperialisme, zien niet in dat het in stand houden van de soevereiniteit van staten het belangrijkste middel is om zaken als imperialisme zoals we dat in de 19e en 20e eeuw kenden te voorkomen.
pi_143984031
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:01 schreef deelnemer het volgende:
Machtsstrijd dus.
En dit lijkt iedereen te vergeten. Het gaat altijd om macht. Al dat moralistische geneuzel over wie ''gelijk'' heeft en wie in zijn ''recht'' staat is bijzonder irrelevant. Daarnaast lijken mensen ook niet in te zien dat het verschil in macht bepalend is voor wat landen KUNNEN doen. Maw: als het ene land zich niet (of in mindere mate) imperialistisch gedraagt betekent niet dat zij moreel-verheven zijn t.o.v. van de wl machthebbende.

Ik zelf ben overigen zelfs pro-westers-imperialisme. Ik er van overtuigd ben dat imperialisme niets anders is dan een term voor menselijke hebzucht/territoriumdrang/groepsgevoel en het dus inherent een altijd een aanwezige factor zal zijn in de wereld en ik dus eigenlijk niets meer doe dan kiezen voor 'mijzelf', mijn groep en de normen die het binnen zijn eigen grenzen hanteert.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2014 12:12:04 ]
pi_143984041
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:06 schreef Re het volgende:
absurd is ook de taal als dat wat er nu in het oosten van oekraine gebeurd te vergelijken valt met de belegering van leninggrad door de nazi's... dan moet je toch als weldenkend mens begrijpen dat die Poetin compleet gestoord is
Het lijkt eerder op de annexatie van het Sudetenland als we toch gaan Godwinnen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:09:10 #237
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143984055
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:12:27 #238
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143984115
pi_143984155
quote:
Mooie vlag, alleen hoort het rood boven ipv. onder te zitten. ;)

Edit: Zo dus:

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2014 12:17:20 ]
pi_143984176
'De NAVO wekt de indruk geen raad te weten met het Russische machtsvertoon'

http://www.volkskrant.nl/(...)-machtsvertoon.dhtml
pi_143984180
Binnenkort in Oekrane:

_O_
pi_143984341
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:15 schreef LelijKnap het volgende:
Binnenkort in Oekrane:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

_O_
Heeft Oekraine het geld niet voor.
Ура для россии
pi_143984346
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:24 schreef Woestijnvos het volgende:
Heeft Oekraine het geld niet voor.
Alsof Oekrane dat gaat betalen.
pi_143984376
quote:

[..]

Je weigert om te relativeren en ik kan je niet overtuigen van mijn standpunt als je niet eerst een paar stappen terug wilt zetten om het geheel over een tijdspanne van ruim 200 jaar te kunnen zien.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_143984397
NATO planning rapid-deployment force of 10,000 troops to counter Russia – report

NATO is reportedly working towards the creation of an expeditionary force composed of 10,000 troops from seven different member states as a result of escalating tensions with Russia over the conflict in Ukraine.

According to the Financial Times, the force’s creation will be spearheaded by Britain and involve contributions from Denmark, Latvia, Estonia, Lithuania, Norway, and the Netherlands. Canada is also interested in joining the group, but it’s not known what its final decision will be.

http://rt.com/news/183828-nato-rapid-deployment-force/
pi_143984457
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:26 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Je weigert om te relativeren en ik kan je niet overtuigen van mijn standpunt als je niet eerst een paar stappen terug wilt zetten om het geheel over een tijdspanne van ruim 200 jaar te kunnen zien.
Dat wil ik met alle plezier. Maar de Krimoorlog in 1852 praat de huidige annexatie niet goed. Het is zoeken naar zwakke excuses om te kunnen genieten van de verkrachting van een land.
pi_143984488
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:26 schreef S2Madness het volgende:
ruim 200 jaar te kunnen zien.
Pff, stop je daar al ja?
pi_143984528
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Pff, stop je daar al ja?
Had minstens een referentie aan de slag bij het Merelveld verwacht.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:32:45 #249
361691 DeJori
pi_143984549
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:26 schreef Automatisch het volgende:
NATO planning rapid-deployment force of 10,000 troops to counter Russia – report

NATO is reportedly working towards the creation of an expeditionary force composed of 10,000 troops from seven different member states as a result of escalating tensions with Russia over the conflict in Ukraine.

According to the Financial Times, the force’s creation will be spearheaded by Britain and involve contributions from Denmark, Latvia, Estonia, Lithuania, Norway, and the Netherlands. Canada is also interested in joining the group, but it’s not known what its final decision will be.

Stond ook in de Financial Times vanochtend:
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 08:41 schreef DeJori het volgende:

[..]

Quote vanwege RT :9
pi_143984553
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Pff, stop je daar al ja?
Het is maar net hoe je het bekijkt ja.

Als je 300 jaar teruggaat, dan was West-Oekrane onderdeel van Polen, en Zuid/Oost-Oekrane en de Krim van de Turken.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2014 12:33:58 ]
pi_143984568
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:26 schreef Automatisch het volgende:

Begin van een terugkeer naar (een kleinere versie van) de Koude Oorlog. :{
pi_143984607
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Had minstens een referentie aan de slag bij het Merelveld verwacht.
Ik zit tijdens werktijd op mijn mobiel, mijn excuses dat ik niet de mogelijkheid heb om een heel betoog te plaatsen.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_143984658
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 07:17 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Met een idioot als McCain hadden we al een nucleaire winter beleefd.
Welnee.
pi_143984695
anneapplebaum twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 12:08:54 Russian army journal publishes the names of the cities it will attack next. http://t.co/10yuqKEyNH reageer retweet
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:45:31 #255
104871 remlof
Europees federalist
pi_143984900
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:38 schreef Breekfast het volgende:
anneapplebaum twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 12:08:54 Russian army journal publishes the names of the cities it will attack next. http://t.co/10yuqKEyNH reageer retweet
Mariupol, Volnovakha, Donetsk, Debaltsevo, Lisichansk-Rubezhnoye-Severodonetsk en Luhansk.

We zullen zien, al ligt dat natuurlijk wel voor de hand.
pi_143985012
quote:
Wat een lelijke vlag.
pi_143985120
quote:

[..]

Dat soort mensen kun je niet serieus nemen. Het enige wat je constant van die kant hoort is dat het geoorloofd is wat Rusland doet om de genocide op russen in Oekrane te voorkomen en dat soevereine landen maar moeten doen wat Rusland wilt en zelf geen beslissingen mogen nemen.
pi_143985277
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:33 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Begin van een terugkeer naar (een kleinere versie van) de Koude Oorlog. :{
Krijg je straks zo'n 'standoff' zoals in Korea met ertussen zoiets als Transnistria :')

'Beter ten halve gekeerd dan ten volle gedwaald' gaat er bij de Russen niet in. Stoppen gaan ze zeker niet doen.
pi_143985308
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:54 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Dat soort mensen kun je niet serieus nemen. Het enige wat je constant van die kant hoort is dat het geoorloofd is wat Rusland doet om de genocide op russen in Oekrane te voorkomen en dat soevereine landen maar moeten doen wat Rusland wilt en zelf geen beslissingen mogen nemen.
Aangezien zijn post een reactie is op mijn post, voel ik mij aangesproken.

Je maakt vrij domme, kortzichtige aannames en je lijkt erg verblind te zijn door je eigen overtuiging. Daar naast generaliseer je ook nog eens. Ik kan je post dan ook niet anders interpreteren dan een poging tot trollen.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_143985364
Kiev: Russen vernietigen dorp

Russische tanks hebben volgens een woordvoerder van het Oekraense leger in het dorpje Novosvitlivka bij Loegansk "zo goed als elk huis vernietigd".

Legerwoordvoerder Lysenko zegt dat Oekrane troepen heeft moeten terugtrekken uit twee dorpen ten oosten van Loegansk. Kiev heeft meer troepen gestuurd naar de havenstad Marioepol.

President Porosjenko heeft in Brussel opnieuw "de Russische invasie" in Oekrane veroordeeld. Volgens hem zijn er duizenden Russische militairen en honderden tanks in Oost-Oekrane.

http://nos.nl/artikel/692712-kiev-russen-vernietigen-dorp.html
pi_143985635
Dus... wat nu
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:22:13 #262
24329 KNAK
ff w88,......
pi_143985904
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:15 schreef LelijKnap het volgende:
Dus... wat nu
Niets

Deze onzin zal uiteindelijk gaan pieken, en op dit hoogste punt zal er nog steeds niets gebeuren,.. Als het dan weer zal gaan dalen zal het hooguit dooretteren, zonder mogelijke verdere escalaties waar buitenstaanders zoals USA , NAVO mee te maken gaan krijgen.

Oekrane zal het helaas moeten gaan ontgelden. Over 4 jaar gaan we allen gewoon vrolijk voetbal kijken
Mai pben rai~!
pi_143986014
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:02 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Aangezien zijn post een reactie is op mijn post, voel ik mij aangesproken.

Je maakt vrij domme, kortzichtige aannames en je lijkt erg verblind te zijn door je eigen overtuiging. Daar naast generaliseer je ook nog eens. Ik kan je post dan ook niet anders interpreteren dan een poging tot trollen.
Ik had het over de extreem pro Russische posters hier ja. Er zijn er hier niet zoveel en de mensen die dat zijn komen telkens met dit soort argumenten en nee dat heb ik jou nog niet zien doen maar schijnbaar heb jij ook dit soort gedachtes anders had je je niet aangesproken gevoeld.

Mensen tot trollen bombarderen omdat jij je aangevallen voelt door je gedachtegoed is altijd een goed zwaktebod. Als ik jou er direct mee had bedoeld had ik je wel gequote.

Het is beter om dit conflict te volgen zonder dat je Rusland/Poetin tot een god bombardeert dat niks fout kan doen en waar alles een logische reactie op het westen is. Beide machtsblokken proberen hun invloed op Oekrane uit te oefenen. Het verschil is alleen dat het westen dit doet zonder gebieden te annexeren of soldaten te sturen die met vakantie zijn.
pi_143986239
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:15 schreef LelijKnap het volgende:
Dus... wat nu
Rusland komt verder in isolatie op het wereldtoneel, valt Oekraine binnen om 'Novarossiya' te stichten of hoe die onzin ook mag heten volgens hen. Muur/verdedigingslinie van de EU komt of in West Oekraine of in Polen als Putin de 'Nazi's' in Kiev wil verslaan. In dat geval stuurt Putin zijn leger een niet te winnen burgeroorlog in.
pi_143986686
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:25 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Ik had het over de extreem pro Russische posters hier ja. Er zijn er hier niet zoveel en de mensen die dat zijn komen telkens met dit soort argumenten en nee dat heb ik jou nog niet zien doen maar schijnbaar heb jij ook dit soort gedachtes anders had je je niet aangesproken gevoeld.

Mensen tot trollen bombarderen omdat jij je aangevallen voelt door je gedachtegoed is altijd een goed zwaktebod. Als ik jou er direct mee had bedoeld had ik je wel gequote.

Het is beter om dit conflict te volgen zonder dat je Rusland/Poetin tot een god bombardeert dat niks fout kan doen en waar alles een logische reactie op het westen is. Beide machtsblokken proberen hun invloed op Oekrane uit te oefenen. Het verschil is alleen dat het westen dit doet zonder gebieden te annexeren of soldaten te sturen die met vakantie zijn.
De reden dat ik mij aangesproken voel, is een omdat je indirect mijn post gebruikt om je ongenoegen te uiten over een groep op dit forum.

Niet zo gek dus! Ik weet dat ik mij inhoudelijk niet aangesproken KAN voelen aangezien ik het beeld wat jij schetst niet heb en ik verder de gemiddelde gebruiker hier niet hoog inschat en ik daarom de noodzaak voel dit recht te zetten.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_143986806
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:08 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

En dit lijkt iedereen te vergeten. Het gaat altijd om macht. Al dat moralistische geneuzel over wie ''gelijk'' heeft en wie in zijn ''recht'' staat is bijzonder irrelevant. Daarnaast lijken mensen ook niet in te zien dat het verschil in macht bepalend is voor wat landen KUNNEN doen. Maw: als het ene land zich niet (of in mindere mate) imperialistisch gedraagt betekent niet dat zij moreel-verheven zijn t.o.v. van de wl machthebbende.

Ik zelf ben overigen zelfs pro-westers-imperialisme. Ik er van overtuigd ben dat imperialisme niets anders is dan een term voor menselijke hebzucht/territoriumdrang/groepsgevoel en het dus inherent een altijd een aanwezige factor zal zijn in de wereld en ik dus eigenlijk niets meer doe dan kiezen voor 'mijzelf', mijn groep en de normen die het binnen zijn eigen grenzen hanteert.
Hebzucht / territoriumdrang zijn niet de bron van machtsstrijd tussen mensen.

Het groepsgevoel wel. Groepsdieren zijn gericht op samenwerking. Maar om als groep keuzes te kunnen maken, vormen ze een intern een hierarchie en bakenen ze naar buiten toe de groep af.

Hierarchievorming is dus het sleutelwoord in de machtsstrijd. Een heel primitief gebeuren eigenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 30-08-2014 14:43:26 ]
The view from nowhere.
pi_143986864
quote:
Je vlag hangt op zijn kop.

Edit: spuit 11. Igen was me voor.
The view from nowhere.
pi_143988114
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:47 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hebzucht / territoriumdrang zijn niet de bron van machtsstrijd tussen mensen.

Het groepsgevoel wel. Groepsdieren zijn zijn gericht op samenwerking. Maar om als groep keuzes te kunnen maken, vormen ze een intern een hierarchie en bakenen ze naar buiten toe de groep af.

Hierarchievorming is dus het sleutelwoord in de machtsstrijd. Een heel primitief gebeuren eigenlijk.
Iedereen denkt zo, zelfs degenen die zich er nadrukkelijk van willen afgrenzen. Verhofstadt zegt bijvoorbeeld in dat controversile essay tegen nationale identiteiten:

"De republikeinse waarden van vrijheid, gelijkheid en broederschap werden door het revolutionaire Frankrijk ook gewapenderhand over heel Europa uitgedragen. Het was een revolutie zonder grenzen. Voor een republiek die overigens alle burgers omvatte. Napoleon werd uiteindelijk door een coalitie van Europese staten verslagen. Maar het gedachtengoed van de Franse Revolutie en de Verlichting kon niet meer met de wapens bedwongen worden.

"Vele decennia stonden twee Europa’s alzo vrijwel onverzoenbaar tegenover elkaar. Een verlicht, revolutionair en republikeins Europa. En een conservatief, traditioneel, nog monarchaal Europa. Een controverse tussen een in wezen Franse, rationele en universele kijk op het samenleven en de Duitse gevoelsmatige en identitaire benadering. Duitser ben je. Fransman word je."

Dus tegen nationale identiteiten, maar hij identificeert zich wel met de Franse identiteit en vind het geen enkel probleem om die onder dwang van wapengeweld aan anderen op te leggen.

Tja, dat is wel iets om over na te denken als je hem op de Maidan zag staan roepen over "Europese waarden". :X
pi_143988571
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:07 schreef DeJori het volgende:

[..]

Zij die hier het hardst roepen over westers imperialisme, zien niet in dat het in stand houden van de soevereiniteit van staten het belangrijkste middel is om zaken als imperialisme zoals we dat in de 19e en 20e eeuw kenden te voorkomen.
Soevereiniteit is echt een zwaar overschat begrip in een kapitalistische wereldeconomie. Zolang als je grote schulden hebt ben je niet soeverein. Zolang als grote multinationals delen van jouw economie beheersen ben je niet soeverein. Zolang als je voor energie van het buitenland afhankelijk bent is er geen sprake van soevereiniteit.

Oekrane is op geen enkele manier soeverein te noemen dus, wat alleen maar erger gaat worden: door Rusland of door het economische dictaat van Europa/IMF. Het beste voor de burgers daar zou zijn als het land zich los zou maken en zich zou verplaatsen naar de Stille Oceaan.
pi_143988595
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 08:23 schreef DeJori het volgende:
StateOfUkraine twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 08:20:01 UA forces surrounded by the Russian army in #Ilovaisk #Ukraine are reportedly beginning to leave the city. This is a developing story. reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 09:36:53 #Ukraine's interior minister says that the first few Ukrainian fighters from #Ilovaisk surrounded by Russian army have already gotten out reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 09:36:53 #Ukraine's interior minister says that the first few Ukrainian fighters from #Ilovaisk surrounded by Russian army have already gotten out reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 11:35:16 Ukrainian general Homchak is widely suspected by Ukrainian fighters of betraying them (including in #Ilovaisk) by giving info to Russians reageer retweet
The view from nowhere.
pi_143988610
StateOfUkraine twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 14:32:13 #Mariupol people painted peace on tetrapods which will protect city from entering RU vehicles https://t.co/TZ7tdtLrij http://t.co/Re9i8DZRWP reageer retweet
The view from nowhere.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:05:07 #272
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_143989019
quote:
quote:
One anecdote about Putin's Kremlin reveals a tantalising glimpse of what it is to be a presidential adviser. Putin himself receives briefing information on printed sheets inside red folders; he very rarely uses the internet. According to one source, requirements for his briefing notes have changed significantly in recent months. The president now demands notes on any topic to be no more than three pages long and written in type no smaller than 18 point.

But the number of people speaking truth to power is small. The majority of those in the Russian government, exasperated by the sharp western response to the six-month crisis, approve of Putin's actions in Ukraine. But those who disapprove have no forum in which to voice their doubts.
quote:
One of the few sources of information about how Putin's presidential administration works in recent months has been a blog published by a mysterious group called Shaltai-Boltai, the Russian name for Humpty Dumpty. The blog, which is now banned, has posted leaked Kremlin documents and emails, most recently claiming to have hacked the smartphone of prime minister Dmitry Medvedev, displaying some of his personal messages online and briefly hacking his Twitter account.

Other leaks have included information on how the Kremlin's east Ukraine strategy was planned and financed, or the texts of Putin's speeches, posted online before the president made them.
quote:
That sense of despair at a supposed dark western anti-Russian conspiracy is not new, but it is stronger than ever. One government official, in a private conversation, recently ranted about the west's interference in Russia: "Maybe we are barbarians, but only because you won't leave us alone to develop," said the official, claiming that for the last century the west has repeatedly pulled Russia back, in a number of conspiracies starting with the 1917 revolution.

[ Bericht 12% gewijzigd door Papierversnipperaar op 30-08-2014 15:12:34 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_143989743
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

That sense of despair at a supposed dark western anti-Russian conspiracy is not new, but it is stronger than ever. One government official, in a private conversation, recently ranted about the west's interference in Russia: "Maybe we are barbarians, but only because you won't leave us alone to develop," said the official, claiming that for the last century the west has repeatedly pulled Russia back, in a number of conspiracies starting with the 1917 revolution.

Triest dat er zo wordt gedacht. Alles wat slecht gaat/ging in Rusland en voorheen USSR ligt idd allemaal aan het Westen :z .
pi_143989774
Ik studeer geschiedenis en ik vind het altijd een beetje ondoordacht om geschiedenis er bij te halen als argument waarom dingen wel of niet gerechtvaardigd zijn. Er zitten teveel scherpe kanten aan, zo kun je je bijvoorbeeld afvragen hoe ver ga je terug de tijd in gaat om een argument kracht bij te zetten. Als je op zo'n manier zou redeneren kan je ook zeggen dat Polen-Litouwen recht hebben op een groot deel van Oost-Europa omdat dat 400 jaar geleden onderdeel van het Grootvorstendom was.

Ik denk dat we beter kunnen kijken naar het heden, en alleen de geschiedenis moeten gebruiken om te verklaren waarom bepaalde dingen zo zijn. Het is duidelijk dat west- en oost-Oekrane op ideologisch gebied teveel van elkaar verschillen. Het enige dat we denk ik echt vast kunnen stellen is dat de bevolking van Oost en West niet zitten te wachten op een oorlog. Federalisatie lijkt mij alsnog de beste oplossing. Rusland mag in mijn ogen dan de Krim houden, ze hebben daar simpelweg teveel belang bij en ik vind het ook niet verkeerd om rekening te houden met de Russische gedachtes, een eenzijdige blik is nooit goed.

Ten slotte vind ik de vergelijkingen die mensen maken tussen Poetin en Hitler bijzonder flauw. Het enige dat ze gemeen hebben is dat Hitler en Poetin beiden gebieden veroverden/annexeerden met als officile reden het beschermen van de eigen bevolking. Dan kun je in mijn ogen net zo goed Poetin vergelijken met Frederik de Grote of Bismarck, die deden tenslotte vergelijkbare dingen.

Het vergelijken van Poetin met Hitler is in mijn ogen alleen bedoeld om Poetin te demoniseren. Tuurlijk, hij is een ex-KGBer en ook als president is hij niet zoals wij vanuit 'Westers'-oogpunt hem het liefst zouden zien. Ik zeg niet dat het een goede, integere president is maar er moet ook niet vergeten worden dat voor veel Russen het nog steeds belangrijker is dat ze dagelijks genoeg te eten hebben dan dat ze een goed functionerende democratie hebben. Bovendien lijkt het standpunt van veel Russen, althans volgens een hoogleraar van mij, te zijn dat ze liever een sterk Rusland hebben dat iets te zeggen heeft in de werelddiplomatiek dan een democratisch Rusland. De Russen hebben nou eenmaal een andere geschiedenis, cultuur en sociale verhoudingen door de eeuwen heen dan dat wij dat hebben gehad.

Overigens wil ik zeggen dat ik niet voor de ene of de andere kant kies. Ik vind dit een hele lastige situatie. Ik heb er begrip voor dat Rusland zich door uitbreiding van de NAVO bedreigd voelt, ze hebben veel invloed in Oost-Europa verloren de afgelopen jaren. Aan de andere kant worden deze landen niet gedwongen zich aan te sluiten bij de NAVO of de EU dus eigenlijk heeft Rusland er weinig over te zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Romanus op 30-08-2014 15:36:19 ]
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:29:36 #275
323876 michaelmoore
pi_143991655
http://www.telegraaf.nl/b(...)rventiemacht___.html

Nederland doet ook mee met de interventiemacht, maar dan de HELE NATO dus ook de USA
Ja dat is het enige waar Poetin naar zal luisteren

http://www.telegraaf.nl/b(...)__zorgwekkend__.html

quote:
a 30 aug 2014, 16:15 | 2 reacties
|
lees voor
'Nederland in nieuwe interventiemacht'
LONDEN -

Nederland stapt samen met Groot-Brittanni en nog vijf andere NAVO-leden in een nieuwe interventiemacht, die wordt opgericht als antwoord op de Russische agressie in Oekrane. Dat schrijft de krant Financial Times zaterdag op basis van bronnen die betrokken zijn bij de voorbereiding van de legermacht.

Foto: Jos Schuurman

Het gaat volgens de krant om een macht van minimaal 10.000 man, waarin behalve grondtroepen ook luchtmacht- en marine-eenheden worden opgenomen.
De militairen zouden regelmatig gezamenlijke oefeningen moeten gaan uitvoeren en op korte termijn inzetbaar zijn.

Naast Nederland en Groot-Brittanni zouden ook Estland, Letland en Litouwen, Noorwegen en Denemarken gaan deelnemen.
Mogelijk wordt de legermacht later nog uitgebreid met andere landen.

De Britse premier David Cameron zal volgens de Financial Times de plannen voor de legermacht aankondigen tijdens de komende NAVO-top, die op 4 en 5 september in Wales wordt gehouden. Minister Jeanine Hennis van Defensie antwoordde eerder deze maand op vragen vanuit de Tweede Kamer dat er op de top besluiten zullen worden genomen over verdere maatregelen in verband met het conflict tussen Rusland en Oekrane.
pi_143992818
Voor je het weet wordt je opgetrommeld lieve fokkertjes. Kunnen we met z'n allen vechten tegen battlehardened Ivans.

Maar daar kunnen we met onze counterstrike ervaring wel tegenop
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:08:09 #277
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_143992885
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:06 schreef k3vil het volgende:
Voor je het weet wordt je opgetrommeld lieve fokkertjes. Kunnen we met z'n allen vechten tegen battlehardened Ivans.
Ikke lekker niet. Ik kijk op tv wel hoe jullie worden afgeslacht door de Russen.
pi_143992963
Die internationale troepenmacht kan ook goed tegen het moslimextremisme worden ingezet. Tegen Isis bijvoorbeeld.
pi_143993067
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Ikke lekker niet. Ik kijk op tv wel hoe jullie worden afgeslacht door de Russen.
Ah. Een moslim.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:19:05 #280
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_143993167
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:15 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ah. Een moslim.
:') Nee. Rooms-katholiek en nee, ook niet te oud.
Ik moest uit dienst vanwege een ongeval met blijvende invaliditeit uit een directe order en ben eervol ontslagen, afgekeurd en kan niet meer worden opgeroepen voor de dienstplicht. :W :W
pi_143993221
quote:

[..]

Jij zou toch beter moeten weten.

pi_143993223
Di
quote:

[..]

Dienstweigering in een staat van oorlog? Dan wordt je waarschijnlijk door je eigen mensen omgelegd :)
pi_143993241
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik moest uit dienst vanwege een ongeval met blijvende invaliditeit uit een directe order en ben eervol ontslagen, afgekeurd en kan niet meer worden opgeroepen voor de dienstplicht. :W :W
Je heb een goede klap op je kop gehad zeker. Ik heb het met je te doen. Vooral met je kinderen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:27:57 #284
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_143993395
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je heb een goede klap op je kop gehad zeker. Ik heb het met je te doen. Vooral met je kinderen.
Helaas, het was mijn vanaf mijn linkerknie naar onderen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:28:07 #285
430880 mig72
De Professional
pi_143993400
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Laat ik gokken. Je liet een pistool vallen en toen schoot die je vinger eraf?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:28:10 #286
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_143993403
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:21 schreef k3vil het volgende:
Di

[..]

Dienstweigering in een staat van oorlog? Dan wordt je waarschijnlijk door je eigen mensen omgelegd :)
:')
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:28:55 #287
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_143993419
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:28 schreef mig72 het volgende:

[..]

Laat ik gokken. Je liet een pistool vallen en toen schoot die je vinger eraf?
Helaas.
pi_143993430
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:27 schreef betyar het volgende:

[..]

Helaas, het was mijn vanaf mijn linkerknie naar onderen.
En daarna een klap op je kop? Want beschadiging heb je daar wel :@
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:30:18 #289
426473 .Exe
And Justice for All
pi_143993472
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

_O- _O-
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:32:18 #290
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_143993539
quote:

[..]

Dat ik niet in jouw wereldje pas en blindelings de media hier niet volg als een kip zonder kop wil niet zeggen dat iemand een beschadiging daar boven heeft.
Ik moet je wel bekennen dat ik sinds kort wel bij de huisarts loop vanwege defensie wat los staat van mijn fysieke gesteldheid.
pi_143993550
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:06 schreef k3vil het volgende:

Maar daar kunnen we met onze counterstrike ervaring wel tegenop
Wat een onzin, de EU en/of NAVO gaan geen troepen naar Oost Oekraine sturen. Als er al een leger heen gaat dan zetten we dat in Kiev, Litouwen, Polen of Letland om een grens te verdedigen, niet om aan te vallen.
pi_143993558
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:32 schreef betyar het volgende:
Ik moet je wel bekennen dat ik sinds kort wel bij de huisarts loop vanwege defensie wat los staat van mijn fysieke gesteldheid.
Wel knap dat je een oplossing voor je problemen zoekt, en dat meen ik. :)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:33:26 #293
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_143993568
quote:

[..]

Maar goed, ik heb liever dat je normaal doet en je pilletje inneemt want degene die nu laat zien een beschadiging te hebben ben jij, geeft niks autisten hebben daar wel vaker last van.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:33:43 #294
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_143993575
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:33 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wel knap dat je een oplossing voor je problemen zoekt, en dat meen ik. :)
Opbokken troll.
pi_143993577
"Europa in oorlog met Rusland"

De Litouwse president Daila Gribauskaite vindt dat Rusland in oorlog is met Oekrane en daardoor feitelijk ook met Europa. Ze zei dat bij aankomst op de EU-top in Brussel, waar ook de Oekraense president Porosjenko zal spreken.

Gribauskaite wil dat de EU Oekrane wapens levert. Ze vindt dat de EU Oekrane moet helpen zich te verdedigen, omdat dit land volgens haar namens heel Europa vecht.
http://nos.nl/artikel/692783-europa-in-oorlog-met-rusland.html
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:33:44 #296
361691 DeJori
pi_143993578
MarQs__ twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 17:18:53 Broad corridor between #Donetsk and #Luhansk re-established by #Russia|ns, Luhansk no longer (semi-) encircled. reageer retweet

pravolivo twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 17:13:51 .@GZhygalov in #Mariupol now: thousands of armless ppl at eastern checkpoint, 30 km away from Russian tanks #STOPWAR http://t.co/9iP02zyaBO reageer retweet
pi_143993591
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:32 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat ik niet in jouw wereldje pas en blindelings de media hier niet volg als een kip zonder kop wil niet zeggen dat iemand een beschadiging daar boven heeft.
Gevalletje S5 bedoel je.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:35:16 #298
361691 DeJori
pi_143993625
Ach, Betyar zou toch meevechten met Poetin als er berhaupt oorlog zou uitbreken.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:35:26 #299
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_143993630
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:34 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Gevalletje S5 bedoel je.
Nope.
pi_143993643
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:35 schreef DeJori het volgende:
Ach, Betyar zou toch meevechten met Poetin als er berhaupt oorlog zou uitbreken.
Hij zou met pek en veren door de straten gesleept worden.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:36:31 #301
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_143993660
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:35 schreef DeJori het volgende:
Ik vecht met niemand mee, heel dat gebeuren daar moeten "wij" ons niet mee bemoeien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')