Het hele conflict draait toch om het verkrachten van dit soevereine land?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:48 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Heeft niets met de Oekraïne te maken.
Jij houd wel van stoken. Laten we de EU en Amerikanen tegen elkaar uitspelen, ...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 07:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Wat ik me nu afvraag, is dat dit hele scenario dat zich nu afspeelt. Dat wisten we dat het zo zou lopen , we wisten dat Rusland de westerse interventie in Oekraïne niet zou pikken en dat dit zou leiden tot oorlog. Waarom dan toch dit doorvoeren. We zijn zelf verantwoordelijk voor deze chaos. Het is een poging van de Amerikanen om de Russen te verzwakken door een oorlog te creëeren in onze achtertuin. Misdadig eigenlijk. De amerikanenlachen zich rot en wij zitten met de gebakken peren. Het is zo stom dat we er in trappen. Ik kan m'n oren niet geloven als ik onze politici en deskundigen hoor... Een ander geluid hoor je nauwelijks, verstand is ver te zoeken. Dat is wat dit conflict zo gevaarlijk maakt,
Dat klopt maar besteed aub wat meer tijd aan het inlezen van hoe en waarom een situatie is ontstaan, en wat de (logische) gevolgen daar van zijn.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, een flinke lap buurland inpikken is een 'enkele gebeurtenis', er zijn wereldoorlogen ontstaan om minder...
De Duitsers hebben lang volgehouden dat Rusland tav Oost-Oekraine een neutrale rol speelt. Zoals in het vredesoverleg tussen de strijdende partijen ... Nu moeten ze snel (om)schakelen. Rusland vindt overigens conflictbemiddeling best, als hun doelstelling langs die weg gerealiseerd wordt. Het enige probleem is dat Oekraine niet op zijn knieen wil gaan zitten, en zich laat gebruiken (als grensland of als lid van Eurazie). Maar Rusland wil zichzelf ook niet voegen naar de wil van de VS.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 08:06 schreef DeJori het volgende:
Heeft deze man onder een steen geleefd het afgelopen half jaar?
Deze geopolitiek stijgt boven het directe Europese belang uit. Ik hoop dat je dat wel kunt inzien.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
westerse agressie??
Oekraïne is geen aanwinst voor de EU. als men het EU lidmaatschap gunt, zal dat alleen zijn om Rusland buiten de deur te houden
Ok, nu is het schenden van de territoriale integriteit van een buurland plots een 'logisch gevolg'...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:00 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Dat klopt maar besteed aub wat meer tijd aan het inlezen van hoe en waarom een situatie is ontstaan, en wat de (logische) gevolgen daar van zijn.
Ik praat het gedrag van Rusland niet goed, maar het is geen zwart/wit discussie waar je een partij moet kiezen.
Ik kan me goed vinden in de beweegredenen van Rusland, ik vind het lastig om tot dezelfde conclusie te komen wb het westen...
Nogmaals, ik kies geen kant en ik probeer de situatie zo objectief mogelijk te benaderen.
Zij die hier het hardst roepen over westers imperialisme, zien niet in dat het in stand houden van de soevereiniteit van staten het belangrijkste middel is om zaken als imperialisme zoals we dat in de 19e en 20e eeuw kenden te voorkomen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok, nu is het schenden van de territoriale integriteit van een buurland plots een 'logisch gevolg'...
En juist omdat ik me ingelezen heb vind ik het absurd hoe Rusland hier door allerlei types tegen beter weten in verdedigd wordt...
En dit lijkt iedereen te vergeten. Het gaat altijd om macht. Al dat moralistische geneuzel over wie ''gelijk'' heeft en wie in zijn ''recht'' staat is bijzonder irrelevant. Daarnaast lijken mensen ook niet in te zien dat het verschil in macht bepalend is voor wat landen KUNNEN doen. Maw: als het ene land zich niet (of in mindere mate) imperialistisch gedraagt betekent niet dat zij moreel-verheven zijn t.o.v. van de wél machthebbende.quote:
Het lijkt eerder op de annexatie van het Sudetenland als we toch gaan Godwinnen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:06 schreef Re het volgende:
absurd is ook de taal als dat wat er nu in het oosten van oekraine gebeurd te vergelijken valt met de belegering van leninggrad door de nazi's... dan moet je toch als weldenkend mens begrijpen dat die Poetin compleet gestoord is
Mooie vlag, alleen hoort het rood boven ipv. onder te zitten.quote:
Heeft Oekraine het geld niet voor.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:15 schreef LelijKnap het volgende:
Binnenkort in Oekraïne:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alsof Oekraïne dat gaat betalen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:24 schreef Woestijnvos het volgende:
Heeft Oekraine het geld niet voor.
Je weigert om te relativeren en ik kan je niet overtuigen van mijn standpunt als je niet eerst een paar stappen terug wilt zetten om het geheel over een tijdspanne van ruim 200 jaar te kunnen zien.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok, nu is het schenden van de territoriale integriteit van een buurland plots een 'logisch gevolg'...
En juist omdat ik me ingelezen heb vind ik het absurd hoe Rusland hier door allerlei types tegen beter weten in verdedigd wordt...
Dat wil ik met alle plezier. Maar de Krimoorlog in 1852 praat de huidige annexatie niet goed. Het is zoeken naar zwakke excuses om te kunnen genieten van de verkrachting van een land.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:26 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Je weigert om te relativeren en ik kan je niet overtuigen van mijn standpunt als je niet eerst een paar stappen terug wilt zetten om het geheel over een tijdspanne van ruim 200 jaar te kunnen zien.
Stond ook in de Financial Times vanochtend:quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:26 schreef Automatisch het volgende:
NATO planning rapid-deployment force of 10,000 troops to counter Russia – report
NATO is reportedly working towards the creation of an expeditionary force composed of 10,000 troops from seven different member states as a result of escalating tensions with Russia over the conflict in Ukraine.
According to the Financial Times, the force’s creation will be spearheaded by Britain and involve contributions from Denmark, Latvia, Estonia, Lithuania, Norway, and the Netherlands. Canada is also interested in joining the group, but it’s not known what its final decision will be.
http://rt.com/news/183828-nato-rapid-deployment-force/
Quote vanwege RTquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |