abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143982952
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een aanzienlijk deel van de grens wordt gecontroleerd door de rebellen/Russen.
Ah, ok.
pi_143982982
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:07 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Dus is het wenselijk dat er een nieuwe muur in Oekraïne dan wel tussen Oekraïne en Rusland gebouwd wordt?
Ik zou Rusland en de Sovjet-Unie ook niet zo snel gelijkstellen aan elkaar, maar misschien ben ik daar naïef in.
Je bent daar redelijk naïef in. Zeker gezien de koers die Poetin vaart.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143982998
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En ook richting Vietnam en rond de Zuid Chinese zee doen de Chinezen gekke dingen.
Maar dat is geen imperialisme van invloedssferen. Landen als India en Brazilië zijn volgens mij ook niet echt met dat soort dingen bezig.

Die landen hebben meer een insteek van, laten anderen (m.n. de VS) zich niet met ons bemoeien, dan bemoeien wij ons ook niet met anderen.

Dat is het klassieke idee van "Westfaalse soevereiniteit", vernoemd naar de Vrede van Westfalen in 1648 waarin Nederland als eerste land volgens dat principe werd gesticht.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2014 11:11:30 ]
pi_143983004
Vrijdag 1 augustus 2014
VS geeft 8 miljoen dollar voor grensbewaking
De Verenigde Staten hebben Oekraïne 8 miljoen dollar toegezegd om de grensbewaking te versterken, zodat die beter opgewassen is tegen de rebellen die vanuit Rusland het land binnen blijven komen. Het zou gaan om allerlei apparatuur, om patrouillewagens en kleine boten. Vice-president Joe Biden heeft dit volgens het persbureau Reuters vanavond telefonisch aan president Petro Porosjenko laten weten
http://nieuwsuitoekraine.(...)oen-dollar-voor.html

Dit heeft weinig geholpen.
pi_143983012
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:07 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Dus is het wenselijk dat er een nieuwe muur in Oekraïne dan wel tussen Oekraïne en Rusland gebouwd wordt?
Ik zou Rusland en de Sovjet-Unie ook niet zo snel gelijkstellen aan elkaar, maar misschien ben ik daar naïef in.
De Sovjet-Unie kan je goed zien als een eerdere vorm van Russisch imperialisme.
pi_143983190
Het 'westen' is naar het 'Oosten' opgeschoven, omdat de bevolking van die landen dat wil.

Kijk naar Polen, tuurlijk er zijn problemen met arbeidsmigranten en economische ongelijkheid, maar het gaat daar historisch gezien gigantisch goed en zeker in vergelijking met veel andere Oost Europese landen. Zo zijn er meer landen die 'beter' zijn geworden van het toetreden tot de EU. Het westen van Oekraine grenst aan Polen en heeft die ontwikkeling gezien terwijl zij met een failliete puinhoop zitten.

Ze hebben weinig aan de Russische inlvloedsfeer gehad die voorheen niet verder ging tot het leveren van gas onder een wurgcontract en het leasen van een marinebasis. Rusland had Oekraine op heel veel andere manieren kunnen helpen om te voorkomen dat het westen een beter alternatief voor hen werd, maar heeft dat niet gedaan.
pi_143983255
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 09:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Wat ik niet snap is dat mensen zich zo slecht in de situatie van de Russen kunnen verplaatsen. Je moet bedenken dat de Navo is opgericht als organisatie tegen de Russen. Deze organisatie heeft zich na de bittere nederlaag van de koude oorlog en het uit elkaar vallen van de Soviet unie Tegen alle afspraken in oostelijk uitgebreid, met als dieptepunt het lidmaatschap van de Baltische staten.

En de bedreigingen van een Georgie en een Oekraine, waar door middel van staatsgrepen vijandelijke marionettenregimes aan de macht worden gebracht. Het is toch volslagen logisch dat de Russen zich bedreigd voelen en dit monster willen stoppen voordat het nog meer aan de grens staat. De Navo uitbreiding is volslagen ondoordacht. Denk je dat de navo landen bereid zijn een grootschalig militair conflict aan te gaan voor een land als Estland? Ik geloof er niets van. De Navo had zich moeten houden aan de afspraken en zich niet verder oostwaards moeten uitbreiden dan Duitsland!. Als het oostblok neutraal was gebleven hadden de Russen zich niet bedreigd gevoeld en was het nooit tot deze situatie in Oekraine gekomen.

Stel je nu eens voor dat niet de sovietunie om was gevallen, maar de Verenigde staten.. En het Warschaupact had zich westwaards uitgebreid in Europa en nu hadden de Russen de regering in Canada, of Mexico te val gebracht om daar een pro Russische en voor de Amerikanen vijandelijke regering te installeren. Wat denk je, zouden de Amerikanen zich dan niet bedreigd zouden voelen?? Ik denk dat de Amerikanen dezelfde stappen zouden nemen als nu de Russen doen. Ik had McCain in dat geval wel eens willen horen.

Rusland doet wat logisch is. Namelijk het veilig stellen van je belangen en zorgen dat de vijand gestopt wordt en in ieder geval niet kan uitbreiden naar landen als Oekraine en Georgië. Het is niet de Russiche agressie die gestopt moet worden zoals de westerse propaganda ons wil doen laten geloven, maar de westerse agressie.
Alhoewel je gelijk hebt zal dit hier niet gewaardeerd worden...
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_143983272
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:20 schreef Nintex het volgende:
Het 'westen' is naar het 'Oosten' opgeschoven, omdat de bevolking van die landen dat wil.

Kijk naar Polen, tuurlijk er zijn problemen met arbeidsmigranten en economische ongelijkheid, maar het gaat daar historisch gezien gigantisch goed en zeker in vergelijking met veel andere Oost Europese landen. Zo zijn er meer landen die 'beter' zijn geworden van het toetreden tot de EU. Het westen van Oekraine grenst aan Polen en heeft die ontwikkeling gezien terwijl zij met een failliete puinhoop zitten.

Ze hebben weinig aan de Russische inlvloedsfeer gehad die voorheen niet verder ging tot het leveren van gas onder een wurgcontract en het leasen van een marinebasis. Rusland had Oekraine op heel veel andere manieren kunnen helpen om te voorkomen dat het westen een beter alternatief voor hen werd, maar heeft dat niet gedaan.
Er zijn ook veel Oekraïense gastarbeiders in Polen omdat de Polen zelf goed kunnen verdienen in west-Europa. Dat werkt ook goed door qua invloed.
pi_143983288
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:24 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Het schenden van de territoriale integriteit van je buurlanden is geen agressie? Hoe kom je daar zo bij?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:28:54 #210
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_143983320
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 09:46 schreef b4kl4p het volgende:
Wat ik me vannacht heb afgevraagd: in hoeverre staat er nog een autoriteit boven de NAVO? Kan de UN bijvoorbeeld eventuele NAVO agressie tegenhouden?

Het feit dat Rasmussen zegt dat Ukraine welkom is in de NAVO is zeer onverstandig en gevaarlijk. Ukraine zuigt ons zo een verplicht militair ingrijpen in, en dat moet juist hij toch zien aankomen.

Ik zou zeggen: help Ukraine met wapens en intelligence, en wanneer de Russen eruit zijn, meteen de NAVO in. Maar niet nu, dit is te gevaarlijk voor de rest van de wereld.
Dat zullen ze ook niet doen. Oekraïne zal in de toekomst zeker bij de NATO en de EU komen
Maar niet nu
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143983349
quote:

Precies. Iedereen die de schuld bij het Westen neerlegt omdat ze Oost-Europese landen heeft toegelaten tot de EU en de NAVO, wat provocerend zou zijn voor Rusland, miskent de vrije wil van die Oost-Europese landen om zelf te bepalen waar het bij wil horen en met wie het verdragen aan wil gaan.

Het Westen heeft nooit een Oost-Europees land ergens toe gedwongen, een groot verschil met het Warsaw pact. Oost-Europese landen wouden zelf bij de EU en de NAVO. Vinden dat het Westen dit had moeten weigeren is eigenlijk zeggen dat die landen geen eigen keuzes mogen maken vanwege de belangen van Rusland.
pi_143983368
quote:
Wat ik niet snap is dat mensen zich zo slecht in de situatie van de Russen kunnen verplaatsen. Je moet bedenken dat de Navo is opgericht als organisatie tegen de Russen. Deze organisatie heeft zich na de bittere nederlaag van de koude oorlog en het uit elkaar vallen van de Soviet unie Tegen alle afspraken in oostelijk uitgebreid, met als dieptepunt het lidmaatschap van de Baltische staten.

En de bedreigingen van een Georgie en een Oekraine, waar door middel van staatsgrepen vijandelijke marionettenregimes aan de macht worden gebracht. Het is toch volslagen logisch dat de Russen zich bedreigd voelen en dit monster willen stoppen voordat het nog meer aan de grens staat. De Navo uitbreiding is volslagen ondoordacht. Denk je dat de navo landen bereid zijn een grootschalig militair conflict aan te gaan voor een land als Estland? Ik geloof er niets van. De Navo had zich moeten houden aan de afspraken en zich niet verder oostwaards moeten uitbreiden dan Duitsland!. Als het oostblok neutraal was gebleven hadden de Russen zich niet bedreigd gevoeld en was het nooit tot deze situatie in Oekraine gekomen.

Stel je nu eens voor dat niet de sovietunie om was gevallen, maar de Verenigde staten.. En het Warschaupact had zich westwaards uitgebreid in Europa en nu hadden de Russen de regering in Canada, of Mexico te val gebracht om daar een pro Russische en voor de Amerikanen vijandelijke regering te installeren. Wat denk je, zouden de Amerikanen zich dan niet bedreigd zouden voelen?? Ik denk dat de Amerikanen dezelfde stappen zouden nemen als nu de Russen doen. Ik had McCain in dat geval wel eens willen horen.

Rusland doet wat logisch is. Namelijk het veilig stellen van je belangen en zorgen dat de vijand gestopt wordt en in ieder geval niet kan uitbreiden naar landen als Oekraine en Georgië. Het is niet de Russiche agressie die gestopt moet worden zoals de westerse propaganda ons wil doen laten geloven, maar de westerse agressie.
Mooi geschreven, al geeft dit mij niet opeens begrip voor alle Russiche methodes die zij nu gebruikt. Maar niettemin, ben er volledig mee eens dat er wordt te weinig uit het andere perspectief gekeken wordt.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:34:15 #213
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_143983411
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:24 schreef S2Madness het volgende:

[..]

westerse agressie??

Oekraïne is geen aanwinst voor de EU. als men het EU lidmaatschap gunt, zal dat alleen zijn om Rusland buiten de deur te houden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:35:09 #214
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_143983429
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er zijn ook veel Oekraïense gastarbeiders in Polen omdat de Polen zelf goed kunnen verdienen in west-Europa. Dat werkt ook goed door qua invloed.
en in Polen werken vooral veel Wit-Russen nu, die doen het werk dat de Polen niet meer willen doen
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:36:08 #215
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_143983445
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:30 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Precies. Iedereen die de schuld bij het Westen neerlegt omdat ze Oost-Europese landen heeft toegelaten tot de EU en de NAVO, wat provocerend zou zijn voor Rusland, miskent de vrije wil van die Oost-Europese landen om zelf te bepalen waar het bij wil horen en met wie het verdragen aan wil gaan.
En ieder land is vrij om eruit te stappen , geheel vrijwillig
pi_143983454
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 07:00 schreef meth1745 het volgende:
Opinie De Standaard, 29/8/2014

[..]

Yup :)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:37:48 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143983475
dat russen bang zijn dat bepaalde bevolkingsgroepen zouden kunnen denken om in opstand te komen en eigen staten te stichten lijkt me wel een goede, maar dat is natuurlijk nog niets vergeleken met soevereine landen aan te vallen alleen omdat de president vindt dat hij liever naar het westen dan het oosten kijkt

die russen zijn bezig met een smerige campagne
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143983476
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De Sovjet-Unie kan je goed zien als een eerdere vorm van Russisch imperialisme.
Misschien maar het was overtuigend meer bescheiden dan het Tsaristisch imperialisme van de Romanovs. Waar het huidige Rusland onvergelijkbaar mee is ondanks alle hype en novorossiya onzin.

quote:

Klaarblijkelijk wel. De overwegend pro-westerse Janoekovyts koos uiteindelijk voor een Russisch associatieverdrag omdat dit op de korte termijn beter zou zijn.

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het schenden van de territoriale integriteit van je buurlanden is geen agressie? Hoe kom je daar zo bij?
Rusland beweert de territoriale integriteit als een groot goed te zien. De jure althans. Wees nu maar gewoon blij dat Rusland geen no-fly-zone opzet of met drones "terroristen" en plegers van een onrechtmatige coup aanvalt. Ik kan minstens een natie noemen die dat gewoon zonder bedenkingen zou doen.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_143983581
quote:

Dat er sprake zou zijn van westerse agressie is absolute onzin.

1) in 1990 is afgesproken dat de voormalige lidstaten van het Warsaw pact volledig zelfstandig en soeverein zouden worden. Dat betekent dus ook dat het zelfstandig verdragen met andere lidstaten of organisaties mag sluiten en een eigen buitenlandse politiek mag hebben.
2) Het waren de Oost-Europese landen die zo gretig hebben gezocht naar een lidmaatschap van de EU en de NAVO. Wat volkomen logisch is als de voormalige grote bezettingsmacht Rusland vlak aan je grenzen zit. Het Westen heeft nooit een Oost Europees land onder druk gezet om lid te worden.
3) Als het Westen deze Oost-Europese landen zou weigeren bij de EU of de NAVO vanwege de belangen van Rusland is eigenlijk toegeven dat deze landen geen sovereine landen zijn.
4) De NAVO uitbreiding naar het Oosten is altijd defensief geweest. We hebben afspraken met Rusland gemaakt over een zeer beperkte militaire aanwezigheid van de NAVO in Oost-Europa.
5) Bij het associatieverdrag met de EU heeft de EU altijd aangegeven dat Oekraine niet hoeft te kiezen tussen het Westen of Rusland. De EU had er geen problemen mee als Oekraine ook verdragen met Rusland sloot. Het was Rusland die Oekraine dwong een keuze te maken. Meteen na het associatieverdrag ontstonden de problemen emt gasleveranties en de boycot van producten.
pi_143983604
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:37 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

[..]

Rusland beweert de territoriale integriteit als een groot goed te zien. De jure althans. Wees nu maar gewoon blij dat Rusland geen no-fly-zone opzet of met drones "terroristen" en plegers van een onrechtmatige coup aanvalt. Ik kan minstens een natie noemen die dat gewoon zonder bedenkingen zou doen.
Hoe wou je hier in hemelsnaam de annexatie van een flinke lap buurland mee goedpraten?
pi_143983614
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als jij je wilt blindstaren op een enkele gebeurtenis zonder rekening te houden met de voorafgaande gebeurtenissen dan vind ik dat prima, maar val mij daar niet mee lastig.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:48:01 #222
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143983644
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:46 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Als jij je wilt blindstaren op een enkele gebeurtenis zonder rekening te houden met de voorafgaande gebeurtenissen dan vind ik dat prima, maar val mij daar niet mee lastig.
je blindstaren op de gouden tijden van de USSR daarentegen...
pi_143983646
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:46 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Oh, een flinke lap buurland inpikken is een 'enkele gebeurtenis', er zijn wereldoorlogen ontstaan om minder...
pi_143983652
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 07:00 schreef meth1745 het volgende:
Het gaat dus de verkeerde kant op en het is hoog tijd om dat te beseffen en onze fouten te erkennen. We moeten inzien dat het Westen zelf boter op het hoofd heeft en mede de agressor is. Het kwam beloftes niet na: Bush senior garandeerde Gorbatsjov dat de Navo nooit zou uitbreiden, maar Clinton sloeg dit in de wind. De Navo blies het voorzichtige wederzijdse vertrouwen binnen de Navo-Rusland-raad (2002-14) op, onder meer door in 2011 alleen ten oorlog te trekken tegen Kadhafi, en zo de rol van de VN over te nemen en de Russen te passeren, die ook belangen hadden in Libië. Het Westen voert ook zelf een expansieve politiek: de EU wil zijn invloedssfeer uitbreiden in het oosten en houdt daarbij geen rekening met regionale gevoeligheden. De gevolgen zijn navenant. En in plaats van die bij te sturen, blijven we volharden in verdere polarisatie. In plaats van problemen op te lossen, creëren we er nieuwe.

Wat het allemaal nog tragischer maakt is dat Europa zijn verkeerde oorlog heeft gekozen. Het is blijven steken in een Koude-Oorlogsdenken en laat zich voor de kar van Washington spannen om in de achtertuin hete kastanjes uit het vuur te halen. Rusland was sowieso op zijn retour en is het conflict niet waard. Er zijn andere grootmachten in opkomst, die zich nu als toekijkende derde verder kunnen ontplooien. In plaats van ons op hen te richten, duwen we Poetin in hun handen en isoleren we onszelf. En dat allemaal omdat, zo luidde het althans tot voor kort, de Europese Unie stabiliteit aan haar oostgrens wil.

In een democratie zouden de architecten van zo’n beleid ongetwijfeld weggestemd worden. Maar de Europese Unie is niet echt een democratische staat. De burger is niet betrokken bij de politiek. De oppositie is gereduceerd tot populisme. De ernstige partijen houden geen debat over het buitenlandse beleid. De media zijn onvoldoende kritisch. Er zijn uiteraard nog goede journalisten, maar sterke analyses en onconventionele argumenten zouden wat meer in de kijker gezet mogen worden. Om maar één voorbeeld te geven: de bijdrage die de Nederlandse onafhankelijke journalist Karel van Wolferen eerder deze maand op zijn website heeft gepost.
Weer een typische machtsanalyse (politiek realisme). Niemand heeft recht op een machtspositie, omdat het fijn is om in die positie te zijn. Macht, in de zin van vergaande beslissingsbevoegdheden of een dominante rol, is alleen acceptabel als deze namens de bevolking wordt ingezet, met het oog op hun welzijn.

Niemand heeft belang bij oorlog. Daarom duidt dat op het falen van de bestuurselite. Machtsblokken vormen is alleen in het belang van de leidende naties, en alleen voor de elites in die landen. Het denken in machtsblokken staat in het teken van sentimenten, zoals de angst te worden onderworpen of weggevaagd, de lust om de baas te kunnen spelen, ...

Meegaan in dit machtsdenken leidt alleen tot meer machtsproblemen, omdat het escaleert en er geen oplossing bestaat voor het machtsprobleem, anders dan ermee ophouden. Wat kernwapens zijn voor oorlogsvoering, dat is machtsspel voor diplomatie; in beide gevallen eindigt het in rampspoed.

Er is een groep mensen in de samenleving, die niet in staat is om na te denken zonder te vervallen in machtsdenken, en zozeer gevoelig is voor het machtsspel van anderen dat het altijd escaleert. Zij vormen een bedreiging zijn voor de bevolking.

Het antwoord is niet, dat Moskou ook recht heeft om 'imperium te spelen'. Als Het Westen het doet, mogen wij ook. Het is prima als Het Westen erkend dat het machtspolitiek bedrijft. Maar het betekent niet dat Rusland in de huidige oorlog in Oost-Oekraine een goede rol speelt. Ze liegen, bedriegen, bedreigen en moorden.

Het lijkt allemaal redelijk, als de BRIC verhaal komen halen, maar is uiteindelijk slechts een voortzetting van de ellende. Moet de wereld de 19e eeuw naspelen en alle fouten herhalen? Uiteindelijk zal blijken, dat deze strijd om de macht voor de wereldbevolking een ramp is. Het is redelijker als er paal en perk wordt gesteld aan de toegestane middelen. In Oekraine werkt Rusland met 'hufter middelen' om een imperium te bouwen.
The view from nowhere.
pi_143983655
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe wou je hier in hemelsnaam de annexatie van een flinke lap buurland mee goedpraten?
Heeft niets met de Oekraïne te maken.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_143983700
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Heeft niets met de Oekraïne te maken.
Het hele conflict draait toch om het verkrachten van dit soevereine land?
pi_143983718
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 07:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Wat ik me nu afvraag, is dat dit hele scenario dat zich nu afspeelt. Dat wisten we dat het zo zou lopen , we wisten dat Rusland de westerse interventie in Oekraïne niet zou pikken en dat dit zou leiden tot oorlog. Waarom dan toch dit doorvoeren. We zijn zelf verantwoordelijk voor deze chaos. Het is een poging van de Amerikanen om de Russen te verzwakken door een oorlog te creëeren in onze achtertuin. Misdadig eigenlijk. De amerikanenlachen zich rot en wij zitten met de gebakken peren. Het is zo stom dat we er in trappen. Ik kan m'n oren niet geloven als ik onze politici en deskundigen hoor... Een ander geluid hoor je nauwelijks, verstand is ver te zoeken. Dat is wat dit conflict zo gevaarlijk maakt,
Jij houd wel van stoken. Laten we de EU en Amerikanen tegen elkaar uitspelen, ...
The view from nowhere.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:53:17 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_143983738
Sowieso 'stel je voor dat de Verenigde Staten was gevallen en het Warschau Pact westwaards was gegroeid'. Wij zouden nooit vrijwillig bij het Warschau Pact gegaan zijn, omdat de Sovjet Unie de Oost Europese landen heeft onderdrukt en uitgewrongen. Als de volledige situatie omgedraaid was, de Verenigde Staten de empire of evil was en wij stonden te popelen om ons bij het WP te voegen als bescherming tegen nog meer VS agressie...

Dan hadden wij volkomen in ons recht gestaan en moest de VS zich niet bemoeien met ons zelfbeschikkingsrecht.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_143983874
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, een flinke lap buurland inpikken is een 'enkele gebeurtenis', er zijn wereldoorlogen ontstaan om minder...
Dat klopt maar besteed aub wat meer tijd aan het inlezen van hoe en waarom een situatie is ontstaan, en wat de (logische) gevolgen daar van zijn.

Ik praat het gedrag van Rusland niet goed, maar het is geen zwart/wit discussie waar je een partij moet kiezen.

Ik kan me goed vinden in de beweegredenen van Rusland, ik vind het lastig om tot dezelfde conclusie te komen wb het westen...

Nogmaals, ik kies geen kant en ik probeer de situatie zo objectief mogelijk te benaderen.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_143983898
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 08:06 schreef DeJori het volgende:
Heeft deze man onder een steen geleefd het afgelopen half jaar?
De Duitsers hebben lang volgehouden dat Rusland tav Oost-Oekraine een neutrale rol speelt. Zoals in het vredesoverleg tussen de strijdende partijen ... Nu moeten ze snel (om)schakelen. Rusland vindt overigens conflictbemiddeling best, als hun doelstelling langs die weg gerealiseerd wordt. Het enige probleem is dat Oekraine niet op zijn knieen wil gaan zitten, en zich laat gebruiken (als grensland of als lid van Eurazie). Maar Rusland wil zichzelf ook niet voegen naar de wil van de VS.

Machtsstrijd dus.
The view from nowhere.
pi_143983921
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

westerse agressie??

Oekraïne is geen aanwinst voor de EU. als men het EU lidmaatschap gunt, zal dat alleen zijn om Rusland buiten de deur te houden
Deze geopolitiek stijgt boven het directe Europese belang uit. Ik hoop dat je dat wel kunt inzien.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_143983963
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:00 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Dat klopt maar besteed aub wat meer tijd aan het inlezen van hoe en waarom een situatie is ontstaan, en wat de (logische) gevolgen daar van zijn.

Ik praat het gedrag van Rusland niet goed, maar het is geen zwart/wit discussie waar je een partij moet kiezen.

Ik kan me goed vinden in de beweegredenen van Rusland, ik vind het lastig om tot dezelfde conclusie te komen wb het westen...

Nogmaals, ik kies geen kant en ik probeer de situatie zo objectief mogelijk te benaderen.
Ok, nu is het schenden van de territoriale integriteit van een buurland plots een 'logisch gevolg'...

En juist omdat ik me ingelezen heb vind ik het absurd hoe Rusland hier door allerlei types tegen beter weten in verdedigd wordt...
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:06:34 #233
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143984004
absurd is ook de taal als dat wat er nu in het oosten van oekraine gebeurd te vergelijken valt met de belegering van leninggrad door de nazi's... dan moet je toch als weldenkend mens begrijpen dat die Poetin compleet gestoord is
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:07:32 #234
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_143984023
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ok, nu is het schenden van de territoriale integriteit van een buurland plots een 'logisch gevolg'...

En juist omdat ik me ingelezen heb vind ik het absurd hoe Rusland hier door allerlei types tegen beter weten in verdedigd wordt...
Zij die hier het hardst roepen over westers imperialisme, zien niet in dat het in stand houden van de soevereiniteit van staten het belangrijkste middel is om zaken als imperialisme zoals we dat in de 19e en 20e eeuw kenden te voorkomen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_143984031
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:01 schreef deelnemer het volgende:
Machtsstrijd dus.
En dit lijkt iedereen te vergeten. Het gaat altijd om macht. Al dat moralistische geneuzel over wie ''gelijk'' heeft en wie in zijn ''recht'' staat is bijzonder irrelevant. Daarnaast lijken mensen ook niet in te zien dat het verschil in macht bepalend is voor wat landen KUNNEN doen. Maw: als het ene land zich niet (of in mindere mate) imperialistisch gedraagt betekent niet dat zij moreel-verheven zijn t.o.v. van de wél machthebbende.

Ik zelf ben overigen zelfs pro-westers-imperialisme. Ik er van overtuigd ben dat imperialisme niets anders is dan een term voor menselijke hebzucht/territoriumdrang/groepsgevoel en het dus inherent een altijd een aanwezige factor zal zijn in de wereld en ik dus eigenlijk niets meer doe dan kiezen voor 'mijzelf', mijn groep en de normen die het binnen zijn eigen grenzen hanteert.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2014 12:12:04 ]
pi_143984041
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:06 schreef Re het volgende:
absurd is ook de taal als dat wat er nu in het oosten van oekraine gebeurd te vergelijken valt met de belegering van leninggrad door de nazi's... dan moet je toch als weldenkend mens begrijpen dat die Poetin compleet gestoord is
Het lijkt eerder op de annexatie van het Sudetenland als we toch gaan Godwinnen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:09:10 #237
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143984055
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:12:27 #238
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143984115
pi_143984155
quote:
Mooie vlag, alleen hoort het rood boven ipv. onder te zitten. ;)

Edit: Zo dus:

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2014 12:17:20 ]
pi_143984176
'De NAVO wekt de indruk geen raad te weten met het Russische machtsvertoon'

http://www.volkskrant.nl/(...)-machtsvertoon.dhtml
pi_143984180
Binnenkort in Oekraïne:

_O_
pi_143984341
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:15 schreef LelijKnap het volgende:
Binnenkort in Oekraïne:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

_O_
Heeft Oekraine het geld niet voor.
Ура для россии
pi_143984346
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:24 schreef Woestijnvos het volgende:
Heeft Oekraine het geld niet voor.
Alsof Oekraïne dat gaat betalen.
pi_143984376
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je weigert om te relativeren en ik kan je niet overtuigen van mijn standpunt als je niet eerst een paar stappen terug wilt zetten om het geheel over een tijdspanne van ruim 200 jaar te kunnen zien.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_143984397
NATO planning rapid-deployment force of 10,000 troops to counter Russia – report

NATO is reportedly working towards the creation of an expeditionary force composed of 10,000 troops from seven different member states as a result of escalating tensions with Russia over the conflict in Ukraine.

According to the Financial Times, the force’s creation will be spearheaded by Britain and involve contributions from Denmark, Latvia, Estonia, Lithuania, Norway, and the Netherlands. Canada is also interested in joining the group, but it’s not known what its final decision will be.

http://rt.com/news/183828-nato-rapid-deployment-force/
pi_143984457
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:26 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Je weigert om te relativeren en ik kan je niet overtuigen van mijn standpunt als je niet eerst een paar stappen terug wilt zetten om het geheel over een tijdspanne van ruim 200 jaar te kunnen zien.
Dat wil ik met alle plezier. Maar de Krimoorlog in 1852 praat de huidige annexatie niet goed. Het is zoeken naar zwakke excuses om te kunnen genieten van de verkrachting van een land.
pi_143984488
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:26 schreef S2Madness het volgende:
ruim 200 jaar te kunnen zien.
Pff, stop je daar al ja?
pi_143984528
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Pff, stop je daar al ja?
Had minstens een referentie aan de slag bij het Merelveld verwacht.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:32:45 #249
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_143984549
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:26 schreef Automatisch het volgende:
NATO planning rapid-deployment force of 10,000 troops to counter Russia – report

NATO is reportedly working towards the creation of an expeditionary force composed of 10,000 troops from seven different member states as a result of escalating tensions with Russia over the conflict in Ukraine.

According to the Financial Times, the force’s creation will be spearheaded by Britain and involve contributions from Denmark, Latvia, Estonia, Lithuania, Norway, and the Netherlands. Canada is also interested in joining the group, but it’s not known what its final decision will be.

http://rt.com/news/183828-nato-rapid-deployment-force/
Stond ook in de Financial Times vanochtend:
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 08:41 schreef DeJori het volgende:

[..]

Quote vanwege RT :9
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_143984553
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Pff, stop je daar al ja?
Het is maar net hoe je het bekijkt ja.

Als je 300 jaar teruggaat, dan was West-Oekraïne onderdeel van Polen, en Zuid/Oost-Oekraïne en de Krim van de Turken.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2014 12:33:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')