Zekers. Maar kom op, ik zit er graag naast in dit geval.quote:
Voor mij zit er geen verschil in. De berichten vanuit Israël door joden bekijk ik net zo goed niet met een roze bril.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:32 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Clashes in Bilin, Ramallah, following rally protesting offensive on Gaza
Palestinians clash with Israeli troops across East Jerusalem
13 Palestinians injured in clashes north of Jerusalem
Clashes with Israeli forces at funeral for slain Bethlehem-area youth
Bethlehem-area man succumbs to wounds sustained in overnight clashes
Israeli forces detain 10 Palestinians in Hebron and Nablus overnight
Security source: Israeli shoots Palestinian dead in W. Bank
Israeli military vehicle attacked near Nablus
Medics: 5 Palestinians injured by live fire in Nablus clashes
Kan niet zeggen dat ze echt stil zitten in de Westbank
Het komt niet in de Nederlandse media, nauwelijks of weinig. Deze site heeft veel lokaal Palestijns nieuws mbt de Israelische bezetting: http://maannews.net/eng/
Hoewel sommigen dit allemaal ook wel af zullen doen als "pallywood" natuurlijk. Niettemin spreken de vele nieuwsberichten voor zichzelf en de meesten kom je niet tegen in de grotere media. Echt lokaal.
[..]
Laten we wel wezen: de Israelische regeringen hebben al jaren een beleid om nederzettingen bij te bouwen. Ze stimuleren het dus en beschermen de kolonisten ook middels een legerpost, middels het toe laten staan dat kolonisten wapens dragen "ter zelfverdediging", middels vaak genoeg het afzetten van de bredere omgeving eromheen middels checkpoints "om hun veiligheid te garanderen", etc etc. Het is niet alsof er geen beleid achter zit ofzo. De overheid gaat alles behalve vrijuit in deze.
Dus per decennia verjaag je ze tot het punt waar we nu zitten: 1,8 miljoen op een piepklein gebied en dan is het intolerantie dat er weinig joden denken; goh, laat ik daar eens bij kruipen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Zekers. Maar kom op, ik zit er graag naast in dit geval.
En dat is niet alleen gindsquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:53 schreef paddy het volgende:
Ik kan alleen slecht tegen de haat die kinderen al ingegoten gaat worden in zowel de media als de omgeving.
Volgens die redenatie zou het ook niet logisch zijn dat er palestijnen en arabieren in Israel zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:54 schreef Buitendam het volgende:
Dus per decennia verjaag je ze tot het punt waar we nu zitten: 1,8 miljoen op een piepklein gebied en dan is het intolerantie dat er weinig joden denken; goh, laat ik daar eens bij kruipen?
Die zijn er niet gisteren naartoe getrokken. Dat blanke volk wat nu in de VS rondloopt is net zo goed import als de niet-joden in Israel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:56 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Volgens die redenatie zou het ook niet logisch zijn dat er palestijnen en arabieren in Israel zijn.
Net zoals er oorspronkelijke joden waren in Gaza. Waar zijn die nu dan?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:00 schreef Buitendam het volgende:
Die zijn er niet gisteren naartoe getrokken. Dat blanke volk wat nu in de VS rondloopt is net zo goed import als de niet-joden in Israel.
Ik ga niet over groepen praten, want in mijn ogen zijn die er niet. Ik zie wel volgers van bepaalde sites die geen spiegel willen zien, en alleen de negatieve berichten over Israél laten staan. Heb dit meerdere keren meegemaakt. Ik benoemde misstanden als bufferzone verbouwen, gedeelte van de muur die niet op eigen grond stond, en dat bleef staan, terwijl ik in een post eronder de wanpraktijken van Hamas benoemde uit een bron die ze notabene zelf gaven en meerdere bronnen gegeven , maar dat werd weggehaald. Heb toen mijn post veranderd en het gemeld dat ik het een beetje hypocriet vond mijn negatieve post over Israël wel bleef staan, maar dat die van Hamas werd verwijderd. Dus dan allebei niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:56 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En dat is niet alleen ginds
Ik merk dat die haat ook hier bij ons bij bepaalde groepen gewoon al ingebakken zit
Is het een retorische vraag, want als je serieus bent heb ik geen flauw idee wat je met die vraag wilt bereiken? Waar het mij om gaat is dat die Palestijnen niet vorige week binnen zijn gelopen in een land waar al honderden jaren joden wonen. Het zijn juist zij die zich beroepen op een heilig boek om te melden dat ze plaats moeten maken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Net zoals er oorspronkelijke joden waren in Gaza. Waar zijn die nu dan?
Nogmaals, ik zie het als een teken van intolerantie dat een gebied 'gezuiverd' is van een volk. Ik zie het als een teken van tolerantie als in een gebied meerdere volken met elkaar samen wonen. Zo ingewikkeld is het niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:06 schreef Buitendam het volgende:
Is het een retorische vraag, want als je serieus bent heb ik geen flauw idee wat je met die vraag wilt bereiken?
Nee, en zo werk het ook niet. Als eerst decennia lang grondgebied stukje bij beetje is ingenomen tot het punt dat je met 1,8 miljoen man op een stuk zo groot als tweemaal Texel gescheiden wordt door een muur en militairen van grondgebied waar je eerder nog leefde.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:09 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zie het als een teken van intolerantie dat een gebied 'gezuiverd' is van een volk. Ik zie het als een teken van tolerantie als in een gebied meerdere volken met elkaar samen wonen. Zo ingewikkeld is het niet.
Je probeert die intolerantie legitiem te maken (dat is subjectief), dat verandert niets aan het feit dat het intolerant is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:13 schreef Buitendam het volgende:
Nee, en zo werk het ook niet. Als eerst decennia lang grondgebied stukje bij beetje is ingenomen tot het punt dat je met 1,8 miljoen man op een stuk zo groot als tweemaal Texel gescheiden wordt door een muur en militairen van grondgebied waar je eerder nog leefde.
Nee, landjepik uitvoeren en kinderen bombarderen is legitiem. Je prioriteiten, werk eraan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:14 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je probeert die intolerantie legitiem te maken (dat is subjectief), dat verandert niets aan het feit dat het intolerant is.
Mijn prioriteit is dat mensen met elkaar kunnen samenleven, ongeacht geaardheid, kleur, afkomst of religie, en ongeacht landsgrenzen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:15 schreef Buitendam het volgende:
Nee, landjepik uitvoeren en kinderen bombarderen is legitiem. Je prioriteiten, werk eraan.
En wat vind je dan van het feit dat hamas probeert om kinderen te beschieten met raketten maar er spijtig genoeg niet in slaagt ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:15 schreef Buitendam het volgende:
Nee, landjepik uitvoeren en kinderen bombarderen is legitiem. Je prioriteiten, werk eraan.
Ik stel nergens dat Hamas een organisatie is waar we in Nederland nog een puntje aan kunnen zuigen qua mensenrechten. Laatste keer dat ik checkte bestond Hamas niet uit 1,8 miljoen personen in de Gazastrook, dus sla je met het legitimeren van bombardementen op burgers de plank compleet mis. De mensen die we nu Palestijnen noemen streken neer in dat gebied decennia voor we hier in Nederland vrouwenkiesrecht hebben, maar hen nu een minuscuul stokje land proppen en er bommen op smijten omdat er Hamasstrijders zijn die ook op kinderen schieten is een excuus van jan lul.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:27 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En wat vind je dan van het feit dat hamas probeert om kinderen te beschieten met raketten maar er spijtig genoeg niet in slaagt ?
Prioriteiten ? Werk eraan ?
Die zijn 1 geindoctrineerd en 2 ze worden dan meteen geëxecuteerd als ze dat doen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:47 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dan moet de Palestijnse bevolking tegen hen in opstand komen.
wat zou -voor jou- dan een oplossing voor dit conflict kunnen zijn ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat Hamas een organisatie is waar we in Nederland nog een puntje aan kunnen zuigen qua mensenrechten. Laatste keer dat ik checkte bestond Hamas niet uit 1,8 miljoen personen in de Gazastrook, dus sla je met het legitimeren van bombardementen op burgers de plank compleet mis. De mensen die we nu Palestijnen noemen streken neer in dat gebied decennia voor we hier in Nederland vrouwenkiesrecht hebben, maar hen nu een minuscuul stokje land proppen en er bommen op smijten omdat er Hamasstrijders zijn die ook op kinderen schieten is een excuus van jan lul.
Tweestaten-oplossing.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:37 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
wat zou -voor jou- dan een oplossing voor dit conflict kunnen zijn ?
En hoe moet ik mij dat voorstellen ?quote:
Ooit in Jeruzalem geweest? Met uitzondering van west-Jeruzalem kan ik een beter blauwdruk voor een tweestaten-oplossing niet voorstellen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En hoe moet ik mij dat voorstellen ?
Iedereen blijft waar hij is en we noemen hen apart 2 staten ?
Wat is er mis met West-Jeruzalem?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ooit in Jeruzalem geweest? Met uitzondering van west-Jeruzalem kan ik een beter blauwdruk voor een tweestaten-oplossing niet voorstellen.
Dat valt net zoals Gaza en de Westbank onder gebied wat door Israel is bezet. Als illegaal bezet gebied kun je dat niet als voorbeeld nemen voor een oplossing.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:04 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Wat is er mis met West-Jeruzalem?
Je bedoelt Oost-Jeruzalem toch??quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat valt net zoals Gaza en de Westbank onder gebied wat door Israel is bezet. Als illegaal bezet gebied kun je dat niet als voorbeeld nemen voor een oplossing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |