abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143046109
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan ligt het daar niet aan. Misschien was het erg zout?
Maar dat was alleen gister. De dag er voor was:
O: 1 appel, 2 wilde perzikken, 1 nectarine
S: uurtje baantjes zwemmen
L: volkoren boterham pindakaas + volkoren boterham kaas
T: Appel
D: zelfgemaakte roti

En ik zat meteen de dag na mijn ATL al weer anderhalve kilo er boven
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_143046173
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:31 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Zat je al lang op die ATL of was dat een spontane schommeling naar beneden? Ik zou er niet zo wakker van liggen, ineens zoveel "aankomen" is nooit echt gewicht.
pi_143046286
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zat je al lang op die ATL of was dat een spontane schommeling naar beneden? Ik zou er niet zo wakker van liggen, ineens zoveel "aankomen" is nooit echt gewicht.
Ja dat is een beetje lastig want ik was niet thuis bij mijn eigen weegschaal
Wel bij een andere, die ook erg aardig was maar ja dat is niet het zelfde he

Toen ik thuis kwam (na ongeveer 3 weken) dus een nieuwe ATL. Dus ik geloofde hem wel ;( silly me
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143046429
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:31 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dan zijn die 1.5 kilo echt geen vet. Merk je aan je lichaam dat je bent afgevallen? Gewoon doen wat je aan het doen bent, zo lang je je werkelijk aan de kcal houdt moet die weegschaal omlaag gaan vroeg of laat.
pi_143046642
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan zijn die 1.5 kilo echt geen vet. Merk je aan je lichaam dat je bent afgevallen? Gewoon doen wat je aan het doen bent, zo lang je je werkelijk aan de kcal houdt moet die weegschaal omlaag gaan vroeg of laat.
Ik merk niks aan mijn lichaam :')
Ik voel me lelijker en dikker dan een jaar geleden maar het scheelt toch echt 10 kilo en 2 kledingmaten :')
Ik ben daar allemaal niet zo goed in ;(

Soms heb ik gewoon van die fases dat ik mezelf echt niet leuk vind (normaal niet hoor, ik weet ergens heus wel dat ik een lekker wijf ben)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143046737
Zo dat was week 1 van Ripped in 30 *O*
Plank challenge wil ik ook gaan doen, was de vorige keer wel leuk.
En Evy wil ik ook altijd nog eens aan beginnen maar de vorige keer best lang last gehad van een blessure.

Nu even kijken naar week 2 van Ripped, dan weet ik wat er staat te wachten :D
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:01:03 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143047111
Goed bezig Sarabi.
En ook jij Patoshik! Netjes hoor! :Y

quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:14 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Het is wel een bijzondere combinatie van dingen ja :D Maar toch flink wat fruit en andere goede dingen :Y

Jij maakt je granola toch zelf, dacht ik een tijd terug gelezen te hebben? Wat doe jij er precies in?
Ik ontbijt graag met yoghurt en aardbeien, maar voor wat extra 'bite' lijkt het me lekker om er wat granola doorheen te doen :9
Havermout, geplette spelt vlokken, zonnebloempitten, pompoenpitten, wat gehakte amandelen en hazelnoten, handje cranberries, wat kokosolie en wat agave siroop. Alles door elkaar husselen en dan 15 minuten op 175 graden in de oven. Af laten koelen en je hebt heerlijke crunchy granola.
pi_143048098
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:16 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Toen ik mijn groepslessen nog kon doen en zo, werd ik aanvankelijk ook wat zwaarder :Y Maar ondertussen zaten mijn kleren na een tijdje wel beter, dus toen vond ik die extra kilo of wat niet zo erg, dat gooide ik ook maar gewoon op spiervorming :P
Mijn kleren zitten ook wel beter volgens mij. Maar ik ben ook wel 2 kilo lichter geweest de laatste maanden. En dan is dit frustrerend.

Aan de andere kant, 6 weken vakantie is meestal funest voor mijn ritme en dus mijn eetgedrag, en mocht ik over twee weken met dit gewicht uit de vakantie rollen dan moet ik ook niet klagen denk ik.
pi_143048146
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:46 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik merk niks aan mijn lichaam :')
Ik voel me lelijker en dikker dan een jaar geleden maar het scheelt toch echt 10 kilo en 2 kledingmaten :')
Ik ben daar allemaal niet zo goed in ;(

Soms heb ik gewoon van die fases dat ik mezelf echt niet leuk vind (normaal niet hoor, ik weet ergens heus wel dat ik een lekker wijf ben)
Het rare zelfbeeld herken ik wel. Ben in een tennisrokje wezen skaten, en zag daar foto's van terug. Het gedeelte waar kleding overheen zat was ik redelijk tevreden mee, maar die blote benen. :r

Terwijl ik echt wel van meerdere kanten te horen krijg dat er niets mis is met mij.
pi_143048191
Zo, mijn lunch was super lekker. O+ Dat ga ik vaker maken. Even een impressie. Met fout instagramfiltertje. :') Sorry.

Maar 250 calorieën. :D Vult echt enorm goed. En waar andere mensen snoepen, hou ik heel erg van warm eten. Dus dit is voor mij gewoon een gezonde optie.

