abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2014 @ 03:18:05 #101
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142668784
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die grenscontroles zijn toch zo erg niet?
Er staan wat docu's en filmpjes online op Youtube. Kijk zelf maar, en bedenk dan of je dat iedere keer zou willen meemaken, of je kinderen. Bij die çonfessions' van die ex-soldaten wordt ook al snel duidelijk wat voor 'spelletjes' ze speelden om de Palies zoveel mogelijk te zieken, dus altijd in de zon laten staan (niet in de schaduw, hun documenten verscheuren (of net doen alsof), etc etc.

... oh, en als je dan toch bezig bent, kijk ook even naar wat filmpjes over die 'settlers' en hoe ze omgaan met de Palestijnse bevolking daar, oftewel schoolkinderen bestoken met stenen (leger staat erbij en kijkt erna), en dat soort grappen...
  donderdag 24 juli 2014 @ 03:20:19 #102
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142668799
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:54 schreef Djibril het volgende:
[ afbeelding ]

Israelische spelers aangevallen in Oostenrijk
Dieptriest :N

Maar goed, dit zul je steeds vaker zien gebeuren, des te langer dit conflict door blijft gaan.

Ik ben er wel voor dat bedrijven en overheden afstand nemen van Israel, dus geen zaken meer mee doen, geen staatsburgers meer toegang of doortocht verlenen, etc etc... en op die manier de druk opvoeren om gewoon een vredelievende langdurige oplossing te vinden... maar van individuele burgers hoor je gewoon af te blijven, wat betreft fysiek geweld, intimidatie, etc etc.
pi_142668855
De Westbank zit vol met circa 500.000 van dit soort lui:
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  donderdag 24 juli 2014 @ 06:55:52 #104
176916 Karrs
2007-2017
pi_142669498
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:24 schreef tfors het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat dat allemaal moest kosten?
Sowieso al het bouwmateriaal waar ze ook schuilkelders van hadden moeten bouwen.

Om maar even aan te geven wie ook alweer niets om burgers geeft.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  donderdag 24 juli 2014 @ 06:57:30 #105
176916 Karrs
2007-2017
pi_142669507
quote:
[ afbeelding ]

:')

Mijn God wat een triestigheid. Geen woorden voor.
pi_142669551
quote:
99s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:43 schreef Yi-Long het volgende:
Die ontvoerde kolonisten schijnen trouwens geen lieverdjes geweest te zijn...
http://www.mo.be/analyse/(...)erde-te-verpletteren
De beschuldiging dat één van de drie "Palestijnse gevangenen heeft vernederd" is voor jou genoeg om te concluderen dat ze alle drie geen lieverdjes waren?

:? :?
pi_142669651
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:28 schreef Aloulou het volgende:
De Westbank zit vol met circa 500.000 van dit soort lui:
Neuh, niet iedereen die in een nederzetting woont is een extremistische fundi. Een groot deel woont daar simpelweg omdat de huisprijzen relatief goedkoop zijn. En dan heb je nog de fundi's die niet bereid zijn tot geweldplegingen en/of het niet goedkeuren.

Ik durf wel te zeggen dat de mensen die je in het filmpje ziet een minderheid zijn onder de West Bank settlers.

[ Bericht 0% gewijzigd door jamesdeen op 24-07-2014 07:25:33 ]
  donderdag 24 juli 2014 @ 07:23:08 #108
176916 Karrs
2007-2017
pi_142669677
quote:
5s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:07 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

De beschuldiging dat één van de drie "Palestijnse gevangenen heeft vernederd" is voor jou genoeg om te concluderen dat ze alle drie geen lieverdjes waren?

:? :?
Zwart-wit, hè. Nuanceren is voor mietjes.
  donderdag 24 juli 2014 @ 08:39:03 #109
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142670337
4:00 A.M. The UN secretary-general says he was "alarmed" to hear that rockets were placed in a UN-run school in Gaza and now "have gone missing," and he demanded a full review of such incidents.

A statement by the spokesman for Ban Ki-moon expressed the UN chief's "outrage and regret" at the placement of weapons at a site run by the global organization. The UN says that has happened at least twice so far in the current fighting.

"Those responsible are turning schools into potential military targets, and endangering the lives of innocent children," U.N. staff and anyone seeking shelter, the statement said.

Once the rockets were found, "in accordance with standard practice, UNRWA handed them over to the local authorities. Since then, they have gone missing," Ban's deputy spokesman, Farhan Haq, said in an email Wednesday evening. (AP) - Ha'aretz
pi_142670359
quote:
99s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:20 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Maar goed, dit zul je steeds vaker zien gebeuren, des te langer dit conflict door blijft gaan.

Ik ben er wel voor dat bedrijven en overheden afstand nemen van Israel, dus geen zaken meer mee doen, geen staatsburgers meer toegang of doortocht verlenen, etc etc... en op die manier de druk opvoeren om gewoon een vredelievende langdurige oplossing te vinden... maar van individuele burgers hoor je gewoon af te blijven, wat betreft fysiek geweld, intimidatie, etc etc.
Moeten wij dan ook zo reageren als wij ons storen aan al die moslim conflicten wereldwijd waar honderdduizenden mensen worden vermoord, ontvoerd, verkracht, onthoofd enz ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 24 juli 2014 @ 08:59:20 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142670571
HughNaylor twitterde op woensdag 23-07-2014 om 07:29:18 Israel's GPO just sent out a notice telling journalists that entry and exit from Gaza suspended till further notice. Alarming reageer retweet
Zonde, nu kan israël oorlogsmisdaden gaan plegen zonder dat de wereld het ziet.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 09:13:14 #112
8781 crew  Frutsel
pi_142670813
quote:
Amerikaanse vliegtuigmaatschappijen mogen weer landen in Israël.

De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA heeft het verbod per direct opgeheven.

Er mocht sinds dinsdag niet meer gevlogen worden op Ben Gurion bij Tel Aviv. Toen kwam een Palestijnse raket op anderhalve kilometer van het vliegveld neer. Gisteren werd het verbod nog met 24 uur verlengd.

KLM
De FAA vindt de veiligheidssituatie inmiddels voldoende verbeterd. Volgens de organisatie neemt de Israëlische regering genoeg maatregelen om aanvallen te voorkomen. De luchthaven in Tel Aviv is het enige internationale vliegveld in Israël.

Ook andere luchtvaartmaatschappijen zoals easyJet en Lufthansa maakten eerder bekend dat ze voorlopig niet naar Israël vliegen. KLM heeft sinds dinsdagavond de vluchten naar Ben Gurion geschrapt. Ook de KLM-vlucht van vandaag gaat niet door. Het is onduidelijk of de luchtvaartmaatschappijen hun vluchten in navolging van de Amerikanen snel zullen hervatten.
quote:
VN-chef woedend op Palestijnen na vondst raketten in VN-scholen

Secretaris-generaal Ban Ki-moon van de Verenigde Naties is verontrust over de berichten dat er raketten zijn geplaatst in een school in Gaza die door de VN wordt bestuurd. De raketten zouden vervolgens 'kwijt zijn geraakt'.

In een verklaring liet de woordvoerder van Ban weten dat de VN-chef 'woedend' is over het incident. "De verantwoordelijken veranderen een school in mogelijk militair doelwit en brengen daarmee de levens van onschuldige kinderen in gevaar", aldus Ban.

In de verklaring eist de VN-chef dat militante groepen stoppen met dergelijke acties en verantwoording moeten afleggen voor hun daden. Tevens heeft Ban opdracht gegeven een plan te ontwikkelen om wapens die worden gevonden bij VN-gebouwen op een veilige manier op te ruimen.

Om hoeveel raketten het precies ging en om wat voor soort is niet bekend. Ook de locatie van de school is niet bekendgemaakt.

Humanitair bestand
De radicaalislamitische Hamas-beweging is bereid een bestand om humanitaire redenen in de Gazastrook te accepteren, heeft Hamas-leider Khaled Meshaal gezegd.

Hij zei er meteen bij dat hij niet akkoord zou gaan met volledige wapenstilstand zo lang niet is onderhandeld over de voorwaarden.

Hamas zal de deur niet sluiten voor een 'humanitaire wapenstilstand' als Israël stopt met de militaire operatie, aldus Meshaal.
quote:
VN: Alles wijst erop dat Israël oorlogsmisdaden pleegt

De Verenigde Naties hebben vandaag het geweld in de Gazastrook door het Israëlische leger veroordeeld. Alles wijst erop dat Israël met de aanvallen het internationaal recht schendt en oorlogsmisdaden pleegt, aldus de VN. Het dodental aan Palestijnse kant liep op tot 640 sinds het begin van de aanvallen op 8 juli. Israël had 31 doden te betreuren, onder wie twee burgers.

Volgens de VN is driekwart van de Palestijnse slachtoffer burger. Onder de doden zouden 150 kinderen zijn. Er vielen meer dan 4000 gewonden. 'Burgers in de Gazastrook hebben geen veilige plaats om heen te gaan nu 44 procent van het land tot oorlogszone is bestempeld,' aldus een VN-functionaris.

Een van de acties van het Israëlische leger vandaag was de aanval op een ziekenhuis in het oosten van Gaza-stad waar volgens Israël strijders van Hamas zich hadden verschanst. Het ziekenhuis was 4 dagen geleden ontruimd. Het werd vanuit de lucht aangevallen en later door grondtroepen bestormd.
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:15:06 #113
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142670864
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:59 schreef Maanvis het volgende:
HughNaylor twitterde op woensdag 23-07-2014 om 07:29:18 Israel's GPO just sent out a notice telling journalists that entry and exit from Gaza suspended till further notice. Alarming reageer retweet
Het zal alvast niets te maken hebben met het kunnen garanderen van de veiligheid van de journalisten.
pi_142671538
Hamas is weer vroeg bezig met kindermoord.

Je zou denken dat ze enige wijsheid uit de koran kunnen halen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:50:56 #115
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142671573
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:15 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Het zal alvast niets te maken hebben met het kunnen garanderen van de veiligheid van de journalisten.
http://www.volkskrant.nl/(...)midaden-pleegt.dhtml
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_142672077
quote:

Ja en zonde dat hamas dat ook krampachtig probeert maar er tot hun spijt niet in slaagt ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:28:24 #117
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142672360
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ja en zonde dat hamas dat ook krampachtig probeert maar er tot hun spijt niet in slaagt ...
hamas is een terroristische organisatie, israël is een land. met andere woorden met Israël valt nog te praten om dit te voorkomen, met Hamas is geen discussie mogelijk.
Een gedicht over Maanvis
pi_142672441
quote:
9s.gif Op donderdag 24 juli 2014 06:55 schreef Karrs het volgende:

[..]

Sowieso al het bouwmateriaal waar ze ook schuilkelders van hadden moeten bouwen.

Om maar even aan te geven wie ook alweer niets om burgers geeft.
Israël inderdaad.
pi_142672481
quote:
Raar, ik dacht dat er al honderden journalisten in Gaza waren....?
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:36:09 #120
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142672567
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:32 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Raar, ik dacht dat er al honderden journalisten in Gaza waren....?
Ja ze mogen er nu dus niet meer uit via israël.
Een gedicht over Maanvis
pi_142672627
quote:
[ afbeelding ]

hier het filmpje http://www.dumpert.nl/med(...)voetballers_aan.html

Wie valt wie nu aan?

Echt triest om te zien hoe media als Geenstijl de waarheid compleet verdraaien. Het staat gewoon op beeld!

Een protest tijdens een voetbalwedstrijd hoort niet, maar wat die speler doet slaat echt helemaal nergens op.
pi_142672678
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Israël inderdaad.
quote:
But as the recent fight with Israel has revealed, Hamas was importing tons of cement — desperately needed for Gazan schools and houses and construction jobs — to reinforce the tunnels it built to infiltrate Israel and hide its weapons.

“They have different priorities,” Mr. Shaban said of the military wing. “Don’t send rockets while we don’t have milk for our children.”

http://www.nytimes.com/20(...)WT.nav=top-news&_r=1
pi_142672752
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

[..]

Dat Hamas niet om kinderen omdat ze dat geld niet gebruiken voor huizen en scholen geeft is een drogreden.
pi_142672796
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja ze mogen er nu dus niet meer uit via israël.
Hebben ze opeens de middelen niet meer om alles te reporten?
Worden ze daar voor eeuwig vastgehouden en het zwijgen opgelegd?

Stop met poep praten.
pi_142672933
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:44 schreef Xa1pt het volgende:

Dat Hamas niet om kinderen omdat ze dat geld niet gebruiken voor huizen en scholen geeft is een drogreden.
Ja natuurlijk ... en dat ze ondertussen dat geld gebruiken om nog meer nutteloze raketten te kunnen afschieten zodat diezelfde vrouwen en kinderen daarna gegarandeerd een bom op hun huis krijgen is ook een drogreden
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:54:07 #127
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142673024
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:45 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Hebben ze opeens de middelen niet meer om alles te reporten?
Worden ze daar voor eeuwig vastgehouden en het zwijgen opgelegd?

Stop met poep praten.
Stop eens met het goedpraten van alles wat Israël doet. Ik begrijp dat je daar geïndoctrineerd bent maar jij wil ook echt niet dat Israël genocide gaat plegen.
Een gedicht over Maanvis
pi_142673091
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:39 schreef Nibb-it het volgende:
4:00 A.M. The UN secretary-general says he was "alarmed" to hear that rockets were placed in a UN-run school in Gaza and now "have gone missing," and he demanded a full review of such incidents.

A statement by the spokesman for Ban Ki-moon expressed the UN chief's "outrage and regret" at the placement of weapons at a site run by the global organization. The UN says that has happened at least twice so far in the current fighting.

"Those responsible are turning schools into potential military targets, and endangering the lives of innocent children," U.N. staff and anyone seeking shelter, the statement said.

Once the rockets were found, "in accordance with standard practice, UNRWA handed them over to the local authorities. Since then, they have gone missing," Ban's deputy spokesman, Farhan Haq, said in an email Wednesday evening. (AP) - Ha'aretz
En wat beelden erbij:

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_142673136
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Stop eens met het goedpraten van alles wat Israël doet. Ik begrijp dat je daar geïndoctrineerd bent maar jij wil ook echt niet dat Israël genocide gaat plegen.
Maar ondertussen moet iedereen wel onvoorwaardelijke sympathie hebben voor de andere partij die krampachtig probeert hetzelfde te doen maar er gewoon niet in slaagt ?
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:58:47 #130
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142673170
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:57 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Maar ondertussen moet iedereen wel onvoorwaardelijke sympathie hebben voor de andere partij die krampachtig probeert hetzelfde te doen maar er gewoon niet in slaagt ?
Euh volgens mij heeft niemand sympathie met Hamas. Maar hamas is een terroristische organisatie dus daar is sowieso elke vorm van discussie mee onmogelijk.
Een gedicht over Maanvis
pi_142673253
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:58 schreef Maanvis het volgende:
Euh volgens mij heeft niemand sympathie met Hamas. Maar hamas is een terroristische organisatie dus daar is sowieso elke vorm van discussie mee onmogelijk.
Ok ... elke vorm van discussie is onmogelijk dus ... ?
Gewoon maar leren leven met de dagelijkse dosis raketten die op je bevolking wordt afgevuurd ?
Geen muur/hek zetten zodat zelfmoordaanslagen ook dagelijkse kost worden ?

Of hoe zie jij dat ?
pi_142673291
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ja natuurlijk ... en dat ze ondertussen dat geld gebruiken om nog meer nutteloze raketten te kunnen afschieten zodat diezelfde vrouwen en kinderen daarna gegarandeerd een bom op hun huis krijgen is ook een drogreden
Je niet verzetten tegen de bezetter zal voor een deel van de Palestijnen inhouden dat ze zich net zo goed direct over kunnen geven.
pi_142673346
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:02 schreef Xa1pt het volgende:

Je niet verzetten tegen de bezetter zal voor een deel van de Palestijnen inhouden dat ze zich net zo goed direct over kunnen geven.
En beginnen bouwen aan een vreedzame toekomst met/naast elkaar ?
Want als je zo verder doet zal dat er nooit van komen
pi_142673378
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

En beginnen bouwen aan een vreedzame toekomst met/naast elkaar ?
Want als je zo verder doet zal dat er nooit van komen
Als je dat aan Israël en Hamas overlaat komt dat er ook nooit van. Hamas zal zich blijven verzetten, want Israël begon, en Israël zal door blijven gaan, want Hamas begon.
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:10:52 #135
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142673551
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ok ... elke vorm van discussie is onmogelijk dus ... ?
Gewoon maar leren leven met de dagelijkse dosis raketten die op je bevolking wordt afgevuurd ?
Geen muur/hek zetten zodat zelfmoordaanslagen ook dagelijkse kost worden ?

Of hoe zie jij dat ?
Het advies van de VN opvolgen en terughoudend zijn met aanvallen die burgerslachtoffers veroorzaken. Dan krijg je internationaal meer sympathie, misschien krijg je zelfs hulp van Nederland.
Een gedicht over Maanvis
pi_142673559
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:05 schreef Xa1pt het volgende:

Als je dat aan Israël en Hamas overlaat komt dat er ook nooit van. Hamas zal zich blijven verzetten, want Israël begon, en Israël zal door blijven gaan, want Hamas begon.
Nou dan vind ik persoonlijk dat het aan de Palestijnse bevolking is om een halt toe te roepen aan het hamas-geweld.
Want volgens mij reageert Israel vooral op acties van hamas.
En dat Israel de palestijnen slecht behandeld komt wsl ook wel dat jarenlange geweld, dus eens dat geweld stopt kan de verstandhouding tussen beide partijen stilaan terug verbeteren.

Denk ik hé
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:11:08 #137
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142673561
interessant artikel over taalgebruik in deze situatie: https://onzetaal.nl/uploads/editor/0709luyendijk.pdf
Een gedicht over Maanvis
pi_142673624
quote:
99s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:51 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ah, dus nu is deze egyptische bron weer WEL betrouwbaar, want kritiek op Gaza...?

:')

Je bent lachwekkend.
Beter lezen, ik zeg ze hebben een politieke agenda, dus net zo goed onbetrouwbaar maar wel fijn dat ze kritiek hebben op Hamas.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:53 schreef zaid het volgende:

[..]

waaruit blijkt nou dat moslims geen zelfreflectie hebben?
ik wou laten zien dat er net zo goed moslims zijn die kritiek hebben op hamas
Zoals ik al zei is dat geen zelfreflectie maar een politieke agenda.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:52 schreef zaid het volgende:

[..]

en weer begin je over wat anders :')
Integendeel, ik zei dat jij Saddam een wrede tiran als avatar hebt, de situatie na 2003 is verder onbelangrijk in deze.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:51 schreef zaid het volgende:

[..]

vertel waarom is het belangrijk dat ik 2 minuten stil ben terwijl niemand er last van heeft als ik dat niet doe?
Respect, je mag het zelf weten, maar als je het niet doet zegt het dus ook iets over jou.

[..]

quote:
:|W daar hadden we het helemaal niet over...
Oh wel degelijk, jij doet net alsof je opkomt voor de belangen van de Palestijnen, maar wat stellen die voor als je tegelijkertijd Saddam steunt om maar een voorbeeld te noemen van jouw vrede manier van onderscheid.

[..]

quote:
dat heeft niks met het conflict tussen sija en soennie te maken.
Dat heeft er heel veel mee te maken, want zo had hij die groepen een stem kunnen geven, dat heeft ook min of meer weigeren te doen.
pi_142673653
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Nou dan vind ik persoonlijk dat het aan de Palestijnse bevolking is om een halt toe te roepen aan het hamas-geweld.
Want volgens mij reageert Israel vooral op acties van hamas.
Nee. Israël komt er vrij ongeschonden vanaf, vergeleken met Palestijnse zijde. En waarom moet de Palestijnse bevolking een halt toe roepen aan Hamas?
pi_142673676
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:10 schreef Maanvis het volgende:

Het advies van de VN opvolgen en terughoudend zijn met aanvallen die burgerslachtoffers veroorzaken. Dan krijg je internationaal meer sympathie, misschien krijg je zelfs hulp van Nederland.
Internationale sympathie ? lol, daar koop je geen veiligheid mee
Denkt hamas aan internationale sympathie als ze weer eens raketten beginnen schieten ? Nee ... of toch ? Als ze met mediabeelden van hun eigen slachtoffers op tv kunnen komen ja.

Moesten ze toch slachtoffers maken met hun raketten zoudne ze natuurlijk ook op internationale sympathie kunnen rekenen, vanuit een bepaalde geloofsbevolking toch ... :X

Dus wow ... hamas kan zomaar ff altijd op internationale sympathie rekenen ! win-win situatie !
Dus idd ... verder doen !
pi_142673703
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Israël komt er vrij ongeschonden vanaf, vergeleken met Palestijnse zijde. En waarom moet de Palestijnse bevolking een halt toe roepen aan Hamas?
om het geweld te stoppen tiens
zodat ze ook geen bommen op eigen dak meer krijgen ?

toch nie zoooo moeilijk ?
pi_142673779
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

om het geweld te stoppen tiens
zodat ze ook geen bommen op eigen dak meer krijgen ?

toch nie zoooo moeilijk ?
Zodat Israël over de Palestijnen heen kan walsen en de Palestijnen van Gaza weggeschopt worden?
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:22:11 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142673910
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Internationale sympathie ? lol, daar koop je geen veiligheid mee
Jawel, want dan krijg je hulp van Nederland en de USA. Denk bijv. aan extra luchtafweersystemen of drones of verkennings-f16's.
Een gedicht over Maanvis
pi_142673954
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:18 schreef Xa1pt het volgende:
Zodat Israël over de Palestijnen heen kan walsen en de Palestijnen van Gaza weggeschopt worden?
Daarom heeft Israel Gaza opgegeven? Doe toch niet zo dom. Israel is idioot bezig op de westbank en daar moeten ze gewoon weg. Maar Gaza willen ze helemaal niet, daar hebben ze al een hoge prijs voor betaald met het verwijderen van joodse kolonisten. Helaas maakt hamas met die raket aanvallen de prijs nog hoger.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_142673968
quote:

Hierboven zei ik nochtans dat de verstandhouding tussen beide partijen wsl zou kunnen verbeteren mettertijd als het geweld van beide kanten zou stoppen.

Maar mss heb je wel gelijk en moeten we gewoon verder doen zoals het nu gaat
De burgerslachtoffers nemen we er dan wel bij
pi_142674002
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:22 schreef Maanvis het volgende:

Jawel, want dan krijg je hulp van Nederland en de USA. Denk bijv. aan extra luchtafweersystemen of drones of verkennings-f16's.
Ow je oppert dus voor nog meer militair materieel om hamas aan te vallen ?
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:26:39 #147
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142674043
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ow je oppert dus voor nog meer militair materieel om hamas aan te vallen ?
Precies, zodat hamas definitief weg is uit palestina en in de tussentijd Israël gecontroleerd wordt zodat het geen burgerslachtoffers meer maakt.
Een gedicht over Maanvis
pi_142674337
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:26 schreef Maanvis het volgende:

Precies, zodat hamas definitief weg is uit palestina en in de tussentijd Israël gecontroleerd wordt zodat het geen burgerslachtoffers meer maakt.
Daar volg ik je in ...

Anderen hebben liever dat het geweld doorgaat ... wsl tot alle joden uitgeroeid zijn
quote:

pi_142674358
quote:
99s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:20 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Gewoon meteen vastzetten dergelijke gasten. Heb ik geen greintje begrip voor.

quote:
Ik ben er wel voor dat bedrijven en overheden afstand nemen van Israel, dus geen zaken meer mee doen, geen staatsburgers meer toegang of doortocht verlenen, etc etc... en op die manier de druk opvoeren om gewoon een vredelievende langdurige oplossing te vinden...
Ik denk net zo, maar dan geen verschil maken in Palestijnse goederen. Zolang ze op tv geweld verheerlijken tegenover de joden en Israël. Zolang Hamas zijn eigen burgers vermoorden omdat ze niet de Hamas steunen maar gewoon neutraal willen zijn. Zolang ze in ziekenhuizen en scholen gebruiken als wapendepot etc etc Voor mij is de een niet minder schuldig omdat ze zich minder goed kunnen verdedigen tegen raketaanvallen. De hele wereld, dus ook Iran etc, etc zou dan mee moeten werken, maar gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Iemand is niet minder schuldig omdat er meer slachtoffers vallen. De haat zit te diep geworteld aan beide kanten bij kinderen, die getraind worden als moordmachines.
quote:
maar van individuele burgers hoor je gewoon af te blijven, wat betreft fysiek geweld, intimidatie, etc etc.
Dit vind ik nog het ergste. In Nederland viel het tijdens de demonstratie best wel mee (dankzij oproep van jeugdigen), maar ik heb vorig jaar gezien hoe een heel flat werd besmeurd met teksten omdat er een jood woonde. Heb gezien hoe een politieagent met teksten dood werd gewenst omdat het een jood was. Heb gezien hoe demonstraties in Amerika zorgden voor geweld tegen joden en alles wat joods was. En dat vanuit mensen die zich bedreigd voelden omdat ze moslim waren tijdens of vlak na aanslagen .Mensen die zo gefocust zijn op alles wat jood is, of alles wat moslim is zouden ze wat mij betreft in een opvoedingskamp moeten zetten.

Iedereen heeft het steeds over genocide, maar ik zie dat niet, want dat was er geen Palestijn meer te vinden daar

Een democratie zal Israël nooit kunnen worden trouwens. Anders is het binnen de kortste keren geen joodse staat meer. Denk dus dat dit de reden is dat islamitische staten ook nooit een democratie kan worden.

Wat dat betreft begrijp ik ze ook nog. Zou Nederland ook wel beschermd zien worden tegen geloofswetten.

Uiteindelijk zie ik in ieder geval bij discussies weinig hand in eigen boezem steken. Ben je niet voor ons, dan ben je tegen ons. Dit weerhoud mij van discussiëren
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_142674573
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Daar volg ik je in ...

Anderen hebben liever dat het geweld doorgaat ... wsl tot alle joden uitgeroeid zijn

[..]

Leg me geen woorden in de mond. Ik kies niet direct partij. Als je partij voor Israël kiest is, is het makkelijk om te zeggen dat Hamas maar gewoon moet stoppen, en de Palestijnen Hamas daartoe moeten dwingen. Dan kun je de Palestijnen als je je best doet nog de schuld geven ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')