Niet helemaal, althans, niet voor mij, want die andere 5 dagen wil ik gewoon normale goeie lijstjes hebben. Een normaal patroon.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zo heb ik al een aantal weken een ongeopend pakje roggebrood (en potje honing) op het werk liggen, voor als ik niet genoeg heb aan die 500 kcal aan volkoren crackers en zuivel overdag.
Die 5:2-methode staat wel haaks op de rest van de strategieėn hier toch?
Om het even te benadrukken. Zo waar.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daar hadden wij een prachtig voorbeeld van ons aan weerszijden van ons in een restaurant afgelopen vakantie. Aan de ene kant een stevige tante, aan de andere kant een heel slank meisje. De stevige tante ging voor wafels met drie bolletjes ijs, slagroom en chocoladesaus, het slanke meisje had 1 bolletje ijs.
Het gaat domweg om kiezen. Wat wil ik nou echt, slank zijn? Of alles in mijn mond stoppen wat ik voor handen krijg...
Interessant, die docu ga ik eens kijken. Over de gezondheidseffecten had ik al wel eens gelezen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet helemaal, althans, niet voor mij, want die andere 5 dagen wil ik gewoon normale goeie lijstjes hebben. Een normaal patroon.
Ik kan iedereen echt van harte die documentaire van Michael Mosley aanraden. Dat vasten is niet alleen een manier om even hup-snel af te vallen, het heeft heel veel echt goede effecten op je gezondheid zoals bijv. Ge cholesterol etc.
Hmm, herkenbaar! Dit moet ik even goed onthouden voor de vakantie.. anders wordt het voor mij ook zo'n vreetfestijn ben ik bang..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De stevige tante ging voor wafels met drie bolletjes ijs, slagroom en chocoladesaus, het slanke meisje had 1 bolletje ijs.
Het gaat domweg om kiezen. Wat wil ik nou echt, slank zijn? Of alles in mijn mond stoppen wat ik voor handen krijg...
Ook vooral, is het het waard? Vrijdagavond na het skaten heb ik op de terugweg een McFlurry gehaald. Ik zocht later de kcal op, en toen besloot ik dat dat het echt niet waard was geweest. Dat weet ik dus voor een volgende keer..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daar hadden wij een prachtig voorbeeld van ons aan weerszijden van ons in een restaurant afgelopen vakantie. Aan de ene kant een stevige tante, aan de andere kant een heel slank meisje. De stevige tante ging voor wafels met drie bolletjes ijs, slagroom en chocoladesaus, het slanke meisje had 1 bolletje ijs.
Het was voor ons ook echt een goeie reality check.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Om het even te benadrukken. Zo waar.
Dit moet ik toch ook maar eens onthouden...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Meteen gekeken!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kan iedereen echt van harte die documentaire van Michael Mosley aanraden.
Echt? Dat is mij niet opgevallen. En ik heb de docu 2x gekeken en ben nu met het boek bezig.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Meteen gekeken!![]()
Ik vind het concept wel interessant, maar het moet dus nog blijken of het ook echt gezondheidswinst oplevert bij de mens. Er viel me wel iets tegenstrijdigs op: tijdens het vasten zouden cellen zich gaan herstellen in plaats van delen, maar even later bleek dat hersencellen zich juist gaan delen tijdens het vasten.
Gewoon zorgen dat er genoeg opties zijn die je wel mag.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:16 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik heb zaterdag een bbq bij familie. Ben heel benieuwd of ik me daar ook in kan houden. Met rustig en bewust eten zou ik al een eind moeten kunnen komen denk ik. Merk nu al dat wanneer ik rustig eet, ik veel minder eet. En toch langer verzadigd ben. Alleen als heel de tafel vol staat met lekkers, gaat dat lastig worden denk ik
Als er salade is, wil ik vooral daarvoor gaan ja. Maar wel wat meer vlees dan alleen een stukje kip, want zaterdag is mijn 'zondigdag'quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat er genoeg opties zijn die je wel mag.
Ik had afgelopen zaterdag een barbecue, heb gewoon mijn bord vol salade gegooid en alleen een paar stukjes kip van de barbecue genomen.
Tuurlijk helpt dat! Als je je lijf via je mond vertelt dat er zoetigheid en dus brandstof binnenkomt, maar die komt er niet... dan krijg je daar wel trek in. In ieder geval goed bezigquote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:21 schreef Miss_Congeniality het volgende:
En echt zo stom, ik loop al weken tegen mezelf te zeggen dat het nu toch echt eens klaar moet zijn met snaaien etc., want mijn broeken (in maat 38 dus) die ik vorig jaar gekocht heb zitten nu eigenlijk te strak om comfortabel te zijn. En elke keer was er aan het eind van de dag wel weer een 'fuck it' moment en ging er toch weer een pak stroopwafels open of zo. Om me daarna weer kut te voelen, want het is toch helemaal nergens voor nodig...
Maar volgens mij heb ik de knop zo langzamerhand weer gevonden. Ok, dit is pas dag 3, maar ik eet nu tussen de 1300 en 1600 kcals per dag, het meeste ook nog redelijk verantwoord, heb zelfs al weer eens wat bewogen en ik heb gewoon geen honger tussen de eetmomenten in en geen snaaitrek.
Ik heb de zoetjes uit mijn koffie verbannen en ik merk dat ik mijn koffie intussen echt lekker ga vinden zo. Weet niet of die zoetjes (3 - 4 per dag) invloed kunnen hebben op je 'zin in zoet' gedurende de dag? Maar dat heb ik op dit moment dus eigenlijk niet echt (waar ik er voorheen serieus moeite mee had in de middag). Ik heb elke dag een pakje sultana mee voor het geval ik een keer heel lang in de file zou staan of zo, maar die gaat dus elke dag ongeopend mee heen en weer en heb er eigenlijk gewoon geen zin in overdag.. Blij mee!
*nu proberen vol te houden*
Op woensdag 6 augustus 2014 16:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Slim!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik neem zelf altijd een bak reuze champignons, courgette, paprika en uien mee
Maar toch: goed bezig!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:12 schreef Brighteyes het volgende:
As I speak zit iedereen om me heen vlaai te eten en ik heb afgeslagen!
Nu ben ik geen vlaai fan, dus dag is makkelijk, maar toch...
En daar iets van een broodje gezond zonder mayo kopen of zo, in plaats van een frietje?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:48 schreef PatriQue89 het volgende:
Hmm.. Morgen naar Walibi en ik dacht, ach een klein patatje kan wel.. Maar nu blijkt dat mijn PT volgende week alweer meting wil doen, dus dat kan niet
Iemand tips wat verantwoord is en wat ik mee kan nemen? Moet dus wel een beetje houdbaar zijn zonder koeling..
Gewoon een boterham met pindakaas ofzo? En als snacks fruit (in een bakje tegen het pletten) of noten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:48 schreef PatriQue89 het volgende:
Hmm.. Morgen naar Walibi en ik dacht, ach een klein patatje kan wel.. Maar nu blijkt dat mijn PT volgende week alweer meting wil doen, dus dat kan niet
Iemand tips wat verantwoord is en wat ik mee kan nemen? Moet dus wel een beetje houdbaar zijn zonder koeling..
Ah, ze verkopen inderdaad broodjes zie ik (in 2 van de 11 eettentjes maarquote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:57 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
En daar iets van een broodje gezond zonder mayo kopen of zo, in plaats van een frietje?
Ik vind het meeste wat je heel de dag in een tas mee moet slepen niet meer zo lekker om 's avonds te eten, daarom namen wij vroeger vaak worstenbrood en krentenbollen of zo mee. Maar dat lijkt me in dit geval ook niet de beste optie
Verder wat fruit (appel?) voor tussendoor?
Als ik ananas snijd, en dat ik een bakje doe, is dat een beetje te doen buiten de koeling?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:26 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Gewoon een boterham met pindakaas ofzo? En als snacks fruit (in een bakje tegen het pletten) of noten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |