kip en ananas is altijd lekkerquote:Op maandag 4 augustus 2014 08:27 schreef Myraela het volgende:
Yay, weegschaal was weer lief.Ik hou van de maandagen.
![]()
Deze week wel even met de lijnzaad stoppen, merk er niet meer zoveel van. Dus misschien werkt dat weer beter als er over een poosje weer mee begin.
Nu verzinnen wat ik vanavond ga maken. Beetje inspiratieloos. Ik heb nog hele ananas. Ik denk dat ik daar het vruchtvlees uithaal en dan de schil door de helft snij en daarin wat kerrie rijst met spitskool en kipfilet serveer.
Ik denk dat ik de kipfilet voortaan los in ga vriezen in plaats van per twee. Eigenlijk is één kipfilet wel zat met twee personen.
Dat zijn nog geen 300 kcal. Lekker boeiend.quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:50 schreef Brighteyes het volgende:
Na 6 of 7 aardbeienwaterijsjes![]()
![]()
gisterenavond mocht ik niet klagen vanmorgen.
Je had vorige week ook nogal wat slechte dagen toch? Je had toch een strakke planning opgezet?quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:31 schreef Sarabi het volgende:
Geen goed weekend gehad![]()
Nu maar weer normaal doen.
Net een uurtje gehoepeld en nu tijd voor ontbijt.
Iets met blauwe bessen....
Klopt, het is lastig om uit het vakantiegevoel te komen als je nog vakantie hebt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:37 schreef Timmos het volgende:
[..]
Je had vorige week ook nogal wat slechte dagen toch? Je had toch een strakke planning opgezet?
Met een uur lang sporten, lijkt 1850 mij meer dan prima toch?quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Klopt, het is lastig om uit het vakantiegevoel te komen als je nog vakantie hebt.
Afgelopen week gemiddeld 1850kcal per dag gegeten en een uur per dag gesport.
Ik wil eigenlijk 1500kcal per dag eten.
Mwah ik val er niet mee af (nouja niet zo snel als ik wil).quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Met een uur lang sporten, lijkt 1850 mij meer dan prima toch?
Oh okay, want mij lijkt dat je wel zo'n 500 kcal verbrandt in een uur, dan je netto dan op 1350 zit - wat bij mij ongeveer gelijk staat aan een halve kilo per week afvallen. Maar elk lichaam is weet anders.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mwah ik val er niet mee af (nouja niet zo snel als ik wil).
En niet alle kcal waren gezonde maaltijden.
Deze week is er inderdaad een halve kilo afquote:Op maandag 4 augustus 2014 10:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh okay, want mij lijkt dat je wel zo'n 500 kcal verbrandt in een uur, dan je netto dan op 1350 zit - wat bij mij ongeveer gelijk staat aan een halve kilo per week afvallen. Maar elk lichaam is weet anders.
Heb je een voorbeeld van zo'n lijstje?quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:56 schreef rhubarbje het volgende:
Pfff ik ben kei braaf de laatste dagen, nette lijstjes (niet perfect maar toch) elke dag sporten en ik zit al weer 1.5 kg boven mijn nieuwe ATL
Echt van die momenten waarop ik geneigd ben op te gevenEn ik ga morgen op vakantie dus dat helpt niet
Ja gisteren hier nog gepostquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van zo'n lijstje?
1.5 kilo is opzich niet heel veel. Ik hield 2 kilo aan vocht vast na mijn vakantie. Als je ongesteld moet worden, kan dat ook hoger zijn dan normaal.
quote:Mijn lijstje (echt nog niet perfect maar ik ben ook niet ontevreden. Het is een beetje laag in calorieën vandaag dus misschien neem ik zo nog wat kwark of zo. Ik ben alleen zo moe dat ik gewoon geen honger heb)
O: 2 volkoren boterhammen met slankie smeerkaas
S: zwemmen, baantjes en gewoon leuk
L: Kwark, 1 hard broodje met pindakaas
T: 1 hard broodje met curry (ja ik weet het maar ik vind het lekker)
D: 3 tacoschelpen gevuld met quorn en wat groenten
Het is wel een bijzondere combinatie van dingen jaquote:Op maandag 4 augustus 2014 09:13 schreef Brighteyes het volgende:
De rest van de dag was, heel ok. En mijn vreetkick bevatte ook nog wat brood.
Dit was het lijstje:
O: niks want uitslapen
T: niks want uitslapen
L: (11.30) aardbeien, blauwe bessen, granola en 250gr kwark
T: 2 gekookte eitjes
T2: 2 handjes blauwe bessen
S: 2 x 10 mins hardlopen
D: 1 wrap met een flinke berg groente/kipfilet/ui (Fajita), bak yoghurt m wat granola
T: 6-7 aardbeienijsjes, 2 plakjes roggebrood m kaas en ten einde raad om 23.00 nog 2 kapjes met kaas en toen stopte de feeding-frenzy
Al met al geen hele slechte dag qua totalen, maar wel een hele achterlijke.
Toen ik mijn groepslessen nog kon doen en zo, werd ik aanvankelijk ook wat zwaarderquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:12 schreef laiveneertiekje het volgende:
Vanmorgen alweer een uurtje gesport. Gisteren sushi wezen eten, was erg lekker.
Sinds ik twee keer per week sport ben ik weer wat zwaarder, ik gooi het maar op spiervorming. En dan zal over een paar weken het gewicht wel weer verdwijnen.
Wow, dat doe ik je echt niet naquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:15 schreef Patoshik het volgende:
Net een rondje wezen hardlopen. En het ging echt super. 20 minuten aan 1 stuk gerend en het was in totaal 3,4 km. Trots.
En toen ik thuis kwam gelijk even de 7 minuten workout gedaan en dag 3 van m'n squat en plank challenge.
Je moet wat.. Als je bootcamp trainer met vakantie is.
Je stelt erbij dat het laag in kcal is, maar zo klinkt het niet. Zo'n broodje curry en tacoschelpen lijken mij best calorierijk en baantjes zwemmen verbrandt helaas niet zoveel. Maar misschien heb ik dat fout.quote:
Ik heb de cal geteld en kwam op 1285 en dat was zonder het zwemmen er af te trekkenquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je stelt erbij dat het laag in kcal is, maar zo klinkt het niet. Zo'n broodje curry en tacoschelpen lijken mij best calorierijk en baantjes zwemmen verbrandt helaas niet zoveel. Maar misschien heb ik dat fout.
Maar je weet wat er niet 'netjes' is aan je lijstje. Ik denk als je een week lang een echt gezond en net lijstje houdt, dan die weegschaal wel naar beneden zal gaan. Geef een week lang niet in in de ongezonde verleidingen - of het nou in je kcal lijkt te passen of niet - en kijk wat er gebeurt. Niet opgeven in ieder geval!
Dan ligt het daar niet aan. Misschien was het erg zout?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik heb de cal geteld en kwam op 1285 en dat was zonder het zwemmen er af te trekken
de enige 'fouten' die ik zie is dat het harde broodjes waren en geen volkoren boterhammen (maar dat doe ik normaal dus wel, zie ook het lijstje van de dag er voor) en de curry (maar dat is haast geen cal, helaas ook geen voedingsstoffen)
Er had wat meer groenten en fruit op gemogen maar dat schommelt bij mij gewoon nogal. De ene dag eet ik veel fruit/groenten en de andere dag wat minder maar over de gehele linie is het best oke
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |