Begin van een terugkeer naar (een kleinere versie van) de Koude Oorlog.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:26 schreef Automatisch het volgende:
NATO planning rapid-deployment force of 10,000 troops to counter Russia – report
NATO is reportedly working towards the creation of an expeditionary force composed of 10,000 troops from seven different member states as a result of escalating tensions with Russia over the conflict in Ukraine.
According to the Financial Times, the force’s creation will be spearheaded by Britain and involve contributions from Denmark, Latvia, Estonia, Lithuania, Norway, and the Netherlands. Canada is also interested in joining the group, but it’s not known what its final decision will be.
http://rt.com/news/183828-nato-rapid-deployment-force/
Ik zit tijdens werktijd op mijn mobiel, mijn excuses dat ik niet de mogelijkheid heb om een heel betoog te plaatsen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Had minstens een referentie aan de slag bij het Merelveld verwacht.
Welnee.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 07:17 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Met een idioot als McCain hadden we al een nucleaire winter beleefd.
twitter:anneapplebaum twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 12:08:54Russian army journal publishes the names of the cities it will attack next. http://t.co/10yuqKEyNH reageer retweet
Mariupol, Volnovakha, Donetsk, Debaltsevo, Lisichansk-Rubezhnoye-Severodonetsk en Luhansk.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:38 schreef Breekfast het volgende:
twitter:anneapplebaum twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 12:08:54Russian army journal publishes the names of the cities it will attack next. http://t.co/10yuqKEyNH reageer retweet
Dat soort mensen kun je niet serieus nemen. Het enige wat je constant van die kant hoort is dat het geoorloofd is wat Rusland doet om de genocide op russen in Oekraïne te voorkomen en dat soevereine landen maar moeten doen wat Rusland wilt en zelf geen beslissingen mogen nemen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok, nu is het schenden van de territoriale integriteit van een buurland plots een 'logisch gevolg'...
En juist omdat ik me ingelezen heb vind ik het absurd hoe Rusland hier door allerlei types tegen beter weten in verdedigd wordt...
Krijg je straks zo'n 'standoff' zoals in Korea met ertussen zoiets als Transnistriaquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Begin van een terugkeer naar (een kleinere versie van) de Koude Oorlog.
Aangezien zijn post een reactie is op mijn post, voel ik mij aangesproken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:54 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Dat soort mensen kun je niet serieus nemen. Het enige wat je constant van die kant hoort is dat het geoorloofd is wat Rusland doet om de genocide op russen in Oekraïne te voorkomen en dat soevereine landen maar moeten doen wat Rusland wilt en zelf geen beslissingen mogen nemen.
Nietsquote:
Ik had het over de extreem pro Russische posters hier ja. Er zijn er hier niet zoveel en de mensen die dat zijn komen telkens met dit soort argumenten en nee dat heb ik jou nog niet zien doen maar schijnbaar heb jij ook dit soort gedachtes anders had je je niet aangesproken gevoeld.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:02 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Aangezien zijn post een reactie is op mijn post, voel ik mij aangesproken.
Je maakt vrij domme, kortzichtige aannames en je lijkt erg verblind te zijn door je eigen overtuiging. Daar naast generaliseer je ook nog eens. Ik kan je post dan ook niet anders interpreteren dan een poging tot trollen.
Rusland komt verder in isolatie op het wereldtoneel, valt Oekraine binnen om 'Novarossiya' te stichten of hoe die onzin ook mag heten volgens hen. Muur/verdedigingslinie van de EU komt of in West Oekraine of in Polen als Putin de 'Nazi's' in Kiev wil verslaan. In dat geval stuurt Putin zijn leger een niet te winnen burgeroorlog in.quote:
De reden dat ik mij aangesproken voel, is een omdat je indirect mijn post gebruikt om je ongenoegen te uiten over een groep op dit forum.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:25 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Ik had het over de extreem pro Russische posters hier ja. Er zijn er hier niet zoveel en de mensen die dat zijn komen telkens met dit soort argumenten en nee dat heb ik jou nog niet zien doen maar schijnbaar heb jij ook dit soort gedachtes anders had je je niet aangesproken gevoeld.
Mensen tot trollen bombarderen omdat jij je aangevallen voelt door je gedachtegoed is altijd een goed zwaktebod. Als ik jou er direct mee had bedoeld had ik je wel gequote.
Het is beter om dit conflict te volgen zonder dat je Rusland/Poetin tot een god bombardeert dat niks fout kan doen en waar alles een logische reactie op het westen is. Beide machtsblokken proberen hun invloed op Oekraïne uit te oefenen. Het verschil is alleen dat het westen dit doet zonder gebieden te annexeren of soldaten te sturen die met vakantie zijn.
Hebzucht / territoriumdrang zijn niet de bron van machtsstrijd tussen mensen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En dit lijkt iedereen te vergeten. Het gaat altijd om macht. Al dat moralistische geneuzel over wie ''gelijk'' heeft en wie in zijn ''recht'' staat is bijzonder irrelevant. Daarnaast lijken mensen ook niet in te zien dat het verschil in macht bepalend is voor wat landen KUNNEN doen. Maw: als het ene land zich niet (of in mindere mate) imperialistisch gedraagt betekent niet dat zij moreel-verheven zijn t.o.v. van de wél machthebbende.
Ik zelf ben overigen zelfs pro-westers-imperialisme. Ik er van overtuigd ben dat imperialisme niets anders is dan een term voor menselijke hebzucht/territoriumdrang/groepsgevoel en het dus inherent een altijd een aanwezige factor zal zijn in de wereld en ik dus eigenlijk niets meer doe dan kiezen voor 'mijzelf', mijn groep en de normen die het binnen zijn eigen grenzen hanteert.
Iedereen denkt zo, zelfs degenen die zich er nadrukkelijk van willen afgrenzen. Verhofstadt zegt bijvoorbeeld in dat controversiële essay tegen nationale identiteiten:quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:47 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Hebzucht / territoriumdrang zijn niet de bron van machtsstrijd tussen mensen.
Het groepsgevoel wel. Groepsdieren zijn zijn gericht op samenwerking. Maar om als groep keuzes te kunnen maken, vormen ze een intern een hierarchie en bakenen ze naar buiten toe de groep af.
Hierarchievorming is dus het sleutelwoord in de machtsstrijd. Een heel primitief gebeuren eigenlijk.
Soevereiniteit is echt een zwaar overschat begrip in een kapitalistische wereldeconomie. Zolang als je grote schulden hebt ben je niet soeverein. Zolang als grote multinationals delen van jouw economie beheersen ben je niet soeverein. Zolang als je voor energie van het buitenland afhankelijk bent is er geen sprake van soevereiniteit.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:07 schreef DeJori het volgende:
[..]
Zij die hier het hardst roepen over westers imperialisme, zien niet in dat het in stand houden van de soevereiniteit van staten het belangrijkste middel is om zaken als imperialisme zoals we dat in de 19e en 20e eeuw kenden te voorkomen.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 08:23 schreef DeJori het volgende:
twitter:StateOfUkraine twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 08:20:01UA forces surrounded by the Russian army in #Ilovaisk #Ukraine are reportedly beginning to leave the city. This is a developing story. reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 09:36:53#Ukraine's interior minister says that the first few Ukrainian fighters from #Ilovaisk surrounded by Russian army have already gotten out reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 09:36:53#Ukraine's interior minister says that the first few Ukrainian fighters from #Ilovaisk surrounded by Russian army have already gotten out reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 11:35:16Ukrainian general Homchak is widely suspected by Ukrainian fighters of betraying them (including in #Ilovaisk) by giving info to Russians reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 14:32:13#Mariupol people painted peace on tetrapods which will protect city from entering RU vehicles https://t.co/TZ7tdtLrij http://t.co/Re9i8DZRWP reageer retweet
quote:
quote:One anecdote about Putin's Kremlin reveals a tantalising glimpse of what it is to be a presidential adviser. Putin himself receives briefing information on printed sheets inside red folders; he very rarely uses the internet. According to one source, requirements for his briefing notes have changed significantly in recent months. The president now demands notes on any topic to be no more than three pages long and written in type no smaller than 18 point.
But the number of people speaking truth to power is small. The majority of those in the Russian government, exasperated by the sharp western response to the six-month crisis, approve of Putin's actions in Ukraine. But those who disapprove have no forum in which to voice their doubts.
quote:One of the few sources of information about how Putin's presidential administration works in recent months has been a blog published by a mysterious group called Shaltai-Boltai, the Russian name for Humpty Dumpty. The blog, which is now banned, has posted leaked Kremlin documents and emails, most recently claiming to have hacked the smartphone of prime minister Dmitry Medvedev, displaying some of his personal messages online and briefly hacking his Twitter account.
Other leaks have included information on how the Kremlin's east Ukraine strategy was planned and financed, or the texts of Putin's speeches, posted online before the president made them.
quote:That sense of despair at a supposed dark western anti-Russian conspiracy is not new, but it is stronger than ever. One government official, in a private conversation, recently ranted about the west's interference in Russia: "Maybe we are barbarians, but only because you won't leave us alone to develop," said the official, claiming that for the last century the west has repeatedly pulled Russia back, in a number of conspiracies starting with the 1917 revolution.
Triest dat er zo wordt gedacht. Alles wat slecht gaat/ging in Rusland en voorheen USSR ligt idd allemaal aan het Westenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
That sense of despair at a supposed dark western anti-Russian conspiracy is not new, but it is stronger than ever. One government official, in a private conversation, recently ranted about the west's interference in Russia: "Maybe we are barbarians, but only because you won't leave us alone to develop," said the official, claiming that for the last century the west has repeatedly pulled Russia back, in a number of conspiracies starting with the 1917 revolution.
quote:a 30 aug 2014, 16:15 | 2 reacties
|
lees voor
'Nederland in nieuwe interventiemacht'
LONDEN -
Nederland stapt samen met Groot-Brittannië en nog vijf andere NAVO-leden in een nieuwe interventiemacht, die wordt opgericht als antwoord op de Russische agressie in Oekraïne. Dat schrijft de krant Financial Times zaterdag op basis van bronnen die betrokken zijn bij de voorbereiding van de legermacht.
Foto: Jos Schuurman
Het gaat volgens de krant om een macht van minimaal 10.000 man, waarin behalve grondtroepen ook luchtmacht- en marine-eenheden worden opgenomen.
De militairen zouden regelmatig gezamenlijke oefeningen moeten gaan uitvoeren en op korte termijn inzetbaar zijn.
Naast Nederland en Groot-Brittannië zouden ook Estland, Letland en Litouwen, Noorwegen en Denemarken gaan deelnemen.
Mogelijk wordt de legermacht later nog uitgebreid met andere landen.
De Britse premier David Cameron zal volgens de Financial Times de plannen voor de legermacht aankondigen tijdens de komende NAVO-top, die op 4 en 5 september in Wales wordt gehouden. Minister Jeanine Hennis van Defensie antwoordde eerder deze maand op vragen vanuit de Tweede Kamer dat er op de top besluiten zullen worden genomen over verdere maatregelen in verband met het conflict tussen Rusland en Oekraïne.
Ikke lekker niet. Ik kijk op tv wel hoe jullie worden afgeslacht door de Russen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:06 schreef k3vil het volgende:
Voor je het weet wordt je opgetrommeld lieve fokkertjes. Kunnen we met z'n allen vechten tegen battlehardened Ivans.
Ah. Een moslim.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Ikke lekker niet. Ik kijk op tv wel hoe jullie worden afgeslacht door de Russen.
quote:
Jij zou toch beter moeten weten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Ikke lekker niet. Ik kijk op tv wel hoe jullie worden afgeslacht door de Russen.
Dienstweigering in een staat van oorlog? Dan wordt je waarschijnlijk door je eigen mensen omgelegdquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Je heb een goede klap op je kop gehad zeker. Ik heb het met je te doen. Vooral met je kinderen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:19 schreef betyar het volgende:
[..]Nee. Rooms-katholiek en nee, ook niet te oud.
Ik moest uit dienst vanwege een ongeval met blijvende invaliditeit uit een directe order en ben eervol ontslagen, afgekeurd en kan niet meer worden opgeroepen voor de dienstplicht.![]()
Helaas, het was mijn vanaf mijn linkerknie naar onderen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je heb een goede klap op je kop gehad zeker. Ik heb het met je te doen. Vooral met je kinderen.
Laat ik gokken. Je liet een pistool vallen en toen schoot die je vinger eraf?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:19 schreef betyar het volgende:
[..]Nee. Rooms-katholiek en nee, ook niet te oud.
Ik moest uit dienst vanwege een ongeval met blijvende invaliditeit uit een directe order en ben eervol ontslagen, afgekeurd en kan niet meer worden opgeroepen voor de dienstplicht.![]()
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:21 schreef k3vil het volgende:
Di
[..]
Dienstweigering in een staat van oorlog? Dan wordt je waarschijnlijk door je eigen mensen omgelegd
Helaas.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:28 schreef mig72 het volgende:
[..]
Laat ik gokken. Je liet een pistool vallen en toen schoot die je vinger eraf?
En daarna een klap op je kop? Want beschadiging heb je daar welquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Helaas, het was mijn vanaf mijn linkerknie naar onderen.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En daarna een klap op je kop? Want beschadiging heb je daar wel
Dat ik niet in jouw wereldje pas en blindelings de media hier niet volg als een kip zonder kop wil niet zeggen dat iemand een beschadiging daar boven heeft.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat een onzin, de EU en/of NAVO gaan geen troepen naar Oost Oekraine sturen. Als er al een leger heen gaat dan zetten we dat in Kiev, Litouwen, Polen of Letland om een grens te verdedigen, niet om aan te vallen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:06 schreef k3vil het volgende:
Voor je het weet wordt je opgetrommeld lieve fokkertjes. Kunnen we met z'n allen vechten tegen battlehardened Ivans.
Maar daar kunnen we met onze counterstrike ervaring wel tegenop
Wel knap dat je een oplossing voor je problemen zoekt, en dat meen ik.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:32 schreef betyar het volgende:
Ik moet je wel bekennen dat ik sinds kort wel bij de huisarts loop vanwege defensie wat los staat van mijn fysieke gesteldheid.
Maar goed, ik heb liever dat je normaal doet en je pilletje inneemt want degene die nu laat zien een beschadiging te hebben ben jij, geeft niks autisten hebben daar wel vaker last van.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Opbokken troll.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wel knap dat je een oplossing voor je problemen zoekt, en dat meen ik.
twitter:
twitter:GrahamWP_UK twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 17:30:52A main road into #Lugansk as it looks today. #Ukrainecrisis #Ukrainewar http://t.co/oDF6VizSZY reageer retweet
twitter:pravolivo twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 17:13:51.@GZhygalov in #Mariupol now: thousands of armless ppl at eastern checkpoint, 30 km away from Russian tanks #STOPWAR http://t.co/9iP02zyaBO reageer retweet
Gevalletje S5 bedoel je.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat ik niet in jouw wereldje pas en blindelings de media hier niet volg als een kip zonder kop wil niet zeggen dat iemand een beschadiging daar boven heeft.
Ik moet je wel bekennen dat ik sinds kort wel bij de huisarts loop vanwege defensie wat los staat van mijn fysieke gesteldheid.
Hij zou met pek en veren door de straten gesleept worden.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:35 schreef DeJori het volgende:
Ach, Betyar zou toch meevechten met Poetin als er überhaupt oorlog zou uitbreken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |