quote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Nee.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:02 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zionistische haat bestaat niet? Deze Israëlische kinderen worden niet met haat opgevoed?
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:12 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee.
Kinderen opvoeden met jodenhaat is iets islamitisch. Het omgekeerde gebeurt niet; dat is projectie van moslims die de haat zelf wel hebben.
Je zult me natuurlijk niet horen ontkennen dat er flink gehaat wordt richting de Palestijnen (vooral de terroristen), want dat laatste had ik zelf ook gedaan en je hebt nou eenmaal overal dom volk. Of moeten de Israëliërs allemaal engeltjes zijn met IQ's van 160, anders moeten ze dood?
http://www.al-monitor.com(...)l.html#ixzz38JiJ7vVvquote:From the moment that Operation Protective Edge began, Hamas made an important strategic decision that changed the rules of the game by leaving itself with just two options. It would either ensure that the border crossings would be reopened, thereby allowing Hamas to continue controlling the Gaza Strip, or it would willingly give up the burden of government but go down in a blaze of glory, leaving a lasting impression of sacrifice and heroism. More precisely, Hamas decided to fight its last battle, a battle of life or death.
Klinkt als zionistische haat. Thanks for proving my point.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:12 schreef Karrs het volgende:
Kinderen opvoeden met jodenhaat is iets islamitisch.
hamas blijft gewoon, dat kun je helemaal niet uitroeienquote:Op woensdag 23 juli 2014 20:21 schreef EdmundReid het volgende:
Interessante analyse waarom Hamas dit doet:
[..]
http://www.al-monitor.com(...)l.html#ixzz38JiJ7vVv
Dat zeker, maar de 'extra' haat is ook de reden dat hier in Nederland de in Nederland geboren Nederlandse moslims zeer vurig zijn in hun haat naar de staat Israël die een goeie 4000 km verderop ligt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:21 schreef sp3c het volgende:
sowieso geen interessante discussie eigenlijk
ga er maar vanuit dat zeker in de onderlagen van de beide landen grondig gehaat wordt naar elkaar
Gaat erom of ze aan de macht blijven en hoe dat 'spelletje' in elkaar zit...quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
hamas blijft gewoon, dat kun je helemaal niet uitroeien
denk dat de gemddelde jood ookgeen hoge et op heeft van moslimsquote:Op woensdag 23 juli 2014 20:30 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat zeker, maar de 'extra' haat is ook de reden dat hier in Nederland de in Nederland geboren Nederlandse moslims zeer vurig zijn in hun haat naar de staat Israël die een goeie 4000 km verderop ligt.
Dat is niet iets waar je je ogen voor zou moeten sluiten, want het is de kern van het oorspronkelijke probleem. Maar daar valt niet over te discussiëren met onze moslimbroeders in dit topic, vrees ik.
Israël kan dat niet maar de bevolking wel, als de bevolking niet meer op hun stemt dan verliezen ze de macht. Ze zijn hun glans die ze in 2006 hadden verloren, en worden nu ook als corrupt gezien die weinig bereiken. Het zou mooi zijn als ze realiseren dat gewapend verzet/terrorisme alleen maar averechts werkt en ze Fatah weer aan de macht helpen. Maar het lijkt erop dat ze in plaats daarvan de Islamic Jihad steunen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
hamas blijft gewoon, dat kun je helemaal niet uitroeien
Heh, nee, vind je 't gek.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk dat de gemddelde jood ookgeen hoge et op heeft van moslims
Moslims met nazi's vergelijken. Nog een voorbeeld van zionistische haat.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:20 schreef Karrs het volgende:
Heh, nee, vind je 't gek.
De gemiddelde jood had ook niet gek veel met nazi's...
quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:20 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waar vergelijk ik moslims met nazi's?quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:21 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Moslims met nazi's vergelijken. Nog een voorbeeld van zionistische haat.
Jij bent inhoudelijk wel klaar, niet?quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:22 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zo grappig hoe dit figuur zich alleen maar blijft tegenspreken.
Waarom benoem je dan steeds de haat van moslim tegenover joden terwijl joden ook haat tegen moslims hebben?quote:
Kijk eens verder dan wat je quote..quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jij bent inhoudelijk wel klaar, niet?
Ach, weet je wat, laat me toch nog eens een poging wagen om een discussie aan te gaan. Waarom niet.
Had je nog nagedacht over de mogelijke redenen dat Israël op ambulances zou schieten? Welke reden is volgens jou de hoofdzaak en waarom?
Omdat de 'haat van moslim' een diepere achterliggende oorzaak heeft. Eén die ervoor zorgt dat het, op zich zeer kleine, conflict nog bestaat. Die oorzaak is de islam en de manier waarop deze in de huidige tijd beleden wordt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:25 schreef EdmundReid het volgende:
[..]
Waarom benoem je dan steeds de haat van moslim tegen over joden terwijl joden ook haat tegen moslims hebben?
Probeer nog eens.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:27 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Omdat israel moreel failliet is, daarom.
Ok, bedankt voor je antwoord.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:32 schreef Karrs het volgende:
Maar laten we deze discussie hier maar niet voeren; die loopt toch altijd uit op schelden en "nietesen jij bent degene die haat
".
Alleen het ene is even groter en feller dan het andere.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:21 schreef sp3c het volgende:
sowieso geen interessante discussie eigenlijk
ga er maar vanuit dat zeker in de onderlagen van de beide landen grondig gehaat wordt naar elkaar
dat denkt de ander ook van de enequote:Op woensdag 23 juli 2014 22:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Alleen het ene is even groter en feller dan het andere.
Joden met nazi's vergelijken mag wel zoals hier op FOK vele malen gebeurt?quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:21 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Moslims met nazi's vergelijken. Nog een voorbeeld van zionistische haat.
Veel meer moslims deden mee met de geallieerden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Maar dat Moslims ook meededen met de Nazi's, wist je niet?
quote:From Kerry to Selena Gomez & Rihanna, Israel’s Claims of Precision, Compassion are Dissed
By Juan Cole | Jul. 21, 2014 |
You always wonder where John Kerry the anti-Vietnam War activist went, who compared the US campaigns in Southeast Asia to the predations of the Mongols. It turns out he is still in there somewhere, just not allowed to appear before the cameras. But in a ‘hot-mic’ moment on Fox on Sunday, Kerry appeared to reference the Israeli massacre at al-Shuja`iya in Gaza by Israeli planes and/or artillery, which left 60 dead & 200 wounded. Kerry called sardonically “a hell of a pinpoint operation.” His reference is to Israeli propagandists who keep saying that Israel’s airstrikes in densely populated Gaza are “precision strikes” when very obviously they are massive and indiscriminate, having killed over 500 as of Sunday night, over 70% of them noncombatants, including women and children. Although Hamas, the combatants, are fair game, the noncombatants are not. Israel doesn’t get off the hook by saying Hamas uses human shields. First, most of those people Israel killed were not being used as human shields. Second, international law forbids military commanders to strike if it seems likely they will kill a lot of innocents.
Kerry’s exasperation with Israeli brutality is shared around the world, though, as with Kerry, most public figures won’t express it in the open.
But some politicians and celebrities are daring to speak out.
British deputy prime minister Nick Clegg accused Israel of a “deliberately disproportionate” response to Hamas. That would would be a war crime if true.
Channel 4′s Jon Snow asked an Israeli spokesman all those same questions everyone else would like to, including why in the world Israel is bombing hospitals and old people’s homes and whether there is something wrong with their equipment or whether they have simply decided to commit war crimes if that is what it takes. Compare Snow’s actual journalism with any anchor on US network news and it is American journalism that stands shamed.
Some resorted to the tactic of tweeting “Free Palestine” and then deleting the tweet, claiming it was all a misunderstanding. This was the path chosen by Rihanna and Dwight Howard.
Rihanna is from Barbados and has Third-Worldist sympathies, occasionally deploying Arabesque imagery in her music videos.
But the award for bravery under fire must go to Selena Gomez, who posted this to her Instagram and Twitter accounts:
She has declined to delete the message, and it has garnered 500,000 retweets. She did say this:
But of course when you say “Pray for Gaza,” you have chosen sides, since the Israeli right wing is fighting this war in part to crush Gaza further.
Gomez’s hashtag on this post was #wearethenextgeneration and I think she got that one absolutely correct. The Millennials are a new generation with their own perspective on world affairs. They’re less interested in organized religion than their elders. In the US, they are substantially less Northern European in their heritage and tastes (this is also true in France e.g.) The Millennials have only seen the 2006, 2008-9, 2012, and the current wars, in which Israel is the superpower and its opponents lack tanks, artillery or planes. Palestinians in such an encounter look like the underdogs, not a powerful threat. I don’t think the Israeli leadership has the slightest conception of how the tide is turning against them over their colonial policies and tactics.
Plusquote:Op woensdag 23 juli 2014 21:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Omdat de 'haat van moslim' een diepere achterliggende oorzaak heeft. Eén die ervoor zorgt dat het, op zich zeer kleine, conflict nog bestaat. Die oorzaak is de islam en de manier waarop deze in de huidige tijd beleden wordt.
Zonder die door de geestelijke leiders opgelegde haat waren de Palestijnen allang geïntegreerd in het nieuwe Israël, of hadden allang hun eigen staat Palestina gehad. Zonder die haat was er ook geen sprake van al die moslims die, zonder er ooit te zijn geweest, zo solidair zijn met de Palestijnse bevolking.
Diezelfde haat (want joden zijn niet de enigen die allemaal dood moeten) zorgt trouwens voor die massaslachtingen onder moslims door andere moslims. Zie Syrië, zie Irak, zie Boko Haram.
De haat van joden (ik neem aan dat je Israëliërs bedoelt) is meer 'aards'; wij zouden in die situatie precies dezelfde haat voelen. Als het al haat is en niet gewoon oorlogsretoriek. En de domheid der onderlaag van de bevolking.
Maar laten we deze discussie hier maar niet voeren; die loopt toch altijd uit op schelden en "nietesen jij bent degene die haat
".
had je ze geteld?quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:39 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Veel meer moslims deden mee met de geallieerden.
Onzin!quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat denkt de ander ook van de ene
de waarheid zal ergens in het midden liggen, boeiend is het hoe dan ook niet want je kunt het niet echt langs een meetlatje leggen ofzo
Mag jij wereldwijde Joodse aanslagen/haat/censuur/etc opnoemen!quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Plus
Diezelfde haat (want joden zijn niet de enigen die allemaal dood moeten) zorgt trouwens voor de Christenvervolgingen in vele Islamitische landen.
Of de aanslagen op Joodse instellingen in Europa, of gewoon aanslagen op hen die de islam belachelijk maken (denk aan die Deen die de MohammedCartoons maakte), of wat dacht je van de woede nav een uitspraak van de Paus over islam, of wat dacht je van de druk om Mohammed te censureren in SouthPark, maar Jezus niet.
Dat klopt maar de meeste van die moslims gingen onvrijwillig in dienst bij de koloniale legers.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:39 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Veel meer moslims deden mee met de geallieerden.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:48 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Mag jij wereldwijde Joodse aanslagen
Gaza de afgelopen 40 jaarquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:48 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Onzin!
zie deze reactie:
[..]
Mag jij wereldwijde Joodse aanslagen/haat/censuur/etc opnoemen!
ik vind het wel best zoquote:
Dit zegt dus helemaal niks.quote:
Jij vroeg om joodse aanslagen, dus gaf ik daarvoor een bron. Uit die bron blijkt ook dat joden in de Verenigde Staten 1% meer aanslagen plegen dan moslims.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dit zegt dus helemaal niks.
others 16%Ik dacht dat het bijna altijd die anderen waren die het deden
ik noemde toch wat op of ben ik nou gek??quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je weet dus niks op te noemen? Zeg dat dan gewoon!
kennelijk ben je gek of wil je gewoon niet lezen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik noemde toch wat op of ben ik nou gek??
Wat begrijp je niet aan wereldwijd?quote:daar worden flink wat aanslagen en al dat moois gepleegd hoor, meestal door kolonisten, lijkt mij een prima antwoord op je vraag en het boeit me niet genoeg om verder te zoeken
er is toch ook niet in de hele wereld gereld om die mohammed cartoonsquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
kennelijk ben je gek of wil je gewoon niet lezen.
Ik gaf een voorbeeld van wereldwijde aanslagen/haat/censuur/etc in de naam van Islam en vroeg dus wereldwijde aanslagen/haat/censuur/etc in de naam van Jodendom. Je hebt dus niks wereldwijds opgenoemd.
[..]
Wat begrijp je niet aan wereldwijd?
Nou ik probeer te weten hoe ze die percentages hebben opgebouwd, maar zie het zo snel niet hierquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:57 schreef EdmundReid het volgende:
[..]
Jij vroeg om joodse aanslagen, dus gaf ik daarvoor een bron. Uit die bron blijkt ook dat joden in de Verenigde Staten 1% meer aanslagen plegen dan moslims.
wel in genoeg landenquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:10 schreef sp3c het volgende:
er is toch ook niet in de hele wereld gereld om die mohammed cartoons
Mijn punt was hoe moslims zich buiten israël gedragen in vergelijking met hoe Joden zich buiten Isarël gedragen, als aanvulling op de reactie van Karrs (met de B.Pitt avatar) over de verschillen in achtergrond mbt haat.quote:de grootste concentratie van joden wereld wijd vind je in Israel dan is het niet zo gek dat het zwaartepunt van de misdragingen daar plaatsvind
Die hebben ze zelf geteld aan de hand van die link, kan jij ook doen als je het niet gelooft.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Nou ik probeer te weten hoe ze die percentages hebben opgebouwd, maar zie het zo snel niet hier
http://www.fbi.gov/stats-(...)or02_05#terror_05sum
Genoeg voorbeelden op die link....quote:Nog steeds geen voorbeeld van Joodse aanslagen
Ik krijg alleen maar dat plaatje in het groot, dus dan lijkt je link niet te werken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:15 schreef EdmundReid het volgende:
[..]
Die hebben ze zelf geteld aan de hand van die link, kan jij ook doen als je het niet gelooft.
[..]
Genoeg voorbeelden op die link....
Je kan ook gewoon zeggen dat je geen argumenten hebt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:13 schreef sp3c het volgende:
wat de woede over de paus met wereldwijde jodenhaat te maken heeft ontgaat me trouwens maar het is natuurlijk ook een compleet oninteressante discussie
Ik doel op die link die je zelf post, deze dus:quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik krijg alleen maar dat plaatje in het groot, dus dan lijkt je link niet te werken.
ik kan ook gewoon zeggen wat ik aan heb, zou ook helemaal nergens op slaanquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:19 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen dat je geen argumenten hebt.
Nou je taartstatistiek is van 2002-2205quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:15 schreef EdmundReid het volgende:
[..]
Die hebben ze zelf geteld aan de hand van die link, kan jij ook doen als je het niet gelooft.
[..]
Genoeg voorbeelden op die link....
En jij komt met onwetendheid aanzettenquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kan ook gewoon zeggen wat ik aan heb, zou ook helemaal nergens op slaan
de vraag was waar de haat naar elkaar erger was,kom jij met de paus aanzetten
haha ok manquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En jij komt met onwetendheid aanzetten
Waar haal je dat nou weer vandaan?quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:24 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Nou je taartstatistiek is van 2002-2205
Hier heb je een overzicht van de dag: http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.606735quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:54 schreef Baklava95 het volgende:
Kan iemand mij de laatste updates geven. Ik ben moe van de gebeurtenissen in Syrië en Irak en wil nu overstappen naar Palestina.![]()
quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:15 schreef Ketchupcurry het volgende:
Veel explosies, twee livestreams up:
http://www.ustream.tv/channel/jehadels
http://www.ustream.tv/occupiedair
twitter:BasKoops twitterde op woensdag 23-07-2014 om 23:38:04Bij oefenwedstrijd Maccabi Haifa - Lille in Oostenrijk zijn spelers aangevallen door groep met Palestijnse vlaggen http://t.co/Pht7XoUK2a reageer retweet
Haatpaardestaarten!quote:Op woensdag 23 juli 2014 02:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stropop. Wat zeg ik: een heel paasvuur.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:30 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat zeker, maar de 'extra' haat is ook de reden dat hier in Nederland de in Nederland geboren Nederlandse moslims zeer vurig zijn in hun haat naar de staat Israël die een goeie 4000 km verderop ligt.
Dat is niet iets waar je je ogen voor zou moeten sluiten, want het is de kern van het oorspronkelijke probleem. Maar daar valt niet over te discussiëren met onze moslimbroeders in dit topic, vrees ik.
Klein verschil: de nazi's overspoelden Europa, de joden overspoelden Palestina.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:20 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hier:quote:
met jouw antwoord:quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk dat de gemddelde jood ookgeen hoge et op heeft van moslims
Q.E.D.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:20 schreef Karrs het volgende:
[..]
Cursief en omdraaiing van mij.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:22 schreef Karrs het volgende:
En 'islamitische haat' is een projectie van zionistische haat op de 'tegenstander'. Als jij haat, moet de tegenstander dezelfde haat voelen, is het algemene idee volgens mij. Je zult nog raar op je neus kijken als je erachter komt dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
http://t.co/veq4Iu6L2Bquote:Op donderdag 24 juli 2014 00:21 schreef Perrin het volgende:
twitter:BasKoops twitterde op woensdag 23-07-2014 om 23:38:04Bij oefenwedstrijd Maccabi Haifa - Lille in Oostenrijk zijn spelers aangevallen door groep met Palestijnse vlaggen http://t.co/Pht7XoUK2a reageer retweet
quote:More than 50 Israeli reservists refuse to serve: Washington Post
WASHINGTON (Reuters) - More than 50 former Israeli soldiers have refused to serve in the nation's reserve force, citing regret over their part in a military they said plays a central role in oppressing Palestinians, the Washington Post reported on Wednesday.
"We found that troops who operate in the occupied territories aren’t the only ones enforcing the mechanisms of control over Palestinian lives. In truth, the entire military is implicated. For that reason, we now refuse to participate in our reserve duties, and we support all those who resist being called to service," the soldiers wrote in a petition posted online and first reported by the newspaper.
While some Israelis have refused to serve in the Palestinian territories of the West Bank, the military's structure is such that serving in any capacity forces one to play a role in the conflict, said the soldiers, most of whom are women who would have been exempted from combat.
"Many of us served in logistical and bureaucratic support roles; there, we found that the entire military helps implement the oppression of the Palestinians," they said.
Their comments come as the conflict in Gaza continues to escalate, displacing thousands more Palestinians in the battered territory even as the United States presses both sides for an immediate ceasefire and longer-term peace plan. [ID:nL6N0PY0Q2]
Earlier this month, Israel said it was mobilizing more reservists in anticipation of increased fighting. [ID:nL6N0PJ473]
In the petition, the soldiers pointed to the army's structure and fundamental role in Israeli society as reasons for being unable to decouple any form of service from the fighting.
"The military plays a central role in every action plan and proposal discussed in the national conversation, which explains the absence of any real argument about non-military solutions to the conflicts Israel has been locked in with its neighbors," the soldiers wrote.
"To us, the current military operation and the way militarization affects Israeli society are inseparable."
They said they opposed the Israeli Army and conscription law because of how women are limited to low-ranking secretarial positions and because of a screening system that discriminates against Jews whose families originate from Arab nations.
Most 18-year-olds must serve up to three years in the Israeli Defense Forces.
Some groups, such as ultra-Orthodox Jewish seminary students, had been exempted from service, but legislators this year moved to lift that exemption on such students starting in 2017. [ID:nL6N0M91KQ]
Arab-Israelis are exempt from compulsory service.
Yahoo.com
Interessant. Is dit al eens eerder(bijv 2012, 2008/2009) voorgekomen of is dit een nieuwe ontwikkeling?quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:04 schreef Aloulou het volgende:
50 Israelische reservisten (voormalige militiaren) weigeren de oproep om het IDF te joinen:
[..]
Durf ik niet te zeggen of dit eerder op zo'n schaal is voorgekomen midden in een oorlog. Denk het niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Interessant. Is dit al eens eerder(bijv 2012, 2008/2009) voorgekomen of is dit een nieuwe ontwikkeling?
Ik kan me geen Israëlisch offensief herinneren dat niet gesteund werd door de overgrote meerderheid van de bevolking.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:13 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Durf ik niet te zeggen of dit eerder op zo'n schaal is voorgekomen midden in een oorlog. Denk het niet.
Maar aan de andere kant blijkt uit alles dat de overgrote meerderheid van de Israeliers het offensief steunt, ook na inmiddels in totaal 32 Israelische soldaten die zijn omgekomen uit de laatste berichten.
Dit is echt wel interessant. Al was het maar omdat je nu verschillende soorten haat benoemt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Omdat de 'haat van moslim' een diepere achterliggende oorzaak heeft. Eén die ervoor zorgt dat het, op zich zeer kleine, conflict nog bestaat. Die oorzaak is de islam en de manier waarop deze in de huidige tijd beleden wordt.
Zonder die door de geestelijke leiders opgelegde haat waren de Palestijnen allang geïntegreerd in het nieuwe Israël, of hadden allang hun eigen staat Palestina gehad. Zonder die haat was er ook geen sprake van al die moslims die, zonder er ooit te zijn geweest, zo solidair zijn met de Palestijnse bevolking.
Diezelfde haat (want joden zijn niet de enigen die allemaal dood moeten) zorgt trouwens voor die massaslachtingen onder moslims door andere moslims. Zie Syrië, zie Irak, zie Boko Haram.
De haat van joden (ik neem aan dat je Israëliërs bedoelt) is meer 'aards'; wij zouden in die situatie precies dezelfde haat voelen. Als het al haat is en niet gewoon oorlogsretoriek. En de domheid der onderlaag van de bevolking.
".
En joden ook, wist jij dat wel?quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Joden met nazi's vergelijken mag wel zoals hier op FOK vele malen gebeurt?
Maar dat Moslims ook meededen met de Nazi's, wist je niet?
Jawel die waren er zeker wel hoor. En helemaal dat het snel kantelde die steun van de meerderheid na wat verliezen. Dit laatste is nu ook niet het geval. Er zijn juist meer stemmen dat men echt de tijd moet nemen "het eens goed uit te kammen die Gazastrook".quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:24 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik kan me geen Israëlisch offensief herinneren dat niet gesteund werd door de overgrote meerderheid van de bevolking.
Het is ook veel. Het komt niet alleen door deze oorlog nu maar in het algemeen is Israel al langer een bezettingsmacht natuurlijk en kan mij voorstellen dat er wel militiaren zijn waar dat gaat knagen, zeker als ze zaken moeten doen/situaties komen wat immoreel is. Denk aan de vele checkpoints in de Westbank en wel joodse kolonisten beschermen maar tegenover lokale Palestijnen die zich daartegen verzetten wel hard op moeten treden en leven zuur maken.quote:50 weigeraars vind ik iig aardig wat. Dat kan erop wijzen dat men in Israël ook een stukje kritischer begint te worden op het beleid en de oorlogen die worden gevoerd. Althans, dat hoop ik.
Dapper! Kan hen het leven kosten, een beetje zoals klokkenluiders in Nederland die in een caravan eindigen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:04 schreef Aloulou het volgende:
50 Israelische reservisten (voormalige militiaren) weigeren de oproep om het IDF te joinen:
[..]
Ik doelde eigenlijk meer op de beginfase van een offensief snel weerstand opleverde binnen Israël. Daarvan kan ik alleen zo snel Israëls inmenging in Libanon in 1982 herinneren. Maar het is ook laatquote:Op donderdag 24 juli 2014 01:28 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Jawel die waren er zeker wel hoor. En helemaal dat het snel kantelde die steun van de meerderheid na wat verliezen. Dit laatste is nu ook niet het geval.
Ik ben ervan overtuigd dat ook "flink uitkammen" geen zin heeft.quote:Er zijn juist meer stemmen dat men echt de tijd moet nemen "het eens goed uit te kammen die Gazastrook".
Maar misschien zet het wel een ontwikkeling in gang.quote:Het is ook veel. Het komt niet alleen door deze oorlog nu maar in het algemeen is Israel al langer een bezettingsmacht natuurlijk en kan mij voorstellen dat er wel militiaren zijn waar dat gaat knagen, zeker als ze zaken moeten doen/situaties komen wat immoreel is. Denk aan de vele checkpoints in de Westbank en wel joodse kolonisten beschermen maar tegenover lokale Palestijnen die zich daartegen verzetten wel hard op moeten treden en leven zuur maken.
Alleen zou het incorrect zijn om die 50 weigeraars voor te doen alsof er nu ook in deze oorlog een "kritischere massa is die zich ertegen keert"....dat blijkt nergens uit namelijk wat deze oorlog betreft dan.
Wat voor nieuwswaarde hebben dit soort plaatjes? Er zijn er ook genoeg van de andere kant die laat zien hoe Hamas kinderen of zwakbegaafden een geweer in de hand duwt om midden in de vuurlinie te gaan staan bijvoorbeeld. En het "grappige" is, de plaatjes van de beiden kanten worden vooral verspreid en gezien binnen eigen kring die zo alleen maar nog meer overtuigd raakt van het eigen gelijk. (en de tegenstander dehumaniseert)quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:45 schreef Yi-Long het volgende:
[ afbeelding ]
http://electronicintifada(...)-his-rifle#instagram
Van vorig jaar.
Het nut is dat men inziet dat een Palestijns leven geen fuck waard is in Gaza. Niet voor de Israelische soldaten, en misschien ook wel niet voor Hamas. En dat dat gelul dat israel er juist alles aan doet om onschuldige slachtoffers te vermijden, een grove leugen is. Dat bleek uiteraard al uit alles, maar dat kan niet vaak genoeg herhaald worden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:03 schreef tfors het volgende:
[..]
Wat voor nieuwswaarde hebben dit soort plaatjes? Er zijn er ook genoeg van de andere kant die laat zien hoe Hamas kinderen of zwakbegaafden een geweer in de hand duwt om midden in de vuurlinie te gaan staan bijvoorbeeld. En het "grappige" is, de plaatjes van de beiden kanten worden vooral verspreid en gezien binnen eigen kring die zo alleen maar nog meer overtuigd raakt van het eigen gelijk. (en de tegenstander dehumaniseert)
Misschien wat vietnamezen sturen naar dat gebied.quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:12 schreef Aloulou het volgende:
Wat meer info uit een Haaretz artikel over de taktieken van Hamas in deze oorlog:
- Hamas militants entered Israeli territorium from a tunnel a few hundred meters away from the fence
- In the ensuing firefight they killed four soldiers, including a battalion commander
- All militants were also killed in that firefight
- They had been wearing IDF uniforms, including regulating combat netting on their helmets
- From nearby Israeli territory the infiltrators may have emerged undetected from under the ground
- Destroying tunnels is a dangerous job, as seen in the deaths of three IDF paratroopers
- They were blown up by a Hamas booby trap while entering a tunnel entrance
- IDF officers admitted they are astonished by the extent of Hamas' tunnelling operation
- Hamas didn't use its own members to do the digging but families from Rafah who are experienced
- Instruments to detect tunnels 15 meters underground are still under development and might not be entirely effective
Volgens mij waren (veel van de) tunnels die ze hebben gevonden circa 25 meter onder de grond.
En een Israëlisch leven ook niet voor Hamas al jaren lang, misschien kan geen enkel leven Hamas iets schelen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:11 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het nut is dat men inziet dat een Palestijns leven geen fuck waard is in Gaza. Niet voor de Israelische soldaten, en misschien ook wel niet voor Hamas. En dat dat gelul dat israel er juist alles aan doet om onschuldige slachtoffers te vermijden, een grove leugen is. Dat bleek uiteraard al uit alles, maar dat kan niet vaak genoeg herhaald worden.
Het brengt Hamas schade toe, dat zeker. Maar zal ze nooit permanent verwijderen en/of uitschakelen. Na de oorlog bouwen ze hun arsenaal gewoon weer op. Om Hamas er weg te krijgen helpt de militaire oplossing niet. Speelt ze juist in de kaart.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat ook "flink uitkammen" geen zin heeft.
Wellicht, maar gaan nog wel aantal tiental jaar overheen voordat dat echt wordt omgezet in andere politieke standpunten van bijv. Europese landen naar Israel's beleid en daden toe. Denk dat ondanks inderdaad steun afbrokkelt onder publieke opinie in ook Westen dat veel langzamer doordringt bij beleidsmakers en politieke leiders. Op internationaal niveau spelen ook andere zaken mee dan alleen Israelisch beleid, bijv. welke andere bondgenoten men dan in het Midden-Oosten kan vinden die net zo betrouwbaar zijn als Israel dat is.quote:Ik heb eerder in dit topic een klein artikel gepost met voorbeelden van de wegebbende steun voor Israël in de westerse wereld. Die onvoorwaardelijke steun voor Israël is hier echt aan het verdwijnen. Er komt nu een generatie hier die geen band of schuldgevoel meer heeft met het land en het volk. Het is wat mij betreft een gezonde ontwikkeling, en ik hoop dat de Israëli's zelf ook beter worden in zelfreflectie.
Dat tunnelnetwerk lijkt geavanceerder dan ik dachtquote:Op donderdag 24 juli 2014 02:12 schreef Aloulou het volgende:
Wat meer info uit een Haaretz artikel over de taktieken van Hamas in deze oorlog:
- Hamas militants entered Israeli territorium from a tunnel a few hundred meters away from the fence
- In the ensuing firefight they killed four soldiers, including a battalion commander
- All militants were also killed in that firefight
- They had been wearing IDF uniforms, including regulating combat netting on their helmets
- From nearby Israeli territory the infiltrators may have emerged undetected from under the ground
- Destroying tunnels is a dangerous job, as seen in the deaths of three IDF paratroopers
- They were blown up by a Hamas booby trap while entering a tunnel entrance
- IDF officers admitted they are astonished by the extent of Hamas' tunnelling operation
- Hamas didn't use its own members to do the digging but families from Rafah who are experienced
- Instruments to detect tunnels 15 meters underground are still under development and might not be entirely effective
Volgens mij waren (veel van de) tunnels die ze hebben gevonden circa 25 meter onder de grond.
Dat stelt het IDF ook vast ja. Heb aantal foto's gezien (kan je googlen) en ziet er indrukwekkend uit hoor. Honderden meters lang en tot circa 25 meter diep in de grond, sommigen zijn groot en wijd waar je echt veel kan verplaatsen en anderen zijn heen nauw en smal. Zo zie je maar hoe inventief de mens is, Egypte sluit de grens hermetisch af maar toch is er via de tunnels een levende handel en komen en gaan vanuit Gaza naar Egypte en de Sinai-woestijn. En dus ook vanuit Gaza naar Israel zoals blijkt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:19 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dat tunnelnetwerk lijkt geavanceerder dan ik dacht
Ik vraag me af wat dat allemaal moest kosten?quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:19 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat tunnelnetwerk lijkt geavanceerder dan ik dacht
Als je synagoges aan gaat vallen spoor je ook niet. Daar tref je net zo goed onschuldige mensen mee, die wellicht nog gedeeltelijk aan jouw kant staan ook wat betreft dit conflict, want er hebben zich al zeer veel joden (wereldwijd) uitgesproken tegen de acties van Israel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:24 schreef tfors het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat dat allemaal moest kosten?
Maar nog terugkomend op die oorlogsplaatjes, het wakkert de haat alleen maar aan tussen de partijen en meer haat -> meer bloedvergieten. En dat groeit alleen maar door zo, dat zie je ook met die mensen in Parijs etc. die nu synagoges aanvallen enzo.
Hij heeft geschoten of?quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:45 schreef Yi-Long het volgende:
[ afbeelding ]
http://electronicintifada(...)-his-rifle#instagram
Van vorig jaar.
Geen idee. Valt niet op te maken uit het artikel, dus denk het niet, maar er staat wel bij de reactiesquote:
Het gaat dus vooral om het soort zieke machtsspelletjes die gasten spelen met Palestijnse burgers. Dat blijkt trouwens ook wel uit honderden clips op youtube met beelden van grenscontroles, en 'confessions' van ex-soldaten die zich nu kapot schamen voor hun gedrag en vertellen wat ze op hun geweten hebben...quote:Years ago, Chris Hedges was raked over the coals when he wrote in Harper's (I believe it was Harper's) that he had personally witnessed IDF soldiers toss candy bars out into open spaces to lure children out and then terrify them by firing at them.
No surprise, Hedges was charged with being anti-Semitic for reporting what he had seen with his own eyes.
Ik kan me goed voorstellen als je continu blootgesteld wordt aan dat soort plaatjes dat je eerder geneigd ben om zulke stomme dingen te doen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als je synagoges aan gaat vallen spoor je ook niet. Daar tref je net zo goed onschuldige mensen mee, die wellicht nog gedeeltelijk aan jouw kant staan ook wat betreft dit conflict, want er hebben zich al zeer veel joden (wereldwijd) uitgesproken tegen de acties van Israel.
Die grenscontroles zijn toch zo erg niet?quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:39 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Geen idee. Valt niet op te maken uit het artikel, dus denk het niet, maar er staat wel bij de reacties
[..]
Het gaat dus vooral om het soort zieke machtsspelletjes die gasten spelen met Palestijnse burgers. Dat blijkt trouwens ook wel uit honderden clips op youtube met beelden van grenscontroles, en 'confessions' van ex-soldaten die zich nu kapot schamen voor hun gedrag en vertellen wat ze op hun geweten hebben...
Ik snap ook niet waarom mensen een onderzoek zouden weigeren, alsof ze bij voorbaat al bang zijn voor de resultaten ofzo. Kan me dan echt boos maken om de blindheid van USA. Vraag me af of USA ooit iets kritisch over Israël zou kunnen zeggen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:43 schreef Yi-Long het volgende:
Die ontvoerde kolonisten schijnen trouwens geen lieverdjes geweest te zijn...
http://www.mo.be/analyse/(...)erde-te-verpletteren
En de EU-landen en de VS laten wederom zien dat ze geen fuck geven om de Palestijnse slachtoffers...
http://www.aljazeera.com/(...)472316293283952.html
...als fatsoenlijk land wil je toch gewoon dat wel fatsoenlijk uitgezocht wordt wat er daar allemaal is gebeurd...!? Blijkbaar niet. Maar goed, 'wij' zijn ook geen fatsoenlijke landen.
Er staan wat docu's en filmpjes online op Youtube. Kijk zelf maar, en bedenk dan of je dat iedere keer zou willen meemaken, of je kinderen. Bij die çonfessions' van die ex-soldaten wordt ook al snel duidelijk wat voor 'spelletjes' ze speelden om de Palies zoveel mogelijk te zieken, dus altijd in de zon laten staan (niet in de schaduw, hun documenten verscheuren (of net doen alsof), etc etc.quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die grenscontroles zijn toch zo erg niet?
Dieptriestquote:Op donderdag 24 juli 2014 02:54 schreef Djibril het volgende:
[ afbeelding ]
Israelische spelers aangevallen in Oostenrijk
Sowieso al het bouwmateriaal waar ze ook schuilkelders van hadden moeten bouwen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:24 schreef tfors het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat dat allemaal moest kosten?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:54 schreef Djibril het volgende:
[ afbeelding ]
De beschuldiging dat één van de drie "Palestijnse gevangenen heeft vernederd" is voor jou genoeg om te concluderen dat ze alle drie geen lieverdjes waren?quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:43 schreef Yi-Long het volgende:
Die ontvoerde kolonisten schijnen trouwens geen lieverdjes geweest te zijn...
http://www.mo.be/analyse/(...)erde-te-verpletteren
Neuh, niet iedereen die in een nederzetting woont is een extremistische fundi. Een groot deel woont daar simpelweg omdat de huisprijzen relatief goedkoop zijn. En dan heb je nog de fundi's die niet bereid zijn tot geweldplegingen en/of het niet goedkeuren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 03:28 schreef Aloulou het volgende:
De Westbank zit vol met circa 500.000 van dit soort lui:
Zwart-wit, hè. Nuanceren is voor mietjes.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:07 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
De beschuldiging dat één van de drie "Palestijnse gevangenen heeft vernederd" is voor jou genoeg om te concluderen dat ze alle drie geen lieverdjes waren?
![]()
Moeten wij dan ook zo reageren als wij ons storen aan al die moslim conflicten wereldwijd waar honderdduizenden mensen worden vermoord, ontvoerd, verkracht, onthoofd enz ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 03:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dieptriest
Maar goed, dit zul je steeds vaker zien gebeuren, des te langer dit conflict door blijft gaan.
Ik ben er wel voor dat bedrijven en overheden afstand nemen van Israel, dus geen zaken meer mee doen, geen staatsburgers meer toegang of doortocht verlenen, etc etc... en op die manier de druk opvoeren om gewoon een vredelievende langdurige oplossing te vinden... maar van individuele burgers hoor je gewoon af te blijven, wat betreft fysiek geweld, intimidatie, etc etc.
Zonde, nu kan israël oorlogsmisdaden gaan plegen zonder dat de wereld het ziet.twitter:HughNaylor twitterde op woensdag 23-07-2014 om 07:29:18Israel's GPO just sent out a notice telling journalists that entry and exit from Gaza suspended till further notice. Alarming reageer retweet
quote:Amerikaanse vliegtuigmaatschappijen mogen weer landen in Israël.
De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA heeft het verbod per direct opgeheven.
Er mocht sinds dinsdag niet meer gevlogen worden op Ben Gurion bij Tel Aviv. Toen kwam een Palestijnse raket op anderhalve kilometer van het vliegveld neer. Gisteren werd het verbod nog met 24 uur verlengd.
KLM
De FAA vindt de veiligheidssituatie inmiddels voldoende verbeterd. Volgens de organisatie neemt de Israëlische regering genoeg maatregelen om aanvallen te voorkomen. De luchthaven in Tel Aviv is het enige internationale vliegveld in Israël.
Ook andere luchtvaartmaatschappijen zoals easyJet en Lufthansa maakten eerder bekend dat ze voorlopig niet naar Israël vliegen. KLM heeft sinds dinsdagavond de vluchten naar Ben Gurion geschrapt. Ook de KLM-vlucht van vandaag gaat niet door. Het is onduidelijk of de luchtvaartmaatschappijen hun vluchten in navolging van de Amerikanen snel zullen hervatten.
quote:VN-chef woedend op Palestijnen na vondst raketten in VN-scholen
Secretaris-generaal Ban Ki-moon van de Verenigde Naties is verontrust over de berichten dat er raketten zijn geplaatst in een school in Gaza die door de VN wordt bestuurd. De raketten zouden vervolgens 'kwijt zijn geraakt'.
In een verklaring liet de woordvoerder van Ban weten dat de VN-chef 'woedend' is over het incident. "De verantwoordelijken veranderen een school in mogelijk militair doelwit en brengen daarmee de levens van onschuldige kinderen in gevaar", aldus Ban.
In de verklaring eist de VN-chef dat militante groepen stoppen met dergelijke acties en verantwoording moeten afleggen voor hun daden. Tevens heeft Ban opdracht gegeven een plan te ontwikkelen om wapens die worden gevonden bij VN-gebouwen op een veilige manier op te ruimen.
Om hoeveel raketten het precies ging en om wat voor soort is niet bekend. Ook de locatie van de school is niet bekendgemaakt.
Humanitair bestand
De radicaalislamitische Hamas-beweging is bereid een bestand om humanitaire redenen in de Gazastrook te accepteren, heeft Hamas-leider Khaled Meshaal gezegd.
Hij zei er meteen bij dat hij niet akkoord zou gaan met volledige wapenstilstand zo lang niet is onderhandeld over de voorwaarden.
Hamas zal de deur niet sluiten voor een 'humanitaire wapenstilstand' als Israël stopt met de militaire operatie, aldus Meshaal.
quote:VN: Alles wijst erop dat Israël oorlogsmisdaden pleegt
De Verenigde Naties hebben vandaag het geweld in de Gazastrook door het Israëlische leger veroordeeld. Alles wijst erop dat Israël met de aanvallen het internationaal recht schendt en oorlogsmisdaden pleegt, aldus de VN. Het dodental aan Palestijnse kant liep op tot 640 sinds het begin van de aanvallen op 8 juli. Israël had 31 doden te betreuren, onder wie twee burgers.
Volgens de VN is driekwart van de Palestijnse slachtoffer burger. Onder de doden zouden 150 kinderen zijn. Er vielen meer dan 4000 gewonden. 'Burgers in de Gazastrook hebben geen veilige plaats om heen te gaan nu 44 procent van het land tot oorlogszone is bestempeld,' aldus een VN-functionaris.
Een van de acties van het Israëlische leger vandaag was de aanval op een ziekenhuis in het oosten van Gaza-stad waar volgens Israël strijders van Hamas zich hadden verschanst. Het ziekenhuis was 4 dagen geleden ontruimd. Het werd vanuit de lucht aangevallen en later door grondtroepen bestormd.
Het zal alvast niets te maken hebben met het kunnen garanderen van de veiligheid van de journalisten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:59 schreef Maanvis het volgende:
Zonde, nu kan israël oorlogsmisdaden gaan plegen zonder dat de wereld het ziet.twitter:HughNaylor twitterde op woensdag 23-07-2014 om 07:29:18Israel's GPO just sent out a notice telling journalists that entry and exit from Gaza suspended till further notice. Alarming reageer retweet
http://www.volkskrant.nl/(...)midaden-pleegt.dhtmlquote:Op donderdag 24 juli 2014 09:15 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Het zal alvast niets te maken hebben met het kunnen garanderen van de veiligheid van de journalisten.
Ja en zonde dat hamas dat ook krampachtig probeert maar er tot hun spijt niet in slaagt ...quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:59 schreef Maanvis het volgende:
Zonde, nu kan israël oorlogsmisdaden gaan plegen zonder dat de wereld het ziet.
hamas is een terroristische organisatie, israël is een land. met andere woorden met Israël valt nog te praten om dit te voorkomen, met Hamas is geen discussie mogelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:16 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja en zonde dat hamas dat ook krampachtig probeert maar er tot hun spijt niet in slaagt ...
Israël inderdaad.quote:Op donderdag 24 juli 2014 06:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Sowieso al het bouwmateriaal waar ze ook schuilkelders van hadden moeten bouwen.
Om maar even aan te geven wie ook alweer niets om burgers geeft.
Raar, ik dacht dat er al honderden journalisten in Gaza waren....?quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:59 schreef Maanvis het volgende:
Ja ze mogen er nu dus niet meer uit via israël.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:32 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Raar, ik dacht dat er al honderden journalisten in Gaza waren....?
hier het filmpje http://www.dumpert.nl/med(...)voetballers_aan.htmlquote:Op donderdag 24 juli 2014 02:54 schreef Djibril het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
quote:But as the recent fight with Israel has revealed, Hamas was importing tons of cement — desperately needed for Gazan schools and houses and construction jobs — to reinforce the tunnels it built to infiltrate Israel and hide its weapons.
“They have different priorities,” Mr. Shaban said of the military wing. “Don’t send rockets while we don’t have milk for our children.”
http://www.nytimes.com/20(...)WT.nav=top-news&_r=1
Dat Hamas niet om kinderen omdat ze dat geld niet gebruiken voor huizen en scholen geeft is een drogreden.quote:
Hebben ze opeens de middelen niet meer om alles te reporten?quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja ze mogen er nu dus niet meer uit via israël.
Ja natuurlijk ... en dat ze ondertussen dat geld gebruiken om nog meer nutteloze raketten te kunnen afschieten zodat diezelfde vrouwen en kinderen daarna gegarandeerd een bom op hun huis krijgen is ook een drogredenquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:44 schreef Xa1pt het volgende:
Dat Hamas niet om kinderen omdat ze dat geld niet gebruiken voor huizen en scholen geeft is een drogreden.
Stop eens met het goedpraten van alles wat Israël doet. Ik begrijp dat je daar geïndoctrineerd bent maar jij wil ook echt niet dat Israël genocide gaat plegen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:45 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Hebben ze opeens de middelen niet meer om alles te reporten?
Worden ze daar voor eeuwig vastgehouden en het zwijgen opgelegd?
Stop met poep praten.
En wat beelden erbij:quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:39 schreef Nibb-it het volgende:
4:00 A.M. The UN secretary-general says he was "alarmed" to hear that rockets were placed in a UN-run school in Gaza and now "have gone missing," and he demanded a full review of such incidents.
A statement by the spokesman for Ban Ki-moon expressed the UN chief's "outrage and regret" at the placement of weapons at a site run by the global organization. The UN says that has happened at least twice so far in the current fighting.
"Those responsible are turning schools into potential military targets, and endangering the lives of innocent children," U.N. staff and anyone seeking shelter, the statement said.
Once the rockets were found, "in accordance with standard practice, UNRWA handed them over to the local authorities. Since then, they have gone missing," Ban's deputy spokesman, Farhan Haq, said in an email Wednesday evening. (AP) - Ha'aretz
Maar ondertussen moet iedereen wel onvoorwaardelijke sympathie hebben voor de andere partij die krampachtig probeert hetzelfde te doen maar er gewoon niet in slaagt ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Stop eens met het goedpraten van alles wat Israël doet. Ik begrijp dat je daar geïndoctrineerd bent maar jij wil ook echt niet dat Israël genocide gaat plegen.
Euh volgens mij heeft niemand sympathie met Hamas. Maar hamas is een terroristische organisatie dus daar is sowieso elke vorm van discussie mee onmogelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maar ondertussen moet iedereen wel onvoorwaardelijke sympathie hebben voor de andere partij die krampachtig probeert hetzelfde te doen maar er gewoon niet in slaagt ?
Ok ... elke vorm van discussie is onmogelijk dus ... ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:58 schreef Maanvis het volgende:
Euh volgens mij heeft niemand sympathie met Hamas. Maar hamas is een terroristische organisatie dus daar is sowieso elke vorm van discussie mee onmogelijk.
Je niet verzetten tegen de bezetter zal voor een deel van de Palestijnen inhouden dat ze zich net zo goed direct over kunnen geven.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja natuurlijk ... en dat ze ondertussen dat geld gebruiken om nog meer nutteloze raketten te kunnen afschieten zodat diezelfde vrouwen en kinderen daarna gegarandeerd een bom op hun huis krijgen is ook een drogreden
En beginnen bouwen aan een vreedzame toekomst met/naast elkaar ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:02 schreef Xa1pt het volgende:
Je niet verzetten tegen de bezetter zal voor een deel van de Palestijnen inhouden dat ze zich net zo goed direct over kunnen geven.
Als je dat aan Israël en Hamas overlaat komt dat er ook nooit van. Hamas zal zich blijven verzetten, want Israël begon, en Israël zal door blijven gaan, want Hamas begon.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En beginnen bouwen aan een vreedzame toekomst met/naast elkaar ?
Want als je zo verder doet zal dat er nooit van komen
Het advies van de VN opvolgen en terughoudend zijn met aanvallen die burgerslachtoffers veroorzaken. Dan krijg je internationaal meer sympathie, misschien krijg je zelfs hulp van Nederland.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:01 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ok ... elke vorm van discussie is onmogelijk dus ... ?
Gewoon maar leren leven met de dagelijkse dosis raketten die op je bevolking wordt afgevuurd ?
Geen muur/hek zetten zodat zelfmoordaanslagen ook dagelijkse kost worden ?
Of hoe zie jij dat ?
Nou dan vind ik persoonlijk dat het aan de Palestijnse bevolking is om een halt toe te roepen aan het hamas-geweld.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:05 schreef Xa1pt het volgende:
Als je dat aan Israël en Hamas overlaat komt dat er ook nooit van. Hamas zal zich blijven verzetten, want Israël begon, en Israël zal door blijven gaan, want Hamas begon.
Beter lezen, ik zeg ze hebben een politieke agenda, dus net zo goed onbetrouwbaar maar wel fijn dat ze kritiek hebben op Hamas.quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ah, dus nu is deze egyptische bron weer WEL betrouwbaar, want kritiek op Gaza...?
Je bent lachwekkend.
Zoals ik al zei is dat geen zelfreflectie maar een politieke agenda.quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:53 schreef zaid het volgende:
[..]
waaruit blijkt nou dat moslims geen zelfreflectie hebben?
ik wou laten zien dat er net zo goed moslims zijn die kritiek hebben op hamas
Integendeel, ik zei dat jij Saddam een wrede tiran als avatar hebt, de situatie na 2003 is verder onbelangrijk in deze.quote:
Respect, je mag het zelf weten, maar als je het niet doet zegt het dus ook iets over jou.quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:51 schreef zaid het volgende:
[..]
vertel waarom is het belangrijk dat ik 2 minuten stil ben terwijl niemand er last van heeft als ik dat niet doe?
Oh wel degelijk, jij doet net alsof je opkomt voor de belangen van de Palestijnen, maar wat stellen die voor als je tegelijkertijd Saddam steunt om maar een voorbeeld te noemen van jouw vrede manier van onderscheid.quote:daar hadden we het helemaal niet over...
Dat heeft er heel veel mee te maken, want zo had hij die groepen een stem kunnen geven, dat heeft ook min of meer weigeren te doen.quote:dat heeft niks met het conflict tussen sija en soennie te maken.
Nee. Israël komt er vrij ongeschonden vanaf, vergeleken met Palestijnse zijde. En waarom moet de Palestijnse bevolking een halt toe roepen aan Hamas?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nou dan vind ik persoonlijk dat het aan de Palestijnse bevolking is om een halt toe te roepen aan het hamas-geweld.
Want volgens mij reageert Israel vooral op acties van hamas.
Internationale sympathie ? lol, daar koop je geen veiligheid meequote:Op donderdag 24 juli 2014 11:10 schreef Maanvis het volgende:
Het advies van de VN opvolgen en terughoudend zijn met aanvallen die burgerslachtoffers veroorzaken. Dan krijg je internationaal meer sympathie, misschien krijg je zelfs hulp van Nederland.
om het geweld te stoppen tiensquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Israël komt er vrij ongeschonden vanaf, vergeleken met Palestijnse zijde. En waarom moet de Palestijnse bevolking een halt toe roepen aan Hamas?
Zodat Israël over de Palestijnen heen kan walsen en de Palestijnen van Gaza weggeschopt worden?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
om het geweld te stoppen tiens
zodat ze ook geen bommen op eigen dak meer krijgen ?
toch nie zoooo moeilijk ?
Jawel, want dan krijg je hulp van Nederland en de USA. Denk bijv. aan extra luchtafweersystemen of drones of verkennings-f16's.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Internationale sympathie ? lol, daar koop je geen veiligheid mee
Daarom heeft Israel Gaza opgegeven? Doe toch niet zo dom. Israel is idioot bezig op de westbank en daar moeten ze gewoon weg. Maar Gaza willen ze helemaal niet, daar hebben ze al een hoge prijs voor betaald met het verwijderen van joodse kolonisten. Helaas maakt hamas met die raket aanvallen de prijs nog hoger.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:18 schreef Xa1pt het volgende:
Zodat Israël over de Palestijnen heen kan walsen en de Palestijnen van Gaza weggeschopt worden?
Hierboven zei ik nochtans dat de verstandhouding tussen beide partijen wsl zou kunnen verbeteren mettertijd als het geweld van beide kanten zou stoppen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:18 schreef Xa1pt het volgende:
Zodat Israël over de Palestijnen heen kan walsen en de Palestijnen van Gaza weggeschopt worden?
Ow je oppert dus voor nog meer militair materieel om hamas aan te vallen ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:22 schreef Maanvis het volgende:
Jawel, want dan krijg je hulp van Nederland en de USA. Denk bijv. aan extra luchtafweersystemen of drones of verkennings-f16's.
Precies, zodat hamas definitief weg is uit palestina en in de tussentijd Israël gecontroleerd wordt zodat het geen burgerslachtoffers meer maakt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ow je oppert dus voor nog meer militair materieel om hamas aan te vallen ?
Daar volg ik je in ...quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:26 schreef Maanvis het volgende:
Precies, zodat hamas definitief weg is uit palestina en in de tussentijd Israël gecontroleerd wordt zodat het geen burgerslachtoffers meer maakt.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:18 schreef Xa1pt het volgende:
Gewoon meteen vastzetten dergelijke gasten. Heb ik geen greintje begrip voor.quote:Op donderdag 24 juli 2014 03:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dieptriest
Maar goed, dit zul je steeds vaker zien gebeuren, des te langer dit conflict door blijft gaan.
Ik denk net zo, maar dan geen verschil maken in Palestijnse goederen. Zolang ze op tv geweld verheerlijken tegenover de joden en Israël. Zolang Hamas zijn eigen burgers vermoorden omdat ze niet de Hamas steunen maar gewoon neutraal willen zijn. Zolang ze in ziekenhuizen en scholen gebruiken als wapendepot etc etc Voor mij is de een niet minder schuldig omdat ze zich minder goed kunnen verdedigen tegen raketaanvallen. De hele wereld, dus ook Iran etc, etc zou dan mee moeten werken, maar gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Iemand is niet minder schuldig omdat er meer slachtoffers vallen. De haat zit te diep geworteld aan beide kanten bij kinderen, die getraind worden als moordmachines.quote:Ik ben er wel voor dat bedrijven en overheden afstand nemen van Israel, dus geen zaken meer mee doen, geen staatsburgers meer toegang of doortocht verlenen, etc etc... en op die manier de druk opvoeren om gewoon een vredelievende langdurige oplossing te vinden...
Dit vind ik nog het ergste. In Nederland viel het tijdens de demonstratie best wel mee (dankzij oproep van jeugdigen), maar ik heb vorig jaar gezien hoe een heel flat werd besmeurd met teksten omdat er een jood woonde. Heb gezien hoe een politieagent met teksten dood werd gewenst omdat het een jood was. Heb gezien hoe demonstraties in Amerika zorgden voor geweld tegen joden en alles wat joods was. En dat vanuit mensen die zich bedreigd voelden omdat ze moslim waren tijdens of vlak na aanslagen .Mensen die zo gefocust zijn op alles wat jood is, of alles wat moslim is zouden ze wat mij betreft in een opvoedingskamp moeten zetten.quote:maar van individuele burgers hoor je gewoon af te blijven, wat betreft fysiek geweld, intimidatie, etc etc.
Leg me geen woorden in de mond. Ik kies niet direct partij. Als je partij voor Israël kiest is, is het makkelijk om te zeggen dat Hamas maar gewoon moet stoppen, en de Palestijnen Hamas daartoe moeten dwingen. Dan kun je de Palestijnen als je je best doet nog de schuld geven ook.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Daar volg ik je in ...
Anderen hebben liever dat het geweld doorgaat ... wsl tot alle joden uitgeroeid zijn
[..]
Aan het begin van de film is al duidelijk dat die jongelingen ervoor veroordeeld zijn, maar waarom ze dan weer losgelaten worden zonder ook maar iets van controle? Ze werkt de Hamas (die zou ze prijzen trouwens), maar had van Israël wel beter verwachtquote:Op donderdag 24 juli 2014 03:28 schreef Aloulou het volgende:
De Westbank zit vol met circa 500.000 van dit soort lui:
Dan moet de Palestijnse bevolking tegen hen in opstand komen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Euh volgens mij heeft niemand sympathie met Hamas. Maar hamas is een terroristische organisatie dus daar is sowieso elke vorm van discussie mee onmogelijk.
Verzet =/= terrorismequote:Op donderdag 24 juli 2014 11:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je niet verzetten tegen de bezetter zal voor een deel van de Palestijnen inhouden dat ze zich net zo goed direct over kunnen geven.
Dit.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Daarom heeft Israel Gaza opgegeven? Doe toch niet zo dom. Israel is idioot bezig op de westbank en daar moeten ze gewoon weg. Maar Gaza willen ze helemaal niet, daar hebben ze al een hoge prijs voor betaald met het verwijderen van joodse kolonisten. Helaas maakt hamas met die raket aanvallen de prijs nog hoger.
Er is niet veel ruimte, maar er is wel ruimte waar de Hamas met zijn allen kunnen gaan zitten. Of zit het hoofdkwartier van het leger van Israël in ziekenhuizen en scholen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het advies van de VN opvolgen en terughoudend zijn met aanvallen die burgerslachtoffers veroorzaken. Dan krijg je internationaal meer sympathie, misschien krijg je zelfs hulp van Nederland.
Waarom zou je hen straffen die wel laten zien dat ze een normale staat kunnen bouwen en inrichten? Weer typisch om dan het terroristische broeinest te willen steunen zo!quote:Op donderdag 24 juli 2014 03:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dieptriest
Ik ben er wel voor dat bedrijven en overheden afstand nemen van Israel, dus geen zaken meer mee doen, geen staatsburgers meer toegang of doortocht verlenen, etc etc... en op die manier de druk opvoeren om gewoon een vredelievende langdurige oplossing te vinden... maar van individuele burgers hoor je gewoon af te blijven, wat betreft fysiek geweld, intimidatie, etc etc.
Voor mij is het simpel ... als je tegen het stoppen van het hamas-geweld bent, ben je voor een verderzetting van het huidige geweld tussen beide partijen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Leg me geen woorden in de mond. Ik kies niet direct partij. Als je partij voor Israël kiest is, is het makkelijk om te zeggen dat Hamas maar gewoon moet stoppen, en de Palestijnen Hamas daartoe moeten dwingen. Dan kun je de Palestijnen als je je best doet nog de schuld geven ook.
Want er waren nog geen journalisten in Gazaquote:Op donderdag 24 juli 2014 08:59 schreef Maanvis het volgende:
Je beseft dat het beetje economie dat er nog bestaat in de Strip grotendeels te danken is aan die tunnels? Zaden, levende dieren, koelkasten, mobieltjes enzovoorts gaan daar doorheen, en ja, dus ook grondstoffen die je voor schuilkelders zou kunnen gebruiken. De vraag is alleen wat in zo'n situatie belangrijker is, de aanvoerlijn van deze goederen dusdanig beveiligen dat die niet instort om de haverklap of het bouwen van schuilkelders waarin je hooguit een piepkleine fractie van de bevolking in veiligheid kan brengen. Of was je even vergeten dat het gaat om een bevolking van dik 1.4 miljoen, op een gebied van 360 km²? Afgezien van het gegeven dat je een schuilkelder die je moet beschermen voor vallende bommen extra moet versterken met staalmatten oid, en dus cq veel en veel meer materiaal aan zou moeten voeren, maar zoveel schuilkelders veranderen de gehele Strip in een soort gatenkaas. En al zou het technisch mogelijk zijn, qua ondergrond en materiaal en zo, hoe speel je dat klaar in dat dichtbevolkte gebied? Op het moment dat de huizen al platgebombardeerd zijn is er geen materiaal om eerst schuilkelders en dan pas huizen te bouwen, dan is een dak boven je hoofd de eerste prioriteit. En op andere momenten zou je eerst de huizen moeten slopen, schuilkelders aanleggen en dan de huizen herbouwen, en dat terwijl er al een schrijnend tekort is aan materiaal. Materiaal dat dan, naast de voeding en andere goederen, op gegeven moment niet meer binnenkomt omdat de tunnels niet gesteund worden en instorten ..quote:Op donderdag 24 juli 2014 06:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Sowieso al het bouwmateriaal waar ze ook schuilkelders van hadden moeten bouwen.
Om maar even aan te geven wie ook alweer niets om burgers geeft.
Dit zijn de extremisten van de extremisten. Beetje ISIS van de al-Qaida zeg maar, om maar een pakkende vergelijking eruit te gooienquote:Op donderdag 24 juli 2014 07:20 schreef jamesdeen het volgende:
Neuh, niet iedereen die in een nederzetting woont is een extremistische fundi. Een groot deel woont daar simpelweg omdat de huisprijzen relatief goedkoop zijn. En dan heb je nog de fundi's die niet bereid zijn tot geweldplegingen en/of het niet goedkeuren.
Ik ken die filmpjes en het is inderdaad niet netjes.quote:Op donderdag 24 juli 2014 03:18 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Er staan wat docu's en filmpjes online op Youtube. Kijk zelf maar, en bedenk dan of je dat iedere keer zou willen meemaken, of je kinderen. Bij die çonfessions' van die ex-soldaten wordt ook al snel duidelijk wat voor 'spelletjes' ze speelden om de Palies zoveel mogelijk te zieken, dus altijd in de zon laten staan (niet in de schaduw, hun documenten verscheuren (of net doen alsof), etc etc.
... oh, en als je dan toch bezig bent, kijk ook even naar wat filmpjes over die 'settlers' en hoe ze omgaan met de Palestijnse bevolking daar, oftewel schoolkinderen bestoken met stenen (leger staat erbij en kijkt erna), en dat soort grappen...
Onzin. De invloed van het smokkelen door die tunnels wordt ver overschat. Je moet de propaganda van Hamas niet direct geloven. Het meeste aan wat jij noemt wordt 'gewoon' via de weg, vanuit Israël en Egypte, ingevoerd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:12 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
Je beseft dat het beetje economie dat er nog bestaat in de Strip grotendeels te danken is aan die tunnels? Zaden, levende dieren, koelkasten, mobieltjes enzovoorts gaan daar doorheen, en ja, dus ook grondstoffen die je voor schuilkelders zou kunnen gebruiken.
Ook nu overschat je het belang van de tunnels en bovendien bagatelliseer je de noodzaak voor schuilkelders.quote:De vraag is alleen wat in zo'n situatie belangrijker is, de aanvoerlijn van deze goederen dusdanig beveiligen dat die niet instort om de haverklap of het bouwen van schuilkelders waarin je hooguit een piepkleine fractie van de bevolking in veiligheid kan brengen.
Die allemaal tegelijk onder vuur liggen? En wat weet jij nou van schuilkelders? Als het in Tel Aviv kan, waarom dan niet in Gaza? Het is nu toch wel aangetoond dat er gewoon wél bouwmaterialen het land binnenkomen?quote:Of was je even vergeten dat het gaat om een bevolking van dik 1.4 miljoen, op een gebied van 360 km²?
Een boel aannames, maar waar een wil is, is een weg zeg ik altijd maar. In het geval Hamas was de wil er totaal niet om de bevolking te beschermen (en dus schuilkelders te bouwen), omdat zij de dood omarmen en dat de rest van de bevolking ook opleggen. Wat natuurlijk alleen maar als schandalig en als kwaadaardig kan worden beoordeeld.quote:Afgezien van het gegeven dat je een schuilkelder die je moet beschermen voor vallende bommen extra moet versterken met staalmatten oid, en dus cq veel en veel meer materiaal aan zou moeten voeren, maar zoveel schuilkelders veranderen de gehele Strip in een soort gatenkaas. En al zou het technisch mogelijk zijn, qua ondergrond en materiaal en zo, hoe speel je dat klaar in dat dichtbevolkte gebied? Op het moment dat de huizen al platgebombardeerd zijn is er geen materiaal om eerst schuilkelders en dan pas huizen te bouwen, dan is een dak boven je hoofd de eerste prioriteit. En op andere momenten zou je eerst de huizen moeten slopen, schuilkelders aanleggen en dan de huizen herbouwen, en dat terwijl er al een schrijnend tekort is aan materiaal. Materiaal dat dan, naast de voeding en andere goederen, op gegeven moment niet meer binnenkomt omdat de tunnels niet gesteund worden en instorten ..
En zo praat je het voor jezelf weer goed. Want dat was natuurlijk de insteek.quote:Met andere woorden, je retoriek over 'niet geven om de burgers' slaat nergens op, het is gezien de grootte van de bevolking, de kleine beschikbare oppervlakte en de beperkte beschikbaarheid van het benodigde materiaal gewoon niet te realiseren om grootschalig schuilkelders voor de bevolking te bouwen. De keuze om de aanvoerlijnen te versterken is alleen maar logisch, en zeker in het belang van de burgers.
En toch vind ik dat veel te ver gaan in een oorlog.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ken die filmpjes en het is inderdaad niet netjes.
Maar laten we het niet overdrijven, het is niet heel veel meer dan Palestijn-pesten.
Clashes in Bilin, Ramallah, following rally protesting offensive on Gazaquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:45 schreef paddy het volgende:
Ik hoor trouwens erg weinig van de andere Palestijnen. Hoor alleen vanuit Gaza, maar waarom niet vanuit de andere kant?
Laten we wel wezen: de Israelische regeringen hebben al jaren een beleid om nederzettingen bij te bouwen. Ze stimuleren het dus en beschermen de kolonisten ook middels een legerpost, middels het toe laten staan dat kolonisten wapens dragen "ter zelfverdediging", middels vaak genoeg het afzetten van de bredere omgeving eromheen met checkpoints "om hun veiligheid te garanderen", middels na verloop van tijd de nederzetting verder uitbouwen of van infrastructuur et voorzien, etc etc. Het is niet alsof er geen beleid achter zit ofzo. De overheid gaat alles behalve vrijuit in deze.quote:Aan het begin van de film is al duidelijk dat die jongelingen ervoor veroordeeld zijn, maar waarom ze dan weer losgelaten worden zonder ook maar iets van controle? Ze werkt de Hamas (die zou ze prijzen trouwens), maar had van Israël wel beter verwacht
Het zal wsl ook wel zijn redenen hebben vermoed ik ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:30 schreef paddy het volgende:
[..]
En toch vind ik dat veel te ver gaan in een oorlog.
Wonen er trouwens joden in het huidige Gaza?
1: Tja, die soldaten bij die grenscontroles vervelen zich dood.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:30 schreef paddy het volgende:
[..]
En toch vind ik dat veel te ver gaan in een oorlog.
Wonen er trouwens joden in het huidige Gaza?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het zal wsl ook wel zijn redenen hebben vermoed ik ?
Of zou jij niets doen als er regelmatig eentje binnen kwam gelopen met een bomgordel rond zijn lijf ?
Heb je enige bron van die 2? Volgens mij is Gaza behoorlijk 'gezuiverd' van joden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Tja, die soldaten bij die grenscontroles vervelen zich dood.
2: Uiteraard.
Moet je nu serieus een bron hebben dat er in Gaza heus wel ergens een Jood woont?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:39 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Heb je enige bron van die 2? Volgens mij is Gaza behoorlijk 'gezuiverd' van joden.
Ja graag. Persoonlijk vind ik het nogal tekenend dat je in Israel nog wel Palestijnen en Arabieren ziet, en in Gaza totaal niet. Ik zie dat toch als een symptoom van (in)tolerantie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Moet je nu serieus een bron hebben dat er in Gaza heus wel ergens een Jood woont?
Het zullen er niet vast niet veel zijn maar..
Ik vind vooral tekent dat Israël aan bezettingen doet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ja graag. Persoonlijk vind ik het nogal tekenend dat je in Israel nog wel Palestijnen en Arabieren ziet, en in Gaza totaal niet. Ik zie dat toch als een symptoom van (in)tolerantie.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ja graag. Persoonlijk vind ik het nogal tekenend dat je in Israel nog wel Palestijnen en Arabieren ziet, en in Gaza totaal niet. Ik zie dat toch als een symptoom van (in)tolerantie.
Zekers. Maar kom op, ik zit er graag naast in dit geval.quote:
Voor mij zit er geen verschil in. De berichten vanuit Israël door joden bekijk ik net zo goed niet met een roze bril.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:32 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Clashes in Bilin, Ramallah, following rally protesting offensive on Gaza
Palestinians clash with Israeli troops across East Jerusalem
13 Palestinians injured in clashes north of Jerusalem
Clashes with Israeli forces at funeral for slain Bethlehem-area youth
Bethlehem-area man succumbs to wounds sustained in overnight clashes
Israeli forces detain 10 Palestinians in Hebron and Nablus overnight
Security source: Israeli shoots Palestinian dead in W. Bank
Israeli military vehicle attacked near Nablus
Medics: 5 Palestinians injured by live fire in Nablus clashes
Kan niet zeggen dat ze echt stil zitten in de Westbank
Het komt niet in de Nederlandse media, nauwelijks of weinig. Deze site heeft veel lokaal Palestijns nieuws mbt de Israelische bezetting: http://maannews.net/eng/
Hoewel sommigen dit allemaal ook wel af zullen doen als "pallywood" natuurlijk. Niettemin spreken de vele nieuwsberichten voor zichzelf en de meesten kom je niet tegen in de grotere media. Echt lokaal.
[..]
Laten we wel wezen: de Israelische regeringen hebben al jaren een beleid om nederzettingen bij te bouwen. Ze stimuleren het dus en beschermen de kolonisten ook middels een legerpost, middels het toe laten staan dat kolonisten wapens dragen "ter zelfverdediging", middels vaak genoeg het afzetten van de bredere omgeving eromheen middels checkpoints "om hun veiligheid te garanderen", etc etc. Het is niet alsof er geen beleid achter zit ofzo. De overheid gaat alles behalve vrijuit in deze.
Dus per decennia verjaag je ze tot het punt waar we nu zitten: 1,8 miljoen op een piepklein gebied en dan is het intolerantie dat er weinig joden denken; goh, laat ik daar eens bij kruipen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Zekers. Maar kom op, ik zit er graag naast in dit geval.
En dat is niet alleen gindsquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:53 schreef paddy het volgende:
Ik kan alleen slecht tegen de haat die kinderen al ingegoten gaat worden in zowel de media als de omgeving.
Volgens die redenatie zou het ook niet logisch zijn dat er palestijnen en arabieren in Israel zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:54 schreef Buitendam het volgende:
Dus per decennia verjaag je ze tot het punt waar we nu zitten: 1,8 miljoen op een piepklein gebied en dan is het intolerantie dat er weinig joden denken; goh, laat ik daar eens bij kruipen?
Die zijn er niet gisteren naartoe getrokken. Dat blanke volk wat nu in de VS rondloopt is net zo goed import als de niet-joden in Israel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:56 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Volgens die redenatie zou het ook niet logisch zijn dat er palestijnen en arabieren in Israel zijn.
Net zoals er oorspronkelijke joden waren in Gaza. Waar zijn die nu dan?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:00 schreef Buitendam het volgende:
Die zijn er niet gisteren naartoe getrokken. Dat blanke volk wat nu in de VS rondloopt is net zo goed import als de niet-joden in Israel.
Ik ga niet over groepen praten, want in mijn ogen zijn die er niet. Ik zie wel volgers van bepaalde sites die geen spiegel willen zien, en alleen de negatieve berichten over Israél laten staan. Heb dit meerdere keren meegemaakt. Ik benoemde misstanden als bufferzone verbouwen, gedeelte van de muur die niet op eigen grond stond, en dat bleef staan, terwijl ik in een post eronder de wanpraktijken van Hamas benoemde uit een bron die ze notabene zelf gaven en meerdere bronnen gegeven , maar dat werd weggehaald. Heb toen mijn post veranderd en het gemeld dat ik het een beetje hypocriet vond mijn negatieve post over Israël wel bleef staan, maar dat die van Hamas werd verwijderd. Dus dan allebei niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:56 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En dat is niet alleen ginds
Ik merk dat die haat ook hier bij ons bij bepaalde groepen gewoon al ingebakken zit
Is het een retorische vraag, want als je serieus bent heb ik geen flauw idee wat je met die vraag wilt bereiken? Waar het mij om gaat is dat die Palestijnen niet vorige week binnen zijn gelopen in een land waar al honderden jaren joden wonen. Het zijn juist zij die zich beroepen op een heilig boek om te melden dat ze plaats moeten maken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Net zoals er oorspronkelijke joden waren in Gaza. Waar zijn die nu dan?
Nogmaals, ik zie het als een teken van intolerantie dat een gebied 'gezuiverd' is van een volk. Ik zie het als een teken van tolerantie als in een gebied meerdere volken met elkaar samen wonen. Zo ingewikkeld is het niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:06 schreef Buitendam het volgende:
Is het een retorische vraag, want als je serieus bent heb ik geen flauw idee wat je met die vraag wilt bereiken?
Nee, en zo werk het ook niet. Als eerst decennia lang grondgebied stukje bij beetje is ingenomen tot het punt dat je met 1,8 miljoen man op een stuk zo groot als tweemaal Texel gescheiden wordt door een muur en militairen van grondgebied waar je eerder nog leefde.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:09 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zie het als een teken van intolerantie dat een gebied 'gezuiverd' is van een volk. Ik zie het als een teken van tolerantie als in een gebied meerdere volken met elkaar samen wonen. Zo ingewikkeld is het niet.
Je probeert die intolerantie legitiem te maken (dat is subjectief), dat verandert niets aan het feit dat het intolerant is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:13 schreef Buitendam het volgende:
Nee, en zo werk het ook niet. Als eerst decennia lang grondgebied stukje bij beetje is ingenomen tot het punt dat je met 1,8 miljoen man op een stuk zo groot als tweemaal Texel gescheiden wordt door een muur en militairen van grondgebied waar je eerder nog leefde.
Nee, landjepik uitvoeren en kinderen bombarderen is legitiem. Je prioriteiten, werk eraan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:14 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je probeert die intolerantie legitiem te maken (dat is subjectief), dat verandert niets aan het feit dat het intolerant is.
Mijn prioriteit is dat mensen met elkaar kunnen samenleven, ongeacht geaardheid, kleur, afkomst of religie, en ongeacht landsgrenzen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:15 schreef Buitendam het volgende:
Nee, landjepik uitvoeren en kinderen bombarderen is legitiem. Je prioriteiten, werk eraan.
En wat vind je dan van het feit dat hamas probeert om kinderen te beschieten met raketten maar er spijtig genoeg niet in slaagt ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:15 schreef Buitendam het volgende:
Nee, landjepik uitvoeren en kinderen bombarderen is legitiem. Je prioriteiten, werk eraan.
Ik stel nergens dat Hamas een organisatie is waar we in Nederland nog een puntje aan kunnen zuigen qua mensenrechten. Laatste keer dat ik checkte bestond Hamas niet uit 1,8 miljoen personen in de Gazastrook, dus sla je met het legitimeren van bombardementen op burgers de plank compleet mis. De mensen die we nu Palestijnen noemen streken neer in dat gebied decennia voor we hier in Nederland vrouwenkiesrecht hebben, maar hen nu een minuscuul stokje land proppen en er bommen op smijten omdat er Hamasstrijders zijn die ook op kinderen schieten is een excuus van jan lul.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:27 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En wat vind je dan van het feit dat hamas probeert om kinderen te beschieten met raketten maar er spijtig genoeg niet in slaagt ?
Prioriteiten ? Werk eraan ?
Die zijn 1 geindoctrineerd en 2 ze worden dan meteen geëxecuteerd als ze dat doen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:47 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dan moet de Palestijnse bevolking tegen hen in opstand komen.
wat zou -voor jou- dan een oplossing voor dit conflict kunnen zijn ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat Hamas een organisatie is waar we in Nederland nog een puntje aan kunnen zuigen qua mensenrechten. Laatste keer dat ik checkte bestond Hamas niet uit 1,8 miljoen personen in de Gazastrook, dus sla je met het legitimeren van bombardementen op burgers de plank compleet mis. De mensen die we nu Palestijnen noemen streken neer in dat gebied decennia voor we hier in Nederland vrouwenkiesrecht hebben, maar hen nu een minuscuul stokje land proppen en er bommen op smijten omdat er Hamasstrijders zijn die ook op kinderen schieten is een excuus van jan lul.
Tweestaten-oplossing.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:37 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
wat zou -voor jou- dan een oplossing voor dit conflict kunnen zijn ?
En hoe moet ik mij dat voorstellen ?quote:
Ooit in Jeruzalem geweest? Met uitzondering van west-Jeruzalem kan ik een beter blauwdruk voor een tweestaten-oplossing niet voorstellen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En hoe moet ik mij dat voorstellen ?
Iedereen blijft waar hij is en we noemen hen apart 2 staten ?
Wat is er mis met West-Jeruzalem?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ooit in Jeruzalem geweest? Met uitzondering van west-Jeruzalem kan ik een beter blauwdruk voor een tweestaten-oplossing niet voorstellen.
Dat valt net zoals Gaza en de Westbank onder gebied wat door Israel is bezet. Als illegaal bezet gebied kun je dat niet als voorbeeld nemen voor een oplossing.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:04 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Wat is er mis met West-Jeruzalem?
Je bedoelt Oost-Jeruzalem toch??quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat valt net zoals Gaza en de Westbank onder gebied wat door Israel is bezet. Als illegaal bezet gebied kun je dat niet als voorbeeld nemen voor een oplossing.
Nee, west-Jeruzalem. Als deel van de Westbank wordt dat door o.a. de VN Veiligheidsraad gezien als illegaal bezet gebied.quote:
Huh, ik volg je even niet, West-Jeruzalem is het gedeelte met een grote Joodse meerderheid, moderner, en behoort al sinds 1948 tot Israel (sterker nog daar is waar landen vroeger hun ambassades hadden veel). Oost-Jeruzalem is datgene wat later is veroverd dus ik snap de vergelijking met Gaza en de Westbank niet zo.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, west-Jeruzalem. Als deel van de Westbank wordt dat door o.a. de VN Veiligheidsraad gezien als illegaal bezet gebied.
Je hebt gelijk, ik praat ernaast. Westbank en Oost-Jeruzalem. Het gedeelte wat in '67 werd geannexeerd en onderdeel is van de Westbank.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:15 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Huh, ik volg je even niet, West-Jeruzalem is het gedeelte met een grote Joodse meerderheid, moderner, en behoort al sinds 1948 tot Israel (sterker nog daar is waar landen vroeger hun ambassades hadden veel). Oost-Jeruzalem is datgene wat later is veroverd dus ik snap de vergelijking met Gaza en de Westbank niet zo.
Yeah right, het belang van de tunnels voor de bevolking daar is Hamas-reclame, en als je een paar tunnels kan stutten kan je ook schuilkelders bouwen voor dik 1.4 miljoen mensen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Onzin. De invloed van het smokkelen door die tunnels wordt ver overschat. Je moet de propaganda van Hamas niet direct geloven. Het meeste aan wat jij noemt wordt 'gewoon' via de weg, vanuit Israël en Egypte, ingevoerd.
[..]
Ook nu overschat je het belang van de tunnels en bovendien bagatelliseer je de noodzaak voor schuilkelders.
[..]
Die allemaal tegelijk onder vuur liggen? En wat weet jij nou van schuilkelders? Als het in Tel Aviv kan, waarom dan niet in Gaza? Het is nu toch wel aangetoond dat er gewoon wél bouwmaterialen het land binnenkomen?
Drogredenatie, dus. Tot nu toe vind ik je argumentatie schandalig. Niet minder dan schandalig, sorry dat ik het zeg.
[..]
Een boel aannames, maar waar een wil is, is een weg zeg ik altijd maar. In het geval Hamas was de wil er totaal niet om de bevolking te beschermen (en dus schuilkelders te bouwen), omdat zij de dood omarmen en dat de rest van de bevolking ook opleggen. Wat natuurlijk alleen maar als schandalig en als kwaadaardig kan worden beoordeeld.
[..]
En zo praat je het voor jezelf weer goed. Want dat was natuurlijk de insteek.
Je overschat de waarde van het smokkelen, je bagatelliseert de kwaadaardigheid achter de keuze voor inzet van bouwmaterialen en je negeert het feit dat Hamas kiest voor oorlog, niet voor vrede.
En dat tunnelnetwerk is er echt niet voor de burgers; die is er omdat Hamas manieren zoekt zichzelf te beschermen tegen Israël en aanslagen te kunnen plegen. Ze hebben zich duidelijk laten inspireren door de tunnelstelsels van de Vietcong; een an sich verstandige keuze, zij het dat Israël waarschijnlijk in no-time technologieën ontwikkelt die het opsporen, binnendringen en vernietigen van tunnelstelsels mogelijk maken.
Haha ik dacht alquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik praat ernaast. Westbank en Oost-Jeruzalem. Het gedeelte wat in '67 werd geannexeerd en onderdeel is van de Westbank.
Ik lees overal dat 1,8 miljoen mensen op een piepklein gebied. Als je ff checkt zie je een bevolkingsdichtheid van 3500 mensen per vierkante kilometer, dat is ongeveer de helft van de gemeente Den Haag bijvoorbeeld, en zelfs in Den Haag heb je nog zat parken en open gebieden zoals malieveld. Maar goed, het blijft wel een hoge bevolkingsdichtheid natuurlijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat Hamas een organisatie is waar we in Nederland nog een puntje aan kunnen zuigen qua mensenrechten. Laatste keer dat ik checkte bestond Hamas niet uit 1,8 miljoen personen in de Gazastrook, dus sla je met het legitimeren van bombardementen op burgers de plank compleet mis. De mensen die we nu Palestijnen noemen streken neer in dat gebied decennia voor we hier in Nederland vrouwenkiesrecht hebben, maar hen nu een minuscuul stokje land proppen en er bommen op smijten omdat er Hamasstrijders zijn die ook op kinderen schieten is een excuus van jan lul.
Nou het zal wel meevallen met 'die genocide' als het het snelst groeiende gebied is qua bevolkingsaantal.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:28 schreef tfors het volgende:
[..]
Ik lees overal dat 1,8 miljoen mensen op een piepklein gebied. Als je ff checkt zie je een bevolkingsdichtheid van 3500 mensen per vierkante kilometer, dat is ongeveer de helft van de gemeente Den Haag bijvoorbeeld, en zelfs in Den Haag heb je nog zat parken en open gebieden zoals malieveld. Maar goed, het blijft wel een hoge bevolkingsdichtheid natuurlijk.
Nog een interessant punt is dat vanouds Palestijnen het bevolkingscijfer juist zo snel mogelijk willen laten groeien als "demografisch wapen" (bron Arafat, ergens op google wel te vinden). Het is inderdaad zo dat Gaza het snelst groeiende gebied op aarde is in bevolkingsaantal. Dus over tien zitten er anderhalf keer zo veel personen en over twintig jaar misschien wel 4 miljoen i.p.v. 1,8 miljoen. ik ben benieuwd hoe ze daar uit gaan komen..
Overigens probeert Israël ook het aantal inwoners zo snel mogelijk te laten groeien, maar zij hebben nog voorlopig wel ff plaats.
Of het is er juist een logisch gevolg van.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:35 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Nou het zal wel meevallen met 'die genocide' als het het snelst groeiende gebied is qua bevolkingsaantal.
Als je bedenkt dat elke Israelische aanval een reactie is op terreurhandelingen in Gaza dan ziet het er al weer heel erg anders uit lijkt me zo.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:17 schreef Happel het volgende:
[ afbeelding ]
'Schijnbaar' gemaakt op basis van UN data.
Ik denk dat jij de betekenis van genocide niet helemaal begrijpt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of het is er juist een logisch gevolg van.
Ga daar maar met de VN over stoeien.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:30 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de betekenis van genocide niet helemaal begrijpt.
Nou ik zei weinig betekenissen van genocide waarin ook maar enigszins wordt gerefereerd naar een bevolkingstoename.quote:
Dat klopt niet. En mocht dat waar zijn.. waarom zijn die 'reactie's' dan vaak het vermoorden van kinderen en andere onschuldige mensen? Veel video's waar je ziet dat kinderen worden geslagen en ontvoerd. Waarom dan niet focussen op de mensen die de terreur veroorzaken?quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:30 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Als je bedenkt dat elke Israelische aanval een reactie is op terreurhandelingen in Gaza dan ziet het er al weer heel erg anders uit lijkt me zo.
Vaak? Volgens die gegevens zijn er vier Palestijnen omgekomen, heb jij enig idee wie?quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:52 schreef Crip het volgende:
[..]
Dat klopt niet. En mocht dat waar zijn.. waarom zijn die 'reactie's' dan vaak het vermoorden van kinderen en andere onschuldige mensen? Veel video's waar je ziet dat kinderen worden geslagen en ontvoerd. Waarom dan niet focussen op de mensen die de terreur veroorzaken?
Globaal gezien wel. Maar dan komt weer die redenatie naar voren: als Israël stopt met vechten, worden ze massaal de zee in gedreven. Als Gaza stopt met vechten, is het vrede.quote:
Vergeet Pallywood niet en in die gevallen dat het wel om de real thing gaat is er context en nuance die vaak ontbreken. Neem dat jongetje dat vastgebonden op de motorkap van een Israëlische jeep ligt: iedereen krijst "terror israelquote:En mocht dat waar zijn.. waarom zijn die 'reactie's' dan vaak het vermoorden van kinderen en andere onschuldige mensen? Veel video's waar je ziet dat kinderen worden geslagen en ontvoerd. Waarom dan niet focussen op de mensen die de terreur veroorzaken?
Dit kan nooit. Foto's en video's bewijzen het tegendeel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:58 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Vaak? Volgens die gegevens zijn er vier Palestijnen omgekomen, heb jij enig idee wie?
Kinderen en burgers die omkomen, dat is vaak het gevolg omdat Hamas zich verschuilt tussen de eigen burgers, dat idee heb ik in ieder geval ook omdat bijvoorbeeld die raketten in een VN-school (of scholen) werden gevonden (en de VN net doet alsof dat voor de eerste keer is).
Dit zijn volgens Happel VN-gegeven, en sowieso buiten deze oorlogen komen er relatief weinig Palestijnen om in Gaza, behalve bij zo'n strijd als deze dan maar dat is ook niet heel vaak.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:01 schreef Crip het volgende:
[..]
Dit kan nooit. Foto's en video's bewijzen het tegendeel.
En dat weet jij omdat.....?!?!quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:07 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Oh, ben ik even blij dat het nu goedgepraat is. Ze hadden die kinderen in zicht op het moment dat ze schoten.
Onzin, buiten de gewapende strijd is het vaak zeer rustig, en dan ook zeer.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:01 schreef Crip het volgende:
[..]
Dit kan nooit. Foto's en video's bewijzen het tegendeel.
Onzinquote:Op donderdag 24 juli 2014 17:08 schreef Jano9 het volgende:
http://www.nrcreader.nl/a(...)aald-in-moslimwereld
Mooi stuk
Zo, jij kan snel lezen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:09 schreef hoaxx het volgende:
Deze onmensen(Islamofoben) valt nie mee te praten..
[..]
Onzin
Haha, waar ik me aan stoor is het gebrek aan zelfreflectie bij veel moslims, misschien val jij daar ook wel onder daar.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:09 schreef hoaxx het volgende:
Deze onmensen(Islamofoben) valt nie mee te praten..
[..]
Onzin
Al het leed wat iemand onterecht aan word gedaan is belangrijk. Maar ze krijgen nou eenmaal niet allemaal evenveel aandacht. En vooral niet door de westerse media.quote:
Meh, onzin omdat hier weer aan generalisatie word gedaan. ''Iemand draait door dus heeft het hele Israel-Palistina conflict geen waarde meer''quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:08 schreef Jano9 het volgende:
http://www.nrcreader.nl/a(...)aald-in-moslimwereld
Mooi stuk
... en jij getuigt bij iedere post weer over geen enkele vorm van zelfreflectie te beschikken, met je gelul over bepaalde idealen, en vervolgens de ogen sluiten voor de feiten en bewijzen wanneer die je aangereikt worden...quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:10 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Haha, waar ik me aan stoor is het gebrek aan zelfreflectie bij veel moslims, misschien val jij daar ook wel onder daar.
quote:Onderzoek door drie Belgische universiteiten toont aan dat Jodenhaat onder Belgische islamitische studenten zeven keer zo hoog was als die onder niet-moslims; bijna de helft van alle ondervraagde islamitische studenten hield er klassiek antisemitische denkbeelden op na. En ook hier haastten velen zich om deze bevindingen exclusief te wijten aan islamitische frustraties over het Israëlisch-Palestijns conflict.
Echter, professor Elchardus die het Belgisch onderzoek leidde, benadrukte dat deze Jodenhaat niet wordt veroorzaakt door het Israëlisch-Palestijns conflict, de sociaal-economische achterstand of het opleidingsniveau, maar dat „het antisemitisme bij die moslimleerlingen theologisch is geïnspireerd. Er is een rechtstreeks verband tussen moslim zijn en antisemitische gevoelens koesteren”.
Wat is Israel toch fantastisch goed in het uitvoeren van precisiebombardementen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:32 schreef Nibb-it het volgende:
Airstrike Hits School Sheltering Gaza Civilians
GAZA CITY — An apparent Israeli strike Thursday afternoon on a school sheltering Gaza residents who evacuated their homes killed and injured “multiple” people, according to the local director of the United Nations agency that is operating the shelter. - http://www.nytimes.com/20(...)WT.nav=top-news&_r=0
In West Bank, Hamas Is Hailed for Its Fight Against Israel
AL AMARI REFUGEE CAMP, West Bank — Maher al-Naden, a street cleaner, said he had stopped buying Tapuzina, a popular Israeli orange-flavored drink, and Israeli dairy products. - http://www.nytimes.com/20(...)news&WT.nav=top-news
Israel Says That Hamas Uses Civilian Shields, Reviving Debate
GAZA CITY — Militant rockets can be seen launching from crowded neighborhoods, near apartment buildings, schools and hotels. Hamas fighters have set traps for Israeli soldiers in civilian homes and stored weapons in mosques and schools. Tunnels have been dug beneath private property. - http://www.nytimes.com/20(...)-gaza.html?ref=world
Volgens de IDF is hij dood.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:29 schreef JayDeeNow het volgende:
Hoe zit het nou met die vermiste militair ?
Ik kan er op internet niks over vinden, is hij dood of nog steeds vermist ?
Tja, de ene partij gooit scholen plat en de ander bewaart er raketten in, ga maar na welke actie de oorzaak of het gevolg is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat is Israel toch fantastisch goed in het uitvoeren van precisiebombardementen.
Is dat zo ja ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:46 schreef Goldenrush het volgende:
Waaruit moet blijken dat Israël Hamas onderdrukte?
Ik ben duidelijk niet de enige die hier zichzelf vreselijk kwaad om kan maken, is het niet tijd dat we dit soort symphatisanten gaan oppakken en gaan opsluiten ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:48 schreef Twiitch het volgende:
ISIS vlaggen wapperen weer in Den Haag.
Pro-Palestina betoging m'n reet
Geen idee. Las in de krant dat Hamas blijkbaar geen andere keuze had dan een tunnelsysteem te bouwen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:52 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Is dat zo ja ?
[..]
Ik ben duidelijk niet de enige die hier zichzelf vreselijk kwaad om kan maken, is het niet tijd dat we dit soort symphatisanten gaan oppakken en gaan opsluiten ?
Dat je demonstreert voor of tegen daar kan ik inkomen ? maar met een vlag gaan zwaaien van een groepering die niet moslims vermoord zonder verdere rede ? echt bizar!
Wat overigens opvalt is dat die hakenkruizen enzo vooral hier in Nederland te zien zijn, en niet in de andere demonstraties...
Stond er ook bij waarvoor ze die tunnels gebruiken ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:53 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Geen idee. Las in de krant dat Hamas blijkbaar geen andere keuze had dan een tunnelsysteem te bouwen.
Misselijk van te worden....Hoe kunnen mensen hier toch intrappen...quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:48 schreef Twiitch het volgende:
Waarom wordt er niet ingegrepen ? wie geeft die demonstranten het recht toch elke keer ? Wat ik ook echt kwalijk vindt is dat er niet echt mensen zijn die er afstand van doen...quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:54 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Misselijk van te worden....Hoe kunnen mensen hier toch intrappen...
En zo krijgt Benjamin Natanyahu toch weer gelijk, "Hamas is like ISIS, Hezbollah and Al Qaida" en kunnen de Palestijnen enige steun uit Europa wel op hun buik schrijven.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:55 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Waarom wordt er niet ingegrepen ? wie geeft die demonstranten het recht toch elke keer ? Wat ik ook echt kwalijk vindt is dat er niet echt mensen zijn die er afstand van doen...
En wat mij betreft maar goed ook, we moeten niet willen dat Europa een terroristische organisatie gaat steunen!quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:57 schreef Nintex het volgende:
[..]
En zo krijgt Benjamin Natanyahu toch weer gelijk, "Hamas is like ISIS, Hezbollah and Al Qaida" en kunnen de Palestijnen enige steun uit Europa wel op hun buik schrijven.
Hoax?Doe eens toelichten? Ik heb nog geen weerlegging gezien?quote:[b]Op donderdag 24 juli 2014 17:12 schreef Er was vandaag bijv een hoax over isis en dat ze vrouwenbesnijdenis willen verplichten in Irak. Wat niet waar is maar wel opeens iedereen woedend over is waaronder Groen-links. Maar je hoort ze allemaal niet wanneer ISIS moslims onthoofdt en vermoordt zonder reden? Dat is geen nieuws waardig. Met opzet een beeld schetsen noemen ze dat.
Precies ja en WWII leed misbruiken voor je eigen doeleinden is ook zo'n domme actie van dat Hamas-tuig.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:59 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
En wat mij betreft maar goed ook, we moeten niet willen dat Europa een terroristische organisatie gaat steunen!
Naja ISIS vlag.. het is iets wat al tijden voor ISIS gebruikt werd. Simpelweg de shahada.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:48 schreef Twiitch het volgende:
Dat zijn een paar dorpsmalloten die de gelegenheid aangrijpen om er mee te zwaaien. Oppakken en executeren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:48 schreef Twiitch het volgende:
Voor verschillende dingen. Van medicijnen, kleding en voedsel tot wapens.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:53 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Stond er ook bij waarvoor ze die tunnels gebruiken ?
Je weet best welk idee er de laatste tijd achter zit, wanneer ze met dat ding zwaaien.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:03 schreef Crip het volgende:
[..]
Naja ISIS vlag.. het is iets wat al tijden voor ISIS gebruikt werd. Simpelweg de shahada.
Thnx voor het antwoord!quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:04 schreef Happel het volgende:
[..]
Voor verschillende dingen. Van medicijnen, kleding en voedsel tot wapens.
Ja. En Israël laat niks toe.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:07 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Thnx voor het antwoord!
Maar het is niet mogelijk omdat via de weg te doen ? medicijnen, kleding en voedsel ?
Is de grens met Egypte dicht ?
Excecuteren gaat wat ver vindt je ook nietquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:04 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat zijn een paar dorpsmalloten die de gelegenheid aangrijpen om er mee te zwaaien. Oppakken en executeren.
Kwaad met kwaad bestrijden. Ze met de mantel der liefde bedekken gaat niet helpen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:08 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Excecuteren gaat wat ver vindt je ook niet![]()
Ja, maar er zaten wapens in. Dan is het goed.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:09 schreef johnson555 het volgende:
VN gebouwen bombarderen en daarmee wegkomen
Het is meer dan walgelijk, maar laten we hier niet doen wat ze aldaar al doen, hier hebben we nog enige normen en waarden tochquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:10 schreef Aloulou het volgende:
Haatbaarden bemoeien er zich weer mee hoor met hun walgelijke fatwa´sWalgelijk. Als ze nou eens van beide kanten de echte haters een nekschot geven ruimt dat al heel wat op in dit conflict. Kan men daarna over de oplossing praten.
En hoe meer haat er richting Israel en joden in het algemeen gaat, hoe meer walgelijke right wing zal worden gesteund.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:10 schreef Aloulou het volgende:
Haatbaarden bemoeien er zich weer mee hoor met hun walgelijke fatwa´sWalgelijk. Als ze nou eens van beide kanten de echte haters een nekschot geven ruimt dat al heel wat op in dit conflict. Kan men daarna over de oplossing praten.
Er zijn 'around the world' al heel veel demonstraties vreedzaam en normaal verlopen. Overal in de wereld zul je dorpsgekken hebben, is niet raar.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:08 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Excecuteren gaat wat ver vindt je ook niet![]()
Beter sturen ze die lui gewoon weg en geven de organisatoren een signaal af in de media dat dit niet gewenst is, daardoor krijg je in ieder geval wat meer sympathie van de mensen.
Tegen Israël protesteren is een nieuwe zuil in de islam geworden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:14 schreef Disorder het volgende:
Wat me opvalt aan veel Moslims is dat ze slechts hun massale woede uiten wanneer Moslims gedood worden door Joden of Amerikanen. Wanneer Moslims andere Moslims in veel grotere getalen op zeer brute wijze afslachten (Irak, Syrië) hoor je een veel minder grote groep hun woede uitten. En wanneer ze dat wel doen is dat veel minder fel.
Dit bevestigt voor mij dat het niet zozeer om hun dode 'broeders' gaat, maar om wie hun broeders doden. Veel Moslims zijn selectief kwaad en het is ze, ondanks hun eigen uitleg, volgens mij helemaal niet om de Palestijnen te doen.
http://thinkprogress.org/(...)-mutilation-in-iraq/quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:00 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hoax?Doe eens toelichten? Ik heb nog geen weerlegging gezien?
Meer dan walgelijk, ik krijg bij die dorpsgekken toch wel echt een jodenhaat gevoel, net zoals ik dat krijg bij die enge extreem rechts demonstraties hier in Nederland.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:14 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Er zijn 'around the world' al heel veel demonstraties vreedzaam en normaal verlopen. Overal in de wereld zul je dorpsgekken hebben, is niet raar.
[ afbeelding ]
Gelukkig zijn onze leiders nog normaal. Het wordt pas gevaarlijk als zulk soort gevallen politieke macht kunnen krijgen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:24 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Meer dan walgelijk, ik krijg bij die dorpsgekken toch wel echt een jodenhaat gevoel, net zoals ik dat krijg bij die enge extreem rechts demonstraties hier in Nederland.
De overige demonstranten lijken met die gekken wel vrede te hebben en dat is toch wel kwalijk..
Dat het vredig verloopt is in mijn optiek niet meer dan normaal, je wil een punt maken en misschien zoek je als demonstrant wat sympathie waarvoor je demonstreert, door die gekken ga je die sympathie echt niet krijgen..
Die mening over onze leiders deel ik niet, onze grote bolle knuffelbeer Opstelten ligt zoals gewoonlijk weer te slapen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:26 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Gelukkig zijn onze leiders nog normaal. Het wordt pas gevaarlijk als zulk soort gevallen politieke macht kunnen krijgen.
Maar dat heb je ook aan de andere kant hoor, die extremisten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:24 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Meer dan walgelijk, ik krijg bij die dorpsgekken toch wel echt een jodenhaat gevoel, net zoals ik dat krijg bij die enge extreem rechts demonstraties hier in Nederland.
De overige demonstranten lijken met die gekken wel vrede te hebben en dat is toch wel kwalijk..
Dat het vredig verloopt is in mijn optiek niet meer dan normaal, je wil een punt maken en misschien zoek je als demonstrant wat sympathie waarvoor je demonstreert, door die gekken ga je die sympathie echt niet krijgen..
Toepasselijke quote:quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:26 schreef Reki het volgende:
'Tenminste vijftien doden in Gaza door raket op school'
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Israel has the right to defend itself!"
Als je iets onderdrukt (met geweld) groeit het juist in veel hevigere vormen. Lees je eens in in bv de Nederlandse Opstandquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:29 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Die mening over onze leiders deel ik niet, onze grote bolle knuffelbeer Opstelten ligt zoals gewoonlijk weer te slapen.
Die man is net zo traag in zijn werk, als dat hij zich profileert.
Dit groeiende extremisme moet met gang de kop ingedrukt worden.
Ik ben van mening dat er binnen onze samenleving geen plaats is voor dit soort gevaarlijke gestoorden.
Eensch, die heb je inderdaad overal.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:31 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Maar dat heb je ook aan de andere kant hoor, die extremisten.
Bij bijv. de demonstratie in Amsterdam werden dat soort types dus niet getolereerd. Die kleine groep gekken en normale mensen moet je ook niet over 1 een kam scheren, dat is echt het meest simplistische wat je kunt doen.
Is dat een bijzonderheid dan, dat laatste. Of is dat iets wat eigenlijk een vrij menselijke eigenschap is. Overigens is het onzin hoor wat je stelt. De revoluties tonen je ongelijk aan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:14 schreef Disorder het volgende:
Wat me opvalt aan veel Moslims is dat ze slechts hun massale woede uiten wanneer Moslims gedood worden door Joden of Amerikanen. Wanneer Moslims andere Moslims in veel grotere getalen op zeer brute wijze afslachten (Irak, Syrië) hoor je een veel minder grote groep hun woede uitten. En wanneer ze dat wel doen is dat veel minder fel.
Dit bevestigt voor mij dat het niet zozeer om hun dode 'broeders' gaat, maar om wie hun broeders doden. Veel Moslims zijn selectief kwaad en het is ze, ondanks hun eigen uitleg, volgens mij helemaal niet om de Palestijnen te doen.
Deze mevrouw UN official Jacqueline Badcock zegt dat het zo is. Ik zie niets in die artikelen die bewijst dat het niet zo is, behalve een paar nobodies die tweeten.quote:
Ik noem je mening niet simplistisch, ik noem het feit dat mensen dat WEL doen, simplistisch. (En ja dat gebeurt veel.)quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:34 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Eensch, die heb je inderdaad overal.
Dit moeten ze ook niet tolereren, en de demonstranten moeten dit zelf toch ook niet willen ?
Als ik in een demonstratie loop en er iemand met een hakenkruis vlag staat te zwaaien wordt je als demonstrant toch echt gek of niet dan ?
Het is aan de organisatoren dus om zoveel mogelijk op te treden, en in de media hier afstand van te doen, want ik vindt het echt niet kunnen.
Ik scheer niet iedereen over een kam, en om mijn mening simplistisch te noemen vindt ik nogal kort door de bocht, ik licht nu duidelijk mijn woorden toe.
Welke revoluties bedoel je? Linkje?quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is dat een bijzonderheid dan, dat laatste. Of is dat iets wat eigenlijk een vrij menselijke eigenschap is. Overigens is het onzin hoor wat je stelt. De revoluties tonen je ongelijk aan.
Gevestigde media, zucht.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik noem je mening niet simplistisch, ik noem het feit dat mensen dat WEL doen, simplistisch. (En ja dat gebeurt veel.)
Voor de rest ben ik het met je eens, alleen is er 1 klein probleempje: de (simpele, niet alle gelukkig) media laat zulke types meestal exploderen. Bijv: Iemand draagt een hakenkruis vlag, media maakt een foto, en geeft vervolgens enkel een verslag daarvan. Dat is dus al helemaal niet correct.. als je het mij vraagt.
Alle revoluties zijn feitelijk begonnen vanwege een geslachtofferd persoon in de strijd voor een beter leven. Een persoon die door het regime is vermoord, leger of politie. De strijd in zowel Irak en Syrië is verder alles behalve onderbelicht, getuige het aantal jihadisten dat die kant op vertrekt. Die jihadisten vertrekken doorgaans met het idee ook aan de slachtpartijen een eind te maken door (hoe krom het ook klinkt) te vechten tegen de mensen die in hun ogen verantwoordelijk zijn voor de slachtpartij. De complexiteit van de conflicten in Irak en Syrie lenen zich echter niet voor de simpele demonstratie of sidepicking. Voor de doorsnee persoon, waaronder ook de westerling - is helemaal niet duidelijk wat er gebeurd en door wie en waarom. Dat is in het Israel-Palestina conflict wezenlijk anders. Het betreft daar een relatief afgebakende strijd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:40 schreef Disorder het volgende:
[..]
Welke revoluties bedoel je? Linkje?
Het is vast menselijk hoor. We worden blijkbaar minder graag afgeslacht door mensen van een andere cultuur/afkomst dan door mensen van een vergelijkbare of dezelfde cultuur/afkomst. Toch vind ik het schrijnend hoe de situaties in Irak en Syrië onderberlicht zijn en vaak zelfs steun vinden onder Moslims. Daar vallen ze bij duizenden.
Hier, dat je misschien uit je onwetendheid gehaald wordt.quote:
2002-2005 staat er op je taartstat, en van 2002-2005 zie ik vervolgens niks in de lijst. Lees jij wel?quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:26 schreef EdmundReid het volgende:
Waar haal je dat nou weer vandaan?
Als je naar de URL kijk zie je dat het van 1980 tot 2005 is.
Wat zal je steeds vaker zien? Moslims/Pro-Palestijnen in NL die worden aangevallen door Joden?quote:Op donderdag 24 juli 2014 03:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dieptriest
Dus je bedoelt Hamas steunen?quote:Ik ben er wel voor dat bedrijven en overheden afstand nemen van Israel, dus geen zaken meer mee doen, geen staatsburgers meer toegang of doortocht verlenen, etc etc... en op die manier de druk opvoeren om gewoon een vredelievende langdurige oplossing te vinden... maar van individuele burgers hoor je gewoon af te blijven, wat betreft fysiek geweld, intimidatie, etc etc.
Kennelijk niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Moeten wij dan ook zo reageren als wij ons storen aan al die moslim conflicten wereldwijd waar honderdduizenden mensen worden vermoord, ontvoerd, verkracht, onthoofd enz ?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:47 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dan moet de Palestijnse bevolking tegen hen in opstand komen.
Wen er maar aan, je zal hem alleen maar meer en meer gaan zien. Van de politie en staat hoef je echt niet te verwachten dat ze er wat tegen gaan doen. Theo van Gogh zei het al: "De bezetter is onder ons".quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:05 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je weet best welk idee er de laatste tijd achter zit, wanneer ze met dat ding zwaaien.
"Vroeger" zag ik hem zelden tot nooit in Nederland.
Precies. Jodenhaat dus.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:14 schreef Disorder het volgende:
En wie gaat ze beschermen tegen de agressie vanuit Israël? Want je bent echt ontzettend naïef als je vindt dat er alleen agressie vanuit Hamas en andere Palestijnse groeperingen komt.quote:
Jij bent behoorlijk gehersenspoeld als jij denkt dat Israël niet de mensen zal steunen die in opstand komen tegen groeperingen zoals Hamas.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:06 schreef Happel het volgende:
[..]
En wie gaat ze beschermen tegen de agressie vanuit Israël? Want je bent echt ontzettend naïef als je vindt dat er alleen agressie vanuit Hamas en andere Palestijnse groeperingen komt.
Las het net op Geenstijl. Dat had niks met Gaza te maken, maar meer de profilering van een paar extreme haatbaarden. Natuurlijk willen de Israël-fappers het ons graag doen geloven dat dit nou de pro-Palestina aanhangers vertegenwoordigd, maar zelf zij zouden beter moeten weten...quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:09 schreef JayDeeNow het volgende:
Fijne betoging daar in Den Haag, krijg het een en ander mee en dat is niet echt positief te noemen..
Bedreigingen, scheldpartijen, ISIS vlaggen, lekker volkje daar.
Gelukkig zijn niet alle betogingen zo, maar deze mogen ze van mij per direct beeindigen.
twitter:Astro_Alex twitterde op woensdag 23-07-2014 om 19:47:48My saddest photo yet. From #ISS we can actually see explosions and rockets flying over #Gaza & #Israel http://t.co/jNGWxHilSy reageer retweet
Waarom denk je dat? Van beide kanten is er extreme haat naar elkaar. Hoe zat het ook al weer met die vrouw uit de Likud partij? Die heel de Palestijnse bevolking wil uitroeien? Heeft ze dat niet geuit?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jij bent behoorlijk gehersenspoeld als jij denkt dat Israël niet de mensen zal steunen die in opstand komen tegen groeperingen zoals Hamas.
Wat verwacht je anders van diegenen die het opzettelijk vermoorden van onschuldige burgers als een legitiem middel beschouwen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:11 schreef Happel het volgende:
[..]
Las het net op Geenstijl. Dat had niks met Gaza te maken, maar meer de profilering van een paar extreme haatbaarden. Natuurlijk willen de Israël-fappers het ons graag doen geloven dat dit nou de pro-Palestina aanhangers vertegenwoordigd, maar zelf zij zouden beter moeten weten...
GeenStijl... wat is dat een dieptepunt...quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat verwacht je anders van diegenen die het opzettelijk vermoorden van onschuldige burgers als een legitiem middel beschouwen?
Niet alleen Geenstijl bericht hier over, het is overduidelijk een pro Palestina betoging, en haat jegens joden komt erg duidelijk naar voren, gelukkig is het wel een relatief kleine demo.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:11 schreef Happel het volgende:
[..]
Las het net op Geenstijl. Dat had niks met Gaza te maken, maar meer de profilering van een paar extreme haatbaarden. Natuurlijk willen de Israël-fappers het ons graag doen geloven dat dit nou de pro-Palestina aanhangers vertegenwoordigd, maar zelf zij zouden beter moeten weten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |