abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143982399
De vraag is waarom Oekraine nu met dat wetsvoorstel komt. Het tergt Rusland, dus het zal tot een agressievere reactie van Rusland kunnen leiden, daar is Oekraine blijkbaar op uit. Misschien hoopt het dat het Westen dan alsnog zal ingrijpen.
pi_143982434
Westerse agressie? :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143982447
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:36 schreef KoosVogels het volgende:
Westerse agressie? :')
Ja, je weet wel een schiereiland annexeren en dergelijke. Stoute boys daar in het westen.
pi_143982509
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat ik niet snap, is dat sommige mensen zich zo slecht in de situatie van het westen en van Oost-Europa kunnen inleven.

[..]

Rusland wil tegenwoordig weer een wereldmacht zijn. Een grootmacht net als de VS.

We hebben in het verleden gezien waar dat toe leidt. Russische marionettenregimes tot in Oost-Duitsland, en Russische tanks in Praag en Boedapest om dat af te dwingen.

Het is volstrekt logisch dat én die landen zelf én "het westen" geen zin hebben om dat nog een keer te laten gebeuren.

[..]

Het is logisch dat Rusland z'n belangen in Oekraïne wil veiligstellen. Maar het is ook volstrekt logisch dat Polen en de Baltische staten hun heil zoeken bij de NAVO na decennia of zelfs eeuwen van Russische onderdrukking.
Wat jij zegt is nergens op gebaseerd. Alleen de EU, de Amerikanen en de Navo hebben zich de afgelopen decennia imperialistisch gedragen. Rusland is in de Vn veiligheidsraad altijd de rem gebweest voor westers imperialisme. Dat Rusland zich na de dramatische val van de soviet unie weer wil laten gelden doordat het land er weer redelijk bovenop is gekomen is en daar is niets mis mee.

De EU en Navo uitbreiding oostwaards is in strijd met afspraken die gemaakt zijn na de koude oorlog. Deze afspraken zijn geschonden , dus voelen de Russen zich gedwongen om zich meer assertief op te stellen nu zij dat weer kunnen. Dat in een ver verleden Russische marionettenregimes in stand werden gehouden in oost Europa, geeft het westen niet het recht om daar nu Westerse marionettenregimes te installeren (zogenaamd democratisch) Helemaal als dit gebeurd via gewelddadige staatsgrepen zoals in Kiev waarbij heel opzichtig een Amerikaanse pion als Yatsenjoek naar voren werd geschoven. In plaats van toetreding tot de Navo zouden die landen een neutrale bufferzone moeten vormen. De handel en culturele banden met Rusland zal zorgen voor normalisatie van relaties en wederzijds begrip. Dit zou (behalve voor de Amerikanen) in ieders voordeel werken.

Uitbreiding van Navo en EU, negeren van VN resoluties,het voeren van absurde oorlogen in het midden oosten en Afrika, omverwerpen van regimes door het Westen en de sancties tegen Rusland werken totaal averechts. Je moet doen wat werkt en het enige dat werkt is het normaliseren en verbeteren van de relatie met Rusland. Dat houdt dus niet in een zinloze verslechtering van relaties met Rusland voor Amerikaanse belangen in een voor ons totaal onbelangrijk gebied als Oekraïne.

Wij laten ons voor het karretje spannen van de Amerikanen in de Navo en dat is een hoogst kwalijke zaak. Daarom is het essentieel dat de EU versterkt wordt en er een Europese defensieorganisatie komt ZONDER de Amerikanen er in, zodat we eens zelf besluiten kunnen nemen wie onze vrienden zijn.
pi_143982535
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Wat jij zegt is nergens op gebaseerd. Alleen de EU, de Amerikanen en de Navo hebben zich de afgelopen decennia imperialistisch gedragen. Rusland is in de Vn veiligheidsraad altijd de rem gebweest voor westers imperialisme. Dat Rusland zich na de dramatische val van de soviet unie weer wil laten gelden doordat het land er weer redelijk bovenop is gekomen is niets mis mee.

De EU en Navo uitbreiding oostwaards is in strijd met afspraken die gemaakt zijn na de koude oorlog. Deze afspraken zijn geschonden , dus voelen de Russen zich gedwongen om zich meer assertief op te stellen nu zij dat weer kunnen. Dat in een ver verleden Russische marionettenregimes in stand werden gehouden in oost Europa, geeft het westen niet het recht om daar nu Westerse marionettenregimes te installeren (zogenaamd democratisch) Helemaal als dit gebeurd via geweldadige staatsgrepen zoals in Kiev waarbij heel opzichtig een Amerikaanse pion als Yatsenjoek naar voren werd geschoven. In plaats van toetreding tot de Navo zouden die landen een neutrale bufferzone moeten vormen. De handel en culturele banden met Rusland zal zorgen voor normalisatie van relaties en wederzijds begrip. Dit zou (behalve voor de Amerikanen) in ieders voordeel werken.

Uitbreiding van Navo en EU, negeren van VN resoluties,het straten van absurde oorlogen in het midden oosten, omverwerpen van regimes door het Westen en de sancties tegen Rusland werken totaal averechts. Je moet doen wat werkt en het enige is het normaliseren en verbeteren van de relatie met Rusland. Dat houdt niet in een zinloze verslechtering van relaties voor een voor ons totaal onbelangrijk gebied als Oekraine.Wij laten ons voor het karretje spannen van de Amerikanen in de Navo en dat is een hoogst kwalijke zaak. Daarom is het essentieel dat de EU versterkt wordt en er een Europese defensieorganisatie komt ZONDER de Amerikanen er in.
Hoeveel krijg jij betaald door Rusland? Of werk je voor Russia Today?
pi_143982570
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:44 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hoeveel krijg jij betaald door Rusland? Of werk je voor Russia Today?
Misschien heeft hij gewoon een goede baan.
pi_143982588
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:46 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Of ik snap jou niet (wat kan, ik snap jou eigenlijk nooit) of jij begrijpt mijn post niet (wat net zo goed kan, want ik krijg altijd de indruk dat je sowieso niet heel veel snapt).
pi_143982601
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Of ik snap jou niet (wat kan, ik snap jou eigenlijk nooit) of jij begrijpt mijn post niet (wat net zo goed kan, want ik krijg altijd de indruk dat je sowieso niet heel veel snapt).
Vervelend als je zo weinig snapt. Ik leef met je mee.
pi_143982619
quote:

[..]

Wat jij zegt is nergens op gebaseerd. Alleen de EU, de Amerikanen en de Navo hebben zich de afgelopen decennia imperialistisch gedragen. Rusland is in de Vn veiligheidsraad altijd de rem gebweest voor westers imperialisme. Dat Rusland zich na de dramatische val van de soviet unie weer wil laten gelden doordat het land er weer redelijk bovenop is gekomen is en daar is niets mis mee.

De EU en Navo uitbreiding oostwaards is in strijd met afspraken die gemaakt zijn na de koude oorlog. Deze afspraken zijn geschonden , dus voelen de Russen zich gedwongen om zich meer assertief op te stellen nu zij dat weer kunnen. Dat in een ver verleden Russische marionettenregimes in stand werden gehouden in oost Europa, geeft het westen niet het recht om daar nu Westerse marionettenregimes te installeren (zogenaamd democratisch) Helemaal als dit gebeurd via gewelddadige staatsgrepen zoals in Kiev waarbij heel opzichtig een Amerikaanse pion als Yatsenjoek naar voren werd geschoven. In plaats van toetreding tot de Navo zouden die landen een neutrale bufferzone moeten vormen. De handel en culturele banden met Rusland zal zorgen voor normalisatie van relaties en wederzijds begrip. Dit zou (behalve voor de Amerikanen) in ieders voordeel werken.

Uitbreiding van Navo en EU, negeren van VN resoluties,het voeren van absurde oorlogen in het midden oosten en Afrika, omverwerpen van regimes door het Westen en de sancties tegen Rusland werken totaal averechts. Je moet doen wat werkt en het enige dat werkt is het normaliseren en verbeteren van de relatie met Rusland. Dat houdt dus niet in een zinloze verslechtering van relaties met Rusland voor Amerikaanse belangen in een voor ons totaal onbelangrijk gebied als Oekraïne.

Wij laten ons voor het karretje spannen van de Amerikanen in de Navo en dat is een hoogst kwalijke zaak. Daarom is het essentieel dat de EU versterkt wordt en er een Europese defensieorganisatie komt ZONDER de Amerikanen er in, zodat we eens zelf besluiten kunnen nemen wie onze vrienden zijn.
Domheid meter slaat op tilt hiero.
pi_143982694
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Domheid meter slaat op tilt hiero.
Niet te geloven.

Rusland heeft na WOII heel Oost-Europa ingelijfd, maar hè, van imperialisme is geen sprake hoor.
pi_143982700
quote:

[..]

De EU en Navo uitbreiding oostwaards is in strijd met afspraken die gemaakt zijn na de koude oorlog. Deze afspraken zijn geschonden , dus voelen de Russen zich gedwongen om zich meer assertief op te stellen nu zij dat weer kunnen. Dat in een ver verleden Russische marionettenregimes in stand werden gehouden in oost Europa, geeft het westen niet het recht om daar nu Westerse marionettenregimes te installeren (zogenaamd democratisch)
De regeringen in pakweg Polen of Tsjechië zijn geen "zogenaamd democratische marionettenregimes".
quote:
Helemaal als dit gebeurd via gewelddadige staatsgrepen zoals in Kiev waarbij heel opzichtig een Amerikaanse pion als Yatsenjoek naar voren werd geschoven. In plaats van toetreding tot de Navo zouden die landen een neutrale bufferzone moeten vormen. De handel en culturele banden met Rusland zal zorgen voor normalisatie van relaties en wederzijds begrip. Dit zou (behalve voor de Amerikanen) in ieders voordeel werken.

Met dat laatste ben ik het wel eens. Daarom denk ik bijv. ook dat dat transatlantische vrijhandelsverdrag, waarover nu onderhandeld wordt, een verkeerd signaal afgeeft. Dat is een verdere ontwikkeling precies in de verkeerde richting.
pi_143982756
Kunnen bepaalde mensen anders niet gewoon in het geweldige Rusland gaan wonen aangezien het westen toch het grote kwaad is.
pi_143982826
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet te geloven.

Rusland heeft na WOII heel Oost-Europa ingelijfd, maar hè, van imperialisme is geen sprake hoor.
quote:
Dat in een ver verleden Russische marionettenregimes in stand werden gehouden in oost Europa, geeft het westen niet het recht om daar nu Westerse marionettenregimes te installeren (zogenaamd democratisch)
Is het ene een reactie op het ander of ben je je nu aan het aftrekken op je algehele gelijk zonder in te gaan op wat er geciteerd wordt?
“An interesting thing is a good thing.”
pi_143982830
quote:

[..]

Wat jij zegt is nergens op gebaseerd. Alleen de EU, de Amerikanen en de Navo hebben zich de afgelopen decennia imperialistisch gedragen.
Dit is natuurlijk wederom baarlijke nonsens. China of Rusland zijn wat dat betreft geen haar beter. Alleen hebben ze wellicht wat minder middelen en aandacht in de westerse media.
pi_143982848
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:46 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het idee dat hij een baan heeft is vrij dapper.
pi_143982854
Ik begrijp alleen niet waarom het Oekraine niet lukt om de grenzen met Rusland dicht te houden. Dat lijkt me een eerste vereiste om de oorlog te winnen.

Zó raar.

Als ik legerchef was, zou ik dat als eerste regelen.

Iemand?
pi_143982874
(Desnoods zet je er een muur neer, toch?)
pi_143982877
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:00 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

[..]

Is het ene een reactie op het ander of ben je je nu aan het aftrekken op je algehele gelijk zonder in te gaan op wat er geciteerd wordt?
Echt een ver verleden ja. De muur is 25 jaar geleden gevallen.
pi_143982881
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:57 schreef KoosVogels het volgende:
Kunnen bepaalde mensen anders niet gewoon in het geweldige Rusland gaan wonen aangezien het westen toch het grote kwaad is.
Dat zou betekenen dat ze hun zolderkamer moeten verlaten.
pi_143982890
quote:
19s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:02 schreef OeJ het volgende:
Ik begrijp alleen niet waarom het Oekraine niet lukt om de grenzen met Rusland dicht te houden. Dat lijkt me een eerste vereiste om de oorlog te winnen.

Zó raar.

Iemand?
Een aanzienlijk deel van de grens wordt gecontroleerd door de rebellen/Russen.
pi_143982907
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wederom baarlijke nonsens. China of Rusland zijn wat dat betreft geen haar beter. Alleen hebben ze wellicht wat minder middelen en aandacht in de westerse media.
Klopt. China ambieert openlijk een heeraansluiting met Taiwan. Rusland hoewel ze bereid lijkt een aan aantal eilanden op te geven aan Japan probeert een Euraziatische Unie die direct met de EU concurreert.
pi_143982921
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, nog niet zo heel gek lang geleden heeft Rusland pakweg Zuid Ossetië en Abchazië opgericht als verse marionettenregimes.
pi_143982932
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:05 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Klopt. China ambieert openlijk een heeraansluiting met Taiwan. Rusland hoewel ze bereid lijkt een aan aantal eilanden op te geven aan Japan probeert een Euraziatische Unie die direct met de EU concurreert.
En ook richting Vietnam en rond de Zuid Chinese zee doen de Chinezen gekke dingen.
pi_143982935
quote:
19s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:02 schreef OeJ het volgende:

Zó raar.

Iemand?
Dat is een heel goeie vraag. Er worden ook weinig pogingen gedaan.
pi_143982949
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus is het wenselijk dat er een nieuwe muur in Oekraïne dan wel tussen Oekraïne en Rusland gebouwd wordt?
Ik zou Rusland en de Sovjet-Unie ook niet zo snel gelijkstellen aan elkaar, maar misschien ben ik daar naïef in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')