abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142674604
Ik hoor trouwens erg weinig van de andere Palestijnen. Hoor alleen vanuit Gaza, maar waarom niet vanuit de andere kant?
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:28 schreef Aloulou het volgende:
De Westbank zit vol met circa 500.000 van dit soort lui:
Aan het begin van de film is al duidelijk dat die jongelingen ervoor veroordeeld zijn, maar waarom ze dan weer losgelaten worden zonder ook maar iets van controle? Ze werkt de Hamas (die zou ze prijzen trouwens), maar had van Israël wel beter verwacht

Erg die haat bij kinderen aan beide kanten

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 24-07-2014 12:05:18 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:47:55 #152
176916 Karrs
2007-2017
pi_142674668
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Euh volgens mij heeft niemand sympathie met Hamas. Maar hamas is een terroristische organisatie dus daar is sowieso elke vorm van discussie mee onmogelijk.
Dan moet de Palestijnse bevolking tegen hen in opstand komen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:48:49 #153
176916 Karrs
2007-2017
pi_142674702
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je niet verzetten tegen de bezetter zal voor een deel van de Palestijnen inhouden dat ze zich net zo goed direct over kunnen geven.
Verzet =/= terrorisme
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:53:20 #154
176916 Karrs
2007-2017
pi_142674833
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:23 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Daarom heeft Israel Gaza opgegeven? Doe toch niet zo dom. Israel is idioot bezig op de westbank en daar moeten ze gewoon weg. Maar Gaza willen ze helemaal niet, daar hebben ze al een hoge prijs voor betaald met het verwijderen van joodse kolonisten. Helaas maakt hamas met die raket aanvallen de prijs nog hoger.
Dit.
pi_142674989
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het advies van de VN opvolgen en terughoudend zijn met aanvallen die burgerslachtoffers veroorzaken. Dan krijg je internationaal meer sympathie, misschien krijg je zelfs hulp van Nederland.
Er is niet veel ruimte, maar er is wel ruimte waar de Hamas met zijn allen kunnen gaan zitten. Of zit het hoofdkwartier van het leger van Israël in ziekenhuizen en scholen?

Kijk, dat Hamas dat doet begrijp ik ook wel, want de kans dat je volledig neergehaald gaat worden is minder groot wanneer je tussen je eigen burgers gaat zitten.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_142675158
quote:
99s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:20 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dieptriest :N

Maar goed, dit zul je steeds vaker zien gebeuren, des te langer dit conflict door blijft gaan.

Ik ben er wel voor dat bedrijven en overheden afstand nemen van Israel, dus geen zaken meer mee doen, geen staatsburgers meer toegang of doortocht verlenen, etc etc... en op die manier de druk opvoeren om gewoon een vredelievende langdurige oplossing te vinden... maar van individuele burgers hoor je gewoon af te blijven, wat betreft fysiek geweld, intimidatie, etc etc.
Waarom zou je hen straffen die wel laten zien dat ze een normale staat kunnen bouwen en inrichten? Weer typisch om dan het terroristische broeinest te willen steunen zo!
pi_142675199
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Leg me geen woorden in de mond. Ik kies niet direct partij. Als je partij voor Israël kiest is, is het makkelijk om te zeggen dat Hamas maar gewoon moet stoppen, en de Palestijnen Hamas daartoe moeten dwingen. Dan kun je de Palestijnen als je je best doet nog de schuld geven ook.
Voor mij is het simpel ... als je tegen het stoppen van het hamas-geweld bent, ben je voor een verderzetting van het huidige geweld tussen beide partijen.
En nee ik ben niet persé pro-israel voor alle duidelijkheid
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_142675370
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:59 schreef Maanvis het volgende:
HughNaylor twitterde op woensdag 23-07-2014 om 07:29:18 Israel's GPO just sent out a notice telling journalists that entry and exit from Gaza suspended till further notice. Alarming reageer retweet
Zonde, nu kan israël oorlogsmisdaden gaan plegen zonder dat de wereld het ziet.
Want er waren nog geen journalisten in Gaza :') :').
pi_142675470
quote:
9s.gif Op donderdag 24 juli 2014 06:55 schreef Karrs het volgende:

[..]

Sowieso al het bouwmateriaal waar ze ook schuilkelders van hadden moeten bouwen.

Om maar even aan te geven wie ook alweer niets om burgers geeft.
Je beseft dat het beetje economie dat er nog bestaat in de Strip grotendeels te danken is aan die tunnels? Zaden, levende dieren, koelkasten, mobieltjes enzovoorts gaan daar doorheen, en ja, dus ook grondstoffen die je voor schuilkelders zou kunnen gebruiken. De vraag is alleen wat in zo'n situatie belangrijker is, de aanvoerlijn van deze goederen dusdanig beveiligen dat die niet instort om de haverklap of het bouwen van schuilkelders waarin je hooguit een piepkleine fractie van de bevolking in veiligheid kan brengen. Of was je even vergeten dat het gaat om een bevolking van dik 1.4 miljoen, op een gebied van 360 km²? Afgezien van het gegeven dat je een schuilkelder die je moet beschermen voor vallende bommen extra moet versterken met staalmatten oid, en dus cq veel en veel meer materiaal aan zou moeten voeren, maar zoveel schuilkelders veranderen de gehele Strip in een soort gatenkaas. En al zou het technisch mogelijk zijn, qua ondergrond en materiaal en zo, hoe speel je dat klaar in dat dichtbevolkte gebied? Op het moment dat de huizen al platgebombardeerd zijn is er geen materiaal om eerst schuilkelders en dan pas huizen te bouwen, dan is een dak boven je hoofd de eerste prioriteit. En op andere momenten zou je eerst de huizen moeten slopen, schuilkelders aanleggen en dan de huizen herbouwen, en dat terwijl er al een schrijnend tekort is aan materiaal. Materiaal dat dan, naast de voeding en andere goederen, op gegeven moment niet meer binnenkomt omdat de tunnels niet gesteund worden en instorten ..

Met andere woorden, je retoriek over 'niet geven om de burgers' slaat nergens op, het is gezien de grootte van de bevolking, de kleine beschikbare oppervlakte en de beperkte beschikbaarheid van het benodigde materiaal gewoon niet te realiseren om grootschalig schuilkelders voor de bevolking te bouwen. De keuze om de aanvoerlijnen te versterken is alleen maar logisch, en zeker in het belang van de burgers.
pleased to meet you
pi_142675481
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:20 schreef jamesdeen het volgende:
Neuh, niet iedereen die in een nederzetting woont is een extremistische fundi. Een groot deel woont daar simpelweg omdat de huisprijzen relatief goedkoop zijn. En dan heb je nog de fundi's die niet bereid zijn tot geweldplegingen en/of het niet goedkeuren.
Dit zijn de extremisten van de extremisten. Beetje ISIS van de al-Qaida zeg maar, om maar een pakkende vergelijking eruit te gooien :D

Maar dat maakt de andere fundi's niet minder extreem. Het is al bizar dat men een breed gedeelde overtuiging heeft dat het sowieso joods land is gegeven door de Almachtige en dus lokale veelal Palestijnse boeren maar ergens anders moeten gaan ofzo. En kan mij niet aan de indruk onttrekken dat deze overtuiging weldegelijk wordt gedeeld door het overgrote deel van hen die in de nederzettingen gaan wonen. Zeker in de Westbank zitten de ideologisch bevlogen fundi's.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_142675939
Even over die tunnels.

Waarom??? De grenzen tussen Egypte en Gaza is gewoon open.

Die tunnels zijn toch helemaal niet nodig voor wat ik hier nu boven lees? Voor mobieltjes en gewoon witgoed of eten?

Gewoon kopen in Egypte
pi_142675966
quote:
99s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:18 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Er staan wat docu's en filmpjes online op Youtube. Kijk zelf maar, en bedenk dan of je dat iedere keer zou willen meemaken, of je kinderen. Bij die çonfessions' van die ex-soldaten wordt ook al snel duidelijk wat voor 'spelletjes' ze speelden om de Palies zoveel mogelijk te zieken, dus altijd in de zon laten staan (niet in de schaduw, hun documenten verscheuren (of net doen alsof), etc etc.

... oh, en als je dan toch bezig bent, kijk ook even naar wat filmpjes over die 'settlers' en hoe ze omgaan met de Palestijnse bevolking daar, oftewel schoolkinderen bestoken met stenen (leger staat erbij en kijkt erna), en dat soort grappen...
Ik ken die filmpjes en het is inderdaad niet netjes.

Maar laten we het niet overdrijven, het is niet heel veel meer dan Palestijn-pesten.
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:28:22 #163
176916 Karrs
2007-2017
pi_142675970
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:12 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

Je beseft dat het beetje economie dat er nog bestaat in de Strip grotendeels te danken is aan die tunnels? Zaden, levende dieren, koelkasten, mobieltjes enzovoorts gaan daar doorheen, en ja, dus ook grondstoffen die je voor schuilkelders zou kunnen gebruiken.
Onzin. De invloed van het smokkelen door die tunnels wordt ver overschat. Je moet de propaganda van Hamas niet direct geloven. Het meeste aan wat jij noemt wordt 'gewoon' via de weg, vanuit Israël en Egypte, ingevoerd.
quote:
De vraag is alleen wat in zo'n situatie belangrijker is, de aanvoerlijn van deze goederen dusdanig beveiligen dat die niet instort om de haverklap of het bouwen van schuilkelders waarin je hooguit een piepkleine fractie van de bevolking in veiligheid kan brengen.
Ook nu overschat je het belang van de tunnels en bovendien bagatelliseer je de noodzaak voor schuilkelders.
quote:
Of was je even vergeten dat het gaat om een bevolking van dik 1.4 miljoen, op een gebied van 360 km²?
Die allemaal tegelijk onder vuur liggen? En wat weet jij nou van schuilkelders? Als het in Tel Aviv kan, waarom dan niet in Gaza? Het is nu toch wel aangetoond dat er gewoon wél bouwmaterialen het land binnenkomen?

Drogredenatie, dus. Tot nu toe vind ik je argumentatie schandalig. Niet minder dan schandalig, sorry dat ik het zeg.
quote:
Afgezien van het gegeven dat je een schuilkelder die je moet beschermen voor vallende bommen extra moet versterken met staalmatten oid, en dus cq veel en veel meer materiaal aan zou moeten voeren, maar zoveel schuilkelders veranderen de gehele Strip in een soort gatenkaas. En al zou het technisch mogelijk zijn, qua ondergrond en materiaal en zo, hoe speel je dat klaar in dat dichtbevolkte gebied? Op het moment dat de huizen al platgebombardeerd zijn is er geen materiaal om eerst schuilkelders en dan pas huizen te bouwen, dan is een dak boven je hoofd de eerste prioriteit. En op andere momenten zou je eerst de huizen moeten slopen, schuilkelders aanleggen en dan de huizen herbouwen, en dat terwijl er al een schrijnend tekort is aan materiaal. Materiaal dat dan, naast de voeding en andere goederen, op gegeven moment niet meer binnenkomt omdat de tunnels niet gesteund worden en instorten ..
Een boel aannames, maar waar een wil is, is een weg zeg ik altijd maar. In het geval Hamas was de wil er totaal niet om de bevolking te beschermen (en dus schuilkelders te bouwen), omdat zij de dood omarmen en dat de rest van de bevolking ook opleggen. Wat natuurlijk alleen maar als schandalig en als kwaadaardig kan worden beoordeeld.
quote:
Met andere woorden, je retoriek over 'niet geven om de burgers' slaat nergens op, het is gezien de grootte van de bevolking, de kleine beschikbare oppervlakte en de beperkte beschikbaarheid van het benodigde materiaal gewoon niet te realiseren om grootschalig schuilkelders voor de bevolking te bouwen. De keuze om de aanvoerlijnen te versterken is alleen maar logisch, en zeker in het belang van de burgers.
En zo praat je het voor jezelf weer goed. Want dat was natuurlijk de insteek.

Je overschat de waarde van het smokkelen, je bagatelliseert de kwaadaardigheid achter de keuze voor inzet van bouwmaterialen en je negeert het feit dat Hamas kiest voor oorlog, niet voor vrede.

En dat tunnelnetwerk is er echt niet voor de burgers; die is er omdat Hamas manieren zoekt zichzelf te beschermen tegen Israël en aanslagen te kunnen plegen. Ze hebben zich duidelijk laten inspireren door de tunnelstelsels van de Vietcong; een an sich verstandige keuze, zij het dat Israël waarschijnlijk in no-time technologieën ontwikkelt die het opsporen, binnendringen en vernietigen van tunnelstelsels mogelijk maken.
pi_142675984
Oke, dankzij moussie ben ik nu een heel lap tekst kwijt! :D

Stomme tunnels :{w
pi_142676043
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik ken die filmpjes en het is inderdaad niet netjes.

Maar laten we het niet overdrijven, het is niet heel veel meer dan Palestijn-pesten.
En toch vind ik dat veel te ver gaan in een oorlog.

Wonen er trouwens joden in het huidige Gaza?
pi_142676099
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:45 schreef paddy het volgende:
Ik hoor trouwens erg weinig van de andere Palestijnen. Hoor alleen vanuit Gaza, maar waarom niet vanuit de andere kant?
Clashes in Bilin, Ramallah, following rally protesting offensive on Gaza
Palestinians clash with Israeli troops across East Jerusalem
13 Palestinians injured in clashes north of Jerusalem
Clashes with Israeli forces at funeral for slain Bethlehem-area youth
Bethlehem-area man succumbs to wounds sustained in overnight clashes
Israeli forces detain 10 Palestinians in Hebron and Nablus overnight
Security source: Israeli shoots Palestinian dead in W. Bank
Israeli military vehicle attacked near Nablus
Medics: 5 Palestinians injured by live fire in Nablus clashes

Kan niet zeggen dat ze echt stil zitten in de Westbank :P

Het komt niet in de Nederlandse media, nauwelijks of weinig. Deze site heeft veel lokaal Palestijns nieuws mbt de Israelische bezetting: http://maannews.net/eng/

Hoewel sommigen dit allemaal ook wel af zullen doen als "pallywood" natuurlijk. Niettemin spreken de vele nieuwsberichten voor zichzelf en de meesten kom je niet tegen in de grotere media. Echt lokaal.

quote:
Aan het begin van de film is al duidelijk dat die jongelingen ervoor veroordeeld zijn, maar waarom ze dan weer losgelaten worden zonder ook maar iets van controle? Ze werkt de Hamas (die zou ze prijzen trouwens), maar had van Israël wel beter verwacht
Laten we wel wezen: de Israelische regeringen hebben al jaren een beleid om nederzettingen bij te bouwen. Ze stimuleren het dus en beschermen de kolonisten ook middels een legerpost, middels het toe laten staan dat kolonisten wapens dragen "ter zelfverdediging", middels vaak genoeg het afzetten van de bredere omgeving eromheen met checkpoints "om hun veiligheid te garanderen", middels na verloop van tijd de nederzetting verder uitbouwen of van infrastructuur et voorzien, etc etc. Het is niet alsof er geen beleid achter zit ofzo. De overheid gaat alles behalve vrijuit in deze.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_142676110
Ow, en waarom worden de slachtoffers die hun huis kwijt zijn dan niet opgevangen in de kelders maar in kerken en moskeeën? De tunnels dienen dus niet als dak boven het hoofd voor burgers blijkbaar. Zou ook dom zijn, want juist daar werd jacht op gemaakt
pi_142676243
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:30 schreef paddy het volgende:

[..]

Het zal wsl ook wel zijn redenen hebben vermoed ik ?
Of zou jij niets doen als er regelmatig eentje binnen kwam gelopen met een bomgordel rond zijn lijf ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_142676249
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:30 schreef paddy het volgende:

[..]

1: Tja, die soldaten bij die grenscontroles vervelen zich dood.

2: Uiteraard.
pi_142676256
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Het zal wsl ook wel zijn redenen hebben vermoed ik ?
Of zou jij niets doen als er regelmatig eentje binnen kwam gelopen met een bomgordel rond zijn lijf ?
_O-
pi_142676333
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Tja, die soldaten bij die grenscontroles vervelen zich dood.

2: Uiteraard.
Heb je enige bron van die 2? Volgens mij is Gaza behoorlijk 'gezuiverd' van joden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_142676372
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:39 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Heb je enige bron van die 2? Volgens mij is Gaza behoorlijk 'gezuiverd' van joden.
Moet je nu serieus een bron hebben dat er in Gaza heus wel ergens een Jood woont?

Het zullen er niet vast niet veel zijn maar..
pi_142676418
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]

Moet je nu serieus een bron hebben dat er in Gaza heus wel ergens een Jood woont?

Het zullen er niet vast niet veel zijn maar..
Ja graag. Persoonlijk vind ik het nogal tekenend dat je in Israel nog wel Palestijnen en Arabieren ziet, en in Gaza totaal niet. Ik zie dat toch als een symptoom van (in)tolerantie.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_142676457
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:42 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ja graag. Persoonlijk vind ik het nogal tekenend dat je in Israel nog wel Palestijnen en Arabieren ziet, en in Gaza totaal niet. Ik zie dat toch als een symptoom van (in)tolerantie.
Ik vind vooral tekent dat Israël aan bezettingen doet.
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:50:07 #175
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_142676631
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:42 schreef truthortruth het volgende:

[..]

:D ben je nou serieus?
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')