abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:58:00 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142985400
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:58:37 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142985414
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:35 schreef rhubarbje het volgende:
Wat is trouwens een beter idee?
Het is geen baantjes zwemmen maar ik wil iets actiefs doen dus ik kan recreatief gaan zwemmen en dan gewoon stug baantjes trekken of ik kan een uurtje of zo gaan fietsen?
Ik zou gaan fietsen, baantjes trekken als er niet baantjes gezwommen wordt is echt de hel volgens mij. Daar kom je bijna niet doorheen. Zeker niet in vakantietijd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:12 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dit moet zeggen maar misschien moet je het even bij die professionals laten en niet ook bij een forum?
Er is met jou meer aan de hand dan alleen even op dieet willen.

Sorry, dit klinkt vast lullig dan bedoeld
Dan doe ik lullig met je mee, maar ik heb niet het idee dat dit topic nou echt helpt qua gedachtengang want er komt heel veel info langs, allemaal verschillende mensen met verschillende theorieën en manieren van aanpak. Plus commentaar wat mss wel rechtstreeks tegen het advies van de therapeuten in gaat...
pi_142985470
Weekboodschappen zijn weer binnen.
Blauwe bessen gekocht :9
Verder ben ik nog een beetje zoekende hoe ik de weekenden wil aanpakken.
Overdag sowieso normaal eten en dan in de avonden maar opletten, wil niet te streng doen.
pi_142985567
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zou gaan fietsen, baantjes trekken als er niet baantjes gezwommen wordt is echt de hel volgens mij. Daar kom je bijna niet doorheen. Zeker niet in vakantietijd.

Oh dat gaat wel mee vallen, ze hebben een apart bad, achterin en binnen dat vrij koud is. gewoon een wedstrijd bad. Alle jeugd en zo speelt buiten bij de glijbanen en de ligweides.
Hoouit wat kinderen die van de startblokken afspringen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_142985584
Het ging trouwens ook een tijdje niet goed met mij qua eten en toen heb ik ook hulp gehad. Maar van haar mocht ik specifiek niet op fora posten hier over. Vandaar dat ik het zei
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:29:29 #6
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_142987374
En waarom niet? kritiek te voorkomen oid?
pi_142987485
Ik denk dat je je flink kan laten meeslepen/in de war laten brengen door wat mensen op fora zeggen. Denk ook maar eens aan fora met anorexiapatiënten bijvoorbeeld.

En zeker bij eetstoornissen is het volgens mij eerst van belang dat je een normaal eetpatroon krijgt. Mocht je dan nog niet afvallen na een tijdje, dan kijken ze pas weer verder.(of bij anorexiapatiënten dus teveel aan blijven komen).
pi_142987758
Ach, mij helpt het met eetprobleem dan weer juist wel om hier te zitten. Juist door veel te zien wat normaal is terwijl je af wilt vallen. En door sommige reacties, die ik niet meteen altijd even leuk vind, maar uiteindelijk toch wel helpen.

Het wordt hier gewoon niet geaccepteerd om door te slaan. Vreetbuien? "Hoe komt het en hoe ga jet het oplossen?" Te weinig eten? "Je bent ongezond bezig, eet nog wat noten/kwark whatever." Ik vind dat persoonlijk wel fijn.

Ik heb de afgelopen weken mijn inname verdubbeld en heb toch minder last van paniek of schuldgevoelens.

Maar bij summer2bird speelt er natuurlijk meer dan alleen het afvallen en dan weet ik inderdaad niet of wij daarin helemaal kunnen helpen.
pi_142988670
Het is wel zo dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet als je online en op fora leest over afvallen en gezond eten. Veel tegenstrijdige berichten. Dan is zuivel het kwaad, brood, suikers, dan is vet weer goed, vervolgens maakt vet je dik. Ook nog gedoe met low carb, high carb, low fat, keto, kcal tellen, intuitief eten...

En in combinatie met sporten nog weer een heleboel info.

Ik denk dat als er iets in de basis niet goed zit, het wel verstandig kan zijn om het dieeten nog te laten. :)
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:20:50 #10
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142988687
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 12:06 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Oh dat gaat wel mee vallen, ze hebben een apart bad, achterin en binnen dat vrij koud is. gewoon een wedstrijd bad. Alle jeugd en zo speelt buiten bij de glijbanen en de ligweides.
Hoouit wat kinderen die van de startblokken afspringen
Klinkt als het zwembad in Tilburg-Zuid... dat water in het achterste, overdekte bad is echt gruwelijk koud... Maar goed, ik lag 1,5 week geleden in de zee bij Alkmaar ergens en dat was ook niet echt warm, maar wel lekker! :D

Eet-wise ben ik overigens weer in m'n ritme. Heb flink hoofdpijn gehad van het afkicken van de suikers (die ik overigens bewust en verantwoord at), maar nu gaat het weer prima! Smoothietijd nu en vanavond bbq :Y)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_142988882
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:20 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Klinkt als het zwembad in Tilburg-Zuid... dat water in het achterste, overdekte bad is echt gruwelijk koud... Maar goed, ik lag 1,5 week geleden in de zee bij Alkmaar ergens en dat was ook niet echt warm, maar wel lekker! :D

Eet-wise ben ik overigens weer in m'n ritme. Heb flink hoofdpijn gehad van het afkicken van de suikers (die ik overigens bewust en verantwoord at), maar nu gaat het weer prima! Smoothietijd nu en vanavond bbq :Y)
is het ook :P Veel minder gezigzagd dan wanneer er bejaarden drijven bij het baantjes zwemmen en het water was niet koud!
Helaas moest ik er net iets eerder uit dan ik wilde vanwege onweer.
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_142988906
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:34 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik denk dat je je flink kan laten meeslepen/in de war laten brengen door wat mensen op fora zeggen. Denk ook maar eens aan fora met anorexiapatiënten bijvoorbeeld.

En zeker bij eetstoornissen is het volgens mij eerst van belang dat je een normaal eetpatroon krijgt. Mocht je dan nog niet afvallen na een tijdje, dan kijken ze pas weer verder.(of bij anorexiapatiënten dus teveel aan blijven komen).
dit

En als er dan ookan nog andere dingen spelen is het belangrijk om eerst even in een meer besloten groep met professionals je zooi op een rijtje te krijgen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_142990209
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:34 schreef laiveneertiekje het volgende:

Dat dus :Y
/spuitelf
pi_142999884
Zijn er hier nog vegetariërs die magere, het liefst eiwitrijke, broodbelegjes weten?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_142999964
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:33 schreef rhubarbje het volgende:
Zijn er hier nog vegetariërs die magere, het liefst eiwitrijke, broodbelegjes weten?
Gekookte eitje? :P Eet je wel vis? Want dan zelfgemaakt tonijnsalade, zelfgemaakte eiersalade is ook lekker!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:45:49 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143000238
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:33 schreef rhubarbje het volgende:
Tahin? (getver :') ) roomkaas? houmous?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_143000459
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:36 schreef Californium het volgende:

[..]

Gekookte eitje? :P Eet je wel vis? Want dan zelfgemaakt tonijnsalade, zelfgemaakte eiersalade is ook lekker!
Ik hou niet van eieren :@ En nee ik eet ook geen vis
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:45 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Tahin? (getver :') ) roomkaas? houmous?
Hummus eet ik al best vaak, maar dat word ook saai
Roomkaas zal ik eens proberen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 22:03:12 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143000716
noten, paddenstoelen, zeewier, zaden, pitten en kiemgroenten. Een vleesvervanger op basis van soja

Kaas en pindakaas :9
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_143000789
Nom. Ik bedenk me dat ik eigenlijk bijna nooit meer brood eet eigenlijk :D.
pi_143002898
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:36 schreef Californium het volgende:

[..]

Wat doe je zoal in zo'n salade met vis?

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 22:05 schreef Californium het volgende:
Nom. Ik bedenk me dat ik eigenlijk bijna nooit meer brood eet eigenlijk :D.
Wat eet je dan wel? :P
pi_143003278
Tonijn, augurk, tomaat, komkommer :9 kan ook met kikkererwten en dan wat mayo :9

Wat ik dan eet: 2 keer warm of zo'n salade zonder brood, soep, Maaltijdsalade, kwark (dat zou ik de hele dag door kunnen eten).
pi_143003989
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:19 schreef Californium het volgende:
Tonijn, augurk, tomaat, komkommer :9 kan ook met kikkererwten en dan wat mayo :9

Wat ik dan eet: 2 keer warm of zo'n salade zonder brood, soep, Maaltijdsalade, kwark (dat zou ik de hele dag door kunnen eten).
Ik wil ook wat meer salades gaan maken. Die van tonijn klinkt wel lekker ja. O+ Alleen zou ik dan geen mayo doen, maar daar is vast een goede andere optie voor.
pi_143004381
Vandaag was een leuke dag. O+ Voor mijn dieet niet de beste dag, iets meer op dan ik van plan was. Maar het was gewoon gezellig en ik heb het toch nog netjes gehouden.

O: Optimel, muesli, lijnzaad
L: 3 volkoren boterhammen met een beetje mosterd en een plakje kip
T: handje aardbeien
A: BBQ bij mijn schoonzus: salade, half ei, yoghurt dressing, pijnboompitten, komkommer en een cherry tomaatje. En een paar stukjes kip van de barbecue.
T: 2 cocktails van aardbeien en nog een rood fruit dat ik even ben vergeten, met een shotje wodka per glas denk ik, proefde er niets van. En een paar slokken van een wijntje.

Totaal op 1750, ongeveer, want de cocktails weet ik niet precies natuurlijk. Maar het was vers fruitsap, dat merkte ik wel. Dus ik heb gewoon een liter aardbeiensap en 2 shotjes wodka ingevoerd. :')

Anyhow, ik ben er wel blij mee. Ik begin het "met mate" te leren. En dat het of/of is en niet en/en. Vroeger was ik van uitgebreid lunchen dan lekker bbq'en met veel stokbrood, kruidenboter en vet vlees. En dan vervolgens ook nog wat wijntjes erin gieten. Nu heb ik gewoon gekozen om de dag netjes te houden zodat ik in de avond lekker kon genieten. O+
pi_143005373
Vandaag normaal ontbeten (gewoon hotel ontbijt dus broodje, ei met spek en wat fruit). Toen 15 km gefietst (erg steile heuvels hier, pffff), bij een kasteel "gelunched" met een biologisch yoghurt ijsje met aardbeien..
Uit eten geweest.. Dat was wel echt slecht ;( spareribs namelijk..
Maar daarna nog meer dan 60 min achter elkaar baantjes gezwommen, dus dat maakt t weer een beetje goed :)

Dus aan de ene kant was het een goede dag, aan de andere kant een slechte :')
Achja, morgen weer fitnessen en zwemmen en dan eind vd dag helaas weer naar huis..
pi_143010674
Ontbeten met een smoothie van yoghurt en blauwe bessen :9 krijgt ook zo'n mooi kleurtje dan :D
  zondag 3 augustus 2014 @ 14:17:36 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143015301
De lidl heeft nu blauwe bessen, 500gr voor 1,99! Ik heb gisteren 2 bakken gekocht en ingevroren en ik rij zo nog even terug. :9
pi_143015969
Daar heb ik ze ook vandaan :D
pi_143016301
Nou vandaag geen Ripped.
Volgende week dan maar een rustdag minder en een dagje meer sporten :)
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:41:40 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143018929
Zo, er ligt 2,5 kilo blauwe bessen in de vriezer! :D :9
pi_143019340
Oeh, ook maar even langs de lidl dan :9
  zondag 3 augustus 2014 @ 17:30:29 #31
298315 SacreCoeur
pi_143020029
1.2kg afgevallen deze week, yay! Nog 5.4 voor mn doel.
pi_143020158
Heb vriendlief ook nog even naar de Lidl gestuurd :D
pi_143020459
Ik heb een grote watermeloen van de emté voor 1.99. :9

Lijstje
O: yoghurt met pure chocolade en banaan
B: 25km fietsen
L: ijsje, bolletje yoghurt en bolletje banaan :@
T: watermeloen
D: zelfgemaakte hamburgers bestaande uit: 2 vloerkadetten, ui, tomaat, sla, 1 plakje cheddar, ketchup, 150 gram gekruid rundergehakt.
T: worteltjes?
B: uurtje Wii Just dance
  zondag 3 augustus 2014 @ 18:19:06 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143021410
*O* Ik heb net eindelijk weer eens hard gelopen. En zonder pijn! *O*
pi_143021507
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 18:19 schreef Brighteyes het volgende:
*O* *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_143021646
quote:
*O* Top!
pi_143021697
O: smoothie banaan, aardbeien en kokoswater + beetje geitenkaassalade
L: ikea bruin broodje kaas + salade
T: light cappuccino starbucks
D: bloemkool met sausje, aardappels en kipfilet
  zondag 3 augustus 2014 @ 18:29:22 #38
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_143021736
quote:
*O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:10:42 #39
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143023124
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:17 schreef Brighteyes het volgende:
De lidl heeft nu blauwe bessen, 500gr voor 1,99! Ik heb gisteren 2 bakken gekocht en ingevroren en ik rij zo nog even terug. :9
Heb 3kg van schoonloeder gekregen, zo handig in porties in de vriezer, hele jaar plezier van.

*O* voor het hardlopen zonder pijn *O*
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:16:30 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143023435
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:10 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Heb 3kg van schoonloeder gekregen, zo handig in porties in de vriezer, hele jaar plezier van.

*O* voor het hardlopen zonder pijn *O*
Nice zo'n schoonloeder! :Y en tx!
pi_143026800
Mijn lijstje (echt nog niet perfect maar ik ben ook niet ontevreden. Het is een beetje laag in calorieën vandaag dus misschien neem ik zo nog wat kwark of zo. Ik ben alleen zo moe dat ik gewoon geen honger heb)

O: 2 volkoren boterhammen met slankie smeerkaas
S: zwemmen, baantjes en gewoon leuk
L: Kwark, 1 hard broodje met pindakaas
T: 1 hard broodje met curry ( :') ja ik weet het maar ik vind het lekker)
D: 3 tacoschelpen gevuld met quorn en wat groenten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  Manager PR/Moderator zondag 3 augustus 2014 @ 22:07:25 #42
269689 crew  Viv
pi_143031717
Hoi, ik wil me graag bij de dieetclub voegen. :Y)

Mijn gewicht is de afgelopen jaren steeds toegenomen, ik heb nu een BMI van 28.2. Het is tot nu toe niet gelukt om het tij te keren door wat meer op mijn eten te letten, dus het is tijd om het serieuzer aan te pakken.

Een concrete aanleiding om nu te beginnen, is dat mijn man (hij heeft ook overgewicht) en ik halverwege 2016 een huis willen kopen. We zagen vandaag dat we met een gezonde BMI duizenden euro's zouden besparen in premies van de overlijdensrisicoverzekering. :o Verder wil ik een gezonde BMI bereiken voordat ik zwanger word (hopelijk ook medio 2016), omdat ik dan minder kans heb op allerlei complicaties.

Wat al goed gaat, is dat ik inmiddels op werkdagen (5/week) tot het avondeten aan ongeveer 500 kcal genoeg heb. Eerder gebruikte ik meer kcal en had ik alsnog continu honger. Ik heb daarom mijn volkoren boterhammen met zoet beleg ingewisseld voor kwark, yoghurt en/of hütenkäse. Ik eet nog wel volkorencrackers voor de voedingsvezels.

Wat nog niet goed gaat, is het avondeten doordeweeks en alles in het weekend. :') In mijn vrije tijd geniet ik graag van uitgebreid brunchen/avondeten, zelf koekjes bakken, chocola, etc. Het is mijn bedoeling om hier met mate van te blijven genieten.

Wat ook nog niet goed is, is dat ik te weinig beweeg. Ik heb een zittend beroep, en in mijn vrije tijd zit ik ook veel achter de computer, of hang ik op de bank. :X Woon-werkverkeer bestaat nu uit bus-trein-bus, ik wil een vouwfiets kopen (een goede is dúúr :'( ) om die bus-trajecten fietsend af te leggen.

Mijn doel is om op 1 juli 2016 70 kilo te wegen. Ik weeg nu 86.5 kilo.
Ik heb al een ticker aangemaakt, voor in de OP:
pi_143032020
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hoi, ik wil me graag bij de dieetclub voegen. :Y)

Mijn gewicht is de afgelopen jaren steeds toegenomen, ik heb nu een BMI van 28.2. Het is tot nu toe niet gelukt om het tij te keren door wat meer op mijn eten te letten, dus het is tijd om het serieuzer aan te pakken.

Een concrete aanleiding om nu te beginnen, is dat mijn man (hij heeft ook overgewicht) en ik halverwege 2016 een huis willen kopen. We zagen vandaag dat we met een gezonde BMI duizenden euro's zouden besparen in premies van de overlijdensrisicoverzekering. :o Verder wil ik een gezonde BMI bereiken voordat ik zwanger word (hopelijk ook medio 2016), omdat ik dan minder kans heb op allerlei complicaties.

Wat al goed gaat, is dat ik inmiddels op werkdagen (5/week) tot het avondeten aan ongeveer 500 kcal genoeg heb. Eerder gebruikte ik meer kcal en had ik alsnog continu honger. Ik heb daarom mijn volkoren boterhammen met zoet beleg ingewisseld voor kwark, yoghurt en/of hütenkäse. Ik eet nog wel volkorencrackers voor de voedingsvezels.

Wat nog niet goed gaat, is het avondeten doordeweeks en alles in het weekend. :') In mijn vrije tijd geniet ik graag van uitgebreid brunchen/avondeten, zelf koekjes bakken, chocola, etc. Het is mijn bedoeling om hier met mate van te blijven genieten.

