hier het filmpje http://www.dumpert.nl/med(...)voetballers_aan.htmlquote:Op donderdag 24 juli 2014 02:54 schreef Djibril het volgende:
[ afbeelding ]
Israelische spelers aangevallen in Oostenrijk
quote:
quote:But as the recent fight with Israel has revealed, Hamas was importing tons of cement — desperately needed for Gazan schools and houses and construction jobs — to reinforce the tunnels it built to infiltrate Israel and hide its weapons.
“They have different priorities,” Mr. Shaban said of the military wing. “Don’t send rockets while we don’t have milk for our children.”
http://www.nytimes.com/20(...)WT.nav=top-news&_r=1
Dat Hamas niet om kinderen omdat ze dat geld niet gebruiken voor huizen en scholen geeft is een drogreden.quote:
Hebben ze opeens de middelen niet meer om alles te reporten?quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja ze mogen er nu dus niet meer uit via israël.
Ja natuurlijk ... en dat ze ondertussen dat geld gebruiken om nog meer nutteloze raketten te kunnen afschieten zodat diezelfde vrouwen en kinderen daarna gegarandeerd een bom op hun huis krijgen is ook een drogredenquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:44 schreef Xa1pt het volgende:
Dat Hamas niet om kinderen omdat ze dat geld niet gebruiken voor huizen en scholen geeft is een drogreden.
Stop eens met het goedpraten van alles wat Israël doet. Ik begrijp dat je daar geïndoctrineerd bent maar jij wil ook echt niet dat Israël genocide gaat plegen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:45 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Hebben ze opeens de middelen niet meer om alles te reporten?
Worden ze daar voor eeuwig vastgehouden en het zwijgen opgelegd?
Stop met poep praten.
En wat beelden erbij:quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:39 schreef Nibb-it het volgende:
4:00 A.M. The UN secretary-general says he was "alarmed" to hear that rockets were placed in a UN-run school in Gaza and now "have gone missing," and he demanded a full review of such incidents.
A statement by the spokesman for Ban Ki-moon expressed the UN chief's "outrage and regret" at the placement of weapons at a site run by the global organization. The UN says that has happened at least twice so far in the current fighting.
"Those responsible are turning schools into potential military targets, and endangering the lives of innocent children," U.N. staff and anyone seeking shelter, the statement said.
Once the rockets were found, "in accordance with standard practice, UNRWA handed them over to the local authorities. Since then, they have gone missing," Ban's deputy spokesman, Farhan Haq, said in an email Wednesday evening. (AP) - Ha'aretz
Maar ondertussen moet iedereen wel onvoorwaardelijke sympathie hebben voor de andere partij die krampachtig probeert hetzelfde te doen maar er gewoon niet in slaagt ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Stop eens met het goedpraten van alles wat Israël doet. Ik begrijp dat je daar geïndoctrineerd bent maar jij wil ook echt niet dat Israël genocide gaat plegen.
Euh volgens mij heeft niemand sympathie met Hamas. Maar hamas is een terroristische organisatie dus daar is sowieso elke vorm van discussie mee onmogelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maar ondertussen moet iedereen wel onvoorwaardelijke sympathie hebben voor de andere partij die krampachtig probeert hetzelfde te doen maar er gewoon niet in slaagt ?
Ok ... elke vorm van discussie is onmogelijk dus ... ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:58 schreef Maanvis het volgende:
Euh volgens mij heeft niemand sympathie met Hamas. Maar hamas is een terroristische organisatie dus daar is sowieso elke vorm van discussie mee onmogelijk.
Je niet verzetten tegen de bezetter zal voor een deel van de Palestijnen inhouden dat ze zich net zo goed direct over kunnen geven.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja natuurlijk ... en dat ze ondertussen dat geld gebruiken om nog meer nutteloze raketten te kunnen afschieten zodat diezelfde vrouwen en kinderen daarna gegarandeerd een bom op hun huis krijgen is ook een drogreden
En beginnen bouwen aan een vreedzame toekomst met/naast elkaar ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:02 schreef Xa1pt het volgende:
Je niet verzetten tegen de bezetter zal voor een deel van de Palestijnen inhouden dat ze zich net zo goed direct over kunnen geven.
Als je dat aan Israël en Hamas overlaat komt dat er ook nooit van. Hamas zal zich blijven verzetten, want Israël begon, en Israël zal door blijven gaan, want Hamas begon.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En beginnen bouwen aan een vreedzame toekomst met/naast elkaar ?
Want als je zo verder doet zal dat er nooit van komen
Het advies van de VN opvolgen en terughoudend zijn met aanvallen die burgerslachtoffers veroorzaken. Dan krijg je internationaal meer sympathie, misschien krijg je zelfs hulp van Nederland.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:01 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ok ... elke vorm van discussie is onmogelijk dus ... ?
Gewoon maar leren leven met de dagelijkse dosis raketten die op je bevolking wordt afgevuurd ?
Geen muur/hek zetten zodat zelfmoordaanslagen ook dagelijkse kost worden ?
Of hoe zie jij dat ?
Nou dan vind ik persoonlijk dat het aan de Palestijnse bevolking is om een halt toe te roepen aan het hamas-geweld.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:05 schreef Xa1pt het volgende:
Als je dat aan Israël en Hamas overlaat komt dat er ook nooit van. Hamas zal zich blijven verzetten, want Israël begon, en Israël zal door blijven gaan, want Hamas begon.
Beter lezen, ik zeg ze hebben een politieke agenda, dus net zo goed onbetrouwbaar maar wel fijn dat ze kritiek hebben op Hamas.quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ah, dus nu is deze egyptische bron weer WEL betrouwbaar, want kritiek op Gaza...?
Je bent lachwekkend.
Zoals ik al zei is dat geen zelfreflectie maar een politieke agenda.quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:53 schreef zaid het volgende:
[..]
waaruit blijkt nou dat moslims geen zelfreflectie hebben?
ik wou laten zien dat er net zo goed moslims zijn die kritiek hebben op hamas
Integendeel, ik zei dat jij Saddam een wrede tiran als avatar hebt, de situatie na 2003 is verder onbelangrijk in deze.quote:
Respect, je mag het zelf weten, maar als je het niet doet zegt het dus ook iets over jou.quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:51 schreef zaid het volgende:
[..]
vertel waarom is het belangrijk dat ik 2 minuten stil ben terwijl niemand er last van heeft als ik dat niet doe?
Oh wel degelijk, jij doet net alsof je opkomt voor de belangen van de Palestijnen, maar wat stellen die voor als je tegelijkertijd Saddam steunt om maar een voorbeeld te noemen van jouw vrede manier van onderscheid.quote:daar hadden we het helemaal niet over...
Dat heeft er heel veel mee te maken, want zo had hij die groepen een stem kunnen geven, dat heeft ook min of meer weigeren te doen.quote:dat heeft niks met het conflict tussen sija en soennie te maken.
Nee. Israël komt er vrij ongeschonden vanaf, vergeleken met Palestijnse zijde. En waarom moet de Palestijnse bevolking een halt toe roepen aan Hamas?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nou dan vind ik persoonlijk dat het aan de Palestijnse bevolking is om een halt toe te roepen aan het hamas-geweld.
Want volgens mij reageert Israel vooral op acties van hamas.
Internationale sympathie ? lol, daar koop je geen veiligheid meequote:Op donderdag 24 juli 2014 11:10 schreef Maanvis het volgende:
Het advies van de VN opvolgen en terughoudend zijn met aanvallen die burgerslachtoffers veroorzaken. Dan krijg je internationaal meer sympathie, misschien krijg je zelfs hulp van Nederland.
om het geweld te stoppen tiensquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Israël komt er vrij ongeschonden vanaf, vergeleken met Palestijnse zijde. En waarom moet de Palestijnse bevolking een halt toe roepen aan Hamas?
Zodat Israël over de Palestijnen heen kan walsen en de Palestijnen van Gaza weggeschopt worden?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
om het geweld te stoppen tiens
zodat ze ook geen bommen op eigen dak meer krijgen ?
toch nie zoooo moeilijk ?
Jawel, want dan krijg je hulp van Nederland en de USA. Denk bijv. aan extra luchtafweersystemen of drones of verkennings-f16's.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Internationale sympathie ? lol, daar koop je geen veiligheid mee
Daarom heeft Israel Gaza opgegeven? Doe toch niet zo dom. Israel is idioot bezig op de westbank en daar moeten ze gewoon weg. Maar Gaza willen ze helemaal niet, daar hebben ze al een hoge prijs voor betaald met het verwijderen van joodse kolonisten. Helaas maakt hamas met die raket aanvallen de prijs nog hoger.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:18 schreef Xa1pt het volgende:
Zodat Israël over de Palestijnen heen kan walsen en de Palestijnen van Gaza weggeschopt worden?
Hierboven zei ik nochtans dat de verstandhouding tussen beide partijen wsl zou kunnen verbeteren mettertijd als het geweld van beide kanten zou stoppen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:18 schreef Xa1pt het volgende:
Zodat Israël over de Palestijnen heen kan walsen en de Palestijnen van Gaza weggeschopt worden?
Ow je oppert dus voor nog meer militair materieel om hamas aan te vallen ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:22 schreef Maanvis het volgende:
Jawel, want dan krijg je hulp van Nederland en de USA. Denk bijv. aan extra luchtafweersystemen of drones of verkennings-f16's.
Precies, zodat hamas definitief weg is uit palestina en in de tussentijd Israël gecontroleerd wordt zodat het geen burgerslachtoffers meer maakt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ow je oppert dus voor nog meer militair materieel om hamas aan te vallen ?
Daar volg ik je in ...quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:26 schreef Maanvis het volgende:
Precies, zodat hamas definitief weg is uit palestina en in de tussentijd Israël gecontroleerd wordt zodat het geen burgerslachtoffers meer maakt.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:18 schreef Xa1pt het volgende:
Gewoon meteen vastzetten dergelijke gasten. Heb ik geen greintje begrip voor.quote:Op donderdag 24 juli 2014 03:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dieptriest
Maar goed, dit zul je steeds vaker zien gebeuren, des te langer dit conflict door blijft gaan.
Ik denk net zo, maar dan geen verschil maken in Palestijnse goederen. Zolang ze op tv geweld verheerlijken tegenover de joden en Israël. Zolang Hamas zijn eigen burgers vermoorden omdat ze niet de Hamas steunen maar gewoon neutraal willen zijn. Zolang ze in ziekenhuizen en scholen gebruiken als wapendepot etc etc Voor mij is de een niet minder schuldig omdat ze zich minder goed kunnen verdedigen tegen raketaanvallen. De hele wereld, dus ook Iran etc, etc zou dan mee moeten werken, maar gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Iemand is niet minder schuldig omdat er meer slachtoffers vallen. De haat zit te diep geworteld aan beide kanten bij kinderen, die getraind worden als moordmachines.quote:Ik ben er wel voor dat bedrijven en overheden afstand nemen van Israel, dus geen zaken meer mee doen, geen staatsburgers meer toegang of doortocht verlenen, etc etc... en op die manier de druk opvoeren om gewoon een vredelievende langdurige oplossing te vinden...
Dit vind ik nog het ergste. In Nederland viel het tijdens de demonstratie best wel mee (dankzij oproep van jeugdigen), maar ik heb vorig jaar gezien hoe een heel flat werd besmeurd met teksten omdat er een jood woonde. Heb gezien hoe een politieagent met teksten dood werd gewenst omdat het een jood was. Heb gezien hoe demonstraties in Amerika zorgden voor geweld tegen joden en alles wat joods was. En dat vanuit mensen die zich bedreigd voelden omdat ze moslim waren tijdens of vlak na aanslagen .Mensen die zo gefocust zijn op alles wat jood is, of alles wat moslim is zouden ze wat mij betreft in een opvoedingskamp moeten zetten.quote:maar van individuele burgers hoor je gewoon af te blijven, wat betreft fysiek geweld, intimidatie, etc etc.
Leg me geen woorden in de mond. Ik kies niet direct partij. Als je partij voor Israël kiest is, is het makkelijk om te zeggen dat Hamas maar gewoon moet stoppen, en de Palestijnen Hamas daartoe moeten dwingen. Dan kun je de Palestijnen als je je best doet nog de schuld geven ook.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Daar volg ik je in ...
Anderen hebben liever dat het geweld doorgaat ... wsl tot alle joden uitgeroeid zijn
[..]
Aan het begin van de film is al duidelijk dat die jongelingen ervoor veroordeeld zijn, maar waarom ze dan weer losgelaten worden zonder ook maar iets van controle? Ze werkt de Hamas (die zou ze prijzen trouwens), maar had van Israël wel beter verwachtquote:Op donderdag 24 juli 2014 03:28 schreef Aloulou het volgende:
De Westbank zit vol met circa 500.000 van dit soort lui:
Dan moet de Palestijnse bevolking tegen hen in opstand komen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Euh volgens mij heeft niemand sympathie met Hamas. Maar hamas is een terroristische organisatie dus daar is sowieso elke vorm van discussie mee onmogelijk.
Verzet =/= terrorismequote:Op donderdag 24 juli 2014 11:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je niet verzetten tegen de bezetter zal voor een deel van de Palestijnen inhouden dat ze zich net zo goed direct over kunnen geven.
Dit.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Daarom heeft Israel Gaza opgegeven? Doe toch niet zo dom. Israel is idioot bezig op de westbank en daar moeten ze gewoon weg. Maar Gaza willen ze helemaal niet, daar hebben ze al een hoge prijs voor betaald met het verwijderen van joodse kolonisten. Helaas maakt hamas met die raket aanvallen de prijs nog hoger.
Er is niet veel ruimte, maar er is wel ruimte waar de Hamas met zijn allen kunnen gaan zitten. Of zit het hoofdkwartier van het leger van Israël in ziekenhuizen en scholen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het advies van de VN opvolgen en terughoudend zijn met aanvallen die burgerslachtoffers veroorzaken. Dan krijg je internationaal meer sympathie, misschien krijg je zelfs hulp van Nederland.
Waarom zou je hen straffen die wel laten zien dat ze een normale staat kunnen bouwen en inrichten? Weer typisch om dan het terroristische broeinest te willen steunen zo!quote:Op donderdag 24 juli 2014 03:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dieptriest
Maar goed, dit zul je steeds vaker zien gebeuren, des te langer dit conflict door blijft gaan.
Ik ben er wel voor dat bedrijven en overheden afstand nemen van Israel, dus geen zaken meer mee doen, geen staatsburgers meer toegang of doortocht verlenen, etc etc... en op die manier de druk opvoeren om gewoon een vredelievende langdurige oplossing te vinden... maar van individuele burgers hoor je gewoon af te blijven, wat betreft fysiek geweld, intimidatie, etc etc.
Voor mij is het simpel ... als je tegen het stoppen van het hamas-geweld bent, ben je voor een verderzetting van het huidige geweld tussen beide partijen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Leg me geen woorden in de mond. Ik kies niet direct partij. Als je partij voor Israël kiest is, is het makkelijk om te zeggen dat Hamas maar gewoon moet stoppen, en de Palestijnen Hamas daartoe moeten dwingen. Dan kun je de Palestijnen als je je best doet nog de schuld geven ook.
Want er waren nog geen journalisten in Gazaquote:Op donderdag 24 juli 2014 08:59 schreef Maanvis het volgende:
Zonde, nu kan israël oorlogsmisdaden gaan plegen zonder dat de wereld het ziet.twitter:HughNaylor twitterde op woensdag 23-07-2014 om 07:29:18Israel's GPO just sent out a notice telling journalists that entry and exit from Gaza suspended till further notice. Alarming reageer retweet
Je beseft dat het beetje economie dat er nog bestaat in de Strip grotendeels te danken is aan die tunnels? Zaden, levende dieren, koelkasten, mobieltjes enzovoorts gaan daar doorheen, en ja, dus ook grondstoffen die je voor schuilkelders zou kunnen gebruiken. De vraag is alleen wat in zo'n situatie belangrijker is, de aanvoerlijn van deze goederen dusdanig beveiligen dat die niet instort om de haverklap of het bouwen van schuilkelders waarin je hooguit een piepkleine fractie van de bevolking in veiligheid kan brengen. Of was je even vergeten dat het gaat om een bevolking van dik 1.4 miljoen, op een gebied van 360 km²? Afgezien van het gegeven dat je een schuilkelder die je moet beschermen voor vallende bommen extra moet versterken met staalmatten oid, en dus cq veel en veel meer materiaal aan zou moeten voeren, maar zoveel schuilkelders veranderen de gehele Strip in een soort gatenkaas. En al zou het technisch mogelijk zijn, qua ondergrond en materiaal en zo, hoe speel je dat klaar in dat dichtbevolkte gebied? Op het moment dat de huizen al platgebombardeerd zijn is er geen materiaal om eerst schuilkelders en dan pas huizen te bouwen, dan is een dak boven je hoofd de eerste prioriteit. En op andere momenten zou je eerst de huizen moeten slopen, schuilkelders aanleggen en dan de huizen herbouwen, en dat terwijl er al een schrijnend tekort is aan materiaal. Materiaal dat dan, naast de voeding en andere goederen, op gegeven moment niet meer binnenkomt omdat de tunnels niet gesteund worden en instorten ..quote:Op donderdag 24 juli 2014 06:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Sowieso al het bouwmateriaal waar ze ook schuilkelders van hadden moeten bouwen.
Om maar even aan te geven wie ook alweer niets om burgers geeft.
Dit zijn de extremisten van de extremisten. Beetje ISIS van de al-Qaida zeg maar, om maar een pakkende vergelijking eruit te gooienquote:Op donderdag 24 juli 2014 07:20 schreef jamesdeen het volgende:
Neuh, niet iedereen die in een nederzetting woont is een extremistische fundi. Een groot deel woont daar simpelweg omdat de huisprijzen relatief goedkoop zijn. En dan heb je nog de fundi's die niet bereid zijn tot geweldplegingen en/of het niet goedkeuren.
Ik ken die filmpjes en het is inderdaad niet netjes.quote:Op donderdag 24 juli 2014 03:18 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Er staan wat docu's en filmpjes online op Youtube. Kijk zelf maar, en bedenk dan of je dat iedere keer zou willen meemaken, of je kinderen. Bij die çonfessions' van die ex-soldaten wordt ook al snel duidelijk wat voor 'spelletjes' ze speelden om de Palies zoveel mogelijk te zieken, dus altijd in de zon laten staan (niet in de schaduw, hun documenten verscheuren (of net doen alsof), etc etc.
... oh, en als je dan toch bezig bent, kijk ook even naar wat filmpjes over die 'settlers' en hoe ze omgaan met de Palestijnse bevolking daar, oftewel schoolkinderen bestoken met stenen (leger staat erbij en kijkt erna), en dat soort grappen...
Onzin. De invloed van het smokkelen door die tunnels wordt ver overschat. Je moet de propaganda van Hamas niet direct geloven. Het meeste aan wat jij noemt wordt 'gewoon' via de weg, vanuit Israël en Egypte, ingevoerd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:12 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
Je beseft dat het beetje economie dat er nog bestaat in de Strip grotendeels te danken is aan die tunnels? Zaden, levende dieren, koelkasten, mobieltjes enzovoorts gaan daar doorheen, en ja, dus ook grondstoffen die je voor schuilkelders zou kunnen gebruiken.
Ook nu overschat je het belang van de tunnels en bovendien bagatelliseer je de noodzaak voor schuilkelders.quote:De vraag is alleen wat in zo'n situatie belangrijker is, de aanvoerlijn van deze goederen dusdanig beveiligen dat die niet instort om de haverklap of het bouwen van schuilkelders waarin je hooguit een piepkleine fractie van de bevolking in veiligheid kan brengen.
Die allemaal tegelijk onder vuur liggen? En wat weet jij nou van schuilkelders? Als het in Tel Aviv kan, waarom dan niet in Gaza? Het is nu toch wel aangetoond dat er gewoon wél bouwmaterialen het land binnenkomen?quote:Of was je even vergeten dat het gaat om een bevolking van dik 1.4 miljoen, op een gebied van 360 km²?
Een boel aannames, maar waar een wil is, is een weg zeg ik altijd maar. In het geval Hamas was de wil er totaal niet om de bevolking te beschermen (en dus schuilkelders te bouwen), omdat zij de dood omarmen en dat de rest van de bevolking ook opleggen. Wat natuurlijk alleen maar als schandalig en als kwaadaardig kan worden beoordeeld.quote:Afgezien van het gegeven dat je een schuilkelder die je moet beschermen voor vallende bommen extra moet versterken met staalmatten oid, en dus cq veel en veel meer materiaal aan zou moeten voeren, maar zoveel schuilkelders veranderen de gehele Strip in een soort gatenkaas. En al zou het technisch mogelijk zijn, qua ondergrond en materiaal en zo, hoe speel je dat klaar in dat dichtbevolkte gebied? Op het moment dat de huizen al platgebombardeerd zijn is er geen materiaal om eerst schuilkelders en dan pas huizen te bouwen, dan is een dak boven je hoofd de eerste prioriteit. En op andere momenten zou je eerst de huizen moeten slopen, schuilkelders aanleggen en dan de huizen herbouwen, en dat terwijl er al een schrijnend tekort is aan materiaal. Materiaal dat dan, naast de voeding en andere goederen, op gegeven moment niet meer binnenkomt omdat de tunnels niet gesteund worden en instorten ..
En zo praat je het voor jezelf weer goed. Want dat was natuurlijk de insteek.quote:Met andere woorden, je retoriek over 'niet geven om de burgers' slaat nergens op, het is gezien de grootte van de bevolking, de kleine beschikbare oppervlakte en de beperkte beschikbaarheid van het benodigde materiaal gewoon niet te realiseren om grootschalig schuilkelders voor de bevolking te bouwen. De keuze om de aanvoerlijnen te versterken is alleen maar logisch, en zeker in het belang van de burgers.
En toch vind ik dat veel te ver gaan in een oorlog.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ken die filmpjes en het is inderdaad niet netjes.
Maar laten we het niet overdrijven, het is niet heel veel meer dan Palestijn-pesten.
Clashes in Bilin, Ramallah, following rally protesting offensive on Gazaquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:45 schreef paddy het volgende:
Ik hoor trouwens erg weinig van de andere Palestijnen. Hoor alleen vanuit Gaza, maar waarom niet vanuit de andere kant?
Laten we wel wezen: de Israelische regeringen hebben al jaren een beleid om nederzettingen bij te bouwen. Ze stimuleren het dus en beschermen de kolonisten ook middels een legerpost, middels het toe laten staan dat kolonisten wapens dragen "ter zelfverdediging", middels vaak genoeg het afzetten van de bredere omgeving eromheen met checkpoints "om hun veiligheid te garanderen", middels na verloop van tijd de nederzetting verder uitbouwen of van infrastructuur et voorzien, etc etc. Het is niet alsof er geen beleid achter zit ofzo. De overheid gaat alles behalve vrijuit in deze.quote:Aan het begin van de film is al duidelijk dat die jongelingen ervoor veroordeeld zijn, maar waarom ze dan weer losgelaten worden zonder ook maar iets van controle? Ze werkt de Hamas (die zou ze prijzen trouwens), maar had van Israël wel beter verwacht
Het zal wsl ook wel zijn redenen hebben vermoed ik ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:30 schreef paddy het volgende:
[..]
En toch vind ik dat veel te ver gaan in een oorlog.
Wonen er trouwens joden in het huidige Gaza?
1: Tja, die soldaten bij die grenscontroles vervelen zich dood.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:30 schreef paddy het volgende:
[..]
En toch vind ik dat veel te ver gaan in een oorlog.
Wonen er trouwens joden in het huidige Gaza?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het zal wsl ook wel zijn redenen hebben vermoed ik ?
Of zou jij niets doen als er regelmatig eentje binnen kwam gelopen met een bomgordel rond zijn lijf ?
Heb je enige bron van die 2? Volgens mij is Gaza behoorlijk 'gezuiverd' van joden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Tja, die soldaten bij die grenscontroles vervelen zich dood.
2: Uiteraard.
Moet je nu serieus een bron hebben dat er in Gaza heus wel ergens een Jood woont?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:39 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Heb je enige bron van die 2? Volgens mij is Gaza behoorlijk 'gezuiverd' van joden.
Ja graag. Persoonlijk vind ik het nogal tekenend dat je in Israel nog wel Palestijnen en Arabieren ziet, en in Gaza totaal niet. Ik zie dat toch als een symptoom van (in)tolerantie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Moet je nu serieus een bron hebben dat er in Gaza heus wel ergens een Jood woont?
Het zullen er niet vast niet veel zijn maar..
Ik vind vooral tekent dat Israël aan bezettingen doet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ja graag. Persoonlijk vind ik het nogal tekenend dat je in Israel nog wel Palestijnen en Arabieren ziet, en in Gaza totaal niet. Ik zie dat toch als een symptoom van (in)tolerantie.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ja graag. Persoonlijk vind ik het nogal tekenend dat je in Israel nog wel Palestijnen en Arabieren ziet, en in Gaza totaal niet. Ik zie dat toch als een symptoom van (in)tolerantie.
Zekers. Maar kom op, ik zit er graag naast in dit geval.quote:
Voor mij zit er geen verschil in. De berichten vanuit Israël door joden bekijk ik net zo goed niet met een roze bril.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:32 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Clashes in Bilin, Ramallah, following rally protesting offensive on Gaza
Palestinians clash with Israeli troops across East Jerusalem
13 Palestinians injured in clashes north of Jerusalem
Clashes with Israeli forces at funeral for slain Bethlehem-area youth
Bethlehem-area man succumbs to wounds sustained in overnight clashes
Israeli forces detain 10 Palestinians in Hebron and Nablus overnight
Security source: Israeli shoots Palestinian dead in W. Bank
Israeli military vehicle attacked near Nablus
Medics: 5 Palestinians injured by live fire in Nablus clashes
Kan niet zeggen dat ze echt stil zitten in de Westbank
Het komt niet in de Nederlandse media, nauwelijks of weinig. Deze site heeft veel lokaal Palestijns nieuws mbt de Israelische bezetting: http://maannews.net/eng/
Hoewel sommigen dit allemaal ook wel af zullen doen als "pallywood" natuurlijk. Niettemin spreken de vele nieuwsberichten voor zichzelf en de meesten kom je niet tegen in de grotere media. Echt lokaal.
[..]
Laten we wel wezen: de Israelische regeringen hebben al jaren een beleid om nederzettingen bij te bouwen. Ze stimuleren het dus en beschermen de kolonisten ook middels een legerpost, middels het toe laten staan dat kolonisten wapens dragen "ter zelfverdediging", middels vaak genoeg het afzetten van de bredere omgeving eromheen middels checkpoints "om hun veiligheid te garanderen", etc etc. Het is niet alsof er geen beleid achter zit ofzo. De overheid gaat alles behalve vrijuit in deze.
Dus per decennia verjaag je ze tot het punt waar we nu zitten: 1,8 miljoen op een piepklein gebied en dan is het intolerantie dat er weinig joden denken; goh, laat ik daar eens bij kruipen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Zekers. Maar kom op, ik zit er graag naast in dit geval.
En dat is niet alleen gindsquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:53 schreef paddy het volgende:
Ik kan alleen slecht tegen de haat die kinderen al ingegoten gaat worden in zowel de media als de omgeving.
Volgens die redenatie zou het ook niet logisch zijn dat er palestijnen en arabieren in Israel zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:54 schreef Buitendam het volgende:
Dus per decennia verjaag je ze tot het punt waar we nu zitten: 1,8 miljoen op een piepklein gebied en dan is het intolerantie dat er weinig joden denken; goh, laat ik daar eens bij kruipen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |