abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142666787
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:13 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Durf ik niet te zeggen of dit eerder op zo'n schaal is voorgekomen midden in een oorlog. Denk het niet.

Maar aan de andere kant blijkt uit alles dat de overgrote meerderheid van de Israeliers het offensief steunt, ook na inmiddels in totaal 32 Israelische soldaten die zijn omgekomen uit de laatste berichten.
Ik kan me geen Israëlisch offensief herinneren dat niet gesteund werd door de overgrote meerderheid van de bevolking.

50 weigeraars vind ik iig aardig wat. Dat kan erop wijzen dat men in Israël ook een stukje kritischer begint te worden op het beleid en de oorlogen die worden gevoerd. Althans, dat hoop ik.
Incelfrikandel
pi_142666826
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:32 schreef Karrs het volgende:

[..]

Omdat de 'haat van moslim' een diepere achterliggende oorzaak heeft. Eén die ervoor zorgt dat het, op zich zeer kleine, conflict nog bestaat. Die oorzaak is de islam en de manier waarop deze in de huidige tijd beleden wordt.

Zonder die door de geestelijke leiders opgelegde haat waren de Palestijnen allang geïntegreerd in het nieuwe Israël, of hadden allang hun eigen staat Palestina gehad. Zonder die haat was er ook geen sprake van al die moslims die, zonder er ooit te zijn geweest, zo solidair zijn met de Palestijnse bevolking.

Diezelfde haat (want joden zijn niet de enigen die allemaal dood moeten) zorgt trouwens voor die massaslachtingen onder moslims door andere moslims. Zie Syrië, zie Irak, zie Boko Haram.

De haat van joden (ik neem aan dat je Israëliërs bedoelt) is meer 'aards'; wij zouden in die situatie precies dezelfde haat voelen. Als het al haat is en niet gewoon oorlogsretoriek. En de domheid der onderlaag van de bevolking. ;)

Maar laten we deze discussie hier maar niet voeren; die loopt toch altijd uit op schelden en "nietes :( en jij bent degene die haat :( ".
Dit is echt wel interessant. Al was het maar omdat je nu verschillende soorten haat benoemt.
Ik weet niet wat ik er mee ga doen, maar wel over nadenken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142666852
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Joden met nazi's vergelijken mag wel zoals hier op FOK vele malen gebeurt?

Maar dat Moslims ook meededen met de Nazi's, wist je niet?
En joden ook, wist jij dat wel?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142666881
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:24 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik kan me geen Israëlisch offensief herinneren dat niet gesteund werd door de overgrote meerderheid van de bevolking.
Jawel die waren er zeker wel hoor. En helemaal dat het snel kantelde die steun van de meerderheid na wat verliezen. Dit laatste is nu ook niet het geval. Er zijn juist meer stemmen dat men echt de tijd moet nemen "het eens goed uit te kammen die Gazastrook".

quote:
50 weigeraars vind ik iig aardig wat. Dat kan erop wijzen dat men in Israël ook een stukje kritischer begint te worden op het beleid en de oorlogen die worden gevoerd. Althans, dat hoop ik.
Het is ook veel. Het komt niet alleen door deze oorlog nu maar in het algemeen is Israel al langer een bezettingsmacht natuurlijk en kan mij voorstellen dat er wel militiaren zijn waar dat gaat knagen, zeker als ze zaken moeten doen/situaties komen wat immoreel is. Denk aan de vele checkpoints in de Westbank en wel joodse kolonisten beschermen maar tegenover lokale Palestijnen die zich daartegen verzetten wel hard op moeten treden en leven zuur maken.

Alleen zou het incorrect zijn om die 50 weigeraars voor te doen alsof er nu ook in deze oorlog een "kritischere massa is die zich ertegen keert"....dat blijkt nergens uit namelijk wat deze oorlog betreft dan.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_142667042
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:04 schreef Aloulou het volgende:
50 Israelische reservisten (voormalige militiaren) weigeren de oproep om het IDF te joinen:

[..]

Dapper! Kan hen het leven kosten, een beetje zoals klokkenluiders in Nederland die in een caravan eindigen.
Helaas zijn het er maar weinig.
  donderdag 24 juli 2014 @ 01:43:01 #81
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142667186
Die ontvoerde kolonisten schijnen trouwens geen lieverdjes geweest te zijn...
http://www.mo.be/analyse/(...)erde-te-verpletteren

En de EU-landen en de VS laten wederom zien dat ze geen fuck geven om de Palestijnse slachtoffers...
http://www.aljazeera.com/(...)472316293283952.html

...als fatsoenlijk land wil je toch gewoon dat wel fatsoenlijk uitgezocht wordt wat er daar allemaal is gebeurd...!? Blijkbaar niet. Maar goed, 'wij' zijn ook geen fatsoenlijke landen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 01:45:02 #82
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142667225

http://electronicintifada(...)-his-rifle#instagram

Van vorig jaar.

[ Bericht 18% gewijzigd door paddy op 24-07-2014 10:35:40 ]
pi_142667495
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:28 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Jawel die waren er zeker wel hoor. En helemaal dat het snel kantelde die steun van de meerderheid na wat verliezen. Dit laatste is nu ook niet het geval.
Ik doelde eigenlijk meer op de beginfase van een offensief snel weerstand opleverde binnen Israël. Daarvan kan ik alleen zo snel Israëls inmenging in Libanon in 1982 herinneren. Maar het is ook laat ;)
quote:
Er zijn juist meer stemmen dat men echt de tijd moet nemen "het eens goed uit te kammen die Gazastrook".
Ik ben ervan overtuigd dat ook "flink uitkammen" geen zin heeft.

quote:
Het is ook veel. Het komt niet alleen door deze oorlog nu maar in het algemeen is Israel al langer een bezettingsmacht natuurlijk en kan mij voorstellen dat er wel militiaren zijn waar dat gaat knagen, zeker als ze zaken moeten doen/situaties komen wat immoreel is. Denk aan de vele checkpoints in de Westbank en wel joodse kolonisten beschermen maar tegenover lokale Palestijnen die zich daartegen verzetten wel hard op moeten treden en leven zuur maken.

Alleen zou het incorrect zijn om die 50 weigeraars voor te doen alsof er nu ook in deze oorlog een "kritischere massa is die zich ertegen keert"....dat blijkt nergens uit namelijk wat deze oorlog betreft dan.
Maar misschien zet het wel een ontwikkeling in gang.

Ik heb eerder in dit topic een klein artikel gepost met voorbeelden van de wegebbende steun voor Israël in de westerse wereld. Die onvoorwaardelijke steun voor Israël is hier echt aan het verdwijnen. Er komt nu een generatie hier die geen band of schuldgevoel meer heeft met het land en het volk. Het is wat mij betreft een gezonde ontwikkeling, en ik hoop dat de Israëli's zelf ook beter worden in zelfreflectie.
Incelfrikandel
  donderdag 24 juli 2014 @ 02:03:48 #84
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_142667610
quote:
Wat voor nieuwswaarde hebben dit soort plaatjes? Er zijn er ook genoeg van de andere kant die laat zien hoe Hamas kinderen of zwakbegaafden een geweer in de hand duwt om midden in de vuurlinie te gaan staan bijvoorbeeld. En het "grappige" is, de plaatjes van de beiden kanten worden vooral verspreid en gezien binnen eigen kring die zo alleen maar nog meer overtuigd raakt van het eigen gelijk. (en de tegenstander dehumaniseert)
pi_142667719
Tja zolang Isreal onschuldige kinderen en vrouwen bombardeert, zal er denk ik ook geen vrede komen ( ook niet met omringende landen).

Andersom hoort hamas ook te stoppen met die lawinepijlen.

Maar ik denk dat t soort van de bedoeling was dat Isreal een grondoffensief zou beginnen zodat hamas een soort guerrillaoorlog kon voeren jegens de Israëlieten.
Zie!
  donderdag 24 juli 2014 @ 02:11:56 #86
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142667780
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:03 schreef tfors het volgende:

[..]

Wat voor nieuwswaarde hebben dit soort plaatjes? Er zijn er ook genoeg van de andere kant die laat zien hoe Hamas kinderen of zwakbegaafden een geweer in de hand duwt om midden in de vuurlinie te gaan staan bijvoorbeeld. En het "grappige" is, de plaatjes van de beiden kanten worden vooral verspreid en gezien binnen eigen kring die zo alleen maar nog meer overtuigd raakt van het eigen gelijk. (en de tegenstander dehumaniseert)
Het nut is dat men inziet dat een Palestijns leven geen fuck waard is in Gaza. Niet voor de Israelische soldaten, en misschien ook wel niet voor Hamas. En dat dat gelul dat israel er juist alles aan doet om onschuldige slachtoffers te vermijden, een grove leugen is. Dat bleek uiteraard al uit alles, maar dat kan niet vaak genoeg herhaald worden.
pi_142667792
Wat meer info uit een Haaretz artikel over de taktieken van Hamas in deze oorlog:

- Hamas militants entered Israeli territorium from a tunnel a few hundred meters away from the fence
- In the ensuing firefight they killed four soldiers, including a battalion commander
- All militants were also killed in that firefight
- They had been wearing IDF uniforms, including regulating combat netting on their helmets
- From nearby Israeli territory the infiltrators may have emerged undetected from under the ground
- Destroying tunnels is a dangerous job, as seen in the deaths of three IDF paratroopers
- They were blown up by a Hamas booby trap while entering a tunnel entrance
- IDF officers admitted they are astonished by the extent of Hamas' tunnelling operation
- Hamas didn't use its own members to do the digging but families from Rafah who are experienced
- Instruments to detect tunnels 15 meters underground are still under development and might not be entirely effective

Volgens mij waren (veel van de) tunnels die ze hebben gevonden circa 25 meter onder de grond.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  donderdag 24 juli 2014 @ 02:14:54 #88
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_142667842
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:12 schreef Aloulou het volgende:
Wat meer info uit een Haaretz artikel over de taktieken van Hamas in deze oorlog:

- Hamas militants entered Israeli territorium from a tunnel a few hundred meters away from the fence
- In the ensuing firefight they killed four soldiers, including a battalion commander
- They had been wearing IDF uniforms, including regulating combat netting on their helmets
- From nearby Israeli territory the infiltrators may have emerged undetected from under the ground
- Destroying tunnels is a dangerous job, as seen in the deaths of three IDF paratroopers
- IDF officers admitted they are astonished by the extent of Hamas' tunnelling operation
- Hamas didn't use its own members to do the digging but families from Rafah who are experienced
- Instruments to detect tunnels 15 meters underground are still under development and might not be entirely effective

Volgens mij waren (veel van de) tunnels die ze hebben gevonden circa 25 meter onder de grond.
Misschien wat vietnamezen sturen naar dat gebied.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 24 juli 2014 @ 02:18:00 #89
369021 tfors
pi_142667919
quote:
99s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:11 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Het nut is dat men inziet dat een Palestijns leven geen fuck waard is in Gaza. Niet voor de Israelische soldaten, en misschien ook wel niet voor Hamas. En dat dat gelul dat israel er juist alles aan doet om onschuldige slachtoffers te vermijden, een grove leugen is. Dat bleek uiteraard al uit alles, maar dat kan niet vaak genoeg herhaald worden.
En een Israëlisch leven ook niet voor Hamas al jaren lang, misschien kan geen enkel leven Hamas iets schelen?
pi_142667951
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat ook "flink uitkammen" geen zin heeft.
Het brengt Hamas schade toe, dat zeker. Maar zal ze nooit permanent verwijderen en/of uitschakelen. Na de oorlog bouwen ze hun arsenaal gewoon weer op. Om Hamas er weg te krijgen helpt de militaire oplossing niet. Speelt ze juist in de kaart.

quote:
Ik heb eerder in dit topic een klein artikel gepost met voorbeelden van de wegebbende steun voor Israël in de westerse wereld. Die onvoorwaardelijke steun voor Israël is hier echt aan het verdwijnen. Er komt nu een generatie hier die geen band of schuldgevoel meer heeft met het land en het volk. Het is wat mij betreft een gezonde ontwikkeling, en ik hoop dat de Israëli's zelf ook beter worden in zelfreflectie.
Wellicht, maar gaan nog wel aantal tiental jaar overheen voordat dat echt wordt omgezet in andere politieke standpunten van bijv. Europese landen naar Israel's beleid en daden toe. Denk dat ondanks inderdaad steun afbrokkelt onder publieke opinie in ook Westen dat veel langzamer doordringt bij beleidsmakers en politieke leiders. Op internationaal niveau spelen ook andere zaken mee dan alleen Israelisch beleid, bijv. welke andere bondgenoten men dan in het Midden-Oosten kan vinden die net zo betrouwbaar zijn als Israel dat is.
  donderdag 24 juli 2014 @ 02:19:50 #91
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142667960
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:12 schreef Aloulou het volgende:

Dat tunnelnetwerk lijkt geavanceerder dan ik dacht :o
pi_142668041
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:19 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dat stelt het IDF ook vast ja. Heb aantal foto's gezien (kan je googlen) en ziet er indrukwekkend uit hoor. Honderden meters lang en tot circa 25 meter diep in de grond, sommigen zijn groot en wijd waar je echt veel kan verplaatsen en anderen zijn heen nauw en smal. Zo zie je maar hoe inventief de mens is, Egypte sluit de grens hermetisch af maar toch is er via de tunnels een levende handel en komen en gaan vanuit Gaza naar Egypte en de Sinai-woestijn. En dus ook vanuit Gaza naar Israel zoals blijkt.
  donderdag 24 juli 2014 @ 02:24:03 #93
369021 tfors
pi_142668048
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:19 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat dat allemaal moest kosten?

Maar nog terugkomend op die oorlogsplaatjes, het wakkert de haat alleen maar aan tussen de partijen en meer haat -> meer bloedvergieten. En dat groeit alleen maar door zo, dat zie je ook met die mensen in Parijs etc. die nu synagoges aanvallen enzo.
  donderdag 24 juli 2014 @ 02:29:34 #94
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142668156
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:24 schreef tfors het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat dat allemaal moest kosten?

Maar nog terugkomend op die oorlogsplaatjes, het wakkert de haat alleen maar aan tussen de partijen en meer haat -> meer bloedvergieten. En dat groeit alleen maar door zo, dat zie je ook met die mensen in Parijs etc. die nu synagoges aanvallen enzo.
Als je synagoges aan gaat vallen spoor je ook niet. Daar tref je net zo goed onschuldige mensen mee, die wellicht nog gedeeltelijk aan jouw kant staan ook wat betreft dit conflict, want er hebben zich al zeer veel joden (wereldwijd) uitgesproken tegen de acties van Israel.
pi_142668164
quote:
Hij heeft geschoten of?
  donderdag 24 juli 2014 @ 02:39:01 #96
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142668284
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hij heeft geschoten of?
Geen idee. Valt niet op te maken uit het artikel, dus denk het niet, maar er staat wel bij de reacties
quote:
Years ago, Chris Hedges was raked over the coals when he wrote in Harper's (I believe it was Harper's) that he had personally witnessed IDF soldiers toss candy bars out into open spaces to lure children out and then terrify them by firing at them.

No surprise, Hedges was charged with being anti-Semitic for reporting what he had seen with his own eyes.
Het gaat dus vooral om het soort zieke machtsspelletjes die gasten spelen met Palestijnse burgers. Dat blijkt trouwens ook wel uit honderden clips op youtube met beelden van grenscontroles, en 'confessions' van ex-soldaten die zich nu kapot schamen voor hun gedrag en vertellen wat ze op hun geweten hebben...
  donderdag 24 juli 2014 @ 02:40:16 #97
369021 tfors
pi_142668305
quote:
99s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:29 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Als je synagoges aan gaat vallen spoor je ook niet. Daar tref je net zo goed onschuldige mensen mee, die wellicht nog gedeeltelijk aan jouw kant staan ook wat betreft dit conflict, want er hebben zich al zeer veel joden (wereldwijd) uitgesproken tegen de acties van Israel.
Ik kan me goed voorstellen als je continu blootgesteld wordt aan dat soort plaatjes dat je eerder geneigd ben om zulke stomme dingen te doen.

Stel je nou voor dat Palestijnen en Israëlischers per dag 100 plaatjes zouden zien van Palestijnen die Israëlischer omhelzen i.p.v. die plaatjes van gruwelijkheden begaan door beide kanten, dan zou er heel wat sneller vrede komen denk ik.
pi_142668345
quote:
99s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:39 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Geen idee. Valt niet op te maken uit het artikel, dus denk het niet, maar er staat wel bij de reacties

[..]

Het gaat dus vooral om het soort zieke machtsspelletjes die gasten spelen met Palestijnse burgers. Dat blijkt trouwens ook wel uit honderden clips op youtube met beelden van grenscontroles, en 'confessions' van ex-soldaten die zich nu kapot schamen voor hun gedrag en vertellen wat ze op hun geweten hebben...
Die grenscontroles zijn toch zo erg niet?
pi_142668424
quote:
99s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:43 schreef Yi-Long het volgende:
Die ontvoerde kolonisten schijnen trouwens geen lieverdjes geweest te zijn...
http://www.mo.be/analyse/(...)erde-te-verpletteren

En de EU-landen en de VS laten wederom zien dat ze geen fuck geven om de Palestijnse slachtoffers...
http://www.aljazeera.com/(...)472316293283952.html

...als fatsoenlijk land wil je toch gewoon dat wel fatsoenlijk uitgezocht wordt wat er daar allemaal is gebeurd...!? Blijkbaar niet. Maar goed, 'wij' zijn ook geen fatsoenlijke landen.
Ik snap ook niet waarom mensen een onderzoek zouden weigeren, alsof ze bij voorbaat al bang zijn voor de resultaten ofzo. Kan me dan echt boos maken om de blindheid van USA. Vraag me af of USA ooit iets kritisch over Israël zou kunnen zeggen.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_142668542

Israelische spelers aangevallen in Oostenrijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')