Wat ook nog niet goed is, is dat ik te weinig beweeg. Ik heb een zittend beroep, en in mijn vrije tijd zit ik ook veel achter de computer, of hang ik op de bank. :X Woon-werkverkeer bestaat nu uit bus-trein-bus, ik wil een vouwfiets kopen (een goede is dúúr :'( ) om die bus-trajecten fietsend af te leggen.

Mijn doel is om op 1 juli 2016 70 kilo te wegen. Ik weeg nu 86.5 kilo.
Ik heb al een ticker aangemaakt, voor in de OP:
[ link | afbeelding ]
Misschien moet je overdag genoeg eten zodat je 's avonds niet gaat snacken! Damn, mijn ontbijt is vaak al meer dan 500 kcal!
pi_143032321
Ik eet overdag ook niet veel hoor en krijg dan echr geen eetbuien

Het lijtk me meer te zitten in de combi ontspannen=eten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  Manager PR/Moderator zondag 3 augustus 2014 @ 22:24:01 #45
269689 crew  Viv
pi_143032625
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:12 schreef Californium het volgende:
Misschien moet je overdag genoeg eten zodat je 's avonds niet gaat snacken! Damn, mijn ontbijt is vaak al meer dan 500 kcal!
Ik snack doordeweeks niet. ;) Het avondeten hebben we ooit een korte tijd bijgehouden qua kcal (dat gaan we nu weer oppakken), maar mijn ervaring is dat het al snel 1000 kcal of meer is. Vandaar dat ik nu aan de veilige kant ben gaan zitten voor de rest van de dag, ook gezien mijn lage energiebehoefte doordat ik weinig beweeg.

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:18 schreef rhubarbje het volgende:
Ik eet overdag ook niet veel hoor en krijg dan echr geen eetbuien

Het lijtk me meer te zitten in de combi ontspannen=eten
Klopt, gezelligheid = eten.
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:32:50 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143033068
Hier ging het vanavond dus wel mis, wrsch mede omdat ik vandaag overdag vrij weinig gegeten heb...
pi_143034284
Ik vind 500 kcal voor alleen een ontbijt dan weer erg veel.

1000 kcal voor een diner vind ik overigens ook wel erg veel, dan zou ik daarin ook maar eens wat andere opties opzoeken.

Hier ging het vandaag wel redelijk, morgen weer wegen. :) Had vanavond wel trek in iets lekkers en nog ruimte zat. Dus heb een grote mok halfvolle melk met Nesquik op. :') Niet de beste keuze maar ik had het nog in huis en mijn chocolade craving is in ieder geval over. En zat toch nog netjes binnen mijn calorieën.

Best lang geleden dat ik overigens melk op had. Stiekem is dat toch wel erg lekker. Sinds ik mijn vriend ken dronk ik standaard een glas melk bij het eten, vroeger nooit. Ben er nu weer mee gestopt omdat ik gewoon water moet drinken.

Lijstje:
O: Optimel cranberry yoghurt, muesli, lijnzaad
L: 3 volkoren boterhammen met mosterd en kipfilet
T: handje aardbeien
A: salade met 30+ oude kaas, croutons, yoghurt dressing, komkommer, rode ui en tomaat
T: Grote mok halfvolle melk met Nesquik
pi_143042579
Wauw. Van een weekend bij mn schoonouders ben ik 2,5 kilo aangekomen! :') nouja vandaag wel veel beweging want we gaan verhuizen *O*
My salvation lies in your love..
pi_143042735
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 07:40 schreef BananaPancake het volgende:
Wauw. Van een weekend bij mn schoonouders ben ik 2,5 kilo aangekomen! :') nouja vandaag wel veel beweging want we gaan verhuizen *O*
2,5 km aangekomen? Zal vast veel vocht zijn dat je vasthoudt, verhuizen is zweten ! Waar ga je heen verhuizen?
pi_143042862
Mijn weegschaal gaf vanmorgen 88,9 aan

Ik heb gister een begin met Evy gemaakt (zie Evy in veel topics op fok terugkomen) , ik kan gewoon niet hardlopen. Ik heb problemen met mijn ademhaling als ik hardloop (Dat ik niet goed in en uitadem).
Iemand hier ervaring mee?

Mijn lijstje van vandaag:
O: yoghurt met aardbeien
T: fruit
L: 3 boterhammen met filet americain en een ei
T: ?
D: rijst met kip en groente
S: uur cardio en gewichten op de sportschool
pi_143042913
Yay, weegschaal was weer lief. O+ Ik hou van de maandagen. O+

Deze week wel even met de lijnzaad stoppen, merk er niet meer zoveel van. Dus misschien werkt dat weer beter als er over een poosje weer mee begin.

Nu verzinnen wat ik vanavond ga maken. Beetje inspiratieloos. Ik heb nog hele ananas. Ik denk dat ik daar het vruchtvlees uithaal en dan de schil door de helft snij en daarin wat kerrie rijst met spitskool en kipfilet serveer.

Ik denk dat ik de kipfilet voortaan los in ga vriezen in plaats van per twee. Eigenlijk is één kipfilet wel zat met twee personen.
pi_143042943
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 08:27 schreef Myraela het volgende:
Yay, weegschaal was weer lief. O+ Ik hou van de maandagen. O+

Deze week wel even met de lijnzaad stoppen, merk er niet meer zoveel van. Dus misschien werkt dat weer beter als er over een poosje weer mee begin.

Nu verzinnen wat ik vanavond ga maken. Beetje inspiratieloos. Ik heb nog hele ananas. Ik denk dat ik daar het vruchtvlees uithaal en dan de schil door de helft snij en daarin wat kerrie rijst met spitskool en kipfilet serveer.

Ik denk dat ik de kipfilet voortaan los in ga vriezen in plaats van per twee. Eigenlijk is één kipfilet wel zat met twee personen.
kip en ananas is altijd lekker :P :9~
  maandag 4 augustus 2014 @ 08:50:35 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143043130
Na 6 of 7 aardbeienwaterijsjes :@ :') :@ gisterenavond mocht ik niet klagen vanmorgen. :')
pi_143043236
quote:
11s.gif Op maandag 4 augustus 2014 08:50 schreef Brighteyes het volgende:
Na 6 of 7 aardbeienwaterijsjes :@ :') :@ gisterenavond mocht ik niet klagen vanmorgen. :')
Dat zijn nog geen 300 kcal. Lekker boeiend. :D Als de rest van je dag gewoon goed was zul je daar niet dik van worden hoor.
  maandag 4 augustus 2014 @ 09:13:44 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143043435
De rest van de dag was, heel ok. En mijn vreetkick bevatte ook nog wat brood. ;)

Dit was het lijstje:

O: niks want uitslapen
T: niks want uitslapen
L: (11.30) aardbeien, blauwe bessen, granola en 250gr kwark
T: 2 gekookte eitjes
T2: 2 handjes blauwe bessen
S: 2 x 10 mins hardlopen
D: 1 wrap met een flinke berg groente/kipfilet/ui (Fajita), bak yoghurt m wat granola
T: 6-7 aardbeienijsjes, 2 plakjes roggebrood m kaas en ten einde raad om 23.00 nog 2 kapjes met kaas en toen stopte de feeding-frenzy

Al met al geen hele slechte dag qua totalen, maar wel een hele achterlijke. :@
pi_143044816
Geen goed weekend gehad -O-
Nu maar weer normaal doen.
Net een uurtje gehoepeld en nu tijd voor ontbijt.
Iets met blauwe bessen....
pi_143044911
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:31 schreef Sarabi het volgende:
Geen goed weekend gehad -O-
Nu maar weer normaal doen.
Net een uurtje gehoepeld en nu tijd voor ontbijt.
Iets met blauwe bessen....
Je had vorige week ook nogal wat slechte dagen toch? Je had toch een strakke planning opgezet?
pi_143044938
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:37 schreef Timmos het volgende:

[..]

Je had vorige week ook nogal wat slechte dagen toch? Je had toch een strakke planning opgezet?
Klopt, het is lastig om uit het vakantiegevoel te komen als je nog vakantie hebt.
Afgelopen week gemiddeld 1850kcal per dag gegeten en een uur per dag gesport.
Ik wil eigenlijk 1500kcal per dag eten.
pi_143045117
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:39 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Klopt, het is lastig om uit het vakantiegevoel te komen als je nog vakantie hebt.
Afgelopen week gemiddeld 1850kcal per dag gegeten en een uur per dag gesport.
Ik wil eigenlijk 1500kcal per dag eten.
Met een uur lang sporten, lijkt 1850 mij meer dan prima toch?
pi_143045174
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Met een uur lang sporten, lijkt 1850 mij meer dan prima toch?
Mwah ik val er niet mee af (nouja niet zo snel als ik wil).
En niet alle kcal waren gezonde maaltijden.
pi_143045221
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Mwah ik val er niet mee af (nouja niet zo snel als ik wil).
En niet alle kcal waren gezonde maaltijden.
Oh okay, want mij lijkt dat je wel zo'n 500 kcal verbrandt in een uur, dan je netto dan op 1350 zit - wat bij mij ongeveer gelijk staat aan een halve kilo per week afvallen. Maar elk lichaam is weet anders. :)
pi_143045274
Pfff ik ben kei braaf de laatste dagen, nette lijstjes (niet perfect maar toch) elke dag sporten en ik zit al weer 1.5 kg boven mijn nieuwe ATL :')

Echt van die momenten waarop ik geneigd ben op te geven ;( En ik ga morgen op vakantie dus dat helpt niet
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143045287
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh okay, want mij lijkt dat je wel zo'n 500 kcal verbrandt in een uur, dan je netto dan op 1350 zit - wat bij mij ongeveer gelijk staat aan een halve kilo per week afvallen. Maar elk lichaam is weet anders. :)
Deze week is er inderdaad een halve kilo af :D
Achja ik wil gewoon proberen de troep te laten staan (of tenminste zo min mogelijk troep eten).
En dan zien we wel.

Op het moment weer moed aan het verzamelen voor Jillian.
pi_143045349
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:56 schreef rhubarbje het volgende:
Pfff ik ben kei braaf de laatste dagen, nette lijstjes (niet perfect maar toch) elke dag sporten en ik zit al weer 1.5 kg boven mijn nieuwe ATL :')

Echt van die momenten waarop ik geneigd ben op te geven ;( En ik ga morgen op vakantie dus dat helpt niet
Heb je een voorbeeld van zo'n lijstje? :)

1.5 kilo is opzich niet heel veel. Ik hield 2 kilo aan vocht vast na mijn vakantie. Als je ongesteld moet worden, kan dat ook hoger zijn dan normaal.
pi_143045459
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld van zo'n lijstje? :)

1.5 kilo is opzich niet heel veel. Ik hield 2 kilo aan vocht vast na mijn vakantie. Als je ongesteld moet worden, kan dat ook hoger zijn dan normaal.
Ja gisteren hier nog gepost

quote:
Mijn lijstje (echt nog niet perfect maar ik ben ook niet ontevreden. Het is een beetje laag in calorieën vandaag dus misschien neem ik zo nog wat kwark of zo. Ik ben alleen zo moe dat ik gewoon geen honger heb)

O: 2 volkoren boterhammen met slankie smeerkaas
S: zwemmen, baantjes en gewoon leuk
L: Kwark, 1 hard broodje met pindakaas
T: 1 hard broodje met curry ( :') ja ik weet het maar ik vind het lekker)
D: 3 tacoschelpen gevuld met quorn en wat groenten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 4 augustus 2014 @ 11:11:30 #66
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143045567
Mijn week vakantie is weer voorbij ;(
Heb niet alle dagen extreem lopen schranzen of zo, maar echt verantwoord is anders. Maar in die ene week zomervakantie die ik dit jaar heb, had ik niet zo'n zin om extreem op mijn eten te letten. Maar ik werd niet blij van die 61 kg vanmorgen op de weegschaal, dus er moet gewoon echt wat gebeuren nu. Aangezien sporten nog steeds niet gaat, zal ik wat beter op mijn eten moeten letten.

Lijstje voor vandaag:
O: brinta
T: appel
L: 2 volkoren bth met 2 plakjes achterham en 2 gekookte eieren; klein bakje ijsbergsla met komkommer/tomaat/beetje mais (geen dressing)
T: 2 kiwi gold
D: gekookte aardappels/broccoli/vlees (weet nog niet wat, man haalt wat uit de vriezer)
Verder koffie en water tussendoor.
pi_143045591
Vanmorgen alweer een uurtje gesport. Gisteren sushi wezen eten, was erg lekker.

Sinds ik twee keer per week sport ben ik weer wat zwaarder, ik gooi het maar op spiervorming. En dan zal over een paar weken het gewicht wel weer verdwijnen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 11:14:31 #68
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143045641
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:13 schreef Brighteyes het volgende:
De rest van de dag was, heel ok. En mijn vreetkick bevatte ook nog wat brood. ;)

Dit was het lijstje:

O: niks want uitslapen
T: niks want uitslapen
L: (11.30) aardbeien, blauwe bessen, granola en 250gr kwark
T: 2 gekookte eitjes
T2: 2 handjes blauwe bessen
S: 2 x 10 mins hardlopen
D: 1 wrap met een flinke berg groente/kipfilet/ui (Fajita), bak yoghurt m wat granola
T: 6-7 aardbeienijsjes, 2 plakjes roggebrood m kaas en ten einde raad om 23.00 nog 2 kapjes met kaas en toen stopte de feeding-frenzy

Al met al geen hele slechte dag qua totalen, maar wel een hele achterlijke. :@
Het is wel een bijzondere combinatie van dingen ja :D Maar toch flink wat fruit en andere goede dingen :Y

Jij maakt je granola toch zelf, dacht ik een tijd terug gelezen te hebben? Wat doe jij er precies in?
Ik ontbijt graag met yoghurt en aardbeien, maar voor wat extra 'bite' lijkt het me lekker om er wat granola doorheen te doen :9
pi_143045678
Net een rondje wezen hardlopen. En het ging echt super. 20 minuten aan 1 stuk gerend en het was in totaal 3,4 km. Trots. :D

En toen ik thuis kwam gelijk even de 7 minuten workout gedaan en dag 3 van m'n squat en plank challenge.

Je moet wat.. Als je bootcamp trainer met vakantie is. :P
pi_143045690
Mijn lijstje trouwens van de dag er voor:

O: 1 appel, 2 wilde perzikken, 1 nectarine
S: uurtje baantjes zwemmen
L: volkoren boterham pindakaas + volkoren boterham kaas
T: Appel
D: zelfgemaakte roti
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 4 augustus 2014 @ 11:16:20 #71
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143045692
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:12 schreef laiveneertiekje het volgende:
Vanmorgen alweer een uurtje gesport. Gisteren sushi wezen eten, was erg lekker.

Sinds ik twee keer per week sport ben ik weer wat zwaarder, ik gooi het maar op spiervorming. En dan zal over een paar weken het gewicht wel weer verdwijnen.
Toen ik mijn groepslessen nog kon doen en zo, werd ik aanvankelijk ook wat zwaarder :Y Maar ondertussen zaten mijn kleren na een tijdje wel beter, dus toen vond ik die extra kilo of wat niet zo erg, dat gooide ik ook maar gewoon op spiervorming :P
  maandag 4 augustus 2014 @ 11:17:39 #72
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143045729
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:15 schreef Patoshik het volgende:
Net een rondje wezen hardlopen. En het ging echt super. 20 minuten aan 1 stuk gerend en het was in totaal 3,4 km. Trots. :D

En toen ik thuis kwam gelijk even de 7 minuten workout gedaan en dag 3 van m'n squat en plank challenge.

Je moet wat.. Als je bootcamp trainer met vakantie is. :P
Wow, dat doe ik je echt niet na :D
pi_143045755
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:06 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja gisteren hier nog gepost

[..]

Je stelt erbij dat het laag in kcal is, maar zo klinkt het niet. Zo'n broodje curry en tacoschelpen lijken mij best calorierijk en baantjes zwemmen verbrandt helaas niet zoveel. Maar misschien heb ik dat fout. :)

Maar je weet wat er niet 'netjes' is aan je lijstje. Ik denk als je een week lang een echt gezond en net lijstje houdt, dan die weegschaal wel naar beneden zal gaan. Geef een week lang niet in in de ongezonde verleidingen - of het nou in je kcal lijkt te passen of niet - en kijk wat er gebeurt. Niet opgeven in ieder geval!
pi_143045843
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je stelt erbij dat het laag in kcal is, maar zo klinkt het niet. Zo'n broodje curry en tacoschelpen lijken mij best calorierijk en baantjes zwemmen verbrandt helaas niet zoveel. Maar misschien heb ik dat fout. :)

Maar je weet wat er niet 'netjes' is aan je lijstje. Ik denk als je een week lang een echt gezond en net lijstje houdt, dan die weegschaal wel naar beneden zal gaan. Geef een week lang niet in in de ongezonde verleidingen - of het nou in je kcal lijkt te passen of niet - en kijk wat er gebeurt. Niet opgeven in ieder geval!
Ik heb de cal geteld en kwam op 1285 en dat was zonder het zwemmen er af te trekken

de enige 'fouten' die ik zie is dat het harde broodjes waren en geen volkoren boterhammen (maar dat doe ik normaal dus wel, zie ook het lijstje van de dag er voor) en de curry (maar dat is haast geen cal, helaas ook geen voedingsstoffen)
Er had wat meer groenten en fruit op gemogen maar dat schommelt bij mij gewoon nogal. De ene dag eet ik veel fruit/groenten en de andere dag wat minder maar over de gehele linie is het best oke
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143045935
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:21 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik heb de cal geteld en kwam op 1285 en dat was zonder het zwemmen er af te trekken

de enige 'fouten' die ik zie is dat het harde broodjes waren en geen volkoren boterhammen (maar dat doe ik normaal dus wel, zie ook het lijstje van de dag er voor) en de curry (maar dat is haast geen cal, helaas ook geen voedingsstoffen)
Er had wat meer groenten en fruit op gemogen maar dat schommelt bij mij gewoon nogal. De ene dag eet ik veel fruit/groenten en de andere dag wat minder maar over de gehele linie is het best oke
Dan ligt het daar niet aan. Misschien was het erg zout?
pi_143046109
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan ligt het daar niet aan. Misschien was het erg zout?
Maar dat was alleen gister. De dag er voor was:

En ik zat meteen de dag na mijn ATL al weer anderhalve kilo er boven
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143046173
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:31 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Zat je al lang op die ATL of was dat een spontane schommeling naar beneden? Ik zou er niet zo wakker van liggen, ineens zoveel "aankomen" is nooit echt gewicht.
pi_143046286
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zat je al lang op die ATL of was dat een spontane schommeling naar beneden? Ik zou er niet zo wakker van liggen, ineens zoveel "aankomen" is nooit echt gewicht.
Ja dat is een beetje lastig want ik was niet thuis bij mijn eigen weegschaal
Wel bij een andere, die ook erg aardig was maar ja dat is niet het zelfde he

Toen ik thuis kwam (na ongeveer 3 weken) dus een nieuwe ATL. Dus ik geloofde hem wel ;( silly me
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143046429
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:31 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dan zijn die 1.5 kilo echt geen vet. Merk je aan je lichaam dat je bent afgevallen? Gewoon doen wat je aan het doen bent, zo lang je je werkelijk aan de kcal houdt moet die weegschaal omlaag gaan vroeg of laat.
pi_143046642
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan zijn die 1.5 kilo echt geen vet. Merk je aan je lichaam dat je bent afgevallen? Gewoon doen wat je aan het doen bent, zo lang je je werkelijk aan de kcal houdt moet die weegschaal omlaag gaan vroeg of laat.
Ik merk niks aan mijn lichaam :')
Ik voel me lelijker en dikker dan een jaar geleden maar het scheelt toch echt 10 kilo en 2 kledingmaten :')
Ik ben daar allemaal niet zo goed in ;(

Soms heb ik gewoon van die fases dat ik mezelf echt niet leuk vind (normaal niet hoor, ik weet ergens heus wel dat ik een lekker wijf ben)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143046737
Zo dat was week 1 van Ripped in 30 *O*
Plank challenge wil ik ook gaan doen, was de vorige keer wel leuk.
En Evy wil ik ook altijd nog eens aan beginnen maar de vorige keer best lang last gehad van een blessure.

Nu even kijken naar week 2 van Ripped, dan weet ik wat er staat te wachten :D
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:01:03 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143047111
Goed bezig Sarabi.
En ook jij Patoshik! Netjes hoor! :Y

quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:14 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Het is wel een bijzondere combinatie van dingen ja :D Maar toch flink wat fruit en andere goede dingen :Y

Jij maakt je granola toch zelf, dacht ik een tijd terug gelezen te hebben? Wat doe jij er precies in?
Ik ontbijt graag met yoghurt en aardbeien, maar voor wat extra 'bite' lijkt het me lekker om er wat granola doorheen te doen :9
Havermout, geplette spelt vlokken, zonnebloempitten, pompoenpitten, wat gehakte amandelen en hazelnoten, handje cranberries, wat kokosolie en wat agave siroop. Alles door elkaar husselen en dan 15 minuten op 175 graden in de oven. Af laten koelen en je hebt heerlijke crunchy granola.
pi_143048098
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:16 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Toen ik mijn groepslessen nog kon doen en zo, werd ik aanvankelijk ook wat zwaarder :Y Maar ondertussen zaten mijn kleren na een tijdje wel beter, dus toen vond ik die extra kilo of wat niet zo erg, dat gooide ik ook maar gewoon op spiervorming :P
Mijn kleren zitten ook wel beter volgens mij. Maar ik ben ook wel 2 kilo lichter geweest de laatste maanden. En dan is dit frustrerend.

Aan de andere kant, 6 weken vakantie is meestal funest voor mijn ritme en dus mijn eetgedrag, en mocht ik over twee weken met dit gewicht uit de vakantie rollen dan moet ik ook niet klagen denk ik.
pi_143048146
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:46 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik merk niks aan mijn lichaam :')
Ik voel me lelijker en dikker dan een jaar geleden maar het scheelt toch echt 10 kilo en 2 kledingmaten :')
Ik ben daar allemaal niet zo goed in ;(

Soms heb ik gewoon van die fases dat ik mezelf echt niet leuk vind (normaal niet hoor, ik weet ergens heus wel dat ik een lekker wijf ben)
Het rare zelfbeeld herken ik wel. Ben in een tennisrokje wezen skaten, en zag daar foto's van terug. Het gedeelte waar kleding overheen zat was ik redelijk tevreden mee, maar die blote benen. :r

Terwijl ik echt wel van meerdere kanten te horen krijg dat er niets mis is met mij.
pi_143048191
Zo, mijn lunch was super lekker. O+ Dat ga ik vaker maken. Even een impressie. Met fout instagramfiltertje. :') Sorry.

Maar 250 calorieën. :D Vult echt enorm goed. En waar andere mensen snoepen, hou ik heel erg van warm eten. Dus dit is voor mij gewoon een gezonde optie.

Hele lijstje voor vandaag:

O: Optimel perzik yoghurt, muesli
L: 2 volkoren boterhammen, halve paprika, kleine rode ui en handje kastanje champignons
T: Volkoren cracker met pindakaas
A: Kerrie rijst (75 gram rijst) met spitskool en kipfilet(75gram). Serveer ik in een uitgeholde ananas.
T: Het vruchtvlees van de ananas. :D
pi_143048229
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:34 schreef Myraela het volgende:
Zo, mijn lunch was super lekker. O+ Dat ga ik vaker maken. Even een impressie. Met fout instagramfiltertje. :') Sorry.

[ afbeelding ]

Maar 250 calorieën. :D Vult echt enorm goed. En waar andere mensen snoepen, hou ik heel erg van warm eten. Dus dit is voor mij gewoon een gezonde optie.

L: 2 volkoren boterhammen, halve paprika, kleine rode ui en handje kastanje champignons
A: Kerrie rijst (75 gram rijst) met spitskool en kipfilet(75gram). Serveer ik in een uitgeholde ananas.
Ziet er goed uit :D
pi_143048400
Ziet er lekker uit Myraela!
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:55:56 #88
298315 SacreCoeur
pi_143048764
- 0.7 vanmorgen, in totaal dus 1.9 sinds ik met de wii sport en het goed bij kan houden. BMI 23.8.
Ik heb zo n spierpijn in mijn kuiten :')
pi_143048912
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:33 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Het rare zelfbeeld herken ik wel. Ben in een tennisrokje wezen skaten, en zag daar foto's van terug. Het gedeelte waar kleding overheen zat was ik redelijk tevreden mee, maar die blote benen. :r

Terwijl ik echt wel van meerdere kanten te horen krijg dat er niets mis is met mij.
Al is omgeving ook niet altijd een goede maatstaf. Dat ze zeggen dat je 'toch echt niet nog meer moet afvallen' terwijl ik nog gewoon overgewicht heb (niet veel, maar toch). Denk dat ik wel kritischer naar mezelf ben dan mijn omgeving. :P
pi_143049246
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Al is omgeving ook niet altijd een goede maatstaf. Dat ze zeggen dat je 'toch echt niet nog meer moet afvallen' terwijl ik nog gewoon overgewicht heb (niet veel, maar toch). Denk dat ik wel kritischer naar mezelf ben dan mijn omgeving. :P
Dat zeiden mensen bij mij zelfs toen ik op mijn hoogste gewicht ooit zat. :') "Op dieet? Maar jij bent toch helemaal niet zo dik"

Vooral oude vrouwtjes hebben een erg krom beeld over wat dik is. :')

En ook mensen die zeggen van "jij moet echt tot xx gewicht afvallen, dat zou een mooie gewicht voor je zijn" Wat dan echt net een bmi van 25 is. :') En als ik dan vertel wat mijn eigenlijke doel is, dan vinden ze dat te weinig, terwijl dat gewoon een gezond gewicht is.

Ben misschien mijn hele leven te dik geweest, maar dat betekend toch niet dat "dik" daarom bij mij past. Ik blijf gewoon dromen over (en werken naar) een lichaam dat mij blij zou maken.
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:37:20 #91
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143050106
quote:

[ afbeelding ]

Ziet er lekker uit :9 Kan ik ook wel eens doen, die dingetjes de avond van tevoren bakken en de volgende dag op werk eventjes in de magnetron. Vast niet zo lekker als direct vanuit de pan op brood, maar volgens mij best goed te doen.

quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:13 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat zeiden mensen bij mij zelfs toen ik op mijn hoogste gewicht ooit zat. :') "Op dieet? Maar jij bent toch helemaal niet zo dik"

Vooral oude vrouwtjes hebben een erg krom beeld over wat dik is. :')

En ook mensen die zeggen van "jij moet echt tot xx gewicht afvallen, dat zou een mooie gewicht voor je zijn" Wat dan echt net een bmi van 25 is. :') En als ik dan vertel wat mijn eigenlijke doel is, dan vinden ze dat te weinig, terwijl dat gewoon een gezond gewicht is.

Ben misschien mijn hele leven te dik geweest, maar dat betekend toch niet dat "dik" daarom bij mij past. Ik blijf gewoon dromen over (en werken naar) een lichaam dat mij blij zou maken.
Oude vrouwtjes zijn veelal zelf best voloptueus en vinden slanke mensen daardoor vaak 'graatmager' heb ik het idee. Groot gelijk dat je blijft werken naar een lichaam waar je blij van wordt.
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:38:01 #92
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143050129
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:01 schreef Brighteyes het volgende:
Goed bezig Sarabi.
En ook jij Patoshik! Netjes hoor! :Y

[..]

Havermout, geplette spelt vlokken, zonnebloempitten, pompoenpitten, wat gehakte amandelen en hazelnoten, handje cranberries, wat kokosolie en wat agave siroop. Alles door elkaar husselen en dan 15 minuten op 175 graden in de oven. Af laten koelen en je hebt heerlijke crunchy granola.
Thnx! Dat moet ik binnenkort eens gaan maken :9
pi_143050230
Oeh, ziet er lekker uit Myraela. Ik doe dat ook wel eens en dan nog een tomaat erdoor, mjam. :9

Ik heb geloof ik even een lossere week. Het is lekker weer en ik wil genieten van de vakantie en ijsjes eten en wat biertjes drinken.
Ik probeer verder gewoon netjes te eten, veel te bewegen en dan af en toe een ijsje, drankje en wat 'slechter' avondeten.
Doel voor deze week is dus gelijk blijven.
O: 2 crackers met vleeswaren
T: banaan
L: yoghurt, appel en pure chocolade
D: grote 6granen pannenkoek met spek en fruit
T: ijsje?
T: 300 gr wortels
B: 10km wandelen en 30km fietsen

IJsje weet ik nog niet zeker want het is vandaag verder best al suikerrijk.
pi_143050510
Lijstje!

O: 400 ml magere yoghurt, 150 gr aardbeien, 20 ml slimpie siroop, 1 glas karnemelk
T: niks... ja, slecht, i know..
L: 500 gr kwark, ceasar salade, blikje tonijn, 3 plakjes honing geitenkaas.
T: ananas en aardbei
D: Kip Tandoori
T: Weet ik nog niet.

zit nu op 1800 kcal, maar vanmorgen 2 uur gewerkt, vanavond ook nog 2 uur, 45 minuten personal training gehad en 75 minuten cardio gedaan. Denk dat ik gewoon op 2300 ga zitten ofzo.. (dan zit ik nog belachelijk laag in mn kcal.. maar goed :') )
pi_143050823
Hendig. Weegschaal zonder batterijen, dus daar gaat mijn braaf iedere maandag op dezelfde weegschaal wegen. :')

Wel een relatief braaf weekje vorige week, dus dat houden we mooi even vast. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_143051138
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:50 schreef PatriQue89 het volgende:
Lijstje!

O: 400 ml magere yoghurt, 150 gr aardbeien, 20 ml slimpie siroop, 1 glas karnemelk
T: niks... ja, slecht, i know..
L: 500 gr kwark, ceasar salade, blikje tonijn, 3 plakjes honing geitenkaas.
T: ananas en aardbei
D: Kip Tandoori
T: Weet ik nog niet.

zit nu op 1800 kcal, maar vanmorgen 2 uur gewerkt, vanavond ook nog 2 uur, 45 minuten personal training gehad en 75 minuten cardio gedaan. Denk dat ik gewoon op 2300 ga zitten ofzo.. (dan zit ik nog belachelijk laag in mn kcal.. maar goed :') )
2300 belachelijk laag? hoeveel zou jij moeten eten om op onderhoud te eten dan?
pi_143051192
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

2300 belachelijk laag? hoeveel zou jij moeten eten om op onderhoud te eten dan?
2300 is m'n onderhoud. Alleen heb sowieso al 1000 kcal verbrand met alleen m'n cardio..
pi_143053077
O: 2 volkoren cashewbutter, 1 volkoren kaas
L: 150 gram kwark met muesli, chia, walnoten
T: appel en oploskoffie
D: aardappels, zalm en sla met een gekookt eitje

Geen smoothie. ;( Dacht dat mijn blender vanochtend zou komen, maar helaas...
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:41:59 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143056112
Zo, de vakantie is voorbij en ik ben weer aan het werk. Vandaag nog een leftover vakantielijstje, maar al met al ben ik niet ontevreden:

O: 3 volkoren met aardbeien, klein lepeltje suiker, 1/2 smoothie van in totaal dus 1/4 appel, paar aardbeien, beetje lv yoghurt, beetje vruchtensap.
T: Eierwafel.
L: 4 volkoren 30+kaas. Stuk komkommer.
T: 2 kiwi's. Nu heb ik trek, dus neem nog een eierwafel.
D: IJsbergsla, zongedroogde tomaatjes, komkommer, pompoenpitjes, beetje 30+kaas, misschien wat kipfilet, volkorenpasta en paprika.
T: Waterijsje of een bakje lv yoghurt met notencruesli.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_143060752
Lijstje:
O: 2 boterhammen met jam
T: kerstomaten
L:4 boterhammen bij mijn garnalensalade (wortel, tomaat, ei, garnalen en dressing)
T: worteltjes
D: Krielaardappelen, varkenshaas, bonen
T: Yoghurt met cruesli
pi_143060958
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:08 schreef -Strawberry- het volgende:
O: 2 volkoren cashewbutter, 1 volkoren kaas
L: 150 gram kwark met muesli, chia, walnoten
T: appel en oploskoffie
D: aardappels, zalm en sla met een gekookt eitje

Geen smoothie. ;( Dacht dat mijn blender vanochtend zou komen, maar helaas...
Blender is er dus toch maar een smoothie als T erbij. O+ Met spinazie, fruit en ijsblokjes.

D is geworden: salade, bruine bonen en varkensfilet
pi_143061242
quote:

Bij de D minder op, want de spitskool was zo veel dat we het niet op kregen. :D Wel de kip, maar maar 40/50 gram rijst. En m'n vriend heeft de ananas voor vanavond al op, dus misschien verzin ik daar nog iets anders op. Heb eigenlijk geen trek nu.
pi_143063855
Ik wil ook meedoen als het mag ;)!

maandag 4 augustus 2014 @ 20:33:19 #104
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143064167
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:11 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Mijn week vakantie is weer voorbij ;(
Heb niet alle dagen extreem lopen schranzen of zo, maar echt verantwoord is anders. Maar in die ene week zomervakantie die ik dit jaar heb, had ik niet zo'n zin om extreem op mijn eten te letten. Maar ik werd niet blij van die 61 kg vanmorgen op de weegschaal, dus er moet gewoon echt wat gebeuren nu. Aangezien sporten nog steeds niet gaat, zal ik wat beter op mijn eten moeten letten.

Lijstje voor vandaag:
O: brinta
L: 2 volkoren bth met 2 plakjes achterham en 2 gekookte eieren; klein bakje ijsbergsla met komkommer/tomaat/beetje mais (geen dressing)
T: 2 kiwi gold
D: gekookte aardappels/broccoli/vlees (weet nog niet wat, man haalt wat uit de vriezer)
Verder koffie en water tussendoor.
Ik kreeg mijn D niet eens op en het was maar 160 g aardappels, een hamburger en 200 g broccoli.
Ook maar 1 ipv 2 kiwi's op. Maar alles wel verdeeld over de dag en geen honger dus jeee voor mijn eerste dag weer normaal eten :D
pi_143066828
Score van vandaag: 1200kcal, 40 min hoepelen en 35 min Jillian.
Ik ben tevreden *O* zeker zo na het weekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sarabi op 04-08-2014 22:16:49 ]
pi_143068068
Edit, laat maar.
Kwak
pi_143068618
quote ipv edit
  Manager PR/Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 23:07:53 #108
269689 crew  Viv
pi_143071006
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:56 schreef Myraela het volgende:
1000 kcal voor een diner vind ik overigens ook wel erg veel, dan zou ik daarin ook maar eens wat andere opties opzoeken.
Is het ook, het is mijn bedoeling om wat kcal van het avondeten te verschuiven naar overdag, zodat het beter in verhouding is.

Mijn eetpatroon op het werk is nu op het neurotische af :X maar ik probeer mijn glucosespiegel stabiel te houden:

8:45 = 150 g yoghurt (118,5 kcal)
10:45 = 2 volkoren crackers (90 kcal)
12:45 = 100 g low fat cottage cheese (77 kcal) of 125 g magere Franse kwark (62,5 kcal) of 62 g light mozzarella (103 kcal)
14:45 = 2 volkoren crackers (90 kcal)
16:45 = 100 g low fat cottage cheese (77 kcal) of 125 g magere Franse kwark (62,5 kcal) of 62 g light mozzarella (103 kcal)

Oh en het avondeten was dus meer dan 1300 kcal vandaag, dus werk aan de winkel om dat recept te tweaken. :')
pi_143075552
Dat is geen goed lijstje om je
bloedsuikerspiegel stabiel te houden... tevens gebeurt dat door je insulinehuishouding en dus redelijk automatisch. Daarnaast is het idee dat je dan op vaste tijden moet eten en meerderde maaltijden per dag op dat gebied achterhaald. Het is goedbedoeld advies hoor! Lijkt niet zo, maar ik post mobiel en lijk dan nogal kortaf :p.

[ Bericht 36% gewijzigd door Californium op 05-08-2014 01:22:21 ]
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:00:54 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143078310
Kuit voelde wat stijf vanmorgen dus niet gaan hardlopen maar in plaats daarvan een 5km omgefietst naar het station. :+ Heb ik toch iig wat beweging gehad. :s)

Mijn lijstje van vandaag is specifiek bedoeld om nu eens niet te weinig te eten en zo hopelijk een snaaibui vanavond voor te kunnen blijven:

O: blauwe bessen, 30gr granola, 250 gr senoble kwark
L: 2 bh m kalkoenfilet en komkommer, 1 bh appelstroop, plus kapje met appelstroop
T: rode paprika
D: veldsla stamppot met cherrytomaatjes, spekjes en wat boursin light
T: yoghurt met blauwe bessen en/of aardbeien
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:14:23 #111
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143078425
Goeiemorgen :W

Mijn lijstje voor vandaag:
O1 (thuis): beker melk
O2 (werk): 200 mL optimel yoghurt met 135 g aardbeien
L: volkoren bth+kapje met kipfilet+komkommer; volkoren puntje met pindakaas/nootjes+komkommer; kom soep uit de kantine
T: kiwi gold
D: bami met gebakken ei
Tussendoor koffie en water. Ik ben bij de koffie inmiddels afgestapt van zoetjes. Nu ga ik proberen ook het melkpoeder af te bouwen.

Verder hebben man en ik het plan om vanavond na het eten nog een stukje te gaan fietsen. Het is lekker weer en zo kom ik ook aan wat beweging :)
  Manager PR/Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:14:59 #112
269689 crew  Viv
pi_143078430
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:17 schreef Californium het volgende:
Dat is geen goed lijstje om je
bloedsuikerspiegel stabiel te houden... tevens gebeurt dat door je insulinehuishouding en dus redelijk automatisch. Daarnaast is het idee dat je dan op vaste tijden moet eten en meerderde maaltijden per dag op dat gebied achterhaald. Het is goedbedoeld advies hoor! Lijkt niet zo, maar ik post mobiel en lijk dan nogal kortaf :p.
Ik hoor graag wat er beter kan. :) Insuline is leuk, maar dat werkt bij mij nogal rigoureus. Ken je de glucose tolerantie test? Ik heb deze ooit voor mijn opleiding gedaan en raakte bijna in een hypoglycemie. :X
pi_143078680
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Is het ook, het is mijn bedoeling om wat kcal van het avondeten te verschuiven naar overdag, zodat het beter in verhouding is.

Mijn eetpatroon op het werk is nu op het neurotische af :X maar ik probeer mijn glucosespiegel stabiel te houden:

12:45 = 100 g low fat cottage cheese (77 kcal) of 125 g magere Franse kwark (62,5 kcal) of 62 g light mozzarella (103 kcal)
16:45 = 100 g low fat cottage cheese (77 kcal) of 125 g magere Franse kwark (62,5 kcal) of 62 g light mozzarella (103 kcal)

Oh en het avondeten was dus meer dan 1300 kcal vandaag, dus werk aan de winkel om dat recept te tweaken. :')
Ik heb er niet zoveel verstand van hoor, maar helpen goede koolhydraten niet juist met je suikerspiegel? In plaats van eiwitten. Ik zou van zo eten enorm ongelukkig worden en het nooit volhouden.

Oh en als je gerechten hebt die je lager in de kcal wil maken, ik vind het wel leuk om mee te denken. :D Ik probeer mijn avondeten tussen de 500 en 700 te houden. En dat zijn meestal toch nog volle borden. Vooral door koolhydraten en vetten te verminderen en veel meer groenten te gebruiken.
pi_143078952
Morning!
Tijd om na de eerste week Jillian weer te wegen, meten, foto's te maken
pi_143079170
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:59 schreef Sarabi het volgende:
Morning!
Tijd om na de eerste week Jillian weer te wegen, meten, foto's te maken
en?

mijn lijstje van vandaag:

O: yoghurt met muesli
L: 3 boterhammen , kipfilet en filet americain
T:?
D: aardappelen groente vlees
T: komkommer/snoeppaprikaatjes
S: zwemmen
pi_143079280
Het resultaat van week 1 van Ripped in 30:
2 kilo afgevallen, 1,5cm minder taille, 1,5cm minder heup, 1,5cm minder borst 1cm minder arm en 1cm minder nek.
Beide benen zijn wel een cm groter geworden.
pi_143079577
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:24 schreef Sarabi het volgende:
2 kilo afgevallen, 1,5cm minder taille, 1,5cm minder heup, 1,5cm minder borst 1cm minder arm en 1cm minder nek.
:)
pi_143079604
Ik ga dat denk ik ook gewoon doen. Moet er toch eens aan geloven om te gaan bewegen. Maar dan de 30 day shred, dat is de bekendste toch?
pi_143080165
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 08:05 schreef xRoosjex het volgende:

[..]

2,5 km aangekomen? Zal vast veel vocht zijn dat je vasthoudt, verhuizen is zweten ! Waar ga je heen verhuizen?
Ja zal ook wel vocht zijn maar toch irritant. Merk dat ik bij verhuizen wel op moet letten toch regelmatig te eten. Gisteren alleen ontbijt en avondeten op. We verhuizen naar Nieuwegein. Samenwonen O+
pi_143080253
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:44 schreef Myraela het volgende:
Ik ga dat denk ik ook gewoon doen. Moet er toch eens aan geloven om te gaan bewegen. Maar dan de 30 day shred, dat is de bekendste toch?
:Y en heb ook het idee dat die iets meer resultaat geeft dan Ripped in 30 die ik nu doe.
Maar die doe je dan ook echt elke dag, dat zal denk ik wel het verschil zijn...
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:22:58 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143080350
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:00 schreef Brighteyes het volgende:
Kuit voelde wat stijf vanmorgen dus niet gaan hardlopen maar in plaats daarvan een 5km omgefietst naar het station. :+ Heb ik toch iig wat beweging gehad. :s)

Mijn lijstje van vandaag is specifiek bedoeld om nu eens niet te weinig te eten en zo hopelijk een snaaibui vanavond voor te kunnen blijven:

O: blauwe bessen, 30gr granola, 250 gr senoble kwark
L: 2 bh m kalkoenfilet en komkommer, 1 bh appelstroop, plus kapje met appelstroop
T: rode paprika
D: veldsla stamppot met cherrytomaatjes, spekjes en wat boursin light
T: yoghurt met blauwe bessen en/of aardbeien
Keurig lijstje, helemaal niks mis mee ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Sorry als dit bot klinkt, maar jij leeft de hele dag op 4 crackers en een minibeetje yoghurt en kaas... Vind je het gek dat je 's avonds zo veel moet eten om geen honger te hebben? Ik denk dat je al een hele verbetering kunt maken door beleg op je crackers te doen of ze te vervangen door een boterham, door muesli of noten toe te voegen aan je yoghurt, door je mozzarella aan te vullen met tomaatjes, balsamicodressing en groenvoer.

Probeer voor je avondeten niet alleen te kijken naar wat je eet, maar ook naar hoe veel je eet. Ik eet van de gezondere keuzes vaak nog steeds veel te veel, waardoor m'n kcals uiteindelijk niet uitkomen.

Vertel eens: Wat ga je vanavond eten en hoe ga je dat maken? Hoe veel ben je van plan ervan te eten? We kunnen je vast helpen met tweaken! Wat had je gisteren? 1300 kcals vind ik echt veel, als ik een mindere dag heb qua avondeten hang ik op 1000, maar ik probeer maximaal rond de 800 uit te komen. Da's dan zonder m'n avondtussendoortje.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:26:09 #122
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143080431
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:26 schreef Unites het volgende:
Ik wil ook meedoen als het mag ;)!

[ afbeelding ]
Welkom! Vertel, hoe oud ben je, hoe lang ben je, wat weeg je, hoeveel beweeg je, wat is je doel en wat ga je veranderen ten opzichte van nu?

quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:38 schreef Sarabi het volgende:
Score van vandaag: 1200kcal, 40 min hoepelen en 35 min Jillian.
Ik ben tevreden *O* zeker zo na het weekend.
Is dat niet een beetje weinig? Ik heb even niet in m'n hoofd hoe lang en zwaar jij bent, maar voor mij zou dit bijna automatisch betekenen dat ik veel te weinig gegeten heb.
pi_143080484
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Welkom! Vertel, hoe oud ben je, hoe lang ben je, wat weeg je, hoeveel beweeg je, wat is je doel en wat ga je veranderen ten opzichte van nu?

[..]

Is dat niet een beetje weinig? Ik heb even niet in m'n hoofd hoe lang en zwaar jij bent, maar voor mij zou dit bijna automatisch betekenen dat ik veel te weinig gegeten heb.
1.68 en 86 kilo
En zoals gisteren postte kom ik gemiddeld in de week uit op 1850kcal per dag.
Dus ik eet zeker niet te weinig :)
Ik wissel alleen dagen met minder kcal af met dagen met meer kcal.
Beetje zoals dat vasten maar dan anders.
pi_143080549
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:13 schreef BananaPancake het volgende:
rk dat ik bij verhuizen wel op moet letten toch regelmatig te eten. Gisteren alleen ontbijt en avondeten op. We verhuizen naar Nieuwegein. Samenwonen
leuk! Gefeliciteerd :) Kom je zelf ook uit Nieuwegein?
pi_143080700
Smoothie met blauwe bessen & banaan is trouwens heerlijk :9
pi_143080969
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:39 schreef Sarabi het volgende:
Die ga ik vanmiddag maken. O+
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:54:24 #127
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143081067
Manlief heeft gisteren boodschappen gedaan. In overleg hadden we een lijst gemaakt en afgesproken dat we nu weer gezond zouden gaan doen. Neemt ie maisbollen mee :') Die dingen vind ik zo lekker... Maar heb ze laten liggen en in plaats daarvan 1 volkoren puntje gepakt als aanvulling op mijn boterham. Was stiekem best een beetje trots :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:39 schreef Sarabi het volgende:
Klinkt lekker! Ik heb tijdens het opruimen op zolder ook een blender-nieuw-in-doos gevonden. Dus ik kan binnenkort ook dat soort dingen gaan maken O+
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:54:57 #128
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143081082
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:24 schreef Sarabi het volgende:
Wow, dat gaat wel hard! :D
pi_143081177
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:54 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Wow, dat gaat wel hard! :D
Begin gaat altijd hard he :)
Verwacht niet dat ik volgende week hetzelfde resultaat zie.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:00:42 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143081227
Hmmm, ik krijg met zulke resultaten meteen zin om ook nog even een weekje door te pakken voor het congres volgende week. Even fine tunen. :D
Eens over nadenken maar de rest van de dag. ;)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:02:41 #131
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143081290
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Begin gaat altijd hard he :)
Verwacht niet dat ik volgende week hetzelfde resultaat zie.
Hoezo begin? Je hebt er net toch al 30 dagen Shred op zitten? :P
pi_143081328
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:02 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Hoezo begin? Je hebt er net toch al 30 dagen Shred op zitten? :P
Ja maar daar tussen wel 3 weken vakantie gehad en niet bewogen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:05:32 #133
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143081369
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja maar daar tussen wel 3 weken vakantie gehad en niet bewogen
Ah zo.
Maar toch lekker als je dan na week zo'n resultaat boekt :Y
pi_143082548
Zeker.
Zo week 2 is wel weer lastig :D maar leuk
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:52:32 #135
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143082708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:45 schreef Sarabi het volgende:
Zeker.
Zo week 2 is wel weer lastig :D maar leuk
Is die Ripped per week anders?
pi_143082746
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:14 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik hoor graag wat er beter kan. :) Insuline is leuk, maar dat werkt bij mij nogal rigoureus. Ken je de glucose tolerantie test? Ik heb deze ooit voor mijn opleiding gedaan en raakte bijna in een hypoglycemie. :X
Ah kijk. Dat maakt het wat lastig. Maar ook juist dan moet je voldoende eten en slechte carbs vooral layen staan. Ben het volledig eens met Tink89 hierboven. Volkoren brood en vul aan met noten en vette vis en goed beleg. Even kwijt hoeveel je woog bij welke lengte, maar nauwelijks iets eten overdag en in de avond een enorme maaltijd lijkt me enorm slecht. Ik zou in jouw geval aanraden 3 grote maaltijden te eten met gezonde tussendoortjes maar bovenal een diëtist die verstand heeft van zaken als hypoglycemie en eetpatroon die daarbij verstandig is.
pi_143082834
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:52 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Is die Ripped per week anders?
Ja :) je hebt 4 weken die steeds anders zijn.
Elke week moet je 5 a 6 keer in 7 dagen doen.

Shred heb je 3 verschillende levels die je elk 10 dagen moet doen (in totaal 30 dagen).
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:02:14 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143083019
Heb je ripped ook op Youtube gevonden? Ik vind daar alleen een hele vage screener.
pi_143083296
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:02 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je ripped ook op Youtube gevonden? Ik vind daar alleen een hele vage screener.
Nee, ik kon hem ook niet vinden op YT -O-
pi_143085328
quote:
[quote]0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hallo! Ik ben momenteel zeventien jaar oud en weeg 88,5 kilo. Ik ben begonnen op 95 kilo en ben nu ongeveer een week of vijf / zes bezig. Mijn doel is 65 a 75 kilo. Momenteel eet ik gewoon alles, maar minder.

Voor de komende 2,5 week ga ik beginnen met sporten (wandelen en hardlopen) en ga ik minder eten. Ik ga het 'normale avondeten' (aardappelen, vlees, groenten, rijst, pasta, etc) vervangen door fruit, een smoothie of een shake.
  Manager PR/Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:14:16 #141
269689 crew  Viv
pi_143085466
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:22 schreef Tink89 het volgende:
Sorry als dit bot klinkt, maar jij leeft de hele dag op 4 crackers en een minibeetje yoghurt en kaas... Vind je het gek dat je 's avonds zo veel moet eten om geen honger te hebben?
Ik ben zo weinig gaan eten overdag omdat ik weet dat ik met het avondeten te veel binnenkrijg. Dit gaat eigenlijk ongemerkt, ook als ik overdag veel kcal gehad heb. Een tijdelijke oplossing dus: zodra we het avondeten hebben aangepast ga ik weer meer overdag eten, graag zelfs!

quote:
Vertel eens: Wat ga je vanavond eten en hoe ga je dat maken? Hoe veel ben je van plan ervan te eten? We kunnen je vast helpen met tweaken!
Vanavond gaan we uit eten (was al langer gepland), dus geen idee nog.

quote:
Wat had je gisteren? 1300 kcals vind ik echt veel, als ik een mindere dag heb qua avondeten hang ik op 1000, maar ik probeer maximaal rond de 800 uit te komen. Da's dan zonder m'n avondtussendoortje.
Pastasalade, ik kom er nog op terug qua ingrediënten en kcal.

En, alle feedback is welkom, anders was ik hier niet. ;)
pi_143085530
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:10 schreef Unites het volgende:

[..]

Hallo! Ik ben momenteel zeventien jaar oud en weeg 88,5 kilo. Ik ben begonnen op 95 kilo en ben nu ongeveer een week of vijf / zes bezig. Mijn doel is 65 a 75 kilo. Momenteel eet ik gewoon alles, maar minder.

Voor de komende 2,5 week ga ik beginnen met sporten (wandelen en hardlopen) en ga ik minder eten. Ik ga het 'normale avondeten' (aardappelen, vlees, groenten, rijst, pasta, etc) vervangen door fruit, een smoothie of een shake.
In een smoothie of een shake zit vaak niet dezelfde voedingsstoffen als in een normale maaltijd.
Dus let daar even op :)
Zeker als je ook begint met sporten heb je wel goede maaltijden nodig.
pi_143085737
quote:

Sorry, maar dit slaat echt helemaal nergens op. :') Eet gewoon een normale maaltijd, eet minder van de koolhydraten en kies voor beter vlees. Eet meer groenten en laat alle sausjes staan.

Je zult toch ooit moeten leren hoe je gezond moet eten. Zo'n dieet waarbij je complete maaltijden vervangt gaat je daarin niet helpen.

Anders gaan we allemaal lekker op een modifast dieet. En dan verbaasd zijn dat de kilo's eraf vliegen. En 3 maanden later verbaasd zijn dat de kilo's er weer aan vliegen.
pi_143085796
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:22 schreef Myraela het volgende:

[..]

Sorry, maar dit slaat echt helemaal nergens op. :') Eet gewoon een normale maaltijd, eet minder van de koolhydraten en kies voor beter vlees. Eet meer groenten en laat alle sausjes staan.

Je zult toch ooit moeten leren hoe je gezond moet eten. Zo'n dieet waarbij je complete maaltijden vervangt gaat je daarin niet helpen.

Anders gaan we allemaal lekker op een modifast dieet. En dan verbaasd zijn dat de kilo's eraf vliegen. En 3 maanden later verbaasd zijn dat de kilo's er weer aan vliegen.
Persoonlijk denk ik dat het wel degelijk ergens opslaat, maar ik neem jouw advies en dat van Sarabi zeker ten harte hoor. Momenteel sta ik 'stil' qua afvallen; er gaat niets meer af en er komt ook niet bijster veel bij. Ik wil gewoon even een kleine periode vasten om over dat punt te komen en daarna weer langzaam opbouwen naar 'normaal voedsel'.
pi_143085926
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:24 schreef Unites het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat het wel degelijk ergens opslaat, maar ik neem jouw advies en dat van Sarabi zeker ten harte hoor. Momenteel sta ik 'stil' qua afvallen; er gaat niets meer af en er komt ook niet bijster veel bij. Ik wil gewoon even een kleine periode vasten om over dat punt te komen en daarna weer langzaam opbouwen naar 'normaal voedsel'.
Stil staan kan vaak voorkomen worden door anders en meer te eten.
pi_143085950
Als je stil staat moet je niet vasten, maar juist meer eten. Je lichaam heeft zich aangepast aan je dieet, dan moet je niet je dieet strenger maken maar je lichaam de illusie geven dat het dieet voorbij is.

Daarbij kun je dan beter groenten gaan eten dan fruit. Dus eet dan elke avond een soep of iets, dan eet je in ieder geval nog een beetje gevarieerd.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:28:30 #147
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143085966
quote:

[..]

Kun je dan niet beter vasten met gezond eten ipv shakes? :@
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:49:49 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143086683
Normaal ontbijt, normale lunch en dan een shake als avondeten kun je sws amper vasten noemen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:34:57 #149
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143088176
Hoewel ik het met alle reacties hierboven eens ben, denk ik dat het handig is als we uitleggen waarom we zo reageren.

Om duurzaam af te vallen en vooral gezond te leven, heeft je lichaam een boel voedingsstoffen nodig. Als je dingen gaat schrappen (en dan zeker je avondeten) eet je al snel te weinig of van sommige stoffen veel te weinig. Als je er in plaats van een shake voor kiest om gezond en gevarieerd te eten, haalt je lijf alle voedingsstoffen die je nodig hebt uit je eten, zonder dat je dingen tekort komt.

Door lekker veel groente te eten, de sausjes weg te laten en op te letten dat je niet altijd vet vlees neemt, maar juist mager rundergehakt, kipfilet, witte vis enzovoorts, kun je heel lekker en gezond eten, zonder dat je lijf z'n voedingsstoffen mist. Er komen hier tal van goede (en minder goede) lijstjes voorbij waar je inspiratie uit kunt halen. Op die manier voorkom je dat je te weinig eet en dus zo veel trek krijgt, dat je vreetbuien krijgt of gaat snaaien of dat je juist bij je ontbijt en lunch veel meer gaat eten, omdat 'je 's avonds toch alleen een shake neemt'. Door gezond en verstandig met eten te leren omgaan kun je superlekker eten zonder je lijf tekort te doen. Voor blijvend resultaat is dat de beste oplossing. Ook ik heb, zeker toen ik nog thuis woonde, geprobeerd met shakes, poedertjes en repen af te vallen. Hierdoor had ik continu honger of stond het geplande eten me zó tegen dat ik liever snel even iets haalde. Nu, 46 kilo lichter, eet ik lekkerder, gezonder en meer dan toen en zit ik een stuk lekkerder ik m'n vel. [/relaas]

Conclusie: Denk er nog eens goed over na en als je vragen hebt, stel ze dan gerust!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:36:43 #150
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143088237
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:14 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik ben zo weinig gaan eten overdag omdat ik weet dat ik met het avondeten te veel binnenkrijg. Dit gaat eigenlijk ongemerkt, ook als ik overdag veel kcal gehad heb. Een tijdelijke oplossing dus: zodra we het avondeten hebben aangepast ga ik weer meer overdag eten, graag zelfs!

[..]

Vanavond gaan we uit eten (was al langer gepland), dus geen idee nog.

[..]

Pastasalade, ik kom er nog op terug qua ingrediënten en kcal.

En, alle feedback is welkom, anders was ik hier niet. ;)
Prima! Waar ga je eten vanavond? Check de menukaart alvast en bedenk wat je wil eten en waarom. Er na een fiks voorgerecht en een vet hoofdgerecht achterkomen dat de toetjes overheerlijk zijn, kan je goede voornemens goed in de war schoppen. Je mag natuurlijk uit eten, maar ook dan kun je bewust kiezen.
pi_143088650
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:36 schreef Tink89 het volgende:
Je mag natuurlijk uit eten, maar ook dan kun je bewust kiezen.
Ja. O+ Deze zaterdag een meet. En we gaan gelukkig naar een restaurantje waar genoeg keuze qua eten voor iedereen is. Daar ben ik wel blij mee, want er was eerst een plan om in de pub te eten. :D Allemaal vette troep. :')

Nu neem ik gewoon een lekkere salade. O+
pi_143089448
Ik heb hongerrrrr. Ik ben met honger opgestaan en ontbijt en lunch hielp ook niet lang. En ik ben mijn tussendoortjes vergeten. Waar ik nu ben verkopen ze enkel snoep, ijsjes en koeken. ;(
Stomme dag.
Verder wel heel relaxed in het zonnetje een boek aan het lezen. O+
pi_143089699
Oh en mijn zoon is sinds gisteren bij mij na 4 weken bij zijn vader geweest te zijn. Hij zei: 'Je hebt zeker veel gesport want je bent een beetje verdwenen mam' :D O+
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:24:39 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143089714
Ik heb gesnoept. En ben nu gewoon duizelig en doodmoe van die troep. Whywhyhwy?
Ik denk soms echt dat een junk nog sterker is dan ik. :o :D
Vanavond maar extra rondje fietsen ofzo.
pi_143089781
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:24 schreef Brighteyes het volgende:
Suikerjunkie! Hardnekkig he? Waar bestond het snoepen uit?
pi_143089847
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:24 schreef Brighteyes het volgende:
Stop er eens mee, je zat in zo'n goede flow. Verlies dat nou niet. O+
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:28:37 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143089858
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:26 schreef appelsap het volgende:

[..]

Suikerjunkie! Hardnekkig he? Waar bestond het snoepen uit?
:@ Een Lion en twee stroopwafels. :@
pi_143089942
quote:

[..]

Echt dat is helemaal niet nodig als je wilt afvallen. Bovendien heeft je lichaam dat normale avondeten nodig. Je kan altijd nog kleinere porties doen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:33:14 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143090038
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:28 schreef Myraela het volgende:

[..]

Stop er eens mee, je zat in zo'n goede flow. Verlies dat nou niet. O+
Stom he.
Het enige lichtpuntje is dat ik in die hele goede flow die nu al -6 kilo duurt nog geen week gehad heb waarin ik niet gesnoept heb, dus op zich zal het qua afvallen niet heel veel schaden denk ik.
Maar ik zou zo graag gewoon de knop echt omhebben en gewoon eens een week helemaal nergens trek in hebben.

Ter illustratie nog een mooi grafiekje van de afgelopen drie maanden:

Dit is met de hoogste piek op 5 juni op 100.4 en vanmorgen op 91.95. :s)
pi_143090415
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Stom he.
Het enige lichtpuntje is dat ik in die hele goede flow die nu al -6 kilo duurt nog geen week gehad heb waarin ik niet gesnoept heb, dus op zich zal het qua afvallen niet heel veel schaden denk ik.
Maar ik zou zo graag gewoon de knop echt omhebben en gewoon eens een week helemaal nergens trek in hebben.

Ter illustratie nog een mooi grafiekje van de afgelopen drie maanden:

[ afbeelding ]

Dit is met de hoogste piek op 5 juni op 100.4 en vanmorgen op 91.95. :s)
welk programma is dit?
pi_143090491
Ik vergeet dat soort dingen altijd in het begin. Is dat toevallig een app waarin je ook een geschiedenis in kan vullen? Bij mijn oude app kon dat niet en dan mis ik altijd de eerste kilo's en dat frustreert me dan.

Al voegt het misschien sowieso niet zoveel toe, want ik weeg maar wekelijks. Ik hou het ouderwets op papier bij. En dat hangt op de koelkast. :D
pi_143090541
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:49 schreef Myraela het volgende:
Ik vergeet dat soort dingen altijd in het begin. Is dat toevallig een app waarin je ook een geschiedenis in kan vullen? Bij mijn oude app kon dat niet en dan mis ik altijd de eerste kilo's en dat frustreert me dan.

Al voegt het misschien sowieso niet zoveel toe, want ik weeg maar wekelijks. Ik hou het ouderwets op papier bij. En dat hangt op de koelkast. :D
Slim :)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:52:05 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143090557
Het is WeightMeter.
Ik gebruikte zelf Libra, maar daar kan je alleen de ochtend invoeren en ik schrijf ochtend en avond toch sws altijd op. Mijn lieftallige echtgenoot gebruikte deze en dus ben ik over gestapt.

Mijn opschrijfboekje ligt nog steeds trouw op mijn nachtkastje, dat zal altijd blijven omdat ik daarin nog steeds sneller terug kan lezen naar wat nou ook al weer mijn laagste was 's avonds ofzo. ;) :D

Je kan idd helemaal terug in de tijd Miraela. :Y Tijdrovend klusje, maar wel leuk om al die progress te zien. :Y
pi_143092425
Ik ben nu een kilo lichter op de weegschaal dan vanochtend. Weird.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:57:23 #165
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143092643
Man zou vandaag naar de bakker gaan, want die is na 3 weken vakantie eindelijk weer open. Had hij er even geen rekening mee gehouden dat er wel eens meer mensen brood nodig konden hebben, dus tegen de tijd dat hij er was, was al het goede/lekkere al weg :')

Gelukkig had hij nog 2 volkoren puntjes overgelaten die ik morgen als lunch mee kan nemen. 'Maar anders ga je toch een keer lekker in de kantine eten halen O+ ' Ehm, nope, als ik daar een lunch uit moet zoeken, weet ik nu al dat het iets anders gaat worden dan volkoren brood met goed beleg, dus laat ik dat maar niet doen *zelfbescherming*
pi_143093462
Lijstje voor vandaag, iets aan de lage kant. Wilde eigenlijk brood eten als lunch, maar het brood was niet meer goed. :') Dus even een overload aan crackers.

O: Optimel yoghurt, noten en zaden muesli
L: 3 crackers met kipfilet en mosterd
T: 2 crackers met oude 30+ kaas
T: 1 cracker met auberginepuree
A: 75 gram volkoren spaghetti met auberginepuree

Ik zou nog een avond T kunnen invullen, maar ervaring leert mij dat ik die eigenlijk maar zelden eet. Weet niet zo goed wat ik verder aan mijn lijstje zou moeten toevoegen. Dit zijn al veel koolhydraten dus ik heb geen zin om gewoon meer pasta te nemen.

Misschien doe ik wel een simpel gekookt eitje bij mijn diner. Morgen eet ik meer, want ik ga bij mijn moeder eten en ben al stoofvlees aan het maken. :9
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:05:37 #167
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_143094819
Eindelijk weer eens hardgelopen. *O* Eten gaat ook weer normaal, nu het volhouden. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:28:23 #168
298315 SacreCoeur
pi_143095555
Ik ga zo ook weer hardlopen en wow ik zit in mijn week van ongesteld zijn en blijf gewoon afvallen, nog nooit meegemaakt. :D

Wel nog steeds ontiegelijk veel spierpijn in mn kuiten :')
pi_143096680
Verveel me.. Ik ben serieus aan het overwegen om nog maar een keer te gaan sporten vandaag. Dit. Is. Eng :')
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:53:32 #170
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143098316
Ik ga zo een stukje fietsen. Eindelijk weer eens wat bewegen O+
pi_143099288
Yes. Eindelijk weer eens wat meer ritme.

Nog een baantje erbij. Dus niet vanaf een uur of 12 niks meer te doen hebben (en dus maar gaan eten uit verveling.. o|O ) maar gewoon afleiding. Enige nadeel. Het is een snoep inpak bedrijf. :'(

En dan over een maand weer naar school.

Het komt nog wel eens goed met mij. :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Patoshik op 05-08-2014 20:27:22 ]
  Manager PR/Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:07:32 #172
269689 crew  Viv
pi_143104252
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:36 schreef Tink89 het volgende:
Prima! Waar ga je eten vanavond? Check de menukaart alvast en bedenk wat je wil eten en waarom. Er na een fiks voorgerecht en een vet hoofdgerecht achterkomen dat de toetjes overheerlijk zijn, kan je goede voornemens goed in de war schoppen. Je mag natuurlijk uit eten, maar ook dan kun je bewust kiezen.
We zijn bij een Humphrey's gaan eten, dat is een 3-gangendiner à la carte. Ik heb gekozen voor de gerechten waar ik benieuwd naar was, en die ik thuis niet snel zou maken. Dus niet de chocoladefondant met chocolade-ijs en chocoladesaus, want dat zou geen verrassing opleveren qua smaakbeleving. :D Ik heb wel de sausjes en slagroom grotendeels omzeild, en vooral water gedronken. Oh, en eerst 3 uur gewandeld, dus het was geen hele slechte dag.
pi_143105030
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:05 schreef PatriQue89 het volgende:
Verveel me.. Ik ben serieus aan het overwegen om nog maar een keer te gaan sporten vandaag. Dit. Is. Eng :')
En je hebt t zeker niet gedaan? :P
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:32:48 #174
298315 SacreCoeur
pi_143105411
Ik deed vandaag 10 min iets van kracht, 20 minuten yoga en ruim 6km gelijk tempo joggen in 30 minuten. Ik voel me al helemaal sportief :+
pi_143108857
Is er hier misschien iemand die interesse heeft in een pot Smart Protein van Body&Fit?
Ik heb de grootste pot gekocht, maar ik blijk er niet goed tegen te kunnen.. Heeft me helaas wel 34,90 euro gekost.. Dus is zonde als ik t laat staan. Voor een leuk prijsje mag hij overgenomen worden. Het is de smaak Coconut Icecream!

Voor meer informatie over de shake:
http://www.bodyenfitshop.(...)ition/afslank-eiwit/
(Sorry zit op mobiel)
pi_143108900
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:32 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik deed vandaag 10 min iets van kracht, 20 minuten yoga en ruim 6km gelijk tempo joggen in 30 minuten. Ik voel me al helemaal sportief :+
Wow lekker bezig! :D
pi_143113931
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:23 schreef xuryah het volgende:

[..]

En je hebt t zeker niet gedaan? :P
Eh nee.. er is vandaag weer een dag ;)
pi_143114242
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:32 schreef xRoosjex het volgende:

[..]

leuk! Gefeliciteerd :) Kom je zelf ook uit Nieuwegein?
Dankjewel!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143114426
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 07:45 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Dankjewel!
SPOILER
:)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 08:09:00 #180
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143114428
Morning! Fietsen was lekker gister :D 17 km gefietst in iets meer dan een uur. Waarschijnlijk redelijk traag, maar wilde mijn gekneusde knie ook niet meteen helemaal overbelasten.

Lijstje voor vandaag:

O2 (werk): 200 mL optimel yoghurt met 135 g aardbeien
L: 2 volkoren puntjes; 1 casselerib en 1 kaas + een tomaat; kop soep uit de kantine.
D: AGV met als V een worstje en G komt waarschijnlijk ff lui uit een potje :')
pi_143114707
lijstje:

O: spelt cracker met kipfilet
T: yoghurt
L: 3 boterhammen kip/ei/filet americain
D: macaronischotel
T:?
S: fitness, een groepsles RPM

RPM lijkt mij erg lastig.. nooit gedaan maar vorige week toen ik naar mijn les bodycombat ging (erg leuk!) zag het er zwaar uit!

Iemand hier die aan RPM doet?
pi_143115026
Goeiemorgen! Gisteravond 30 km wezen skaten. Alleen qua eten was het niet zo'n super dag, eigenlijk heb ik 2x warm gegeten. Nu wat stijf en spierpijn, dus vandaag even rustig aan doen.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:31:39 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143115460
*O* Vandaag op een mooi laag punt begonnen met een nieuwe vast-dag! *O* The only way is down!
Ik ben mijn kledingkast aan het uitmesten om te zien of ik genoeg heb om volgende week een beetje knap voor de dag te komen in Lyon en er zit genoeg in dat over 5 kilo nog beter staat. ;) :D

Even nog de uitleg voor Unites, omdat ik gisteren wat bot deed over vasten.

quote:

[..]

Ik vast ook, maar dan volgens de 5:2 methode. 5 dagen in de week eet je gewoon normaal, rond de 2000kcal en 2 dagen in de week eet je niet meer dan 500kcal verdeeld over de hele periode.
Mijn vast is vanaf gisterenavond tot morgenochtend en op zo'n dag eet ik als volgt:

L: 200gr aardbeien en 200gr Senoble kwark
D: groentecurry met 50 gr kip, of zoals vanavond een zak pittige thaise soep (Jumbo) of iets anders in de richting van 300kcals

Bij elkaar opgeteld kom ik dan op een dag van 500kcals uit en morgen eet ik gewoon weer normaal.
pi_143115559
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:31 schreef Brighteyes het volgende:
*O* Vandaag op een mooi laag punt begonnen met een nieuwe vast-dag! *O* The only way is down!
*O* *O* *O*
pi_143115957
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 06:54 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Eh nee.. er is vandaag weer een dag ;)
Eh.. Zo gek was mn vraag niet toch. Je had ook een stuk kunnen gaan wandelen in t mooie weer als je je toch verveelde en er aan dacht om weer te gaan sporten.
pi_143116038
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:53 schreef xuryah het volgende:

[..]

Eh.. Zo gek was mn vraag niet toch. Je had ook een stuk kunnen gaan wandelen in t mooie weer als je je toch verveelde en er aan dacht om weer te gaan sporten.
Oh nee.. ik bedoelde naar de sportschool gaan.. Heb niet zoveel met wandelen :P
pi_143116125
Het is echt grappig om te merken hoe snel je suikers zat raakt. Ik vind dingen nu snel veel te zoet. Zo heb ik nu een pak Wicky gehaald. Maar die maak ik gewoon aan met water omdat die veel te zoet is. :') 1 deel wicky, 2 delen water.
pi_143116243
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:57 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Oh nee.. ik bedoelde naar de sportschool gaan.. Heb niet zoveel met wandelen :P
Het was maar een voorbeeld van wat je had kunnen doen als je je verveelde.
Ik vind het alleen zo stom om te zeggen "ja ik verveel me zo.. Zit er aan te denken om weer naar de sportschool te gaan maarja ik ben al geweest he"
So what. Ga gewoon. Of doe iets anders om te bewegen. We zitten hier toch allemaal omdat we gezonder en slanker willen zijn? Je moet je denkwijze daarvoor ook veranderen.
pi_143116313
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:07 schreef xuryah het volgende:

[..]

Het was maar een voorbeeld van wat je had kunnen doen als je je verveelde.
Ik vind het alleen zo stom om te zeggen "ja ik verveel me zo.. Zit er aan te denken om weer naar de sportschool te gaan maarja ik ben al geweest he"
So what. Ga gewoon. Of doe iets anders om te bewegen. We zitten hier toch allemaal omdat we gezonder en slanker willen zijn? Je moet je denkwijze daarvoor ook veranderen.
Ohja, mijn denkwijze is inderdaad nog niet veranderd. Daarom eet ik ook gezond en sport ik 4-5 keer per week. Sure!
pi_143116485
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:01 schreef Myraela het volgende:
Het is echt grappig om te merken hoe snel je suikers zat raakt. Ik vind dingen nu snel veel te zoet. Zo heb ik nu een pak Wicky gehaald. Maar die maak ik gewoon aan met water omdat die veel te zoet is. :') 1 deel wicky, 2 delen water.
goed idee :) Dan heb je toch nog water met een smaakje :)
pi_143116574
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:09 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Ohja, mijn denkwijze is inderdaad nog niet veranderd. Daarom eet ik ook gezond en sport ik 4-5 keer per week. Sure!
Heel goed dat je gezond eet en 4-5 keer gaat sporten. Maar waarom ga je dan niet ook bewegen als je je verveeld? Ik bedoel, je dacht er zelf aan maar je deed het toch maar niet?
pi_143116752
Pff, je hoeft ook weer niet overal in door te slaan en elk vrij moment te gaan sporten.
pi_143116929
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:01 schreef Myraela het volgende:
Herkenbaar! Ik kan ook echt geen Wicky en taxi enzo drinken, of redband snoepjes, Engelse drop en spekjes. Walgelijk zoet eigenlijk.
Maar ik weet wel uit ervaring dat wanneer je het toch doet, je er ook zo weer aan gewend raakt.
pi_143117090
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:27 schreef Myraela het volgende:
Pff, je hoeft ook weer niet overal in door te slaan en elk vrij moment te gaan sporten.
Dat zeg ik toch niet :/ maar als je je verveeld en er toch aan dacht om te gaan doen.. Dat is wel anders vind ik. Maarja. Vroeg me alleen af waarom hij t dan uiteindelijk toch niet doet.
pi_143117686
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:27 schreef Myraela het volgende:
dat zou ik ook niet kunnen denk ik .. Ik vind wat ik nu doe al best veel (maar hiervoor deed ik ook maar weinig)..
pi_143117967
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:41 schreef xuryah het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet :/ maar als je je verveeld en er toch aan dacht om te gaan doen.. Dat is wel anders vind ik. Maarja. Vroeg me alleen af waarom hij t dan uiteindelijk toch niet doet.
Een lijf moet ook weleens rust hebben enzo...
I solemnly swear i'm up to no good
pi_143118029
Een ATL op de weegschaal vanochtend. O+ Dan hield ik dus echt 3.5 kilo aan vocht vast. :o
pi_143118056
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:17 schreef -Strawberry- het volgende:
Een ATL op de weegschaal vanochtend. O+ Dan hield ik dus echt 3.5 kilo aan vocht vast. :o
Wow, 3.5 kilo? :o Was je ongesteld of iets? En yay voor je ATL. O+
pi_143118099
quote:
gefeliciteerd :D
pi_143118106
quote:
Ik ben mijn kledingkast aan het uitmesten om te zien of ik genoeg heb om volgende week een beetje knap voor de dag te komen in Lyon en er zit genoeg in dat over 5 kilo nog beter staat. ;) :D

Even nog de uitleg voor Unites, omdat ik gisteren wat bot deed over vasten.

[..]

Ik vast ook, maar dan volgens de 5:2 methode. 5 dagen in de week eet je gewoon normaal, rond de 2000kcal en 2 dagen in de week eet je niet meer dan 500kcal verdeeld over de hele periode.
Mijn vast is vanaf gisterenavond tot morgenochtend en op zo'n dag eet ik als volgt:

D: groentecurry met 50 gr kip, of zoals vanavond een zak pittige thaise soep (Jumbo) of iets anders in de richting van 300kcals

Bij elkaar opgeteld kom ik dan op een dag van 500kcals uit en morgen eet ik gewoon weer normaal.
Ik vind het knap dat je het kan. Op zo'n vastendag zou ik me lusteloos voelen en de hele dag aan eten denken.
pi_143118135
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wow, 3.5 kilo? :o Was je ongesteld of iets? En yay voor je ATL. O+
Nee, ik was op vakantie geweest en daar elke dag uit eten (in de vorm van pizza e.d.) _O- In combinatie met alcohol, warmte en niet genoeg drinken, raakt je vochtbalans daar wel van in de war.

Dus op de ochtend van thuiskomst gaf de weegschaal 74.6 aan en vandaag 71.1. :D
pi_143118158
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, ik was op vakantie geweest en daar elke dag uit eten (in de vorm van pizza e.d.) _O-

Superchill! Dan heb je misschien niet supergezond gegeten. Maar niet teveel gegeten. Dat is wel netjes. O+
pi_143118164
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, ik was op vakantie geweest en daar elke dag uit eten (in de vorm van pizza e.d.) _O- In combinatie met alcohol, warmte en niet genoeg drinken, raakt je vochtbalans daar wel van in de war.

Wat goed :) Gefeliciteerd!
pi_143118181
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:22 schreef Myraela het volgende:

[..]

Superchill! Dan heb je misschien niet supergezond gegeten. Maar niet teveel gegeten. Dat is wel netjes. O+
En heel veel gelopen, dus het leek me ook al gek als ik kilo's was aangekomen. Yay O+
pi_143118199
Gisteren was ik een beetje ziekig, dus de hele avond lopen snaaien :(
Nouja zit nu wel weer mooi op een gemiddelde voor 2 dagen.
Verder veel spierpijn in mijn schouders, ik gok van week 2 van Jillian?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:28:25 #206
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143118292
quote:
*O*
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:30:32 #207
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143118353
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:23 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren was ik een beetje ziekig, dus de hele avond lopen snaaien :(
Nouja zit nu wel weer mooi op een gemiddelde voor 2 dagen.
Verder veel spierpijn in mijn schouders, ik gok van week 2 van Jillian?
Dat is altijd klote he, als je dan niet lekker bent dat de behoefte aan snaaien dan groter is dan normaal :( Bij mij dan tenminste..

Spierpijn kan best aan Jillian liggen ja :Y
Ik heb pijn in mijn kont van een uur fietsen. Ik ben echt niks meer gewend :')
pi_143118417
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:30 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Dat is altijd klote he, als je dan niet lekker bent dat de behoefte aan snaaien dan groter is dan normaal :( Bij mij dan tenminste..

Spierpijn kan best aan Jillian liggen ja :Y
Ik heb pijn in mijn kont van een uur fietsen. Ik ben echt niks meer gewend :')
Ja, ik wil zo'n persoon zijn die helemaal niet wil eten als ze ziek is.
Vind het stom dat het bij mij juist andersom is -O-

Eens kijk of ik het een beetje los kan hoepelen tijdens een aflevering van Grey's :D
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:42:49 #209
298315 SacreCoeur
pi_143118699
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:40 schreef xuryah het volgende:

[..]

Wow lekker bezig! :D
Ja he :D
En net weer! 6029m tegenover de 6139m van gister in 30 minuten, alsnog tevreden :P
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:43:45 #210
298315 SacreCoeur
pi_143118731
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja, ik wil zo'n persoon zijn die helemaal niet wil eten als ze ziek is.
Vind het stom dat het bij mij juist andersom is -O-

Eens kijk of ik het een beetje los kan hoepelen tijdens een aflevering van Grey's :D
Welke aflevering ben je? ik ben blijven hangen ergens in seizoen 7 :P
pi_143118758
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:42 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja he :D
En net weer! 6029m tegenover de 6139m van gister in 30 minuten, alsnog tevreden :P
Loop je binnen of buiten?

Ik heb gisteren 4km in een half uur gelopen :@ ja ik ben niet bepaald de snelste. Maar was kapot. Had ook anderhalve week niet gelopen om mijn benen wat rust te geven. maar manmanman dat was afzien.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:47:06 #212
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143118811
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb gisteren 4km in een half uur gelopen :@ ja ik ben niet bepaald de snelste. Maar was kapot. Had ook anderhalve week niet gelopen om mijn benen wat rust te geven. maar manmanman dat was afzien.
Ik vrees nog steeds voor het moment dat ik ooit weer kan/ga beginnen. Dan ga ik 4 km in een half uur never nooit redden denk :P :')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:48:37 #213
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143118843
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:43 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Grey's O+
Ik kijk altijd wat Net5 uitzendt. Alleen heb ik de maandagavond standaard op de timer staan en dan kijk ik na een paar weken altijd meerdere afleveringen achter elkaar. Maar ze zijn inmiddels weer eens gestopt met uitzenden, helaas.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:50:53 #214
298315 SacreCoeur
pi_143118899
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Beide. Wat ik wel doe is doorzetten, dus totaal geen rust geven op 1 dag na. Ik begon met 4km in 20 minuten afgelopen week en was echt kapot :P maar dat is nu al iets verbeterd. Vorig jaar liep ruim 8km in 30 minuten en ben toen gestopt omdat het zomervakantie was, uiteindelijk 0 motivatie meer en niet meer begonnen tot afgelopen week. Veel spijt van.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:57:02 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143119037
Zo, ik heb net voor het eerst in tijden echt geshopt.
3 broeken en 4 tops! *O*

quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vind het knap dat je het kan. Op zo'n vastendag zou ik me lusteloos voelen en de hele dag aan eten denken.
Probeer het voor de grap eens 1 dag zou ik zeggen. :Y

Dat lusteloze is dus echt niet zo. Ik bruis van de energie en op mijn werk kan ik me supergoed concentreren op zulke dagen.
Dat is echt een misverstand. Dat suffe komt pas na veel langer vasten.

Nu bijvoorbeeld heb ik wel wat honger, maar hoe vaak slaap je niet riant uit en eet je pas laat...
En aan eten denken is juist ook helemaal niet het geval omdat ik precies weet wanneer ik wat ga eten, daardoor kan ik het juist heel makkelijk loslaten.
pi_143119097
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:50 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Beide. Wat ik wel doe is doorzetten, dus totaal geen rust geven op 1 dag na. Ik begon met 4km in 20 minuten afgelopen week en was echt kapot :P maar dat is nu al iets verbeterd. Vorig jaar liep ruim 8km in 30 minuten en ben toen gestopt omdat het zomervakantie was, uiteindelijk 0 motivatie meer en niet meer begonnen tot afgelopen week. Veel spijt van.
Doorzetten? het is niet zo dat ik dat niet doe he...

Maar je loopt 6 dagen achter elkaar dan ofzo? want dat is vragen om blessures.
pi_143119123
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:47 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ik vrees nog steeds voor het moment dat ik ooit weer kan/ga beginnen. Dan ga ik 4 km in een half uur never nooit redden denk :P :')
Haha ik loop gemiddeld 7,5 minuut op de km. Jij bent een stuk langer dan ik toch? Je gaat dat gewoon redden :)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:03:22 #218
298315 SacreCoeur
pi_143119249
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Doorzetten? het is niet zo dat ik dat niet doe he...

Maar je loopt 6 dagen achter elkaar dan ofzo? want dat is vragen om blessures.
Bedoelde het niet slecht :P voor mij is het meer iets van doorzetten.
Maar ik loop gewoon 6 dagen achter elkaar, vorig jaar ook geen problemen mee gehad.

Om eerlijk te zijn :D kan ik me niet herinneren dat ik ooit een blessure gehad heb.
pi_143119298
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:03 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Bedoelde het niet slecht :P voor mij is het meer iets van doorzetten.
Maar ik loop gewoon 6 dagen achter elkaar, vorig jaar ook geen problemen mee gehad.

Om eerlijk te zijn :D kan ik me niet herinneren dat ik ooit een blessure gehad heb.
Ik heb last van mijn schenen maar voelde gisteren vooral mijn knieën goed. Maargoed de een is wat blessure gevoeliger dan de ander.

En sorry ik vind het een beetje lullig overkomen. net of je niet doorzet als je net als ik bijv. maar 4km in een half uur loopt. Nou geloof me het deed pijn en was blij dat het erop zat. maar ben wel gewoon stug blijven doorlopen. Ook een vorm van doorzetten.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:07:38 #220
298315 SacreCoeur
pi_143119376
Zoals ik al zei. Ik doelde op mezelf niet op jou. Voor mij is het maar een kwestie van doorzetten omdat ik alleen wat spierpijn heb en verder niets.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:17:28 #221
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143119647
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha ik loop gemiddeld 7,5 minuut op de km. Jij bent een stuk langer dan ik toch? Je gaat dat gewoon redden :)
Dat is ook mijn gemiddelde snelheid tijdens een Evy training :Y
En ik ben maar 1.63 m, dus zo lang ben ik niet :D
pi_143119817
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:17 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Dat is ook mijn gemiddelde snelheid tijdens een Evy training :Y
En ik ben maar 1.63 m, dus zo lang ben ik niet :D
oh dan schelenw e niet zo veel nee haha. Jammer dat je niet meer in ehv woont. Anders hadden we een keer samen kunnen lopen.
pi_143119835
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:43 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Aflevering 6 van seizoen 1 :)
pi_143120065
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, ik heb net voor het eerst in tijden echt geshopt.
3 broeken en 4 tops! *O*

[..]

Probeer het voor de grap eens 1 dag zou ik zeggen. :Y

Dat lusteloze is dus echt niet zo. Ik bruis van de energie en op mijn werk kan ik me supergoed concentreren op zulke dagen.
Dat is echt een misverstand. Dat suffe komt pas na veel langer vasten.

Nu bijvoorbeeld heb ik wel wat honger, maar hoe vaak slaap je niet riant uit en eet je pas laat...
En aan eten denken is juist ook helemaal niet het geval omdat ik precies weet wanneer ik wat ga eten, daardoor kan ik het juist heel makkelijk loslaten.
Nou ik heb dus wel eens geprobeerd om overdag weinig te eten, maar dan heb ik echt te veel honger en word ik duizelig. Misschien is het een kwestie van wennen dan. Ik vind het fijner om gewoon elke dag een tekort van 500 te hebben denk ik. :P Whatever works.
pi_143120216
Al 1000 kcal verbrand in de sportschool.. jeeeeej.
pi_143120287
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:37 schreef PatriQue89 het volgende:
whut hoe doe je dat?
pi_143120363
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:37 schreef PatriQue89 het volgende:
Wow, ik ben jaloers!
Met 35 Jillian verbrand je maar 150kcal las ik ergens en hoepelen is minder intensief dus ik kom met 1,5 uur sporten maar aan 300kcal.
pi_143120381
Net pas ontbeten trouwens, kwam pas om 11 uur uit bed.
Kokosmelk, banaan & blauwe bessen :9

Nu zin maken voor Jillian.
pi_143120549
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:50 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ruim 8km in een half uur? Weet je het zeker want dat is 17km per uur. Dat is toch super snel..?
pi_143120864
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

whut hoe doe je dat?
cardio. Ik ben 117 kg he.. dan gaat t iets sneller.. toen ik 138 kg woog nog sneller!!
pi_143121037
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:58 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

cardio. Ik ben 117 kg he.. dan gaat t iets sneller.. toen ik 138 kg woog nog sneller!!
Dan zal het wel sneller gaan ja :) Doe je veel crosstrainer? merkte wel dat het dna best hard gaat. Al weet ik nooit zo hoe goed ik die apparaten moet geloven.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:21:55 #232
298315 SacreCoeur
pi_143121519
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:47 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ruim 8km in een half uur? Weet je het zeker want dat is 17km per uur. Dat is toch super snel..?
Ja volgens mijn meet ding meet ie dat, maar ik zie geen snelheid erbij dus ik heb geen idee of het klopt.
Gister was dat 6139 in 30 minuten en ik ging zeker een stuk minder snel dan een jaar geleden, naar mijn gevoel kan het kloppen :P
pi_143121744
Ik vind het grappig om op die apparaten te zien hoeveel ik zou verbruiken, maar of ik het echt moet geloven weet ik niet.

Ik ben net een eind wezen fietsen. Halverwege bij een boerderij gestopt en een paar kilo blauwe bessen geplukt. Nu heb ik alleen geen zin om op te staan om een boterham te smeren..
pi_143121760
Stoofvlees staat al een paar uurtjes te pruttelen, ruikt lekker. Altijd zo'n dag dat ik de hele dag met trek rondloop. :') Toch maar proberen om niet teveel te gaan eten.

Planning:

O: 2 volkoren boterhammen met 30+ oude kaas
L: 2 volkoren boterhammen met kipfilet en mosterd
T: schaaltje yoghurt
T: volkoren cracker pindakaas
A: Stoofvlees (runderlappen, rode wijn, wortelen, ui, champignons) met bloemkool.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:34:57 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143121933
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou ik heb dus wel eens geprobeerd om overdag weinig te eten, maar dan heb ik echt te veel honger en word ik duizelig. Misschien is het een kwestie van wennen dan. Ik vind het fijner om gewoon elke dag een tekort van 500 te hebben denk ik. :P Whatever works.
:Y
Maar gek genoeg is het dus bij mij echt zo dat ik op een vast-dag veel minder met eten bezig ben dan op een normale dag. :D 8)7

Ik zit nu achter mijn enirme bak aarbeien en kwark en ik heb mezelf er een extra handje bessen in kado gedaan. Whooptidooo! ;)
pi_143122302
De meeste apparaten geloof ik in ieder geval niet, zien het altijd veelste positief :D

Jillian gedaan *O* week 2 blijft lastig maar dat komt vast ook wel goed.
pi_143122405
Ik heb het laatst gevraagd nav de hartslag die weergegeven werd. Hoefde ik mij niets van aan te trekken zeiden ze.

En dat was maar goed ook, want ik kreeg hem boven de 170.
pi_143122417
Mijn hartslag zit ook altijd heel hoog op die apparaten, let er verder ook niet op...
pi_143122459
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:34 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:Y
Maar gek genoeg is het dus bij mij echt zo dat ik op een vast-dag veel minder met eten bezig ben dan op een normale dag. :D 8)7

Ik zit nu achter mijn enirme bak aarbeien en kwark en ik heb mezelf er een extra handje bessen in kado gedaan. Whooptidooo! ;)
Waarschijnlijk heb je het al een paar keer uitgelegd maar ik ben wel benieuwd naar dat vasten. Hoe doe je dat precies? Hoeveel dagen en eet je dan helemaal niks en hoelang? Wat doe je dan qua kcal op de dagen dat je niet vast?

:D
pi_143122592
Bij het gesprek met de fitness instructeur gaf hij aan dat ik niet te veel moet letten op hartslag .. Die is vaak niet goed weergegeven.. Het enige wat echt juist wordt weergegeven is de tijdsduur, wat op zich logisch is aangezien dit gewoon minuten tellen is :)
pi_143122687
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dan zal het wel sneller gaan ja :) Doe je veel crosstrainer? merkte wel dat het dna best hard gaat. Al weet ik nooit zo hoe goed ik die apparaten moet geloven.
Crosstrainer en roeien ja :Y
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:05:11 #242
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143122814
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

oh dan schelenw e niet zo veel nee haha. Jammer dat je niet meer in ehv woont. Anders hadden we een keer samen kunnen lopen.
Ik heb nooit in ehv gewoond, alleen gewerkt ;) Maar samen lopen had mij ook wel leuk geleken :D

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wow, ik ben jaloers!
Met 35 Jillian verbrand je maar 150kcal las ik ergens en hoepelen is minder intensief dus ik kom met 1,5 uur sporten maar aan 300kcal.
Jillian is ook maar vrij kort toch, 20-25 min of zo met weinig cardio/spring stukken? Volgens mijn Runkeeper zou ik gisteren met fietsen ook zo'n 300 kcal verbrand hebben. Weet eigenlijk niet of dat veel of weinig is. Maar we reden niet echt heel hard, 16 km per uur of zo.

quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:47 schreef appelsap het volgende:

[..]

Dan zou ze net zo snel gelopen hebben als ik gefietst gister :D
pi_143123068
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:05 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Jillian is ook maar vrij kort toch, 20-25 min of zo met weinig cardio/spring stukken? Volgens mijn Runkeeper zou ik gisteren met fietsen ook zo'n 300 kcal verbrand hebben. Weet eigenlijk niet of dat veel of weinig is. Maar we reden niet echt heel hard, 16 km per uur of zo.

Deze Jillian is 35 min en zo'n 8 min cardio, 12 min kracht, 5 min buikspieren en de rest warming up en cooling down.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:16:30 #244
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143123164
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Deze Jillian is 35 min en zo'n 8 min cardio, 12 min kracht, 5 min buikspieren en de rest warming up en cooling down.
Dan zou die 150 best kunnen kloppen denk ik :Y
Maar Jillian is juist zo fijn doordat er die kracht en buikspieren in zitten toch?

Hou jij dat hoepelen trouwens een hele Grey's aflevering vol? Lijkt me echt zo vermoeiend!
pi_143123293
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:05 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ik heb nooit in ehv gewoond, alleen gewerkt ;) Maar samen lopen had mij ook wel leuk geleken :D
Werken, wonen maakt niet uit haha ;)
pi_143123444
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:54 schreef BananaPancake het volgende:

Waarschijnlijk heb je het al een paar keer uitgelegd maar ik ben wel benieuwd naar dat vasten. Hoe doe je dat precies? Hoeveel dagen en eet je dan helemaal niks en hoelang? Wat doe je dan qua kcal op de dagen dat je niet vast?

:D
Een paar posts terug:

quote:

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_143124859
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:30 schreef Myraela het volgende:
Stoofvlees staat al een paar uurtjes te pruttelen, ruikt lekker. Altijd zo'n dag dat ik de hele dag met trek rondloop. :') Toch maar proberen om niet teveel te gaan eten.

Planning:

O: 2 volkoren boterhammen met 30+ oude kaas
L: 2 volkoren boterhammen met kipfilet en mosterd
T: schaaltje yoghurt
T: volkoren cracker pindakaas
A: Stoofvlees (runderlappen, rode wijn, wortelen, ui, champignons) met bloemkool.
Okay, ik was zwak. :') Net een boterham met stoofvlees op. Dan tel ik dat maar als middag tussendoortje en laat ik de andere vallen. Daar heb ik toch geen trek in.
pi_143125199
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:16 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Dan zou die 150 best kunnen kloppen denk ik :Y
Maar Jillian is juist zo fijn doordat er die kracht en buikspieren in zitten toch?

Hou jij dat hoepelen trouwens een hele Grey's aflevering vol? Lijkt me echt zo vermoeiend!
Ik vind zoveel dingen fijn aan Jillian :D de afwisseling in de 35 minuten, de afwisseling van levels in de 30 dagen. De combi van cardio, kracht en buikspieren maar ook weer dat er toch ook iets van kracht in de cardio-oefeningen zit. En de 3, 2, 1 methode (x 3). Zodat je nooit iets langer dan 30 sec. doet.

En hoepelen zou ik uren vol kunnen houden, zo lang ik me maar niet verveel :) daarom de afleveringen.
pi_143126479
Koelkast gepimpt. :D Allemaal magneetjes met quotes. Ziet er toch beter uit dan de motiverende tekeningen die ik had gemaakt. :') Mezelf had ik super dik getekend. En mijn vriend juist al superstrak. :D

pi_143126586
Ik vind sommigen echt fout en juist heel demotiverend :D Maar dat is ieder voor zich, denk ik.
Zelf gemaakt of besteld ergens?
pi_143127036
Besteld, ik heb wat plaatjes gezocht en mijn vriend heeft er aantal uitgezocht.

Eerst wilde we hele dikke mensen doen, dat motiveert me raar genoeg beter dan slanke mensen. Maar dat vond ik toch een beetje gemeen. Of van die voor/na foto's zijn ook altijd goede motivatie. O+ Wilde geen koelkast vol met slanke mensen, want daar zou ik niet zo vrolijk van worden. :')
pi_143127088
Ik zit tegenwoordig vaak een beetje op Imgur te klikken en daar zie je best vaak voor en na situaties en daar word ik ècht door gemotiveerd :Y (heel slank motiveert mij echt niet :X )
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:13:27 #253
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143127231
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik zit tegenwoordig vaak een beetje op Imgur te klikken en daar zie je best vaak voor en na situaties en daar word ik ècht door gemotiveerd :Y (heel slank motiveert mij echt niet :X )
Als het echt heel slank is op een manier dat je denkt 'pfffff, dat lukt mij noooooooit', dan motiveert het mij ook niet echt nee :N Ik weet van mezelf dat mijn kleinste broekmaat een 38 is (of ik moet wat van mijn heupbot afvijlen of zo :P ), en dat vind ik eigenlijk gewoon dikke prima. Dan hoef ik ook geen plaatjes te zien van mensen met maatje 34 of zo als 'motivatie', want dat is voor mij toch niet haalbaar.
pi_143127521
Ik vind hele afgetrainde mensen juist weer totaal niet motiverend. Gewoon omdat ik zo niet zou willen zijn. Nouja, liever dat dan dik, dat wel. Maar ik vind het niet echt mooi.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:21:48 #255
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143127546
En echt zo stom, ik loop al weken tegen mezelf te zeggen dat het nu toch echt eens klaar moet zijn met snaaien etc., want mijn broeken (in maat 38 dus) die ik vorig jaar gekocht heb zitten nu eigenlijk te strak om comfortabel te zijn. En elke keer was er aan het eind van de dag wel weer een 'fuck it' moment en ging er toch weer een pak stroopwafels open of zo. Om me daarna weer kut te voelen, want het is toch helemaal nergens voor nodig...

Maar volgens mij heb ik de knop zo langzamerhand weer gevonden. Ok, dit is pas dag 3, maar ik eet nu tussen de 1300 en 1600 kcals per dag, het meeste ook nog redelijk verantwoord, heb zelfs al weer eens wat bewogen en ik heb gewoon geen honger tussen de eetmomenten in en geen snaaitrek :o .
Ik heb de zoetjes uit mijn koffie verbannen en ik merk dat ik mijn koffie intussen echt lekker ga vinden zo. Weet niet of die zoetjes (3 - 4 per dag) invloed kunnen hebben op je 'zin in zoet' gedurende de dag? Maar dat heb ik op dit moment dus eigenlijk niet echt (waar ik er voorheen serieus moeite mee had in de middag). Ik heb elke dag een pakje sultana mee voor het geval ik een keer heel lang in de file zou staan of zo, maar die gaat dus elke dag ongeopend mee heen en weer en heb er eigenlijk gewoon geen zin in overdag.. Blij mee! :D
*nu proberen vol te houden*
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:23:18 #256
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143127599
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:21 schreef Myraela het volgende:
Ik vind hele afgetrainde mensen juist weer totaal niet motiverend. Gewoon omdat ik zo niet zou willen zijn. Nouja, liever dat dan dik, dat wel. Maar ik vind het niet echt mooi.
Vind ik ook niet mooi nee..
En het zou me veel te veel moeite kosten om zo te worden (of iets wat er in de verte op lijkt) en dan heb ik er al geen zin meer in om eraan te beginnen :')
pi_143128428
Ik vind de meiden op de achtergrond van Ripped ook veelste gespierd, bij Shred vond ik ze mooier.
Ligt het trouwens aan mij of is gespierd voor meiden opeens erg populair? Meer dan slank zijn.

Nog een aflevering van Greys gehoepeld *O* zat een beetje in te kakken op de bank dus dit was wel een goede oplossing.
pi_143128550
als ik er zoals onder de spoiler uit zal zien ben ik al meer dan tevreden.

Probleem is ook ik heb geen dikke benen ofzo. Het zit bij mij voornamelijk allemaal op mijn buik.. stomme buik..

SPOILER
pi_143128657
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Probleem is ook ik heb geen dikke benen ofzo. Het zit bij mij voornamelijk allemaal op mijn buik.. stomme buik..

SPOILER
Niet mis mee, alleen zou ik een iets duidelijkere taille willen maar dat komt omdat ik dat met mijn figuur gewend ben.

Hier trouwens wel echt huge benen -O-
pi_143128681
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Niet mis mee, alleen zou ik een iets duidelijkere taille willen maar dat komt omdat ik dat met mijn figuur gewend ben.

Ja ik heb van mezelf nu ook al meer taille. maar bedoelde meer haar buik zeg maar.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:55:47 #261
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143128838
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja ik heb van mezelf nu ook al meer taille. maar bedoelde meer haar buik zeg maar.
Haar buik zou ik voor mij ook meer dan prima vinden :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik vind van mezelf altijd dat ik flinke bovenbenen heb. Schuurt op vakantie ook altijd als ik blote benen heb onder een jurk. Alleen loop ik nu dus al 3 weken continu met een rok of jurk, omdat ik vanwege die gekneusde knieën geen broek kon/kan verdragen en ik bedenk me net dat er helemaal niks kapot geschuurd is :o
Maar het was hier natuurlijk ook geen 30 graden, wellicht scheelt dat :P
pi_143129048
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:55 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Haar buik zou ik voor mij ook meer dan prima vinden :Y

[..]

Ik vind van mezelf altijd dat ik flinke bovenbenen heb. Schuurt op vakantie ook altijd als ik blote benen heb onder een jurk. Alleen loop ik nu dus al 3 weken continu met een rok of jurk, omdat ik vanwege die gekneusde knieën geen broek kon/kan verdragen en ik bedenk me net dat er helemaal niks kapot geschuurd is :o
Maar het was hier natuurlijk ook geen 30 graden, wellicht scheelt dat :P
Schurende benen heb ik wel altijd. Maar dat had ik ook toen ik 53 kilo woog haha.
pi_143129152
Schurende benen, check. Al helpt de Vevina creme wel goed.

Mijn probleem zit hem in het onderstel, ik heb gewoon alweer een duidelijke taille. Ja, mijn buik kan platter, hopelijk komt dat vanzelf. Het is gewoon het niet opgeven.

Ik heb laatst het boek het geheim van slanke mensen toch eens meegenomen uit de bieb.Ik heb het nog lang niet uit, maar wat daar wel in naar voren kwam is dat slanke mensen veel minder met eten bezig zijn, en ook niet steeds maar alles hoeven te hebben. En als je erop gaat letten klopt dat ook wel.

En dat motiveert mij ook wel meer om na te denken of alles wat ik in mijn mond wil stoppen wel echt nodig is. En dus ook bewuster te kiezen.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:07:02 #264
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143129261
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Schurende benen heb ik wel altijd. Maar dat had ik ook toen ik 53 kilo woog haha.
53 kg, dat is laaaaaaang geleden voor mij :D
Ja ok, en niet helemaal gezond bij mijn lengte als ik de BMI berekening moet geloven :P

Ik dacht ook dat ik altijd schurende benen had. Maar ik loop normaal echt bijna nooit in een rok/jurk en al helemaal niet met blote benen. Alleen op vakantie dus, en dan is het altijd bloedheet en zweterig en dan schuurt het dus heel snel :')
Alleen hier in NL valt het dus blijkbaar wel mee. En ik ben normaal ook geen fan van blote benen bij mij want ze zijn echt melk wit. Maar inmiddels kan dat me geen reet meer schelen, ik word toch niet bruin. En dus vraag ik me af waarom ik toch niet eerder jurken ben gaan dragen want het zit eigenlijk wel lekker. En ik vind het altijd nogal snel koud, maar ook dat valt eigenlijk best wel mee de laatste weken :')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:08:46 #265
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143129318
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:03 schreef laiveneertiekje het volgende:

Mijn probleem zit hem in het onderstel, ik heb gewoon alweer een duidelijke taille. Ja, mijn buik kan platter, hopelijk komt dat vanzelf. Het is gewoon het niet opgeven.

Ik heb laatst het boek het geheim van slanke mensen toch eens meegenomen uit de bieb.Ik heb het nog lang niet uit, maar wat daar wel in naar voren kwam is dat slanke mensen veel minder met eten bezig zijn, en ook niet steeds maar alles hoeven te hebben. En als je erop gaat letten klopt dat ook wel.

En dat motiveert mij ook wel meer om na te denken of alles wat ik in mijn mond wil stoppen wel echt nodig is. En dus ook bewuster te kiezen.
Klinkt inderdaad wel logisch :Y Er zijn ook gewoon mensen die je helemaal geen plezier doet met taart of koekjes of hamburgers. Soms ben ik daar wel eens jaloers op :@
pi_143129532
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:21 schreef Myraela het volgende:
Dat motiveert mij juist weer heel erg. Omdat ik dunner maar vooral ook sterker en fitter wil worden. Ik kan nu altijd al blij naar m'n gespierde bovenbenen en m'n spierballen kijken. :D Daar ben ik dan ook echt trots op want ik weet hoeveel moeite het heeft gekost.

Maar niet super super afgetraind bedoel ik dan. Maar een blokjesbuik (niet blokjes blokjes maar de controuren) die te zien is vind ik altijd wel mooi.
pi_143129563
Eerste dag bij de snoepjes vulfabriek. Score gesnoepte snoepjes: 0.

Het zijn vieze snoepjes. *O* tenminste. Zo zien ze er uit. Ze zijn het niet waard om er een dikke kont van te krijgen.
pi_143129618
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:45 schreef Sarabi het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of is gespierd voor meiden opeens erg populair? Meer dan slank zijn.
Ik weet niet of gespierd echt populairder is. Wel vind ik het opvallend hoe extreem veel jonge mensen (12 - 16 jaar) al erg gefocust zijn op gezond leven. Zowel met sport als met eten. En dat is misschien een goede ontwikkeling, maar ik vind dat ze er een beetje in doorslaan. Op je 12de bezig zijn met superfood etc vind ik gewoon raar.
pi_143129835
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik weet niet of gespierd echt populairder is. Wel vind ik het opvallend hoe extreem veel jonge mensen (12 - 16 jaar) al erg gefocust zijn op gezond leven. Zowel met sport als met eten. En dat is misschien een goede ontwikkeling, maar ik vind dat ze er een beetje in doorslaan. Op je 12de bezig zijn met superfood etc vind ik gewoon raar.
Misschien dat dat bij ons op het platteland nog niet zo doorgedrongen is.

Ik hoor toch nog wel vaak mijn leerlingen over het zo min mogelijk eten om zo af te vallen. Superfoods hoor ik nog weinig langskomen, maar wie weet komt dat de komende jaren nog wel.
pi_143130294
quote:

[..]

Mwah, als ik zie wat ze eten bij mij op school valt dat nog wel mee :+

Jongens van 16/17 gaan wel vaker naar de sportschool
En meiden doen vanaf 16 wel meer aan hardlopen bijvoorbeeld, maar wij hebben ook wel veel (top)sporters erbij zitten en veel schoolsportteams.

Meiden die lijnen eten vaak heel weinig. De sporters weten wel dat volkoren en geen chips etc. beter is.
Kwak
pi_143131454
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:07 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

53 kg, dat is laaaaaaang geleden voor mij :D
Ja ok, en niet helemaal gezond bij mijn lengte als ik de BMI berekening moet geloven :P

Ik dacht ook dat ik altijd schurende benen had. Maar ik loop normaal echt bijna nooit in een rok/jurk en al helemaal niet met blote benen. Alleen op vakantie dus, en dan is het altijd bloedheet en zweterig en dan schuurt het dus heel snel :')
Alleen hier in NL valt het dus blijkbaar wel mee. En ik ben normaal ook geen fan van blote benen bij mij want ze zijn echt melk wit. Maar inmiddels kan dat me geen reet meer schelen, ik word toch niet bruin. En dus vraag ik me af waarom ik toch niet eerder jurken ben gaan dragen want het zit eigenlijk wel lekker. En ik vind het altijd nogal snel koud, maar ook dat valt eigenlijk best wel mee de laatste weken :')
Ik woog dat toen ik ging samenwonen 4 jaar geleden :@

En jurkjes zijn idd heel fijn.
pi_143132343
quote:

[..]

12 jaar vind ik nog geen eens zo jong. Volgens mij is dat van alle tijden.
Ik was in ieder geval een stuk jonger en heb zo wel meer voorbeelden in mijn omgeving die jonger dan 12 jaar waren.
  Manager PR/Moderator woensdag 6 augustus 2014 @ 19:43:43 #273
269689 crew  Viv
pi_143134534
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:21 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik heb elke dag een pakje sultana mee voor het geval ik een keer heel lang in de file zou staan of zo, maar die gaat dus elke dag ongeopend mee heen en weer en heb er eigenlijk gewoon geen zin in overdag.. Blij mee! :D
Zo heb ik al een aantal weken een ongeopend pakje roggebrood (en potje honing) op het werk liggen, voor als ik niet genoeg heb aan die 500 kcal aan volkoren crackers en zuivel overdag. _O-

Die 5:2-methode staat wel haaks op de rest van de strategieën hier toch?
pi_143134839
O: 2 volkoren cashew, 1 volkoren kapje kaas + kokoswater
L: 200 gram magere kwark, muesli, walnoten, chia
T: gekookt eitje en trosje druiven
D: runderhamburger, aardappels en doperwten met wat appelmoes

Hopen op nog een ATL morgen.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 20:00:09 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143135623
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:03 schreef laiveneertiekje het volgende:

Daar hadden wij een prachtig voorbeeld van ons aan weerszijden van ons in een restaurant afgelopen vakantie. Aan de ene kant een stevige tante, aan de andere kant een heel slank meisje. De stevige tante ging voor wafels met drie bolletjes ijs, slagroom en chocoladesaus, het slanke meisje had 1 bolletje ijs.

Het gaat domweg om kiezen. Wat wil ik nou echt, slank zijn? Of alles in mijn mond stoppen wat ik voor handen krijg...
  woensdag 6 augustus 2014 @ 20:04:20 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143135929
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:43 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Zo heb ik al een aantal weken een ongeopend pakje roggebrood (en potje honing) op het werk liggen, voor als ik niet genoeg heb aan die 500 kcal aan volkoren crackers en zuivel overdag. _O-

Die 5:2-methode staat wel haaks op de rest van de strategieën hier toch?
Niet helemaal, althans, niet voor mij, want die andere 5 dagen wil ik gewoon normale goeie lijstjes hebben. Een normaal patroon.

Ik kan iedereen echt van harte die documentaire van Michael Mosley aanraden. Dat vasten is niet alleen een manier om even hup-snel af te vallen, het heeft heel veel echt goede effecten op je gezondheid zoals bijv. Ge cholesterol etc.
pi_143136264
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Daar hadden wij een prachtig voorbeeld van ons aan weerszijden van ons in een restaurant afgelopen vakantie. Aan de ene kant een stevige tante, aan de andere kant een heel slank meisje. De stevige tante ging voor wafels met drie bolletjes ijs, slagroom en chocoladesaus, het slanke meisje had 1 bolletje ijs.

Het gaat domweg om kiezen. Wat wil ik nou echt, slank zijn? Of alles in mijn mond stoppen wat ik voor handen krijg...
Om het even te benadrukken. Zo waar.
pi_143136383
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Niet helemaal, althans, niet voor mij, want die andere 5 dagen wil ik gewoon normale goeie lijstjes hebben. Een normaal patroon.

Ik kan iedereen echt van harte die documentaire van Michael Mosley aanraden. Dat vasten is niet alleen een manier om even hup-snel af te vallen, het heeft heel veel echt goede effecten op je gezondheid zoals bijv. Ge cholesterol etc.
Interessant, die docu ga ik eens kijken. Over de gezondheidseffecten had ik al wel eens gelezen.
pi_143136407
Zonet nog een stukje wezen hardlopen. M'n tempo kon ik beter vasthouden dan maandag en ik kon het wat makkelijker volhouden. Maar toch ben ik op hetzelfde stuk vandaag wel 1.20 minuut langzamer. Misschien is het een verschil omdat ik vandaag al 10 km had gelopen en maandag net uit bed kwam. :P
pi_143136903
quote:

[..]
De stevige tante ging voor wafels met drie bolletjes ijs, slagroom en chocoladesaus, het slanke meisje had 1 bolletje ijs.

Hmm, herkenbaar! Dit moet ik even goed onthouden voor de vakantie.. anders wordt het voor mij ook zo'n vreetfestijn ben ik bang..
pi_143137243
quote:

[..]

Ook vooral, is het het waard? Vrijdagavond na het skaten heb ik op de terugweg een McFlurry gehaald. Ik zocht later de kcal op, en toen besloot ik dat dat het echt niet waard was geweest. Dat weet ik dus voor een volgende keer..

Maar het viel mij dit weekend ook op. Slanke mensen die bij een etentje geen toetje nemen, want 's middags al een ijsje gehad. Ik zou daar zelf niet zomaar bij stilstaan eerlijk gezegd.. :@
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:11:52 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143139779
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Om het even te benadrukken. Zo waar.
Het was voor ons ook echt een goeie reality check. :Y

En idd Laiv, afgelopen zaterdag aten we hier op de markt, en als toetje namen we een ijsje bij de ijssalon, maar ze hadden van leverancier gewisseld en ik heb uiteindelijk 1 van de 2 (jaja, kon niet kiezen :@ ) bolletjes weg gegooid.
Sws neem ik tegenwoordig altijd een bakje of gooi het hoorntje weg, want dat is het iig echt niet waard. ;)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:16:47 #283
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143140152
Ik heb zaterdag een bbq bij familie. Ben heel benieuwd of ik me daar ook in kan houden. Met rustig en bewust eten zou ik al een eind moeten kunnen komen denk ik. Merk nu al dat wanneer ik rustig eet, ik veel minder eet. En toch langer verzadigd ben. Alleen als heel de tafel vol staat met lekkers, gaat dat lastig worden denk ik :X
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:18:13 #284
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143140252
quote:

[..]

Dit moet ik toch ook maar eens onthouden...
  Manager PR/Moderator woensdag 6 augustus 2014 @ 21:37:15 #285
269689 crew  Viv
pi_143141437
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kan iedereen echt van harte die documentaire van Michael Mosley aanraden.
Meteen gekeken! :)

Ik vind het concept wel interessant, maar het moet dus nog blijken of het ook echt gezondheidswinst oplevert bij de mens. Er viel me wel iets tegenstrijdigs op: tijdens het vasten zouden cellen zich gaan herstellen in plaats van delen, maar even later bleek dat hersencellen zich juist gaan delen tijdens het vasten. :s)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:51:37 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143142071
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Meteen gekeken! :)

Ik vind het concept wel interessant, maar het moet dus nog blijken of het ook echt gezondheidswinst oplevert bij de mens. Er viel me wel iets tegenstrijdigs op: tijdens het vasten zouden cellen zich gaan herstellen in plaats van delen, maar even later bleek dat hersencellen zich juist gaan delen tijdens het vasten. :s)
Echt? Dat is mij niet opgevallen. En ik heb de docu 2x gekeken en ben nu met het boek bezig. :+
pi_143154861
Goeiemorgen!

Nieuwe dag, nieuw lijstje *O*

O2 (werk): 200 mL optimel yoghurt met 165 g aardbeien
L: 3 volkoren bth; 2 sandwichspread naturel; 1 kipfilet; 1 tomaat; kop soep uit kantine
D: pasta met gehakt/tomaten/groentensaus

En nu zijn mijn aardbeien op en zal ik morgen iets anders voor ontbijt moeten verzinnen. Zal wel crackers worden of zo :P
pi_143154894
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:16 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik heb zaterdag een bbq bij familie. Ben heel benieuwd of ik me daar ook in kan houden. Met rustig en bewust eten zou ik al een eind moeten kunnen komen denk ik. Merk nu al dat wanneer ik rustig eet, ik veel minder eet. En toch langer verzadigd ben. Alleen als heel de tafel vol staat met lekkers, gaat dat lastig worden denk ik :X
Gewoon zorgen dat er genoeg opties zijn die je wel mag.

Ik had afgelopen zaterdag een barbecue, heb gewoon mijn bord vol salade gegooid en alleen een paar stukjes kip van de barbecue genomen.
pi_143155500
goedemorgen

lijstje van vandaag :

O: kwark
T: smoothie
L: 3 boterhammen met ei en filet americain
T: ?
D: aardappelen groente en vlees
T: ananas
S: fietsen
pi_143156313
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 08:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Gewoon zorgen dat er genoeg opties zijn die je wel mag.

Ik had afgelopen zaterdag een barbecue, heb gewoon mijn bord vol salade gegooid en alleen een paar stukjes kip van de barbecue genomen.
Als er salade is, wil ik vooral daarvoor gaan ja. Maar wel wat meer vlees dan alleen een stukje kip, want zaterdag is mijn 'zondigdag' :P Maar ik wil me niet volstoppen met brood/saus/etc.
BBQ wordt door zwager georganiseerd dus ik weet niet wat ze allemaal in huis halen. Paar maanden geleden hadden ze ook een BBQ gedaan en toen hadden ze zelf huzarensalade gemaakt, helemaal vers dus en super lekker. Hoop eigenlijk dat ze die weer maken :P :@ Maar zwager moet zelf ook nogal wat kilo's kwijt (en hij heeft sinds kort een maagband), dus ik denk haast wel dat er gezond voer tussen moet zitten :Y
  donderdag 7 augustus 2014 @ 10:47:24 #291
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143157443
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:21 schreef Miss_Congeniality het volgende:
En echt zo stom, ik loop al weken tegen mezelf te zeggen dat het nu toch echt eens klaar moet zijn met snaaien etc., want mijn broeken (in maat 38 dus) die ik vorig jaar gekocht heb zitten nu eigenlijk te strak om comfortabel te zijn. En elke keer was er aan het eind van de dag wel weer een 'fuck it' moment en ging er toch weer een pak stroopwafels open of zo. Om me daarna weer kut te voelen, want het is toch helemaal nergens voor nodig...

Maar volgens mij heb ik de knop zo langzamerhand weer gevonden. Ok, dit is pas dag 3, maar ik eet nu tussen de 1300 en 1600 kcals per dag, het meeste ook nog redelijk verantwoord, heb zelfs al weer eens wat bewogen en ik heb gewoon geen honger tussen de eetmomenten in en geen snaaitrek :o .
Ik heb de zoetjes uit mijn koffie verbannen en ik merk dat ik mijn koffie intussen echt lekker ga vinden zo. Weet niet of die zoetjes (3 - 4 per dag) invloed kunnen hebben op je 'zin in zoet' gedurende de dag? Maar dat heb ik op dit moment dus eigenlijk niet echt (waar ik er voorheen serieus moeite mee had in de middag). Ik heb elke dag een pakje sultana mee voor het geval ik een keer heel lang in de file zou staan of zo, maar die gaat dus elke dag ongeopend mee heen en weer en heb er eigenlijk gewoon geen zin in overdag.. Blij mee! :D
*nu proberen vol te houden*
Tuurlijk helpt dat! Als je je lijf via je mond vertelt dat er zoetigheid en dus brandstof binnenkomt, maar die komt er niet... dan krijg je daar wel trek in. In ieder geval goed bezig :)

[quote]0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[spoiler][ [url=http://i42.tinypic.com/e16g4h.jpgCURVY[img]http://i44.tinypic.com/4jkdj9.png]afbeelding[/url] ][/spoiler]
[/quote]

Oke, ik heb wat meer los vel, maar dit figuur heb ik wel, denk ik. M'n taille is zelfs nog wat smaller dan die van haar.

[quote][img]http://i.fokzine.net/p/14s.gif[/img] Op woensdag 6 augustus 2014 15:54 schreef Myraela het volgende:
Koelkast gepimpt. :D Allemaal magneetjes met quotes. Ziet er toch beter uit dan de motiverende tekeningen die ik had gemaakt. :') Mezelf had ik super dik getekend. En mijn vriend juist al superstrak. :D

[ afbeelding ]
[/quote]

Brrt, sommige vind ik echt heel naar. Wel fijn dat dit voor jou werkt, natuurlijk. Ik heb een ingebouwde koelkast. Magneetjes zijn dus geen opties.

En waarom wil dat stomme ding niet quoten?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 10:48:45 #292
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143157471
Ik neem zelf altijd een bak reuze champignons, courgette, paprika en uien mee
pi_143157617
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik neem zelf altijd een bak reuze champignons, courgette, paprika en uien mee
Slim!

Toen we afgelopen vrijdag (als afsluiting van mijn vakantie) gingen bakplaten met vrienden bij ons thuis, hadden we ook expres al die dingen gekocht zodat er wat meer gezonde keuzes zouden zijn. Ik heb uiteindelijk de aardappelschijfjes laten liggen en achteraf bleek dat ik bijna een hele ui weg had zitten kanen in mijn eentje :') Maar dat vind ik serieus zo ontzettend lekker, als het langzaam gebakken is en helemaal zacht en zoet wordt :@
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:12:09 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143158048
As I speak zit iedereen om me heen vlaai te eten en ik heb afgeslagen! *O*
Nu ben ik geen vlaai fan, dus dag is makkelijk, maar toch...
pi_143158230
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:12 schreef Brighteyes het volgende:
As I speak zit iedereen om me heen vlaai te eten en ik heb afgeslagen! *O*
Nu ben ik geen vlaai fan, dus dag is makkelijk, maar toch...
Maar toch: goed bezig! *O*
pi_143158978
Hmm.. Morgen naar Walibi en ik dacht, ach een klein patatje kan wel.. Maar nu blijkt dat mijn PT volgende week alweer meting wil doen, dus dat kan niet :P

Iemand tips wat verantwoord is en wat ik mee kan nemen? Moet dus wel een beetje houdbaar zijn zonder koeling..
pi_143159213
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:48 schreef PatriQue89 het volgende:
Hmm.. Morgen naar Walibi en ik dacht, ach een klein patatje kan wel.. Maar nu blijkt dat mijn PT volgende week alweer meting wil doen, dus dat kan niet :P

Iemand tips wat verantwoord is en wat ik mee kan nemen? Moet dus wel een beetje houdbaar zijn zonder koeling..
En daar iets van een broodje gezond zonder mayo kopen of zo, in plaats van een frietje?

Ik vind het meeste wat je heel de dag in een tas mee moet slepen niet meer zo lekker om 's avonds te eten, daarom namen wij vroeger vaak worstenbrood en krentenbollen of zo mee. Maar dat lijkt me in dit geval ook niet de beste optie :P
Verder wat fruit (appel?) voor tussendoor?
pi_143160047
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:48 schreef PatriQue89 het volgende:

Gewoon een boterham met pindakaas ofzo? En als snacks fruit (in een bakje tegen het pletten) of noten.
pi_143161028
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:57 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

En daar iets van een broodje gezond zonder mayo kopen of zo, in plaats van een frietje?

Ik vind het meeste wat je heel de dag in een tas mee moet slepen niet meer zo lekker om 's avonds te eten, daarom namen wij vroeger vaak worstenbrood en krentenbollen of zo mee. Maar dat lijkt me in dit geval ook niet de beste optie :P
Verder wat fruit (appel?) voor tussendoor?
Ah, ze verkopen inderdaad broodjes zie ik (in 2 van de 11 eettentjes maar :') ) Dat is al een geruststelling. En voor ik wegga kan ik nog even een bak yoghurt eten met fruit en ik kan wel een bak kwark meenemen en onderweg eten.. Dat scheelt al een stuk :)
pi_143161046
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:26 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Gewoon een boterham met pindakaas ofzo? En als snacks fruit (in een bakje tegen het pletten) of noten.
Als ik ananas snijd, en dat ik een bakje doe, is dat een beetje te doen buiten de koeling?
pi_143161050
Je kunt bij Walibi ook zoute haring krijgen :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')