Hele lijstje voor vandaag:

O: Optimel perzik yoghurt, muesli
L: 2 volkoren boterhammen, halve paprika, kleine rode ui en handje kastanje champignons
T: Volkoren cracker met pindakaas
A: Kerrie rijst (75 gram rijst) met spitskool en kipfilet(75gram). Serveer ik in een uitgeholde ananas.
T: Het vruchtvlees van de ananas. :D
pi_143048229
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:34 schreef Myraela het volgende:
Zo, mijn lunch was super lekker. O+ Dat ga ik vaker maken. Even een impressie. Met fout instagramfiltertje. :') Sorry.

[ afbeelding ]

Maar 250 calorieën. :D Vult echt enorm goed. En waar andere mensen snoepen, hou ik heel erg van warm eten. Dus dit is voor mij gewoon een gezonde optie.

L: 2 volkoren boterhammen, halve paprika, kleine rode ui en handje kastanje champignons
A: Kerrie rijst (75 gram rijst) met spitskool en kipfilet(75gram). Serveer ik in een uitgeholde ananas.
Ziet er goed uit :D
pi_143048400
Ziet er lekker uit Myraela!
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:55:56 #88
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_143048764
- 0.7 vanmorgen, in totaal dus 1.9 sinds ik met de wii sport en het goed bij kan houden. BMI 23.8.
Ik heb zo n spierpijn in mijn kuiten :')
pi_143048912
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:33 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Het rare zelfbeeld herken ik wel. Ben in een tennisrokje wezen skaten, en zag daar foto's van terug. Het gedeelte waar kleding overheen zat was ik redelijk tevreden mee, maar die blote benen. :r

Terwijl ik echt wel van meerdere kanten te horen krijg dat er niets mis is met mij.
Al is omgeving ook niet altijd een goede maatstaf. Dat ze zeggen dat je 'toch echt niet nog meer moet afvallen' terwijl ik nog gewoon overgewicht heb (niet veel, maar toch). Denk dat ik wel kritischer naar mezelf ben dan mijn omgeving. :P
pi_143049246
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Al is omgeving ook niet altijd een goede maatstaf. Dat ze zeggen dat je 'toch echt niet nog meer moet afvallen' terwijl ik nog gewoon overgewicht heb (niet veel, maar toch). Denk dat ik wel kritischer naar mezelf ben dan mijn omgeving. :P
Dat zeiden mensen bij mij zelfs toen ik op mijn hoogste gewicht ooit zat. :') "Op dieet? Maar jij bent toch helemaal niet zo dik"

Vooral oude vrouwtjes hebben een erg krom beeld over wat dik is. :')

En ook mensen die zeggen van "jij moet echt tot xx gewicht afvallen, dat zou een mooie gewicht voor je zijn" Wat dan echt net een bmi van 25 is. :') En als ik dan vertel wat mijn eigenlijke doel is, dan vinden ze dat te weinig, terwijl dat gewoon een gezond gewicht is.

Ben misschien mijn hele leven te dik geweest, maar dat betekend toch niet dat "dik" daarom bij mij past. Ik blijf gewoon dromen over (en werken naar) een lichaam dat mij blij zou maken.
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:37:20 #91
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143050106
quote:

[ afbeelding ]

Ziet er lekker uit :9 Kan ik ook wel eens doen, die dingetjes de avond van tevoren bakken en de volgende dag op werk eventjes in de magnetron. Vast niet zo lekker als direct vanuit de pan op brood, maar volgens mij best goed te doen.

quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:13 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat zeiden mensen bij mij zelfs toen ik op mijn hoogste gewicht ooit zat. :') "Op dieet? Maar jij bent toch helemaal niet zo dik"

Vooral oude vrouwtjes hebben een erg krom beeld over wat dik is. :')

En ook mensen die zeggen van "jij moet echt tot xx gewicht afvallen, dat zou een mooie gewicht voor je zijn" Wat dan echt net een bmi van 25 is. :') En als ik dan vertel wat mijn eigenlijke doel is, dan vinden ze dat te weinig, terwijl dat gewoon een gezond gewicht is.

Ben misschien mijn hele leven te dik geweest, maar dat betekend toch niet dat "dik" daarom bij mij past. Ik blijf gewoon dromen over (en werken naar) een lichaam dat mij blij zou maken.
Oude vrouwtjes zijn veelal zelf best voloptueus en vinden slanke mensen daardoor vaak 'graatmager' heb ik het idee. Groot gelijk dat je blijft werken naar een lichaam waar je blij van wordt.
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:38:01 #92
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143050129
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:01 schreef Brighteyes het volgende:
Goed bezig Sarabi.
En ook jij Patoshik! Netjes hoor! :Y

[..]

Havermout, geplette spelt vlokken, zonnebloempitten, pompoenpitten, wat gehakte amandelen en hazelnoten, handje cranberries, wat kokosolie en wat agave siroop. Alles door elkaar husselen en dan 15 minuten op 175 graden in de oven. Af laten koelen en je hebt heerlijke crunchy granola.
Thnx! Dat moet ik binnenkort eens gaan maken :9
pi_143050230
Oeh, ziet er lekker uit Myraela. Ik doe dat ook wel eens en dan nog een tomaat erdoor, mjam. :9

Ik heb geloof ik even een lossere week. Het is lekker weer en ik wil genieten van de vakantie en ijsjes eten en wat biertjes drinken.
Ik probeer verder gewoon netjes te eten, veel te bewegen en dan af en toe een ijsje, drankje en wat 'slechter' avondeten.
Doel voor deze week is dus gelijk blijven.
O: 2 crackers met vleeswaren
T: banaan
L: yoghurt, appel en pure chocolade
D: grote 6granen pannenkoek met spek en fruit
T: ijsje?
T: 300 gr wortels
B: 10km wandelen en 30km fietsen

IJsje weet ik nog niet zeker want het is vandaag verder best al suikerrijk.
pi_143050510
Lijstje!

O: 400 ml magere yoghurt, 150 gr aardbeien, 20 ml slimpie siroop, 1 glas karnemelk
T: niks... ja, slecht, i know..
L: 500 gr kwark, ceasar salade, blikje tonijn, 3 plakjes honing geitenkaas.
T: ananas en aardbei
D: Kip Tandoori
T: Weet ik nog niet.

zit nu op 1800 kcal, maar vanmorgen 2 uur gewerkt, vanavond ook nog 2 uur, 45 minuten personal training gehad en 75 minuten cardio gedaan. Denk dat ik gewoon op 2300 ga zitten ofzo.. (dan zit ik nog belachelijk laag in mn kcal.. maar goed :') )
pi_143050823
Hendig. Weegschaal zonder batterijen, dus daar gaat mijn braaf iedere maandag op dezelfde weegschaal wegen. :')

Wel een relatief braaf weekje vorige week, dus dat houden we mooi even vast. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_143051138
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:50 schreef PatriQue89 het volgende:
Lijstje!

O: 400 ml magere yoghurt, 150 gr aardbeien, 20 ml slimpie siroop, 1 glas karnemelk
T: niks... ja, slecht, i know..
L: 500 gr kwark, ceasar salade, blikje tonijn, 3 plakjes honing geitenkaas.
T: ananas en aardbei
D: Kip Tandoori
T: Weet ik nog niet.

zit nu op 1800 kcal, maar vanmorgen 2 uur gewerkt, vanavond ook nog 2 uur, 45 minuten personal training gehad en 75 minuten cardio gedaan. Denk dat ik gewoon op 2300 ga zitten ofzo.. (dan zit ik nog belachelijk laag in mn kcal.. maar goed :') )
2300 belachelijk laag? hoeveel zou jij moeten eten om op onderhoud te eten dan?
pi_143051192
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

2300 belachelijk laag? hoeveel zou jij moeten eten om op onderhoud te eten dan?
2300 is m'n onderhoud. Alleen heb sowieso al 1000 kcal verbrand met alleen m'n cardio..
pi_143053077
O: 2 volkoren cashewbutter, 1 volkoren kaas
L: 150 gram kwark met muesli, chia, walnoten
T: appel en oploskoffie
D: aardappels, zalm en sla met een gekookt eitje

Geen smoothie. ;( Dacht dat mijn blender vanochtend zou komen, maar helaas...
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:41:59 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143056112
Zo, de vakantie is voorbij en ik ben weer aan het werk. Vandaag nog een leftover vakantielijstje, maar al met al ben ik niet ontevreden:

O: 3 volkoren met aardbeien, klein lepeltje suiker, 1/2 smoothie van in totaal dus 1/4 appel, paar aardbeien, beetje lv yoghurt, beetje vruchtensap.
T: Eierwafel.
L: 4 volkoren 30+kaas. Stuk komkommer.
T: 2 kiwi's. Nu heb ik trek, dus neem nog een eierwafel.
D: IJsbergsla, zongedroogde tomaatjes, komkommer, pompoenpitjes, beetje 30+kaas, misschien wat kipfilet, volkorenpasta en paprika.
T: Waterijsje of een bakje lv yoghurt met notencruesli.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_143060752
Lijstje:
O: 2 boterhammen met jam
T: kerstomaten
L:4 boterhammen bij mijn garnalensalade (wortel, tomaat, ei, garnalen en dressing)
T: worteltjes
D: Krielaardappelen, varkenshaas, bonen
T: Yoghurt met cruesli
pi_143060958
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:08 schreef -Strawberry- het volgende:
O: 2 volkoren cashewbutter, 1 volkoren kaas
L: 150 gram kwark met muesli, chia, walnoten
T: appel en oploskoffie
D: aardappels, zalm en sla met een gekookt eitje

Geen smoothie. ;( Dacht dat mijn blender vanochtend zou komen, maar helaas...
Blender is er dus toch maar een smoothie als T erbij. O+ Met spinazie, fruit en ijsblokjes.

D is geworden: salade, bruine bonen en varkensfilet
pi_143061242
quote:

Bij de D minder op, want de spitskool was zo veel dat we het niet op kregen. :D Wel de kip, maar maar 40/50 gram rijst. En m'n vriend heeft de ananas voor vanavond al op, dus misschien verzin ik daar nog iets anders op. Heb eigenlijk geen trek nu.
pi_143063855
Ik wil ook meedoen als het mag ;)!

maandag 4 augustus 2014 @ 20:33:19 #104
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143064167
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:11 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Mijn week vakantie is weer voorbij ;(
Heb niet alle dagen extreem lopen schranzen of zo, maar echt verantwoord is anders. Maar in die ene week zomervakantie die ik dit jaar heb, had ik niet zo'n zin om extreem op mijn eten te letten. Maar ik werd niet blij van die 61 kg vanmorgen op de weegschaal, dus er moet gewoon echt wat gebeuren nu. Aangezien sporten nog steeds niet gaat, zal ik wat beter op mijn eten moeten letten.

Lijstje voor vandaag:
O: brinta
T: appel
L: 2 volkoren bth met 2 plakjes achterham en 2 gekookte eieren; klein bakje ijsbergsla met komkommer/tomaat/beetje mais (geen dressing)
T: 2 kiwi gold
D: gekookte aardappels/broccoli/vlees (weet nog niet wat, man haalt wat uit de vriezer)
Verder koffie en water tussendoor.
Ik kreeg mijn D niet eens op en het was maar 160 g aardappels, een hamburger en 200 g broccoli.
Ook maar 1 ipv 2 kiwi's op. Maar alles wel verdeeld over de dag en geen honger dus jeee voor mijn eerste dag weer normaal eten :D
pi_143066828
Score van vandaag: 1200kcal, 40 min hoepelen en 35 min Jillian.
Ik ben tevreden *O* zeker zo na het weekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sarabi op 04-08-2014 22:16:49 ]
pi_143068068
Edit, laat maar.
Kwak
pi_143068618
quote ipv edit
  Manager PR/Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 23:07:53 #108
269689 crew  Viv
pi_143071006
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:56 schreef Myraela het volgende:
1000 kcal voor een diner vind ik overigens ook wel erg veel, dan zou ik daarin ook maar eens wat andere opties opzoeken.
Is het ook, het is mijn bedoeling om wat kcal van het avondeten te verschuiven naar overdag, zodat het beter in verhouding is.

Mijn eetpatroon op het werk is nu op het neurotische af :X maar ik probeer mijn glucosespiegel stabiel te houden:

8:45 = 150 g yoghurt (118,5 kcal)
10:45 = 2 volkoren crackers (90 kcal)
12:45 = 100 g low fat cottage cheese (77 kcal) of 125 g magere Franse kwark (62,5 kcal) of 62 g light mozzarella (103 kcal)
14:45 = 2 volkoren crackers (90 kcal)
16:45 = 100 g low fat cottage cheese (77 kcal) of 125 g magere Franse kwark (62,5 kcal) of 62 g light mozzarella (103 kcal)

Oh en het avondeten was dus meer dan 1300 kcal vandaag, dus werk aan de winkel om dat recept te tweaken. :')
pi_143075552
Dat is geen goed lijstje om je
bloedsuikerspiegel stabiel te houden... tevens gebeurt dat door je insulinehuishouding en dus redelijk automatisch. Daarnaast is het idee dat je dan op vaste tijden moet eten en meerderde maaltijden per dag op dat gebied achterhaald. Het is goedbedoeld advies hoor! Lijkt niet zo, maar ik post mobiel en lijk dan nogal kortaf :p.

[ Bericht 36% gewijzigd door Californium op 05-08-2014 01:22:21 ]
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:00:54 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143078310
Kuit voelde wat stijf vanmorgen dus niet gaan hardlopen maar in plaats daarvan een 5km omgefietst naar het station. :+ Heb ik toch iig wat beweging gehad. :s)

Mijn lijstje van vandaag is specifiek bedoeld om nu eens niet te weinig te eten en zo hopelijk een snaaibui vanavond voor te kunnen blijven:

O: blauwe bessen, 30gr granola, 250 gr senoble kwark
L: 2 bh m kalkoenfilet en komkommer, 1 bh appelstroop, plus kapje met appelstroop
T: rode paprika
D: veldsla stamppot met cherrytomaatjes, spekjes en wat boursin light
T: yoghurt met blauwe bessen en/of aardbeien
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:14:23 #111
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143078425
Goeiemorgen :W

Mijn lijstje voor vandaag:
O1 (thuis): beker melk
O2 (werk): 200 mL optimel yoghurt met 135 g aardbeien
L: volkoren bth+kapje met kipfilet+komkommer; volkoren puntje met pindakaas/nootjes+komkommer; kom soep uit de kantine
T: kiwi gold
D: bami met gebakken ei
Tussendoor koffie en water. Ik ben bij de koffie inmiddels afgestapt van zoetjes. Nu ga ik proberen ook het melkpoeder af te bouwen.

Verder hebben man en ik het plan om vanavond na het eten nog een stukje te gaan fietsen. Het is lekker weer en zo kom ik ook aan wat beweging :)
  Manager PR/Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:14:59 #112
269689 crew  Viv
pi_143078430
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:17 schreef Californium het volgende:
Dat is geen goed lijstje om je
bloedsuikerspiegel stabiel te houden... tevens gebeurt dat door je insulinehuishouding en dus redelijk automatisch. Daarnaast is het idee dat je dan op vaste tijden moet eten en meerderde maaltijden per dag op dat gebied achterhaald. Het is goedbedoeld advies hoor! Lijkt niet zo, maar ik post mobiel en lijk dan nogal kortaf :p.
Ik hoor graag wat er beter kan. :) Insuline is leuk, maar dat werkt bij mij nogal rigoureus. Ken je de glucose tolerantie test? Ik heb deze ooit voor mijn opleiding gedaan en raakte bijna in een hypoglycemie. :X
pi_143078680
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Is het ook, het is mijn bedoeling om wat kcal van het avondeten te verschuiven naar overdag, zodat het beter in verhouding is.

Mijn eetpatroon op het werk is nu op het neurotische af :X maar ik probeer mijn glucosespiegel stabiel te houden:

12:45 = 100 g low fat cottage cheese (77 kcal) of 125 g magere Franse kwark (62,5 kcal) of 62 g light mozzarella (103 kcal)
16:45 = 100 g low fat cottage cheese (77 kcal) of 125 g magere Franse kwark (62,5 kcal) of 62 g light mozzarella (103 kcal)

Oh en het avondeten was dus meer dan 1300 kcal vandaag, dus werk aan de winkel om dat recept te tweaken. :')
Ik heb er niet zoveel verstand van hoor, maar helpen goede koolhydraten niet juist met je suikerspiegel? In plaats van eiwitten. Ik zou van zo eten enorm ongelukkig worden en het nooit volhouden.

Oh en als je gerechten hebt die je lager in de kcal wil maken, ik vind het wel leuk om mee te denken. :D Ik probeer mijn avondeten tussen de 500 en 700 te houden. En dat zijn meestal toch nog volle borden. Vooral door koolhydraten en vetten te verminderen en veel meer groenten te gebruiken.
pi_143078952
Morning!
Tijd om na de eerste week Jillian weer te wegen, meten, foto's te maken
pi_143079170
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:59 schreef Sarabi het volgende:
Morning!
Tijd om na de eerste week Jillian weer te wegen, meten, foto's te maken
en?

mijn lijstje van vandaag:

O: yoghurt met muesli
T: fruit
L: 3 boterhammen , kipfilet en filet americain
T:?
D: aardappelen groente vlees
T: komkommer/snoeppaprikaatjes
S: zwemmen
pi_143079280
Het resultaat van week 1 van Ripped in 30:
2 kilo afgevallen, 1,5cm minder taille, 1,5cm minder heup, 1,5cm minder borst 1cm minder arm en 1cm minder nek.
Beide benen zijn wel een cm groter geworden.
pi_143079577
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:24 schreef Sarabi het volgende:
2 kilo afgevallen, 1,5cm minder taille, 1,5cm minder heup, 1,5cm minder borst 1cm minder arm en 1cm minder nek.
:)
pi_143079604
Ik ga dat denk ik ook gewoon doen. Moet er toch eens aan geloven om te gaan bewegen. Maar dan de 30 day shred, dat is de bekendste toch?
pi_143080165
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 08:05 schreef xRoosjex het volgende:

[..]

2,5 km aangekomen? Zal vast veel vocht zijn dat je vasthoudt, verhuizen is zweten ! Waar ga je heen verhuizen?
Ja zal ook wel vocht zijn maar toch irritant. Merk dat ik bij verhuizen wel op moet letten toch regelmatig te eten. Gisteren alleen ontbijt en avondeten op. We verhuizen naar Nieuwegein. Samenwonen O+
My salvation lies in your love..
pi_143080253
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:44 schreef Myraela het volgende:
Ik ga dat denk ik ook gewoon doen. Moet er toch eens aan geloven om te gaan bewegen. Maar dan de 30 day shred, dat is de bekendste toch?
:Y en heb ook het idee dat die iets meer resultaat geeft dan Ripped in 30 die ik nu doe.
Maar die doe je dan ook echt elke dag, dat zal denk ik wel het verschil zijn...
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:22:58 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143080350
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:00 schreef Brighteyes het volgende:
Kuit voelde wat stijf vanmorgen dus niet gaan hardlopen maar in plaats daarvan een 5km omgefietst naar het station. :+ Heb ik toch iig wat beweging gehad. :s)

Mijn lijstje van vandaag is specifiek bedoeld om nu eens niet te weinig te eten en zo hopelijk een snaaibui vanavond voor te kunnen blijven:

O: blauwe bessen, 30gr granola, 250 gr senoble kwark
L: 2 bh m kalkoenfilet en komkommer, 1 bh appelstroop, plus kapje met appelstroop
T: rode paprika
D: veldsla stamppot met cherrytomaatjes, spekjes en wat boursin light
T: yoghurt met blauwe bessen en/of aardbeien
Keurig lijstje, helemaal niks mis mee ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Sorry als dit bot klinkt, maar jij leeft de hele dag op 4 crackers en een minibeetje yoghurt en kaas... Vind je het gek dat je 's avonds zo veel moet eten om geen honger te hebben? Ik denk dat je al een hele verbetering kunt maken door beleg op je crackers te doen of ze te vervangen door een boterham, door muesli of noten toe te voegen aan je yoghurt, door je mozzarella aan te vullen met tomaatjes, balsamicodressing en groenvoer.

Probeer voor je avondeten niet alleen te kijken naar wat je eet, maar ook naar hoe veel je eet. Ik eet van de gezondere keuzes vaak nog steeds veel te veel, waardoor m'n kcals uiteindelijk niet uitkomen.

Vertel eens: Wat ga je vanavond eten en hoe ga je dat maken? Hoe veel ben je van plan ervan te eten? We kunnen je vast helpen met tweaken! Wat had je gisteren? 1300 kcals vind ik echt veel, als ik een mindere dag heb qua avondeten hang ik op 1000, maar ik probeer maximaal rond de 800 uit te komen. Da's dan zonder m'n avondtussendoortje.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:26:09 #122
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143080431
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:26 schreef Unites het volgende:
Ik wil ook meedoen als het mag ;)!

[ afbeelding ]
Welkom! Vertel, hoe oud ben je, hoe lang ben je, wat weeg je, hoeveel beweeg je, wat is je doel en wat ga je veranderen ten opzichte van nu?

quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:38 schreef Sarabi het volgende:
Score van vandaag: 1200kcal, 40 min hoepelen en 35 min Jillian.
Ik ben tevreden *O* zeker zo na het weekend.
Is dat niet een beetje weinig? Ik heb even niet in m'n hoofd hoe lang en zwaar jij bent, maar voor mij zou dit bijna automatisch betekenen dat ik veel te weinig gegeten heb.
pi_143080484
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Welkom! Vertel, hoe oud ben je, hoe lang ben je, wat weeg je, hoeveel beweeg je, wat is je doel en wat ga je veranderen ten opzichte van nu?

[..]

Is dat niet een beetje weinig? Ik heb even niet in m'n hoofd hoe lang en zwaar jij bent, maar voor mij zou dit bijna automatisch betekenen dat ik veel te weinig gegeten heb.
1.68 en 86 kilo
En zoals gisteren postte kom ik gemiddeld in de week uit op 1850kcal per dag.
Dus ik eet zeker niet te weinig :)
Ik wissel alleen dagen met minder kcal af met dagen met meer kcal.
Beetje zoals dat vasten maar dan anders.
pi_143080549
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:13 schreef BananaPancake het volgende:
rk dat ik bij verhuizen wel op moet letten toch regelmatig te eten. Gisteren alleen ontbijt en avondeten op. We verhuizen naar Nieuwegein. Samenwonen
leuk! Gefeliciteerd :) Kom je zelf ook uit Nieuwegein?
pi_143080700
Smoothie met blauwe bessen & banaan is trouwens heerlijk :9
pi_143080969
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:39 schreef Sarabi het volgende:
Die ga ik vanmiddag maken. O+
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:54:24 #127
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143081067
Manlief heeft gisteren boodschappen gedaan. In overleg hadden we een lijst gemaakt en afgesproken dat we nu weer gezond zouden gaan doen. Neemt ie maisbollen mee :') Die dingen vind ik zo lekker... Maar heb ze laten liggen en in plaats daarvan 1 volkoren puntje gepakt als aanvulling op mijn boterham. Was stiekem best een beetje trots :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:39 schreef Sarabi het volgende:
Klinkt lekker! Ik heb tijdens het opruimen op zolder ook een blender-nieuw-in-doos gevonden. Dus ik kan binnenkort ook dat soort dingen gaan maken O+
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:54:57 #128
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143081082
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:24 schreef Sarabi het volgende:
Wow, dat gaat wel hard! :D
pi_143081177
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:54 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Wow, dat gaat wel hard! :D
Begin gaat altijd hard he :)
Verwacht niet dat ik volgende week hetzelfde resultaat zie.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:00:42 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143081227
Hmmm, ik krijg met zulke resultaten meteen zin om ook nog even een weekje door te pakken voor het congres volgende week. Even fine tunen. :D
Eens over nadenken maar de rest van de dag. ;)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:02:41 #131
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143081290
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Begin gaat altijd hard he :)
Verwacht niet dat ik volgende week hetzelfde resultaat zie.
Hoezo begin? Je hebt er net toch al 30 dagen Shred op zitten? :P
pi_143081328
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:02 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Hoezo begin? Je hebt er net toch al 30 dagen Shred op zitten? :P
Ja maar daar tussen wel 3 weken vakantie gehad en niet bewogen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:05:32 #133
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143081369
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja maar daar tussen wel 3 weken vakantie gehad en niet bewogen
Ah zo.
Maar toch lekker als je dan na week zo'n resultaat boekt :Y
pi_143082548
Zeker.
Zo week 2 is wel weer lastig :D maar leuk
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:52:32 #135
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143082708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:45 schreef Sarabi het volgende:
Zeker.
Zo week 2 is wel weer lastig :D maar leuk
Is die Ripped per week anders?
pi_143082746
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:14 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik hoor graag wat er beter kan. :) Insuline is leuk, maar dat werkt bij mij nogal rigoureus. Ken je de glucose tolerantie test? Ik heb deze ooit voor mijn opleiding gedaan en raakte bijna in een hypoglycemie. :X
Ah kijk. Dat maakt het wat lastig. Maar ook juist dan moet je voldoende eten en slechte carbs vooral layen staan. Ben het volledig eens met Tink89 hierboven. Volkoren brood en vul aan met noten en vette vis en goed beleg. Even kwijt hoeveel je woog bij welke lengte, maar nauwelijks iets eten overdag en in de avond een enorme maaltijd lijkt me enorm slecht. Ik zou in jouw geval aanraden 3 grote maaltijden te eten met gezonde tussendoortjes maar bovenal een diëtist die verstand heeft van zaken als hypoglycemie en eetpatroon die daarbij verstandig is.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143082834
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:52 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Is die Ripped per week anders?
Ja :) je hebt 4 weken die steeds anders zijn.
Elke week moet je 5 a 6 keer in 7 dagen doen.

Shred heb je 3 verschillende levels die je elk 10 dagen moet doen (in totaal 30 dagen).
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:02:14 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143083019
Heb je ripped ook op Youtube gevonden? Ik vind daar alleen een hele vage screener.
pi_143083296
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:02 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je ripped ook op Youtube gevonden? Ik vind daar alleen een hele vage screener.
Nee, ik kon hem ook niet vinden op YT -O-
pi_143085328
quote:
[quote]0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hallo! Ik ben momenteel zeventien jaar oud en weeg 88,5 kilo. Ik ben begonnen op 95 kilo en ben nu ongeveer een week of vijf / zes bezig. Mijn doel is 65 a 75 kilo. Momenteel eet ik gewoon alles, maar minder.

Voor de komende 2,5 week ga ik beginnen met sporten (wandelen en hardlopen) en ga ik minder eten. Ik ga het 'normale avondeten' (aardappelen, vlees, groenten, rijst, pasta, etc) vervangen door fruit, een smoothie of een shake.
  Manager PR/Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:14:16 #141
269689 crew  Viv
pi_143085466
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:22 schreef Tink89 het volgende:
Sorry als dit bot klinkt, maar jij leeft de hele dag op 4 crackers en een minibeetje yoghurt en kaas... Vind je het gek dat je 's avonds zo veel moet eten om geen honger te hebben?
Ik ben zo weinig gaan eten overdag omdat ik weet dat ik met het avondeten te veel binnenkrijg. Dit gaat eigenlijk ongemerkt, ook als ik overdag veel kcal gehad heb. Een tijdelijke oplossing dus: zodra we het avondeten hebben aangepast ga ik weer meer overdag eten, graag zelfs!

quote:
Vertel eens: Wat ga je vanavond eten en hoe ga je dat maken? Hoe veel ben je van plan ervan te eten? We kunnen je vast helpen met tweaken!
Vanavond gaan we uit eten (was al langer gepland), dus geen idee nog.

quote:
Wat had je gisteren? 1300 kcals vind ik echt veel, als ik een mindere dag heb qua avondeten hang ik op 1000, maar ik probeer maximaal rond de 800 uit te komen. Da's dan zonder m'n avondtussendoortje.
Pastasalade, ik kom er nog op terug qua ingrediënten en kcal.

En, alle feedback is welkom, anders was ik hier niet. ;)
pi_143085530
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:10 schreef Unites het volgende:

[..]

Hallo! Ik ben momenteel zeventien jaar oud en weeg 88,5 kilo. Ik ben begonnen op 95 kilo en ben nu ongeveer een week of vijf / zes bezig. Mijn doel is 65 a 75 kilo. Momenteel eet ik gewoon alles, maar minder.

Voor de komende 2,5 week ga ik beginnen met sporten (wandelen en hardlopen) en ga ik minder eten. Ik ga het 'normale avondeten' (aardappelen, vlees, groenten, rijst, pasta, etc) vervangen door fruit, een smoothie of een shake.
In een smoothie of een shake zit vaak niet dezelfde voedingsstoffen als in een normale maaltijd.
Dus let daar even op :)
Zeker als je ook begint met sporten heb je wel goede maaltijden nodig.
pi_143085737
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:10 schreef Unites het volgende:

Sorry, maar dit slaat echt helemaal nergens op. :') Eet gewoon een normale maaltijd, eet minder van de koolhydraten en kies voor beter vlees. Eet meer groenten en laat alle sausjes staan.

Je zult toch ooit moeten leren hoe je gezond moet eten. Zo'n dieet waarbij je complete maaltijden vervangt gaat je daarin niet helpen.

Anders gaan we allemaal lekker op een modifast dieet. En dan verbaasd zijn dat de kilo's eraf vliegen. En 3 maanden later verbaasd zijn dat de kilo's er weer aan vliegen.
pi_143085796
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:22 schreef Myraela het volgende:

[..]

Sorry, maar dit slaat echt helemaal nergens op. :') Eet gewoon een normale maaltijd, eet minder van de koolhydraten en kies voor beter vlees. Eet meer groenten en laat alle sausjes staan.

Je zult toch ooit moeten leren hoe je gezond moet eten. Zo'n dieet waarbij je complete maaltijden vervangt gaat je daarin niet helpen.

Anders gaan we allemaal lekker op een modifast dieet. En dan verbaasd zijn dat de kilo's eraf vliegen. En 3 maanden later verbaasd zijn dat de kilo's er weer aan vliegen.
Persoonlijk denk ik dat het wel degelijk ergens opslaat, maar ik neem jouw advies en dat van Sarabi zeker ten harte hoor. Momenteel sta ik 'stil' qua afvallen; er gaat niets meer af en er komt ook niet bijster veel bij. Ik wil gewoon even een kleine periode vasten om over dat punt te komen en daarna weer langzaam opbouwen naar 'normaal voedsel'.
pi_143085926
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:24 schreef Unites het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat het wel degelijk ergens opslaat, maar ik neem jouw advies en dat van Sarabi zeker ten harte hoor. Momenteel sta ik 'stil' qua afvallen; er gaat niets meer af en er komt ook niet bijster veel bij. Ik wil gewoon even een kleine periode vasten om over dat punt te komen en daarna weer langzaam opbouwen naar 'normaal voedsel'.
Stil staan kan vaak voorkomen worden door anders en meer te eten.
pi_143085950
Als je stil staat moet je niet vasten, maar juist meer eten. Je lichaam heeft zich aangepast aan je dieet, dan moet je niet je dieet strenger maken maar je lichaam de illusie geven dat het dieet voorbij is.

Daarbij kun je dan beter groenten gaan eten dan fruit. Dus eet dan elke avond een soep of iets, dan eet je in ieder geval nog een beetje gevarieerd.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:28:30 #147
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143085966
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:24 schreef Unites het volgende:

[..]

Kun je dan niet beter vasten met gezond eten ipv shakes? :@
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:49:49 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143086683
Normaal ontbijt, normale lunch en dan een shake als avondeten kun je sws amper vasten noemen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:34:57 #149
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143088176
Hoewel ik het met alle reacties hierboven eens ben, denk ik dat het handig is als we uitleggen waarom we zo reageren.

Om duurzaam af te vallen en vooral gezond te leven, heeft je lichaam een boel voedingsstoffen nodig. Als je dingen gaat schrappen (en dan zeker je avondeten) eet je al snel te weinig of van sommige stoffen veel te weinig. Als je er in plaats van een shake voor kiest om gezond en gevarieerd te eten, haalt je lijf alle voedingsstoffen die je nodig hebt uit je eten, zonder dat je dingen tekort komt.

Door lekker veel groente te eten, de sausjes weg te laten en op te letten dat je niet altijd vet vlees neemt, maar juist mager rundergehakt, kipfilet, witte vis enzovoorts, kun je heel lekker en gezond eten, zonder dat je lijf z'n voedingsstoffen mist. Er komen hier tal van goede (en minder goede) lijstjes voorbij waar je inspiratie uit kunt halen. Op die manier voorkom je dat je te weinig eet en dus zo veel trek krijgt, dat je vreetbuien krijgt of gaat snaaien of dat je juist bij je ontbijt en lunch veel meer gaat eten, omdat 'je 's avonds toch alleen een shake neemt'. Door gezond en verstandig met eten te leren omgaan kun je superlekker eten zonder je lijf tekort te doen. Voor blijvend resultaat is dat de beste oplossing. Ook ik heb, zeker toen ik nog thuis woonde, geprobeerd met shakes, poedertjes en repen af te vallen. Hierdoor had ik continu honger of stond het geplande eten me zó tegen dat ik liever snel even iets haalde. Nu, 46 kilo lichter, eet ik lekkerder, gezonder en meer dan toen en zit ik een stuk lekkerder ik m'n vel. [/relaas]

Conclusie: Denk er nog eens goed over na en als je vragen hebt, stel ze dan gerust!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:36:43 #150
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143088237
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:14 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik ben zo weinig gaan eten overdag omdat ik weet dat ik met het avondeten te veel binnenkrijg. Dit gaat eigenlijk ongemerkt, ook als ik overdag veel kcal gehad heb. Een tijdelijke oplossing dus: zodra we het avondeten hebben aangepast ga ik weer meer overdag eten, graag zelfs!

[..]

Vanavond gaan we uit eten (was al langer gepland), dus geen idee nog.

[..]

Pastasalade, ik kom er nog op terug qua ingrediënten en kcal.

En, alle feedback is welkom, anders was ik hier niet. ;)
Prima! Waar ga je eten vanavond? Check de menukaart alvast en bedenk wat je wil eten en waarom. Er na een fiks voorgerecht en een vet hoofdgerecht achterkomen dat de toetjes overheerlijk zijn, kan je goede voornemens goed in de war schoppen. Je mag natuurlijk uit eten, maar ook dan kun je bewust kiezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')